Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
TexMex schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Hier wordt uitgelegd hoe je score wordt bepaald: https://together.bunq.com...nd-how-do-i-earn-points/3. Je kunt als gebruiker ook punten en minpunten krijgen van Support. Straks krijg je nog minpunten als je gaat klagen omdat je probleem niet wordt opgelost. :')
Ok, dat is dan weer typisch bunq. Ik ben volgens de pagina in de app Ace. En 1.000 punten verwijderd van het volgende niveau. Maar Ace is maar 850 punten groot, van 151 tot 1.000 punten.

Hoe kan ik dan 1.000 punten verwijderd zijn van het volgende niveau 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JoelvanDaalen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:11:
De limiet is niet beschreven maar lijkt staan op 10K, ze hebben dus wel nagedacht over wat je als laatste zegt.
Maar hoe kom je dan aan de informatie over die limiet van 10K? Al is het ook wel iets van bunq om op verschillende plekken andere informatie te hebben staan. Zie de uitleg van punten die in twee posts anders staat uitgelegd.
dixet schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:50:
Hoe kan ik dan 1.000 punten verwijderd zijn van het volgende niveau 8)7
Klinkt meer als een (vertalings?)verschil tussen "volgende level vanaf x punten" en "volgende level over x punten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:06
JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:58:
[...]
Maar hoe kom je dan aan de informatie over die limiet van 10K? Al is het ook wel iets van bunq om op verschillende plekken andere informatie te hebben staan. Zie de uitleg van punten die in twee posts anders staat uitgelegd.
Mijn eigen ervaring ;-) Op dit moment heb ik meer dan €10K bij bunq staan, maar ik heb vandaag precies 10.000 punten voor de Savings Jackpot gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@JSD00 Aha, en de dag is nog niet eens voorbij!

Ik zou klagen dat je te weinig extra punten hebt gekregen volgens hun voorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Kan mij iemand vertellen hoe het werkt met het bijschrijven van de rente op Easy Savings spaarrekening? Het zou moeten de eerste van de maand geboekt worden.
Ik heb bij Bunq geen betaalrekening, dan zou het toch normaal bijgeboekt moeten worden? Ik heb het gevraagd bij klantenservice, maar krijg geen fatsoenlijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Mmm, enkel card payments, oftewel met de fysieke kaart tellen mee? ik doe alles met apple pay of online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:06
Patrock schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:55:
Mmm, enkel card payments, oftewel met de fysieke kaart tellen mee? ik doe alles met apple pay of online...
Ik heb vandaag een online betaling gedaan met mijn Mastercard en een normale betaling in de supermarkt met Apple Pay en beide betalingen tellen mee voor de Payments Jackpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
[...]

Het is volslagen lachwekkend. Klantenservice van een bank moet volledig losstaan van wat er gebeurt op een of ander gecensureerd forum. Een overbetaalde bank met de meest belabberde service. Het blijft een bijzondere combinatie.

Hier wordt uitgelegd hoe je score wordt bepaald: https://together.bunq.com...nd-how-do-i-earn-points/3. Je kunt als gebruiker ook punten en minpunten krijgen van Support. Straks krijg je nog minpunten als je gaat klagen omdat je probleem niet wordt opgelost. :')
bunq heeft de pagina iets meer verduidelijkt: https://together.bunq.com/d/48499-supertickets

“Keep in mind that the Community rank system is made to benefit your experience. This means that even if you're not active in our Community and have less points than others, your Support experience will be regular (as before). The prioritisation of SOS tickets remains the highest by default and we have no plans changing that either 💪”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:52
Wenzel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:39:
Kan mij iemand vertellen hoe het werkt met het bijschrijven van de rente op Easy Savings spaarrekening? Het zou moeten de eerste van de maand geboekt worden.
Ik heb bij Bunq geen betaalrekening, dan zou het toch normaal bijgeboekt moeten worden? Ik heb het gevraagd bij klantenservice, maar krijg geen fatsoenlijk antwoord.
Hier ook niks uitbetaald, haal me geld maar snel weer weg voordat ze weer per 'ongeluk' allemaal vage kosten gaan afschrijven. Een week of 2 geleden schreven ze opeens 19 euro aan kosten af terwijl ik ook op easy savings zit.
Echt klasse bagger bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wenzel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:39:
Wat geven ze dan aan in hun reply? Blijf het apart vinden hoe als jij als klant een vraag stelt, je niet een passend antwoord (mag zijn: heb geen idee ik zoek het uit) krijgt.

Overigens hebben ze bij mij recent een bunq.me-betaling van ING naar bunq refunded met een vage melding dat ik moest top-uppen (uh dat deed ik kinda toch :P), ik vermoedde zelf vanwege de issues van ING op dat moment, maar behalve dat ze het gaan onderzoeken met hoge prio weet ik verder ook niks ¯\_(ツ)_/¯ Ik hou er uiteraard rekening mee dat ze het gaan corrigeren, maar ook weer een wtf-je :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:27
John Do NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:09:
[...]

bunq heeft de pagina iets meer verduidelijkt: https://together.bunq.com/d/48499-supertickets

“Keep in mind that the Community rank system is made to benefit your experience. This means that even if you're not active in our Community and have less points than others, your Support experience will be regular (as before). The prioritisation of SOS tickets remains the highest by default and we have no plans changing that either 💪”
Het feit dat deze feature waarde heeft zegt eigenlijk al genoeg. Als er problemen zijn met je bankrekening wil je gewoon contact krijgen en geholpen worden, zonder dat dat afhangt van hoe vaak je als fanboy op hun eigen forum zit.
Het is natuurlijk leuk dat ze aangeven dat SOS-support altijd nog voor gaat, maar daar staat ook altijd nadrukkelijk bij dat je die max. 1 keer per maand kunt gebruiken. Als je toevallig voor de 2e keer in een maand een probleem hebt wil je je bank toch gewoon kunnen bereiken?
Perks voor actieve/participerende gebruikers zijn niet gek, maar het zou altijd een extratje boven op de normale dienstverlening moeten zijn .De "regular (as before)" support van Bunq haalt dat niveau nog lang niet, dus misschien dat ze daar eens moeten beginnen. Voor een support chat mag je op dit moment 12 uur wachten op antwoord, bellen kan nog steeds niet 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVCapoMxRUmJhq893EZ-tVAa2qg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hvd1lcvMOi7bK4xI4ZK0Uqq0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
gemezz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Hier ook niks uitbetaald, haal me geld maar snel weer weg voordat ze weer per 'ongeluk' allemaal vage kosten gaan afschrijven. Een week of 2 geleden schreven ze opeens 19 euro aan kosten af terwijl ik ook op easy savings zit.
Echt klasse bagger bank.
Zojuist alles weggehaald. Voor die paar centen ga ik niet meer moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Dus hoe rijker je bent hoe meer kans je hebt om geld te winnen :X
Is dit niet iets wat bijna altijd het geval is in het dagelijks leven (even off-topic)

Wat betreft de Jackpot gedachte, leuk en aardig dit maar moeten ze geen kansspelvergunning gaan aanvragen hiervoor bij de KSA omdat dit aardig naar loterij constructies riekt.

On-Topic:

Ik ga iets zeggen wat misschien wat velen niet zouden doen en ik tot voor kort ook niet verwachtte, maar inmiddels ben ik volledig terug bij Bunq. Dit komt omdat Revolut vooral veel beperkingen nog heeft als volwaardige bank voor in NL als gebruik. (Tikkie, instant payments, geen iDeal betaalverzoeken etc.)

Als Bunq klant vond ik het app design niet erg fijn (die van V2 was de betere :*) ) maar door het zelf inrichten van je rekeningoverzicht en intro van mappen ben ik wel een stuk blijer want dit levert een stuk gemak en overzicht.

Het belangrijkste waar Bunq nog altijd de mist in gaat is de Support, ik heb bij Revolut nooit langer dan 2u hoeven wachten op een respons en in het weekend 3u. Gemiddeld genomen had ik met een halfuur een reactie van Revolut als ik wat moest weten of hulp nodig had. Het record staat zelfs op 30 sec. (tikte meteen Live Agent in en terwijl ik mijn vraag uittypte had ik al een medewerker)

Heel veel klachten van klanten kunnen bij Bunq al opgelost worden door die eerstelijns Support zo toegankelijk mogelijk te houden met korte doorlooptijden, dan krijg je dat klanten misschien niet blij zijn met de oplossing maar zich wel gehoord voelen. Met een doorlooptijd van 2/3 dagen is de klant al zo gefrustreerd dat ie was via andere kanalen al zijn/haar beklag heeft gedaan, en als je dan ook nog kortaf een reactie krijgt snap ik de woede van velen terecht.

Persoonlijk had ik liever gezien dat Bunq ipv jackpots, en andere features in Bunq #20 meer was gaan richten op het updaten en uitbreiden van het Support team om zo de doorlooptijden te verkorten. Dat ze het nu drukker hebben door het aanbieden van rekeningen aan vluchtelingen etc mag geen excuus zijn want de concurrent(en) doet het ook en de doorlooptijden daar lopen niet op..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Is dit niet iets wat bijna altijd het geval is in het dagelijks leven (even off-topic)

Wat betreft de Jackpot gedachte, leuk en aardig dit maar moeten ze geen kansspelvergunning gaan aanvragen hiervoor bij de KSA omdat dit aardig naar loterij constructies riekt.
Dit valt denk ik onder “promotionele kansspelen”

https://kansspelautoritei...organiseren/promotioneel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit gehoord van promotionele kansspelen, maar er staat wel een limiet van 20 trekkingen op. Bunq wil drie trekkingen per maand organiseren wat betekent dat we met 7 maanden en nog 2 trekkingen in Mei uitkomen op 23 trekkingen.

Ben benieuwd of het bij de volgende update alweer word beëindigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
John Do NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:09:
“Keep in mind that the Community rank system is made to benefit your experience. This means that even if you're not active in our Community and have less points than others, your Support experience will be regular (as before).
Hoe kunnen goede klanten nu eerder worden geholpen terwijl andere klanten daar geen last van hebben?

De enige optie is dat ze daar dan extra mensen voor hebben aangenomen die dan verder niets zitten te doen totdat een goede klant een vraag stelt. Dat lijkt mij ook een slecht idee, want waarom zet je die dan ook niet in om ook de andere klanten te helpen? Dan was iedereen sneller geholpen en dus betekent dit systeem ook dat normale klanten langer moeten wachten dan wanneer dit systeem niet bestond.

Bovendien is jouw klantervaring sowieso al slechter als je weet dat er andere klanten zijn die eerder worden geholpen dan jij omdat ze meer "punten" hebben.

Wat denk je wat er zou gebeuren als ze bij de AH extra kassa's gaan openen waar alleen mensen met veel bonuspunten worden geholpen en dat mensen zonder bonuspunten die bij de andere kassa's in de rij moeten blijven wachten?

Echt, ik begrijp wederom niet hoe wereldvreemd de marketing afdeling van bunq wel niet is dat ze zoiets verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14

mwa

JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Wat denk je wat er zou gebeuren als ze bij de AH extra kassa's gaan openen waar alleen mensen met veel bonuspunten worden geholpen en dat mensen zonder bonuspunten die bij de andere kassa's in de rij moeten blijven wachten?

Echt, ik begrijp wederom niet hoe wereldvreemd de marketing afdeling van bunq wel niet is dat ze zoiets verzinnen.
Dit zijn van die vrijmibo ideeën die bij menig bedrijf ook bij de vrijmibo blijven. Bunq (Ali) heeft er een handje van die ook daadwerkelijk als een halfbakken beta “feature” te lanceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:15:
[...]
Hoe kunnen goede klanten nu eerder worden geholpen terwijl andere klanten daar geen last van hebben?

De enige optie is dat ze daar dan extra mensen voor hebben aangenomen die dan verder niets zitten te doen totdat een goede klant een vraag stelt. Dat lijkt mij ook een slecht idee, want waarom zet je die dan ook niet in om ook de andere klanten te helpen? Dan was iedereen sneller geholpen en dus betekent dit systeem ook dat normale klanten langer moeten wachten dan wanneer dit systeem niet bestond.

Bovendien is jouw klantervaring sowieso al slechter als je weet dat er andere klanten zijn die eerder worden geholpen dan jij omdat ze meer "punten" hebben.

Ze konden beter hun product aanbod omgooien en te kiezen voor een 'Budget', 'Regular', 'Premium' en 'Platinum' product en hier de support respons tijd aan koppelen waarbij de Platinum de beste support krijgt simpelweg omdat je er flink voor betaalt (zoals ICS en Amex doen bijv, maar ook N26/Revolut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:38:
Ze konden beter hun product aanbod omgooien en te kiezen voor een 'Budget', 'Regular', 'Premium' en 'Platinum' product en hier de support respons tijd aan koppelen
Ik ben ook geen fan van zulke systemen, maar dat zou ik in ieder geval wel begrijpen omdat je dan mee betaalt aan de extra kosten van dat extra personeel wat je sneller kan helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wel typisch dat bunq een social creditscore invoert, willen waarschijnlijk overgenomen worden door een Chinese investeerder. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

tomverhoeff schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:57:
Als je toevallig voor de 2e keer in een maand een probleem hebt wil je je bank toch gewoon kunnen bereiken?
Perks voor actieve/participerende gebruikers zijn niet gek, maar het zou altijd een extratje boven op de normale dienstverlening moeten zijn .De "regular (as before)" support van Bunq haalt dat niveau nog lang niet, dus misschien dat ze daar eens moeten beginnen. Voor een support chat mag je op dit moment 12 uur wachten op antwoord, bellen kan nog steeds niet 8)7

[Afbeelding]
Alls je je bank niet in no time kunt bereiken als er iets aan de hand is, heb je daar dus geen fluit aan. Je zal maar lekker aan het wereldreizen zijn en shit hits the fan (okee, een echte CC is dan aan te raden, maar je snapt m'n punt :) ). Ook de reden dat ik geen klein spaarbedrag meer bij bunq aanhou.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:53:
[...]

On-Topic:

Ik ga iets zeggen wat misschien wat velen niet zouden doen en ik tot voor kort ook niet verwachtte, maar inmiddels ben ik volledig terug bij Bunq. Dit komt omdat Revolut vooral veel beperkingen nog heeft als volwaardige bank voor in NL als gebruik. (Tikkie, instant payments, geen iDeal betaalverzoeken etc.)

Als Bunq klant vond ik het app design niet erg fijn (die van V2 was de betere :*) ) maar door het zelf inrichten van je rekeningoverzicht en intro van mappen ben ik wel een stuk blijer want dit levert een stuk gemak en overzicht.

Het belangrijkste waar Bunq nog altijd de mist in gaat is de Support, ik heb bij Revolut nooit langer dan 2u hoeven wachten op een respons en in het weekend 3u. Gemiddeld genomen had ik met een halfuur een reactie van Revolut als ik wat moest weten of hulp nodig had. Het record staat zelfs op 30 sec. (tikte meteen Live Agent in en terwijl ik mijn vraag uittypte had ik al een medewerker)

Heel veel klachten van klanten kunnen bij Bunq al opgelost worden door die eerstelijns Support zo toegankelijk mogelijk te houden met korte doorlooptijden, dan krijg je dat klanten misschien niet blij zijn met de oplossing maar zich wel gehoord voelen. Met een doorlooptijd van 2/3 dagen is de klant al zo gefrustreerd dat ie was via andere kanalen al zijn/haar beklag heeft gedaan, en als je dan ook nog kortaf een reactie krijgt snap ik de woede van velen terecht.

Persoonlijk had ik liever gezien dat Bunq ipv jackpots, en andere features in Bunq #20 meer was gaan richten op het updaten en uitbreiden van het Support team om zo de doorlooptijden te verkorten. Dat ze het nu drukker hebben door het aanbieden van rekeningen aan vluchtelingen etc mag geen excuus zijn want de concurrent(en) doet het ook en de doorlooptijden daar lopen niet op..
Als ex-Bunqer blijf ik dit topic als neo bank fan, volgen. Prima als jij alleen weer bij Bunq zit. Zelf ben ik al weer een jaartje weg bij Bunq, en lees de verhalen hier met veel interesse; en vooral als John ‘to the Bunq rescue’ Do ook weer op anderen reageert, …geweldig 😉.
Revolut en N26 hebben tegenwoordig ook Instant Payment. N26 is ook (snel) telefonisch bereikbaar bij een betaald abonnement. Die twee, met een grootbank erbij, is voor mij weer prima bankieren zo.
Maar Bunq er weer bij nemen, wacht ik nog even mee totdat zij ook telefonisch bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datisraar schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Als ex-Bunqer blijf ik dit topic als neo bank fan, volgen. Prima als jij alleen weer bij Bunq zit. Zelf ben ik al weer een jaartje weg bij Bunq, en lees de verhalen hier met veel interesse; en vooral als John ‘to the Bunq rescue’ Do ook weer op anderen reageert, …geweldig 😉.
Revolut en N26 hebben tegenwoordig ook Instant Payment. N26 is ook (snel) telefonisch bereikbaar bij een betaald abonnement. Die twee, met een grootbank erbij, is voor mij weer prima bankieren zo.
Maar Bunq er weer bij nemen, wacht ik nog even mee totdat zij ook telefonisch bereikbaar zijn.
Wat vetreft het Instant Payments, bij Revolut wil het ontvangen ervan wel eens lang duren (ING en Rabo).

Een telefonische Support hoeft van mij niet. Wel een bereikbare support met een paar uur. Want dan weet je iig dat de bank je snel helpt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Even mijn verbazing delen. Ik ben Bunq ooit gaan gebruiken als zakelijke rekening voor een kleine en hoofdzakelijk inactieve stichting. Voorwaarde was dat ik er ook een privé rekening had.
Nadat Bunq (ten opzichte van het lage saldo) te veel zakelijke kosten ging rekenen, heb ik de boel overgeheveld naar de privé-rekening en de zakelijke opgeheven.

Een keer per jaar (belastingaangifte) kijk ik nu naar de rekening en open ik de app.

Ik ben iedere keer weer verrast waar ik dan in terecht kom. Jackpot? Bomen? Community? Ik wil gewoon mijn transacties zien en een jaaroverzicht downloaden....

Er zal vast een markt zijn voor een bank die zich specialiseert in dit soort fratsen, maar met mijn 'echte' bankzaken blijf ik er ver van uit de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Wat vetreft het Instant Payments, bij Revolut wil het ontvangen ervan wel eens lang duren (ING en Rabo).

Een telefonische Support hoeft van mij niet. Wel een bereikbare support met een paar uur. Want dan weet je iig dat de bank je snel helpt
Revolut <=> Rabobank is instant, beide kanten op. Revolut <=> ABN AMRO ook. Het probleem zit bij ING, die de Europese standaard van Instant Payments nog steeds niet volledig geïmplementeerd heeft.

Ik verbaas me overigens altijd over de snelle support van Revolut. Zelfs met de gratis variant heb ik eigenlijk altijd binnen het uur wel een reactie. En bunq met zijn duur betaalde abonnementen maar moeilijk doen met SOS Support (wat ondanks de naam nog steeds bizar traag is) en snellere support voor forum-fanboys. Ongelofelijk dat een betaalde bank niet gewoon ál zijn klanten binnen een uur kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
Mijn virtuele bunq maestro kaart is verlopen maar zie nergens een optie om deze te vernieuwen. Weet iemand of dat nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ascension schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:34:
Mijn virtuele bunq maestro kaart is verlopen maar zie nergens een optie om deze te vernieuwen. Weet iemand of dat nog kan?
Geen idee, in de nieuwe update van de app zijn deze passen überhaupt opeens helemaal nergens meer zichtbaar. (op iOS anyway) Ze zijn zonder iets te zeggen verwijderd uit het mapje “passen” en ook nergens te zien, dus ook de CVC is niet te raadplegen.

Ze vernieuwen zal dan ook erg lastig worden als dat niet automatisch gebeurt en kan wss enkel via de API. Die van mij zijn gelukkig nog ff geldig en overleven het hopelijk net tot de overgang naar MasterCard.

Dit soort bunq acties zijn ook vervelend, zomaar zeer cruciale functionaliteit verwijderen zonder ook maar een enkele aankondiging. App updaten en hup: het is pleite. Geen waarschuwing, nergens communicatie. Weg.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 05-05-2022 12:58 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
@WhatsappHack ik zie m nog wel staan in de iOS app. Vreemd genoeg heeft deze virtuele kaart een MasterCard logo maar het is wel degelijk een maestro kaart. Volgens mij stamt ie nog uit de tijd dat je Apple Pay kon activeren met een Spaanse of Italiaanse virtuele kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Bunq neemt Belgische Tricount over
https://www.businessinsid...nt-groei-ali-niknam-2022/

Ben benieuwd of dat nog wat gaat betekenen qua functionaliteiten, lijkt best wat overlap te zitten met wat bunq toch al heeft. Volgens mij gaat het vooral om de gebruikersaantallen die er bij horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Er is iets veranderd met de kaarten. Ik vond het fijn om mijn pinpas snel te kunnen switchen tussen mijn privé, gezamenlijke, en vakantie rekening. Dat was volgens mij een feature van bunq.

Nu kom ik terug van vakantie, en wil mijn pas weer terugzetten naar prive. Maar nu hebben ze de gekoppelde rekening weggehaald uit het overzicht, en verstopt achter de linked account van de kaartinstellingen.

Wie verzint dit nou? Designers daar maken keer op keer de verkeerde keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over de nieuwe web interface (op web.bunq.com, was bunq.app). Als je dan met support moet chatten kan dat eindelijk met een fatsoenlijk toetsenbord. Maar ook als ik m'n bedrijfsadministratie doe is dat altijd behelpen op mobiel, terwijl de oude webinterface ook veel te wensen overliet (direct debits konden bijv. niet weergeven worden.

In de nieuwe web-interface kan je zelfs mt940 statements exporteren. Briljant! :)

Die laatste is handig voor als je boekhoudpakket geen koppeling wil maken met bunq ivm vreemde valuta rekeningen omdat het IBAN nummer niet uitgegeven is door bunq maar door een andere bank... (yay Visma)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er word ook 29% kansspelbelasting over gerekend wat betekent dat je 7.100 netto zou ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
ejtnaj schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:10:
Er is iets veranderd met de kaarten. Ik vond het fijn om mijn pinpas snel te kunnen switchen tussen mijn privé, gezamenlijke, en vakantie rekening. Dat was volgens mij een feature van bunq.

Nu kom ik terug van vakantie, en wil mijn pas weer terugzetten naar prive. Maar nu hebben ze de gekoppelde rekening weggehaald uit het overzicht, en verstopt achter de linked account van de kaartinstellingen.

Wie verzint dit nou? Designers daar maken keer op keer de verkeerde keuze.
Dat zit bij mij gewoon nog achter de middelste cirkel in het detailscherm van de pas. Daar zit het dacht ik al langer.
Dus vanaf hoofdscherm naar passen -> juiste pas kiezen -> middelste cirkel (gekoppeld account)

Zou niet weten hoe je dat veel simpeler bereikbaar zou moeten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik kan 't nu zo snel niet terugvinden, maar ik kwam net ook op Together iets tegen dat je met een longpress op een card ook meteen allemaal dingen zou moeten kunnen instellen, in ieder geval op iOS. Wellicht helpt dat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
dixet schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Dat zit bij mij gewoon nog achter de middelste cirkel in het detailscherm van de pas. Daar zit het dacht ik al langer.
Dus vanaf hoofdscherm naar passen -> juiste pas kiezen -> middelste cirkel (gekoppeld account)

Zou niet weten hoe je dat veel simpeler bereikbaar zou moeten maken
Eerst stond het account gewoon vermeld onder elke kaart -- zo zag je in één oogopslag welke accounts aan welke kaart was gekoppeld. Dan kon je in hetzelfde overzicht erop drukken om het gelijk te wijzen.

Nu moet je dat per kaart gaan nalopen. De longpress maakt het inderdaad net makkelijker, maar het overzicht is weg want dat moet je alsnog per kaart gaan doen. Ik gebruik een stuk of 8 kaarten redelijk veel.

Het is maar iets kleins hoor, maar het is weer typisch iets wat bunq vaak doet: datgene waar je gewend aan bent moeilijker maken voor onverklaarbare redenen. Was er een reden om de kaarten nu in een kleinere pop-up scherm te tonen? :?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:33
[...]

Het is volslagen lachwekkend. Klantenservice van een bank moet volledig losstaan van wat er gebeurt op een of ander gecensureerd forum. Een overbetaalde bank met de meest belabberde service. Het blijft een bijzondere combinatie.

Sorry, PFS-topics lezen is een bezigheid van me. En soms reageer ik wel eens. Dit lijkt me onder het kopje 'discussie' te vallen.

Je meent dus serieus dat er een bank is die een sociaal kredietsysteem heeft ingevoerd? Je moet actief zijn op hun forum om fatsoenlijke support te krijgen. En als je dan eindelijk genoeg punten hebt gescoord met de fanboy uithangen, krijg je sneller antwoord van de support? En als dan diezelfde support een antwoord geeft waar je niks aan hebt (dat is bij bunq vaak zo), krijg je er minpunten voor als je ontevreden bent?

Als dat echt zo is, is dit wel echt next level. Dit werkt me gigantisch op de lachspieren. Je hebt eerst het voorrecht om heel veel geld per maand naar deze club over te maken en dan moet je ook nog tijd investeren om fatsoenlijke support te krijgen? bunq doet het alsof het een voorrecht is om bij hun te mogen bankieren. Dat je blij mag zijn dat je bij een elitaire club hoort. Ik snap soms echt niet waarom klanten dit soort dingen slikken. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dennisweb schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:39:
[...]

Sorry, PFS-topics lezen is een bezigheid van me. En soms reageer ik wel eens. Dit lijkt me onder het kopje 'discussie' te vallen.

Je meent dus serieus dat er een bank is die een sociaal kredietsysteem heeft ingevoerd? Je moet actief zijn op hun forum om fatsoenlijke support te krijgen. En als je dan eindelijk genoeg punten hebt gescoord met de fanboy uithangen, krijg je sneller antwoord van de support? En als dan diezelfde support een antwoord geeft waar je niks aan hebt (dat is bij bunq vaak zo), krijg je er minpunten voor als je ontevreden bent?

Als dat echt zo is, is dit wel echt next level. Dit werkt me gigantisch op de lachspieren. Je hebt eerst het voorrecht om heel veel geld per maand naar deze club over te maken en dan moet je ook nog tijd investeren om fatsoenlijke support te krijgen? bunq doet het alsof het een voorrecht is om bij hun te mogen bankieren. Dat je blij mag zijn dat je bij een elitaire club hoort. Ik snap soms echt niet waarom klanten dit soort dingen slikken. :X
Veel Bunqers zijn juist heel enthousiast over wat andere banken niet hebben, inzake API's , boekhouding programma's voor zakelijke klanten, meerdere rekeningen kunnen aanhouden, meer inzicht willen hebben in uitgaven etc. Die vinden de perikelen inzake support wellicht vervelend, maar onvoldoende om dan weg te gaan. En je kunt nu tegenwoordig ook prijzen winnen bij Bunq. Wie wil dat niet? Sterker nog Bunq zal groeien in Europa, want veel EU onderdanen bankieren traditioneel en zal Bunq dus technisch bankieren gezien, aanspreken vooral voor zakelijke rekening houders en jongeren, die ook met social media zijn opgegroeid.

In Ierland moeten overigens ongeveer 130.000 klanten van KBC Ierland, vanaf heden maar uiterlijk begin 2023, op zoek naar een andere bank, omdat deze Ierse bank zich terugtrekt daar. En Bunq heeft wel oren naar deze groep klanten, las ik onlangs in de Ierse pers. Ben benieuwd of Bunq daar gaat groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:19:
[...]

In Ierland moeten overigens ongeveer 130.000 klanten van KBC Ierland, vanaf heden maar uiterlijk begin 2023, op zoek naar een andere bank, omdat deze Ierse bank zich terugtrekt daar. En Bunq heeft wel oren naar deze groep klanten, las ik onlangs in de Ierse pers. Ben benieuwd of Bunq daar gaat groeien.
Voor de kanten zelf lijkt bunq mij in ieder geval niet de meest voor de hand liggende keuze. KBC is nogal een no-nonsense bank. Maar een overname zou natuurlijk altijd kunnen. Revolut heeft in ieder geval al 1,7 miljoen klanten in Ierland. Die zijn daar dus gigantisch populair en zullen ook wel een graantje meepikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Voor de kanten zelf lijkt bunq mij in ieder geval niet de meest voor de hand liggende keuze. KBC is nogal een no-nonsense bank. Maar een overname zou natuurlijk altijd kunnen. Revolut heeft in ieder geval al 1,7 miljoen klanten in Ierland. Die zijn daar dus gigantisch populair en zullen ook wel een graantje meepikken.
Dat is een punt, KBC Ierland wordt door Bank of Ireland overgenomen, behalve de bankrekeningen van klanten. Die klanten zullen dan eerder voor BOI kiezen of Revolut nemen. Ben benieuwd hoe de strategie van Bunq in Ierland zal zijn om die klanten te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Voorheen kon je toch gewoon gelijk in andere valuta geld overmaken? Ik wil nu een IBAN transfer doen in GBP maar moet nu eerst een GBP rekening openen en daar geld opstorten. Eerst kon je gewoon direct geld overmaken in vreemde valuta van je euro rekening. Of mis ik ergens iets? Heb ik weer een of andere feature update gemist :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Ascension In het verleden ging dat via Wise, zie https://together.bunq.com...national-payments-with-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

Ascension schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:51:
Voorheen kon je toch gewoon gelijk in andere valuta geld overmaken? Ik wil nu een IBAN transfer doen in GBP maar moet nu eerst een GBP rekening openen en daar geld opstorten. Eerst kon je gewoon direct geld overmaken in vreemde valuta van je euro rekening. Of mis ik ergens iets? Heb ik weer een of andere feature update gemist :p
Als je een betaling wilt doen, klik op andere valuta en dan op "Valuta niet in de lijst? Gebruik Wise" en dan kun je alsnog via Wise gewoon GBP overmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
@Louw Post ah, thanks!

Op dergelijke momenten raak ik wel gefrustreerd van bunq hoor. Elke keer zit functionaliteit weer op een andere plek of werkt iets niet meer. Contact opnemen met support duurt ook eeuwen, laatst 3 dagen gewacht op een nutteloos antwoord. Begin me steeds vaker af te vragen wat me nog bij bunq houdt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wow, ik krijg ineens push notificaties voor "🍀 Results Jackpot". Dit is te bizar, is Bunq ineens de Toto?

Ik vind dit echt niet kunnen en ging al weg bij Bunq. Dit is weer een seintje dat het de juiste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Jay-v schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:28:
Wow, ik krijg ineens push notificaties voor "🍀 Results Jackpot". Dit is te bizar, is Bunq ineens de Toto?

Ik vind dit echt niet kunnen en ging al weg bij Bunq. Dit is weer een seintje dat het de juiste keuze is.
Haha... de toto. Of te wel: al, al, al, alweer een prijs! (roepen ze op de kermis ook altijd. 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:18
Klopt het dat je geen gratis virtuele kaart meer hebt met Easy bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:29
qwasd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:58:
Klopt het dat je geen gratis virtuele kaart meer hebt met Easy bank?
Volgens mij altijd al alleen 1 (fysieke) pas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
[...]

Dit is inderdaad bizar. Ik heb mijn kaart doorgeknipt en het account beëindigd. Dit is geen bank waar ik onderdeel van hoef uit te maken. Noem het overdreven, maar ik heb weinig behoefte aan dit soort ongein |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 06:29
Ik twijfel ook steeds meer om te blijven. Mede door de meuk die ze toevoegen, maar ook door de hoge kosten en volgens mij weinig onderscheidende features van andere banken.

Waar gaan jullie naar toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Thomas20 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:24:
Ik twijfel ook steeds meer om te blijven. Mede door de meuk die ze toevoegen, maar ook door de hoge kosten en volgens mij weinig onderscheidende features van andere banken.

Ben vorig jaar overgestapt van Bunq naar 3 banken: Openbank, Revolut én N26. N26 heeft meerdere Ibans bij een minimaal, (smart) betaald account en telefonische klantenservice (in het Engels).

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 14-05-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:50

Ik ben niet zo snel van het weggaan. Maar dit puntensysteem en jackpot gebeuren laat me wel echt twijfelen. Maar ik kan nog niet echt een goed alternatief vinden. Ik vind het handmatig goedkeuren van incasso’s wel handig. En de dual-pin is ook echt top. Plus het kunnen veranderen van de gekoppelde IBAN aan je pinpas.

Heb even gekeken naar KNAB, maar volgens mij lever ik dan wel veel in.

Op Together las ik dat iemand niet zijn geld van zijn beleggingen kon opnemen (Easy Investments). Vervolgens doet support er een eeuwigheid over om het op te lossen. Maar sorry, het is gewoon je geld waar je niet bij kan… dat kan toch niet?

https://together.bunq.com/d/48787-easy-investing

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Bij overstappen naar een ander is het grote voordeel dat bunq zo duur is dat je ook makkelijker meerdere banken als alternatief kan aanhouden. Ik heb KNAB (voornamelijk omdat je daar veel rekeningen krijgt), ASN (die heeft wel mobiel betalen met Android en KNAB niet) en ook nog een aantal gratis banken zoals Openbank en N26.

De apps veranderen bijna niet, zeker niet als je vergelijkt met bunq. Dat is ook lekker rustig.

Het handmatig goedkeuren van incasso's heeft ook een gekke schaduwzijde, dan kan je ook nooit een MOI procedure starten. De laatste keer dat er energiemaatschappijen failliet gingen konden mensen met een MOI procedure veel meer geld terug halen. Als de energiemaatschappijen hun incasso's wel goed op orde hadden gehad is dat natuurlijk niet mogelijk, maar dat hebben ze dus niet.

@kw_nl Ik weet niet hoe lang je al klant bent, maar in het verleden heeft bunq al vaker van deze winacties gehad. Toen was het iedere dag en "maar" 1000 euro, zie https://together.bunq.com/d/7616-today-s-winner-of-1-000-is
Ook met 10k acties, maar dan moest je meedoen met de (Nederlandse) Overstapservice naar bunq toe, zie https://together.bunq.com...ch-to-bunq-and-win-10-000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Je kan de jackpot functie ook uitzetten 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 06:29
kw_nl schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Ik ben niet zo snel van het weggaan. Maar dit puntensysteem en jackpot gebeuren laat me wel echt twijfelen. Maar ik kan nog niet echt een goed alternatief vinden. Ik vind het handmatig goedkeuren van incasso’s wel handig. En de dual-pin is ook echt top. Plus het kunnen veranderen van de gekoppelde IBAN aan je pinpas.

Heb even gekeken naar KNAB, maar volgens mij lever ik dan wel veel in.
Het enige wat wij echt gebruiken zijn meerdere rekeningen, Apple Pay en automatisch salaris verdelen over de rekeningen. Dat laatste is ook wel handmatig in te stellen, en Knab geeft je ook meerdere rekeningen en Apple Pay.

Bunq.me linkjes gebruik ik ook nog wel eens, maar daar valt ook goed zonder te leven.

Al met al €7 per maand besparen (ben onderdeel van een pack, betaal €12pm), is toch zeker het overwegen wel waard…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend contact gezocht met Support, de verwachte tijd was 1 dag. Heb na +/-4u reactie gehad wat toch wel netjes is voor de zondag :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qwasd
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:38:
Vanochtend contact gezocht met Support, de verwachte tijd was 1 dag. Heb na +/-4u reactie gehad wat toch wel netjes is voor de zondag :D
Ik wacht al 3 dagen op een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwasd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 01:24:
[...]

Ik wacht al 3 dagen op een reactie...
Misschien je vraag sluiten en opnieuw indienen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:36:
[...]

Misschien je vraag sluiten en opnieuw indienen ?
Of misschien heeft hij een lagere social credit waardering en staat dus achterin de rij. ;)

M.b.t. overstappen naar een andere bank, eigenlijk is de voornaamste reden dat ik nog bij bunq zit ondanks de klantonvriendelijke opstelling, hele trage/slecht bereikbare klantenservice en gebrek aan privacy, is het managen van de IBAN's, pasjes en de online cards. Als volgend jaar overal mastercard/visa ondersteuning is, vraag ik me af of het dan vele malen aantrekkelijker wordt om toch eens elders te gaan shoppen/bij andere fintechs gezien Maestro dan "out of the equation" is... Maar wie weet, misschien dat bunq tegen die tijd wel een aantrekkelijk aanbod heeft en de klantenservice gefixt heeft. :) Ze hebben dus nog ongeveer een jaartje om me te overtuigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 22:37
Hey cool, bunq bied ook hypotheken aam

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mwa

mwa

Batavia schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:05:
Zal er een minimum aantal bomen in de tuin moeten staan van het huis dat je wilt financieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 22:37
mwa schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Zal er een minimum aantal bomen in de tuin moeten staan van het huis dat je wilt financieren?
Zou geen slecht idee zijn. Al die betegelde voortuinen zijn niet goed voor de waterhuishouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Batavia schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:13:
[...]

Zou geen slecht idee zijn. Al die betegelde voortuinen zijn niet goed voor de waterhuishouding
Helemaal mee eens hoor, de tuin hier heeft bijna geen tegels en behoorlijk wat bomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Batavia schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:05:
Bijbehorende link: https://mortgages.bunq.com

Juridisch is het wel leuk. Ik skim even snel de voorwaarden, en volgens mij ga je met een dergelijke hypotheek een overeenkomst aan met Tulp Hypotheken die dan handelt onder de naam 'bunq'. Dat levert vervolgens dit soort dingen op:
bunq: Tulpenhuis 2 B.V. en haar rechtsopvolger(s) onder algemene en bijzondere titel.
De actuele contactgegevens van bunq zijn te vinden op: www.tulphypotheken.nl
bunq is bevoegd het Onderpand onder zich te nemen, indien [...] de voorzieningenrechter bunq daartoe machtiging verleent. Als Tulp Hypotheken daarom verzoekt [...] ter vrije beschikking van bunq of een door Tulp Hypotheek aan te wijzen derde te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Kortgeleden het plan gevat om voor mezelf te beginnen (als ZZP-er). Moet dus een zakelijke bankrekening hebben. Zit al een tijdje prive bij bunq en gebruik daar 1 account uit een gedeelde pack (die op naam van een vriend van mij staat). Helaas is er in de pack geen ruimte meer om mijn zakelijke account aan toe te voegen, ik moet dus iets nieuws afsluiten voor mijn zakelijke rekening. Hoe doe ik dat?

De website verwijst mij door naar de app. In de app heb ik het knopje Profiel gevonden. Die vastgehouden en daar krijg ik de optie om een tweede account toe te voegen in de app. Ik kan hier alleen een bestaand account toevoegen, geen nieuwe aanmaken.

Hoe maak ik een nieuw account aan die niet bij dezelfde pack hoort als mijn prive-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@badkuip Ik meen dat je een nieuwe rekening moet toevoegen en dan opgeven dat je een zakelijke rekening wil.

Iets met Home dan drie puntjes en dan kiezen welke soort rekening je wil toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie hoe het nu zit met ZeroFX?

Als ik een nieuwe pas wil bestellen staat er:

Geldopname in vreemde valuta : Gratis
Betalingen, NFC, etc. in vreemde valuta:Gratis

Alleen in het kostenoverzicht staat er 0,5% netwerkkosten? Ben nog niet buiten de EU geweest om te testen maar was wel benieuwd naar dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:22:
Weten jullie hoe het nu zit met ZeroFX?

Als ik een nieuwe pas wil bestellen staat er:

Geldopname in vreemde valuta : Gratis
Betalingen, NFC, etc. in vreemde valuta:Gratis

Alleen in het kostenoverzicht staat er 0,5% netwerkkosten? Ben nog niet buiten de EU geweest om te testen maar was wel benieuwd naar dit.
Er zit een verschil in transactiekosten en wisselkoersopslag. Je betaald geen transactiekosten bij geldopname (dat is het gratis stukje, voor de eerste 4x in een maand), maar wel 0,5% wisselkoersopslag.

ZeroFX bestaat dus niet meer bij bunq. Wil je wel ZeroFX, dan zou je er een Curve card voor kunnen hangen, dan heb je op werkdagen geen wisselkoersopslag.

[ Voor 12% gewijzigd door Louw Post op 22-05-2022 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Er zit een verschil in transactiekosten en wisselkoersopslag. Je betaald geen transactiekosten bij geldopname (dat is het gratis stukje, voor de eerste 4x in een maand), maar wel 0,5% wisselkoersopslag.

ZeroFX bestaat dus niet meer bij bunq. Wil je wel ZeroFX, dan zou je er een Curve card voor kunnen hangen, dan heb je op werkdagen geen wisselkoersopslag.
Nu snap ik waar de verwarring zit. Toch jammer dat Bunq het nog steeds ZeroFX noemt, want dat is het al lang niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:32:
[...]

Nu snap ik waar de verwarring zit. Toch jammer dat Bunq het nog steeds ZeroFX noemt, want dat is het al lang niet meer.
Ja inderdaad, het is niet de eerste keer dat er fouten op hun website worden ontdekt, vooral na product wijzigingen. Lijken ze niet echt goed bij te houden (alleen dat PDFje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben deze ochtend ongeveer twee uur bezig geweest om een zakelijk account toe te voegen onder mijn Bunq Pack. Ik heb één telefoonnummer om mee te werken en wil beide accounts vanuit dezelfde app kunnen gebruiken. Daar lijken wel mogelijkheden voor (al vond ze niet echt zelfverklarend om te vinden, moest er voor Googlen).

Het lijkt me niet om dit proces succesvol te voltooien. Als ik een invite doe op een email-adres kom ik in een eindeloze loop terecht om het emailadres te bevestigen. Dat dit nodig is, is sowieso al irritant want het emailadres is even daarvoor al gebruikt om een code naar op te sturen. Dat zou meteen de bevestiging kunnen zijn dat je toegang kunt hebben tot het emailadres.

Door de eerste stap na de invite op en iPad te doen waar de Bunq app nog niet op geïnstalleerd was ben ik iets verder gekomen maar kom ik in een loop terecht waarbij je een invite kunt claimen, daarna een accountype moet kiezen en persoonlijke gegevens moet invullen. Daarna kan ik of niet inloggen (blijft gewoon hangen) of ik vraag een nieuwe logincode aan en moet weer opnieuw beginnen met het claimen van een invite en kiezen van een accounttype. Na het wegmikken en opnieuw installeren van de app op mijn telefoon loop ik vast bij het instellen van een logincode en het vervolgens inloggen hiermee. De login failed altijd terwijl de code wel klopt.

In ieder geval een waardeloze en meervoudig buggy onboarding flow.

Mijn privé account op mijn iPhone is ook nog ontoegankelijk geworden. Ik moest opnieuw foto's maken van een identificatiebewijs met de claim dat het checken van de info een paar minuten zou duren. Die claim maken ze natuurlijk niet waar (op een zondag). In de browser kan ik nog wel inloggen maar kun je geen invites maken of weggooien.

Heeft iemand tips om succesvol een invite af te ronden?

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 22-05-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Louw Post schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:26:
[...]
En toch tonen ze van mijn laatste trip naar buiten de EU toch kosten bespaard door ZeroFX. Wat is dit dan tegenwoordig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:03:
[...]

En toch tonen ze van mijn laatste trip naar buiten de EU toch kosten bespaard door ZeroFX. Wat is dit dan tegenwoordig?
Nou je 'bespaart' nog wel geld buiten de EU als je het zou vergelijken met een ABN/ING/Rabobank. Alleen het idee van ZeroFX was voorheen (tot Update 18 volgens mij) dat je niks betaalt aan koersopslag in het buitenland. Niet bij de winkels of ATM (met uitzondering van ATM fees)

Nu rekent Bunq 0,5% als wisselkoersopslag, wat ik persoonlijk toch wel jammer vind voor de 8,99/17,99 die ze per maand rekenen voor hun pakketten.

Een voorbeeld van andere banken voor het betalen en opnemen van geld in vreemde valuta met betaalpas:

ABN AMRO vraagt voor geld opnemen in het buitenland €2,25 +1,2% koersopslag(tot 17,5K).
ING vraagt voor geld opnemen €3,50 +1,4% koersopslag.
Rabobank(Basispakket) vraagt voor geld opnemen €3,50 +1,2% koersopslag.
Volksbank vraagt standaard €4,- voor geld opnames.

ABN AMRO vraag voor betalingen in het buitenland €0,15 +1,2% koersopslag.
ING vraagt voor betalingen in het buitenland 1,4% koersopslag.
Rabo(basispakket) vraag voor betalingen 1,2% koersopslag.
Volksbank vraagt standaard €0,30 voor betalingen in het buitenland.

Knab rekent voor beide betalingen 1% koersopslag.

Bunq is dus in verhouding de betere deal omdat je met alle kaarten bij Easy Money en Green 'slechts' 0,5% koersopslag kwijt bent. Echter is het vreemd dat ze dan nog steeds promoten dat je x euro hebt bespaard als je terug bent van je reis buiten de EU omdat deze reclame niet meer opgaat als ZeroFX niet meer bestaat.

Bij Bunq zien ze nu de ZeroFX als een 3% besparing tegenover de andere banken alleen of dit klopt is nog maar de vraag, omdat je maar moet weten welke bank Bunq hierin gebruikt als vergelijking.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:35:
[...]

uitgebreide reactie en uitleg
Thanks _/-\o_ weer wat geleerd, lekker shady overigens. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Thanks _/-\o_ weer wat geleerd, lekker shady overigens. :/
Ook hier zijn de meningen verschillend, als je dit op Together zou posten zou je wss de volle laag krijgen. Maar ik ben het met je eens dat dit verwarrend is en niet echt een goede reclame is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Nou je 'bespaart' nog wel geld buiten de EU als je het zou vergelijken met een ABN/ING/Rabobank. Alleen het idee van ZeroFX was voorheen (tot Update 18 volgens mij) dat je niks betaalt aan koersopslag in het buitenland. Niet bij de winkels of ATM (met uitzondering van ATM fees)

Nu rekent Bunq 0,5% als wisselkoersopslag, wat ik persoonlijk toch wel jammer vind voor de 8,99/17,99 die ze per maand rekenen voor hun pakketten.

[...]

Bunq is dus in verhouding de betere deal omdat je met alle kaarten bij Easy Money en Green 'slechts' 0,5% koersopslag kwijt bent. Echter is het vreemd dat ze dan nog steeds promoten dat je x euro hebt bespaard als je terug bent van je reis buiten de EU omdat deze reclame niet meer opgaat als ZeroFX niet meer bestaat.

Bij Bunq zien ze nu de ZeroFX als een 3% besparing tegenover de andere banken alleen of dit klopt is nog maar de vraag, omdat je maar moet weten welke bank Bunq hierin gebruikt als vergelijking.
Maar bunq kan zich beter met andere fintechs vergelijken. Mensen die een fintech als bunq overwegen, hebben vaak ook geen moeite met andere Europese fintechs (Revolut, N26 en anderen). En die hanteren vaak nog wel gewoon een wisselkoersopslag van 0% (zelfs voor hun gratis gebruikers). Dus bunq is op het gebied van wisselkoersopslag totaal niet interessant meer.

Dat bunq met hun prijsstelling toch nog een opslag van 0,5% hanteert is eigenlijk vrij treurig. Zeker na lange tijd mooie sier gemaakt te hebben met 'ZeroFX'. Bij bunq Easy is de opslag nota bene 1,5% plus 0,5%! Dus dat is eigenlijk nog slechter dan de grootbanken met hun basispakketten doen. Voor de vele mensen die naast hun traditionele bank iets erbij zoeken voor goedkope wisselkoersopslag, is bunq in ieder geval totaal geen optie meer.

En die lachwekkende 3% is hier al vaker finaal de grond in geboord. Toen bunq van ZeroFX naar 0,5 FX ging, hebben ze dat verder ook niet aangepast. Dat is dus volledig uit de lucht gegrepen en niet gebaseerd op een realistische vergelijking met andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023

Met no nonsense bankieren valt weinig geld te verdienen dus ik snap wel dat deze fintech bedrijven allerlei dingen erbij willen slepen.

Wil je gewoon een pinpas en doodsaaie app dan raad ik SNS aan. Voor mensen die niet iedere maand geld opnemen bij een pinautomaat in Kuala Lumpur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Laatst online: 26-08 08:32
Ik heb een vraag die jullie wellicht wel weten....krijg helaas geen reactie vanuit Bunq zelf.
Ik wil voor mijn partner en mij gezamenlijk een rekening openen. Wij storten er allebei maandelijks een bedrag op en daarmee kunnen we de boodschappen betalen. Ik wil graag voor beide een fysieke pas, maar ook toegang tot de rekening via app/internet bankieren.

Klinkt als een hele simpele casus die tegenwoordig voor veel gezinnen geldt. Probleem is dat veel van de traditionele banken dit niet zonder hoge kosten ondersteunen. Een basisrekening is vaak 3 tot 5 euro, en voor internetbankieren voor meerdere personen komt er dan een flinke som bij.

KNAB kent "de gezamenlijke rekening" waarmee je dit allebei krijgt voor 5 euro per maand....maar ik ben dus heel benieuwd of Bunq dit ook biedt (hun standaard rekening is 3 euro per maand)

Iemand hier ervaring mee (of wellicht met beide banken?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
mrbcoro schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:02:
. Een basisrekening is vaak 3 tot 5 euro, en voor internetbankieren voor meerdere personen komt er dan een flinke som bij.
Een flinke som? Die hierboven genoemde SNS is €3,40 per maand voor een gezamenlijke rekening met 2 bankpassen en internetbankieren.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Aiolos schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:26:
[...]

Een flinke som? Die hierboven genoemde SNS is €3,40 per maand voor een gezamenlijke rekening met 2 bankpassen en internetbankieren.
En volgens mij moet je voor twee fysieke passen minimaal Easy Money hebben voor 9 euro per maand. Bij mijn bank kost een en/of rekening met internetbankieren en twee pasjes 4 euro per maand. Een minder flinke som geld dan bij Bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
Of-Aaargh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:12:
[...]

En volgens mij moet je voor twee fysieke passen minimaal Easy Money hebben voor 9 euro per maand. Bij mijn bank kost een en/of rekening met internetbankieren en twee pasjes 4 euro per maand. Een minder flinke som geld dan bij Bunq.
Die passen bij Easy Money staan op naam van de rekeninghouder en mogen niet door iemand anders gebruikt worden.
Voor een en/of rekening kan je bij bunq het joint accountbestaat niet meer+1 rekeningbestaat niet meer ieder een eigen Easy Money openen en dan rekeningen delen.

Maar eerlijk gezegd zie ik bij bunq door de bomen (pun intended) het bos niet meer wat er nu wel en niet aan "joint" mogelijkheden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Laatst online: 26-08 08:32
Aiolos schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:26:
[...]

Het bedrag klopt, maar dat is exclusief internetbankieren. Ik ben al klant en heb al internetbankieren voor mijn rekening. Mijn partner heeft echter alleen "deze gezamenlijke rekening" bij SNS en moet voor internetbankieren extra bij betalen.

update: de vraag maar bij sns neergelegd. De vorige keer zaten de kosten in de digipas, maar die lijkt nu niet meer nodig te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door mrbcoro op 25-05-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
mrbcoro schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:47:
[...]
Het bedrag klopt, maar dat is exclusief internetbankieren. Ik ben al klant en heb al internetbankieren voor mijn rekening. Mijn partner heeft echter alleen "deze gezamenlijke rekening" bij SNS en moet voor internetbankieren extra bij betalen.
En hoeveel moet ze dan bij betalen?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
JeroenE schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:27:
@badkuip Ik meen dat je een nieuwe rekening moet toevoegen en dan opgeven dat je een zakelijke rekening wil.

Iets met Home dan drie puntjes en dan kiezen welke soort rekening je wil toevoegen?
Inderdaad, dat was em! Is op deze manier gelukt! Bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Femme schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:42:
Ik ben deze ochtend ongeveer twee uur bezig geweest om een zakelijk account toe te voegen onder mijn Bunq Pack. Ik heb één telefoonnummer om mee te werken en wil beide accounts vanuit dezelfde app kunnen gebruiken. Daar lijken wel mogelijkheden voor (al vond ze niet echt zelfverklarend om te vinden, moest er voor Googlen).

Het lukt me niet om dit proces succesvol te voltooien. blabhablah
Vervolg hierop: het is me via een andere route gelukt om een aanvraag te doen van een business account. Als dat business account er is moet je vanuit je persoonlijke account waar je een Bunq Pack op hebt dat business account een invite doen.

Verificatie van een business account zou 24 uur moeten duren maar ik zit nu al 4 dagen te wachten. Ik kan wel inloggen op dat business account maar er niets mee doen. Elke actie resulteert in een foutmelding inclusief het accepteren van de invite.

De sub-accounts van Bunq zijn voor ons critical om onze privé-uitgaven te organiseren maar sjonge zeg, wat maken ze het moeilijk voor een gebruiker om accounts te managen. Dit is in mijn optiek voor een belangrijk deel te wijten aan het feit dat alles via die k*tapp moet waardoor je nul overzicht hebt van wat je aan het doen bent. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een mobiele flow te bedenken die wel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is maar je maakt het jezelf wel moeilijker dan wanneer je een desktop web applicatie voor dit soort taken hebt.

Het zal ook deels liggen aan alle vage foutmeldingen die je overal krijgt. Het is net alsof je user acceptance testing aan het doen bent op een devomgeving van een nieuw ontwikkelde user flow waar je nog vijf iteraties voor hebt ingepland om 'm klaar voor productie te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:28:
Ik vind dit echt niet kunnen en ging al weg bij Bunq.
Nou het is gelukt bijna al mijn Bunq rekeningen zijn gesloten. Mijn account heb ik actief gelaten en heb gedowngrade naar het 2.99,- account (welke ik waarschijnlijk ook opzeg).

Tot nu toe vielen me deze zaken op sinds mijn vertrek:
  • 1. Ik mis de rekenmachine bij het sturen van een betaalverzoek/tikkie.
  • 2. Het aanvragen van een gezamenlijk rekening en een betaalpas bij ABN is nogal een gedoe (Teams meeting van ~30 minuten :O ).
  • 3. Wanneer ik support nodig heb, heb ik bij ABN iemand binnen een paar minuten aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Femme schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Dit is in mijn optiek voor een belangrijk deel te wijten aan het feit dat alles via die k*tapp moet waardoor je nul overzicht hebt van wat je aan het doen bent. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een mobiele flow te bedenken die wel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is maar je maakt het jezelf wel moeilijker dan wanneer je een desktop web applicatie voor dit soort taken hebt.
Heb je ook de web-interface gezien? Heeft recentelijk een flinke lik verf gekregen. Je kan er zeker nog niet alles mee, maar voor het zakelijk bankieren is het wat mij betreft een grote vooruitgang. Ook het toevoegen van een subaccount lijkt hier in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik gebruik Bunq ook deels zakelijk, naast een ABN AMRO rekening.
Prettige van Bunq is dat je via de API van alles kan doen, ik betaal nu alle facturen van crediteuren via de API, binnenkort zorgt dat dat we het betalen van terugkerende facturen 100% geautoriseerd kunnen gaan verwerken. De nieuwe web interface is erg prettig, ik hoop dat ze die nog verder gaan ontwikkelen.
Toch mis ik nog wel een aantal zaken;
CAMT 053 bestanden
Garmin pay ondersteuning
SEPA direct debit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zie dat ik 2 euro extra betaal voor een bunq pas. Maar welke pas? Ikzelf heb er 3 actief en mijn vrouw heeft er 1 (wel net vervangen want vorige was kwijt...). Dan heb ik nog een zakelijke rekening in de pack zonder passen en nog extra persoon maar goed lijkt mij niet dat ik voor diegene's pas(sen) moet betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:58:
Ikzelf heb er 3 actief en mijn vrouw heeft er 1 (wel net vervangen want vorige was kwijt...).
Een van die 4, bij een bunq account zijn er 3 inbegrepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

bluewalk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:30:
[...]

Een van die 4, bij een bunq account zijn er 3 inbegrepen :)
Mijn vrouw heeft haar eigen personal account in het pack dus dan ook zelf 3 passen. Maar inmiddels heeft support aangegeven dat ik 4 passen actief had en dat de oorzaak geweest is. Zou komende maand weer goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vorige week antwoord gekregen op mijn eerste poging om een zakelijk account te registeren. Die werd afgewezen omdat mijn bedrijfsactiviteit niet was toegestaan. Toen eens bij de KvK gaan checken en de activiteit gewijzigd in de beter passende SBI 70102 "Holdings (geen financiële)". Opnieuw een account aangevraagd, weer ruim een week gewacht en opnieuw afgewezen. Ditmaal om de nietszeggende reden dat mijn bedrijf niet in lijn is met de acceptatiecriteria. Ik zal toch niet de enige zijn die een account voor een simpele holding wil hebben? Als er iets saai is qua transacties dan dat wel. Zo'n beetje iedereen met een BV als werkmaatschappij heeft ook een holding.

Ook buitengewoon irritant dat er geen mogelijkheid is om enige dialoog te hebben over een aanvraag. Je krijgt gewoon een 'doei, zoek het maar uit'. Er is nog wel een signup@bunq.com die je kunt lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@Femme, probeer het onderstaande eens, is mij vorige week wel gelukt namelijk. Ik zie je stoeien met invites en wat dan ook maar dat is volgens mij niet nodig.
  1. Ga in de app (met je prive rekening) naar Meer (die grijze knop rechts naast de blauwe knop van Betaalvezoek).
  2. Kies dan voor Voeg een subrekening toe.
  3. Kies dan voor Zakelijke rekening
Volg het proces vanaf daar. Ik had het in een paar minuten ingevuld. Ik heb geen onwaarheden verteld maar ik weet niet zeker of ik precies hetzelfde had ingevuld als bij de SBI code. Moest wel een week wachten vervolgens maar toen werd de aanvraag wel gehonoreerd.

Ik kan je berichten niet opmaken of je het al met deze route geprobeerd hebt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:25:
Vorige antwoord gekregen op mijn eerste poging om een zakelijk account te registeren. Die werd afgewezen omdat mijn bedrijfsactiviteit niet was toegestaan. Toen eens bij de KvK gaan checken en de activiteit gewijzigd in de beter passende SBI 70102 "Holdings (geen financiële)". Opnieuw een account aangevraagd, weer ruim een week gewacht en opnieuw afgewezen. Ditmaal om de nietszeggende reden dat mijn bedrijf niet in lijn is met de acceptatiecriteria. Ik zal toch niet de enige zijn die een account voor een simpele holding wil hebben? Als er iets saai is qua transacties dan dat wel. Zo'n beetje iedereen met een BV als werkmaatschappij heeft ook een holding.

Ook buitengewoon irritant dat er geen mogelijkheid is om enige dialoog te hebben over een aanvraag. Je krijgt gewoon een 'doei, zoek het maar uit'. Er is nog wel een signup@bunq.com die je kunt lastig vallen.
Precies om dit ge-etter heb ik mn zakelijke account opgezegd. Wilde de tenaamstelling wijzigen en dat kon niet. Als in: de procedure bestaat intern niet. Duurde twee weken en een dozijn helpdeskmiepjes voor dat er uit kwam. Moest maar een nieuw account openen. Prima hoor, meteen gedaan... bij een andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb Easy bank maar hoe zit het dan met zero fx / de wisselkoersen? Ik ga binnenkort op vakantie binnen Europa en ik ben benieuwd of ik echt het Easy Money plan nodig heb voor "geen" wisselkoersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

qwasd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
Ik heb Easy bank maar hoe zit het dan met zero fx / de wisselkoersen? Ik ga binnenkort op vakantie binnen Europa en ik ben benieuwd of ik echt het Easy Money plan nodig heb voor "geen" wisselkoersen.
ZeroFX bestaat niet meer bij bunq. Als ik het volgende document zie dan betaal je in jouw geval 2% en bij de duurdere abonnementen 0,5%. Zie hun prijsoverzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Louw Post schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]

ZeroFX bestaat niet meer bij bunq. Als ik het volgende document zie dan betaal je in jouw geval 2% en bij de duurdere abonnementen 0,5%. Zie hun prijsoverzicht.
Bedankt. Dat wist ik niet. Dan kan ik ja net zo goed pinnen met een pas van 1 van de standaard banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

qwasd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:49:
[...]

Bedankt. Dat wist ik niet. Dan kan ik ja net zo goed pinnen met een pas van 1 van de standaard banken.
Eigenlijk wel ja en dan ben je vaak nog beter beschermd ook.

Als je voordelig in andere valuta's wil betalen zou je naar Curve kunnen kijken, dan heb je ZeroFX op werkdagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroFX is bij Bunq 0.5% wat gelet op de maandkosten bijna niet rendabel is om specifiek Bunq te nemen voor alleen ZeroFX.

N26/Revolut zouden hiervoor betere keuzes kunnen zijn afhankelijk van het pakket wat je afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Louw Post schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:12:
[...]

Eigenlijk wel ja en dan ben je vaak nog beter beschermd ook.

Als je voordelig in andere valuta's wil betalen zou je naar Curve kunnen kijken, dan heb je ZeroFX op werkdagen.
Curve heb ik al maar dan betaal ik aan de achterkant toch nog gewoon met de CC van Bunq? Ook heb ik een gratis Revolut rekening dus dat zou misschien nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

qwasd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Curve heb ik al maar dan betaal ik aan de achterkant toch nog gewoon met de CC van Bunq? Ook heb ik een gratis Revolut rekening dus dat zou misschien nog een optie zijn.
Ja klopt, het voordeel is dan dat Curve de valuta voor je omzet naar euro's, dus dan betaal je die 2% bij bunq niet.

Geen idee wat de kosten bij Revolut zijn, maar is misschien het onderzoeken waard.
Pagina: 1 ... 108 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"