Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.197 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Streskip schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:56:
[...]
Nog tips voor schoonmaak spul voor op de velgen? Vroegah goot ik gewoon wat diesel over me brommer velgen, het vuil liep er zo van af. Er is vast een betere optie? :)
WD40, lampenolie of Dasty :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10 06:57
Dasty zou ik niet gebruiken, erg agressief. Mocht je het toch gebruiken erg goed afspoelen :Y Gebruik zelf altijd lampenolie, werkt super!

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lampenolie gebruik ik ook altijd. Werkt perfect en kost vrijwel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Rickz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:54:
Dasty zou ik niet gebruiken, erg agressief. Mocht je het toch gebruiken erg goed afspoelen :Y
Hoe kom je daar bij? Heb ik nog nooit gehoord (of gemerkt) :? Sowieso altijd alles afspoelen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Martin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:59:
[...]

Hoe kom je daar bij? Heb ik nog nooit gehoord (of gemerkt) :? Sowieso altijd alles afspoelen natuurlijk :P
Update 2: de beschermende laag op mijn aluminium achterbrug is aangetast

[ Voor 3% gewijzigd door Rickz op 23-03-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Zo, vandaag voor het eerst op deze motor naar m'n werk gegaan. Het is me gisteren gelukt de Kriega US20 te bevestigen op m'n motor. Heerlijk.
Zalige zak die Kriega US20 he!
Ik doe al 3 jaar woon-werk met mijne, echt iets geweldig :-).
100% waterdicht en echt enorm stevig.

Ik hang hem tegenwoordig wel haaks op mijn buddy seat ipv met de lengte van het zadel mee.
Ik kreeg hem teveel in mijn rug geduwd dan of ik moest het echt hard aanspannen (faliekant voor de laptop die erin zit).
Als die helemaal vol zit is dit geen probleem maar zo half met een laptop heb ik het wel. Mocht je dit ook hebben is het erop hangen zoals de US30 in de prentjes, dus haaks, een oplossing ;-).

Om ook bij te springen over het ruitjes en turbulenties.
Ik heb recent ook irritaties gehad met een kapotte Schubert C3 Pro en hierdoor ook aan mijn windscherm geprutst.
Normaal is inderdaad de beste manier een zo laag mogelijke ruit zodat de turbulenties niet op je helm eindigen.
Op sportmoto's ben ik het met die uitspraak niet eens. Daar vind ik een double bubble echt wel handig.
Gewoon al omdat je dan stabieler zit op je moto bij hoge snelheden. De rijwind beïnvloed je minder tijdens het sturen.
Mijn triumph sprint ST heeft nu een double bubble van MRA en hier ben ik wel enorm tevreden van.
Ik had voordien het 2 cm hogere MRA scherm dan het standaard en dit was wel goed (tot de kapotte Schubert).
Met de vriendin achterop wobbelt mijn hoofd wel super hard en dit heb ik met de double bubble niet.
Ik lig wel veel zwaarder op mijn polsen met de double bubble.

Algemeen:
Afhankelijk waar de luchtstroom je raakt kies je voor een hoger scherm zodat de wind volledig over je helm gaat of een lager scherm zodat het ver genoeg onder je helm je raakt.
Dit is dus persoon (lengte) en moto afhankelijk en is geen algemeen antwoord op.
Je kan altijd bij je dealer eens polsen of die een ander scherm heeft liggen, dit is vaak het geval als je bij je eigen merkdealer gaat. Dan kan je eens proberen.

Uit mijn ervaring:
Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer er onder het scherm geen opening gelaten is, de turbulenties altijd erger gaan zijn.
En de stilste ritten zijn op naked bikes waar er niets turbulenties aan het creeëren is :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
...het spul is ook niet gemaakt om mee in te weken maar om mee schoon te maken, staat zelfs op de fles dat je goed moet naspoelen 8)7 Als er dus een "zeempje" achterblijft heb je niet goed nagespoelt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Martin op 23-03-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Martin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:11:
[...]

...het spul is ook niet gemaakt om mee in te weken maar om mee schoon te maken, staat zelfs op de fles dat je goed moet naspoelen 8)7 Als er dus een "zeempje" achterblijft heb je niet goed nagespoelt :P
Ik geef alleen aan dat ik het niet zou gebruiken omdat ik het te agressief vind. Daarnaast werkt lampenolie gewoon perfect op de velgen (beter dan dasty is mijn ervaring).

Heb het ook uit bekende kring gezien dat mensen lak van de motor afpoetsten bij het gebruik van dasty, vette nogo 'voor mij' dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 15:52
Rickz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Ik geef alleen aan dat ik het niet zou gebruiken omdat ik het te agressief vind. Daarnaast werkt lampenolie gewoon perfect op de velgen (beter dan dasty is mijn ervaring).

Heb het ook uit bekende kring gezien dat mensen lak van de motor afpoetsten bij het gebruik van dasty, vette nogo 'voor mij' dus :)
wasbenzine... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Winkiller

De Mopperpot

maartend schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:55:
Heya.

Denk dat ik maar op zoek ga naar een prettig geprijsde, 2de hands motor-gps apparaat.

Er zijn er natuurlijk 2;
TomTom Rider en de Garmin Zumo.
Zumo kan ik zelf updaten met OSM kaarten, dus dan heb ik nieuwe kaarten.

En om te beginnen is Benelux voldoende.

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen?
Ik heb sinds een jaar of 3 een Garmin Zumo 350LM, hij kan erg veel.
Zoveel dat ik het spoor wel eens bijster ben, maar dat ligt meer aan mij denk ik. ;)
Ook het programma Garmin Basecamp ben ik nog steeds niet de baas, maar er kan veel.
NicoVermeir schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:
gisteren cadeautje van het vrouwke gekregen, Honda Black Widow met 12000km. mogen hem vrijdag gaan oppikken in de garage *O*
Wow dat is een leuk cadeau...ik hoop voor je dat het volgende week mooi weer wordt. :Y

[ Voor 17% gewijzigd door Winkiller op 23-03-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:48
DaemonAngel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Zalige zak die Kriega US20 he!
Ik doe al 3 jaar woon-werk met mijne, echt iets geweldig :-).
100% waterdicht en echt enorm stevig.

Ik hang hem tegenwoordig wel haaks op mijn buddy seat ipv met de lengte van het zadel mee.
Ik kreeg hem teveel in mijn rug geduwd dan of ik moest het echt hard aanspannen (faliekant voor de laptop die erin zit).
Als die helemaal vol zit is dit geen probleem maar zo half met een laptop heb ik het wel. Mocht je dit ook hebben is het erop hangen zoals de US30 in de prentjes, dus haaks, een oplossing ;-).
Voor woon-werk heb ik een laptop, schoenen en een broek in die tas, dan zit ie aardig vol. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HJXlIGeCBIZCydVo1YeuIXwh/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hoe zo'n grote laptop en schoenen passen in een US20? Ik gebruik nu nog een (enorme) koffer waar ik mijn rugtas in doe, daar kan ik dan mijn 17 inch laptop en werkschoenen (plus lunch en andere kleine dingen) in kwijt, maar als ik het ook allemaal kwijt kon in een US20 doe ik dat liever. Beetje prijzig om de gok te wagen, dus als iemand daar wat zinnigs over kan zeggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Martin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:52:
Hoe zo'n grote laptop en schoenen passen in een US20? Ik gebruik nu nog een (enorme) koffer waar ik mijn rugtas in doe, daar kan ik dan mijn 17 inch laptop en werkschoenen (plus lunch en andere kleine dingen) in kwijt, maar als ik het ook allemaal kwijt kon in een US20 doe ik dat liever. Beetje prijzig om de gok te wagen, dus als iemand daar wat zinnigs over kan zeggen...?
Een 13" laptop, flinke schoenen van ecco, een spijkerbroek en toiletspullen (deo, eau de toilette, wax etc) passen prima in de US20.

Als je in de buurt van Hoofddorp of Utrecht woont, dan mag je best komen passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Voor woon-werk heb ik een laptop, schoenen en een broek in die tas, dan zit ie aardig vol. :)

[afbeelding]
Is dat een beetje makkelijk te monteren/bevestigen achterop de blade? Of moet je daar nog trucjes voor uithalen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de toeristen die graag in Luxemburg rijden: de flitspalen zijn actief en flitsen in beide richtingen.

https://www.google.com/ma...zOnBmehqor9Q.kRge8V1ZQTis

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
cbr600f4i schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Is dat een beetje makkelijk te monteren/bevestigen achterop de blade? Of moet je daar nog trucjes voor uithalen?
Dat hangt een beetje af van hoe dat gedeelte onder je seatcover is. Op mijn Thundercat was het erg makkelijk, op de R6 iets moeilijker en op de CBR600RR was het al een stuk lastiger.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/txLjjJdVa3LN4XkH5efXWgW7/medium.jpg
R6...

Je moet gewoon vier lusjes zien te bevestigen onder je seatcover. Ik zal vanavond wel foto's van m'n huidige setup plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Dat hangt een beetje af van hoe dat gedeelte onder je seatcover is. Op mijn Thundercat was het erg makkelijk, op de R6 iets moeilijker en op de CBR600RR was het al een stuk lastiger.

[afbeelding]
R6...

Je moet gewoon vier lusjes zien te bevestigen onder je seatcover. Ik zal vanavond wel foto's van m'n huidige setup plaatsen.
Ben benieuwd, ik vermoed dan bijna hetzelfde, ik zag je 600 voor een 1000 aan. Ik heb een 1000RR, mijn vorige 600F die had dan weer handige pootjes onder het zadel. De tas die ik heb heeft een spin en krijg ik niet bevestigd op de 1000RR.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]
Sta je daar nu zonder sleutels? :+

Je hebt ze al weer zie ik :9

[ Voor 5% gewijzigd door Rickz op 23-03-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Ik vond het bevestigen redelijk gemakkelijk gaan op mijn triumph sprint ST.
Zadel eraf. De lange riemen rond 1 van de frame buizen en aanspannen zodat enkel het topje onder het zadel uitsteekt en klaar. En ik heb geen ruimte daaronder want mijn uitlaat loopt onder mijn zadel. Wat gefrunnik om het riempje onder de framebuis te duwen doordat de heatcover er vlak tegen zit maar duurde geen 10 minuten.
Nu zit het daar al 3 jaar zonder problemen.

Zoals de naam het zegt is de US20 een 20 liter zak. Doordat het echt een zak is kan je 100% gebruik maken van die 20 liter.
Ik heb wel een 14" laptop maar die ik meeneem altijd (al past mijn 15" er ook in).
Geen idee hoe dit zit voor een 17" laptop.
Desnoods bestel je het online en dan kan je het terugsturen of neem je al je stuff mee naar de winkel om het te passen.
Hetgeen jij beschrijft past daar perfect in normaal.

Btw, mijn topkoffer is crap. Hetgeen ik nu in mijn US20 doe paste niet in mijn topkoffer van de triumph sprint. Echt een waardeloos ding. Die ingenieur/ontwerper zouden ze verplicht moeten laten reizen altijd met alleen zijn crap koffers. Echt f*** belachelijk. Het ding is ook dubbel zo groot as mijn vorige givi koffer. Een helm? No way. Dus het kan goed zijn dat al je stuff vlot in de US20 past. En anders de US30 he :).
Vermits in mijn zijkoffers ook geen helm past (rot rommel van triumph dat) gebruik ik eig bijna altijd mijn kriega tas en tanktas. Alleen als de vriendin mee is gebruik ik de zijkoffers.
Voor solo trips met veel stuff stack ik de US30 en US20. Super chill :-).
Zalige is dat je ook totaal geen windvanger aan het spelen bent zoals met een topkoffer en je moto is niet breder zoals met zijtassen. De handeling van de moto wordt ook amper beïnvloed doordat het zo dicht tegen je zit. Echt geweldig vind ik ze :-). Zeker het geld waard!

@Sylversterrr: ja bij jouw licht het echt hoger op de buddy seat. Mijn zadel is net wat anders waardoor het dichter tegen mijn rug aanligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ter illustratie mijn huidige topkoffer, hepco&becker junior flash 55:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/l_hepco-becker-topkoffer-junior-tc-55-flash-zilver-n-2.jpg
55 liter, passen gemakkelijk 2 helmen in. Leuk voor motorvakantie, maar woon-werk is zo af en toe een beetje meh met zo'n ding :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:56:
[...]
Nog tips voor schoonmaak spul voor op de velgen? Vroegah goot ik gewoon wat diesel over me brommer velgen, het vuil liep er zo van af. Er is vast een betere optie? :)
Lampenolie van de Action, werkt subliem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Een 13" laptop, flinke schoenen van ecco, een spijkerbroek en toiletspullen (deo, eau de toilette, wax etc) passen prima in de US20.

Als je in de buurt van Hoofddorp of Utrecht woont, dan mag je best komen passen. :)
Als ik het goed zie dan kan je de US20 ook aan de handvatten vastmaken voor de duopassagier. Erg handig, ik laat de rugzak n.a.v. de reacties hier achterwege en ga een Kriega bestellen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
ephymerous schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Als ik het goed zie dan kan je de US20 ook aan de handvatten vastmaken voor de duopassagier. Erg handig, ik laat de rugzak n.a.v. de reacties hier achterwege en ga een Kriega bestellen :)
Goede keuze!

Iets dergelijks is altijd een betere keuze dan een rugzak.
Buiten dat een rugzak vermoeiender is bij het rijden, is het ook een groter risico mocht je vallen. Harde objecten duwen recht op je rug, je kan blijven haken met 1 van de strap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ephymerous schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Dat kan ook inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-10 10:42
DaemonAngel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:48:
[...]

Goede keuze!

Iets dergelijks is altijd een betere keuze dan een rugzak.
Buiten dat een rugzak vermoeiender is bij het rijden, is het ook een groter risico mocht je vallen. Harde objecten duwen recht op je rug, je kan blijven haken met 1 van de strap...
Dat dus; precies de reden dat ik een US30 heb aangeschaft; werd het rijden met een rugzak beetje beu (helemaal met grote(re) werklaptop erin)

ook lekker als je een paar daagjes weggaat, groot genoeg voor een lang weekend :)

Of ik dit jaar de 5 dagen Italie ook ga redden met alleen de US30 weet ik nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dasty zou ik niet gebruiken, erg agressief. Mocht je het toch gebruiken erg goed afspoelen :Y Gebruik zelf altijd lampenolie, werkt super!
Ik ben het met je eens. Dasty is agressief spul. Daarnaast is het een ontvetter. Als je dat op je velgen spuit, is er een grote kans dat het ook over je banden loopt. Daardoor kunnen je banden ook sneller uitdrogen. Misschien is dat bij een auto minder snel een probleem, omdat je op de wang van je band spuit en niet op het loopvlak. Maar bij motorbanden loopt de wang al snel over in het rijvlak. Heb daar geen fijn gevoel bij.

Overigens, uit ervaring kan ik aangeven dat bandenshine (bv van Meguiars) prachtig staat op je motorbanden. Worden de banden eenmaal warm, dan gaat dat spul smeren en dan komt het op je loopvlak terecht met alle gevolgen van dien. Kortom, bandenshine zou ik afraden. Niemand heeft het hier over bandenshine, maar mocht je het overwegen: doe het niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een US10 en US20 en ik zou niet meer anders willen en supertassen voor recreatief en woon/werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Imperial_Master schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:15:
[...]
Of ik dit jaar de 5 dagen Italie ook ga redden met alleen de US30 weet ik nog niet..
Ik ga eind juni 4 weken weg, en ben van plan om naast m'n US20 nog een US30 te kopen. 50l zou wel genoeg moeten zijn. :) Heel misschien koop ik er nog een US10 bij, maar dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Ik ga eind juni 4 weken weg, en ben van plan om naast m'n US20 nog een US30 te kopen. 50l zou wel genoeg moeten zijn. :) Heel misschien koop ik er nog een US10 bij, maar dat zie ik dan wel.
US10 vond ik wat te klein om nuttig te zijn.
Verder heb ik mijn tanktas nog voor zaken die ik bij de hand nodig heb.
Normaal is voor mij 50 liter meer dan genoeg.
Zeker omdat de tanktas ook nog liter toevoegen en schone kleren, pf wie heeft dat nodig op de moto :p.

Bij kamperen met de moto mss niet maar dit heb ik nog niet gedaan (al zou ik het wel graag eens doen :-) ).
Maar kamperen is een activiteit voor met de hond momenteel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jullie hebben me overtuigd, dit weekend even een Kriega van 20 liter halen bij het Motorkledingcentrum in Zoeterwoude. :P Of toch 30...

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 23-03-2016 16:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DaemonAngel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:52:
[...]

US10 vond ik wat te klein om nuttig te zijn.
Verder heb ik mijn tanktas nog voor zaken die ik bij de hand nodig heb.
Normaal is voor mij 50 liter meer dan genoeg.
Zeker omdat de tanktas ook nog liter toevoegen en schone kleren, pf wie heeft dat nodig op de moto :p.

Bij kamperen met de moto mss niet maar dit heb ik nog niet gedaan (al zou ik het wel graag eens doen :-) ).
Maar kamperen is een activiteit voor met de hond momenteel :).
Je hebt gelijk. Ik heb ook nog een (simpele) tanktas.
CodeCaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:54:
Jullie hebben me overtuigd, dit weekend even een Kriega van 20 liter halen bij het Motorkledingcentrum in Zoeterwoude. :P Of toch 30...
Hangt af van wat je allemaal wil vervoeren. De US20 is al behoorlijk ruim. Een US30 zou in mijn geval te ruim zijn voor woonwerkverkeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 23-03-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sylvesterrr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:17:
Hangt af van wat je allemaal wil vervoeren. De US20 is al behoorlijk ruim. Een US30 zou in mijn geval te ruim zijn voor woonwerkverkeer.
Voor woon-werk wat schoenen en eten en drinken, en voor weekendjes weg nog wat kleding, cosmetica en spray/olie voor de motor erbij. Dat laatste kun je natuurlijk ook onderweg kopen...

Misschien koop ik ze wel allebei. :P

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 23-03-2016 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
De foto's...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PswAZyLuneA95AUsNrYY8pEC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KTXk0Tb8Ff3ohCmgF8hW8hSH/medium.jpg

De lussen moet ik nog fatsoenlijk wegwerken zodat ik de seat cover makkelijk eraf en erop kan leggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 10:33

André

Analytics dude

Haal net mijn motor (Kawa zzr 600 '94) uit de garage. Ik had er vorig jaar al niet heel veel op gereden, en nu voelde alles wel heel erg stroef. Het was starten en lopen (zit nieuwe accu in), maar beide remmen liepen enorm aan. Met een schroevendraaier heb ik wat speling kunnen krijgen zodat de motor te verplaatsen was.

Wat kan dit zijn? Te oude of ingedikte remvloeistof?

Toen ik weg wilde rijden (voor een 100 meter rondje stapvoets) sloeg hij steeds af, ik ben ook geen meter vooruit gekomen. Het leek wel of de versnellingsbak vast zat. Hij wil wel in de 1 maar niet naar 2,3,4,5. Is de bak nu af, of zal er stroperige olie inzitten oid?

[ Voor 3% gewijzigd door André op 23-03-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eerder de zuigers die vast zitten. Remstof en andere meuk koekt gewoon aan op de zuigers. Even de remklauw er af halen en de zuigers schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
André schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:57:
Haal net mijn motor (Kawa zzr 600 '94) uit de garage. Ik had er vorig jaar al niet heel veel op gereden, en nu voelde alles wel heel erg stroef. Het was starten en lopen (zit nieuwe accu in), maar beide remmen liepen enorm aan. Met een schroevendraaier heb ik wat speling kunnen krijgen zodat de motor te verplaatsen was.

Toen ik weg wilde rijden (voor een 100 meter rondje stapvoets) sloeg hij steeds af, ik ben ook geen meter vooruit gekomen. Het leek wel of de versnellingsbak vast zat. Hij wil wel in de 1 maar niet naar 2,3,4,5. Is de bak nu af, of zal er stroperige olie inzitten oid?
Heb je het wel warm laten draaien voordat je ging rijden? Het is verstandig om de boel ff goed te wassen en in te spuiten met silicone spray voor alle extern bewegende delen. Daarnaast is het inderdaad verstandig om je remklauwen schoon te maken zoals Pilatus ook al zegt. Nieuwe benzine kan ook helpen als dat ding nerveus draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ook weer niet moeilijker doen dan dat het is. Je kan het prima gebruiken om schoon te maken. Daarna de tuinslang erop om af te spoelen en er is echt niets aan de hand hoor. Ook verdund voor andere delen kan je het prima gebruiken. Een motor kan wel wat hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:46

Ardana

Mens

Nou, de verkoop van de motor verloopt écht voor geen meter: er zijn wel belangstellenden, maar iedereen haakt af nog voordat ze een proefrit gemaakt hebben, omdat ze net iets beters gevonden hebben (minder km op de teller, iets jonger bouwjaar). :'(

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:07:
Nou, de verkoop van de motor verloopt écht voor geen meter: er zijn wel belangstellenden, maar iedereen haakt af nog voordat ze een proefrit gemaakt hebben, omdat ze net iets beters gevonden hebben (minder km op de teller, iets jonger bouwjaar). :'(
Koffers los verkopen en dan de motor voor een vaste prijs van 475 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

cyntax schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Heb je het wel warm laten draaien voordat je ging rijden? Het is verstandig om de boel ff goed te wassen en in te spuiten met silicone spray voor alle extern bewegende delen. Daarnaast is het inderdaad verstandig om je remklauwen schoon te maken zoals Pilatus ook al zegt. Nieuwe benzine kan ook helpen als dat ding nerveus draait.
Ja, hij stond al een kwartiertje te pruttelen, hij was al warm zat. Ik heb maar een werkplaatsafspraak gemaakt met een lokale motormonteur. Ik vertrouw het niet, eerst maar eens een flinke beurt er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:51
Je kan hem ook bij veerman motoren brengen. Ik heb daar mijn k1100 ingeruild voor 550 euro, en er mistte een spiegel en de gehele voorkap zat vol met scheuren. Ik weet niet wat hij voor die van jou geeft, maar ik was heel blij met die prijs gezien de staat van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:55
André schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:22:
[...]

Ja, hij stond al een kwartiertje te pruttelen, hij was al warm zat. Ik heb maar een werkplaatsafspraak gemaakt met een lokale motormonteur. Ik vertrouw het niet, eerst maar eens een flinke beurt er tegenaan.
Verstandig. Welke ga je heen? Motoport?

We moeten binnenkort maar eens een Groningen rit organiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

418O2 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:15:
[...]

Verstandig. Welke ga je heen? Motoport?

We moeten binnenkort maar eens een Groningen rit organiseren :)
Motoport Assen inderdaad, ben benieuwd wat ze vinden.
Ritje Groningen klinkt leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Jelte schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:31:
[...]
turbulentie en ruitjes zijn zeer persoonlijk, blijkt ook nu maar weer. Ik rij op een div 900 en heb met de originele ruit nergens last van.
De 900 is beduidend groter dan de 600. Daar had het ruitje vrij weinig zin. Misschien is de beleving van turbulentie persoonlijk, maar het is gewoon een natuurkundig fenomeen, en het is er of het is er niet. Of je er last van hebt, kan van je lengte af hangen. Maar ook van je helm. Achter de vensterbank van de GSA zit ik ook lekker uit de wind (op een van de hogere standen), maar zoals ie nu staat, kan ik enorme last van turbulentie krijgen als er een motor precies voor me rijdt (of een stationwagon en bepaalde busjes). Dan kan ik mijn hoofd gewoon niet stil houden. De wind/turbulentie lijkt dan over het ruitje heen te gaan en me dan alsnog te pakken. Komt misschien ook door het extra flapje dat er op zit. Nog niet geprobeerd zonder.

Dat zal je op een naked ook hebben. Het gaat bij mij ook prima achter het gros van de auto's, maar bepaalde types hebben gekke vormen oid waardoor er 'vuile lucht' achter ze ontstaat. Een goede aerodynamisch gevormde helm kan een boel schelen moet ik zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:57
Dat is een verrassing :+ zx6r uit 2005
tdw schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Wat een prachtige hond O+
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Beavbusi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:15:
[...]

Je kan hem ook bij veerman motoren brengen. Ik heb daar mijn k1100 ingeruild voor 550 euro, en er mistte een spiegel en de gehele voorkap zat vol met scheuren. Ik weet niet wat hij voor die van jou geeft, maar ik was heel blij met die prijs gezien de staat van de motor.
Daar kun je hem iig niet aanbieden via de site: daar accepteert hij enkel motoren tot 100.000 km op de teller. Maar ik zal eens bellen :)

Hoewel prijs voor inruil natuurlijk altijd hoger ligt dan prijs voor inkoop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 24-03-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ardana schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:18:
[...]

Daar kun je hem iig niet aanbieden via de site: daar accepteert hij enkel motoren tot 100.000 km op de teller. Maar ik zal eens bellen :)

Hoewel prijs voor inruil natuurlijk altijd hoger ligt dan prijs voor inkoop ;)
Op deze site? http://www.swiftmotoren.nl/ Volgens mij maakt het hem niet zoveel uit. Hij doet veel snelle handel, ik heb goede ervaringen met de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Hooglander1 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Ook weer niet moeilijker doen dan dat het is. Je kan het prima gebruiken om schoon te maken. Daarna de tuinslang erop om af te spoelen en er is echt niets aan de hand hoor. Ook verdund voor andere delen kan je het prima gebruiken. Een motor kan wel wat hebben.
Heb met eigen ogen gezien dat iemand de lak van zijn motor af heeft gepoetst (naar langdurig dasty gebruik). Voor mij geen dasty, wat jullie doen moeten jullie zelf weten alleen raad ik het af :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie heeft er hier tips voor een goede topkoffer?

M’n Honda staat bij de dealer omdat ‘ie gisteren niet wilde starten en nu heeft mijn leenmotor een mooie topkoffer. Bij het boodschappen doen bleek dat ik daar dus dingen in kon stoppen. Dat is handig; mijn rugzak was toch iets meer beperkt.

Nu kan ik Honda koffers bestellen, maar de dealer vertelde mij: “Die worden ook gewoon door Givi gemaakt.” De Honda koffers zijn nogal duur, waar Givi koffers veel meer betaalbaar zijn.

Maar… Givi heeft ongeveer 20.000.000 opties.

Wat ik zou willen:
  • Givi Monokey koffer, de mount moet ik dan apart bestellen voor mijn motor;
  • Iemand die mij vertelt wat ik moet willen ;)
  • Er moet in ieder geval 1 helm in passen;
  • Waterdicht (bestendig tegen regen) zonder extra bag;
  • Niet zo’n vierkante doos (ik rij 100km+ & die vangt teveel wind lijkt mij);
  • 10KG+ laadcapaciteit, liefst 55 liter of meer. Geen zijkoffers.
Maar dan zijn er nog zo ontzettend veel systemen…

Die systemen met remlichten erin: moet ik iedere keer als ik de koffer erop zet dan ook handmatig een kabeltje connecten? Of is dat in de bevestigingsplaat ingebouwd? Of moet ik dat negeren en gewoon voor reflectie gaan?

En als ik er zo’n rugsteun tegenaan laat zetten: kan iemand daar tegenaan leunen? Die topkoffers hebben een 10KG limiet, en een mens die er tegenaan leunt zal vast nog wat extra kilo’s druk uitoefenen.

Iemand ervaringen en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

*fluit*

Zie ondertitel: wij hebben zo'n Givi-koffer te koop, de grootste die ze hebben. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SchieveZot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 09:37
Sinds vorige vrijdag trotse eigenaar van een MT-07:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k4sxFqf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9AGbKvo.jpg

Loving it so far! >:) :P :*)

[ Voor 11% gewijzigd door SchieveZot op 24-03-2016 15:14 ]

PSN: SchieveZot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Vet ding hoor, kijk je uit dat je je shoei niet laat vallen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Hallo mede MT-0x rijder :w

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
SchieveZot schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:12:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi ding!! _/-\o_ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Erg mooie motor in deze kleurstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toffe fiets!

En goede keuze helm, bevalt mij heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
SOEFuture schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:
Toffe fiets!

Welke helm is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
Thx allemaal, ben er echt zeer tevreden van.
Ik rij nu met plezier naar m'n werk :P
Het ding heeft mss zelf m'n leven gered, ik werk namelijk in Brussel op 1km van Maalbeek en neem normaal dagelijks de tram/metro :/
Mijn vrouw had nooit gedacht dat ze blij zou zijn dat ik een motor gekocht heb.
SOEFuture schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:
Toffe fiets!

Heb em kunnen kopen aan € 399, was in promo bij de Yamaha dealer.
Heb er niet lang moeten over nadenken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchieveZot
Welke helm is dat?
Shoei GT-Air Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05

Proficiat!! Veel rijplezier!

Blijft toch nog heel wat lijken op mijn FZ6N :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:54:
*fluit*

Zie ondertitel: wij hebben zo'n Givi-koffer te koop, de grootste die ze hebben. :)
Thanks, maar ik koop 't liefst gewoon nieuw (garantie, bonnetje, installatie, etc.) Motor staat nu bij Motoport Uithoorn en ik wil het eigenlijk gewoon daar laten doen nu hij toch weg is voor onderhoud + de Honda VFR recall :) Bijhorende garantie + bonnetjes zijn mij ook wat waard.

Maar ik zou wel een foto bij die advertentie van je plaatsen mét de topkoffer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Uh? Garantie op een koffer??? Ok, wat je wil, maar 't is niet alsof die dingen standaard defecten vertonen.

Daarnaast, bon hebben we, ding is 5 jaar oud (en heeft altijd onder carpoort gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:26

Winkiller

De Mopperpot

Iemand hier die ervaring heeft met het Caberg Just Speak S Universal Bluetoothsysteem?
Ik heb er 2 kunnen scoren voor een aantrekkelijke prijs via eBay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24
Marketing tip! Toon de potentie van dat ding! ;)

http://www.bikeexif.com/k100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die witte :9~

Was ik maar handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook zo'n p0rn ding :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2015/04/bmw-k100-cafe-racer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb wel eens overwogen het te doen, maar het is zo onwijs veel werk. Alleen de kont geschikt maken al... dan nog de voorvork en shit. Niet te doen. En het kost bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-10 10:42
Zou willen dat ik het kon; zo enorm cool een project als dat.. moet het denk ik maar bij het "optisch tunen" houden (hoewel ik dat bij mijn huidige fiets nog helemaal niet heb gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Leuke helm :)

Ik vind deze GT-AIR versie erg gaaf:
Afbeeldingslocatie: https://cdn3.louis.de/content/catalogue/articles/img298x298/215671_410_FR03_15.JPG

Past mooi bij de oranje kleurstelling van mijn MT-09 :) Maar heb er nog even geen geld voor over :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaemonAngel
Blue-eagle schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:42:
Wie heeft er hier tips voor een goede topkoffer?

M’n Honda staat bij de dealer omdat ‘ie gisteren niet wilde starten en nu heeft mijn leenmotor een mooie topkoffer. Bij het boodschappen doen bleek dat ik daar dus dingen in kon stoppen. Dat is handig; mijn rugzak was toch iets meer beperkt.

Nu kan ik Honda koffers bestellen, maar de dealer vertelde mij: “Die worden ook gewoon door Givi gemaakt.” De Honda koffers zijn nogal duur, waar Givi koffers veel meer betaalbaar zijn.

Maar… Givi heeft ongeveer 20.000.000 opties.

Wat ik zou willen:
  • Givi Monokey koffer, de mount moet ik dan apart bestellen voor mijn motor;
  • Iemand die mij vertelt wat ik moet willen ;)
  • Er moet in ieder geval 1 helm in passen;
  • Waterdicht (bestendig tegen regen) zonder extra bag;
  • Niet zo’n vierkante doos (ik rij 100km+ & die vangt teveel wind lijkt mij);
  • 10KG+ laadcapaciteit, liefst 55 liter of meer. Geen zijkoffers.
Maar dan zijn er nog zo ontzettend veel systemen…

Die systemen met remlichten erin: moet ik iedere keer als ik de koffer erop zet dan ook handmatig een kabeltje connecten? Of is dat in de bevestigingsplaat ingebouwd? Of moet ik dat negeren en gewoon voor reflectie gaan?

En als ik er zo’n rugsteun tegenaan laat zetten: kan iemand daar tegenaan leunen? Die topkoffers hebben een 10KG limiet, en een mens die er tegenaan leunt zal vast nog wat extra kilo’s druk uitoefenen.

Iemand ervaringen en/of tips?
Ik heb lang met een givi koffer gereden maar met switch van moto zit ik nu met triumph koffers die zoals eerder aangehaald crap zijn dus die topkoffer gebruik ik niet meer. Als die dan toch useless is wil ik niet zo een lelijk zwart ding uitsteken hebben op mijn moto als ik zonder koffer rijd. De zijkoffers hun attachment is proper weggewerkt.

Als ik terug een topkoffer zou willen gebruiken zou ik die triumph topkoffer dumpen en een Givi V47 kopen.
Die vind ik er nog stylish uitzien.
Maar iets dat 2 helmen kan passen gaat wind vangen...
Zelfs de kleinste topkoffer vangt wind. Die op de vorige moto was net de grootte van een helm en dat vangt wind.
Als je die vol laad merk je dat je voorwiel echt wel lichter wordt en ik vind het zelf een onaangename sensatie om te rijden. En mijn topkoffer had geen laadgewicht van 10 kg toen. Ik kan me niet inbeelden hoe dat rijdt als je er 10 kg in steekt.

Ik weet dat je op de zware toermoto's wel kan leunen tegen de topkoffer maar ik zou het zelf niet aanraden aan mijn duo om te doen tegen mijn opgezette topkoffer.

Zelf zou ik me niet drukmaken over stoplichten in mijn topkoffer maar wat 3M tape kopen en dat er op plakken. Je moet maar eens zoeken op ADVrider naar mensen die hun moto zo hebben volgeplakt, vaak op echt grave manieren (zelf heb ik ook een poging gedaan :-) ).
Dat valt ook echt wel goed op.

Die zijn normaal allemaal wel waterdicht. Ik heb zelf nooit problemen ermee gehad met water dat erin kwam (behalve op die van triumph) maar mijn givi's hebben nooit water erin gelaten. Ik had ook zijkoffers toen (de V35).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:25

steveman

Comfortabel ten onder

YouTube: Review: Lightning LS218 - the world's fastest superbike is electric

Whaha, die schuiftrompet XD

Slechts een bijzaak van het filmpje natuurlijk

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gave bike sowieso :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
strookt niet echt met je ondertitel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:40:
[...]

strookt niet echt met je ondertitel..
Haha, klopt ja. Maar elektrisch rijden heeft wel voordelen, buiten de belasting, zoals de in het filmpje genoemde koppel vanaf 0 RPM. Dat lijkt me echt wel wat :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nu nog iets bedenken waardoor ik een glimlach krijg als ik start...

Ik ben niet zo'n fan van elektrische voertuigen. En al helemaal niet van motoren. Motoren zijn voor mij puur emotie en dat is met zo'n elektrofiets wel weg. En daarbij vind ik elektrisch rijden met de huidige manier van opwekking geen alternatief. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoVermeir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 13:15
net de Black Widow gaan ophalen. van liefde op de eerste meter gesproken <3
dit weekend is wat kilometers op de teller zetten.

ben enkel nog op zoek naar zadeltassen die er beetje bij passen. enige aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat argument hoor je steeds. Totdat je erop gaat rijden...
Ik heb zelf niets met electrische motoren, maar dat is meer omdat ik ze volkomen useless vind zoals ik een motor gebruik: vakantie en plezierritjes. Zonder nauwkeurig plannen kom je er niet. Wie zegt dat dat niet zo is, is heel erg naïef en gelooft de marketingblabla. Momenteel moet je gewoon plannen. Dat is met elektrieke auto's ook al zo (behalve Tesla, maar die zijn duâh). Het komt vast wel, maar dat duurt nog heel even.
Momenteel dus op zich wel geschikt voor korte ritjes of stadverkeer, dus de klanten zullen er best wel zijn. Over een jaar of wat is het vast wel geregeld voor West Europa. De landen en streken waar niet zoveel mensen wonen, of landen die achter lopen (niet eens een fatsoenlijk elektranet hebben bv) zullen altijd moeilijk blijven. Een RTW zal wel mogelijk zijn, maar dan toch wel over de snelwegen. Mongolië zou ik mijden dan... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
NicoVermeir schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:25:
net de Black Widow gaan ophalen. van liefde op de eerste meter gesproken <3
dit weekend is wat kilometers op de teller zetten.

ben enkel nog op zoek naar zadeltassen die er beetje bij passen. enige aanraders?
Doe eerst eens foto's posten, dan praten we wel verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
2 weken terug poste ik dat mijn achterband langzaam leeg liep! Vorig weekend met een sopje over de band gegaan en een heeeeeeeeel klein scheurtje gevonden. Bleek uiteindelijk ouderdom te zijn. De voorband is bij de dealer vervangen toen ik de motor kocht, alleen de achterband niet. Die kon waarschijnlijk nog net even mee (het profiel kon echt nog wel een paar duizend km mee).

Gisteren mijn motor dus weer opgehaald met een nieuwe achterband erop! Ik was vandaag vrij dus ik dacht, ik ga een lekker stukkie rijden om dat bandje in te rijden. Had mijn vriendin mijn sleutels meegenomen i.p.v. die van haar vanochtend, en je raad het al. Alle sleutels aan onze sleutelbossen zijn hetzelfde, behalve 1 sleutel.

van de garage.. Pak al aan, richting de garage gelopen (400 meter o.i.d.) en kwam daar tot de conclusie dat ik de sleutel niet had! |:(

Morgen weer een dag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Toch handig, zo'n reservesleutel. 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:16:
Dat argument hoor je steeds. Totdat je erop gaat rijden...
Rijden op zo'n elektrische bike is best tof :) Enorm snel, licht tussen de benen, stil. Maar verder ben ik 't met je eens: het is een early-adopter ding. Collega van me had er 1 en die had er niks dan problemen mee; hij is weer terug gegaan naar een gewoon betrouwbare benzineslurper :7

Geef het een paar jaartjes voordat de eerste slimme elektrische motoren op de markt komen. Ik zie 't liefst een motor met een stuk of 10 verwisselbare oplaadbare cellen. 1 Cel geeft een actieradius van 20km, en je kan ze gewoon opladen aan een stopcontact.

Dit lijkt mij pas handig: je trekt 2 cellen uit je motor nadat je 'm parkeert, want de volgende dag moet je weer 20km rijden naar je werk. Je laadt ze thuis even op de eettafel op en 's ochtends plaats je ze terug. Op je werk aangekomen idem-dito, maar dan met de 2 cellen die aangeven helemaal leeg te zijn.

Momenteel ben je altijd aangewezen om je gehele motorfiets in zijn geheel aan te sluiten op een oplaadpunt. Dat vind ik gewoon erg onhandig.

En als je 3 cellen verwijdert is er ook ruimte voor een speciale los te kopen bagage-cell; deze vult 3 cellen en je kan daar bijvoorbeeld schoenen in kwijt en andere dagelijkse niet-motorkleding. Met 7 cellen die er nog wel in zitten heb je alsnog 140km bereik. En 1 reservecel zou je zelfs nog in je rugzak mee kunnen nemen.

Maargoed. Misschien is de toekomst wel nog simpeler: 1 charge en een actieradius van 5000km :+ Benzinebikes gaan uiteindelijk de dodo achterna, maar voorlopig is 't nog veel te onbetrouwbaar, heb ik uit ervaren en betrouwbare bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:04:
[...]
Geef het een paar jaartjes voordat de eerste slimme elektrische motoren op de markt komen.
Lijkt me onvermijdelijk. Er komt een generatie die zich af zal vragen wat wij toch zagen in die stinkende herriedingen.

Momenteel krijgt de auto nog voorrang in de ontwikkeling omdat dat a)het meest gebruikt is en b)het makkelijkste is. De motor heeft zijn eigen uitdagingen, waarvan ruimte en gewicht het grootste probleem is. Net als het ontwikkelen van een dieselmotorfiets. Het kan, en het is ook wel gebeurd, maar het vergt een te grote investering om het op grote schaal te doen. Kijk maar naar de Track; iedereen vond het een goed initiatief enzo, maar toch is ie nu failliet. Het ding kostte ook net zoveel als een BMW GS, en dan moet je wel erg veel vertrouwen hebben in een startup. Want ondanks dat daar een Mercedes (Smart) dieselmotortje op zat, kon je voor onderhoud niet zomaar naar een Mercedes garage want er wat teveel aan gemodificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
goedenmiddag,

Sinds een paar dagen rijd ik nu rond op een andere SZR660. Deze heeft een tijd stil gestaan en ik merk dat de wielen wel heel erg makkelijk blokkeren (kan geen noodstop uitvoeren bijvoorbeeld) en in bochten moet ik (bijna) net zo langzaam door de bochten als een gemiddeld koekblik.

Profiel en bandenspanning zijn nog ruimshoots in orde. Kan dit zijn door het lange stilstaan? En is er wat aan te doen buiten nieuwe banden om? En wat voor banden raden jullie aan? (hoofdzakelijk woon-werk verkeer. Af en toe pittig door bochtjes kunnen, geen circuitwerk en +/- 4000KM/jaar)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debiel dure motor wel

46888 $ , dat is 41995.52 € voor de versie met een beetje actie radius. (opgegeven radius 160-180 miles per charge hoewel dat net als Volkswagen met emissies, reikelijk overdreven zal zijn met een slakkegangetje)

OK, hij komt wel met Ohlins TTX36, maar met 226 kilo heb je die ook nodig met 200Pk en een mount everest aan koppel.

Echter, voor dat geld kun je dus een Panigale R kopen die veel beter rijd en heb je ook nog eens iets van 6000€ over voor benzine (dat zijn redelijk wat kilometers naar verhouding)

En dan hebben we het nog niet over belasting etc, want die 42000 euro voor de batterij op wielen is natuurlijk zonder BTW etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Lijkt me onvermijdelijk. Er komt een generatie die zich af zal vragen wat wij toch zagen in die stinkende herriedingen.

Momenteel krijgt de auto nog voorrang in de ontwikkeling omdat dat a)het meest gebruikt is en b)het makkelijkste is. De motor heeft zijn eigen uitdagingen, waarvan ruimte en gewicht het grootste probleem is. Net als het ontwikkelen van een dieselmotorfiets. Het kan, en het is ook wel gebeurd, maar het vergt een te grote investering om het op grote schaal te doen. Kijk maar naar de Track; iedereen vond het een goed initiatief enzo, maar toch is ie nu failliet. Het ding kostte ook net zoveel als een BMW GS, en dan moet je wel erg veel vertrouwen hebben in een startup. Want ondanks dat daar een Mercedes (Smart) dieselmotortje op zat, kon je voor onderhoud niet zomaar naar een Mercedes garage want er wat teveel aan gemodificeerd.
Die track is de nek om gegaan door nogal een grove ontwerp fout.
De tandriem voor de aandrijving schoot extreem te kort (ik ken via via iemand die er 1 heeft)
De riemen werden specifiek gemaakt voor de motor en dus duur, maar gingen zeer snel kapot omdat ze simpel weg niet overweg konden met de energie, andere riem monteren niet mogelijk dankzij knullig ontwerp.

Komt ook nog bij dat het smart blok voor geen meter vooruit kwam en de top snelheid erg laag was... OK het was zuinig, maar je dan wel 10x beter zo´n dodelijk saaie honda NC750 kopen. komt ook niet vooruit, maar rijd wel zuinig en is tenminste betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:47:
goedenmiddag,

Sinds een paar dagen rijd ik nu rond op een andere SZR660. Deze heeft een tijd stil gestaan en ik merk dat de wielen wel heel erg makkelijk blokkeren (kan geen noodstop uitvoeren bijvoorbeeld) en in bochten moet ik (bijna) net zo langzaam door de bochten als een gemiddeld koekblik.

Profiel en bandenspanning zijn nog ruimshoots in orde. Kan dit zijn door het lange stilstaan? En is er wat aan te doen buiten nieuwe banden om? En wat voor banden raden jullie aan? (hoofdzakelijk woon-werk verkeer. Af en toe pittig door bochtjes kunnen, geen circuitwerk en +/- 4000KM/jaar)
Vering gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:03:
[...]
Die track is de nek om gegaan door nogal een grove ontwerp fout.
De tandriem voor de aandrijving schoot extreem te kort (ik ken via via iemand die er 1 heeft)
De riemen werden specifiek gemaakt voor de motor en dus duur, maar gingen zeer snel kapot omdat ze simpel weg niet overweg konden met de energie, andere riem monteren niet mogelijk dankzij knullig ontwerp.
Dat weet jij dan toevallig, maar de mensen die zo'n ding zouden kopen wisten dat toen nog niet natuurlijk. Dus dat is echt niet de reden dat ze naar de kloten gingen. Een diesel is gewoon niet heel erg sexy, maar wel zuinig en in principe duurzaam. Voor mensen die verre reizen willen maken, zou een dieselmotor een uitkomst zijn.
Maar ja, een nieuw merk en dan nog met een hoog prijskaartje...dat gaat 'm niet worden.

Dat ie langzaam is, is secundair. Er gaan genoeg mensen de wereld rond op singles van 600cc of lichte twins. Het idee van de Track was best ok. Niet iedereen wil een racemonster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:47:
goedenmiddag,

Zou zeker even naar de remmen (laten) kijken, zeker na lang stilstaan kan het best zijn dat de zuigers niet lekker terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat het toch wat anders zal gaan. Er zijn zoveel mensen die genieten van het geluid en beleving van een benzinemotor of auto.

Ik zie het dan eerder gebeuren dat alles voor woon/werk electrisch word en er een markt overblijft voor plezierritjes en dat je daar gewoon bezinemotoren en auto's blijft houden. Misschien dat er na een tijd geen nieuwe modellen meer komen, of weinig nieuwe modellen, maar dat voor die ene zondag in de week je toch lekker de motor pakt met het geluid en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Persoonlijk rij ik geen motor voor het geluid. En ik denk - maar wie ben ik - dat het op een gegeven moment gewoon geen issue meer is. Je ziet ook steeds meer electrische auto's en wie er in gereden heeft, is doorgaans wel enthousiast. En die 'beleving' van het geluid zal plaats maken voor de sensatie van het snelle optrekken en het relaxte rijden zonder herrie.

En zeg nou eerlijk: als je aan het rijden bent, ben je dan écht zo gefocussed op het geluid van de motor? Ik geniet gewoon van het rijden zelf, bochten door, de omgeving. Heerlijk! Gewoon lekker rijden en de boel de boel laten. Dat geluid kan me eigenlijk gestolen worden.

Het gaat denk ik een beetje als met het roken. Je kunt je over een jaar of 10-15 niet meer voorstellen dat we zo gehecht waren aan die rotherrie. Net als dat je nu je niet meer kan voorstellen dat Willem Duys gewoon zat te roken op TV.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 26-03-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 13:41

Arrogant

S.F.W.

mphilipp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:00:
Het gaat denk ik een beetje als met het roken. Je kunt je over een jaar of 10-15 niet meer voorstellen dat we zo gehecht waren aan die rotherrie. Net als dat je nu je niet meer kan voorstellen dat Willem Duys gewoon zat te roken op TV.
Dan mag je in 10-15 jaar tijd een hoop voertuigen gaan vernietigen.
Ik denk dat het wat meer tijd gaat kosten.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Zou zeker even naar de remmen (laten) kijken, zeker na lang stilstaan kan het best zijn dat de zuigers niet lekker terug komen
Hij komt net terug van een grote beurt, enige wat mbt aandrijving ed terugkwam was dat de oliekeerringen van de vering voor licht lekken. Remmen ed niks over terug gehoord. Moet zeggen dat vandaag op de eerste echte goede droge dag de wegligging wel een stuk beter leek te zijn...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arrogant schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:05:
[...]

De gemiddelde levensduur van een auto is zo'n 12 jaar, ik vermoed maar zo dat dat getal bij motoren nog een stuk lager ligt...

Als de prijzen van de elektrische fietsen wat dalen en er een mogelijkheid komt om onderweg overal snel bij te kunnen laden twijfel ik geen moment :)

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 26-03-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Arrogant schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:05:
[...]
Ja...maakt de termijn nou echt zoveel uit? Het gaat even om het idee. Maar je zult versteld staan wat er in 10-15 jaar kan gebeuren. En er zijn altijd mensen die op een oude motor willen blijven rijden. Die heb je nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 13:41

Arrogant

S.F.W.

pagani schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:07:
[...]

De gemiddelde levensduur van een auto is zo'n 12 jaar, ik vermoed maar zo dat dat getal bij motoren nog een stuk lager ligt...

Als de prijzen van de elektrische fietsen wat dalen en er een mogelijkheid komt om onderweg overal snel bij te kunnen laden twijfel ik geen moment :)
Als ik om mij heen kijk zie ik toch een hoop oudere auto's (inclusief die van mijzelf) rijden. Ik heb zelf overigens niet gezocht naar een onderzoek van gemiddelde levensduur van auto's.
mphilipp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Ja...maakt de termijn nou echt zoveel uit? Het gaat even om het idee. Maar je zult versteld staan wat er in 10-15 jaar kan gebeuren. En er zijn altijd mensen die op een oude motor willen blijven rijden. Die heb je nu ook.
Het gaat niet zozeer om het willen blijven rijden op een oude motor maar juist om niet een hoop geld te willen weggooien. Met name handelaren zullen niet in één keer hun hele handel in zee willen dumpen. Dus als ik een schatting van het aantal jaren voorbij zie komen raak ik getriggerd om daar op te reageren. Sorry :>

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb zojuist de Kriega US-20 gekocht en gemonteerd, werkt uitstekend en er past ruim voldoende in voor een weekend weg!

En nog 10% korting ook, tot en met volgend weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:00:
En zeg nou eerlijk: als je aan het rijden bent, ben je dan écht zo gefocussed op het geluid van de motor?
Geluid. Backfires. Rev matching bij terugschakelen. Het schakelen zelf. De trillingen van het blok. Het is meer dan alleen geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Geluid. Backfires. Rev matching bij terugschakelen. Het schakelen zelf. De trillingen van het blok. Het is meer dan alleen geluid.
ergens deze of volgende week ga ik mijn nieuwe motor ophalen. (spaanse mañana mañana zal wel betekenen dat het volgende week word)

Ik kan zonder schaamte toegeven dat het geluid ook heeft meegewogen in de beslissing in de aanschaf (Tuono V4 Factory)

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2015/11/2015-Aprilia-Tuono-V4-1100-Factory-static-1.jpg

<3 <3 <3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:48:
[...]

ergens deze of volgende week ga ik mijn nieuwe motor ophalen. (spaanse mañana mañana zal wel betekenen dat het volgende week word)

Ik kan zonder schaamte toegeven dat het geluid ook heeft meegewogen in de beslissing in de aanschaf (Tuono V4 Factory)
Laf geluidje zit daar in man

:P

Veel motorrijders tegengekomen vandaag. Bleef maar zwaaien. Krijg de BMW ook steeds platter trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Laf geluidje zit daar in man

:P

Veel motorrijders tegengekomen vandaag. Bleef maar zwaaien. Krijg de BMW ook steeds platter trouwens.
LAF !?!?!

Nu ben ik mischien iets te lang weg uit nederland,.. maar laf is niet het eerste woord dat mij te binnen zou schieten :o
Pagina: 1 ... 42 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.