Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste
Acties:
  • 350.680 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:55
Zojuist gezakt voor AVD, 2e poging... Uitslag: "Het was wat wisselvallig allemaal."
Fijn, kan ik dus ook geen zak mee. Had zelf ook ontzettend veel last van de regen, was ik totaal niet gewend op de motor. Heb het gevoel dat het daar ook, grotendeels, op stuk gegaan is. Het andere deel waarschijnlijk faalangst... De laatste lessen gingen allemaal nagenoeg perfect, het uurtje vóór het examen ook. En dan op het examen wil niks ineens meer lekker gaan. Bah.

En nu zit ik helemaal in de knoop, want het AVB is maar 1 jaar geldig en heb ik op 30 september 2015 gehaald. Wordt vrij kort dag dus, zeker omdat mijn instructeur de 3 weken daar voor op vakantie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Melkunie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:22:
Zojuist gezakt voor AVD, 2e poging... Uitslag: "Het was wat wisselvallig allemaal."
Fijn, kan ik dus ook geen zak mee. Had zelf ook ontzettend veel last van de regen, was ik totaal niet gewend op de motor. Heb het gevoel dat het daar ook, grotendeels, op stuk gegaan is. Het andere deel waarschijnlijk faalangst... De laatste lessen gingen allemaal nagenoeg perfect, het uurtje vóór het examen ook. En dan op het examen wil niks ineens meer lekker gaan. Bah.

En nu zit ik helemaal in de knoop, want het AVB is maar 1 jaar geldig en heb ik op 30 september 2015 gehaald. Wordt vrij kort dag dus, zeker omdat mijn instructeur de 3 weken daar voor op vakantie is.
Misschien tijd om eens een andere rijschool te zoeken na twee keer zakken ook :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Melkunie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:22:

Damn, balen zeg! Misschien kan de instructeur een vervanger regelen bij de rijschool? Anders is het idd misschien een slim idee om een andere rijschool te zoeken die je bij de laatste loodjes beter kan ondersteunen.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 12:55
Is echt een eenmanszaakje dus vervangers zijn er niet. Zit wel te denken aan overstappen inderdaad, maar dat moet ik dan ook snel kunnen regelen natuurlijk. Iemand aanraders in de omgeving Helmond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Melkunie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:28:
Is echt een eenmanszaakje dus vervangers zijn er niet. Zit wel te denken aan overstappen inderdaad, maar dat moet ik dan ook snel kunnen regelen natuurlijk. Iemand aanraders in de omgeving Helmond?
Dan moet je naar Rijschool Roy in Steensel. Die gasten zijn goud waard :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Had afgelopen weekend een GSXR 600 uit 2004 opgehaald in Tilburg voor een vriend. Hij is zelf nog bezig met lessen, dus mocht het niet terug rijden. Ik weet nu wel heel erg zeker dat een racer niet een motor voor mij is. Tenminste, ik vind het leuk voor een uurtje ofzo, maar daarna ben ik de houding al gauw zat.. Was wel leuk om af en toe op open plekken goed gas te geven. Ik spaar nog wel even door O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 10:18
GMacD schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:37:
Had afgelopen weekend een GSXR 600 uit 2004 opgehaald in Tilburg voor een vriend. Hij is zelf nog bezig met lessen, dus mocht het niet terug rijden. Ik weet nu wel heel erg zeker dat een racer niet een motor voor mij is. Tenminste, ik vind het leuk voor een uurtje ofzo, maar daarna ben ik de houding al gauw zat.. Was wel leuk om af en toe op open plekken goed gas te geven. Ik spaar nog wel even door O-)
dat vond ik ook na mijn weekendje CBR600RR :) tof apparaat maar doe mij maar een iets minder liggende houding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
GMacD schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:37:
Heb ik ook hoor, heb er 1 van 1997. Maarja, wel erg leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind juist de CBF al ernstig teveel rechtop zitten en mis vaak de sportieve houding van de ZZR.. Een chopper zou echt níets voor mij zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Elect schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:00:
Kak. Zeer slecht weer in de Vogezen donderdag en vrijdag. Dan maar wat langer blijven hangen in de Eifel en pas zaterdag doorrijden :(
Hier ook slecht weer, overdag boven de 34 graden.
Dan is het te heet om te rijden... #spoiledbikerproblems

(ga vrijdag een ritje doen naar LLeida in de ochtend, gaan we in een zwembad liggen tussen 1200 en 1600 en dan als de hitte weer weg is naar huis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Over zithoudingen :)

Volgens mij is een allroad/offroad voor de meeste mensen het prettigst qua zithouding. Heel raar maar met dat soort motoren heb ik nog bijna nog nooit iemand gesproken die er onprettig op zat.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Stacheldraht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:34:
Over zithoudingen :)

Volgens mij is een allroad/offroad voor de meeste mensen het prettigst qua zithouding. Heel raar maar met dat soort motoren heb ik nog bijna nog nooit iemand gesproken die er onprettig op zat.
Ik geloof ook zeer zeker dat allroad/offroad motoren comfortabel zitten, zelf nooit mogen ervaren tot nu toe. Alleen ben ik er nog geen 1 tegen gekomen waarvan ik zei, :9~ die wil/moet ik hebben! Misschien dat het nog komt hoor, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur nog uit naar nakeds. Wil nog wel een cruiser proberen, kijken wat ik daar van ga vinden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hangt er helemaal vanaf wat voor machine je rijd.

Naar mijn persoonlijke mening, iets met een beetje vermogen wil je niet "rechtop" zitten.
Dan moeten je armen en nek gewoon te hard werken ivm de luchtweerstand.

mijn Tuono zit behoorlijk "sportief" maar zou het ook niet anders willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Anoniem: 387913 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:38:

Naar mijn persoonlijke mening, iets met een beetje vermogen wil je niet "rechtop" zitten.

Precies. Op mijn omgebouwde K75 zit ik lichtelijk naar voren gebogen, maar nog steeds erg recht. Op de snelweg is het echt wel prettig om af en toe een beetje naar voren te leunen, anders is het erg vermoeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
GMacD schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Ik geloof ook zeer zeker dat allroad/offroad motoren comfortabel zitten, zelf nooit mogen ervaren tot nu toe. Alleen ben ik er nog geen 1 tegen gekomen waarvan ik zei, :9~ die wil/moet ik hebben! Misschien dat het nog komt hoor, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur nog uit naar nakeds. Wil nog wel een cruiser proberen, kijken wat ik daar van ga vinden 8)
Heb er doorgaans ook niet veel mee. Maar:

Afbeeldingslocatie: http://media4.bikeonline.com.au/wp-content/uploads/2016/04/Ducati-MTS-Pikes-Peak-02.jpg

Yes please :9~

Wel de duozit en handgrepen er even vanaf slopen. Stuk strakker dan

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 03-08-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Anoniem: 387913 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:38:

Ik heb zelf een Yamaha FZ1 (Naked), pas boven de 190 is het echt vasthouden. Maar bochtjes zijn toch veel leuker! Eerste twee keer snelweg voelde ik het wel in de nek, de lesmotor was ook een naked dus zo heel erg wennen was het niet meer. Ik rij nu rustig 2 uur 130, de wind is juist fijn! leun je niet zo makkelijk op het stuur.

Vandaag een suzuki SV650 gereden, Eerste keer op een tweecilinder. Ben nu wel heel erg benieuwd naar hoe een zware tweecilinder rijdt! Het geluidstype en de trillingen bevallen mij op zich wel!

Desondanks is de motor niets voor mij, erg licht en vooruit komen doet het niet echt vanuit mijn perspectief. het heeft ook totaal geen body. Zit je dan met je 2 meter en breed postuur.

Het heeft wel de nare eigenschap van mijn eigen motor duidelijker gemaakt. nja, naar? Bij de FZ1 trek je op tot de 180 zonder het gevoel dat je hard versneld(daarna voel je het wel aan de wind, naked). de SV was ik blij mee de 130 aan te tikken voor de snelweg.

bij de SV ben je echt bezig met optrekken. je draait het handvat echt naar beneden toe. Dat hoef ik met mijn Yamaha FZ1 niet te proberen.

Als ik de loterij win maar eens kijken voor een Africa Twin ofzo erbij! Tot die tijd dromen van een garage vol met motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

We zijn trouwens alweer de 10.000 posts,.. ouwehoert altijd lekker weg hier :)
gaan modjes dan niet binnenkort weer zeuren dat een "Het grote motortopic deel N+1" moeten openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 09:37
Ja, mijn vriendin en ik zijn dus van die zeldzame figuren die niet lekker zitten op een Allroad.
Ik heb voor een maand een Suzuki V-strom 1000 gehad, maar zat te rechtop. Hierdoor kreeg ik alle stoten recht in mijn rug, waardoor ik hier snel last van kreeg.

Met de R1 nooit last van gehad, en nu met de GSX ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 1000km op de BMW R1200RT gereden.

Ik ga dan onderuit gezakt zitten of zo en na een half uur last van onderrug...
(overigens, van alle 1200 boxers loop de RT het beste, prima machines als je wil toeren)

dan heb je van de mensen die een niergordel dragen om je een beetje betere positie aan te meten.. maar daar is een niergordel niet echt voor bedoelt

Ik ben ook absoluut niet "toermachine" geschikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Bioflap schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:52:
Ja, mijn vriendin en ik zijn dus van die zeldzame figuren die niet lekker zitten op een Allroad.
Ik heb voor een maand een Suzuki V-strom 1000 gehad, maar zat te rechtop. Hierdoor kreeg ik alle stoten recht in mijn rug, waardoor ik hier snel last van kreeg.

Met de R1 nooit last van gehad, en nu met de GSX ook niet.
Ik vermoed dat je dat op had kunnen lossen met het afstellen van de vering e.d., ik gok dat je geen "gemiddeld" gewicht hebt? GSX (-R?) en V-Strom zijn ook bijna de uitersten van het spectrum trouwens, grote overstap :>
Anoniem: 387913 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:57:
dan heb je van de mensen die een niergordel dragen om je een beetje betere positie aan te meten.. maar daar is een niergordel niet echt voor bedoelt
Ik ben nieuwsgierig, waar is een niergordel wel voor bedoelt? Als ik een langer stuk over de snelweg ga (zeker als het fris is) doe ik hem altijd om omdat ik merk dat ik dan minder last krijg van mijn rug :) Heb de vervelende neiging om in te zakken, niergordel lijkt dat een beetje in bedwang te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Martin op 03-08-2016 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Topicstarter
Martin schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Ik vermoed dat je dat op had kunnen lossen met het afstellen van de vering e.d., ik gok dat je geen "gemiddeld" gewicht hebt? GSX (-R?) en V-Strom zijn ook bijna de uitersten van het spectrum trouwens, grote overstap :>

[...]

Ik ben nieuwsgierig, waar is een niergordel wel voor bedoelt? Als ik een langer stuk over de snelweg ga (zeker als het fris is) doe ik hem altijd om omdat ik merk dat ik dan minder last krijg van mijn rug :) Heb de vervelende neiging om in te zakken, niergordel lijkt dat een beetje in bedwang te houden.
Oorspronkelijk waren die bedoeld om te dragen bij een motor zonder achtervering.
Daar kreeg je in die tijd zo'n schokken van dat je nieren niet op hun plaats bleven. Een niergordel spant heel de boel een beetje samen zodat deze vaster komen te zitten.

Op recente motoren maakt dit zoveel niet meer uit.
Nu is het hoogstens wat ondersteuning voor de rug. Ik gebruik ook altijd de ingebouwde niergordel van m'n jas omdat ik met rugklachten zit.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een niergordel is ook grotendeels bedoeld om je kerntemperatuur ok te houden. Je nieren zijn ook wel de kacheltjes van je lichaam. Als die afkoelen, koelt de rest automatisch mee af.

Daarnaast biedt het uiteraard ook wat stevigheid.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 387913 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:51:
We zijn trouwens alweer de 10.000 posts,.. ouwehoert altijd lekker weg hier :)
gaan modjes dan niet binnenkort weer zeuren dat een "Het grote motortopic deel N+1" moeten openen?
"De leraar" zal binnenkort wel weer een keer langskomen met een lange lat en vervolgens mensen op d'r virtuele vingertjes gaan tikken >:) _O-

En uiteraard is dit volledig sarcastisch bedoeld.... Niet om mensen op wát voor manier dan ook te kwetsen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

caesar1000 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Ja, dat zeker! Speel met alles op Pro en dan heb je in de MotoGP klasse echt continue een gevecht met het achterwiel en de kracht van de motor. Bij de Moto2 klasse valt de kracht nog wel te behappen en bij de Moto3 klasse mis ik het juist. Moto3 is wel perfect om de bochten etc. te leren aangezien je het echt van momentum moet hebben.

Gisteren voor de screenshots een rondje op Assen gedaan. Zal nu wat footage opnemen voor de fun :P

[afbeelding]

[...]

Ik speel met het toetsenbord, veel moeilijker dan een controller maar zal het er maar even mee moeten doen. Probleem met toetsenbord is dat je niet makkelijk je bochten kunt maken. Het is 1 of 0. Je toets ingedrukt of niet ingedrukt. Bij een controller heb je wat meer controle bij het maken van de bochten. :+
Heb me hier ook een dagje mee bezig gehouden. Leuk spel zeg!

Kostte even wat moeite om m'n ps3 controller op de PC werkend te krijgen, maar het speelt leuk weg. Je bent er alleen wel snel doorheen. Begin nu al aan een MotoGP seizoen na moto2 gewonnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 12:47
Straks maar eens even S21 bandjes bestellen voor op de S1000R.
Die zouden iets minder snel moeten slijten, en ietsje sneller moeten warmen dan de Corsa's die der nu opliggen.
Wel een harder karkas, dus ietsje meer schokken :)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:33:
Straks maar eens even S21 bandjes bestellen voor op de S1000R.
Die zouden iets minder snel moeten slijten, en ietsje sneller moeten warmen dan de Corsa's die der nu opliggen.
Wel een harder karkas, dus ietsje meer schokken :)
Persoonlijk vind ik banden die zo goed als voor het circuit zijn voor op de weg een beetje onzin. Tenzij je constant bezig bent met kneedowns heb je er niets aan. Dan vind ik een band die tussen toer en circuit in zit toch het fijnste. Ik heb zelf SportSmart2 banden die voor op de weg zoals ik rij meer dan voldoende zijn. 2x per jaar naar het circuit zijn ze ook prima voor. Heb weinig zin in een achterband die binnen 3.000km op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Banden zijn persoonlijke keuze. Ik wil 100% vertrouwen hebben op mijn band.
De corsa's gaven mij echt wel 100%, nooit of nooit heb ik hier in de 4k km een issue mee gehad. De MPR4 daarintegen, dat waren rampen.
Ik ga de S21 eens testen, want deze zouden een langere levensduur hebben. Ook zouden ze wel ietsje sneller opwarmen en minder snel afkoelen dan de Corsa's.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 09:07
byn124 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Het was te rustig omdat ik 'te langzaam accelereerde voor een motor" ik reed overal uiteindelijk 48/53 km/h maar kwam niet snel genoeg tot dat punt.
Ik voel me een beetje afgekeurd op mijn relaxte rijstijl. Ben eerlijk gezegd redelijk geirriteerd door dit oordeel. Ben van mening dat rustig rijden juist in de bebouwde kom geboden is, maar goed, ik ben geen examinator.
Aw dat is idd balen. Mijn instructeur vertelde me ook dat je de maximale snelheid +10 km/u moet rijden. Je bent een motor en het verkeer verwacht van je dat je snel optrekt en wegrijd. Zelfs m'n examinator zei voor het examen dat ik vlot door moet rijden.
caesar1000 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:43:
[...]

Was het dan te rustig omdat je bv 45 ipv 55 reed of heb je naderhand ook helemaal niet meer te horen gekregen waarom dat zijn beoordeling was?

Als ze me dat zouden flikken nadat ik 2.5 maanden heb zitten wachten op het AVD examen oei oei oei })
Dat is inderdaad heel balen lol.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kazzzdafke schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:48:
Ik rij deze week al de hele week in de zwaarste regen en heb het volste vertrouwen in mijn MPR3 banden ;)

Kan het overigens niet ophouden met regenen in Brabant, ik rij ongeveer elke dag in de stromende regen naar mijn werk en weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

byn124 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Het was te rustig omdat ik 'te langzaam accelereerde voor een motor" ik reed overal uiteindelijk 48/53 km/h maar kwam niet snel genoeg tot dat punt.
Ik voel me een beetje afgekeurd op mijn relaxte rijstijl. Ben eerlijk gezegd redelijk geirriteerd door dit oordeel. Ben van mening dat rustig rijden juist in de bebouwde kom geboden is, maar goed, ik ben geen examinator.
'Te langzaam accelereerde voor een motor'. Hoop dat je niet in Arnhem woont want die examinator hoef ik iig niet te hebben. Met een 125 duurt het nou eenmaal even... :+

Vriend van me reed eerst ook alles perfect wat betreft snelheid enz: gezakt. Keer daarna veel meer gas erop en beter gebruik maken van de motor en met vlag en wimpel geslaagd. 8)7
MikeyMan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Heb me hier ook een dagje mee bezig gehouden. Leuk spel zeg!

Kostte even wat moeite om m'n ps3 controller op de PC werkend te krijgen, maar het speelt leuk weg. Je bent er alleen wel snel doorheen. Begin nu al aan een MotoGP seizoen na moto2 gewonnen te hebben.
Settings al op Pro staan? ;)

Voor mij is het gewoon een perfecte gamel om soms even een race te doen en even wat ontspanning te hebben. Ook natuurlijk leuk voor de mooie plaatjes.
Stacheldraht schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Ik rij deze week al de hele week in de zwaarste regen en heb het volste vertrouwen in mijn MPR3 banden ;)

Kan het overigens niet ophouden met regenen in Brabant, ik rij ongeveer elke dag in de stromende regen naar mijn werk en weer terug :(
Staat Michelin bekend om he. Ze winnen echt altijd in het regen gedeelte van banden tests. _/-\o_

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:48:
De corsa's gaven mij echt wel 100%, nooit of nooit heb ik hier in de 4k km een issue mee gehad. De MPR4 daarintegen, dat waren rampen.
Ik ga de S21 eens testen, want deze zouden een langere levensduur hebben. Ook zouden ze wel ietsje sneller opwarmen en minder snel afkoelen dan de Corsa's.
Dat je 100% vertrouwen wil hebben geef ik je helemaal gelijk in. Daar heb je alleen geen super zachte banden voor nodig vind ik. Een sportband is daar ook genoeg voor. Voor lekker bochten pakken en af en toe eens een circuitdag is een sportband ideaal. Ik heb 2 setjes SportSmart1 banden versleten en ben nu bezig met de 2e set SportSmart2 banden. Op straat nog nooit, echt niet eens 1x gehad dat ze gingen glijden of wat dan ook. Op het circuit wel, maar dan aan het einde van een sessie met 30+ graden.

Ga je echt hard op de straat en veel circuit vind ik een circuitband met wat profiel een goede keuze. Voor op straat met flink doorrijden en af en toe circuit een sportband. Rij je wat rustiger en met regen is een toerband een goede keuze.

Met sportief rijden is die S21 denk ik prima, van wat ik zo zie is die zo'n beetje hetzelfde als de SportSmart2. Voor lekker sportief rijden is een toerband dan weer niet niet genoeg. Ik vind circuitbanden voor op straat alleen overkill tenzij je echt hard gaat. Mijn RC8 had Corsa's die vrijwel nieuw waren toen ik de motor kocht. Binnen 3.000km waren ze op en ik vind de SportSmart2 banden net zo goed, ze gaan alleen minimaal 2x zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

caesar1000 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:37:

[...]

Settings al op Pro staan? ;)

Voor mij is het gewoon een perfecte gamel om soms even een race te doen en even wat ontspanning te hebben. Ook natuurlijk leuk voor de mooie plaatjes.
Heb alleen gecombineerd remmen en weight shifting aan staan. Met MotoGP begint het inmiddels best een uitdaging te worden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 08:54

byn124

Thunderace

caesar1000 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:37:
[...]

'Te langzaam accelereerde voor een motor'. Hoop dat je niet in Arnhem woont want die examinator hoef ik iig niet te hebben. Met een 125 duurt het nou eenmaal even... :+

Vriend van me reed eerst ook alles perfect wat betreft snelheid enz: gezakt. Keer daarna veel meer gas erop en beter gebruik maken van de motor en met vlag en wimpel geslaagd. 8)7
Maak je geen zorgen, Deventer! Vandaag volgende datum gekregen, 11 oktober..... :(

(en een factuur van 236 euro :D )

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

MikeyMan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:43:
[...]
Heb alleen gecombineerd remmen en weight shifting aan staan. Met MotoGP begint het inmiddels best een uitdaging te worden trouwens.
Ja, je zult wel merken dat er meer power in die monsters zit.
Rossi, Márquez en Lorenzo zijn ook een uitdaging. :P

Voor de vakantie weer opnieuw begonnen en vandaag ook al wat MotoGP teams weer vrijgespeeld. In plaats daarvan van het Moto2 Tech 3 team naar het Paginas Amarillas HP 40 team overgestapt om eerst het seizoen af te maken. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MEg9jMAp51psAeYqkxplYhoF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LJfR39TSt2VNO2R40H8qicmE/full.jpg
byn124 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:54:
[...]

Maak je geen zorgen, Deventer! Vandaag volgende datum gekregen, 11 oktober..... :(

(en een factuur van 236 euro :D )
Wel echt zwaar kl*te dat het 11 oktober pas is. Toch 2 maanden wachten. Ik weet hoe het voelt. :/

En...€236 voor een uurtje rijden.... :'(

[ Voor 21% gewijzigd door caesar1000 op 04-08-2016 00:48 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11
Soms denk ik ook dat het gewoon is om de quota's te halen.

De eerste keer was ik gezakt onder het mom: te snel en te vlot.
Tweede keer wilde hij me eerst laten zakken wegens: te langzaam en te lang wachten bij een zebra.
Mijn instructeur heeft toen de situatie uitgelegd (dat ik juist bij het eerste examen te vlot gereden zou hebben) waardoor ik alsnog de tweede keer gewoon ben geslaagd.

Uiteraard vroeg ik er nog naar maar hij kon geen oordeel vellen over andere collega's.

Anyway, ik lees dat niemand verder de Bridgestones BT020's heeft?
Is dat een beroerde band of.. ? :9

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 08:54

byn124

Thunderace

caesar1000 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:56:

Wel echt zwaar kl*te dat het 11 oktober pas is. Toch 2 maanden wachten. Ik weet hoe het voelt. :/

En...€236 voor een uurtje rijden.... :'(
Nee hoor! Dat is voor 2 uur, krijg er nog een uur rijles bij, en voor het examen ook nog min of meer een uur. Dus het valt, als je alles optelt, wel mee.
Als ik mijn AVD in een keer had gehaald was het totaal 900 euro geweest. Naar verhouding is het een minder leuke grap.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
GeeMoney schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:46:
Soms denk ik ook dat het gewoon is om de quota's te halen.

De eerste keer was ik gezakt onder het mom: te snel en te vlot.
Tweede keer wilde hij me eerst laten zakken wegens: te langzaam en te lang wachten bij een zebra.
Mijn instructeur heeft toen de situatie uitgelegd (dat ik juist bij het eerste examen te vlot gereden zou hebben) waardoor ik alsnog de tweede keer gewoon ben geslaagd.

Uiteraard vroeg ik er nog naar maar hij kon geen oordeel vellen over andere collega's.

Volgens mij heb ik de BT020! Maar weet het niet 100% zeker ;)
Fijne band, kan er nog weinig over zeggen qua slijtage, maar zowel droog als in de regen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
GeeMoney schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:46:
Nee, dat zijn de 16's :)

Ik zie wel niet in waarom je BT020's zou steken als je MPR2, 3 en 4 kan leggen :)
PilatuS schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Met sportief rijden is die S21 denk ik prima, van wat ik zo zie is die zo'n beetje hetzelfde als de SportSmart2. Voor lekker sportief rijden is een toerband dan weer niet niet genoeg.
Het zijn dan ook net geen circuit banden é. Circuit banden zijn voor mij slicks. De S21 en Corsa's hebben wel groeven, maar wat voor mij primeert is de grip. Dat de band langer meegaat is een plus! En net dat zoek ik in de S21's tov de corsa's.
Karkas van de S21 is ook veel harder dan de corsa's dus, minder comfort maar ik verwacht een langere levensduur. Dat die band dan ook nog eens een fenomenale grip heeft én niet te snel opwarmt (wat circuit eigenschappen zijn) is mooi meegenomen :)
Ik ga de marges van grip op mijn banden liefst niet afschuimen :)

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 04-08-2016 09:15 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
kazzzdafke schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Nee, dat zijn de 16's :)

Ik zie wel niet in waarom je BT020's zou steken als je MPR2, 3 en 4 kan leggen :)

[...]

Het zijn dan ook net geen circuit banden é. Circuit banden zijn voor mij slicks. De S21 en Corsa's hebben wel groeven, maar wat voor mij primeert is de grip. Dat de band langer meegaat is een plus! En net dat zoek ik in de S21's tov de corsa's.
Karkas van de S21 is ook veel harder dan de corsa's dus, minder comfort maar ik verwacht een langere levensduur. Dat die band dan ook nog eens een fenomenale grip heeft én niet te snel opwarmt (wat circuit eigenschappen zijn) is mooi meegenomen :)
Ik ga de marges van grip op mijn banden liefst niet afschuimen :)
De BT016 Pro is echter een prima band. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 10:54

Chakotay

Lick here to continue

De BT020 is vooral antiek... Dat ding maakten ze 10 jaar geleden al, waarom zou je geen recentere banden gebruiken? De techniek daarin blijft nog steeds vooruit gaan, voor hetzelfde geld heb je zowel meer grip als meer levensduur met iets recenters als bijvoorbeeld een MPR4 :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:34:
De BT020 is vooral antiek... Dat ding maakten ze 10 jaar geleden al, waarom zou je geen recentere banden gebruiken? De techniek daarin blijft nog steeds vooruit gaan, voor hetzelfde geld heb je zowel meer grip als meer levensduur met iets recenters als bijvoorbeeld een MPR4 :)
Ik kocht de motor en toen waren deze net nieuw gezet. (zowel voor als achter) .
Bij de proefrit moest ik ook even uitkijken volgens de verkoper.
Uiteindelijk had hij ook nog eens een foute prijs genoemd bij de motor en ik drong er op aan dat dat natuurlijk wel de prijs was waar ik hem dan voor zou kopen :P .
Uiteindelijk ook gekocht dus. (CBR600F4i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft hij zeker ergens in de uitverkoop gevonden dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:46:
Heeft hij zeker ergens in de uitverkoop gevonden dan :P
Dat zou goed kunnen, maar ik had al "medelijden" met de beste man want er ontstond discussie met zijn baas vermoed ik in de zaak waar ik bij was omtrent de prijs van de CBR ;)

Ik heb het volgende gekocht en betaald:

CBR600F4i uit 2005 met slechts 25.000km op de teller van de eerste eigenaar. Welke net een beurt had gehad en twee nieuwe bandjes inclusief 3 maanden garantie voor € 2250,- Euro >:) .

Hij heeft (voor wat het waard is) zelf 3250 betaald, exclusief dus het beurtje en de bandjes als inruil op welliswaar een nieuwe dikke BMW. (Dat laatste haalde ik ook aan om het leed te verzachten, ik zei: daar zit toch genoeg marge op joh :9 ) .

CBR_Plein_Crop

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nette prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35

charrel

Cortisol4life..

Mag je wel naar de productie datum kijken, 17 jaar geleden bestond de bt020 volgens mij al.
Zaten toen onder mijn fireblade uit 1994 dacht ik.

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 04-08-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

charrel schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:39:
Mag je wel naar de productie datum kijken, 17 jaar geleden bestond de bt020 volgens mij al.
Zaten toen onder mijn fireblade uit 1994 dacht ik.
Dat zou zomaar kunnen. Toen ik mijn eerste motor kocht (ZZR uit '93) in 2003 zaten er al BT020's onder. Neemt natuurlijk niet weg dat Bridgestone die dingen heel lang geproduceerd heeft en volgens mij nog steeds verkrijgbaar zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik weet niet hoe de BT020 zicht verhoudt ten opzichte van de BT010, maar die lagen destijds als eerste band onder mijn Hornet, en waren echt ruk, Toen ik er MPR2 onder liet leggen was dat een wereld van verschil en voor een destijds onervaren motorrijder, zegt dat best veel. In de regen schijnen ook de BT020's echt heel weinig grip te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou een BT020 uit 2003 dezelfde compositie hebben als eentje uit 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

MikeyMan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:50:
Zou een BT020 uit 2003 dezelfde compositie hebben als eentje uit 2016?
Dat zou ik wel verwachten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die uit 2003 in intussen wel uitgedroogd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:19:
Die uit 2003 in intussen wel uitgedroogd :P
Liggen al lang en breed op de purriehoop.. In de tijd vervangen door Pirelli Diablo Strada, erg fijne band vond ik dat wel. Paste beter bij mij dan de BT020.
Moet het nu doen op Dunlops onder een z750. Geen idee meer welk type, maar vind ze prima voor nu.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik heb ook van die Bridgestone BT ruk banden gehad maar ik heb ze lekker in weer en wind opgereden :)

De kunst van het goed motorrijden is je altijd aan kunnen passen aan alle omstandigenheden en dus ook aan het materiaal wat je voorhanden hebt ;)

* Stacheldraht rijdt al lang motor dus qua ervaring is het een en ander misschien niet helemaal eerlijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door Stacheldraht op 04-08-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Stacheldraht schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:30:

De kunst van het goed motorrijden is je altijd aan kunnen passen aan alle omstandigenheden en dus ook aan het materiaal wat je voorhanden hebt ;)
Das de kunst misschien, maar het plezier dat ik van motorrijden verwacht is dan weer verder weg.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
:o
kazzzdafke schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Das de kunst misschien, maar het plezier dat ik van motorrijden verwacht is dan weer verder weg.
dat zou wat zijn als je alleen maar plezier kan hebben op een splinternieuwe machine met alle veiligheidsopties voor handen... dan moet je iedere 2 maanden een nieuwe kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Reloader schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:42:
:o
[...]

dat zou wat zijn als je alleen maar plezier kan hebben op een splinternieuwe machine met alle veiligheidsopties voor handen... dan moet je iedere 2 maanden een nieuwe kopen...
Ah heb ik dat gezegd dan??
Alleen plezier op splinternieuw machine?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Stacheldraht schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:30:
Ik heb ook van die Bridgestone BT ruk banden gehad maar ik heb ze lekker in weer en wind opgereden :)

* Stacheldraht rijdt al lang motor dus qua ervaring is het een en ander misschien niet helemaal eerlijk :P
Mjah.. Bij mij lag de motor toch helemaal uit elkaar om opnieuw op te bouwen, kapotte dingen vervangen, ander kleurtje, etc.. Dacht nieuwe bandjes kunnen er wel bij :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

kazzzdafke schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Mij levert die kunst juist een hoop plezier op ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Stacheldraht schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Mij levert die kunst juist een hoop plezier op ;) :)
Mja mij dus niet. Ik wil geen moto waar ik geen vertrouwen in heb. Met een ei in je broek zitten omdat de motor niet in orde is, is wat anders dan ervaring hebben en moeten anticiperen op onvoorziene omstandigheden.

Motorrijden is voor mij de bochten aansnijden, lekker uit accelereren. Alles in een vloeiende lijn op een ontspannende manier.
Das heel iets anders dan op je bek gaan of net niet, tegen een lage snelheid, omdat je materiaal niet in orde is.

[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 04-08-2016 12:02 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Even iets anders, waarom is deze prachtige machine nu niet in Europa te koop :(

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CB400%20Super%20four%2005%20%201.jpg

* Stacheldraht heeft een CB1 gehad en zou zo graag 400cc 4 cylinders weer terug zien in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Stacheldraht schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:03:
Even iets anders, waarom is deze prachtige machine nu niet in Europa te koop :(

[afbeelding]

* Stacheldraht heeft een CB1 gehad en zou zo graag 400cc 4 cylinders weer terug zien in Europa :)
Mooie bike, maar waarom 4 cilinders? (of - wat is het voordeel van 4 kleine cilinders tegen twee iets minder kleine)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Dryhte schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Mooie bike, maar waarom 4 cilinders? (of - wat is het voordeel van 4 kleine cilinders tegen twee iets minder kleine)
Die 400cc 4 cilinders hebben een enorme snelheidsbeleving door de hoge toerentallen die ze kunnen draaien. En verder kun je door het gewicht heerlijk gooien en smijten met die motoren. Zo'n motor is heel veel fun :) Een paar voorbeelden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zou de beleving van zo'n hoogtoerige jaren 80/90 400cc 4cilinder nog te maken zijn met de huidige emissienormen?

Het kan nog een stuk mooier trouwens, vooral Honda was daar vroeger zeer sterk in. RC166, 250cc 6cilinder:

:9~

Of een Kawasaki ZX2R:

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 04-08-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Zoals ik het begreep, zorgden grotere (en dus minder) cilinders voor meer koppel... Klopt dat? Heb je met dit soort moto's met mini cilindertjes dan geen gebrek aan koppel? Of zie ik 't helemaal mis?

Trouwens, @Chakotay, die ZX-2R is echt wel een geweldig mooi stuk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 04-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dryhte schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:43:
Zoals ik het begreep, zorgden grotere (en dus minder) cilinders voor meer koppel... Klopt dat? Heb je met dit soort moto's met mini cilindertjes dan geen gebrek aan koppel? Of zie ik 't helemaal mis?
Met grote cilinders heb je inderdaad meer koppel, voornamelijk in de lagere toeren. Daarom draaien de blokken met kleine cilindertjes ook bizar hoge toerentallen van richting de 20k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Met grote cilinders heb je inderdaad meer koppel, voornamelijk in de lagere toeren. Daarom draaien de blokken met kleine cilindertjes ook bizar hoge toerentallen van richting de 20k :)
Denk niet dat het "daarom" (om gebrek aan koppel te compenseren) is, maar simpelweg omdat het met kleine cilinders mogelijk is: hoe kleiner de cilinder, hoe minder massa-traagheid, hoe hoger toerental het geheel aankan. Ze zetten geen red-line op je toerenteller/begrenzer omdat ze dat een mooie waarde vinden om jou af te kappen, maar omdat 't technisch niet meer jofel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35

charrel

Cortisol4life..

Koppel blijft grotendeels gelijk tussen 2 en 4 cilinders met dezelfde cilinderinhoud. De manier waarop het koppel afgegeven wordt daar zit het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Koppel is sowieso overrated :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Trek jij nooit zware aanhangers achter je motor? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Ethirty

Who...me?

Toeren ook :+

Toch heb ik liever koppel dan pk's :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Toch heb ik liever koppel dan pk's :9
Geef mij maar meer pk's. Meer vermogen = meer koppel op je achterwiel ;) Boeit geen flikker dat 't koppel aan je krukas wat lager is, want versnellingsbak! :)

En start de koppel vs vermogen-discussie! :D :+ *Rent*
Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Trek jij nooit zware aanhangers achter je motor? :P
'k Heb geen lelijke Goldwing :N

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 04-08-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
kazzzdafke schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Ah heb ik dat gezegd dan??
Alleen plezier op splinternieuw machine?
ik doelde meer op het feit dat er met de leeftijd van een machine meerdere gebreken en tekortkomingen komen zoals vering die verslijt, banden verslijten etc. etc. en dat dat niet perse af hoeft te doen aan het plezier.

je past je rijstijl aan aan de middelen die je hebt. dat zal ongetwijfeld invloed hebben op de fun maar mag m.i. het plezier in rijden niet beperken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Reloader schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

ik doelde meer op het feit dat er met de leeftijd van een machine meerdere gebreken en tekortkomingen komen zoals vering die verslijt, banden verslijten etc. etc. en dat dat niet perse af hoeft te doen aan het plezier.

je past je rijstijl aan aan de middelen die je hebt. dat zal ongetwijfeld invloed hebben op de fun maar mag m.i. het plezier in rijden niet beperken
Koop je een nieuwe motor als de banden versleten zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Osiris schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Geef mij maar meer pk's. Meer vermogen = meer koppel op je achterwiel ;) Boeit geen flikker dat 't koppel aan je krukas wat lager is, want versnellingsbak! :)

http://www.azquotes.com/quote/1058443

Koppel maakt een blok soepel, power heb je alleen hoog in de toeren wat aan.
dus voor een circuitbike waar je hoog in de toeren kan blijven hangen is power beter.. maar op een straatfiets heb je meer aan koppel onderin..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

dat hoop ik niet dan is de lol er zo vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Chakotay schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Geen motor, maar ik heb weleens een andere auto gekocht omdat de banden versleten waren :P
Voor de rest was ik er ook wel een beetje op uitgekeken, maar toch :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Ah, vandaar dat de MT-serie zo slecht loopt. Niemand wil koppel. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

ToolkiT schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:29:
[...]
dus voor een circuitbike waar je hoog in de toeren kan blijven hangen is power beter.. maar op een straatfiets heb je meer aan koppel onderin..
Vandaar dat ik m'n Zero SR zo lekker vind rijden. Slechts 67 pk, maar wel 144 Nm koppel.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
antonboonstra schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

Vandaar dat ik m'n Zero SR zo lekker vind rijden. Slechts 67 pk, maar wel 144 Nm koppel.
Damn, 144Nm is echt heel erg veel. Zelfs mijn RC8 met V-Twin van 1145cc zit daar onder met 125Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is electrische motort he ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat weet ik. Dan nog is het meer dan ik had verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Damn, 144Nm is echt heel erg veel. Zelfs mijn RC8 met V-Twin van 1145cc zit daar onder met 125Nm.
Mijn 1400cc 4-cilinder heeft ook 125nm. En iets van 110pk geloof ik.. voor de luie mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:22:
[...]

Mijn 1400cc 4-cilinder heeft ook 125nm. En iets van 110pk geloof ik.. voor de luie mensen :P
Terug schakelen omdat je vermogen nodig hebt is nooit nodig. Vind dat zelf ook wel prettig rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb een heeeele tijd terug een keer beloofd een rondritje te maken van mijn tourrondje door het mooie Groningse Reitdiep.

Ik ga zondag even te touren na de gamma racingday. Ter ere daarvan even een route in elkaar gebakken.

Het is nog in concept :P je zal ook een aantal keren langs hetzelfde stukje komen. Wat overigens een geniaal bochtenweggetje is.

Misschien dat er mensen zijn die hem leuk vinden om een keer te rijden. Ik heb hem zelf dus nog niet uitgeprobeerd. Er zit geen 1 recht stuk in deze route. Ook zitten er vele kleine boeren landweggetjes in. Aangepast weggedrag is dus wel op zijn plaats hier en daar.

Veel plezier! https://www.myrouteapp.com/route/open/168328

Dit is de XL versie. Er is ook een M en L versie. Respectievelijk 1u37m en 2u17m.

Er is ook nog een mooi weggetje van Noordhorn naar Oldehove. Die wou ik er nog in bakken maar dan wordt hij of te lang of je gaat wel erg veel rondjes rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Proqzor op 04-08-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
Vandaag stalling geregeld door de motor, morgen rijbewijs ophalen en zaterdag naar een mooie Z800 kijken uit 2013 met 5000km uiterlijk was top (was al langs geweest) nu alleen nog de "feeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Proqzor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:51:
Ik heb een heeeele tijd terug een keer beloofd een rondritje te maken van mijn tourrondje door het mooie Groningse Reitdiep.

Ik ga zondag even te touren na de gamma racingday. Ter ere daarvan even een route in elkaar gebakken.

Het is nog in concept :P je zal ook een aantal keren langs hetzelfde stukje komen. Wat overigens een geniaal bochtenweggetje is.

Misschien dat er mensen zijn die hem leuk vinden om een keer te rijden. Ik heb hem zelf dus nog niet uitgeprobeerd. Er zit geen 1 recht stuk in deze route. Ook zitten er vele kleine boeren landweggetjes in. Aangepast weggedrag is dus wel op zijn plaats hier en daar.

Dit is de XL versie. Er is ook een M en L versie. Respectievelijk 1u37m en 2u17m.

Er is ook nog een mooi weggetje van Noordhorn naar Oldehove. Die wou ik er nog in bakken maar dan wordt hij of te lang of je gaat wel erg veel rondjes rijden.
Aduard - warfhuizen opgenomen in je route? Die is echt fijn :)

Heeeel misschien wil ik wel met je meerijden. Weet nog niet hoe laat ik terug ben van de racing days :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren deze gekregen, 7500mAh powerbank met startkabels. Mooi kompact dingetje, niet veel groter dan een flinke smartphone. Handig voor onder het zadel op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
418O2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:46:
[...]

Aduard - warfhuizen opgenomen in je route? Die is echt fijn :)

Heeeel misschien wil ik wel met je meerijden. Weet nog niet hoe laat ik terug ben van de racing days :)
Haha ja die zit er zeker in. Dat is echt een geniale weg. Van Garnwerd naar Winsum heb je ook zo'n mooie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 09:54
Chakotay schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:29:
Gisteren deze gekregen, 7500mAh powerbank met startkabels. Mooi kompact dingetje, niet veel groter dan een flinke smartphone. Handig voor onder het zadel op vakantie :)
Heb die dingen al een paar keer zien voorbij komen hier.
Ik snap niet goed waarom je dat zou nodig hebben, en al zeker niet op vakantie.
Ik was altijd van in de veronderstelling als je veel kilometers rijdt, je batterij dan goed zal opladen.
Dus op vakantie rijd je veel kilometers en zou je dit toch niet nodig moeten hebben?

Explain :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Anoshky schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Heb die dingen al een paar keer zien voorbij komen hier.
Ik snap niet goed waarom je dat zou nodig hebben, en al zeker niet op vakantie.
Ik was altijd van in de veronderstelling als je veel kilometers rijdt, je batterij dan goed zal opladen.
Dus op vakantie rijd je veel kilometers en zou je dit toch niet nodig moeten hebben?

Explain :+
Meer voor de zekerheid :) De RSV heeft een nogal Italiaanse stroomvoorziening, waardoor hij moeite heeft met starten als de accu niet perfect vol is. Perongeluk een nachtje op het parkeerlicht laten staan of de navigatie aangesloten laten is al genoeg om de volgende ochtend voor problemen te zorgen. Thuis vang ik dat af door hem 's nachts altijd aan de druppellader te laten staan, maar op vakantie is er niet altijd een stopcontact in de buurt.

Ja, de stroomvoorziening voor de navigatie moet ik nog eens omleggen zodat deze over het contactslot geschakeld zit...

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 05-08-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is niet om de motoraccu op te laden, maar om die batterypack op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:51:
Het is niet om de motoraccu op te laden, maar om die batterypack op te laden.
Beide niet :P Het werkt als een soort noodaccu, om te kunnen starten terwijl je accu plat is.

(al zit er wel een 12V-plug bij om de powerbank via een aansteker-aansluiting in de auto/motor op te kunnen laden, maar dat ik niet mijn doel ervoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Serieus? Met 7500 mah? Moet die accu niet al te leeg zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:03:
Serieus? Met 7500 mah? Moet die accu niet al te leeg zijn zeker?
Ik verbaasde me ook dat het kan... Blijkbaar wel :P De hoge stroom voor het starten is ook maar een paar seconden nodig, volgens de handleiding moet je hem direct na het starten loskoppelen om overbelasting te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit vraagt om een test he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Vanochtend gedaan, werkte :P

Ik had er al eerder ervaring mee, toen ik een proefritje met mijn huidige auto (Alfa 156 1.8) deed stond deze halverwege met een platte accu. Garage gebeld, de monteur kwam ook met zo'n ding aan waarop ik hem met een WTF-blik aankeek. Maar het werkte, en sindsdien wilde ik ook zo'n apparaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, met een lege accu ook? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De optimate gaf 2 lampjes aan (van de 5) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Proqzor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:51:

Ik woon in Aduard en zou best even mee willen rijden op m'n E-bike. De Zuiderweg tussen Ezinge en Den Ham is trouwens ook leuk. Soms wat grind, maar heerlijke bochtjes.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

* Stacheldraht staat op het punt om een: TomTom Rider 40 West-Europa te kopen.

Heeft Iemand nog goede argumenten om van deze aankoop af te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Stacheldraht schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:22:
* Stacheldraht staat op het punt om een: TomTom Rider 40 West-Europa te kopen.

Heeft Iemand nog goede argumenten om van deze aankoop af te zien?
Ik begreep altijd dat een Garmin betere routes bepaalt voor op de motor als een TomTom.
En ik weet zeker dat de Garmin's ook zelf gemaakte routes kan importeren etc. kan TomTom dit ook?
Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.