Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN8UY2YVUHRQYSGvVGVVfQxvSH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LpMEHOqjaWKycM89rNVnOpss.png?f=fotoalbum_large

Krijg deze fout ook als ik alleen de naam wil aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 09:06
Hoi! Weet iemand of, als je een Metal Card bestelt, deze ook qua design als Metal Card wordt weergeven in Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
JSD00 schreef op Tuesday 8 February 2022 @ 15:53:
Hoi! Weet iemand of, als je een Metal Card bestelt, deze ook qua design als Metal Card wordt weergeven in Apple Pay?
Eh...hij ziet er bij mij in Apple Pay uit als de metalcard (dus met grijze mastercard logo) en witte pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
TheVMaster schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Eh...hij ziet er bij mij in Apple Pay uit als de metalcard (dus met grijze mastercard logo) en witte pas.
Dat wilde ik even weten, thanks :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Louw Post schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:17:
Ik kan de volgorde van de tegels niet meer wijzigen in de app zie ik (overzicht van rekeningen).

Het investeren klinkt wel interessant, maar kan niet snel gedetailleerde informatie inzien. Ik moet meteen initiële bedrag kiezen en een maandelijkse. De bunq pagina erover is ook niet heel uitgebreid.

Ook zijn spaardoelen nu onder een aparte tegel samengevoegd, waar ook dat investeren onder valt. Niet per se slecht, maar zou toch de volgorde weer willen wijzigen van m'n verschillende potjes en rekeningen.

De Nederlandse teksten worden ook steeds belaberder. Zelfs hun eigen productnaam "Easy Money" is meevertaald naar "gemakkelijk geld" op de Easy Investments pagina.
Ik heb vandaag ook de update binnen gehengeld, en inderdaad, al je spaardoelen zijn opeens verborgen achter een tegel. Waar toevallig ook dikke reclame is voor hun beleggings product met 0,99% beheerskosten per jaar (wat duur is). Hartstikke vies.

Ik heb al mijn spaardoelen opgezegd en vervangen door volledige rekeningen. Vervolgens de "Rijkdom" tegel verborgen (alleen die naam al :N ).

Letterlijk het enige wat me nog bij Bunq houd is dat het de enige bank ik waar ik makkelijk meerdere (betaal)rekeningen kan openen voor onze budgettering. Zodra de ING ofzo dit gaat doen ben ik weg.

We betalen een hoge maandprijs om dat Bunq daarvan betaald zou worden, maar blijkbaar hebben ze nog allerlei derde methoden nodig (dure metalen kaarten, bos/groen verkopen, "Easy Money") om zwarte cijfers te gaan draaien. #oof

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 09-02-2022 13:17 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
_eLMo_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Waar toevallig ook dikke reclame is voor hun beleggings product met 0,99% beheerskosten per jaar (wat duur is). Hartstikke vies.
Wat dat betreft past Birdee perfect bij bunq. Richten zich op groene mensen en vragen een hoog tarief.

Als je het via bunq doet krijg je wel korting, rechtstreeks bij birdee betaal je 1% ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4-rLbdai2nB9eQzgfaM19_Ww3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ePJt7FowotIK3PK9nFs9gUL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
kazuka schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:38:
Wat ik nog mis is het zelf kunnen indelen van de subscriptions en het toevoegen van missende logo's. Mijn Netflix abo bijvoorbeeld valt ineens niet meer onder de subscriptions in de app en het logo (sinds de naam van de betaling is gewijzigd naar Netflix International B.V. oid) is verdwenen.
Als je betalingswijze verandert naar Mastercard dan krijg je wel weer een logo.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik wil graag aan het einde van de maand het resterende saldo van een rekening overboeken naar een spaarrekening. Weet iemand hoe ik dat kan realiseren? Dacht dat het eenvoudig mogelijk was maar kom er niet uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Webarcher schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:15:
[...]Hier ook het geval. Reactie van Bunq blijft vooralsnog uit...
Blijkbaar gaat het beleggen mis als Bunq verouderde ID gegevens van je heeft. Birdee accepteert het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Hoe zijn tegenwoordig jullie ervaringen met Bunq?

Zit er aan te denken om vanaf rabobank zakelijk over te stappen naar bunq.

Waarom? Wil graag mijn ‘geld’ iets meer automatiseren. Automatisch 21% apart zetten, met potjes gaan werken enz enz.

Dat het duurder is dan sommige andere banken, weet ik. Maar bij rabobank betaal ik ook veel, dus zullen mijn kosten gelijk blijven. Ga er alleen maar in functionaliteiten op vooruit.

Lees positieve reacties over bunq maar ook negatieve.

Dus ben benieuwd hoe de Tweakers tegenwoordig naar Bunq kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
durkp schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:03:
Hoe zijn tegenwoordig jullie ervaringen met Bunq?

Zit er aan te denken om vanaf rabobank zakelijk over te stappen naar bunq.

Waarom? Wil graag mijn ‘geld’ iets meer automatiseren. Automatisch 21% apart zetten, met potjes gaan werken enz enz.

Dat het duurder is dan sommige andere banken, weet ik. Maar bij rabobank betaal ik ook veel, dus zullen mijn kosten gelijk blijven. Ga er alleen maar in functionaliteiten op vooruit.

Lees positieve reacties over bunq maar ook negatieve.

Dus ben benieuwd hoe de Tweakers tegenwoordig naar Bunq kijken.
Zit met hetzelfde dilemma. Heb in het verleden al ervaring gehad met de V2-versie van bunq, die werkte toen top. Ben na V3 ruim een jaar overgestapt naar een andere bank omdat er rond die update heel veel vage bugs in de app zaten, het voelde toen echt als een beta-app die nog totaal niet af was.
Maar nu toch al een poosje weer (deels, alleen voor uitgaven) over op bunq voor zakelijk, en moet zeggen dat ik eigenlijk nog geen bugs ben tegengekomen. Het geheel werkt nu gewoon stabiel en goed. Hoofdredenen om weer terug te gaan zijn de betere wisselkoersen voor internationale betalingen, het aantal rekeningen en passen dat ik aan kan maken en de goede API met mijn boekhoudsoftware (Moneybird). En natuurlijk het automatiseren wat gewoon goed geregeld is bij bunq, eventueel uit te breiden met Flow (daar heb ik overigens geen ervaring mee). Dat zijn dingen die bij een grootbank soms niet eens mogelijk zijn, of een vermogen kosten.

Zelf heb ik totaal niks aan de twee tabs 'Friends' en 'Community', maar ze zitten me verder ook niet in de weg. Mogelijk zou de app wel praktischer ingedeeld kunnen worden als die twee tabjes vervangen zouden worden door bankzaken. Enige waar ik me behoorlijk aan erger is de vrij opdringerige reclame op bunq.me-links en betalingsverzoeken, die zou ik dus ook nooit zakelijk gebruiken.

Ik heb verder eigenlijk ook nog geen rare problemen gehad zoals die hier wel eens te lezen zijn, qua account-blocks of transactie-problemen. Ook de support snel genoeg voor urgente zaken, normale vragen blijven in mijn ervaring wat langer liggen.

Het blijft wel een feit dat bunq af en toe twijfelachtige beslissingen maakt op gebied van marketing en bedrijfsvoering, wat ertoe kan leiden dat sommige klanten een bunq-rekening als minder professioneel zien (bijv. op het gebied van oplichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
JSD00 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:51:
[...]
Hoofdredenen om weer terug te gaan zijn de betere wisselkoersen voor internationale betalingen, het aantal rekeningen en passen dat ik aan kan maken en de goede API met mijn boekhoudsoftware (Moneybird). En natuurlijk het automatiseren wat gewoon goed geregeld is bij bunq, eventueel uit te breiden met Flow (daar heb ik overigens geen ervaring mee).
Zelf maak ik ook gebruik van Moneybird, dus vandaar ook de wens dat ik betalingen kan voldoen rechtstreeks vanuit mijn boekhoudpakket.
[...]

Zelf heb ik totaal niks aan de twee tabs 'Friends' en 'Community', maar ze zitten me verder ook niet in de weg. Mogelijk zou de app wel praktischer ingedeeld kunnen worden als die twee tabjes vervangen zouden worden door bankzaken. Enige waar ik me behoorlijk aan erger is de vrij opdringerige reclame op bunq.me-links en betalingsverzoeken, die zou ik dus ook nooit zakelijk gebruiken.
Dit lijkt me inderdaad een van de features die compleet niet usefull zijn in zakelijke rekeningen.
[...]
Het blijft wel een feit dat bunq af en toe twijfelachtige beslissingen maakt op gebied van marketing en bedrijfsvoering, wat ertoe kan leiden dat sommige klanten een bunq-rekening als minder professioneel zien (bijv. op het gebied van oplichting).
Zouden klanten hier daadwerkelijk naar kijken als ze rekeningen overboeken?
[...]
Ik heb verder eigenlijk ook nog geen rare problemen gehad zoals die hier wel eens te lezen zijn, qua account-blocks of transactie-problemen. Ook de support snel genoeg voor urgente zaken, normale vragen blijven in mijn ervaring wat langer liggen.
Vooral hier ben ik benieuwd na hoe andere tweakers dit ervaren. Support afgelopen dagen enigzins ervaring mee, en dit vind ik zelf al beetje twijfelachtig. Ene medewerker gaf aan account gevertifieerd, was niet zo, toen toch nog meer informatie moeten geven, toen wel gevertifieerd. Wachttijd van 12 uur op reactie. Weet nog niet wat ik daar van moet vinden.
Maar vooral de accountblocks hoevaak komt dit voor, en met welke redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ascension schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:15:
Ik wil graag aan het einde van de maand het resterende saldo van een rekening overboeken naar een spaarrekening. Weet iemand hoe ik dat kan realiseren? Dacht dat het eenvoudig mogelijk was maar kom er niet uit!
Zover ik weet is hier geen standaardfunctie voor beschikbaar momenteel. Tools als Flow misschien, toen ik hiermee getest heb kon dit nog niet.

Mijn vermogensrekening lijkt te werken, m'n inleg is gelijk verdubbeld. Ik twijfel ernstig om dit nu maar op te nemen, aangezien ik die rekening verder toch niet meer wil gaan gebruiken (ivm de toch wel vrij hoge kosten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 23:35
Ascension schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:15:
Zoals hierboven gesuggereerd kan dit inderdaad met Flow, daar kun je instellen op de hoeveelste dag van de maand de inhoud van een (sub)rekening overgeboekt moet worden naar een eigen spaarrekening.

Ik en mijn vrouw zijn twee jaar geleden 100 procent overgestapt naar Bunq, veel dit topic gelezen dus bij deze ook mijn ervaringen.

Destijds vooral overgestapt om goed potjes te kunnen maken/budgetteren en overzicht te houden. Ja, weet dat er andere banken zijn die veel tot oneindig (spaar)potjes bieden, maar die hebben niet zo veel IBANs als bunq, waar het voordeel weer van is dat je er direct uit kan betalen.

Verder handig: dual pin, bijvoorbeeld op eigen betaalpas voor tanken of gezamenlijke pinpas voor uitjes. Koppeling Google Pay voor snel mobiel betalen.

Voor het verder automatiseren van de inkomsten een paar maanden terug Flow erbij genomen. Vond het eerst wat prijzig, maar gelukkig is de prijs verlaagd naar 1,99 euro pm bij jaarbetaling.

In bunq zelf kun je een vaste betaling zoals salaris wel iedere maand automatisch verdelen, maar daarna niet tussentijds aanpassen. En je hebt toch geregeld wat kleine wijzigingen in incasso's. Dus voordat het salaris wordt gestort kan ik dat nog even nalopen en aanpassen.

Minpunt is wel, zoals meerderen hier benoemen, de trage en alleen digitale support. Ik meldde 1 keer bij wijze van service/info dat ik een phishing sms kreeg (zogenaamd van bunq). Daarop werden mijn eigen rekeningen geblokkeerd, op zich nog wel prima voor de veiligheid. Maar het is dan wel vervelend als je urenlang moet wachten tot je hulpvraag uberhaupt in behandeling wordt genomen. Met verificatie ben je zo een dag verder voor deblokkade.

Hoop echt dat ze gaan inzien dat dit beter en sneller moet en zich hierop concentreren. Betere service zie ik liever dan het gedweep met bomen planten en het recent toegevoegde investeringsgebeuren.

Ook niet echt gelukkig vind ik het knopje Beheer Vrienden onder instellingen, waar je kunt zien wie van je eigen contactpersonen bij bunq zitten, inclusief een bijbehorende iban. Anderen die mijn naam en 06 in hún telefoon hebben staan en bunq hebben, zien dus mijn rekeningnummer in hun app. Lekker handig voor mensen die kwetsbaar zijn voor phishing....

Maar al met al dus wel een tevreden gebruiker. Het is natuurlijk wat duurder dan een betaalpakket van een gewone bank, maar dat heb ik er voor over.

[ Voor 5% gewijzigd door g-unitsoldaat op 16-02-2022 23:52 ]

• bllb
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:28:
[...]Mijn vermogensrekening lijkt te werken, m'n inleg is gelijk verdubbeld.
Hoe bedoel je verdubbeld? Je bedoelt dat jijzelf meer hebt ingelegd? Toch niet dat Bunq het verdubbeld heeft? :o

Ik krijg errors bij het identificeren voor de beleggingsrekening en de klantenservice schiet ook niet echt op, al sinds 5 februari staat er 'deposit in progress'... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bllb op 17-02-2022 08:48 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

bllb schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Hoe bedoel je verdubbeld? Je bedoelt dat jijzelf meer hebt ingelegd? Toch niet dat Bunq het verdubbeld heeft? :o

Ik krijg errors bij het identificeren voor de beleggingsrekening en de klantenservice schiet ook niet echt op, al sinds 5 februari staat er 'deposit in progress'... 8)7
Bij mij lijkt alles goed gegaan te zijn, maar bij het bedrag (ook 100€) staat nog steeds "Storting is bezig". Dat is al sinds eind vorige week volgens mij.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had 100 euro gestort (meer is ook niet afgeschreven) en gister was het saldo 200,03. Vandaag 197,12.

Heb gister opdracht gegeven om 100 euro op te nemen, ben benieuwd hoe dat afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Haha, had je in eerste instantie nou maar 1000 gestort :9 Ongelooflijk, maar leuk voor je :D

• Webarcher
Webarcher schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:27:
[Afbeelding]

Krijg deze fout ook als ik alleen de naam wil aanpassen
Dit is sinds vandaag wel opgelost door bunq. Nu nog wachten tot ze het storten gefixt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

bllb schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:11:
Haha, had je in eerste instantie nou maar 1000 gestort :9 Ongelooflijk, maar leuk voor je :D
Het moet nog lukken hè :9

Ik denk trouwens sowieso dat het proces niet helemaal klopt. Ik heb mij persoonlijk aangemeld maar storting gedaan vanaf een gezamenlijke rekening zonder (officiëel) akkoord van mijn wederhelft. Bij Robeco gaan ze daar niet (meer) akkoord mee.

[edit] Heb net bericht dat ze erachter zijn dat er een bug in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 17-02-2022 14:09 ]

• lazenia
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 16:44
Ik wil even een issue met jullie delen in de hoop op advies.

Gisteravond zag ik een tweetal afschrijvingen van mijn BUNQ bankrekening t.w. resp. € 8,89 en € 9,01. Dit zijn betalingen aan Google hinatasasa66 met mijn metalcard in de Vietnamese munt VND.
Ik heb deze betalingen niet gedaan en hier ook niemand toestemming voor gegeven. Het lijkt er op dat mijn creditcard gegevens zijn gestolen en misbruikt. Ik heb noodgedwongen mijn metalcard gisteravond geblokkeerd.

De bedragen heb ik via de BUNQ app terug gevraagd, maar ik kreeg vanochtend bericht dat terugbetaling is geweigerd omdat de verkoper het geld al heeft ontvangen. Wel kan ik via de app een dispuut starten over de afschrijvingingen; per afschrijving moet ik dan een bedrag van € 50,- betalen. En voor de aanvraag van een nieuwe metalcard moet ik € 129,- betalen.

Het is bizar dat mijn gegevens ergens zijn gestolen en dat ik vervolgens € 229,- moet betalen om bijna 18 euro terug te krijgen alsmede een nieuwe creditcard. Dit kan niet de bedoeling zijn van BUNQ.
Ik heb BUNQ support gevraagd wat ze hieraan kunnen doen, maar het antwoord is "niets". Zij adviseren om contact op te nemen met de merchant.

Ik heb op internet gezocht naar "Google hinatasasa66" en het blijkt een bekende scam te zijn. Ik lees zelfs dat de spookafschrijvingen doorgaan op de vervangende kaart.

Iemand hier ervaring mee? Of advies?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik adviseer je alle informatie inclusief dat belabberde beleid door te sturen naaar de fraude afdeling van mastercard.. met de roep op hulp. Complaice van bunq op de cc. Klantenservice kennen ze niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het is raar dat ook bij ‘fraude’ je alsnog €50 moet betalen bij Bunq. Zo ben je minder snel geneigd om het chargeback systeem te gebruiken. En als het per transactie is kost het je ook nog flink geld na verloop van tijd.

Vind het jammer dat Bunq er zo mee omgaat, en ben vooral benieuwd naar het hoe en waarom. Bij N26 is dit iig niet het geval, bij Openbank en Revolut weet ik niet. En de normale cc aanbieders rekenen helemaal geen kosten voor een betwisting/fraude melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSjX4WDFU_x_woUvPFTNdmv-YY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYrFIfC7GIZkk93xWirIhhNK.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de klantenservice is mijn beleggingsrekening succesvol geopend en actief. Ondertussen krijg ik deze waarschuwing te zien en wordt er elke dag afgesteld hoeveel dagen ik nog heb om mij (opnieuw) te legitimeren. Wanneer ik dat doe krijg ik echter een foutmelding dat Bunq problemen heeft. Dat ze dit beta durven te noemen, ik vind het meer als alpha overkomen :S

Ik wacht maar weer eens geduldig verder af, want volgens de app heb ik in de afgelopen jaren toch al 5 weken aan tijd bespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
Vraagje: Hoe regelen jullie in de budget-functie een betaling waarvoor je een deel terug krijgt? Ik heb bijvoorbeeld gisteren de rekening bij een café betaald, daarvoor stuur ik een betaalverzoek naar twee vrienden. Het volledige bedrag staat dan als uitgave in mijn budget, terwijl ik eigenlijk maar een derde heb uitgegeven. Hetzelfde geldt voor online bestellingen waarvan je een aantal producten terugstuurt. Nu zet ik de transactie vaak maar op ‘hidden’ zodat hij het budget niet teveel in de war schopt.

Is dit in bunq beter te regelen, of is dit gewoon een limitatie in de budget-functie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:22:
Het is raar dat ook bij ‘fraude’ je alsnog €50 moet betalen bij Bunq. Zo ben je minder snel geneigd om het chargeback systeem te gebruiken. En als het per transactie is kost het je ook nog flink geld na verloop van tijd.

Vind het jammer dat Bunq er zo mee omgaat, en ben vooral benieuwd naar het hoe en waarom. Bij N26 is dit iig niet het geval, bij Openbank en Revolut weet ik niet. En de normale cc aanbieders rekenen helemaal geen kosten voor een betwisting/fraude melding.
Of ik nou nú klant ben of het twee jaar geleden was: mijn ervaring met bunq is dat ze rijk worden aan onverwachte kosten factureren. Dat was toen zo en dat is nu nog zo. En of het nou bunq of N26 of ING bent, ik vind het in geen geval pas geven als er zo met slachtoffers wordt omgesprongen. En ja, dat zou ik ook schrijven over mijn eigen bank.

Dat sommigen hier menen dat het topic read-only is voor niet-klanten van bunq, kan me niet meer interesseren. Ik heb ook genoeg ervaringen met bunq en ook als die niet altijd positief zijn, mag ik die delen. Ik ga ook geen posts meer weghalen. Dat doet een mod maar. Zolang een mod dat niet doet, ga ik ervan uit dat mijn mening binnen het kader van GoT valt. We zitten hier op Tweakers en niet op Together. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blijkbaar werkt bunq nog steeds niet goed met sommige autoverhuurbedrijven: https://www.reddit.com/r/...hare_and_bunq_check_your/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JeroenE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:07:
Blijkbaar werkt bunq nog steeds niet goed met sommige autoverhuurbedrijven: https://www.reddit.com/r/...hare_and_bunq_check_your/
Ik heb dit dus 2 keer gehad met Greenwheels borg die NOOIT terug komt ondanks dat Greenwheels hem allang heeft "gereleased".

Om daar achter te komen moest ik bij greenwheels transactie nummers vragen. Nadat ik die aan Bunq heb gegeven stond het geld ineens weer op mijn rekening. Ik gebruik daar dus maar geen Bunq CC meer voor. Dit is 3x gebeurt, over de laatste 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:22:

Krijg je dit bedrag niet terug dan? Ik heb 3 dagen geleden ook een chargeback gedaan omdat er plotseling een tientje was afgeschreven voor iets in Australie wat ik niet zelf had gedaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een soort borg was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frikandel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Krijg je dit bedrag niet terug dan? Ik heb 3 dagen geleden ook een chargeback gedaan omdat er plotseling een tientje was afgeschreven voor iets in Australie wat ik niet zelf had gedaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een soort borg was :/
Een borg bij fraude is heel kwalijk vind je niet? Daarnaast kost het tussen de €20-500 als je een chargeback oordeel van Mastercard wilt. Begrijp alleen niet zo goed wat ze ermee bedoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:18
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Een borg bij fraude is heel kwalijk vind je niet? Daarnaast kost het tussen de €20-500 als je een chargeback oordeel van Mastercard wilt. Begrijp alleen niet zo goed wat ze ermee bedoelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6rfi6e3s2F_oUncA0gC2rRScnc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/byQdjtDMj1J548xMRlDwNmtX.png?f=fotoalbum_large

Scherm weer even opgezocht. Volgens mij krijg je het wel terug, maar alleen als je in je gelijk staat volgens Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frikandel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]

Scherm weer even opgezocht. Volgens mij krijg je het wel terug, maar alleen als je in je gelijk staat volgens Mastercard.
En als Mastercard het niet eens is bijvoorbeeld en je dat weer moet aanvechten. Vind het een vrij unieke constructie en volgens mij is alleen Bunq degene die dit aanbied. (N26/Revolut hebben dit naar mijn weten niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:07:
Mastercard kan autoverhuurders niet verplichten een kaart te accepteren. Die bedrijven willen zekerheid en een Bunq kaart geeft die misschien niet altijd juist omdat het limiet gekoppeld is aan je banksaldo. Onder het mom van etter safe then sorry snap ik dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:55:
Mastercard kan autoverhuurders niet verplichten een kaart te accepteren.
Tuurlijk kan dat wel. Sterker nog, het staat zelfs in de regels van Mastercard dat wanneer je 1 kaart accepteert je andere ook moet accepteren. Dus je mag eigenlijk helemaal niet zeggen dat je wel een kaart van bank XYZ accepteert, maar niet (hetzelfde soort) kaart van bank PQR.

Het gaat om regel 5.11.1:
5.11.1 Honor All Cards
In the Europe Region, the Rule on this subject is modified as follows.
EEA, Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom
The following Rules apply with respect to acceptance by Merchants in the EEA,
Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom, of Cards issued in the EEA, Serbia,
Gibraltar, and the United Kingdom.
1. A Merchant that accepts Mastercard Credit Cards must accept all Mastercard
Credit Cards issued in the EEA, Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom.
2. A Merchant that accepts Mastercard Debit Cards, including Debit Mastercard
Cards, must accept all Mastercard Debit Cards issued in the EEA, Serbia,
Gibraltar, and the United Kingdom.
3. A Merchant that accepts Mastercard Prepaid Cards must accept all
Mastercard Prepaid Cards issued in the EEA, Serbia, Gibraltar, and the United
Kingdom .
4. A Merchant that accepts Maestro Credit Cards must accept all Maestro Credit
Cards issued in the EEA, Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom.
5.11.2 Merchant Acceptance of Mastercard Cards
5. A Merchant that accepts Maestro Debit Cards must accept all Maestro Debit
Cards issued in the EEA, Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom.
6. A Merchant that accepts Maestro Prepaid Cards must accept all Maestro
Prepaid Cards issued in the EEA, Serbia, Gibraltar, and the United Kingdom.
7. A Merchant is not required to accept Maestro Cards as a condition of accepting
Mastercard Cards, and vice versa.
8. A Merchant is not required to accept Commercial Cards issued in the EEA,
Gibraltar, and the United Kingdom or Business Cards issued in Serbia.
9. A Merchant must not refuse to accept any Card on the basis of the identity of
the Issuer or the Cardholder.
Maar het probleem is natuurlijk dat jij als klant op zich nooit wat rechtstreeks met MasterCard te maken hebt, daar zit altijd weer een andere partij tussen (zoals bunq).
Die bedrijven willen zekerheid en een Bunq kaart geeft die misschien niet altijd juist omdat het limiet gekoppeld is aan je banksaldo. Onder het mom better safe then sorry snap ik dat wel.
Dat is het verschil tussen debit en credit. Als ze enkel credit accepteren hoeven ze niet per se debit te accepteren (en omgekeerd, al komt dat wellicht niet vaak voor).

Maar het probleem is helemaal niet dat ze de kaart niet accepteren, maar dat bung de reservering niet vrijgeeft aan de eindgebruiker, terwijl het autoverhuurbedrijf de reservering wel heeft vrijgegeven.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurde, dit gebeurde jaren geleden ook al regelmatig. Het leek toen opgelost, maar nu is het blijkbaar weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Beekforel schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:26:
Ik had 100 euro gestort (meer is ook niet afgeschreven) en gister was het saldo 200,03. Vandaag 197,12.

Heb gister opdracht gegeven om 100 euro op te nemen, ben benieuwd hoe dat afloopt.
Hier ook een soortgelijk issue denk ik. Had 100 euro gestort, ook om te proberen. Had ik nu een opname van m'n restwaarde geïnitieerd en nu is m'n waarde bijna 200€. Heel raar, het is ook niet beide bedragen bij elkaar opgeteld. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I1Lo8cIbAHcySQVZSLI2yjFzFY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nQZQrvypRyJ2ZCRRSONeeGsu.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is bij mij nu € 150,- geworden in het hoofdoverzicht, denk dat ze de helft van de bug dan gefixed hebben? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Ik ben met bunq beziggeweest om een MOI te kunnen indien tegen mijn voormalige energiemaatschappij. Blijkbaar ondersteund bunq dit niet, als enige bank in Nederland. Ben eerst een paar dagen bezig geweest met uit te leggen wat een MOI (Melding Onterechte Incasso) is aan een Bulgaar, en vervolgens het bericht dat bunq hier niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:46:
[...]
Tuurlijk kan dat wel. Sterker nog, het staat zelfs in de regels van Mastercard dat wanneer je 1 kaart accepteert je andere ook moet accepteren. Dus je mag eigenlijk helemaal niet zeggen dat je wel een kaart van bank XYZ accepteert, maar niet (hetzelfde soort) kaart van bank PQR.

Het gaat om regel 5.11.1:

[...]

Maar het probleem is natuurlijk dat jij als klant op zich nooit wat rechtstreeks met MasterCard te maken hebt, daar zit altijd weer een andere partij tussen (zoals bunq).

[...]
Dat is het verschil tussen debit en credit. Als ze enkel credit accepteren hoeven ze niet per se debit te accepteren (en omgekeerd, al komt dat wellicht niet vaak voor).

Maar het probleem is helemaal niet dat ze de kaart niet accepteren, maar dat bung de reservering niet vrijgeeft aan de eindgebruiker, terwijl het autoverhuurbedrijf de reservering wel heeft vrijgegeven.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurde, dit gebeurde jaren geleden ook al regelmatig. Het leek toen opgelost, maar nu is het blijkbaar weer terug.
Ik snap helemaal wat je bedoelt en inderdaad in lijn met de Mastercard regels mag het inderdaad niet. Echter is het de vraag of dat wettelijk stand zou houden of dat autoverhuurders kiezen voor creditcards met echt krediet erop of een Bunq constructie bijvoorbeeld. Als zij dat in hun Voorwaarden stellen ga jij daar als consument ook mee akkoord.

Wat betreft dat terugboeken van reserveringen lees ik wel vaker dat Bunq dat niet goed doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
mwa schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:00:
Ben eerst een paar dagen bezig geweest met uit te leggen wat een MOI (Melding Onterechte Incasso) is aan een Bulgaar, en vervolgens het bericht dat bunq hier niks mee kan.
Je geeft bij bunq sowieso al toestemming voor een automatische incasso in de app, dus dat lijkt mij logisch? Als je van mening bent dat je geen geldige machtiging hebt afgegeven dan moet je de afschrijving niet toestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:56:
Echter is het de vraag of dat wettelijk stand zou houden of dat autoverhuurders kiezen voor creditcards met echt krediet erop of een Bunq constructie bijvoorbeeld.
Het grote probleem is dat dit helemaal geen wetten zijn en jij er als consument dus niets aan kan doen. Als Mastercard hun eigen regels niet wil handhaven kan jij daar niets tegen doen.Jij kan klagen bij bunq, die kan klagen bij MasterCard en die kan dan klagen bij de onderneming. Maar in de praktijk gebeurd er dus niets en sta jij voor de balie zonder auto te kunnen huren.
Wat betreft dat terugboeken van reserveringen lees ik wel vaker dat Bunq dat niet goed doet.
Ja, dat hoorde ik vroeger ook al regelmatig.

• Aiolos
  • Niet online
JeroenE schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:40:
[...]
Je geeft bij bunq sowieso al toestemming voor een automatische incasso in de app, dus dat lijkt mij logisch? Als je van mening bent dat je geen geldige machtiging hebt afgegeven dan moet je de afschrijving niet toestaan.
Interessant geval wel. Moet je bij bunq altijd akkoord geven, of kun je ook alle incasso's standaard accepteren? Want in dat laatste geval is het niet anders dan andere banken natuurlijk. En dan heb je gewoon je 8 weken de tijd voor storneren of 13 maanden voor de MOI lijkt mij.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• JeroenE
  • Niet online
@Aiolos Je moet altijd eerst toestemming geven. Als je dat doet kan je toekomstige afschrijvingen wel toestaan. Zie ook 25 in de voorwaarden:
25. Direct debits

With a SEPA Direct Debit mandate you can authorize other persons or companies to debit your account. This will allow them to debit money from your account either as a one-off transaction or as a recurring transaction.

Direct debits are great, but they also regularly lead to unpleasant surprises. That’s why we have decided to put you in control. How? The moment a direct debit would normally be debited from your account we will send you a request for payment. If you approve the request, the transaction amount will be debited from your account. If you reject the request, or if you do not accept the request within five calendar days, we will cancel the direct debit and no money will be debited from your account. You can also choose to automatically accept (certain) direct debits. No unpleasant surprises, no debits without mandates: You’re in control!

By accepting these conditions, you authorize us to cancel a direct debit on your behalf in case you do not accept or reject the related payment request within the expiry period and if you have not chosen for direct debits to be accepted automatically.

Please don’t reject direct debit requests regularly and structurally, and also don’t let them expire regularly and structurally. This is considered misuse.

You can pre-approve (whitelist) certain direct debit requests. In case you do so, you authorize us to automatically approve all direct debit requests that fall within the limits that you set. You can also, when accepting a direct debit, choose to accept all future direct debits from that person or organization.
Je kan trouwens nog wel storneren binnen 56 dagen, maar dat kan altijd en is niet afhankelijk van het feit dat je toestemming hebt gegeven.

• Aiolos
  • Niet online
Dan kan ik me inderdaad goed voorstellen dat een MOI niet kan, je hebt immers toestemming gegeven.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Toch wel frappant, ik stuur een bericht naar support dat ik nu toch echt wel flauw ben van die stomme investmentsrekening en dat ik het zsm opgeheven wil zien en even later komt er een soort algemeen bericht binnen dat ze nog steeds met de bug(s) bezig zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Waar heb je dat algemene bericht gezien? Of als reactie van support bedoel je? Overmorgen is het precies een maand geleden dat ik de (nog steeds niet geactiveerd) beleggingsrekening heb geopend, echt een lachertje :F

[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 03-03-2022 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik ben bijna sinds het begin klant (zakelijk) bij bunq maar op deze manier gaat dat niet lang meer duren.
Al 2!! maanden kan ik bijna niets meer met mijn zakelijk rekening doen, geen iDeal betaling, geen virtuele creditcard aanmaken, geen extra rekening. Gelukkig kan ik nog wel geld ontvangen en handmatig overboeken maar dat is echt het enige wat nog kan.

Bij elke handeling krijg ik de Foutmelding: Er zijn geen gegevens gevonden. Support zeg steeds van alles te doen maar na een paar uur zijn die chats gesloten moet ik weer een nieuwe chat starten met alle screenshots en het hele verhaal. Ik heb uit angst dat ik straks helemaal niet meer bij mijn geld kan het gros al overgeschreven naar mijn privé ABN rekening met alle boekhoud rompslomp er omheen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan escaleren, gewone support of sos support doen niks.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tsja... Het is inmiddels een repeterend verhaal, maar support bij bunq is en blijft van een erbarmelijk niveau. Medewerkers weten zich nauwelijks raad met vrijwel alles dat verder gaat dan standaard-vragen. Dan is het lang wachten op een oplossing.

En SOS Support is natuurlijk een compleet lachertje, louter geïntroduceerd voor de bühne zodat ze heel behulpzaam lijken. Maar ook daar hebben ze vaak geen enkel idee als je ook maar iets buiten de gebaande paden gaat.

Zakelijk zou ik daar mijn geld nooit stallen en ook privé zou ik het niet bij al te hoge bedragen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

robbinonline schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:41:
Ik ben bijna sinds het begin klant (zakelijk) bij bunq maar op deze manier gaat dat niet lang meer duren.
Al 2!! maanden kan ik bijna niets meer met mijn zakelijk rekening doen, geen iDeal betaling, geen virtuele creditcard aanmaken, geen extra rekening. Gelukkig kan ik nog wel geld ontvangen en handmatig overboeken maar dat is echt het enige wat nog kan.

Bij elke handeling krijg ik de Foutmelding: Er zijn geen gegevens gevonden. Support zeg steeds van alles te doen maar na een paar uur zijn die chats gesloten moet ik weer een nieuwe chat starten met alle screenshots en het hele verhaal. Ik heb uit angst dat ik straks helemaal niet meer bij mijn geld kan het gros al overgeschreven naar mijn privé ABN rekening met alle boekhoud rompslomp er omheen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan escaleren, gewone support of sos support doen niks.
Ik zou bijna zeggen: stuur John Do NL hier een privé bericht, aangezien hij contacten heeft binnen bunq die zaken wat sneller kunnen escaleren. Zou niet de bedoeling moeten zijn, maar nood breekt wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Recent mijn passen moeten vervangen, maar dat ging niet omdat mijn naam te lang was, maar 't bleek een bug ipv "oh dat geneuzel met mijn 4 doopnamen weer eens" :+ . Support-chat gaf dag later bericht en binnen paar minuten opgelost en de onterecht getriggerde kosten voor 2e pas gecorrigeerd (de mdw wachtte tot ik alles had afgerond). Helaas bleef een event voor de paswissel staan, weekje later weer support-chat aangemaakt en weer snel opgelost. Vind het niet erg prettig dat ik dan een actie MOET doorlopen en dan annuleren, beetje akelig altijd vind ik :P

Support was verder correct en relatief snel en ik zie het als 1 bug (is gerelateerd), maar krijg toch altijd het idee dat ze bepaalde functionaliteiten slecht testen of beroerd programmeren. Verder werkt overmaken/iDeal/betaalverzoeken allemaal prima, maar er blijft altijd dat knagende net-niet-gevoel. Had zoveel beter KUNNEN zijn zeg maar.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag een "spook incasso" ontvangen van €129,50 iets van foot work ...... of zoiets. Incasso geweigerd maar bij thuis komst kon ik die incasso niet meer terug vinden.
Is maar een klein bedrag maar toch even goed uitkijken.
Contact opnemen met bunq helpdesk heeft geen zin, heb nog een tweetal vragen uitstaan 3 a 4 maanden dus dat is kansloos om die spook incasso te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb nu toch 100 euro uitgekeerd gekregen van de Easy Investments rekening. Staat nu nog 97 euro op. 8)7

(had 100 euro gestort)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Haha, dat zijn de betere deals. Bij mij is vandaag na meer dan een maand wachten één van de stortingen op de Easy Investments rekening zonder verdere berichtgeving 'refused'. Eens kijken wat er met de andere storting gaat gebeuren.

Ik blijf het van mezelf raar vinden dat ik het allemaal maar accepteer, bij een andere bank zou ik al lang weggeweest met zo'n slechte service :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
Beekforel schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:56:
Heb nu toch 100 euro uitgekeerd gekregen van de Easy Investments rekening. Staat nu nog 97 euro op. 8)7

(had 100 euro gestort)
Heel bijzonder. Ik heb 50 euro gestort en dat is nog steeds 50 euro waard. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

De laatste update heeft voor mij het rare bedrag bij easyInvestments gefikst, staat nu weer op 0€ zoals het hoort, en ik heb na iets meer dan 2 weken m'n geld weer terug van de investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Mail ontvangen van bunq waarin ze zeggen de problemen met Easy Investments aan te gaan pakken. Over de voortgang zullen ze dan 5 april berichten:
We want to thank you for being part of our Easy Investments Beta and helping us put your money to work. Because of all the valuable insights and feedback you’ve given us over the past weeks, we’ll be able to:
  • Solve any issues you may have had withdrawing funds from your Easy Investments account;
  • Automate our partner Birdee’s verification process, so we can approve your account faster;
  • Fix the deposited amounts as shown in your app, so you have a clear view of your investments.
Of course Birdee and us are committed to solving these and any other remaining issues as fast as possible, so you can enjoy earning more effortlessly. We’ll provide you with further updates on Tuesday, April 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
robbinonline schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:41:

Vorige week een bericht gekregen van support dat het opgelost is, na weer een ticket geopend te hebben. En het is inderdaad opgelost. Het heeft nu wel mijn ogen geopend om te kijken naar alternatieven maar eigenlijk is er niet wat er in de buurt komt.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hier weer zojuist een melding dat ik een kaart moet vervangen die al lang geblokkeerd en verwijderd is... :X

Verder verwacht ik binnenkort een som geld voor verkoop van een van mijn auto's, zal ik dit aan support moeten melden dat niet opeens compliance er tussendoor komt rammen als een malloot?

Overigens ernstig dat je daar bang voor bent zeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
bluewalk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:19:
Hier weer zojuist een melding dat ik een kaart moet vervangen die al lang geblokkeerd en verwijderd is... :X

Verder verwacht ik binnenkort een som geld voor verkoop van een van mijn auto's, zal ik dit aan support moeten melden dat niet opeens compliance er tussendoor komt rammen als een malloot?

Hier vandaag hetzelfde. Melding om een kaart te vervangen dit allang is gedeactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Webarcher schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Hier vandaag hetzelfde. Melding om een kaart te vervangen dit allang is gedeactiveerd
Na drie dagen een antwoord van support:
Hi there bluewalk 👋
Thank you for reaching out to us, I am here to help you out!

I have checked and it seems that indeed, the card has been cancelled. It seems that this is a bug in our system that has already been reported and our agents are working on the case already. They will test everything thoroughly before they can release a fix, and this requires some time. This is to ensure everything works smoothly, and to offer you the best bunq experience. You will receive a message in the app once we release the fix! 🌈

For now, I kindly ask you for bit of patience until we resolve this issue for you!

Our community is amazing, that is why we would advise you to check out our knowledge sections under https://go.bunq.com/link/knowledge and explore more about bunq 🌍 Have a great day!
Aardig bug als dat al een jaar duurt... Vorige keer kreeg ik em weg door hem te vervangen, maar nu wilt men er ff 9 euro voor vangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:19:

Als het bedragen zijn van meer dan 10K zou ik het zeker aankaarten bij Bunq. Hun Compliance afdeling is kampioen accounts blokkeren bij grote afwijkingen, zonder dit te communiceren. Als het ‘minor’ dingen zijn nemen ze nog contact met je op en vragen ze je om loonstroken en dergelijke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Als het bedragen zijn van meer dan 10K zou ik het zeker aankaarten bij Bunq. Hun Compliance afdeling is kampioen accounts blokkeren bij grote afwijkingen, zonder dit te communiceren. Als het ‘minor’ dingen zijn nemen ze nog contact met je op en vragen ze je om loonstroken en dergelijke.
Vorig jaar de overwaarde van mijn verkochte woning gestort gekregen, wat een bedrag met 5 nullen was en dat ging zonder problemen. Misschien dat bunq checkt of het bedrag van een notaris afkomt en het daarom probleemloos ging maar het zou niet best zijn als ze zomaar uit het niets je account blokkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Even mijn ervaring over bunq delen, terwijl ik er al 2 jaar (!) geen klant meer mag zijn.

Vandaag is mijn belastingaangifte door mijn adviseur ingevuld. Op afstand, want ik heb corona. Ik check net de aangifte, staat er een bankrekening van bunq bij. Voor de goede orde: in februari 2020 werd ik door deze ‘bank’ de deur gewezen. Het zou dus niets met mijn inkomstenbelasting 2021 te maken moeten hebben.

Maar klaarblijkelijk heeft bunq aangegeven dat ik een bedrag in de drie nullen op mijn bankrekening had staan op 1 januari 2021 en 10 euro lager op 31 december 2021. Dat kan toch niet, want de rekening was gesloten en bovendien: leeg.

Hoe kan zoiets dan toch in een aangifte belanden? Ik snap dat niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:38:
Even mijn ervaring over bunq delen, terwijl ik er al 2 jaar (!) geen klant meer mag zijn.

Vandaag is mijn belastingaangifte door mijn adviseur ingevuld. Op afstand, want ik heb corona. Ik check net de aangifte, staat er een bankrekening van bunq bij. Voor de goede orde: in februari 2020 werd ik door deze ‘bank’ de deur gewezen. Het zou dus niets met mijn inkomstenbelasting 2021 te maken moeten hebben.

Maar klaarblijkelijk heeft bunq aangegeven dat ik een bedrag in de drie nullen op mijn bankrekening had staan op 1 januari 2021 en 10 euro lager op 31 december 2021. Dat kan toch niet, want de rekening was gesloten en bovendien: leeg.

Hoe kan zoiets dan toch in een aangifte belanden? Ik snap dat niet.
Omdat ze niks kunnen bij Bunq.

Ik krijg zojuist een mail dat ik voor 28 maart moet aanmelden met een personal account op mijn zakelijke rekening in verband met UBO wetgeving. Dus ik heb nu 3 werkdagen om een personal account aan te maken en door de UBO controle heen te komen....

Het wordt steeds beter. Support is goed verstopt in de app. En nu mag ik 2 uur wachten totdat er een medewerker in de chat tijd voor me heeft. ING kost minder en die kan ik op 10 manieren bereiken binnen 5 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door -DarkShadow- op 22-03-2022 16:31 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik heb vandaag nieuwe Easy Savings spaarrekening geopend bij Bunq. Verder heb ik daar geen producten, je hoeft geen Bunq betaalrekening te hebben.

De procedure verliep goed, in 5 minuten had ik werkende rekening. Voor de zekerheid wat op gestort en weer teruggeboekt, via Ideal (Instant Payment).

Maar nu mijn vraag. Ik heb geen pincode voor de app in kunnen stellen, werd ook niet om gevraagd.
Is het normaal, dat je de Bunq app zo kan openen en transacties doen? Lijkt me niet echt veilig.

[ Voor 5% gewijzigd door Wenzel op 28-03-2022 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
Wenzel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:37:
Ik heb vandaag nieuwe Easy Savings spaarrekening geopend bij Bunq. Verder heb ik daar geen producten, je hoeft geen Bunq betaalrekening te hebben.

De procedure verliep goed, in 5 minuten had ik werkende rekening. Voor de zekerheid wat op gestort en weer teruggeboekt, via Ideal (Instant Payment).

Maar nu mijn vraag. Ik heb geen pincode voor de app in kunnen stellen, werd ook niet om gevraagd.
Is het normaal, dat je de Bunq app zo kan openen en transacties doen? Lijkt me niet echt veilig.
Dat is inderdaad normaal bij bunq, stukje gebruiksgemak denk ik. Standaard kun je tot €200 zonder pincode versturen. Je kunt dit aanpassingen in de instellingen aanpassen of helemaal uitzetten. Zeker voor een spaarrekening kan ik me voorstellen dat dit minder noodzakelijk is omdat je waarschijnlijk niet dagelijks geld terugboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bluewalk schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
Na drie dagen een antwoord van support:
Aardig bug als dat al een jaar duurt... Vorige keer kreeg ik em weg door hem te vervangen, maar nu wilt men er ff 9 euro voor vangen 8)7
Ik ben ook altijd wat sceptisch bij bugs en contact met support, maar ze wachten wel netjes tot alles 'goed' is als je met kaarten bestellen kosten voorgeschoteld krijgt. Bij mij werd het direct refunded/gecorrigeerd.

Blijf het maar een buggy gedoe vinden af en toe, en dan maar nieuwe producten verzinnen. Als je nou je product en support oppoetst, raden mensen je vanzelf aan bij anderen. Doe een referral-systeem erin voor een maandje gratis premium of whatever en je bent binnen. Begrijp me niet verkeerd, functioneel (op de bugs na) ben ik happy met bunq, maar ik ga het mijn vrienden echt niet aanraden. Last time I did that it did not end well. Naja, het product Joint ended :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Ik ben ook altijd wat sceptisch bij bugs en contact met support, maar ze wachten wel netjes tot alles 'goed' is als je met kaarten bestellen kosten voorgeschoteld krijgt. Bij mij werd het direct refunded/gecorrigeerd.

Blijf het maar een buggy gedoe vinden af en toe, en dan maar nieuwe producten verzinnen. Als je nou je product en support oppoetst, raden mensen je vanzelf aan bij anderen. Doe een referral-systeem erin voor een maandje gratis premium of whatever en je bent binnen. Begrijp me niet verkeerd, functioneel (op de bugs na) ben ik happy met bunq, maar ik ga het mijn vrienden echt niet aanraden. Last time I did that it did not end well. Naja, het product Joint ended :+
De hoofdreden dat ik vertrok is de Support die je dagen laat wachten voor je een antwoord krijgt. Zit nu (zo goed als) volledig bij Revolut en de langste wachttijd die ik heb gehad daar was 2,5u(in het weekend), maar gemiddeld zijn ze er binnen 20 min bij me (heb het premium pakket).

Bij Bunq mag je de hoofdprijs betalen (tuurlijk je krijgt er veel voor) maar ook voor onzin vind ik (denk aan de huidige app lay out de social media insteek etc etc,).

Heb dit al eerder gezegd, Bunq an sich is niet een slecht product maar de laatste koersen van de afgelopen 2-3 jaar ogen alsof Bunq vergeet dat het in beginsel een bank is. En als Ali dit niet in gaat zien en meer doet met de feedback van zijn klanten (in plaats van het te negeren of zeggen dat dit een kleine groep is die het hardst schreeuwt) zal het hem alleen maar klanten gaan kosten in vooral NL. In het buitenland geloof ik dat de prijzen nog enigszins fair zijn omdat de banken daar veel duurder zijn dan in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:27:
De hoofdreden dat ik vertrok is de Support die je dagen laat wachten voor je een antwoord krijgt. Zit nu (zo goed als) volledig bij Revolut en de langste wachttijd die ik heb gehad daar was 2,5u(in het weekend), maar gemiddeld zijn ze er binnen 20 min bij me (heb het premium pakket).

Bij Bunq mag je de hoofdprijs betalen (tuurlijk je krijgt er veel voor) maar ook voor onzin vind ik (denk aan de huidige app lay out de social media insteek etc etc,).

Heb dit al eerder gezegd, Bunq an sich is niet een slecht product maar de laatste koersen van de afgelopen 2-3 jaar ogen alsof Bunq vergeet dat het in beginsel een bank is. En als Ali dit niet in gaat zien en meer doet met de feedback van zijn klanten (in plaats van het te negeren of zeggen dat dit een kleine groep is die het hardst schreeuwt) zal het hem alleen maar klanten gaan kosten in vooral NL. In het buitenland geloof ik dat de prijzen nog enigszins fair zijn omdat de banken daar veel duurder zijn dan in NL.
Helemaal mee eens: het gaat om geld en dan willen mensen gewoon vrijwel direct iemand 'aan de lijn' kunnen krijgen. De SOS-functie is ook zo SOS niet, dat is toch niet uit te leggen? Die Ali is sowieso een nogal raar figuur die deels out of touch is met de echte normale wereld, dus het zou misschien ook niet gek zijn om eens een ander figuur daar de scepter te laten zwaaien. Eentje die weet wat klantenbinding en service is.

Natuurlijk klaagt niet iedereen, ook bij normale banken zijn er vast genoeg klanten die zuchten en toch maar gewoon doorgaan en geen actieve feedback geven. Dat is geen reden om te doen alsof er niks aan de hand is. Elke vorm van kritiek moet je zien als verbeterkans. Tis heel simpel: als je product goed is en je support ook, doen mensen veel minder moeilijk over de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Geheel terzijde… maar vorige week iemand geholpen met een ING rekening. Blijkbaar heeft ook ING een in-app chat functie. Tot mijn verbazing reageerde ING binnen 5 min en wat probleem binnen 1 min opgelost.

Wat overigens aan de hand was… was dat ING de rekening van die persoon helemaal had geblokkeerd nadat ze haar bunq rekening had aangevuld via de top-up functie. Bij de 2e top-up kwamen we erachter dat niets meer werkte. Maar goed, rekening werd na contact met ING direct weer vrijgeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:10:
[...]

Geheel terzijde… maar vorige week iemand geholpen met een ING rekening. Blijkbaar heeft ook ING een in-app chat functie. Tot mijn verbazing reageerde ING binnen 5 min en wat probleem binnen 1 min opgelost.

Wat overigens aan de hand was… was dat ING de rekening van die persoon helemaal had geblokkeerd nadat ze haar bunq rekening had aangevuld via de top-up functie. Bij de 2e top-up kwamen we erachter dat niets meer werkte. Maar goed, rekening werd na contact met ING direct weer vrijgeven.
Als het bij Bunq ook zo snel kon zou het veel fijner zijn voor klanten. Nou is ING een stuk groter dan Bunq, maar als Bunq binnen 30-60Min kan reageren (en bij SOS binnen 5 min) zouden er een stuk minder klachten zijn bij bunq omdat dingen waar klanten tegen aan lopen meteen opgevangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik was vanmiddag bij de mediamarkt in Duitsland. Ik kon met Apple pay en zelfs met fysieke kaart geen 800 euro pinnen. Weet iemand hoe dit kan? Is dit een instelling? Bedrag maar verstuurd naar mijn ABN rekening en daarmee werkte het gelijk. Heel vervelend…

Toegestane landen staat op Wereldwijd en dagelijkse limiet op €5000. Dagelijkse limiet pinopnames is €500 maar dat kan ik niet aanpassen. Ik ga er ook vanuit dat dit cash opnames zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door qwasd op 16-04-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
Toegestane landen staat op Wereldwijd en dagelijkse limiet op €5000. Dagelijkse limiet pinopnames is €500 maar dat kan ik niet aanpassen. Ik ga er ook vanuit dat dit cash opnames zijn?
Zowel de iban rekening heeft een instelbare limiet als de pas. Staat los van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:43
Heeft iemand hier een developer-account bij bunq, en zou diegene eens kunnen checken of 'ie kan inloggen?

Na werkzaamheden in de straat heeft Ziggo me een ander IP gegeven, en dus kan ik geen geautomatiseerde betalingen meer uitvoeren omdat het nieuwe IP niet gewhitelist is. Ik dacht even m'n nieuwe IP toe te voegen, maar na het invullen van m'n cijfercode in de developer console krijg ik de melding dat er iets mis is en bunq op de hoogte is gesteld.

Ik heb zelfs geprobeerd een nieuw developer account aan te maken en daar een nieuwe app aan te maken. Ook daar kom ik niet door de check heen, met een vage melding dat er meer informatie nodig is.

Ik heb vorige week donderdag een SOS ticket geopend, maar kreeg doodleuk te horen dat het een bug is en dat ze er "zo snel mogelijk naar gaan kijken". Handmatig IP's wisselen was er niet bij, en dat is ergens wel begrijpelijk, maar dit betekent wel dat ik 150+ klanten op hun betaling moet laten wachten.

Dit is toch gewoon core-business van bunq? Ik snap dat bugs nooit uitkomen, maar het is al de zoveelste keer dat ik met ze in de clinch lig met ze om een bug. Ik heb 9 maanden dubbele kosten betaald vanwege een bug, kan na 5 maanden nog steeds geen USD-rekening openen. Het is dat ze de enige bank zijn met een API (als ie werkt), anders was ik allang weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net bij een incasso verzoek van de belastingdienst (wegenbelasting) dat er geen beschrijving meer bij de incasso staat. Is dat nieuw/bug of instelling die aangepast moet worden (niet kunnen vinden)?
Vorige incasso wegenbelasting stond de beschrijving er nog wel bij in de incasso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:56:
Zag net bij een incasso verzoek van de belastingdienst (wegenbelasting) dat er geen beschrijving meer bij de incasso staat. Is dat nieuw/bug of instelling die aangepast moet worden (niet kunnen vinden)?
Vorige incasso wegenbelasting stond de beschrijving er nog wel bij in de incasso.
Ik hoorde van mijn ouders dat bij de Rabo er ook geen omschrijving stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:37:
[...]

Ik hoorde van mijn ouders dat bij de Rabo er ook geen omschrijving stond.
Oke, Bedankt!
Zal een vraag bij de Belastingdienst/RDW droppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
Ik ben benieuwd: Wat zijn jullie verwachtingen voor morgenavond bij Update 20? Of wat hopen jullie dat er komt?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mwa

mwa

JSD00 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:59:
Ik ben benieuwd: Wat zijn jullie verwachtingen voor morgenavond bij Update 20? Of wat hopen jullie dat er komt?
Ik denk dat na de bomen ze in struiken willen gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
In december gaf bunq aan iets van hypotheken te willen gaan aanbieden in samenwerking met Tulp Hypotheken. Volgens mij is dat tot nu toe niet live gegaan. Wellicht dat dat dan nu gebeurt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik hoop bugfixes, want die worden constant vooruit geschoven. Nee kan beter een investment functie beta gooien zonder ook dat te testen... we gaan het zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Een snellere respons tijd van de Support. Dat zou heel veel klanten vrolijker stemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

JSD00 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:59:
Redesign van de app? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
bluewalk schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:47:
Ik hoop bugfixes, want die worden constant vooruit geschoven.
Ik denk dat ze continue bezig zijn met het fixen van bugs, maar dan nog kan het natuurlijk zijn dat de bugs waar jij last van hebt nog niet de benodigde aandacht gekregen hebben.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:03:
Een snellere respons tijd van de Support. Dat zou heel veel klanten vrolijker stemmen
Wat mij betreft is dit het enige waar bunq op dit moment aan zou moeten werken.

over features en bugs en de layout van de app kun je vanalles vinden, maar als je je bank niet kunt bereiken als je een probleem hebt, kun je die bank gewoon niet als volwaardig vertrouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door mcDavid op 03-05-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:12:
[...]

Wat mij betreft is dit het enige waar bunq op dit moment aan zou moeten werken.

over features en bugs en de layout van de app kun je vanalles vinden, maar als je je bank niet kunt bereiken als je een probleem hebt, kun je die bank gewoon niet als volwaardig vertrouwen.
Vooral na de prijsverhoging van afgelopen jaar, is een Support die binnen 1u kan reageren wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Kon de update al downloaden en ben in ieder geval blij dat ze de 'spaar' accounts weer los getrokken hebben en dat je zelf kan kiezen wat je wil groeperen op de homepage in de app.

Factuur scannen op de webversie is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
De nieuwe webapp ziet er inderdaad goed uit! Wat betreft betere support, schijnbaar is er nu ook zoiets als ‘SuperTickets’ whatever that may be:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtaU0UmY9XGiEvG-gDYrLnjudt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kCZsIaDjFtA9zl3tcBFvPoam.png?f=fotoalbum_large
Volgens mij niet genoemd tijdens de presentatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:39
JSD00 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:12:
De nieuwe webapp ziet er inderdaad goed uit! Wat betreft betere support, schijnbaar is er nu ook zoiets als ‘SuperTickets’ whatever that may be:
[Afbeelding]
Volgens mij niet genoemd tijdens de presentatie.
Als ik het goed lees, hoe meer communitypunten hoe sneller je geholpen wordt of zoiets. Tja, voor mij is het een bank, geen social media ofzo, dus mocht het echt zo zijn dan vind ik dat best spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
noodgang schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:52:
Als ik het goed lees, hoe meer communitypunten hoe sneller je geholpen wordt of zoiets. Tja, voor mij is het een bank, geen social media ofzo, dus mocht het echt zo zijn dan vind ik dat best spijtig
Als ik het goed begrijp krijg je die punten pas als een helpdeskverzoek is afgehandeld en je feedback hebt gegeven over dat verzoek.

Dus als je nooit wat vraagt krijg je blijkbaar geen punten en kan je ook nooit snel geholpen worden?

Bovendien kan de helpdeskmedewerker jou ook beoordelen waardoor je meer punten kan krijgen en sneller geholpen kan worden.

Het staat er niet letterlijk, maar dat houdt dan blijkbaar ook in dat als je een slechte beoordeling krijgt je ook niet sneller geholpen zal worden.

Zie hier voor de uitleg.

Ik kan wel begrijpen dat men minder tijd kwijt wil zijn aan "domme vragen" van dezelfde persoon, maar ook iemand die 10 keer een "domme vraag" heeft gesteld kan de 11e keer wel een echt groot probleem hebben. Het lijkt mij in ieder geval geen handige ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:51:
[...]
Als ik het goed begrijp krijg je die punten pas als een helpdeskverzoek is afgehandeld en je feedback hebt gegeven over dat verzoek.

Dus als je nooit wat vraagt krijg je blijkbaar geen punten en kan je ook nooit snel geholpen worden?

Bovendien kan de helpdeskmedewerker jou ook beoordelen waardoor je meer punten kan krijgen en sneller geholpen kan worden.

Het staat er niet letterlijk, maar dat houdt dan blijkbaar ook in dat als je een slechte beoordeling krijgt je ook niet sneller geholpen zal worden.

Zie hier voor de uitleg.

Ik kan wel begrijpen dat men minder tijd kwijt wil zijn aan "domme vragen" van dezelfde persoon, maar ook iemand die 10 keer een "domme vraag" heeft gesteld kan de 11e keer wel een echt groot probleem hebben. Het lijkt mij in ieder geval geen handige ontwikkeling.
Ik denk dat bunq beter moet uitleggen wat het nu precies betekent, want met de oneliner die er nu staat kan je alle kanten op.

Natuurlijk zou elke (betalende) bunqer een geweldige support ervaring moeten krijgen. En natuurlijk zou elke gebruiker die zich zwaar misdraagt op Together of tegen support medewerker, daar ook de consequenties van moeten dragen. Tot slot is er denk ik ook niets mis om gebruiker die helpen of attent zijn te erkennen.

Echter, door de beperkte uitleg van bunq kan je het interpreteren als “standaard wacht je dagen, en als je genoeg punten hebt helpen we je binnen uren”… die reactie snap ik als je tijd naar de huidige support tijden soms.

Ik gok (nadruk op gok) dat bunq bedoeld: we werken hard aan het verder verbeteren van support. Iedere gebruiker verdient een geweldige support ervaring waarbij je snel geholpen wordt. Maar als het in situaties te druk wordt, dan hallen we high level gebruikers naar voren.

Ook hier zou je iets van kunnen vinden, maar is mijns inziens wel een wereld van verschil met hoe de meeste mensen het nu lezen.

Kortom: denk dat bunq het beter moet uitleggen zodat we allemaal hetzelfde lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Wat vinden jullie van de bunq Jackpotten?

Zouden er zoveel accounts zijn met weinig activiteit dat ze het gebruik van bunq willen pushen bij de mensen die meerdere banken gebruiken?

Ben benieuwd of de mensen met meerdere banken niet gewoon geld zouden rond kunnen pompen om hun jackpot kansen te verhogen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
John Do NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:40:
Kortom: denk dat bunq het beter moet uitleggen zodat we allemaal hetzelfde lezen ;)
Ja, maar dat is ook al een paar jaar de kritiek op iedere nieuwe uitleg die bunq plaatst. Ze schrijven alles op een happy-clappy-marketing manier waardoor het volkomen onduidelijk is wat ze nu echt bedoelen.
Maar als het in situaties te druk wordt, dan hallen we high level gebruikers naar voren.
Afgezien dat het dus al onduidelijk hoe je een "high level" gebruiker wordt zie ik eerlijk gezegd niet in waarom je die eerder zou willen helpen dan iemand die toevallig gisteren klant is geworden.

Ik snap dat jij dit niet hebt verzonnen, maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Iedere klant zal min of meer op zichzelf staan (nouja, in dit draadje komen ze dan toevallig wel bij elkaar) maar het is niet zoiets dat je aan een key-user iets uitlegt en dat die dan aan al de collega's van dezelfde afdeling kan doorgeven wat er aan de hand is.
Een beetje hetzelfde als de vorige "win geld" acties. Het zal via het marketingbudget vast iets opleveren (als: het levert meer op dan het kost), maar ik zou als klant liever hebben dat ze problemen oplossen ipv geld uitdelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
John Do NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat bunq beter moet uitleggen wat het nu precies betekent, want met de oneliner die er nu staat kan je alle kanten op.

Natuurlijk zou elke (betalende) bunqer een geweldige support ervaring moeten krijgen. En natuurlijk zou elke gebruiker die zich zwaar misdraagt op Together of tegen support medewerker, daar ook de consequenties van moeten dragen. Tot slot is er denk ik ook niets mis om gebruiker die helpen of attent zijn te erkennen.

Echter, door de beperkte uitleg van bunq kan je het interpreteren als “standaard wacht je dagen, en als je genoeg punten hebt helpen we je binnen uren”… die reactie snap ik als je tijd naar de huidige support tijden soms.

Ik gok (nadruk op gok) dat bunq bedoeld: we werken hard aan het verder verbeteren van support. Iedere gebruiker verdient een geweldige support ervaring waarbij je snel geholpen wordt. Maar als het in situaties te druk wordt, dan hallen we high level gebruikers naar voren.

Ook hier zou je iets van kunnen vinden, maar is mijns inziens wel een wereld van verschil met hoe de meeste mensen het nu lezen.

Het is volslagen lachwekkend. Klantenservice van een bank moet volledig losstaan van wat er gebeurt op een of ander gecensureerd forum. Een overbetaalde bank met de meest belabberde service. Het blijft een bijzondere combinatie.

Hier wordt uitgelegd hoe je score wordt bepaald: https://together.bunq.com...nd-how-do-i-earn-points/3. Je kunt als gebruiker ook punten en minpunten krijgen van Support. Straks krijg je nog minpunten als je gaat klagen omdat je probleem niet wordt opgelost. :')

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 04-05-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@TexMex Er staat al letterlijk dat je 10 minpunten krijgt als je 1 of 2 sterren krijgt na een supportverzoek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:39
Hoeveel pluspunten krijg ik door al jaren klant te zijn en nog nooit een beroep te hebben gedaan op de klantenservice?
Wat een raar systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
Louw Post schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:44:
Wat vinden jullie van de bunq Jackpotten?

Zouden er zoveel accounts zijn met weinig activiteit dat ze het gebruik van bunq willen pushen bij de mensen die meerdere banken gebruiken?

Ben benieuwd of de mensen met meerdere banken niet gewoon geld zouden rond kunnen pompen om hun jackpot kansen te verhogen? :P
Je moet het sowieso een poosje vasthouden in je Easy Savings en het lijkt ook gelimiteerd qua bedrag. Ik vind het een bijzondere move en geeft ook niet echt het idee van een serieuze bank. Maar als ik win zeg ik er ook geen nee tegen😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

Als ik een extra boom plant in mijn tuin, krijg ik dan een dag korter op support wachttijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De aflevering Nosedive van Black Mirror begint op deze manier steeds meer werkelijkheid te worden

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 04-05-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
JoelvanDaalen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:
Je moet het sowieso een poosje vasthouden in je Easy Savings en het lijkt ook gelimiteerd qua bedrag.
Die limiet staat niet in de uitleg, of lees ik er over heen? Wel dat het geld moet blijven staan, zonder verder te specificeren hoe lang.

Ik neem aan dat ze het bedrag bekijken op het moment van de trekking. Ik snap ook niet helemaal hoe het precies werkt als je het geld laat staan. Telt het alleen mee voor de eerstvolgende trekking of telt het ook mee voor de trekkingen daarna?

Bijvoorbeeld: je hebt nu 100 euro op je rekening staan en je stort en 100 euro bij. Dan heb je voor die extra storting van 100 euro dus extra kans bij de eerste trekking.
Is het dan zo dat je bij de tweede trekking geen extra kans hebt omdat je saldo begon op 200 en je geen tweede extra storting hebt gedaan? Of heb je dan opnieuw extra kans voor die 100 euro storting?

In het eerste geval, kan je dan voor de tweede trekking die 200 euro er af halen (= geen extra kans) en dan na de tweede trekking die 200 euro er weer opzetten zodat je voor de storting van 200 euro extra kans hebt?

EDIT: Of ik moet zelf beter lezen.... Verderop staat het wel uitgelegd. Je krijgt per dag punten voor het saldo wat op al je rekeningen staat. Dus hoe meer en hoe langer, hoe meer extra kans.

Dus hoe rijker je bent hoe meer kans je hebt om geld te winnen :X

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenE op 04-05-2022 12:31 . Reden: beter lezen, Jeroen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
JeroenE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Die limiet staat niet in de uitleg, of lees ik er over heen? Wel dat het geld moet blijven staan, zonder verder te specificeren hoe lang.

Ik neem aan dat ze het bedrag bekijken op het moment van de trekking. Ik snap ook niet helemaal hoe het precies werkt als je het geld laat staan. Telt het alleen mee voor de eerstvolgende trekking of telt het ook mee voor de trekkingen daarna?

Bijvoorbeeld: je hebt nu 100 euro op je rekening staan en je stort en 100 euro bij. Dan heb je voor die extra storting van 100 euro dus extra kans bij de eerste trekking.
Is het dan zo dat je bij de tweede trekking geen extra kans hebt omdat je saldo begon op 200 en je geen tweede extra storting hebt gedaan? Of heb je dan opnieuw extra kans voor die 100 euro storting?

In het eerste geval, kan je dan voor de tweede trekking die 200 euro er af halen (= geen extra kans) en dan na de tweede trekking die 200 euro er weer opzetten zodat je voor de storting van 200 euro extra kans hebt?

EDIT: Of ik moet zelf beter lezen.... Verderop staat het wel uitgelegd. Je krijgt per dag punten voor het saldo wat op al je rekeningen staat. Dus hoe meer en hoe langer, hoe meer extra kans.

Dus hoe rijker je bent hoe meer kans je hebt om geld te winnen :X
Inderdaad, en dus niet alleen Easy Savings maar alle rekeningen. Daar had ik ook even overheen gelezen.

De limiet is niet beschreven maar lijkt staan op 10K, ze hebben dus wel nagedacht over wat je als laatste zegt. Het is gelimiteerd om iedereen een wat eerlijkere kans te geven en anders zouden Business gebruikers denk ik ook veel grotere kans maken om te winnen.
Pagina: 1 ... 107 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"