• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 08:22
Inderdaad. Dat is de 4e keer dat ik support nodig heb in de 3 weken dat ik nu met Bunq werk. Ik heb al te maken gekregen met credit card problemen. Overboekingen die dubbel verschenen. Ik begin mij toch ernstig zorgen te maken dat dit meer voelt als een Beta app, dan als een bank.

Overigens werkt die ynab sync wel echt waanzinnig. Transacties die met hooks meteen in ynab staan. Vele malen beter dan periodiek, want ik kan na een betaling meteen boeken op een budget.

[Voor 18% gewijzigd door Aphelion op 17-08-2022 10:42]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Anoniem: 981489

Als vanaf volgende zomer de winkeliers naast Maestro en VPay ook Mastercard en Visa debit gaan accepteren gedurende een overgangsfase, dan zou het kunnen dat de winkelier ervoor kiest om uitsluitend debit kaarten te accepteren.

Betekent dit dan dat de Bunq Mastercards niet zullen werken bij deze betaalterminals? Deze kaarten zijn namelijk 'Credit'.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:50:
Als vanaf volgende zomer de winkeliers naast Maestro en VPay ook Mastercard en Visa debit gaan accepteren gedurende een overgangsfase, dan zou het kunnen dat de winkelier ervoor kiest om uitsluitend debit kaarten te accepteren.

Betekent dit dan dat de Bunq Mastercards niet zullen werken bij deze betaalterminals? Deze kaarten zijn namelijk 'Credit'.
Nu werken Creditcards toch ook niet bij winkeliers die alleen Maestro/V-PAY ondersteunen?

Denk eerder dat de kans groter wordt dat winkeliers CC's gaan accepteren (o.a vanwege het "Honor all cards"-principe), dan kleiner.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-03 20:30

Klopt.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het pin contract van Rabobank dan is het standaard acceptatie van debit mastercard/visa en alleen non-euro creditcards.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Nu werken Creditcards toch ook niet bij winkeliers die alleen Maestro/V-PAY ondersteunen?

Denk eerder dat de kans groter wordt dat winkeliers CC's gaan accepteren (o.a vanwege het "Honor all cards"-principe), dan kleiner.
Nee maar de verkopers die momenteel Mastercard en Visa accepteren maken daar zover ik weet geen onderscheid in(credit of debit).

Dat word een ander verhaal wanneer de MC/Visa debit de norm zijn.

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:32
Hoe lang duren betalingsonderzoeken bij bunq in jullie ervaring ongeveer? Er is bij mij een fors bedrag aan CC-terugbetalingen kwijtgeraakt en heb daarom twee weken geleden een betalingsonderzoek gestart via Support. Heb ze zelfs van alle ARN's en TerugbetalingID's voorzien, maar tot op heden geen response. Als ik het zelf navraag krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Zelfde geldt eigenlijk voor een opname uit mijn Investments-account. Opname gestart op 5 Augustus, tot op heden niet gelukt en ook een onderzoek gestart via Support een poosje geleden.

Ik ben zomaar eens benieuwd wat jullie ervaringen in de doorlooptijd hiervan zijn.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46
Heb verschillende problemen met bunq, ik heb nu verplicht een persoonlijk profiel terwijl ik bunq alleen zakelijk wil gebruiken. Het verwijderen van een persoonlijk account of profiel lukt niet, tevens wordt mij nu telkens de vraag in de app gesteld om het persoonlijke profiel te completeren. Deze gegevens hebben ze al lang via het zakelijke profiel. De wens om de club te verlaten groeide. Vandaag na aankondig van de tarief verhoging de knoop doorgehakt, ik ka overstappen naar Knab.

JSD00 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:22:
Hoe lang duren betalingsonderzoeken bij bunq in jullie ervaring ongeveer? Er is bij mij een fors bedrag aan CC-terugbetalingen kwijtgeraakt en heb daarom twee weken geleden een betalingsonderzoek gestart via Support. Heb ze zelfs van alle ARN's en TerugbetalingID's voorzien, maar tot op heden geen response. Als ik het zelf navraag krijg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Zelfde geldt eigenlijk voor een opname uit mijn Investments-account. Opname gestart op 5 Augustus, tot op heden niet gelukt en ook een onderzoek gestart via Support een poosje geleden.

Ik ben zomaar eens benieuwd wat jullie ervaringen in de doorlooptijd hiervan zijn.
Mijn ervaring is 2-3 weken de keren dat dit misging, het hangt ook af van de drukte bij de afdeling die dit regelt.

Aanvulling:

Moet trouwens Bunq nageven dat Support vrij snel reageert nu, krijg vaak binnen 1-2u al een reactie van Support en ook daarna reageren ze binnen 15-30min tijdens het gesprek.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 26-08-2022 13:18]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:15
John Do NL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Bij een local account betaal ik alleen bij het opvullen, dat heb ik maar 2 keer gedaan. Bijna alle transacties waren direct in Lira. In mij optiek is zo min mogelijk converteren altijd goedkoper at the end.
Ik ben ook aan het kijken naar tips om te besparen omdat ik straks een paar weken naar de UK ga en met GBP ga betalen.
Ik kan deze uitspraak niet helemaal volgen. Op welke manier is het zo min mogelijk converteren een voordeel? Het voordeel zou hem met deze uitspraak echt moeten zitten in een gelijkblijvende of een (over de tijd genomen) nadelig wordende wisselkoers EUR - GBP..

Voor die 0,5% die bunq aan netwerkkosten rekent maakt het niets uit of je dat nou betaalt over 1 grote transactie of over 10 kleine.

Of heb ik een afslag gemist :?

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:44
Hmm het mailtje over Easy Investments. Iets zegt me dat het later geld gaat kosten, terwijl die 1% fee van Birdee al niet echt laag is. :X
While we continue improving Easy Investments, this feature will continue in Beta until it meets each and every one of our standards. This means you can keep putting your money to work at no cost! As always, we’ll keep you updated on any developments.

Cerenas schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:18:
Hmm het mailtje over Easy Investments. Iets zegt me dat het later geld gaat kosten, terwijl die 1% fee van Birdee al niet echt laag is. :X

[...]
Ze moeten wel omdat door de inflatie en dergelijke er meer kosten gemaakt worden waarschijnlijk. Alleen doordat Bunq vorig jaar al een verhoging doorvoerde kunnen ze dat nu PR technisch gezien niet maken, omdat bij de verhoging van vorig jaar er tegelijk flink werd versobert op benefits.

- 0.5% wisselkoersopslag (waar het eerst leek dat alleen local currency dit kreeg geld het voor alle gebruikers)
- ATM opnames werden verder beperkt (van 10x gratis in de maand naar 4)
- Langere wachttijden bij Support (al word dit wel beter laatste weken)

Moet ook bekennen dat ik er niet gek van op zou kijken dat Bunq bij een volgende update naar de €4.99 gaat voor Easy Bank (met een paar minimale voordelen extra), Easy Money €9.99 en Easy Green €19.99. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze het dan gaan verkopen omdat het wss weer een verhoging word en (iets) minder benefits.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden mijn pack subscription vooruit betaald voor de bunq metal card maar de prijsverhoging wordt alsnog in rekening gebracht hier. Er wordt nu dus elke maand 1 euro afgeschreven van mijn rekening. Komt bij mij raar over omdat ik vooruit betaald heb en verwacht dat ze dus diensten moeten leveren voor die prijs die ik betaald heb voor de gehele contractperiode. Of zie ik dat verkeerd?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Nicap

Tsssk....

Executor16 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:58:
Ik heb een tijd geleden mijn pack subscription vooruit betaald voor de bunq metal card maar de prijsverhoging wordt alsnog in rekening gebracht hier. Er wordt nu dus elke maand 1 euro afgeschreven van mijn rekening. Komt bij mij raar over omdat ik vooruit betaald heb en verwacht dat ze dus diensten moeten leveren voor die prijs die ik betaald heb voor de gehele contractperiode. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb juni 2021 een jaar vooruit betaald i.c.m. die metal card. Ook om de prijsverhoging een jaar op tge schorten. Ik betaal sinds juli 2022 gewoon weer de volledige pack prijs, wat dus klopt. In de periode daarvoor betaalde ik geen extra's voor verhoging. Ik zag wel een "factuur" elke maand met het bedrag van 0,00.
Wanneer heb jij je pack vooruit betaald?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Executor16
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb juni 2021 een jaar vooruit betaald i.c.m. die metal card. Ook om de prijsverhoging een jaar op tge schorten. Ik betaal sinds juli 2022 gewoon weer de volledige pack prijs, wat dus klopt. In de periode daarvoor betaalde ik geen extra's voor verhoging. Ik zag wel een "factuur" elke maand met het bedrag van 0,00.
Wanneer heb jij je pack vooruit betaald?
Precies 6 maanden geleden. Dus het jaar zit er nog lang niet op. Op de factuur staat nu dit als kostenspecificatie:
bunq pack membership (1x) € 24,99
Discount for prepaying your bunq Pack (1x) € -23,99
Totaal: € 1,00
Dat is toch wel een heel geniepig iets en daar stoor ik mij ook wel aan.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Executor16 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:12:
[...]

Precies 6 maanden geleden. Dus het jaar zit er nog lang niet op. Op de factuur staat nu dit als kostenspecificatie:

[...]

Dat is toch wel een heel geniepig iets en daar stoor ik mij ook wel aan.
contact opnemen met support zou ik zeggen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Nicap

Tsssk....

Dat zou wel erg triest zijn als je die niet gecorrigeerd krijgt. Daarom betaal.je toch juist vooruit?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• WhatsappHack
  • Niet online

Haha dat zou wel heel erg triest zijn. Heb je alsnog overal dubbele kaarten nodig en is het nogsteeds een ramp voor toeristen. Ik begrijp niet waarom men zo halsstarrig vast blijft houden aan het weigeren van credit cards; al helemaal als het netwerk helemaal gelijk getrokken wordt. Zo dom dit.

Ik begin me trouwens steeds meer af te vragen of ZeroFX niet misleidende informatie/in-app advertering is. De besparingen zijn compleet uit de lucht gegrepen en de wisselkoersen behoorlijk ongunstig. Zelfde transactie met de ING ben ik goedkoper uit, maar op de een of andere manier heb ik dan zogenaamd bijna een euro of met een andere transactie iets van €1,50 bespaard met ZeroFX. :+ Dat soort geintjes. :P

Het is ook wel jammer dat bunq support nogsteeds zo driewerf kut is en alles gewoon echt geen hol interesseert en ze dit ook doelbewust niet oplossen door maar te blijven bezuinigen op de KS. Intussen al bijna een jaar een probleem dat ze maar niet op kunnen lossen en ook totaal geen informatie over willen verstrekken wanner het eindelijk eens gefixt wordt. Bugs oplossen lijken ze de mankracht niet voor te hebben, wat gek is tegen die prijzen. GP2 bank.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooie weer vandaag. Ik moet geld opnemen. Ik neem €500 op vanaf onze CJ rekening.
Daarna wil mijn vrouw €20 pinnen van haar privé rekening: u bent over uw dagelijkse limiet heen.

Tjonge jonge jonge. Dus dan moet ik eerst die €500 naar privé storten ofzo??? Bunq kost me echt bakken met tijd en frustratie. De enige reden dat ik er nog zit is: meerdere rekeningen (>5) en 1 pas.

Gezeik.

Ik heb ze gevraagd de documentatie aan te vullen over CJ rekeningen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Batavia
  • Nu online
marowi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:04:
Mooie weer vandaag. Ik moet geld opnemen. Ik neem €500 op vanaf onze CJ rekening.
Daarna wil mijn vrouw €20 pinnen van haar privé rekening: u bent over uw dagelijkse limiet heen.

[Afbeelding]

Tjonge jonge jonge. Dus dan moet ik eerst die €500 naar privé storten ofzo??? Bunq kost me echt bakken met tijd en frustratie. De enige reden dat ik er nog zit is: meerdere rekeningen (>5) en 1 pas.

Gezeik.

Ik heb ze gevraagd de documentatie aan te vullen over CJ rekeningen.
Dit is geen bunq ding. Probeer maar eens met een Rabo pas bij een ing pinautomaat te pinnen. Dan heb je de zelfde limieten

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alles is geldmaat nu toch? Geldmaat zegt dat je zoveel mag opnemen als je wil, het ligt aan je bank: https://www.geldmaat.nl/vragen/veelgestelde-vragen

Don't really care, we hebben ook een business pack, dus ik kon daar uiteindelijk extra pinnen, maar hoezo kun je als ondernemer maar €500 / dag pinnen? Of je moet extra fysieke passen kopen _O-

[Voor 21% gewijzigd door marowi op 13-09-2022 22:04]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Batavia schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:48:
[...]

Dit is geen bunq ding. Probeer maar eens met een Rabo pas bij een ing pinautomaat te pinnen. Dan heb je de zelfde limieten
Nee hoor bij ABN/ING/RABO kun je meer pinnen zolang jouw saldo en paslimiet dit toelaat. (€1000/2000 lukken ook).

Bunq is weer de 'bijzondere' die maximaal €500,- per dag per abonnement toestaat voor particulieren. Geen idee waarom ze dat doen.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 14-09-2022 08:26]

• Batavia
  • Nu online
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:25:
[...]

Nee hoor bij ABN/ING/RABO kun je meer pinnen zolang jouw saldo en paslimiet dit toelaat. (€1000/2000 lukken ook).

Bunq is weer de 'bijzondere' die maximaal €500,- per dag per abonnement toestaat voor particulieren. Geen idee waarom ze dat doen.
Met mijn SNS pas kan ik geen 2000 euro trekken uit een Rabo pinautomaat. Ook geen 1000.

Ja met een Rabo pas kan je 2000 euro uit een Rabo automaat trekken. Maar er zijn helaas geen eigen bunq automaten

Batavia schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:49:
[...]

Met mijn SNS pas kan ik geen 2000 euro trekken uit een Rabo pinautomaat. Ook geen 1000.

Ja met een Rabo pas kan je 2000 euro uit een Rabo automaat trekken. Maar er zijn helaas geen eigen bunq automaten
Rabobank:
Contant geld opnemen

Handig om te weten:

Je hebt je betaalpas en pincode nodig.
Biljetten opnemen bij een automaat van Geldmaat kost je niets. Wil je munten opnemen? Dan betaal je hier kosten voor. Bekijk de tarieven voor meer informatie.
Je neemt standaard tot maximaal € 1.250 per week op bij automaten van Geldmaat. Heb je een Rabo RiantPakket? Dan neem je tot € 5.000 per week op.
Bij andere geldautomaten (geen Geldmaat) kun je één keer per dag tot € 250 opnemen. Je betaalt bovendien kosten voor de opname. Bekijk de tarieven voor meer informatie.
Je limiet voor geld opnemen, verhoog je zelf tijdelijk of blijvend (tot € 5.000) via internetbankieren of de Rabo App.
SNS:
Paslimieten in Nederland en Europa
Je standaard paslimieten zijn in Nederland en Europa hetzelfde. Wil je je limiet tijdelijk verhogen? Dat kan alleen voor Nederland, voor Europa geldt altijd je standaard limiet. Met Europa bedoelen we alle landen waar je met de euro kunt betalen. Plus een aantal landen met een andere muntsoort. Bekijk het overzicht van alle Europese landen

Standaard limiet Maximale tijdelijke limiet
Geldautomaat € 1.000 per dag € 5.000 per dag
Het zou dus wel degelijk moeten kunnen bij Rabo en de SNS mits je in NL zit (voor SNS) en je limiet (tijdelijk) verhoogd.

Bunq is vrij uniek met de €500,- hier heb ik zelf geen last van maar kan me voorstellen dat er andere gebruikers zijn die bijvoorbeeld meer baat hebben aan €1000.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 14-09-2022 10:24]

• Executor16
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:56:
Dat zou wel erg triest zijn als je die niet gecorrigeerd krijgt. Daarom betaal.je toch juist vooruit?
Ze vonden het toch ook niet zo netjes dus ik heb mijn euro terug gekregen vandaag :D

Ze kunnen het wel bij Bunq alleen het gaat net allemaal wat anders of trager.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:01
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:25:
[...]

Ik heb wel een idee hoor: bunq is bij uitstek een bank voor mules en katvangers. Als er een bank bekend staat als scam h bv ank, is het bunq. Overigens ben ik tevreden met bunq (afgezien van de “klantenservice”).

mwa schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:42:
[...]

Ik heb wel een idee hoor: bunq is bij uitstek een bank voor mules en katvangers. Als er een bank bekend staat als scam h bv ank, is het bunq. Overigens ben ik tevreden met bunq (afgezien van de “klantenservice”).
Dat zou je kunnen tackelen door pas na 6 maanden de ATM limieten te verhogen naae €750-1000 bijv en 1 jaar €1000+. Zo kan Compliance al gezien hebben hoe de rekenjng gebruikt word etc.

Bunq is gewoon geen fan van cash, en mocht de bank failliet dreigen te gaan (iets wat ik zo zie gebeuren als er niet heel snel winst gemaakt word) kan je je geld niet uit de muur trekken ;)

• mwa
Anoniem: 981489 schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:31:
[...]

Dat zou je kunnen tackelen door pas na 6 maanden de ATM limieten te verhogen naae €750-1000 bijv en 1 jaar €1000+. Zo kan Compliance al gezien hebben hoe de rekenjng gebruikt word etc.

Bunq is gewoon geen fan van cash, en mocht de bank failliet dreigen te gaan (iets wat ik zo zie gebeuren als er niet heel snel winst gemaakt word) kan je je geld niet uit de muur trekken ;)
Sowieso niet meer dan een ton op een (internet) bank laten staan hè ivm deposito.

mwa schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:33:
[...]

Sowieso niet meer dan een ton op een (internet) bank laten staan hè ivm deposito.
Nee tuurlijk maar als jij een substantieel spaarbedrag hebt (onder de 100K) en je leest in de media dat de bank op omvallen staat krijg je vaak een bankrun(zoals de DSB lange tijd geleden). Bunq heeft dit met hun €500,- dag limiet per abonnement (niet eens per rekening) heel goed afgedekt om schade te beperken.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 18-09-2022 09:56]

• _Tobias
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 23:28
500 euro per dag pinnen is een beetje een lachertje. Vooral in landen waar je nog zo goed als alles met cash moet doen. De klantenservice zegt dat cashopnames boven 500 euro vooral voor illegale zaken gebruikt worden en dat ze het daarom niet toestaan. Afgelopen vakantie in Zuid Amerika moest ik ruim 1000 euro afrekenen in contanten. Dat betekent dat je 72 uur vantevoren al moet gaan nadenken over naar de pinautomaat gaan...

Ik houd mijn Revolut-pas achter de hand ook al hebben die een minder gunstig fee-stelsel als je over de gratis limiet heen gaat. Je kunt in ieder geval wel een flink groter bedrag opnemen.

_Tobias schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:59:
500 euro per dag pinnen is een beetje een lachertje. Vooral in landen waar je nog zo goed als alles met cash moet doen. De klantenservice zegt dat cashopnames boven 500 euro vooral voor illegale zaken gebruikt worden en dat ze het daarom niet toestaan. Afgelopen vakantie in Zuid Amerika moest ik ruim 1000 euro afrekenen in contanten. Dat betekent dat je 72 uur vantevoren al moet gaan nadenken over naar de pinautomaat gaan...

Ik houd mijn Revolut-pas achter de hand ook al hebben die een minder gunstig fee-stelsel als je over de gratis limiet heen gaat. Je kunt in ieder geval wel een flink groter bedrag opnemen.
Denk dat het niet zozeer illegale zaken is maar eerder een excuus om niet KYC regels te vermelden. Als het goed is moet je een en ander screenen als er veel met contant geld word opgenomen/gestort. En met die AFM boetes in het achterhoofd voor laksheid is dit de beste oplossing om safe te spelen denk ik.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49
Via Twitter kom ik net op een al wat ouder artikel van FTM over witwassen en KYC. Daar in viel me een stukje op waar ik eerder over heen gelezen heb, denk ik:
Sinds 2018 zijn de KYC-afdelingen van banken enorm gegroeid. Exacte cijfers ontbreken, maar bij banken neemt het aantal KYC-medewerkers met duizenden per jaar toe. Rabobank telt 4900 man op de KYC-afdeling, 11 procent van de ruim 43.000 medewerkers. In de loop van 2022 komen daar nog eens 1000 tot 1500 man bij. ABN Amro heeft 3800 KYC-ers, 20 procent van het personeelsbestand. ING laat weten inmiddels 5100 KYC-medewerkers te hebben en bij de Volksbank zijn het er 300. Bij Bunq zijn 100 van de 360 medewerkers, 28 procent, bezig met KYC.
Als iemand dus weer eens klaagt waarom de kosten van z'n bankpakket weer hoger worden, is De Nederlandse Bank en/of de politiek een goede plek om eens te klagen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• JSD00
Ik ontvang zojuist een invite voor bunq Update 21 in DeLaMar op 11 Oktober. Ben benieuwd...

Zelf kan ik niet. Ik weet niet of iedereen zo'n invite krijgt of niet, maar iemand anders mag die van mij gerust gebruiken.

JSD00 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:56:
Ik ontvang zojuist een invite voor bunq Update 21 in DeLaMar op 11 Oktober. Ben benieuwd...

Zelf kan ik niet. Ik weet niet of iedereen zo'n invite krijgt of niet, maar iemand anders mag die van mij gerust gebruiken.
Las op Together dat ze van de Jackpot afstappen.

Ik verwacht dat Update #21 weer een prijsverhoging brengt.

En weinig leuke toevoegingen/features.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 20-09-2022 15:11]

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik heb 'm ook gehad.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Denk dat iedereen 'm krijgt :P

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• Beekforel
  • Laatst online: 11:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 981489 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:56:
[...]

Nee tuurlijk maar als jij een substantieel spaarbedrag hebt (onder de 100K) en je leest in de media dat de bank op omvallen staat krijg je vaak een bankrun(zoals de DSB lange tijd geleden). Bunq heeft dit met hun €500,- dag limiet per abonnement (niet eens per rekening) heel goed afgedekt om schade te beperken.
Ik vraag mij af of men bij DSB massaal hun geld ging opnemen bij een automaat?

Je maakt in een kwartier een nieuwe rekening aan bij een andere (online) bank en boekt alles over, niks geen gepruts met geldautomaten. Ik heb denk ik niet eens een geldautomaat in een kwartier afstand. :D

Beekforel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:50:
[...]

Ik vraag mij af of men bij DSB massaal hun geld ging opnemen bij een automaat?

Je maakt in een kwartier een nieuwe rekening aan bij een andere (online) bank en boekt alles over, niks geen gepruts met geldautomaten. Ik heb denk ik niet eens een geldautomaat in een kwartier afstand. :D
Volgens mij wel omdat destijds contant geld nog best gangbaar was, kan me nog wel herinneren dat men in het winkelcentrum in de buurt wel volop geld opnam bij de beschikbare automaten (voor dat kanariegele Geldmaat bestond haha).

Je zou vandaag de dag inderdaad makkelijk dit digitaal kunnen oplossen, maar als iedereen tegelijk de app wil gebruiken zal het waarschijnlijk vastlopen of helemaal niet meer functioneren. Dan is zo een ATM opname nog een ideale optie, daarnaast kunnen banken de betalingen die je zou willen uitvoeren niet toestaan.

Maar inderdaad nu met de technologie van nu zal dit minder snel gebeuren, maar dan heeft Bunq het toch al getackeld met de €500 limiet.

En of dat is vanwege de kosten, of KYC gevoeligheid (omdat alleen criminelen meer geld gebruiken) is iets waar we wellicht nooit achterkomen. (Tenzij ze failliet gaan en een curator flink in de boeken gaat snuffelen en dit toevalligerwijze lekt aan de media) :P

• WhatsappHack
  • Niet online
Hebben ze recent iets veranderd aan auto-incasso? Zie dat opeens bijna alle limieten die ooit ingesteld zijn staan nu op €0 (onbeperkt) staan. Kwam er net achter toen een bedrijf een veel groter bedrag afschreef dan gepland en voorheen goedgekeurd. Dus ff gekeken en het is voor meerdere vendors opeens naar onbeperkt gezet.

[Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 23-09-2022 13:19]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-03 22:29
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:18:
Hebben ze recent iets veranderd aan auto-incasso? Zie dat opeens bijna alle limieten die ooit ingesteld zijn staan nu op €0 (onbeperkt) staan. Kwam er net achter toen een bedrijf een veel groter bedrag afschreef dan gepland en voorheen goedgekeurd. Dus ff gekeken en het is voor meerdere vendors opeens naar onbeperkt gezet.
Ik heb het soms als er te weinig geld op een rekening staat om automatisch te accepteren. Dan klik ik bij accepteren op 1 van de 2 optie (weet niet welke het probleem veroorzaakt), en dan is het limiet verdwenen.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm zijn bij mij ook een paar zonder limiet inderdaad. Maar wat een prut interface is dat zeg, springt raar heen en weer en steeds terug naar boven.

• WhatsappHack
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:16:
Hm zijn bij mij ook een paar zonder limiet inderdaad. Maar wat een prut interface is dat zeg, springt raar heen en weer en steeds terug naar boven.
Ah balen, zal wel een bug zijn dan. Beetje useless zo’n limiet dat zichzelf opheft. :+

Ja dat is helaas met alles zo daar. ;( Worden slechts heel summier resultaten geladen, er lijkt geen lokale cache te zijn en bij elke scheet mag je je opnieuw carpal tunnel scrollen. De hele UI zuigt op dat vlak. Een transactie terugvinden is daarom ook rampzalig, je moet eigenlijk een export doen en het dan in Excel oid zoeken. :+

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:08
Ik luister vaak naar BNR in de auto en heel af en toe komt Ali voorbij. Zo ook vandaag. Ik moet zeggen dat hij helemaal niet zo verkeerd is om naar te luisteren. Hij komt op mij in ieder geval sympathiek over.

Maar inhoudelijk is het helemaal shit. Vandaag ging het over de whopping 0,27% rente die je vanaf 1 oktober bij bunq krijgt. De host haalde terecht aan dat er ook al andere banken zijn die minstens zulke hoge percentages aanbieden, dus waarom is bunq dan onderscheidend hierin? Het antwoord was dat die rente óók geldt voor de betaalrekening, lol 8)7 - Ter illustratie:

De goedkoopste betaalrekening is bij bunq € 35,88 per jaar. Bij het genoemde percentage moet je een jaar lang minstens € 13.288,00 op je betaalrekening hebben voordat je de kosten alleen al eruit hebt.

Ondertussen bieden Openbank (Santander) en LeasePlan Bank al minstens een week 0,4% rente op de spaarrekening aan.

[Voor 15% gewijzigd door kwon op 26-09-2022 15:37]

• Fedde
kwon schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:23:
Ik luister vaak naar BNR in de auto en heel af en toe komt Ali voorbij. Zo ook vandaag. Ik moet zeggen dat hij helemaal niet zo verkeerd is om naar te luisteren. Hij komt op mij in ieder geval sympathiek over.

Maar inhoudelijk is het helemaal shit. Vandaag ging het over de whopping 0,27% rente die je vanaf 1 oktober bij bunq krijgt. De host haalde terecht aan dat er ook al andere banken zijn die minstens zulke hoge percentages aanbieden, dus waarom is bunq dan onderscheidend hierin? Het antwoord was dat die rente óók geldt voor de betaalrekening, lol 8)7 - Ter illustratie:

De goedkoopste betaalrekening is bij bunq € 35,88 per jaar. Bij het genoemde percentage moet je een jaar lang minstens € 13.288,00 op je betaalrekening hebben voordat je de kosten alleen al eruit hebt.

Ondertussen bieden Openbank (Santander) en LeasePlan Bank al minstens een week 0,4% rente op de spaarrekening aan.
Krijg je ook niet maar tot 10k rente? Dan gaat het al helemaal niet op.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Gezien het kostenplaatje kan bunq inderdaad geen optie zijn als je bedoeling is je spaargeld te stallen tegen een acceptabele rente.

[Voor 11% gewijzigd door Elandenmelk op 26-09-2022 16:55]

• Freeaqingme
Elandenmelk schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:54:
Gezien het kostenplaatje kan bunq inderdaad geen optie zijn als je bedoeling is je spaargeld te stallen tegen een acceptabele rente.
Ik zie op de website van bunq ook een Easy Savings pakket staan die gratis is. Geen idee wat je daar allemaal precies wel/niet mee kan, maar als je enkel je spaargeld wil stallen voor die rente kan ik me voorstellen dat het een mooie oplossing is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Freeaqingme schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:55:
[...]

Ik zie op de website van bunq ook een Easy Savings pakket staan die gratis is. Geen idee wat je daar allemaal precies wel/niet mee kan, maar als je enkel je spaargeld wil stallen voor die rente kan ik me voorstellen dat het een mooie oplossing is.
Met een limiet van slechts tot € 10.000... Er zijn momenteel toch zeker (zo uit m´n hoofd) vijf alternatieven die meer rente bieden, soms bijna of meer dan het dubbele, met veel hogere limieten of zelfs zonder spaarlimiet.
Een enkeling geeft er dan ook nog een gratis betaalrekening met pas bij.

Maar dit gesprek kunnen we volgens mij beter voortzetten in Het spaartopic - Deel 3 :)

[Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 27-09-2022 10:28]

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:08
Fedde schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:58:
[...]

Krijg je ook niet maar tot 10k rente? Dan gaat het al helemaal niet op.
Omg lol, ik kon het eerst niet geloven maar inderdaad, je hebt gelijk! :o

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:44
Deze week een flink bedrag ontvangen van de notaris ivm verkoop huis. Nu heb ik al 2 meldingen gehad waar dit bedrag vandaan komt en heb ik bewijs moeten aanleveren. Ik heb de koopakte en nota van afrekening bijgevoegd. Dit moet voldoende zijn lijkt me?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:53:
Deze week een flink bedrag ontvangen van de notaris ivm verkoop huis. Nu heb ik al 2 meldingen gehad waar dit bedrag vandaan komt en heb ik bewijs moeten aanleveren. Ik heb de koopakte en nota van afrekening bijgevoegd. Dit moet voldoende zijn lijkt me?
Dat moet voldoende zijn, hoe wil je het anders aantonen :+

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• qwasd
Vanmorgen een bedrag van meer dan 50K overgemaakt van Bunq naar ABN AMRO. Na contact met support werd mij verteld dat dit gewoon doorgezet is, echter wel via SEPA i.p.v. instant payment. (waarom heb ik geen antwoord op gekregen).
I can see that the payment has been successfully settled. Keep in mind that SEPA transfer may take up to 2 business days to arrive at the other bank.
Het staat dan ook nog niet op de tegenrekening maar ik dacht dat ze maximaal 50k toestaan per overboeking? Lijkt er dus niet op...

Edit:
Ik heb het volgende gevonden:
Voor een aantal banken in Nederland geldt een maximumbedrag van € 100.000 om de betaling via Instant Payments te verwerken:

bunq
Deutsche Bank Nederland
KBC Bank Nederland
Société Générale Nederland

Het bedrag wat ik had overgemaakt was boven de 100k dus dan zal het maandag-dinsdag wel op de rekening staan.

[Voor 54% gewijzigd door qwasd op 30-09-2022 14:41]

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:05
qwasd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
Vanmorgen een bedrag van meer dan 50K overgemaakt van Bunq naar ABN AMRO. Na contact met support werd mij verteld dat dit gewoon doorgezet is, echter wel via SEPA i.p.v. instant payment. (waarom heb ik geen antwoord op gekregen).

[...]

Het staat dan ook nog niet op de rekening maar ik dacht dat ze maximaal 50k toestaan per overboeking? Lijkt er dus niet op...

Edit:
Ik heb het volgende gevonden:
Voor een aantal banken in Nederland geldt een maximumbedrag van € 100.000 om de betaling via Instant Payments te verwerken:

bunq
Deutsche Bank Nederland
KBC Bank Nederland
Société Générale Nederland

Het bedrag wat ik had overgemaakt was boven de 100k dus dan zal het maandag-dinsdag wel op de rekening staan.
bunq zit op het europese systeem. Er is een apart NL systeem, die hogere limieten heeft, maar bunq doet daar niet aan mee.

• qwasd
ChrisM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:41:
[...]

bunq zit op het europese systeem. Er is een apart NL systeem, die hogere limieten heeft, maar bunq doet daar niet aan mee.
Bedankt dan klopt het dus. Maar alsnog vreemd toch dat ik boven de 50k kon overboeken?
https://together.bunq.com...e-my-daily-payment-limits

Dit las ik inderdaad op de website van Betaalvereniging.
Banken hanteren voor instant betalingen binnen Nederland dezelfde limieten als nu binnen mobiel bankieren of internetbankieren. Er geldt voor Instant Payments binnen Nederland geen bedrag limiet in de infrastructuur voor uitgaande of inkomende betalingen. Instant Payments moeten (op termijn) namelijk voor alle soorten betalingen bruikbaar zijn.

Voor grensoverschrijdende Instant Payments kan wel een bedraglimiet van toepassing zijn. Het standaard maximum is momenteel vastgesteld op EUR 100.000,- maar ook grensoverschrijdend kunnen banken onderling een hogere limiet afspreken.
Als Bunq dan als Europese bank wordt aangemerkt klopt het dus.

[Voor 3% gewijzigd door qwasd op 30-09-2022 14:51]

• ChrisM
qwasd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:48:
[...]

Bedankt dan klopt het dus. Maar alsnog vreemd toch dat ik boven de 50k kon overboeken?
https://together.bunq.com...e-my-daily-payment-limits

Dit las ik inderdaad op de website van Betaalvereniging.

[...]

Als Bunq dan als Europese bank wordt aangemerkt klopt het dus.
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat bedragen boven 100k wel mogen, maar dan niet via instant payments gaan.

• Freeaqingme
Je hebt in Europa tenminste 3 instant settlement netwerken: https://www.betaalverenig...ents/participating-banks/ (data uit tabel stamt uit 2019)

Het is ook nog mogelijk dat het ene netwerk andere limieten hanteert dan een ander netwerk, en ik denk niet dat je als eindgebruiker kan zien via welk netwerk je (instant) payment verstuurd is.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:47
Meer mensen die een mail gehad hebben van Viviana van bunq met een uitnodiging om een gesprek te plannen over mijn ervaringen met bunq?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Apart. Zojuist open ik de app en moet ik mijzelf identificeren, dus m'n paspoort maar even toegevoegd. Vraag me af waarom dat nodig is maar ik denk dat ze ineens veel afschrijvingen in korte tijd zagen, inclusief het buitenland (3 weken vakantie USA en diverse grote aankopen ivm nieuwe woning), dus dat zal dan wel een trigger zijn voor iets wat ze verdacht vinden?

Dus nu maar afwachten tot ze de gegevens gecontroleerd hebben en ik weer bij mijn geld kan. Is de eerste keer dat me dit overkomt sinds mijn lidmaatschap in 2018 en daar zat toch ook al een soortgelijk uitgave patroon in zo'n 2 jaar geleden. Toen was er blijkbaar niets aan de hand.

edit: binnen het half uur kon ik er weer in dus op zich ook wel weer snel opgelost. Wel jammer dat ze de reden voor de vereiste her-indentificatie waarschijnlijk niet willen delen maar daar zullen ze hun redenen voor hebben.

[Voor 14% gewijzigd door kazuka op 04-10-2022 18:15]

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:44
Ascension schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:51:
Meer mensen die een mail gehad hebben van Viviana van bunq met een uitnodiging om een gesprek te plannen over mijn ervaringen met bunq?
Jep, niks mee gedaan. Ben wel benieuwd naar wat er besproken wordt van iemand die er wel op ingaat :P

noodgang schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Jep, niks mee gedaan. Ben wel benieuwd naar wat er besproken wordt van iemand die er wel op ingaat :P
Hoe geweldig Bunq wel niet is, anders kappen ze het af :P :P

Ben vooral benieuwd of ze willekeurig klanten kiezen (en zo ook kritische gebruikers zouden vragen) of alleen de echte fans van Bunq.

Heb de laatste update gedownload voor de Bunq app.

En de helft staat onder maintenance tot na de Update #21.

Mag hopen dat ze wat groots introduceren maar betwist het eerlijk gezegd.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Something exciting is coming! Some features will be replaced shortly after bunq Update 21. Catch the big reveal on October 11, 2022 at 20:30 CEST http:// bunq.com/bu21
Nou hopelijk belooft dat veel goeds maar gezien de geschiedenis van voorgaande updates ben ik toch wat achterdochtig.

• bluewalk
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:10:
Heb de laatste update gedownload voor de Bunq app.

En de helft staat onder maintenance tot na de Update #21.

Mag hopen dat ze wat groots introduceren maar betwist het eerlijk gezegd.
Inderdaad, gelukkig wel bij onzin als minutes saved en co2 bespaard.
Heel de community tab wordt vervangen door iets anders “exciting”…

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:47
noodgang schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb me aangemeld, ben wel nieuwsgierig. Is er nog bepaalde feedback van mensen hier die zeker aangestipt moet worden? :)

Ascension schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Ik heb me aangemeld, ben wel nieuwsgierig. Is er nog bepaalde feedback van mensen hier die zeker aangestipt moet worden? :)
Het instabiele product wat ze aanbieden. Ze switchen continu met hun producten en perks dat je nooit echt weet waar je aan toe bent.

Nu met die maintenance iconen in de app verwacht ik weer heel veel veranderingen en misschien ook in het productaanbod.

• mwa
Ascension schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

#bringbackV2

Ik zie ze eerder met V4 aankomen.

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03 10:44
Ligt het aan mijn notificaties instellingen? of hebben meer mensen er last van?
Ik heb sinds volgensmij de laatste (automatisch) geinstalleerde update geen notificaties meer van Bunq.

Wanneer er overboeking binnenkomt had ik altijd, maar ook als er een automatisch incasso uitgaat.

Deze werkt niet meer, instellingen bekeken, maar lijkt goed te staan, Meer mensen hier last van? of moet ik toch verder mijn instellingen doorgronden?

• JSD00
durkp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:18:
Ligt het aan mijn notificaties instellingen? of hebben meer mensen er last van?
Ik heb sinds volgensmij de laatste (automatisch) geinstalleerde update geen notificaties meer van Bunq.

Wanneer er overboeking binnenkomt had ik altijd, maar ook als er een automatisch incasso uitgaat.

Deze werkt niet meer, instellingen bekeken, maar lijkt goed te staan, Meer mensen hier last van? of moet ik toch verder mijn instellingen doorgronden?
Heb ik ook last van, maar dan alleen mijn zakelijke account. Op mijn privé-rekeningen krijg ik wel gewoon notificaties. Ik heb het gemeld bij support.

• bluewalk
  • Niet online
durkp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:18:
Hier ook geen notificaties meer van requests/incasso's die binnen komen.

Misschien komt dit door de laatste update en word dit vanavond/morgen met update 21 opgepakt.

• Fedde
Toch wel benieuwd naar de update. Livestream is nu online. YouTube: bunq Update 21 Voelt erg dubbel om voor een bank te kijken, maar eerste keer dat ik dat als klant meemaak dus gaan met een schuin oog kijken :-).

Fedde schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:22:
Toch wel benieuwd naar de update. Livestream is nu online. YouTube: bunq Update 21 Voelt erg dubbel om voor een bank te kijken, maar eerste keer dat ik dat als klant meemaak dus gaan met een schuin oog kijken :-).
Heb er intussen meerdere gezien, en kan je vertellen dat het mwah is. Ali prijst Bunq weer de hemel in en hoe goed en mooi het wel niet allemaal is. Een van die updates hadden ze een of andere influencer die wel erg 'fake' was (Update 18/19 volgens mij).

• mwa
Iets met CO2. Precies wat je verwacht en wilt bij je bankzaken.

Ik vind het mooiste dat deze update bijna een kopie is van Apple Events, daar heb je ook de CEO die start en voor producten dit 'doorgeeft' aan collega's die hun zegje erover doen etc., en of dat een goede stap is weet ik niet bij Bunq.
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Ik zie ze eerder met V4 aankomen.
Wat een surprise Ali kondigt V4 aan wat bijna identiek is aan V3 :/

• Cerenas
De widgets lijken wel een leuk idee, ben benieuwd.

Wheel of Fortune is een leuk extraatje I guess. Ben benieuwd wat het eigenlijke doel ervan is. Klanten behouden of meer engagement krijgen met de app?

Edit: niks gewonen met de wheel of fortune vandaag :')

[Voor 12% gewijzigd door Cerenas op 11-10-2022 21:10]

• Fedde
Cerenas schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:57:
De widgets lijken wel een leuk idee, ben benieuwd.

Wheel of Fortune is een leuk extraatje I guess. Ben benieuwd wat het eigenlijke doel ervan is. Klanten behouden of meer engagement krijgen met de app?
marketing :-). Gaan mensen over praten.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Zo op het eerste gezicht een fijne update! Ziet er veel netter uit, zonder de interface totaal te veranderen (zoals destijds van V2 naar V3). Hij laadt lekker snel.

• JSD00
Eens, fijne update zo! Oogt hier en daar wat frisser en minder ‘bloated’.

• qwasd
Die widgets gaan bij mij nog niet altijd goed. Als ik ze wil aanpassen op Android en ik houd mijn vinger erop krijg ik soms een menu en soms niet.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:07
bllb schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:20:
Zo op het eerste gezicht een fijne update! Ziet er veel netter uit, zonder de interface totaal te veranderen (zoals destijds van V2 naar V3). Hij laadt lekker snel.
Mee eens idd, en het doolhof aan verschillende menus voor compleet random settings is ook aangepakt.

Het is eindelijk geworden wat v3 had moeten zijn, wmb.

Verder dat automatisch selecteren van de juiste account voor payments Klinkt interessant, ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt...

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Easy Budgeting klinkt wel als iets wat ik wil hebben maar werkt nog niet voor joint accounts...

• WhatsappHack
  • Niet online
Irritant: De IBAN-tabel blijft zichzelf ontvouwen. En er staat constant een “onbekend event” in beeld, geen optie om weg te swipen. Jammer dat events in een rekening nog steeds poeptraag laden (al pre-load deze versie wel iets eerder de volgende batch, doch wederom geen caching ;(), en de zoekfunctie niet gefixt is. Die lichte modus is puur vergif, maar er zijn mensen die dat fijn vinden natuurlijk. :P Ten slotte: als je scrollt in de transacties van een kaart, dan kan je niet de andere richting op scrollen totdat de initiële scrollactie/animatie is afgelopen. Ook raar: als je een gedeactiveerde kaart bekijkt toont bunq een Amerikaans telefoonnummer om MasterCard te bellen. Dat kan een heel erg duur geintje zijn, waarschuwing is wel een goed plan. Of gewoon een NL nummer tonen. :P

Ben benieuwd of de grove notiticatiebugs nu na een jaar wel opgelost zijn. :) Ze hebben dat systeem zo te zien overhauled (fijn dat je uit kan zetten dat je niet lastig gevallen wordt met die bomen-onzin en reisgedoe.) dus fingers crossed dat alle problemen ein-de-lijk verleden tijd zijn.

De workflow van de kaarten is wel iets verbeterd al vind ik dat de gegevens in zo’n tabel getoond worden wel wat lelijk; maar het is wel overzichtelijker. Ook erg fijn dat de nodeloze troep bovenin beeld weg is en je die naar gelang behoefte eventueel zelf terug kunt plaatsen; evenals de totaalsaldo widget. :) Nu nog de optie om ook alle onzin uit de navigatiebalk weg te halen en de app is weer een stuk schoner en bruikbaarder! De menu structuur is in ieder geval echt een forse verbetering, al blijf ik het veel te onlogisch ingedeeld vinden qua waar instellingen en overzichten zich bevinden. De app is zo wat rustiger en beter naar wens in te richten.

Die “activiteiten”-tab (zat al zoiets in of exact dat, maar links laten liggen tot ik met deze nieuwe app aan de haal ben gegaan. ;)) laat wel nog maar eens zien hoe mega creepy bunq is met hoe ze je data constant zonder toestemming en zonder te vragen misbruiken voor dit soort ongevraagde BS en profiling (en een goede reminder om betalingen nog meer te spreiden over andere banken in ‘t buitenland, zie dat ik daar laatst een foutje heb gemaakt.). Jammer dat er nog steeds geen opt-out is voor het nodeloos gebruiken en verwerken van die data voor/tot iets anders dan louter retentie voor wettelijke verplichtingen. Ook met dat “inzicht in je uitgaven”. (Al klopt de data daar voor geen hol met CJ’s, dat scheelt weer.) Het is zo jammer dat bunq niet simpel een opt-out aanbiedt en je privacy respecteert, geef een ieder gewoon de keuze. Het is eigenlijk te debiel voor woorden dat zelfs ING, of all places!, dit wél goed voor elkaar heeft. ING’s “inzicht” feature is opt-in en voorzien van een nette en duidelijke waarschuwing en uitleg dat ze allerlei persoonsgegevens, incl bijzondere, moeten gaan verwerken en profilen om die functie laten werken. ING dat bunq voorbij steekt op ‘t gebied van privacy… dat is imho wel een flater voor bunq en dit zou de omgekeerde wereld moeten zijn wmb, juist bunq zou goed moeten zijn met privacy en individuele voorkeuren moeten respecteren. Maar helaas. Dat ook de nieuwe app weer ramvol met trackers zit is ook balen.

Afijn, het is op sommige vlakken in ieder geval een flinke stap voorwaarts binnen deze app qua ontwerp en workflow en op andere vlakken weer een stapje verder achteruit; maar overall zal ik hier denk ik wel een stuk blijer mee zijn dan de voorgaande app. :) Maar het blijft helaas geen V2. ;)

[Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 11-10-2022 23:57]

• ChrisM
Ben tevreden over de update!
ik gebruik zelf YNAB voor m’n budgetten, maar dat Easy Budgetting ziet er wel echt gaaf uit… das wel echt een unieke feature.

• bllb
  • Niet online
Wat ik alleen niet helemaal begrijp: moet je voor dat Easy Budgeting nu allemaal nieuwe subaccounts openen of kun je ook gewoon je bestaande subaccounts gebruiken? Ik heb namelijk bijvoorbeeld al een subaccounts voor o.a. boodschappen en zorgkosten (waaraan ook nog eens automatische incasso's gekoppeld zijn).

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 21:35

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Ik vond dat ook verwarrend tijdens de update. Maar net de app gecheckt en het werkt ook met bestaande rekeningen. Onder de instellingen van een sub-account kan je het gewoon aanzetten.

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03 10:44
JSD00 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

Heb ik ook last van, maar dan alleen mijn zakelijke account. Op mijn privé-rekeningen krijg ik wel gewoon notificaties. Ik heb het gemeld bij support.
Gebruik bij bunq alleen voor mijn zakelijke account. Maar mooi, ben ik niet de enige, en zal ik ook melding maken bij support.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 14:46
Eindelijk, notificaties per account!

Leuk dat ze mijn verwachting zo laag hebben weten te krijgen dat ik blij ben met zo’n basic feature ;)

• qwasd
Mijn notificaties werken ook niet meer. Is hier al een oplossing voor?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43

d0s

sssst

Eindelijk eens een keer een goede update. Een van mijn ergernissen is weggenomen: na het accepteren van incasso's is het ook meteen 'verwerkt' en duurt het niet nog eens 10 seconden en diverse refresh's.

• JSD00
Wat echt nog wel een grote wens is, is het procentueel verdelen van inkomende transacties. En dan niet gekoppeld aan één contact of IBAN, maar gewoon alle inkomende transacties op een account. Nu gebruik ik daar nog Flow voor, maar als ik een tussenpartij kan uitschakelen doe ik dat graag.

Zeker zakelijk en met Profit First zou dit een grote vooruitgang zijn.

• bllb
  • Niet online
Noahlvb schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:25:
Ik vond dat ook verwarrend tijdens de update. Maar net de app gecheckt en het werkt ook met bestaande rekeningen. Onder de instellingen van een sub-account kan je het gewoon aanzetten.
Top! d:)b
Beekforel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:02:
Easy Budgeting klinkt wel als iets wat ik wil hebben maar werkt nog niet voor joint accounts...
"Available shortly", dus staat gelukkig wel op de planning :)

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-03 07:44
Het is na een update echt altijd weer zoeken waar ze de opties nu weer hebben verstopt.
Ik kan zo niet vinden waar ik mijn rekeningen kan tonen of verbergen in het overzicht.

• bllb
  • Niet online
Sandburger schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:48:
[...] Ik kan zo niet vinden waar ik mijn rekeningen kan tonen of verbergen in het overzicht.
Als je een subaccount lang ingedrukt houdt komt er een menu tevoorschijn met de optie 'visibility'.

• Freeaqingme
https://nos.nl/artikel/24...kunstmatige-intelligentie
DNB moet inbinden: Bunq mag klanten screenen via kunstmatige intelligentie

De Nederlandsche Bank (DNB) had online bank Bunq niet mogen verbieden klanten te screenen met kunstmatige intelligentie en data-analyses. Dat oordeelt het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb). Dat betekent dat Bunq toch op deze manier mag blijven controleren.

[...]

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar ook:
Wel blijft staan dat Bunq een deel van de antiwitwasregels heeft overtreden. Zo deed de bank niet genoeg onderzoek naar de vraag met wat voor werkzaamheden hun klanten hun geld verdienden. Ook bekeek de bank klanten met een belangrijke publieke functie niet goed genoeg.

• Cerenas
Iemand toevallig al iets gewonnen in die rad van fortuin? Ik tot nu toe nog niks in ieder geval. :X

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Cerenas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:48:
Iemand toevallig al iets gewonnen in die rad van fortuin? Ik tot nu toe nog niks in ieder geval. :X
Vandaag toevallig een boom.

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:16
Cerenas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:48:
Inmiddels 2 bomen met het rad gekregen. Dacht voor de gein een "tribe" te beginnen samen met mijn vrouw. Nu krijg ik echter een aantal keer per dag notificaties zoals:

Pietjepuk heeft je ingehaald op met xxx bomen....plant meer bomen om hoger te komen (of zoiets). 8)7

Wat is dat voor kinderachtig gedoe |:(
Gelukkig kun je "bomen notificaties" apart uitzetten :+

robv73 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Inmiddels 2 bomen met het rad gekregen. Dacht voor de gein een "tribe" te beginnen samen met mijn vrouw. Nu krijg ik echter een aantal keer per dag notificaties zoals:

Pietjepuk heeft je ingehaald op met xxx bomen....plant meer bomen om hoger te komen (of zoiets). 8)7

Wat is dat voor kinderachtig gedoe |:(
Gelukkig kun je "bomen notificaties" apart uitzetten :+
De bank is meer bezig met klimaat en je co2 dan met bankieren krijg ik de indruk..

• Fedde
Sandermm schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:46:
[...]

Vandaag toevallig een boom.
drie bomen
Pagina: 1 ... 110 ... 117 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee