Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:59
Misschien is Wise ook nog het onderzoeken waard, zij staan er ook om bekend minimale kosten te rekenen en je kunt daar tegenwoordig ook gewoon een Visa-kaart aanvragen en rekeningen openen.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Hoi! Ik was benieuwd naar de ervaringen met Easy Investments. Ik zie hier in het topic begin April wat negatieve reacties voorbij komen. Ik vind zelf de service wel mooi, ik had eerst Peaks maar nu geïntegreerd in 1 pakket spreekt me wel aan. De fee van 1% is ook lager dan Peaks (hoewel nog steeds relatief hoog, maar als je graag kleine bedragen belegd wel interessant). Graag hoor ik jullie ervaringen hierin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
Fedde schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:16:
Hoi! Ik was benieuwd naar de ervaringen met Easy Investments. Ik zie hier in het topic begin April wat negatieve reacties voorbij komen. Ik vind zelf de service wel mooi, ik had eerst Peaks maar nu geïntegreerd in 1 pakket spreekt me wel aan. De fee van 1% is ook lager dan Peaks (hoewel nog steeds relatief hoog, maar als je graag kleine bedragen belegd wel interessant). Graag hoor ik jullie ervaringen hierin!
Ik ben er weer mee gestopt... Over de resultaten kan ik natuurlijk op zo'n korte periode niet echt uitspraken doen. Wat voor mij een probleem was, was dat het dagen kon duren voordat orders uitgevoerd konden worden en dat het opnemen geld van Easy Investments bijna twee weken duurde. Misschien is dit normaal in als je voor een meer actief beheerde investering-optie gaat, maar mij sprak dit niet zo aan. Ik hou het liever bij mijn DeGiro-account waar ik (voor mijn gevoel) meer controle heb. En ik begrijp dat dat inderdaad twee heel verschillende manieren van investeren zijn, ligt er maar net aan wat bij jou past.

Maar, als je inderdaad zomaar je wisselgeld investeert is het wel een makkelijke manier van investeren omdat je natuurlijk helemaal niet na hoeft te denken over de strategie (buitenom de drie opties die je hebt). Én het zit ingebouwd in je bank-app. Voor grotere investeringen zou ik dit niet gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fedde
JSD00 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:02:
[...]

[..]

Maar, als je inderdaad zomaar je wisselgeld investeert is het wel een makkelijke manier van investeren omdat je natuurlijk helemaal niet na hoeft te denken over de strategie (buitenom de drie opties die je hebt). Én het zit ingebouwd in je bank-app. Voor grotere investeringen zou ik dit niet gebruiken.
Ik zie dit ook vooral als aanvulling op mijn beleggingsportefeuille bij DeGiro waar ik maandelijks grotere bedragen beleg. Op deze manier wat wisselgeld beleggen 'zonder dat je het voelt' vind ik wel een gave opzet.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19
Sinds 1 april betaal ik bij ING zakelijk (BV) extra voor: Kosten Klantonderzoek. Dat is €7,50 per maand excl BTW. Dus ik betaal nu €19,06 per maand.
ABN gaat het per 1 juli ook invoeren. Weet iemand of Bunq het ook van plan is?

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 22:45
JSD00 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:43:
Misschien is Wise ook nog het onderzoeken waard, zij staan er ook om bekend minimale kosten te rekenen en je kunt daar tegenwoordig ook gewoon een Visa-kaart aanvragen en rekeningen openen.
De fee van Wise zit rond de 0,5% (ligt er net aan in welke valuta je wilt betalen). Zie: https://wise.com/nl/prici...urceCcy=EUR&targetCcy=USD

Is wel een debit kaart, dus dat heeft de nodige voor- en nadelen.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:10
Wenzel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:01:
Sinds 1 april betaal ik bij ING zakelijk (BV) extra voor: Kosten Klantonderzoek. Dat is €7,50 per maand excl BTW. Dus ik betaal nu €19,06 per maand.
ABN gaat het per 1 juli ook invoeren. Weet iemand of Bunq het ook van plan is?
Wat voor soort onderneming is het? Als het een specifiek type onderneming is die bijv. iets in Crypto doet, kan ik me voorstellen dat dit uiteindelijk door DNB beleid bij de meeste banken gaat gebeuren, inclusief bunq.

Als het verder niets 'spannends' is kan ik me dat niet voorstellen. Of bunq iets van plan is qua pricing is lastig te zeggen (en zullen ivm inflatie vanzelf wel een keer iets omhoog gaan), maar alle bedrijven zomaar een KYC charge opleggen kan ik me niet voorstellen gezien hun focus qua doelgroep.

[Voor 14% gewijzigd door Freeaqingme op 20-06-2022 14:47]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Freeaqingme schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Wat voor soort onderneming is het? Als het een specifiek type onderneming is die bijv. iets in Crypto doet, kan ik me voorstellen dat dit uiteindelijk door DNB beleid bij de meeste banken gaat gebeuren, inclusief bunq.

Als het verder niets 'spannends' is kan ik me dat niet voorstellen. Of bunq iets van plan is qua pricing is lastig te zeggen (en zullen ivm inflatie vanzelf wel een keer iets omhoog gaan), maar alle bedrijven zomaar een KYC charge opleggen kan ik me niet voorstellen gezien hun focus qua doelgroep.
Het is een simpele BV.
De extra kosten voor verschillende rechtsvormen zie de link, en excl. 21% BTW.
https://www.ing.nl/zakelijk/wijzigingkosten/index.html

• Freeaqingme
Wenzel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Het is een simpele BV.
De extra kosten voor verschillende rechtsvormen zie de link, en excl. 21% BTW.
https://www.ing.nl/zakelijk/wijzigingkosten/index.html
Aan de ene kant zijn die kosten peanuts voor een beetje BV natuurlijk. Aan de andere kant, kan je ook gewoon naar bunq overstappen en dan niet die kosten hebben :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
Weet iemand of er een manier is om contact op te nemen met de eigenaar van je pack?
Ik ga stoppen met bunq en vind het wel zo netjes om dit aan de eigenaar van de pack aan te kondigen.

De enige manier die ik kan bedenken is 1 cent overmaken met een omschrijving, maar dat moet toch makkelijker kunnen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19

Nicap

Tsssk....

dixet schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:57:
Weet iemand of er een manier is om contact op te nemen met de eigenaar van je pack?
Ik ga stoppen met bunq en vind het wel zo netjes om dit aan de eigenaar van de pack aan te kondigen.

De enige manier die ik kan bedenken is 1 cent overmaken met een omschrijving, maar dat moet toch makkelijker kunnen?
Hoe heb je hem in eerste instantie benaderd dan? Via whatsapp of mail neem ik aan?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dixet
Nicap schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Hoe heb je hem in eerste instantie benaderd dan? Via whatsapp of mail neem ik aan?
Via het bunq - together "zoek een pack" subforum. Helaas is de zoekfunctie daar zo beroerd dat ik zelfs die oproep niet terug kan vinden. Vroegâh zat je automatisch samen met de pack members in een groep (slice heette dat geloof ik) maar dat bestaat volgens mij ook niet meer

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:41
dixet schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:57:

Vreemd dat bun hier niets in betekent via de app. Anders zou je bijv 1 ct kunnen overmaken en dan bij de opmerking iets zeggen dat je ermee gaat stoppen.

• Orinoco
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

dixet schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Via het bunq - together "zoek een pack" subforum. Helaas is de zoekfunctie daar zo beroerd dat ik zelfs die oproep niet terug kan vinden. Vroegâh zat je automatisch samen met de pack members in een groep (slice heette dat geloof ik) maar dat bestaat volgens mij ook niet meer
Je zou het kunnen proberen met te zoeken via duckduckgo, of een andere zoekmachine.
pack site:together.bunq.com geeft wel wat hits.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is toch wel enigszins ironisch dat juist Bunq hier geen goede oplossing voor heeft, met hun ultra focus op social en community :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

kazuka schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:15:
Het is toch wel enigszins ironisch dat juist Bunq hier geen goede oplossing voor heeft, met hun ultra focus op social en community :P
Iets ontwikkelen wat het gebruik van een kostenbesparende feature bevordert, ik snap wel waarom Bunq dat niet doet ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dixet
Orinoco schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Je zou het kunnen proberen met te zoeken via duckduckgo, of een andere zoekmachine.
pack site:together.bunq.com geeft wel wat hits.
Door te kijken wanneer ik de eerste keer heb betaald voor de pack heb ik de berichten op together kunnen vinden. Even een paar pagina's terug scrollen naar de juiste datum |:(

Helaas kent together geen pm functie, dus de enige manier daar is de persoon taggen in een openbaar bericht. En hopen dat hij/zij nog actief kijkt oo together. Dan vindt ik een overboeking van 1 cent een nettere manier. Dat ga ik dus maar doen (y)

• Orinoco
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

dixet schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:28:
[...]

Door te kijken wanneer ik de eerste keer heb betaald voor de pack heb ik de berichten op together kunnen vinden. Even een paar pagina's terug scrollen naar de juiste datum |:(

Helaas kent together geen pm functie, dus de enige manier daar is de persoon taggen in een openbaar bericht. En hopen dat hij/zij nog actief kijkt oo together. Dan vindt ik een overboeking van 1 cent een nettere manier. Dat ga ik dus maar doen (y)
Als je de pack houder in een posting tagged dan krijgt die persoon toch een melding in zijn bunq app.
Tenminste dat heb ik zelf weleens gezien, maar weet niet of optie nog bestaat.

• dixet
Orinoco schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:34:
[...]

Als je de pack houder in een posting tagged dan krijgt die persoon toch een melding in zijn bunq app.
Tenminste dat heb ik zelf weleens gezien, maar weet niet of optie nog bestaat.
Waarschijnlijk wel. Maar toch, een privé bericht aan iemand publiek posten voelt een beetje alsof ik mijn buurman wil spreken en niet bij hem aanbel maar het gewoon hard over straat roep. En in zo'n buurt wil ik niet wonen :$

volgens mij is het hier nog nooit gezegd, maar in sommige opzichten was v2 toch echt beter 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
Korte vraag: Stel dat ik een Mastercard verwijder en er komt nog een terugboeking op. Wordt die dan geweigerd, of komt die dan op één of andere manier toch nog binnen?

• Freeaqingme
Ik vind het wel weer een bijzondere titel. Uit het artikel:
Dat die voorspelling niet wordt waargemaakt, schrijft het bedrijf nu toe aan een strategische beslissing die sindsdien is genomen.

Vol gas
"Dankzij de overname van CapitalFlow in 2021 kon Bunq voor het eerst in zijn geschiedenis break even draaien. Het management van Bunq overlegde met zijn belanghebbenden en besloot vervolgens om zijn groeistrategie te bespoedigen."

Bunq gaat dus vol gas en dat kost geld, zegt het bedrijf. "Wij richten ons vooral op groei door marketing en fusies en overnames. Als gevolg van deze groeistrategie verwachten wij in 2022 verdere startupverliezen."
Als dit inderdaad het hele plaatje is dan betekent het dat ze in principe gewoon zwarte cijfers hebben, maar dat ze geld investeren in overnames etc. Amazon rapporteerde tussen 1994 en 2016 ook USD 0 (of negatieve) net profits. Als bunq dezelfde kant op gaat als dat Amazon sindsdien gedaan heeft voorspel ik nog gloriezue jaren voor bunq.

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 22:45
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het onderste stukje in het nieuwsartikel.
Enkele maanden terug haalde Bunq het nieuws door een rechtszaak tegen De Nederlandsche Bank (DNB). De bank verzet zich tegen bepaalde onderdelen uit de witwasaanpak die de toezichthouder voorschrijft, waaronder de technologie die Bunq gebruikt. De uitspraak in deze zaak laat zeker tot oktober op zich wachten in plaats van juli.

Tegen het ANP zegt Niknam niet wakker te liggen van het uitstel met een paar maanden, al moet hij veel juridische kosten maken. Hij is blij dat de rechters de tijd nemen. De topman noemt het 'onbegrijpelijk' als de technologie die Bunq gebruikt voor het screenen van mensen wordt verboden.

Vooral ook omdat volgens hem 'de hele wereld' weet dat het qua technologie die kant op gaat. Hij benadrukt verder dat de regels openlaten welke inspanning een bank moet verrichten om witwassen zo veel als mogelijk tegen te gaan.
Doet bunq dan zo'n rare manier van screening? Dit was aan mij in ieder geval voorbij gegaan.

• Freeaqingme
Cerenas schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:19:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het onderste stukje in het nieuwsartikel.

[...]

Doet bunq dan zo'n rare manier van screening? Dit was aan mij in ieder geval voorbij gegaan.
Wat ik er van begrijp: bunq gebruikt hiervoor een stukje machine learning. DNB wil graag met de hand gemaakte beslisbomen op papier zien die zij kunnen toetsen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aantal abonnementen worden duurder per 1 september:
Starting September 1, 2022, the following subscription fees will be in effect:

For bunq Business:
Easy Green Business: from €20.99 to €22.99/month
Easy Money Business: from €10.99 to €12.99/month
Easy Bank Business: from €4.99 to €6.99/month
Easy Savings Business remains free

For bunq Pack:
The total subscription fee for up to 4 user accounts in a bunq Pack will change from €23.99 to €24.99/month

The pricing for all our Personal plans will remain unchanged.

Anoniem: 981489

kazuka schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:38:
Aantal abonnementen worden duurder per 1 september:

[...]
Dan kan je bij de volgende update ook verwachten dat de Personal Plans verhoogd worden, zij het door de innovatie of door de inflatie..

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Pffff.. nog een prijsverhoging.. het is 'maar' 1 euro duurder omdat ik een Pack heb, maar toch..

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:13
Ik vind de prijsverhoging ook bijzonder, het is al, schreeuwend duur en dan verhogen ze de prijs nog verder omdat ze verlies maken. Zo duur kan het toch niet zijn zou je denken.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Was vorig jaar ook op 1 september. Lijkt wel een internetprovider. Krijgen we dan ook maar snelheid? :+

• Freeaqingme
Even een rondje gedaan bij wat andere banken. Een zakelijk pakket gaat van 4,99 naar 6,99 euro bij bunq.

Kijk ik naar wat concurrenten (euro / maand):
- Knab: 7 (voor een BV 9 eur)
- ING: 9,90 + kosten "klantonderzoek"
- Rabobank: 9,95
- Triodos: 9,95
- ABN Amro: 9,90

Al met al lijkt dit ten opzichte van de concurrentie ook weer niet zoveel duurder (in tegendeel)? Los van dat bunq wellicht last heeft van dingen als inflatie, kan ik me ook voorstellen dat de eisen van DNB steeds idioter zijn ten aanzien van witwassen, en dat daarom alle banken meer kosten moeten maken.

Edit: En bij de Rabo betaal ik voor 1 rekening 18 euro. Ik kan nergens vinden hoe dat opgebouwd is...

[Voor 10% gewijzigd door Freeaqingme op 30-06-2022 20:43]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik ben er met de gisteren aangekondigde prijsstijging nu echt klaar mee. Ik zit in een pack. Klant van het eerste uur. De ene na de andere belofte niet nagekomen, censuur op het forum, gaslighting van klanten, ondergrondse niveaus van support - het is mooi geweest.

Ik ben sinds een uur geleden klant bij ING en heb de pack-eigenaar gemaild dat er per oktober een plaatsje vrij is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

g0blin schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:17:
Ik ben er met de gisteren aangekondigde prijsstijging nu echt klaar mee. Ik zit in een pack. Klant van het eerste uur. De ene na de andere belofte niet nagekomen, censuur op het forum, gaslighting van klanten, ondergrondse niveaus van support - het is mooi geweest.

Ik ben sinds een uur geleden klant bij ING en heb de pack-eigenaar gemaild dat er per oktober een plaatsje vrij is.
Denk dat ze juist door dit soort acties/fratsen nooit het niveau van N26/Revolut gaan bereiken als bank omdat ze continu bijsturen in hun producten.

Ook met het oog op de dure pakketkosten en versobering van ‘perks’ word het heel moeilijk om echt te groeien in de EU. Dat ze de #2 fintech zijn is puur door een bedrijf op te kopen en niet op eigen succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Freeaqingme schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:16:
Even een rondje gedaan bij wat andere banken. Een zakelijk pakket gaat van 4,99 naar 6,99 euro bij bunq.

Kijk ik naar wat concurrenten (euro / maand):
- Knab: 7 (voor een BV 9 eur)
- ING: 9,90 + kosten "klantonderzoek"
- Rabobank: 9,95
- Triodos: 9,95
- ABN Amro: 9,90

Al met al lijkt dit ten opzichte van de concurrentie ook weer niet zoveel duurder (in tegendeel)? Los van dat bunq wellicht last heeft van dingen als inflatie, kan ik me ook voorstellen dat de eisen van DNB steeds idioter zijn ten aanzien van witwassen, en dat daarom alle banken meer kosten moeten maken.

Edit: En bij de Rabo betaal ik voor 1 rekening 18 euro. Ik kan nergens vinden hoe dat opgebouwd is...
Triodos Internet Zaken Rekening kost € 12,50 per maand

Ik zelf zit (nog) bij ING voor €19,06 per maand met mijn BV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iWebDev
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-03 12:04
Dus ik ben zakelijk en privé al een tijdje weg bij bunq maar heb voor de belastingaangifte nog een jaaroverzicht nodig. Echter hebben ze mijn zakelijke gedeelte permanent gesloten omdat er in hun systeem iets niet goed was gegaan en dat voor fouten zorgden na het sluiten van mijn rekeningen.

Nu kan ik dus niet meer via de app een jaaroverzicht downloaden. Contact gezocht met support, en wat blijkt, omdat mijn rekening permanent gesloten is moet ik 100 euro betalen zodat ze alsnog die export kunnen maken. Echt compleet idioot...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Freeaqingme
@iWebDev Ik moet zeggen dat ik dat niet heel gek vind. Het is misschien niet super (ex-)klantvriendelijk, maar of het verder zo gek is? Dit lijkt me bij uitstek iets dat je regelt voordat je de rekening sluit.

Zo heb ik laatst een rekening bij Knab gesloten, en ben ik eerst een half uur alle maandelijkse afschriften van 3 jaar gaan downloaden. Was niet direct een pretje, maar dan heb je daarna niets meer van ze nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:31
Anderzijds, bij de Rabo krijg je ze volgens mij nog per post toegestuurd het jaar nadat je de rekening hebt gesloten. Ik kan mij niet herinneren of dit automatisch ging of dat ik moest bellen (haha bunq en bellen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:11
Gedupeerden appfraude eisen ton van onlinebank Bunq Met name de communicatie/bereikbaarheid lijkt hier het probleem te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
UninPro schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:12:
Gedupeerden appfraude eisen ton van onlinebank Bunq Met name de communicatie/bereikbaarheid lijkt hier het probleem te zijn.
Dus door je eigen onkundigheid trap je in een whatsapp oplichting en eis je vervolgens een schadevergoeding van de bank? 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

bluewalk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Dus door je eigen onkundigheid trap je in een whatsapp oplichting en eis je vervolgens een schadevergoeding van de bank? 8)7
Niet helemaal, de argumentatie is dat de bank zijn zorgplicht niet naleefde. De transacties die werden uitgevoerd zijn afwijkend voor de echte bankgebruikers geweest en Bunq heeft hier geen vraagtekens bij gezet of dit wel pluis was.

Als ze naar de rechter stappen ben ik benieuwd of ze gelijk gaan halen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Zeker gezien bunq op geen enkele manier bereikbaar is.. (behalve halfbakken emoticon chat).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24

msteggink

2 tflops@home

"Omdat je ze niet kan bellen, heb ik de gekste dingen moeten doen om met Bunq in contact te komen", zegt Oosterhof. "Zo benaderde ik via Linkedin mensen van de bank, en ben ik uiteindelijk zelf naar het hoofdkantoor gegaan. Ook daar kon ik niemand over de zaak spreken. Je wil niet weten hoeveel tijd ik hier heb ingestopt. Ik was radeloos, en dat ben ik nog steeds."
En als je ze het hardst nodig hebt..

Webstek

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Pff en ik stelde recent nog een vraag aan de chat of het mogelijk was om incasso verzoeken van mijn zakelijke rekening (die ik binnenkort wil sluiten, want einde zzp) tijdelijk kan ontvangen op mijn privé account.

antwoord was nee, met een linkje naar 'why we closed your account' als zij 'ontdekken' dat er zakelijke transacties, privé worden voldaan.

zucht.

iemand die een bank wilt starten? :D

[Voor 17% gewijzigd door MysticX op 09-07-2022 00:48]

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-01 22:36
bluewalk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Onkunde vind ik te makkelijk gesteld. Phishing pogingen wordt steeds verfijnder. Als klant kan je jezelf niet 100% beschermen… een bank overigens ook niet.

Nu kennen we niet alle kanten van dit verhaal, maar afgaande op dit verhaal… ben ik wel benieuwd waarom de naar eigen zeggen State of the art AI/ML verdachte patronen niet heeft opgemerkt… dat had de impact aanzienlijk kunnen beperken.

Van ING weet ik dat men zo’n beetje standaard je ING app tijdelijk blokkeert als je naar bunq wilt overmaken. Ik ken meerdere mensen die dit maandelijks meemaken.

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik zou wel echt graag willen overstappen naar Bunq, maar het zijn toch een beetje de kosten die me tegenhouden. Als je alleen zelf van bunq gebruik wilt maken (8,99EUR) is het echt wel goed te doen en krijg je er veel features voor terug. Als je echter een gezamelijke rekening wilt moet je dit twee keer betalen. Dan vind ik 18EUR p/m voor Bunq toch wel een beetje veel. Jammer dat ze die instap voor koppels niet wat anders instellen.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Freeaqingme
@Space21 of je joint een Pack? Dan zit je op iets van 6.5 euro / gebruiker.

• Space21
  • Laatst online: 22:45
Freeaqingme schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:09:
@Space21 of je joint een Pack? Dan zit je op iets van 6.5 euro / gebruiker.
Ja klopt! Maar dan moet ik nog wel 2 andere gegadigden vinden 👈

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:22
Space21 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Ja klopt! Maar dan moet ik nog wel 2 andere gegadigden vinden 👈
Toch niet als jij een bestaande pack joined...

• Freeaqingme
@Space21 En anders begin jij met een Easy Money abbo, en dan je partner Easy Bank? (Of desnoods allebei Easy Bank)

Kosten zijn dan ook zo'n 6,50 euro p.p., zonder dat je nog 2 andere mensen nodig hebt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• roemerl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
Voor de mensen die ik hier zie overwegen of ze naar Bunq moeten overstappen.

Bunq heeft €2000 van mijn account geconfisceerd die voor mijn broer was (zilveren huwelijkscadeau) en het is maar de vraag of we die ooit terugzien, waarschijnlijk pas over 4 maanden. Ik had het account een maand en heb alleen een bunq.me actie gedaan (die dus €2000 opleverde onder de huwelijksgasten).

En dan de klantenservice alleen in het Engels, Russisch of Bulgaars (naar keuze, gelukkig, dat dan weer wel). Die geen vragen beantwoordt, alleen steeds dezelfde teksten copy-paste en als je zegt: Nee, ik wil dat jullie gewoon mijn vragen beantwoorden, antwoordt met: "Het onderwerp is gesloten".

Na mijn slechte review over het jatten van ons geld en de abominabele klantenservice een reactie van Bunq: Wat vervelend nou. Weet je wat, neem contact op met de klantenservice. Tja, typisch Bunq!

Wie bij BUNQ blijft moet het zelf weten, maar zoek maar eens online, mijn ervaring is absoluut niet uniek. :(

[Voor 1% gewijzigd door roemerl op 10-07-2022 01:00. Reden: Woord verduidelijkt]

Acties:
  • +1Henk 'm!

roemerl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:58:
Voor de mensen die ik hier zie overwegen of ze naar Bunq moeten overstappen.

Bunq heeft €2000 van mijn account geconfisceerd die voor mijn broer was (zilveren huwelijkscadeau) en het is maar de vraag of we die ooit terugzien, waarschijnlijk pas over 4 maanden. Ik had het account een maand en heb alleen een bunq.me actie gedaan (die dus €2000 opleverde onder de huwelijksgasten).

En dan de klantenservice alleen in het Engels, Russisch of Bulgaars (naar keuze, gelukkig, dat dan weer wel). Die geen vragen beantwoordt, alleen steeds dezelfde teksten copy-paste en als je zegt: Nee, ik wil dat jullie gewoon mijn vragen beantwoorden, antwoordt met: "Het onderwerp is gesloten".

Na mijn slechte review over het jatten van ons geld en de abominabele klantenservice een reactie van Bunq: Wat vervelend nou. Weet je wat, neem contact op met de klantenservice. Tja, typisch Bunq!

Wie bij BUNQ blijft moet het zelf weten, maar zoek maar eens online, mijn ervaring is absoluut niet uniek. :(
Je kan naar de AFM stappen en daar je klacht indienen.

Het probleem met Bunq is (heb ik eerder ook gezegd in dit topic eind vorig jaar), het product zelf an sich is niet perse slecht. De klantenservice en dat hele community hype zijn een ander verhaal.

In jouw situatie denk ik dat ze fraude vermoeden omdat je nog nieuw bent en meteen van ‘anderen’ veel geld hebt gekregen. Zijn helaas genoeg voor je geweest die Bunq misbruikte waardoor hun Compliance erg actief is en de rollen omdraait (schuldig tot je het tegendeel bewijst).

Anoniem: 981489 in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Acties:
  • +4Henk 'm!

• John Do NL
Dat bomen planten bij bunq blijkt stukkkk sneller te gaan als je op vakantie bent :)

Normaal plant je bij elke €100 een boom… dat is in mij geval nu bij elke 100 lira (€5,5)….

Een welkome bug 🐛😉

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dixet
John Do NL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:01:
Dat bomen planten bij bunq blijkt stukkkk sneller te gaan als je op vakantie bent :)

Normaal plant je bij elke €100 een boom… dat is in mij geval nu bij elke 100 lira (€5,5)….

Een welkome bug 🐛😉
_O- maar snel op vakantie naar Iran dan. Voor 100 euro krijg je 4.256.979 rial. Lees: 42.569 bomen🌳

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-03 14:42
dixet schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:26:
[...]

_O- maar snel op vakantie naar Iran dan. Voor 100 euro krijg je 4.256.979 rial. Lees: 42.569 bomen🌳
In dat geval moeten we de noordzee maar gaan inpolderen zodat er genoeg ruimte is voor de bomen die bunq moet gaan planten _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
dixet schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Gaat niet lukken, sancties enz. Fijn voor de Noordzee :)

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:09:
[...]
Gaat niet lukken, sancties enz. Fijn voor de Noordzee :)
Iran kan je "gewoon" bezoeken hoor, misschien geen dagelijkse zomervakantie.. Maar vanaf schiphol gaan er toch honderden mensen per dag die kant op :)

• Jhhh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-03 23:03
Beste mede Tweaker,

Ik ben benieuwd of hier iemand een verklaring heeft voor het volgende:

Ik heb net met mijn Bunq Digicard (abo Easy Money Business) een aankoop gedaan in USD voor een bedrag van $194,40. Nu valt me net op dat Bunq hiervoor € 198,31 in rekening brengt.

Bunq geeft zelf op hun website aan: "Traditionele banken brengen extra kosten in rekening wanneer je je pas voor betalingen in andere valuta's gebruikt. Wij niet. Zo simpel is het!"

Nu staat er in hun uitgebreid kostenoverzicht, dat je voor een kaartbetaling in vreemde valuta Mastercard
wisselkoers + 0,5% (netwerkkosten) betaald.

Dit zou volgens de calculator op € 195,39 uitkomen, vergeleken met de € 198,31 een verschil van iets meer dan 1.5%

Of ik zie iets over het hoofd of er klopt iets niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[Voor 4% gewijzigd door Jhhh op 13-07-2022 14:55]

• U123456
Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Iran kan je "gewoon" bezoeken hoor, misschien geen dagelijkse zomervakantie.. Maar vanaf schiphol gaan er toch honderden mensen per dag die kant op :)
Ik bedoelde eigenlijk dit:
Officieel mag Mastercard geen zaken doen in Iran, dus daar ter plaatse betalen met een (bunq) Mastercard lijkt mij een uitdaging.

[Voor 3% gewijzigd door U123456 op 13-07-2022 16:53]

• U123456
Jhhh schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:51:
Ik heb net met mijn Bunq Digicard (abo Easy Money Business) een aankoop gedaan in USD voor een bedrag van $194,40. Nu valt me net op dat Bunq hiervoor € 198,31 in rekening brengt.

Bunq geeft zelf op hun website aan: "Traditionele banken brengen extra kosten in rekening wanneer je je pas voor betalingen in andere valuta's gebruikt. Wij niet. Zo simpel is het!"
ZeroFX bestaat al een tijdje niet meer bij bunq, kennelijk is de website nog niet bijgewerkt: https://nl.bunq.com/benefits/zerofx

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 13-07-2022 17:05]

• John Do NL
U123456 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:02:
[...]
ZeroFX bestaat al een tijdje niet meer bij bunq, kennelijk is de website nog niet bijgewerkt: https://nl.bunq.com/benefits/zerofx
ZeroFX bestaat wel…. is alleen geen zero ;)

• U123456
John Do NL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:08:
[...]

ZeroFX bestaat wel…. is alleen geen zero ;)
Ja, inderdaad al een tijdje: Anoniem: 1271350 in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Dit zie ik op de prijslijst:
Easy Money Business
Mastercard
wisselkoers + 0,5%
(netwerkkosten)

Maar dan kun je toch niet op een totale opslag van 1,5% uitkomen, zoals de Tweaker hierboven?

Wat erbij in de buurt komt is:
Easy Bank Business
1,5% van het
transactiebedrag +
0,5%
(netwerkkosten)
Bron: https://uploads-ssl.webfl...s_business_pricing_NL.pdf

[Voor 33% gewijzigd door U123456 op 13-07-2022 17:28]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JSD00
Tip voor mensen hier die de contactenlijst in de app niet handig vinden: Schakel gewoon de toegang van bunq tot je contactenlijst uit in de instellingen. Zo krijg je alleen de contacten te zien die je daadwerkelijk opgeslagen hebt en niet iedereen die in je contactenboek staat.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
Jhhh schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:51:
Beste mede Tweaker,

Ik ben benieuwd of hier iemand een verklaring heeft voor het volgende:

wisselkoersen fluctueren, het kan best zijn dat over 2 dagen mastercard 200 euro in rekening zou brengen.

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-02 13:43
Hi allemaal!
Vraagje, ik las in een aantal threads van twee jaar terug dat er ontzettend veel klachten waren over censuur, instagram integraties etc.

Hoe is dat allemaal inmiddels verlopen? Is het opgelost? Zijn dingen beter/slechter geworden?

Ben ontzettend benieuwd!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
- Censuur op Together is er nog steeds en zal er ook altijd wel blijven.
- De app bevat nog steeds onnodige gekkigheid, al kun je tegenwoordig wel wat zaken verbergen (maar zeker niet alles).
- De support van Bunq is extreem ruk (en traag) als je probleem ook maar íets verder gaat dan een standaard-issue (wat eigenlijk bizar is als je ziet wat het per maand kost).
- ZeroFX (geen wisselkoersopslag) bestaat niet meer. Zelfs bij het duurste abonnement wordt nu een extra opslag in rekening gebracht bij betalingen in niet-euro's.

Verder heeft Bunq natuurlijk ook een aantal mooie functies. Dus als je met bovenstaande nadelen kunt leven, kun je altijd een poging wagen. Maar de kans is zeker aanwezig dat je vroeg of laat van een koude kermis thuiskomt.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03 16:32
Weet iemand of er een zakelijke bankrekening is waarbij er ook een debitcard aan gekoppeld is (dus niet credit card met achteraf een bedrag eraf)? Dat is op dit moment nog de enige reden dat ik blijf, omdat het eenvoudiger te verwerken is in de boekhouding.

Devaqto schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:36:
Weet iemand of er een zakelijke bankrekening is waarbij er ook een debitcard aan gekoppeld is (dus niet credit card met achteraf een bedrag eraf)? Dat is op dit moment nog de enige reden dat ik blijf, omdat het eenvoudiger te verwerken is in de boekhouding.
Revolut en N26 bieden volgens mij zakelijke producten aan met Mastercards die debit zijn. Maar of dat werkbaar is voor je is een ander iets.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
NY_Giant schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:50:
- Censuur op Together is er nog steeds en zal er ook altijd wel blijven.
- De app bevat nog steeds onnodige gekkigheid, al kun je tegenwoordig wel wat zaken verbergen (maar zeker niet alles).
- De support van Bunq is extreem ruk (en traag) als je probleem ook maar íets verder gaat dan een standaard-issue (wat eigenlijk bizar is als je ziet wat het per maand kost).
- ZeroFX (geen wisselkoersopslag) bestaat niet meer. Zelfs bij het duurste abonnement wordt nu een extra opslag in rekening gebracht bij betalingen in niet-euro's.

Verder heeft Bunq natuurlijk ook een aantal mooie functies. Dus als je met bovenstaande nadelen kunt leven, kun je altijd een poging wagen. Maar de kans is zeker aanwezig dat je vroeg of laat van een koude kermis thuiskomt.
Ik heb zelf nu ruim een jaar Bunq en ik doe vrij weinig tot niets met Together. ZeroFX vond ik wel een goede, maar helaas wordt daar nu geld voor gerekend (opzich ook niet gek, maar verander dan de naam even).

Ik ben echter wel benieuwd bij welke bank ik functies als virtual credit cards, rekening met een andere currency en buitenlandse IBAN's kan vinden.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:09
Herax10NL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Ik heb zelf nu ruim een jaar Bunq en ik doe vrij weinig tot niets met Together. ZeroFX vond ik wel een goede, maar helaas wordt daar nu geld voor gerekend (opzich ook niet gek, maar verander dan de naam even).

Ik ben echter wel benieuwd bij welke bank ik functies als virtual credit cards, rekening met een andere currency en buitenlandse IBAN's kan vinden.
Revolut en andere Fintechs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
Herax10NL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Voor de vakantie heb ik een “local currency account” aangemaakt. Dan hoef ik niet bij elke transactie te converteren, maar alleen bij het opvullen van het account. En als iets op vakantie toch in € afgerekend moet worden, wijs ik mijn card gewoon even snel toe aan € rekening ;)

Zo valt nog wel te besparen ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
John Do NL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:57:
[...]

Voor de vakantie heb ik een “local currency account” aangemaakt. Dan hoef ik niet bij elke transactie te converteren, maar alleen bij het opvullen van het account. En als iets op vakantie toch in € afgerekend moet worden, wijs ik mijn card gewoon even snel toe aan € rekening ;)

Zo valt nog wel te besparen ;)
Zo bespaar je toch niet? Je krijgt dan alleen op een ander moment met de opslag voor het converteren te maken.

Je krijgt de opslag ófwel bij het aanvullen van je 'local currency account', ófwel bij betalingen in niet-euro's vanuit je standaard EUR-account.

Dat je deze manier wellicht handiger vindt, dat kan, maar de opslag ontwijk je er niet mee. En per saldo is er dus ook geen besparing, want de opslag is een percentage en niet een eenmalig vast bedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
NY_Giant schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Zo bespaar je toch niet? Je krijgt dan alleen op een ander moment met de opslag voor het converteren te maken.

Je krijgt de opslag ófwel bij het aanvullen van je 'local currency account', ófwel bij betalingen in niet-euro's vanuit je standaard EUR-account.

Dat je deze manier wellicht handiger vindt, dat kan, maar de opslag ontwijk je er niet mee. En per saldo is er dus ook geen besparing, want de opslag is een percentage en niet een eenmalig vast bedrag.
Bij een local account betaal ik alleen bij het opvullen, dat heb ik maar 2 keer gedaan. Bijna alle transacties waren direct in Lira. In mij optiek is zo min mogelijk converteren altijd goedkoper at the end.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50
Gek eigenlijk dat ik zoveel moeite moet doen om bunq exports in YNAB te importeren. Zijn er You Need a Budget alternatieven waar bunq inmiddels wel mee koppelt?

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
Eiríkr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:23:
Gek eigenlijk dat ik zoveel moeite moet doen om bunq exports in YNAB te importeren. Zijn er You Need a Budget alternatieven waar bunq inmiddels wel mee koppelt?
Heb je naar deze gekeken? https://github.com/wesselt/bunq2ynab

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Eiríkr schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:23:
Dit is makkelijk to automatiseren mits je een AWS account hebt. Zie https://github.com/wesselt/bunq2ynab

That said, YNAB heeft tegenwoordig native integratie met de meeste NL banken. Ik gebruik zelf Revolut en ABN en ze syncen automatisch nu :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
Hier kan je trouwens volgen welke banken ondersteund worden door YNAB: https://support.truelayer...orted-in-the-Netherlands-

• Eiríkr

• Eiríkr
Jay-v schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Dit is makkelijk to automatiseren mits je een AWS account hebt. Zie https://github.com/wesselt/bunq2ynab

That said, YNAB heeft tegenwoordig native integratie met de meeste NL banken. Ik gebruik zelf Revolut en ABN en ze syncen automatisch nu :).
Ik ga inderdaad eens aan de slag met die tool.

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik gebruik die ook, jammer dat het op zo'n manier moet. Zou fijn zijn als het native zou kunnen.
Werkt wel erg goed trouwens.

...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fedde
Een tijd geleden een aantal keer ervaringen omtrent Bunq gevraagd. Uiteindelijk de proef op de som genomen en naast mijn ABN een Bunq account gemaakt (Easy Money) en moet zeggen dat het goed bevalt! Duo pin is top, zeroFx / local currency ook top. Hoewel niet ZeroFX, alsnog gunstig. Budget en automatisch sparen ook. Al met al erg tevreden. Eventuele vragen werden ook vlot en goed beantwoord. Hou Bunq er dus voorlopig wel even bij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

Zie dat Bunq de Purchase Protection ook bij Easy Money heeft toegevoegd. Is dat een nieuwe feature?
Voorheen was het alleen voor het duurste pakket inbegrepen.

• mwa
Iemand enig idee of de afgelopen dagen er weer wat veranderd is qua business en personal account die door elkaar staan? Mijn vrouw gaf aan dat ze niet meer kon inloggen op het zakelijke account, en nadat ik dit gefixeerd had staan alle zakelijke en persoonlijke rekeningen door elkaar.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 23:18
Fijn is dat, wil ik pinnen, blijkt mn pas verlopen. Nooit melding van gekregen en in de app ook nergens een mogelijkheid om een vervangende pas aan te vragen.
Ja, een nieuwe aanvragen voor €9,-. Alsof t nog niet duur genoeg is.
We gaan maar eens proberen contact te krijgen met de helpdesk...

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 19:53
Het is aardig druk bij bunq vandaag.. Vanmiddag meer dan 1 uur later pas een melding van pinbetaling, zojuist ook een half uur moeten wachten op de melding..

• dixet
noodgang schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:06:
Fijn is dat, wil ik pinnen, blijkt mn pas verlopen. Nooit melding van gekregen en in de app ook nergens een mogelijkheid om een vervangende pas aan te vragen.
Ik denk dat ik jou melding dan heb gekregen. De bunq app gaf gisteren de notificatie dat m'n pas bijna verlopen is en er een nieuwe wordt toegestuurd. Terwijl ik een maand geleden m'n lidmaatschap heb opgezegd 8)7

geen idee waarom ik de app nog op m'n telefoon heb staan. misschien toch een beetje verlatingsangst :X

• Giel83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:51
Grappig, dat is de reden dat ik hier ook even kijk. Mijn pas is ook verlopen zonder waarschuwing. Volgens de uitleg zou het zo simpel moeten zijn, "even je adres verifiëren", maar geen melding, niks. Geen idee of het goed gaat. Toch maar weer proberen met support contact op te nemen.

-EDIT- blijkt dus opzich wel simpel te zijn door een maestro debit kaart toe te voegen... Wist dus niet dat dat voor het aanvragen van een Bunq pas was.

Ben onderhand wel klaar met Bunq:
- Jackpot groot in beeld, wat moet je er mee als bank klant?? Hou je bij de bankzaken!
- Elke maand een paar cent rente met groot "vertel het je vrienden!", nou die staan echt verbaasd te kijken als ik het ze vertel.
- Ik moet altijd flink zoeken als ik een optie zoek, vind de app steeds onduidelijker worden.
- En zo nog wat meer ergernissen...

Iemand nog goede alternatieven?

[Voor 6% gewijzigd door Giel83 op 06-08-2022 14:39]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mwa schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:11:
Iemand enig idee of de afgelopen dagen er weer wat veranderd is qua business en personal account die door elkaar staan? Mijn vrouw gaf aan dat ze niet meer kon inloggen op het zakelijke account, en nadat ik dit gefixeerd had staan alle zakelijke en persoonlijke rekeningen door elkaar.
Ja, tijdje geleden bericht gehad dat je niet meer los op een zakelijk account kunt inloggen, moet via persoonlijk account gekoppeld zijn oid.

Ik had dit blijkbaar al want geen verandering gemerkt.
Ik heb ook een bijna verlopen pas, wel netjes melding van maar idd ook 9 euro betalen. Dacht dat passen bij abonnement in zaten...

Misschien krom, maar hoe kan het dat Bunq naast de 'dure' abonnementen ook de duurste is in pas vervanging.

De grootbanken rekenen gemiddeld €5 voor een nieuwe pas, en als je huidige vervalt sturen ze zelf een nieuwe op gratis.

Ben bang dat Bunq zich meer richt op inkomsten genereren dan hun product verbeteren zoals in 2017/18 nog t geval was.

• mwa
Beekforel schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ja, tijdje geleden bericht gehad dat je niet meer los op een zakelijk account kunt inloggen, moet via persoonlijk account gekoppeld zijn oid.

Ik had dit blijkbaar al want geen verandering gemerkt.

[...]

Ik heb ook een bijna verlopen pas, wel netjes melding van maar idd ook 9 euro betalen. Dacht dat passen bij abonnement in zaten...
Kun je niet per jaar 1 kaart gratis vervangen?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mwa schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Kun je niet per jaar 1 kaart gratis vervangen?
Dat zou goed kunnen. Maar waar kan ik dan achterhalen hoe lang dat jaar is... :P

Ik laat deze pas nu verlopen, gebruik hem toch amper. Was een Mastercard.

• Batavia
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:32:
Misschien krom, maar hoe kan het dat Bunq naast de 'dure' abonnementen ook de duurste is in pas vervanging.
Best logisch, bunq is geen prijsvechter

• ChrisM
Even een ander geluid: mijn pas vervalt deze maand, kreeg netjes de 1e van de maand een push melding om de pas gratis te vervangen. Top!

Heb de pas al jaren niet gebruikt, trouwens… gebruik altijd apple pay.

[Voor 21% gewijzigd door ChrisM op 06-08-2022 17:11]

Batavia schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

Best logisch, bunq is geen prijsvechter
Nee maar als je een duur pakket verkoopt voor 8.99 en 17.99 dan is het meer dan logisch dat pas vervanging op zn minst goedkoper mag zijn.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 23:18
ChrisM schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:11:
Even een ander geluid: mijn pas vervalt deze maand, kreeg netjes de 1e van de maand een push melding om de pas gratis te vervangen. Top!

Heb de pas al jaren niet gebruikt, trouwens… gebruik altijd apple pay.
Ik gebruikte de pas ook zelden, maar aangezien de pas aan Google Pay gekoppeld was werkte Google Pay ook niet meer :P
Fijn dat het bij jou wel goed gaat! Ik heb na bijna een week nog geen antwoord.

• Batavia
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Nee maar als je een duur pakket verkoopt voor 8.99 en 17.99 dan is het meer dan logisch dat pas vervanging op zn minst goedkoper mag zijn.
Juist niet. Bandenwissel op jou Ferrari door de merkdealer is ook duurder dan bandenwissel op je Suzuki alto

Batavia schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Juist niet. Bandenwissel op jou Ferrari door de merkdealer is ook duurder dan bandenwissel op je Suzuki alto
Als je het zo bekijkt is dat inderdaad wel het geval.

Leuk voorbeeld trouwens, want je hoewel de Ferrari heel duur is zou je toch liever een Porsche moeten kiezen omdat die iets goedkoper is maar veel meer 'inhoud' heeft dan de Ferrari dat meer van de 'looks' is. ;) ;)

Dat is ook bij Bunq een beetje het geval aan het worden, je bent veel geld kwijt (en daar is niks mis mee) voor het merk en de community en de perks versoberen ze voor iets wat aandacht oplevert.

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 16:14
Apple Watch app van bunq wil alweer een poosje niet meer koppelen met bunq. App al paar keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Meer mensen hier die het probleem hebben/herkennen?

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:25
robv73 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:53:
Apple Watch app van bunq wil alweer een poosje niet meer koppelen met bunq. App al paar keer verwijderd en opnieuw toegevoegd. Meer mensen hier die het probleem hebben/herkennen?
Herkenbaar, hier precies hetzelfde. :|

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 16:14
Wat een toeval, bunq heeft in de app update van vandaag het probleem opgelost...Zie de release notes:

https://together.bunq.com...s-new-in-app-update-20130
Apple Watch
What’s fixed 🔨

When linking your account between devices, the QR code that you were supposed to see on your watch wasn't loading properly. We've fixed that.

For these and other improvements, update your app today! 🏃‍♂️

Stay tuned for more updates in the coming weeks!

• Aphelion
  • Laatst online: 29-03 17:14
Oh geweldig. Ik kan geen betalingen op de creditcard meer authorizeren. Elke keer de melding 'There was something wrong'. Nieuwe digi kaart aanmaken helpt ook niet. :(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• DennusB
  • Niet online
Aphelion schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:29:
Oh geweldig. Ik kan geen betalingen op de creditcard meer authorizeren. Elke keer de melding 'There was something wrong'. Nieuwe digi kaart aanmaken helpt ook niet. :(
Support ff aanhaken dan!
Pagina: 1 ... 109 ... 117 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee