Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste
Acties:
  • 350.679 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Stacheldraht schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:22:
* Stacheldraht staat op het punt om een: TomTom Rider 40 West-Europa te kopen.

Heeft Iemand nog goede argumenten om van deze aankoop af te zien?
Tja wat als je nu volgende zomer Oost-Europa wenst te doorkruisen? Ik denk aan Polen, Baltische staten,... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 09:39
GeeMoney schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Ik begreep altijd dat een Garmin betere routes bepaalt voor op de motor als een TomTom.
En ik weet zeker dat de Garmin's ook zelf gemaakte routes kan importeren etc. kan TomTom dit ook?
Via MyDrive kan dit. En sinds een week kan je ook .GPX files exporteren *O* _O- .

MAAR, die functie hebben een aantal users een maand geleden aangedragen en is nu wel ingebouwd...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb een 400 gekocht een maand of 5 geleden.
Opzich en top ding, goede routes via de "spannende route's" optie.
Import van gpx routes en tracks, blauwe tand koppeling met telefoon voor verkeers informatie en route overdracht.

Maar...
Na jaren alleen Tom Tom heb ik de afgelopen 2 jaar zakelijk met een garmin gereden.
Ik vond dat ding in het begin niets, maar nu lukt het me maar niet om te wennen aan de nieuwe Tomtom navcore.
Ik erger me mateloos aan de menu opbouw, aan de manier waarop je adressen moet zoeken. De keuzes van Tomtom om bepaalde opties van vroeger te laten vervallen waarbij ik met name de hele implementatie van de poi bestanden echt waardeloos vind.

Ik heb dus wel een beetje spijt dat ik niet voor een garmin ben gegaan.
Ik verwacht van de Tomtom wel meer door alle firmware upgrades maar dan nog baal ik er nu wel een beetje van.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar één; de Onroute kaarten zijn niet beschikbaar voor TomTom. En daar ga je echt heel veel lol mee beleven :)

En voor mezelf; ik heb alles hard-wired op de motor zitten, dus ik kon niet om de Zumo 595 heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb geen ervaring met de Garmin. Ik heb zelf een TomTom 400 en die bevalt prima. Ik gebruik geen POI's dus ik weet niet of dit wel of niet werkt :P

Waar ik alleen tegen aan loop is wat Bommes al aangeeft het opzoeken van adressen. Met name als je de tomtom vergrendeld hebt in de verticale modus. Maar dit is een kwestie van gewenning.

Daarnaast vond ik de menu'tjes best traag. Maar volgens mij verbeteren ze dit steeds weer.

Ik heb de TomTom wel altijd vergrendeld in verticale modus omdat tijdens het rijden het beeldschem wel eens vaag begon te tollen en ik op een gegeven moment op de kop zat te kijken.

Voor de rest is het een super ding. Goed helder beeldscherm. Veel opties en koppeling met je telefoon. Dus liftetime fliters en files. Ik gebruik hem daarom ook in de auto. De routeplanning stuurt je bij files realtime om de files heen. Kronkelroutes is geniaal. Met MyDrive is routes inplannen een fluitje van een cent. Gewoon wat klikken en dan koppelen met je TT en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Via MyDrive kan dit. En sinds een week kan je ook .GPX files exporteren *O* _O- .

MAAR, die functie hebben een aantal users een maand geleden aangedragen en is nu wel ingebouwd...
_O_

Episch, die zocht ik al lang. Ik vind routes maken met TomTom best prettig, aangezien de bochtige routes een hele goede start zijn. Maar ik kon die dan niet expoteren naar mijn WandelGPS die ik als backup gebruik op de motor. Ideaal!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Hooglander1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

_O_

Episch, die zocht ik al lang. Ik vind routes maken met TomTom best prettig, aangezien de bochtige routes een hele goede start zijn. Maar ik kon die dan niet expoteren naar mijn WandelGPS die ik als backup gebruik op de motor. Ideaal!
Je moet ze ff opslaan als "MyRoute" en dan kan je ze exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Je moet ze ff opslaan als "MyRoute" en dan kan je ze exporteren.
Dat zag ik inderdaad. Ik heb toevallig twee weken geleden nog bij mijn vrouw staan ranten dat die volledig idiote optie er niet was en dat ik daarom vaak genoodzaakt was hem over te tekenen in basecamp.

Overigens heb ik tijdens het rijden nog wel eens dat TomTom op mijn telefoon net iets anders over bepaalde routes denkt dan hoe hij zichtbaar is bij MyDrive. Dat is het enige nadeel wat ik op dit moment ondervind. En als je de app uitzet en weer aan, hij je altijd weer naar het beginpunt van de route wil sturen. Als je dan de route opnieuw start, pakt hij hem wel halverwege op 8)7

Maar verder werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 04-05 20:53

Ethirty

Who...me?

Dus als ik het goed begrijp van bovenstaande posts is TomTom prima als je kronkelroutes wil gebruiken of zelf wat wil klikken met MyDrive, maar heb je wat minder opties om bestaande routes in te lezen als bij een Garmin?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Ethirty schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:49:
Dus als ik het goed begrijp van bovenstaande posts is TomTom prima als je kronkelroutes wil gebruiken of zelf wat wil klikken met MyDrive, maar heb je wat minder opties om bestaande routes in te lezen als bij een Garmin?
Als je een .GPX file hebt, kan je m gewoon importeren. Ik heb zelf enkel ervaring met de app, en loop tegen hetzelfde issue aan als Hooglander mbt een route die je aan het rijden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Maar één; de Onroute kaarten zijn niet beschikbaar voor TomTom. En daar ga je echt heel veel lol mee beleven :)

En voor mezelf; ik heb alles hard-wired op de motor zitten, dus ik kon niet om de Zumo 595 heen.
Dat onderschrijf ik helemaal, daarmee ontdek je hele leuke wegen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Vanochtend mijn eerste AVD les gehad. Mijn oor zit nog dicht van de ontvanger. Op de snelweg kon ik de instructrice lastig verstaan. Het zou kunnen dat ie iets te hard stond, maar tijdens het rijden is dit lastig aan te passen.
Zijn hier betere oplossingen voor? Is er een soort van oordop waarmee wel communicatie mogelijk is? Ik wil nu ik met AVD bezig ben sowieso wel met oordoppen gaan rijden, maar ik moet wel de instructies kunnen verstaan natuurlijk.

Een stillere helm gaat waarschijnlijk ook wel iets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, gewoon geen snelweg meer rijden? ;)
Misschien kun je ook gewoon die schuimpjes in en daar dan overheen het oortje.

[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-08-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 09:12

Bommes

Capo del formaggio

Ethirty schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:49:
Nee dat begrijp je dan niet helemaal goed :P
Gpx, zowel routes als tracks zijn geen probleem voor de nieuwe Tomtom Rider serie.
Door het importeren van de routes via Tomtom mydrive zelfs erg makkelijk.
Apparaat synced meteen de door jou gemaakte of geïmporteerde routes zodra er een bluetooth verbinding wordt gemaakt met je telefoon.

Wat je misschien zou kunnen missen is de basecamp hel. Hoewel je dit overigens ook gewoon gratis kunt downloaden en met open street maps gewoon ook samen met de Tomtom kan werken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 15:07
Erapaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:51:
Vanochtend mijn eerste AVD les gehad. Mijn oor zit nog dicht van de ontvanger. Op de snelweg kon ik de instructrice lastig verstaan. Het zou kunnen dat ie iets te hard stond, maar tijdens het rijden is dit lastig aan te passen.
Zijn hier betere oplossingen voor? Is er een soort van oordop waarmee wel communicatie mogelijk is? Ik wil nu ik met AVD bezig ben sowieso wel met oordoppen gaan rijden, maar ik moet wel de instructies kunnen verstaan natuurlijk.

Een stillere helm gaat waarschijnlijk ook wel iets helpen.
Ik hoop dat je al met schuimpjes of echte oordoppen rijd?

Als je een eigen helm hebt kun je een bluetooth headset met aux in (Sena 20S bijvoorbeled) aanschaffen dan kabeltje van ontvanger naar helm en je hoort het ook.

Mijn pa gebruikt overigens dit en dat bevalt hem: https://www.plugfones.com/
Hij is nog met zijn AVB bezig maar examen komt er aan :). Zusje heeft zojuist een Vstrom 650 xt gekocht en die mogen we vanavond ophalen :).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
GBTW schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Ik hoop dat je al met schuimpjes of echte oordoppen rijd?

Als je een eigen helm hebt kun je een bluetooth headset met aux in (Sena 20S bijvoorbeled) aanschaffen dan kabeltje van ontvanger naar helm en je hoort het ook.

Mijn pa gebruikt overigens dit en dat bevalt hem: https://www.plugfones.com/
Hij is nog met zijn AVB bezig maar examen komt er aan :). Zusje heeft zojuist een Vstrom 650 xt gekocht en die mogen we vanavond ophalen :).

Members only:
Thanks. Met oordoppen rijden was ik zeker van plan, voor AVB rijdt je echter zo langzaam dat je weinig last hebt van windgeruis. Nu met AVD rij je ook langer op hogere snelheid, het dilemma was alleen de communicatie.

Die Motorhead van plugfones ziet er erg goed uit, precies wat ik zoek volgens mij. Als deze in de standaard ontvanger van de rijschool past, maar ik neem aan dat dat gewoon een 3.5 audio jack is.

[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 05-08-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Bommes schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Nee dat begrijp je dan niet helemaal goed :P
Gpx, zowel routes als tracks zijn geen probleem voor de nieuwe Tomtom Rider serie.
Door het importeren van de routes via Tomtom mydrive zelfs erg makkelijk.
Apparaat synced meteen de door jou gemaakte of geïmporteerde routes zodra er een bluetooth verbinding wordt gemaakt met je telefoon.

Wat je misschien zou kunnen missen is de basecamp hel. Hoewel je dit overigens ook gewoon gratis kunt downloaden en met open street maps gewoon ook samen met de Tomtom kan werken.
Het is alleen vervelend dat de functie nog niet voor de iPhone app beschikbaar is. In het verleden heb ik voor veel geld de Tomtom App betaald, en ik zou op dit moment niet weten waarom ik naar de nieuwe app zou moeten overstappen. Komt er echter een GPX import functie ben ik zo over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Thoit schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

Het is alleen vervelend dat de functie nog niet voor de iPhone app beschikbaar is. In het verleden heb ik voor veel geld de Tomtom App betaald, en ik zou op dit moment niet weten waarom ik naar de nieuwe app zou moeten overstappen. Komt er echter een GPX import functie ben ik zo over :9
Dat. Dik betaald voor TomTom op de iPhone voor die 'bochtige route' maar met de nieuwe Go Mobile app is die functie weg en ook syncen van routes met myDrive lukt niet (ik krijg het iig niet voor elkaar).

Ben dat TomTom beetje beu... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
MuddyMagical schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Dat. Dik betaald voor TomTom op de iPhone voor die 'bochtige route' maar met de nieuwe Go Mobile app is die functie weg en ook syncen van routes met myDrive lukt niet (ik krijg het iig niet voor elkaar).

Gewoon geen iPhone halen :9

/me DragonSlayer666 start Android-IOS fight en rent weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
[...]

Al nagevraagd bij TomTom Support hoe lang dat nog duurt? Bij android stond hij er opeens tussen als je keek bij routetype wijzigen, mocht je het willen nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
[...]

De kronkel functie heb ik één keer gebruikt naar de Nurnburgring, was toen echter geen succes. Momenteel heb ik een oude Android telefoon waar ik Sygic voor gekocht heb. Sygic verteld mij netjes waar ik heen moet. Echter is het niet echt stabiel, waardoor ik het liefste gewoon m'n iPhone gebruik. Er is nu de App Scenic die als enige app GPX routes kan importeren. Echter heb ik geen idee of de navigatie functie een beetje goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een Tomtom Rider 40. Imho, een prima apparaat. Mijn ergernisje: ik heb een Lumia 735, en als ik die wil gebruiken om te tetheren (tbv verkeersinfo), moet ik dat tetheren iedere keer handmatig aanzetten. Waarschijnlijk een probleem van de Lumia.

Verder heb ik dat het geluid regelmatig kraakt als ik tegelijkertijd bluetooth met de telefoon aan heb staan, voor diezelfde verkeersinfo. Voor de rest: al mijn ergernissen qua gebruik zijn met de laatste firmware updates opgelost. Sterker nog, het ding bevalt zo goed dat ik deze nu ook ga gebruiken op vakantie, dus ik heb net de autohouder besteld.

Pluspunt: verkeersinfo van Tomtom is heel goed. Kronkelroutes bevalt ook prima. Veel mensen klagen dat dit je te veel door de bebouwde kom stuurt, maar imho komt dat vooral door de locatie. Als je in de polder gaat zoeken naar bochten, dan vind je die alleen in de bebouwde kom. Ik gebruik het ding vooral in de Eifel, Luxemburg en de Ardennen, en dan speelt dat hele probleem niet. ;)

Tot slot, maar dat geldt voor elke tomtom: de meeste routes zijn gemaakt voor Garmin. De GPX bestanden die je hiervoor kunt vinden, zijn op de Garmin kaarten afgestemd. Die routepunten staan niet altijd op de weg op de tomtom-kaarten. Mijn oplossing: MyRouteApp, waarbij je tegenwoordig zelfs verschillen in de route kunt laten weergeven. Soms moet je dan even een routepuntje bijplaatsen of corrigeren, maar dat was het dan ook.

Je zou kunnen overwegen of de meerprijs voor de 400 het waard is. De 400 heeft iets meer geheugen (16GB in plaats van 8 GB meen ik), waardoor het best zou kunnen dat de 40 eerder wordt afgeschreven omdat nieuwere kaarten er niet meer in passen. Bij de 40 krijg je ook niet lifetime de flitsers erbij. Zelf vond ik dat niet zo erg; de meeste flitsers weet ik te staan, en in steeds meer landen mag je ze er toch niet meer in hebben staan.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-08-2016 14:39 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Erapaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Thanks. Met oordoppen rijden was ik zeker van plan, voor AVB rijdt je echter zo langzaam dat je weinig last hebt van windgeruis. Nu met AVD rij je ook langer op hogere snelheid, het dilemma was alleen de communicatie.

Die Motorhead van plugfones ziet er erg goed uit, precies wat ik zoek volgens mij. Als deze in de standaard ontvanger van de rijschool past, maar ik neem aan dat dat gewoon een 3.5 audio jack is.
Motorrijschool van mijn pa had een 2,5mm jack maar er zijn genoeg kabeltjes om dat om te zetten. De plugfone heeft 3,5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 09:05
Hooglander1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Al nagevraagd bij TomTom Support hoe lang dat nog duurt? Bij android stond hij er opeens tussen als je keek bij routetype wijzigen, mocht je het willen nakijken.
April 2016:
Ikke:
@TomTom Will the 'winding road' be brought back in the Go Mobile app for iPhone? Android has it and so did the old iPhone app...

TomTom:
@MuddyMagical That's a neat idea. We'll pass this on to our team and see what we can do. Thanks for the feedback! :)

TomTom vind het overnemen van functies die in de oude versie zaten een Neat' idee?

Ik kreeg daarna een link naar http://us.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/22114
Waar nu nog steeds staat de volgende dingen die men wil toevoegen:
- Waypoints (add stops to your route)
- Show alternative routes
- Map-error reporting
- Avoid roadblocks
- Map updates
- MyDrive Sync (sync with TomTom MyDrive to set destinations, safely back-up and restore your favorite places, and import community POIs).

Zijn toch wel beetje basis navigatie dingetjes moet ik zeggen.

Baal er gewoon van dat ze niet een volwaardig product hebben op iPhone maar je dwingen een nieuw apparaat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

MrN

Iemand uit omgeving Twente hier met veel ervaring met het netjes inbouwen van de motornavigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
MuddyMagical schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

April 2016:
Ikke:
@TomTom Will the 'winding road' be brought back in the Go Mobile app for iPhone? Android has it and so did the old iPhone app...

TomTom:
@MuddyMagical That's a neat idea. We'll pass this on to our team and see what we can do. Thanks for the feedback! :)

TomTom vind het overnemen van functies die in de oude versie zaten een Neat' idee?

Ik kreeg daarna een link naar http://us.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/22114

Zijn toch wel beetje basis navigatie dingetjes moet ik zeggen.

Baal er gewoon van dat ze niet een volwaardig product hebben op iPhone maar je dwingen een nieuw apparaat te kopen.
Van wat ik begreep zit ook een deel van het probleem in het gesloten eco-systeem van Apple.
Je mag niet buiten iTunes om bestanden uitwisselen met je iPhone, 3 keer raden wat een GPX route is.
Ook is het niet mogelijk voor 3rd party applicaties om "buiten" de eigen applicatie te treden, hetgeen wel vaak nodig is om routes/way-points/POI's op te halen.

Het is niet alleen TomTom die dit heeft maar ook Sygic op de iPhone etc.

* GeeMoney heeft ook een iPhone en deze discussie hier al eens gestart maar het komt er feitelijk op neer dat er op de iPhone geen degelijke navigatie beschikbaar is.
Ik gebruik Sygic wel om zo snel mogelijk de weg naar huis te vinden als ik dat wil. Verder rijd ik achter iemand aan of ik moet soms even puzzelen waar ik heen wil :P

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2016 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
GBTW schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

Motorrijschool van mijn pa had een 2,5mm jack maar er zijn genoeg kabeltjes om dat om te zetten. De plugfone heeft 3,5mm jack.
Ik heb de Motorhead versie besteld, ben benieuwd. Voor nu een mooie oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Discussie hierboven; ik moet eerlijk zeggen dat ik navigatie op de telefoon niet helemaal serieus neem op de motor. De accu houdt het by far niet lang genoeg uit voor een hele dag. In het zicht monteren is met het oog op regen geen doen, en je dataverbinding in het buitenland is een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 16:16
MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:00:
@Discussie hierboven; ik moet eerlijk zeggen dat ik navigatie op de telefoon niet helemaal serieus neem op de motor. De accu houdt het by far niet lang genoeg uit voor een hele dag. In het zicht monteren is met het oog op regen geen doen, en je dataverbinding in het buitenland is een crime.
Al gehoord van waterdichte case en stroomkabel????

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazzzdafke schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Al gehoord van waterdichte case en stroomkabel????
Tuurlijk! Maar dat is allemaal rommel. Tenzij je geluk hebt en er een actieve houder is voor je telefoon (meestal alleen voor iphone en Samsung, anders houdt het op).
Imo blijft het knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben ook niet overtuigd van telefoons als navigatie in zetten, al is het maar vanwege de trillingsbestendigheid. (en dat is echt wat anders dan schokbestendigheid)

Het dataverbruik kan best meevallen, mits je maar offline kaarten hebt. Ik heb 2 weken geleden mijn Tomtom via de telefoon laten tetheren terwijl we in Duitsland waren. De hele dag heeft me 6 MB aan dataverkeer, € 0,36 gekost. Dat valt dus best mee. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Tuurlijk! Maar dat is allemaal rommel.
Ah ok... Canbus stekker en RAM mount zijn rommel... Leuk!
Case heb ik niet nodig want ik rij niet in de regen. Als het dan eens onverhoopt regent, steek ik em wel weg.

Ik doe alles met de phone, ik wil geen dedicated toestel meer zoals 15 jaar geleden. En als zeker zo geen lompe gps op mijn stuur. Straf eigenlijk dat als je een deftige phone hebt, je dan nog eens 400€ wil uitgeven aan een toestel dat enkel voor navigatie, terwijl de phone dat perfect kan.

PS. ik zou zelfs de phone zomaar in de zak kunnen houden voor kortere trips, gezien mijn sena netjes de instructies doorgeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 05-08-2016 15:08 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazzzdafke schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Ah ok... Canbus stekker en RAM mount zijn rommel... Leuk!
Case heb ik niet nodig want ik rij niet in de regen. Als het dan eens onverhoopt regent, steek ik em wel weg.

Ik doe alles met de phone, ik wil geen dedicated toestel meer zoals 15 jaar geleden. En als zeker zo geen lompe gps op mijn stuur.

PS. ik zou zelfs de phone zomaar in de zak kunnen houden voor kortere trips, gezien mijn sena netjes de instructies doorgeeft.
Ram mount is prima, en canbus stekkers ook.
Maar je gaat nu precies voorbij aan wat ik 'navigatie op de motor' noem.
Als je de telefoon in je zak steekt en een batterypack in de andere kun je alle argumenten wel onderuit halen natuurlijk.

Essentiele punten voor motornavigatie:
- Stroomaansluiting
- Bediening mogelijk met handschoen
- Scherm in zicht
- Waterdicht
- Bestand tegen trillingen
- Mogelijkheid tot navigeren op bochtige wegen

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Als je de telefoon in je zak steekt en een batterypack in de andere kun je alle argumenten wel onderuit halen natuurlijk.
Neen jij snapt niet dat mensen navigeren met een phone, omdat het rommel is en de batterij niet lang mee gaat en ze dus een batt pack, dat veel te groot is volgens jou, moeten meesleuren.
Ik heb geen batt pack, maar een weggewerkte canbus. Dus..?

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 05-08-2016 15:11 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 11:11

Bergie

Lekker belangrijk...

MrN schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:44:
Iemand uit omgeving Twente hier met veel ervaring met het netjes inbouwen van de motornavigatie?
Wat is daar lastig aan dan? Gewoon een mount op je stuur of balhoofd en klaar ben je toch? Alleen het trekken van een kabeltje naar de accu voor de stroomvoorziening kan wel eens gepruts zijn.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Nu online

MrN

Daar gaat het om dat kabeltje naar de accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Bij mij hebben ze de voeding van het stuurslot ofzo afgehaald geloof ik. Zodra je hem op contact zet gaat de navi aan. Hij wordt dus ook onderbroken als je je sleutel van het contact af hebt. Wat ervoor zorgt dat je accu niet leeg getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MrN schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:28:
Daar gaat het om dat kabeltje naar de accu :)
Moet toch niet zo moelijk zijn ? Mogelijk kan je een guide vinden op YT of via Google voor het type motor dat je hebt. Op die manier heb ik zelf op mijn motor de quickshifter ingebouwd. Het lijkt allemaal lastig maar valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 11:11

Bergie

Lekker belangrijk...

Probeer gewoon of je dat kabeltje langs de bestaande kabelboom die richting het stuur gaat kan leiden. Maar ik geef toe dat het soms wat gepriegel is; zeker als de kabels door het frame gaan oid. Je hebt ook van die dunne plastic trekveren; daar kan je het ook mee proberen.

Als dat te lastig is zou je hem idd nog bij je stuurslot of lamp af kunnen splitsen; maar persoonlijk vind ik alles waarbij je in bestaande kabelboom.moet gaan knippen not done :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:09:
[...]

Essentiele punten voor motornavigatie:
- Stroomaansluiting
- Bediening mogelijk met handschoen
- Scherm in zicht
- Waterdicht
- Bestand tegen trillingen
- Mogelijkheid tot navigeren op bochtige wegen
Grappig, ik gebruik mijn Galaxy Note 3 in een universele waterdichte houder, die kan ik kantelen indien nodig ivm zonlicht. Met de verhoogde schermrespons (optie in Android) kan ik met mijn winterhandschoenen aan door de waterdichte houder en screenprotector alles bedienen zonder problemen. De mount is gemonteerd in rubber en heeft daardoor geen last van trillingen, en de app die ik gebruik (MapFactor Navigator) kan alles importeren en bedenken aan routes wat ik maar zou willen. Ik gebruik een USB-plug die buiten zicht is gemonteerd, met een stroom van 2,1 Ampère blijft mijn telefoon opgeladen, ondanks de combinatie van GPS, Spotify, en Nolan N-com (bluetooth).

Volgens mij doe je gewoon een beetje elitair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Nu online

MrN

Proqzor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:29:
Bij mij hebben ze de voeding van het stuurslot ofzo afgehaald geloof ik. Zodra je hem op contact zet gaat de navi aan. Hij wordt dus ook onderbroken als je je sleutel van het contact af hebt. Wat ervoor zorgt dat je accu niet leeg getrokken wordt.
Dit moe tik dus ook zo hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bergie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:34:
Probeer gewoon of je dat kabeltje langs de bestaande kabelboom die richting het stuur gaat kan leiden. Maar ik geef toe dat het soms wat gepriegel is; zeker als de kabels door het frame gaan oid. Je hebt ook van die dunne plastic trekveren; daar kan je het ook mee proberen.

Als dat te lastig is zou je hem idd nog bij je stuurslot of lamp af kunnen splitsen; maar persoonlijk vind ik alles waarbij je in bestaande kabelboom.moet gaan knippen not done :P
Deels ben ik het met je eens. Mijn eerste voorkeur is altijd iets dat ik weer weg kan halen zonder dat je het ziet. Liefst zou ik dan ook een aftakking maken met een stekker of zo, bijvoorbeeld met een faston-verbinding die er toch al ergens zit. Die zat er alleen niet.

Daarom was het verreweg het makkelijkste om de voeding van het stadslichtje af te takken. Hierbij heb ik de isolatie van de juiste ader in de kabelboom weggestript (niet doorgeknipt), er een aftakking op gesoldeerd, en de soldeerverbinding netjes met krimpkous weer afgewerkt. Maar, 2 draadjes uit hetzelfde uiteinde van een krimpkousje kan natuurlijk eigenlijk niet: de krimpkous gaat nooit perfect aansluiten. Mijn trucje daarbij is dat ik in de uiteinden van die krimpkous een beetje lijm van een lijmpistool had gedaan, zodat het uiteinde waar 2 draadjes uit komen ook volledig waterdicht werd afgesloten. Die lijm is zuurvrij en gaat dan ook niets aanvreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Direct vanaf de accu met zweefzekering en sneaky verborgen schakelaartje 8)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Afbeeldingslocatie: http://www.alcester-racing-sevens.com/Relay_-_1st_scotchlock.JPG

Als je snel wilt en weinig tot geen blijvende schade achter wilt laten.
Overigens niet de netste methode zoals je zult begrijpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 10:54

Chakotay

Lick here to continue

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:15:
[afbeelding]

Als je snel wilt en weinig tot geen blijvende schade achter wilt laten.
Overigens niet de netste methode zoals je zult begrijpen ;)
Valt een gat in je bedrading niet onder blijvende schade? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrN schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:44:
Ik kom NIET uit de omgeving van Twente maar: Wat is je vraag/issue? Afgelopen maand nog een kabel van een Zümo 595 op een Yamaha MT-10 mogen trekken incl. de bevestiging. De Yamaha MT-10 heeft 0,0 vrije ruimte en de kabel van de Zümo 595 bevat voldoende aansluitingen om een half serverpark van USB te kunnen voorzien.

Originele kabel stuque knippen is een "No-No" en Garmin levert geen kabel met alleen "power"..... Maar: 't past!! (originele Garmin kabel zit direct op de accu én is contact "aware").

Die "Scotch-Lock" rommel zoals hierboven: Gebruik die Als-Je-Blieft nóóit.... Da's vragen om problemen als je ooit ook maar één druppel regen durft te vangen óf de fiets een nachtje buiten blijft staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 05-08-2016 17:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Probeer je iemand te helpen krijg je zuur op je gegooit, heeft je motor schade en hou je er een gebroken arm aan over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die jongens van "Crooke" (NL) maken overigens wel mooi spul... (Dat was de commercial welke ik vóór het eigenlijke filmpje te zien kreeg. Normaal skip ik die dingen na een paar seconden, maar.... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Ik maak ook gebruik van een Ram Mount en OsmAnd+ op mijn telefoon. Werkt perfect moet alleen nog een kabel leggen voor stroom. Je kunt ook gewoon routes inladen die bijvoorbeeld met myrouteapp zijn gemaakt. Ik zal misschien wel overstappen op een TomTom of garmin als ik meer van toeren (verder van huis en meer dagen) maar voor nu voldoet het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Weet iemand of de Lekdijk bij Lopik nou toch dicht is? Ik vind alleen dit voornemen voor een afsluiting terug, maar niets definitiefs. Vanmiddag onderweg naar huis kwam ik er toevallig overheen, maar stond er ter hoogte van Lopik een hek met een verkeersregelaar die iedereen wegstuurde, ipv iets van een bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:10
Zo! Het is een feit, na maanden van stilletjes meelezen op dit gezellig stukje forum, ga ik aan de slag met het behalen van mijn motorrijbewijs :). Kan niet wachten om met de motor door de mooie stukjes van Groningen te gaan toeren :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgende week een dagje rijden op een MT-07 Tracer 700 (met MT-07 Tracer stickers :?) :D
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-d2PcsSRX4bQ/Vxjc7znIRrI/AAAAAAAADYM/fMjaZGd04p4gamgLxCgAsVnonpPs9gcyQCKgB/s1600/Yamaha%2BTracer%2B700%2BBlack.jpg

Neig toch meer naar deze dan naar de Versys. En dat is eigenlijk wel gek, want de Versys ziet er toch wat dikker uit en is voor hetzelfde geld naar mijn idee veel completer.

Beetje doorsparen nog, aan de andere kant schijnen ze nu toch alweer slecht leverbaar te zijn. Dealer had het over uitleveren van lopende bestellingen en dan onduidelijkheid of het dit seizoen nog ging lukken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je het clipje van Keane bekijkt...... En dan even let op de vleugel dan snap je de Muziek waarschijnlijk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:45:
Als je het clipje van Keane bekijkt...... En dan even let op de vleugel dan snap je de Muziek waarschijnlijk beter :)
Ik ben sowieso redelijk verknocht aan mijn TRX, dus dat zal meespelen. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

byn124 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:08:
[...]
Nee hoor! Dat is voor 2 uur, krijg er nog een uur rijles bij, en voor het examen ook nog min of meer een uur. Dus het valt, als je alles optelt, wel mee.
Als ik mijn AVD in een keer had gehaald was het totaal 900 euro geweest. Naar verhouding is het een minder leuke grap.
Tja, nog een extra reden waarom ik AVD gewoon in 1x wil halen. :+
PilatuS schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:13:
[video]

Probeer je iemand te helpen krijg je zuur op je gegooit, heeft je motor schade en hou je er een gebroken arm aan over :(
Ja, eigenlijk nog triester voor degene die de diefstal wou tegengaan. De R1 eigenaar zal hoogswaarschijnlijk wel een WA+ verzekering hebben en een deel van zijn geld terugkrijgen maar het 2e 'slachtoffer' komt er nog bekaaider vanaf. Die moet alles zelf vergoeden en houdt er ook nog eens een gebroken arm aan over. ;(

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:07
BlueHD schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:21:
Zo! Het is een feit, na maanden van stilletjes meelezen op dit gezellig stukje forum, ga ik aan de slag met het behalen van mijn motorrijbewijs :). Kan niet wachten om met de motor door de mooie stukjes van Groningen te gaan toeren :D.
Succes! Waar ga je lessen? Ik was erg tevreden over tiptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 20:37
Ja, en dan lees je vandaag dit. :(
De wachttijd voor het afleggen van een rijexamen is momenteel veertien weken. Dat is twee keer zo lang als normaal in de zomer en dat is altijd al een drukke periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Chakotay schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:46:
Weet iemand of de Lekdijk bij Lopik nou toch dicht is? Ik vind alleen dit voornemen voor een afsluiting terug, maar niets definitiefs. Vanmiddag onderweg naar huis kwam ik er toevallig overheen, maar stond er ter hoogte van Lopik een hek met een verkeersregelaar die iedereen wegstuurde, ipv iets van een bord.
Nee, is een evenement gaande bij lopik.
http://www.nogharderlopik.nl/nl/

Dus daarom de verkeers regelaar en de afsluiting ;). Anders wordt het een chaos daar met al die show trucks en bezoekers. Is tot morgen avond daarna is het weer open.
Overigens mij wel teveel controles en te druk daar dus ik zoek toch al andere routes op.

*woon zelf op 5 minuten afstand,

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 06-08-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ari Gold schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:08:
[...]

[...]
Tja, ik had op 9 juni mijn AVD examen gereserveerd en dat was ongeveer 2.5 maand wachten. Moet je nagaan als je dus bij een druk CBR punt nog later reserveert... 7(8)7

byn124 moet zijn AVD examen opnieuw doen en vaak is het zo dat je bij een 2e keer voorrang krijgt. Hij moet nu alsnog 2 maanden extra wachten! :r

Hoorde van een kennis die bij het CBR in de buurt van Veenendaal examen doet dat haar 2e keer gelukkig maar iets meer dan een maand wachten is; de normale wachttijd.

Oorzaak van de langere wachttijden (in Arnhem, bron DG):
Door de aantrekkende economie neemt het aantal mensen dat rijles neemt toe. Ook willen steeds meer 17-jarigen afrijden. Tegelijkertijd heeft het CBR moeite om gekwalificeerde examinatoren te vinden.

Sinds enkele jaren probeert het CBR de wachtijd voor een examen op maximaal zeven weken te houden. Voor een herexamen wordt een periode van maximaal vijf weken aangehouden. Aan die laatste norm kan het CBR in Arnhem wel voldoen.

[ Voor 31% gewijzigd door caesar1000 op 06-08-2016 00:25 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:02

Edd

[...]

[...]
Gewoon lekker in de winter gaan lessen, heb ik ook gedaan en dan in het voorjaar afrijden. Kun je meteen op je motor stappen en gas geven ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:14:
[...]

Dus daarom de verkeers regelaar en de afsluiting ;). Anders wordt het een chaos daar met al die show trucks en bezoekers. Is tot morgen avond daarna is het weer open.
Overigens mij wel teveel controles en te druk daar dus ik zoek toch al andere routes op.

Members only:

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, die throttlerocker van 50 cent is binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0g8U1GO3EfzFhbFJAce8cFPg/full.jpg

Toen ik hem uitpakte leek het veel te klein en dacht ik dat het meteen zou breken bij het plaatsen op het stuur, maar hij is nog heel *O*

Mafkees had trouwens een waarde van $100 op de envelop gezet... Gelukkig niet bij de douane eruit gevist :X
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:14:
[...]

Ahh, dat verklaart :) Ik had het ook gewoon aan de verkeersregelaar kunnen vragen natuurlijk, maar ik had geen zin om in mijn jas te moeten grabbelen om de muziek uit te zetten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 06-08-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

418O2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

^^ met bovenstaande, ook erg tevreden met tiptop

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Chakotay schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:54:
Ha, die throttlerocker van 50 cent is binnengekomen:

[afbeelding]

Toen ik hem uitpakte leek het veel te klein en dacht ik dat het meteen zou breken bij het plaatsen op het stuur, maar hij is nog heel *O*

Mafkees had trouwens een waarde van $100 op de envelop gezet... Gelukkig niet bij de douane eruit gevist :X
Je mag toch hopen dat de douane dan doorheeft dat dat niet kan voor zo'n klein stukje plastic. :X

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
De gashendel van m'n mooie/lelijke Transalp uit 96 blijft steeds vaker hangen, ongewenste cruise control zeg maar :). Op zich niet echt een probleem aangezien ik mijn rechter hand altijd op de hendel heb maar wellicht niet handig dat als je een schuiver maakt dat je gas lekker blijft draaien...

Vandaar de vraag, is dit op een simpele manier op te lossen? Ik dacht misschien wat slot spray onder het handvat zien te krijgen of zit dit waarschijnlijk meer in de gaskabel zelf en moet ik die eens openmaken en schoonmaken?

Eerst had ik het heel af en toe en dat is dus langzaam erger geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:41
Vandaag even een lekker kort ritje gedaan :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QfkRMZt.png

Alleen wel veel last van hoge begroeiing langs sommige wegen, best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
specops0i0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:03:

Alleen wel veel last van hoge begroeiing langs sommige wegen, best irritant.
Ik ben ook altijd blij als ze het op de dijk waar ik vaak rij weg gehaald hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:44
Vandaag de Z800 gekocht, donderdag mag ik hem ophalen.
Wat zijn nou echt mooie en functionele spiegels want veel zie ik niet in die standaard mirrors.

En natuurlijk een plaatje! :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13913741_1230950043592690_7057350053608650000_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-01 17:30
xeoMe schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:01:
Wat zijn nou echt mooie en functionele spiegels want veel zie ik niet in die standaard mirrors.

[afbeelding]
Nice, welkom bij de club :P! Heb zelf laatste een setje Highsiders Victory geïnstalleerd (met bijbehorende stuurgewichten).

/edit: Niet genoeg karma om een foto te uploaden :(

[ Voor 5% gewijzigd door SvenBravo7 op 06-08-2016 18:29 ]

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SvenBravo7 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Nice, welkom bij de club :P! Heb zelf laatste een setje Highsiders Victory geïnstalleerd (met bijbehorende stuurgewichten).

/edit: Niet genoeg karma om een foto te uploaden :(
www.imgur.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:02

Edd

[afbeelding]
Mooi ding!

Maarehm, spiegels zitten er toch alleen voor de sier op :+
Zo te zien lijken er erg veel op de spiegels die standaard op de Z750 zaten bij mij. Wat ik mij kan herinneren was er niks mis mee (kan natuurlijk aan de lengte liggen), maar heb ze zelf wel vervangen door een kleiner en lager setje (vanaf de clipons). Vond die dombo-oren niet zo mooi staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

[afbeelding]
Huh, ik vind de standaard z800 spiegels juist prima (al ben ik natuurlijk de vogeltjesdans op de 749 gewend... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:44
Edd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:37:
[...]

Mooi ding!

Maarehm, spiegels zitten er toch alleen voor de sier op :+
Zo te zien lijken er erg veel op de spiegels die standaard op de Z750 zaten bij mij. Wat ik mij kan herinneren was er niks mis mee (kan natuurlijk aan de lengte liggen), maar heb ze zelf wel vervangen door een kleiner en lager setje (vanaf de clipons). Vond die dombo-oren niet zo mooi staan.
Deed een testrit met een maatje die achter me reed en kon gewoon niet zien of die wel achter me reed etc. misschien moet ik ze natuurlijk ook ff wat beter instellen.
Ben de rijschool spiegels gewend dat zijn natuurlijk gewoon vrachtwagen spiegels soort van :9

Kga eens kijken naar spiegels die meer naar buiten staan of inderdaad van die bar end mirrors.

Hebben jullie qua verzekering nog een voorkeur heb nu 5 jaar van m'n auto die ik kan usen (leaseauto tegenwoordig)
HEMA is goedkoop maar 't blijft HEMA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xeoMe schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:54:
[...]

Deed een testrit met een maatje die achter me reed en kon gewoon niet zien of die wel achter me reed etc. misschien moet ik ze natuurlijk ook ff wat beter instellen.
Ben de rijschool spiegels gewend dat zijn natuurlijk gewoon vrachtwagen spiegels soort van :9

Kga eens kijken naar spiegels die meer naar buiten staan of inderdaad van die bar end mirrors.

Hebben jullie qua verzekering nog een voorkeur heb nu 5 jaar van m'n auto die ik kan usen (leaseauto tegenwoordig)
HEMA is goedkoop maar 't blijft HEMA..
Je kan ook nog spiegelverbreders er op zetten, scheelde bij mijn SV best wat. Met mijn huidige motor heb ik mazzel hoe ze zitten. Ik kan precies tussen mijn arm en lichaam door kijken recht naar achteren, kreeg ik bij de SV niet voor elkaar. Daar moest ik vaak mijn arm intrekken om goed te kunnen zien.

Qua verzekering bevalt Unive mij goed. Niet de allergoedkoopste, maar ook zeker niet duur. Heb je een keer schade is het ook geen probleem, is bij mij altijd netjes en snel afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor beginnend rijders is de KNMV ook vaak voordelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Vaak als je auto oversluit kan je nog wat extra korting krijgen op motorverzekering.

Ook moet je zelf even nadenken of all risk verzekeren het waard is.
Voor de de Stelvio moest ik 3200 euro betalen bij Centraal Beheer, 1500 euro bij Unive. Nu gewoon wa+ diefstal voor 200 euro bij Unive.Met 4 jaar schadenvrij / 29 jaar :|.

Nog even ter info:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Hoe kan dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Moet je dat echt vragen over de overheid en ict 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens naar deze verzekering: http://www.jemotorverzekeringonline.nl/

Goede voorwaarden( geen nachtclosule met een motor onder 15k, kleding etc meeverzekerd) en een goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
GBTW schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:15:
Members only:
RDW gaat toch helemaal niet over rijbewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 01:38
Ik les nu bij vink. Echt een aanrader. Relaxte kerel met goede motoren. Mag binnenkort afrijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:47
Olaf van der Spek schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:59:
[...]

RDW gaat toch helemaal niet over rijbewijzen?
Kijk eens op je rijbewijs dan? Er staat groot RDW op. Ook bij aanvraag op het gemeentehuis dien je een RDW formulier te ondertekenen.

Foto van Google:
Afbeeldingslocatie: http://www.caravanendewet.nl/attachments/Image/rijbewijs/rijbewijsachterkant.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 15:30
ScoTtix schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:00:
De gashendel van m'n mooie/lelijke Transalp uit 96 blijft steeds vaker hangen, ongewenste cruise control zeg maar :). Op zich niet echt een probleem aangezien ik mijn rechter hand altijd op de hendel heb maar wellicht niet handig dat als je een schuiver maakt dat je gas lekker blijft draaien...

Vandaar de vraag, is dit op een simpele manier op te lossen? Ik dacht misschien wat slot spray onder het handvat zien te krijgen of zit dit waarschijnlijk meer in de gaskabel zelf en moet ik die eens openmaken en schoonmaken?

Eerst had ik het heel af en toe en dat is dus langzaam erger geworden...
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Gaskabel altijd keurig gesmeerd, maar dat was ook niet de oorzaak. Toen bij Louis een siliconenvelletje besteld dat je om je stuur doet. Maar dan kon ik het handvat helemaal niet meer draaien... Nu smeer ik het stuur elke beurt in met een smeermiddel. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik moet straks een MacBook Pro 15" vervoeren op de motor, woon/werk-verkeer. In mijn rugzak kan, maar mijn rugzak zit ook over alle ventilatiegaten in mijn jas heen :+ Dus dat is niet zo fijn. Ik zat aan een tank-bag te denken, maar bestaan die in een 15" formaat?

Het moet makkelijk zijn om van de motor af te halen, dus geen dingen die ik constant moet bevestigen en verwijderen. Een topkoffer is geen optie, die vind ik erg praktisch maar ook lelijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
Klopt! Zag ik ook na het plaatsen van mijn bericht. Ik heb de tijd en had mij er al op ingesteld dat het langer kan duren. Het heeft bij mij geen haast in elk geval :). Gezien de planning verwacht ik ergens in oktober af te kunnen gaan rijden. Dan zullen de meeste examinatoren wel weer terug zijn en is de zomerpiek wel weer over.
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
Thanks! Ik ga lessen bij rijbewijs coach.
418O2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:36
Ik zit zelf al jaren bij Voogd&Voogd / VDK Assurantien.
Ook al zijn ze tussenpersoon, ze kwamen wel met de goedkoopste, en met acceptabele voorwaarden.
Nu bij London Verzekeringen, GSXR 600 uit 2011, afgelopen jaar verlengd voor €185 voor WA+ en Opzittenden. (Zelf 24 bij aangaan, nu 5 schade vrije jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 20:37
Gister proefles gehad dus. Was wel echt spannend en anders dan ik had verwacht.

Had de les met een bekende van me en we hadden beide geen motor/schakelbrommer ervaring, dus moesten we eerst oefenen (rondjes rijden) op het industriegebied waar de school zit voordat we de weg opgingen naar het oefenterrein.

Daarna op het oefenterrein deden we de snelle slalom en de precisiestop. Slalom ging uiteraard met sturen met de armen ipv met de heupen. Precisiestop had ik 2 keer goed en paar keer remde ik te vroeg.

Had wel de twijfel of dit toch wel iets voor mij was, meer vanwege het schakelen. Is toch wel even wennen, miste paar keer de schakelpook.

Eerste echte les is al wel ingepland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-01 17:30
Ari Gold schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:12:
Gister proefles gehad dus. Was wel echt spannend en anders dan ik had verwacht.

Had de les met een bekende van me en we hadden beide geen motor/schakelbrommer ervaring, dus moesten we eerst oefenen (rondjes rijden) op het industriegebied waar de school zit voordat we de weg opgingen naar het oefenterrein.

Daarna op het oefenterrein deden we de snelle slalom en de precisiestop. Slalom ging uiteraard met sturen met de armen ipv met de heupen. Precisiestop had ik 2 keer goed en paar keer remde ik te vroeg.

Had wel de twijfel of dit toch wel iets voor mij was, meer vanwege het schakelen. Is toch wel even wennen, miste paar keer de schakelpook.

Eerste echte les is al wel ingepland. :)
Ik had zelf ook voordat ik ging motorrijden nog nooit een brommer gereden of iets gereden, enkel auto. Had toen ook hetzelfde principe, paar rondjes om de wijk rijden, kijken hoe je reageert en omgaat met de uit te voeren handelingen.

Het schakelen is echt een kwestie van gewenning. Nu moet je er nog bij nadenken, maar over een tijdje wordt het net als met auto rijden een automatisme.

Mocht je er na een paar lessen nog steeds zo over denken, kun je altijd na een paar echte lessen alsnog er mee stoppen. Maar dat verwacht ik niet dat er gaat gebeuren. Motorrijden is natuurlijk geen verplichting, ieder zijn ding.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:41
Ik les nu bij vink. Echt een aanrader. Relaxte kerel met goede motoren. Mag binnenkort afrijden :D
Heb ik ook gelest, goeie instructeur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Gisteren ben ik helmen wezen kijken. Van te voren had ik uitgezocht dat ik graag de AGV K3 SV wilde hebben. Deze heeft 4 sterren in de SHARP test, een geïntegreerd zonnevizier en opvallende kleuren / patronen. Helaas viel mijn maat precies tussen ML en L in.

De HJC IS-17 (5 sterren SHARP) paste precies goed. Hier en daar lees ik wel klachten over o.a. windgeruis en de lage kwaliteit van het zonnevizier.

Tot slot de SHARK Skwal geprobeerd (met leds), deze paste helaas helemaal niet bij de vorm van mijn hoofd.

Zijn er alternatieven met 4 of 5 SHARP sterren, die ik over het hoofd zie, rond de 200/250 euro? Ik overweeg nu de HJC FG-17 (fiberglass, geen zonnevizier) en de AGV K5 te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Erapaz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:30:
Gisteren ben ik helmen wezen kijken. Van te voren had ik uitgezocht dat ik graag de AGV K3 SV wilde hebben. Deze heeft 4 sterren in de SHARP test, een geïntegreerd zonnevizier en opvallende kleuren / patronen. Helaas viel mijn maat precies tussen ML en L in.

De HJC IS-17 (5 sterren SHARP) paste precies goed. Hier en daar lees ik wel klachten over o.a. windgeruis en de lage kwaliteit van het zonnevizier.

Tot slot de SHARK Skwal geprobeerd (met leds), deze paste helaas helemaal niet bij de vorm van mijn hoofd.

Zijn er alternatieven met 4 of 5 SHARP sterren, die ik over het hoofd zie, rond de 200/250 euro? Ik overweeg nu de HJC FG-17 (fiberglass, geen zonnevizier) en de AGV K5 te gaan proberen.
Ik heb zelf nog geen helm (zelfs nog geen rijbewijs), maar wat ik gehoord heb is dat de helm altijd iets ruimer wordt tijdens gebruik. Hoeveel is hier van waar, en loont het dus om een enigszins krappe helm te kopen, omdat deze toch nog iets ruimer (comfortabeler wordt). Kan iemand hier antwoord op geven.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:14
Frunz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:34:
[...]

Ik heb zelf nog geen helm (zelfs nog geen rijbewijs), maar wat ik gehoord heb is dat de helm altijd iets ruimer wordt tijdens gebruik. Hoeveel is hier van waar, en loont het dus om een enigszins krappe helm te kopen, omdat deze toch nog iets ruimer (comfortabeler wordt). Kan iemand hier antwoord op geven.
Bij mij werd mijn helm inderdaad iets ruimer maar niet zo veel dat ik mijn volgende helm "op de groei" zal kopen. Zal ook sterk van het merk helm afhangen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:04
Erapaz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:30:

Ik heb een IS-17 en vind het best een knappe botsmuts voor de prijs. Inderdaad best lawaaiig, maar goed: als je toch niet beter weet zoals ik... :+ Dat zonnevizier gebruik ik niet (meer) omdat het na een jaar vol zat met kleine krasjes. Daarom heb ik er voor €50 een donker vizier bijgehaald. Bevalt me prima zo. 8)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
Frunz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:34:
[...]

De kussens van de helm worden minder stevig. Geldt voornamelijk voor de zijkanten. Kussens kan je nog veranderen door extra dikke of extra dunne. Een helm te ruim of te strak om de schedel is sowieso fail. Daarnaast moet je ook met je oren rekening houden. Goed om de schedel kan nog wel betekenen dat je oren gigantisch worden platgedrukt, ook niet fijn.

Van te voren een helm bepalen vanwege een test heeft geen zin. Elk merk heeft zijn pasvorm en binnen een merk heeft elk type ook weer z'n eigen pasvorm.

Zomaar naar een winkel gaan en alles passen kost te veel tijd dus ik heb een website aangehouden als leidraad: http://www.webbikeworld.c...orcycle-helmet-shapes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rody schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

De kussens van de helm worden minder stevig. Geldt voornamelijk voor de zijkanten. Kussens kan je nog veranderen door extra dikke of extra dunne. Een helm te ruim of te strak om de schedel is sowieso fail. Daarnaast moet je ook met je oren rekening houden. Goed om de schedel kan nog wel betekenen dat je oren gigantisch worden platgedrukt, ook niet fijn.

Van te voren een helm bepalen vanwege een test heeft geen zin. Elk merk heeft zijn pasvorm en binnen een merk heeft elk type ook weer z'n eigen pasvorm.

Zomaar naar een winkel gaan en alles passen kost te veel tijd dus ik heb een website aangehouden als leidraad: http://www.webbikeworld.c...orcycle-helmet-shapes.htm
Ik ben het eens met je post, behalve die laatste zin.
Ieder hoofd is anders, en het gaat om het stukje uitrusting dat je de meeste bescherming biedt, en het meest comfortabel moet zijn. Rij maar eens een halve dag rond met een helm die een drukpunt vormt op je hoofd. Je krijgt knallende hoofdpijn als een migraine, en je bent gewoon klaar voor die dag. Echt niet fijn. Dat had ik met mijn eerste helm, een HJC IS-16. Inderdaad, de wangkussens werden snel slapper met bovenstaande tot gevolg.

Besteed dus gerust wat tijd om helmen te passen. Het houdt nu eenmaal meer in dan een kleurtje uitkiezen, afrekenen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met helmen is het ook belangrijk welk soort hoofd je hebt. Als een Shoei goed past zal een Schuberth niet goed passen en andersom. Daarom is het ook handig om verschillende merken te proberen om te zien wat bij je past. Shoei past mij perfect, maar geen enkele Schuberth zit goed. Dit is bij een hoop mensen het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 07-08-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb destijds bijna 40 helmen gepast voordat ik mijn Suomy vond. Ik vrees de dag dat ik een nieuwe moet gaan zoeken. :X

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ethirty schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:45:
Ik heb destijds bijna 40 helmen gepast voordat ik mijn Suomy vond. Ik vrees de dag dat ik een nieuwe moet gaan zoeken. :X
Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je wat meer wil besteden wordt het wel makkelijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik was allang blij dat ik eentje had gevonden die lekker zat. Prijs kwam ondertussen al op de tweede plek. Al heb ik inderdaad bepaalde modellen niet gepast om hun prijs.

Mijn god, pure motor-porno dit _O_
* Ethirty gaat andere filmpjes van Icon kijken. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Ethirty op 07-08-2016 19:11 ]

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.