Toon posts:

Het grote motortopic deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste
Acties:
  • 338.839 views

Onderwerpen

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 15:47

Bergie

Lekker belangrijk...

418O2 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je wat meer wil besteden wordt het wel makkelijker
Juist niet; dan krijg je alleen maar meer keuze :+

Yamaha MT-09

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Bergie schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Juist niet; dan krijg je alleen maar meer keuze :+
Daar wordt het alleen maar makkelijker van om iets te vinden dat je past.

Ik heb ook naar die IS17 gekeken, maar de manier waarop het zonnevizier werkt stond me erg tegen. Leek me niet echt duurzaam. Ik pastte de Skwal gelukkig wel. Die heeft een fatsoenlijk zonnevizier + standaard een pinlock.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 21:50
418O2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

Daar wordt het alleen maar makkelijker van om iets te vinden dat je past.

Ik heb ook naar die IS17 gekeken, maar de manier waarop het zonnevizier werkt stond me erg tegen. Leek me niet echt duurzaam. Ik pastte de Skwal gelukkig wel. Die heeft een fatsoenlijk zonnevizier + standaard een pinlock.
Het enige wat mij een beetje tegenstaat van de Skwal, is dat ik er graag een polaroid zonnevizier in had gezien/in zou willen plaatsen. Maar deze zijn niet te vinden :-(

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:54:
Ha, die throttlerocker van 50 cent is binnengekomen:

[afbeelding]

Toen ik hem uitpakte leek het veel te klein en dacht ik dat het meteen zou breken bij het plaatsen op het stuur, maar hij is nog heel *O*

Mafkees had trouwens een waarde van $100 op de envelop gezet... Gelukkig niet bij de douane eruit gevist :X

[...]

Ahh, dat verklaart :) Ik had het ook gewoon aan de verkeersregelaar kunnen vragen natuurlijk, maar ik had geen zin om in mijn jas te moeten grabbelen om de muziek uit te zetten :+
Hier ook, vandaag ook mee naar werk gereden. En voor in de stad is het erg irritant, want dan zit dat ding net omhoog. Tenminste als je hem instelt om nut te hebben tussen de 100 en 130. Zeker bij 130 moet je toch best ver de gaskraan opendraaien (tenminste op de Versys 650).
Ergo, als ik véél snelweg ga doen (lees andere kant van het land/op weg naar vakantie) ga ik hem gebruiken. Anders niet.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-03 17:39
Erapaz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:30:
De HJC IS-17 (5 sterren SHARP) paste precies goed. Hier en daar lees ik wel klachten over o.a. windgeruis en de lage kwaliteit van het zonnevizier.
Ik heb sinds vorige week de HJC IS-17 Lark in het fluogeel. Hiervoor had ik ook een HJC en weer gekozen voor het merk, omdat het voor mij de fijnste pasvorm heeft. Ja, de helm is niet erg stil maar met oordoppen is dat goed op te lossen. Interne zonnevizier is even wennen en ik had liever een getint vizier. Maar voor het geld wat ik er voor betaalt heb is het verder een prima helm.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:01
Willem30 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb sinds vorige week de HJC IS-17 Lark in het fluogeel. Hiervoor had ik ook een HJC en weer gekozen voor het merk, omdat het voor mij de fijnste pasvorm heeft. Ja, de helm is niet erg stil maar met oordoppen is dat goed op te lossen. Interne zonnevizier is even wennen en ik had liever een getint vizier. Maar voor het geld wat ik er voor betaalt heb is het verder een prima helm.
Misschien dat ik dan toch voor de FG-17 zonder zonnevizier ga, dan kan ik altijd nog een getint vizier erbij kopen. De FG-17 is van fiberglass in plaats van polocarbonaat.

Die Lank versie is wel cool qua design, ik kende deze nog niet. Hij staat ook niet (meer?) op de HJC website.

[Voor 7% gewijzigd door Erapaz op 08-08-2016 10:26]

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-03 17:04
Zo. Dat waren de Passo di Monte Giovo en Passo del Rombo

Bergpasje

[Voor 60% gewijzigd door [Mad Max] op 08-08-2016 11:09. Reden: Plaatje erbij]

• Willem30
Erapaz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Misschien dat ik dan toch voor de FG-17 zonder zonnevizier ga, dan kan ik altijd nog een getint vizier erbij kopen. De FG-17 is van fiberglass in plaats van polocarbonaat.

Die Lank versie is wel cool qua design, ik kende deze nog niet. Hij staat ook niet (meer?) op de HJC website.
De FG-17 heb ik ook overwogen maar in dezelfde maat als ik nu de IS-17 heb voelde het toch anders qua pasvorm.
De Lank staat inderdaad niet op de website. Volgens mij maakt HJC af en toe designs voor type helmen die dan in een beperkte hoeveelheid geproduceerd worden. Ik zocht iets met fluogeel op de helm, want een volledig fluogele helm is wel heel erg opvallend. :P

[Voor 6% gewijzigd door Willem30 op 08-08-2016 10:56]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Zo de Fazer is ingereden.. vandaag de 30K miles (~50k km) bereikt.. gaat snel zo met elke dat woon-werk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 20:22
specops0i0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:03:
Vandaag even een lekker kort ritje gedaan :9~

[afbeelding]

Alleen wel veel last van hoge begroeiing langs sommige wegen, best irritant.
Hah! dat zijn de mooie weggetjes inderdaad!

Gisteren ook nog weer van Aduard naar Saaksum gereden. Daarna linksaf en richting Zoutkamp/Dokkum.

Als ik ooit nog ergens op de openbare weg knee down ga dan is het of op het stuk Winsum-Garnwerd of Aduard-Roodehaan. Ik vond het qua begroeiing wel meevallen. Misschien de hele kleine weggetjes.

*edit* bij nader inzien. Jij woont ook behoorlijk dicht bij mij in de buurt haha.

Weet iemand ook hoe die MyRoute-app openbare routes gedeeld worden op dat kaartje? Ik heb die van mij allemaal openbaar gemaakt. Moet ik ze eerst opnemen als track met de app voordat ze daar op verschijnen?

[Voor 18% gewijzigd door Proqzor op 08-08-2016 12:05]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:03

Ethirty

Who...me?

ToolkiT schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:39:
Zo de Fazer is ingereden.. vandaag de 30K miles (~50k km) bereikt.. gaat snel zo met elke dat woon-werk..
Ingereden noemt ie dat. Zoveel heeft mijn fiets na bijna 20 jaar nog niet gelopen. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:01
Willem30 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

De FG-17 heb ik ook overwogen maar in dezelfde maat als ik nu de IS-17 heb voelde het toch anders qua pasvorm.
De Lank staat inderdaad niet op de website. Volgens mij maakt HJC af en toe designs voor type helmen die dan in een beperkte hoeveelheid geproduceerd worden. Ik zocht iets met fluogeel op de helm, want een volledig fluogele helm is wel heel erg opvallend. :P
Dat wordt nog even passen dus. Heb een coole livery gevonden op https://www.ridersdiscount.com. Ik hoop dat de USA maten gelijk zijn aan de EU maten. Iemand ervaring met deze site?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Erapaz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Dat wordt nog even passen dus. Heb een coole livery gevonden op https://www.ridersdiscount.com. Ik hoop dat de USA maten gelijk zijn aan de EU maten. Iemand ervaring met deze site?
Ik zou een helm niet online kopen, tenzij je 1-op-1 zeker weet dat deze exact hetzelfde is als een gepast model.

Daarnaast kan je er vrijwel zeker van zijn dat die maten anders zijn. Qua kleding is dat ook zo tenslotte. De gemiddelde Amerikaan is wat groter dan wij kleine Europezen. Daarnaast heb je nog te maken met de typegoedkeuring die mogelijk afwijkt van Europa.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022

caesar1000

U want some?

Ethirty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Ik zou een helm niet online kopen, tenzij je 1-op-1 zeker weet dat deze exact hetzelfde is als een gepast model.

Daarnaast kan je er vrijwel zeker van zijn dat die maten anders zijn. Qua kleding is dat ook zo tenslotte. De gemiddelde Amerikaan is wat groter dan wij kleine Europezen. Daarnaast heb je nog te maken met de typegoedkeuring die mogelijk afwijkt van Europa.
Yup, bij mijn net nieuwe Dainese SuperSpeed C2 en Delta Pro C2 is het maat 44 (EU) maar omdat het Italiaans is valt het als een 36. :D

Iemand nog interesse in een set (120/70 ZR 17 (58W) voor - 180/55 ZR 17 (73W) achter) Michelin Pilot Power 3 MotoGP™ Ltd Edition voor €240? Brandnieuw/vers uit de fabriek. (DM even)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55
xeoMe schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:01:
Vandaag de Z800 gekocht, donderdag mag ik hem ophalen.
Wat zijn nou echt mooie en functionele spiegels want veel zie ik niet in die standaard mirrors.

En natuurlijk een plaatje! :)

[afbeelding]
de barracuda spiegels passen er prachtig bij en tevens nog functioneel.
https://www.barracudamoto...version-set/category/228/

ben zelf ook wezen kijken voor een z800 namelijk ;)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04

Secsytime

Automagisch

JunkieVirus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:52:
[...]

de barracuda spiegels passen er prachtig bij en tevens nog functioneel.
https://www.barracudamoto...version-set/category/228/

ben zelf ook wezen kijken voor een z800 namelijk ;)
200 ballen voor een setje spiegels 8)7 8)7

• JunkieVirus
Secsytime schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

200 ballen voor een setje spiegels 8)7 8)7
hahaha hij heeft toch geen budget opgegeven :+
hehehe, barracuda is vreselijk duur ja ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Duur is relatief. Je kan niet in iemand z'n portemonnee kijken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:19:
Duur is relatief. Je kan niet in iemand z'n portemonnee kijken.
30 euro voor een flesje water is nogal duur. Of je nou 1200 euro of 20.000 euro in de maand verdiend.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:41
Proqzor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

*edit* bij nader inzien. Jij woont ook behoorlijk dicht bij mij in de buurt haha.
Haha bij het beginpunt of het eindpunt? Ben ik niet de enige? 😜

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11-2022
PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

30 euro voor een flesje water is nogal duur. Of je nou 1200 euro of 20.000 euro in de maand verdiend.
Als dat water van Mars komt vind ik het best een goeie deal :+

• Proqzor
specops0i0 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:32:
[...]

Haha bij het beginpunt of het eindpunt? Ben ik niet de enige? 😜
Korrewegwijk zag ik staan

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Aangezien het duurste water op fles $60k voor 750ml doet, vind ik het nog best een koopje.

Voor alles is een markt, alleen meestal niet voor de gewone man. :P

#team_UTC+1

• 418O2
Ik zag pedrosa gister een paar rondjes rijden, vette machine zeg.

Hij is wel een onwijze dwerg trouwens, dat verbaasde me nogal

• Proqzor
Ja bruut geluid van dat ding. Ik miste ook wat ten opzichte van de TT. Blijkbaar was dat dus de ontiegelijke herrie die al die machines maken haha.

Maar je moet ook wel klein zijn. Die Bo Bendsneyder is ook vrij lang. Dat wordt ook wel het meeste geroepen als hetgeen wat hem tegen kan houden volgens mij. Die formule 1 coureurs wegen ook niks.

Was wel een mooi feestje gisteren. Vooral op een gegeven moment met dat allegaartje aan auto's erbij.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 17:34
Wat voor verzekeringen hebben jullie en via welke partij?

Wil de Z800 allrisk verzekeren met 5 schadevrije jaren.

HEMA = 37eu p.m.
Univé = 58,55 p.m.
KNMV = 51,50 p.m.

Alle verzekeringen zijn met rechtsbijstand en opzittendenverzekering.

Ik had gister alleen via de KNMV site een lagere prijs +- 40 eu geen idee hoe ik dat had gedaan maar nu lijkt dat niet meer te kunnen haha

• PilatuS
  • Niet online
Zijn de voorwaarden van HEMA wel een beetje goed ? Vind het wel een erg groot verschil.

• xeoMe
  • Laatst online: 31-03 17:34
PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:15:
Zijn de voorwaarden van HEMA wel een beetje goed ? Vind het wel een erg groot verschil.
Op internet lees ik er niet veel positiefs over maar dat geld ook voor Univé als ik ze ga googelen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:37
Ik zit zelf bij Europeesche omdat ik daar de 9 schadevrije jaren van de auto 'mee kan nemen', ook al heb ik net twee maanden mijn motorrijbewijs. Mijn auto zit bij Promovendum, maar die verzekeren geen motoren. Ik had de goedkoopste autoverzekering (toen via AON), en daar is Promovendum vorig jaar 20% onder gaan zitten.

Beide voertuigen dus een andere verzekeraar. Gaat prima.

Lekker!

• PilatuS
  • Niet online
xeoMe schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:19:
[...]

Op internet lees ik er niet veel positiefs over maar dat geld ook voor Univé als ik ze ga googelen.
Goede ervaringen lees je natuurlijk veel minder snel dan slechte ervaringen. Als alles goed gaat hoor je niets en als er eens iets fout gaat laten mensen het wel weten. Ik zou daarom eens goed naar de voorwaarden kijken. Met zo'n groot prijsverschil moet er bijna wel een aardig verschil in voorwaarden zitten. Wat is bijvoorbeeld het verschil in eigen risico ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb hema all risk, en ook een keer flinke schade gehad. Op zich prima, maar houd twee dingen in de gaten:

Bij schade afhandeling moet je ze een beetje achter de vodden zitten dat ze een spoedbetaling doen, anders komt de garage/dealer bij jou vragen waar het geld blijft. (uiteindelijk dus opgelost door bij de hema op een spoedbetaling aan te dringen en zelf voor dat bedrag garant te staan zodat ik mijn nieuwe motor kon meekrijgen)

De nieuwwaarde clausule werkt niet meer na 3 jaar, maar je betaalt hem wel nog. Deze moet je er zelf uit gooien na drie jaar!

Verder krijg je exact hetzelfde call center aan de lijn als bij andere verzekeringen (toen ik ze nodig had verspraken ze zich zelfs toen namen ze op met FBTO). Op de groene kaart staat geloof ik zelfs achmea vermeld. Uiteindelijk is het een pot nat. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen eigen risico. Ik denk dat het verschil zit in accessoires, opzittendenverzekering, nieuwwaardevergoeding, enz. Even eerlijk vergelijken!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:41
Haha ja dat klopt, daar staat mn fiets ook :9~

• Proqzor
Wat belangrijk is bij je motorverzekering zijn twee dingen. De voorwaarden van je diefstal verzekering en de soort letsel/schadeverzekering opzittende die erbij zit. Tenminste dat waren de belangrijkste voor mij :P Nieuwwaardevergoeding betaal je altijd goed voor.

Bij Unive kon ik als enige de combinatie vinden van een diefstal verzekering waar alleen om art4 gevraagd werd en een schadeverzekering opzittende en dus niet een letselschade. Schadeverzekering opzittende is tot 1 miljoen dacht ik.

Dat wil zeggen als je bij letselschade een ongeluk krijgt en invalide raakt dan krijg je alleen vergoed om jezelf op te lappen. Alles wat daarna komt is je eigen probleem.

[Voor 14% gewijzigd door Proqzor op 08-08-2016 23:00]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-03 17:44
xeoMe schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:08:

HEMA = 37eu p.m.
Univé = 58,55 p.m.
KNMV = 51,50 p.m.

Ik had gister alleen via de KNMV site een lagere prijs +- 40 eu geen idee hoe ik dat had gedaan maar nu lijkt dat niet meer te kunnen haha
Univé is erg duur bij all risk. Iemand die daar werkt heeft me zelfs afgeraden om all risk te gaan verzekeren bij de Univé vanwege de prijs :+
Ik zit nu bij Ohra, goede voorwaarden en een stuk betaalbaarder.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We zijn ruim over de 10k posts, dus tijd voor een nieuw deeltje :) Ik laat het aan de TS over.

Anoniem: 387913

PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:30:
[mbr]We zijn ruim over de 10k posts, dus tijd voor een nieuw deeltje :) Ik laat het aan de TS over.[/]
Mijn voorspelling is uitgekomen :)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04

Secsytime

Automagisch

JunkieVirus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

hahaha hij heeft toch geen budget opgegeven :+
hehehe, barracuda is vreselijk duur ja ;)
Duur en veel geld zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Iets kan veel geld kosten, maar niet duur zijn ;)

Anyway, ik vraag me af of de chinese (namaak) spiegels er echt voor onder doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Maegrim
  • Laatst online: 30-03 21:03
De Chinese bar end spiegels die ik had waren niet perfect maar prima kwaliteit

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

In het kader van gebruik je verstand met motorrijden (wellicht schokkende beelden):

http://www.telegraaf.nl/t..._deze_horrorcrash___.html

Met dank aan mensen met een motorrijbewijs en zonder verkeersinzicht :(

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Stacheldraht schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
In het kader van gebruik je verstand met motorrijden (wellicht schokkende beelden):

Zag 'm vanochtend voorbij komen... dom inhalen en een derde meenemen ;(

XXXVI

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 14:29
Collega van mij heeft hem vanochtend laten zien, omdat ik de enige motorrijder ben op mijn afdeling.

Wat me opviel is dat de overige motorrijders gewoon doorreden.

V-Strom 650

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xoxol schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:42:
Collega van mij heeft hem vanochtend laten zien, omdat ik de enige motorrijder ben op mijn afdeling.

Wat me opviel is dat de overige motorrijders gewoon doorreden.
Het is natuurlijk maar een kort filmpje, maar ik zou ook niet zo happig zijn om de vlammenzee in te duiken. Laat die eerst maar eens wat kleiner worden.
En de cameramotor rijdt in ieder geval niet verder. Sterker nog er draait een motor om en komt terugrijden.

Die laatste motorrijder die langs de vlammen rijdt is wel wat vreemd ja.

[Voor 12% gewijzigd door Jeltel op 09-08-2016 11:51]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 15:19
Jeltel schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:48:
[...]
Het is natuurlijk maar een kort filmpje, maar ik zou ook niet zo happig zijn om de vlammenzee in te duiken. Laat die eerst maar eens wat kleiner worden.
En de cameramotor rijdt in ieder geval niet verder. Sterker nog er draait een motor om en komt terugrijden.

Die laatste motorrijder die langs de vlammen rijdt is wel wat vreemd ja.
ik kan me zomaar in denken dat je een WTF moment hebt als je die bom ziet afgaan. je stapt waarschijnlijk ook niet echt lekker op de motor daarna

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Jemig, van 't weekend ook nog even moeten remmen voor een motorrijnerd die nog even in dacht te halen voor een bocht... Gelukkig houd ik wel marge.

Mooi zuur als je zo meegesleurd wordt in iemand anders z'n onkunde :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Anyway, ik vraag me af of de chinese (namaak) spiegels er echt voor onder doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb voor mijn oude Hornet eens een setje gekocht. Zag er leuk uit en was natuurlijk goedkoop. Alleen boven de 80km/u gingen ze zodanig trillen dat je niets meer kon zien. Toen toch de originele maar weer terug gezet. Niet echt mooi, maar je kon er teminste wat in zien.

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

steveman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:39:
Jemig, van 't weekend ook nog even moeten remmen voor een motorrijnerd die nog even in dacht te halen voor een bocht... Gelukkig houd ik wel marge.

Mooi zuur als je zo meegesleurd wordt in iemand anders z'n onkunde :/
Ik heb ook eens alle noodgrepen moeten toepassen om eens zo'n stomme zondags motorrijder die over de streep op mijn weghelft kwam te moeten ontwijken :(

Overigens staat youtube vol met frontaal botsende motoren helaas :(

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09-2022

it0

Mijn mening is een feit.

Als ik door de posts heen vlooi zie ik dat de tomtom app op android nog de beste optie bied voor kronkelige routes. Is dat nog steeds het geval? Ik hoorde van een app waar je kon instellen hoeveel % snelweg, landweg etc kon instellen, maar ben de naam vergeten. Is nokia here nog een optie?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
it0 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:00:
Als ik door de posts heen vlooi zie ik dat de tomtom app op android nog de beste optie bied voor kronkelige routes. Is dat nog steeds het geval? Ik hoorde van een app waar je kon instellen hoeveel % snelweg, landweg etc kon instellen, maar ben de naam vergeten. Is nokia here nog een optie?
Nokia Here (of Here WeGo zoals het nu heet) is gratis navigatie, en als je enkel navigatie wenst voldoet die prima (voor mij toch), maar meer dan dat doet die niet (dus geen import/export van routes, geen kronkelwegen, zelfs niet motorfiets-aware)

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 15:06
wimmel_1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Ik kom NIET uit de omgeving van Twente maar: Wat is je vraag/issue? Afgelopen maand nog een kabel van een Zümo 595 op een Yamaha MT-10 mogen trekken incl. de bevestiging. De Yamaha MT-10 heeft 0,0 vrije ruimte en de kabel van de Zümo 595 bevat voldoende aansluitingen om een half serverpark van USB te kunnen voorzien.

Originele kabel stuque knippen is een "No-No" en Garmin levert geen kabel met alleen "power"..... Maar: 't past!! (originele Garmin kabel zit direct op de accu én is contact "aware").

Die "Scotch-Lock" rommel zoals hierboven: Gebruik die Als-Je-Blieft nóóit.... Da's vragen om problemen als je ooit ook maar één druppel regen durft te vangen óf de fiets een nachtje buiten blijft staan.
Nou eerlijk gezegd durf ik zowel het kabel trekken als plaatsen van de navi niet zelf aan.

• cyntax
  • Laatst online: 23:23
MrN schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:27:
[...]

Nou eerlijk gezegd durf ik zowel het kabel trekken als plaatsen van de navi niet zelf aan.
Wat voor motorfiets en navigatiesysteem heb je?

Ik ga volgend weekend richting de Eiffel voor een lang weekendje en aangezien ik vlakbij de ring verblijf had ik de gedachte om een rondje Nordschleife te doen op de Husky. Alleen mijn gezonde verstand zegt dat het niet zo verstandig is gezien het weekend is en de locals het circuit domineren. Ik heb niet zoveel zin om omver gereden te worden door een achterligger ook omdat ik er nog nooit eerder heb gereden. De layout ken ik wel al voor een groot deel door heel wat videos te bekijken maar toch voelt het nog niet goed aan vooral op een Dual Sport motorfiets. Wat zouden jullie doen? Wellicht zou ik Branden van de Sliders guesthouse nog kunnen vragen om voor te rijden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MrN schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:27:
[...]

begin eens met het bepalen van een plaats voor je navi. Kijk dan of je ergens een ram mount kwijt kan. Dat is stap 1.

Dan de kabels: als je zelf een lamp kan verwisselen, dan weet je ook waar je stadslicht zit: daar maak je de plus aan vast. De min doe je op een massa punt. Dan nog netjes afwerken met een beetje tape, kabelbindertje hier en daar. Klaar.

Wise enough to play the fool

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Zo, vandaag mijn Mivv demper binnengehad en gemonteerd.

Groot verschil met de originele:

Gemonteerd:

En met geluid:

Klinkt niet heel impressive zo op video, irl zit er meer body in :P dBkiller zit er nog in overigens misschien binnenkort nog de popnagel even vervangen voor een boutje zodat hij los kan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Stacheldraht schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:

Holy shit.. ook echt meteen die vuurbal: kan bijna niet anders dan dat één van die twee tanks onmiddelijk gescheurd is. Dat moet een klap zijn geweest!

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• JunkieVirus
noes schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:24:
[...]

Holy shit.. ook echt meteen die vuurbal: kan bijna niet anders dan dat één van die twee tanks onmiddelijk gescheurd is. Dat moet een klap zijn geweest!
zelfs als de tank scheurt krijg je geen explosie. dat is zo verdomde lastig.
de impact is gepaard gegaan met veel hitte en impact dan krijg je de basis elementen voor een explosie.
ze hebben het getest om een tak te laten exploderen lukte niet.

dit is gewoon zoveel kracht geweest en hitte toen was het boem.
en misschien wel een brandstof versneller voor beter ontbranding, dan gaat het wel sneller.

heftige shit in ieder geval :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Wat voor motorfiets en navigatiesysteem heb je?

Ik ga volgend weekend richting de Eiffel voor een lang weekendje en aangezien ik vlakbij de ring verblijf had ik de gedachte om een rondje Nordschleife te doen op de Husky. Alleen mijn gezonde verstand zegt dat het niet zo verstandig is gezien het weekend is en de locals het circuit domineren. Ik heb niet zoveel zin om omver gereden te worden door een achterligger ook omdat ik er nog nooit eerder heb gereden. De layout ken ik wel al voor een groot deel door heel wat videos te bekijken maar toch voelt het nog niet goed aan vooral op een Dual Sport motorfiets. Wat zouden jullie doen? Wellicht zou ik Branden van de Sliders guesthouse nog kunnen vragen om voor te rijden.
Ik dacht dat Brendan niet meer per motor de schleife op gaat, misschien met z'n MX5?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• cyntax
  • Laatst online: 23:23
steveman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:56:
[...]

Ik dacht dat Brendan niet meer per motor de schleife op gaat, misschien met z'n MX5?
Oh dat gaat dus sowieso niet meer lukken. Ik zal wel ter plekken kijken of het een goed idee is om te gaan of niet, het hangt natuurlijk ook heel erg van het weer af.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:08:
Zo, vandaag mijn Mivv demper binnengehad en gemonteerd.

Groot verschil met de originele:

[afbeelding]

Gemonteerd:

[afbeelding]

En met geluid:

[video]

Klinkt niet heel impressive zo op video, irl zit er meer body in :P dBkiller zit er nog in overigens misschien binnenkort nog de popnagel even vervangen voor een boutje zodat hij los kan.
Haha, als je zo constant toeren draait klinkt het net als een door een computer gegenereerd motorgeluid uit een game ofzo :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:59:
[...]

Haha, als je zo constant toeren draait klinkt het net als een door een computer gegenereerd motorgeluid uit een game ofzo :+
Heh, nu ik hem zo terugluister klinkt het inderdaad als een game uit de jaren 90 :P

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Haha, zelfs de motoren in 'Ride' klinken net zo

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Helpt waarschijnlijk ook niet dat ik de telefoon relatief dicht bij de airbox hield, waar een rubbertje mist waardoor het inlaat-geluid redelijk aanwezig is :P

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 13:11
Hier ook een rijder met een gele IS-17. Zichtbaarheid door fluo is zeer goed, zonnevizier is fijn maar moet je bij inklappen soms even naar boven helpen, binnenwerk zat een bubbel bij mijn oor waardoor dit ging irriteren maar is recht te duwen. Fijne helm, maar maakt naar mijn idee teveel herrie en heb nu op maat oordoppen.
Willem30 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

• Fazer013
Bij de KNMW heb je ook "gratis" buitenland hulp bij all-risk. Als je lid bent van de knmw krijg je korting en speel ook eens met de winterstop optie en het hogere eigen risico. Hierdoor wordt je premie lager.

Ik was vorig jaar nog bij de ANWB, maar die hebben de premies afgelopen jaar absurd verhoogd (dus een afrader).
xeoMe schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:08:

HEMA = 37eu p.m.
Univé = 58,55 p.m.
KNMV = 51,50 p.m.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022

caesar1000

U want some?

noes schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:24:
[...]

Lijkt er ook op dat je 1-2 seconde voor de explosie al de spray van benzine in de lucht ziet.

Zo'n klap overleven is al moeilijk, maar als motorrijder in aanraking komen met vuur nog meer.

Met een lerenpak heb je dan helemaal geen schijn van kans, zeker niet na zo'n klap.

Volgens mij heeft geen enkele motorrijder een brandblussertje bij zich (en ook vaak geen EHBO) dus dan ben je echt kansloos. ;(
Chakotay schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:15:
Helpt waarschijnlijk ook niet dat ik de telefoon relatief dicht bij de airbox hield, waar een rubbertje mist waardoor het inlaat-geluid redelijk aanwezig is :P
Het helpt vaak om de telefoon meer richting de achterkant van de demper te positioneren voor een dieper geluid.

Zelfs met mijn Røde klinken motoren nog niet zo diep en hard zoals in het echt. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Willem30
Fazer013 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:58:
Hier ook een rijder met een gele IS-17. Zichtbaarheid door fluo is zeer goed, zonnevizier is fijn maar moet je bij inklappen soms even naar boven helpen, binnenwerk zat een bubbel bij mijn oor waardoor dit ging irriteren maar is recht te duwen. Fijne helm, maar maakt naar mijn idee teveel herrie en heb nu op maat oordoppen.

[...]
Het zonnevizier had overigens wel wat getinter mogen zijn. Ik overweeg om een donker getint vizier te monteren en dan maar niet dat interne vizier te gebruiken. Vorige helm reed ik ook altijd met getint vizier.
Overigens heb ik Pinlock dus mijn vizier beslaat niet. Alleen het zonnevizier dan weer wel. :/

• 418O2
Willem30 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
Alleen het zonnevizier dan weer wel. :/
Heb ik ook. Moest mezelf aanleren om op de juiste manier uit te ademen, anders gaat het verkeerd

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Weer een mijlpaal voor mijn dagelijkse werkpaard sinds 25-04-2014 (toen 0km) :)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 18:12
Ik ben aan het testen met Scenic, een app voor de Iphone die ook GPX'n kan inladen.

Het inladen van de GPX is supersnel, en hij lijkt ze correct te tonen. Dat is al een hele stap voorwaarts, en dus BS wat TomTom zegt??

Het echte testen kan pas wanneer mijn nieuwe S21 bandjes erop liggen, want op mijn huidige corsa's komt de draad door :)

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
Ik heb Scenic ook gedownload van het weekend. Het is in potentie echt een goede app! Heb ook maar zo'n Premium ding gedaan om de ontwikkelaar te steunen.

Zodra ik tijd heb en het weer een beetje mee zit ga ik er ook mee testen :)

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Fazer013 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:01:
Bij de KNMW heb je ook "gratis" buitenland hulp bij all-risk. Als je lid bent van de knmw krijg je korting en speel ook eens met de winterstop optie en het hogere eigen risico. Hierdoor wordt je premie lager.

Ik was vorig jaar nog bij de ANWB, maar die hebben de premies afgelopen jaar absurd verhoogd (dus een afrader).

[...]
Wat ze alleen niet helemaal duidelijk vermelden bij de KNMV is dat je standaard geen woonplaats/binnenland pechhulp krijgt. Daarvoor *moet* je lid worden, lid worden kost je ook geld, dus die korting wordt daardoor weer recht getrokken.

Drop a gear and disappear

• Fazer013
Kan idd zijn dat je voor binnenland pechhulp KNMV lid dient te worden, je moet de voordelen daarvan natuurlijk afwegen. Let op dat de pechhulp binnenland / buitenland in veel verzekeringen standaard niet aanwezig is of heel beperkt is en je hier een extra module voor moet afsluiten.
SvenBravo7 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Wat ze alleen niet helemaal duidelijk vermelden bij de KNMV is dat je standaard geen woonplaats/binnenland pechhulp krijgt. Daarvoor *moet* je lid worden, lid worden kost je ook geld, dus die korting wordt daardoor weer recht getrokken.

• Fazer013
De pinlock werkt perfect (geen idee hoeveel jaar dat goed blijft werken.....?) en beslaat niet. Het zonnevizier is even wennen, maar voldoet bij mij. Aanslaan van het zonnevizier heb ik nog niet meegemaakt, maar als het regent heb ik die omhoog. Tip: hou vizier met regen altijd dicht, smeer zonnevizier eens in met antifog
Willem30 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:57:
[...]

Het zonnevizier had overigens wel wat getinter mogen zijn. Ik overweeg om een donker getint vizier te monteren en dan maar niet dat interne vizier te gebruiken. Vorige helm reed ik ook altijd met getint vizier.
Overigens heb ik Pinlock dus mijn vizier beslaat niet. Alleen het zonnevizier dan weer wel. :/

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:41
Over navigatie: Ik zat toevallig zelf afgelopen weekend te kijken naar navigatie. Heb zelf net een tweede hands motor gekocht voor ruwweg 2000 euro. Maar als je een beetje leuke, actuele en snelle navigatie wilt hebben, ben je zo 300-400 euro kwijt. Ik rij zelf geen auto dus ik ga dat ding alleen gebruiken tijdens plezier/toertochtjes. Uiteindelijk zal er wel navigatie op mijn motor komen maar ik vind het echt bizar veel geld.

• 418O2
Robkazoe schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:37:
Over navigatie: Ik zat toevallig zelf afgelopen weekend te kijken naar navigatie. Heb zelf net een tweede hands motor gekocht voor ruwweg 2000 euro. Maar als je een beetje leuke, actuele en snelle navigatie wilt hebben, ben je zo 300-400 euro kwijt. Ik rij zelf geen auto dus ik ga dat ding alleen gebruiken tijdens plezier/toertochtjes. Uiteindelijk zal er wel navigatie op mijn motor komen maar ik vind het echt bizar veel geld.
Klopt. Er zijn ook goedkope chinese setjes, maar daar waag ik mij persoonlijk niet aan. Je zou eventueel je telefoon kunnen gebruiken, al dan niet met een mount.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:41
418O2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Klopt. Er zijn ook goedkope chinese setjes, maar daar waag ik mij persoonlijk niet aan. Je zou eventueel je telefoon kunnen gebruiken, al dan niet met een mount.
Weet ik, maar die discussie is wel vaker gevoerd hier. Dat brengt ook nadelen met zich mee.

Zoals hier aangegeven: cyntax in "Het grote motortopic deel 17"

Ik zal er sowieso even voor moeten sparen. Ik weet niet of Garmin en/of TomTom elk jaar een nieuw model uitbrengen maar anders daar maar op hopen en dat misschien de huidige modellen nog in de aanbieding gaan.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

Stacheldraht schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:09:
Weer een mijlpaal voor mijn dagelijkse werkpaard sinds 25-04-2014 (toen 0km) :)

[afbeelding]
Dan doe ik duidelijk meer woon-werk, want ik heb de mijne een paar weken langer maar 50K (van nieuw) op de klok..
ToolkiT in "Het grote motortopic deel 15"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Na overleg met de huidige topicstarter Hooglander1 heb ik maar weer eens een nieuw deeltje gemaakt:

Klikkie, #18 alweer!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We kunnen hier verder:

Het grote motortopic deel 18
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee