Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.815 views

Onderwerpen

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:45
Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:08:
Vanmiddag theorie binnengetikt, en morgen naar de open dag van de rijschool hier incl. 30 minuten kennismakingslesje. Daarna nog twee proeflessen en dan zullen we maar eens zien wanneer ik me bij de Tweakers Motocycle Club mag rekenen.
Gefeliciteerd!!! *O*

Gisteren mijn Alpine motosafe oordoppen binnen gehad en vanmiddag een stukje wezen rijden.

Ik ben gestart met de hoge bescherming, maar na 5 minuten terug gereden om die om te wisselen met de lage. Wat een wereld van verschil zeg met die doppen! Geen herrie meer in mijn helm en ze zitten prettig.

Wat mij betreft een aanrader dus!

Overigens is mijn vriendin die eerst niets met motorrijden had vandaag gestart met haar eerste les, was een proefles. Toen ik vroeg hoe het gegaan was vertelde ze dat ze volgende week zaterdag weer 2 uur les heeft :9

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

matthewk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:29:
>?
Die helm van de lidl is goed. De certificering is niet zomaar iets wat je kan kopen en de lidl zou zich een rechtszaak ten gevolge van deze helmen niet kunnen veroorloven.; Wat je echter wel kunt verwachten zijn:

- Slechte lak / kleur die ontiechelijk snel vervaagt
- Slijtage na een jaar bij wekelijks gebruik
- De padding jeukt als een motherfucker bij erg warm weer
- Hij zit bij heel mensen gewoon niet goed

Het huismerk van Lidl is trouwens crivit.

ADAC:
[...]
Ik heb gisteren de LIDL systeemhelm gekocht en er vandaag even twee uur mee gereden. De bouw is solide, de helm zit mij als gegoten (blijkbaar heb ik een Duitse kop) en het windgeruis rond het vizier is wat lawaaiger dan mijn Nolan systeemhelm.
Verder is ie gewoon gekeurd, in motorland (maar ook bij andere bobbies/sporten zoals zeilen waar ik wat bekender mee ben) is er een hoop Hocus Pokus en Voodoo waarom alles plots 4x zoveel moet kosten zonder dat de kwaliteit erop vooruit gaat.
Mijn mening is dat je je geld beter in een airbag-kraag kan steken dan in een helm, je hoofd beschermen is goed en dat moet je natuurlijk ook doen, maar je nek is zo gebroken met een rol of object en daar helpt een helm geen zier tegen.

Dit gezegd hebbende, een duurdere helm is vaak stiller en lichter en zeker ook mooier dus qua comfort zeker de aanschaf waard, maar voor wat betreft veiligheid denk ik altijd eerst preventief (rijstijl, banden, remmen) en dan pas repressief (handschoenen, laarzen, pak, helm, airbag etc).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Lekker via Ebay in China bestellen voor 25 euro inclusief.

Een helm uit China never nooit, maar een stukje plastic als vizier, geen probleem. Ik heb nu een erg donker vizier voor mijn Shoei, in het donker niet mee te rijden, maar dan rij ik toch nooit. Deze bezorgd voor 25 euro in plaats van inderdaad iets van 70 euro via de fabrikant.

Voor mij helm zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/L...:R6MAAOSwv9hW17Y7&vxp=mtr
Totdat je op de snelweg een stuk hout, of een ketting van je voorganger of een steentje tegen je helm krijgt. Nee, voor mij geen goedkope vizieren ;)
Dat van die ketting heb ik trouwens eens over gehoord. Met een gebarsten maar heel vizier vanaf gekomen! Met een goedkoop vizier kun je denk ik tussen 6 planken worden afgevoerd. Met je kapotte meloen in een potje.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Joolee schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:10:
[...]

Totdat je op de snelweg een stuk hout, of een ketting van je voorganger of een steentje tegen je helm krijgt. Nee, voor mij geen goedkope vizieren ;)
Dat van die ketting heb ik trouwens eens over gehoord. Met een gebarsten maar heel vizier vanaf gekomen! Met een goedkoop vizier kun je denk ik tussen 6 planken worden afgevoerd. Met je kapotte meloen in een potje.
Massa heeft een veer tegen z'n harses aangekregen en die wandelt ook nog vrolijk (?) rond. Het ligt er allemaal maar net aan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joolee schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:10:
[...]

Er hadden al andere mensen op gereageerd die dat ook vonden, ik denk dat het reuze meevalt. Zoals ik al had aangegeven is de dikte hetzelfde en is het ook even flexiebel als origineel. Het is geen dun stukje plastic wat je even snel door midden breekt. Ik weet zeker dat ie prima een steentje met 100km/u kan hebben. Als ik kijk voel en buig maakt het niets uit met het origineel. Mogelijk is het een ander soort plastic wat net wat minder goed is, maar gevaarlijke troep is het zeker niet.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:06
Een vizier bestaat natuurlijk uit plastic en andere extra compounds, goedkoop en dure helmen zullen daarin zeker het verschil maken.

Om een (extreme) vergelijking te maken:
Revision brillen kunnen een schotgun schot van dichtbij hebben.

https://youtu.be/SGXoTAJB_IU

Word je hoofd overigens nog steeds niet blij van :+

Dus die vliegende ketting kun je in principe wel hebben;) alleen je nek word wat minder blij en anders je motor wel die er in zijn eentje vandoor gaat :X

Lichtpuntje...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

André schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:57:
Haal net mijn motor (Kawa zzr 600 '94) uit de garage. Ik had er vorig jaar al niet heel veel op gereden, en nu voelde alles wel heel erg stroef. Het was starten en lopen (zit nieuwe accu in), maar beide remmen liepen enorm aan. Met een schroevendraaier heb ik wat speling kunnen krijgen zodat de motor te verplaatsen was.

Wat kan dit zijn? Te oude of ingedikte remvloeistof?

Toen ik weg wilde rijden (voor een 100 meter rondje stapvoets) sloeg hij steeds af, ik ben ook geen meter vooruit gekomen. Het leek wel of de versnellingsbak vast zat. Hij wil wel in de 1 maar niet naar 2,3,4,5. Is de bak nu af, of zal er stroperige olie inzitten oid?
Na een belletje met een monteur van Motoport ben ik een heel stuk verder. Hij vroeg of ik mijn jiffy wel ingeklapt had... Ik twijfelen... Gisteren opnieuw geprobeerd, en wat blijkt, de jiffy wel ingeklapt, maar de schakelaar waar hij tegen aan drukt ging heel stroef. Die met de hand uitgetrokken en direct een uurtje gereden.

Nu dus alleen een beurt nodig en nieuwe remschijven voor. *O*

Edit. Niet omdat ze versleten zijn, maar ze zijn iets krom en dat trilt bij het remmen.

[ Voor 3% gewijzigd door André op 02-04-2016 10:16 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

André schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:14:
[...]

Na een belletje met een monteur van Motoport ben ik een heel stuk verder. Hij vroeg of ik mijn jiffy wel ingeklapt had... Ik twijfelen... Gisteren opnieuw geprobeerd, en wat blijkt, de jiffy wel ingeklapt, maar de schakelaar waar hij tegen aan drukt ging heel stroef. Die met de hand uitgetrokken en direct een uurtje gereden.

Edit. Niet omdat ze versleten zijn, maar ze zijn iets krom en dat trilt bij het remmen.
Al die problemen zijn veroorzaakt door die ene sensor? Ik vind het.. apart :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

tdw schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:26:
[...]

Al die problemen zijn veroorzaakt door die ene sensor? Ik vind het.. apart :+
En niet goed werkende jiffy schakelaar heb ik ook gehad, rijdt je op de snelweg kapt je motor er mee, flinke trap tegen de jiffy loste het op maar voordat je snapt wat eet gebeurt...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tdw

tdw

Amai seg!

franssie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:29:
[...]

En niet goed werkende jiffy schakelaar heb ik ook gehad, rijdt je op de snelweg kapt je motor er mee, flinke trap tegen de jiffy loste het op maar voordat je snapt wat eet gebeurt...
Dat begrjip ik, maar dat verklaart toch niet waarom je niet kan schakelen?

~ James May

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:43

Bommes

Capo del formaggio

André schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:14:
[...]

ik mag hopen dat je niet alleen nieuwe schijven laat plaatsen? ?
9 van de 10 keer zijn ze krom geworden omdat de remblokken niet goed vrijkomen van de schijven.
Wat in jou geval ook het stroeve duwen/rijden verklaart.
Laat dus ook de remklauwen reviseren.
Anders zijn je schijven volgend jaar weer krom.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

tdw schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:34:
[...]

J
Dat klopt, zo had ik het niet gelezen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
Clush schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:08:
Vanmiddag theorie binnengetikt, en morgen naar de open dag van de rijschool hier incl. 30 minuten kennismakingslesje. Daarna nog twee proeflessen en dan zullen we maar eens zien wanneer ik me bij de Tweakers Motocycle Club mag rekenen.

Ik zit trouwens als eerste motor vooral naar een Suzuki GS500 (liefst E) te kijken, Schijnt goedkoop, veel beschikbaar 2e hands, degelijk, prima rij-ervaring te zijn. Vraag me alleen af mijn postuur nog een factor gaat zijn bij dat model, ben bijna 2m lang en ruim >100kg. Iemand ervaring? Of tips over welke modellen ik ook zou kunnen overwegen?
Ik heb een paar maanden op een GS500 gereden (daarna was ie total loss nadat iemand er tegen aan gereden had, terwijl ik er niet op zat :+ ), en val ongeveer in dezelfde lengte/gewichtklasse. Ik vond het prima rijden! Ken nog meer die op een GS500 rijden of hebben gereden en ook 1.90+ zijn, die heb ik er ook nooit over horen klagen :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

franssie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:44:
[...]
Verder is ie gewoon gekeurd, in motorland (maar ook bij andere bobbies/sporten zoals zeilen waar ik wat bekender mee ben) is er een hoop Hocus Pokus en Voodoo waarom alles plots 4x zoveel moet kosten zonder dat de kwaliteit erop vooruit gaat.
Maar zit ie over 1 jaar nog steeds goed? Ik hoor hier ook wel eens mensen over een budget helm waarvan de bekleding na 1 of 2 seizoenen slap is geworden of anderszins niet goed meer. Ook zijn er dingen als mechaniek (vooral bij systeemhelm) die kunnen slijten en stuk gaan. Bij een oude helm van mij is een keer toen ik het vizier naar beneden deed het clipje los gekomen. Tijdens het rijden... Gelukkig viel het ding precies in mijn schoot. Ik kon 'm weer terug klikken en het is nooit meer gebeurd, maar het zijn dingen die stuk kunnen. Bij de meeste merken kun je dat soort dingen nog wel los kopen, maar kan dat ook bij de Lild?
Dit gezegd hebbende, een duurdere helm is vaak stiller en lichter en zeker ook mooier dus qua comfort zeker de aanschaf waard, maar voor wat betreft veiligheid denk ik altijd eerst preventief (rijstijl, banden, remmen) en dan pas repressief (handschoenen, laarzen, pak, helm, airbag etc).
Ik denk dat je dat beter kunt omdraaien. Vooral op de motor zorg ik dat ik in eerste instantie beschermd ben tegen dingen waar ik zelf geen of weinig controle over heb. Ik weet niet wanneer een of andere idioot besluit een sms te gaan versturen en mij dus niet ziet. Dus eerst uitrusting en dan, maar ik zou het gewoon een gedeelde eerste plaats willen noemen, zorg ik dat ik zelf goed uit mijn doppen kijk. Je kunt die twee niet los van elkaar zien.

Goede kleding is voor mij kleding (waaronder ook de helm en laarzen) met goede pasvorm, bescherming tegen de elementen, voldoende ventilatie, makkelijk bereikbare zakken, fatsoenlijk te bedienen ritsen enzo. En zo zijn er vast nog wel wat zaken te noemen. Draagcomfort vind ik superbelangrijk op de motor. Ik moet er niet aan denken dat ik met een lekkend (water of wind) of slecht zittend pak de hele dag op de motor moet zitten. Net als die mannen waar ik ooit mee op vakantie was die vonden dat mijn regenpak zo duur was (wel €100). De ene zat met een soort fietsregenpak en de ander ook met een of andere el cheapo ding. Ik was de enige die droog was. Is toch wat waard, een beetje geld uitgeven...

Uiterlijk geef ik niet veel om. Het hoeft geen hippe kleurtjes te hebben, als het maar goed is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

De andere kant van het verhaal ;) Zelf ga ik voor spullen uit het midden segment. Als ik op mijn werk kijk waar best veel andere motorrijders dagelijks woon/werk met de motor doen zie ik zelden rijders met spul als bijv. Rukka rijden.

Sterker nog mijn zwager en een collega op de afdeling hoeven helemaal nooit meer Rukka in verband met diverse kwaliteitsproblemen. Mijn zwager heeft nu gewoon een pak van Rev'IT en mijn collega een jas van Dainese uit de lagere prijsklasse.

Tsja een goed regenpak koop je gewoon voor 25 euro bij de legerdump:

http://www.motoravonturis...el/militaria-trilaminaat/

Leerzame site om te lezen hoe je voor een budget prijs met top spul kunt rondrijden ;)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Vandaag bij de Desmo Tour in Hippolytushoef een Hyperstrada mogen rijden;

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/bl40a8i5d/20160402_113313.jpg

Wat een geniaal hooligan fiets. In Sport modus amper op twee wielen te houden.
Wel jammer van 't geluid, zelfs de VFR komt erbovenuit.

Op de terugweg maar even een nieuwe pak gaan passen ivm mijn val van dinsdag;

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/91ggiu7rb/20160402_125518.jpg

Ik lijk niet eens op een dikke powerranger :>
Nu nog op verzekeringsgeld wachten.....

[ Voor 11% gewijzigd door GenjiBlade op 02-04-2016 16:21 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
Ziet er gaaf uit! Kun je iets meer vertellen? Waar? Hoe lang? Hoe duur? ;) :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:11:
De andere kant van het verhaal ;) Zelf ga ik voor spullen uit het midden segment. Als ik op mijn werk kijk waar best veel andere motorrijders dagelijks woon/werk met de motor doen zie ik zelden rijders met spul als bijv. Rukka rijden.

Sterker nog mijn zwager en een collega op de afdeling hoeven helemaal nooit meer Rukka in verband met diverse kwaliteitsproblemen. Mijn zwager heeft nu gewoon een pak van Rev'IT en mijn collega een jas van Dainese uit de lagere prijsklasse.

Tsja een goed regenpak koop je gewoon voor 25 euro bij de legerdump:

http://www.motoravonturis...el/militaria-trilaminaat/

Leerzame site om te lezen hoe je voor een budget prijs met top spul kunt rondrijden ;)
Toen ik dagelijks 80km woon-werk over de A12 deed afgelopen 'winter' merkte ik dat 80% van de rijders Rukka/BMW/Stadler kleding droegen en meestal op een BMW reden :P. Just sayin. Nu ik dagelijks over de A2 rij zie ik wel meer variatie maar dat kan ook komen doordat de mooi weer rijders er weer zijn.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 09:33

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo, ik heb het motorseizoen vanmiddag ook maar geopend en de MT-09 weer uit de schuur gehaald en even lekker een uurtje gereden. Wel weer even wennen zo'n eerste ritje van het jaar :)

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Niet online
Vanmiddag even op de Posbank geweest waar Tweaker caesar1000 foto's gemaakt heeft, enorm bedankt daarvoor :)

Even lekker posen :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3hcXKUvoOoRIqrPqDyau1ZMs/medium.jpg

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:12:
Vanmiddag even op de Posbank geweest waar Tweaker caesar1000 foto's gemaakt heeft, enorm bedankt daarvoor :)

[afbeelding]
chique,

domme vraag alleen, dat zwartje dopje op je tank.... is dat crash protectie?
ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder heb gezien (of mischien is het normaal mee gespoten met de tank)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:12:

[afbeelding]
Ja, was erg leuk om te doen! Mochten er nog meer mensen (naast Joopieboy) zijn die een (gratis) 'fotoshoot' willen: laat het even weten! :*)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:25:
[...]

chique,

domme vraag alleen, dat zwartje dopje op je tank.... is dat crash protectie?
ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder heb gezien (of mischien is het normaal mee gespoten met de tank)
Bij de RC8 zit dat er standaard op. Het is nu alleen vervangen door hetzelfde onderdeel alleen dan van carbon.

Mocht je crashen is het voordeel dat je dat onderdeel zo kan vervangen en het zal ook zeker de tank beschermen. Het is een soort tankbescherming die er vanaf de fabriek op zit.
caesar1000 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:39:
[...]
Ja, was erg leuk om te doen! Mochten er nog meer mensen (naast Joopieboy) zijn die een (gratis) 'fotoshoot' willen laat het even weten! :*)
Was zeker even leuk. Jammer dat er weinig zon was alleen, maar je kan niet alles hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2016 19:40 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 09:23

Phreak

KTM SuperDuke

Lekker zeg, morgen weer een stukje rijden.
Vandaag verplicht aan de studie, anders wordt dat dit weekend ook helemaal niks :P

* Phreak noteerd alvast een route te maken vanavond

Noobmeter WoT: Froekie

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:39:
[...]

Bij de RC8 zit dat er standaard op. Het is nu alleen vervangen door hetzelfde onderdeel alleen dan van carbon.

Mocht je crashen is het voordeel dat je dat onderdeel zo kan vervangen en het zal ook zeker de tank beschermen. Het is een soort tankbescherming die er vanaf de fabriek op zit.

[...]

Was zeker even leuk. Jammer dat er weinig zon was alleen, maar je kan niet alles hebben.
Ahhh dat verklaard het, (dat het carbon is)
de valbescherming op de tank snapte ik al wel, was me alleen nooit eerder opgevallen, maar als ze standaard meegespoten kleur zijn dan vergeef ik mezelf het wel dat het me nooit eerder opgevallen was.

Met dat soort details trouwens, toont KTM wel aan hoe ver ze hadden door gedacht over die motor.
Jammer eigenlijk dat ie 10 jaar te vroeg uitkwam (was dat anno 2015 gebeurd met iets meer PK, dan hadden ze veel meer verkocht denk ik zo)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:46:
[...]

Ahhh dat verklaard het, (dat het carbon is)
de valbescherming op de tank snapte ik al wel, was me alleen nooit eerder opgevallen, maar als ze standaard meegespoten kleur zijn dan vergeef ik mezelf het wel dat het me nooit eerder opgevallen was.

Met dat soort details trouwens, toont KTM wel aan hoe ver ze hadden door gedacht over die motor.
Jammer eigenlijk dat ie 10 jaar te vroeg uitkwam (was dat anno 2015 gebeurd met iets meer PK, dan hadden ze veel meer verkocht denk ik zo)
Standaard is het ook zwart. Alleen op de zwarte tank zie je ze bijna niet. Op alle witte modellen zijn ze zwart en dan vallen ze op.

Ik vind het ook jammer dat er geen RC9 oid komt. Dit model is er nu van 2008 en eind 2015 zijn ze er mee gestopt en komt er geen vervanger. Het werd tijd voor een nieuw model, maar dat doen ze dus niet. Het zal wel teveel geld kosten om te maken en er zijn er nooit veel van verkocht. Jammer eigenlijk want qua weggedrag is het een enorm goede motor. Ik denk ook wel dat veel mensen die het geld er voor over hebben dan eerder voor een Ducati of iets gaan.

En dan komen ze met dit bericht:
http://www.therideadvice....ngerous-for-public-roads/

Wat een onzin over 200pk is te gevaarlijk, alsof 150 dat niet is. En dan zoals er ook staat wel een 1290R maken met 170pk.

Aan de andere kant voor KTM's eerste supersport hebben ze wel iets echt goeds gemaakt. Toen ie uitkwam rond dezeflde tijd als de 1098 van Ducati was de RC8 op de meeste punten gewoon beter. Vooral qua wegligging gewoon beter als de Ducati, en dat dus voor een eerste poging.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2016 19:55 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:53:
[...]

Standaard is het ook zwart. Alleen op de zwarte tank zie je ze bijna niet. Op alle witte modellen zijn ze zwart en dan vallen ze op.

Ik vind het ook jammer dat er geen RC9 oid komt. Dit model is er nu van 2008 en eind 2015 zijn ze er mee gestopt en komt er geen vervanger. Het werd tijd voor een nieuw model, maar dat doen ze dus niet. Het zal wel teveel geld kosten om te maken en er zijn er nooit veel van verkocht. Jammer eigenlijk want qua weggedrag is het een enorm goede motor. Ik denk ook wel dat veel mensen die het geld er voor over hebben dan eerder voor een Ducati of iets gaan.

En dan komen ze met dit bericht:
http://www.therideadvice....ngerous-for-public-roads/

Wat een onzin over 200pk is te gevaarlijk, alsof 150 dat niet is. En dan zoals er ook staat wel een 1290R maken met 170pk.

Aan de andere kant voor KTM's eerste supersport hebben ze wel iets echt goeds gemaakt. Toen ie uitkwam rond dezeflde tijd als de 1098 van Ducati was de RC8 op de meeste punten gewoon beter. Vooral qua wegligging gewoon beter als de Ducati, en dat dus voor een eerste poging.
Wat is er NIET gevaarlijk? Een kennis van me heeft een 125CC Aprillia RSV Tuono staan welke (ruim) meer dan de gewenste 11KW levert..... Ding terug naar de gewenste 11KW zetten is géén optie :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41

Rick-Jan

always connected

PilatuS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:39:
Als iemand nog zin heeft om op de verschillende KTM modellen te rijden.

Dit weekend zijn er bij een motorzaak in Apeldoorn de KTM dagen met de onderstaande modellen.

· 390 Duke
· 690 Duke
· 1050 Adventure
· 1190 Adventure
· 1190 Adventure R
· 1290 Super Aventure
· 1290 Super Duke R
· 1290 Super Duke GT

Als het weer een beetje mee zit ga ik er wel even langs.

http://www.premiummotors.nl/KTM/KTMDemodagen.aspx
Ik ga hier morgen met wat mensen heen :) De Duke 390 rijden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:03:
[...]

Wat is er NIET gevaarlijk? Een kennis van me heeft een 125CC Aprillia RSV Tuono staan welke (ruim) meer dan de gewenste 11KW levert..... Ding terug naar de gewenste 11KW zetten is géén optie :P
Ik denk ook niet dat meer vermogen gelijk gevaarlijker is. Slechte vering of remmen kunnen nog veel gevraarlijker zijn. Iemand die zich niet kan inhouden is op welke motor dan ook gevaarlijk bezig.
Rick-Jan schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:08:
[...]

Ik ga hier morgen met wat mensen heen :) De Duke 390 rijden.
Ik wou vandaag gaan maar tot 3 uur was het bewolkt en iets van 13 graden. Had niet zoveel zin om met klappertanden op de snelweg te zitten, dus alleen maar even naar de Posbank gegaan.

Helaas kan ik morgen niet anders was ik zeker even gegaan. Was wel benieuwd hoe zo'n Adventure of SuperDuke zou rijden.

Verwijderd

:9 :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The strap snap klopte niet in het filpmje ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• André

André

Analytics dude

tdw schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:34:
[...]

Jawel, als je niet kunt rijden kun je ook niet schakelen, standaard Kawa beveiliging aldus monteur. Dus logisch gedrag.

• André

André

Analytics dude

Bommes schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:44:
[...]

ik mag hopen dat je niet alleen nieuwe schijven laat plaatsen? ?
9 van de 10 keer zijn ze krom geworden omdat de remblokken niet goed vrijkomen van de schijven.
Wat in jou geval ook het stroeve duwen/rijden verklaart.
Laat dus ook de remklauwen reviseren.
Anders zijn je schijven volgend jaar weer krom.
Alles wordt vernieuwd, geen half werk. Dus compleet nieuwe remmerij. Daarna zou hij als nieuw moeten lopen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:11:
Tsja...wat Rukka betreft weet ik het niet. Ik hoor ook weer verhalen van mensen die er 10 jaar mee rondrijden (en dan ook écht rijden, niet 300km/jaar) en die nooit problemen hebben gehad.
Maar dat terzijde, ik beweer ook niet dat je persé het duurste moet hebben. Er is zat spul dat goed is, en je niet je linkernier hoeft te verkopen om aan te kunnen schaffen. Een merk als Dane bijvoorbeeld heeft echt topspul voor een relatief lage prijs.

Maar het belangrijkste wat ik persoonlijk vind, is dat je eerst en vooral moet kijken naar wat je precies wilt en wat er allemaal te krijgen is. Ik kijk dan ook naar Rukka, en naar Revit (en naar allerlei andere merken) en kijk wat ze gemeen hebben, wat de veschillen zijn en wat de gebruikers ervan te zeggen hebben. Iedereen heeft weer andere eisen en wensen en ik kijk welk kledingstuk het best bij mij past. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik wat kan en wil uitgeven en ben ik uiteindelijk bij Klim beland. Maar dat wil niet zeggen dat al het andere niet goed is. En misschien had een pak van Revit voor de helft van het geld ook goed geweest. Geen idee. Ik kan ze niet allemaal even kopen om te proberen. Alleen even aantrekken zegt ook niet alles.
Evengoed maakt iedereen zijn eigen afwegingen. Alleen vind ik zelf het puur op prijs kopen niet verstandig. Zeg nou zelf: elke 2 jaar een pak van €400 kopen of 1x een pak van €1200 waar je 6 jaar (of langer) mee kunt rijden, wat is de betere deal? Ik had hiervoor ook een duur pak (voor een prikkie gescoord) waar ik 6 jaar mee heb gereden, en de vorige eigenaar ook een aantal jaren. Het was nog steeds in topconditie. Het leer was een beetje valer geworden, en ik heb 1 drukknoopje moeten vervangen. Maar dat is voor een pak dat minstens 8 jaar gedragen is niet verkeerd. Het kostte oorspronkelijk volgens mij iets van €1600 (BMW Atlantis) maar als je dat uitzet over 10 jaar is dat niet slecht. Zeker niet als het pak nog gewoon goed is aan het eind van de rit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

Iedereen heeft zijn eigen opvattingen en budget. Persoonlijk zou ik elke twee jaar een nieuwe halen als ik het elke dag gebruik. Misschien wel elk jaar. Om gewoon weer een frisse nieuwe set te hebben

[ Voor 53% gewijzigd door Tylen op 03-04-2016 07:34 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben zo iemand met een Rukka broek die er nu bijna 8 jaar een 100.000 km mee heeft gereden. En inderdaad nooit problemen mee. En een keer per jaar wassen zorgt wel voor genoeg frisheid hoor.

Ik wil nu wel een andere broek, omdat deze aardig versleten is en niet gelamineerd is. De broek neemt veel vocht op en droogt langzaam. Heel irritant om weer een vochtig pak aan te doen aan het eind van een dag.

Mijn jas heb ik twee jaar geleden al vervangen. Van een Alpinestar, die ook nog nooit had gelekt, naar een gelamineerde Revit. Heerlijke jas.

Broek is trouwens wel lastig met mijn lengte (1,93), merk dat zelfs bij de verlengde maat van Revit de knie stukken verkeerd zitten :(

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Jelte schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:36:
Broek is trouwens wel lastig met mijn lengte (1,93), merk dat zelfs bij de verlengde maat van Revit de knie stukken verkeerd zitten :(
Mijn broeken van Motoport en IXS hebben verschillende vakken voor de knieprotectoren, 5 verschillende hoogtes geloof ik, zit dat niet ook in jouw broek? Was me bij mijn broek van Motoport in eerste instantie niet eens opgevallen namelijk :>

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gisteren mijn eerste les gehad, na jaren geleden al een keer een proefles te hebben gehad (als cadeau). Deze keer is het wel de bedoeling om het rijbewijs te halen. Ik merkte dat ik vooral moeite had met de linkerkant (koppelen/schakelen). Hoogstwaarschijnlijk omdat zowel het autorijden als gamen een aantal bewegingen hebben geautomatiseerd.

Nu hadden ze bij de rijschool een simulator staan met volledig stuur en pedalen. Het lijkt me erg handig om hier thuis mee te kunnen oefenen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er fatsoenlijke motorstuurtjes beschikbaar voor aan je pc?

• LuisjeNL
  • Laatst online: 09:06
Geloof mij, dat went snel genoeg.

Ik moest op het begin ook heel erg nadenken wat ik aan het doen was:p

Gas dicht, koppeling knijpen, pookje duwen, koppeling open end gas bij.

Werd er bijna moe van:p

Dat is gewoon iets wat je op een ronkende machine moet doen ipv iets wat totaal geen emotie geeft. Volgens mij zijn er ook niet echt van dat soort setjes? En anders zullen ze vast gruwelijk duur zijn...

Lichtpuntje...

• PilatuS
  • Niet online
Wat bij mij tijdens lessen hielp was 10x de stoeprand oprijden. Dus met koppeling in tegen de stoeprand aanstaan en dan met de koppeling en gas langzaam met het voorwiel de stoep op rijden. Daarvan leer je de koppeling wel kennen.

Ik zou er geen stuurtje of iets voor gaan kopen, in het echt is het toch anders. Verder leer je zoiets vrij snel ook al lijkt het in het begin heel lastig.

• Tankiej
GenjiBlade schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb vorige week bij Startwin op de Hyperstrada gereden, maar ik vond het heel erg tegenvallen. De zitpositie vind ik ontzettend slecht, veel te ver naar voren, 1e versnelling is heel erg kort, in sportmodus veel te erg een aan/uit gevoel bij het gasgeven.
Kan me niet herinneren dat dit bij de Hypermotard zo is, daar heb ik vorig jaar op gereden :X
PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:58:
[...]

[...]

Ik wou vandaag gaan maar tot 3 uur was het bewolkt en iets van 13 graden. Had niet zoveel zin om met klappertanden op de snelweg te zitten, dus alleen maar even naar de Posbank gegaan.

Helaas kan ik morgen niet anders was ik zeker even gegaan. Was wel benieuwd hoe zo'n Adventure of SuperDuke zou rijden.
Was in Apeldoorn goed te doen gister, zonnetje kwam er nog regelmatig bij, weinig wind. Ik heb een rondje op de 1050 Adventure gereden, reed heel erg lekker :D

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 11:12
Gisteren een rondje gereden. Er is veel "nieuw" motorvolk op de weg. Ik zag er zelfs 1 bijna uit de bocht vliegen in het westland. Ik dacht echt "wtf ben je aan het doen" en hij zwaaide :')

Helmenonderzoek is afgerond, gepast: Shoei, AGV, HJC, Scorpion.
M'n huidige Shoei is de beste pasvorm *O* , maar ik heb dikkere wangkussens nodig. Ovale schedel en smal gezicht, want met de standaard 35mm kussens te veel speling.

De winkels raden mij af om met een systeemhelm op een supersport te rijden als ik last heb van hoofdpijn vanuit de nek, vanwege de combinatie:
- ruimte bij de nek
- gewicht
- aerodynamica

Shoei NXR of X-Spirit III zou beter zijn. Nou ik wacht nog even en ga eerst met wangkussens proberen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 03-04-2016 11:53 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39
Zo vandaag lekker 150 km gestuurd. De hyperpro's zijn erg fijn, zowel in de bochten als op het rechte stuk ligt de Shiver veel beter :)

Uitlaatgeluid moet ik aan wennen, op de motor is het veel harder als voor omstanders.

XXXVI

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gisteren even een rit gedaan a 400km, even paar keer goed kunnen knallen. Op de ijsseldijk stond de witte polo weer met een lasergun, maar ze hadden al slachtoffers gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ngEuaZP.jpg
Jelte schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:36:

Ik heb toevallig net weer een losse broek van revit gekocht, en inderdaad bij de lange versie dezelfde ervaring :( Het gebruik van de lange rits en het opheisen van de knieeen helpt iets. Maar een overal rijdt gewoon heerlijk, daar kan geen combi pak tegen

[ Voor 53% gewijzigd door Ghostrider op 03-04-2016 16:01 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:14
Tijd om mijn speeltje ook maar eens te laten zien, in 1992 heb ik deze nieuw gekocht en na al die jaren heb ik er nog steeds enorm veel plezier van.

Afbeeldingslocatie: http://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/temporary_zpskzxtymt6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/temporary_zpsgeihx661.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/temporary_zpsok76mxpy.jpg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zit wat te spelen in Tyre om wat leuke routes te verzinnen. Daarbij loop ik tegen wat eenvoudigs aan. Meestal rij ik alleen. Ik kan dan ook stoppen wanneer het mij uit komt, en dat mondt dan snel uit in een picknick op een bankje in het veld. Als je zo'n route met groepen rijdt, heb je met meerdere soorten rijders, motoren en ervaring te maken. Plus, de gezelligheid tijdens zo'n stop. Dat vind ik moeilijk in te calculeren.

Mijn vraag is dan ook: Na hoeveel km/tijd zouden jullie een stop inlassen?

Uiteraard ga ik proberen af te kijken bij de aankomende toertochten, maar misschien kan ik hier al wat goede tips krijgen. :)

Vandaag overigens heerlijk gereden door zuid-limburg. De motoren waren niet te tellen. Echt genieten. 8)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Uurtje of 4 duurt een rit toch meestal? Gewoon na een uur of twee even stoppen.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:03:
Ik zit wat te spelen in Tyre om wat leuke routes te verzinnen. Daarbij loop ik tegen wat eenvoudigs aan. Meestal rij ik alleen. Ik kan dan ook stoppen wanneer het mij uit komt, en dat mondt dan snel uit in een picknick op een bankje in het veld. Als je zo'n route met groepen rijdt, heb je met meerdere soorten rijders, motoren en ervaring te maken. Plus, de gezelligheid tijdens zo'n stop. Dat vind ik moeilijk in te calculeren.

Uiteraard ga ik proberen af te kijken bij de aankomende toertochten, maar misschien kan ik hier al wat goede tips krijgen. :)

Vandaag overigens heerlijk gereden door zuid-limburg. De motoren waren niet te tellen. Echt genieten. 8)
Zijn er rokers?
zo ja, heb je mischien ieder uur wel iets van een stop nodig.

verder hangt het van je groep af, als ik met mijn vrienden rijd is het altijd na een anderhalf uur of zo.
Maar dan stoppen we eigenlijk omdat we bij onze vaste koffie stop zijn aangekomen.

Ikzelf ben een route aan het plannen in de Pyreneen, had een hele nette ronde van 450km uit gepland... werd te ver geacht. Dus maar terug gebracht naar 250km.

https://goo.gl/maps/WekSwe7tBvn

Iemand die daar al eens toevallig een keer gereden heeft die tips heeft voor een locatie/weg? (de N260 ben ik al bekend mee)

• 418O2
Ik rook elektronisch, maar op de motor hoef ik niet ieder uur te stoppen daarvoor

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Vandaag nog (met de auto) achter een gruwelijke mooiweerrijder gezeten op de A12 -> A50 zuidwaarts.

Ging op de linkerbaan, zo ongeveer rechtop en t.o.v. de motor naar rechtshangend door een krul linksom. Net aan de adviessnelheid (te langzaam voor de meeste auto's) en toen de bocht was afgelopen weer even vol aan het gas...

Die kan wel een opfriscursus bochtentechniek krijgen. Maar als je het dan ff kwijt bent, ga dan niet op de linkerbaan zitten, maar blijf ff rechts en oefen alleen ff je techniek...

Man man man, mooiweerrijders...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• 418O2
Beter voorzichtig dan buiten je comfortzone dom lopen stampen.

• PilatuS
  • Niet online
Gisteren nieuwe rearsets gemonteerd. Hebben wat meer grip dan de originele wat wel prettig is. Op de laagste stand zijn ze maar ietjes hoger dan de originele in de laagste stand, wat weer goed voor de benen is. Verder vooral voor de looks gemonteerd. Ik heb nu zo'n beetje alles wat standaard zilverkleurig is vervangen door zwart. Alleen de achterbrug word een beetje duur en is misschien weer teveel zwart op de motor.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4W29oca5qhc62KY3WrgaIDbd/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LJ1oGhKUlZHBQVYVZtOZmOsJ/medium.jpg

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:42:
Beter voorzichtig dan buiten je comfortzone dom lopen stampen.
Klopt, maar val daar andere weggebruikers niet mee lastig.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:03:
Met onze motorclub rijden wij maximale rondjes van 250 km en na elke 1,5 uur stoppen we even voor een pauze. Veel van onze rondjes halen wij hier vandaan: http://www.motoplus.nl/toeren/ (kun je gratis downloaden) en daarna passen wij deze rondjes een beetje aan.

• tdw

tdw

Amai seg!

Wheelies maken over het zebrapad van een drukke boulevard :')

~ James May

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het zelf persoonlijk wel prettig bij een rit om iedere 45 minuten tot een uur te stoppen. Even lekker de benen strekken en wat rondlopen vind ik altijd wel fijn. Verder vind ik ouwehoeren bij een rit net zo leuk als de rit zelf.

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:51:
Gisteren nieuwe rearsets gemonteerd. Hebben wat meer grip dan de originele wat wel prettig is. Op de laagste stand zijn ze maar ietjes hoger dan de originele in de laagste stand, wat weer goed voor de benen is. Verder vooral voor de looks gemonteerd. Ik heb nu zo'n beetje alles wat standaard zilverkleurig is vervangen door zwart. Alleen de achterbrug word een beetje duur en is misschien weer teveel zwart op de motor.

[afbeelding]

[afbeelding]
Achterbrug kan je laten poedercoaten of spuiten. Anders photoshop je hem eerst even zwart of het te checken. Is wel mooi hoor

• Clush
  • Laatst online: 02:34

Clush

Do as I say...

Gister op de open dag voor het eerst een halfuurtje rondjes gereden. Eerst alleen stationair rijden, daarna beetje gas bij geven en tenslotte heen en weer schakelen tussen 1 en 2. Paar keer naar N geschakeld ipv 2, maar verder geen problemen. Richting het eind wel het gevoel dat het wat sneller zou mogen, maar we reden rond met z'n vieren en de andere 3 lieten de motor nog wel eens omvallen, dus gewoon lekker rustig rondjes blijven maken. Reden op gloednieuwe Africa Twins, instructeurs moesten wel lachen als een boer met kiespijn als er weer eentje tegen de grond ging.

Als eerste ervaring was het erg leuk. Binnenkort Try The Bike als eerste vervolgstap.

Moet voor m'n dikke kop wel zelf nog even op zoek naar een helm. Ik had de grootste die ze hadden opgezet, maar die was eigenlijk nog te krap.

@hieronder
https://www.facebook.com/.../videos/1133276140037856/
en
https://www.facebook.com/.../videos/1144734445558692/

[ Voor 18% gewijzigd door Clush op 03-04-2016 20:23 ]

... not as I do.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Clush schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:19: Reden op gloednieuwe Africa Twins, instructeurs moesten wel lachen als een boer met kiespijn als er weer eentje tegen de grond ging.

Als eerste ervaring was het erg leuk. Binnenkort Try The Bike als eerste vervolgstap.
Leuk! *O*

En welke rijschool rijdt er met gloedjenieuwe AT's? :o Lijkt me niet bepaald de meeste snuggere zet. Al trekt het wel de aandacht. :9

[ Voor 81% gewijzigd door Nero22 op 03-04-2016 20:22 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:43

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag niet kunnen rijden, ik had namelijk beloofd mijn zwager te helpen met wat klusjes aan zijn motor.
Hij had zijn motor een tijd geleden naar die van Lent gast gebracht voor een onafhankelijke check.
Daar was best wel wat uit gekomen, wat overigens allemaal gewoon onderhoud betrof.

Samen met hem vandaag de eerste meest dringende zaken aangepakt omdat we over 2 weken een motorweekendje samen hebben.
Ketting, plus voor en achtertandwiel, olie + olie filter, remblokken rondom vervangen en de linker remklauw voor gereviseerd.
Laatste bleek bij uit elkaar halen niet echt nodig (was mijn mening) maar die van Lent had gezegd dat er een kleine slingering in zijn linker schijf zat en dit waarschijnlijk kwam omdat de linker remklauw niet helemaal meer vrij kwam..

Evengoed, vanochtend om 10 uur mijn auto vol met gereedschap en compressor naar hem gereden en daar aan de gang.
Nieuwe tandwieltjes er op:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1459708382-800-x-440px-10428486_878594768935618_7027216204685725041_n.jpg

Ketting klink setje van e-bay was zoals te verwachten rommel dus dan maar op de ouderwetse manier:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1459708382-800-x-1455px-12961544_878594818935613_1730989710563968386_n.jpg
Oei ik krijg wel een grijze kop zie ik nu.. :D

Blokjes achter nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1459708382-800-x-1455px-1480491_878594788935616_7091102909333152474_n.jpg

En ding weer klaar aan het einde van de dag:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1459708382-800-x-440px-12923187_878594845602277_4288426114011216378_n.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:11:
[...]

Achterbrug kan je laten poedercoaten of spuiten. Anders photoshop je hem eerst even zwart of het te checken. Is wel mooi hoor
Waarom ik het een beetje vreemd er uit vind zien is omdat alleen de voorkant wit is. Alles aan de achterkant en onderkant is zwart. Als je dan ook nog een zilverkleurige achterbrug zwart gaat maken is het helemaal de voorkant wit en de achterkant zwart. Nu breekt het zilver nog een beetje qua kleur.

Maargoed even een shopje.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nXeAXSF4crRzf1ELBAFzmMGz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KH0B7qQs2pojVjIQ6qe94URA/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2016 20:45 ]

• bakvis
  • Laatst online: 09:55

bakvis

Tweakers.Nerd

PilatuS schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:41:
[...]

Waarom ik het een beetje vreemd er uit vind zien is omdat alleen de voorkant wit is. Alles aan de achterkant en onderkant is zwart. Als je dan ook nog een zilverkleurige achterbrug zwart gaat maken is het helemaal de voorkant wit en de achterkant zwart. Nu breekt het zilver nog een beetje qua kleur.

[afbeelding]

[afbeelding]
Das toch wel ruig!!

Mijn Specs

• PilatuS
  • Niet online
Opzich heeft het ook wel wat. Je krijgt dan alleen zo'n lijn van zwart naar wit. Zegmaar vanaf zadel tot aan KTM onderaan, daar achter alles zwart, daar voor alles wit. Dat vind ik een beetje vreemd er uit zien.

• Tankiej
Clush schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:19:
Gister op de open dag voor het eerst een halfuurtje rondjes gereden. Eerst alleen stationair rijden, daarna beetje gas bij geven en tenslotte heen en weer schakelen tussen 1 en 2. Paar keer naar N geschakeld ipv 2, maar verder geen problemen. Richting het eind wel het gevoel dat het wat sneller zou mogen, maar we reden rond met z'n vieren en de andere 3 lieten de motor nog wel eens omvallen, dus gewoon lekker rustig rondjes blijven maken. Reden op gloednieuwe Africa Twins, instructeurs moesten wel lachen als een boer met kiespijn als er weer eentje tegen de grond ging.

Moet voor m'n dikke kop wel zelf nog even op zoek naar een helm. Ik had de grootste die ze hadden opgezet, maar die was eigenlijk nog te krap.

@hieronder
https://www.facebook.com/.../videos/1133276140037856/
en
https://www.facebook.com/.../videos/1144734445558692/
Die AT's zijn toch niet de lesmotoren, maar de volgmotoren? De nieuwe lesmotoren zijn CB650F's als ik het zo zie :o

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56

Chakotay

Lick here to continue

Een AT lijkt me een beetje hoog, zwaar en prijzig als lesmotor...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

Ik zou hem laten voor wat het is. Het zwart is "te" naar mijn mening. :)
Smaken verschillen natuurlijk ;)

• Clush

Clush

Do as I say...

Tankiej schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:17:
[...]

Die AT's zijn toch niet de lesmotoren, maar de volgmotoren? De nieuwe lesmotoren zijn CB650F's als ik het zo zie :o
Chakotay schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:18:
Een AT lijkt me een beetje hoog, zwaar en prijzig als lesmotor...
Kan me vergissen hoor, ben geen type-kenner, maar als je m'n tweede link bekijkt zat ik op zo'n jongen die als eerste in beeld is. 2 kleine koplampjes, geen valbeugel, helemaal zwart. Volgens mijn eerste link moet dat de AT zijn.

Ik denk dat je idd gelijk hebt en de AT normaalgesproken voor instructeurs bedoeld is. Maar gister mocht ik erop. Zie dat ze er maar 1 hebben, dus de motors die tijdens mijn sessie tegen het asfalt gingen waren geen AT's.

[ Voor 61% gewijzigd door Clush op 03-04-2016 21:57 ]

... not as I do.

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:23:
[...]

Ik zou hem laten voor wat het is. Het zwart is "te" naar mijn mening. :)
Smaken verschillen natuurlijk ;)
Dat denk ik dus ook. Tenzij ik alle witte kappen zou vervangen door zwart, anders zo laten.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Clush schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:24:
[...]

[...]

Kan me vergissen hoor, ben geen type-kenner, maar als je m'n tweede link bekijkt zat ik op zo'n jongen die als eerste in beeld is. 2 kleine koplampjes, geen valbeugel, helemaal zwart. Volgens mijn eerste link moet dat de AT zijn.

Ik denk dat je idd gelijk hebt en de AT normaalgesproken voor instructeurs bedoeld is. Maar gister mocht ik erop. Zie dat ze er maar 1 hebben, dus de motors die tijdens mijn sessie tegen het asfalt gingen waren geen AT's.
De lesmotoren zijn Honda CB650F's, De volgmotor is een Africa twin, aankomende zaterdag mijn één na laatste les, dus hopelijk zijn ze een beetje heel gebleven! 12 april moet ik er op één afrijden!

(edit: complete lineup is 4x CB650F 2x CB500F 1x Africa Twin aan nieuwe motoren, tot nu toe alle lessen nog gehad op de cbf600)

[ Voor 7% gewijzigd door Patrock op 03-04-2016 22:17 ]

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
PilatuS schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:29:
[...]

Dat denk ik dus ook. Tenzij ik alle witte kappen zou vervangen door zwart, anders zo laten.
Eens, lekker zo laten - wat een ontzettend mooie motor is het!

• PilatuS
  • Niet online
Imperial_Master schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:13:
[...]
wat een ontzettend mooie motor is het!

• Chaot
  • Laatst online: 06:57
Ik kom me hier ook eens aanmelden. Heb hier al een tijdje gelurkt, en onlangs mijn motor rijbewijs gehaald. Aangezien ik in Madrid woon kon ik volgens de Spaanse wetgeving enkel voor A2 gaan. Ondertussen hebben we een Virago 250 gehaald voor in de stad rond te komen. Mijn vriendin is nog bezig haar rijbewijs ook te halen.

• Clush

Clush

Do as I say...

Patrock schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:09:
[...]

De lesmotoren zijn Honda CB650F's, De volgmotor is een Africa twin, aankomende zaterdag mijn één na laatste les, dus hopelijk zijn ze een beetje heel gebleven! 12 april moet ik er op één afrijden!
Haha, ach, was meer omvallen dan crashen, denk dat ze het wel overleefd hebben. Wat voor pakket heb je gehad?

... not as I do.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:19

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Clush schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:19:
[...]

Haha, ach, was meer omvallen dan crashen, denk dat ze het wel overleefd hebben. Wat voor pakket heb je gehad?
theorie had ik al binnen. try the bike gedaan om te kijken of ik op de motoren bij deze rijschool zou passen, Het wil, maar uiteindelijk ga ik wel voor een iets hogere motor. de nieuwe motoren zitten mij al iets beter.( 2 meter plus)
Ook hoe de instructeur les geeft beviel mij ontzettend goed en zonder twijfel besloten hier te lessen.

Ik ben voor drie dagdelen avb en drie dagdelen avd gegaan. het laatste dagdeel avb heb ik in feite niet nodig gehad, Dit is dan ook meer een verkapte avd les geworden.

Ook voor het AVD heb ik al een ontzettend goed gevoel.

ik zou deze zeker aanraden. Wil je meer weten stuur gerust een PM.

• GeeMoney
  • Nu online
PilatuS schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:29:
[...]

Inderdaad. Prachtige motor trouwens, ook zie je ze niet vaak waardoor hij bijzonder blijft :)
Hoe is de zit positie? Mocht je kunnen vergelijken met mijn CBR600F ?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51
Zaterdag ook nog maar eens een degelijk rondje gedaan vanuit Zeeland naar Rotterdam, Delft, Rijswijk en terug.
Iedereen moet toch weer wennen geloof ik. Automobilisten die je proberen tussen de vangrails te krijgen en meeuwen die nog niet snel genoeg opstijgen.
Al heeft die meeuw er denk ik wel van geleerd want die heb ik toch met mijn helm nog geraakt @ 100km/h. :+

• Tylen

Tylen

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja doen. Maar dan voorvelg ook wit maken. Dan klopt het :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:21

_Apache_

For life.

Zaterdag maatje opgehaald en zijn motor uit de winterstalling opgehaald (ja nu al :+ ). Daarna doorgereden naar Molenaar in IJsselstein. Voor mij een nieuwe tent, maar klinken als redelijke heren en motoren zijn niet verkeerd geprijst.
Maatje heeft een proefritje gemaakt op een S1000R, om zijn Diversion XJ-6 uit '11 in te ruilen.
Wat voelt die BMW licht aan zeg, als je erop zit is het alsof ie maar een paar kilo weegt.

Anyway, een half uurtje een rondje gereden, Lekdijk, wat binnendoor weggetjes en snelweg gedaan. Hij was er erg content mee in ieder geval, hij twijfelt of hij het gaat doen, is nog best een zak geld die hij moet bijleggen.

Ohja, verlanglijstje gemaakt voor mijn FJR.
- Zoiezo binnen nu een aan maand een nieuwe voorband. De Brigdestone is compleet aan vellen in 9 maandne. :X
- HyperPro progresieve veren rondom, voorveren zijn op. Iemand een locatie in regio Zuid Holland?
- Keertje op de Dyno laten afstellen, krijg de indruk dat hij wat rijk loopt.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2016 09:23 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• BertV
  • Laatst online: 25-11 17:56

BertV

Handgemaakt

Van een XJ6 naar een S1000R... dat is nogal een stap kwa vermogen. man man. :)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• _Apache_

_Apache_

For life.

BertV schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:23:
Van een XJ6 naar een S1000R... dat is nogal een stap kwa vermogen. man man. :)
Yup, op de heenweg trok hij de XJ6 vol gas open. Ik kwam er met de FJR naast rijden vroeg hem over de intercom of alles goed ging, en liet al het koppell los van de FJR en trok er vandoor.
Ik heb het geprobeerd, maar uit eindelijk gaf de BMW mij het nakijken.

• BertV

BertV

Handgemaakt

FJR, daar heb ik ook nog naar gekeken.
Uiteindelijk toch een R1100S gekocht.

Voor deel spijt van, de FJR is een snellere, betrouwbare, comfortabelere, betere motorfiets.
De R1100S heeft als pluspunt nog wel een soort tijdloze charme.

[ Voor 26% gewijzigd door BertV op 04-04-2016 09:35 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik heb dat tijdloze juist andersom met BMW machines. Maar elk groot merk ontwikkeld zich snel, tijdloos is ook maar relatief natuurlijk. Vooral de wat minder strakke lijnen van een FJR vind ik wel charmant. Er kleeft nog steeds iets van een 'sterke arm der wet' imago aan deze fiets. En dat vind ik juist in z'n voordeel werken,

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dat politie-image kleeft ook aan de R1200RT van mijn vader.
Best wel grappig hoe anders het verkeer reageert als ik met die motor onderweg ben.

BMW heeft ook veel niet-tijdloze motoren. Motoren die niet lekker-verouderen.
Het blijft persoonlijk of je iets verouderd vindt of niet natuurlijk.

• PilatuS
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:21:
[...]
Hoe is de zit positie? Mocht je kunnen vergelijken met mijn CBR600F ?
De benen zitten na het afstellen van het subframe en rearsets heel ruim voor een sportmotor. Waarschijnlijk nog ruimer dan bij de CBR600F. Alleen de clipons zullen wat lager zitten waardoor je wat meer voor over zit. Het is alleen niet zo extreem als bij een GSX-R of R6. Voor een supersport is ie erg comfortabel ook al zie je dat zo niet.
Tylen schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:38:
[...]

Ja doen. Maar dan voorvelg ook wit maken. Dan klopt het :)
2 verschillende kleuren bij is velgen is voor mij :X

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Achterbrug wit laten poedercoaten, als je het zilver niet leuk vindt. Zwart zou ik niet, doen, wordt wel erg massief.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

BertV schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:59:
BMW heeft ook veel niet-tijdloze motoren. Motoren die niet lekker-verouderen.
Het blijft persoonlijk of je iets verouderd vindt of niet natuurlijk.
De mooiste BMW voor mij op dit moment :9~ O+

Afbeeldingslocatie: http://gogozoom.in/wp-content/uploads/2014/07/BMW_R_nineT_05_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hiconsumption.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-BMW-R-nineT-Motorcycle-1.jpg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GenjiBlade schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

Coole stealth laars (links) ook ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Na citytripje kom ik even opnieuw reclame maken voor de tweakers motorrit enquete

http://goo.gl/forms/oJBBUQwjT2

Er zijn 27 reacties / geïnteresseerden so far

Consultant - Autogek

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:14:
- Zoiezo binnen nu een aan maand een nieuwe voorband. De Brigdestone is compleet aan vellen in 9 maandne. :X
- HyperPro progresieve veren rondom, voorveren zijn op. Iemand een locatie in regio Zuid Holland?
Hyperpro zelf zit in Werkendam, lijkt mij een goede plek voor je dan?

En qua banden, ik ben echt fan van de MPR4 die op mijn Varadero zit. Hij is vrij rond, waardoor hij goed hard moet zijn, maar dan stuurt hij ook lekker de bochten in, ondanks het gewicht.

En qua grip ook in zijn geheel geen klachten, als deze op zijn, gaat er weer MPR4 op.

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:58:
[...]

Achterbrug wit laten poedercoaten, als je het zilver niet leuk vindt. Zwart zou ik niet, doen, wordt wel erg massief.
Ik vond het zelf ook wel wat teveel zwart worden.

Op MF kwam iemand met het idee om witte striping op de velgen te plaatsen. Dat is ook nog wel een goed idee om het wit zwart wat meer te verdelen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:14:
[...]

HyperPro heeft een servicecentre in Alphen a/d Rijn, dat is redelijk centraal in Zuid Holland :P Ik ben daar altijd erg goed geholpen tot nu toe.

• Rickz
  • Laatst online: 11-11 15:16
PilatuS schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
Bochtjes rechtsom gaan beter? :+

Zwarte achterbrug is ook wel gaaf 8)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Damn, een brief van NIMAG BV gekregen mijn Suzuki moet terug naar de dealer voor een terugroepactie wegens mogelijke overmatige slijtage aan de klepstoters en de nokkenassen.

Het zou best kunnen dat ik hem een tijdje kwijt ben als de stoters en de nokkenassen vervangen moeten worden :(

Misschien toch eens kijken naar een leuke Yamaha XT660 als tweede motor :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Krijg je geen vervangend vervoer dan? Bij mijn Suzuki-dealer (De Valkenier Barneveld) krijg ik altijd een recente Bandit mee voor €12.50.

[ Voor 57% gewijzigd door Chakotay op 04-04-2016 11:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:45:
[...]

Bochtjes rechtsom gaan beter? :+
Jep :)

Vorig jaar naar circuit Lelystad geweest waar je maar 1 echt goede bocht naar links hebt. Naar rechts zitten er 3 goede in. De linker kant van de band heeft nog een klein randje van een paar mm over. Rechts heb ik de band volledig gebruikt. Mijn houding linksom was ook een stuk slechter dan rechtsom.

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:46:
Damn, een brief van NIMAG BV gekregen mijn Suzuki moet terug naar de dealer voor een terugroepactie wegens mogelijke overmatige slijtage aan de klepstoters en de nokkenassen.

Het zou best kunnen dat ik hem een tijdje kwijt ben als de stoters en de nokkenassen vervangen moeten worden :(

Misschien toch eens kijken naar een leuke Yamaha XT660 als tweede motor :)
Same, volgende week maar even een afspraak voor maken :/ Verbaasde me wel, modeljaar is 2007 oid, dacht dat dat soort dingen wel eerder boven water zouden zijn gekomen, oh well...

• Rickz
  • Laatst online: 11-11 15:16
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
[...]

Jep :)

Vorig jaar naar circuit Lelystad geweest waar je maar 1 echt goede bocht naar links hebt. Naar rechts zitten er 3 goede in. De linker kant van de band heeft nog een klein randje van een paar mm over. Rechts heb ik de band volledig gebruikt. Mijn houding linksom was ook een stuk slechter dan rechtsom.
Heb precies het zelfde, rechts is ook mijn favo kant op :Y
In de planning stond om dit jaar ook een keer lelystad te bezoeken, maar hoorde dat het grotere circuit (niet midland maar het politiecircuit dacht ik?) niet meer op gereden gaat worden?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:05
ff een noob vraag, maar om de hoeveel KM doen jullie je ketting opnieuw invetten en waarmee?

• Winkiller
  • Laatst online: 30-11 20:12

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:11:
[...]

De mooiste BMW voor mij op dit moment :9~ O+

[afbeelding]

[afbeelding]
Mmm, die had ik nog niet eerder gezien, een echte Caféracer als je het mij vraagt. :+
Gelukkig is er meer keuze in de motorwereld, wij rijden dit seizoen ook nog naakt.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/o9i7pi.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:56:
[...]

Heb precies het zelfde, rechts is ook mijn favo kant op :Y
In de planning stond om dit jaar ook een keer lelystad te bezoeken, maar hoorde dat het grotere circuit (niet midland maar het politiecircuit dacht ik?) niet meer op gereden gaat worden?
Ik ben vorig jaar 2x met Vado gegaan maar die doen dit jaar niets. Midland is het kleine circuit wat naar mijn mening veel te klein is. Het is meer een soort kartbaan en met 30km/u een kneedown maken schiet niet op. De kans dat je onderuit gaat is met zo'n lage snelheid veel te groot. Op het Politiecircuit pak je iedere bocht met minimaal 50km/u en de wat langere met 60 tot 120km/u.

Er word gelukkig nog wel op het Politiecircuit gereden dit jaar, ik ben ook van plan om dit jaar weer te gaan. Alleen Vado rijd er dus dit jaar niet maar Motorcircuittraining wel.

Zie: http://motorcircuittraining.nl/kalender-2016
En ook: http://www.motor-forum.nl...uit-Lelystad-topic-1.html
Reloader schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:00:
ff een noob vraag, maar om de hoeveel KM doen jullie je ketting opnieuw invetten en waarmee?
Iedere 150 tot 250km met een bus kettingspray. Motor achteraan opbokken en aan de binnenkant van de ketting spuiten terwijl je met de hand het achterwiel draait.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 12:04 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.