Irritant: De IBAN-tabel blijft zichzelf ontvouwen. En er staat constant een “onbekend event” in beeld, geen optie om weg te swipen. Jammer dat events in een rekening nog steeds poeptraag laden (al pre-load deze versie wel iets eerder de volgende batch, doch wederom geen caching

), en de zoekfunctie niet gefixt is. Die lichte modus is puur vergif, maar er zijn mensen die dat fijn vinden natuurlijk.

Ten slotte: als je scrollt in de transacties van een kaart, dan kan je niet de andere richting op scrollen totdat de initiële scrollactie/animatie is afgelopen. Ook raar: als je een gedeactiveerde kaart bekijkt toont bunq een Amerikaans telefoonnummer om MasterCard te bellen. Dat kan een heel erg duur geintje zijn, waarschuwing is wel een goed plan. Of gewoon een NL nummer tonen.
Ben benieuwd of de grove notiticatiebugs nu na een jaar wel opgelost zijn.

Ze hebben dat systeem zo te zien overhauled (fijn dat je uit kan zetten dat je niet lastig gevallen wordt met die bomen-onzin en reisgedoe.) dus fingers crossed dat alle problemen ein-de-lijk verleden tijd zijn.
De workflow van de kaarten is wel iets verbeterd al vind ik dat de gegevens in zo’n tabel getoond worden wel wat lelijk; maar het is wel overzichtelijker. Ook erg fijn dat de nodeloze troep bovenin beeld weg is en je die naar gelang behoefte eventueel zelf terug kunt plaatsen; evenals de totaalsaldo widget.

Nu nog de optie om ook alle onzin uit de navigatiebalk weg te halen en de app is weer een stuk schoner en bruikbaarder! De menu structuur is in ieder geval echt een forse verbetering, al blijf ik het veel te onlogisch ingedeeld vinden qua waar instellingen en overzichten zich bevinden. De app is zo wat rustiger en beter naar wens in te richten.
Die “activiteiten”-tab (zat al zoiets in of exact dat, maar links laten liggen tot ik met deze nieuwe app aan de haal ben gegaan.

) laat wel nog maar eens zien hoe mega creepy bunq is met hoe ze je data constant zonder toestemming en zonder te vragen misbruiken voor dit soort ongevraagde BS en profiling (en een goede reminder om betalingen nog meer te spreiden over andere banken in ‘t buitenland, zie dat ik daar laatst een foutje heb gemaakt.). Jammer dat er nog steeds geen opt-out is voor het nodeloos gebruiken en verwerken van die data voor/tot iets anders dan louter retentie voor wettelijke verplichtingen. Ook met dat “inzicht in je uitgaven”. (Al klopt de data daar voor geen hol met CJ’s, dat scheelt weer.) Het is zo jammer dat bunq niet simpel een opt-out aanbiedt en je privacy respecteert, geef een ieder gewoon de keuze. Het is eigenlijk te debiel voor woorden dat zelfs ING, of all places!, dit wél goed voor elkaar heeft. ING’s “inzicht” feature is opt-in en voorzien van een nette en duidelijke waarschuwing en uitleg dat ze allerlei persoonsgegevens, incl bijzondere, moeten gaan verwerken en profilen om die functie laten werken. ING dat bunq voorbij steekt op ‘t gebied van privacy… dat is imho wel een flater voor bunq en dit zou de omgekeerde wereld moeten zijn wmb, juist bunq zou goed moeten zijn met privacy en individuele voorkeuren moeten respecteren. Maar helaas. Dat ook de nieuwe app weer ramvol met trackers zit is ook balen.
Afijn, het is op sommige vlakken in ieder geval een flinke stap voorwaarts binnen deze app qua ontwerp en workflow en op andere vlakken weer een stapje verder achteruit; maar overall zal ik hier denk ik wel een stuk blijer mee zijn dan de voorgaande app.

Maar het blijft helaas geen V2.

[Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 11-10-2022 23:57]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)