Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.815 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, ik heb net de slavecylinder van de koppeling van mijn RSV Mille even losgehad (zodat ik makkelijker bij het voortandwiel kon), maar na terugmonteren is de druk weg. Het hydraulische systeem is niet los geweest, alleen even de cylinder in zijn geheel van de drukpen afgepakt en later weer teruggezet. Heeft iemand toevallig enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ondanks dat de boel niet open is geweest heb ik toch even geprobeerd of ontluchten effect heeft, maar helaas. De hendel is met erg weinig weerstand in te trekken, en er gebeurt niets. Ook met de hand kreeg ik geen beweging in de drukpen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:09:
Hmm, ik heb net de slavecylinder van de koppeling van mijn RSV Mille even losgehad (zodat ik makkelijker bij het voortandwiel kon), maar na terugmonteren is de druk weg. Het hydraulische systeem is niet los geweest, alleen even de cylinder in zijn geheel van de drukpen afgepakt en later weer teruggezet. Heeft iemand toevallig enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ondanks dat de boel niet open is geweest heb ik toch even geprobeerd of ontluchten effect heeft, maar helaas. De hendel is met erg weinig weerstand in te trekken, en er gebeurt niets. Ook met de hand kreeg ik geen beweging in de drukpen.
klinkt inderdaad gewoon als lucht in je leiding.een klein belletje is al genoeg.
Moest je toevallig toch de vloeistof vervangen? is een paar euro voor een kwart liter. (op mijn speed was het altijd een hoop gezeur dus altijd maar door de garage laten doen in 2 tellen ipv zelf aanklooien een uur lang)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:12:
[...]

klinkt inderdaad gewoon als lucht in je leiding.een klein belletje is al genoeg.
Moest je toevallig toch de vloeistof vervangen? is een paar euro voor een kwart liter. (op mijn speed was het altijd een hoop gezeur dus altijd maar door de garage laten doen in 2 tellen ipv zelf aanklooien een uur lang)
Zonder dat de leidingen los zijn geweest lijkt het me toch vreemd dat er opeens lucht in komt?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:57
Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:14:
[...]

Zonder dat de leidingen los zijn geweest lijkt het me toch vreemd dat er opeens lucht in komt?
Gewoon met een tiewrap ff een nacht je hendel ingetrokken houden?

Zit er wel voldoende vloeistof in het reservoir?

[ Voor 28% gewijzigd door cyntax op 26-03-2016 19:21 ]

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:14:
[...]

ik weet maar 2 dingen over de oude generatie Milles.

start motorkoppeling problem, en gezeik met bloeden van de rem/koppeling.
en het hoeft echt maar een mini belletje te zijn om alles te verpesten.

weet je overgens zeker dat geen van de seals klein beetje beschadigd is geraakt? god weet zit het hem daarin?
(moet wel zeggen, ik weet niet precies hoe je slave zit gemonteerd en of daar iets van rubberleiding zijn die wellicht poreus kunnen zijn geworden)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 19:24 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:17:
[...]

Gewoon met een tiewrap ff een nacht je hendel ingetrokken houden?

Zit er wel voldoende vloeistof in het reservoir?
Zit er omheen inmiddels.

ik bewtijfel echter ten zeerste dat het hiermee te maken heeft. De druk is er namelijk niet af geweest, het lijkt meer om de cylinder stomweg de pen uit het motorblok niet meer bedient.

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:27:
[...]

Zit er omheen inmiddels.

ik bewtijfel echter ten zeerste dat het hiermee te maken heeft. De druk is er namelijk niet af geweest, het lijkt meer om de cylinder stomweg de pen uit het motorblok niet meer bedient.
wacht... je slave is los gekomen maar de pen die hij bedient is achter gebleven op de koppeling?
(ivm met "alleen even de cylinder in zijn geheel van de drukpen afgepakt en later weer teruggezet.")
ik dacht altijd dat zoiets "1 stuk" was dus dat die pen niet los hoort te komen

eventjes standaard phototje... maar die pen is toch niet losgekomen?

Afbeeldingslocatie: http://images.chassisshop.com/CACHE4D27372135628BD6B65E6E93681A7F21/approved/305-B/305-B_4.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 19:36 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:32:
[...]

wacht... je slave is los gekomen maar de pen die hij bedient is achter gebleven op de koppeling?
(ivm met "alleen even de cylinder in zijn geheel van de drukpen afgepakt en later weer teruggezet.")
ik dacht altijd dat zoiets "1 stuk" was dus dat die pen niet los hoort te komen

eventjes standaard phototje... maar die pen is toch niet losgekomen?

[afbeelding]
Dit blijft er aan de motor achter:

Afbeeldingslocatie: http://photos.imageevent.com/tlsdoug/2003apriliatuono/clutchslavesealreplacement/huge/P5161218.JPG

Dit is het zuigertje uit de koppelingscylinder:

Afbeeldingslocatie: http://photos.imageevent.com/tlsdoug/2003apriliatuono/clutchslavesealreplacement/huge/P5161217.JPG

Dat de pen achterblijft hoort dus inderdaad :)

(plaatjes zijn van internet, ik heb mijn cylinder niet uit elkaar gehaald)

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 26-03-2016 19:41 ]

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Dit blijft er aan de motor achter:

[afbeelding]

Dit is het zuigertje uit de koppelingscylinder:

[afbeelding]

Dat de pen achterblijft hoort dus inderdaad :)

(plaatjes zijn van internet, ik heb mijn cylinder niet uit elkaar gehaald)
In dat geval ben ik bang dat ik niet van verder nut ben :(

Dinsdag een vriendelijk telefoontje naar je monteur met de vraag "wtf" ?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Inderdaad :) Nare van zo'n probleempje is alleen dat ik hem ook niet even langs kan brengen :P

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:48:
Inderdaad :) Nare van zo'n probleempje is alleen dat ik hem ook niet even langs kan brengen :P
Eventueel in zijn neutraal zetten... maar ik neem aan dat het een beetje ver duwen is ;)
Maar het zou me niets verbazen als er een of ander vaag italiaans truckje nodig is om die slave weer te monteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 19:52 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:52:
[...]

Eventueel in zijn neutraal zetten... maar ik neem aan dat het een beetje ver duwen is ;)
Maar het zou me niets verbazen als er een of ander vaag italiaans truckje nodig is om die slave weer te monteren.
Volgens Google Maps zit de dichtstbijzijnde motorzaak op 1.6 km, dat is nog wel te doen als het moet :P

Verwijderd

als je iemand kent met een motor met geduld.

Passagier voet steuntje uit zetten op je RSV. Je maat naast je laten staan. zijn voet tegen de steun zetten en heeeeeel rustig gas laten geven koppeling op laten komen en hem zo laten duwen (ooit eens gedaan met een ook van me omdat die ook iets van 2 km vanaf een bezine pomp zonder was komen te staan)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vandaag een kijker gehad voor de KTM, jongen uit 1995. Hij wou de motor omzetten naar 35kw. Na een proefrit was het allemaal niet goed :(

Stuur zogenaamd scheef, teveel krasjes etc. Geluid wel prima net als vermogen.

Tsja het is geen nieuwe, jammer. Hopelijk komt er nog een serieuze bieder ipv voor "insert bedrag veelste laag" kom ik hem halen.

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een Enduro van 6 jaar oud met 25k op de klok willen kopen en dan gaan zeuren over krasjes... 8)7

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja lak van de dynamo bescherm deksel ligt er wat af, maar dat is gewoon typisch KTM kwaliteit imho. Dat overkomt je gewoon doordat je laarzen ertegen aan komen.

Maar goed voor 11.000 heb je natuurlijk ook een nieuwe, waarvan de kans groot is dat je binnen no-time mega olieverbruik hebt aldus de ervaringen online.

Onderdelen los verkopen gaat me ook al niet zo goed af, krijg je biedingen a 1/4e van de nieuwprijs. Dus ik probeer het zo wel. Ik heb de motor netjes aangekleed met onderdelen om hem niet meer te verkopen in de eerste 10 jaar ;w

Ben wel wat klaar met commentaar als "Dat had ik niet op de foto's gezien" want dat is duidelijk te zien :(

[ Voor 35% gewijzigd door Ghostrider op 26-03-2016 20:59 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:22
CodeCaster schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:18:
Ik heb zojuist de Kriega US-20 gekocht en gemonteerd, werkt uitstekend en er past ruim voldoende in voor een weekend weg!

En nog 10% korting ook, tot en met volgend weekend.
Welkom bij de Kriega-club. ;)

Vandaag lekker gereden. Merk wel dat ik wat aan mijn zelfvertrouwen en/of bochtentechniek mag werken, de onderkant van de smalle dijkwegen kwamen een paar keer akelig dichtbij door target fixation. :X

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hehe ik zat vandaag wat hoog in de toeren achter een maatje aan in een lange doordraaier, keek ik nog eens zat ik al op 188kmh :x

Gewoon niet je grenzen overschreiden en kijken waar je heen wilt!

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:22:
[...]

Welkom bij de Kriega-club. ;)

Vandaag lekker gereden. Merk wel dat ik wat aan mijn zelfvertrouwen en/of bochtentechniek mag werken, de onderkant van de smalle dijkwegen kwamen een paar keer akelig dichtbij door target fixation. :X
Bij mij in de motorclub zit een wat oudere BMW rijder met pittige rijstijl en een prachtige bochtentechniek. Toen ik hem mijn complimenten gaf over zijn mooie rijstijl zei hij "ach ik rij dan ook al veertig jaar motor" _/-\o_

Als je een paar honderd kilometer achter zo'n figuur rijdt is je bochtentechniek weer helemaal up to date :)

• Mawlana
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Bij mij in de motorclub zit een wat oudere BMW rijder met pittige rijstijl en een prachtige bochtentechniek. Toen ik hem mijn complimenten gaf over zijn mooie rijstijl zei hij "ach ik rij dan ook al veertig jaar motor" _/-\o_

Als je een paar honderd kilometer achter zo'n figuur rijdt is je bochtentechniek weer helemaal up to date :)
Ik moet binnenkort maar weer eens met m'n instructeur een dagje Eifel doen. Dat hielp vorig jaar enorm. :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:45
Liep vanmiddag door de kruitvat en zag daar een set oordoppen liggen van Pluggerz. Nu hadden ze alleen maar Pluggerz slaap, muziek en vliegtuig oid.

Heeft er iemand van hier ervaring met de pluggerz voor op de motor? Kwam ze voor +- €15,- tegen op internet, of zijn er betere alternatieven (in die prijsklasse, bijvoorbeeld die van Alpine)? Ik zou eigenlijk gewoon doppen moeten laten opmeten.. Maar dat komt later wel.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb Alpine motosafes. Goed spul. Reed van de super naar huis zonder doppen en toen viel me pas op hoeveel ze dempen. En ik kwam niet boven de 60.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
R0y. schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:35:
Liep vanmiddag door de kruitvat en zag daar een set oordoppen liggen van Pluggerz. Nu hadden ze alleen maar Pluggerz slaap, muziek en vliegtuig oid.

Heeft er iemand van hier ervaring met de pluggerz voor op de motor? Kwam ze voor +- €15,- tegen op internet, of zijn er betere alternatieven (in die prijsklasse, bijvoorbeeld die van Alpine)? Ik zou eigenlijk gewoon doppen moeten laten opmeten.. Maar dat komt later wel.
Heb zelf van die thunderplugs die wel eens op ibood voorbij komen. Voordeel is dat er dan een kokertje bij zit welke je aan je sleutelbos kunt doen. Bevalt mij prima en dempt over het gehele bereik dus niet specifiek motor geluiden. Aangezien ik niet veel op de motor zit vind ik dat voor mij een prima oplossing.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Geluid. Backfires. Rev matching bij terugschakelen. Het schakelen zelf. De trillingen van het blok. Het is meer dan alleen geluid.
Dan hebben wij beiden een andere doelstelling met het motorrijden. Ik zou het schakelen - hoewel ik er geen hekel aan heb - helemaal niet missen. Ook in de auto zou ik liever een automaat hebben, als het tenminste een goede automaat is, niet zo'n irritante van de hak op de tak prutsding is. Quickshifter op de motor is al een stap in de goede richting, maar als ze een fatsoenlijke automaat op de motor kunnen proppen zou dat ook wel leuk zijn. Niet super belangrijk, maar ik hecht geen waarde aan het schakelen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Arrogant schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:20:
[...]
Het gaat niet zozeer om het willen blijven rijden op een oude motor maar juist om niet een hoop geld te willen weggooien. Met name handelaren zullen niet in één keer hun hele handel in zee willen dumpen. Dus als ik een schatting van het aantal jaren voorbij zie komen raak ik getriggerd om daar op te reageren. Sorry :>
Maar ik beweerde ook niet dat over 15 jaar alle motoren weggegooid (moeten) worden. Ik ben er alleen van overtuigd dat er tegen die tijd veel veranderd zal zijn en dat we dan wel hard op weg zullen zijn richting elektrieke voertuigen voor iedereen. Niet dat ze er meteen allemaal moeten staan, maar dat er tegen die tijd geen echte bezwaren meer zijn. Hoewel ik me nog niet kan voorstellen dat Mongolië vol staat met laadpalen of accupack wisselstations. Dus voor die enkeling die allerlei avontuurlijke reizen maakt is er voorlopig nog geen reden denk ik.

En net als iemand uit liefhebberij op een HD Liberator rond kan rijden nu, kan ik over 15 jaar nog steeds op mijn GS rondpruttelen. Iemand moet toch herrie maken? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:42:
[...]

Dan hebben wij beiden een andere doelstelling met het motorrijden. Ik zou het schakelen - hoewel ik er geen hekel aan heb - helemaal niet missen. Ook in de auto zou ik liever een automaat hebben, als het tenminste een goede automaat is, niet zo'n irritante van de hak op de tak prutsding is. Quickshifter op de motor is al een stap in de goede richting, maar als ze een fatsoenlijke automaat op de motor kunnen proppen zou dat ook wel leuk zijn. Niet super belangrijk, maar ik hecht geen waarde aan het schakelen.
Een automaat op een motor is gewoon niet fijn als je sportief wil rijden.
Lig je net lekker in de bocht en ga je door acceleren, schakelt het kreng op terwijl het je niet uitkomt of zo (ergste geval mogelijk daardoor ten val komen). Er waren genoeg mensen die het Honda VTEC systeem daarvoor afkraken.

Of geen versnellingsbak zoals bij sommige electrische motoren, of een CVT kan dan weer wel
Maar ik walg van CVT´s (vermogenverlies en dodelijk saai monotoon geluid) en ik denk met mij vele anderen dus die toekomst zal het ook wel niet worden.

En zonder versnellingsbak, hoe gaan de hooligans op lichte motoren dan wheelies maken? dat kunnen we niet hebben! _/-\o_

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je weet dat honda een vrijwel naadloos schakelende DCT heeft? ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Heb er nog niet mee gereden dus geen idee.
maar je hebt het nu over die nieuwe Africa Twin toch?

dacht dat de DCT een optie was en niet standaard

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen idee op welke modellen die kan zitten. Ik meende op de vfr1200 en de NC modellen. Africa Twin zou ik niet durven zeggen. Het is inderdaad een optie ipv standaard.

Even nagekeken: NC750X, VFR1200X Crosstourer en idd de africa twin.

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-03-2016 10:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
Martin schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:55:
[...]

Doe eerst eens foto's posten, dan praten we wel verder :>
bij deze :)

https://onedrive.live.com...oA&v=3&ithint=photo%2cjpg

• R0y.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door R0y. op 27-03-2016 10:32 ]

• NicoVermeir
R0y. schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
dat is gewoon de public folder, staat niets wereldschokkends in. de belangrijkste dingen staan prive :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oke dan niet. Maar iedereen weet nu je adres ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NicoVermeir
Tylen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:46:
Oke dan niet. Maar iedereen weet nu je adres ;)
Lol, och ja :) heb die dan maar verwijderd. Bedankt voor de bezorgdheid :)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:13:
[...]
Een automaat op een motor is gewoon niet fijn als je sportief wil rijden.
Ik geef volgens mij ook aan dat ik wel een fijne automaat zou willen, ook in de auto. Er zijn goede en slechte automaten. En om op het originele verhaal terug te komen (want zo kwamen we daar): een Tesla in Ridiculous mode trekt echt iedereen eruit. Ik denk niet dat de mensen in een Tesla het schakelen missen. Dus een beetje potente elektrieke motor zal een hoop die hard sportrijders over de streep trekken. Net zoals BMW ineens geen ouwelullemerk meer was toen ze een superbike met 200pk ik de etalage zetten... :+

En die Honda met DCT is dacht ik inderdaad best een aardige automaat. Volgens mij kun je met dat ding ook nog zelf schakelen toch?

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Ik geef volgens mij ook aan dat ik wel een fijne automaat zou willen, ook in de auto. Er zijn goede en slechte automaten. En om op het originele verhaal terug te komen (want zo kwamen we daar): een Tesla in Ridiculous mode trekt echt iedereen eruit. Ik denk niet dat de mensen in een Tesla het schakelen missen. Dus een beetje potente elektrieke motor zal een hoop die hard sportrijders over de streep trekken. Net zoals BMW ineens geen ouwelullemerk meer was toen ze een superbike met 200pk ik de etalage zetten... :+

En die Honda met DCT is dacht ik inderdaad best een aardige automaat. Volgens mij kun je met dat ding ook nog zelf schakelen toch?
Een automaat waar je zelf nog gaat schakelen.. dan ben je naar mijn mening geen automaat aan het rijden ;)

Anyhow...

het is maar net hoe je inderdaad motorrijden ervaart en het is super objectief.

Hier in cataluña is de omgeving schitterend, maar in mijn clubje is het gewoon een soort van time attack op de berg. Puur ideale lijnen neer zetten en losrijden van de rest... wanneer je dan een kruising hebt en op elkaar wacht, pas dan kijk je even om je heen. HEERLIJK is dat.

(er is niet lekkerders dan de bocht nemen met de ideale lijn, je achterband ligt voelen glijden terwijl de limiet van de grip word opgezocht en je voorwiel licht omhoog komt zodra je weer het rechte stuk in accelereert... die ademteug terwijl adrenaline vol pompt is voor mij het moment dat ik me eindelijk goed voel)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:49:
[...]
Een automaat waar je zelf nog gaat schakelen.. dan ben je naar mijn mening geen automaat aan het rijden ;)
Ja, je kunt mijn woorden ook zo draaien dat het jou leuk uitkomt natuurlijk :+

Een automaat waar je zelf ook kunt schakelen als je dat wilt is wel zo lekker. Op saaie snelwegritten en in de stad sit back and relax en als het interessant wordt, zelf het roer in handen nemen.

Maar laten we vooral elkaars manier van motorrijden niet bashen. Het is ook weer niet zo dat ik met smart zit te wachten op een automaat. En zo ging het verhaal ook helemaal niet (wel bij de les blijven!). Ik vindt schakelen niet erg, maar zou het niet missen ook. Ik rij niet omdat ik zo graag schakel. Gewoon lekker rijden en genieten van de omgeving en de lekkere bochtjes. Ik - persoonlijk - ga niet voor snelle rondetijden, wheelies en knee-downs. Dat boeit me totaal niet.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NicoVermeir schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Lol, och ja :) heb die dan maar verwijderd. Bedankt voor de bezorgdheid :)
;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik heb dus zo'n DCT automaat van Honda op mijn VFR. En ik zou nooit meer iets anders willen; het enige wat ik zou willen doen is een betere afstemming, wat men tegenwoordig met een Guhl Flash kan doen. Kost wel iets, maar daarna is de motor niet bij te houden met een handmatig schakelende bak.

Sterker nog, ik zou met iedereen een wedstrijd aan willen gaan: mijn DCT is sneller en schakelt sneller en schakelt naadloos genoeg om het te winnen van bijna alle motoren. Een Hayabusa zou misschien op puur vermogen winnen.

Nu ik weer een leen-motor heb waar ik moet schakelen kom ik erachter hoe waardeloos dat eigenlijk is. Van 1 naar 6 en weer terug voor ieder verkeerslicht. En tijdens het filerijden blijf je bezig met schakelen. Na een uur rijden in stadsverkeer of tijdens een leuke middagrit is m'n linkerhand lam van het schakelen.

Met mijn DCT automaat: nada. Ik merk meer tijd te hebben voor mijn omgeving, ik merk beter uitgerust van de motor te stappen, en ik merk niks van het schakelen zelf. Ik kan hem in D of S (sport) modus zetten, of ik kan handmatig met tip-toetsen schakelen.

En dat laatste is ook gewoon leuk, soms. Je weet dat je binnen de bebouwde kom op de automaat te vaak op ongelukkige momenten gaat schakelen, dus dan doe ik het maar handmatig. Da's gewoon een kwestie van beginnen met handmatig schakelen, en als je klaar bent zet je 'm met 1 druk op de knop weer op de automaat.

Hiervoor had ik een Harley. Ook een leuk ding. Goed geluid. Uitlaat. Herrie. Toffe shit. Maar eerlijk: I don't give a fuck anymore. Ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik me erger aan die posers op hun motor door gewoon een takke-herrie te maken. To what point?

Idem voor een auto (die ik niet heb): Ik zou nooit meer een schakelbak kopen. "Maar schakelen is leuk!" zegt men dan vaak. Ik snap dat echt niet. "Drie minuten wachten tot je PC is opgestart is leuk!" of "Dat modem-geluid als je wilt internetten is leuk!" zijn ook van die ouderwetse relieken.

Ik mis soms alleen het feit dat ik niet kan rijden met slippende koppeling. Maar ook dat is na 2 jaar DCT niet een gemis wat onleefbaar is.

Maar!

Als je op een circuit rijdt heb je gelijk: dan wil je kunnen koppelen/ontkoppelen en schakelen. Puur voor de ultieme controle die een automaat niet biedt.

Voor de rest kan ik iedereen aanraden eens een proefrit te maken op een VFR1200 met DCT. Gewoon omdat het kan. Doe 't eens. Zet dat ding in de S-modus. En geef eens 100% gas op een veilig recht stuk. Trust me, you wouldn't want anything else, either ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een paar dagen terug heb ik een quickshifter besteld. Lekker snel zonder koppeling opschakelen en met koppeling en revmatchen omlaag schakelen.

Kwam een set op ebay tegen die ik voor het geld niet kon laten liggen. Installatie zal wel even een klusje zijn maar het lijkt mij heerlijk om volgas door de versnellingen heen te raggen. Ben benieuwd hoe het is om ermee te rijden straks.

• R0y.
The-Source schreef op zondag 27 maart 2016 @ 01:37:
[...]

Heb zelf van die thunderplugs die wel eens op ibood voorbij komen. Voordeel is dat er dan een kokertje bij zit welke je aan je sleutelbos kunt doen. Bevalt mij prima en dempt over het gehele bereik dus niet specifiek motor geluiden. Aangezien ik niet veel op de motor zit vind ik dat voor mij een prima oplossing.
Ja ik raak zulke dingen altijd kwijt, dus een fatsoenlijk opberghoesje is voor mij toch wel een must >:)
418O2 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:36:
Ik heb Alpine motosafes. Goed spul. Reed van de super naar huis zonder doppen en toen viel me pas op hoeveel ze dempen. En ik kwam niet boven de 60.
Ik zat ook al naar die Alpine motosafes te kijken inderdaad. Vandaag eens rondzoeken en de Alpines ook bestellen als de ervaringen goed zijn.

• 418O2
  • Nu online
Volgens mij worden die echt veel gebruikt. Hoewel er ook mensen zijn die van die gele plugs gebruiken, maar die filteren alles weg. Met motosafes kan je nog wel enigszins met mensen praten

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
R0y. schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:35:

Ik rij nu een paar jaar met pluggerz voor de motor, bevallen prima. Heb ze ergens een keer goedkoop kunnen kopen, 2 setjes voor 15 euro oid. Dat vond ik toen wel handig, heb ik gelijk reserve als ik ze kwijt raak, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Het tweede setje ligt nog steeds in de kast in verpakking :+
Bij de pluggerz zit ook een opberghoesje/tasje, hoe je het ook wil noemen, om ze in te bewaren.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik had ook pluggerzz, maar die dingen zijn gewoon te hard (alle vergelijkende trouwens) om lekker in je oren te hebben. Na een tijdje beginnen ze toch te drukken.
Daarom op maat gemaakte laten maken.

Never ever financial advice...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:41:
Inderdaad, elke gehoorzaak heeft ze. Maar, qua prijs is de BeterHoren wel een goede tip, mits ze de juiste eigenschappen hebben.

Prijsverschillen zitten hem in wel of geen touwtje (maw: moeten ze er een bevestiging aan maken of niet; otoplastieken worden vziw met de hand gemaakt). De filters, en ook of het een hard of zacht materiaal is waar ze van worden gemaakt.

Wat mij betreft:
- filters met de meeste demping
- zacht materiaal. Harde doppen gaan irriteren als je oor wordt vervormd door de helm
- zonder touwtje
- nice to have: otoplastieken met een kleurtje; dan vind je ze wat makkelijker als je ze eens laat vallen.
Toch zijn zachte doppen ook niet ideaal, veel minder makkelijk met schoonmaken en veel sneller kans op oorontsteking. Ik ben er sowieso erg gevoelig op dus ik doe dat echt niet.

Beetje specialist kan ook de harde doppen een kleur geven, en als de doppen al na een paar uur gaan irriteren zijn ze niet goed gemaakt...

Ik heb een set op het werk en een aparte set voor de motor laten maken, echt perfect. Ik rijd nooit zonder otoplastieken. :) Deze komen bij Gabriëls vandaan iig.

Dit weekend trouwens kei veel dealers bezocht om te oriënteren en een keuze te kunnen maken. Echt heel veel gezien, maar heel veel van hetzelfde. Of tourbuffels, of meer gewone tourers, of al roads, of racers. Veel saai gewoon spul allemaal.

Voor mij zat de keuze een beetje tussen een sportieve all road of een superbike zoals hier als een eerder werd voorgesteld. V Strom 1000 is alleen het nieuwe model wel leuk van maar de afwerking valt tegen en je zit met de knieën langs de tank af. Versys 1000 is wel aardig qua model maar nu niet echt mega spannend en best duur. Sowieso ook bij deze zijn alleen de nieuwe modellen wel te doen.

Echt superbikes zijn er niet zo, zijn of gestripte tourbuffels of saaie nakeds met een dik blok. Ducati heeft dan wel wat mooie maar veel te log en te duur. Honda trekt me niet. Yamaha met de oude fazers is gewoon saai, etc.

Op het advies van iemand hier nog even gereden op een RC8, nog een foto in de showroom:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12439120_815486481913301_1004172295653788898_n.jpg?oh=99095fc653b6a7b92a452aaaf6bfa372&oe=578B4CF6
Zit was goed, lekker ruim. Alleen echt totaal niet geschikt voor rustig rijden. Leuk om een uur te knallen of om op het circuit los te gaan. Maar veel te extreem voor gewoon zo op straat. Wel leuk om eens geprobeerd te hebben. :P

Aangezien er verder nergens leuke occasions stonden wat mij trok maar naar de nieuwe modellen wezen kijken. En dat valt op dat de laatste jaren pas een beetje vernieuwing is geweest.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1909696_816188738509742_3201348028855104817_n.jpg?oh=a943d2b45a92ebeba91cf25dff093c69&oe=578A97A5
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/v/t1.0-9/1173643_816190401842909_8632265256059050443_n.jpg?oh=cc14f21f12151eba96901c783ecc71ff&oe=5788FFB8
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12920405_816190531842896_773429772466894471_n.jpg?oh=e97e5fbb541850c8e4d8da4ca1ef6c0d&oe=579063FC
Bij Goedhart stond ook de Kawa H2R, wat een ding!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12140794_816190348509581_5740493794671160308_n.jpg?oh=4f2ec46d91f64e51111a2b01e4045e1f&oe=5793186E

Uiteindelijk bij de nieuwe Yamaha MT-07/09 serie uitgekomen, kei leuk ontwerp, smalle zit en vrij hoog, ik kan mijn benen goed kwijt. De 09 Tracer heb ik al even mee gereden en is echt super fijn, heerlijk blok. Alleen ben ik bang snel weer tegen de veering aan te lopen (reed bij mijn GSX650F ook door de vering en remmen heen en banden aan bonken). Nu is dat wel op te lossen door een setje veren.

MT-07 als naked trok mij een heel stuk meer qua ontwerp, alleen ik ben bang dat 75pk (wel 68Nm koppel) gewoon heel erg tegen gaat vallen. Maar beide wil ik nog eens een middag mee rijden, kijken hoe dat bevalt.

Suzuki heeft dan de GSR750 (gewoon weinig vermogen, doodzonde) of de GSX1000S, maar die is weer zo log qua ontwerp. Heel breed voorin, lijkt me ook log sturen en afwerking viel gewoon tegen.

De nieuwe Triumph Tiger met de spaakvelgen en het gekleurde frame vond ik erg mooi, mooi ontwerp en ziet er niet zo duf uit. Triumph Street Triple en Speed Triple zien er niet uit met de rare koplampen, helaas. Want verder echt wel mooie motoren.

Plus daarbij, het is en blijft een hobby en ik heb echt weinig zin om 10-15k uit te geven voor een motor of volgend jaar als de eerste modellen 2e hands komen

Weer terug thuis nog eens zitten kijken. Na de Fazers en voor de nieuwe MT-09 is nog even een FZ8N geweest, misschien daar nog eens naar kijken.

Ook wel grappig als ik nu een GSX650F zie en voel, dan merk je weer hoe breed en log die eigenlijk was. :P Plus ik huur liever voor die ene week/twee weken een zware tourbuffel en dan iets leuks kopen voor woon/werk en weekendjes eifel dan altijd op zo een groot ding te moeten rijden.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• R0y.
@Joopieboy

Ik moest toch even goed kijken naar die kont van die kawasaki. Ik dacht eerst dat er 2 achter elkaar stonden! Mindf*** :9
418O2 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:53:
Volgens mij worden die echt veel gebruikt. Hoewel er ook mensen zijn die van die gele plugs gebruiken, maar die filteren alles weg. Met motosafes kan je nog wel enigszins met mensen praten
In de toekomst wil ik een communicatieset aanschaffen om samen met mijn vader tijdens het rijden te praten dus is het kunnen praten met elkaar i.c.m. die doppen toch echt wel een must.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
kazzzdafke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:18:
Ik had ook pluggerzz, maar die dingen zijn gewoon te hard (alle vergelijkende trouwens) om lekker in je oren te hebben. Na een tijdje beginnen ze toch te drukken.
Daarom op maat gemaakte laten maken.
Te hard? Het is gewoon zacht rubber (of wat voor materiaal dan ook). Hoe zacht wil je ze wel niet hebben als je die te hard vindt? Iets als gewoon watjes oid? :o
Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:32:
[...]

De nieuwe Triumph Tiger met de spaakvelgen en het gekleurde frame vond ik erg mooi, mooi ontwerp en ziet er niet zo duf uit. Triumph Street Triple en Speed Triple zien er niet uit met de rare koplampen, helaas. Want verder echt wel mooie motoren.
[...]
Dat is de SE van het vorige model Tiger 800 XC, niet de nieuwe Tiger 800 als ik het zo zie. Volgens mij is de nieuwe er ook (nog) niet als SE met rood frame :P

[ Voor 31% gewijzigd door Tankiej op 27-03-2016 15:50 ]

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
porno!

en fucking zeldzaam want mag niet op straat rijden

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha absoluut, prachtwerk als het mechanische wat je ziet. Ook op volle slicks en alles. :D

@Tankiej: Lol :+ Zo erg had ik mij ook nog niet verdiept, leek het 'nieuwe' model te zijn. Zo vond ik hem wel te pruimen iig.

Maar zeg maar gewoon dat ik lastig ben. _O-

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2016 15:50 ]

• 418O2
  • Nu online
Z1000sx dan?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, dju. :P Niet opgevallen of overheen gekeken. :D

Hoeft niet persé een 1000 te zijn he, een 800 met wat vermogen ben ik meer dan tevreden mee. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2016 16:34 ]

• 418O2
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:33:
Mm, dju. :P Niet opgevallen of overheen gekeken. :D

Hoeft niet persé een 1000 te zijn he, een 800 met wat vermogen ben ik meer dan tevreden mee. :)
De z800 is een pure naked, die z1000sx is een sportieve kilometervreter

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat ik meer naar dat laatste aan het kijken ben, maar dan niet sporttour die log en zwaar oogt. Zoals de nieuwe Yamaha MT serie, dat trekt mij gewoon wat meer. Zo een Kawasaki Z750/800 is dan niet zo mijn model. :)

Edit: net een beetje testverslagen aan het doorkijken maar je leest wel dat er weinig competitie is, iets wat mij ook al opviel. Dit is wel (ondanks de 230 kg) iets wat geschikter is om ook lange stukken mee te rijden en ook sportief mee te rijden. Ik denk dat ik die op het lijstje erbij gaat zetten. :Y Dank!

En ook bij deze moet ik geduld hebben dat ze 2e hands komen. :D

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2016 16:47 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:40:
Ik denk dat ik meer naar dat laatste aan het kijken ben, maar dan niet sporttour die log en zwaar oogt. Zoals de nieuwe Yamaha MT serie, dat trekt mij gewoon wat meer. Zo een Kawasaki Z750/800 is dan niet zo mijn model. :)

Edit: net een beetje testverslagen aan het doorkijken maar je leest wel dat er weinig competitie is, iets wat mij ook al opviel. Dit is wel (ondanks de 230 kg) iets wat geschikter is om ook lange stukken mee te rijden en ook sportief mee te rijden. Ik denk dat ik die op het lijstje erbij gaat zetten. :Y Dank!
Triumph sprint GT...

Zelfde blok als de speed, maar dan met kuipwerk.
Heeft nooit lekker verkocht dus dan kun je wel eens mazzel hebben mooie aanbiedingen

Nevermind, valt in het groepje, "oogt zwaar&log"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2016 16:49 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee dat snap ik als je die zo ziet, brrr. :P Wel een goeie tip, ben sowieso nu een beetje aan het spieken wat Triumph allemaal heeft gemaakt.

Zo kom je de Tiger 800 nu langzaam tegen, en dat model heeft wel wat. Misschien ook eens in de gaten houden want ook daar is nog vrij weinig 2e hands van.

[ Voor 61% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2016 16:58 ]

• R0y.
Zojuist de Alpine doppen besteld, ben benieuwd! Zal mijn bevindingen hier posten als ik ze binnen heb.

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:51:
Nee dat snap ik als je die zo ziet, brrr. :P Wel een goeie tip, ben sowieso nu een beetje aan het spieken wat Triumph allemaal heeft gemaakt.

Zo kom je de Tiger 800 nu langzaam tegen, en dat model heeft wel wat. Misschien ook eens in de gaten houden want ook daar is nog vrij weinig 2e hands van.
BMW´s F800 series is wellicht wel weer interresant om te overwegen.
Eerste generaties S en ST hebben tandriem aandrijving, diverse uitvoeringen met gradaties van uitrustig die daarna zijn uitgekomen.

mischien dat je die eens onder de loep wil nemen?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:51:
Ik ben stiekem een beetje verliefd op de Street Twin. Maar Triumph heeft echt voor elk wat wils :)

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
Vandaag mijn eerste ritje van dit jaar mogen maken, kwam na 2x 100km (niet eens hele speciale kms) met een enorme grijns weer thuis; Schuberth SR1 zit als gegoten, Sena SMH5 werkt nog altijd prima en mijn K1300r wil ook nog steeds veel te hard vooruit, met of zonder bocht :)

Ga dit jaar sowieso meer kilometers maken dan afgelopen jaar (kort weekje naar Italie gepland, zal een kleine 2500km bijschrijven vanuit hier (Bratislava)), maar hoop overall wat vaker met de motor op pad te kunnen, wat is het toch enorm lekker...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Aardschok: zal zo eens kijken, dankjewel!
Dryhte schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Ik ben stiekem een beetje verliefd op de Street Twin. Maar Triumph heeft echt voor elk wat wils :)
Ja die koplampen spreken mij echt niet aan. :P Schijnen wel goed te rijden wat ik zo lees.

Het is nu of een dikke naked of een leuke sportieve tourer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2016 18:48 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:46:

[...]

Ja die koplampen spreken mij echt niet aan. :P Schijnen wel goed te rijden wat ik zo lees.

nieuwe modellen hebben vage 5 hoekige lampen.
De oudere modellen (pre 2010 voor de Speed) hebben ronde lampen (vind ik er 10x beter uit zien)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:01

steveman

Comfortabel ten onder

Jemig, sprak vanochtend even met een mede-deelnemer aan het offroadrijden. Hij vertelde dat je in Londen als motorkoerier heeft gewerkt...

Z'n record uren werken op een dag: 21! Wtf zeg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dryhte
Joopieboy schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:46:

[...]

Je begrijpt me verkeerd denk ik - dit is waar ik het over heb :
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/553836/540x360/TriumphStreetwin1.jpg

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Tankiej schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:48:
[...]

Te hard? Het is gewoon zacht rubber (of wat voor materiaal dan ook). Hoe zacht wil je ze wel niet hebben als je die te hard vindt? Iets als gewoon watjes oid? :o
Ik had de UNI-FIT ROAD, die zijn hard.. :/

Never ever financial advice...

Verwijderd

Dryhte schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]
Erg mooie motor is dat :)

Maar als ik nu mocht kiezen, dan werd het deze motor in deze kleuren :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/563319/540x360/XSR900_2.jpg

• Dryhte
Yep die is echt mooi...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:20:
Ik heb dus zo'n DCT automaat van Honda op mijn VFR. En ik zou nooit meer iets anders willen; het enige wat ik zou willen doen is een betere afstemming, wat men tegenwoordig met een Guhl Flash kan doen. Kost wel iets, maar daarna is de motor niet bij te houden met een handmatig schakelende bak.
Ik vind het raar dat BMW zoiets nog niet heeft. Op een K1600GTL zou je zoiets eigenlijk verwachten, of op een RT. Lijkt me toch ultiem luxe en relaxed touren.
En dat laatste is ook gewoon leuk, soms. Je weet dat je binnen de bebouwde kom op de automaat te vaak op ongelukkige momenten gaat schakelen, dus dan doe ik het maar handmatig. Da's gewoon een kwestie van beginnen met handmatig schakelen, en als je klaar bent zet je 'm met 1 druk op de knop weer op de automaat.
Lijkt me idd ideaal!
Ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik me erger aan die posers op hun motor door gewoon een takke-herrie te maken. To what point?
Amen!

• NicoVermeir
Straks tijd om de moto eens een goede kuisbeurt te geven na een weekend weg. Enige tips voor de chroom mee af te kuisen? Of toch maar best een speciaal product voor halen?

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

NicoVermeir schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:44:
Straks tijd om de moto eens een goede kuisbeurt te geven na een weekend weg. Enige tips voor de chroom mee af te kuisen? Of toch maar best een speciaal product voor halen?
Ik kan Starclean PowerPro aanbevelen. Het filmpje is een beetje 'TellSell' achtig, maar het werkt echt. Ik kreeg er mijn uitlaatbochten weer helemaal mooi mee zonder me in het zweet te poetsen.

En niet eens superduur. hier te koop (geen aandelen, ook niet mijn winkel)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]
Lol ja dat is heel iets anders idd. :P Ziet er apart uit. :)

• PilatuS
  • Niet online
Als iemand nog zin heeft om op de verschillende KTM modellen te rijden.

Dit weekend zijn er bij een motorzaak in Apeldoorn de KTM dagen met de onderstaande modellen.

· 390 Duke
· 690 Duke
· 1050 Adventure
· 1190 Adventure
· 1190 Adventure R
· 1290 Super Aventure
· 1290 Super Duke R
· 1290 Super Duke GT

Als het weer een beetje mee zit ga ik er wel even langs.

http://www.premiummotors.nl/KTM/KTMDemodagen.aspx

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 11:12
Ik ga me oriënteren op een andere helm....helaas...

Momenteel heb ik de Shoei Neo-tec systeemhelm. Gekocht tijdens de motorrijlessen op een naked. Voor een supersport vind ik het geen succes. Ik krijg hoofdpijn van dat ding vanwege m'n nekspieren en veel beweging van voor naar achter.

Wel relaxt is het zonnevizier, ruimte voor bril en bluetooth headset.... maar ik heb zo het idee dat ik toch meer naar een sport/race model moet.

• PilatuS
  • Niet online
Ik krijg hoofdpijn van dat ding vanwege m'n nekspieren en veel beweging van voor naar achter.
Let eens op hoe je met je hoofd zit. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer je bij een sportmotor voor over zit en je wil je hoofd recht vooruit houden je constant druk op de nekspieren hebt. Ik heb een tijdje ook regelmatig hoofdpijn gehad en daarna aangeleerd wat meer met het hoofd in lijn met de rug te zitten en dus wat meer omlaag te gaan met het hoofd.

Dan moet je alleen met je ogen wat meer naar boven kijken en het voelt ook wat onnatuurlijk aan in het begin. Je hebt altijd de neiging om het hoofd omhoog te doen om horizontaal te kijken met het hoofd en niet met de ogen. Dit heeft voor mij enorm geholpen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gaat helaas niet op als je een brildrager bent. :P Ik merk voor mijn eigen dat een lichtere helm wel veel scheelt. :Y

• 418O2
  • Nu online
Ik heb lenzen genomen door het motorrijden. Met bril op in een helm is gewoon kut. Het past niet lekker, beslaat, verschuift en je kan je zonnevizier niet gebruiken

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

charrel

Cortisol4life..

Neotec is de beste en stilste helm die ook ooit gehad heb. Denk niet dat dat met een andere helm beter gaat worden als de pasvorm wel goed is. Is de helm niet te ruim dan?
Begin van het seizoen is altijd weer even wennen met de nekspiertjes!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:25:
Dat gaat helaas niet op als je een brildrager bent. :P Ik merk voor mijn eigen dat een lichtere helm wel veel scheelt. :Y
Een klein stukje naar beneden met je hoofd kan ook al helpen. Hoe meer in lijn met je rug hoe beter, maar al doe je je hoofd maar 3cm naar beneden kan het al een verschil maken. Gewoon zo ver als mogelijk zonder tegen het frame van je bril aan te kijken.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

418O2 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:42:
Ik heb lenzen genomen door het motorrijden. Met bril op in een helm is gewoon kut. Het past niet lekker, beslaat, verschuift en je kan je zonnevizier niet gebruiken
Ik rij nou juist met bril omdat ik met mijn lenzen te snel droge ogen krijg. Beslaan bij lage snelheid kan een issue zijn, maar heb bij lage snelheid toch mijn vizier open. Zonnevizier etc. werkt prima met bril :?

[Signature]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Behalve dat beslaan ligt het allemaal aan je helm 8)7 Mijn bril werkt iig prima in m'n helm (draag 'm nooit verder, montuur is dik en dan mis ik heel veel perifeer zicht)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Rody schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:42:
Ik ga me oriënteren op een andere helm....helaas...

Momenteel heb ik de Shoei Neo-tec systeemhelm. Gekocht tijdens de motorrijlessen op een naked. Voor een supersport vind ik het geen succes. Ik krijg hoofdpijn van dat ding vanwege m'n nekspieren en veel beweging van voor naar achter.

Wel relaxt is het zonnevizier, ruimte voor bril en bluetooth headset.... maar ik heb zo het idee dat ik toch meer naar een sport/race model moet.
qua aerodynamica is de Neotec helemaal zo slecht niet.

kwa winst ten opzichte van een niet systeem, zal je waarschijnlijk niet heel veel winnen behalve in gewicht.

Hoe bedoel je beweging naar voor en achter precies? kan met daar niet helemaal iets bij voorstellen.

(heb zelfs tevens ook een neotec, pak-em-beet 50.000km)

• Mawlana
Goede gelegenheid om een ooglaserbehandeling te overwegen. :P

• 418O2
  • Nu online
woest85 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:59:
[...]

Ik rij nou juist met bril omdat ik met mijn lenzen te snel droge ogen krijg. Beslaan bij lage snelheid kan een issue zijn, maar heb bij lage snelheid toch mijn vizier open. Zonnevizier etc. werkt prima met bril :?
Dan moet je misschien andere lenzen nemen. Ik vond het in elk geval niet prettig (kan aan de helm liggen). En ik ben sowieso sexier met lenzen dus dat kwam beter uit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beslaan kan ik mij wel in vinden, dat is weleens een issue. Met een beetje ventilatie meestal wel op te lossen. Pinlock doet wonderen voor het visier zelf, hou je over de bril. Dus ja... zit wat in. Voor echt vochtige dagen heb ik ook een setje daglenzen liggen.

Verschuiven verschilt denk ik per bril per hoofd. Bij mij blijft de ene bril uitstekend zitten, en mijn andere bril verschuift ietsjes, maar niets vervelends.

Zonnevisier niet gebruiken herken ik niet. Is denk ik een helmdingetje. In mijn Shark Speed R Sauer kan het zonnevisier zonder problemen naar beneden. Wil niet meer zonder O+

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 28-03-2016 18:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• R0y.
Vandaag langs de lokale motoport winkel geweest, toen ik daar aankwam wist ik niet wat ik zag. Wat een drukte! Er was zelfs een outlet.

Uiteindelijk weg gegaan met nieuwe handschoenen, Alpinestar SP1 zwart :)

Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0151/6025/alpinestars_glove4_w_sp1_black_zoom.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zien er fijn uit, heb zelf de SP3 nu en die bevallen ook zeer goed. :) SP8 begon op een gegeven moment de naden van los te laten na een jaar of 4. Verder erg tevreden met de kwaliteit.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Topicstarter
De nieuwe Schuberth E1 laat m'n, portefeuille jeuken :X :9

http://www.schuberth.com/...otorbikes/helmets/e1.html

Eindelijk leuke kleurstellingen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 11:12
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:01:
[...]
qua aerodynamica is de Neotec helemaal zo slecht niet.
kwa winst ten opzichte van een niet systeem, zal je waarschijnlijk niet heel veel winnen behalve in gewicht.
Hoe bedoel je beweging naar voor en achter precies? kan met daar niet helemaal iets bij voorstellen.
(heb zelfs tevens ook een neotec, pak-em-beet 50.000km)
Moest even zoeken naar de test. Het gaat om de roll test: YouTube: How to Size a Motorcycle Helmet - Helmet Sizing Guide - Jafrum.com

Ik kan de headliner dus over mijn ogen tegen m´n neusbot aan doen. Deze test is destijds niet in de winkel gedaan....

In de winkel is de omtrek opgemeten (57cm) met de hoofdvorm (ovaal). Resulteerde in een Shoei M. Daarbij is de vingertest gedaan, welke goed was en nog steeds is. Verder drukte de cheek pads mijn wangen iets in. Vandaag wezen passen, nu verschillende nieuwe Shoei's inclusief neotec. De S past niet, want deze krijg ik niet over mijn schedel heen. De NeoTec en GT AIR hebben meer beweging met de roll test dan de NXR lijkt het.

Ik ga komende vrijdag ook AGV passen, wellicht dat deze beter past (of niet :+ ).

Verwijderd

Rody schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:35:
[...]

Moest even zoeken naar de test. Het gaat om de roll test: YouTube: How to Size a Motorcycle Helmet - Helmet Sizing Guide - Jafrum.com

Ik kan de headliner dus over mijn ogen tegen m´n neusbot aan doen. Deze test is destijds niet in de winkel gedaan....

In de winkel is de omtrek opgemeten (57cm) met de hoofdvorm (ovaal). Resulteerde in een Shoei M. Daarbij is de vingertest gedaan, welke goed was en nog steeds is. Verder drukte de cheek pads mijn wangen iets in. Vandaag wezen passen, nu verschillende nieuwe Shoei's inclusief neotec. De S past niet, want deze krijg ik niet over mijn schedel heen. De NeoTec en GT AIR hebben meer beweging met de roll test dan de NXR lijkt het.

Ik ga komende vrijdag ook AGV passen, wellicht dat deze beter past (of niet :+ ).
Ahhhh ok, nu snap ik je. in dat geval heb je gewoon weg geen "shoei hoofd"

Bij helmen is het gewoon echt vele merken proberen want er is geen universele maat.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Ahhhh ok, nu snap ik je. in dat geval heb je gewoon weg geen "shoei hoofd"

Bij helmen is het gewoon echt vele merken proberen want er is geen universele maat.
Klopt, en zelfs binnen merken zit veel verschil. Uiteindelijk ben ik uit keuze armoede (:+) bij mijn rpha 10 uitgekomen :)

XXXVI

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:33:

Tenzij je echt persé een klaphelm wil (en ik hoeft dat zelfs niet meer als brildrager en na 2 klaphelmen), zou je ook eens naar Nexx X.D1 kunnen kijken. Ook in KTM kleurkens te krijgen en met een mooie in te bouwen BT headset (van Sena). Dus geen bult aan je helm. De klep is een stuk langer dan die Schuberth en dat is echt heel erg fijn met de zon. Zonder gereedschap om te bouwen, dus als je die klep even niet wil, kan ie er zo af.

Er zitten zelfs nog klepjes bij voor montage van de helmcam (links, rechts en bovenop). Fijne helm, goede kwaliteit en qua prijs zeker de moeite waard, helemaal als je ziet wat je er voor krijgt.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Laat ik mij eerst even voorstellen:

Je hebt mijn nickname caesar1000 misschien wel eens zien langskomen in topics zoals Armored Warfare, Squad, Project Reality of op V&A. Ook heb ik recentelijk weer eens een post geplaatst in het 'Motor-racegame' topic om mijn ervaringen te delen. Ik bevind mij dus redelijk vaak in de (motor) game wereld... Maar!

Inmiddels is de nog jonge caesar1000 vorige maand 18 geworden en begint het motorrijden toch wel heel erg te kriebelen. Vooral als je dan een paar dagen voor je verjaardag op de Motorbeurs Rok Bagoroš nog even wat stunts op die mooie KTM Duke 690 ziet doen en er een hels geluid uit de Akrapovič uitlaat komt.

Helaas had ik het wat druk door mijn studie, maar het moment is aangebroken dat ik dan toch echt dat theorieboek ga kopen en mijn eerste stap richting het motorrijden zet. Zoals er in de TS al staat

"Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg."

is er geen vraag te gek en zo zit ik nu met de vraag welk theorie boek jullie aanbevelen. Na wat rondgekeken te hebben blijkt in ieder geval dat het ANWB boek niet de meest positieve reacties met zich mee brengt. :+

Verder zou ik graag mij in de discussie mengen. Ook al heb ik nog geen ervaring; leuke weetjes, video's en andere materie weet ik altijd tevoorschijn te toveren. Dus... :*)
[...]
[afbeelding]
[...]
Heb op de Motorbeurs op de H2R gezeten en wat is dat een ding zeg! Vond de reactie van Joost (van MotoMe) ook wel lollig (7:56, komt na een stukje rijden):

"Ik schrok me helemaal de tering van dat ding!"

Ook indrukwekkend om te horen dat ze de stuurhelften kort hebben moeten houden omdat er anders zoveel winddruk op komt dat de koppeling en rem ingedrukt zouden kunnen worden.
R0y. schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:42:
@Joopieboy

Ik moest toch even goed kijken naar die kont van die kawasaki. Ik dacht eerst dat er 2 achter elkaar stonden! Mindf*** :9

[...]

In de toekomst wil ik een communicatieset aanschaffen om samen met mijn vader tijdens het rijden te praten dus is het kunnen praten met elkaar i.c.m. die doppen toch echt wel een must.
Heb laatst met een vriend wat speurwerk verricht en wij kwamen op de BT 1200M uit. Blijkt een goede en goedkope communicatieset die, in het geval van de 1200 versie, zelfs tot 6 rijders kan 'aansturen'. Er is ook een 500 versie die, zoals de naam al doet vermoeden, tot 500m ver kan. Iemand hier ervaring mee?

Als laatste trouwens:

Ik heb afgelopen zaterdag weer eens wat foto's genomen van de talloze motoren die passeren op de Posbank (ligt in mijn achtertuin :> ) dus misschien willen jullie hier wat kiekjes zien? In de trend van de eerste warme/zonnige dagen leek me dat wel leuk. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:11
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:10:
Als laatste trouwens:

Ik heb afgelopen zaterdag weer eens wat foto's genomen van de talloze motoren die passeren op de Posbank (ligt in mijn achtertuin :> ) dus misschien willen jullie hier wat kiekjes zien? In de trend van de eerste warme/zonnige dagen leek me dat wel leuk. :)
Toevallig een foto gemaakt van een zwarte Suzuki DL1000? Zaten er met 2 man op..

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bioflap schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:18:
[...]

Toevallig een foto gemaakt van een zwarte Suzuki DL1000? Zaten er met 2 man op..
Net even gekeken en helaas niet. |:(
Ben pas later op de middag, rond 17:00, foto's gaan maken, maar ben van plan om de volgende 'zonnige-weekend-dag' er al rond 13:00 te staan (bij de kruising van het Posbank paviljoen )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Welkom iig en succes met je rbw, is niks leukers iig! :Y

En als je handig ben met foto's kan ik daar wel eens voorbij komen om te posen. O-)

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:23:
[...]

Ben pas later op de middag, rond 17:00, foto's gaan maken, maar ben van plan om de volgende 'zonnige-weekend-dag' er al rond 13:00 te staan (bij de kruising van het Posbank paviljoen )
Als je daar vaak te vinden bent kom je mij nog wel tegen. De meeste ritjes die ik maak kom ik langs de Posbank.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:11
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:23:
[...]

Dat is wel het tijdstip dat ik er ook ongeveer heb gereden.. zwarte motor, witte helm :D

• R0y.
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:10:

[...]

Heb laatst met een vriend wat speurwerk verricht en wij kwamen op de BT 1200M uit. Blijkt een goede en goedkope communicatieset die, in het geval van de 1200 versie, zelfs tot 6 rijders kan 'aansturen'. Er is ook een 500 versie die, zoals de naam al doet vermoeden, tot 500m ver kan. Iemand hier ervaring mee
Kennis waar mijn vader veel mee rijd heeft het topmodel van scala ( model even vergeten ). Was op zoek naar advies op de motor beurs maar daar was het veel te druk voor. Ik denk dat ik voor de sena 20s ga ( duo pack met vader ), is namelijk ook te pairen met bijv een scala.

Voor mijn theorie heb ik gebruik gemaakt van het boek vekabest icm 8 uur examens oefenen oid.

Vraagje wat betreft de nieuwe handschoenen: jassen, schoenen en tassen spuit ik altijd in met dat spul wat je bij de schoenen winkels kan kopen. Dat zou helpen tegen vlekken ed. is dat ook aan te raden bij mijn nieuwe handschoenen?

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:25:
Welkom iig en succes met je rbw, is niks leukers iig! :Y

En als je handig ben met foto's kan ik daar wel eens voorbij komen om te posen. O-)
Ja, alle rijders die een 'fotoshoot' (in de buurt van de Posbank) willen voor wat rijdende/stilstaande foto's zijn welkom! En natuurlijk gratis! Is voor mij wat oefening en ook leuk om te doen. ;)
PilatuS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Als je daar vaak te vinden bent kom je mij nog wel tegen. De meeste ritjes die ik maak kom ik langs de Posbank.
Met welke motor (volg het topic niet constant)? Dan weet ik alvast waar ik naar uit moet kijken.
Bioflap schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:53:
[...]

Dat is wel het tijdstip dat ik er ook ongeveer heb gereden.. zwarte motor, witte helm :D
Misschien ben je er net tussendoor geglipt. Ben namelijk even een ijsje wezen eten. :+
R0y. schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:27:
[...]

Kennis waar mijn vader veel mee rijd heeft het topmodel van scala ( model even vergeten ). Was op zoek naar advies op de motor beurs maar daar was het veel te druk voor. Ik denk dat ik voor de sena 20s ga ( duo pack met vader ), is namelijk ook te pairen met bijv een scala.

Voor mijn theorie heb ik gebruik gemaakt van het boek vekabest icm 8 uur examens oefenen oid.

Vraagje wat betreft de nieuwe handschoenen: jassen, schoenen en tassen spuit ik altijd in met dat spul wat je bij de schoenen winkels kan kopen. Dat zou helpen tegen vlekken ed. is dat ook aan te raden bij mijn nieuwe handschoenen?
Ja, heb gelezen dat de Sena's ook heel goed zijn! De prijs is daar natuurlijk wel een beetje naar. In mijn geval lijkt mij die 1200 wel wat. Vooral ook omdat als je op het punt staat je eerste motor te kopen een bluetooth intercom eerder 'bijzaak' is haha. :D

Ik denk nu aan een CBR 125R. Eerst was ik helemaal weg van de Duke 125, maar qua prijs koop ik liever nu een CBR 125R en dan over 2 jaartjes een Duke 390. Heeft precies hetzelfde uiterlijk maar wel 3x zoveel pk's. Zie het al voor me: een vriend van me met zijn 600RR en ik met mijn 125R. Je moet ergens beginnen zullen we maar zeggen. _O-

Zal is kijken naar dat Vekabest boek. Thx!

PS: Zal ook zo even wat foto's toevoegen.

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:44:
Met welke motor (volg het topic niet constant)? Dan weet ik alvast waar ik naar uit moet kijken.
Met de onderstaande RC8. Niet te missen aangezien er maar weinig van zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XUV8GVgcnDgrYOveSH99lJLi/medium.jpg

In het weekend op mooie dagen vind ik nog wel eens leuk om bovenaan even wat te drinken. Echt lekker rijden doe ik meestal door de weeks in de avond zodat het geen filerijden is daar. Vooral op een mooie zondag kom je geen meter vooruit daar, maar dan is het wel leuk om er even rond te lopen.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:05
DinX schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:33:

O+ O+ O+ O+ O+ O+-O- ;w
Pagina: 1 ... 43 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.