Bij Monese is dit al een flinke tijd mogelijk. Het verloopt via Paysafecash. bunq staat inmiddels ook tussen de partners.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 14-09-2021 23:44 ]
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 14-09-2021 23:44 ]
Ik zou hiervoor SOS support inschakelen op +31208083666, als je app niet meer werkt is dat volgens mij de snelste snelheid is relatief optie als je geen werkende app hebt.JSD00 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:29:
Sinds de update van iOS 15 krijg ik nu telkens de melding 'New improved app available' met enkel de optie om de app te updaten. Ik heb die melding sinds gisteren, toen er nog niet eens een update beschikbaar was. Vanochtend was er een update beschikbaar en die heb ik direct geïnstalleerd, maar ik krijg nog steeds die melding. Ook de app al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen... Ik kan niet in de app om support te vragen, en ik heb ook geen andere apparaten waar de app wel op werkt. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Dat lijkt me een goed idee inderdaad, ga ik doen. Dankjewel!dixet schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:42:
[...]
Ik zou hiervoor SOS support inschakelen op +31208083666, als je app niet meer werkt is dat volgens mij de snelste snelheid is relatief optie als je geen werkende app hebt.
Zie de paar berichten boven je. Gebruik maken van de sos knop lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd.OllieMongollie schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:26:
Howdy. Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen en daar de Bunq app op gezet. Nu heb ik mijn account toegevoegd en daar zit ook een zakelijk profiel gekoppeld.
Nu zie ik op 't home screen bovenaan mijn prive account en daaronder mijn zakelijk profiel. Ik kan daar ook mijn passen in kijken, maar mijn zakelijke rekeningen staan er niet bij. Ook geeft de widget met het Totaal bedrag voor dat profiel niks weer.
Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb ook een vraag gesteld aan support, maar dat duurt op dit moment 2 dagen voordat je een reactie krijgt. Ondertussen kan ik helaas geen gebruik maken van mijn zakelijke rekening.
Ja, de oorspronkelijk bunq Free/Joint/More/gratis klanten die ineens naar Premium werden over gezet begin vorig jaar, ondanks dat bunq eerst had aangegeven dat ze tijdens de abonnementsperiode/geldigheidsduur van de pas gewoon konden blijven zitten.B_Swinkels schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:57:
Blijk ik [...] ineens van Travel Card naar het Easy Money plan te zijn gegaan [...] Iemand soortgelijke ervaringen?
[ Voor 69% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-10-2021 15:52 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
De prijzen zijn volgens mij sinds augustus verhoogt naar 23,99Luca schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:26:
Heb ik iets gemist of hoe kan dit? Vanaf december vorig jaar beheer ik een Pack membership en dat kostte €19,99. Nu zie ik zojuist een afschrijving van €23,99, bleek vanaf augustus te zijn veranderd.
Iemand een idee?
hi!
Zit nu naar e-mails te kijken die ze me gestuurd hebben en zie het er inderdaad tussen staan. €1 per persoon erbij.MysticX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:30:
[...]
De prijzen zijn volgens mij sinds augustus verhoogt naar 23,99
Verwijderd
Als ik jou was zou ik die ING creditcard heel goed bewaren. Bunq wil niet dat je rood staat en verleent ook geen krediet. Dat wil zeggen dat alles wat je met de Bunq creditcard betaalt ook eerst op je Bunq rekening moet hebben staan.lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:06:
Ik heb een tijdje bunq uitgeprobeerd maar had me niet echt in verdiept om alle mogelijkheden te gebruiken waardoor ik het weer over had gezet naar easy travel. (wat ik ook niet gebruik)
Ik was toch weer benieuwd naar Bunq maar kan niet zo snel vinden of ze nou wel een 'echte' creditcard hebben of niet. Ik gebruik het niet veel maar je wil natuurlijk niet voor verassingen komen te staan als je ergens bent en er geen reservering gedaan kan worden op je kaart omdat het geen creditcard is of iets dergelijks...
Ik heb momenteel bij de ING een normale oranje rekening + creditcard.
In theorie is het voor de bedrijven waar je hem gebruikt een credit card als alle andere. Maar je moet op je rekening bij bunq wel genoeg geld hebben staan anders wordt de transactie geweigerd. Je hebt dus geen echt krediet.lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:06:
Ik was toch weer benieuwd naar Bunq maar kan niet zo snel vinden of ze nou wel een 'echte' creditcard hebben of niet.
[ Voor 97% gewijzigd door kitkat007 op 20-10-2021 16:08 ]
Een tijdje terug gaven ze aan dat ze samen met Mastercard dit opgelost hebben, omdat credit card discriminatie niet mag. Zou dus geen probleem meer moeten zijn.JeroenE schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:29:
[...]
Er waren (zijn?) echter wel bedrijven die de kaarten niet accepteerden. Dat leek vooral voor te komen bij autoverhuur.
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je meteen je uitgaven inzichtelijk hebt op je bankaccount en niet moet wachten op de maandelijkse afschrijving (of handmatig betalen) van de credit card met krediet van bijvoorbeeld ICS/ING/etc.lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:08:
@Datisraar @JeroenE thanksoke dus creditcard moet ik sowieso behouden. Ik lees dat opnemen van geld ook erg gelimiteerd is. Nou ben ik liefst van digitaal maar dit voelt wel erg gelimiteerd. Ik moet het allemaal weer overwegen
Dat is waar, nu deed ik dat toch al niet dus of het echt gewerkt heeft weet ik ook niet. Ik volg Together ook niet echt meer, daar kwamen die melding rond de vakantie periodes altijd wel weer naar boven.Louw Post schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:29:
Een tijdje terug gaven ze aan dat ze samen met Mastercard dit opgelost hebben, omdat credit card discriminatie niet mag. Zou dus geen probleem meer moeten zijn.
Bij ING weet ik niet, maar in de ICS app staan de afschrijvingen er meestal redelijk vlot in. Maar bij bunq werkte dit inderdaad stukken beter omdat je daar alles kan zien. Bij ICS duurt het soms een paar dagen voordat een verkoper de transactie echt "definitief" heeft gemaakt.Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je meteen je uitgaven inzichtelijk hebt op je bankaccount en niet moet wachten op de maandelijkse afschrijving (of handmatig betalen) van de credit card met krediet van bijvoorbeeld ICS/ING/etc.
Ik ook niet, behalve dat het wel mis kan gaan in de USA als je niet goed oplet en men bij de kassa de verkeerde keuze heeft gemaakt voor het type kaart. Maar goed, dat gaat 1 keer mis en dan weet je dat je er op moet letten. Wellicht is dat tegenwoordig ook wel anders, het is al bijna 6 jaar geleden dat ik daar was.Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn bunq credit card met het betalen in het buitenland
Bij mij (Android) is de tekst iets anders.qwasd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:49:
[Afbeelding]
Is dit een nieuwe functie?
En wat gebeurd er als ik dit aan/uit zet?
Dit staat me inderdaad ook bij.mcDavid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:14:
Dat is wél nieuw. Althans geen idee hoe lang het al bestaat, maar vroeger was de default dat incasso's na 5 dagen automatisch geweigerd werden. Blijkbaar is dat stilzwijgend voor al mijn rekeningen op automatisch accepteren gezet![]()
Ik ga ze nu maar ff allemaal langs lopen dus. Op zich prima dat er een keuze gegeven wordt, maar wel raar om dat stilzwijgend aan te passen voor bestaande rekeningen...
Goed dat je het meldt, bij mij stonden ze ook allemaal aan. Dat was nou juist niet de bedoeling bunq....!mcDavid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:14:
Dat is wél nieuw. Althans geen idee hoe lang het al bestaat, maar vroeger was de default dat incasso's na 5 dagen automatisch geweigerd werden. Blijkbaar is dat stilzwijgend voor al mijn rekeningen op automatisch accepteren gezet![]()
Ik ga ze nu maar ff allemaal langs lopen dus. Op zich prima dat er een keuze gegeven wordt, maar wel raar om dat stilzwijgend aan te passen voor bestaande rekeningen...
Trust no one, expect the unexpected and be prepared!
Ja klopt, daar gaat het niet zo om.magician2000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:14:
Ongewenst afgeschreven automatische incasso's (mits niet zakelijk) kunnen tot 8 weken na afschrijving gestorneerd worden. Dit kun je zelf doen. Dit zou dus bij bunq ook moeten kunnen.
Ik snap dat dit niet de vraag was, maar wel handig om te weten.
Ik had deze functie aanstaan, na 5 dagen is mijn incasso alsnog automatisch geweigerd...mcDavid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:14:
Hier ook inderdaad. Geen idee wat deze functie dus wel doet.jugger naut schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:17:
[...]
Ik had deze functie aanstaan, na 5 dagen is mijn incasso alsnog automatisch geweigerd...
Beter uit dan aan zullen we maar denken. Gok wel dat dat de bedoeling is dat het zo werkt maar dat het weer iets is dat buggy is...d0s schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:21:
[...]
Hier ook inderdaad. Geen idee wat deze functie dus wel doet.
Misschien alleen van toepassing voor nieuwe incasso opdrachten? Dus dat het niet geldt voor oude opdrachten die al 'bekend' zijn of al langer lopen.bluewalk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:31:
[...]
Beter uit dan aan zullen we maar denken. Gok wel dat dat de bedoeling is dat het zo werkt maar dat het weer iets is dat buggy is...
Verwijderd
Als ik iets wil weten over een bank dan ga ik toch naar hun website i.p.v. naar Google?!Online bank Knab is door Business Financing uitgeroepen tot de populairste digitale bank van Nederland. Naast Knab verdient ook het Britse Revolut een compliment: de bank eindigde in maar liefst zeventien Europese landen op de eerste plek.
Het Britse platform komt tot deze conclusie door Google zoekdata (keywords) te analyseren. Oftewel; welke bank werd door consumenten het meest via Google opgezocht.
[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 03-11-2021 14:42 ]
Ach je wilt niet weten hoeveel mensen in Nederland nog nooit van Bunq heeft gehoord. Dat nieuws waarnaar naar je verwijst verbaasd mij niet. Bunq is meer een kleine niche bank naast de grote banken. Dat Knab overigens genoemd wordt, verbaasd mij wel. Bunq heeft meer functionaliteit dan Knab en is Knab niet zo bijzonder (meer)..Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:28:
https://www.banken.nl/nie...populairste-digitale-bank
Had eigenlijk verwacht dat Bunq dat zou zijn, maar blijkbaar valt het mee.
Verwijderd
En nu zijn ze dus net zo duur/goedkoop als Knab met vreemde valuta. Je kunt dan alleen 20 rekeningen minder aanmaken en (nog) geen iDin gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:
Bunq heeft sinds deze maand de koersopslag voor iedereen op 0,5% gezet. Op Together (volgens mij ook hier) stond er al een en ander over. Maar die 0,5 gaat echt voor iedereen gelden en niet alleen de mensen met local currencies…
Zet me toch aan het denken of ik beter niet kan overstappen naar een andere fintech en een NL bank ernaast houd.
Helemaal mee eens. De automatische verdeelfunctie is het enige wat ik zou gaan missen en deze is vrij makkelijk zelf in te stellen. Ik zit met mijn gezamenlijke rekening nu bij ING en zelf bij bunq, nu de Volksbank Apple Pay heeft aangekondigd wacht ik daar op en gaan we waarschijnlijk over naar ASN. Een echt groene (en transparantebalken07 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:06:
Met het introduceren van koersopslag, zie ik geen reden meer waarom iemand Bunq boven een traditionele bank of een gratis fintech zou verkiezen. Bij een traditionele bank is je maandelijkse tarief vaak al lager dan Bunq, en bij bijvoorbeeld N26 is de rekening gratis en betaal je geen koersopslag. Bunq positioneert zich wat mij betreft nu als het onaantrekkelijke alternatief voor beide kampen.
Haha ja ik wil ook ASN erbij gaan nemen zodra ze Apple Pay gaan aanbieden. Ik heb op dit moment alles bij Openbank geparkeerd qua incasso's en salaris. Ze bevallen me uitstekend, ik kan alleen niet zonder een Nederlandse bank zolang er geen creditcard in het assortiment zit. Mbt Crypto: N26 sluit je rekening gegarandeerd als je Crypto transacties via je betaalrekening laat lopen, dus kijk uit aubSandermm schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:08:
[...]
Helemaal mee eens. De automatische verdeelfunctie is het enige wat ik zou gaan missen en deze is vrij makkelijk zelf in te stellen. Ik zit met mijn gezamenlijke rekening nu bij ING en zelf bij bunq, nu de Volksbank Apple Pay heeft aangekondigd wacht ik daar op en gaan we waarschijnlijk over naar ASN. Een echt groene (en transparante) bank. Voor de wisselkoers naar N26/Openbank en de rente Raisin. Wel verschillende banken maar ach na de rentedaling bij bunq is daar alles weg op het hoogst rentegunstige bedrag na
Ook ding: geen enkele bank of fintech doet moeilijk over crypto, tot je de (horror) verhalen over bunq leest.
True, ik heb op dit moment een ABN AMRO ICS creditcard. Als Bunq bijvoorbeeld ooit een echte creditcard zou lanceren, dan zou dat ze wel aantrekkelijker maken dan nu het geval is.JeroenE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:55:
@balken07 Je hoeft een credit card niet per se bij een bank aan te vragen natuurlijk. Kan ook rechtstreeks bij bijvoorbeeld ICS. Dat kan al vanaf 26 euro en is dus goedkoper dan een abonnement bij bunq. Maar je hebt wel wisselkoersopslag en natuurlijk geen bankrekening. Wel weer een aankoopverzekering en een echt krediet. Dus of dit wel of niet aantrekkelijk is zal ook afhangen van je wensen.
[ Voor 13% gewijzigd door balken07 op 06-11-2021 16:12 ]
Verwijderd
Een creditcard zou voor mij niet perse hoeven, want de huidige kaart functioneert als Credit. Maar als ze het zouden interesseren zou ik graag Visa bij ze zien voor de afwisseling. Heb je toch een betere dekking met zowel Mastercard als Visa (zoals Revolut bijv aanbied)balken07 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:04:
[...]
True, ik heb op dit moment een ABN AMRO ICS creditcard. Als Bunq bijvoorbeeld ooit een echte creditcard zou lanceren, dan zou dat ze wel aantrekkelijker maken dan nu het geval is.
Dat heb je met een credit card toch nooit? Ik neem aan dat ook bij je ABN credit card via ICS de tarsnacties dus via ICS gaan. Bij een losse ICS card kan je altijd zelf bepalen vanaf welke bankrekening je de afschrijvingen laat lopen. Bij een bank kaart (al dan niet via ICS) moet dat vaak verplicht via de rekening van die bank.balken07 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:04:
Ik consolideer echter graag al mijn bankzaken. 1 rekening waarbinnen alle transacties verlopen, dat werkt voor mij het prettigst.
Ik heb automatische incasso ingesteld op mijn creditcard. Als ABN mijn hoofdrekening was geweest, dan zie ik dat als geconsolideerdJeroenE schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:16:
[...]
Dat heb je met een credit card toch nooit? Ik neem aan dat ook bij je ABN credit card via ICS de tarsnacties dus via ICS gaan. Bij een losse ICS card kan je altijd zelf bepalen vanaf welke bankrekening je de afschrijvingen laat lopen. Bij een bank kaart (al dan niet via ICS) moet dat vaak verplicht via de rekening van die bank.
Bunq heeft wel een credit card, die voor de winkel niets anders werkt dan een "echte". Enkel is het saldo op de gekoppelde bankrekening de limiet en je hebt dus geen krediet bij bunq.
[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 07-11-2021 16:31 ]
Ik vind het fijn om de borg bij hotels en autohuurbedrijven als hold op de kaart terug te zien, in plaats van als een afboeking. Daarom mijn voorkeur voor een echte creditcard, en niet een debit card met een credit BIN nummer zoals Bunq heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:36:
[...]
Een creditcard zou voor mij niet perse hoeven, want de huidige kaart functioneert als Credit. Maar als ze het zouden interesseren zou ik graag Visa bij ze zien voor de afwisseling. Heb je toch een betere dekking met zowel Mastercard als Visa (zoals Revolut bijv aanbied)
[ Voor 6% gewijzigd door balken07 op 07-11-2021 16:34 ]
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar mijn meeste betalingen hebben geen hold, dus dan vind ik de manier van bunq wel fijn, omdat het dan meteen betaald is (en niet maandelijks zoals bij ICS) en daardoor een wat betere blik heb op mijn uitgaven.balken07 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:33:
[...]
Ik vind het fijn om de borg bij hotels en autohuurbedrijven als hold op de kaart terug te zien, in plaats van als een afboeking. Daarom mijn voorkeur voor een echte creditcard, en niet een debit card met een credit BIN nummer zoals Bunq heeft.
Bij ICS kun je onbeperkt en instant iDEAL-opwaarderingen doen. Ik wacht liever ook niet tot het einde van de maand op de rekening dus ik maak hier regelmatig gebruik van. Eigenlijk na bijna elke transactie.Louw Post schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:37:
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar mijn meeste betalingen hebben geen hold, dus dan vind ik de manier van bunq wel fijn, omdat het dan meteen betaald is (en niet maandelijks zoals bij ICS) en daardoor een wat betere blik heb op mijn uitgaven.
In sommige landen is een borg op bijvoorbeeld autohuur van € 1.500 niet ongebruikelijk. Ik zou dit persoonlijk nooit zelf uit eigen middelen willen voorschieten.Dus wat mij betreft maakt het mij dan niet heel veel uit of er nou bijvoorbeeld 200 van de 1000€ limiet op een credit card op hold staat of dat er dan 200 van de 1000€ op 'afgeschreven' is op mijn echte bankrekening (bij bunq).
Ik gebruik op vakantie mijn creditcard ook alleen voor die 2 zaken, aangezien ik met OB,N26 en tot voorheen Bunq zonder koersopslag transacties kan verrichten. Met een hold is het bedrag idd afgetrokken van je bestedingsruimte, en dus niet meer uit te geven. Waar het mij om gaat is dat ICS in dit geval die hold even voor haar rekening neemt, in plaats van dat het direct in mindering komt op mijn banksaldo tijdens de vakantie. Na uitchecken in een hotel komt de hold te vervallen en is de bestedingsruimte weer volledig. Met een debet card moet ik dan nog wachten om een daadwerkelijk saldo teruggeboekt zien te worden.Louw Post schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:37:
[...]
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar mijn meeste betalingen hebben geen hold, dus dan vind ik de manier van bunq wel fijn, omdat het dan meteen betaald is (en niet maandelijks zoals bij ICS) en daardoor een wat betere blik heb op mijn uitgaven.
In het geval van een 'echte' credit card is bij een 'hold' dat bedrag toch ook niet meer uit te geven? Dus wat mij betreft maakt het mij dan niet heel veel uit of er nou bijvoorbeeld 200 van de 1000€ limiet op een credit card op hold staat of dat er dan 200 van de 1000€ op 'afgeschreven' is op mijn echte bankrekening (bij bunq).
Exact, ik trek de creditcard ook altijd vrijwel direct weer recht. Het is puur dat ik de creditcard met aankopen online verkies boven iDEAL of een debet card, vanwege de aflevergarantie etc. Ik heb de kaart toch al en betaal er voor, dan kan je die maar beter gebruiken ookkwon schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:44:
[...]
Bij ICS kun je onbeperkt en instant iDEAL-opwaarderingen doen. Ik wacht liever ook niet tot het einde van de maand op de rekening dus ik maak hier regelmatig gebruik van. Eigenlijk na bijna elke transactie.
[...]
In sommige landen is een borg op bijvoorbeeld autohuur van € 1.500 niet ongebruikelijk. Ik zou dit persoonlijk nooit zelf uit eigen middelen willen voorschieten.
Inderdaad. En dit soort reserveringen worden aan het eind van je maandtermijn ook niet van je rekening afgeschreven (in ieder geval bij Rabobank). Uiteraard gaan ze wel van je besteedbare limiet af, maar je betaalt ze alleen als de reservering wordt omgezet naar een definitieve betaling. Toch een stuk fijner dan zo'n debitcard met een credit-BIN van Bunq.balken07 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:20:
[...]
Ik gebruik op vakantie mijn creditcard ook alleen voor die 2 zaken, aangezien ik met OB,N26 en tot voorheen Bunq zonder koersopslag transacties kan verrichten. Met een hold is het bedrag idd afgetrokken van je bestedingsruimte, en dus niet meer uit te geven. Waar het mij om gaat is dat ICS in dit geval die hold even voor haar rekening neemt, in plaats van dat het direct in mindering komt op mijn banksaldo tijdens de vakantie. Na uitchecken in een hotel komt de hold te vervallen en is de bestedingsruimte weer volledig. Met een debet card moet ik dan nog wachten om een daadwerkelijk saldo teruggeboekt zien te worden.
Precies. Bij geen enkele uitgever van creditcards mag ik hopen haha. Iets mag pas in rekening worden gebracht zodra het een 'charge' is. Maar ieder z'n ding. Voor veel mensen (ook in mijn vriendenkring) is een creditcard een instrument waar ze te vaak mee in de verleiding komen om veel geld uit te geven, dan zijn debit cards van fintechs zoals Bunq een uitkomst.TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:15:
[...]
Inderdaad. En dit soort reserveringen worden aan het eind van je maandtermijn ook niet van je rekening afgeschreven (in ieder geval bij Rabobank). Uiteraard gaan ze wel van je besteedbare limiet af, maar je betaalt ze alleen als de reservering wordt omgezet naar een definitieve betaling. Toch een stuk fijner dan zo'n debitcard met een credit-BIN van Bunq.
Verwijderd
Een ander voordeel van Debit constructie is dat je meer overzicht hebt in bijvoorbeeld je abonnementen en overige uitgaven die je met een Creditcard normaliter doet, en dan geef je ook 'bewuster' uit.balken07 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:34:
[...]
Precies. Bij geen enkele uitgever van creditcards mag ik hopen haha. Iets mag pas in rekening worden gebracht zodra het een 'charge' is. Maar ieder z'n ding. Voor veel mensen (ook in mijn vriendenkring) is een creditcard een instrument waar ze te vaak mee in de verleiding komen om veel geld uit te geven, dan zijn debit cards van fintechs zoals Bunq een uitkomst.
Verwijderd
Offtopic: Kijk hier enorm naar uit en ben benieuwd hoe de grootbanken dit gaan aanbieden (bijv wel of niet met een aankoopverzekering/reisverzekering, of basis pakketten en ruime pakketten)TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:38:
Gelukkig is die debit-constructie met de overgang naar Mastercard Debit straks voor elke Nederlander beschikbaar zonder afhankelijk te zijn van Bunq of een andere Europese fintech.
Ja! Echt top cant wait.TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:38:
Gelukkig is die debit-constructie met de overgang naar Mastercard Debit straks voor elke Nederlander beschikbaar zonder afhankelijk te zijn van Bunq of een andere Europese fintech.
Ik denk niet dat de banken de voordelen van credit cards aan hun debit cards gaan hangen, dan heeft de credit card namelijk nauwelijks bestaansrecht en zouden ze de prijzen moeten verhogen om de vezekeringen te compenseren voor al die debit cards.Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:04:
[...]
Offtopic: Kijk hier enorm naar uit en ben benieuwd hoe de grootbanken dit gaan aanbieden (bijv wel of niet met een aankoopverzekering/reisverzekering, of basis pakketten en ruime pakketten)
Ontopic: Als dit uitkomt is het maar de vraag wat het klantenbestand van Bunq gaat doen omdat je dan op nog een onderdeel niet meer concurrerend bent. Als je ook een Visa of Mastercard krijgt bij de ING bijv word de drempel om over te stappen kleiner, en ik zie dan ook klanten teruggaan naar hun oude grootbank. Mede omdat Bunq erg veel schommelt met tarieven en producten
[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 16:29 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Ik ben nog altijd erg tevreden over bunq echter heb ik nergens anders een rekening. Vandaag dus besloten een back-up rekening te openen bij ASN Bank (spreekt mij het meest aan).Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:50:
Overstappen word serieus overwogen maar twijfel nog over waar en hoe.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verwijderd
Wil je dan ASN naast Bunq gebruiken of meer als een reserverekening mocht Bunq het niet doen?Eiríkr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:12:
[...]
Ik ben nog altijd erg tevreden over bunq echter heb ik nergens anders een rekening. Vandaag dus besloten een back-up rekening te openen bij ASN Bank (spreekt mij het meest aan).
Mocht iemand ASN overwegen: verificatie middels iDEAL met bunq is daar niet mogelijk. Helaas wordt dat (vandaag in ieder geval) niet gecommuniceerd. Je komt er pas achter aan het eind van alle vragen, gegevens invoeren, paspoort uploaden etc. etc.
Echt als een reserverekening bij een traditionele bank. Zal er maandelijks wat op storten zodat het een verkapte spaarrekening wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:16:
[...]
Wil je dan ASN naast Bunq gebruiken of meer als een reserverekening mocht Bunq het niet doen?
Offtopic: Geld dat voor alle Volksbank labels?
Verwacht alsjeblieft niet teveel van die SOS-support. Ik was pas eens uit mijn app gelockt en kon er niet meer in. Bleek achteraf iets met een VPN te zijn, maar wist ik niet. Ze sturen dus blijkbaar reactie op je SOS-call in de app, waar ik dus niet in kwam. Eerste vraag was ook of ik mijn vraag nog een keer wilde typen omdat de automatische tekstomzetting mijn boodschap niet goed had begrepen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:50:
Zou me niks verbazen als Bunq nu begint te beseffen dat er geld verdiend moet worden en dat ze dat met huidige systeem niet kunnen.
Persoonlijk denk ik nog altijd dat de allereerste setup misschien wel de beste was (pay as you use). 5 jaar verder en je betaalt 8,99 per maand voor Easy Money en je krijgt er veel minder voor terug. Ik snap ook wel dat een vaste maandprijs logischer is en overzichtelijker, maar als je het product versobert voor meer geld word blijven erg lastig.
En dan om maar niet te beginnen over de Support, je hebt recht op 1x per maand SOS support las ik en de reguliere support doet er 24-48 u voor ze reageren...
Overstappen word serieus overwogen maar twijfel nog over waar en hoe.
Bunq heeft geen credit card zoals de Bijenkorf, hij zit gekoppeld aan de bijbehorende IBAN. Je betaald hier €9 per maand voor. Verzekering alleen met het duurdere (€17) easy green.Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:50:
Wie heeft er een credit card via Bunq? Ik heb nu via de bijenkorf een CC maar die stoppen er in april ofzo mee. Nu kost de creditcard van bunq volgens mij eenmalig 9 euro waar de CC via ics 32,50 per jaar gaat kosten. Ik vraag mij af of de bunq cc mastercard of visa is en of een verzekering voor aangekochte producten bij zit.
Ik heb een easy money subscription en als ik de de cc wil aanvragen zijn staat er: card 9 euro. monthly fee: included in subscription. Dus dat van die 9 euro geldt niet voor mij denk ik. Geen verzekering is wel zonde...Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:53:
[...]
Bunq heeft geen credit card zoals de Bijenkorf, hij zit gekoppeld aan de bijbehorende IBAN. Je betaald hier €9 per maand voor. Verzekering alleen met het duurdere (€17) easy green.
Als verzekering een vereiste is kun je beter voor een simpele, goedkope betaalrekening + creditcard gaan bij een van de traditionele Nederlandse banken. Dan heb je tenminste een échte creditcard inclusief bijbehorende voordelen. Of je vraagt bij ICS in plaats van de Bijenkorf-kaart een van de vele andere varianten aan. Die van EuroClix is, dacht ik, de goedkoopste.Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb een easy money subscription en als ik de de cc wil aanvragen zijn staat er: card 9 euro. monthly fee: included in subscription. Dus dat van die 9 euro geldt niet voor mij denk ik. Geen verzekering is wel zonde...
Die €9 kan wel gelden als je al 3 passen hebt (of ooit een variatie van 3 hebt gehad). Een "timer" voor de €9 is er niet kwam ik laatst achter (nu 2 passen, blijkbaar ooit een "nieuwe" aangevraagd ipv vervangen dus volgens bunq 3 gratis gehad).Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb een easy money subscription en als ik de de cc wil aanvragen zijn staat er: card 9 euro. monthly fee: included in subscription. Dus dat van die 9 euro geldt niet voor mij denk ik. Geen verzekering is wel zonde...
Er lopen hier mogelijk een paar bedragen en situaties door elkaar:Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:13:
[...]
Die €9 kan wel gelden als je al 3 passen hebt (of ooit een variatie van 3 hebt gehad). Een "timer" voor de €9 is er niet kwam ik laatst achter (nu 2 passen, blijkbaar ooit een "nieuwe" aangevraagd ipv vervangen dus volgens bunq 3 gratis gehad).
[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-11-2021 12:47 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
De €3,49 is alleen als je meer dan 3 actieve passen hebt volgens mij?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:38:
[...]
Er lopen hier mogelijk een paar bedragen en situaties door elkaar:
- Easy Money (Personal) kost €9 (€8,99) per maand, daar zijn 3 fysieke passen bij inbegrepen.
- Als je (ooit) al 3 fysieke passen hebt gehad, dan kost een nieuwe fysieke pas eenmalig €9,99 en €3,49 per maand.
- Bestel je een vervangende kaart, betaal je alleen eenmalig €9,99. Eenmaal per jaar is dit echter gratis.
Dit dus, tenzij het opeens weer veranderd is zonder communicatie vanuit bunq?Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:05:
[...]
De €3,49 is alleen als je meer dan 3 actieve passen hebt volgens mij?
[ Voor 51% gewijzigd door Ardana op 01-12-2021 22:57 ]
Klopt dat het langer duurt. Was in het verleden niet, maar lijkt de laatste tijd langer te duren.vharten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:
Een ding wat me gelijk al op viel is dat het pinnen met de betaalpas een stuk trager is (ik zag dat ook al eens bij een collega met Bunq), zowel contactloos als met de chip. Het duurde zo lang dat de kassamedewerker al ging kijken of het wel goed ging.
Ik ben sinds 2015 bunq klant en sinds 2016 samen met mijn partner als primaire bank.Op zich weerhoudt me dat nog niet van de overstap, maar wel lees ik dat er door de klantenservice slecht gereageerd wordt, en ik kom verhalen tegen van mensen waarvan het account ineens geblokkeerd was en het veel moeite kostte om het weer terug te draaien.
Ik twijfel dus nog even en hou dit topic in de gaten voor jullie ervaringen
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Daar op aanvullende, ook een bank als Rabobank heeft wel eens per ongeluk mijn rekening geblokkeerd. Is verder geen ramp, iemand had verkeerd geklikt (o.i.d.). Maar, het is wel heel irrritant, omdat je dan dus ineens onthand zit. Om die reden zou ik mensen sowieso aanraden altijd een sloot contant geld thuis te leggen, en altijd een bankrekening aan te houden bij 2 verschillende banken.MichielFRL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]
Als je geen rare dingen doet gaat er ook niks geblokkeerd worden.
Wat je leest over blokkeren gebeurt bij alle banken. Rekening openen, direct Marktplaats transacties en geld opnemen of doorsluizen. Typisch verdacht gedrag.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hier ook al enkele maanden dat het pinnen echt lang duurt, maar niet overal. Bv in de kantine op het werk duurt het zo 15 seconden maar bv bij de Jumbo maar een seconde of 3.MichielFRL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]
Klopt dat het langer duurt. Was in het verleden niet, maar lijkt de laatste tijd langer te duren.
Verwijderd
Leuk dat je dat overweegt. Ik heb dit een tijd geleden ook gedaan (ook van de ING), en raad je aan om heel goed na te denken over deze stap. Omdat het er niet perse beter is.vharten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:
Ik heb nu een maandje Bunq Premium op proef omdat ik er over zit te denken om alles te verhuizen van ING naar Bunq.
Een ding wat me gelijk al op viel is dat het pinnen met de betaalpas een stuk trager is (ik zag dat ook al eens bij een collega met Bunq), zowel contactloos als met de chip. Het duurde zo lang dat de kassamedewerker al ging kijken of het wel goed ging.
Op zich weerhoudt me dat nog niet van de overstap, maar wel lees ik dat er door de klantenservice slecht gereageerd wordt, en ik kom verhalen tegen van mensen waarvan het account ineens geblokkeerd was en het veel moeite kostte om het weer terug te draaien.
Ik twijfel dus nog even en hou dit topic in de gaten voor jullie ervaringen
Jouw bericht is exact hoe ik bunq ook zie.
...
Ik kwam naar dit topic om hetzelfde te melden. Ligt dat aan bunq?bluewalk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:51:
[...]
Hier ook al enkele maanden dat het pinnen echt lang duurt, maar niet overal. Bv in de kantine op het werk duurt het zo 15 seconden maar bv bij de Jumbo maar een seconde of 3.
Ik zou bijna denken van wel, want bij collega's met bv ING rammelt het pinapparaat direct door...Eiríkr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:34:
[...]
Ik kwam naar dit topic om hetzelfde te melden. Ligt dat aan bunq?
Wat is de toegevoegde waarde naast bunq? Zorgt het niet alleen maar voor versplintering van je overzicht?Sandermm schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:14:
Overigens ben ik steeds meer aan het kijken naar de ontwikkeling van https://flowyour.money dit is toch wel de laatste feature van bunq die ik zou missen. Jammer dat nog niet alles volledig werkt.
Bottom line wil DNB Bunq pushen van een full reserve bank model naar een meer renderende klassieke bank die ook gelden uitleent. Om dat te doen wordt deze transactie geakkordeerd.
....
Bunq mag kredietverstrekker Capitalflow Group overnemen. https://t.co/HNen0kfETY #FD #Banken
[ Voor 3% gewijzigd door Freeaqingme op 02-12-2021 11:35 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nee, dat is het grootste nadeel van bunq gebruiken en dan overstappen naar een "oude" bank. Vooral ook omdat je die potjes heel makkelijk kan gebruiken met een betaalkaart.Rav schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:48:
Mijn 'probleem' is nu een soort vendor lock-in. Ik maak samen met mijn vrouw heel veel gebruik van alle potjes (IBANs) en dat wordt niet goed door andere banken gedaan.
Verwijderd
Moet haast wel en denk zelf dat de terminal een en ander moet uitzoeken omdat je meerdere rekeningen kan koppelen aan je Maestro kaart en tegelijk ook dual pin hebt. Misschien dat dit meer tijd nodig heeft om te verifiëren?Eiríkr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:34:
[...]
Ik kwam naar dit topic om hetzelfde te melden. Ligt dat aan bunq?
Onlinebank Bunq zet een eigen hypotheeklabel in de markt. Vanaf begin volgend jaar kunnen mensen die een huis willen kopen een Bunq-hypotheek afsluiten bij hun hypotheekadviseur. Daarmee wordt de Amsterdamse fintech de eerste van de zogeheten neobanken in Europa die deze dienst zal leveren, zegt oprichter Ali Niknam desgevraagd.
Het is de bedoeling dat Bunq zich zal onderscheiden door hypotheekaanvragen binnen 24 uur te beoordelen, en daarmee de wachttijden te verkorten die bij traditionele banken vaak flink kunnen oplopen.
Om deze dienst te leveren, is Bunq een samenwerking aangegaan met het Nederlandse leningenplatform Tulp Group. Tulp, dat zelf overigens ook bekend is als aanbieder van hypotheken, gaat helpen met de funding, als adviseur en met de administratie.
Niknam zegt in te willen spelen op de behoeftes van met name de starters die snel en eenvoudig hun eerste huis willen kopen, 'de mensen die het hardst worden getroffen door de krapte op de woningmarkt.' Daarnaast wil hij de klimaatbewuste consument ondersteunen bij het milieuvriendelijker maken van zijn woning, bijvoorbeeld via isolatie en zonnepanelen.
Dat is wel een hele bijzondere tweet. Er staat geen enkele feitelijke onderbouwing voor die mening in het stuk. De feitelijke onderbouwing die er wel staat is dat bunq het nogal zat is om bergen aan negatieve rente te blijven betalen aan de ECB, en dat op deze manier omzeilt.Freeaqingme schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:31:
Was dit al langsgekomen?
Ik zie net deze tweet:
[...]
***members only***
[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 09-12-2021 12:39 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Wow ik heb heel wat gemist sinds mijn terugkeer bij ING (april 2020) maar zie ik het nou goed en betaal je EUR 12 per persoon per maand?Rav schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:48:
[...]
Jouw bericht is exact hoe ik bunq ook zie.
Mijn 'probleem' is nu een soort vendor lock-in. Ik maak samen met mijn vrouw heel veel gebruik van alle potjes (IBANs) en dat wordt niet goed door andere banken gedaan.
Maar ik heb absoluut geen goodwill naar bunq toe. Zodra er een goed alternatief is ben ik weg. Ik betaal meer dan dubbel (€24 per maand (2 accounts)) dan wat ik vroeger betaalde en er zijn geen functies bijgekomen die ik gebruik. Het is alleen maar versobert.
Vraag me toch af wat bunq hiermee wil bereiken. Dat ze van de hoge rente bij de ECB afwillen en dus toch geld investeren is een logische keus. Maar investeren in hypotheken deden ze al, als funder bij Venn hypotheken.henkjobse schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:22:
Bunq gaat nu toch groter in hypotheken: https://fd.nl/bedrijfslev...lf-hypotheken-verstrekken
[...]
Dat klinkt leuk, maar dat bieden veel banken en hypotheekverstrekkers al. Maar wel als je als klant het volledige dossier correct en volledig aanlevert (loonstrook, werkgeversverklaring, legitimatiebewijs, taxatie en noem maar op). Dat het langer duurt ligt vaker aan de adviseur die de klant onvoldoende begeleid bij het aanleveren van stukken dan aan het proces bij de bankHet is de bedoeling dat Bunq [sic] zich zal onderscheiden door hypotheekaanvragen binnen 24 uur te beoordelen, en daarmee de wachttijden te verkorten die bij traditionele banken vaak flink kunnen oplopen.
Tulp, dat zelf overigens ook bekend is als aanbieder van hypotheken, gaat helpen met de funding, als adviseur en met de administratie.
[ Voor 24% gewijzigd door dixet op 09-12-2021 13:56 ]
Klopt. Je kan die tweet beter duiden als je die auteur langere tijd volgt. Die heeft vaak direct en indirect contact met NDB, en ik denk dat hij dit bericht zag als bevestiging van zijn opinie over DNB.FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:32:
[...]
Dat is wel een hele bijzondere tweet. Er staat geen enkele feitelijke onderbouwing voor die mening in het stuk. De feitelijke onderbouwing die er wel staat is dat bunq het nogal zat is om bergen aan negatieve rente te blijven betalen aan de ECB, en dat op deze manier omzeilt.
Klopt, zie hier. Bij de meeste grote hypotheekverstrekkers gaat het heel snel, de tijden van een 2 weken wachten zijn al jaren voorbij.dixet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:50:
[...]
Dat klinkt leuk, maar dat bieden veel banken en hypotheekverstrekkers al. Maar wel als je als klant het volledige dossier correct en volledig aanlevert (loonstrook, werkgeversverklaring, legitimatiebewijs, taxatie en noem maar op). Dat het langer duurt ligt vaker aan de adviseur die de klant onvoldoende begeleid bij het aanleveren van stukken dan aan het proces bij de bank
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Mooi overzicht. Opvallend dat net de partner met wie bunq "in 24 uur" een hypotheek wil aanbieden drie dagen over de laatste beoordeling doet, terwijl de grootbanken dat in een dag afhandelen...FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:11:
[...]
Klopt, zie hier. Bij de meeste grote hypotheekverstrekkers gaat het heel snel, de tijden van een 2 weken wachten zijn al jaren voorbij.
Excuus! Ik haalde twee dingen door elkaar. Ik betaal voor een pack á €23,99, maar deel die met mijn vrouw (betaal dus €12 voor 2 personen) en die andere 2 worden accounts door anderen betaald.JDFS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:48:
[...]
Wow ik heb heel wat gemist sinds mijn terugkeer bij ING (april 2020) maar zie ik het nou goed en betaal je EUR 12 per persoon per maand?
...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
De dag dat je wist zou gaan komen.oohh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
[...]
Het is ook precies hetzelfde geschreven (kleine e, aan elkaar, hoofdletter voor zelfstandig naamwoord) als de rest van de merknamen van easyGroup (easyJet, easyHotel, etc).
[ Voor 24% gewijzigd door prodesk op 15-12-2021 03:01 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 08:23 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq