Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Monese is dit al een flinke tijd mogelijk. Het verloopt via Paysafecash. bunq staat inmiddels ook tussen de partners.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 14-09-2021 23:44 ]

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:23
Sinds de update van iOS 15 krijg ik nu telkens de melding 'New improved app available' met enkel de optie om de app te updaten. Ik heb die melding sinds gisteren, toen er nog niet eens een update beschikbaar was. Vanochtend was er een update beschikbaar en die heb ik direct geïnstalleerd, maar ik krijg nog steeds die melding. Ook de app al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen... Ik kan niet in de app om support te vragen, en ik heb ook geen andere apparaten waar de app wel op werkt. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:33
JSD00 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:29:
Sinds de update van iOS 15 krijg ik nu telkens de melding 'New improved app available' met enkel de optie om de app te updaten. Ik heb die melding sinds gisteren, toen er nog niet eens een update beschikbaar was. Vanochtend was er een update beschikbaar en die heb ik direct geïnstalleerd, maar ik krijg nog steeds die melding. Ook de app al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen... Ik kan niet in de app om support te vragen, en ik heb ook geen andere apparaten waar de app wel op werkt. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Ik zou hiervoor SOS support inschakelen op +31208083666, als je app niet meer werkt is dat volgens mij de snelste snelheid is relatief optie als je geen werkende app hebt.

• JSD00
dixet schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:42:
[...]

Ik zou hiervoor SOS support inschakelen op +31208083666, als je app niet meer werkt is dat volgens mij de snelste snelheid is relatief optie als je geen werkende app hebt.
Dat lijkt me een goed idee inderdaad, ga ik doen. Dankjewel!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:04
Howdy. Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen en daar de Bunq app op gezet. Nu heb ik mijn account toegevoegd en daar zit ook een zakelijk profiel gekoppeld.

Nu zie ik op 't home screen bovenaan mijn prive account en daaronder mijn zakelijk profiel. Ik kan daar ook mijn passen in kijken, maar mijn zakelijke rekeningen staan er niet bij. Ook geeft de widget met het Totaal bedrag voor dat profiel niks weer.

Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb ook een vraag gesteld aan support, maar dat duurt op dit moment 2 dagen voordat je een reactie krijgt. Ondertussen kan ik helaas geen gebruik maken van mijn zakelijke rekening.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

OllieMongollie schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:26:
Howdy. Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen en daar de Bunq app op gezet. Nu heb ik mijn account toegevoegd en daar zit ook een zakelijk profiel gekoppeld.

Nu zie ik op 't home screen bovenaan mijn prive account en daaronder mijn zakelijk profiel. Ik kan daar ook mijn passen in kijken, maar mijn zakelijke rekeningen staan er niet bij. Ook geeft de widget met het Totaal bedrag voor dat profiel niks weer.

Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik heb ook een vraag gesteld aan support, maar dat duurt op dit moment 2 dagen voordat je een reactie krijgt. Ondertussen kan ik helaas geen gebruik maken van mijn zakelijke rekening.
Zie de paar berichten boven je. Gebruik maken van de sos knop lijkt me in dit geval wel gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
Hoi! Ik krijg net tot mijn grote schrik een mailtje van Bunq, dat er onvoldoende saldo op mijn Travel Card staat om daar de kosten van mijn abonnement af te schrijven. Blijk ik op 8 september ineens van Travel Card naar het Easy Money plan te zijn gegaan, terwijl ik de pas tussen 14 augustus en 27 september niet heb gebruikt of in de app ben geweest? Mijn Travel Card zou nog tot en met ergens in 2023 geldig moeten zijn, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
B_Swinkels schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:57:
Blijk ik [...] ineens van Travel Card naar het Easy Money plan te zijn gegaan [...] Iemand soortgelijke ervaringen?
Ja, de oorspronkelijk bunq Free/Joint/More/gratis klanten die ineens naar Premium werden over gezet begin vorig jaar, ondanks dat bunq eerst had aangegeven dat ze tijdens de abonnementsperiode/geldigheidsduur van de pas gewoon konden blijven zitten.

Een van de redenen dat we sindsdien een Gratis Banken topicreeks hebben,

[ Voor 69% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-10-2021 15:52 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Heb ik iets gemist of hoe kan dit? Vanaf december vorig jaar beheer ik een Pack membership en dat kostte €19,99. Nu zie ik zojuist een afschrijving van €23,99, bleek vanaf augustus te zijn veranderd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Luca schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:26:
Heb ik iets gemist of hoe kan dit? Vanaf december vorig jaar beheer ik een Pack membership en dat kostte €19,99. Nu zie ik zojuist een afschrijving van €23,99, bleek vanaf augustus te zijn veranderd.

Iemand een idee?
De prijzen zijn volgens mij sinds augustus verhoogt naar 23,99 :P

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
MysticX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:30:
[...]

De prijzen zijn volgens mij sinds augustus verhoogt naar 23,99 :P
Zit nu naar e-mails te kijken die ze me gestuurd hebben en zie het er inderdaad tussen staan. €1 per persoon erbij.

Begint wel prijzig te worden zo. :|

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01

mwa

Luca schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Begint wel prijzig te worden zo. :|
Maar bomen he,.,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ben ik geen fan van Bunq, maar haat het product ook niet. Sterker nog vind het zelfs best handig.

Het product zelf in de basis is goed (25 betaalrekeningen, dual Pin, betaalverzoeken via een eigen link, zeroFX en de iDin support) en ik heb tot nu toe nauwelijks problemen gehad sinds ik ze gebruik qua bankzaken en storingen.

Over hun Compliance afdeling ben ik minder 'happy', die blokkeren je rekening zonder pardon en geven geen uitleg doorgaans. Je moet er zelf achter komen wat er dan mis is gegaan of waarom je verdacht word of wat dan ook. Dat banken mensen met kwade bedoelingen buiten de deur willen houden en een wettelijke verplichting hebben over witwas etc is te begrijpen, maar bij Bunq is de klant de dader tot het tegendeel is bewezen als je 'gespot' bent door hun systemen/medewerkers. Denk dat op die aanpak heel veel te verbeteren valt.

En dan is er nog Ali en de weg die hij inslaat op milieuvlak. Tja het is jammer want door de prijzen te verhogen en je perks te versoberen (minder geldopnames en mogelijke koersopslag) lijk je steeds meer op een traditionele bank en dat is nou net wat hij niet wilde dacht ik. Los van dat de producten om de x jaren/maanden veranderen in nieuwe dingen vaak ongunstiger ri de consumenten omdat die doorgaans meer betalen of op features inleveren. Dat klimaatgedoe en CO2 neutraal is leuk maar dat is niet de weg die Bunq moet inslaan vind ik. Het is de bank of the Free (hun slogan) maar met die klimaatdingen ben je je wel aan het profileren als iets wat je niet perse bent en waar (denk ik) niet alle klanten achter staan. Ik heb er trouwens geen last van en doe er helemaal niks mee krijg alleen wel vaak te horen ow dat is de klimaatbank als je je Bunq pas pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Ik heb een tijdje bunq uitgeprobeerd maar had me niet echt in verdiept om alle mogelijkheden te gebruiken waardoor ik het weer over had gezet naar easy travel. (wat ik ook niet gebruik)

Ik was toch weer benieuwd naar Bunq maar kan niet zo snel vinden of ze nou wel een 'echte' creditcard hebben of niet. Ik gebruik het niet veel maar je wil natuurlijk niet voor verassingen komen te staan als je ergens bent en er geen reservering gedaan kan worden op je kaart omdat het geen creditcard is of iets dergelijks...

Ik heb momenteel bij de ING een normale oranje rekening + creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32
lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:06:
Ik heb een tijdje bunq uitgeprobeerd maar had me niet echt in verdiept om alle mogelijkheden te gebruiken waardoor ik het weer over had gezet naar easy travel. (wat ik ook niet gebruik)

Ik was toch weer benieuwd naar Bunq maar kan niet zo snel vinden of ze nou wel een 'echte' creditcard hebben of niet. Ik gebruik het niet veel maar je wil natuurlijk niet voor verassingen komen te staan als je ergens bent en er geen reservering gedaan kan worden op je kaart omdat het geen creditcard is of iets dergelijks...

Ik heb momenteel bij de ING een normale oranje rekening + creditcard.
Als ik jou was zou ik die ING creditcard heel goed bewaren. Bunq wil niet dat je rood staat en verleent ook geen krediet. Dat wil zeggen dat alles wat je met de Bunq creditcard betaalt ook eerst op je Bunq rekening moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:06:
Ik was toch weer benieuwd naar Bunq maar kan niet zo snel vinden of ze nou wel een 'echte' creditcard hebben of niet.
In theorie is het voor de bedrijven waar je hem gebruikt een credit card als alle andere. Maar je moet op je rekening bij bunq wel genoeg geld hebben staan anders wordt de transactie geweigerd. Je hebt dus geen echt krediet.

Er waren (zijn?) echter wel bedrijven die de kaarten niet accepteerden. Dat leek vooral voor te komen bij autoverhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door kitkat007 op 20-10-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

@Datisraar @JeroenE thanks :) oke dus creditcard moet ik sowieso behouden. Ik lees dat opnemen van geld ook erg gelimiteerd is. Nou ben ik liefst van digitaal maar dit voelt wel erg gelimiteerd. Ik moet het allemaal weer overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

JeroenE schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:29:
[...]
Er waren (zijn?) echter wel bedrijven die de kaarten niet accepteerden. Dat leek vooral voor te komen bij autoverhuur.
Een tijdje terug gaven ze aan dat ze samen met Mastercard dit opgelost hebben, omdat credit card discriminatie niet mag. Zou dus geen probleem meer moeten zijn.
lf2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:08:
@Datisraar @JeroenE thanks :) oke dus creditcard moet ik sowieso behouden. Ik lees dat opnemen van geld ook erg gelimiteerd is. Nou ben ik liefst van digitaal maar dit voelt wel erg gelimiteerd. Ik moet het allemaal weer overwegen
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je meteen je uitgaven inzichtelijk hebt op je bankaccount en niet moet wachten op de maandelijkse afschrijving (of handmatig betalen) van de credit card met krediet van bijvoorbeeld ICS/ING/etc.

Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn bunq credit card met het betalen in het buitenland en ik ben ondertussen in IJsland, Japan, Hong Kong en de Filipijnen met kaart geweest. Ik had in eerste instantie ook nog mijn ABN credit card als back-up, maar paar jaar geleden opgezegd omdat het gelukkig nooit nodig is geweest.

Als één van de grotere banken met de handige features van bunq zou komen zou ik waarschijnlijk wel overstappen, omdat de ondersteuning gewoon vele malen beter is, het daar gewoon goedkoper is en er niet onnodig veel onzin in de app staat. Maar sinds ze ook de SOS functie hebben bij bunq is het misschien wel goed te doen. Gelukkig nooit nodig gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Louw Post schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:29:
Een tijdje terug gaven ze aan dat ze samen met Mastercard dit opgelost hebben, omdat credit card discriminatie niet mag. Zou dus geen probleem meer moeten zijn.
Dat is waar, nu deed ik dat toch al niet dus of het echt gewerkt heeft weet ik ook niet. Ik volg Together ook niet echt meer, daar kwamen die melding rond de vakantie periodes altijd wel weer naar boven.
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je meteen je uitgaven inzichtelijk hebt op je bankaccount en niet moet wachten op de maandelijkse afschrijving (of handmatig betalen) van de credit card met krediet van bijvoorbeeld ICS/ING/etc.
Bij ING weet ik niet, maar in de ICS app staan de afschrijvingen er meestal redelijk vlot in. Maar bij bunq werkte dit inderdaad stukken beter omdat je daar alles kan zien. Bij ICS duurt het soms een paar dagen voordat een verkoper de transactie echt "definitief" heeft gemaakt.
Je kan bij ICS trouwens ook gewoon zelf eerder betalen hoor, ik neem aan bij de ING ook.
Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn bunq credit card met het betalen in het buitenland
Ik ook niet, behalve dat het wel mis kan gaan in de USA als je niet goed oplet en men bij de kassa de verkeerde keuze heeft gemaakt voor het type kaart. Maar goed, dat gaat 1 keer mis en dan weet je dat je er op moet letten. Wellicht is dat tegenwoordig ook wel anders, het is al bijna 6 jaar geleden dat ik daar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JteY0t8G6vE2yRkL6BhLRkv-Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2LEbZ5oGnQLF55EnFVevz61.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een nieuwe functie?
En wat gebeurd er als ik dit aan/uit zet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
qwasd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:49:
[Afbeelding]

Is dit een nieuwe functie?
En wat gebeurd er als ik dit aan/uit zet?
Bij mij (Android) is de tekst iets anders. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6mdJn2joJcsOmBHJvWzk2PrYrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lGfGrUioVjCkRvczb2lPI2q8.jpg?f=user_large
Volgens mij is dit niet nieuw. Met deze instellingen zal hij incasso's accepteren wanneer je zelf niet expliciet accepteert of weigert. Je hebt dus 5 dagen om een incasso te weigeren, anders wordt hij automatisch geaccepteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Dat is wél nieuw. Althans geen idee hoe lang het al bestaat, maar vroeger was de default dat incasso's na 5 dagen automatisch geweigerd werden. Blijkbaar is dat stilzwijgend voor al mijn rekeningen op automatisch accepteren gezet -O-

Ik ga ze nu maar ff allemaal langs lopen dus. Op zich prima dat er een keuze gegeven wordt, maar wel raar om dat stilzwijgend aan te passen voor bestaande rekeningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
mcDavid schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:14:
Dat is wél nieuw. Althans geen idee hoe lang het al bestaat, maar vroeger was de default dat incasso's na 5 dagen automatisch geweigerd werden. Blijkbaar is dat stilzwijgend voor al mijn rekeningen op automatisch accepteren gezet -O-

Ik ga ze nu maar ff allemaal langs lopen dus. Op zich prima dat er een keuze gegeven wordt, maar wel raar om dat stilzwijgend aan te passen voor bestaande rekeningen...
Dit staat me inderdaad ook bij.
Heb het zojuist maar uitgezet (vreemd dat dit nu automatisch aanstaat)
Ik heb dit liever zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Goed dat je het meldt, bij mij stonden ze ook allemaal aan. Dat was nou juist niet de bedoeling bunq....!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

Ongewenst afgeschreven automatische incasso's (mits niet zakelijk) kunnen tot 8 weken na afschrijving gestorneerd worden. Dit kun je zelf doen. Dit zou dus bij bunq ook moeten kunnen.

Ik snap dat dit niet de vraag was, maar wel handig om te weten.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
magician2000 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:14:
Ongewenst afgeschreven automatische incasso's (mits niet zakelijk) kunnen tot 8 weken na afschrijving gestorneerd worden. Dit kun je zelf doen. Dit zou dus bij bunq ook moeten kunnen.

Ik snap dat dit niet de vraag was, maar wel handig om te weten.
Ja klopt, daar gaat het niet zo om.

Wat ik jammer vind is dat:
1) het weer een typische bunq actie is om zonder kennisgeving dit soort instellingen te veranderen
2) bunq steeds meer op een "gewone", ouderwetse bank begint te lijken.

Ergens snap ik wel dat de nieuwe default zo meer in de lijn der verwachtingen zal liggen voor de doorsnee klant... maar bunq raakt op die manier wel een beetje haar excentrieke identiteit kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11

Ik had deze functie aanstaan, na 5 dagen is mijn incasso alsnog automatisch geweigerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

jugger naut schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Ik had deze functie aanstaan, na 5 dagen is mijn incasso alsnog automatisch geweigerd...
Hier ook inderdaad. Geen idee wat deze functie dus wel doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
d0s schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

Hier ook inderdaad. Geen idee wat deze functie dus wel doet.
Beter uit dan aan zullen we maar denken. Gok wel dat dat de bedoeling is dat het zo werkt maar dat het weer iets is dat buggy is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

bluewalk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:31:
[...]

Beter uit dan aan zullen we maar denken. Gok wel dat dat de bedoeling is dat het zo werkt maar dat het weer iets is dat buggy is... :X
Misschien alleen van toepassing voor nieuwe incasso opdrachten? Dus dat het niet geldt voor oude opdrachten die al 'bekend' zijn of al langer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.banken.nl/nie...populairste-digitale-bank

Had eigenlijk verwacht dat Bunq dat zou zijn, maar blijkbaar valt het mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
@Verwijderd: Opmerkelijke uitleg over dat onderzoek:
Online bank Knab is door Business Financing uitgeroepen tot de populairste digitale bank van Nederland. Naast Knab verdient ook het Britse Revolut een compliment: de bank eindigde in maar liefst zeventien Europese landen op de eerste plek.

Het Britse platform komt tot deze conclusie door Google zoekdata (keywords) te analyseren. Oftewel; welke bank werd door consumenten het meest via Google opgezocht.
Als ik iets wil weten over een bank dan ga ik toch naar hun website i.p.v. naar Google?! 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 03-11-2021 14:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:28:
https://www.banken.nl/nie...populairste-digitale-bank

Had eigenlijk verwacht dat Bunq dat zou zijn, maar blijkbaar valt het mee.
Ach je wilt niet weten hoeveel mensen in Nederland nog nooit van Bunq heeft gehoord. Dat nieuws waarnaar naar je verwijst verbaasd mij niet. Bunq is meer een kleine niche bank naast de grote banken. Dat Knab overigens genoemd wordt, verbaasd mij wel. Bunq heeft meer functionaliteit dan Knab en is Knab niet zo bijzonder (meer)..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq heeft sinds deze maand de koersopslag voor iedereen op 0,5% gezet. Op Together (volgens mij ook hier) stond er al een en ander over. Maar die 0,5 gaat echt voor iedereen gelden en niet alleen de mensen met local currencies…

Zet me toch aan het denken of ik beter niet kan overstappen naar een andere fintech en een NL bank ernaast houd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:47:
Bunq heeft sinds deze maand de koersopslag voor iedereen op 0,5% gezet. Op Together (volgens mij ook hier) stond er al een en ander over. Maar die 0,5 gaat echt voor iedereen gelden en niet alleen de mensen met local currencies…

Zet me toch aan het denken of ik beter niet kan overstappen naar een andere fintech en een NL bank ernaast houd.
En nu zijn ze dus net zo duur/goedkoop als Knab met vreemde valuta. Je kunt dan alleen 20 rekeningen minder aanmaken en (nog) geen iDin gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Met het introduceren van koersopslag, zie ik geen reden meer waarom iemand Bunq boven een traditionele bank of een gratis fintech zou verkiezen. Bij een traditionele bank is je maandelijkse tarief vaak al lager dan Bunq, en bij bijvoorbeeld N26 is de rekening gratis en betaal je geen koersopslag. Bunq positioneert zich wat mij betreft nu als het onaantrekkelijke alternatief voor beide kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
balken07 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:06:
Met het introduceren van koersopslag, zie ik geen reden meer waarom iemand Bunq boven een traditionele bank of een gratis fintech zou verkiezen. Bij een traditionele bank is je maandelijkse tarief vaak al lager dan Bunq, en bij bijvoorbeeld N26 is de rekening gratis en betaal je geen koersopslag. Bunq positioneert zich wat mij betreft nu als het onaantrekkelijke alternatief voor beide kampen.
Helemaal mee eens. De automatische verdeelfunctie is het enige wat ik zou gaan missen en deze is vrij makkelijk zelf in te stellen. Ik zit met mijn gezamenlijke rekening nu bij ING en zelf bij bunq, nu de Volksbank Apple Pay heeft aangekondigd wacht ik daar op en gaan we waarschijnlijk over naar ASN. Een echt groene (en transparante ;) ) bank. Voor de wisselkoers naar N26/Openbank en de rente Raisin. Wel verschillende banken maar ach na de rentedaling bij bunq is daar alles weg op het hoogst rentegunstige bedrag na :) Ook ding: geen enkele bank of fintech doet moeilijk over crypto, tot je de (horror) verhalen over bunq leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Sandro! Ik doe zelf niets met crypto, maar vroeger werd er op Together regelmatig gevraagd hoe bunq hier mee om ging omdat <random bank in Europees land> er moeilijk over deed. Toen deed bunq daar in ieder geval niet moeilijk over. Het grootste probleem met bunq was vaak dat die crypto partij dan een betaling naar een betaalkaart wilde doen en dat is iets wat bunq niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Sandermm schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:08:
[...]

Helemaal mee eens. De automatische verdeelfunctie is het enige wat ik zou gaan missen en deze is vrij makkelijk zelf in te stellen. Ik zit met mijn gezamenlijke rekening nu bij ING en zelf bij bunq, nu de Volksbank Apple Pay heeft aangekondigd wacht ik daar op en gaan we waarschijnlijk over naar ASN. Een echt groene (en transparante ;) ) bank. Voor de wisselkoers naar N26/Openbank en de rente Raisin. Wel verschillende banken maar ach na de rentedaling bij bunq is daar alles weg op het hoogst rentegunstige bedrag na :) Ook ding: geen enkele bank of fintech doet moeilijk over crypto, tot je de (horror) verhalen over bunq leest.
Haha ja ik wil ook ASN erbij gaan nemen zodra ze Apple Pay gaan aanbieden. Ik heb op dit moment alles bij Openbank geparkeerd qua incasso's en salaris. Ze bevallen me uitstekend, ik kan alleen niet zonder een Nederlandse bank zolang er geen creditcard in het assortiment zit. Mbt Crypto: N26 sluit je rekening gegarandeerd als je Crypto transacties via je betaalrekening laat lopen, dus kijk uit aub ;)

On topic: ik ben na deze recente ronde van verdere uitholling van de voorwaarden toch benieuwd of Bunq te maken zal krijgen met een leegloop van het klantenbestand (of misschien is dat al aan de gang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@balken07 Je hoeft een credit card niet per se bij een bank aan te vragen natuurlijk. Kan ook rechtstreeks bij bijvoorbeeld ICS. Dat kan al vanaf 26 euro en is dus goedkoper dan een abonnement bij bunq. Maar je hebt wel wisselkoersopslag en natuurlijk geen bankrekening. Wel weer een aankoopverzekering en een echt krediet. Dus of dit wel of niet aantrekkelijk is zal ook afhangen van je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:55:
@balken07 Je hoeft een credit card niet per se bij een bank aan te vragen natuurlijk. Kan ook rechtstreeks bij bijvoorbeeld ICS. Dat kan al vanaf 26 euro en is dus goedkoper dan een abonnement bij bunq. Maar je hebt wel wisselkoersopslag en natuurlijk geen bankrekening. Wel weer een aankoopverzekering en een echt krediet. Dus of dit wel of niet aantrekkelijk is zal ook afhangen van je wensen.
True, ik heb op dit moment een ABN AMRO ICS creditcard. Als Bunq bijvoorbeeld ooit een echte creditcard zou lanceren, dan zou dat ze wel aantrekkelijker maken dan nu het geval is.

Ik consolideer echter graag al mijn bankzaken. 1 rekening waarbinnen alle transacties verlopen, dat werkt voor mij het prettigst. Maarja OB laat me daar nog even op wachten, en Bunq is ook nog niet van de partij :)

[ Voor 13% gewijzigd door balken07 op 06-11-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:04:
[...]

True, ik heb op dit moment een ABN AMRO ICS creditcard. Als Bunq bijvoorbeeld ooit een echte creditcard zou lanceren, dan zou dat ze wel aantrekkelijker maken dan nu het geval is.
Een creditcard zou voor mij niet perse hoeven, want de huidige kaart functioneert als Credit. Maar als ze het zouden interesseren zou ik graag Visa bij ze zien voor de afwisseling. Heb je toch een betere dekking met zowel Mastercard als Visa (zoals Revolut bijv aanbied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:04:
Ik consolideer echter graag al mijn bankzaken. 1 rekening waarbinnen alle transacties verlopen, dat werkt voor mij het prettigst.
Dat heb je met een credit card toch nooit? Ik neem aan dat ook bij je ABN credit card via ICS de tarsnacties dus via ICS gaan. Bij een losse ICS card kan je altijd zelf bepalen vanaf welke bankrekening je de afschrijvingen laat lopen. Bij een bank kaart (al dan niet via ICS) moet dat vaak verplicht via de rekening van die bank.

Bunq heeft wel een credit card, die voor de winkel niets anders werkt dan een "echte". Enkel is het saldo op de gekoppelde bankrekening de limiet en je hebt dus geen krediet bij bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:16:
[...]
Dat heb je met een credit card toch nooit? Ik neem aan dat ook bij je ABN credit card via ICS de tarsnacties dus via ICS gaan. Bij een losse ICS card kan je altijd zelf bepalen vanaf welke bankrekening je de afschrijvingen laat lopen. Bij een bank kaart (al dan niet via ICS) moet dat vaak verplicht via de rekening van die bank.

Bunq heeft wel een credit card, die voor de winkel niets anders werkt dan een "echte". Enkel is het saldo op de gekoppelde bankrekening de limiet en je hebt dus geen krediet bij bunq.
Ik heb automatische incasso ingesteld op mijn creditcard. Als ABN mijn hoofdrekening was geweest, dan zie ik dat als geconsolideerd ;) Echter, gezien mijn hoofdrekening een buitenlandse IBAN is, wil ICS daar geen incasso voor instellen, en aldus ben ik gedwongen een Nederlandse bankrekening aan te houden. Een niet bankgebonden creditcard maakt voor mij dus geen verschil. Overigens is de creditcard van ASN (ook ICS) niet bankgebonden, en kun je bij ABN de gekoppelde rekening wel wijzigen, mits de ABN betaalrekening niet opgezegd wordt. In Spanje kun je bij OB een creditcard krijgen en on topic: het zou Bunq een klein beetje onderscheidend maken als ze als 'fintech' een echte creditcard gaan aanbieden. Dat doet geen van hen tot dusver.

[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 07-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:36:
[...]

Een creditcard zou voor mij niet perse hoeven, want de huidige kaart functioneert als Credit. Maar als ze het zouden interesseren zou ik graag Visa bij ze zien voor de afwisseling. Heb je toch een betere dekking met zowel Mastercard als Visa (zoals Revolut bijv aanbied)
Ik vind het fijn om de borg bij hotels en autohuurbedrijven als hold op de kaart terug te zien, in plaats van als een afboeking. Daarom mijn voorkeur voor een echte creditcard, en niet een debit card met een credit BIN nummer zoals Bunq heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door balken07 op 07-11-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

balken07 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:33:
[...]

Ik vind het fijn om de borg bij hotels en autohuurbedrijven als hold op de kaart terug te zien, in plaats van als een afboeking. Daarom mijn voorkeur voor een echte creditcard, en niet een debit card met een credit BIN nummer zoals Bunq heeft.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar mijn meeste betalingen hebben geen hold, dus dan vind ik de manier van bunq wel fijn, omdat het dan meteen betaald is (en niet maandelijks zoals bij ICS) en daardoor een wat betere blik heb op mijn uitgaven.

In het geval van een 'echte' credit card is bij een 'hold' dat bedrag toch ook niet meer uit te geven? Dus wat mij betreft maakt het mij dan niet heel veel uit of er nou bijvoorbeeld 200 van de 1000€ limiet op een credit card op hold staat of dat er dan 200 van de 1000€ op 'afgeschreven' is op mijn echte bankrekening (bij bunq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Louw Post schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:37:
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar mijn meeste betalingen hebben geen hold, dus dan vind ik de manier van bunq wel fijn, omdat het dan meteen betaald is (en niet maandelijks zoals bij ICS) en daardoor een wat betere blik heb op mijn uitgaven.
Bij ICS kun je onbeperkt en instant iDEAL-opwaarderingen doen. Ik wacht liever ook niet tot het einde van de maand op de rekening dus ik maak hier regelmatig gebruik van. Eigenlijk na bijna elke transactie.
Dus wat mij betreft maakt het mij dan niet heel veel uit of er nou bijvoorbeeld 200 van de 1000€ limiet op een credit card op hold staat of dat er dan 200 van de 1000€ op 'afgeschreven' is op mijn echte bankrekening (bij bunq).
In sommige landen is een borg op bijvoorbeeld autohuur van € 1.500 niet ongebruikelijk. Ik zou dit persoonlijk nooit zelf uit eigen middelen willen voorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Louw Post schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:37:
[...]

In het geval van een 'echte' credit card is bij een 'hold' dat bedrag toch ook niet meer uit te geven? Dus wat mij betreft maakt het mij dan niet heel veel uit of er nou bijvoorbeeld 200 van de 1000€ limiet op een credit card op hold staat of dat er dan 200 van de 1000€ op 'afgeschreven' is op mijn echte bankrekening (bij bunq).
Ik gebruik op vakantie mijn creditcard ook alleen voor die 2 zaken, aangezien ik met OB,N26 en tot voorheen Bunq zonder koersopslag transacties kan verrichten. Met een hold is het bedrag idd afgetrokken van je bestedingsruimte, en dus niet meer uit te geven. Waar het mij om gaat is dat ICS in dit geval die hold even voor haar rekening neemt, in plaats van dat het direct in mindering komt op mijn banksaldo tijdens de vakantie. Na uitchecken in een hotel komt de hold te vervallen en is de bestedingsruimte weer volledig. Met een debet card moet ik dan nog wachten om een daadwerkelijk saldo teruggeboekt zien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:44:
[...]

Bij ICS kun je onbeperkt en instant iDEAL-opwaarderingen doen. Ik wacht liever ook niet tot het einde van de maand op de rekening dus ik maak hier regelmatig gebruik van. Eigenlijk na bijna elke transactie.

[...]

In sommige landen is een borg op bijvoorbeeld autohuur van € 1.500 niet ongebruikelijk. Ik zou dit persoonlijk nooit zelf uit eigen middelen willen voorschieten.
Exact, ik trek de creditcard ook altijd vrijwel direct weer recht. Het is puur dat ik de creditcard met aankopen online verkies boven iDEAL of een debet card, vanwege de aflevergarantie etc. Ik heb de kaart toch al en betaal er voor, dan kan je die maar beter gebruiken ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
balken07 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik op vakantie mijn creditcard ook alleen voor die 2 zaken, aangezien ik met OB,N26 en tot voorheen Bunq zonder koersopslag transacties kan verrichten. Met een hold is het bedrag idd afgetrokken van je bestedingsruimte, en dus niet meer uit te geven. Waar het mij om gaat is dat ICS in dit geval die hold even voor haar rekening neemt, in plaats van dat het direct in mindering komt op mijn banksaldo tijdens de vakantie. Na uitchecken in een hotel komt de hold te vervallen en is de bestedingsruimte weer volledig. Met een debet card moet ik dan nog wachten om een daadwerkelijk saldo teruggeboekt zien te worden.
Inderdaad. En dit soort reserveringen worden aan het eind van je maandtermijn ook niet van je rekening afgeschreven (in ieder geval bij Rabobank). Uiteraard gaan ze wel van je besteedbare limiet af, maar je betaalt ze alleen als de reservering wordt omgezet naar een definitieve betaling. Toch een stuk fijner dan zo'n debitcard met een credit-BIN van Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:15:
[...]

Inderdaad. En dit soort reserveringen worden aan het eind van je maandtermijn ook niet van je rekening afgeschreven (in ieder geval bij Rabobank). Uiteraard gaan ze wel van je besteedbare limiet af, maar je betaalt ze alleen als de reservering wordt omgezet naar een definitieve betaling. Toch een stuk fijner dan zo'n debitcard met een credit-BIN van Bunq.
Precies. Bij geen enkele uitgever van creditcards mag ik hopen haha. Iets mag pas in rekening worden gebracht zodra het een 'charge' is. Maar ieder z'n ding. Voor veel mensen (ook in mijn vriendenkring) is een creditcard een instrument waar ze te vaak mee in de verleiding komen om veel geld uit te geven, dan zijn debit cards van fintechs zoals Bunq een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:34:
[...]

Precies. Bij geen enkele uitgever van creditcards mag ik hopen haha. Iets mag pas in rekening worden gebracht zodra het een 'charge' is. Maar ieder z'n ding. Voor veel mensen (ook in mijn vriendenkring) is een creditcard een instrument waar ze te vaak mee in de verleiding komen om veel geld uit te geven, dan zijn debit cards van fintechs zoals Bunq een uitkomst.
Een ander voordeel van Debit constructie is dat je meer overzicht hebt in bijvoorbeeld je abonnementen en overige uitgaven die je met een Creditcard normaliter doet, en dan geef je ook 'bewuster' uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Gelukkig is die debit-constructie met de overgang naar Mastercard Debit straks voor elke Nederlander beschikbaar zonder afhankelijk te zijn van Bunq of een andere Europese fintech.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:38:
Gelukkig is die debit-constructie met de overgang naar Mastercard Debit straks voor elke Nederlander beschikbaar zonder afhankelijk te zijn van Bunq of een andere Europese fintech.
Offtopic: Kijk hier enorm naar uit en ben benieuwd hoe de grootbanken dit gaan aanbieden (bijv wel of niet met een aankoopverzekering/reisverzekering, of basis pakketten en ruime pakketten)

Ontopic: Als dit uitkomt is het maar de vraag wat het klantenbestand van Bunq gaat doen omdat je dan op nog een onderdeel niet meer concurrerend bent. Als je ook een Visa of Mastercard krijgt bij de ING bijv word de drempel om over te stappen kleiner, en ik zie dan ook klanten teruggaan naar hun oude grootbank. Mede omdat Bunq erg veel schommelt met tarieven en producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:38:
Ja! Echt top cant wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:04:
[...]

Offtopic: Kijk hier enorm naar uit en ben benieuwd hoe de grootbanken dit gaan aanbieden (bijv wel of niet met een aankoopverzekering/reisverzekering, of basis pakketten en ruime pakketten)

Ontopic: Als dit uitkomt is het maar de vraag wat het klantenbestand van Bunq gaat doen omdat je dan op nog een onderdeel niet meer concurrerend bent. Als je ook een Visa of Mastercard krijgt bij de ING bijv word de drempel om over te stappen kleiner, en ik zie dan ook klanten teruggaan naar hun oude grootbank. Mede omdat Bunq erg veel schommelt met tarieven en producten
Ik denk niet dat de banken de voordelen van credit cards aan hun debit cards gaan hangen, dan heeft de credit card namelijk nauwelijks bestaansrecht en zouden ze de prijzen moeten verhogen om de vezekeringen te compenseren voor al die debit cards.

Vooral bij ABN AMRO lijkt me de Visa/MC debit cards een issue voor hun dochter ICS. Zometeen hebben mensen bijna geen credit card meer nodig, alleen in enkele specifieke gevallen zoals de aankoopverzekering, autohuur of sommige hotels die borg reserveren op je credit card.

Ik denk niet dat dit een probleem voor bunq is, omdat ze momenteel ook niet concurrerend zijn op credit card gebied (geen verzekeringen bijvoorbeeld, alleen voor hun duurste abo). De losse gratis travel card is toch niet meer te krijgen, misschien is dat ook gedaan vanwege de overstap naar Visa/MC debit cards in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
*knip* niet relevant en wel erg 'geframed' zo...

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie net bij de app updates dat je nu “Easy Bank” ook onderdeel is van Pack. “Enjoy Bunq for less”. Zoals gewoonlijk staat er natuurlijk helemaal niets over in bunq’s documentatie en prijslijst. Easy Bank kost normaal €3 en Easy Money normaal €9. Als je dan in een Pack van €24 alleen maar Easy Bank pakketjes toevoegt (max 4 accounts volgens documentatie) dan betaal je omgerekend dus €6 per account in plaats van €3. :+ Ben ik nou gek of is het een geschift idee om Easy Bank accounts binnen een Pack te gaan openen? :P Waarom zou je dat willen?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
Op de site van Bunq hebben ze het nog over een Sofinummer, hoeveel jaar is dat al BSN?

Wel interessant Easy Bank voor € 2.99,- per maand. Een paar jaar geleden ivm de nieuwe functies toen en het relatief lage maandbedrag naar ze overgestapt, tot dat € 6,95 per persoon per maand werd. Is Easy Bank ook weer een lokkertje? We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou me niks verbazen als Bunq nu begint te beseffen dat er geld verdiend moet worden en dat ze dat met huidige systeem niet kunnen.

Persoonlijk denk ik nog altijd dat de allereerste setup misschien wel de beste was (pay as you use). 5 jaar verder en je betaalt 8,99 per maand voor Easy Money en je krijgt er veel minder voor terug. Ik snap ook wel dat een vaste maandprijs logischer is en overzichtelijker, maar als je het product versobert voor meer geld word blijven erg lastig.

En dan om maar niet te beginnen over de Support, je hebt recht op 1x per maand SOS support las ik en de reguliere support doet er 24-48 u voor ze reageren...

Overstappen word serieus overwogen maar twijfel nog over waar en hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:50:
Ik ben nog altijd erg tevreden over bunq echter heb ik nergens anders een rekening. Vandaag dus besloten een back-up rekening te openen bij ASN Bank (spreekt mij het meest aan).

Mocht iemand ASN overwegen: verificatie middels iDEAL met bunq is daar niet mogelijk. Helaas wordt dat (vandaag in ieder geval) niet gecommuniceerd. Je komt er pas achter aan het eind van alle vragen, gegevens invoeren, paspoort uploaden etc. etc. 8)7

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:12:
[...]

Ik ben nog altijd erg tevreden over bunq echter heb ik nergens anders een rekening. Vandaag dus besloten een back-up rekening te openen bij ASN Bank (spreekt mij het meest aan).

Mocht iemand ASN overwegen: verificatie middels iDEAL met bunq is daar niet mogelijk. Helaas wordt dat (vandaag in ieder geval) niet gecommuniceerd. Je komt er pas achter aan het eind van alle vragen, gegevens invoeren, paspoort uploaden etc. etc. 8)7
Wil je dan ASN naast Bunq gebruiken of meer als een reserverekening mocht Bunq het niet doen?

Offtopic: Geld dat voor alle Volksbank labels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:16:
[...]

Wil je dan ASN naast Bunq gebruiken of meer als een reserverekening mocht Bunq het niet doen?

Offtopic: Geld dat voor alle Volksbank labels?
Echt als een reserverekening bij een traditionele bank. Zal er maandelijks wat op storten zodat het een verkapte spaarrekening wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSD00
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:50:
Zou me niks verbazen als Bunq nu begint te beseffen dat er geld verdiend moet worden en dat ze dat met huidige systeem niet kunnen.

Persoonlijk denk ik nog altijd dat de allereerste setup misschien wel de beste was (pay as you use). 5 jaar verder en je betaalt 8,99 per maand voor Easy Money en je krijgt er veel minder voor terug. Ik snap ook wel dat een vaste maandprijs logischer is en overzichtelijker, maar als je het product versobert voor meer geld word blijven erg lastig.

En dan om maar niet te beginnen over de Support, je hebt recht op 1x per maand SOS support las ik en de reguliere support doet er 24-48 u voor ze reageren...

Verwacht alsjeblieft niet teveel van die SOS-support. Ik was pas eens uit mijn app gelockt en kon er niet meer in. Bleek achteraf iets met een VPN te zijn, maar wist ik niet. Ze sturen dus blijkbaar reactie op je SOS-call in de app, waar ik dus niet in kwam. Eerste vraag was ook of ik mijn vraag nog een keer wilde typen omdat de automatische tekstomzetting mijn boodschap niet goed had begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Wie heeft er een credit card via Bunq? Ik heb nu via de bijenkorf een CC maar die stoppen er in april ofzo mee. Nu kost de creditcard van bunq volgens mij eenmalig 9 euro waar de CC via ics 32,50 per jaar gaat kosten. Ik vraag mij af of de bunq cc mastercard of visa is en of een verzekering voor aangekochte producten bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:50:
Wie heeft er een credit card via Bunq? Ik heb nu via de bijenkorf een CC maar die stoppen er in april ofzo mee. Nu kost de creditcard van bunq volgens mij eenmalig 9 euro waar de CC via ics 32,50 per jaar gaat kosten. Ik vraag mij af of de bunq cc mastercard of visa is en of een verzekering voor aangekochte producten bij zit.
Bunq heeft geen credit card zoals de Bijenkorf, hij zit gekoppeld aan de bijbehorende IBAN. Je betaald hier €9 per maand voor. Verzekering alleen met het duurdere (€17) easy green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:53:
[...]

Bunq heeft geen credit card zoals de Bijenkorf, hij zit gekoppeld aan de bijbehorende IBAN. Je betaald hier €9 per maand voor. Verzekering alleen met het duurdere (€17) easy green.
Ik heb een easy money subscription en als ik de de cc wil aanvragen zijn staat er: card 9 euro. monthly fee: included in subscription. Dus dat van die 9 euro geldt niet voor mij denk ik. Geen verzekering is wel zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb een easy money subscription en als ik de de cc wil aanvragen zijn staat er: card 9 euro. monthly fee: included in subscription. Dus dat van die 9 euro geldt niet voor mij denk ik. Geen verzekering is wel zonde...
Als verzekering een vereiste is kun je beter voor een simpele, goedkope betaalrekening + creditcard gaan bij een van de traditionele Nederlandse banken. Dan heb je tenminste een échte creditcard inclusief bijbehorende voordelen. Of je vraagt bij ICS in plaats van de Bijenkorf-kaart een van de vele andere varianten aan. Die van EuroClix is, dacht ik, de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Limbeckx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:00:
[...]

Die €9 kan wel gelden als je al 3 passen hebt (of ooit een variatie van 3 hebt gehad). Een "timer" voor de €9 is er niet kwam ik laatst achter (nu 2 passen, blijkbaar ooit een "nieuwe" aangevraagd ipv vervangen dus volgens bunq 3 gratis gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:13:
[...]

Die €9 kan wel gelden als je al 3 passen hebt (of ooit een variatie van 3 hebt gehad). Een "timer" voor de €9 is er niet kwam ik laatst achter (nu 2 passen, blijkbaar ooit een "nieuwe" aangevraagd ipv vervangen dus volgens bunq 3 gratis gehad).
Er lopen hier mogelijk een paar bedragen en situaties door elkaar:
  • Easy Money (Personal) kost €9 (€8,99) per maand, daar zijn 3 fysieke passen bij inbegrepen.
  • Als je (ooit) al 3 fysieke passen hebt gehad, dan kost een nieuwe fysieke pas eenmalig €9,99 en €3,49 per maand.
  • Bestel je een vervangende kaart, betaal je alleen eenmalig €9,99. Eenmaal per jaar is dit echter gratis.

[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-11-2021 12:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:38:
[...]

Er lopen hier mogelijk een paar bedragen en situaties door elkaar:
  • Easy Money (Personal) kost €9 (€8,99) per maand, daar zijn 3 fysieke passen bij inbegrepen.
  • Als je (ooit) al 3 fysieke passen hebt gehad, dan kost een nieuwe fysieke pas eenmalig €9,99 en €3,49 per maand.
  • Bestel je een vervangende kaart, betaal je alleen eenmalig €9,99. Eenmaal per jaar is dit echter gratis.
De €3,49 is alleen als je meer dan 3 actieve passen hebt volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sandermm schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:05:
[...]

De €3,49 is alleen als je meer dan 3 actieve passen hebt volgens mij?
Dit dus, tenzij het opeens weer veranderd is zonder communicatie vanuit bunq? :?

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
Geld volgens mij niet als je 3 passen hebt en er een metal card bijbesteld door vooruit te betalen.

Packs aanbieden of vragen is niet toegestaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Ardana op 01-12-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik heb nu een maandje Bunq Premium op proef omdat ik er over zit te denken om alles te verhuizen van ING naar Bunq.

Een ding wat me gelijk al op viel is dat het pinnen met de betaalpas een stuk trager is (ik zag dat ook al eens bij een collega met Bunq), zowel contactloos als met de chip. Het duurde zo lang dat de kassamedewerker al ging kijken of het wel goed ging.

Op zich weerhoudt me dat nog niet van de overstap, maar wel lees ik dat er door de klantenservice slecht gereageerd wordt, en ik kom verhalen tegen van mensen waarvan het account ineens geblokkeerd was en het veel moeite kostte om het weer terug te draaien.
Ik twijfel dus nog even en hou dit topic in de gaten voor jullie ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:04
vharten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:

Een ding wat me gelijk al op viel is dat het pinnen met de betaalpas een stuk trager is (ik zag dat ook al eens bij een collega met Bunq), zowel contactloos als met de chip. Het duurde zo lang dat de kassamedewerker al ging kijken of het wel goed ging.
Klopt dat het langer duurt. Was in het verleden niet, maar lijkt de laatste tijd langer te duren.
Op zich weerhoudt me dat nog niet van de overstap, maar wel lees ik dat er door de klantenservice slecht gereageerd wordt, en ik kom verhalen tegen van mensen waarvan het account ineens geblokkeerd was en het veel moeite kostte om het weer terug te draaien.
Ik ben sinds 2015 bunq klant en sinds 2016 samen met mijn partner als primaire bank.
Ook met wisselen van spaarrekening en dus volledig saldo van spaarrekening bij bank A via bunq naar spaarrekening bij bank B geen blokkade of vragen.

Als je geen rare dingen doet gaat er ook niks geblokkeerd worden.
Wat je leest over blokkeren gebeurt bij alle banken. Rekening openen, direct Marktplaats transacties en geld opnemen of doorsluizen. Typisch verdacht gedrag.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Wel leuk om te lezen, ook al blijft Bunq een niche bank, Ali is lekker aan het cashen. Goed bezig!
https://www.quotenet.nl/q...acenter-group-miljardair/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
MichielFRL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]

Als je geen rare dingen doet gaat er ook niks geblokkeerd worden.
Wat je leest over blokkeren gebeurt bij alle banken. Rekening openen, direct Marktplaats transacties en geld opnemen of doorsluizen. Typisch verdacht gedrag.
Daar op aanvullende, ook een bank als Rabobank heeft wel eens per ongeluk mijn rekening geblokkeerd. Is verder geen ramp, iemand had verkeerd geklikt (o.i.d.). Maar, het is wel heel irrritant, omdat je dan dus ineens onthand zit. Om die reden zou ik mensen sowieso aanraden altijd een sloot contant geld thuis te leggen, en altijd een bankrekening aan te houden bij 2 verschillende banken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MichielFRL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]

Klopt dat het langer duurt. Was in het verleden niet, maar lijkt de laatste tijd langer te duren.
Hier ook al enkele maanden dat het pinnen echt lang duurt, maar niet overal. Bv in de kantine op het werk duurt het zo 15 seconden maar bv bij de Jumbo maar een seconde of 3.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

vharten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:
Ik heb nu een maandje Bunq Premium op proef omdat ik er over zit te denken om alles te verhuizen van ING naar Bunq.

Leuk dat je dat overweegt. Ik heb dit een tijd geleden ook gedaan (ook van de ING), en raad je aan om heel goed na te denken over deze stap. Omdat het er niet perse beter is.

Mijn ervaringen met Bunq

- De app is best uniek met zijn Social media achtige opzet. De een houd ervan de ander vervloekt het (ik zit een beetje tussenin), het is best overzichtelijk en je kan best snel vinden wat je nodig hebt (betalingen doen/QR scannen etc).

- Travel Card is een echte 'Credit'card waarbij jouw banksaldo je limiet is, vrij uniek daar waar jij normaliter met een Debit Card zou werken bij banken heeft Bunq dit toch weten te veranderen waardoor je ook bij Autoverhuurders en hotels deze kaart voor de borg kan gebruiken (althans dat is de theorie). Voor de liefhebber die geen schulden wil maken en genoeg spaarcenten heeft om de borg te dekken is dit best een mooie oplossing.

- Dual Pin vond ik een hele handige feature (tot ik Apple Pay ging gebruiken), met 1 pinpas kun je 2 betaalrekeningen gebruiken. Afhankelijk van hoeveel rekeningen je hebt is dit best handig als je bijv je boodschappen van een aparte rekening betaalt en je benzine kosten (noem maar wat) van de andere.

- Bank of the Free waar je bij andere banken toch investeert in een hoop zaken waar jij als klant misschien niet achterstaat kun je dat bij de bank niet aankaarten zodat jouw spaargeld hier niet in gestoken word. In principe is jouw spaargeld op de bank een schuld van de bank aan jou(conform Depositogarantiestelsel). Bunq bied je de mogelijkheid om te kiezen (tot op zekere hoogte) waar zij jouw geld in mogen investeren en of ze helemaal niks met je geld mogen doen maar dan ontvang je ook geen rente.

- Klantenservice hier moet je gewoon geen gebruik van willen maken. Allereerst ben je in het beste geval met 1uur geholpen. Mijn ervaringen van de zomer tot nu toe is dat ik uren/dagen wacht (record is 48u+) tot ik iemand had die reageerde op mijn vraag. Vaak is ook de 1e lijn Support Agent een inhuur die met standaard vragen uit zoekt wat er speelt en je met standaard antwoorden al wil helpen. Doorgaans is het voldoende maar bij complexere vragen of problemen word dit altijd doorgezet naar een andere afdeling en ben je nog meer tijd kwijt voor het opgelost is. Erg irritant en gelet op de zeer hoge maandprijs is het kwalijk van een bank om zo een slecht bereikbare Support te hebben.

- Compliance is bij Bunq vrij uniek. Je word vaak als je wat triggert in hun systemen als verdachte behandeld. Ze vragen je meteen een hoop en als je pech hebt blokkeren ze je rekening meteen zonder uitleg. Ze gaan er vrij hard in (wat begrijpelijk is met al die waakhonden en autoriteiten op je dak) maar ze vergeten hier het stukje Customer Journey en service wat erg irritant is als je opeens niet bij je geld kan en je ook geen uitleg krijgt.

De prijs bij Bunq is ook niet om over naar huis te spreken. Voor 8,99 heb je het Easy Money pakket (neem aan dat je voor die gaat) en krijg je 25 IBANS en 3 betaalpassen. Best veel geld om eerlijk te zijn, mede omdat ze hun producten versoberen. Zo mag je nog max 4x per maand gratis geld uit de muur trekken daarna betaal je 5x 0,99 en als je dan nog contant geld nodig hebt betaal je 2,99. Als je geen contant geld gebruikt of weinig zal je er weinig last van hebben. Maar dit was tot voor kort nog 10x per maand gratis en is met de prijsstijging versobert.

Ook is ZeroFX eraf, je betaalt nu 0,5% koersopslag waardoor het minder aantrekkelijk is om deze bank te kiezen boven een traditionele bank. De combine ING+N26/Revolut/Wise zou wellicht goedkoper zijn mocht je veel op reis gaan.

En voor dat hogere prijskaartje krijg je wel minder service terug omdat de Support traag is.

Kortom het hangt er maar net van af hoe jij Bunq gaat gebruiken en waarvoor, want het is zeker geen verkeerde bank maar wel een vrij dure bank en als je kijkt naar de ontwikkelingen is het ook niet echt een bank waarvan je kan zeggen ja dit is het. Want na een nieuwe update kan hun productaanbod weer omgegooid zijn en betaal je opeens veel meer voor hetzelfde, of bestaat je pakket niet meer.

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet een fan van Bunq, maar ik ben er ook niet op tegen of anti of iets. Wel overweeg ik om Bunq te verlaten omdat ik de kosten niet meer vind opwegen tegen wat het oplevert.

Wat betreft UI en functionaliteiten is ING best een goed alternatief voor Bunq en de klantenservice bij ING is veel bereikbaarder dan Bunq.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Jouw bericht is exact hoe ik bunq ook zie.
Mijn 'probleem' is nu een soort vendor lock-in. Ik maak samen met mijn vrouw heel veel gebruik van alle potjes (IBANs) en dat wordt niet goed door andere banken gedaan.

Maar ik heb absoluut geen goodwill naar bunq toe. Zodra er een goed alternatief is ben ik weg. Ik betaal meer dan dubbel (€24 per maand (2 accounts)) dan wat ik vroeger betaalde en er zijn geen functies bijgekomen die ik gebruik. Het is alleen maar versobert.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Overigens ben ik steeds meer aan het kijken naar de ontwikkeling van https://flowyour.money dit is toch wel de laatste feature van bunq die ik zou missen. Jammer dat nog niet alles volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
bluewalk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:51:
[...]

Hier ook al enkele maanden dat het pinnen echt lang duurt, maar niet overal. Bv in de kantine op het werk duurt het zo 15 seconden maar bv bij de Jumbo maar een seconde of 3.
Ik kwam naar dit topic om hetzelfde te melden. Ligt dat aan bunq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:34:
[...]

Ik zou bijna denken van wel, want bij collega's met bv ING rammelt het pinapparaat direct door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Sandermm schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:14:
Overigens ben ik steeds meer aan het kijken naar de ontwikkeling van https://flowyour.money dit is toch wel de laatste feature van bunq die ik zou missen. Jammer dat nog niet alles volledig werkt.
Wat is de toegevoegde waarde naast bunq? Zorgt het niet alleen maar voor versplintering van je overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Was dit al langsgekomen?

Ik zie net deze tweet:
Bottom line wil DNB Bunq pushen van een full reserve bank model naar een meer renderende klassieke bank die ook gelden uitleent. Om dat te doen wordt deze transactie geakkordeerd.

....

Bunq mag kredietverstrekker Capitalflow Group overnemen. https://t.co/HNen0kfETY #FD #Banken
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Freeaqingme op 02-12-2021 11:35 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Rav schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:48:
Mijn 'probleem' is nu een soort vendor lock-in. Ik maak samen met mijn vrouw heel veel gebruik van alle potjes (IBANs) en dat wordt niet goed door andere banken gedaan.
Nee, dat is het grootste nadeel van bunq gebruiken en dan overstappen naar een "oude" bank. Vooral ook omdat je die potjes heel makkelijk kan gebruiken met een betaalkaart.

Ik ben wat dat betreft dus weer terug naar "vroeger". Bij KNAB krijg je maximaal 5 bankrekeningen en 5 spaarrekeningen. Dus diverse potjes zijn weer op een grotere hoop gegooid. Omdat je vanaf de spaarrekeningen niet kan betalen (en ik voor de gewone rekeningen ook geen zin heb om altijd alle pasjes mee te nemen) ben ik nu wel iets meer aan het overmaken.

In principe is er dus 1 "pin" rekening en die wordt aangevuld vanuit de potjes die er zijn. Bij bunq kon je gelijk vanuit het juiste potje betalen en hoefde je dus niets over te maken. Overmaken is wel iets trager dan wisselen van bankrekening, maar eerlijkheidshalve deed ik bij bunq ook wel eens betalen uit het verkeerde potje omdat ik vergeten was de bankrekening te wijzigen.

Knab is trouwens ook niet per se goedkoop, maar wat ik kreeg toen ik klant werd heb ik nu nog steeds. Dat was met bunq duidelijk niet het geval. Bunq vind het ook prima om beloftes te doen en die dan een half jaar later al te breken om welke vage reden ze dan ook zelf verzinnen (inclusief vage enquetes en "de meeste klanten willen bomen planten en daarom gooien we alles om"). Daar kan je dus niet op bouwen en ik had geen zin meer om steeds te ontdekken welke functionaliteit er nu was weggehaald.

Tuurlijk voegen ze bij bunq ook wel eens iets toe, dat gebeurt bij Knab dus ook niet. Maar dat maakt het dus wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:34:
[...]

Moet haast wel en denk zelf dat de terminal een en ander moet uitzoeken omdat je meerdere rekeningen kan koppelen aan je Maestro kaart en tegelijk ook dual pin hebt. Misschien dat dit meer tijd nodig heeft om te verifiëren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Ali was te gast bij Op1: https://op1npo.nl/2021/12...te-miljardair-kan-worden/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Bunq gaat nu toch groter in hypotheken: https://fd.nl/bedrijfslev...lf-hypotheken-verstrekken
Onlinebank Bunq zet een eigen hypotheeklabel in de markt. Vanaf begin volgend jaar kunnen mensen die een huis willen kopen een Bunq-hypotheek afsluiten bij hun hypotheekadviseur. Daarmee wordt de Amsterdamse fintech de eerste van de zogeheten neobanken in Europa die deze dienst zal leveren, zegt oprichter Ali Niknam desgevraagd.

Het is de bedoeling dat Bunq zich zal onderscheiden door hypotheekaanvragen binnen 24 uur te beoordelen, en daarmee de wachttijden te verkorten die bij traditionele banken vaak flink kunnen oplopen.

Om deze dienst te leveren, is Bunq een samenwerking aangegaan met het Nederlandse leningenplatform Tulp Group. Tulp, dat zelf overigens ook bekend is als aanbieder van hypotheken, gaat helpen met de funding, als adviseur en met de administratie.

Niknam zegt in te willen spelen op de behoeftes van met name de starters die snel en eenvoudig hun eerste huis willen kopen, 'de mensen die het hardst worden getroffen door de krapte op de woningmarkt.' Daarnaast wil hij de klimaatbewuste consument ondersteunen bij het milieuvriendelijker maken van zijn woning, bijvoorbeeld via isolatie en zonnepanelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Freeaqingme schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:31:
Was dit al langsgekomen?

Ik zie net deze tweet:

[...]

***members only***
Dat is wel een hele bijzondere tweet. Er staat geen enkele feitelijke onderbouwing voor die mening in het stuk. De feitelijke onderbouwing die er wel staat is dat bunq het nogal zat is om bergen aan negatieve rente te blijven betalen aan de ECB, en dat op deze manier omzeilt.

Overigens neemt bunq nu wel definitief afscheid van breken met banken met de overname van Capital Flow Group en de verdere uitbreiding in hypotheken.

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 09-12-2021 12:39 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rav schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:48:
[...]

Jouw bericht is exact hoe ik bunq ook zie.

Maar ik heb absoluut geen goodwill naar bunq toe. Zodra er een goed alternatief is ben ik weg. Ik betaal meer dan dubbel (€24 per maand (2 accounts)) dan wat ik vroeger betaalde en er zijn geen functies bijgekomen die ik gebruik. Het is alleen maar versobert.
Wow ik heb heel wat gemist sinds mijn terugkeer bij ING (april 2020) maar zie ik het nou goed en betaal je EUR 12 per persoon per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Vraag me toch af wat bunq hiermee wil bereiken. Dat ze van de hoge rente bij de ECB afwillen en dus toch geld investeren is een logische keus. Maar investeren in hypotheken deden ze al, als funder bij Venn hypotheken.
Een eigen label in de markt zetten betekent veel meer dan alleen een zak geld meebrengen. Telefonische bereikbaarheid bijvoorbeeld voor je klanten O-) . Maar wellicht besteden ze dat uit aan Tulp
Het is de bedoeling dat Bunq [sic] zich zal onderscheiden door hypotheekaanvragen binnen 24 uur te beoordelen, en daarmee de wachttijden te verkorten die bij traditionele banken vaak flink kunnen oplopen.
Dat klinkt leuk, maar dat bieden veel banken en hypotheekverstrekkers al. Maar wel als je als klant het volledige dossier correct en volledig aanlevert (loonstrook, werkgeversverklaring, legitimatiebewijs, taxatie en noem maar op). Dat het langer duurt ligt vaker aan de adviseur die de klant onvoldoende begeleid bij het aanleveren van stukken dan aan het proces bij de bank
Tulp, dat zelf overigens ook bekend is als aanbieder van hypotheken, gaat helpen met de funding, als adviseur en met de administratie.
  • helpen met de funding...Ik neem aan dat bunq zelf juist die funding doet. Waarom zouden ze hypotheken bij Venn funden om vervolgens zelf ergens anders geld aan te trekken voor hun eigen hypotheken?
  • als adviseur... verkeerde woordkeus in het artikel hoop ik. In de hypotheekwereld betekent adviseur iets anders. Dat is een hypotheekverkoper. Hier wordt bedoeld dat Tulp advies aan bunq gaat geven over hoe ze hun hypotheken moeten opzetten
  • en met de administratie...Tulp besteed de administratie zelf uit, aan stater. Dus Tulp gaat vast niet helpen met de administratie

[ Voor 24% gewijzigd door dixet op 09-12-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:32:
[...]

Dat is wel een hele bijzondere tweet. Er staat geen enkele feitelijke onderbouwing voor die mening in het stuk. De feitelijke onderbouwing die er wel staat is dat bunq het nogal zat is om bergen aan negatieve rente te blijven betalen aan de ECB, en dat op deze manier omzeilt.
Klopt. Je kan die tweet beter duiden als je die auteur langere tijd volgt. Die heeft vaak direct en indirect contact met NDB, en ik denk dat hij dit bericht zag als bevestiging van zijn opinie over DNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dixet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:50:
[...]

Dat klinkt leuk, maar dat bieden veel banken en hypotheekverstrekkers al. Maar wel als je als klant het volledige dossier correct en volledig aanlevert (loonstrook, werkgeversverklaring, legitimatiebewijs, taxatie en noem maar op). Dat het langer duurt ligt vaker aan de adviseur die de klant onvoldoende begeleid bij het aanleveren van stukken dan aan het proces bij de bank
Klopt, zie hier. Bij de meeste grote hypotheekverstrekkers gaat het heel snel, de tijden van een 2 weken wachten zijn al jaren voorbij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dixet
FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:11:
[...]
Klopt, zie hier. Bij de meeste grote hypotheekverstrekkers gaat het heel snel, de tijden van een 2 weken wachten zijn al jaren voorbij.
Mooi overzicht. Opvallend dat net de partner met wie bunq "in 24 uur" een hypotheek wil aanbieden drie dagen over de laatste beoordeling doet, terwijl de grootbanken dat in een dag afhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

JDFS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:48:
[...]

Wow ik heb heel wat gemist sinds mijn terugkeer bij ING (april 2020) maar zie ik het nou goed en betaal je EUR 12 per persoon per maand?
Excuus! Ik haalde twee dingen door elkaar. Ik betaal voor een pack á €23,99, maar deel die met mijn vrouw (betaal dus €12 voor 2 personen) en die andere 2 worden accounts door anderen betaald.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

2 weken is inderdaad erg lang. Ik had mijn hele hypotheek (bij Moneyou) in 3 werkdagen rond, vanaf aanvraag tot getekende offerte. Zie wat dat betreft de toegevoegde waarde van bunq niet echt. Door alleen maar een NHG-hyptheek aan starters aan te bieden sluiten ze ook nog een groot deel van de markt uit, hoewel ik verwacht dat dat tijdelijk is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
oohh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
[...]

Het is ook precies hetzelfde geschreven (kleine e, aan elkaar, hoofdletter voor zelfstandig naamwoord) als de rest van de merknamen van easyGroup (easyJet, easyHotel, etc). 8)7
De dag dat je wist zou gaan komen. :+ :9

https://twitter.com/bunq/status/1470730294730932227

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGkVaDyX0AgFiUf?format=png&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGj99cAXwAQJHJ7?format=jpg&name=medium

#teamBunq

In dat geval mogen ze ook Take it Easy van MIKA offline halen. Ook weet ik dat er nog een autoverhuurbedrijf heet met easy in het noorden van het land. Mag straks ook al niet. >:)

[ Voor 24% gewijzigd door prodesk op 15-12-2021 03:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mij niks verbazen als EasyGroup de zaak tegen Bunq (deels)wint omdat het inderdaad verwarrend kan zijn.

Argument over Oranje en roze voetballen is onzin natuurlijk, het Nederlands Elftal noemt zich geen EasyTeam en draagt oranje. Zelfde geld voor Oranje Nassau.......

Dits gewoon EasyGroup bashen in de hoop dat ze de zaak terugtrekken en niet doorgaan, maar ze weten dondersgoed dat er fouten zijn gemaakt en dat kan de beste overkomen. Maar om hier zo mee om te gaan vind ik heel kwalijk, al is het wel weer een typische Bunq reactie weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 08:23 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"