Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.815 views

Onderwerpen

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 19:32
Heeft er iemand ervaring met andere vering die bijv. instelbaar is? Op dit moment zit ik met het probleem dat mijn wiel tegen het frame aan komt met in veren. Dit komt omdat het frame een heel stuk is ingekort. Zelf was ik aan het denken om een langere schokbreker te pakken die tevens instelbaar is. Dit omdat het waarschijnlijk mooier is en om de veer stugger te zetten zodra het wiel tegen het frame aan komt.

Nu kon ik mij de volgende opties bedenken:
- Langere achterveer nemen van een ander model. Ik zag dat van een K1100 de veer 38 CM i.p.v. 35 CM was. Nadeel, is nieuw niet te betalen en tweede hands moeilijk te vinden in perfecte staat.
- YSS niet instelbare veer. Voordeel: Goedkoop, nadeel: niet instelbaar, dus kans op dat het nog steeds niet de oplossing bied. Link: http://www.caferaceronder...as-schokbreker-me302.html
- YSS instelbare veer. Voordeel: instelbaar, dus meer kans dat het zal werken. Nadeel: omdat die wederom 35 CM is, is de kans aanwezig dat de veer te kort is. Link: http://www.caferaceronder...ocks-gas-schokbreker.html
- Hagon shocks. Voordeel: instelbaar, nette prijs. Nadeel: niet in zwart te krijgen. Link: http://www.hagon-shocks.n...jsCode=N&PrijsCodeGroep=N
- Hyper Pro. Voordeel: Zal gegarandeerd passen, omdat ze de veer echt op maat maken. Nadeel: Ik zal er voor met de motor naar Alphen aan den Rijn moeten, wat 2 uur rijden is. Tevens ook erg duur.

Het betreft trouwens een BMW K75 RT.

Iemand anders nog suggesties?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:20:
Minpunten zijn vooral de prijs, en met name de accessoires. 70 euro voor een vizier, kom op zeg. 8)7
Lekker via Ebay in China bestellen voor 25 euro inclusief.

Een helm uit China never nooit, maar een stukje plastic als vizier, geen probleem. Ik heb nu een erg donker vizier voor mijn Shoei, in het donker niet mee te rijden, maar dan rij ik toch nooit. Deze bezorgd voor 25 euro in plaats van inderdaad iets van 70 euro via de fabrikant.

Voor mij helm zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/L...:R6MAAOSwv9hW17Y7&vxp=mtr

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2016 16:56 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Thoit schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
Heeft er iemand ervaring met andere vering die bijv. instelbaar is? Op dit moment zit ik met het probleem dat mijn wiel tegen het frame aan komt met in veren. Dit komt omdat het frame een heel stuk is ingekort. Zelf was ik aan het denken om een langere schokbreker te pakken die tevens instelbaar is. Dit omdat het waarschijnlijk mooier is en om de veer stugger te zetten zodra het wiel tegen het frame aan komt.

- Langere achterveer nemen van een ander model. Ik zag dat van een K1100 de veer 38 CM i.p.v. 35 CM was. Nadeel, is nieuw niet te betalen en tweede hands moeilijk te vinden in perfecte staat.
- YSS niet instelbare veer. Voordeel: Goedkoop, nadeel: niet instelbaar, dus kans op dat het nog steeds niet de oplossing bied. Link: http://www.caferaceronder...as-schokbreker-me302.html
- YSS instelbare veer. Voordeel: instelbaar, dus meer kans dat het zal werken. Nadeel: omdat die wederom 35 CM is, is de kans aanwezig dat de veer te kort is. Link: http://www.caferaceronder...ocks-gas-schokbreker.html
- Hagon shocks. Voordeel: instelbaar, nette prijs. Nadeel: niet in zwart te krijgen. Link: http://www.hagon-shocks.n...jsCode=N&PrijsCodeGroep=N
- Hyper Pro. Voordeel: Zal gegarandeerd passen, omdat ze de veer echt op maat maken. Nadeel: Ik zal er voor met de motor naar Alphen aan den Rijn moeten, wat 2 uur rijden is. Tevens ook erg duur.

Waar woon je ergens? In het Noorden zit ook een hyperpro-man.

Ik zou de orginele proberen te houden ivm het passend houden. En dan hyperpro's er in.

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Ik zou de orginele proberen te houden ivm het passend houden. En dan hyperpro's er in.
En in Apeldoorn ook. Ben ik toen voor mijn SV geweest.

Edit: Is trouwens klaar terwijl je wacht bij HyperPro. Voor mij maakt dan 2 uurtjes rijden ook niet heel veel uit.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2016 16:58 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Aapie: ervaringen met GT-Air, tja ik heb er nog niet veel mee gereden. Voor alsnog is hij een stuk stiller dan m'n Shark RSI en Shark RSF2i. Pinlocksysteem vind ik verder ook fijn al kan de helm wel beslaan op het gebied buiten de 'pinlock'.

Ik heb 3 vizieren bij m'n RSI en als je in het donker moet rijden met het meest donkere vizier, dan is dat op z'n zachts gezegd even wennen. Hoewel een transparant vizier er minder mooi uitziet in mijn ogen, is zo'n ingebouwd zonnevizier wel handig bij de GT-Air. Verder adviseer ik om sowieso met gehoorbescherming te rijden, want het is een 'stille helm' voor de meesten, maar zeker niet zo stil dat je geen kans hebt op gehoorbeschadiging.

@all: Ik heb een vraag over bevestiging van een GoPro en de bevestiging van een smartphone. Welke mount gebruiken jullie hiervoor? Mij is een Ram Mount geadviseerd (X-Grip) voor de smartphone. Lijkt mij handig met Google Maps en Flitsmeister. Verder zie ik dat zij een mount hebben voor een GoPro die bv bevestigd kan worden op verschillende plekken op het stuur (bv. rem- en koppelingsreservoir). Al denk ik dat zoiets dusdanig veel trillingen veroorzaakt dat het beeld erg onrustig wordt. Een chestband verschuift al snel. En montage aan m'n helm... Tja, ik zit niet te wachten op extra geruis van de wind.

Flickr

• PilatuS
  • Niet online
Een GoPro kan ook prima op de tank met zo'n extra ring.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Een helm uit China never nooit, maar een stukje plastic als vizier, geen probleem. Ik heb nu een erg donker vizier voor mijn Shoei, in het donker niet mee te rijden, maar dan rij ik toch nooit. Deze bezorgd voor 25 euro in plaats van inderdaad iets van 70 euro via de fabrikant.

Voor mij helm zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/L...:R6MAAOSwv9hW17Y7&vxp=mtr
Wat doet dat stukje plastic bij steenslag met 150 kph? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 18:11
Heb zelf een HJC met ingebouwde zonnevizier en een soort silver mirror vizier. Dan nog vind ik de zon af en toe flink hinderlijk. Zeker in het voorjaar bij laaghangende zon, heb ik af en toe het gevoel niets te zien. Wel eens gehad dat ik voor een stoplicht stond en ik niet kon zien of ie al op groen was. Uiteindelijk vizieren open en hand boven de ogen om het wel enigszins te zien.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:58:
@Aapie: ervaringen met GT-Air, tja ik heb er nog niet veel mee gereden. Voor alsnog is hij een stuk stiller dan m'n Shark RSI en Shark RSF2i. Pinlocksysteem vind ik verder ook fijn al kan de helm wel beslaan op het gebied buiten de 'pinlock'.

Ik heb 3 vizieren bij m'n RSI en als je in het donker moet rijden met het meest donkere vizier, dan is dat op z'n zachts gezegd even wennen. Hoewel een transparant vizier er minder mooi uitziet in mijn ogen, is zo'n ingebouwd zonnevizier wel handig bij de GT-Air. Verder adviseer ik om sowieso met gehoorbescherming te rijden, want het is een 'stille helm' voor de meesten, maar zeker niet zo stil dat je geen kans hebt op gehoorbeschadiging.

@all: Ik heb een vraag over bevestiging van een GoPro en de bevestiging van een smartphone. Welke mount gebruiken jullie hiervoor? Mij is een Ram Mount geadviseerd (X-Grip) voor de smartphone. Lijkt mij handig met Google Maps en Flitsmeister. Verder zie ik dat zij een mount hebben voor een GoPro die bv bevestigd kan worden op verschillende plekken op het stuur (bv. rem- en koppelingsreservoir). Al denk ik dat zoiets dusdanig veel trillingen veroorzaakt dat het beeld erg onrustig wordt. Een chestband verschuift al snel. En montage aan m'n helm... Tja, ik zit niet te wachten op extra geruis van de wind.
Toen ik mijn GoPro bij een vriend installeerde gebruikte ik een sticky mount om hem aan de zijkant te bevestigen. Kijk vooral uit bij het bevestigen dat er geen lucht tussen de 3M sticker en de helm komt omdat die dan tijdens het rijden en de winddruk kan losraken. Verder valt de windruis best mee volgens hem. Pas als je 100+ gaat begin je het echt goed te horen/irritant. Heb ook een suction cup mount maar heb die zelf nog nooit geprobeerd op een motor. Wel een aantal keer op een auto en werkt perfect! d:)b

Wat betreft de chestband moet je die gewoon wat strakker doen en dan blijft 'ie wel op z'n plaats. :P
Voordeel van het monteren van een action cam op de rijder is dat je die trillingen voorkomt omdat het lichaam van de rijder deze trillingen opvangt.

Iemand trouwens ervaring met Scorpion helmen? Zag laatst dat ze die nu ook aanbieden bij Motorkledingcenter maar ze zijn volgens mij nog niet zo lang (/breed) op de Nederlandse markt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:02:
[...]

Wat doet dat stukje plastic bij steenslag met 150 kph? :+
Ik geloof er niets van dat dit veel verschil is met het originele of van een helm van 100 euro. Misschien heb ik het fout hoor, maar bang ben ik er echt niet voor.

Ik rij er alweer 3 jaar mee rond. Sowieso vind ik het fijn dat ie extra donker is, geen zonnebril nodig in de zomer en in het donker rij ik toch nooit.

• wilmundo
  • Niet online
@PilatuS: dank ga ik naar kijken.

@caesar1000: dank voor jouw uitgebreide reactie. Kreeg je die sticker vervolgens makkelijk van de helm af? Ik weet niet of stickerverwijderaar of een föhn handig zijn bij een helm van fiberglas. Zo'n chestmount heb ik wel eens gebruikt tijdens het rijden van scooters in het buitenland en dat ding verschoof de hele tijd door de rijwind. Zelfs bij het strakker zetten. Wel jammer, want zowel de beeldhoek als het stabiele beeld zijn grote pluspunten. Ik ga het opnieuw een keer proberen met die chestband, voorlopig heb ik toch geen alternatieven :).

Trouwens, zelf geen ervaringen met Scorpion helmen. Wellicht heb je iets aan de uitgebreide productbesprekingen op het YouTube kanaal van 'Revzilla'. Ik zie dat zij in gaan op meerdere helmen.

[ Voor 14% gewijzigd door wilmundo op 30-03-2016 17:18 ]

Flickr

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aapie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Idd.. Ik heb vorige jaar augustus een HJC IS17 (200+ euro model)gekocht, maar na een tijd gebruik niet tevreden over dit model. Veel wind ruis en lucht door het vizier.

Afgelopen zaterdag even langs ten kate geweest voor een nieuwe helm. Ik had twee modellen op het oog, de schuberth s2 sport en de shoei gt air. Uiteindelijk voor de Gt-air gegaan deze paste mij een stuk beter nu nog wachten tot hij binnen komt.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn over de gt air.
Zelfde hier, heb nu ook een IS17 en ben er ook niet echt tevreden over, zelfs met doppen in merk je dat ie een hoop herrie maakt. :) Mijn keuze was ook gevallen op de GT Air vanwege de goeie reviews en dat ie met proefpassen mij behoorlijk goed zat. De HJC begint wat los te zitten, iig niet meer zo strak.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 11:12
wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:58:
Go Pro heb ik op de zijkant van m'n helm. Op de helm is leuker, omdat je dynamischer kan filmen. Nadeel is windgeruis, maar je zou daar wat aan kunnen doen volgens de youtube filmpjes. Soms ook op de balhoofd mount: geen last van wind door het scherm, dus motorgeluid hoor je prima, maar erg statisch filmen en saai.

X-Grip heb ik voor mijn telefoon op balhoofd mount. Het is even eng om hem erin te doen, maar zit goed vast. De rubberen hoesjes heb ik vastgelijmd conform instructie. De pootje van de X grip kunnen wel tegen de volume knop of aan/uit knop komen, dus je moet even goed kijken of je apparaat goed zit. Met een S5 past het net. Testen doe je door je telefoon erin te klemmen en lekker te schudden. :+ Als hij dat overleeft, overleeft hij ook een motorrit.

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:33:
[...]

Zelfde hier, heb nu ook een IS17 en ben er ook niet echt tevreden over, zelfs met doppen in merk je dat ie een hoop herrie maakt. :) Mijn keuze was ook gevallen op de GT Air vanwege de goeie reviews en dat ie met proefpassen mij behoorlijk goed zat. De HJC begint wat los te zitten, iig niet meer zo strak.
Toen ik een paar jaar terug mijn Shoei kocht was het qua geluid Shoei of Schuberth wat het beste was. Aangezien ik geen Schuberth hoofd heb viel die af en ben ik bij Shoei uitgekomen. Qua geluid bevalt deze XR-1100 mij heel erg goed. Van wat ik zo zie is die GT Air daar een opvolger van. Mocht je ergens een XR-1100 tegenkomen is dat dus ook een goede optie. Van wat ik zo even snel zie kan het voor minder dan 300 euro wat echt een prima deal is voor zo'n helm. Ik heb er zelf meer dan 500 voor betaald en vind het iedere euro waard.

• wilmundo
  • Niet online
@Rody, daar noem je wel iets: zo'n vaste positie is wel erg statisch ja. Hoe heb jij je GoPro bevestigd aan je helm? Ik kan het helaas niet op het balhoofd bevestigen, want ik heb een donker kuipruitje. Verder ken ik iemand met zo'n X-Grip en die is zeker over te spreken. Goed punt wat betreft de volumeknoppen e.d., zal dat even goed moeten bekijken.

@PilatuS: je noemt de XR-1100 in jouw reactie. Daardoor ben ik benieuwd of motorhelmen ook een bepaalde geldigheidsduur hebben zoals banden die ook hebben. Is het zo dat een helm binnen x jaar vanaf productiedatum gebruikt moet zijn? Wat mij bij staat is dat geadviseerd wordt om een helm om de 5 jaar te vervangen. Goed, kilometrage speelt ook een rol. Maar is een helm 5 jaar na productie ook gewoon 'verouderd'? Kan me voorstellen dat oude voorraad voor een mooi prijsje weg mag. Is dat wel raadzaam? Is gewoon een vraag die bij mij opkwam, doet verder niets af aan jouw advies.

Flickr

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Glasvezel helmen hebben een beperkte levenduur, door het zonlicht droogt het uit en word de schaal broos. In hoeverre dit ook opgaat als ze in doos op de plank liggen weet ik eigenlijk niet.

---

Na ermee op en naar naar het werk gereden te hebben incl aardig wat file houdt de koppeling van de RSV zich nog prima, en ik kan nu ook stilstaand in z'n 1 op de bok het wiel weer zonder veel weerstand ronddraaien :)

• PilatuS
  • Niet online
wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:00:

@PilatuS: je noemt de XR-1100 in jouw reactie. Daardoor ben ik benieuwd of motorhelmen ook een bepaalde geldigheidsduur hebben zoals banden die ook hebben.
Van wat ik weet is het vooral UV straling waardoor een helm achteruit gaat. Als ie in het donker ligt zal ie ook vast nog wel wat verouderen, maar niet zoveel als wanneer je er mee aan het rijden bent.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Toen ik een paar jaar terug mijn Shoei kocht was het qua geluid Shoei of Schuberth wat het beste was. Aangezien ik geen Schuberth hoofd heb viel die af en ben ik bij Shoei uitgekomen. Qua geluid bevalt deze XR-1100 mij heel erg goed. Van wat ik zo zie is die GT Air daar een opvolger van. Mocht je ergens een XR-1100 tegenkomen is dat dus ook een goede optie. Van wat ik zo even snel zie kan het voor minder dan 300 euro wat echt een prima deal is voor zo'n helm. Ik heb er zelf meer dan 500 voor betaald en vind het iedere euro waard.
Dat is een hele goeie tip, dankjewel! :) Schuberth heeft idd een rare pasvorm viel mij op, niet echt mega prettig maar goed. De GT Air die ik zou willen zit op 450 euro iig, hoop geld. :P En zeker een motor we even belangrijker is. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
Thoit schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:

Ik heb nog wel een in ok staat verkerende K1100LT veer liggen voor cheap :o .

Helm(schaal) gaat ook achteruit door bijvoorbeeld haargel en zweet etc. dat erin trekt.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Ook daar zou ik mee uitkijken. Vizieren worden ook getest op impact- en schaafbestendigheid. Als je een steentje tegen je vizier krijgt wil je niet dat ie uiteindelijk alsnog in je oog komt. In de advertentie zie ik zelf nergens iets van welke keuring of EU-conformiteit ook... Zelf weten, maar niet mijn ding. :P
PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Ik geloof er niets van dat dit veel verschil is met het originele of van een helm van 100 euro. Misschien heb ik het fout hoor, maar bang ben ik er echt niet voor.

Ik rij er alweer 3 jaar mee rond. Sowieso vind ik het fijn dat ie extra donker is, geen zonnebril nodig in de zomer en in het donker rij ik toch nooit.
Dus jij kan kunststoffen herkennen door er naar te kijken of..?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
Net de Suzuki uit de schuur getrokken. Even naar de pomp voor verse brandstof en volle bandjes. Ze moest duidelijk even wakker worden (sinds november stil gestaan), maar daarna liep ze weer als een trein.

Wel even wennen ten opzichte van de BMW, qua alles. Houding, herrie, Power. Maar wel lekker!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Ook daar zou ik mee uitkijken. Vizieren worden ook getest op impact- en schaafbestendigheid. Als je een steentje tegen je vizier krijgt wil je niet dat ie uiteindelijk alsnog in je oog komt. In de advertentie zie ik zelf nergens iets van welke keuring of EU-conformiteit ook... Zelf weten, maar niet mijn ding. :P

[...]

Dus jij kan kunststoffen herkennen door er naar te kijken of..?
Mijn punt is dat er bijvoorbeeld in die Lidl helm die goedgekeurd is nooit een vizier van 70 euro kan zitten als de helm 50 euro totaal kost. Verder buigt dit vizier vrijwel gelijk als origineel en de krasbestendigheid is ook hetzelfde. Dan kan het nog steeds wel ander spul zijn maar waarschijnlijk nog beter of in ieder geval gelijk aan wat in die Lidl helm zit. Ik geloof er gewoon niet in dat het echt gevaarlijk is en weiger 70 euro voor een stukje plastic te betalen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Let er bij systeemhelmen op waarvoor ze goedgekeurd zijn. Sommigen zijn alleen goedgekeurd als jethelm en niet als integraalhelm. Het kan dus zomaar zijn dat als je op je bakkes gaat, die hele kinband afbreekt. Het maakt immers geen deel uit van de keuring.

En iedereen moet het lekker voor zichzelf weten, maar net als voor kleding en eigenlijk alles geldt: je krijgt waar je voor betaalt. Ik ken mensen die het vertikken om veel uit te geven voor een motorpak. Dan kopen ze een pak dat 1 seizoen waterdicht is, het tweede seizoen wordt dat al minder en het derde seizoen is ie echt lek. Dan geef ik liever in 1x genoeg uit om een pak te kopen dat altijd waterdicht blijft. En het zit vaak nog beter ook omdat er meer aandacht besteed is aan pasvorm en kwaliteit van de naden e.d Ook handige zaken, zoals plaatsing van ventilatieopeningen die ze wel of niet zinnig maken en andere doordachte features. Ja, je betaalt ook voor het merk en de marketing, maar ik heb liever goede spullen zodat ik me niet hoef te ergeren. En dat betekent niet automatisch het duurste, maar ook niet het goedkoopste. En je moet er wel het geld voor (over) hebben natuurlijk.

Uitrusting van de Lidl kan leuk zijn voor iemand die 1x per jaar een motor huurt ofzo, maar als je echt wat vaker rijdt: doe jezelf een plezier en koop fatsoenlijke spullen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Bezuinigen op kleding moet je ook niet doen en ik vind dat ik dat zelf ook niet doe. Ik heb een goed pak van Revit, laarzen en handschoenen van Alpinestars en een helm van Shoei. Alleen zo'n stukje plastic van het vizier zie ik geen probleem mee om wat goedkopers te halen, ik geloof er gewoon niet in dat het veel zal uitmaken.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Vaak is er bij duurdere vizieren een behandeling toegepast waarbij het vizier wordt versterkt net zoals dat bij staal het geval is (verwarmen, afkoelen). Ook zal het je verbazen hoe groot het verschil is tussen kunststoffen. Kijk maar eens naar van die heel goedkope speelgoed producten en duurdere zoals playmobiel of LEGO. Geen idee verder of het vizier even sterk of minder sterk is maar ik denk (hoop) dat de steentjes ook best vaak zouden afketsen?

Kijk ook maar naar airsoft. Daar is ook een bepaald type bril verplicht omdat goedkopere vaak toch breken in plaats van barsten en je dan alsnog met die stukjes zit. Als ik zo rond zoek kan ik niet 1-2-3 op veel klachten ongelukken met vizieren komen dus denk dat het redelijk veilig is. Die van de Lidl zijn zoveel goedkoper omdat die waarschijnlijk worden ingekocht en ze bij Shoei natuurlijk ook wat extra's vragen voor de brand.
wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:15:
[...]
@caesar1000: dank voor jouw uitgebreide reactie. Kreeg je die sticker vervolgens makkelijk van de helm af? Ik weet niet of stickerverwijderaar of een föhn handig zijn bij een helm van fiberglas. Zo'n chestmount heb ik wel eens gebruikt tijdens het rijden van scooters in het buitenland en dat ding verschoof de hele tijd door de rijwind. Zelfs bij het strakker zetten. Wel jammer, want zowel de beeldhoek als het stabiele beeld zijn grote pluspunten. Ik ga het opnieuw een keer proberen met die chestband, voorlopig heb ik toch geen alternatieven :).

Trouwens, zelf geen ervaringen met Scorpion helmen. Wellicht heb je iets aan de uitgebreide productbesprekingen op het YouTube kanaal van 'Revzilla'. Ik zie dat zij in gaan op meerdere helmen.
Wij hebben hem toen met een föhn verwijderd (op advies van GoPro). Wel uitkijken dat je hem niet op de warmste stand doet om de sticker er zo snel mogelijk af te krijgen want bij hele hoge temperaturen is dat volgens mij niet zo goed voor het foam aan de binnenkant van de helm. Gewoon rustig afwachten en langzaam eraf pielen.

Bij die chest mount heeft het ook een beetje te maken met wat je draagt. Hij had destijds nog geen leren pak dus het bleef redelijk goed zitten op zijn textiel jas, maar zou me bij leer kunnen voorstellen dat het gaat schuiven.

Had die Revzille video's inderdaad een keer zien langskomen. Wel jammer dat er nog zo weinig reviews/beoordeling op de Nederlandse markt zijn natuurlijk. :P
Rody schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Go Pro heb ik op de zijkant van m'n helm. Op de helm is leuker, omdat je dynamischer kan filmen. Nadeel is windgeruis, maar je zou daar wat aan kunnen doen volgens de youtube filmpjes. Soms ook op de balhoofd mount: geen last van wind door het scherm, dus motorgeluid hoor je prima, maar erg statisch filmen en saai.

[..]
Ja, geluid boven de 80-100 nog goed krijgen is bijna niet te doen maar daaronder kan het best goed klinken. Bij de GoPro de skeleton backdoor gebruiken helpt ook. Ik zie bij veel YouTubers dat zij hun microfoon in hun helm voor het geluid gebruiken en dat klinkt verbazingwekkend goed! :D
[...]

@PilatuS: je noemt de XR-1100 in jouw reactie. Daardoor ben ik benieuwd of motorhelmen ook een bepaalde geldigheidsduur hebben zoals banden die ook hebben. Is het zo dat een helm binnen x jaar vanaf productiedatum gebruikt moet zijn? Wat mij bij staat is dat geadviseerd wordt om een helm om de 5 jaar te vervangen. Goed, kilometrage speelt ook een rol. Maar is een helm 5 jaar na productie ook gewoon 'verouderd'? Kan me voorstellen dat oude voorraad voor een mooi prijsje weg mag. Is dat wel raadzaam? Is gewoon een vraag die bij mij opkwam, doet verder niets af aan jouw advies.
PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:04:
[...]

Van wat ik weet is het vooral UV straling waardoor een helm achteruit gaat. Als ie in het donker ligt zal ie ook vast nog wel wat verouderen, maar niet zoveel als wanneer je er mee aan het rijden bent.
Chakotay schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:04:
Glasvezel helmen hebben een beperkte levenduur, door het zonlicht droogt het uit en word de schaal broos. In hoeverre dit ook opgaat als ze in doos op de plank liggen weet ik eigenlijk niet.

[...]
Toevallig gisteren een video over gekeken en wat verder 'onderzocht'. Over het algemeen heb je 2 type helmen: polycarbonaat (goedkoper) en glassfiber (duurder). Bij polycarbonaat zal dit vanwege de UV straling sneller verouderen en wordt aangeraden om deze om de 2, max 3 jaar te vervangen. Polycarbonaat is van zichzelf vaak ook wat minder stug en wat buigbaarder dan glassfiber. Bij glassfiber is het meestal veilig om het na max 5 jaar te vervangen. Het foam binnenin, hetgeen de energie verdeelt bij een klap, zal ook verouderen en minder goed zijn werk doen na een aantal jaar. Wat betreft 'in het donker'/in een doos denk ik, heb op m'n opleiding ook al veel over kunststoffen gehad, dat het heel wat langzamer zal gaan omdat er geen UV straling op de helm komt. Zou hem dan wel voor de zekerheid toch wel na 5 jaar vervangen. Better be safe than sorry. :+

Volgens mij is het verder zo bij motorkleding dat dit relatief lang meegaat? Hoor soms verhalen van mensen die al jaren/tientallen jaren in hetzelfde rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 30-03-2016 21:13 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er wordt veel op internet verteld over de levensduur van helmen. Op de site van ten kate spreken ze over max 3 tot 5 jaar voor polycarbonaat en max 8 tot 9 jaar voor glasvezel.

http://www.tenkateshop.com/kopen-van-een-helm

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51
@Rody, daar noem je wel iets: zo'n vaste positie is wel erg statisch ja. Hoe heb jij je GoPro bevestigd aan je helm? Ik kan het helaas niet op het balhoofd bevestigen, want ik heb een donker kuipruitje. Verder ken ik iemand met zo'n X-Grip en die is zeker over te spreken. Goed punt wat betreft de volumeknoppen e.d., zal dat even goed moeten bekijken.
Heb zelf een Xgrip en een specifieke voor iPhone6 (linkje). Die Xgrip gebruik ik ook voor in de auto en is handig omdat je alle telefoons erin kan zetten, maar volume knoppen aan de zijkant kunnen irritant zijn.
Als je een specifiek model voor je telefoon kan vinden is dit echt 10x beter.
Geen gelul met de knoppen of twijfel of hij los komt.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Aapie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:42:
Er wordt veel op internet verteld over de levensduur van helmen. Op de site van ten kate spreken ze over max 3 tot 5 jaar voor polycarbonaat en max 8 tot 9 jaar voor glasvezel.

http://www.tenkateshop.com/kopen-van-een-helm
Toch maar even rondgekeken (in het Engels) en kom vaak uit op 5 jaar als gemiddelde met een citaat van deze website:

The five-year replacement recommendation is based on a consensus by both helmet manufacturers and the Snell Foundation. Glues, resins and other materials used in helmet production can affect liner materials. Hair oils, body fluids and cosmetics, as well as normal "wear and tear" all contribute to helmet degradation. Petroleum based products present in cleaners, paints, fuels and other commonly encountered materials may also degrade materials used in many helmets possibly degrading performance. Additionally, experience indicates there will be a noticeable improvement in the protective characteristic of helmets over a five-year period due to advances in materials, designs, production methods and the standards. Thus, the recommendation for five-year helmet replacement is a judgment call stemming from a prudent safety philosophy.

En van Ten Kate "Voor een carbon helm wordt tevens aangeraden deze 8 tot 9 jaar te gebruiken. Ook dit hangt weer van het gebruik van de helm af. Bij intensief gebruik zal de helm sneller aan vervanging toe zijn."

Denk dat we kunnen concluderen dat het voor polycarbonaat ongeveer tussen de 3-5 is en glassfiber ongeveer 5-8. Vaak is het ook zo dat het bv. na 2 of 5 jaar gaat verouderen en dus verslechteren. Vaak kan de helm de klap dan nog wel opvangen maar gewoon minder dan daarvoor. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat de helm na 2 jaar is afgeschreven. Het ligt ook gewoon dus aan het gebruik en hoever je zelf wilt gaan. :9

[ Voor 21% gewijzigd door caesar1000 op 30-03-2016 21:55 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het allemaal nog wel meevallen als ik dat zo lees.
Glues, resins and other materials used in helmet production can affect liner materials.
Ok, goed punt.
Hair oils, body fluids and cosmetics
Dit komt in contact met de binnenvoering van de helm en verder nergens, die binnenvoering heb ik al eens vervangen omdat het wat losser begon te zitten.
as well as normal "wear and tear" all contribute to helmet degradation.
Het enige wat ik hierbij kan voorstellen is de dubbel-d sluiting.
Petroleum based products present in cleaners, paints, fuels and other commonly encountered materials may also degrade materials used in many helmets possibly degrading performance.
Ik maak mijn helm alleen schoon met water en een sponsje. Tijdens rijden kom ik dit nou ook niet echt tegen.
Additionally, experience indicates there will be a noticeable improvement in the protective characteristic of helmets over a five-year period due to advances in materials, designs, production methods and the standards.
Ook een goed punt, maar met een 4 jaar oude helm van Shoei ben ik niet echt bang dat een nieuwe helm een wereld van verschil zal zijn.

Verder dus niets over UV licht. Al met al vind de meeste punten niet echt heel boeiend. Alleen puur de lijm en andere onderdelen van de helm die na verloop van tijd achteruit gaan, verder valt het allemaal wel mee. Ik gebruik liever een 4 jaar oude Shoei dan dat ding van de Lidl :P

Wel mooi om eens te lezen. Ik denk dat ik mijn huidige helm nog wel een jaartje of 2 tot 4 kan gebruiken zolang ie niet valt oid.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2016 22:03 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

caesar1000 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:05:
[...]
Vaak is er bij duurdere vizieren een behandeling toegepast waarbij het vizier wordt versterkt net zoals dat bij staal het geval is (verwarmen, afkoelen).
Precies. Een steentje erop en een El Cheapy heeft geen weerstand. Een goed vizier zal je daar ook tegen kunnen beschermen.
Toevallig gisteren een video over gekeken en wat verder 'onderzocht'. Over het algemeen heb je 2 type helmen: polycarbonaat (goedkoper) en glassfiber (duurder).
Je hebt tegenwoordig ook veel composiet helmen met carbon en/of kevlar erin verwerkt. Dat heeft weer andere eigenschappen vwb stevigheid en veroudering.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Thoit
418O2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Ik woon in midden Limburg. De reden dat ik naar Alphen aan den Rijn wil gaan is omdat ik na contact met Hyper Pro werd doorverwezen naar Alphen omdat daar de specialisten in BMW zitten. Het probleem is dat de originele veer niet meer echt mooi is. En dus voor de rest nog opgeknapt zou moeten worden.
PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:57:
[...]

En in Apeldoorn ook. Ben ik toen voor mijn SV geweest.

Edit: Is trouwens klaar terwijl je wacht bij HyperPro. Voor mij maakt dan 2 uurtjes rijden ook niet heel veel uit.
Klopt inderdaad. Ze zouden ongeveer 2 uur nodig hebben om een veer te maken.
cyntax schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Ik heb nog wel een in ok staat verkerende K1100LT veer liggen voor cheap :o .

Helm(schaal) gaat ook achteruit door bijvoorbeeld haargel en zweet etc. dat erin trekt.
Ok staat is met een beetje roest of als nieuw? Zoek namelijk echt een als nieuw schokbrekertje. Ok staat is de huidige veer, en daar stoor ik mij heel erg aan. Ben zo langzamerhand alle delen aan het laten coaten, en dan hoort een schokbreker er ook als nieuw uit te zien :)

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

http://goo.gl/forms/pDQXnvoE9D

Ik maak nog een keer reclame voor de tweakers motorrit

Die helm van de lidl is goed. De certificering is niet zomaar iets wat je kan kopen en de lidl zou zich een rechtszaak ten gevolge van deze helmen niet kunnen veroorloven.; Wat je echter wel kunt verwachten zijn:

- Slechte lak / kleur die ontiechelijk snel vervaagt
- Slijtage na een jaar bij wekelijks gebruik
- De padding jeukt als een motherfucker bij erg warm weer
- Hij zit bij heel mensen gewoon niet goed

Het huismerk van Lidl is trouwens crivit.

ADAC:
Stärken: Gutes Preis-Leistungsverhältnis; Sehr gute Stoßdämpfungseigenschaften bei Normprüfung; Leicht auf- und abzusetzen; Gute optische Visiereigenschaften (im Sichtbereich), gilt auch für die Sonnenblende; Für Brillenträger gut geeignet ...
Schwächen: Laute Windgeräusche, selbst mit eingesetzten Akustikpolstern (im Lieferumfang), deswegen für hohe Geschwindigkeiten (über ca. 150 km/h) nur bedingt geeignet; Helme fallen klein aus."
Wel effe erbij zeggen dat de normproef voor motorhelmen eigenlijk een lachertje is. Wil je ECHT weten of je helm goed is dan kijk je op http://sharp.direct.gov.uk. Soms zie je hoe helmen die 250 euro kosten en de normproef doorstaan hebben slechter presteren dan een helm van 130 euro met dezelfde normproefresultaten.

[ Voor 38% gewijzigd door matthewk op 31-03-2016 08:41 ]

Consultant - Autogek

• Thoit
matthewk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:29:

Die helm van de lidl is goed. De certificering is niet zomaar iets wat je kan kopen en de lidl zou zich een rechtszaak ten gevolge van deze helmen niet kunnen veroorloven.; Wat je echter wel kunt verwachten zijn:

- Slechte lak / kleur die ontiechelijk snel vervaagt
- Slijtage na een jaar bij wekelijks gebruik
- De padding jeukt als een motherfucker bij erg warm weer
- Hij zit bij heel mensen gewoon niet goed

Het huismerk van Lidl is trouwens crivit.
Ik heb hem zojuist ingevuld. Maakt mij niet zoveel uit wanneer het is. Meestal heb ik in de weekenden toch tijd :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39
Thoit schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:36:
[...]

Ik heb hem zojuist ingevuld. Maakt mij niet zoveel uit wanneer het is. Meestal heb ik in de weekenden toch tijd :)
Same here, mei is dan al wel redelijk volgeboekt maar in de maanden daarop weinig in de agenda staan. Een locatie die voor iedereen redelijkerwijs aan te rijden is heeft dan wel mijn voorkeur :)

XXXVI

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Zuid-Limburg :+

Net even een meldinkje bij de gemeente gedaan. Vanmorgen lag er op mijn normale woon-werk route een olie/brandstofspoortje van een paar kilometer. Uiteraard lijkt het erger dan het daadwerkelijk is met wat motregen, maar alsnog mag het best opgeruimd worden voor bijvoorbeeld motorrijders. Sinds ik zelf een motor heb afgeschreven vanwege dat soort gladheid ben ik daar bijzonder allergisch voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Niet online
Mooie helm uit China getest. Vooral de 2e klap is leuk om te zien, zolang je hoofd er maar niet inzit.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 31-03-2016 10:40 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

6 mensen stemden ja en 7 mensen stemden ja op vraag 1. Geen idee dat beiden ja opties zo individueel populair zouden zijn.

http://www.fc-moto.de/epa...utm_campaign=Twenga_nl_NL
Lekker helmpje. Kwam als ad op tweakers.net voor me. Best wel handig met een n-com systeempje aan 125 euro.

Consultant - Autogek

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een helm gaat wat mij betreft 5 tot 6 jaar mee. En dan koop ik weer een helm van zo’n 600 Euro (Schuberth C3 Pro bevalt erg goed).

5 Jaren zijn 60 maanden. 600 Euro gedeeld door 60 maanden komt uit op 10 Euro per maand voor een erg goede en fijne helm. Dat vind ik een acceptabel bedrag om m’n kop enigszins beschermd te houden. En iedere 5 jaar verwacht ik ook enige mate van innovatie bij helmen zodat ik zo sowieso tóch wil hebben ;)

M’n eerste helm, een Schoei, heb ik ongeveer 10 jaar geleden alleen maar mee gelest. En dat rijbewijs had ik toentertijd niet afgemaakt (dat kwam pas 3 jaar geleden). Deze helm staat nog erg mooi te wezen in m’n vitrinekast (en m’n vriendin vindt dat schijnbaar géén goede plek voor een helm) maar zou ik door niemand laten dragen tijdens een ritje.

Hij zou vast nog veilig zijn. Ik heb alleen geen zin om onnodige risico’s te nemen. Ik wacht liever op zo’n “lever je oude helm in en krijg 50 Euro”-actie van een motorzaak in de buurt :7

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
matthewk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:44:
[...]
6 mensen stemden ja en 7 mensen stemden ja op vraag 1. Geen idee dat beiden ja opties zo individueel populair zouden zijn.
Vanavond ook even invullen, nu op het werk O-)
Lekker helmpje. Kwam als ad op tweakers.net voor me. Best wel handig met een n-com systeempje aan 125 euro.
Heb exact die helm, inclusief de n-com kit, vind het een bijzonder fijne combi :>

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Martin schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Vanavond ook even invullen, nu op het werk O-)

[...]

Heb exact die helm, inclusief de n-com kit, vind het een bijzonder fijne combi :>
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/nolan-n86

En goede crashtestresultaten.

Consultant - Autogek

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oe, mailtje teruggekregen van Schuberth over mijn vraag van de S2.

Het verschil tussen de S2 en de S2 sport is alleen de sluiting. Verder zijn ze identiek. (goed, de Sport heeft meer fancy designs) De S2 heeft Dubbel-D omdat die vaak wordt geëist op circuits. Echter, verder staan ze wel gewoon achter de ratelsluiting; het is gewoon de eis op papier.

Interessanter is het volgende: de productie van de S2 is geëindigd in 2014. De helm die je NU in de winkel zou kopen, is dan al minimaal 1-1,5 jaar oud. Als ze zich daar geen enkele zorgen over maken, durf ik gerust nu een afgeprijsde helm te halen, en nog een jaartje in de kast te leggen. Ver weg van verf, oplosmiddelen, in het donker, enzovoort. ;) Uitgaande van een normale prijs van 500-600 euro (design-afhankelijk), en nu voor 350 euro voor de duurste kleuren scheelt dat een slok op een borrel. Ik waag er nog een mailtje tegenaan om te horen wat ze daar over zeggen. Waarschijnlijk iets nietszeggends, maar ik probeer het toch.

De ongevalsverzekering bij Schuberth bestaat overigens nog steeds, mits je je helm maar registreert.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Ik ben waarschijnlijk een enorme noob, maar wat bedoel je "tweakers gallery link"? O-)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

DragonSlayer666 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Ik ben waarschijnlijk een enorme noob, maar wat bedoel je "tweakers gallery link"? O-)
De link als je naar je eigen profiel gaat ;)

Consultant - Autogek

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:39:
Mooie helm uit China getest. Vooral de 2e klap is leuk om te zien, zolang je hoofd er maar niet inzit.

[video]
Misschien leuk om te zien maar volgens mij kun je er helemaal niks uit afleiden.. dat een helm minder snel stuk gaat betekent niet dat ie je hoofd beter beschermt.

Is de levensduur van een helm niet beter (ook) uit te drukken in het aantal keer dat je hemt kunt gebruiken of zelfs in het aantal uur dat je hem kunt gebruiken?
Zeker met oorzaken als zonlicht en haargel etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-03-2016 12:06 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Misschien leuk om te zien maar volgens mij kun je er helemaal niks uit afleiden.. dat een helm minder snel stuk gaat betekent niet dat ie je hoofd beter beschermt.
Toch wel. Je hoofd raakt zelden 1 ding, het feit dat hij uit elkaar spat betekend dat je na de eerste klap geen helm meer hebt. Als je dan nog met 110 over het asfalt schraapt, dan blijft er weinig over. Als de integriteit intact blijft, dan heb je in ieder geval nog een basisbeschermlaag.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
matthewk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:01:
[...]

De link als je naar je eigen profiel gaat ;)
Top, dan bij deze ingevuld! :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:04:
[...]

Is de levensduur van een helm niet beter (ook) uit te drukken in het aantal keer dat je hemt kunt gebruiken of zelfs in het aantal uur dat je hem kunt gebruiken?
Zeker met oorzaken als zonlicht en haargel etc..
Wat Hooglander1 aangeeft.

Maar ook eens een test gezien waarbij 1 flinke klap al genoeg was om de helm in 2 stukken te slaan. Als je dan met 80km/u valt en je hoofd raakt de grond, mag je het vanaf 80 tot stil liggen zonder helm doen.

Ik weet dat het niet alles zegt, maar hoe meer klappen en heel blijven hoe beter. Als de helm in ieder geval na 3 klappen nog 1 geheel is heb ik dat liever dan na 1 klap in meerdere stukken.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Heb zelf een motorongeluk gehad, heb eerst een smak tegen de grond gehad met mijn helm en vervolgens tussen voorwiel van een auto en de straat gezeten. Ben blij dat ik wat meer uitgegeven heb aan een helm :Y

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Binnenkort hoop ik me ook als volwaardig 'lid' bij dit topic te kunnen aansluiten: morgenochtend de eerste rijles :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Precies als het mooi weer wordt! Goede timing :Y

Wise enough to play the fool

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Hee! Dit topic had ik volgens mij nog niet gevonden :) Hoo0ii!

Ik heb de poll ook ingevuld; lijkt me wel eens leuk een ritje te doen!

Sinds een goed 4 jaar rij ik dit fietsje:

KLE500

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rickz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:25:
Heb zelf een motorongeluk gehad, heb eerst een smak tegen de grond gehad met mijn helm en vervolgens tussen voorwiel van een auto en de straat gezeten. Ben blij dat ik wat meer uitgegeven heb aan een helm :Y
Is ook een kwestie van geluk hebben. De broer van mijn ex-zwager is zo omgekomen. Werd met vrij lage snelheid omgetikt en de auto reed over zijn hoofd (helm). Op slag dood. Schedel gekraakt denk ik. Hij zat nog vast ook tussen wielkast en wiel.
Hij reed zelf net de dijk op en de auto verleende geen voorrang. Hij reed zelf niet hard en de auto denk ik ook niet, want anders had ie 'weggestuiterd' van de auto en niet onder dat wiel gekomen. Anywayz...een helm is denk ik ook niet gemaakt om ingedrukt te worden. Dat is weer een andere kracht als een tik verwerken.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:15

steveman

Comfortabel ten onder

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GBi6vq2oYvQ]

Hele week probleemloos onverhard heuvel op en heuvel af, door een beekje naar z'n oorsprong rijden, sprongetjes...

En dan op de laatste dag per ongeluk in z'n vrij zetten, en de fiets toch nog neerleggen :') Voorrijder was in de buurt, daarom gebruikte ik de koppeling, zonder koppeling sprong ie steeds makkelijk over de vrijstand heen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

We hadden het toch net over toertochten en meetings. Alstublieft: http://rijschoolheezen.nl/motortoertocht/
Was vorig jaar zeer geslaagd! alleen die (pannen)koekenbakker bij de lunch-stop maakte er wel een erg lange stop van.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

matthewk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:44:
[...]
Hoe zit het met maten als je online koopt? Ik denk dat het bij een helm toch best nauw kan vallen? Ja, er staat wel een maattabel bij maar ik weet niet of je daarmee wel heel accuraat kunt kijken of de helm goed zal zitten. Moet natuurlijk, neem ik aan, niet de hele tijd heen en weer schudden.

Wat betreft die discussie van gisteren over het vizier:

Daarin worden helm testen gedaan en ook een viziertest. Hierin breekt het vizier doormidden en breekt ook een deel van de voorkant van de helm. Ging in dit geval wel natuurlijk om een goedkopere/mindere kwaliteits helm.
PilatuS schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:15:
[...]
Maar ook eens een test gezien waarbij 1 flinke klap al genoeg was om de helm in 2 stukken te slaan. Als je dan met 80km/u valt en je hoofd raakt de grond, mag je het vanaf 80 tot stil liggen zonder helm doen.
[...]
Ja, kwam langs deze video over een F1 helm en zoals je kunt zien is hier, in tegenstelling tot die 'china quality' helm uit een voorgaand filmpje, een veel sterker en betere buitenste shell gebruikt. De helm gaat na een tiental mokerslagen nog niet kapot. ;)
Bastiaan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:07:
Binnenkort hoop ik me ook als volwaardig 'lid' bij dit topic te kunnen aansluiten: morgenochtend de eerste rijles :)
Welk theorie boek heb jij gebruikt voor je motortheorie? Ik denk ik vraag het gelijk maar even aan iemand die hem waarschijnlijk nog niet al te lang geleden gehaald heeft. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 31-03-2016 22:51 ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Nog helemaal niets! Theorie en praktijk doe ik naast elkaar. Ik wil wel zo snel mogelijk met de theorie beginnen en kan daarvoor een boek van een collega gebruiken waarover hij te spreken was. Als ik de titel heb gooi ik het wel in de groep, als je wilt.

• Thoit
Uiteindelijk moet je zoals altijd ook gewoon geluk in het ongeluk hebben. Heb bij de MotoGP toch wel vaker coureurs gezien waarvan het vizier tijdens de val vanaf vloog. Als je dan een steentje ofzo in je helm krijgt wordt je ook niet vrolijk van.

Persoonlijk zou ik zelf niet snel een Lidl helm kopen. Heb een aantal jaren geleden een aantal helmen geprobeerd en ik heb echt een Arai hoofd. Paste direct als aangegoten. Ben er ook super tevreden over.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pasvorm en draagcomfort moet ook leidend zijn. Alleen op prijs kopen vind ik altijd fout, ongeacht je budget.

• Rickz
M'n vriendin had vandaag de auto mee, vaak rijd ik dan met een college mee naar werk. Weeronline gaf aan dat het wel lekker wordt vandaag :Y Dus hups op de motor. nondeju wat koud zeg, 2 graden.. Wordt tijd dat er een fatsoenlijk textielpak bij komt, Heb op dit moment alleen een zomer-doorwaai leren pak :')
mphilipp schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Is ook een kwestie van geluk hebben. De broer van mijn ex-zwager is zo omgekomen. Werd met vrij lage snelheid omgetikt en de auto reed over zijn hoofd (helm). Op slag dood. Schedel gekraakt denk ik. Hij zat nog vast ook tussen wielkast en wiel.
Hij reed zelf net de dijk op en de auto verleende geen voorrang. Hij reed zelf niet hard en de auto denk ik ook niet, want anders had ie 'weggestuiterd' van de auto en niet onder dat wiel gekomen. Anywayz...een helm is denk ik ook niet gemaakt om ingedrukt te worden. Dat is weer een andere kracht als een tik verwerken.
Bij een ongeluk is het vaak een beetje 'geluk' hebben hoe je neer komt, menselijk lichaam kan erg veel hebben maar ook zo weinig :Y

Zie je wel vaker dat sommige er snoeihard afstuiteren er soms zonder noemenswaardige schade vanaf komen, terwijl een ander met 30kmph geschept wordt door een auto die uit een parkeervak komt er een dwarsleasie aan over houdt :|

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wrong topic, derp.

[ Voor 88% gewijzigd door Chakotay op 01-04-2016 09:17 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Geniaal gevonden en dat ze er ook gewoon echt een compleet filmpje voor maken :D

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• 418O2
caesar1000 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Hoe zit het met maten als je online koopt? Ik denk dat het bij een helm toch best nauw kan vallen? Ja, er staat wel een maattabel bij maar ik weet niet of je daarmee wel heel accuraat kunt kijken of de helm goed zal zitten. Moet natuurlijk, neem ik aan, niet de hele tijd heen en weer schudden.
Een helm moet je nooit online kopen. Je moet ze gewoon passen.

En persoonlijk vind ik het verre van netjes om in de winkel je te laten helpen om hem vervolgens online te bestellen. Daarbij is garantie wel fijn

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

The-Source schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:29:
[...]

Geniaal gevonden en dat ze er ook gewoon echt een compleet filmpje voor maken :D
Die reactie hoorde hier, in het 1 April-topic :P

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Dat leek mij ook wel meer dan logisch, maar vind het gewoon goed gevonden.
En ook wel een share op facebook waard om te kijken of er nog mensen op in gaan :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ephymerous
Rickz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:44:
Bij een ongeluk is het vaak een beetje 'geluk' hebben hoe je neer komt, menselijk lichaam kan erg veel hebben maar ook zo weinig :Y

Zie je wel vaker dat sommige er snoeihard afstuiteren er soms zonder noemenswaardige schade vanaf komen, terwijl een ander met 30kmph geschept wordt door een auto die uit een parkeervak komt er een dwarsleasie aan over houdt :|
Dat geldt helaas niet alleen voor motorongelukken, sommige mensen vallen 3 hoog van de ladder en staan vervolgens op, terwijl een ander van een keukentrap afvalt en verongelukt.

XXXVI

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:22
Rickz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:44:
M'n vriendin had vandaag de auto mee, vaak rijd ik dan met een college mee naar werk. Weeronline gaf aan dat het wel lekker wordt vandaag :Y Dus hups op de motor. nondeju wat koud zeg, 2 graden.. Wordt tijd dat er een fatsoenlijk textielpak bij komt, Heb op dit moment alleen een zomer-doorwaai leren pak :')
Zelfs met textielpak was het aardig fris op de motor. :X

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

418O2 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:29:
[...]

En persoonlijk vind ik het verre van netjes om in de winkel je te laten helpen om hem vervolgens online te bestellen. Daarbij is garantie wel fijn
Helemaal mee eens. De enige uitzondering die ik hier nu zelf op heb gemaakt is dat ik een helm die al 4 jaar en tigduizend kilometers heb gepast, niet nog een keer in de winkel ga passen terwijl ik exact dezelfde wil. Dan bespaar ik de winkel ook die moeite. Zij hebben er geen tijd in hoeven steken; ik ben niet speciaal langs hoeven gaan. Win-win.
Was ik nou op zoek naar een ander model, dan was het een heel ander verhaal geweest. Verder ben ik zeker wel iemand die een winkel iets gunt in ruil voor service, advies, en pasmogelijkheden (en het voortbestaan van de winkel!).

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 11:53
[b]caesar1000 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:49:
Welk theorie boek heb jij gebruikt voor je motortheorie? Ik denk ik vraag het gelijk maar even aan iemand die hem waarschijnlijk nog niet al te lang geleden gehaald heeft. :*)
Hier kan ik wel antwoord op geven, in mijn situatie dan. Van de week mijn praktijkexamen gehaald, en twee weken geleden mijn theorie. Dit boek gebruikt om te leren: https://www.bol.com/nl/p/...n-motor/9200000040239858/ . Was erg goed, inclusief samenvattingen per hoofdstuk en online proefexamens. Kun je makkelijk voor 20 euro op marktplaats vinden (helaas zelf al op marktplaats verkocht, anders kon je hem overnemen).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:30:
[video]

Hele week probleemloos onverhard heuvel op en heuvel af, door een beekje naar z'n oorsprong rijden, sprongetjes...

En dan op de laatste dag per ongeluk in z'n vrij zetten, en de fiets toch nog neerleggen :') Voorrijder was in de buurt, daarom gebruikte ik de koppeling, zonder koppeling sprong ie steeds makkelijk over de vrijstand heen
Dit is ook wel een oeps:
https://www.facebook.com/...videos/10152689658297119/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:12:
Dan bespaar ik de winkel ook die moeite. Zij hebben er geen tijd in hoeven steken; ik ben niet speciaal langs hoeven gaan. Win-win.
Ik weet zeker dat de winkeleigenaar er liever wel tijd in gestoken had.. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:49:
Ja, kwam langs deze video over een F1 helm en zoals je kunt zien is hier, in tegenstelling tot die 'china quality' helm uit een voorgaand filmpje, een veel sterker en betere buitenste shell gebruikt. De helm gaat na een tiental mokerslagen nog niet kapot. ;)
Het vizier zit ook wel lekker goed vast, laten we hopen dat dat een montagefoutje is.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:11:
[...]

Ik weet zeker dat de winkeleigenaar er liever wel tijd in gestoken had.. ;)
:? Ben ik nou gek?

Als ik weet wat ik wil, dan ga ik naar een winkel, en zeg dat ik dat wil hebben. Dan kan hij 2 dingen doen: dat ding afrekenen of dat ding niet afrekenen. Laten we wel wezen, ik heb het niet over een Lidl helmpje waarbij je je kunt afvragen of je niet iets beters zou willen hebben. We hebben het over een serieus A-merk. Veel beter dan dat worden ze niet meer.

Daarnaast moet je ook niet over het hoofd zien dat ik NIET bij een webshop-only bestel. Ik bestel het bij een fysieke winkel, die ook een webshop aanbiedt.

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-04-2016 13:23 . Reden: Tussenpost ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Topicstarter
Voor de liefhebber:

http://motorsloop.be/
MASALE FALING VERKOOP

Faling Motorhuis Nederland
Van 4500 STUKS Jassen,Helmen,Broeken,Handschoenen
De VERKOOP zal doorgaan op 7 en 8 MEI
Telkens van 10h00 tot 17h00
Allemaal spullen van een failliete Nederlandse toko :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Blue-eagle
  • Niet online
Na anderhalve week een leenmotor te hebben gehad (een oude Fazer) ben ik inmiddels verslaafd aan de topkoffer die erop zit :D

Jammer dat ik dat oerlelijk vind op m’n VFR. En jammer dat Givi zijkoffers de motor breder maken dan zelfs de spiegels die uitsteken waardoor ik dus niet meer door het fietsendeurtje kan om te parkeren onder m’n appartement…

Waarom zijn er geen harde topkoffers die gewoon op de passagiersstoel is bevestigd? Dan kan er ook makkelijk 80 kilo in, in plaats van een ver uitstekende topkoffer waar max. 10kg in kan…

Nu zit ik dus vast aan soft bags…

Gat in de markt, zou ik zeggen. Maar niemand verkoopt het volgens mij ;(

• cyntax
Blue-eagle schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:30:
Na anderhalve week een leenmotor te hebben gehad (een oude Fazer) ben ik inmiddels verslaafd aan de topkoffer die erop zit :D

Jammer dat ik dat oerlelijk vind op m’n VFR. En jammer dat Givi zijkoffers de motor breder maken dan zelfs de spiegels die uitsteken waardoor ik dus niet meer door het fietsendeurtje kan om te parkeren onder m’n appartement…

Waarom zijn er geen harde topkoffers die gewoon op de passagiersstoel is bevestigd? Dan kan er ook makkelijk 80 kilo in, in plaats van een ver uitstekende topkoffer waar max. 10kg in kan…

Nu zit ik dus vast aan soft bags…

Gat in de markt, zou ik zeggen. Maar niemand verkoopt het volgens mij ;(
Gewoon zelf inelkaar laten lassen ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.horizonsunlimited.com/newsletter/images/2002-03-01-SjaakLucassenR1Sahara-2-LG.jpg

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 09:33

Bergie

Lekker belangrijk...

Of gewoon een 2e seatcover van de sloop of ebay halen en hier een koffer op vast schroeven. Kan je makkelijk wisselen.
Misschien moet je hem wel een beetje verstevigen voor een koffer :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bergie op 01-04-2016 14:42 ]

Yamaha MT-09

• Rickz
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:23:
[...]

:? Ben ik nou gek?

Als ik weet wat ik wil, dan ga ik naar een winkel, en zeg dat ik dat wil hebben. Dan kan hij 2 dingen doen: dat ding afrekenen of dat ding niet afrekenen. Laten we wel wezen, ik heb het niet over een Lidl helmpje waarbij je je kunt afvragen of je niet iets beters zou willen hebben. We hebben het over een serieus A-merk. Veel beter dan dat worden ze niet meer.

Daarnaast moet je ook niet over het hoofd zien dat ik NIET bij een webshop-only bestel. Ik bestel het bij een fysieke winkel, die ook een webshop aanbiedt.
Denk dat het laatste stukje nog wel redelijk relevant is, denk dat Olaf dacht dat je hem bij de cheapste die je kon vinden winkel aan zou schaffen ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau! Ga je eerst op je plaat, kun je daar nog eens zo'n dier de genadeklap gaan geven :S

Op m'n oude laptobbe on elkaar geflanst:

[YouTube: https://youtu.be/Q4-_dS-gMzU]

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 01-04-2016 15:59 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanmorgen dus mijn eerste les gehad. Het was niet veel meer dan een paar bijzondere verrichtingen en later op het industrieterrein wat rondrijden, maar jongens, wat was dat lekker!

Ik moest eigenlijk een eigen 'bivakmutsje' hebben voor het dragen van de leenhelm. Die had ik besteld via internet, maar de levering bleek gisteren vertraagd te zijn. Omdat er tussen het eerste telefoontje naar de rijschool en de eerste les bar weinig tijd zat (2 dagen) ben ik vóór de les nog maar naar een motorwinkel gereden.

Dus; zo loop je daar voor een bivak de winkel in en kom je vervolgens hiermee naar buiten:

HelmHelm geopend

Toch nóg een stapje hygienischer O-)

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
Bastiaan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:09:
Vanmorgen dus mijn eerste les gehad. Het was niet veel meer dan een paar bijzondere verrichtingen en later op het industrieterrein wat rondrijden, maar jongens, wat was dat lekker!
Lekker weer erbij ook d:)b
Ik moest eigenlijk een eigen 'bivakmutsje' hebben voor het dragen van de leenhelm. Die had ik besteld via internet, maar de levering bleek gisteren vertraagd te zijn. Omdat er tussen het eerste telefoontje naar de rijschool en de eerste les bar weinig tijd zat (2 dagen) ben ik vóór de les nog maar naar een motorwinkel gereden.

Dus; zo loop je daar voor een bivak de winkel in en kom je vervolgens hiermee naar buiten:

[afbeelding][afbeelding]

Toch nóg een stapje hygienischer O-)
Weet je al welke kleur je GSA wordt?

:P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Valt in ieder geval goed op zo'n helm :)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Martin schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:14:
Weet je al welke kleur je GSA wordt?

:P
Met zo'n helm neig ik naar een witte. Met oranje en blauwe striping, als het even kan :P
Chakotay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:17:
Valt in ieder geval goed op zo'n helm :)
Dat was het idee; daar is de vrouw ook achteraf blij mee (gezien wat zij in haar werkveld meemaakt).

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51
Bastiaan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:19:
[...]

Met zo'n helm neig ik naar een witte. Met oranje en blauwe striping, als het even kan :P

[...]

Dat was het idee; daar is de vrouw ook achteraf blij mee (gezien wat zij in haar werkveld meemaakt).
k denk dat zij ook een zonnebril op kan als ze achterop zit.. :+

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:11
Er was laatst iemand die met een KTM RC8 op de posbank reed. Was je hier toevallig vandaag ook om 1630? Zag iemand lang stil staan bij het paviljoen.

• Clush
  • Laatst online: 02:34

Clush

Do as I say...

Vanmiddag theorie binnengetikt, en morgen naar de open dag van de rijschool hier incl. 30 minuten kennismakingslesje. Daarna nog twee proeflessen en dan zullen we maar eens zien wanneer ik me bij de Tweakers Motocycle Club mag rekenen.

Ik zit trouwens als eerste motor vooral naar een Suzuki GS500 (liefst E) te kijken, Schijnt goedkoop, veel beschikbaar 2e hands, degelijk, prima rij-ervaring te zijn. Vraag me alleen af mijn postuur nog een factor gaat zijn bij dat model, ben bijna 2m lang en ruim >100kg. Iemand ervaring? Of tips over welke modellen ik ook zou kunnen overwegen?

... not as I do.

Verwijderd

Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:08:
Vanmiddag theorie binnengetikt, en morgen naar de open dag van de rijschool hier incl. 30 minuten kennismakingslesje. Daarna nog twee proeflessen en dan zullen we maar eens zien wanneer ik me bij de Tweakers Motocycle Club mag rekenen.

Ik zit trouwens als eerste motor vooral naar een Suzuki GS500 (liefst E) te kijken, Schijnt goedkoop, veel beschikbaar 2e hands, degelijk, prima rij-ervaring te zijn. Vraag me alleen af mijn postuur nog een factor gaat zijn bij dat model, ben bijna 2m lang en ruim >100kg. Iemand ervaring? Of tips over welke modellen ik ook zou kunnen overwegen?
Ik zou gezien je postuur meer naar een allroad/sm kijken bijv. de Yamaha XT660

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2014/XT660RSM/950-75/2014-Yamaha-XT660X-EU-Yamaha-Black-Studio-002.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:26:
Er was laatst iemand die met een KTM RC8 op de posbank reed. Was je hier toevallig vandaag ook om 1630? Zag iemand lang stil staan bij het paviljoen.
Dat ben ik :) Ben net weer thuis.

Edit: Was voor mij weer het eerste ritje van het jaar. Altijd weer even wennen na een paar maanden niet gereden te hebben. Eerste paar kilometer gaat dan altijd wel wat stroef. Verder lekker rustig aan gedaan en na iets van 40km het gas een beetje open getrokken. Man wat gaat dat toch weer enorm hard. Gelijk weer een dikke smile :P

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2016 17:33 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Bastiaan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:58:
Nog helemaal niets! Theorie en praktijk doe ik naast elkaar. Ik wil wel zo snel mogelijk met de theorie beginnen en kan daarvoor een boek van een collega gebruiken waarover hij te spreken was. Als ik de titel heb gooi ik het wel in de groep, als je wilt.
Of course! :*)
memo001 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:42:
[...]
Hier kan ik wel antwoord op geven, in mijn situatie dan. Van de week mijn praktijkexamen gehaald, en twee weken geleden mijn theorie. Dit boek gebruikt om te leren: https://www.bol.com/nl/p/...n-motor/9200000040239858/ . Was erg goed, inclusief samenvattingen per hoofdstuk en online proefexamens. Kun je makkelijk voor 20 euro op marktplaats vinden (helaas zelf al op marktplaats verkocht, anders kon je hem overnemen).
Thanks! Deze heeft ook op Bol.com wel goede beoordelingen ja. :D
MuddyMagical schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:26:
[...]
Ik denk dat zij ook een zonnebril op kan als ze achterop zit.. :+
_O-
PilatuS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:25:
[...]

Edit: Was voor mij weer het eerste ritje van het jaar. Altijd weer even wennen na een paar maanden niet gereden te hebben. Eerste paar kilometer gaat dan altijd wel wat stroef. Verder lekker rustig aan gedaan en na iets van 40km het gas een beetje open getrokken. Man wat gaat dat toch weer enorm hard. Gelijk weer een dikke smile :P
Eventjes oefenen voor morgen zeker? Zullen mooie plaatjes worden als het aan het weer ligt. :+

Iemand trouwens een idee hoeveel gewicht scheelt bij een motor? (ivm bovenstaande reactie) Ben maar 55 kg (Ja, enorm licht 8)7 ) dus wel benieuwd of dat veel verschil maakt (topsnelheid, bochten, 0-60).

• Bioflap
Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:08:
Ik ben zelf ook bijna 2m, en heb gewoon 2 jaar op een Suzuki GS500E gereden. Wel was hiervan de vering aangepast, maar is prima te doen.. Na die 2 jaar kan je je wel focussen op een ander model. Als geld geen probleem is kan je ook kijken voor een Honda CB500X.
PilatuS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:25:
[...]

Oke, dacht al wat een toeval.. een RC8 zie je niet elke dag :+

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:51:
[...]
Eventjes oefenen voor morgen zeker? Zullen mooie plaatjes worden als het aan het weer ligt. :+

Iemand trouwens een idee hoeveel gewicht scheelt bij een motor? (ivm bovenstaande reactie) Ben maar 55 kg (Ja, enorm licht 8)7 ) dus wel benieuwd of dat veel verschil maakt (topsnelheid, bochten, 0-60).
Even inrijden om het gevoel weer een beetje te hebben is altijd fijn :)

Gewicht en topsnelheid maakt niet zoveel uit hoor. Voor topsnelheid is het de luchtweerstand die het doet. Zelfs op een motor met wat minder vermogen zal 50kg of 100kg misschien een paar km/u schelen. Voor bochten en 0-60 maakt het ook weinig uit.
Bioflap schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:53:
[...]
Oke, dacht al wat een toeval.. een RC8 zie je niet elke dag :+
Als je mij nog een keer ziet laat het op dat moment maar even weten. Alle kleding is net zo zwart-wit als de motor, dus kan niet missen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2016 18:00 ]

• Clush

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:20:
[...]

Ik zou gezien je postuur meer naar een allroad/sm kijken bijv. de Yamaha XT660

[afbeelding]
Dat is wel een iets andere prijsklasse dan bijvoorbeeld deze:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Is een allroad door de bank genomen niet juist kleiner, vaak?

Het gaat me niet zozeer om het vermogen of de snelheid, maar vooral dat ik geen last van m'n knieën ga krijgen en langere stukken ook comfortabel kan zitten. Proefritten en uitproberen komt nog wel, gaat me vooral om welke ik ook een oogje voor in't zeil kan houden nu ik me oriënteer op occasions.

Hij gaat voor the time being trouwens ook als primair vervoermiddel dienen, dus ook stukjes op de snelweg en evt. vakantie. Wat dat betreft zou, naar ik hoor, een 2-cilinder beter zijn dan 1.
https://www.bol.com/nl/p/...sregels/9200000024640204/

Ik heb dit boek 2x van kaft tot kaft doorgelezen en nog even extra gestudeerd op de verkeersborden. En nog een wat oudere ANWB cdrom met oefenexamens gedownload. Examen was daarmee prima te doen, had 3 foutjes... 1 slecht gelezen, 1 domme fout en 1 wist ik niet. Heb al wel veel rij-ervaring met de auto en leer vrij makkelijk, dus ymmv.
Bioflap schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:53:
Ik ben zelf ook bijna 2m, en heb gewoon 2 jaar op een Suzuki GS500E gereden. Wel was hiervan de vering aangepast, maar is prima te doen.. Na die 2 jaar kan je je wel focussen op een ander model. Als geld geen probleem is kan je ook kijken voor een Honda CB500X.
Geld speelt zeker wel een rol. En inderdaad puur als beginnersmotor waarbij je goede feedback krijgt om te leren rijden en waarbij het niet heel erg is als er een kras of andere schade op komt. Was ook van plan om na een paar jaar me te heroriënteren.

... not as I do.

• ephymerous
Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:08: Vraag me alleen af mijn postuur nog een factor gaat zijn bij dat model, ben bijna 2m lang en ruim >100kg. Iemand ervaring? Of tips over welke modellen ik ook zou kunnen overwegen?
Ik ken je budget niet maar zelf heb ik een Aprilia Shiver, daar zit ik met mijn 2m05 en 105kg prima op. Zelfs mijn zwager, die 7cm langer is, redt zich prima op de Shiver. Voor beginners zijn ze niet te wild, zeker niet in de Tour modus :)

XXXVI

• cyntax
Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:06:

Hij gaat voor the time being trouwens ook als primair vervoermiddel dienen, dus ook stukjes op de snelweg en evt. vakantie. Wat dat betreft zou, naar ik hoor, een 2-cilinder beter zijn dan 1.
Je zou ook kunnen kijken naar een BMW G/F650 of Pegaso het ligt er totaal aan wat voor 1 cylinder motor je kiest. Volledige enduro, twee-takt en bepaalde supermoto's moet je wel om de zoveel uur onderhouden maar de 1 cylinder in bijvoorbeeld dus de BMW G/F650, KTM 690, Pegaso enzo zijn in principe oer betrouwbaar. Ik heb ook zo een (gekietelde) F650 blok onder mn motor hangen waar ik dagelijks woon/werk mee doe zonder problemen. Moest vandaag veel 'eerste rit van het seizoen' motorrijders ontwijken :+ . Lijkt wel alsof het weer mijn blok beter laat draaien trouwens, zou het door de warme lucht komen? Kan nu power wheelien in 1 en 2 :P.

Ik denk ook net zoals Stacheldraht dat je naar de Dual Sport motoren moet kijken om niet zo opgevouwen te zitten. Alhoewel PilatuS volgens mij ook 2m+ lang is en op een RC8 rijdt die ook lekker blijkt te zitten als je wat langer bent.

Maar gewoon test rijden idd.

Begint hier een beetje op Facebook te lijken met die tweakmoticons enzo XD.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 01-04-2016 18:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:47:
[...]
PilatuS volgens mij ook 2m+ lang is en op een RC8 rijdt die ook lekker blijkt te zitten als je wat langer bent.
1.98m. Voordeel van de RC8 is het verstelbare subframe en rearsets. Hiermee word de afstand van zadel tot rearsets een stuk groter. Ook loopt het zadel van naar achteren omhoog. Hoe dichter bij de tank hoe lager. Ga ik helemaal naar achteren zitten komt er weer 3cm ruimte bij. Verder ook iets van 3cm wanneer het subframe omhoog gezet word. En nog eens iets van 3cm met de rearsets omlaag. Totaal dus bijna 10cm meer afstand tussen zadel en rearsets.

Mijn knieen zijn heel erg blij met deze motor. Met de SV had ik altijd last van de knieen en nu totaal niet meer. Toen ik voor het eerst op deze motor ging zitten was het nogal een wow gevoel, had nooit verwacht dat iets wat er zo sportief uitziet zo lekker zou zitten. Heb ook wel eens mensen laten proefzitten en die zijn allemaal verbaast over hoe het zit.

Afstand van zadel tot rearsets is het belangrijkte voor de benen. Bij de meeste sportmotoren is dit zo enorm slecht. Leuk als je 1.65 bent, maar met 2 meter hou je het geen 100km vol met je benen.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2016 18:57 ]

• Clush

Clush

Do as I say...

ephymerous schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:38:
[...]

Ik ken je budget niet maar zelf heb ik een Aprilia Shiver, daar zit ik met mijn 2m05 en 105kg prima op. Zelfs mijn zwager, die 7cm langer is, redt zich prima op de Shiver. Voor beginners zijn ze niet te wild, zeker niet in de Tour modus :)
Woei, das wel een mooie! Maar dat zou meer iets zijn als tweede motor of een jaar of 2, moet ik nog even voor sparen. Anders zou ik hem zo willen hebben, mooi beestje.

Budget is nu zo'n 2500 eypo, maar daar moet nog wel het een en ander aan kleding vanaf.

Behalve vermoedens van kleine mensen over de GS500 heb ik nog nooit iemand daadwerkelijk zien klagen dat het niet bevalt. Denk dat dat dus de voornaamste kandidaat blijft. Bedankt voor het meedenken iig, allen.

Testrijden ga ik zeker doen.

... not as I do.

• Bioflap
in Mill heb je een Suzuki GS500 dealer. Ik heb daar altijd mijn onderdelen gehaald, dus als je hem daar koopt weet je zeker dat het een goede is! Voordeel van deze motor is dat als je valt, je nog niet zo heel veel schade hebt..

Bij het kopen van een sportmotor twijfelde ik ook erg! Heb toen ook gekeken naar een RC8 vanwege de ruime zit. Uiteindelijk is het toen een R1 uit 2008 geworden.
Deze heb ik sinds 2 weken ingeruild voor een V-strom :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:29:
[...]

Nou...in principe ben ik het met je eens, als je advies e.d. nodig hebt, moet je dat gewoon in de winkel halen en daar kopen. Maar het is tegenwoordig met die webshops al zoals bij de Wehkamp: als ie niet past, kan ie weer terug. Dus ja, waarom zou ik stad en land af rijden om die helm te vinden? Ik wilde toevallig een Nexx en die hebben ze niet overal, en al helemaal niet in alle kleuren. Dat vind ik vaak het probleem met de fysieke winkels. Ze hebben niet alles en weten er vaak ook bedroevend weinig van. Dan doe ik veel liever mijn info online op en koop ergens bij een webshop die een retourpolicy heeft.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[YouTube: https://youtu.be/fS7faBhorbk]

Betere kwaliteit nu?

Pagina: 1 ... 45 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.