Anoniem: 567735

@SASQUATXH: ik had mijn grieven anders verwoord, ik heb collega's uit Midden- en Zuid-Europa wel eens vaker zoiets horen gebruiken als bevestiging dat ik/wij iets heel belangrijk vonden, zonder enig sarcasme. Zo gezien is er maar één in de dialoog die gefrustreerd is.

Het zou mij overigens verder niets verbazen als dit je bunxit wordt, ze hebben al eens vaker klanten eruit gebonjourd wegen onheuse benadering van medewerkers.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18:51
Ik blijf het nog steeds zeer apart vinden dat je bij deze Nederlandse bank kennelijk in het Engels moet communiceren met de klantenservice.

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:11:
Ik blijf het nog steeds zeer apart vinden dat je bij deze Nederlandse bank kennelijk in het Engels moet communiceren met de klantenservice.
Je kan gewoon vragen naar een Nederlands sprekende medewerker en die toveren ze met wat moeite tevoorschijn.
SASQUATXH schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:13:
Ik wacht nu al meer dan 3 weken op een gedeeltelijke terugbetaling, door een fout van BUNQ.
Ze worden daar wel steeds creatiever bij BUNQ 😂
[Afbeelding]
Vind dat de medewerker het woord 'apparently' weg had moeten laten, dat klinkt een beetje meh :|
Je reactie tegen hem verbaasd me ook wel, je lacht hem uit. Een terugbetaling kan ook gewoon even duren.

Desktop: AMD Ryzen 9 5900X/MSI B550 Tomahawk/AMD RX 6900 XT // MBP 16" 2019 i9/64GB/8TB/5500M // iPhone 12 Pro Max 512GB Silver // iPad Pro 11 inch 256GB Space Gray

• jugger naut
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:20
U123456 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:11:
bunq is een europese bank. Dus niet specifiek gericht op Nederland. Maar ze hebben wel een paar Nederlandse support medewerkers.

Maar de reden dat bunq een kantoor voor support en andere zaken in Bulgarije heeft geopend:

Minimumloon Bulgarije: 332 euro.
Minimumloon Nederland: 1701 euro.

(https://countryeconomy.com/national-minimum-wage)

• Nomisma
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 20-08 12:44
jugger naut schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

bunq is een europese bank. Dus niet specifiek gericht op Nederland. Maar ze hebben wel een paar Nederlandse support medewerkers.

Maar de reden dat bunq een kantoor voor support en andere zaken in Bulgarije heeft geopend:

Minimumloon Bulgarije: 332 euro.
Minimumloon Nederland: 1701 euro.

(https://countryeconomy.com/national-minimum-wage)
Hier moet ik je toch echt even stoppen.
bunq is een Nederlandse, internationaal actieve bank die zich richt op inwoners van de eurozone.
Wikipedia: bunq

En los daar van, dat argument zou je dan ook kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld ING, die ook actief is in andere landen.

De bankvergunning en rechtspersonen zijn ook Nederlands. :)

Verder is het heel begrijpelijk dat bunq mensen uit andere landen inhuurt voor Engels- en anderstalige ondersteuning, maar het zou beter zijn als je bijvoorbeeld gewoon je voorkeurstaal voor ondersteuning (support) in de app in zou kunnen stellen. Telkens om Nederlandstalige werknemers moeten vragen noem ik geen service en niets anders dan aanmodderen. Vanuit management oogpunt lijkt me dit ook veel praktischer omdat je een overstapservice bijvoorbeeld niet in andere landen hebt (?).

[Voor 25% gewijzigd door Nomisma op 18-08-2021 21:56]

• jugger naut
Nomisma schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

Hier moet ik je toch echt even stoppen.

[...]

Wikipedia: bunq

De bankvergunning en rechtspersonen zijn ook Nederlands. :)
Ik ben zeer bekend met waar het kantoor zit :9 Ik bedoel te zeggen dat ze zich niet enkel op Nederland focussen. Ze zijn beschikbaar in een hoop Europese landen waardoor het logisch is om vooral Engelstalig support te hebben (Austria, Belgium, Bulgaria, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, https://together.bunq.com/d/3892-what-plans-are-available/18)

• Nomisma
  • Laatst online: 20-08 12:44
jugger naut schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Ik ben zeer bekend met waar het kantoor zit :9 Ik bedoel te zeggen dat ze zich niet enkel op Nederland focussen. Ze zijn beschikbaar in een hoop Europese landen waardoor het logisch is om vooral Engelstalig support te hebben (Austria, Belgium, Bulgaria, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, https://together.bunq.com/d/3892-what-plans-are-available/18)
Zie ook even mijn edits. ;)
Dat doet ING bijvoorbeeld ook. Ze hebben bijvoorbeeld zelfs een 12% marktaandeel in consumer banking in Australië. :)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Webarcher schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:30:
Ik heb nog een Maestro kaart via de 'Italië route' om toentertijd ApplePay te kunnen hebben. Als ik straks deze kaart kan vernieuwen, wordt het dan weer automatisch een Italiaanse kaart of gewoon op basis van mijn huidige adres een Nederlandse kaart?
Ik ben ook erg benieuwd wat er gebeurt als virtuele maestro en MasterCard kaarten vervallen (bedoel niet de “online”-kaarten, maar die NFC-passen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Webarcher
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10:42
MichielFRL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Heb je het antwoord al gevonden?
Ik heb ook een Italiaanse pas en vermoed dat het weer een Italiaanse wordt.
Nope, heb nog geen antwoord.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:27
Zijn er hier Bunqers die een rekening bij Bunq én Openbank hebben? Openbank ontvangt vanaf heden Instant Payment overboekingen van een aantal buitenlandse banken. De grootbanken hier in Nederland heb ik getest en is nog geen IP naar Openbank. Zelf heb ik geen rekening bij Bunq, maar kan iemand hier op Tweakers bij Bunq, dat testen of dat Instant Payment is naar OB?

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:46

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Hier was dat wel het geval. Toen via de regio aanpassen een kaart bestellen etc. Recent pas vervangen nog steeds in het Spaans Italiaans op de pin terminals.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• jugger naut
Het lijkt erop dat bunq samen met Mastercard eindelijk is gaan optreden tegen bedrijven die niet aan de voorwaarden van Mastercard voldoen (auto-verhuur bedrijven).

https://together.bunq.com...ith-your-bunq-credit-card

Ik ben benieuwd naar de ervaringen vanaf nu..

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-09 14:41
Opgepast met bunq trouwens!

Een week geleden logde ik in op een nieuw apparaat,en kreeg een SMS (met een valide bunq url) validatie link om een nieuw apparaat toe te voegen.. Linkje aangeklikt, ingelogd, en mijn nieuwe device was approved.

Vandaag kreeg ik een SMS van hetzelfde account, maar met een bijzondere URL er in (weggehaald wegens phishing risico).

Contact met de support opgenomen, vrij standaard bericht, dit is een phishing link, bla bla..

Maar ik zeg, dit krijg ik van het account van bunq. Dezelfde afzender als mijn vorige apparaat login.

Vervolgens een VM aangeslingerd, naar bunq.com gegaan, naar bunq.app geklikt, vervolgens 'login met telefoonnummer' aangeklikt, en waarempel, ik krijg de SMS van hetzelfde account...

Lijkt mij een BEHOORLIJK beveiligings issue?

Of is het zo makkelijk om een nummer te spoofen met spam smsjes..

[Voor 5% gewijzigd door Rann op 23-08-2021 20:41]

No

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 16:43
Een telefoonnummer of een willekeurige tekst als afzender spoofen bij een SMS is zowat het makkelijkste wat er is qua spoofing :) Daar zit totaal geen controle op.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:18
Rann schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:18:
Opgepast met bunq trouwens!

Een week geleden logde ik in op een nieuw apparaat,en kreeg een SMS (met een valide bunq url) validatie link om een nieuw apparaat toe te voegen.. Linkje aangeklikt, ingelogd, en mijn nieuwe device was approved.

Vandaag kreeg ik een SMS van hetzelfde account, maar met een bijzondere URL er in (weggehaald wegens phishing risico).

Contact met de support opgenomen, vrij standaard bericht, dit is een phishing link, bla bla..

Maar ik zeg, dit krijg ik van het account van bunq. Dezelfde afzender als mijn vorige apparaat login.

Vervolgens een VM aangeslingerd, naar bunq.com gegaan, naar bunq.app geklikt, vervolgens 'login met telefoonnummer' aangeklikt, en waarempel, ik krijg de SMS van hetzelfde account...

Lijkt mij een BEHOORLIJK beveiligings issue?

Of is het zo makkelijk om een nummer te spoofen met spam smsjes..
Toevallig dat ik gisteren ook een phishing link kreeg met afzender 'bunq'. Daarin stond een link naar 'bom.to'. Da's vervelend voor de ontvanger, maar even zo voor bunq. Zij kunnen er echt helemaal niets aan doen dat een derde partij SMS'jes gaat versturen met hun naam als afzender en dat je telco die doorlaat.

Sterker nog, als je in Android het SMS'je markeert als spam wordt de hele conversatie + afzender als spam gemarkeerd, waardoor in de toekomst legitieme berichten ook minder makkelijk gelezen worden. Daar wordt ook helemaal niemand blij van.

Welke telco heb je? Ik zou vooral daar duidelijk aangeven dat ze extra aan de bak moeten. Phishing met banken is een bekend probleem (ook met andere banken), en je zou er van uit mogen gaan dat je telco een afzender met _exact_ de naam van de bank vrij makkelijk zou moeten kunnen filteren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-09 14:41
Freeaqingme schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Welke telco heb je? Ik zou vooral daar duidelijk aangeven dat ze extra aan de bak moeten. Phishing met banken is een bekend probleem (ook met andere banken), en je zou er van uit mogen gaan dat je telco een afzender met _exact_ de naam van de bank vrij makkelijk zou moeten kunnen filteren.
Zelf zit ik bij Tele2. Maar eens even een bericht sturen.

Nooit geweten dat het kon op deze manier.. (nog niet eerder gehad), had iets meer vertrouwen daarin, haha 8)7

No

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
vervelend aan bunq is dat je op basis van heen random mobielnummer kunt zoeken of ze bunq-lid zijn. je kan dus zeer gericht alleen bunq-leden targetten. (zelfde risico heeft Rabobank ten dele, al is dat minder eenvoudig data te collecten)

[Voor 10% gewijzigd door Schildpadje op 24-08-2021 12:43]

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:43
Zojuist ook een SMS ontvangen, met bunq als afzender (van de vorige sms’jes die wel van bunq af kwamen).

Gedeelte van de URL en mijn verificatie sms’jes heb ik gemaskeerd.

Slecht dat zoiets kan, ik zit bij T-Mobile.

Xbox Series X: BlazeMuis | PS5: NL-BFLA | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

• AllInOneNerd
  • Laatst online: 19:33
BlazeMuis schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:23:
Zojuist ook een SMS ontvangen, met bunq als afzender (van de vorige sms’jes die wel van bunq af kwamen).

Gedeelte van de URL en mijn verificatie sms’jes heb ik gemaskeerd.

[Afbeelding]

Slecht dat zoiets kan, ik zit bij T-Mobile.
Dit is gewoon legaal mogelijk, voor €0,09 per bericht met een cijferreeks of letters als afzender. Alleen dat je ook dingen als 'bunq' en 'belastingdienst' erin kan zetten, is minder

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
AllInOneNerd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:35:
Dit is gewoon legaal mogelijk, voor €0,09 per bericht met een cijferreeks of letters als afzender. Alleen dat je ook dingen als 'bunq' en 'belastingdienst' erin kan zetten, is minder
Het feit dat het kan, maakt het nog niet legaal om je voor te doen als een ander, zeker niet met bedrog als doel. Dat is simpelweg fraude.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AllInOneNerd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Wordt tijd dat providers daar eens mee stoppen. Deze "origins" zouden mijn inziens gewoon geregistreerd moeten worden.

• Batavia
  • Laatst online: 16-09 14:02
bij youfone.nl kan je geen abonement afsluiten als je een bunq rekening heb. Ik krijg dan een klacht over dat mijn credit te risicovol is

Met mijn andere bank wel. (andere gegevens exact het zelfde)

• jugger naut
Batavia schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:34:
bij youfone.nl kan je geen abonement afsluiten als je een bunq rekening heb. Ik krijg dan een klacht over dat mijn credit te risicovol is

Met mijn andere bank wel. (andere gegevens exact het zelfde)
Ik zou dit bij bunq aangeven, het is namelijk niet toegestaan om enkel op basis van bank iemand te weigeren. IBAN discriminatie is verboden (niet alleen landletters).

ABN amro doet precies dit met persoonlijke leningen. Een regex in de front end die een BUNQ IBAN detecteerd en niet toestaat. Het is verboden maar helaas kunnen ze gewoon hun gang gaan blijkbaar..

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Batavia Wat @jugger naut zegt, maar je kan beter bij de DNB klagen. Die kunnen ook boetes uitdelen, dat kan bunq vanzelfsprekend niet.

• robv73
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-09 08:39
Morgen is er weer een nieuwe "bunq update"... Hopelijk komen er weer eens leuke/nuttige nieuwe features :)

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:46

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

robv73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:05:
Morgen is er weer een nieuwe "bunq update"... Hopelijk komen er weer eens leuke/nuttige nieuwe features :)
Ik hoop op prijsverlagingen!

Ivm corona niet in capslock schreeuwen aub!

• Batavia
Patrock schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Ik hoop op prijsverlagingen!
daar zou ik geen geld op inzetten.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

robv73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:05:
Hopelijk de mogelijkheid om een eigen layout van de bankpas te kunnen kiezen, maar zie op de bunq18 update link https://www.bunq.com/bu18 weer levensgroot de pas met regenboogkleuren.
Misschien komt die optie nog eens een keertje bij update 19,20......... :)
Samenwerking met Amex lijkt me ook wel wat.
Ga het morgen wel horen!

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Ik hoop op Garmin pay ondersteuning.. kansloos dat het er nog niet is.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-09 17:03
Orinoco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Hopelijk de mogelijkheid om een eigen layout van de bankpas te kunnen kiezen, maar zie op de bunq18 update link https://www.bunq.com/bu18 weer levensgroot de pas met regenboogkleuren.
Misschien komt die optie nog eens een keertje bij update 19,20......... :)
Samenwerking met Amex lijkt me ook wel wat.
Ga het morgen wel horen!
Kleine kans dat er een samenwerking met amex komt lijkt me. ICS heeft ze destijds ook gedropt, omdat ze te duur zijn van wat ik begreep.

Mag ik vragen waarom je een amex zou willen? Mastercard en Visa worden toch veel breder geaccepteerd?

Als ik ergens op mag hopen is het de creditcard 'features' zoals andere banken die aanbieden. Zoals de aankoopbescherming (niet alleen bij het duurste pakket, zoals nu het geval is volgens mij) en de (optionele) verschillende verzekeringen. Dan zou alles mooi centraal op één plek zijn.

Maar hopelijk komen ze weer eens met features die daadwerkelijk het bankieren makkelijker maken in plaats van al die randzaken. :-(

Mijn website

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Cerenas schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Kleine kans dat er een samenwerking met amex komt lijkt me. ICS heeft ze destijds ook gedropt, omdat ze te duur zijn van wat ik begreep.

Mag ik vragen waarom je een amex zou willen? Mastercard en Visa worden toch veel breder geaccepteerd?

Als ik ergens op mag hopen is het de creditcard 'features' zoals andere banken die aanbieden. Zoals de aankoopbescherming (niet alleen bij het duurste pakket, zoals nu het geval is volgens mij) en de (optionele) verschillende verzekeringen. Dan zou alles mooi centraal op één plek zijn.

Maar hopelijk komen ze weer eens met features die daadwerkelijk het bankieren makkelijker maken in plaats van al die randzaken. :-(
Amex dan voor de integratie in de bunq app, nu gaat mijn Amex gebeuren via de Amex app vandaar.
Gebruik Amex en Mastercard, dus loop nooit tegen problemen van acceptatie aan. :)

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Orinoco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Amex dan voor de integratie in de bunq app, nu gaat mijn Amex gebeuren via de Amex app vandaar.
Gebruik Amex en Mastercard, dus loop nooit tegen problemen van acceptatie aan. :)
Zou wel lekker zijn als ik mijn AMEX via de bunq app kan managen, maar verwacht dat dit ook niet zo snel gaat gebeuren helaas

[Voor 6% gewijzigd door UnitedJunk op 31-08-2021 11:16]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

moppentappers schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:12:
Ik hoop op Garmin pay ondersteuning.. kansloos dat het er nog niet is.
Ik mis het niet hoor. Had het via Rabo, maar het steeds invoeren van je pincode op je Garmin Horloge is nogal een gedoe.

Betalen met Apple Pay is 10x sneller, en de keren dat ik zonder telefoon in de winkel sta kan ik op 1 hand tellen.

• Schildpadje
  • Niet online
Tja.. Garmin pay heb ik ook, maar redelijk omslachtig (pielen met de pincode), makkelijker is gewoon de telefoon. Bovendien kansloos dat bij elke update van garmin (watcj-update) je de garmin pay weer moet heractiveren. (via sms etc etc).

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:31
Schildpadje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:26:
Tja.. Garmin pay heb ik ook, maar redelijk omslachtig (pielen met de pincode), makkelijker is gewoon de telefoon. Bovendien kansloos dat bij elke update van garmin (watcj-update) je de garmin pay weer moet heractiveren. (via sms etc etc).
Ik heb een Vivoactive 4 maar na eenmalig de passen toevoegen heb ik dat nooit opnieuw moeten doen. Na elke update werken de passen als vanouds. En de pincode en pas selecteer ik gewoon terwijl ik wacht, paar seconden werk...

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Timmy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:21:
[...]

Ik heb een Vivoactive 4 maar na eenmalig de passen toevoegen heb ik dat nooit opnieuw moeten doen. Na elke update werken de passen als vanouds. En de pincode en pas selecteer ik gewoon terwijl ik wacht, paar seconden werk...
De Vivo Active heeft een touchscreen, dat maakt het invoeren van een pincode iets makkelijker :P. Vrijwel alle andere Garmin horloges moet je met up/down/ok toetsen je pincode invoeren. Dat is nogal traag en onpraktisch.

• Schildpadje
  • Niet online
Timmy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:21:
[...]

:? Vreemd..heb ook de VA4 met Rabobank, bij iedere update van de watch is de.pas geblokkeerd en moet ik hem weer ingewikkeld toevoegen

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:31
Schildpadje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:32:
:? Vreemd..heb ook de VA4 met Rabobank, bij iedere update van de watch is de.pas geblokkeerd en moet ik hem weer ingewikkeld toevoegen
Ik heb ING en twee credit cards toegevoegd, die blijven gewoon actief... Wellicht heeft Rabobank voor een andere aanpak gekozen al kan ik mij dat nauwelijks voorstellen.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• Redwood
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 16-09 16:09

Redwood

The Truth Is In Here

Van een leuke ‘online’ bankervaring naar twee weken hoofdpijn.

Sinds jaar en dag zijn wij met onze drie bedrijven bij bunq. Het betreft een installatiebedrijf welke langer dan 20 jaar bestaat. Een mediabedrijf en een stenen winkel incl. grote online webshop.

Sinds inmiddels twee weken zijn de rekeningen van de winkel geblokkeerd. Geen opgaaf van reden, geen contact mogelijk en de verschrikkelijk belabberde helpdesk kan niets anders zeggen dan dat ze ‘er mee bezig’ zijn. Hun eigen voorwaarden stellen dat een geblokkeerde rekening binnen één dag weer actief is. We kunnen geen kant op en ze gijzelen zowat een compleet bedrijf.

Heeft iemand hier een idee waar ze mee bezig zouden kunnen zijn?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Redwood schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:01:
Van een leuke ‘online’ bankervaring naar twee weken hoofdpijn.

Sinds jaar en dag zijn wij met onze drie bedrijven bij bunq. Het betreft een installatiebedrijf welke langer dan 20 jaar bestaat. Een mediabedrijf en een stenen winkel incl. grote online webshop.

Sinds inmiddels twee weken zijn de rekeningen van de winkel geblokkeerd. Geen opgaaf van reden, geen contact mogelijk en de verschrikkelijk belabberde helpdesk kan niets anders zeggen dan dat ze ‘er mee bezig’ zijn. Hun eigen voorwaarden stellen dat een geblokkeerde rekening binnen één dag weer actief is. We kunnen geen kant op en ze gijzelen zowat een compleet bedrijf.

Heeft iemand hier een idee waar ze mee bezig zouden kunnen zijn?
Misschien bellen via het sos nummer, als je dit nog niet gedaan hebt.
Of email naar specialsupport at bunq dot com

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Orinoco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Misschien bellen via het sos nummer, als je dit nog niet gedaan hebt.
Of email naar specialsupport at bunq dot com
Een sos nummer kan ik niet vinden. Wel de sos knop die je doorverwijst naar de klantenservice.

Zojuist na een mega-tirade kwam de aap uit de mouw. Desondanks de afdeling al twee weken ons account ‘in behandeling’ heeft, blijkt nu dat ze er nog niet eens naar gekeken hebben en wij morgen ‘prioriteit’ krijgen.

Inmiddels kunnen we er dus al twee weken niets mee. De helpdesk bestaat voornamelijk uit niet Nederlands sprekende meiden die uitsluitend kunnen zeggen: “sorry, we kunnen niets doen!”.

Morgen eens kijken of ze het oplossen.

• Batavia
merchant limits is toch niet nieuw?

het land van mijn iban kunnen kiezen is wel leuk

[Voor 42% gewijzigd door Batavia op 31-08-2021 20:52]

• Fab1Man
  • Laatst online: 20:38

Fab1Man

Live life to the fullest

Batavia schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:49:
merchant limits is toch niet nieuw?

het land van mijn iban kunnen kiezen is wel leuk
Het is nu ook een automatische handeling voor acceptgiro's. Zo kan ik bijvoorbeeld Hello Fresh nu automatisch laten afhandelen met een max limit.

Verder wel een karige update. De presentatie zelf icm influencer 'Yvonne' was toch wel erg cringe, zeer geacteerd en alles is amazing en geweldig. En ze komt volgende update weer terug 8)7

• Batavia
Fab1Man schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:54:
[...]

Het is nu ook een automatische handeling voor acceptgiro's. Zo kan ik bijvoorbeeld Hello Fresh nu automatisch laten afhandelen met een max limit.

Verder wel een karige update. De presentatie zelf icm influencer 'Yvonne' was toch wel erg cringe, zeer geacteerd en alles is amazing en geweldig. En ze komt volgende update weer terug 8)7
Dollar accounts zijn ook wel een mooie toevoeging

Maar ja Yvonne was wel erg gescript.

Eigenlijk met ook de paar extra categorieën vind ik het niet eens een hele verkeerde update. Eerste indruk is toch net weer een stapje beter

[Voor 11% gewijzigd door Batavia op 31-08-2021 21:21]

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Een Dollar account is wel welkom, dat is in ieder geval een nuttige toevoeging voor mijn bank behoefte :-)

• UnitedJunk
  • Nu online
De nieuwe Local Currencies functie waarbij je bijvoorbeeld een dollar account kan aanmaken, heeft een fee van 0.5%. ZeroFX blijft gelukkig voor directe betalingen vanaf je EU account.

https://together.bunq.com/d/45500-network-fee

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:26
Dit is toch eigenlijk hetzelfde wat je bij Revolut gratis kunt doen?

• WhatsappHack
  • Niet online
Dus kan je nu dan eindelijk wel USD versturen én ontvangen? Of is alles nog altijd SEPA Eurozone only? Snap het niet helemaal, maar zou zeer welkom zijn als dat nu eindelijk kan.

Wel fijn dat na tig jaar bitchen ook eens een optie is ingebouwd om automatische incasso’s die je niet beantwoord automatisch te accepteren ipv weigeren. Wel apart dat dit nu binnen 24 uur gaat.

Het is wel zoals gewoonlijk weer zoeken waar Bunq alle functies heeft ondergebracht, welk nieuwe icoontje nou weer waar voor staat én wat dit dan precies doet. Dit blijft toch wel een enorm vervelend iets met bunq. Je moet maar gokken wat het doet. Zo snap ik ook niet wat die “Voeg verkoper toe”-functie doet. Is dat zodat die verkoper auto incasso kan doen en die wordt dan geaccepteerd zélfs als het niet hetzelfde mandaat ID is? En werkt dit ook voor debit card betalingen dat je niet meer eerst in de app hoeft te authoriseren? (Gelukkig hoef ik dat bij Apple en Amazon niet, maar toch. :P)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• UnitedJunk
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 1 september 2021 @ 02:34:
Dus kan je nu dan eindelijk wel USD versturen én ontvangen? Of is alles nog altijd SEPA Eurozone only? Snap het niet helemaal, maar zou zeer welkom zijn als dat nu eindelijk kan.

Wel fijn dat na tig jaar bitchen ook eens een optie is ingebouwd om automatische incasso’s die je niet beantwoord automatisch te accepteren ipv weigeren. Wel apart dat dit nu binnen 24 uur gaat.

Het is wel zoals gewoonlijk weer zoeken waar Bunq alle functies heeft ondergebracht, welk nieuwe icoontje nou weer waar voor staat én wat dit dan precies doet. Dit blijft toch wel een enorm vervelend iets met bunq. Je moet maar gokken wat het doet. Zo snap ik ook niet wat die “Voeg verkoper toe”-functie doet. Is dat zodat die verkoper auto incasso kan doen en die wordt dan geaccepteerd zélfs als het niet hetzelfde mandaat ID is? En werkt dit ook voor debit card betalingen dat je niet meer eerst in de app hoeft te authoriseren? (Gelukkig hoef ik dat bij Apple en Amazon niet, maar toch. :P)
Ze mogen nu de app nog onduidelijker maken dan die al is, want het heeft een zoekfunctie 8)7

• Imveganbtw
  • Laatst online: 08-09 11:18
Redwood schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

Een sos nummer kan ik niet vinden. Wel de sos knop die je doorverwijst naar de klantenservice.

Zojuist na een mega-tirade kwam de aap uit de mouw. Desondanks de afdeling al twee weken ons account ‘in behandeling’ heeft, blijkt nu dat ze er nog niet eens naar gekeken hebben en wij morgen ‘prioriteit’ krijgen.

Inmiddels kunnen we er dus al twee weken niets mee. De helpdesk bestaat voornamelijk uit niet Nederlands sprekende meiden die uitsluitend kunnen zeggen: “sorry, we kunnen niets doen!”.

Morgen eens kijken of ze het oplossen.
Hoe is dit afgelopen? Ik zou sowieso een klacht indienen bij de AFM. Dit is natuurlijk heel erg slecht. Het is belangrijk dat de AFM zulke signalen krijgt.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Imveganbtw schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:28:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Ik zou sowieso een klacht indienen bij de AFM. Dit is natuurlijk heel erg slecht. Het is belangrijk dat de AFM zulke signalen krijgt.
Gisteravond is de bankrekening vrijgegeven met als conclusie dat er dus niets bijzonders is te vinden. We doen ook helemaal niets geks.
Wel konden we twee weken niet beschikken over ons geld. Er zijn ook klanten die retouren hebben en moeten wachten op hun geld. Nu hebben we dat via een privé rekening terug geboekt, maar het kost een hoop tijd, boekhoud-technisch moet het allemaal weer verwerkt worden en een aantal klanten heeft hun geld te laat gekregen.

In hun voorwaarden hebben ze staan dat door een geautomatiseerd systeem rekeningen geblokkeerd kunnen worden en dan binnen 1 werkdag weer vrijgegeven worden. Pas toen ik begon over hun eigen voorwaarden veranderde de toon van de helpdesk en werd het plots snel opgelost, twee weken zijn we dus aan het lijntje gehouden door een stel meiden die niets anders konden zeggen als : “het spijt ons” en “we kunnen niets doen om te helpen.

Na dus de algemene voorwaarden te hebben benoemd én dat Ali Niknam die hele bank van hem kan steken in een plaats waar de zon niet schijnt, werd de chat overgenomen door een Poolse man. Niet dat de afkomst ertoe doet. Deze zat duidelijk een lijn hoger en desondanks hij het niet zei, merkte ik aan zijn reactie dat die twee weken blokkade niet helemaal ok waren. Overigens begon hij wel met hetzelfde riedeltje. “Sorry, andere afdeling, bla bla”.

Hij heeft dan wel de desbetreffende afdeling gebeld en een paar uur later (rond 21:30) was alles ineens gedeblokkeerd.

Ik vermoed een fout bij hun afdeling. Kan de beste overkomen. Grootste probleem is dat ze een helpdesk hebben die niet kan helpen. Dan was het sneller opgelost.

Ik ga vanmiddag nog een mail typen naar hun helpdesk. Ik wil überhaupt weten of ze iets gaan doen aan de door ons gemaakte kosten en als ze dit weigeren ga ik zeker een melding bij de AFM maken en een advocaat raadplegen.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 20:30
De prijs van snelle onboarding in hip startup stijl: dan moet de KYC achteraf en dus accounts on hold gedurende het onderzoek. Ik zie hier ook geen andere oplossing voor dan dat bank accounts niet snel geopend kunnen/moeten/mogen worden en de KYC vooraf gebeurd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Brent schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:43:
De prijs van snelle onboarding in hip startup stijl: dan moet de KYC achteraf en dus accounts on hold gedurende het onderzoek. Ik zie hier ook geen andere oplossing voor dan dat bank accounts niet snel geopend kunnen/moeten/mogen worden en de KYC vooraf gebeurd.
Klopt! Al is het in ons geval zo dat we reeds 5-6 jaar klant zijn en reeds een keer of drie eerder geblokkeerd zijn. Dat duurde dan steeds enkele uren en werd niet eens als hinderlijk gezien. Extra punten als ze de boel goed controleren.
Echter zijn er natuurlijk de algemene voorwaarden waar niet alleen de klant, maar ook Bunq zelf aan dient te voldoen. Dat staat in alle gevallen los van de 'snelle hipster onboarding'.

Op de vraag: "wat zorgt er voor dat de rekening geblokkeerd wordt?" komt geen feedback.
We zijn een winkel waar in de winkel 90% wordt afgerekend wordt met pin. Dit wordt per week door de Pin provider gestort. Online loopt het betaalverkeer via Pay. Deze storten ook eens per week het geld.
Af en toe zijn er directe overschrijvingen van klantrekening naar onze rekening en wordt er wel eens wat met PayPal gedaan.

Niets bijzonders en niets wat voor een blokkade zou moeten kunnen zorgen. Dit is volgens mij hoe 90% van de winkels i.c.m. e-commerce handelen.

• magician2000
  • Laatst online: 19:42
Redwood schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:26:
[...]

Klopt! Al is het in ons geval zo dat we reeds 5-6 jaar klant zijn en reeds een keer of drie eerder geblokkeerd zijn. Dat duurde dan steeds enkele uren en werd niet eens als hinderlijk gezien. Extra punten als ze de boel goed controleren.
Echter zijn er natuurlijk de algemene voorwaarden waar niet alleen de klant, maar ook Bunq zelf aan dient te voldoen. Dat staat in alle gevallen los van de 'snelle hipster onboarding'.

Op de vraag: "wat zorgt er voor dat de rekening geblokkeerd wordt?" komt geen feedback.
We zijn een winkel waar in de winkel 90% wordt afgerekend wordt met pin. Dit wordt per week door de Pin provider gestort. Online loopt het betaalverkeer via Pay. Deze storten ook eens per week het geld.
Af en toe zijn er directe overschrijvingen van klantrekening naar onze rekening en wordt er wel eens wat met PayPal gedaan.

Niets bijzonders en niets wat voor een blokkade zou moeten kunnen zorgen. Dit is volgens mij hoe 90% van de winkels i.c.m. e-commerce handelen.
Ik neem aan dat er nu maatregelen genomen zijn / worden om dit te voorkomen? Van bunq hoef je namelijk niets op dat gebied te verwachten. Persoonlijk zou ik alles weghalen bij bunq, maar als dat om wat voor reden dan ook niet wenselijk is in ieder geval bij een andere bank een rekening openen om altijd over geld te kunnen beschikken c.q. daar het geld vanaf betaalproviders op te laten overschrijven.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-09 16:03
Brent schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:43:
We vind gewoon KYC plaats aan de voorkant. Maarja, aan mensen die hun bankrekening uitlenen aan anderen doe je niet zoveel aan de voorkant, zolang ze niet in de diverse fraude registers staan. Bovendien kunnen er ook situaties voordoen waarbij iemand later on criminele activiteiten gaat ontplooien. Dus 24x7 monitoring op transacties is ook gewoon een must. En rekeningen moeten blokkeren vind ik ook niet bijzonder.

Denk dat punt vooral is dat een bank zo’n onderzoek dan wel pijlsnel moet doen. 2 weken klinkt als extreeeem lang als inderdaad om false positive blijkt te gaan. Iets van max 48 uur zou ik mij nog wel kunnen voorstellen.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 20:30
John Do NL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:09:
[...]

We vind gewoon KYC plaats aan de voorkant.
In den beghinne had je een bunq rekening in 5 min open. Er zullen dus nog wel klanten zijn die nooit grondig gescreend zijn.
Denk dat punt vooral is dat een bank zo’n onderzoek dan wel pijlsnel moet doen. 2 weken klinkt als extreeeem lang als inderdaad om false positive blijkt te gaan. Iets van max 48 uur zou ik mij nog wel kunnen voorstellen.
Heb laatst een ABN rekening geopend. Duurde 2-3 weken, die screening.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Cerenas
UnitedJunk schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:42:
De nieuwe Local Currencies functie waarbij je bijvoorbeeld een dollar account kan aanmaken, heeft een fee van 0.5%. ZeroFX blijft gelukkig voor directe betalingen vanaf je EU account.

https://together.bunq.com/d/45500-network-fee
Iemand op Reddit merkte op dat ZeroFX niet meer lijkt te gelden bij card payments vanaf 1 November. Dat terwijl hun together pagina anders aangeeft?

https://www.bunq.com/pricing-sheet
Bij card payment (foreign currency):The real Mastercard exchange rate + 0,5% (network fee).
The ‘network fee’ will apply from 1 November 2021

ZeroFX kan ik er niet meer in vinden. Erg verwarrend.

[Voor 5% gewijzigd door Cerenas op 03-09-2021 23:44]

Mijn website

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-09 16:03
Cerenas schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:42:
[...]

Iemand op Reddit merkte op dat ZeroFX niet meer lijkt te gelden bij card payments vanaf 1 November. Dat terwijl hun together pagina anders aangeeft?

Bij card payment (foreign currency):The real Mastercard exchange rate + 0,5% (network fee).

Hmm, de beroemde / beruchte network fee. Om eerlijk te zijn is deze fee ook vaag voor mij. Het lijkt er vooralsnog op dat ZeroFx is verandert in LittleFx. En als dat ook zo is, is het ook mij volstrekt onduidelijk waarom dat dan zo is. Geen idee wat dan veranderd is waarom opeens een network fee zou moeten komen (ook omdat onlangs de prijzen zijn verhoogd).

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over die fee en vooral de reden waarommm.

Vind sowieso al aparte fees niet bijdragen een de eenvoudig en duidelijkheid.

Tot slot zou het tof zijn, als bunq klanten zou informeren per mail bij wijzigingen in de voorwaarden en prijzen.

• MathijsJH
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Cerenas schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:42:
[...]

Support heeft aangegeven dat de 0.5% idd ook geldt voor kaartbetalingen in een andere valuta…

• JeroenE
  • Niet online
John Do NL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:33:
Tot slot zou het tof zijn, als bunq klanten zou informeren per mail bij wijzigingen in de voorwaarden en prijzen.
Dat is iets wat al heel lang gezegd wordt als ze weer eens iets veranderen zonder het te melden. Of net doen alsof het een verbetering is, terwijl het juist een verslechtering is.

Ben je er eindelijk achter dat bunq toch niet zo transparant is zoals ze zelf altijd heel hard roepen?

• bllb
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online
Moest vanochtend zo hard lachen, m'n dyslectische vriendin dacht serieus dat de slogan van Bunq "bank of the tree" is bij het opstarten van de app :+

Ik snap niet dat ze geen energie steken in het eindelijk eens op orde brengen van basisfunctionaliteiten: geen mogelijkheid om een sub-account af te romen tot een bepaald bedrag aan het einde van de maand, geld overboeken naar een ander sub-account geeft een lijst in willekeurige volgorde, notificatie bij het verlopen van een betaalverzoek ontbreekt, auto save werkt niet bij iDeal betalingen, etc. |:(

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
John Do NL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:33:
[...]

Hmm, de beroemde / beruchte network fee. Om eerlijk te zijn is deze fee ook vaag voor mij. Het lijkt er vooralsnog op dat ZeroFx is verandert in LittleFx. En als dat ook zo is, is het ook mij volstrekt onduidelijk waarom dat dan zo is. Geen idee wat dan veranderd is waarom opeens een network fee zou moeten komen (ook omdat onlangs de prijzen zijn verhoogd).

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over die fee en vooral de reden waarommm.

Vind sowieso al aparte fees niet bijdragen een de eenvoudig en duidelijkheid.

Men zei om de kosten in het weekend te kunnen waarborgen bij het wisselen naar andere currencies terwijl de exchanges gesloten zijn ofzo.

Waarom dat in godsnaam opeens ook voor kaartbetalingen moet gaan gelden weet ik niet (weer een cashgrab?).

bluewalk.net

• Cerenas
De leuke voordelen van bunq gaan wel langzamerhand weg dan. Nou is 0,5% nog steeds minder dan de 2% van bijvoorbeeld ICS (wat ik zo snel kon vinden), maar erg jammer dat ZeroFX dus weg lijkt te gaan.

Mijn website

• UnitedJunk
  • Nu online
Ik weet dat Revolut ook een weekend fee heeft voor vreemde valuta als je in het weekend (doh) betaald. Maar bij bunq willen ze dit er dus 24/7 door heen rammen? ZeroFX was écht 1 van de top features die ze hadden..

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:45
Het is evident dat die hele 'network fee' als eufemisme dient voor een ordinaire koersopslag. Dat kan ook niet anders wanneer je nog niet zo heel lang geleden dat hele ZeroFX met extreem veel bombarie hebt gebracht en daarmee een taboe op het woord hebt gecreëerd. Het zou super awkward zijn als je nu de koersopslag herintroduceert zonder daar een nieuwe naam voor te bedenken. Hiermee proberen ze te voorkomen dat er bij veel gebruikers een WTF-moment ontstaat en dit zal ook ongetwijfeld bij veel mensen zo werken.

Mark(up) my words: nu is de koersopslag nog 0,5%, later wordt die gewoon weer teruggezet naar de voormalige 1,5% of misschien zelfs meer.

[Voor 72% gewijzigd door kwon op 04-09-2021 22:55]

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:30
kwon schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:50:

Mark(up) my words: nu is de koersopslag nog 0,5%, later wordt die gewoon weer teruggezet naar de voormalige 1,5% of misschien zelfs meer.
Ja, maar dat zal uiteraard gedaan worden in ons ‘voordeel’ 🤡🌈
wij hebben nu weer wat fantastisch, je mag meer gaan betalen voor minder🌈🌈🌈

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:27
mwa schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:51:
[...]

Ja, maar dat zal uiteraard gedaan worden in ons ‘voordeel’ 🤡🌈
wij hebben nu weer wat fantastisch, je mag meer gaan betalen voor minder🌈🌈🌈
Wat is dat toch allemaal hier op Tweakers: ....Bunq 'the bank you love to hate' of is het 'hate to love' 🤔?

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:30
Datisraar schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:45:
[...]

Wat is dat toch allemaal hier op Tweakers: ....Bunq 'the bank you love to hate' of is het 'hate to love' 🤔?
Bunq, ‘nogsteeds betere features dan andere banken maar een onnavolgbare koers’

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:45:
Bovendien: ligt dat dan aan de tweakers of aan bunq?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Probeerde straks 250 (253 door opslag) cash te pinnen in het buitenland. "Denied", cash withdrawal limit overschreden. Kijk in de app, limiet staat gewoon op 500?!

Support een berichtje gestuurd:
We’ll get back to you as soon as we can! There are currently 100 people being helped. The current wait time for a guide is 18 hours. In the meantime, would you like to browse our FAQs to find answers? Open FAQs.
Screenshots bijvoegen werkt ook niet in de iOS app momenteel 😂.

Blijkt maar weer dat je niet op Bunq kan vertrouwen als enige bank.

• PuceTundra
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:19
Jay-v schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:42:
Probeerde straks 250 (253 door opslag) cash te pinnen in het buitenland. "Denied", cash withdrawal limit overschreden. Kijk in de app, limiet staat gewoon op 500?!

Support een berichtje gestuurd:

[...]

Screenshots bijvoegen werkt ook niet in de iOS app momenteel 😂.

Blijkt maar weer dat je niet op Bunq kan vertrouwen als enige bank.
Had je niet op de SOS knop kunnen drukken? De knop is er lijkt me voor dit soort gevallen. ;)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

PuceTundra schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:18:
[...]

Had je niet op de SOS knop kunnen drukken? De knop is er lijkt me voor dit soort gevallen. ;)
Tuurlijk, maar een andere pas pakken werkt sneller :).

• Schildpadje
  • Niet online
SOS betekent niet dat er a la minute iemand reageert. Kan zo nog een paar uur duren voor een reactie, sta je nog steeds lekker bij de atm.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18:51
SOS-knop is dus echt een verkeerde naam. HELP dekt de lading wel?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Schildpadje schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:13:
SOS betekent niet dat er a la minute iemand reageert. Kan zo nog een paar uur duren voor een reactie, sta je nog steeds lekker bij de atm.
Volgens de announcement binnen 10 min. Ik wil het graag proberen maar kan die knop helemaal niet vinden in mijn app. Ik kan alleen mijn bestaande request vinden, maar geen nieuwe openen.

Inmiddels is mijn cash weer bijna op en heeft Bunq nog steeds niet gereageerd op mijn support request van afgelopen zondag. Wat een waardeloze support zeg.

• Schildpadje
  • Niet online
taj.. je weet wat je krijgt. De KS is niet van de ene op de andere dag ruk geworden, dat is al jaren zo. Ik zit er prima met (alleen) mijn travelcard (tot ie afloopt), maar geen haar op mijn hoofd om het als hoofdbank te gaan gebruiken.

• Sandermm
@John Do NL Heb jij al meer informatie over de network fee? Als deze ook voor ZeroFX betaald moet worden is de het verschil met Knab echt heel minimaal geworden (rekenen over pin betalingen ook 0.5%).

• JeroenE
  • Niet online
@Schildpadje als je al jaren de de klantenservice niet nodig hebt gehad dan kan het natuurlijk wel rauw op je dak vallen, natuurlijk.

@Jay-v Je kan ze de volgende keer dat je ze nodig hebt ook bellen, mits je een Nederlander bent: https://together.bunq.com/d/44000-sos-support

• Cerenas
Sandermm schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:31:
@John Do NL Heb jij al meer informatie over de network fee? Als deze ook voor ZeroFX betaald moet worden is de het verschil met Knab echt heel minimaal geworden (rekenen over pin betalingen ook 0.5%).
Ik heb het de bunq klantenservice gevraagd en zij gaf aan dat die 0,5% ook geldt voor credit card betalingen in vreemde valuta.

Het mooie is dat zij de oude pricelist mee stuurde als referentie. 8)7

Ik weet niet of het bij Knab ook voor de Euro geldt, anders kan dat het verschil nog maken.

Mijn website

• JeroenE
  • Niet online
@Cerenas Je hoeft de koersopslag van 0,5% alleen te betalen als het om vreemde valuta gaat. Voor het betalen in EUR hoef je niets extra's te betalen. Ik geloof niet dat er Nederlandse bank is die geld rekent voor normaal pinnen in een winkel.

• Cerenas
JeroenE schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:59:
@Cerenas Je hoeft de koersopslag van 0,5% alleen te betalen als het om vreemde valuta gaat. Voor het betalen in EUR hoef je niets extra's te betalen. Ik geloof niet dat er Nederlandse bank is die geld rekent voor normaal pinnen in een winkel.
Voor de Maestro kaart weet ik dat, maar is dat ook zo voor de credit card?

Edit: klinkt logisch natuurlijk, omdat er geen geld gewisselt hoeft te worden.

[Voor 8% gewijzigd door Cerenas op 07-09-2021 11:07]

Mijn website

• JeroenE
  • Niet online
@Cerenas De knab mastercard loopt via ICS en die rekenen 2% koersopslag.

Maar gezien de 0,5% gaat het dus over de Maestro betaalkaart van KNAB.

• UnitedJunk
  • Nu online
Als je denkt dat je gratis een vreemde valuta rekening kan aanmaken straks, dan heb je het mis. Naast de 0.5% fee die je betaald om je euro's te wisselen en te storten op een rekening met vreemde valuta, betaal je eerst nog even €9,99 om überhaupt een rekening te hebben in een vreemde valuta ..

https://www.bunq.com/nl/assets/media/legal/nl/20210831_consumers_business_pricing_NL.pdf

• JeroenE
  • Niet online
@UnitedJunk Bovendien moet je ook nog transactiekosten betalen. Dat is blijkbaar minimaal 70 cent, maar kan ook 20 euro zijn; dat is afhankelijk van het type en valuta van de transactie.

Je kan bijna wachten tot er iemand bij bunq een query doet en ontdekt dat de meeste transacties in euro zijn ipv in lokale valuta zijn en ze het weer gaan verwijderen omdat "bijna niemand gebruikt het".

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:28
JeroenE schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:55:
@UnitedJunk Bovendien moet je ook nog transactiekosten betalen. Dat is blijkbaar minimaal 70 cent, maar kan ook 20 euro zijn; dat is afhankelijk van het type en valuta van de transactie.

Je kan bijna wachten tot er iemand bij bunq een query doet en ontdekt dat de meeste transacties in euro zijn ipv in lokale valuta zijn en ze het weer gaan verwijderen omdat "bijna niemand gebruikt het".
Een USD rekening vind ik persoonlijk opzicht nog wel handig, maar niet voor dit bedrag. Hopelijk komen ze zelf ook tot dit inzicht.

Verder stoor ik mij aan de nieuwe zoekbalk. Ik heb nu regelmatig namelijk 2 zoekbalken in beeld, kan dat niet samen worden gevoegd denk ik dan. :?

• JeroenE
  • Niet online
Herax10NL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:10:
Een USD rekening vind ik persoonlijk opzicht nog wel handig, maar niet voor dit bedrag. Hopelijk komen ze zelf ook tot dit inzicht.
Mijn punt is meer dat zelfs al zou je het wel doen, ik de kans klein acht dat er veel meer betalingen in "lokale valuta" gedaan gaan worden dan er in EUR gebeuren. In het verleden heeft bunq al vaak zat mooie dingen verwijderd omdat ze volgens bunq niet vaak genoeg gebruikt werden.

• UnitedJunk
  • Nu online
JeroenE schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:55:

Die extra 0,70 geldt toch alleen voor fast payments en inkomende transacties? Als ik in Amerika mijn creditcard gebruik dan moet ik enkel 0.5% network fee betalen.

• JeroenE
  • Niet online
@UnitedJunk Ja, afhankelijk van de valuta. Maar hoe vaak zou jij geld in USD overmaken via "fast payments"?

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet goed wat ze met die "fast payments" bedoelen. Heb ik een stuk uitleg over het hoofd gezien? Valt een kaartbetaling wel of niet onder "fast payment"?

Als je lokale valuta rekening in USD is en je betaalt ergens met een kaart in USD dan is volgens mij het tarief van "kaartbetaling (vreemde valuta)" niet van toepassing. Want USD = USD en dus geen vreemde valuta. Dus dan zou ik verwachten dat je dus ook geen netwerkkosten hoeft te betalen.

• UnitedJunk
  • Nu online
JeroenE schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:02:
@UnitedJunk Ja, afhankelijk van de valuta. Maar hoe vaak zou jij geld in USD overmaken via "fast payments"?

Als je lokale valuta rekening in USD is en je betaalt ergens met een kaart in USD dan is volgens mij het tarief van "kaartbetaling (vreemde valuta)" niet van toepassing. Want USD = USD en dus geen vreemde valuta. Dus dan zou ik verwachten dat je dus ook geen netwerkkosten hoeft te betalen.
Je hebt in feite al de netwerkkosten betaald omdat je euro's om hebt gezet naar dollars en deze bewaard op je vreemde valuta rekening. Je betaald dan inderdaad niet opnieuw netwerkkosten om betalingen te doen met deze valuta.

• JeroenE
  • Niet online
UnitedJunk schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:22:
Je betaald dan inderdaad niet opnieuw netwerkkosten om betalingen te doen met deze valuta.
Nee, maar afhankelijk van het soort betalingen dus wel transactiekosten. Wellicht gaat bunq dit beter uitleggen als de beta afgelopen is.

• WhatsappHack
  • Niet online
Hebben jullie ook dat zodra je de Bunq app opent hij zegt dat je saldo €0 is en er een event staat voor al je bankrekeningen dat je het moet aanvullen want €0? Maar in het overzicht staat gewoon het normale saldo. :/

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

WhatsappHack schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:14:
Hebben jullie ook dat zodra je de Bunq app opent hij zegt dat je saldo €0 is en er een event staat voor al je bankrekeningen dat je het moet aanvullen want €0? Maar in het overzicht staat gewoon het normale saldo. :/
Dan staat refill notifications op On.

• WhatsappHack
  • Niet online
Orinoco schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:58:
[...]

Ja maar het probleem is dat die dit zelfs doet bij rekeningen waar een paar duizend euro op staat. Er staan dus ook tig events open in m'n app, want al m'n rekeningen zouden zogenaamd leeg zijn en als ik de app open krijg ik een nagscreen dat ik geld moet storen. :+ Daarnaast krijg ik nu bij elke (pin)transactie dat m'n saldo onder de €50 zit, terwijl dat niet zo is. :/

Ik heb even moeten spitten, want Together is nog slechter en onoverzichtelijker geworden dan het al was, maar heb dit topic gevonden: https://together.bunq.com...richten-en-crashed-daarna

Blijkbaar is het dus meer mensen opgevallen (al lijkt het topic meteen dichtgesmeten te zijn :/) en is het "gerapporteerd aan de devs". Hopelijk wordt het snel opgelost dan, want het is bloedddddd irritant om hier steeds meldingen van te krijgen. :P

[Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2021 23:32]

• JeroenE
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:31:
Blijkbaar is het dus meer mensen opgevallen (al lijkt het topic meteen dichtgesmeten te zijn :/) en is het "gerapporteerd aan de devs". Hopelijk wordt het snel opgelost dan, want het is bloedddddd irritant om hier steeds meldingen van te krijgen. :P
Ik snap dat het irritant is, maar het topic is volgens mij gewoon open.

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Orinoco schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:58:
[...]

Die stonden bij mij gisterochtend ook opeens op alle rekeningen aan, |:( wtf?

bluewalk.net

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:14
bluewalk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:27:
[...]

Bij mijn rekeningen ook inderdaad.

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:45

TheVMaster

Moderator WOS
bluewalk schreef op Saturday 11 September 2021 @ 09:27:
[...]

hier ook :?

• WhatsappHack
  • Niet online
Zojuist de update geïnstalleerd. Joepie! Het probleem is nog niet verholpen. :(
JeroenE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:01:
[...]
Ik snap dat het irritant is, maar het topic is volgens mij gewoon open.
Oh ik zie het. Heb blijkbaar een ban. :+ Apart.

[Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 11-09-2021 14:07]

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:55
https://finance.yahoo.com...nable-cash-080000537.html

App only bank ondersteunt binnenkort ook cash deposits. Nog niks over op together zien staan, ben benieuwd wat de kosten daarvan gaan zijn

• Sandermm
Iedere maand tot €100 en dan 2,5%. Staat al in de app onder geld toevoegen :)
Pagina: 1 ... 103 104 105 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee