• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 11:31
bluewalk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:24:
[...]

Fijn om te horen dat het gelukt is! 8)

[...]

Officieel niet dacht ik, maar je kan de automatische incasso gewoon aanpassen naar een savings account via "Manage Limit for This Merchant" :D
Als ik een export maak staat er wel "Persoonlijke rekening", bij gedeelde betaalrekeningen staat er "En/of rekening".

Ik vraag me af of dit dan ook echt een gedeeld spaardoel is.. We zien hem wel beiden, maar is het ook voor de belastingdienst etc een en/of rekening?

[Voor 8% gewijzigd door jugger naut op 05-01-2023 12:17]

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 19:26
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Yes, althans paar weken geleden werkte dat.
Ik heb toen snel even een php scriptje gemaakt die een account aanmaakte mbv hun sdk (https://github.com/bunq/sdk_php).

Installeren via
code:
1
composer require bunq/sdk_php

Vervolgens even quick and dirty:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
require(__DIR__ . '/vendor/autoload.php');

use bunq\Context\ApiContext;
use bunq\Util\BunqEnumApiEnvironmentType;
use bunq\Context\BunqContext;
use bunq\Model\Generated\Endpoint\MonetaryAccountSavings;
use bunq\Model\Generated\Object\CoOwner;
use bunq\Model\Generated\Object\Pointer;

$apiContextFile = __DIR__ . '/bunq.context';

if (!file_exists($apiContextFile)) {
  $apiContext = ApiContext::create(
    BunqEnumApiEnvironmentType::PRODUCTION(),
    'apikey',
    'Accountmaakscriptje',
    []
  );

$apiContext->save($apiContextFile);
}

$apiContext = ApiContext::restore($apiContextFile);
BunqContext::loadApiContext($apiContext);

$result = MonetaryAccountSavings::create("EUR", "Mijn joint savings account", null, null, null, null, null, null, [
  new CoOwner(new Pointer("PHONE_NUMBER", '+31000000000'))
]);

var_dump($result);

Vergeet daarna niet weer het scriptje uit te loggen door in de bunq app naar Profile -> Settings -> Security -> Devices te gaan.
Ik heb wat zitten proberen en heb via Postman mijn computer gekoppeld met mijn account / API (voor volledigheid de onderstaande stappen).

Maar hoe vervolgens jouw script uit te voeren om een en/of spaar account aan te maken? Of is het gebruiken van Postman te omslachtig.
In Postman staan een aantal standaard scripts om bijvoorbeeld een betaal- of spaarrekening te maken, die zien er qua opmaak ook wat anders uit dan jouw script dus wellicht werkt het op een andere manier beter.

Leuk dit te proberen zonder PHP kennis :+

En overigens: neem aan dat je bij
code:
1
het telefoonnummer invoert van je partner waarmee je de rekening wilt openen? Of je eigen tel.

-----

1. Postman installeren
2. Downloaden en uitpakken van .zip hier https://github.com/bunq/postman
3. Map importeren in Postman (links boven Import)
4. Rechtsboven 'bunq Production' geselecteerd bij environment. Dan vervolgens het oogje rechts ervan geklikt en mijn API key ingevoerd bij api_key 'current value'.
5. Links bij de mappen achtereenvolgens 'Create an installation', 'Add the device' en 'Add a session' uitgevoerd (rechtsboven 'Send')
6. Ik zie nu mn Device gekoppeld staan in mn Bunq app

[Voor 3% gewijzigd door Rogier.V op 05-01-2023 12:22]

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jugger naut schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Als ik een export maak staat er wel "Persoonlijke rekening", bij gedeelde betaalrekeningen staat er "En/of rekening".

Ik vraag me af of dit dan ook echt een gedeeld spaardoel is.. We zien hem wel beiden, maar is het ook voor de belastingdienst etc een en/of rekening?
Inderdaad, staat personal account (want geen business) maar idd bij een echte joint staat er "Joint account". Bij account holders staan wel de eigenaren (althans bij mij). Ook de rente wordt netjes verdeeld.

Ik denk dat het meer een report template dingetje is dan iets anders. Via de API staan er ook echt CoOwners bij, in dat opzicht lijkt alles in orde.

[Voor 18% gewijzigd door bluewalk op 05-01-2023 12:56]

• bluewalk
  • Niet online
Rogier.V schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb wat zitten proberen en heb via Postman mijn computer gekoppeld met mijn account / API (voor volledigheid de onderstaande stappen).

Maar hoe vervolgens jouw script uit te voeren om een en/of spaar account aan te maken? Of is het gebruiken van Postman te omslachtig.
Dat script staat los van Postman. Je kan het ook handmatig met postman doen, alleen vond ik snel een scriptje makkelijker :)
[...]
In Postman staan een aantal standaard scripts om bijvoorbeeld een betaal- of spaarrekening te maken, die zien er qua opmaak ook wat anders uit dan jouw script dus wellicht werkt het op een andere manier beter.
Correct, daar post je de raw json data, het scriptje maakt gebruik van de SDK.
[...]

Leuk dit te proberen zonder PHP kennis :+

En overigens: neem aan dat je bij
code:
1
het telefoonnummer invoert van je partner waarmee je de rekening wilt openen? Of je eigen tel.
Van diegene die je wilt uitnodigen :)

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
quote: Bunq
Let’s start 2023 on a high note! We’re very happy to announce that we raised MassInterest on Personal Savings Accounts from 1.05% to 1.31%, effective immediately.
Dat begint al ergens op te lijken. Wel op Personal Savings dus, belangrijk detailpuntje.

• Rogier.V
bluewalk schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:58:

[...]

Correct, daar post je de raw json data, het scriptje maakt gebruik van de SDK.
Ah, ik gebruik nu de SDK, maar werkt nog niet.
Even voor de zekerheid de stappen die ik doorloop:

1. Heb Composer en laatste PHP versie op mijn PC geïnstalleerd
2. Dit is het adres van mijn SDK folder
code:
1
D:\Bunq\sdk_php-develop

3.
code:
1
cd /D D:\Bunq
invoeren en vervolgens
code:
1

4. Dan vervolgens het uitvoeren van het script van jou via
code:
1
php jointsavingsaccount.php

Dan verschijnt er geen rekening. Ik zie ook geen API gekoppeld aan een device. Heb ook geprobeerd om voor ik je script uitvoer eerst een API context te maken via het bunq-install interactive script
code:
1
D:\Bunq\vendor\bin bunq-install.bat
, echter blijft in de app de key als niet-toegewezen staan.
bllb schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:51:
[...]

Thanks, werkt perfect, heb meerdere en/of spaarrekeningen kunnen openen! :D Voor mij als leek was het even uitzoeken hoe ik dit script werkend kon krijgen, dus voor wie dat ook wil (met MacOs):
  1. Homebrew installeren
  2. In Terminal commando brew install php en daarna brew install composer
  3. Via de bunq app een API key aanvragen (Profile > Developers > API Keys)
  4. Code van scriptje in Downloads/bunq/jointsavingsaccount.php opslaan, waarbij je de tekst 'apikey' vervangt door de verkregen sleutel (en telefoonnummer wijzigt!).
  5. In Terminal commando cd /Users/[username]/Downloads/bunq en daarna composer require bunq/sdk_php
  6. En om de nieuwe rekening dan daadwerkelijk aan te maken in Terminal commando php jointsavingsaccount.php ;)

[Voor 10% gewijzigd door Rogier.V op 05-01-2023 15:50]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Rogier.V schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ah, ik gebruik nu de SDK, maar werkt nog niet.
Even voor de zekerheid de stappen die ik doorloop:

1. Heb Composer en laatste PHP versie op mijn PC geïnstalleerd
2. Dit is het adres van mijn SDK folder
code:
1
D:\Bunq\sdk_php-develop

3.
code:
1
cd /D D:\Bunq
invoeren en vervolgens
code:
1

4. Dan vervolgens het uitvoeren van het script van jou via
code:
1
php jointsavingsaccount.php

Dan verschijnt er geen rekening. Ik zie ook geen API gekoppeld aan een device. Heb ook geprobeerd om voor ik je script uitvoer eerst een API context te maken via het bunq-install interactive script
code:
1
D:\Bunq\vendor\bin bunq-install.bat
, echter blijft in de app de key als niet-toegewezen staan.

[...]
Je moet het script even voorzien van <?php aan het begin en ?> aan het eind.

Ik heb het via WSL gedaan op Windows 11.

- wsl --install
- composer installatie https://www.digitalocean....n-ubuntu-22-04-quickstart
- sudo apt-get install php-curl
- sudo apt-get install php-mbstring
- composer require bunq/sdk_php
- scriptje klaarzetten en uitvoeren

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@bluewalk Hartelijk dank voor het scriptje, scheelt weer gedoe! Doet me eraan denken dat ik eigenlijk geen idee heb of Compte Joint-accounts bij allebei de rekeninghouders telt voor het maximum van 25 of enkel bij de gene die de rekening aanmaakt. :+
Beekforel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:41:
Haha, hier kwam ik ook pas na 2 pogingen en nodeloos debuggen van de env achter. Ik dacht waarom krijg ik het hele script als een echo. Dus ik PHP opnieuw installeren, associaties bekijken, ini doorlopen, terminal herstarten. En natuurlijk dan pas opnieuw kijken naar het scriptje zelf en facepalmen. :+ Het is al laat he. ;)

Ander vraagje, weet iemand hier wat er gebeurt met DigiCards/Virtual Cards die verlopen...? Ik zie geen optie om die krengen te vernieuwen. Zou het nogal balen vinden als die kaartnummers komen te vervallen, mag je dat overal weer gaan updaten i.p.v. enkel ff de nieuwe vervaldatum in te vullen. (Plus allemaal stuk voor stuk opnieuw aanmaken ;() Gezien plastic pasjes ook al compleet vervangen werden ipv te "updaten" vrees ik het ergste, maar toch.

[Voor 63% gewijzigd door WhatsappHack op 06-01-2023 04:00]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 03:54:
@bluewalk Hartelijk dank voor het scriptje, scheelt weer gedoe! Doet me eraan denken dat ik eigenlijk geen idee heb of Compte Joint-accounts bij allebei de rekeninghouders telt voor het maximum van 25 of enkel bij de gene die de rekening aanmaakt. :+
[...]
Wij hebben 30 en/of-rekeningen (betaal en spaar), maar geen melding gekregen dat we aan ons maximum zitten, dus vraag me sowieso af of er wel een harde grens van 25 is. En eh ja, ik houd ervan alles in potjes onder te verdelen :*)

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 16:59
bllb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Wij hebben 30 en/of-rekeningen (betaal en spaar), maar geen melding gekregen dat we aan ons maximum zitten, dus vraag me sowieso af of er wel een harde grens van 25 is. En eh ja, ik houd ervan alles in potjes onder te verdelen :*)
Ik zou wel opletten als ik jou was met die 25. Het is geen harde grens, maar er worden wel extra kosten in rekening gebracht als je boven de 25 komt. Dit zou je bij je aankomende factuur moeten kunnen zien.

• Rogier.V
BUNQ forum:
Savings Joint and shared accounts are a feature many of us did enjoy. They've been temporarily stopped with the recent MassInterest update, but this option will become available back in the (short) future.

Keep an eye for incoming updates!
Officiële support lijkt wel terug te komen

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 12:06
Muchos kudooos voor iedereen die bijdrage heeft geleverd aan dit 'truukje' om een JointSavingsAccount aan te maken. Werkt top!!

Begrijp ik echter goed dat ik geen rente op deze rekening krijg, of lees ik verkeerd?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 03:54:
Doet me eraan denken dat ik eigenlijk geen idee heb of Compte Joint-accounts bij allebei de rekeninghouders telt voor het maximum van 25 of enkel bij de gene die de rekening aanmaakt. :+
Vroeger telde ze in ieder geval bij elk mee voor 1. Dus een gedeelde rekening werd dubbel meegeteld. Als je twee personen had iedere enkel "eigen" rekeningen hadden aangemaakt dan konden die (bij elkaar) twee keer zoveel rekeningen openen dan twee personen die alleen samen "joint" rekeningen hadden geopend.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-04 15:41
Ik heb sinds kort een tweede bank account genomen via Bunq ivm ik wat financieel gescheiden wilde houden om prive redenen.

Werkt prima allemaal, snel en gemakkelijk, geen klachten vooralsnog.

• bllb
  • Niet online
robv73 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Begrijp ik echter goed dat ik geen rente op deze rekening krijg, of lees ik verkeerd?
De helft van de rente wordt maandelijks uitbetaald op de rekening die je hebt gekozen bij Profile > Settings > Freedom of choice > Receive on; je partner ontvangt de andere helft.

• bllb
  • Niet online
DarkFlow schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Ik zou wel opletten als ik jou was met die 25. Het is geen harde grens, maar er worden wel extra kosten in rekening gebracht als je boven de 25 komt. Dit zou je bij je aankomende factuur moeten kunnen zien.
Goed dat je het zegt. Even in de prijslijst gekeken, dat zou 19 € extra per maand moeten kosten :o Eens even contact opnemen met Bunq of spaarrekeningen er ook onder vallen... Heeft iemand ervaring met meer dan 25 rekeningen?

[Voor 23% gewijzigd door bllb op 06-01-2023 18:31]

• WhatsappHack
  • Niet online
bllb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Goed dat je het zegt. Even in de prijslijst gekeken, dat zou 19 € extra per maand moeten kosten :o En dat dan ook nog x 2 waarschijnlijk. Eens even contact opnemen met Bunq of spaarrekeningen er ook onder vallen... Heeft iemand ervaring met meer dan 25 rekeningen?
Profiel -> Boekhouding -> Kostenoverzicht kan je zien of er al wat op de planning staat. Je kan vervelend genoeg nergens je limieten/verbruik zien van rekeningen noch passen. Spaarrekeningen vallen er ook onder ja.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Vroeger telde ze in ieder geval bij elk mee voor 1. Dus een gedeelde rekening werd dubbel meegeteld. Als je twee personen had iedere enkel "eigen" rekeningen hadden aangemaakt dan konden die (bij elkaar) twee keer zoveel rekeningen openen dan twee personen die alleen samen "joint" rekeningen hadden geopend.
Wel gek eigenlijk, als je dan met z’n tweeen bent kan je “maar” 25 potjes aanmaken in plaats van totaal 50 en betaal je eigenlijk het dubbele van wat andere klanten dokken. (Of nouja, je krijgt maar de helft van de rekening perks)

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 06-01-2023 13:44]

• bllb
  • Niet online
@WhatsappHack Wow, er staat nu inderdaad bij upcoming invoice 'additional monetary accounts' à 19 € (gelukkig niet ook nog bij partner). Beetje prijzig voor het openen van 4 extra spaarrekeningen :X Wees gewaarschuwd mensen! Voorheen was er ook helemaal niet de noodzaak om extra aparte spaarrekeningen te openen, toen je gewoon op elke rekening (een beetje) rente kreeg...

[Voor 10% gewijzigd door bllb op 06-01-2023 17:47. Reden: Verkeerd gezien, partner moet niet extra betalen]

• Rogier.V
Beekforel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Ik heb het via WSL gedaan op Windows 11.

- wsl --install
- composer installatie https://www.digitalocean....n-ubuntu-22-04-quickstart
- sudo apt-get install php-curl
- sudo apt-get install php-mbstring
- composer require bunq/sdk_php
- scriptje klaarzetten en uitvoeren
Ik bleef problemen houden met de andere methode, bleef niet lukken een context aan te maken (SSL errors die ik niet opgelost kreeg).
Maar met jouw stappenplan is het gelukt, thanks.
En dank aan bluewalk!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:35
bllb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:50:
@WhatsappHack Wow, er staat nu inderdaad bij zowel mij als mijn partner upcoming invoice 'additional monetary accounts' à 19 €. Dat is dus 38 euro voor het openen van 4 extra spaarrekeningen :X Wees gewaarschuwd mensen! Voorheen was er ook helemaal niet de noodzaak om extra aparte spaarrekeningen te openen, toen je gewoon op elke rekening (een beetje) rente kreeg...
Dit is toch gewoon zoals het altijd was? Max 25 rekeningen, dat jij er zelf met een trucje meer hebt geopend is eigen schuld dikke ..

• bllb
  • Niet online
Dat script is een 'truc' om een en/of-spaarrekening te openen, niet om meer dan 25 rekeningen te kunnen openen. Het was dat hier een vraag werd gesteld over het aantal rekeningen, anders wist ik niet eens hoeveel subaccounts ik precies over allerlei mapjes verdeeld heb. Er staat nergens een teller en ook bij het handmatig openen van een extra rekening is geen enkele waarschuwing. Nee, dit is echt niet helemaal mijn eigen schuld.

• WhatsappHack
  • Niet online
bllb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:50:
@WhatsappHack Wow, er staat nu inderdaad bij zowel upcoming invoice 'additional monetary accounts' à 19 € (gelukkig niet ook nog bij partner). Beetje prijzig voor het openen van 4 extra spaarrekeningen :X Wees gewaarschuwd mensen! Voorheen was er ook helemaal niet de noodzaak om extra aparte spaarrekeningen te openen, toen je gewoon op elke rekening (een beetje) rente kreeg...
Als je een paar rekeningen sluit en weet op of onder de 25 komt, dan verdwijnt dat mogelijk weer. Moet je ff testen. :P

Krijg je nu niet meer op elke rekening rente dan? Heb dat gemist denk ik. In een Pack was die rente sowieso niet heel boeiend.

• bllb
  • Niet online
Nee helaas, een account dat je sluit blijft zolang je hem kunt heropenen (60 dagen) ook meetellen :/

Ja, je krijgt nu alleen rente op een Savings Account. Met een Pack had je dacht ik rente over een beperkt bedrag, maar dat is nu niet meer.

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 12:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

bllb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:01:
Nee helaas, een account dat je sluit blijft zolang je hem kunt heropenen (60 dagen) ook meetellen :/
Oei dat is goed om te weten. Ik zit nu nog in mijn trial periode wat te spelen met aanmaken/verwijderen van accounts, zou goed zijn dat ik dan in de buurt van die 25 zit al. Zal eens contact met ze opnemen.

In het boekhoud/accounting gedeelte van de app kan je gelukkig 'Send invoices by Email' aanzetten, hopelijk voorkomt dit verassingen in de toekomst.

Misschien dat dit nog helpt trouwens: https://together.bunq.com...pen-my-closed-sub-account Dan krijg je een overzicht van je gesloten accounts die op de 60 dagen cooldown wachten.

[Voor 15% gewijzigd door -Tim- op 06-01-2023 16:44]

• bllb
  • Niet online
Goede! Hier trouwens een overzicht van alles wat meetelt voor die 25 (bijv. ook connected accounts van anderen): https://together.bunq.com...onetary-accounts-25-slots

• JeroenE
  • Niet online
@bllb Volgens mij telde vroeger een connect niet mee voor het aantal rekeningen. Maar ik vind het behoorlijk slecht dat ze extra geld in rekening gaan brengen zonder waarschuwing via de app.

Die waarschuwing kreeg je vroeger via de app in ieder geval wel. Als je zelf aan de slag ging met de API kreeg je die waarschuwing destijds ook al niet. Dat kon ik wel een beetje begrijpen want dan ging men er ook van uit dat je zelf alle limieten in de gaten hield.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Wat wel bijzonder is dat, als je overheen gaat en dit vervolgens wil corrigeren dat pas na 60 dagen kan. Gesloten rekeningen tellen pas na 60 dagen als in actief. Mag je 2x 19 EUR betalen. Dat is nogal overdreven.

• bllb
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:41:
[...]
Als je een paar rekeningen sluit en weet op of onder de 25 komt, dan verdwijnt dat mogelijk weer. Moet je ff testen. :P
Werkt toch, er staat nu 19 € refund bij upcoming invoice! :D Mits je en/of-betaalrekeningen sluit om onder de 25 te komen, want die kun je niet heropenen zag ik in het linkje van @-Tim-. Persoonlijke rekeningen, en/of-spaarrekingen en beleggingsrekeningen kun je wel 60 dagen lang heropenen, dus blijven gedurende die periode wel meetellen.

• CEB
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-01 17:44
Iemand ervaring met het sluiten van accounts? Ik heb de app geïnstalleerd en ziet er top uit, maar wordt huiverig van de reviews die ik lees, maar allicht zijn die ook weer een topje van de ijsberg.

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 18:44
Ik heb sinds gisteren ook een bunq account geopend om de hogere rente op de spaarrekening te krijgen.
Mijn account staat nu nog voor 30 dagen trial op easy green maar zou graag naar easy saving gaan is dit mogelijk?
Ik heb ook bij voeg toe een subrekening toegevoegd en daar voor spaarrekening gekozen. Ik heb een spaardoel aangemaakt voor een bepaald bedrag. Heb ik het nu goed gedaan zodat ik over dit geld rente ontvang en dat ook over pas een maand terug zie?
Ik heb de main en travel rekening opgezegd.
Heb in het topic al proberen te zoeken maar kon niet precies mijn antwoord vinden.

• -Tim-

-Tim-

@LordFather ik zit ook nog in m'n trial, maar heb daarbinnen al gedowngrade om de verschillende opties te bekijken per plan. Dat was gewoon mogelijk, al krijg je wel checklist met dingen die je mogelijk moet doen, zoals extra accounts stoppen.
Of je genoeg hebt gedaan om de spaarrente te krijgen ben ik ook benieuwd naar.

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 18:44
-Tim- schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:28:
@LordFather ik zit ook nog in m'n trial, maar heb daarbinnen al gedowngrade om de verschillende opties te bekijken per plan. Dat was gewoon mogelijk, al krijg je wel checklist met dingen die je mogelijk moet doen, zoals extra accounts stoppen.
Ik kan alleen kiezen om het account op te heffen onder profiel en dan plan maar niet om te downgraden. Het geeft wel aan dat ik over 30 dagen naar easy saving account ga, maar zou dat ook niet perse af te hoeven wachten maar heb denk ik geen keus.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 04:21
durkp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:18:
Ligt het aan mijn notificaties instellingen? of hebben meer mensen er last van?
Ik heb sinds volgensmij de laatste (automatisch) geinstalleerde update geen notificaties meer van Bunq.

Wanneer er overboeking binnenkomt had ik altijd, maar ook als er een automatisch incasso uitgaat.

Deze werkt niet meer, instellingen bekeken, maar lijkt goed te staan, Meer mensen hier last van? of moet ik toch verder mijn instellingen doorgronden?
Bij mij werkt het vanaf deze update nog steeds niet met pin betalingen. Automatische incassos werkt wel gewoon.

In de instellingen staan de notificaties op alle rekeningen dus dat zou goed moeten zijn. De optie email vind ik ook vreemd want ik heb nog nooit een mail gehad terwijl dit wel aan staat. Ik hoop dat er een keer een fix komt of ben ik de enige die er last van heeft?

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:27
-Tim- schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:28:
Voor jou en @LordFather: het staat ontzettend duidelijk uitgelegd in de support sectie van de app. Als je als subaccount een spaarrekening aanmaakt, is dat waar je de rente over krijgt. Geen zorgen dus.

https://together.bunq.com...d-how-do-i-use-it-to-save

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

delorean7

Let's take the Aston toni

Zo duidelijk vond ik het niet eerlijk gezegd, deze post wel gezien inderdaad, maar conflicterende 1 en 1.3% info op verschillende delen van de support page blijft irritant. Waarom zouden ze niet gewoon de rente afbeelden bij het account zoals het ingesteld staat?

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:27
delorean7 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:38:
Zo duidelijk vond ik het niet eerlijk gezegd, deze post wel gezien inderdaad, maar conflicterende 1 en 1.3% info op verschillende delen van de support page blijft irritant. Waarom zouden ze niet gewoon de rente afbeelden bij het account zoals het ingesteld staat?
Ik heb de savings subaccount geopend toen ze naar 1% gingen vorige maand. Geen idee dus over of ze het percentage duidelijk communiceren. Blijkbaar kan dat beter. De vraag ging echter over of het aanmaken van de subsavings account goed was gegaan. Daar vind ik de info erg duidelijk over.

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 14:52
Ik ben groot fan van Spending Insights, maar op dit moment zijn ze niet bijzonder bruikbaar.
Stel, ik ga met een paar vrienden uit eten en ik betaal waarna ik een betaalverzoek stuur. Dan zou er dus opeens een grote transactie in mijn spending insights staan, terwijl het in werkelijkheid maar een klein deel is. Weten jullie of het mogelijk is om dat op een bepaalde manier in bunq te registreren zodat niet het hele bedrag erin komt te staan?

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 23:43
donleone83 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 07:25:
[...]

Voor jou en @LordFather: het staat ontzettend duidelijk uitgelegd in de support sectie van de app. Als je als subaccount een spaarrekening aanmaakt, is dat waar je de rente over krijgt. Geen zorgen dus.

https://together.bunq.com...d-how-do-i-use-it-to-save
Duidelijk? Ik heb dan denk ik meer duidelijkheid nodig. Ik vind het echt super vaag. Ik heb nu een main rekening, maar nog geen sub-spaarrekening, volgens mij moet je die sluiten als easy green dan weer afloopt >:)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 15:03

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik moet zeggen dat ik alle abonnementsvormen en kosten best wel onduidelijk vind.

Mijn vriendin was al klant bij Bunq en heeft een aantal rekeningen daar (prive, gedeeld met haar ex voor de kinderen etc). Wij willen nu ook een gezamenlijke rekening openen en wat potjes voor vakantie etc.

Zij heeft mij uitgenodigd voor een gezamenlijke rekening; dat ging na heel wat keer de app opnieuw starten etc eindelijk goed; dus dat was geregeld.
Toen heb ik zelf ook een nieuwe rekening erbij geopend als potje voor vakanties en krijg ik ineens een afschrijving van 19 euro per maand voor 25 extra IBAN's. Dat zal wel zijn omdat ik een Easy Bank abo gekozen had en zo te zien kan ik beter een Easy Money variant kiezen. Maar een duidelijke melding hierover bij het openen van die rekening was wel wat handiger geweest...

Yamaha MT-09

• -Tim-

-Tim-

Ik heb een soortgelijke ervaring. Ik wil samen met mijn partner overstappen naar bunq, en ik ben echt verliefd geworden op de features die ze bieden, maar tot nu toe valt het me nog erg tegen. Bij mijn eigen aanmeldproces liep ik er al tegen aan dat confirmation links vanuit de email niet lekker doorlinkte en moest ook meermaals de app opnieuw opstarten of requests opnieuw doen.
Bij mijn vriendin was het zelfs zo erg dat ze haar emailadres onmogelijk kon bevestigen zonder contact op te nemen met de servicedesk. Het onboardingproces lijkt me toch iets wat je als bunq in ieder geval feilloos in orde moet hebben.

Nu hebben we allebei een account en merk ik dat ik het echte overstappen nog uit zit te stellen. Ten eerste moet je bijna letterlijk tussen de bomen (en het rad van fortuin) heenkijken om aan het echte banken toe te komen. Ook vind ik het verstoppen van het overzicht van bijvoorbeeld die 25 rekeningen erg flauw (je moet zoeken op "Archived sub-accounts") Die onduidelijkheid schrikt me nu af om duizenden euros over te gaan pompen om die gunstige rente te krijgen....

Al wil ik wel dolgraag al die andere functies gaan gebruiken (potjes, spending insights, sparen etc). Dus hopelijk als het eenmaal werkt dat het dan blijft werken.

[Voor 5% gewijzigd door -Tim- op 09-01-2023 11:54]

• JeroenE
  • Niet online
-Tim- schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:52:
Al wil ik wel dolgraag al die andere functies gaan gebruiken (potjes, spending insights, sparen etc). Dus hopelijk als het eenmaal werkt dat het dan blijft werken.
Als je wil dat het blijft werken als het eenmaal werkt dan moet je vooral niet naar bunq overstappen. Die kegelen zonder problemen bestaande functionaliteiten weg. Zolang je daar geen gebruik van maakt heb je er natuurlijk geen last van, maar bestaande functionaliteit behouden staat niet bovenaan hun lijstje.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
Zucht. Nieuwe telefoon en nu kom ik niet meer in bunq. Ik moet een video opnemen en bunq geeft bij het uploaden vervolgens een generieke foutmelding.

Aaaargh.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Bericht van bunq:
Van juli 2023 tot juli 2027 zal onze partner Mastercard de Maestro pas geleidelijk uitfaseren en vervangen met Mastercard debitcards. Deze passen zijn beter geschikt voor online betalingen en worden overal ter wereld in winkels geaccepteerd.
Wat dit voor jou betekent:
De nieuwe Mastercard debitcard werkt overal waar een Maestro pas werkt, dus ook in winkels in Nederland en België.
Om de overgang vlot te laten verlopen, stoppen we vanaf 16 januari 2023 met het verstrekken van nieuwe Maestro passen. In plaats daarvan kan je elke verlopen Maestro pas vervangen door een Mastercard debitcard te bestellen, rechtstreeks vanuit de bunq app.
Tot 16 januari 2023 kan je met de app zowel een Mastercard debitcard als een Maestro pas bestellen.
Uiteraard kan je je huidige Maestro passen blijven gebruiken totdat ze verlopen.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 15:03
Die zullen het wel druk krijgen in de klantenservice dan. Er zijn toch nog wel erg veel winkeltjes waar Mastercard nog niet wordt geaccepteerd (denk aan de lokale ondernemers). Zelfs bij supermarktenketens (Boni, Jumbo hit&miss want franchises)...

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:57
Vraag me ook wel af hoe dit in zijn werk gaat, zie namelijk het volgende stukje van de website van mastercard:
De overgang van Maestro naar Debit Mastercard biedt kaarthouders een veel breder wereldwijd acceptatienetwerk. Een Debit Mastercard zal overal worden geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.

Acceptatie van Maestro betekent echter niet automatisch acceptatie van Debit Mastercard en er kunnen zich acceptatieverschillen voordoen. Mastercard werkt hard samen met financiële instellingen en retailers om die kloof te dichten.
Bron: www.mastercard.nl/nl-nl/business/overzicht/debit-card.html

[Voor 0% gewijzigd door tommerd_ op 10-01-2023 11:53. Reden: URL]

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:43
Elandenmelk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Die zullen het wel druk krijgen in de klantenservice dan. Er zijn toch nog wel erg veel winkeltjes waar Mastercard nog niet wordt geaccepteerd (denk aan de lokale ondernemers). Zelfs bij supermarktenketens (Boni, Jumbo hit&miss want franchises)...
Tja die winkels zullen hun terminals wel moeten vervangen, want elke bank zal langzamerhand over moeten naar Mastercard of Visa Debit.

Wel apart dat sommige winkels (of de leverancier van die terminals) hier niet eerder bij stil gestaan hebben. Hier is bijvoorbeeld de Boni compleet verbouwd (of nieuw gebouw eigenlijk) afgelopen jaar en ze accepteren nog steeds geen Visa debit terwijl ze wel nieuwe pin terminals hebben..

Het nieuws dat Maestro (en V-Pay) zou gaan stoppen in 2023 is al jaren bekend.

• JeroenE
  • Niet online
@tommerd_ Er zijn ook genoeg plekken die wel MasterCard credit accepteren, maar geen MasterCard debit. Bijvoorbeeld bij autoverhuur komt dat heel vaak voor. Sterker nog, daar waren in het begin zelfs problemen met de bunq credit card want die accepteerden ze ook niet.

Maar goed, die toko's accepteren nu ook al geen Maestro dus in principe veranderd er dan niets als je een MasterCard debit hebt ipv Maestro want je kan in beide gevallen geen auto huren.

• tommerd_
JeroenE schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:29:
@tommerd_ Er zijn ook genoeg plekken die wel MasterCard credit accepteren, maar geen MasterCard debit. Bijvoorbeeld bij autoverhuur komt dat heel vaak voor. Sterker nog, daar waren in het begin zelfs problemen met de bunq credit card want die accepteerden ze ook niet.

Maar goed, die toko's accepteren nu ook al geen Maestro dus in principe veranderd er dan niets als je een MasterCard debit hebt ipv Maestro want je kan in beide gevallen geen auto huren.
Klopt, maar als voorbeeld kan je in 99% van de Albert Heijns ook niet met een mastercard betalen. Dat is toch vrij onhandig

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 15:54
Cerenas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Tja die winkels zullen hun terminals wel moeten vervangen, want elke bank zal langzamerhand over moeten naar Mastercard of Visa Debit.

Wel apart dat sommige winkels (of de leverancier van die terminals) hier niet eerder bij stil gestaan hebben. Hier is bijvoorbeeld de Boni compleet verbouwd (of nieuw gebouw eigenlijk) afgelopen jaar en ze accepteren nog steeds geen Visa debit terwijl ze wel nieuwe pin terminals hebben..

Je hoeft helemaal geen terminals te vervangen. Al is het maar omdat je de software tegenwoordig gewoon op afstand kunt updaten.
Reden dat ze het nu niet accepteren, zal zijn omdat ze geen zin hebben in het accepteren van credit, want dat is veel duurder. En als je dan geen onderscheid kunt maken in product type, ga je MC en Visa gewoon niet accepteren. Gezien iedereen in Nederland tot nog toe Maestro en Vpay gebruikt, mis je daar niet zoveel aan.

• Elandenmelk
Cerenas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Lang niet alle pinterminals hoeven vervangen te worden. Het merendeel moet gewoon een update krijgen, vervolgens moeten de winkels hun contracten met hun PSPs (vaak de huisbank) vernieuwen/veranderen. Zolang 1 van beide niet is gedaan, zal het niet geaccepteerd worden. In het geval van de overeenkomst met de PSP zou het mij niets verbazen als die op een gegeven moment automatisch omgezet wordt als de onderneming te lang wacht.

Als ik kijk naar de roadmap van ABN AMRO, gaat het zeker bij CVV (volgens mij de nummer 2 in de markt) niet voor maart afgerond zijn.

• -Tim-

-Tim-

Ik moet nog passen aanvragen voor m'n nieuwe rekening. Ik zou er dus goed aan doen 1 Maestro en 1 Mastercard aan te vragen voor de beste dekking?

• JeroenE
  • Niet online
@tommerd_ Er zijn steeds meer AH's waar dat wel kan, maar inderdaad nog zeker niet bij allemaal.

Overigens is over de discussie van deze overschakeling in het algemeen ook een ander topic: Mastercard stopt met Maestro

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
larsred schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:42:
Vandaag ook een interessant probleem gehad. Heb afgelopen week een telefoonabonnement afgesloten bij Tele2 en als nieuwe klant moet dan een fysieke id en bankpas controle gedaan worden aan de deur.

Staat vandaag om 08:30 uur de bezorger voor de deur, rijbewijs was ok, maar de IBAN op de bankpas kwam natuurlijk niet overeen met die het opgegeven IBAN nummer waarvan het abonnement wordt afgeschreven. Helaas meneer dan moet u contact opnemen met Tele2 en vragen om een uitzondering.
Na 45 min aan de telefoon was dit niet mogelijk en ook niet mogelijk om nog de IBAN aan te passen. Bestelling dus moeten annuleren, opnieuw het abonnement afsluiten en woensdag een nieuwe bestelling met de bezorger voor de controle.

Allemaal voorkomen kunnen worden als er op de website zou staan dat je een fysieke bankpas nodig hebt bij de opgegeven IBAN. BUNQ is toch ook niet de enige bank met meerdere IBAN's zonder fysieke passen?
Ik probeerde een nieuw abonnement af te sluiten bij Tele2 met een bunq rekening. Dat is inmiddels volledig geblokkeerd. Dus ergens tussen jouw incident en vandaag is er nog wat gewijzigd. Hoe dan ook is bunq dus geen optie. Gelukkig heb ik ook een ASN-rekening.

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zal vast een keer voorbij zijn gekomen maar kan het even niet snel terugvinden..

Ik heb zelf een bunq easy money account en wil graag een (spaar)rekening openen waarop ik en mijn vriendin geld op kunnen overmaken en een aparte rekening voor boodschappen e.d. Dit moet los staan van mijn eigen prive rekening. Zij heeft zelf geen bunq.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? bunq heeft volgens mij geen en/of rekeningen.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 23:03

Koppensneller

winterrrrrr

Trank00l schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:58:
Het zal vast een keer voorbij zijn gekomen maar kan het even niet snel terugvinden..

Ik heb zelf een bunq easy money account en wil graag een (spaar)rekening openen waarop ik en mijn vriendin geld op kunnen overmaken en een aparte rekening voor boodschappen e.d. Dit moet los staan van mijn eigen prive rekening. Zij heeft zelf geen bunq.

Hoe krijg ik dat voor elkaar? bunq heeft volgens mij geen en/of rekeningen.
Vanuit het Bunq homescreen: klik op Add en dan op Add Partner. Ik denk wel dat zij dan ook Bunq moet hebben, dat is volgens mij niet anders dan bij andere banken.

[Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 12-01-2023 10:37]

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 15:54
Voor mij is nog onduidelijk of je meerdere spaarrekeningen mag openen gratis met Easy savings en krijg je dan over alle spaarrekeningen die 1.31% rente?

• JeroenE
  • Niet online
@tommymeerNL In het overzicht staat bij "Meerdere bankrekeningen" (te zien als je alles openklikt onder het roze kopje "Budgetteren en besparen") een kruis dus je hebt inderdaad maar 1 bankrekening.

Voorheen telde bunq trouwens het saldo van alle rekeningen bij elkaar op en het was dus niet zo dat wanneer je over de limiet zat (die was toen 10k) je dit kon "omzeilen" door een andere bankrekening te openen.

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-05 12:11
Ik heb sindskort een bunq rekening. Ik heb een aantal maandelijkse betalingen ingevoerd. Nu mis ik een mogelijkheid om alle in geplande betalingen te zien?
Zoals wel kan bij bijvoorbeeld asn en ING

Is die mogelijkheid er wel?

[Voor 7% gewijzigd door AlexanderCP op 12-01-2023 17:12]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
AlexanderCP schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:54:
Ik heb sindskort een bunq rekening. Ik heb een aantal maandelijkse betalingen ingevoerd. Nu mis ik een mogelijkheid om alle in geplande betalingen te zien?
Zoals wel kan bij bijvoorbeeld asn en ING

Is die mogelijkheid er wel?
Rekening aanklikken > tandwieltje > scheduled payments

• WhatsappHack
  • Niet online
Weet iemand wat tegenwoordig de jaarlijkse limiet is op DigiCards? Ik kan het niet vinden. Vroegâh mocht je 5 van die kaarten tegelijk actief hebben en mocht je er (uit m'n hoofd) maximaal 20 ofzo per jaar aanmaken. Nu werd ik blij verrast dat je er tegenwoordig blijkbaar 25 tegelijk actief mag hebben, maar hoe zit het dan nu met die creatie limieten? Ik verwacht er overigens niet meer dan een stuk of 5 per jaar aan te maken, dus zal wel loslopen, maar nieuwsgierig.

• -Tim-

-Tim-

Nieuwe app update:
What’s new:
Shared savings accounts are back!
Lijkt er dus op dat de php-API truukjes zoals hier eerder besproken niet langer nodig zijn.

• bllb
  • Niet online
Fijn, al was even bezig zijn met PHP stiekem ook wel leuk ;) Inderdaad, bij Add > Add Partner > Savings Account.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Valt mij dan weer mee dat ze dat niet groots aankondigen met een mail en alles alsof het een fantastische nieuwe feature is...

• Rav
  • Niet online
-Tim- schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:27:
Nieuwe app update:

[...]

Lijkt er dus op dat de php-API truukjes zoals hier eerder besproken niet langer nodig zijn.
Tx, had het nog niet van bunq gehoord.

Hoewel het in typische bunq traditie nog niet werkt. Als ik een joint savings account maakt krijg ik een foutmelding. Heb een bugreport gestuurd, nu maar weer wachten.

edit: hahaha, als je een bugreport wilt sturen kun je een video/screencast opnemen die alle stappen opneemt, maar die crasht ook |:( |:(

[Voor 13% gewijzigd door Rav op 13-01-2023 16:59]

...

• jugger naut
-Tim- schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:27:
Nieuwe app update:

[...]

Android only aan de release notes te zien? Ik heb mijn app ge-update maar kom er niet uit hoe ik er een via de app aanmaak…

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 12:00
ik heb een probleem met bunq: klarna vraagt voor een achteraf-betaling om mijn identiteit te verifieren met behulp van mijn bankrekening. ik kan bbunq kiezen maar vervolgens wordt gevraagd een rekening te kiezen, dat veld blijft echter leeg. er wordt verwezen naar een together pagina maar als ik daar op klik kan die niet worden gevonden. Hoe kan ik bunq hiervoor gebruiken? moet ik in mijn accoutn iets anzetten wat normaal uitstaat(dat anderen de rekening mogen gebruiken vor identificatie bijvoorbeeld) zo ja waar doe ik dat?

• Rav
  • Niet online
jugger naut schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:06:
[...]

Android only aan de release notes te zien? Ik heb mijn app ge-update maar kom er niet uit hoe ik er een via de app aanmaak…
In het hoofdscherm op 'Add' drukken, dan 'Add Partner' en vervolgens 'Savings account'. Dan kun je je partner kiezen. Vervolgens loopt hij daar bij mij vast. Ik heb er een bugreport over gestuurd gister. Toen kreeg ik vandaag een bericht dat het is gefixed. Maar ik heb het net op 2 telefoons en accounts getest, maar het werkt nog steeds niet.

Hopelijk heb je meer geluk.

Stom ook dat je niet gewoon je huidige 1persoonsaccount aan kunt passen.

...

• Batavia
  • Laatst online: 22:15
Rav schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:37:
[...]

In het hoofdscherm op 'Add' drukken, dan 'Add Partner' en vervolgens 'Savings account'. Dan kun je je partner kiezen. Vervolgens loopt hij daar bij mij vast. Ik heb er een bugreport over gestuurd gister. Toen kreeg ik vandaag een bericht dat het is gefixed. Maar ik heb het net op 2 telefoons en accounts getest, maar het werkt nog steeds niet.

Net de laatste laatste update gedownload en dat werkt hier nu wel om een spaarrekening te openen

• jugger naut
Rav schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:37:
[...]

Ik zit op 21.11.0 op iOS. Als ik op Add partner druk moet ik daarna direct een partner kiezen en daarna krijg ik de optie om mijn gezamenlijke rekening een naam te geven 🤔 Het lijkt me sterk dat het bij jou wel kan en bij mij niet? Of zit je op Android?

• Marleytjuh
  • Laatst online: 19-04 12:14
Zojuist een rekening bij Bunq geopend en het uitgebreide aantal opties die ze je bieden kan ik erg waarderen! Weet iemand trouwens of er een mogelijkheid is om een wachtwoord in te stellen mbv Face ID of überhaupt toegang tot de bunq app te versleutelen, zoals dat bij iedere bank kan (iig wel bij ABN/Knab). Want in principe zou iedereen die zich toegang tot mijn telefoon verschaft mijn rekeningen kunnen leegplunderen…..

[Voor 7% gewijzigd door Marleytjuh op 15-01-2023 12:22]

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
Marleytjuh schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:23:
Zojuist een rekening bij Bunq geopend en het uitgebreide aantal opties die ze je bieden kan ik erg waarderen! Weet iemand trouwens of er een mogelijkheid is om een wachtwoord in te stellen mbv Face ID of überhaupt toegang tot de bunq app te versleutelen, zoals dat bij iedere bank kan (iig wel bij ABN/Knab). Want in principe zou iedereen die zich toegang tot mijn telefoon verschaft mijn rekeningen kunnen leegplunderen…..
Ja dat kan! https://nl.bunq.com/link/security

• Rav
  • Niet online
jugger naut schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:32:
[...]

Ik zit op 21.11.0 op iOS. Als ik op Add partner druk moet ik daarna direct een partner kiezen en daarna krijg ik de optie om mijn gezamenlijke rekening een naam te geven 🤔 Het lijkt me sterk dat het bij jou wel kan en bij mij niet? Of zit je op Android?
Idd Android

...

• WhatsappHack
  • Niet online
Let op dat als ze om 00:00 stoppen je dus nog maar een paar uur hebt om een (virtuele) Maestro aan te vragen als je die nog wil hebben.

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb geprobeerd een gezamenlijke spaarrekening te openen, maar het proces werkt op zijn zachts gezegd nog niet vloeiend. Een paar vragen die ik nog niet zo snel beantwoord zag hier (of ik keek erover heen):

1. Kan ik nu een gratis spaarrekening openen (easy savings) zonder dat ik nog een betaald abonnement aan hoef te houden? Zo ja, moet ik dan eerst een betaald abonnement kiezen en daarna downgraden oid?
2. Als ik voor gezamenlijke rekening kies (spaarrekening kan ik niet direct kiezen als nieuwe gebruiker) loop ik vast bij het kiezen van de partner. Of ik nu telnr of email invul, het invoerveld wordt leeggemaakt and that's it. Ik kom niet verder. Dien ik daarvoor de REST API te gebruiken zoals hierboven uitgelegd met het php script of is dit wat anders?

• RoyP
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-06 09:26
Bergie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:42:
Ik moet zeggen dat ik alle abonnementsvormen en kosten best wel onduidelijk vind.

Mijn vriendin was al klant bij Bunq en heeft een aantal rekeningen daar (prive, gedeeld met haar ex voor de kinderen etc). Wij willen nu ook een gezamenlijke rekening openen en wat potjes voor vakantie etc.

Zij heeft mij uitgenodigd voor een gezamenlijke rekening; dat ging na heel wat keer de app opnieuw starten etc eindelijk goed; dus dat was geregeld.
Toen heb ik zelf ook een nieuwe rekening erbij geopend als potje voor vakanties en krijg ik ineens een afschrijving van 19 euro per maand voor 25 extra IBAN's. Dat zal wel zijn omdat ik een Easy Bank abo gekozen had en zo te zien kan ik beter een Easy Money variant kiezen. Maar een duidelijke melding hierover bij het openen van die rekening was wel wat handiger geweest...
Voor overzicht/inzicht in de abonnementsvormen kun je het beste hier vergelijken:
https://nl.bunq.com/benefits

Als je dan op "toon volledige vergelijking" klikt vouwt het volledige overzicht uit, daaronder staat dan een link naar de Pricing Sheet.

Voor meer toelichting bij elk abonnement, zoek dan in Together onder "Plans" en zo zie je de uitgebreide toelichting (van Bunq zelf) van EasyBank bijvoorbeeld:
https://together.bunq.com...its-of-the-easy-bank-plan

Daar maak ik uit op dat je 3 IBAN rekeningen kunt openen:
1x betaal voor jezelf
1x betaal voor jullie samen (joint)
1x savings

Ik zou wel even oppassen met het aanmaken van meerdere joint accounts, want ik meen dat elke joint account bij beide rekeninghouders meetelt (voor de max van 25 bij EasyMoney, maar ook voor de max van 1 bij EasyBank dan) en je dan dus over je limiet gaat. Dus als je verschillende rekeningen wilt openen voor verschillende potjes: niet EasyBank maar EasyMoney abonement nemen.

Overigens: als je je aanmeldt bij een BunqPack (of er zelf een begint en de spots opvult) zijn de meerkosten van EasyMoney vs EasyBank erg beperkt en heb je wel de volledige functionaliteit (het gangbare tarief van 6.25 voor een plaatsje in een pack, ofwel 25% van 24.99/maand voor de Pack houder)

Mbt BunqPacks is er een topic waar mensen spots aanbieden en/of zoeken:
https://together.bunq.com...ring-the-bunq-pack-2/1901

Ik ben zelf redeljk tevreden klant met Business, sinds begin januari over aan het stappen met privé (zelf en vriendin). Ik start op korte termijn zelf een Pack, heb dan naast deze 3 abo's nog 1 spot te vergeven die ik daar zal aanbieden.

PS: @Bergie of je nu wel of niet voor een pack zou kiezen, ik meen dat als je je abonnement in je lopende periode aanpast naar EasyMoney dat je die EUR 19 weer gecrediteerd zou krijgen (evt support vragen)

[Voor 3% gewijzigd door RoyP op 17-01-2023 18:00]

• WhatsappHack
  • Niet online
Maak net een paar nieuwe DigiCards aan, valt me op dat deze worden uitgegeven als “Credit”, als ‘t ware een virtuele TravelCard. M’n kaarten van een paar jaar terug zijn allemaal “Debit”. Dat is wel leip, want die Debit-kaarten worden nu bijna overal geaccepteerd als je ze in Apple Pay knikkert - maar die credit variant wordt binnen NL juist slecht geaccepteerd. :+

Het zou wel handig zijn als bunq je de keuze geeft tussen Debit of Credit DigiCards. (Zonder jezelf daarvoor tot de API te hoeven wenden. ;)) Kan dan allemaal in één flow: “Voeg pas toe” -> “Credit of Debit?” (met evt uitleg) -> “Virtueel of fysiek?” (met prijzen). Klaar OF indien “fysiek” en “credit” gekozen nog de extra vraag: “Travel of Metal?” (prijs). Done.

[Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 19-01-2023 17:11]

• jugger naut
Gedeelde spaarrekeningen zijn nu eindelijk terug in iOS met versie 21.12.0.

• jugger naut
jugger naut schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:21:
Gedeelde spaarrekeningen zijn nu eindelijk terug in iOS met versie 21.12.0.
Ik zag weer op een export dat het een persoonlijke rekening is, geen "en of" rekening.

Na contact met support blijkt er een bug te zijn, en het is inderdaad geen en/of rekening, maar een persoonlijke rekening waar iemand mee kan kijken. Het geld is dus 100% van 1 persoon. Het is geen visuele bug geven ze aan.

Opgelet dus voor de mensen die hun geld naar zo'n rekening hebben geschoven.

[Voor 3% gewijzigd door jugger naut op 20-01-2023 14:35]

• Marleytjuh
Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om een fysieke pas aan te vragen die gekoppeld is aan je rekeningnummer met IBAN? Ik heb me rot gezocht door het doolhof aan functies in de app (wel een minpuntje hoor), maar ik zie nergens een optie om een fysieke bankpas aan te vragen. Als ik op 'voeg toe' klik en vervolgens ga naar 'voeg een pas toe', zie ik alleen de volgende opties: Mastercard Debit, Mastercard Credit, Metal Card Credit, DigiCard en Klantenkaart. Alleen maar MasterCards dus, en nergens een optie waarmee ik een 'gewone' bankpas kan aanvragen die gekoppeld is aan mijn IBAN...

• tommerd_
Marleytjuh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:18:
Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om een fysieke pas aan te vragen die gekoppeld is aan je rekeningnummer met IBAN? Ik heb me rot gezocht door het doolhof aan functies in de app (wel een minpuntje hoor), maar ik zie nergens een optie om een fysieke bankpas aan te vragen. Als ik op 'voeg toe' klik en vervolgens ga naar 'voeg een pas toe', zie ik alleen de volgende opties: Mastercard Debit, Mastercard Credit, Metal Card Credit, DigiCard en Klantenkaart. Alleen maar MasterCards dus, en nergens een optie waarmee ik een 'gewone' bankpas kan aanvragen die gekoppeld is aan mijn IBAN...
Bunq is pas gestopt met het uitgeven van Maestro kaarten, het alternatief is de Mastercard Debit. Daar is nog een heel ander topic over hier op tweakers: Mastercard stopt met Maestro

• Marleytjuh
tommerd_ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Bunq is pas gestopt met het uitgeven van Maestro kaarten, het alternatief is de Mastercard Debit. Daar is nog een heel ander topic over hier op tweakers: Mastercard stopt met Maestro
Ah, dankjewel! Dus zo'n Debit card is niet gekoppeld aan mijn rekeningnummer met IBAN waar mijn afschrijvingen van worden afgeschreven? Ik probeerde net via de Wallet app mijn kaart toe te voegen. Vervolgens moest ik op 'open' klikken om de Bunq app te openen en vervolgens blijft het scherm staan om het homescreen. Pas is dus niet toegevoegd. Iemand een idee hoe je dit doet?

[Voor 25% gewijzigd door Marleytjuh op 26-01-2023 11:42]

• WhatsappHack
  • Niet online
@Marleytjuh MasterCard Debit werkt in principe exact hetzelfde als Maestro en is dus gekoppeld aan de rekening waar je de pas aan toewijst (en eventuele een secundaire rekening met 2e pincode; wat overigens niet werkt met Apple/Google Pay, die pakt enkel primaire rekening.).

De gekoppelde rekening(en) kan je te allen tijde wijzigen in de instellingen van de pas. Zo werkte het met Maestro en zo werkt het nu ook met MC Debit. Er is qua gebruik en functies dus eigenlijk niets anders dan voorheen en je gebruikt het zoals je gewend was bij Maestro-pasjes.

[Voor 38% gewijzigd door WhatsappHack op 26-01-2023 12:42]

• -Tim-

-Tim-

Gebruiken jullie de Auto-select functie van je pas, en werkt die naar behoren? Wat ik wil bereiken is dat afhankelijk van de uitbater het juiste account wordt geselecteerd.

Ik heb nu heel mooi verschillende rekeningen voor de huishoudelijke potjes, maar bij mij en bij mijn vrouw werkt de pas gewoon niet als deze functie aanstaat voor die pincode. Ik heb per potje 'Easy Budgeting' aanstaan en de betreffende categorieën geselecteerd.

Nu hebben we als tussenoplossing als vast account het standaardaccount geselecteerd, maar dan verliezen we dus de functie van het automatische potje selecteren. Ik moet nu na elke pinbetaling gaan schuiven met geld tussen rekeningen. Dit doe ik door verzoeken naar mezelf te sturen, kan dit handiger?

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:55
Ben afgelopen week naar de BUNQ overgestapt alleen loop ik nu tegen een probleem aan. Ik kan niet meer in alle winkels betalen 8)7

https://together.bunq.com...ay-does-not-work-properly

Zowel met Google Pay als de pas die ik binnen ga krijgen kan je geen betalingen doen bij de winkels die nog niet de passen (Mastercard debit) ondersteund.

[Voor 20% gewijzigd door Microburst op 29-01-2023 21:19]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Microburst schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:17:
Ben afgelopen week naar de BUNQ overgestapt alleen loop ik nu tegen een probleem aan. Ik kan niet meer in alle winkels betalen 8)7

Zowel met Google Pay als de pas die ik binnen ga krijgen kan je geen betalingen doen bij de winkels die nog niet de passen (Mastercard debit) ondersteund.
Jup de acceptatie van MasterCard debit is nog niet top ;)
Mastercard stopt met Maestro
Half jaartje geduld nog.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-01-2023 21:21]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Marleytjuh
Microburst schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:17:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke winkels je dan bedoelt. Zijn dat bekende winkels die je in veel Nederlandse steden kunt vinden? Ik ben echt fan van Bunq, maar dit soort problemen laten mij toch wel enigszins twijfelen. Lijkt mij niet echt fijn om volledig naar Bunq over te stappen en vervolgens mee te moeten maken dat ik in bepaalde winkels niet kan betalen 8)7

• Microburst
Marleytjuh schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke winkels je dan bedoelt. Zijn dat bekende winkels die je in veel Nederlandse steden kunt vinden? Ik ben echt fan van Bunq, maar dit soort problemen laten mij toch wel enigszins twijfelen. Lijkt mij niet echt fijn om volledig naar Bunq over te stappen en vervolgens mee te moeten maken dat ik in bepaalde winkels niet kan betalen 8)7
Ben nu bij vier winkels geweest:
Albert Heijn: Werkt
Kruitvat: Werkt
Jumbo: Werkt nog niet
Lokale bakker: Werk nog niet

Ik heb ook besloten na de reactie van Bunq, dat ik voorlopig terug ga naar ING. :/

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:14
Ipv een maestro kaart te bestellen...

• bluewalk
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:20:
[...]

Jup de acceptatie van MasterCard debit is nog niet top ;)
Mastercard stopt met Maestro
Half jaartje geduld nog.
Wel kwalijk dat voor nieuwe klanten de MC kaart nog de enige is die ze kunnen bestellen en dus tegen deze domme dingen aanlopen :/

Om die reden heb ik nog snel een virtual maestro via de API aangevraagd om deze ongein te voorkomen (de huidige maestro loopt in maart af) :D

[Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 30-01-2023 06:46. Reden: typo]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Nicap

Tsssk....

Je kunt ipv terugga an naar een andere bank ook gewoon tegen de verkoper zeggen: "helaas ik heb alleen Mastercard, dan ga ik wel naar een andere winkel."
Winkels gaan echt wel eerder overstappen als er meer klanten zijn die niet kunnen betalen met de pas.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Elandenmelk
Nicap schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:49:
Je kunt ipv terugga an naar een andere bank ook gewoon tegen de verkoper zeggen: "helaas ik heb alleen Mastercard, dan ga ik wel naar een andere winkel."
Winkels gaan echt wel eerder overstappen als er meer klanten zijn die niet kunnen betalen met de pas.
Opgelet: dit ligt vaker niet aan de winkelier zelf dan wel. Waarom? Hun betaalterminal moet software updates krijgen, en in enkele gevallen worden vervangen. Dit ligt aan de PSP (Payment Service Provider). Mastercard stopt pas per 1 juli met het uitgeven van de Maestro, en Bunq heeft zelf de keuze gemaakt hier 5,5 maanden eerder al mee te stoppen.

Uiteraard kan een klacht bij de winkelier iets bereiken (die gaat misschien weer klagen bij zijn PSP, en dat is het nog maar zeer de vraag of die het proces gaat versnellen als het resterende tijdspad nog maar een paar maanden is). Maar ik denk dat het effect hiervan gering is. Dat je bij Jumbo zoiets hebt van laat maar ik ga wel naar de Lidl of Albert Heijn, kan ik begrijpen. Maar ga je dit je lokale detaillist ook aandoen? Ik vind het zelf altijd erg belangrijk de ondernemers uit de buurt loyaliteit te tonen. Op deze manier worden kleinere ondernemers (tijdelijk) de dupe van deze beslissing van Bunq.

Veel informatie hierover kan je hier vinden: Mastercard stopt met Maestro

[Voor 8% gewijzigd door Elandenmelk op 30-01-2023 09:35]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Nicap

Tsssk....

Elandenmelk schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:33:
[...]

Opgelet: dit ligt vaker niet aan de winkelier zelf dan wel. Waarom? Hun betaalterminal moet software updates krijgen, en in enkele gevallen worden vervangen. Dit ligt aan de PSP (Payment Service Provider). Mastercard stopt pas per 1 juli met het uitgeven van de Maestro, en Bunq heeft zelf de keuze gemaakt hier 5,5 maanden eerder al mee te stoppen.

Veel informatie hierover kan je hier vinden: Mastercard stopt met Maestro
Dus de winkelier kan er wel wat aan doen dus. Als je als klant er zelf voor zorgt dat er geen impact voor de winkelier is, zal deze er sowieso niets aan doen.
Bunq had idd ook wel iets later kunnen start en met de overgang.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Dus de winkelier kan er wel wat aan doen dus. Als je als klant er zelf voor zorgt dat er geen impact voor de winkelier is, zal deze er sowieso niets aan doen.
Bunq had idd ook wel iets later kunnen start en met de overgang.
Tsja, helaas gaat een winkelier echt niet voor die anderhalve bunq-klant overstappen naar een betaalprovider die de update al wel heeft uitgerold en gaat een betaalprovider die de update nog niet heeft uitgerold ook niet genoeg vragen binnen krijgen om z'n planning te versnellen. bunq is te klein om daar invloed op te hebben. Ze zijn in elk geval een half jaar te vroeg afgestapt van Maestro (en ook al stopt de uitgave van nieuwe Maestro passen halverwege dit jaar, bestaande passen blijven gewoon tot hun vervaldatum werken, dus de komende 4-5 jaar blijft Maestro gewoon bestaan).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Elandenmelk
Herko_ter_Horst schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Tsja, helaas gaat een winkelier echt niet voor die anderhalve bunq-klant overstappen naar een betaalprovider die de update al wel heeft uitgerold en gaat een betaalprovider die de update nog niet heeft uitgerold ook niet genoeg vragen binnen krijgen om z'n planning te versnellen. bunq is te klein om daar invloed op te hebben. Ze zijn in elk geval een half jaar te vroeg afgestapt van Maestro (en ook al stopt de uitgave van nieuwe Maestro passen halverwege dit jaar, bestaande passen blijven gewoon tot hun vervaldatum werken, dus de komende 4-5 jaar blijft Maestro gewoon bestaan).
Het is nog maar de vraag of de winkelier zomaar kán overstappen, het zou mij niets verbazen als die contracten op jaarbasis zijn en niet tussentijds kunnen worden opgezegd. De kosten (tijd en moeite, had je ook in extra service, marketing, upselling, etc. kunnen steken) om voor die paar bunq-klanten van betaalprovider te veranderen..?

Hoeveel actieve klanten heeft bunq in Nederland? 100.000? 200.000? Dan zijn er nog meer dan 17,5 miljoen Nederlanders over die niet dit probleem hebben.

• jugger naut
Microburst schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:33:
[...]

Ben nu bij vier winkels geweest:
Albert Heijn: Werkt
Kruitvat: Werkt
Jumbo: Werkt nog niet
Lokale bakker: Werk nog niet

Ik heb ook besloten na de reactie van Bunq, dat ik voorlopig terug ga naar ING. :/
Je kan in de app toch gewoon nog een Maestro pas bestellen? Ik heb net nog voor mijn maestro pas een gratis vervanging aangevraagd.

Tot 2027 geen gedoe in winkels :)

• Microburst
jugger naut schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Je kan in de app toch gewoon nog een Maestro pas bestellen? Ik heb net nog voor mijn maestro pas een gratis vervanging aangevraagd.

Tot 2027 geen gedoe in winkels :)
Wacht is even, Gisteren stond die optie Maestro Debit er nog niet tussen, nu kan ik die bestellen voor 9,99
Als die er gisteren en eergisteren tussen stond had ik natuurlijk die besteld en koppelt...

[Voor 10% gewijzigd door Microburst op 30-01-2023 11:22]

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51
Ik ben sinds vorige week naar Bunq overgestapt met mijn spaarrekening ivm de hogere rente. Dat ging allemaal heel snel. Echter de app zelf vind ik qua kleurstelling en interface een draak.
Wat mij het meeste stoort zijn de iconen "activiteiten" en "groen" . Weet iemand of die uit te zetten zijn?

• -Tim-

-Tim-

@bones volgens mij moet je die knoppen onderin (helaas) gewoon negeren. Vond dat ook een heikel punt toen ik overstapte begin deze maand, maar kijk er nu niet meer naar.

Que kleurstellingen zou ie eventueel de app op lichte modus kunnen zetten (Profile > Tandwiel > Preferences). Voor de rekening tiles kan je geloof ik ook een eigen achtergrondafbeelding kiezen, misschien dat dat nog helpt.

• WhatsappHack
  • Niet online
Microburst schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Wacht is even, Gisteren stond die optie Maestro Debit er nog niet tussen, nu kan ik die bestellen voor 9,99
Als die er gisteren en eergisteren tussen stond had ik natuurlijk die besteld en koppelt...
Lol. Het is inderdaad zo dat Maestro niet meer beschikbaar was, bunq had dat ook aangekondigd. Per 16 januari is het uit de app verwijderd. Waarom het nu wel weer beschikbaar is: geen idee. Mogelijk hebben ze zichzelf bedacht vanwege de problemen (terminals die het nog niet ondersteunen) of vond MC het te vroeg. Of het is gewoon een foutje. :P
bluewalk schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:39:
[...]
Om die reden heb ik nog snel een virtual maestro via de API aangevraagd om deze ongein te voorkomen (de huidige maestro loopt in maart af) :D
Geen idee of het nu te laat is, maar misschien niet gezien Maestro kennelijk terug op het menu is bij bunq, maar je kon (kan?) er meerdere aanvragen mocht je dat nodig achten. (Eg: eentje voor je eigen rekening, eentje voor gezamenlijke rekening - handig voor Apple/Google Pay). Je kan naast de MAESTRO_VIRTUAL (met limiet van één pas per persoon voor Maestro, 25 voor MasterCard zonder bij te betalen) namelijk ook een MAESTRO_MOBILE_NFC aanmaken. Dan heb je er 2. :)

Ik keek even op de API bij de responses en zie ook dat er een nieuwe MasterCard-kaart verschenen is genaamd "MASTERCARD_TRANSLINK". Ik ben benieuwd of dat een pasje speciaal voor OVPay wordt waar Tweakers over schreef: nieuws: NS, Qbuzz en Arriva ondersteunen vanaf 31 januari treinreizen met bet...

Pagina: 1 ... 113 ... 121 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee