Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 21:46

Nicap

Tsssk....

Je kunt toch een nieuwe subrekening aanmaken en kiezen voor samen met anderen?

Heb dat vandaag nog gedaan, maar die rekening staat nog steeds “in afwachting”. Weet alleen niet waarom.

Edit. Net even het account van mijn vrouw gechecked. Die had hem nog niet geaccepteerd. Rekening is nu actief.

[ Voor 23% gewijzigd door Nicap op 02-12-2022 17:14 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nicap schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:12:
Je kunt toch een nieuwe subrekening aanmaken en kiezen voor samen met anderen?

Heb dat vandaag nog gedaan, maar die rekening staat nog steeds “in afwachting”. Weet alleen niet waarom.

Edit. Net even het account van mijn vrouw gechecked. Die had hem nog niet geaccepteerd. Rekening is nu actief.
Dat klopt maar dat is dan geen savings account. En je kunt een bestaande rekening niet omzetten naar savings volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bllb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:54:
Raar toch? Ik zie niet eens meer de mogelijkheid voor het delen ('connect') van een persoonlijke savings goal :X Typisch bunq weer om zoiets er uit te slopen zonder de klanten te informeren...
En dat uiteraard weer op basis van een survey onder z'n klanten waarvan er welgeteld 3000 respondenten waren. Nee lekker representatief... 8)7

Geef dan de keuze, 0.27 op alles of 1.05 op die irritante saving goals waarbij je 2x per maand alles mag opnemen, dus niet 2000 van de 10.000 nee alle 10.000 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 02-12-2022 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
bluewalk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:40:
[...]

Geef dan de keuze, 0.27 op alles of 1.05 op die irritante saving goals waarbij je 2x per maand alles mag opnemen, dus niet 2000 van de 10.000 nee alle 10.000 |:(
Ik lees op Bunq forum:
Je kan heel eenvoudig op het hoofdscherm de “Pay” optie gebruiken. In dat proces kan je de rekening selecteren waar het bedrag vanaf moet en waar naartoe. Zo doe ik het altijd.

Spaarrekeningen zijn in principe volledige spaarrekeningen en kun je dus precies hetzelfde mee doen als met normale betaalrekeningen

Op deze wijze kan je elk bedrag wat je wilt van je spaarrekening afhalen ipv van “alles opnemen” optie te moeten gebruiken. Deze functie is beetje bedoelt als extra stimulans om niet telkens dingen op te nemen van je spaar.
Werkt dat?

Ik heb een zakelijke rekening voor mijn BV. Zit te overwegen om een gratis Bunq spaarrekening erbij te nemen, is toch geld dat redelijk stil staat, maar op middellange termijn wel nodig en daarom niet geschikt voor beleggingen. Dan is die 1% toch beter dan de 0,15% die de ING nu geeft.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Trank00l schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
Iemand ervaring met het ontvangen van grote bedragen op de bunq rekening? (overwaarde huis )

Heb in het verleden wel eens vaker gehoord dat accounts gewoon bevroren worden voor een lange periode omdat het ontvangen bedrag te groot was. Is dit iets wat ik beter van tevoren bij support kan melden? Of gaat dit tegenwoordig gewoon probleemloos.
Ik heb hetzelfde gehad en had vooraf al dingen aangeleverd zoals de koopakte en notaris overzicht. Toen t geld er op kwam 0 vragen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Beekforel schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:47:
[...]

Dat klopt maar dat is dan geen savings account. En je kunt een bestaande rekening niet omzetten naar savings volgens mij.
Ben je daar zeker van?
Ik heb een sub rekening aangemaakt, kon spaar doel kiezen en onderaan de keuze voor mezelf of met anderen. Heb met anderen gekozen(familie), en de rekening was pas actief toen iedereen geaccepteerd had. Daarna geld erop gezet. Reken8ng geeft een percentage aan van het bereikte doel, en tevens zien de anderen de rekening ook.

Wellicht dat het voor de update niet kon, maar nu wel?
Als het geen spaardoel is zoals bedoeld om rente op te ontvangen zou dat wel erg vaag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat wellicht veranderd is, want ik kan ook een nieuwe rekening openen met iemand via connect, maar achteraf kan ik dat niet meer doen bij een reeds bestaande rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nicap schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:15:
[...]

Ben je daar zeker van?
Ik heb een sub rekening aangemaakt, kon spaar doel kiezen en onderaan de keuze voor mezelf of met anderen. Heb met anderen gekozen(familie), en de rekening was pas actief toen iedereen geaccepteerd had. Daarna geld erop gezet. Reken8ng geeft een percentage aan van het bereikte doel, en tevens zien de anderen de rekening ook.

Wellicht dat het voor de update niet kon, maar nu wel?
Als het geen spaardoel is zoals bedoeld om rente op te ontvangen zou dat wel erg vaag zijn.
Ah dat klinkt goed. Dan heb ik niet ver genoeg getest.

Ik had nog een CJ savings account dus heb die nu maar bestempeld als spaarrekening.

Heb het nog even getest maar ik krijg het niet voor elkaar @Nicap. Maak ik een nieuw savings account dan is die voor mijzelf, maak ik een nieuw joint account dan is het geen savings en dat kan ik er ook niet van maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Beekforel op 03-12-2022 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Beekforel schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:12:
[...]

Ah dat klinkt goed. Dan heb ik niet ver genoeg getest.

Ik had nog een CJ savings account dus heb die nu maar bestempeld als spaarrekening.

Heb het nog even getest maar ik krijg het niet voor elkaar @Nicap. Maak ik een nieuw savings account dan is die voor mijzelf, maak ik een nieuw joint account dan is het geen savings en dat kan ik er ook niet van maken.
Als ik een spaardoel aanmaak krijg ik de volgende keuzes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaS2WeoS9Ise1ixgoevyYNYRUeE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f6M1dtDGHx5pDCDWsQ3w3fGI.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik de laatste ios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

Nicap schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:24:
[...]

Zo heb ik het ook in mijn app (laatste ios).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Nicap schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:24:
[...]

Als ik een spaardoel aanmaak krijg ik de volgende keuzes:
[Afbeelding]

Zo was het voorheen bij mij op Android ook volgens mij, maar deze vraag komt nu niet meer voor. Net als bij @Beekforel is mijn nieuw aangemaakte joint een gewone betaalrekening en mijn nieuw aangemaakte spaarrekening onmogelijk om te delen...

Ik heb de vraag over hoe een joint savings account te openen gisteren ook aan Bunq voorgelegd, dus dat is nog even wachten op een antwoord ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bllb op 03-12-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Same, ook Android en ook bericht naar support gestuurd...!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Volgens de klantenservice wordt een en/of spaarrekening niet meer ondersteund. Delen zou nog wel moeten kunnen, maar ontbreekt (nog) in de interface.

Zucht, waarom toch altijd functionaliteit eruit slopen |:( En ik vind het eigenlijk ook wel echt belangrijk dat m'n partner ten alle tijden bij het spaargeld kan, zoals bij en/of. Niet dat als ik kom te overlijden de Connect wordt geblokkeerd en m'n partner maar moet kijken hoe weer bij het geld te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@bllb wat raar. Hier https://www.bunq.com/benefits/joint-savings-goals bestaat het nog wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Volgens mij is het ook gewoon een joint rekening, aangezien iedereen de rekening eerst moest accepteren, voordat deze actief werd.

Wat dan wel weer jammer is, is dat ik niet kan zien met wie de rekening "gedeeld" is achteraf. Ik weet het natuurlijk wel, maar ik kan dat zo gauw niet terugvinden omdat de 3 iconen bovenaan anders zijn dan bij een "normale" rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Nicap ik vermoed dat je een connected rekening gemaakt hebt, daarvan ben jij de (juridische) eigenaar. Bij een CJ account ben je samen eigenaar.

Ik kan het bij de CJ savings die ik al had ook niet terug vinden...

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 04-12-2022 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Beekforel schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:37:
@Nicap ik vermoed dat je een connected rekening gemaakt hebt, daarvan ben jij de (juridische) eigenaar. Bij een CJ account ben je samen eigenaar.

Ik kan het bij de CJ savings die ik al had ook niet terug vinden...
Maar bij een connected rekening waarvan ik juridisch eigenaar ben kan de rekening gewoon geopend worden als ik deze heb aangemaakt. Dan hoef ik toch niet te wachten tot de andere pesonen akkoord gaan?
Laten we even afwachten wat bunq erover heeft te zeggen. Het is in elk geval erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Inmiddels rekening aangevraagd. Prive maakt hij er dan blijkbaar ook 1 aan, die doet het. De zakelijke kan tot vier weken duren :+

App blinkt niet uit in gebruiksgemak imo. Ik zie ook niet staan hoeveel rente je opgebouwd heb. Dat is bij de ING wat sneller inzichtelijk.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 07:21
Lees nergens dat ze de negatieve rente boven de 100.000 gaan afschaffen. Is hier al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 22:29
Ophidian schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:23:
Inmiddels rekening aangevraagd. Prive maakt hij er dan blijkbaar ook 1 aan, die doet het. De zakelijke kan tot vier weken duren :+

App blinkt niet uit in gebruiksgemak imo. Ik zie ook niet staan hoeveel rente je opgebouwd heb. Dat is bij de ING wat sneller inzichtelijk.
Als je geen complexe kerstboom aan BV's hebt en geen 'spannende' dingen doet als bitcoins of iets dergelijks zal die zakelijke rekening waarschijnlijk wel lukken in een paar dagen tijd. Hoeveel rente je hebt opgebouwd is denk ik inderdaad nergens te zien. Maar ze keren die iedere maand uit, dus je hoeft wat dat betreft nooit lang te wachten.

offtopic:
Ik neem aan dat dat ING de rente slechts eens per jaar uitkeert. But what do I know...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
Daros schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:36:
Lees nergens dat ze de negatieve rente boven de 100.000 gaan afschaffen. Is hier al meer over bekend?
Dat hebben ze al veel eerder gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Freeaqingme schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:39:
[...]

Als je geen complexe kerstboom aan BV's hebt en geen 'spannende' dingen doet als bitcoins of iets dergelijks zal die zakelijke rekening waarschijnlijk wel lukken in een paar dagen tijd. Hoeveel rente je hebt opgebouwd is denk ik inderdaad nergens te zien. Maar ze keren die iedere maand uit, dus je hoeft wat dat betreft nooit lang te wachten.

offtopic:
Ik neem aan dat dat ING de rente slechts eens per jaar uitkeert. But what do I know...
Nee is allemaal niet zo spannend. We gaan het wel zien, heeft ook niet zoveel haast. Ing is ook maandelijks verrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Ophidian schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:23:

De rente wordt gestort de 1e van de maand, daar staat tevens ook het totaal van de ontvangen rente over de gehele periode dat er rente is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 07:21
AlexFL schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:47:
[...]

Dat hebben ze al veel eerder gecommuniceerd.
Niet ontvangen. Heb je hier meer info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 23-05 13:16
Ik was altijd een grote fan van de functionaliteit om automatisch een tweede rekening te pakken bij onvoldoende saldo op de eerste. Die functionalteit lijkt verdwenen, of zie ik iets over hoofd?
Ik zie alleen nog de mogelijkheid om een tweede pincode aan een pas te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Die functie is er naar mijn weten nooit geweest? Je kunt wel als er te weinig saldo is voor een automatische incasso deze van een ander sub-account laten afschrijven.

[ Voor 63% gewijzigd door bllb op 05-12-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 10:49

Louw Post

Cerenas

awenger schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:53:
Ik was altijd een grote fan van de functionaliteit om automatisch een tweede rekening te pakken bij onvoldoende saldo op de eerste. Die functionalteit lijkt verdwenen, of zie ik iets over hoofd?
Ik zie alleen nog de mogelijkheid om een tweede pincode aan een pas te hangen.
Ben je niet in de war met Curve? Bij bunq kun je wel een tweede rekening aan je fysieke pas hangen met een andere pincode afaik, of notificatie trigger aanmaken als je rekening onder een bepaald bedrag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 23-05 13:16
Louw Post schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:00:
[...]

Ben je niet in de war met Curve? Bij bunq kun je wel een tweede rekening aan je fysieke pas hangen met een andere pincode afaik, of notificatie trigger aanmaken als je rekening onder een bepaald bedrag komt.
Nee, je kon automatisch een andere rekening laten aanspreken bij onvoldoende saldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dit zit onder de opties van de pas, primair en secundair account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:41
Beekforel schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:04:
Dit zit onder de opties van de pas, primair en secundair account?
Dat dacht ik ook, maar de optie voor 'als backup gebruiken' is niet meer zichtbaar. Misschien wordt de secundaire rekening alsnog wel als backup gebruikt, maar dan staat het in ieder geval niet meer aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Hier is de zakelijk rekening inmiddels goedgekeurd. Toch nog best rap gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 18:09
bunq was de afgelopen tijd echt een bijna nutteloze bank geworden. Ik zat er enkel zakelijk om geld te spreiden ivm negatieve rente te vermijden. En de lage/geen fx voor wat jaarlijkse software uitgaven in dollars. Nu krijg je gewoon 1,05% rente op je sub-rekening/spaarrekening, maandelijks uitbetaald. Eerlijk is eerlijk, dat is wel nice. Wel idd kan je maar 2 keer per maand geld er afhalen (geen limiet met hoeveel) maar ik heb dat geld toch als reserve dus maakt geen bal uit.

Prive sparen zijn er zat alternatieven, al helemaal als je een deposito opent in andere EU landen, maar 'zakelijk sparen' kom ik niet verder dan 0,25% bij ING/Rabobank/ABN. Niet dat je hier rijk van wordt, maar wel fijn dat het zeg maar de zakelijke bankkosten volledig denkt en je wat overhoudt.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakenpeak op 06-12-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06:44
begrijp ik het goed dat als je de bunq easy bank van 2,99 neemt, je daar geen spaarrekening bij kan krijgen? Het is of de gratis spaarrekening of het pakket van 8,99 of 17,99

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 14:07
Gezamenlijke spaardoelen zijn dus verleden tijd, totale hoeveelheid rente die te verdienen is met gezamenlijke rekeningen is nu in 1 klap 0.

Waarschijnlijk was het voor bunq een simpele rekensom, ze betalen nu totaal veel minder rente uit met een rente die 4x zo hoog is op spaarrekeningen dan met een lagere rente op alles…

Achteruitgang en misleiding met een sausje van “benefit based” communicatie…

[ Voor 4% gewijzigd door jugger naut op 06-12-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Sndrrr81 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:46:
begrijp ik het goed dat als je de bunq easy bank van 2,99 neemt, je daar geen spaarrekening bij kan krijgen? Het is of de gratis spaarrekening of het pakket van 8,99 of 17,99
Ik vroeg mij hetzelfde af. Heel onduidelijk was het. Nu alleen bij een betaald plan rente over al de rekeningen en niet bij het gratis plan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

jugger naut schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:58:
Gezamenlijke spaardoelen zijn dus verleden tijd, totale hoeveelheid rente die te verdienen is met gezamenlijke rekeningen is nu in 1 klap 0.

Waarschijnlijk was het voor bunq een simpele rekensom, ze betalen nu totaal veel minder rente uit met een rente die 4x zo hoog is op spaarrekeningen dan met een lagere rente op alles…

Achteruitgang en misleiding met een sausje van “benefit based” communicatie…
Support heeft bij mij aangegeven dat het een bug is dus ik heb nog hoop.

Had gelukkig nog een gezamenlijk spaardoel dus daar voor nu maar wat geld geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Voor mij werkt Bunq prima als volgens mij de enige Nederlandse bank met een gratis Mastercard (voor degenen die er op tijd bij waren). Na 2024, als ik zou moeten overstappen op een betaald plan, kijk ik wel weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
Beekforel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:36:
[...]

Support heeft bij mij aangegeven dat het een bug is dus ik heb nog hoop.

Had gelukkig nog een gezamenlijk spaardoel dus daar voor nu maar wat geld geparkeerd.
Tja, ik heb het ook gevraagd en daar was het antwoord duidelijk:

"Please be advised that savings accounts cannot have shared access".

Maar het is typisch, de helft van de support medewerkers heeft weinig tot geen kennis van het product is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vandaag spaarekening aangevraagd maar wat is nu mijn rekeningnummer kan het echt nergens vinden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

Slasher schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:41:
Vandaag spaarekening aangevraagd maar wat is nu mijn rekeningnummer kan het echt nergens vinden.
Wat verwacht je nu van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

mwa schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:55:
[...]

Wat verwacht je nu van ons?
Wellicht een tip waar ik dat kan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05:52
Slasher schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:12:
[...]

Wellicht een tip waar ik dat kan vinden :)
Savings goal aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Thanx heb het gevonden wat omslachtig zeg om zo een rekeningnummer te moeten vinden.

Ben er (nog) niet echt kapot van dat BunQ gebeuren blinkt niet uit in gebruikersvriendelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Slasher schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:52:
[...]

Thanx heb het gevonden wat omslachtig zeg om zo een rekeningnummer te moeten vinden.

Ben er (nog) niet echt kapot van dat BunQ gebeuren blinkt niet uit in gebruikersvriendelijkheid
Mijn ervaring is hetzelfde, wat een rommel in die app. Ik heb nu wel serieuze vraagtekens bij hoeveel geld ik ga overboeken naar de Bunq spaarrekening. Wat een onzin ook trouwens met dat savings goal, ze hadden daar ook iets nuttigs kunnen neerzetten.

Weet iemand waar je binnen je account kunt zien tegen welk rentepercentage je spaart en hoeveel rente je hebt opgebouwd tot de volgende uitkering?

[ Voor 7% gewijzigd door herrieschopper op 09-12-2022 07:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

awenger schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:03:
[...]

Nee, je kon automatisch een andere rekening laten aanspreken bij onvoldoende saldo
Ik gebruikte die ook, kan die ook niet meer vinden nu. Weet zeker dat ik die vroeger heb ingesteld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Heb een teststorting gedaan en wilde nu kijken of ik het geld weer terug kon boeken, maar dat lijkt niet te lukken. Moet er ook nog een betaalrekening aangemaakt worden of is er iets vreemds met Bunq aan de hand? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrQeBt6x4zYS-_Fpa1LPsoYRDCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K4RzL4tKiISq5yHk5cPrvtJz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05:52
herrieschopper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:01:
Heb een teststorting gedaan en wilde nu kijken of ik het geld weer terug kon boeken, maar dat lijkt niet te lukken. Moet er ook nog een betaalrekening aangemaakt worden of is er iets vreemds met Bunq aan de hand? :?

[Afbeelding]
Bij Home op Betaal klikken lukt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
herrieschopper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:11:
[...]

Mijn ervaring is hetzelfde, wat een rommel in die app. Ik heb nu wel serieuze vraagtekens bij hoeveel geld ik ga overboeken naar de Bunq spaarrekening. Wat een onzin ook trouwens met dat savings goal, ze hadden daar ook iets nuttigs kunnen neerzetten.

Weet iemand waar je binnen je account kunt zien tegen welk rentepercentage je spaart en hoeveel rente je hebt opgebouwd tot de volgende uitkering?
Ik heb exact dezelfde vraag. Maar lees in dit topic van meerdere mensen dat je dat mogelijk niet kunt zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
Caros schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:20:
[...]

Ik heb exact dezelfde vraag. Maar lees in dit topic van meerdere mensen dat je dat mogelijk niet kunt zien..
Ik heb mijn account bij Bunq weer gesloten, hier ga ik mij niet aan wagen voor die 0,25% extra rente. Dalijk raak ik om één of andere reden toegang kwijt en kom je totaal niet in contact met ze: https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

herrieschopper schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:16:
[...]

Ik heb mijn account bij Bunq weer gesloten, hier ga ik mij niet aan wagen voor die 0,25% extra rente. Dalijk raak ik om één of andere reden toegang kwijt en kom je totaal niet in contact met ze: https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com 8)7
Zo snel zullen ze je bank account toch niet sluiten :)
Als je een redelijk "normaal" bankier patroon heb, dan gaat dat echt niet gebeuren.
Zelf vanaf aug 2017 begonnen met een premium account, maar tot op heden geen gezeur gehad met lastige vragen, of sluiten account.
Helpdesk/Support moet je niet nodig hebben wat dat is inderdaad echt waardeloos! Heb weleens een relatief niet al te moeilijke vraag gesteld maar dat is inmiddels 1 jaar geleden en vraag staat nog steeds open in de app 8)7
Maar verder kun je er goed zitten wat het bankieren betreft, ook crypto's enzo geen probleem!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
herrieschopper schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:16:
[...]

Mijn inziens reageer je nogal heftig. Allereerst zullen de meeste reviews altijd negatief zijn, je ziet dat overal; klagers klagen, tevreden mensen houden zich stil want tevreden. Kijkend naar veel reviews zijn deze allemaal met hetzelfde type gebruiker: nieuwe gebruiker + plots veel geld ontvangen = trigger, logisch.

Ik bankier zelf al sinds 2016 bij bunq en echt nooit problemen met toegang tot mijn geld. Support is een tijd slecht geweest, laatst netjes binnen 8 uur antwoord met oplossing.
Als je gewoon netjes bankiert, is er helemaal niets aant handje.

Toegegeven, ze hebben vreemde sprongen gemaakt qua interface en features maar na de laatste update is het oude vertrouwde bunq gevoel weer terug aan het komen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
bluewalk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 06:40:
[...]

Mijn inziens reageer je nogal heftig. Allereerst zullen de meeste reviews altijd negatief zijn, je ziet dat overal; klagers klagen, tevreden mensen houden zich stil want tevreden. Kijkend naar veel reviews zijn deze allemaal met hetzelfde type gebruiker: nieuwe gebruiker + plots veel geld ontvangen = trigger, logisch.

Ik bankier zelf al sinds 2016 bij bunq en echt nooit problemen met toegang tot mijn geld. Support is een tijd slecht geweest, laatst netjes binnen 8 uur antwoord met oplossing.
Als je gewoon netjes bankiert, is er helemaal niets aant handje.

Toegegeven, ze hebben vreemde sprongen gemaakt qua interface en features maar na de laatste update is het oude vertrouwde bunq gevoel weer terug aan het komen _/-\o_
Ik ben het hier helemaal mee eens. Al jaren klant en nooit problemen gehad. Wel eens een check gehad nadat de overwaarde op mijn rekening was gestort maar geen account waar ik niet meer bij kon.

Support kan beter / sneller maar is niet extreem slecht. Eenmaal je contact hebt word je altijd netjes geholpen vind ik. Ik gebruik Bunq al tijden als primaire bank en blijf het eerst gebruiken. De incasso functie (accorderen/afwijzen) vind ik ideaal en ik heb nog geen bank gezien die dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Het gaat goed tot dat het een keer niet meer goed gaat. Fijn dat jullie positieve ervaringen hebben :) Ik zie niet goed in waarom je zulke risico's zou willen nemen met grote hoeveelheden geld voor die 0,25% extra spaarrente.

Stel dat je onverwacht overlijdt en je nabestaanden komen er met de klantenservice niet uit omdat de kwaliteit weer op het peil van 2016 is. Veel succes.
Anoniem: 217504 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:48:
[...]

Als je een redelijk "normaal" bankier patroon heb, dan gaat dat echt niet gebeuren.
Zelf vanaf aug 2017 begonnen met een premium account, maar tot op heden geen gezeur gehad met lastige vragen, of sluiten account.
Helpdesk/Support moet je niet nodig hebben wat dat is inderdaad echt waardeloos! Heb weleens een relatief niet al te moeilijke vraag gesteld maar dat is inmiddels 1 jaar geleden en vraag staat nog steeds open in de app 8)7
Maar verder kun je er goed zitten wat het bankieren betreft, ook crypto's enzo geen probleem!
Tja dit zegt mij genoeg, wegblijven bij die tent.

[ Voor 50% gewijzigd door herrieschopper op 13-12-2022 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
herrieschopper schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:13:
Het gaat goed tot dat het een keer niet meer goed gaat. Fijn dat jullie positieve ervaringen hebben :) Ik zie niet goed in waarom je zulke risico's zou willen nemen met grote hoeveelheden geld voor die 0,25% extra spaarrente.

Stel dat je onverwacht overlijdt en je nabestaanden komen er met de klantenservice niet uit omdat de kwaliteit weer op het peil van 2016 is. Veel succes.

[...]

Tja dit zegt mij genoeg, wegblijven bij die tent.
Het gaat goed tot het een keer niet goed gaat. Precies en dat geldt ook bij andere banken, want daar gaat ook genoeg mis als ik de mensen om mij heen hoor.

Wie zegt trouwens dat ik bij Bunq zit voor de 0,25% extra spaarrente? Dat gebruik ik niet eens, want spaarrekeningen heb ik elders ondergebracht. Ik heb nooit (grote) problemen ervaren. Je doet nu alsof iedereen zijn account word dichtgezet voor niets. Ik werd een tijdje geleden na het ontvangen van mijn overwaarde netjes gevraagd om wat informatie waar het geld vandaan komt en daar wil ik dan best aan meewerken.

Iemand anders heeft wat jij bij Bunq ervaart weer bij een andere bank. Reviews op het internet neem ik toch altijd met een korreltje zout. Ik zie namelijk nauwelijks de positieve reacties terugkomen.

Alvast veel succes bij de ING.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
qwasd schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:30:
[...]

Het gaat goed tot het een keer niet goed gaat. Precies en dat geldt ook bij andere banken, want daar gaat ook genoeg mis als ik de mensen om mij heen hoor.

Wie zegt trouwens dat ik bij Bunq zit voor de 0,25% extra spaarrente? Dat gebruik ik niet eens, want spaarrekeningen heb ik elders ondergebracht. Ik heb nooit (grote) problemen ervaren. Je doet nu alsof iedereen zijn account word dichtgezet voor niets. Ik werd een tijdje geleden na het ontvangen van mijn overwaarde netjes gevraagd om wat informatie waar het geld vandaan komt en daar wil ik dan best aan meewerken.

Iemand anders heeft wat jij bij Bunq ervaart weer bij een andere bank. Reviews op het internet neem ik toch altijd met een korreltje zout. Ik zie namelijk nauwelijks de positieve reacties terugkomen.

Alvast veel succes bij de ING.
Dit dus, maar goed; volg je gevoel @herrieschopper. Vind het verder wel geinig dat je zo reageert a.d.h.v. negatieve reviews en de positieve negeert.

Kijk voor de gein eens op trustpilot naar de ING (1.3 sterren), de Rabo (1.3 sterren) en ABN (1.3 sterren), dan wil je nergens meer bankieren ;)

Verder ga je niet naar bunq voor alleen de rente, veel features die de grootbanken niet hebben die echt handig zijn incl. de API toegang (voor velen een dikke +).

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 217504 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:48:
[...]

Als je een beetje met volume gaat handelen m.b.t. crypto gaan ze wel zeuren hoor. Meerdere accounts zien sluiten en of waarschuwingen dat ze dat gaan doen als je ermee doorgaat. Bunq is totaal niet crypto friendly kan ik je vertellen. Daarbuiten ben ik meer dan tevreden en gebruik het ook al jaren met plezier.

[ Voor 3% gewijzigd door Trank00l op 15-12-2022 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommietom2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik heb een Bunq account aangemaakt, maar ga er na het lezen van meerdere ervaringen geen gebruik van maken. Bij het storten van een paar duizend euro kan het al snel als verdachte betaling geregistreerd worden.
Verder lijkt het mij een prima bank voor kleinere bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Tommietom2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:01:
Ik heb een Bunq account aangemaakt, maar ga er na het lezen van meerdere ervaringen geen gebruik van maken. Bij het storten van een paar duizend euro kan het al snel als verdachte betaling geregistreerd worden.
Verder lijkt het mij een prima bank voor kleinere bedragen.
Bunq is ook een prima bank voor dagelijkse use inclusief salaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Trank00l schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:17:
[...]

Als je een beetje met volume gaat handelen m.b.t. crypto gaan ze wel zeuren hoor. Meerdere accounts zien sluiten en of waarschuwingen dat ze dat gaan doen als je ermee doorgaat. Bunq is totaal niet crypto friendly kan ik je vertellen. Daarbuiten ben ik meer dan tevreden en gebruik het ook al jaren met plezier.
Vreemd. Ik heb een rekening bij Bunq en over de jaren heen meerdere keren kleine en grote bedragen gecashed vanaf Bitvavo, Satos, Litebit etc. Zelfs direct via Exchanges/Brokers zoals Crypto.com, Binance, Kraken en Coinbase (2017 tot heden). Ook kopen/storten nooit problemen mee gehad.

En dit ging zeker niet om kleine bedragen. Ik heb wel eens 40K ineens laten uitkeren en nog nooit vragen over gehad. Hetzelfde geldt voor websites zoals Unibet, bwin etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
qwasd schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:31:
[...]

Vreemd. Ik heb een rekening bij Bunq en over de jaren heen meerdere keren kleine en grote bedragen gecashed vanaf Bitvavo, Satos, Litebit etc. Zelfs direct via Exchanges/Brokers zoals Crypto.com, Binance, Kraken en Coinbase (2017 tot heden). Ook kopen/storten nooit problemen mee gehad.

En dit ging zeker niet om kleine bedragen. Ik heb wel eens 40K ineens laten uitkeren en nog nooit vragen over gehad. Hetzelfde geldt voor websites zoals Unibet, bwin etc.
Hier ook met Coinbase geen problemen. Denk dat het grote verschil zit in het feit of je ook je salaris laat storten en hoe lang je normaal bankiert.

Kan me voorstellen als je net nieuw bent en 10k+ laat storten van een rekening die niet van jezelf is of een of andere crypto exchange dat er wel wat alarmbelletjes af gaan. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Trank00l schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:17:
[...]

Zoals al eerder aangegeven heb ik vanaf aug 2017 nog geen lastige vragen gehad, maar ook al vanaf die tijd mijn salaris op mijn bunq rekening. Wel altijd betaald voor mijn bunq privé account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
[...]

Het gaat ook niet om de grootte van de bedragen of welke exchanges je gebruikt maar de frequentie ervan. Als jij in een week 10 transacties hebt van koop / verkoop en andersom achter elkaar gaan er gewoon belletjes af. Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat je er nog niet uitgepikt bent, ze donderen gewoon je account dicht en verwijzen naar de fair use regel en je mag 4 maanden op je geld wachten, talloze voorbeelden van. Er staat namelijk duidelijk dat het niet de bedoeling is om je rekening te gebruiken voor crypto / gokken e.d.

Het feit dat je salaris op je rekening wordt gestort veranderd daar helemaal niets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Trank00l op 16-12-2022 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Trank00l schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:25:
[...]

Het gaat ook niet om de grootte van de bedragen of welke exchanges je gebruikt maar de frequentie ervan. Als jij in een week 10 transacties hebt van koop / verkoop en andersom achter elkaar gaan er gewoon belletjes af. Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat je er nog niet uitgepikt bent, ze donderen gewoon je account dicht en verwijzen naar de fair use regel en je mag 4 maanden op je geld wachten, talloze voorbeelden van. Er staat namelijk duidelijk dat het niet de bedoeling is om je rekening te gebruiken voor crypto / gokken e.d.

Het feit dat je salaris op je rekening wordt gestort veranderd daar helemaal niets aan.
Nogmaals ik doe dit al jaren en nog nooit problemen mee gehad. Zelfs met meerdere transacties per dag i.v.m. limiet van bepaalde exchanges. Misschien moet ik dan toch maar een keer meedoen aan de staatsloterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:38:
[...]

Nogmaals ik doe dit al jaren en nog nooit problemen mee gehad. Zelfs met meerdere transacties per dag i.v.m. limiet van bepaalde exchanges. Misschien moet ik dan toch maar een keer meedoen aan de staatsloterij.
Denk het ook :D hoop dat het zo blijft voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Volgens de klantenservice was het nooit een en/of-spaarrekening: "Yes, they've always been shared via Connect, we simply called them Joint Savings Goals." 8)7

Over het überhaupt niet meer kunnen delen van een spaarrekening zeggen ze: "For the time-being, we've actually depreciated this feature, however, do keep an eye out as it is most likely coming back soon!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@bllb bijzonder hoor.

Ik heb in elk geval nog 1 account wat zowel mijn vrouw als ik kan zien en waar we beide dat automatisch sparen naartoe doen. Denk niet dat het ooit aan de orde komt maar ik ga er dan maar even vanuit dat dit juridisch ook een soort van ok is. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herrieschopper
bluewalk schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:42:
[...]

Dit dus, maar goed; volg je gevoel @herrieschopper. Vind het verder wel geinig dat je zo reageert a.d.h.v. negatieve reviews en de positieve negeert.

Kijk voor de gein eens op trustpilot naar de ING (1.3 sterren), de Rabo (1.3 sterren) en ABN (1.3 sterren), dan wil je nergens meer bankieren ;)

Verder ga je niet naar bunq voor alleen de rente, veel features die de grootbanken niet hebben die echt handig zijn incl. de API toegang (voor velen een dikke +).
Ik vind het juist zeer opmerkelijk dat je er zelf geen gevaren in ziet _/-\o_

Bij ING/ABN/Rabobank stap je een kantoor binnen en dan krijg je dingen geregeld, er kan gehandeld worden om geautomatiseerde processen heen. Ook zijn de negatieve reviews daar veelal omdat mensen hun zin niet krijgen of gewoon zelf niet nadenken.

Bij Bunq stap je geen kantoor binnen en de reviews gaan over dat ze gewoon totaal niet of zeer slecht reageren. In mijn ogen is dat een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Korte vraag waar wellicht iemand een antwoord op heeft: ik heb gisteren een bedrag overgemaakt van Bunq naar ING, dat was via Instant Payment direct beschikbaar.

Even later doe ik nog een overschrijving en staat er ‘wordt overmorgen verwacht’ bij. Iemand een idee waarom dit niet instant is?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DERop
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JSD00 schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:41:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de optie voor 'als backup gebruiken' is niet meer zichtbaar. Misschien wordt de secundaire rekening alsnog wel als backup gebruikt, maar dan staat het in ieder geval niet meer aangegeven.
Gebruikte dit ook dagelijks en sta nu telkens te klooien met het wisselen van de pas. Onbegrijpelijk dat deze feature zomaar ineens is verdwenen. Als het "Selecteer automatisch" de vervanger zou moeten zijn, dan mogen ze het algoritme erachter wel eens wat leren; selectie op basis van saldo werkt in elk geval niet. mega irritant imho 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door DERop op 18-12-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gebruiken jullie Easy Budgeting ook? M'n beide rekeningen zijn niet aangevuld op de ingestelde datum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:55:
Gebruiken jullie Easy Budgeting ook? M'n beide rekeningen zijn niet aangevuld op de ingestelde datum...
Nee, ze kunnen betalingen niet eens goed categoriseren dus vertrouw het easy budgetting voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat categoriseren gaat verbazingwekkend goed tot nu toe, maar helaas dus een lege rekening nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:55:
Dat categoriseren gaat verbazingwekkend goed tot nu toe, maar helaas dus een lege rekening nu.
Hmm, vaag; misschien toch maar eens een ticket aanmaken. Hier zijn alle ideal betalingen om een of andere reden "Food and Drink", requests altijd "Personal care".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
bluewalk schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:24:
[...]

Nee, ze kunnen betalingen niet eens goed categoriseren dus vertrouw het easy budgetting voor geen meter.
Hier gaat het in 90% van de gevallen goed. Vervelend is wel dat ik laatst bij de Action stond en hij van de verkeerde rekening ging waardoor ik ineens met geen saldo bij het pinapparaat stond. Een backup zou dus inderdaad wel fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58
[...]

Ben benieuwd of Ali dan wel lekker slaapt wetende dat (ex-)bestuurders van banken tegenwoordig strafrechtelijk vervolgd worden door te weinig aan de controle van hun klanten te doen?

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 09:23

filthy rich

löp wa los

als ik de bunq app op mijn telefoon open vraagt ie niet om een code/vingerafdruk/gezichtsherkenning, is dat normaal?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
filthy rich schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:40:
als ik de bunq app op mijn telefoon open vraagt ie niet om een code/vingerafdruk/gezichtsherkenning, is dat normaal?
Kan je instellen.

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Is ingesteld, vroeg ie 1 keer naar, daarna nooit meer.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@filthy rich Ik gebruik geen bunq meer, maar je kon vroeger in je profiel instellen hoe lang een login geldig bleef. Dat was "auto logout". Als je altijd opnieuw wil inloggen moest je deze instelling op 0 zetten, zodat de login gelijk verloopt als je de app verlaat ipv een bepaalde tijd geldig blijft.

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

JeroenE schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:53:
@filthy rich Ik gebruik geen bunq meer, maar je kon vroeger in je profiel instellen hoe lang een login geldig bleef. Dat was "auto logout". Als je altijd opnieuw wil inloggen moest je deze instelling op 0 zetten, zodat de login gelijk verloopt als je de app verlaat ipv een bepaalde tijd geldig blijft.
Ik zie het nu, staat logged in for 1 week.

en aans löpt wa vast

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
filthy rich schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:40:
[...]

Is ingesteld, vroeg ie 1 keer naar, daarna nooit meer.
Sorry iets te kort af dan, zie hieronder :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:42
Weet iemand waar ik in de meest recente App update mijn oude gearchiveerde rekeningen kan vinden? Ik heb een rekening iets te vroeg gesloten en zou deze binnen 60 dagen moeten kunnen heropenen.

Edit: gevonden, lijkt alleen zichtbaar via de zoekoptie en niet een decicated knop.

[ Voor 18% gewijzigd door Sandburger op 31-12-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 02:05
jugger naut schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:10:
[...]

Tja, ik heb het ook gevraagd en daar was het antwoord duidelijk:

"Please be advised that savings accounts cannot have shared access".

Maar het is typisch, de helft van de support medewerkers heeft weinig tot geen kennis van het product is mijn ervaring.
Zucht, zou willen dat ik dit eerder had gelezen. Met de rente verhoging van Bunq samen met vriendin besloten een en/of rekening bij Bunq te starten.
Met het idee: een gezamenlijke spaarrekening en een gezamenlijke betaalrekening.

Allereerst is daarvoor van minstens één account een duurder abbo van 8,99/maand nodig (stond blijkbaar wel op de site maar niet erg duidelijk vind ik).

Maar erger: volgens mij kan je inderdaad geen gezamenlijke spaarrekening aanmaken, alleen een gezamenlijke betaalrekening. En dit stond voor zover ik weet nergens op de site.

Heb nu maar wel een support ticket geopend maar denk dat het er niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rogier.V schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Zucht, zou willen dat ik dit eerder had gelezen. Met de rente verhoging van Bunq samen met vriendin besloten een en/of rekening bij Bunq te starten.
Met het idee: een gezamenlijke spaarrekening en een gezamenlijke betaalrekening.

Allereerst is daarvoor van minstens één account een duurder abbo van 8,99/maand nodig (stond blijkbaar wel op de site maar niet erg duidelijk vind ik).

Maar erger: volgens mij kan je inderdaad geen gezamenlijke spaarrekening aanmaken, alleen een gezamenlijke betaalrekening. En dit stond voor zover ik weet nergens op de site.

Heb nu maar wel een support ticket geopend maar denk dat het er niet in zit.
Als je een beetje handig bent met de API kan je gewoon een shared savings account aanmaken hoor >:)
Rente wordt dan verdeeld tussen de eigenaren, dus met 1 partner 50/50.

Maar je hebt wel gelijk, features killen in de app waarbij support zelf niet eens weet wat er aan de hand is. Support wist mij te vertellen dat het een bug was (vorige maand) en dat men er mee bezig is. Weer totaal anders dan dat ik hier lees. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 06:52:
[...]

Als je een beetje handig bent met de API kan je gewoon een shared savings account aanmaken hoor >:)
Rente wordt dan verdeeld tussen de eigenaren, dus met 1 partner 50/50.
Wow, meen je? :o Geen en/of spaarrekeningen is momenteel mijn grootste irritatie, nu de app best wel oké is. Toch maar eens inlezen hoe dat met die API werkt of heb je toevallig een voorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door bllb op 04-01-2023 10:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
bllb schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Wow, meen je? :o Toch maar eens inlezen hoe dat met die API werkt of heb je toevallig een voorbeeld?
Yes, althans paar weken geleden werkte dat.
Ik heb toen snel even een php scriptje gemaakt die een account aanmaakte mbv hun sdk (https://github.com/bunq/sdk_php).

Installeren via
code:
1
composer require bunq/sdk_php

Vervolgens even quick and dirty:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
require(__DIR__ . '/vendor/autoload.php');

use bunq\Context\ApiContext;
use bunq\Util\BunqEnumApiEnvironmentType;
use bunq\Context\BunqContext;
use bunq\Model\Generated\Endpoint\MonetaryAccountSavings;
use bunq\Model\Generated\Object\CoOwner;
use bunq\Model\Generated\Object\Pointer;

$apiContextFile = __DIR__ . '/bunq.context';

if (!file_exists($apiContextFile)) {
  $apiContext = ApiContext::create(
    BunqEnumApiEnvironmentType::PRODUCTION(),
    'apikey',
    'Accountmaakscriptje',
    []
  );

$apiContext->save($apiContextFile);
}

$apiContext = ApiContext::restore($apiContextFile);
BunqContext::loadApiContext($apiContext);

$result = MonetaryAccountSavings::create("EUR", "Mijn joint savings account", null, null, null, null, null, null, [
  new CoOwner(new Pointer("PHONE_NUMBER", '+31000000000'))
]);

var_dump($result);

Vergeet daarna niet weer het scriptje uit te loggen door in de bunq app naar Profile -> Settings -> Security -> Devices te gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door bluewalk op 06-01-2023 06:35 . Reden: PHP tag erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Jaren geleden dat ik voor het laatst iets met PHP heb gedaan, maar held! _/-\o_ En de klantenservice maar beweren dat het niet kan en nooit heeft bestaan :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
bllb schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:58:
Jaren geleden dat ik voor het laatst iets met PHP heb gedaan, maar held! _/-\o_ En de klantenservice maar beweren dat het niet kan en nooit heeft bestaan :')
Moest helaas terugvallen op php om even snel scriptje te maken, de csharp sdk is buggy af namelijk.
Het heeft voorheen wel bestaan maar gok dat ze het alleen aan de front end hebben verwijderd, geen idee waarom want alle backend meuk (zoals splitten van rente ed) werkt gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Thanks, wist niet dat dit mogelijk was.
Ik heb het zelf via Postman en wat requests kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:20

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Tweakx schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:56:
[...]

Hier gaat het in 90% van de gevallen goed. Vervelend is wel dat ik laatst bij de Action stond en hij van de verkeerde rekening ging waardoor ik ineens met geen saldo bij het pinapparaat stond. Een backup zou dus inderdaad wel fijn zijn...
Ik ben nog aan het overwegen over te stappen naar bunq, maar ik vraag me wel af hoe je dit dan oplost. Hij bounced totdat je meer geld in dat account hebt gestopt? Ik ben namelijk ook bang dat zoiets gebeurd als bijvoorbeeld de kinderopvang gaat afschrijven als ik bijv. nog niet salaris of toeslag binnen heb (op een toekomstige opvang-rekening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
-Tim- schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Ik ben nog aan het overwegen over te stappen naar bunq, maar ik vraag me wel af hoe je dit dan oplost. Hij bounced totdat je meer geld in dat account hebt gestopt? Ik ben namelijk ook bang dat zoiets gebeurd als bijvoorbeeld de kinderopvang gaat afschrijven als ik bijv. nog niet salaris of toeslag binnen heb (op een toekomstige opvang-rekening).
Ik moet zeggen dat ik vooral pin betalingen doe met Bunq. Ik vind het fijn om daar inzicht in te hebben en dan liever pro-actief dan reactief zoals bij ING. Mijn huur enzovoort zit wel nog gewoon bij ING.

Bij pin problemen zou je eventueel met dual pin inzetten op een back-up rekening. Bij incasso's weet ik het niet helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Moest helaas terugvallen op php om even snel scriptje te maken
Thanks, werkt perfect, heb meerdere en/of spaarrekeningen kunnen openen! :D Voor mij als leek was het even uitzoeken hoe ik dit script werkend kon krijgen, dus voor wie dat ook wil (met MacOs):
  1. Homebrew installeren
  2. In Terminal commando brew install php en daarna brew install composer
  3. Via de bunq app een API key aanvragen (Profile > Developers > API Keys)
  4. Code van scriptje in Downloads/bunq/jointsavingsaccount.php opslaan, waarbij je de tekst 'apikey' vervangt door de verkregen sleutel (en telefoonnummer wijzigt!).
  5. In Terminal commando cd /Users/[username]/Downloads/bunq en daarna composer require bunq/sdk_php
  6. En om de nieuwe rekening dan daadwerkelijk aan te maken in Terminal commando php jointsavingsaccount.php ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bllb op 05-01-2023 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Weet iemand of automatische incasso's nog wel kunnen worden afgeschreven van spaarrekeningen/savings accounts? Ik spaar bijvoorbeeld elke maand om eind december in één keer de zorgverzekering te kunnen betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door bllb op 04-01-2023 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
bllb schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:51:
[...]
Thanks, werkt perfect, heb meerdere en/of spaarrekeningen kunnen openen! :D Voor mij als leek was het even uitzoeken hoe ik dit script werkend kon krijgen, dus voor wie dat ook wil (met MacOs):
<knip>
Fijn om te horen dat het gelukt is! 8)
bllb schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:59:
Weet iemand of automatische incasso's nog wel kunnen worden afgeschreven van spaarrekeningen/savings accounts? Ik spaar bijvoorbeeld elke maand om eind december in één keer de zorgverzekering te kunnen betalen.
Officieel niet dacht ik, maar je kan de automatische incasso gewoon aanpassen naar een savings account via "Manage Limit for This Merchant" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Ik heb toen snel even een php scriptje gemaakt die een account aanmaakte mbv hun sdk (https://github.com/bunq/sdk_php).

Installeren via
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

'apikey',
    'Accountmaakscriptje',
    []
  );

}

$result = MonetaryAccountSavings::create("EUR", "Mijn joint savings account", null, null, null, null, null, null, [
]);

var_dump($result);

Vergeet daarna niet weer het scriptje uit te loggen door in de bunq app naar Profile -> Settings -> Security -> Devices te gaan.
Prachtig, wij drinken elke maand een biertje op jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Moest helaas terugvallen op php om even snel scriptje te maken, de csharp sdk is buggy af namelijk.
Het heeft voorheen wel bestaan maar gok dat ze het alleen aan de front end hebben verwijderd, geen idee waarom want alle backend meuk (zoals splitten van rente ed) werkt gewoon.
Ik denk dat dat is omdat er enorm veel mensen zijn die dit type rekening hebben van "vroeger" toen het nog wel via de frontend mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
bluewalk schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Installeren via
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

'apikey',
    'Accountmaakscriptje',
    []
  );

}

]);

var_dump($result);

Dus hiermee kunnen we de front end omzijlen en toch een en/of rekening maken?
Wil dit wel proberen maar ben een totale leek op dit gebied. Waar kan ik het beste beginnen? Of beter niet aan beginnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rogier.V schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Dus hiermee kunnen we de front end omzijlen en toch een en/of rekening maken?
Wil dit wel proberen maar ben een totale leek op dit gebied. Waar kan ik het beste beginnen? Of beter niet aan beginnen. :D
Correct, @bllb heeft hier zijn stappen uitgelegd: bllb in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ah, ik werk op Windows maar misschien is er geen verschil. Ga mij er in verdiepen.
Pagina: 1 ... 112 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"