Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.815 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Met de onderstaande RC8. Niet te missen aangezien er maar weinig van zijn.

[afbeelding]

In het weekend op mooie dagen vind ik nog wel eens leuk om bovenaan even wat te drinken. Echt lekker rijden doe ik meestal door de weeks in de avond zodat het geen filerijden is daar. Vooral op een mooie zondag kom je geen meter vooruit daar, maar dan is het wel leuk om er even rond te lopen.
Mocht je een keer wat foto's willen laat het weten! Het is inderdaad waar dat op een echt drukke dag het daar gewoon een stoet aan voertuigen is. Gelukkig wonen wij dichtbij. :D

Coole RC8 trouwens! Ook al zal mijn eerst motor hoogstwaarschijnlijk geen KTM worden, ik ben wel een KTM fan in hart en nieren!
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fDXQl5gcOKPaBNnB9j4E13cw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Mlxsj8ulwVBCqpADDAFarQ36/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oBm3S9RT0XdAkLwzU4eoFb8y/medium.jpg

Heb er maar een half uurtje gestaan zaterdag op een wat minder handige plek (zie paal/houtwerk) dus volgende keer ga ik ook ervoor staan ipv erachter. :P

Wat betreft de motoren kwam er echt van alles langs. Van BMW 'ouwe lullen motoren' tot een Triumph. Mochten er aanvragen zijn dan kun je dat altijd laten weten! <+:)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:01
DinX schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:33:
De nieuwe Schuberth E1 laat m'n, portefeuille jeuken :X :9

http://www.schuberth.com/...otorbikes/helmets/e1.html

Eindelijk leuke kleurstellingen :)
Ik heb in exact dezelfde kleurstelling de S2 sport :)
Heel goede helm, al ben ik wel de dubbel D moeten gewoon worden en past de Sena er niet op zonder plakband, en teveel naar voor of achter door zonnevizier.

Never ever financial advice...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is de sluiting dan het verschil tussen de S2 en de S2 Sport? De S2 heeft een ratelsluiting, werkt perfect.

Ik zit net even op de site van Schuberth te kijken; wordt de gewone S2 vervangen? In dat geval ga ik eens kijken of er nog ergens een aanbieding op de kop te tikken is. Mijn huidige S2 heb ik al weer 4 jaar, maar is wel nog perfect. Misschien dat het de moeite waard is om een S2 maat 59 op de kop te tikken en in de kast te leggen voor als mijn huidige helm toch aan vervanging toe is.

Ook omdat ik bijvoorbeeld het geïntegreerde SRC communicatie-systeem heb is het wel fijn om daarbij te kunnen blijven. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Ja, heb gelezen dat de Sena's ook heel goed zijn! De prijs is daar natuurlijk wel een beetje naar. In mijn geval lijkt mij die 1200 wel wat. Vooral ook omdat als je op het punt staat je eerste motor te kopen een bluetooth intercom eerder 'bijzaak' is haha. :D

[...]
Bij mij in de vriendengroep rijden 5 een motor. Met z'n alleen hebben we de Sena 20s aangeaschaft. We hebben nog niet met 5 man tegelijk gereden, maar met 3 ging dat erg mooi.
Het is inderdaad wat duurder, vooralsnog wel de beste koop dit jaar :9

Om hem goed te kunnen bedienen moet je wel een studie maken van de handleiding, met maar 3 knoppen voor zoveel functionaliteit is het gebruiksgemak ver te zoeken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat hebben ze bijna allemaal. Daarbij komt ook nog dat je tijdens het rijden ook nog eens handschoenen aan hebt; dan is het nog wel eens lastig op de tast.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wij hebben met een paar man een bedraadde set met Porto. Beetje opgevoerd, externe antenne. Dus een bereik van enkele km's. Lekker grote knop naast het handvat.

Zou nooit meer anders willen. Misschien nog een keer een autocom ipv het huidige setje.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
MikeyMan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:34:
Wij hebben met een paar man een bedraadde set met Porto. Beetje opgevoerd, externe antenne. Dus een bereik van enkele km's.
Heb je lange kabels nodig. Lastig voor het andere wegverkeer.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik meende ook ooit eens een porto met bluetooth gezien te hebben. Je bluetooth headset verzorgt de audio, maar de porto zelf zorgt voor de verbindingen onderling.

Daarmee is iedereen merkonafhankelijk qua headset. Was wel duur geloof ik, en de meningen waren alsnog verdeeld over de geluids- en verbindingskwaliteit.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:14:
Daarmee is iedereen merkonafhankelijk qua headset.
Bluetooth is toch universeel?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bluetooth wel (= protocol, hoewel hier ook verschillende versies van zijn), maar de gebruikte versleuteling kan verschillend zijn.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Martin schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Bluetooth is toch universeel?
Bluetooth an sich wel. Maar hoe het gebruikt word in de motorcommunicatie niet. Een bereik van 800 meter is ook niet echt regulier, dus ze gebruiken wat trucjes geloof ik. Wat precies vertellen ze uiteraard niet.

Maar nee, als je wil communiceren met die setjes, zorg dan dat de groep waarmee je rijd over het algemeen hetzelfde merk is. Sommige merken kunnen wel praten met andere units, maar dan vaak als telefoon zijnde en dat heeft ook weer wat nadelen. Ideaal is dat niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hooglander1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Bluetooth an sich wel. Maar hoe het gebruikt word in de motorcommunicatie niet. Een bereik van 800 meter is ook niet echt regulier, dus ze gebruiken wat trucjes geloof ik. Wat precies vertellen ze uiteraard niet.

Maar nee, als je wil communiceren met die setjes, zorg dan dat de groep waarmee je rijd over het algemeen hetzelfde merk is. Sommige merken kunnen wel praten met andere units, maar dan vaak als telefoon zijnde en dat heeft ook weer wat nadelen. Ideaal is dat niet.
Sena heeft geloof ik als enige een universal systeem dat goed met andere merken samen kan werken. Dus als 1 van de groep een Sena heeft kan die de hub ("universal intercom) zijn voor de rest..
Zelf nooit getest, maar dat is wat ik er van begrijp..
http://www.sena.com/universal_intercom/
http://www.revzilla.com/c...cross-brand-communication

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:25

EgoPro

Time is an illusion.

Interphone heeft ook anycom, ik heb er wel eens een dx setje mee gekoppeld, dit werkt goed.

• Martin
Mijn Nolan N-Com is ook universeel en kan zowel een groep hosten als joinen, ben er nog niet mee in de problemen gekomen in ieder geval :)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Sena heeft geloof ik als enige een universal systeem dat goed met andere merken samen kan werken. Dus als 1 van de groep een Sena heeft kan die de hub ("universal intercom) zijn voor de rest..
Klopt, maar die doet zich dan voor als telefoon voor de andere merken. Mij lijkt dat niet heel ideaal, omdat je zelf niet eenvoudig kan wisselen tussen intercom en muziek bijvoorbeeld.

Maar het werkt wel, dat dan weer wel :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
ToolkiT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Midland claimt ook als enige een universeel systeem te hebben dat met alle andere merken kan verbinden. Dan doet het systeem zich inderdaad voor als telefoon zoals al gezegd is.
Maar toen ik vorig jaar op vakantie was met iemand die een Sena systeem heeft, wilde mijn Midland en zijn Sena niet met elkaar verbinden :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik heb mijn Sena 20s een keer verbonden met een Cardo G9 ofzo. We zijn een half uur aan het klooien geweest. Het werkte wel, maar niet van harte.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:51:
[...]
Mocht je een keer wat foto's willen laat het weten!
Ik kom je wel een keer tegen als je daar regelmatig bent. Een paar mooie foto's zijn altijd leuk om te hebben :)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik heb een SENA 10u in mijn Shoei helm, mooi weggewerkt dus, maar echt praktijk ervaring heb ik er nog niet mee. de eerste rit moet nog komen. Wel al een beetje zitten klooien om te verbinden met een random bluetooth headset. Dit om een Baofeng porto aan te sluiten. Het heeft 5 seconden gewerkt, nu niet meer. Zit nog te twijfelen om een SR-10 er bij te halen van SENA, om op deze manier de porto te koppelen.

Alhoewel het met de huidige abonnementen in Nederland het misschien verstandiger is om gewoon te bellen ipv. bluetooth comm. (onbeperkt naar vast en mobiel in nl, 250 minuten europa)
Neem aan dat je nog steeds een groepsgesprek op kunt zetten op je mobiel.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En al dat geklooi met BT had ik dus geen zin in... Lekker portootje en alles op de motor met draad, weet je gelijk wat er mis gaat.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:45
MikeyMan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:44:
En al dat geklooi met BT had ik dus geen zin in... Lekker portootje en alles op de motor met draad, weet je gelijk wat er mis gaat.
We zitten hier wel op tweakers he :9
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:43:
Ik heb mijn Sena 20s een keer verbonden met een Cardo G9 ofzo. We zijn een half uur aan het klooien geweest. Het werkte wel, maar niet van harte.
Jammer om te lezen dat je er een mindere ervaring mee hebt. Ik lees namelijk hier (dat universal pairing) wel positieve dingen over op internet, zeker met die app van Sena zelf.

• 418O2
R0y. schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:08:
[...]

[...]

Jammer om te lezen dat je er een mindere ervaring mee hebt. Ik lees namelijk hier (dat universal pairing) wel positieve dingen over op internet, zeker met die app van Sena zelf.
Het was een heel geklooi met die dingen beide op de goede manier in pairing stand zetten. Met rare piepjes en what not. Via de app zag ik al helemaal niet hoe het zou moeten

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

R0y. schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:08:
[...]

[...]

Ja, dat kan zijn, maar het spul moet wel gewoon werken.
Overigens, het netjes ingebouwd krijgen op mijn vfr heeft genoeg 'getweak' gekost :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de RSV heeft weer een werkende koppeling :) Het bleek dat de zuiger een beetje losgegaan was, waarna er ondanks dat de leidingen niet losgegaan waren toch lucht bij gekomen was. De boel schoongemaakt, zuiger teruggeduwd en een half potje remvloeistof doorheen gejaagd, waarna hij weer werkte.

De set 16/43 tandwielen waar het uiteindelijk om ging rijdt inderdaad een stuk fijner *O* Eerste KD dit jaar is ook weer gelukt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 29-03-2016 20:03 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:44:
Is de sluiting dan het verschil tussen de S2 en de S2 Sport? De S2 heeft een ratelsluiting, werkt perfect.

Ik zit net even op de site van Schuberth te kijken; wordt de gewone S2 vervangen? In dat geval ga ik eens kijken of er nog ergens een aanbieding op de kop te tikken is. Mijn huidige S2 heb ik al weer 4 jaar, maar is wel nog perfect. Misschien dat het de moeite waard is om een S2 maat 59 op de kop te tikken en in de kast te leggen voor als mijn huidige helm toch aan vervanging toe is.

Ook omdat ik bijvoorbeeld het geïntegreerde SRC communicatie-systeem heb is het wel fijn om daarbij te kunnen blijven. ;)
Direct de daad bij het woord gevoegd en een Fluo S2 besteld voor 349. Voor een S2, en al helemaal een gele, is dat een koopje. :P Hans van Wijk motoren ;) FC-Moto is iets duurder.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30
Chakotay schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:03:
Zo, de RSV heeft weer een werkende koppeling :) Het bleek dat de zuiger een beetje losgegaan was, waarna er ondanks dat de leidingen niet losgegaan waren toch lucht bij gekomen was. De boel schoongemaakt, zuiger teruggeduwd en een half potje remvloeistof doorheen gejaagd, waarna hij weer werkte.

De set 16/43 tandwielen waar het uiteindelijk om ging rijdt inderdaad een stuk fijner *O* Eerste KD dit jaar is ook weer gelukt :+
Moest toch even denken hoe je aan een Kill / Death ratio komt op de motor (al kan ik wel wat verzinnen). :+

KD : Knee down.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 10:49
Mensen, ben benieuwd naar jullie ervaring met het volgende;
Als jullie filteren en het stoplicht springt al weer op groen terwijl je nog niet helemaal vooraan staat. Wat doen jullie dan?

• 418O2
specops0i0 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:59:
Als jullie filteren en het stoplicht springt al weer op groen terwijl je nog niet helemaal vooraan staat. Wat doen jullie dan?
Wheelie!

Kijken of je er tussen komt. Optrekken tussen de auto's is niet handig.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

charrel

Cortisol4life..

Eerste KD dit jaar is ook weer gelukt :+
Je ketting smeren op je knieën telt niet hoor!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Eerste ED hier ook *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Martin
Als ik binnen anderhalve auto voor de stopstreep sta trek ik even (beschaafd...) door, anders voeg ik (liefst links) weer in :)

• PilatuS
  • Niet online
Als het nog een paar meter is gas geven, anders invoegen.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Invoegen achter de auto('s) die mij wél al hebben gezien.

Vooral niet gas gaan geven om auto's in te halen die mij nog niet hebben gezien.

Bij het optrekken heb je namelijk vaak auto's die op een linkerrijstrook staan die flink gas geven om de auto rechts van ze in te halen. Misschien omdat ze verderop moeten invoegen, misschien omdat ze niet willen ingehaald worden door een vuile rechtsrijder :+

Hoe dan ook: probeer vooral andere weggebruikers niet te verrassen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nice, dat ga ik maar niet proberen op de weg :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:42:
Ik heb lenzen genomen door het motorrijden. Met bril op in een helm is gewoon kut. Het past niet lekker, beslaat, verschuift en je kan je zonnevizier niet gebruiken
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad. Heb je een oversized bril ofzo?
Ik heb 1x een bril gehad die qua montuur gewoon niet ging op de motor, maar die had de veren ook nogal breed staan. Maar beslaan heb ik alleen in de winter last van en dan zet ik gewoon even mijn vizier een klein stukje open. Na een minuut of 10 is dat ook weer klaar. En mijn zonnevizier heb ik nog geen conflicten mee gehad. Alleen dat kutding van Nolan heeft een zonnevizier dat op mijn neus landt. Schijnt een algemeen probleem te zijn. Die Italiaantjes hebben klein neusjes denk ik.

Maar in principe zouden lenzen wel fijner zijn misschien, maar voor mij weer geen optie want dan zie ik niets meer van dichtbij. En ik heb al een keer varifocus lenzen geprobeerd en dat was niks. Ook zonder vari was het niets voor mij. Kan ook aan de prutsopticien gelegen hebben... :(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 418O2
mphilipp schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:04:
[...]

Daar heb ik nou nog nooit last van gehad. Heb je een oversized bril ofzo?
Ik heb 1x een bril gehad die qua montuur gewoon niet ging op de motor, maar die had de veren ook nogal breed staan. Maar beslaan heb ik alleen in de winter last van en dan zet ik gewoon even mijn vizier een klein stukje open. Na een minuut of 10 is dat ook weer klaar. En mijn zonnevizier heb ik nog geen conflicten mee gehad. Alleen dat kutding van Nolan heeft een zonnevizier dat op mijn neus landt. Schijnt een algemeen probleem te zijn. Die Italiaantjes hebben klein neusjes denk ik.

Maar in principe zouden lenzen wel fijner zijn misschien, maar voor mij weer geen optie want dan zie ik niets meer van dichtbij. En ik heb al een keer varifocus lenzen geprobeerd en dat was niks. Ook zonder vari was het niets voor mij. Kan ook aan de prutsopticien gelegen hebben... :(
Mwoah. Grote bril, maar dat is omdat ik een groot hoofd heb :P vond t maar geklooi.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

E2TK schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Bij mij in de vriendengroep rijden 5 een motor. Met z'n alleen hebben we de Sena 20s aangeschaft. We hebben nog niet met 5 man tegelijk gereden, maar met 3 ging dat erg mooi.
Het is inderdaad wat duurder, vooralsnog wel de beste koop dit jaar :9

Om hem goed te kunnen bedienen moet je wel een studie maken van de handleiding, met maar 3 knoppen voor zoveel functionaliteit is het gebruiksgemak ver te zoeken.
Haha ja wel mooie dingen. Misschien een upgrade voor later. :>
Is trouwens het bereik van zo'n Sena een beetje vergelijkbaar met wat
ze zeggen dat het is?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:23:
[...]
Mwoah. Grote bril, maar dat is omdat ik een groot hoofd heb :P vond t maar geklooi.
Haha...ja, kan altijd natuurlijk. Het is in wezen natuurlijk een gekloot, maar op die ene grote bril na heb ik er nooit echt last mee gehad. En ik heb nu een bril van verenstaal, dus die is flexibel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33
caesar1000 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Haha ja wel mooie dingen. Misschien een upgrade voor later. :>
Is trouwens het bereik van zo'n Sena een beetje vergelijkbaar met wat
ze zeggen dat het is?
De 2000 meter wat Sena zegt ben ik nooit van uit gegaan dat die afstand wordt gehaald. Als ik moet schatten is 400-500 meter nog geen probleem geweest. Leuk om eens uit te proberen.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Dit weekend weer heerlijke ritjes gehad. Wat is mijn CB 500 X toch een heerlijke, soepele en lekker sturende motor. Ik had, toen ik hem vorig jaar kocht, toch een beetje schrik. Het blijft toch een redelijk lichte motor. Maar voor 5k een gloed-nagelnieuwe die bij de testrit gewoon telkens een smile op mijn gezicht toverde heb ik de gok gewaagd.

Een adventure bike die zich zo gemakkelijk de bocht in laat sturen is een plezier om terug te zien op de filmpjes. Ik kan misschien maximaal 180, maar ik zit in luttele seconden op de 100 en dat is voor mij voldoende bij een motor. Ik ga liever iets sneller de bocht in dan dat ik overal 160+ knal.

Mijn café racer project gaat binnenkort ook weer eens verder. Het kloteweer heeft echt wel roet in het eten gegooid, maar nu het weer wat beter is zullen we toch wel weer eens beginnen. Het blokje ga ik in elkaar laten steken door een professional. De versnellingsbak is namelijk naar de frut en ik kan alles buiten de versnellingsbak :P

Zijn hier trouwens limburgers? Zou wel eens een keertje een zuiderrit met tweakers willen doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 09:54 ]

Consultant - Autogek

Verwijderd

matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:54:
Dit weekend weer heerlijke ritjes gehad. Wat is mijn CB 500 X toch een heerlijke, soepele en lekker sturende motor. Ik had, toen ik hem vorig jaar kocht, toch een beetje schrik. Het blijft toch een redelijk lichte motor. Maar voor 5k een gloed-nagelnieuwe die bij de testrit gewoon telkens een smile op mijn gezicht toverde heb ik de gok gewaagd.

Een adventure bike die zich zo gemakkelijk de bocht in laat sturen is een plezier om terug te zien op de filmpjes. Ik kan misschien maximaal 180, maar ik zit in luttele seconden op de 100 en dat is voor mij voldoende bij een motor. Ik ga liever iets sneller de bocht in dan dat ik overal 160+ knal.
Dat is ook het grote voordeel van motoren <700cc (uitzondering voor customs) ze geven vaak heel veel rijplezier omdat ze snel genoeg zijn. Ik kan met mijn Bandit bijv. lekker gummen zonder dat ik meteen overal 250+ km/h rij >:)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zijn hier trouwens limburgers? Zou wel eens een keertje een zuiderrit met tweakers willen doen :P
Vroeger zuid-limburger, nu midden/noord-limburger, maar toch: present! :*)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Geen Zuid-Limburg maar net noord Brabant! Zuid Limburg ritje zie ik echter zeker wel zitten!

Mijn Specs

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Haha ok ik zal een tweakers zomer bbq rit opzetten :)F :)B 7(8)7

Consultant - Autogek

Verwijderd

Omgeving Dongen (Noord-Brabant) hier :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Topicstarter
Belgisch Limburg :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 13:35
Vandaag weer met de motor naar het werk, ben aan het overwegen om er dagelijks mee naar kantoor te gaan. Reden hierachter, we gaan met de afdeling verhuizen maar meer file. Dus de motor zou ideaal zijn, normaliter ben ik een "mooi weer-rijder" en vanochtend was het toch best wel fris en mijn leren jas en spijkerbroek(met kevlar etc) was het toch best wel koud.

Het voelt wel goed om door de file heen te rijden. :)

Maar eens kijken naar all weather kleding.

• 418O2
Donkoking schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:16:
Vandaag weer met de motor naar het werk, ben aan het overwegen om er dagelijks mee naar kantoor te gaan. Reden hierachter, we gaan met de afdeling verhuizen maar meer file. Dus de motor zou ideaal zijn, normaliter ben ik een "mooi weer-rijder" en vanochtend was het toch best wel fris en mijn leren jas en spijkerbroek(met kevlar etc) was het toch best wel koud.

Of een fiets met kuip. Ik heb zondag gereden met jeans en dat was prima te doen.

• Donkoking
418O2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Of een fiets met kuip. Ik heb zondag gereden met jeans en dat was prima te doen.
Daar ben ik voor mijn gevoel nog te jong voor.. (ben 28) ja heel stom maar ik vind mijn Kawa 750 een fijne naked waar ik nog te veel plezier aan heb.

• Martin
Donkoking schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Daar ben ik voor mijn gevoel nog te jong voor.. (ben 28) ja heel stom maar ik vind mijn Kawa 750 een fijne naked waar ik nog te veel plezier aan heb.
...het hoeft niet per sé een BMW te zijn natuurlijk :>

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

418O2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Tot het gaat regenen :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

net een CB500 gezien voor 350 euro.... mijn volgende café racer project??? haha :P

Consultant - Autogek

• 418O2
[...]

Ik ben 30 :P Heb die BMW puur voor als het even niet zulke mooi/warm weer is. Maar er zijn inderdaad ook wel motoren met meer kuip dan de jouwe die er voor zorgen dat het net even wat beter toeven is.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Donkoking schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:16:

Koop gewoon goede kleding, dan is het superrelaxed.

Ik heb een niet eens dure jas en broek met regen- en wintervoering. Die laatste gebruik ik niet. In de winter rijd ik met een los fleecevest over mijn overhemd, dat vind ik zelf praktischer en de col zorgt er voor dat mijn kin er niet af vriest :P

Maar als je dan rijd valt het allemaal wel mee. Zeker als je handvatverwarming hebt in combinatie met goede winterhandschoenen.

• Martin
Hooglander1 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:42:
[...]
Maar als je dan rijd valt het allemaal wel mee. Zeker als je handvatverwarming hebt in combinatie met goede winterhandschoenen.
Of handkappen, is één van mijn betere investeringen geweest, wereld van verschil! Heb geen echte winterhandschoenen meer, all-season is daarmee goed genoeg voor mij :)

• Donkoking
Bedankt voor de tips, ik ga voor de kleding omdat ik de naked bike echt heel fijn vind en is ook de goedkoopste oplossing mijns inziens.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zweer zelf bij zo'n ding om de boel warm te houden:

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/920799_14.jpg

De kraag helpt ook :+

Verwijderd

[...]

Ik rij al jaren het hele jaar door met nakeds woon/werk verkeer met mijn 40+ leeftijd. Gewoon een goed all weather pak kopen en klaar ben je :) Tupperware kuipjes zijn voor watjes >:) :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Chakotay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:27:
Ik zweer zelf bij zo'n ding om de boel warm te houden:

[afbeelding]

De kraag helpt ook :+
Dat is echt amazing. Ik heb het al sinds mijn lessen. Ideaal.

Consultant - Autogek

• Martin
Gebruik zelf (altijd) een "balaclava tube", dus zonder slabbetje. Werkt ook goed :)
Zoiets maar dan anders:
Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclepartsstore.co.uk/pimages/large_motogp%20multi%20use%20head%20tube.jpg

• Winkiller
  • Laatst online: 30-11 20:12

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:27:
[...]
Tupperware kuipjes zijn voor watjes >:) :P
En momenteel NIET de motortrend, een stoere NAKED is hot. :+

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Hebben we hier eigenlijk ooit al een motorrit georganiseerd met een paar man? #dtv

Consultant - Autogek

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, je hebt natuurlijk verschil tussen een kuip en een kuip... Er zijn genoeg sportieve motoren die je aardig uit de wind houden.

Overigens, sinds ik mijn VFR heb voorzien van handvatverwarming, rij ik het hele jaar met mijn zomerhandschoenen. Probeer wel zo weinig mogelijk met regen of pekel te rijden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:43

Bommes

Capo del formaggio

matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:44:
Hebben we hier eigenlijk ooit al een motorrit georganiseerd met een paar man? #dtv
Ja een paar jaar geleden ergens onder de Veluwe, ritje over veel dijkjes.
Was wel ok maar groep was toen al een beetje erg groot om normaal te kunnen rijden.
Was meer een toeroptochtje zeg maar.

Er zijn er nog wel meer geweest maar dat was de enige via tweakers waar ik mee gereden heb.
Volgens mij toen georganiseerd doe Dion dacht ik.

Overigens een ritje in zuid Limburg zie ik wel zitten.
Wel voor 12 mei of anders na 5 september. Daar tussen mag ook maar dan moeten we wat zuidelijker afspreken. Dan ben ik namelijk in Italië. (Verkapte kijk mij eens lang op vakantie zijn post :P ).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Bommes schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Ja een paar jaar geleden ergens onder de Veluwe, ritje over veel dijkjes.
Was wel ok maar groep was toen al een beetje erg groot om normaal te kunnen rijden.
Was meer een toeroptochtje zeg maar.

Er zijn er nog wel meer geweest maar dat was de enige via tweakers waar ik mee gereden heb.
Volgens mij toen georganiseerd doe Dion dacht ik.

Overigens een ritje in zuid Limburg zie ik wel zitten.
Wel voor 12 mei of anders na 5 september. Daar tussen mag ook maar dan moeten we wat zuidelijker afspreken. Dan ben ik namelijk in Italië. (Verkapte kijk mij eens lang op vakantie zijn post :P ).
Op zich, stukje mergellandroute en stop in epe bij het beroemdste ijssalon van limburg ... zou niet slecht zijn. Maar ik denk dat je dan max een man of 8 moet hebben om het leuk te houden. En er geven er nu al vier of vijf aan dat ze wel meewillen haha.

Consultant - Autogek

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 14:07

Saffie_time

Why use this? 42!

Doe de mergelland-route dan niet in het weekend want anders is het alsnog file-rijden en oom agent ontwijken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Saffie_time schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:03:
Doe de mergelland-route dan niet in het weekend want anders is het alsnog file-rijden en oom agent ontwijken.
Ook weer waar. Wallonië is dan misschien niet slecht, net over de grens bij eijsden. Nul agenten :') al het investeringsgeld voor flitsen gaat immers naar vlaanderen.

Consultant - Autogek

• Martin
matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:07:
[...]
Ook weer waar. Wallonië is dan misschien niet slecht, net over de grens bij eijsden. Nul agenten :') al het investeringsgeld voor flitsen gaat immers naar vlaanderen.
Allroads only trip? :+ België hè...

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Martin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Allroads only trip? :+ België hè...
All-iets is het wel, maar roads vind ik nog wel redelijk complimenteus.

Consultant - Autogek

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Leermoment;

Als je twee motoren hebt, waarvan één WA is verzekerd en de ander WA+,opzittend,accessoires,kleding...
Zorg er dan in godsnaam voor dat je met die uitgebreid verzekerde motor op je bek gaat, want dan kun je tenminste nog de schade aan je pak claimen.

Dat je met je pak op die andere motor onderuit gaat is gewoon jammer want dan zijn álle kosten voor je eigen rekening.
Op de vraag hoe zo'n verzekerings constructie in het leven kon worden geroepen terwijl al je voorgaande en parallel lopende motor verzekeringen altijd inclusief kleding waren kreeg ik geen antwoord op.

-O-

Achja. Gelukkig was het op de Shadow dat ik ineens een drang kreeg het asfalt van dichtbij te willen inspecteren. De VFR staat nog in de schuur.

Vanmiddag de Shadow eens even fixen, is niet zo heel veel mee aan de hand. Nieuwe knippers en rem hendel en dat ding kan er weer tegenaan.

Over twee weken de VFR de garage in *O*
Banden, Tandwielen en ketting, vloeistoffen, filters, thermostaat, voorvork en carbs. :9~ O+

Dus.... iemand ervaringen met de Rev'It! Ignition 2 en Gear 2?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41

Rick-Jan

always connected

Zojuist een TomTom Rider 5 gekocht, wel een ander model maar vind het zonde om voor een navi 350€ of meer neer te tellen. 2e hands zijn ze qua prijs niet veel lager en voor veelal oudere modellen. Ben benieuwd!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Rick-Jan schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:46:
Zojuist een TomTom Rider 5 gekocht, wel een ander model maar vind het zonde om voor een navi 350€ of meer neer te tellen. 2e hands zijn ze qua prijs niet veel lager en voor veelal oudere modellen. Ben benieuwd!
De tomtom rider CE ? Ik heb bij louis in aachen de rider 40 voor 299 op de kop kunnen tikken. Ben er wel blij mee, vooral de interface is vele malen beter en sneller.

Consultant - Autogek

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41

Rick-Jan

always connected

matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:49:
[...]

De tomtom rider CE ? Ik heb bij louis in aachen de rider 40 voor 399 op de kop kunnen tikken. Ben er wel blij mee, vooral de interface is vele malen beter en sneller.
Rider 5 voor 250€ :) Ik wil simpel mee navigeren, niet voor dagelijks gebruik iig.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:44:
Een paar jaar terug was er een rit met iets van 30 man. Binnen 5 minuten rijden waren het al 2 groepen geworden. Later op de dag kwamen we elkaar weer tegen.

Met meer dan 6 man rijden schiet eigenlijk ook niet echt op vind ik. Toch lijkt een GoT rit mij wel weer een keer leuk.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Een paar jaar terug was er een rit met iets van 30 man. Binnen 5 minuten rijden waren het al 2 groepen geworden. Later op de dag kwamen we elkaar weer tegen.

Met meer dan 6 man rijden schiet eigenlijk ook niet echt op vind ik. Toch lijkt een GoT rit mij wel weer een keer leuk.
Als je in groepen van 4 of 6 vertrekt (pauzes van 10 minuten tussen de vertrekken) is het best doenbaar. Ik zal eens kijken wie er interesse heeft via een google questionnaire straks.

Consultant - Autogek

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Als je in groepen van 4 of 6 vertrekt (pauzes van 10 minuten tussen de vertrekken) is het best doenbaar. Ik zal eens kijken wie er interesse heeft via een google questionnaire straks.
Dat is wel een goed idee. Toen met 2x 15 man reed niet echt lekker. Of je rijd 30 of je rijd 130.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Of gewoon een route uitzetten, die delen zodat iedereen weet hoe hij kan rijden en een beginpunt, een rustpunt en een eindpunt aanwijzen. Dan kan men zelf weten hoe men rijd en met wie, zonder dat men "gedwongen" word een bepaald tempo aan te houden :)

• Martin
Nog een optie, groepen Noord en Zuid (enz...) maken en een verzamelpunt in het midden des lands? Toeren van en naar een meeting? :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Martin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:15:
Nog een optie, groepen Noord en Zuid (enz...) maken en een verzamelpunt in het midden des lands? Toeren van en naar een meeting? :P
Dat is nu nog eens ECHT goed idee. Vanuit limburg naar brabant zou dan perfect een optie zijn.

http://goo.gl/forms/NaRIJqHQaw

Hier het formulier met zo veel mogelijk vragen om eens te kijken wat iedereen zou WILLEN. Ook een beetje rekening houden met motortypes lijkt mij niet verkeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door matthewk op 30-03-2016 15:15 ]

Consultant - Autogek

Verwijderd

Nog een tip voor het rijden in groepen: laat de snelle rijders achteraan rijden en de langzame rijders voorin in een groep ;)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:32:
Nog een tip voor het rijden in groepen: laat de snelle rijders achteraan rijden en de langzame rijders voorin in een groep ;)
Nog belangrijker, rijd je eigen tempo en laat je niet verleiden door acties van anderen. ;)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hoe zal de kwaliteit zijn van die systeemhelm van de Lidl?
http://www.lidl.nl/nl/Off...=showDetail&id=21783&ar=3

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• 418O2
Zal wel veilig zijn. Of hij comfortabel is, is persoonlijk. Ik zou zelf niet snel een goedkope helm kopen.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

418O2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Zal wel veilig zijn. Of hij comfortabel is, is persoonlijk. Ik zou zelf niet snel een goedkope helm kopen.
Is ook niet voor mezelf of voor veel gebruik.
Heb zelf de GT-Air ;)

m'n vrouw heeft nu een flink oude helm. En gaat ong 1x per maand bij mij achterop.
Om daar een helm voor te kopen á €400+ is wat zonde.

Veiligheid moet sowieso erg goed zijn. Comfort mag iets minder natuurlijk.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hij is ongetwijfeld goedgekeurd, maar daar heb je het wel mee gehad. >:)

Voor 1x per maand is deze ook goed genoeg. :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

matthewk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:55:
[...]

Op zich, stukje mergellandroute en stop in epe bij het beroemdste ijssalon van limburg ... zou niet slecht zijn. Maar ik denk dat je dan max een man of 8 moet hebben om het leuk te houden. En er geven er nu al vier of vijf aan dat ze wel meewillen haha.
De zuid-limburger in mij zegt: NIET de mergellandroute. Veel te druk, en alles 60 km/h. Niet dat je hard moet rijden, integendeel, maar als iedereen al 10 km/h moet aftikken is dat ook al zonde. Met name het stuk rond Epen is mij veel te druk.

Enne, die ijssalon in Camerig, dicht bij Epen is beroemd omdat je er veel krijgt. Er zijn veel betere. 't Bakhuis in Ulvend bijvoorbeeld, of Angelati in Eijsden. Die laatste is dan weer ideaal omdat je alle motoren op het plein kwijt kunt, en vanuit Eijsden kun je een stukje mergellandroute meepikken tot Noorbeek, om van daar uit via de Plank België in te gaan. Of via Ulvend. :9

't Is maar een eerste voorzet hè. ;)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 19:32
Present! Woon zelf in Roermond, dus het midden van Limburg. Ben vorig weekend nog in het zuiden geweest, komend weekend weer. Heb een BMW K75 omgebouwd tot Brat project. Is nog in progress, maar ik rijd er zo veel mogelijk mee rond :)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Zoals mijn instructeur altijd zei(In het verleden heeft Lidl ook helmen gehad): Hoe kan Lidl helmen maken EN goed laten keuren voor 50 euro, terwijl een helm gemiddeld 400 euro kost? Alleen het testen ed al kost meer...

En zoals Winkiller al zegt: De helmen zijn, op een of andere manier, goedgekeurd, dat wilt niet zeggen dat ze ook veilig zijn...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:09
@lidl helm.

Kan niet begrijpen dat we tientallen tot honderden euro's uitgeven aan accessoires e.d. en vervolgens beknibbelen op een helm. Notabene het enige stukje "kunststof" tussen je hoofd en het asfalt.
En een helm die daarnaast ook nog eens niet comfortabel zit, wordt op een ritje al na 5 minuten irritant....

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DragonSlayer666 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:59:
Hoe kan Lidl helmen maken EN goed laten keuren voor 50 euro, terwijl een helm gemiddeld 400 euro kost?
Kom op nou, je hebt een prima helm voor rond de 200 euro, alleen die hype dingen zijn duurder.
Ik heb sinds 2 jaar een Caberg Duke systeem helm en die is voor zijn prijs (150/200) prima in orde.
Voor alle helmen geld dezelfde regel, als je gevallen bent een nieuwe kopen...

• Martin
Ik zie er geen merk bij staan, alarmbellen :X

Anyway, heb zelf jaren geleden ook een Lidl-helm gehad, ervan uitgaande dat deze dezelfde kwaliteit heeft:
Veel windruis, alles kraakt, kinbak is gammel (bijna centimeter heen en weer te bewegen zonder dat je het in de rest van de helm voelt). Als het echt voor héél af en toe is prima, maar voor lange ritten of dagelijks gebruik zou ik het er niet op wagen, heb 'em zelf na een half jaar weggegooid. Ervaringen zijn op basis van brommerritten, vul zelf maar in hoe mijn commentaar vertaald naar de motor ;)

Mocht je er alsnog voor gaan (voor 50 euro misschien toch proberen waard, zoveel is het niet); hou er rekening mee dat je er VROEG bij moet zijn. Ik was toen zelf een kwartier voor openingstijd naar de Lidl gegaan, toen stonden er 4 man in een keurige rij dus ik sloot aan. Toen de deuren opengingen was er ineens geen keurige rij meer en was de groep gegroeid naar meer dan 15 man. Elke notie van beschaving was direct verdwenen toen iedereen tegelijk door de deur probeerde te passen, bij de bak waar de helmen lagen leek het alsof ik de ontdekking van het vuur door de Neanderthalers nagespeeld zag worden... :F

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Martin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Elke notie van beschaving was direct verdwenen toen iedereen tegelijk door de deur probeerde te passen, bij de bak waar de helmen lagen leek het alsof ik de ontdekking van het vuur door de Neanderthalers nagespeeld zag worden... :F
_O- oOo lachen.

• 418O2
HellStorm666 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Is ook niet voor mezelf of voor veel gebruik.
Heb zelf de GT-Air ;)

m'n vrouw heeft nu een flink oude helm. En gaat ong 1x per maand bij mij achterop.
Om daar een helm voor te kopen á €400+ is wat zonde.

Veiligheid moet sowieso erg goed zijn. Comfort mag iets minder natuurlijk.
Gewoon kijken hoe hij zit. Als hij echt goed zit kan je hem wel kopen.

De grotere motorzaken hebben ook altijd wel overjarige modellen voor 100-120 euro liggen, daar kan je ook even tussen kijken.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Winkiller schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Kom op nou, je hebt een prima helm voor rond de 200 euro
Misschien als je al doof bent ;), maar ik hoorde behoorlijk wat verschil tussen de verschillende prijsklassen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

CodeCaster schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Misschien als je al doof bent ;), maar ik hoorde behoorlijk wat verschil tussen de verschillende prijsklassen.
Oordoppen kosten bij de Lidl een drol. :+

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

Idd.. Ik heb vorige jaar augustus een HJC IS17 (200+ euro model)gekocht, maar na een tijd gebruik niet tevreden over dit model. Veel wind ruis en lucht door het vizier.

Afgelopen zaterdag even langs ten kate geweest voor een nieuwe helm. Ik had twee modellen op het oog, de schuberth s2 sport en de shoei gt air. Uiteindelijk voor de Gt-air gegaan deze paste mij een stuk beter nu nog wachten tot hij binnen komt.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn over de gt air.

[ Voor 21% gewijzigd door Aapie op 30-03-2016 16:19 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Een helm koop je niet voor de gehoorbescherming. Neemt niet weg dat een stillere helm (=minder luid) minder vermoeiend is, maar het is niet prio 1. Wel een belangrijk deel van het totaalplaatje. ;)

Dan nog, imho blijft een Schuberth zijn geld waard. Pluspunten voor mij voor de S2:
+ Geïntegreerd zonne-vizier (niet uniek, geef ik toe)
+ Bijzonder stabiel in de wind
+ mogelijkheid tot integratie voor communicatie. Antennes zijn zelfs al voorbereid in de helm.
+ bekleding en wangkussens zitten nog steeds strak na 4 jaar. Geen speling te bekennen.
+ De helmkraag haalt heel veel windgeruis weg. In combinatie met de rest van de aerodynamica dan ook een veel minder luide helm.
+ Soort verzekering als je een ongeval hebt binnen x tijd, en daar is een politierapport van, dan krijg je een nieuwe helm. (geen idee of dit nog is)

Minpunten zijn vooral de prijs, en met name de accessoires. 70 euro voor een vizier, kom op zeg. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-03-2016 16:29 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Aapie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Idd.. Ik heb vorige jaar augustus een HJC IS17 (200+ euro model)gekocht, maar na een tijd gebruik niet tevreden over dit model. Veel wind ruis en lucht door het vizier.

Afgelopen zaterdag even langs ten kate geweest voor een nieuwe helm. Ik had twee modellen op het oog, de schuberth s2 sport en de shoei gt air. Uiteindelijk voor de Gt-air gegaan deze paste mij een stuk beter nu nog wachten tot hij binnen komt.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn over de gt air.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/380415/shoei-GT-air-ervaring-1.html

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je betaalt voornamelijk voor zitcomfort, stroomlijn, gebruiksgemak, ventilatiemogelijkheden, etc. Mijn relatief dure Schubert R1 en S1 zitten een stuk fijner dan de Shark die ik daarvoor had, en zijn een stuk makkelijker te bedienen. Grote robuuste schuiven voor de ventilatie & zonnevizier bijvoorbeeld, ipv kleine draaiwieltjes die ook nog eens stuk gaan. Lidl/Aldi-helmen heb nog niet geprobeerd, maar als ik aanvoel hoe de goedkope rommel op bijvoorbeeld een kartbaan zit moet ik er niet aan denken om daarmee de weg op te gaan :P

Ze zijn overigens ook een stuk stiller, vooral de S1. Dat is echter geen excuus om zonder doppen te rijden zoals hierboven al genoemd :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 30-03-2016 16:44 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:20:
[...]

Een helm koop je niet voor de gehoorbescherming.
Ik heb al last van m'n oren, dus voor mij is dat wel een belangrijk punt. Ik heb oordoppen op maat, maar het geruis wat de helm doorlaat / veroorzaakt vormt wel de basis. Uiteraard komen draagcomfort (gewicht, stabiliteit) ook hoog op het lijstje.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.