• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is weinig toevalligs aan, bunqt dunkt me. Dat rad bestaat uit een stuk of 10 vakjes, en hier worden toevallig alleen maar gewonnen bomen gemeld. Nog even afwachten maar de kansberekening is niet heel moeilijk.
Verder hoorde ik op BNR de jubelreactie van Ali dat ze nu AI mogen gebruiken voor klantenscreening. Mijn eigen mening is dat dat op gespannen voet staat met AVG art 22. Waar ik me over verkneukelde is dat hij niet echt een goed argument kon geven waarom dat beter is. Verder dan "we willen graag de allerlaatste technologiën gebruiken" en dat ouderwetse methoden "niet passen bij een digitale bank" kwam hij niet. Omdat het kan, dus vooral.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
roawser schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:52:
Is weinig toevalligs aan, bunqt dunkt me. Dat rad bestaat uit een stuk of 10 vakjes, en hier worden toevallig alleen maar gewonnen bomen gemeld. Nog even afwachten maar de kansberekening is niet heel moeilijk.
Verder hoorde ik op BNR de jubelreactie van Ali dat ze nu AI mogen gebruiken voor klantenscreening. Mijn eigen mening is dat dat op gespannen voet staat met AVG art 22. Waar ik me over verkneukelde is dat hij niet echt een goed argument kon geven waarom dat beter is. Verder dan "we willen graag de allerlaatste technologiën gebruiken" en dat ouderwetse methoden "niet passen bij een digitale bank" kwam hij niet. Omdat het kan, dus vooral.
Artikel 22 zegt alleen dat je geen "Computer says no" scenario's mag krijgen zonder dat er een mens naar kijkt.

Maar een computer een steekproef laten nemen waarbij een mens checkt of jij inderdaad wat verdachts doet (en zo besparen op hoeveel mensen je nodig hebt) mag volgens mij prima.

Soms is omdat het kan ook een prima reden. Vooral als je denkt dat (AI Technologie) groeimogelijkheden heeft en het op de oude manier doen in iedergeval niet betere resultaten gaat geven.

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bedankt voor de toelichting. Ik denk dat je gelijk hebt, vandaar ook dat ik zei "op gespannen voet" en niet "in stirjd met". In dit geval specifieke echter deed de reactie van de Bunq CEO bij mij het -ongefundeerde- gevoel opkomen dat ze daar juist wel eens zouden kunnen doorslaan naar het volledig automatiseren want hij heeft daar "vier man en een paardekop" zoals hij zelf zegt.
Niet dat het mij persoonlijk treft overigens, ik heb geen tienduizenden euro's die ik via bunqrekeningen heen en weer schuif.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09
Ja, ik gisteren ook een boom. Ze vliegen de deur uit!

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eiríkr schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Ja, ik gisteren ook een boom. Ze vliegen de deur uit!
Al 7 bomen gewonnen, benieuwd of iemand ooit die 10 euro of hoger wint, want dat is een maandje gratis bunq, wel geinig.
Voor nu is het elke keer een boom of niets.

• Batavia
bluewalk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Al 7 bomen gewonnen, benieuwd of iemand ooit die 10 euro of hoger wint, want dat is een maandje gratis bunq, wel geinig.
Het is een mooi rad, maar denk niet dat de kans op die 100 euro nu echt 1/9 is (of maar in de buurt)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08
Tot nu toe nooit veel problemen gehad met updates, maar die laatste...

Had altijd het weergeven van saldo op de tegels in het startscherm verborgen (geblurred). Prima, maar nu wordt er geen totaalsaldo meer weergegeven in het totaalsaldo overzicht. Het bekijken van het totaalsaldo wordt daarmee onmogelijk, tenzij je saldo verbergen uitzet. |:(

Die instelling hebben ze trouwens verplaatst naar de passen, wat ook helemaal nergens op slaat.

_██_
(ಠ_ృ)

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:48
Batavia schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Het is een mooi rad, maar denk niet dat de kans op die 100 euro nu echt 1/9 is (of maar in de buurt)
Dat zou het eerlijkste zijn zou ik zeggen, maar grote kans dat het niet zo werkt inderdaad. Ik heb tot nu toe nog helemaal niks gewonnen.

Dan zou ik eigenlijk een systeem zoals in Rainbow Six Siege met packs wel eerlijk vinden. Daar spint het wieltje na elke game (voor bunq dan elke dag), maar als je niks wint dan gaat wel je win percentage omhoog. Op die manier zit ik niet dagelijks voor niks te klikken. :+

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:57
Hoe kun je tegenwoordig je favorieten beheren in de app? Dit zat altijd onder profiel.

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:47
Krijgen we binnenkort nog een renteverhoging bij bunq? Die 0,27% is nu natuurlijk geen 9x meer :)

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 19:53
Sandermm schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:29:
Krijgen we binnenkort nog een renteverhoging bij bunq? Die 0,27% is nu natuurlijk geen 9x meer :)
Ik ben benieuwd welke "benefit based" marketing spin ze er aan gaan geven om dit recht te lullen.

Hetzelfde als Zero(.5)FX nog steeds ZeroFX noemen...

Anoniem: 981489

jugger naut schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Ik ben benieuwd welke "benefit based" marketing spin ze er aan gaan geven om dit recht te lullen.

Hetzelfde als Zero(.5)FX nog steeds ZeroFX noemen...
Je kan ook klagen op Together 95% kans dat ze meteen reageren met een standaard reply van een mod dat dit hier niet hoort en sluit je topic.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Klagen bij de reclamecode commissie helpt misschien wel?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 21:04
Ik wil een extra pas aanvragen, die zou gratis moeten zijn. Maar bij mij staat er 9 euro achter, heeft iedereen dat? In het verleden had ik meerdere passen, maar op 1 na allemaal verwijderd (paar maanden geleden). Maar nu kan ik er geen een zonder kosten bestellen. Of kan ik die 9 euro negeren?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

kw_nl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:08:
Ik wil een extra pas aanvragen, die zou gratis moeten zijn. Maar bij mij staat er 9 euro achter, heeft iedereen dat? In het verleden had ik meerdere passen, maar op 1 na allemaal verwijderd (paar maanden geleden). Maar nu kan ik er geen een zonder kosten bestellen. Of kan ik die 9 euro negeren?
Ik heb me laten vertellen dat ze 3 passen gratis rekenen en elke pas daarna kost geld, ondanks dat je eerdere passen hebt geannuleerd/verwijderd.

• qwasd
kw_nl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:08:
Wat voor plan heb je?

Ik heb dan Easy bank voor 2.99 per maand en voor een extra pas moest ik ook eenmalig 9.99 betalen.
Verder komt er bij mij nog 3.49 extra per maand bij voor deze extra pas. Ik heb dus Easy Bank, 2 passen (maestro + mastercard) en betaal nu 6.48 per maand.

Hoe het met Easy Money zit weet ik niet.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 21:04
qwasd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Wat voor plan heb je?

Ik heb dan Easy bank voor 2.99 per maand en voor een extra pas moest ik ook eenmalig 9.99 betalen.
Verder komt er bij mij nog 3.49 extra per maand bij voor deze extra pas. Ik heb dus Easy Bank, 2 passen (maestro + mastercard) en betaal nu 6.48 per maand.

Hoe het met Easy Money zit weet ik niet.
Ik heb Easy Money, maar ik vermoed dat ik in het verleden teveel passen heb aangevraagd. Voor nu 9 euro betaald, per maand kost het me niks extra.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@kw_nl Vroeger was het ook al zo dat wanneer de app zei dat ze 9 euro gingen rekenen ze dat ook deden. Of dat klopt is natuurlijk een tweede. Maar het handigste is om dit van te voren uit te laten zoeken door de klantenservice.

Je kan niet zo maar steeds kaarten stopzetten en dan gratis een nieuwe bestellen. Dus als je er al 3 gratis hebt gehad en je wil nu een vierde bestellen dan moet je daar gewoon voor betalen. Alleen als je kaart verloopt en je vervangt hem door een nieuwe (van hetzelfde type!) dan is dat gratis.

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 11:17

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Ik heb toevallig vorige maand een verlopen pas vervangen en toen gaf de app aan dat ik 9,99 moest betalen. Echter na bestellen kwam hij niet op factuur. De klantenservice bevestigde mij dat er een bug was dat de app het soms verkeerd weergeeft maar de facturatie wel goed is.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03:00
Hoe is jullie ervaring met easy budgeting? Worden de transacties goed ingedeeld?

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Tweakx schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:29:
Hoe is jullie ervaring met easy budgeting? Worden de transacties goed ingedeeld?
Zou ik ook wel is willen weten en zou het dan een vervanger voor YNAB kunnen zijn ???

• bluewalk
  • Niet online
tippie62 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:46:
[...]

Zou ik ook wel is willen weten en zou het dan een vervanger voor YNAB kunnen zijn ???
Het zou helemaal mooi zijn om i.pv. een vast bedrag automatisch over te boeken naar een subrekening het totaal van bv een categorie kunnen zijn.

Bv alle maandelijkse kosten voor het huis naar een rekening bij storting salaris, maandelijkse abbo's naar een andere rekening. Zo weet je direct wat je die maand nog besteedbaar hebt en weet je ook zeker dat alles netjes betaald wordt.

Ik doe dit nu met de API waarbij ik alle betalingen categoriseer (meer en sub- categorieën dan bij bunq) en zo bij binnenkomst salaris alles gelijk verdeel, heerlijk!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03 16:32
Binnenkort open ik een nieuwe rekening bij bunq, hier komt een bedrag van rond de 50k op te staan. In hoeverre gaat het goed? Ik heb vaak gehoord dat de rekening geblokkeerd wordt en je niets meer kan (omdat bunq ook geen support heeft, behalve chat).

Hoe is dit gegaan voor de mensen met deze ervaring?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Devaqto schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:40:
Binnenkort open ik een nieuwe rekening bij bunq, hier komt een bedrag van rond de 50k op te staan. In hoeverre gaat het goed? Ik heb vaak gehoord dat de rekening geblokkeerd wordt en je niets meer kan (omdat bunq ook geen support heeft, behalve chat).

Hier geen problemen met 2 flinke stortingen (overwaarde woning) van een notaris de afgelopen 2 jaar. Geen idee of er verschil in benadering zit met iemand die een nieuwe rekening opent of iemand die al een paar jaar bij de bank zit.

• Cerenas
Mensen ervaring met de Booking.com cashbacks bij bunq? Eerder dit jaar wat hotels geboekt, maar nog niks teruggezien. Ik las wel ergens dat je via de link vanuit bunq moet boeken, weet eigenlijk niet meer zeker of ik dat op die manier gedaan heb.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 17:33

Precies hetzelfde gehad. Geld van verschillende bronnen verzameld voor aanschaf auto, totaal ~40k. Geen problemen mee gehad. *klopt af*

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-03 16:30
Cerenas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:22:
Mensen ervaring met de Booking.com cashbacks bij bunq? Eerder dit jaar wat hotels geboekt, maar nog niks teruggezien. Ik las wel ergens dat je via de link vanuit bunq moet boeken, weet eigenlijk niet meer zeker of ik dat op die manier gedaan heb.
Zie je niks terug via de Booking.com app? Bij sommigen werd de cashback meteen verwerkt. Bij een recente boeking zie ik in de Booking.com app dat de reward nog geverifieerd moet worden en dit 30 tot 60 dagen kan duren.

• Cerenas
Joshua schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Zie je niks terug via de Booking.com app? Bij sommigen werd de cashback meteen verwerkt. Bij een recente boeking zie ik in de Booking.com app dat de reward nog geverifieerd moet worden en dit 30 tot 60 dagen kan duren.
Bij beloningen in de Booking.com app is het leeg, dus geen rewards gok ik. Heb ik misschien toch op de verkeerde manier die hotel geboekt? (Had wel m'n CC van bunq gebruikt.)

• Batavia
bluewalk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Hier 7x niks

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:35

Bunq moet onder de streep gewoon dezelfde anti-witwas onderzoeken doen als iedere andere Nederlandse bank. De kans dat dat "goed" gaat lijkt me dan ook niet wezenlijk anders. Behalve dat je bij je huidige bank misschien een reputatie opgebouwd hebt. Ik heb bij de aankoop van mijn huis ook zulke bedragen ontvangen en de volgende dag weer doorgestuurd, maar goed ik bankier al jaren bij bunq dus daar zou ook een component reputatie in kunnen zitten. Volgens mij zijn de meeste van die spookverhalen toch echt gevallen waar daadwerkelijk rare dingen gebeurden, zoals geld van de ene naar de andere buitenlandse rekening/crypto exchange overmaken zonder duidelijke relatie...

Verder lijkt de support de laatste tijd wel weer wat beter (of minder slecht?) te functioneren. Maar ja het blijft natuurlijk te idioot voor woorden dat je niet (of heel beperkt) met spoed contact kunt leggen als je om wat voor reden dan ook niet bij je geld zou kunnen...

• Cerenas
De update was 17 dagen geleden als ik goed kijk. Heb sindsdien elke dag geklikt, plus een aantal keer 1 of 2 extra vanwege kaartbetalingen en bedragen overgeboekt naar subrekening. Laten we zeggen dat ik 25x geklikt heb. Wat heb ik in totaal gewonnen: 1 boom.

Leuk zo'n rad van fortuin. :X

• bluewalk
  • Niet online
Cerenas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:51:
[...]

De update was 17 dagen geleden als ik goed kijk. Heb sindsdien elke dag geklikt, plus een aantal keer 1 of 2 extra vanwege kaartbetalingen en bedragen overgeboekt naar subrekening. Laten we zeggen dat ik 25x geklikt heb. Wat heb ik in totaal gewonnen: 1 boom.

Hier elke dag wel 2 spins, ondertussen 13 bomen gewonnen, verder altijd "helaas". Vind het wel geinig, je hebt iig de kans een maandje gratis bunq te winnen met die 10 euro.
Hoort het bij een bank app; absoluut niet, net als al dat social gebeuren (gelukkig wel geminderd sinds de laaste update _/-\o_ ).

Verder erg tevreden over de laatste update, eindelijk weer op z'n "bunqs". Nieuwe handige features, minder social bs.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

Een bestaand account heeft zeker voordelen als ik dit artikel een beetje interpreteer. Bunq werkt met een algoritme om de kans te bepalen of het een verdachte betaling is. Bij het opzetten van het account is iedereen gelijk, maar het gebruik moet dan een indicatie zijn voor de intenties. Je zou bunq van te voren al via de chat een update kunnen sturen zodat er meer info aanwezig is wanneer er een mens naar kijkt.

Als het algoritme een beetje logisch in elkaar zit dan geeft dit dus ook aan dat het makkelijker is om met een bestaand en gebruikt account ineens veel meer geld te ontvangen. Dat gebeurd bij heel veel mensen natuurlijk maar enkel sporadisch.

nieuws: Bunq mag AI inzetten voor controleren van klanten op witwassen

[Voor 8% gewijzigd door walletje-w op 28-10-2022 07:21]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 10:56

Nicap

Tsssk....

Cerenas schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:51:
[...]

Wat verwacht jij dan aan winkans? Minimaal 1 boom na 3 spins?
Bij andere “loterijen” is het net zo hoor. Bij de staatsloterij bijvoorbeeld. Of bij het onderdeel direct kans, waar de kans nog minder groot is dat je iets wint. Ok, de minimale prijs is dat wel iets meer dan 1 boom, maar toch.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Zoals het nu werkt is het een wheel of fortune met een heel zwaar gewicht tegenover de X. Niet echt eerlijk voor een bank. Prima als er 1 procent kans is om iets te winnen maar dan moet je er geen wiel van maken of eentje met 100 vakjes.

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:04
Tweakx schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:29:
Ik ben heel erg enthousiast hierover, heb alles netjes opgedeeld in sub rekeningen en wordt bij salaris automatisch verdeeld (1 keer instellen en dan klaar). Ook kies je een rekening waar 'restgeld' naartoe gaat, dat mocht je salaris omhoog gaan oid het nog steeds werkt. Wil nooit meer wat anders, heb er geen omkijken naar :)

• Tweakx
bluewalk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:12:
[...]

Hier elke dag wel 2 spins, ondertussen 13 bomen gewonnen, verder altijd "helaas". Vind het wel geinig, je hebt iig de kans een maandje gratis bunq te winnen met die 10 euro.
Hoort het bij een bank app; absoluut niet, net als al dat social gebeuren (gelukkig wel geminderd sinds de laaste update _/-\o_ ).

Verder erg tevreden over de laatste update, eindelijk weer op z'n "bunqs". Nieuwe handige features, minder social bs.
Eens. Ik vraag mij af wat nou echt de doelgroep is van Bunq. Worden mensen echt zo enthousiast van de bomen? Zelf laten planten via organisaties is goedkoper en net zo effectief. Van mij mag er een setting komen om de bomen en sociale meuk uit te knallen. Voorstander van het klimaat verbeteren, maar van mij hoeft dat niet op deze manier via een bank. Gave features daarentegen.. :P

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:17
Het bedelen of verzoeken om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

[Voor 68% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2022 20:18]

• Tweakx
tommerd_ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

Ik ben heel erg enthousiast hierover, heb alles netjes opgedeeld in sub rekeningen en wordt bij salaris automatisch verdeeld (1 keer instellen en dan klaar). Ook kies je een rekening waar 'restgeld' naartoe gaat, dat mocht je salaris omhoog gaan oid het nog steeds werkt. Wil nooit meer wat anders, heb er geen omkijken naar :)
Dank je en goed om te horen. Hoeveel rekeningen heb je gemaakt? Ik zie ongeveer 25 easy budgetting categorieën en dat is wat veel.

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:04
Tweakx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Dank je en goed om te horen. Hoeveel rekeningen heb je gemaakt? Ik zie ongeveer 25 easy budgetting categorieën en dat is wat veel.
Ik heb er een stuk of 5, 1 voor alle incasso’s in een maand, pot voor kleding, ‘leefgeld’ (boodschappen, dagelijkse kosten enzovoort) en eentje waar ook wat geld heen gaat voor cadeaus, dagjes weg enzovoort. En dan nog wat spaardoelen. Hoeft voor mij ook niet eindeloos verdeeld en gesorteerd te worden.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tweakx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Ik had al diverse losse rekeningen maar nu net twee nieuwe gemaakt voor Easy Budgetting. Ik had verwacht dat een incasso ook omgeleid zou worden maar dat is helaas niet het geval. Verder lijkt het prima te werken.

Verwacht nog wel de nodige foutjes, het automatisch indelen in de categorieën ging al nooit helemaal lekker.

Edit: heb in het kostenoverzicht gelezen dat het niet veranderd is.

[Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 29-10-2022 21:27]

• Cerenas
Iemand een idee hoe ik de subaccounts met spaardoel weer op percentage krijg in het overzicht? Eerder als ik in het subaccount zelf switchte tussen bedrag en percentage veranderde het mee in het overzicht, maar nu blijft het bedrag zichtbaar.

• qwasd
Cerenas schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:51:
Iemand een idee hoe ik de subaccounts met spaardoel weer op percentage krijg in het overzicht? Eerder als ik in het subaccount zelf switchte tussen bedrag en percentage veranderde het mee in het overzicht, maar nu blijft het bedrag zichtbaar.
Zit volgens mij een bug in. (bij mij iig)
Ik wilde voor een spaardoel juist weer euro's zien.
Paar keer moeten switchen en als laatste op percentage gezet, daarna terug naar het overzicht en zie nu opeens in euros.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nieuw bunq hoogtepunt gister! :+

Laptop verkocht via Marktplaats (je voelt ‘m aankomen).

Man komt het ophalen. Alles in orde. Ik stuur hem een Bunq betaalverzoek.

“Betaling mislukt” bij hem in de ING app.

Marktplaats betaalverzoek gestuurd.

“Betaling mislukt”.

Dus hij probeerde het dan maar even van z’n ABN rekening met het bunq betaalverzoek. Gelukt!

Stuurt hij me net (de volgende ochtend) een bericht dat hij op de terugweg na 5 minuten werd gebeld door ING omdat z’n hele account geblokkeerd was vanwege fraude detectie. Hij had een Bunq betaalverzoek gekregen :') :') :')

Alleen een bunq betaalverzoek is dus al reden om fraude detectie af te laten gaan.

Bunq is het het lachertje van de bankwereld. Ik heb het naar bunq gestuurd met de vraag hoe ik zo nog bankzaken moet doen, en of ze alsjeblieft hun fraude protectie op orde kunnen brengen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Batavia

“Betaling mislukt”.
Dit klinkt eerder alsof het niks met bunq te maken heeft maar eerder met zijn ING rekening. Zeker bij dat marktplaats verzoek.

[Voor 7% gewijzigd door Batavia op 04-11-2022 08:01]

marowi schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:55:
Nieuw bunq hoogtepunt gister! :+

Laptop verkocht via Marktplaats (je voelt ‘m aankomen).

Man komt het ophalen. Alles in orde. Ik stuur hem een Bunq betaalverzoek.

“Betaling mislukt”.

Dus hij probeerde het dan maar even van z’n ABN rekening met het bunq betaalverzoek. Gelukt!

Stuurt hij me net (de volgende ochtend) een bericht dat hij op de terugweg na 5 minuten werd gebeld door ING omdat z’n hele account geblokkeerd was vanwege fraude detectie. Hij had een Bunq betaalverzoek gekregen :') :') :')

Alleen een bunq betaalverzoek is dus al reden om fraude detectie af te laten gaan.

Bunq is het het lachertje van de bankwereld. Ik heb het naar bunq gestuurd met de vraag hoe ik zo nog bankzaken moet doen, en of ze alsjeblieft hun fraude protectie op orde kunnen brengen.
Het probleem js dat Bunq in bet verleden vaak door criminelen werd gebruikt voor oplichting en fraude dat (blijkbaar) ING dit nu automatisch al als een risico ziet.

• marowi
  • Niet online
Ja, dat snap ik allemaal. Bunq heeft (misschien nu wel, maar in het verleden?) hun fraude protectie niet op orde gehad.
Je kon vrij makkelijk een bunq rekening openen, en bunq controleerde daar vrij weinig.
Met als gevolg dat veel oplichters bunq gebruik(t)en.
Met als gevolg dat bunq betaalverzoeken nu blijkbaar standaard mega verdacht zijn.

Oorzaak: bunq doet weinig tegen fraude.
Gevolg: ik kan geen bankzaken doen.

In dit geval is het de ING die blokkeert, maar ik vind dat een logische actie.

• JeroenE
  • Niet online
@marowi Het is natuurlijk wel een ING probleem. Gaat de ING ook betaalverzoeken blokkeren van banken die boetes hebben gekregen?

Maar eerlijk gezegd zou het me ook niet verbazen als zulke boetes juist hebben geleid tot dit soort acties. Liever klanten de pijn laten voelen van een geblokkeerd account dan zelf weer een boete krijgen.

• bluewalk
  • Niet online
marowi schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:19:

In dit geval is het de ING die blokkeert, maar ik vind dat een logische actie.
Heb al meerdere betaalverzoeken van ING betaald gekregen 300+ euro een keer en nog nooit iemand gehoord dat zijn of mijn rekening geblokeerd werd.

Zullen wel meerdere factoren meespelen, ook bij meneer met ING. Bankier sinds 2016 bij bunq en nog nooit problemen gehad met fraude detectie, zowel bij mijzelf als anderen die betaalverzoeken aan mij betaalde.

• marowi
  • Niet online
Same here bluewalk. Kan goed nieuwe policy zijn van ING natuurlijk. Het is gewoon de zoveelste druppel in de emmer ;)

De betreffende man was boven de 65, dus dat was misschien een gecombineerde flag :')

Ah, niet nieuw blijkbaar:
https://together.bunq.com...ng-blokkeert-ing-rekening
https://together.bunq.com...ked-account-after-request

[Voor 59% gewijzigd door marowi op 04-11-2022 10:35]

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier ook weer een Bunq dieptepuntje. Ze zijn mij weer eens door het KYC proces aan het loodsen, dus ik moet identiteitspapier e.d. uploaden en dan kijken zij die na.

Simpel zou je zeggen. De bank stuurt een mail met daarin een lijstje van documenten die ze willen hebben van je klant. Jouw klant reageert hier op met de documenten in de bijlage. Je archiveert de documenten en kijkt ze na. Kind kan de was doen.

Bij Bunq is het natuurlijk weer een drama. Er zit functionaliteit in de app om een document te uploaden voor dit proces. Maar dit werkte slechts voor 1 document en ze willen er meer (ik weet nog niet hoeveel).

Om de paar dagen moet ik nu een nieuwe chat openen (chats worden namelijk vrij snel gesloten door Bunq). In die chat stuur ik een aantal documenten en schrijf ik wat uitleg. Soms begrijpt de helpdeskmedewerker waar het over gaat en krijg ik een bericht terug. Daarin staat dat ze graag nog een extra document willen, of een bedankje voor het opgestuurde document.

Dit is al niet zo efficiënt, maar we hebben het hier wel over Bunq, dus het kan erger:
- Supporttickets verdwijnen. Soms direct nadat ik een reactie heb gestuurd.
- Sommige helpdeksmedewerkers schrijven "Ik snap het niet, ik ga het vragen en kom er op terug." Chat gesloten, hoor je niks meer van.
- Bijlages uploaden is een drama
- Ik weet nog steeds niet welke documenten ik allemaal moet aanleveren. Ik heb er nu 4 geüpload, maar steeds als er 1 succesvol is geüpload komt er een verzoek voor een ander document.
- Op willekeurige momenten verschijnen er reacties in support tickets. Dit staat niet aangegeven met een bolletje ofzow, dus ik moet dagelijks alle support tickets openen om te kijken of er nog een reactie is gekomen.

Ik ben hier nu 2 weken mee bezig. Nog 2 weken voordat de rekening wordt gesloten. Wellicht lukt het nog op tijd.

Sinds kort heb ik ook Revolut. Wow. Dat is alles wat Bunq had moeten zijn.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

-DarkShadow- schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:04:
Hier ook weer een Bunq dieptepuntje. Ze zijn mij weer eens door het KYC proces aan het loodsen, dus ik moet identiteitspapier e.d. uploaden en dan kijken zij die na.

Simpel zou je zeggen. De bank stuurt een mail met daarin een lijstje van documenten die ze willen hebben van je klant. Jouw klant reageert hier op met de documenten in de bijlage. Je archiveert de documenten en kijkt ze na. Kind kan de was doen.

Bij Bunq is het natuurlijk weer een drama. Er zit functionaliteit in de app om een document te uploaden voor dit proces. Maar dit werkte slechts voor 1 document en ze willen er meer (ik weet nog niet hoeveel).

Om de paar dagen moet ik nu een nieuwe chat openen (chats worden namelijk vrij snel gesloten door Bunq). In die chat stuur ik een aantal documenten en schrijf ik wat uitleg. Soms begrijpt de helpdeskmedewerker waar het over gaat en krijg ik een bericht terug. Daarin staat dat ze graag nog een extra document willen, of een bedankje voor het opgestuurde document.

Dit is al niet zo efficiënt, maar we hebben het hier wel over Bunq, dus het kan erger:
- Supporttickets verdwijnen. Soms direct nadat ik een reactie heb gestuurd.
- Sommige helpdeksmedewerkers schrijven "Ik snap het niet, ik ga het vragen en kom er op terug." Chat gesloten, hoor je niks meer van.
- Bijlages uploaden is een drama
- Ik weet nog steeds niet welke documenten ik allemaal moet aanleveren. Ik heb er nu 4 geüpload, maar steeds als er 1 succesvol is geüpload komt er een verzoek voor een ander document.
- Op willekeurige momenten verschijnen er reacties in support tickets. Dit staat niet aangegeven met een bolletje ofzow, dus ik moet dagelijks alle support tickets openen om te kijken of er nog een reactie is gekomen.

Ik ben hier nu 2 weken mee bezig. Nog 2 weken voordat de rekening wordt gesloten. Wellicht lukt het nog op tijd.

Sinds kort heb ik ook Revolut. Wow. Dat is alles wat Bunq had moeten zijn.
offtopic: Stel je eens voor dat Revolut nou iDin en een NL IBAN had ;)

Het is wel jammer dat dit zo moet lopen, maar misschien heb je geluk en haal je het allemaal wel.

• Cerenas
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:19:
[...]

offtopic: Stel je eens voor dat Revolut nou iDin en een NL IBAN had ;)

Het is wel jammer dat dit zo moet lopen, maar misschien heb je geluk en haal je het allemaal wel.
Of N26. :9~

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:56
Bunqers, Ik heb (denk ik) een vraag over Bunq Joint. Oke, here we go. Samen met mijn Spaanse partner ben ik op zoek naar een bank waar we een gedeelde bankrekening kunnen openen. So far so good en klinkt gemakkelijk tot zo ver. Alleen nu komt het ingewikkelde gedeelte:

- Zij wordt betaald in Britse Pond
- Ik word betaald in Euro's
- Vanaf december zijn we een tijdje in Australië (die betalingen in ponden en euro's gaan gewoon door)

Het liefst willen we 1 account met een rekening voor euro's, ponden en Australische dollars. Het kopen en verkopen van de verschillende valuta doen we in verschillende apps (afhankelijk van de aantrekkelijkheid van de koers en fee's)

Kan dit bij Bunq? Een andere oplossing of ideeën zijn ook van harte welkom.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:27
@koentjek In principe kan je een joint account openen, en je kan een currency/iban-land specificeren bij het openen van een nieuwe rekening, maar allebei tegelijkertijd lijkt niet te kunnen.

Wat je wel kan doen is een rekening openen met de currency/iban naar keuze, en vervolgens je GF (of zij jou) volledige toegang geven tot die rekening. Je partner is dan misschien geen formeel juridisch eigenaar, maar verder zal het redelijk hetzelfde effect hebben.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
koentjek schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:53:
Bunqers, Ik heb (denk ik) een vraag over Bunq Joint. Oke, here we go. Samen met mijn Spaanse partner ben ik op zoek naar een bank waar we een gedeelde bankrekening kunnen openen. So far so good en klinkt gemakkelijk tot zo ver. Alleen nu komt het ingewikkelde gedeelte:

- Zij wordt betaald in Britse Pond
- Ik word betaald in Euro's
- Vanaf december zijn we een tijdje in Australië (die betalingen in ponden en euro's gaan gewoon door)

Het liefst willen we 1 account met een rekening voor euro's, ponden en Australische dollars. Het kopen en verkopen van de verschillende valuta doen we in verschillende apps (afhankelijk van de aantrekkelijkheid van de koers en fee's)

Kan dit bij Bunq? Een andere oplossing of ideeën zijn ook van harte welkom.
Bij Revolut kun je voor iedere currency een rekening aanmaken. Kosten voor wisselen en betalen buiten Europa zijn er ook laag.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:56
-DarkShadow- schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:36:
[...]

Bij Revolut kun je voor iedere currency een rekening aanmaken. Kosten voor wisselen en betalen buiten Europa zijn er ook laag.
True, maar niet met twee personen beheren en betalen. Toch?

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Bij bunq kan je ook extra accounts aanmaken en kiezen welke currency het moet zijn (USD, AUD, EUR en nog veel meer). Je kan, volgens mij, alleen geen joint account maken en kiezen welke currency het moet zijn. Wel kan je dus een AUD account aanmaken en die dan delen met je partner en die alle rechten geven.
Let wel: juridisch is zij dan geen eigenaar, praktisch gezien wel.

• larsred
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-03 15:12
Haha is dat rad toch ergens goed voor, net een metal card gewonnen. Toch ook al 5 bomen en 1 euro gewonnen sinds de update, op naar de 100 euro. Jammer dat die metal card een Mastercard is overigens, was toch handiger als een maestro mogelijk was.

• Cerenas
Cerenas schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:51:
Dit probleem lijkt opgelost in de laatste update en ik zie dat ze nu ook een voortgangsbalkje hebben toegevoegd aan subaccounts met een goal. :)

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 09:20
Tjonge, ik deel hier maar even mijn ervaring, want ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die een zakelijke overstap maakt naar Bunq. Ik vraag me daarom af of/hoe iemand hier al wel doorheen is gekomen:

Ik ben voor mijn sportvereniging bezig met een overstap van SNS naar Bunq. De aanvraag bij Bunq verliep op zich soepel, maar inmiddels ben ik al 2 weken bezig om een zakelijke overstapservice geregeld te krijgen..

Het loopt vast op het feit dat we een vereniging zijn met beperkte rechtsbevoegdheid, wat betekent dat zo'n overstap moet worden ondertekend door alle bestuursleden. Bunq hanteert hiervoor een formulier dat door alle tekenbevoegden ondertekend dient te worden, maar dit wordt dan weer niet door SNS geaccepteerd, waarna het verzoek wordt geannuleerd. Van Bunq krijg ik het vervolgens het verzoek 'to resolve this matter with SNS'. Bij SNS krijg ik dan weer te horen dat Bunq de aanvraag niet kan verwerken omdat er maar één tekenbevoegde geregistreerd zou kunnen worden en stuurt me weer terug naar Bunq. Etc..

Inmiddels ben ik al 5x van de ene naar de andere partij gestuurd. Iemand hier die al eerder met dit bijltje heeft gehakt?

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 12:57
@Dropshot89 ik zit zakelijk ook bij Bunq, zowel Holding als werkmaatschappij maar ik heb zelf geen gebruik gemaakt van de overstapservice.
Als het allemaal zo lastig is, is zonder een mogelijkheid? Eventueel wat langer de SNS aanhouden om zeker te weten dat alles goed verloopt?
Ik kan me overigens goed voorstellen dat je met veel meer partijen te maken hebt (contributies) en dat daarmee de overstapservice juist weer een erg fijn vangnet kan zijn.

• bllb
  • Niet online
Misschien goed om te weten dat als je bij Bunq een incasso goedkeurt dat na acht weken ook echt definitief is:
Klanten van Welkom Energie konden een melding onterechte incassoprocedure (MOI) bij het energiebedrijf toepassen. Op deze manieren waren betalingen tot dertien maanden geleden terug te vragen, terwijl de termijn met storneren acht weken is.

[...]

Klanten van online bank Bunq kunnen deze methode dus niet toepassen. Dit komt omdat klanten van deze bank betaalverzoeken altijd van tevoren moeten goedkeuren. En omdat klanten van de bank dit destijds hebben gedaan, als het bedrag is afgeschreven, heeft er geen onterechte incasso plaatsgevonden.

https://radar.avrotros.nl...energie-niet-terugvragen/

bllb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:05:
Misschien goed om te weten dat als je bij Bunq een incasso goedkeurt dat na acht weken ook echt definitief is:

[...]
Een slimme manier van Bunq om de consument op te laten draaien voor problemen achteraf.

• Batavia
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:02:
[...]

Een slimme manier van Bunq om de consument op te laten draaien voor problemen achteraf.
Onzin

Bunq laat je vooraf incassos goedkeuren. Dan moet je niet achteraf zeggen dat het toch niet goed was en het ineens "bunq is die de consument laat opdraaien"

Batavia schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:23:
[...]

Onzin

Bunq laat je vooraf incassos goedkeuren. Dan moet je niet achteraf zeggen dat het toch niet goed was en het ineens "bunq is die de consument laat opdraaien"
Eigenlijk wel, de consument accordeert een incasso vooraf omdat deze een product of dienst gaat afnemen. Als er vervolgens blijkt dat er niet geleverd word door faillissement of andere redenen dan is het accorderen naar mijn weten nietig en bij de NL banken is het zo dat je nog kan storneren of een MOI kan starten wat een hele makkelijke oplossing is voor de consument/klant zonder als schuldeiser aan te melden etc.

Dus ja tot op zekere hoogte laat Bunq je opdraaien voor deze 'problemen' al is dat natuurlijk te kort door de bocht, want je tekent er zelf voor.

• Batavia
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:37:
[...]

Eigenlijk wel, de consument accordeert een incasso vooraf omdat deze een product of dienst gaat afnemen. Als er vervolgens blijkt dat er niet geleverd word door faillissement of andere redenen dan is het accorderen naar mijn weten nietig en bij de NL banken is het zo dat je nog kan storneren of een MOI kan starten wat een hele makkelijke oplossing is voor de consument/klant zonder als schuldeiser aan te melden etc.
Een MOI is bedoelt om als iemand geen recht had om een incasso af te schrijven. Bijvoorbeeld als jou buurman jou rekeningnummer ergens invult maar jij geen contract bent aangegaan. Niet om een voorschot terug te vorderen bij een faillissement

Dit is precies waarom de Consumentenbond ook af raad om dit te doen.

Dat andere banken de optie open laten een procedure te "misbruiken" maakt bunq niet slecht. En als je dit gebruikt terwijl je geen recht had op geld terug heet dat gewoon oplichting/fraude. (En als je wel recht had op het geld is het nog steeds oneigenlijk gebruik want deze procedure is daar niet voor bedoeld)

[Voor 10% gewijzigd door Batavia op 17-11-2022 16:49]

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Batavia schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:47:
[...]

(En als je wel recht had op het geld is het nog steeds oneigenlijk gebruik want deze procedure is daar niet voor bedoeld)
Zeg dat maar tegen de ex-klanten van bijvoorbeeld Welkom Energie. Die zullen enorm blij zijn als ze hun incasso's niet vanaf een Bunq-rekening hadden lopen. Want anders hadden ze kunnen fluiten naar honderden euro's. Dat geld hadden ze zonder MOI-mogelijkheid nóóit meer teruggezien.

Oneigenlijk of niet, het is wel degelijk een minpunt van Bunq om rekening mee te houden. Je zou wel een enorme idioot zijn als je in deze situatie (het kwijtraken van je voorschotten na faillissement door wanbeleid) het advies van de Consumentenbond zou opvolgen.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:42
bllb schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:05:

[...]
Die 8 weken geldt normaal gesproken voor alle incasso's bij alle banken in de SEPA-zone (Europese regelgeving). Ook dus bij bunq, ondanks dat we eerst zelf incasso's goedkeuren.
In dit geval gaat het specifiek over de mogelijkheid om een hiervoor een uitzondering aan te vragen. Dan is het inderdaad erg vervelend voor klanten die hier gebruik van mogen maken, dat dat niet kan. De vraag is dan ook in hoeverre dit rechtsgeldig is. Maar daar heb ikzelf dan weer minder kaas van gegeten.

[Voor 18% gewijzigd door Elandenmelk op 18-11-2022 11:08]

Nou de Support van Bunq is helemaal niet zo erg, werd vandaag binnen 25min geholpen terwijl de app zei binnen 1 dag helpt een medewerker je.

Ze kunnen het blijkbaar wel :D .

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:23
Anoniem: 981489 schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:28:
Nou de Support van Bunq is helemaal niet zo erg, werd vandaag binnen 25min geholpen terwijl de app zei binnen 1 dag helpt een medewerker je.

Dit is de laatste tijd ook mijn ervaring inderdaad! Heb support niet meer zo vaak nodig maar word snel geholpen als het nodig is.

JSD00 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:50:
[...]

Dit is de laatste tijd ook mijn ervaring inderdaad! Heb support niet meer zo vaak nodig maar word snel geholpen als het nodig is.
Denk dat Bunq toch is gaan luisteren naar de feedback en meer Support personeel heeft aangenomen, of veelgestelde vragen die normaal bij Support kwamen op de website hebben gezegd met antwoorden.

Al met al ben ik hier wel tevreden over dit is toch een goeie ontwikkeling, nu kijken of er meer verbeteringen komen en minder versoberingen in het product.

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-01 22:36
Anoniem: 981489 schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:28:

Support snelheid is drastisch verbeterd. Zie steeds vaker berichten van snelle reactietijd. Ook hulp binnen minuten is geen grote uitzondering meer.

Werd ook tijd, want wachttijden van een dag of dagen was echt not done.

John Do NL schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:02:
[...]

Support snelheid is drastisch verbeterd. Zie steeds vaker berichten van snelle reactietijd. Ook hulp binnen minuten is geen grote uitzondering meer.

Werd ook tijd, want wachttijden van een dag of dagen was echt not done.
Inderdaad!

Maar ook dat de Support agent je dan afhield met standaard antwoorden, nu word er naar mijn gevoel mer doorgevraagd over de problemen en dan krijg je te horen ik moet overleggen met de betreffende afdeling.

• thomasb14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-03 18:15
Hee allemaal, heb een stuk terug gelezen. Ben namelijk aan het kijken om een nieuwe bankrekening te openen voor mijn dagelijkse uitgaven en mijn bestaande (Rabo) rekening te gebruiken voor mijn vaste lasten. Is bunq nu aan te raden? Want ik lees veel negatieve berichten hier haha.

• John Do NL
thomasb14 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:03:
Hee allemaal, heb een stuk terug gelezen. Ben namelijk aan het kijken om een nieuwe bankrekening te openen voor mijn dagelijkse uitgaven en mijn bestaande (Rabo) rekening te gebruiken voor mijn vaste lasten. Is bunq nu aan te raden? Want ik lees veel negatieve berichten hier haha.
Deel van de reactie is ook oud zeer :)… en niet iedereen kan zich vinden in de huidige focus van bunq. En dat is natuurlijk prima, bunq pretendeert ook niet de bank voor iedereen te zijn. In the end hangt vooral af van eigen wensen en eisen.

Wij gebruiken thuis bunq al jaren naar volle tevredenheid. Vooral de flexibiliteit vinden we of the charts. But give it a try yourself…

• JSD00
thomasb14 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:03:
Ik denk dat dat bunq de laatste tijd een goede weg in is geslagen. Na V3 was het een poos niet best, maar het geheel werkt nu (V4) een stuk soepeler en is logischer vormgegeven. De handige features en flexibiliteit komen nu beter tot hun recht. Ik heb nu voldoende vertrouwen in bunq om mijn dagelijkse bankzaken allemaal via bunq te laten lopen.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 18:51
Ik ben rond de zomer begonnen met Bunq te houden naast mijn ABN rekening. Bunq bevalt erg goed en ik zou het ook zeker aanraden. Zou op eenzelfde manier proberen.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Yes, helemaal top! Heb een privé en zakelijke, en m'n vriendin ook. We zijn er blij mee! Net weer een nieuwe joint account aangemaakt voor een hypotheek rekening. TOP!

• thomasb14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-03 18:15
Aahhh oké, denk dat ik het dan eens ga proberen. Dankjewel allemaal!

• tippie62
  • Nu online
Is het mogelijk om bepaalde winkels aan een sub account te linken ,dus bv kruidvat naar persoonlijke verzorging ipv boodschappen in revolut is het bv mogelijk om een pin betaling van een winkel te linken aan een bepaald potje

• JSD00
tippie62 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:52:
Is het mogelijk om bepaalde winkels aan een sub account te linken ,dus bv kruidvat naar persoonlijke verzorging ipv boodschappen in revolut is het bv mogelijk om een pin betaling van een winkel te linken aan een bepaald potje
Ik denk dat dit min of meer automatisch gebeurt als je de nieuwe budget-feature aanzet. Geloof niet dat het je het zelf kunt instellen, maar de bunq 'AI' doet het voor je.

• John Do NL
tippie62 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:52:
De feature Easy Budgetting komt meest in de buurt van wat je bedoeld.

https://together.bunq.com/d/53929-easy-budgeting/2

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met het ontvangen van grote bedragen op de bunq rekening? (overwaarde huis )

Heb in het verleden wel eens vaker gehoord dat accounts gewoon bevroren worden voor een lange periode omdat het ontvangen bedrag te groot was. Is dit iets wat ik beter van tevoren bij support kan melden? Of gaat dit tegenwoordig gewoon probleemloos.

• John Do NL
Trank00l schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
Iemand ervaring met het ontvangen van grote bedragen op de bunq rekening? (overwaarde huis )

Heb in het verleden wel eens vaker gehoord dat accounts gewoon bevroren worden voor een lange periode omdat het ontvangen bedrag te groot was. Is dit iets wat ik beter van tevoren bij support kan melden? Of gaat dit tegenwoordig gewoon probleemloos.
Wetgeving vraagt van elke bank om maatregelen te nemen tegen bv witwassen en andere illegale activiteiten.

Dat een bedrag groot is, is niet per definitie een trigger. Er zal gekeken worden naar de context…bijvoorbeeld wie de afzender is en hoe dit past in de historie van een account. Bank kan bv aanvullende vragen stellen of een rekening tijdelijk blokkeren. Dit alles ter bescherming van de bank en haar klanten (en omdat de wet het voorschrijft).

De verhalen die je hoort zijn in de regel van mensen die al niet zo zuiver op graad zijn. En ook dat soort mensen zijn ook weleens vocaal op internet dat ze onschuldig zijn.

Kortom: als je een bankrekening gewoon normaal gebruikt, gebeurt er niets.. ook niet bij grote bedragen.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:34

Een half jaar geleden kreeg ik verschillende grote bedragen uit Duitsland (denk aan tegen de halve ton), ik hield ook mijn hart vast maar alles ging goed _/-\o_

• qwasd

Had ik vorige maand (huis verkocht met overwaarde).
Ik moest allemaal documenten aanleveren van de notaris etc. maar voor de zekerheid ook de situatie uitgelegd aan Support. Daarna niks meer van gehoord.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
qwasd schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:00:
[...]

Had ik vorige maand (huis verkocht met overwaarde).
Ik moest allemaal documenten aanleveren van de notaris etc. maar voor de zekerheid ook de situatie uitgelegd aan Support. Daarna niks meer van gehoord.
Hmm ok, hebben ze je account ook bevroren in afwachting? Of alleen de vraag gesteld documenten aan te leveren en het account opengehouden?

• qwasd
Trank00l schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:04:
[...]

Hmm ok, hebben ze je account ook bevroren in afwachting? Of alleen de vraag gesteld documenten aan te leveren en het account opengehouden?
Het account bleef gewoon open. Niks aan de hand. Ze vroegen alleen om aanvullende informatie (wel 2 keer dus ik heb de koopakte en nota van afrekening maar bijgevoegd).

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:03
Noob vraag: laatst Bunq weer een poging gegeven nu u het abo van €2,99 in het leven is geroepen.

Ik had nog een Tap&Pay pas in de app. Ik kan deze alleen niet meer aan Google Pay toevoegen.

De vraag is dus: hoe kan ik nu betalen met Tap&Pay. Moet ik dan steeds de bunq app openen?

• JeroenE
  • Niet online
FJP84 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:46:
De vraag is dus: hoe kan ik nu betalen met Tap&Pay. Moet ik dan steeds de bunq app openen?
Die kan je sowieso niet meer gebruiken, zie https://together.bunq.com/d/48090-goodbye-tappay

• DarkFire1985
Vanaf vandaag 1,05% rente op je savings accounts. Geen rente meer op je betaalrekening.

Voordeel is wel dat dit ook geldt voor business accounts.

https://together.bunq.com...t-as-of-december-2-2022/2

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:47
DarkFire1985 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:28:
Vanaf vandaag 1,05% rente op je savings accounts. Geen rente meer op je betaalrekening.

Voordeel is wel dat dit ook geldt voor business accounts.

https://together.bunq.com...t-as-of-december-2-2022/2
En je mag maar 2x per maand geld eraf halen? Of was dit al zo? En voor pack dan 25k per deelnemer?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Irritant, moet ik dan m'n bestaande "spaarrekening" omzetten naar zo'n Savings ding waar ik dan weer geen pas aan kan koppelen etc. Onhandig.

• DarkFire1985
Sandermm schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:54:
[...]

En je mag maar 2x per maand geld eraf halen? Of was dit al zo? En voor pack dan 25k per deelnemer?
Ik zie de clausule over de pack niet meer genoemd in de voorwaarden

Die 2 keer per maand kom ik vooralsnog alleen tegen op de together pagina.
In de praktijk heb ik het zojuist getest door een savings account te vullen met een paar euro, daarna heb ik al 5 overboekingen van Savings => Betaalrekening gemaakt en allen zijn erdoorheen gegaan.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:27
1% rente: Nice
tot 100K: Ook nice
Alleen op spaarpotjes: Niet nice

Wij hebben bijv. een potje van 10K als buffer voor alles dat met onderhoud van 't huis te maken heeft. Ook wordt de hypotheek daar iedere maand van afgeschreven. Zouden we over dat geld nu rente willen vangen moeten we die rente gaan opsplitsen in iets waar de maandelijkse lasten van af gaan en het deel dat we als buffer gebruiken voor onderhoud etc.

Da's helemaal niet praktisch, en ik snap ook niet zo goed waarom bunq hier onderscheid in maakt. Wellicht dat het een vage maatregel vanuit DNB/ECB is, maar ik zou niet weten wat/waarom. Voorlopig laat ik die rente dan maar aan ons voorbij gaan...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• bllb
  • Niet online
Beekforel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:41:
[...]

Je moet kiezen voor een Gezamenlijke Rekening / Shared Account, dan wordt het een en/of (CJ) rekening.
Weet iemand hoe je tegenwoordig een Joint Savings Goal (en/of) aanmaakt? Deze eerdere manier zie ik helaas niet meer.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

bllb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:09:
[...]

Weet iemand hoe je tegenwoordig een Joint Savings Goal (en/of) aanmaakt? Deze eerdere manier zie ik helaas niet meer.
Hm dat lukt mij ook niet meer...

• bllb
  • Niet online
Raar toch? Ik zie niet eens meer de mogelijkheid voor het delen ('connect') van een persoonlijke savings goal :X Typisch bunq weer om zoiets er uit te slopen zonder de klanten te informeren...
Pagina: 1 ... 111 ... 117 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee