Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend stom van bunq om zo als de underdog te gaan janken via een persbericht. Vecht het dan uit via de rechtbank. Op deze manier publieke druk via twitter te zetten (betalen influenzers om te verspreiden), gaat echt alleen maar averechts werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En aanvankelijk werd Easy Money van bunq ook nog exáct zo gestileerd als easyMoney van de easyGroup. Hoe ongelooflijk dom kun je zijn. Dat is simpelweg vragen om problemen. Inmiddels hebben ze die schrijfwijze dus al laten varen. Maar ik kan me voorstellen dat de easyGroup hier vanwege hun eigen easyMoney (en andere easy-diensten) nog steeds niet blij van wordt.

En dan de lachwekkende voorbeelden die bunq noemt van compleet onvergelijkbare situaties. De communicatie-afdeling van deze club is blijkbaar nog steeds van een bizar laag niveau.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
Ontzettend stom van bunq om zo als de underdog te gaan janken via een persbericht. Vecht het dan uit via de rechtbank. Op deze manier publieke druk via twitter te zetten (betalen influenzers om te verspreiden), gaat echt alleen maar averechts werken.
Janken zijn ze goed in bij Bunq (wanneer ze niet kunnen censureren natuurlijk) >:).

Net zoals die "kleine" groep luide gebruikers die niet blij waren met de nieuwe app. Of het opheffen van bestaande abonnementen, of prijsverhogingen :), of de negatieve app reviews.

Beter stoppen ze die energie ergens anders in en hernoemen ze het abonnement gewoon. Dat doen ze immers toch zo'n beetje elk jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
Is Bunq bank handig om andere mensen mee op te lichten? Iig adviseer ik om geen handel te drijven op de tweedehandse markt met iemand die Bunq bank heeft. NIET DOEN.
Tenzij bunq bank een keertje iets doet aan dit soort dingen. Maar waarschijnlijk niet.

1. Nee we doen niet aan crypto exchanges... (Geen criminaliteit gewoon de toekomst, en lekker handelen. Niks crimineels aan.)
2. Ja we laten onze service wel lekker gebruiken voor echte scammers. (Toe maar, ga maar lekker crimineel zijn dit promoten we !! Want met onze service maakt het super makkelijk voor scammers!!)

Wat een grap bank zeg. Kansloos.

[ Voor 21% gewijzigd door Immutable op 27-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:35
@Immutable wat een warrig verhaal zeg, wat probeer je nou te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Ascension schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:27:
@Immutable wat een warrig verhaal zeg, wat probeer je nou te zeggen?
Er is toch helemaal niks warrigs aan. Bunq accounts worden massaal gebruikt om scams op te zetten via marktplaats e.d. omdat je heel gemakkelijk accounts aan kan maken.
En Bunq is hartstikke tegen cryptocurrency en blokkeert alles naar exchanges. Alsof je zelf niet de baas bent over je geld en wat je ermee mag doen.

Helemaal niks warrigs aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
Heb geen problemen met bunq en crypto exchanges.

Dat bunq populair is onder scammers klopt, maar is dat iets wat bunq te verwijten valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Ascension schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:35:

Dat bunq populair is onder scammers klopt, maar is dat iets wat bunq te verwijten valt?
Oke gelukkig, dus ik wil eigenlijk hypothetisch gezien 100k van binance/kraken o.i.d. overmaken naar bunq zal ik dan geen problemen krijgen? Heb KYC + volledige trading history en bewijs. Dus input geld -> [trading history] -> output geld aanwezig. Volledig legaal, niks crimineels aan. Gewoon goed kunnen traden.

Deels is het wel te verwijten aan Bunq want bunq heeft iets wat het enorm aantrekkelijk maakt betreft de bank accounts simpel aan te maken.
Misschien een duidelijke portaal opzetten waarbij je kan aangeven welke bank account + bewijs van scam. En dit automatiseren. Want politie doet toch geen drol eraan. Zodat dit soort accounts bij Bunq snel gesloten kunnen worden zodat we slachtoffers kunnen minimaliseren. En dat dit automatisch gedeeld gaat worden met andere banken + politie zodat deze personen effectief aangepakt kunnen worden. Dat kan goed via integrale samenwerking lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
@Immutable ik zou bitvavo overwegen, die bankieren ook bij bunq. Minder kans op gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Immutable schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
Misschien een duidelijke portaal opzetten waarbij je kan aangeven welke bank account + bewijs van scam.
Wie gaat al dat "bewijs" dan controleren?

Dat is een kansloos idee en zal er alleen maar voor zorgen dat de mensen die dit mogelijk gaan maken binnen de kortste keren zelf in de problemen komen. Justitie houdt er niet van als gewone burgers eigen rechtertje gaan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

Immutable schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
[...]

Oke gelukkig, dus ik wil eigenlijk hypothetisch gezien 100k van binance/kraken o.i.d. overmaken naar bunq zal ik dan geen problemen krijgen? Heb KYC + volledige trading history en bewijs. Dus input geld -> [trading history] -> output geld aanwezig. Volledig legaal, niks crimineels aan. Gewoon goed kunnen traden.

Deels is het wel te verwijten aan Bunq want bunq heeft iets wat het enorm aantrekkelijk maakt betreft de bank accounts simpel aan te maken.
Misschien een duidelijke portaal opzetten waarbij je kan aangeven welke bank account + bewijs van scam. En dit automatiseren. Want politie doet toch geen drol eraan. Zodat dit soort accounts bij Bunq snel gesloten kunnen worden zodat we slachtoffers kunnen minimaliseren. En dat dit automatisch gedeeld gaat worden met andere banken + politie zodat deze personen effectief aangepakt kunnen worden. Dat kan goed via integrale samenwerking lijkt me.
Het is bunq te verwijten dat ze een moderne en gebruiksvriendelijke onboarding hebben? Criminelen kunnen net zo goed een bankaccount openen bij een andere bank en dan doet de politie er ook niets aan, dus ik zie niet waarom dit een bunq probleem is? bunq doet gewoon netjes wat vanuit de wet/DNB verplicht is. Als bunq opeens moeilijk doet voor criminelen gaan ze gewoon ergens anders hun activiteiten voortzetten. Wat mij betreft moet de politie gewoon meer budget krijgen om online criminaliteit op te sporen.

Wat betreft crypto, ik heb aardig wat geld naar meerdere exchanges overgemaakt (Coinbase, Binance en voornamelijk Crypto.com) en daar geen issues mee gehad. Ook inkomend nog geen issues gehad, maar dat waren dan ook geen bedragen van 100k. Bij dat soort hoge bedragen trigger je gewoon anti-witwas regels van banken. Hoe ze er bij de betreffende bank mee omgaan zal kunnnen verschillen, maar lijkt me gewoon iets wat is op te lossen met de helpdesk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 20:01
Louw Post schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:26:
[...]

Het is bunq te verwijten dat ze een moderne en gebruiksvriendelijke onboarding hebben?
Ik denk dat het meer de notie volgt van: misschien is er wel een reden dat andere banken een meer
klassiekere onboarding hebben, juist omdat het wellicht niet automatisch binnen vijf minuten vast te stellen is.

Lezen medewerkers van bunq hier trouwens mee? Wellicht eens kijken naar jullie financiële verplichting, want je hebt ook nog wat tweakers in het afhandeling faillissement van Welkom Energie die via bunq niet eens een MOI (Melding Onterechte Incasso) kunnen indienen om hun geld terug te krijgen en daarover moeten klagen bij de KIFID 8)7 (Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69981260 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Intercity schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:44:
Lezen medewerkers van bunq hier trouwens mee?
Voor zover ik weet niet. Er zijn wel eens moderatoren van Together die hier komen, maar tegenwoordig niet meer zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:29
Intercity schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat het meer de notie volgt van: misschien is er wel een reden dat andere banken een meer
klassiekere onboarding hebben, juist omdat het wellicht niet automatisch binnen vijf minuten vast te stellen is.
Er is zeker ook een reden dat je vooral geen marktplaats moet gebruiken om dingen te kopen/verkopen. Vooral <vul grote winkelketen in> zal graag bij hoog en bij laat beweren dat je beter bij hun kunt kopen dan het risico van online fraude te nemen.

Ik zeg dat <vul grote webshop> de reden is dat er zoveel online fraude is. die doen te weinig.

Ow dat en EU want bijna 100% van de online fraude gebeurt met euro's. dus laten we die ook maar afschaffen.

---

Even serieus, Ik zou graag innovatie zien bij Bunq om het veiliger te maken. Maar zeggen dat het "te makkelijk" is om je aan te melden en dat daarom fraude is wel slap. Andere banken doen er een week langer over. Niet een week beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Batavia op 28-12-2021 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 10:02
JeroenE schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:13:
[...]
Voor zover ik weet niet. Er zijn wel eens moderatoren van Together die hier komen, maar tegenwoordig niet meer zo vaak.
Vroeger had je moderator John Do, hier niet alleen op Bunq together, maar kwam hier op Tweakers vaak 'to the rescue' als hier nog wel eens vaak negatief over Bunq gedaan werd. En ook van hem al heel langs niets gehoord. Vroeger was het wel heel spannend hier op Tweakers in (felle) discussies met voor- en tegenstanders van Bunq, las het altijd met belangstelling. Is er wel saaier op geworden hier de laatste tijd......

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 28-12-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Wat zijn jullie ervaringen met het toevoegen van 'onbekenden' aan je pack? Is de beste manier nog altijd via de bunq community met de tips die ze daar geven?

Stel iemand pleegt strafbare pleiten, brengt dat mijn pack dan in gevaar?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@ericafterdark Mijn ervaring is al weer van een tijd geleden, maar ik heb er weinig problemen mee gehad. Iedereen betaalde altijd op tijd en gaf ook op tijd aan als ze op wilde stappen. Toen ik er zelf mee stopte gaf ik dat ook ruim op tijd aan.

Het gaat alleen om de betaling aan bunq van het pack-abonnement. Verder is er geen enkele koppeling onderling. Het zou een beetje hetzelfde idee zijn als de buschauffeur in de problemen komt omdat een passagier strafbare feiten heeft gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
JeroenE schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:24:
@ericafterdark Mijn ervaring is al weer van een tijd geleden, maar ik heb er weinig problemen mee gehad. Iedereen betaalde altijd op tijd en gaf ook op tijd aan als ze op wilde stappen. Toen ik er zelf mee stopte gaf ik dat ook ruim op tijd aan.

Het gaat alleen om de betaling aan bunq van het pack-abonnement. Verder is er geen enkele koppeling onderling. Het zou een beetje hetzelfde idee zijn als de buschauffeur in de problemen komt omdat een passagier strafbare feiten heeft gepleegd.
Check. Ik had tot nu toe alleen bekenden in de pack maar vooralsnog lijkt het erop dat ik maar even op zoek moet buiten mijn eigen kring.

Overigens had mijn vriendin vandaag een vreemd voorval. Ze kwam niet meer in de app met haar code. Uiteindelijk moest ze door het proces met verificatie om haar account weer vrij te geven. Heel vreemd want voor zover wij weten had ze het probleem niet zelf veroorzaakt door te vaak een onjuiste code in te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Eiríkr schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:20:
Wat zijn jullie ervaringen met het toevoegen van 'onbekenden' aan je pack? Is de beste manier nog altijd via de bunq community met de tips die ze daar geven?

Stel iemand pleegt strafbare pleiten, brengt dat mijn pack dan in gevaar?
Naast mijn vrouw met haar privé en zakelijk account zit er nog een random Tsjech in mijn pack. Alweer 2 jaar, nooit geen probleem mee gehad. Wat hij/zij met het bunq account doet heeft geen invloed op die van ons.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 09:21
Datisraar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:29:
[...]

Vroeger had je moderator John Do, hier niet alleen op Bunq together, maar kwam hier op Tweakers vaak 'to the rescue' als hier nog wel eens vaak negatief over Bunq gedaan werd. En ook van hem al heel langs niets gehoord.
Die goede ouwe tijd… mis die John Do ook wel! Ow wacht 🤔…

Ik zal weer eens zo nu en dan langshuppelen ;)

Beste wensen voor 2022 btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ascension schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:35:

[..]
Hier ook nog nooit problemen gehad met Crypto exchanges, of überhaupt echt problemen met betalingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
John Do NL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Die goede ouwe tijd… mis die John Do ook wel! Ow wacht 🤔…

Ik zal weer eens zo nu en dan langshuppelen ;)

Beste wensen voor 2022 btw
Beste wensen John Do and dog! Ben benieuwd wat Bunq allemaal nog van plan is in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Opmerkelijk. Ontving vanochtend twee mailtjes van bunq.

"We hebben een verzoek ontvangen om je beveiligingscode bij te werken. We laten het weten zodra dit verzoek is verwerkt."

&

"We hebben je aanvraag verwerkt, dus je kunt nu inloggen met je nieuwe beveiligingscode."

Ze zien er echt uit en zijn ook afkomstig van bunq. SPF, DKIM en DMARC in orde.

Heb het maar eens doorgestuurd naar support@bunq.com

De app functioneert nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:04:
Opmerkelijk. Ontving vanochtend twee mailtjes van bunq.

"We hebben een verzoek ontvangen om je beveiligingscode bij te werken. We laten het weten zodra dit verzoek is verwerkt."

&

"We hebben je aanvraag verwerkt, dus je kunt nu inloggen met je nieuwe beveiligingscode."

Ze zien er echt uit en zijn ook afkomstig van bunq. SPF, DKIM en DMARC in orde.

Heb het maar eens doorgestuurd naar support@bunq.com

De app functioneert nog gewoon.
Al contact gezocht met Bunq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Al contact gezocht met Bunq?
Ja, heb een van de twee mailtjes doorgestuurd. Nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:57
Ik probeer al een tijd een zakelijke rekening te openen. Als het gaat om een holding of werkmaatschappij is de doorlooptijd bij de grote jongens al gauw 2 tot 3 maanden, weet ik ondertussen. Na wat rondvragen kwam ik uit bij Bunq.

Overwegend tevreden:
* Klantreis op de website vond ik een drama. Links die niet werken of niet leiden tot de informatie die je achter die link verwacht.
* Uiteindelijk de app gedownload en diverse vragen beantwoord over zowel holding als werkmaatschappij. Ging relatief vlot en eenvoudig. Deed me erg denken aan de Bitvavo flow.
* De interface in de app moest ik echt even doorgronden voor ik mijn weg vond, maar vind ik nu best te doen.
* Ik vind de website niet veel overzichtelijker dan de app. Ook lijkt die niet méér opties te hebben dan de app - eerder minder.
* Het ziet er naar uit dat mijn account voor de holding reeds volledig geactiveerd is. Die van de werkmaatschappij is nog in afwachting van wat laatste verificaties. Ik verwacht dat dat maandag binnen kantoortijden wel in orde komt.
Ik concludeer dat oa. uit het feit dat mijn IBAN voor mijn holding wel zichtbaar is, maar dat van mijn werkmaatschappij nog niet. Dat laatste bestaat namelijk voor een deel uit sterretjes. Maar... Als ik het dan kopieer en ergens anders plak, zie ik al wel een echt IBAN.
* Ook valt het me op dat ik soms signalen van de app krijg tijdens het ontgrendelen van de iPhone. Als ik hem oppak is hij nog inslaapstand, komt hij daar uit dan zie ik een signaal dat bij het ontgrendelen meteen verdwenen is. Dat betekent dat ik de tijd niet heb om ze te lezen en ik vind ze ook nergens terug.
* Ik zie veel mogelijkheden om naar hartelust rekeningen, virtuele en fysieke passen aan te maken en om de interface wat te tweaken.

Ben benieuwd - en als ik op deze manier drie maanden doorlooptijd kan/kon besparen dan kan het wel eens wat worden. Tips zijn welkom!

Oh, en ik heb nu diverse functionaliteiten niet omdat ik binnen 24u op twee devices ben aangemeld. Waarschijnlijk gaat dat over mijn iPhone en laptop. Ik hoop tenminste niet dat het is omdat mijn iPhone telkens als nieuw apparaat gezien wordt bij een ander IP-adres. In dat geval zijn Bunq en ik zo uit elkaar gegroeid...

Aanvulling: Ik vind veel negatieve reviews op het internet. Nu hoort dat er een beetje bij, maar het idee van een bankrekening die plots geblokkeerd wordt bij een vermoeden van fraude en dat je daar dan nauwelijks over kunt communiceren… vind ik toch beangstigend.

[ Voor 13% gewijzigd door MrMrq op 16-01-2022 10:33 ]

Maktub

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De soap met Vanad is toch nog een tijdje doorgegaan.. Uiteindelijk heeft bunq bakzeil gehaald en 3 ton mogen aftikken.

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2021:6820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
MrMrq schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:23:
Aanvulling: Ik vind veel negatieve reviews op het internet. Nu hoort dat er een beetje bij, maar het idee van een bankrekening die plots geblokkeerd wordt bij een vermoeden van fraude en dat je daar dan nauwelijks over kunt communiceren… vind ik toch beangstigend.
Ik vraag me soms af wat die mensen precies doen om een blokkade voor de kiezen te krijgen.

Hoe dan ook, de opvolging van normale support kan echt beter. Ik kreeg vanavond pas reactie op mijn bericht van zaterdagochtend aangaande mijn account. Het was niet geblokkeerd maar toch verwacht je sneller reactie bij een probleem al dan niet bug of toch fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik probeer al een tijd een zakelijke rekening te openen. Als het gaat om een holding of werkmaatschappij is de doorlooptijd bij de grote jongens al gauw 2 tot 3 maanden, weet ik ondertussen. Na wat rondvragen kwam ik uit bij Bunq.

Overwegend tevreden:
* Klantreis op de website vond ik een drama. Links die niet werken of niet leiden tot de informatie die je achter die link verwacht.
* Uiteindelijk de app gedownload en diverse vragen beantwoord over zowel holding als werkmaatschappij. Ging relatief vlot en eenvoudig. Deed me erg denken aan de Bitvavo flow.
* De interface in de app moest ik echt even doorgronden voor ik mijn weg vond, maar vind ik nu best te doen.
* Ik vind de website niet veel overzichtelijker dan de app. Ook lijkt die niet méér opties te hebben dan de app - eerder minder.
* Het ziet er naar uit dat mijn account voor de holding reeds volledig geactiveerd is. Die van de werkmaatschappij is nog in afwachting van wat laatste verificaties. Ik verwacht dat dat maandag binnen kantoortijden wel in orde komt.
Ik concludeer dat oa. uit het feit dat mijn IBAN voor mijn holding wel zichtbaar is, maar dat van mijn werkmaatschappij nog niet. Dat laatste bestaat namelijk voor een deel uit sterretjes. Maar... Als ik het dan kopieer en ergens anders plak, zie ik al wel een echt IBAN.
* Ook valt het me op dat ik soms signalen van de app krijg tijdens het ontgrendelen van de iPhone. Als ik hem oppak is hij nog inslaapstand, komt hij daar uit dan zie ik een signaal dat bij het ontgrendelen meteen verdwenen is. Dat betekent dat ik de tijd niet heb om ze te lezen en ik vind ze ook nergens terug.
* Ik zie veel mogelijkheden om naar hartelust rekeningen, virtuele en fysieke passen aan te maken en om de interface wat te tweaken.

Ben benieuwd - en als ik op deze manier drie maanden doorlooptijd kan/kon besparen dan kan het wel eens wat worden. Tips zijn welkom!

Oh, en ik heb nu diverse functionaliteiten niet omdat ik binnen 24u op twee devices ben aangemeld. Waarschijnlijk gaat dat over mijn iPhone en laptop. Ik hoop tenminste niet dat het is omdat mijn iPhone telkens als nieuw apparaat gezien wordt bij een ander IP-adres. In dat geval zijn Bunq en ik zo uit elkaar gegroeid...

Ik ben zakelijk weggegaan bij bunq. ING rekening was heel snel geregeld. Als in: afspraak maken op een kantoor en eem half uur later met al je gegevens incl. login voor online bankieren naar buiten lopen.

Wat ze hebben werkt (werkte?) goed, API etc was heel handig. Maar ze missen echt wel een aantal dingen die je zakelijk gewoon geregeld wil hebben, zoals de tenaamstelling kunnen wijzigen. Dat kan gewoon niet. Punt. Open maar een nieuw account, aldus de 2e lijns helpdesk (na een aantal dagen...). Gedoe met geblokkeerde rekeningen heb ik niet gehad maar zit ik ook gewoon echt niet op te wachten, zeker niet als de communicatie ondermaats is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:48:
De soap met Vanad is toch nog een tijdje doorgegaan.. Uiteindelijk heeft bunq bakzeil gehaald en 3 ton mogen aftikken.

Vandaar die torenhoge maandelijkse kosten. De kosten aan de rechtszaak moeten natuurlijk worden terugverdiend. :+
Eiríkr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Ik vraag me soms af wat die mensen precies doen om een blokkade voor de kiezen te krijgen.

Hoe dan ook, de opvolging van normale support kan echt beter. Ik kreeg vanavond pas reactie op mijn bericht van zaterdagochtend aangaande mijn account. Het was niet geblokkeerd maar toch verwacht je sneller reactie bij een probleem al dan niet bug of toch fraude.
Dat kan soms heel eenvoudig: 0.01 euro verificatie bij Marktplaats doen, een zakje chips kopen bij de Coop is al voldoende.

En als je dan zegt dat dat echt beter moet en het ongemakkelijk is om niet over je geld te beschikken, dan lig je vanaf dat moment onder een vergrootglas. Zit het je toch niet helemaal lekker en zeg je je Premium abonnement op, dan is het klaar. Dan krijg je al heel snel een mail dat bunq de dienstverlening wenst te staken en gestaakt te houden.

Dat gaf mij al met al snel de indruk dat bunq gewoon niet volwassen genoeg is om zichzelf een bank te mogen noemen. Blijkbaar denkt DNB daar (nog) anders over, maar dit gaat vast niet eeuwig zo door. Die prijsverhogingen maken bunq natuurlijk ook knap onbetrouwbaar. Ook in mijn tijd bij bunq werd er vanalles in rekening gebracht en kon bunq niet goed uitleggen waarom. Dan moest het nagevraagd worden en kwamen er weer twee facturen bij. Driedubbele afschrijvingen voor premium, kosten voor functies die onder premium gratis zouden zijn, kaartkosten van kaarten die je nooit gehad hebt….

Logisch toch dat je het dan wel gehad hebt? Tip: houd die kritiek voor je en zet het niet op Trustpilot, want dan trappen ze je eruit. Ik denk dat Revolut bunq snel zal verdringen nu Revolut officieel een bank in Nederland is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
Eiríkr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Ik kreeg vanavond pas reactie op mijn bericht van zaterdagochtend aangaande mijn account.
De aanmelding van een van mijn BVs is pending. Ik heb zaterdagochtend even geïnformeerd of dat wel goed ging, en gisterochtend kreeg ik een chat terug. Plus gisteren rond 13u een algemeen mailtje dat de onboardingen wat vertraagd zijn due to increased inflow.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
unifi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:44:
[...]

ING rekening was heel snel geregeld. Als in: afspraak maken op een kantoor en eem half uur later met al je gegevens incl. login voor online bankieren naar buiten lopen.
Dank voor de tip! Ben benieuwd hoe lang dit geleden is, of je al klant was en of het een BV betrof. Ik heb namelijk behoorlijk wat rondgebeld en dacht dat het nu overal zo’n 2 tot 3 maanden kost.
Maar ING en ABN heb ik niet aan de lijn gehad.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
Dennisweb schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:29:
Dat kan soms heel eenvoudig: 0.01 euro verificatie bij Marktplaats doen, een zakje chips kopen bij de Coop is al voldoende.

En als je dan zegt dat dat echt beter moet en het ongemakkelijk is om niet over je geld te beschikken, dan lig je vanaf dat moment onder een vergrootglas.
Dit soort dingen. Brrr.

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
MrMrq schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:27:
[...]

Dank voor de tip! Ben benieuwd hoe lang dit geleden is, of je al klant was en of het een BV betrof. Ik heb namelijk behoorlijk wat rondgebeld en dacht dat het nu overal zo’n 2 tot 3 maanden kost.
Maar ING en ABN heb ik niet aan de lijn gehad.
September 2020, ging idd om een BV. Was prive al klant, hoewel dat volgens mij niet zo heel veel uitmaakte.
Holding zit bij ASN, dat duurde een stuk langer idd.

Hoe dan ook weinig spijt gehad om bij bunq weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:29:
Dat gaf mij al met al snel de indruk dat bunq gewoon niet volwassen genoeg is om zichzelf een bank te mogen noemen. Blijkbaar denkt DNB daar (nog) anders over, maar dit gaat vast niet eeuwig zo door.
Ik verwacht daar overigens niet al te veel van. Voor de DNB is "zijn alle klanten super tevreden?" helemaal geen vraag die met ja beantwoord moet blijven om je bankvergunning te houden.

Bij alle fintech banken die nu moeilijker doen met klant worden en sneller/vaker rekeningen geblokkeerd worden komt dat meestal juist door kritiek van toezichthouders dat ze niet genoeg doen om fraude tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:48:

Ik voorzie een premieverhoging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik voorzie een premieverhoging ;)
Die is er volgens mij al geweest, de uitspraak was in juli van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zou Bunq de volgende Update introduceren?

De laatste is van de zomer alweer, hoop dat ze net als Rabobank ook gerecyclede passen gaan uitgeven en een betere Support aanbieden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:32:
Wanneer zou Bunq de volgende Update introduceren?

De laatste is van de zomer alweer, hoop dat ze net als Rabobank ook gerecyclede passen gaan uitgeven en een betere Support aanbieden.
Sorry, maar ik vind het bijzonder sneu dat klanten hopen dat ‘betere support’ onderdeel wordt van een update. Updates zouden moeten draaien om nieuwe/betere mogelijkheden binnen de app. Maar support is toch gewoon een basisbegrip van een bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Dennisweb schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Sorry, maar ik vind het bijzonder sneu dat klanten hopen dat ‘betere support’ onderdeel wordt van een update. Updates zouden moeten draaien om nieuwe/betere mogelijkheden binnen de app. Maar support is toch gewoon een basisbegrip van een bank?
Zou je zeggen maar mijn klacht deze maand is werkelijk waar belachelijk afgehandeld. Er zit duidelijk een bug in hun systeem, ik toon het aan, ze zeggen dat het totaal ergens anders aan ligt. Ik heb niet eens meer de moeite genomen er verder op in te gaan.

Ik ben echt tevreden over bunq maar hier laten ze behoorlijk steken vallen en ik kan me goed voorstellen dat dat mensen afschrikt. Ik heb overigens ook niet de illusie dat bunq een bank voor iedereen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Misschien wel de hoofdreden dat ik nu een andere bank ernaast heb die ik veel actiever gebruik is juist de Support die er soms dagen over duurt dat ik respons heb.

Het is goed dat ze Digitaal zijn en geen bankkantoren hebben, maar dan moet je Support wel beteikbaar zijn (liefst 24/7) maar als ik uren en soms dagen moet wachten, dan wil ik dat niet graag als ‘Main Bank’ hebben want dalijk heb ik wel iets belangrijks nodig maar niet belangrijk genoeg voor SOS Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Met suggesties doen ze ook niet veel. Onlangs een topic gemaakt op dat Together, maar geen enkele reactie.
https://together.bunq.com...-naar-onderen-verplaatsen

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
Ik denk dat het aanmeldproces de belangrijkste reden is voor veel instroom bij Bunq. Ondertussen weet ik dat het aanmeldproces bij Rabobank 15 werkdagen kost - bij een holding of werkmaatschappij. 10 voor je teruggebeld wordt, en daarna 5 om het te regelen.

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Het wordt er bij mij niet beter op met bunq deze week.

Met twee passen en rekeningen krijgen we het niet voor elkaar geld te pinnen. Geld wordt afgeboekt en meteen weer teruggeboekt. Vaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Eiríkr schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:36:
Het wordt er bij mij niet beter op met bunq deze week.

Met twee passen en rekeningen krijgen we het niet voor elkaar geld te pinnen. Geld wordt afgeboekt en meteen weer teruggeboekt. Vaag.
Ik heb ook iets soortgelijks vandaag. In de supermarkt betaald, krijg ik als ik weer thuis ben het geld teruggestort. 2 uur later werd het opnieuw afgeboekt.

Nu net 2 aankopen gedaan online, betaling prima gelukt. Krijg ik even later weer het geld terug. Ben benieuwd of die misschien vannacht alsnog doorgaan. Anders vind ik mezelf nogal louche overkomen naar de webshop toe.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ben benieuwd waarmee gaan ze komen in februari. Ondanks de aparte zinnen (zal wel vertaald zijn), geven ze aan dat februari 'een ontploffing' zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TFDuVqR.png

[ Voor 5% gewijzigd door Louw Post op 27-01-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Louw Post schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:15:
Ben benieuwd waarmee gaan ze komen in februari. Ondanks de aparte zinnen (zal wel vertaald zijn), geven ze aan dat februari 'een ontploffing' zal zijn.

[Afbeelding]
Oelala, weer aantal interessante dingen kan ik je melden 🥰😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:17
John Do NL schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Oelala, weer aantal interessante dingen kan ik je melden 🥰😮
Tipje van de sluier? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe kaartdesigns en een echte creditcard misschien nu Bunq ook in hypotheken zit?

En een Support improvement svp.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Mensen, domme vraag wellicht, maar ik wil mijn card koppelen/toevoegen aan mijn Google Pay account maar kan nergens de valid through date (MM/YY) vinden.. CVC wel maar de 'geldigheidsdatum' niet.

Ben volgens mij de hele app doorgegaan maar kijk er alsnog overheen vermoed ik. Wie wijst me in de juiste richting?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

JKratos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:10:
Mensen, domme vraag wellicht, maar ik wil mijn card koppelen/toevoegen aan mijn Google Pay account maar kan nergens de valid through date (MM/YY) vinden.. CVC wel maar de 'geldigheidsdatum' niet.

Ben volgens mij de hele app doorgegaan maar kijk er alsnog overheen vermoed ik. Wie wijst me in de juiste richting?
Naar je Passen. Open de gewenste pas en dan staan boven de laatste 4 cijfers van je pas. Daar staat een ´i´ naast waar je op kunt klikken voor alle relevante informatie over de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:46
Tap&pay? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:29:
Nieuwe kaartdesigns en een echte creditcard misschien nu Bunq ook in hypotheken zit?

En een Support improvement svp.
Misschien eerder een Mastercard debit kaart product, gezien Maestro geheel uitgefaseerd gaat worden volgend jaar. Alhoewel de bunq credit card al in principe zo werkt, is het een combinatie van twee werelden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louw Post schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Misschien eerder een Mastercard debit kaart product, gezien Maestro geheel uitgefaseerd gaat worden volgend jaar. Alhoewel de bunq credit card al in principe zo werkt, is het een combinatie van twee werelden. :P
Ze kunnen dan beter overgaan op Visa aangevuld met V-pay, dan zit je qua dekking echt safe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Dat is al een tijd niet meer te activeren voor nieuwe klanten, helaas.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:46
JKratos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Dat is al een tijd niet meer te activeren voor nieuwe klanten, helaas.
En ook niet voor oude klanten met nieuwe telefoons. Ik weet het. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Triggy schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:23:
[...]

En ook niet voor oude klanten met nieuwe telefoons. Ik weet het. Zo jammer.
Exact, dus dat was/is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Het lijkt erop dat er iets mis gaat in een komende update, ik kreeg vrijdag namelijk mail vanaf het domein update.bunq.com (SPF en DKIM klopt) dat ik €0,10 moet bijstorten om mijn negatieve saldo op te heffen - terwijl ik geen rekening bij bunq heb, alleen een betaallink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van grofweg 20minuten met weinig toevoegingen die “groot” zijn (op investment na), valt me toch weer tegen.

Maar nu ik dit zie ben ik alleen maar blijer dat ik Bunq niet meer als hoofdbank gebruik, ze zijn te veel gericht op socializen en klimaat en vergeten dat ze nog altijd een bank zijn.

Durf wel te zeggen dat Bunq nog meer klanten kwijt gaat raken, Ali moet een andere houding nemen en zijn strategie uitwerken wil hij echt groeien met Bunq. Op dit moment doen N26 en Revolut het veel beter en ik snap steeds meer waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:52:
Een update van grofweg 20minuten met weinig toevoegingen die “groot” zijn (op investment na), valt me toch weer tegen.

Maar nu ik dit zie ben ik alleen maar blijer dat ik Bunq niet meer als hoofdbank gebruik, ze zijn te veel gericht op socializen en klimaat en vergeten dat ze nog altijd een bank zijn.
Ik vond 't wel wat hebben. Ongetwijfeld is er nog veel meer ontwikkeld, zowel voor als achter de schermen, maar het is niet allemaal even 'show worthy'. Tegelijkertijd zit de bunq app vol handige features terwijl veel mensen daar waarschijnlijk maar een fractie van gebruiken.

In mijn geval wist ik wel bijvoorbeeld dat bunq foreign currencies supportte, maar was ik nog niet tegen gekomen waar dat zat. Dat je expenses kan settlen met vrienden wist ik ook uberhaupt niet, en dat lijkt me dan wel weer een feature die nog wel eens handig kan zijn.

Ook die digi-card (one time use credit card) is eentje die ik wel eens gezocht had, maar nu ook aanwezig is. Al met al vind ik het wel een geslaagde update :9

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:29
Freeaqingme schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik vond 't wel wat hebben. Ongetwijfeld is er nog veel meer ontwikkeld, zowel voor als achter de schermen, maar het is niet allemaal even 'show worthy'. Tegelijkertijd zit de bunq app vol handige features terwijl veel mensen daar waarschijnlijk maar een fractie van gebruiken.

In mijn geval wist ik wel bijvoorbeeld dat bunq foreign currencies supportte, maar was ik nog niet tegen gekomen waar dat zat. Dat je expenses kan settlen met vrienden wist ik ook uberhaupt niet, en dat lijkt me dan wel weer een feature die nog wel eens handig kan zijn.

Ook die digi-card (one time use credit card) is eentje die ik wel eens gezocht had, maar nu ook aanwezig is. Al met al vind ik het wel een geslaagde update :9
Wist je dan wel dat je daar 0,5% ZERO fx voor mag betalen? ;) ik ben na vanavond naar ASN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
Sandermm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Wist je dan wel dat je daar 0,5% ZERO fx voor mag betalen? ;) ik ben na vanavond naar ASN.
Dat maakt me niet eens zoveel uit. Het gedoe met inboeken van zakelijke facturen is me dat meer dan waard. Ook als ik op vakantie ga ofzo dan denk ik niet dat die laatste halve procent het verschil gaat maken...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik kan de volgorde van de tegels niet meer wijzigen in de app zie ik (overzicht van rekeningen).

Het investeren klinkt wel interessant, maar kan niet snel gedetailleerde informatie inzien. Ik moet meteen initiële bedrag kiezen en een maandelijkse. De bunq pagina erover is ook niet heel uitgebreid.

Ook zijn spaardoelen nu onder een aparte tegel samengevoegd, waar ook dat investeren onder valt. Niet per se slecht, maar zou toch de volgorde weer willen wijzigen van m'n verschillende potjes en rekeningen.

De Nederlandse teksten worden ook steeds belaberder. Zelfs hun eigen productnaam "Easy Money" is meevertaald naar "gemakkelijk geld" op de Easy Investments pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Louw Post schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:17:
Ik kan de volgorde van de tegels niet meer wijzigen in de app zie ik (overzicht van rekeningen).

De Nederlandse teksten worden ook steeds belaberder. Zelfs hun eigen productnaam "Easy Money" is meevertaald naar "gemakkelijk geld" op de Easy Investments pagina.
Ik heb even gekeken en ik kan de volgende van de tegels nog gewoon wijzigen door ze licht ingedrukt te houden en te slepen (iOS).

En klopt dat er nog wat bugjes zitten bij Investments, vandaar ook nog BETA functie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Was weer typisch bunq hoor, Virtual cards hernoemen naar Digicard en verkopen als iets nieuws... |:(

Het is nog precies hetzelfde, rotating CVC ipv na elk gebruik automatisch een nieuw kaartnummer a là Revolut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Bunq support sinds Update 18 al de foreign currencies, dit is nu alleen uitgebreid met nieuwe en een stuk meer(10 extra). Het verhaal van expenses delen met je vrienden bestond als het goed is al (kan me herinneren dat ze dit al een lange tijd hebben) alleen ook dit is slechts uitgebreid met de activities en reviews.

Wat betreft je digicards:
bluewalk schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:36:
Was weer typisch bunq hoor, Virtual cards hernoemen naar Digicard en verkopen als iets nieuws... |:(

Het is nog precies hetzelfde, rotating CVC ipv na elk gebruik automatisch een nieuw kaartnummer a là Revolut.
Zelfde product in een ander jasje, iets waar ze bij Bunq heel goed in zijn en doen alsof het iets nieuws is.

Persoonlijk vind ik het bagger dat na zoveel maanden dit de hele 'update' is terwijl wij bij de vorige updates prijsverhogingen zagen (17+18) in zowel de maandprijs als ook de ZeroFX wat nu 0,5% is geworden en daar krijgen we niet veel voor terug. Ook is het aantal geld opnemen uit de muur beperkt en betaal je na 4x al een toeslag van 0,99 ervoor. Dit was eerst 10x.

Ik ben bij Bunq sinds het begin klant geweest (2016, met onderbrekingen hier en daar) maar ik twijfel steeds meer aan het beleid bij Bunq en vooral de richting die Ali in wil slaan met zijn bank. N26 en Revolut zijn veel groter bijvoorbeeld en die richten zich juist op datgene wat klanten willen (crypto bijv, insurances, geen wisselkoers). Daartegenover staat weer dat beide banken geen iDin en volledige iDeal support hebben en je maar 1 IBAN uitgeven maar de Support is er in verhouding wel sneller te bereiken dan bij Bunq.

Voor nu hou ik Bunq als 'bij' rekening die ik heel soms gebruik, in de hoop dat we binnenkort toch een 'ontploffing' zien in een update die het weer helemaal goed maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2022 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Voor een professionele bank in een serieuze sector vond ik de Update van gisteren wel erg amateuristisch overkomen, alsof een eerstejaars media student dit filmpje heeft gemaakt. Vorig jaar met de overacterende "influencers" was al cringe, maar dat gedoe over de reviews van een restaurant, plaatsvervangende schaamte gewoon.
Het Digicard stuk is gewoon het rebranden van een bestaande feature, maar in de presentatie doet de HR officer gewoon 2x exact hetzelfde... Dat stuk voelde zo raar en dubbel aan, het voegde niks toe.

Ik kan niet begrijpen dat een bank dit soort filmpjes weet te produceren. Je voelt het ongemakkelijke aan alle kanten. Net als die developer die achter Ali zit, met als enige toegevoegde waarde om aan het einde "Vegas Baby" te roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:16:
Voor een professionele bank in een serieuze sector vond ik de Update van gisteren wel erg amateuristisch overkomen, alsof een eerstejaars media student dit filmpje heeft gemaakt. Vorig jaar met de overacterende "influencers" was al cringe, maar dat gedoe over de reviews van een restaurant, plaatsvervangende schaamte gewoon.
Het Digicard stuk is gewoon het rebranden van een bestaande feature, maar in de presentatie doet de HR officer gewoon 2x exact hetzelfde... Dat stuk voelde zo raar en dubbel aan, het voegde niks toe.

Ik kan niet begrijpen dat een bank dit soort filmpjes weet te produceren. Je voelt het ongemakkelijke aan alle kanten. Net als die developer die achter Ali zit, met als enige toegevoegde waarde om aan het einde "Vegas Baby" te roepen.
Het is tot op zekere hoogte enige mate van arrogantie lijkt het wel en dat wat Ali ook presenteert het wel goed is en de klanten moeten hier dolblij mee zijn. Wat ik ook in dit patroon herken is dat hij op Apple wil lijken qua setting met de fragmenten van gisteren. Door bijvoorbeeld voor iedere aankondiging een andere collega kort toe te laten lichten wat het inhoud en de voordelen. Echter was dit inderdaad amateuristisch te noemen ben ik volledig met je eens, bij Apple hebben ze dat 100x miss wel 1000x beter uitgewerkt met effecten en uitleg etc.

Om heel eerlijk te zijn had ik een normale event verwacht met bezoekers nu we met 3G best wel open zijn als maatschappij en dat wellicht professioneler zou zijn dan wat hij nu doet.

Het is allemaal heel veel PR maar het maakt je er niet beter door, de concurrerende fintechs geven ook geen evenementen bijvoorbeeld maar kondigen wat nieuws aan (via de site/Social media) en leggen kort uit hoe het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

John Do NL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 04:25:
[...]

Ik heb even gekeken en ik kan de volgende van de tegels nog gewoon wijzigen door ze licht ingedrukt te houden en te slepen (iOS).

En klopt dat er nog wat bugjes zitten bij Investments, vandaar ook nog BETA functie ;)
Ik kan de tegels wel slepen op Android, maar er veranderd vervolgens niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. gelukkig verkoopt bunq je privacy en betaalggevens niet.. Ze publiceren het gewoon automatisch aan je vrienden, zodat ze ook kunnen zien waar je geweest bent, wel zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Het is tot op zekere hoogte enige mate van arrogantie lijkt het wel dat wat Ali ook presenteert het is wel goed en de klanten moeten dolblij zijn ermee. Wat ik ook in dit patroon herken is dat hij op Apple wil lijken qua setting met de fragmenten van gisteren. Door bijvoorbeeld voor iedere aankondiging een andere collega kort toe te laten lichten wat het inhoud en de voordelen. Echter was dit inderdaad amateuristisch te noemen ben ik volledig met je eens, bij Apple hebben ze dat 100x miss wel 1000x beter uitgewerkt met effecten en uitleg etc.

Om heel eerlijk te zijn had ik een normale event verwacht met bezoekers nu we met 3G best wel open zijn als maatschappij en dat wellicht professioneler zou zijn dan wat hij nu doet.

Het is allemaal heel veel PR maar het maakt je er niet beter door, de concurrerende fintechs geven ook geen evenementen bijvoorbeeld maar kondigen wat nieuws aan (via de site/Social media) en leggen kort uit hoe het werkt.
Enige positieve was dan ook eigenlijk dat er geen grote nadruk lag op zakelijke features of de zoveelste hotel trip die iedereen gemiddeld zeker (niet) maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fab1Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:16:

Dit dus, was super cringe. Daarnaas Friends 3.0... Why the F voeg je instagram + yelp meuk toe aan een bank app? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• John Do NL
Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:52:

Durf wel te zeggen dat Bunq nog meer klanten kwijt gaat raken, Ali moet een andere houding nemen en zijn strategie uitwerken wil hij echt groeien met Bunq. Op dit moment doen N26 en Revolut het veel beter en ik snap steeds meer waarom.
Ik denk eerder andersom. Denk mede door de unieke aanpak en visie dit juist mensen in bepaalde doelgroep trekt. Kan mij hooguit voorstellen dat mensen in bepaalde oude garde doelgroep (bv de meer tech savvy) zich minder kunnen identificeren met bunq.

Beheerd vermogen groeit elk jaar fors. En met een marktwaarde van bijna $2 miljard kun je niet zeggen dat slecht gaat met bunq. bunq heeft ook andere doelgroep dan mainstream banken als N26.

Ik denk mensen teveel hun eigen wensen en eisen projecteren op bunq en dan de aanname doen dat de rest van de wereld ook zo kijkt naar bunq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Do NL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik denk eerder andersom. Denk mede door de unieke aanpak en visie dit juist mensen in bepaalde doelgroep trekt. Kan mij hooguit voorstellen dat mensen in bepaalde oude garde doelgroep (bv de meer tech savvy) zich minder kunnen identificeren met bunq.

Beheerd vermogen groeit elk jaar fors. En met een marktwaarde van bijna $2 miljard kun je niet zeggen dat slecht met bunq. bunq heeft ook andere doelgroep dan mainstream banken als N26.

Ik denk mensen teveel hun eigen wensen en eisen projecten op bunq en dan de aanname doen dat de rest van de wereld ook zo kijkt naar bunq
Ben ik gedeeltelijk met je eens, inderdaad er kan een doelgroep zijn die wel degelijk hierdoor naar Bunq wil gaan maar ook een groep die Bunq wil verlaten.

Wat Bunq 'anders' doet is dat ze zich heel erg op het social aspect richten en klimaat en dat is prima maar tot op zekere hoogte moet de bank niet vergeten dat het nog altijd een bank is en soms lijkt dat wel vergeten te worden bij Bunq en Ali. Ik ben benieuwd naar de jaarcijfers en omzetten bij Bunq want die geven wel een inzicht in hoe goed of slecht het nou werkelijk gaat.

Wat betreft N26 en Revolut, dit zijn tot op zekere hoogte 'mainstream' banken in de zin dat ze zich richten op wat andere banken ook doen maar ook kijken naar andere zaken (crypto en verzekeringen bijv) ik persoonlijk denk dat hier de grote winst te behalen valt in klantenbestand omdat je hiermee prompt klanten wegkaapt van de traditionele banken.

Bij Bunq weet ik eerlijk gezegd niet echt wie hun doelgroep nu is ook doordat ze afgelopen jaren meermaals hun strategie hebben omgegooid en product aanbod.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

John Do NL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Beheerd vermogen groeit elk jaar fors. En met een marktwaarde van bijna $2 miljard kun je niet zeggen dat slecht gaat met bunq. bunq heeft ook andere doelgroep dan mainstream banken als N26.

Ik denk mensen teveel hun eigen wensen en eisen projecteren op bunq en dan de aanname doen dat de rest van de wereld ook zo kijkt naar bunq
Sorry hoor, maar je richten op een stukje reviews van plekken waar je vrienden geweest zijn is zeer idyllisch. Het idee is goed en dan ben ik nog eens in de positie dat veel vrienden van mij bunq gebruiken, maar dat is totaal niet de realiteit. Daarmee wordt de functie beperkt tot een subgroep van je eigen echte sociale netwerk en is de waarde dus ook heel erg een “wij van wc eens gehalte”. Er zijn veel bredere, multiplatform gerichte manieren om dit soort informatie te delen en het is ook goed als een soort app zich daarop richt. Ik gebruik mijn app om te bankieren, niet op basis van het volgen van mijn vrienden er maar van uit gaan dat een plek goed is omdat men daar geweest is en ik bunq reviews zie in plaats van reviews van allerlei soorten mensen.

Je klinkt nu ook heel erg als Apple, “you’re holding it wrong”. Bunq heeft met name z’n succes te danken aan de initiële tech savvy community en keert diezelfde community keer op keer keihard de rug toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Ik kan de tegels wel slepen op Android, maar er veranderd vervolgens niks.
Bij mij gaat van plek veranderen prima (Android), maar ik zie helaas geen optie om de kleur of naam van de Wealth tegel aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Fab1Man schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Je klinkt nu ook heel erg als Apple, “you’re holding it wrong”. Bunq heeft met name z’n succes te danken aan de initiële tech savvy community en keert diezelfde community keer op keer keihard de rug toe.
Ik denk dat bunq alles behalve haar users de rug toe keert… sterker nog, ik denk dat hun target doelgroep de koers toejuicht. Anders waren die features er ook niet…

Ik vind kortzichtig om te suggereren alsof bunq de early adopters eeuwig iets schuldig is en er features moeten komen om hun te plezieren. Vanuit bunq kan je ook redeneren dat die groep gestopt is bunq te supporten, dus waarom verdienen die dan een bijzondere positie?

Tuurlijk heeft bunq haar eerste groei te danken aan die groep. Zal bunq ook vast die gebruikers zeer dankbaar voor zijn. Maar als er moment komt dat je als gebruiker jezelf minder of niet meer kan identificeren met de koers van de een bedrijf / features van een app, dan stap je gewoon over. Even goede vrienden.. mooie tijd geweest. Er is genoeg keus. Voor ieder wat wils.

Persoonlijk snap ik nooit zo de kritiek dat de app weinig met bankieren te maken heeft… Ik vind - voor mij type gebruik - nog steeds de enige app waarmee ik de bankzaken kan doen op de manier waarop ik dat wil. Heel rijk aan bancaire features… voor mij dan. Ja, er zijn ook zat features die ik niet gebruik.

Kortom: vind je bunq tof? Nou dan good for you! En vind je bunq helemaal niets? Ook top, zoek je iets wat beter past. Er is geen goed of fout ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

John Do NL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Ik denk dat bunq alles behalve haar users de rug toe keert… sterker nog, ik denk dat hun target doelgroep de koers toejuicht. Anders waren die features er ook niet…

Ik vind kortzichtig om te suggereren alsof bunq de early adopters eeuwig iets schuldig is en er features moeten komen om hun te plezieren. Vanuit bunq kan je ook redeneren dat die groep gestopt is bunq te supporten, dus waarom verdienen die dan een bijzondere positie?

Tuurlijk heeft bunq haar eerste groei te danken aan die groep. Zal bunq ook vast die gebruikers zeer dankbaar voor zijn. Maar als er moment komt dat je als gebruiker jezelf minder of niet meer kan identificeren met de koers van de een bedrijf / features van een app, dan stap je gewoon over. Even goede vrienden.. mooie tijd geweest. Er is genoeg keus. Voor ieder wat wils.

Persoonlijk snap ik nooit zo de kritiek dat de app weinig met bankieren te maken heeft… Ik vind - voor mij type gebruik - nog steeds de enige app waarmee ik de bankzaken kan doen op de manier waarop ik dat wil. Heel rijk aan bancaire features… voor mij dan. Ja, er zijn ook zat features die ik niet gebruik.

Kortom: vind je bunq tof? Nou dan good for you! En vind je bunq helemaal niets? Ook top, zoek je iets wat beter past. Er is geen goed of fout ;)
Bunq is helemaal niets eeuwig verschuldigd, maar er is wel een bijna sektarisch beleid gaande. Op het moment dat er iets fout gaat of dingen gaan niet zoals ze moeten of er is algehele feedback (support dat binnen 24 uur moet reageren? Probeer 4 dagen, opbouwende kritiek destijds met V3) dan kan dat het bunq zonlicht niet verdragen. Op Together worden topics gesloten en gebruikers gebannen. Dat staat zelfs op zo’n gespannen voet voor mij persoonlijk dat ik geen kritiek durf te geven uit vrees dat mijn account plots gesloten wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
Dit was een waardevolle reactie. Die is nu weg.

[ Voor 168% gewijzigd door Dennisweb op 06-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33

Nicap

Tsssk....

Ik ben al heel wat jaren klant bij bunq, maar blijf nog steeds. Snap dat gezeik over dat social gedoe ook niet zo.
Bijna elke dag maak ik wel gebruik van de bunq app, maar kijk echt nooit op die vrienden en community tab. Dat is ook helemaal niet nodig voor mij. De andere tab daarentegen is voor mij gewoon doorslaggevend wat betreft functies.
Ja, het kan allemaal echt wel wat beter, maar dat geldt voor revolut en de andere bank apps net zo.
Ben het wel eens dat die updates beter geschrapt kunnen worden als ze het op deze manier blijven presenteren. Huur dan pro’s in als je het zelf niet goed kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Nicap schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:12:
Ik ben al heel wat jaren klant bij bunq, maar blijf nog steeds. Snap dat gezeik over dat social gedoe ook niet zo.
Bijna elke dag maak ik wel gebruik van de bunq app, maar kijk echt nooit op die vrienden en community tab. Dat is ook helemaal niet nodig voor mij. De andere tab daarentegen is voor mij gewoon doorslaggevend wat betreft functies.
Ja, het kan allemaal echt wel wat beter, maar dat geldt voor revolut en de andere bank apps net zo.
Ben het wel eens dat die updates beter geschrapt kunnen worden als ze het op deze manier blijven presenteren. Huur dan pro’s in als je het zelf niet goed kan.
Van mijn part gaan ze nog dieper op het social stuk, maar dan moeten andere zaken wel eerst op orde zijn. Daar ligt wat mij betreft ook het pijnpunt van de update, dat Ali met droge ogen beweerd dat je hypotheekaanvraag binnen 24 uur afgehandeld wordt, daar waar de normale support ook die beloofde 24 uur niet haalt. Als ze met kritiek konden omgaan en die ook zouden toestaan, dan was er ook niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Wat ik zelf een wonder vind, is mensen die zich zo druk blijven maken (al jaren) over een bank waar ze helemaal geen klant zijn. Alsof je als Ajax fan gaat klagen op een Feyenoord forum hoe slecht Feyenoord wel niet is.. beetje treurig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb

[ Voor 193% gewijzigd door Dennisweb op 06-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben geen bunq fanaat of pro bunqer maar momenteel doet het wat het moet doen voor mij en naar mijn weten is er (nog) geen Nederlands alternatief, waar je alles in potjes kan stoppen, een aparte rekening hebt voor perse iets anders (ik hou ervan om bepaalde dingen gescheiden te houden), een rekening delen, etc.

Dat gezegd hebbende... Als ze nou eens hun social media budget nou eens zouden investeren in hun support, dan was het leven een stuk makkelijker geweest. Die updates slaat imho nergens op. Ik vind het oprecht jammer dat de focus de verkeerde kant op gaat. Ik vraag mij dan ook serieus af ze hiermee proberen te bereiken.

Kijk, bomen planten ben ik helemaal voor en daar moeten we allemaal een beetje aan bijdragen, alleen het begint best wel eng te worden als een (hopelijk) serieus banken app zich gaat uiten als een soort social media voor bunqers. Het social aspect heeft helemaal niets te maken met financiën en het is ook niet eens hip.

Tja.. we gaan het wel zien.

Pfoe, als ik de middelen had, dan had ik erg graag zelf een bank geopend, waarbij wel een visie zou worden uitgedragen die in stand zou blijven. Een soort gezegd, bunq killer :+

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb

[ Voor 168% gewijzigd door Dennisweb op 06-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik was zelf klant bij Bunq vanaf het begin en sinds bijna een jaar daar al weg. Waarom? Inderdaad, een te dure sociale bomen bank paste op een gegeven moment niet meer bij mij. Zelf heb ik een zeer grote interesse in bankieren en fintech banken. De potjes van ibans heb ik nu verdeeld over Rabo, ABN, N26, Revolut en OB. En werkt prima. De andere fintechs zijn ook doorontwikkeld de afgelopen tijd, en zijn ook banken die zich concentreren op de hoofdzaak, van bankieren. Als ik Revolut app, krijg ik binnen 1 a 2 minuten elke dag, een live chat medewerker. Bij N26 kan ik bellen en kan snel, weliswaar in het Engels, geholpen worden. Dat is wat ik wil.

Bunq is echt een niche bank, voor mensen die sowieso zijn geïnteresseerd in bankieren met allerlei gadgets en geen probleem te hebben om via socials/bomen te willen bankieren. Heel groot gaan ze in Nederland niet worden. Maar hoeft ook niet, zij die dat willen hebben een keuze voor Bunq. De meeste Nederlanders zitten bij de groot banken en hebben vaak ook maar 1 bankrekening, en interesseert het ook allemaal niet zo om van bank te veranderen, laat staan een bank erbij nemen naast hun hoofdbank.

Mis ik nog wat van een jaar zonder Bunq? Jazeker, de 5 dagen goedkeuring kunnen geven op binnenkomende automatische incasso's. Heeft Bunq dat nog steeds? Want dat heeft niemand.

[ Voor 27% gewijzigd door Datisraar op 06-02-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dennisweb schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:45:
Nou, daar kan ik het prima mee eens zijn, @MysticX. Ik ben hier niet om bunq af te zeiken (al denken mensen soms van wel), maar ik vind dat er verkeerde keuzes worden gemaakt. Als je toch zoveel geld investeert, steek het dan in goede support en compliance. Bij andere fintechs heb ik toch wel binnen 30 minuten een support medewerker op de chat. Bij een bank als ING ook, trouwens.

Ik denk dat als bunq zou stoppen met al die social dingen en dat geld in support en compliance zou steken, het een heel goede Nederlandse bank zou zijn. Waarom ik zo hamer op compliance? Omdat ik denk dat als je goed onderzoek doet, je minder accounts meteen hoeft te sluiten en bovendien ook een stuk beter oplichters tegen kan gaan. Met andere woorden: de slechte klanten buitenzetten en de goede klanten behouden.

Een helpdesk die binnen een half uur reageert en de oude V2 lay-out weer terug. Dan ben je er volgens mij. Ik vond de manier waarop bunq toen werkte heel fijn en was er heel enthousiast over. Zie je, zeg ik toch nog iets goeds over bunq. ;)
Ik ging nog eens even kijken hoe V2 eruit zag en hoe V3 er in het begin uit zag. Wat dat betreft zijn de onnozele getallen van bomen en de centrale actie knop verdwenen in de huidige versie. Er is dus wel wat mee gedaan maar als gebruiker op Together werd je echt niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
Dennisweb schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 01:18:

En dan komt @John Do NL met zo’n reactie die me doet denken aan ‘bevalt het je niet in Nederland, ga dan lekker emigreren’.
Tja, mensen kunnen wel voortdurend na updates blijven roepen dat ze bunq niets vinden…. en dat het gras elders groener is…. maar wordt wat eentonig. Die mensen kunnen toch beter gewoon positieve dingen posten op fora van de bank die ze wel tof vinden…. zou ik denken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
[b]Datisraar in "Discussie over & Ervaringen met bunq"Datisraar schreef
Mis ik nog wat van een jaar zonder Bunq? Jazeker, de 5 dagen goedkeuring kunnen geven op binnenkomende automatische incasso's. Heeft Bunq dat nog steeds? Want dat heeft niemand.
Jazeker, is er nog steeds! Gebruik het bijna altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
John Do NL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:12:
[...]

Tja, mensen kunnen wel voortdurend na updates blijven roepen dat ze bunq niets vinden…. en dat het gras elders groener is…. maar wordt wat eentonig. Die mensen kunnen toch beter gewoon positieve dingen posten op fora van de bank die ze wel tof vinden…. zou ik denken dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 06-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
Dennisweb schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Even jouw logica terugkaatsen: wat doe je dan hier? Dan kun je toch beter de hele dag mensen op Together wegmodereren? :+
Deze thread gaat over bunq… en ik ben tevreden bunq gebruiker… al jaren.

En wat doe jij hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
John Do NL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:18:
[...]

En wat doe jij hier?
Zo. De reacties zijn verwijderd. Veel succes verder. Tot zover mijn bijdragen. ;w

[ Voor 88% gewijzigd door Dennisweb op 06-02-2022 23:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

John Do NL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:18:
[...]

En wat doe jij hier?
Je mag je mening uiten, maar wél vriendelijk en netjes. Dat was dit niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Ardana op 07-02-2022 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshua
Met die "Friends" functionaliteit heb ik niks, maar mij zit het niet echt in de weg. Het zou mooi zijn als ik dat tabje kon verbergen.

De nieuwe functie om te beleggen vind ik juist wel handig, dat maakt hij voor mij een heel stuk toegankelijker. Juist iets wat ik bij een bank verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb gister 100 euro op zo'n investmentsrekening gezet. Proces was redelijk duidelijk, moest wel wat vage vragen beantwoorden omtrent beleggen en risico etc.

Het geld staat nu te wachten op storting oid, "Storting is bezig". Zo wordt er natuurlijk niks verdiend... 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Beekforel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:51:
Ik heb gister 100 euro op zo'n investmentsrekening gezet. Proces was redelijk duidelijk, moest wel wat vage vragen beantwoorden omtrent beleggen en risico etc.

Het geld staat nu te wachten op storting oid, "Storting is bezig". Zo wordt er natuurlijk niks verdiend... 🤣
Dat staat er bij mij ook nog, vanaf vrijdag al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben persoonlijk ook wel blij met de Easy Investment optie. Kan ik de losse account die ik bij Peaks had (dat iets soortgelijks doet) opzeggen en heb ik het mooi binnen een enkele app. Het is een handig en laagdrempelig alternatief voor de spaarrekening die momenteel toch 0,0% rente heeft en niks oplevert.

Het sociale aspect gebruik ik ook totaal niet maar het zit me ook niet in de weg. Het startscherm met die cards werkt wel prettig en laat precies zien wat ik heb of nodig heb.

Wat ik nog mis is het zelf kunnen indelen van de subscriptions en het toevoegen van missende logo's. Mijn Netflix abo bijvoorbeeld valt ineens niet meer onder de subscriptions in de app en het logo (sinds de naam van de betaling is gewijzigd naar Netflix International B.V. oid) is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

kazuka schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:38:
Ben persoonlijk ook wel blij met de Easy Investment optie. Kan ik de losse account die ik bij Peaks had (dat iets soortgelijks doet) opzeggen en heb ik het mooi binnen een enkele app. Het is een handig en laagdrempelig alternatief voor de spaarrekening die momenteel toch 0,0% rente heeft en niks oplevert.

Het sociale aspect gebruik ik ook totaal niet maar het zit me ook niet in de weg. Het startscherm met die cards werkt wel prettig en laat precies zien wat ik heb of nodig heb.

Wat ik nog mis is het zelf kunnen indelen van de subscriptions en het toevoegen van missende logo's. Mijn Netflix abo bijvoorbeeld valt ineens niet meer onder de subscriptions in de app en het logo (sinds de naam van de betaling is gewijzigd naar Netflix International B.V. oid) is verdwenen.
Als je die betaling opent kun je de categorie aanpassen naar Abonnementen / Subscriptions en als je vooraf de switch onderaan omzet worden alle soortgelijke betalingen omgezet. Je ziet ze dan ook weer terug onder subscriptions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua
noodgang schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Dat staat er bij mij ook nog, vanaf vrijdag al
Bij mij ook, support heeft aangegeven dat het een bug aan de kant van bunq is en dat ze aan een oplossing werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:03
Beekforel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:51:

Hier ook het geval. Reactie van Bunq blijft vooralsnog uit...
Pagina: 1 ... 106 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"