Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:36:
[...]
Is alleen maar van horen zeggen hoor, blij om te horen dat het toch niet zo is dan

Als ik er al ga rijden zal het het politiecircuit worden, midland ga ik niet aan beginnen.
Zou zelf ook in de toergroep beginnen, en zie later wel of het een stapje hoger kan. Ben zelf iemand die zich eerder onderschat dan overschat, hoevaak ik wel niet in een bocht hang en denk 'ooh dat had een heel stuk harder gekund

' Beter op die manier, dan op je muil gaan 'shit toch iets te hard'
KD lukt aardig

(gsxr, oud plaatje houding intussen aardig verbeterd.)
[
afbeelding]
Voor mij is Midland ook echt een no-go.
Als je voor het eerst op het circuit komt ben je verplicht in de toergroep te beginnen, anders mag je gelijk naar sport toe. Het is wel zo dat er die dag altijd geschoven kan worden. Als je na de eerste sessie niet snel genoeg bent of juist te snel kan je naar een andere groep toe.
Ik onderschat mijzelf ook meestal wel. Of in ieder geval neem ik weinig risico en doe ik het rustig aan. Tijdens de eerste rit op Lelystad werd er gevraagd om de snelle mensen vooraan te laten rijden. Allemaal mensen die aangaven snel te zijn en waar ik dus achter moest rijden. Na 2 rondjes was ik het helemaal zal. Er gingen mensen met een hellingshoek door de bocht waarbij ik op mijn scooter ze nog in zou halen. Grappig om te zien dat er mensen zijn die denken heel hard te kunnen maar dat totaal niet doen.
Ook even een plaatje dan maar

De lol moet je gewoon een keer meemaken. Je hebt geen idee hoe heerlijk is het om een halve bocht met je knie over de grond te gaan.
Verder heeft het nut om te weten hoe ver je kan gaan. Op het plaatje van mij kan je zien dat er bij de voet nog zat ruimte is, dus ook met de knie aan de grond kan het platter. Het is voor mij gewoon weten hoe ver je zit. Knie aan de grond is de max zonder dat je risico loopt.
Er naast hangen heeft sowieso nut omdat de hellingshoek minder word. Verder voelt met de knie uitgestoken het wat stabieler aan. Dan komt er toch een punt dat de knie de grond gaat raken.
[
Voor 10% gewijzigd door
PilatuS op 04-04-2016 13:08
]