Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.815 views

Onderwerpen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:45

_Apache_

For life.

Reloader schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:00:
ff een noob vraag, maar om de hoeveel KM doen jullie je ketting opnieuw invetten en waarmee?
Om de 1.000 km nakijken of na elke natte rit (let op, spray op weg en geen regen tel ik ook als nat ;) )
Als de kettign er ngo goed uit ziet zo laten, anders lichtjes invetten.
Hooglander1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:20:
[...]

Hyperpro zelf zit in Werkendam, lijkt mij een goede plek voor je dan?

En qua banden, ik ben echt fan van de MPR4 die op mijn Varadero zit. Hij is vrij rond, waardoor hij goed hard moet zijn, maar dan stuurt hij ook lekker de bochten in, ondanks het gewicht.

En qua grip ook in zijn geheel geen klachten, als deze op zijn, gaat er weer MPR4 op.
Yup, achter al een MPR4, en 3 complete setjes (MPR2, en MPR3) opgereden op mijn Fazer. Ik was alleen te krenterig om bij aankoop de gloednieuwe bridgestone er onderuit te halen. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat deze weggesleten waren.

Werkendam, of Alphen klinkt inderdaad prima te doen. Thanks!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:10:
[...]
Om de 1.000 km nakijken of na welke natte rit (let op, spray op weg en geen regen tel ik ook als nat ;)
Als de kettign er ngo goed uit ziet zo laten, anders lichtjes invetten.
Waarmee vet jij de ketting in ?

Bij mij zal de ketting na 400km echt compleet droog zijn met de kettingspray. Iedere 1000km zou echt niet goed zijn voor mijn ketting. Ik gebruik persoonlijk liever iedere 200km een beetje dan iedere 500km heel veel. Ik spuit er maar iets van 4 seconden op met de spray.

Ik rij trouwens nooit als het nat is dus water op de ketting is bij mij niet het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 12:13 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
ff een noob vraag, maar om de hoeveel KM doen jullie je ketting opnieuw invetten en waarmee?
Elke kilometer zo ongeveer gok ik :+

Lang leve automatische kettingsmeerders :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Als de busjes beginnen te glimmen ben je telaat :+ bij droog weer zo rond de 200/300 kilometer (vaak na elke rit zo'n beetje). Als het regent vaak eerder, maar dan rijd ik toch niet :D
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:02:
[...]

Ik ben vorig jaar 2x met Vado gegaan maar die doen dit jaar niets. Midland is het kleine circuit wat naar mijn mening veel te klein is. Het is meer een soort kartbaan en met 30km/u een kneedown maken schiet niet op. De kans dat je onderuit gaat is met zo'n lage snelheid veel te groot. Op het Politiecircuit pak je iedere bocht met minimaal 50km/u en de wat langere met 60 tot 120km/u.

Er word gelukkig nog wel op het Politiecircuit gereden dit jaar, ik ben ook van plan om dit jaar weer te gaan. Alleen Vado rijd er dus dit jaar niet maar Motorcircuittraining wel.

Zie: http://motorcircuittraining.nl/kalender-2016
En ook: http://www.motor-forum.nl...uit-Lelystad-topic-1.html

[...]

Iedere 150 tot 250km met een bus kettingspray. Motor achteraan opbokken en aan de binnenkant van de ketting spuiten terwijl je met de hand het achterwiel draait.
Had inderdaad gehoord dat midland erg krap is allemaal, en de ene lekkere bocht die je hebt zit een betonnen muur langs.
Dacht dat er geen organisatie meer mocht rijden omdat het allemaal veel te hard ging, goed om te horen dat dat niet het geval is :) misschien van het zomer toch maar eens langs gaan dan.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• PilatuS
  • Niet online
Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:20:
[...]

Had inderdaad gehoord dat midland erg krap is allemaal, en de ene lekkere bocht die je hebt zit een betonnen muur langs.
Precies. Ik heb er niet gereden, maar als ik op Google maps kijk vind ik het al niets. Als ik dan filmpjes kijk van gasten die daar rijden heb ik echt veel liever het grotere Politiecircuit.
Dacht dat er geen organisatie meer mocht rijden omdat het allemaal veel te hard ging, goed om te horen dat dat niet het geval is :) misschien van het zomer toch maar eens langs gaan dan.
Dat het te hard zou gaan weet ik verder niets van. Het komt wel regelmatig voor dat er iemand onderuit gaat, maar dit zie je vooral in de snelste groep. Een hoop gasten die daar rijden gaan echt heel hard. Als je dan zelf nog niet zover bent en je wil ze perse bijhouden gaat het niet goed. Je hebt er ook geen uitloop zoals op een echt circuit. Als je dan met target fixation de bocht niet haalt dan lig je gelijk.

Om deze reden ben ik vorig jaar de 2e keer ook de toergroep gegaan. Opzich had ik naar sport gekunt maar vond dat toch nog wat te ver gaan voor hoever ik met de motor ben. Heb toen wel in de toergroep kneedowns kunnen maken en de band dus helemaal gebruikt aan de rechter kant. Mogelijk de volgende keer wel in de sportgroep, moet ik nog even zien.

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:13:
[...]

Waarmee vet jij de ketting in ?

Bij mij zal de ketting na 400km echt compleet droog zijn met de kettingspray. Iedere 1000km zou echt niet goed zijn voor mijn ketting. Ik gebruik persoonlijk liever iedere 200km een beetje dan iedere 500km heel veel. Ik spuit er maar iets van 4 seconden op met de spray.

Ik rij trouwens nooit als het nat is dus water op de ketting is bij mij niet het geval.
rode Forte ketting vet https://www.google.nl/sea...E#imgrc=ys4Y489QlaiJ1M%3A.
Motor even op de bok en met het kwastje rond. Ketting zag er weer piekfijn uit. Die ketting (en tandwielen set) heeft het toch goed 65k km uitgehouden. Alleen ingevet, niet gereinigd oid.

Het grote verschil tussen spray en vet is dat vet niet zomaar van je ketting valt. En je spuit niet meer dan de helft langs je ketting met aanbrengen.

Maarja, nu cardan he. Dus heb het potje weggegeven.

[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2016 12:36 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:32:
[...]

Motor even op de bok en met het kwastje rond. Ketting zag er weer piekfijn uit. Die ketting (en tandwielen set) heeft het toch goed 65k km uitgehouden. Alleen ingevet, niet gereinigd oid.

Dat is dus wel een groot verschil. Met kettingspray moet het dus veel vaker dan met zo'n potje. 65K met een kettingset is erg netjes dus dat spul werkt wel en iedere 1000km is blijkbaar ook zat.

Als ik het iedere 1000km zou doen zou dat erg slecht zijn voor mijn kettingset. Met een spray is denk ik 300km wel een beetje de max.

• Rickz
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:25:
[...]

Precies. Ik heb er niet gereden, maar als ik op Google maps kijk vind ik het al niets. Als ik dan filmpjes kijk van gasten die daar rijden heb ik echt veel liever het grotere Politiecircuit.

[...]

Dat het te hard zou gaan weet ik verder niets van. Het komt wel regelmatig voor dat er iemand onderuit gaat, maar dit zie je vooral in de snelste groep. Een hoop gasten die daar rijden gaan echt heel hard. Als je dan zelf nog niet zover bent en je wil ze perse bijhouden gaat het niet goed. Je hebt er ook geen uitloop zoals op een echt circuit. Als je dan met target fixation de bocht niet haalt dan lig je gelijk.

Om deze reden ben ik vorig jaar de 2e keer ook de toergroep gegaan. Opzich had ik naar sport gekunt maar vond dat toch nog wat te ver gaan voor hoever ik met de motor ben. Heb toen wel in de toergroep kneedowns kunnen maken en de band dus helemaal gebruikt aan de rechter kant. Mogelijk de volgende keer wel in de sportgroep, moet ik nog even zien.
Is alleen maar van horen zeggen hoor, blij om te horen dat het toch niet zo is dan :Y Als ik er al ga rijden zal het het politiecircuit worden, midland ga ik niet aan beginnen.

Zou zelf ook in de toergroep beginnen, en zie later wel of het een stapje hoger kan. Ben zelf iemand die zich eerder onderschat dan overschat, hoevaak ik wel niet in een bocht hang en denk 'ooh dat had een heel stuk harder gekund :+ ' Beter op die manier, dan op je muil gaan 'shit toch iets te hard' _O-

KD lukt aardig :Y (gsxr, oud plaatje houding intussen aardig verbeterd.)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7160/13976311464_f6e058dbc3_z.jpg

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
De lol en het nut van een kneedown ontgaat mij een beetje. Als je de laatste cm probeert af te tasten, oké, maar als je je been onder zo'n hoek zet heeft het toch geen nut?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:32:
[...]

Het grote verschil tussen spray en vet is dat vet niet zomaar van je ketting valt. En je spuit niet meer dan de helft langs je ketting met aanbrengen.

+1, dat vet gebruik ik hier ook. Ik denk dat ik hem hier afhankelijk van het weer 1x per week even op de bok zet en de kwast eroverheen haal. Met regen wat vaker.

De GSX-R heeft overigens een osco-oiler, welke ik gevuld heb met kettingzaagolie. Die krijgt ongeveer om de dag (als ik dagelijks rij) even een slinger aan aan het hendeltje.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Niet online
Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:36:
[...]

Is alleen maar van horen zeggen hoor, blij om te horen dat het toch niet zo is dan :Y Als ik er al ga rijden zal het het politiecircuit worden, midland ga ik niet aan beginnen.

Zou zelf ook in de toergroep beginnen, en zie later wel of het een stapje hoger kan. Ben zelf iemand die zich eerder onderschat dan overschat, hoevaak ik wel niet in een bocht hang en denk 'ooh dat had een heel stuk harder gekund :+ ' Beter op die manier, dan op je muil gaan 'shit toch iets te hard' _O-

KD lukt aardig :Y (gsxr, oud plaatje houding intussen aardig verbeterd.)

[afbeelding]
Voor mij is Midland ook echt een no-go.

Als je voor het eerst op het circuit komt ben je verplicht in de toergroep te beginnen, anders mag je gelijk naar sport toe. Het is wel zo dat er die dag altijd geschoven kan worden. Als je na de eerste sessie niet snel genoeg bent of juist te snel kan je naar een andere groep toe.

Ik onderschat mijzelf ook meestal wel. Of in ieder geval neem ik weinig risico en doe ik het rustig aan. Tijdens de eerste rit op Lelystad werd er gevraagd om de snelle mensen vooraan te laten rijden. Allemaal mensen die aangaven snel te zijn en waar ik dus achter moest rijden. Na 2 rondjes was ik het helemaal zal. Er gingen mensen met een hellingshoek door de bocht waarbij ik op mijn scooter ze nog in zou halen. Grappig om te zien dat er mensen zijn die denken heel hard te kunnen maar dat totaal niet doen.

Ook even een plaatje dan maar :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W8WpeffhuR5xKAZqHOiQ3Zx6/medium.jpg
418O2 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:39:
De lol en het nut van een kneedown ontgaat mij een beetje. Als je de laatste cm probeert af te tasten, oké, maar als je je been onder zo'n hoek zet heeft het toch geen nut?
De lol moet je gewoon een keer meemaken. Je hebt geen idee hoe heerlijk is het om een halve bocht met je knie over de grond te gaan.

Verder heeft het nut om te weten hoe ver je kan gaan. Op het plaatje van mij kan je zien dat er bij de voet nog zat ruimte is, dus ook met de knie aan de grond kan het platter. Het is voor mij gewoon weten hoe ver je zit. Knie aan de grond is de max zonder dat je risico loopt.

Er naast hangen heeft sowieso nut omdat de hellingshoek minder word. Verder voelt met de knie uitgestoken het wat stabieler aan. Dan komt er toch een punt dat de knie de grond gaat raken.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 13:08 ]

• 418O2
Ik pak mijn hoeken ook wel, maar voel nooit de behoefte om mijn knie een halve meter uit te steken. Want laten we eerlijk zijn, met de hellingshoek op die foto heb je nog behoorlijk wat ruimte over voor je iets gaat raken...

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:49:
Ik pak mijn hoeken ook wel, maar voel nooit de behoefte om mijn knie een halve meter uit te steken. Want laten we eerlijk zijn, met de hellingshoek op die foto heb je nog behoorlijk wat ruimte over voor je iets gaat raken...
Door met de knie aan de grond te rijden kan je heel goed inschatten hoe ver je nog kan. Dat is het grote voordeel er van. Ik gebruik het puur om te weten waar de veilige max zit. Voor mij is met de knie aan de grond leuk om te doen en weten dat je hard genoeg gaat en nog veilig zit. Ik heb geen zin om mijn laarzen of stepjes aan de grond te rijden.

Op deze foto is mijn houding een stuk slechter.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fmO1faH2AbSvQaLBZI7pyrUT/medium.jpg

Wel met de knie aan de grond maar met het bovenlichaam veel minder er naast. De hellingshoek is hier ook een stuk groter dan op de andere foto.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 12:53 ]

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:51:
[...]

Door met de knie aan de grond te rijden kan je heel goed inschatten hoe ver je nog kan. Dat is het grote voordeel er van. Ik gebruik het puur om te weten waar de veilige max zit. Voor mij is met de knie aan de grond leuk om te doen en weten dat je hard genoeg gaat en nog veilig zit. Ik heb geen zin om mijn laarzen of stepjes aan de grond te rijden.
Dit. Het gevoel is ook wel leuk, maar ik voel mij tonnen veiliger op die manier.

Leuke KTM

Consultant - Autogek

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:52:
[...]

Dit. Het gevoel is ook wel leuk, maar ik voel mij tonnen veiliger op die manier.

Leuke KTM
Ik vind het een heerlijk gevoel. Vooral direct na het inkantelen al de grond raken en dan het grootste deel van de bocht aan de grond blijven. Lekker geluid is het ook.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:08
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/Ll8eTQrAVjhDi/giphy.gif
Zo kan het ook. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Dat is gewoon geschift lol

Consultant - Autogek

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zonde van je helm. Tenzij het een lidl ding is ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Niet online
Dat zijn dan ook hellingshoeken die ik niet durf en wil rijden. Opzich kan de motor het wel, maar dan rij je zo op het randje dat als je 1cm platter gaat je onderuit gaat. Ik ben geen Rossi die dit perfect kan aanvoelen.

Daarom is een kneedown gewoon de max om het leuk en veilig te houden.

• Rickz
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:44:
[...]

Als je voor het eerst op het circuit komt ben je verplicht in de toergroep te beginnen, anders mag je gelijk naar sport toe. Het is wel zo dat er die dag altijd geschoven kan worden. Als je na de eerste sessie niet snel genoeg bent of juist te snel kan je naar een andere groep toe.

Ik onderschat mijzelf ook meestal wel. Of in ieder geval neem ik weinig risico en doe ik het rustig aan. Tijdens de eerste rit op Lelystad werd er gevraagd om de snelle mensen vooraan te laten rijden. Allemaal mensen die aangaven snel te zijn en waar ik dus achter moest rijden. Na 2 rondjes was ik het helemaal zal. Er gingen mensen met een hellingshoek door de bocht waarbij ik op mijn scooter ze nog in zou halen. Grappig om te zien dat er mensen zijn die denken heel hard te kunnen maar dat totaal niet doen.

Ook even een plaatje dan maar :)
[afbeelding]

[...]

De lol moet je gewoon een keer meemaken. Je hebt geen idee hoe heerlijk is het om een halve bocht met je knie over de grond te gaan.

Verder heeft het nut om te weten hoe ver je kan gaan. Op het plaatje van mij kan je zien dat er bij de voet nog zat ruimte is, dus ook met de knie aan de grond kan het platter. Het is voor mij gewoon weten hoe ver je zit. Knie aan de grond is de max zonder dat je risico loopt.

Er naast hangen heeft sowieso nut omdat de hellingshoek minder word. Verder voelt met de knie uitgestoken het wat stabieler aan. Dan komt er toch een punt dat de knie de grond gaat raken.
Paar jaar geleden eens op Assen gereden, LMD 1x toer 2x ster sessie gereden. Was nog op de CBR600F uit '93, super om op zo'n beestje de echte racemachines (R1/ZX10R/ETC) buitenom in te halen 8) op het rechte stuk vlogen ze me uiteraard weer voorbij :+

En kwa kneedowns, tjah puur voor de fun bij ons :Y stuk afgelegen industrieterein bij ons waar een bijna ideale bocht ligt met een stuk gras ter uitloop. Spreken we wel eens af om paar rondjes de knie aan de grond te leggen (dat gevoel inderdaad O+ )

Heeft het nut (op de openbare weg) nee niet echt.. Is het leuk? zeker! :*)
Op het circuit heeft het inderdaad nut, vooral op de CBR toen als ik daar de knie aan de grond had kon ik gewoon niet platter met de motor, kwam het stepje snel achteraan. daardoor bijna een highsider gehad door een liftend achterwiel :')

Helemaal posah met een stukje titanium in de kneeslider _O-

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3821/9358920291_57d867fbce_h.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Op de openbare weg doe ik zelf geen kneedowns maken. Of inderdaad wat je aangeeft een bocht die je helemaal kent en waarvan je weet dat er niets ligt. Als je er naast hangt en je komt iets tegen kan je gewoon helemaal niets doen. Zit je normaal kan je veel meer, hang je er naast ben je de sjaak.

Heerlijke foto trouwens met die vonken van de sliders :)

• Rickz
Nee, wij ook amper. Zelf ga ik vaak zo zitten dat mijn tenen een eind uitsteken en gebruik ik dat als 'indicatie' hoe ver ik nog kan :)

Had nog een losse slider liggen, maatje van me had nog een blokje titanium.. you do the math :+
YouTube: Home made titanium knee sliders Dit was onder het vriespunt :X

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:15:
Nee, wij ook amper. Zelf ga ik vaak zo zitten dat mijn tenen een eind uitsteken en gebruik ik dat als 'indicatie' hoe ver ik nog kan :)

Had nog een losse slider liggen, maatje van me had nog een blokje titanium.. you do the math :+
YouTube: Home made titanium knee sliders Dit was onder het vriespunt :X
Haha, ziet er goed uit zo! Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag ook een setje titanium-sliders gekregen, maar moet nog steeds eens iemand zo gek krijgen om met een camera in de bocht te gaan staan :P

• Rickz
Chakotay schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:18:
[...]

Haha, ziet er goed uit zo! Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag ook een setje titanium-sliders gekregen, maar moet nog steeds eens iemand zo gek krijgen om met een camera in de bocht te gaan staan :P
Waar kom je vandaan? Mocht je ergens in de buurt van Twente komen wil ik wel een keer in een bochtje gaan staan hoor :+

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
GPS tracker 2

GPS tracker 1

Afgelopen weekend de GPS tracker eindelijk ingebouwd achterin de kont. GPS ontvanger, GSM ontvanger en tracker zitten met klittenband vast en kunnen gemakkelijk worden afgekoppeld als het nodig is.

Ben niet zo bang dat die NTV650 wordt gejat, maar meer zodat mijn dinnetje kan zien of ik onderweg ben vanaf kantoor (128km enkele reis). 8)
En ja, hij kan ook uit voor de privacy gerelateerde ritjes :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:25:
[...]

Waar kom je vandaan? Mocht je ergens in de buurt van Twente komen wil ik wel een keer in een bochtje gaan staan hoor :+
Alphen :P
MuddyMagical schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:27:
[afbeelding]

[afbeelding]

Afgelopen weekend de GPS tracker eindelijk ingebouwd achterin de kont. GPS ontvanger, GSM ontvanger en tracker zitten met klittenband vast en kunnen gemakkelijk worden afgekoppeld als het nodig is.

Ben niet zo bang dat die NTV650 wordt gejat, maar meer zodat mijn dinnetje kan zien of ik onderweg ben vanaf kantoor (128km enkele reis). 8)
En ja, hij kan ook uit voor de privacy gerelateerde ritjes :+
Wel regelmatig een dagje uitzetten dan, anders is het meteen verdacht als je later thuiskomt en de tracker staat uit :+

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Wel regelmatig een dagje uitzetten dan, anders is het meteen verdacht als je later thuiskomt en de tracker staat uit :+
Dan is ie toch net even stuk ("Dat kabeltje komt steeds los.") ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoshky op 04-04-2016 15:38 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mijn stiefpa heeft net een nieuwe Kawasaki Versys 1000 aangeschaft, leuk speelgoed :) Hij heeft zijn Pan European gestrip van extra's en te koop gezet, binnen een dag al weg O_o

Ik dacht dat de markt voor 2ehands motoren redelijk op zijn gat lag, valt ook weer mee blijkbaar.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Afgelopen weekend 2 leuke tours gedaan.

Zaterdag vanuit het zeeuwse richting Ieper (BE, richting grens van FR) geweest via uiteraard de kleinere wegen om vervolgens via diskmuide en vervolgens Brugge terug te rijden.

Zondag een mooi stuk gereden in Zeeuws Vlaanderen, wat een weer!

Wat mij nog wel opvalt is dat ik na een langer stuk rijden last krijg van spierpijn (?).

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/15oa4om.jpg

Het zit eigenlijk precies waar het cirkeltje staat. Zit zo'n beetje rechts onder het bot achter op mijn nek, erg frustrerend als je een lekker stuk wilt rijden :X

Iemand ideeën waar dit vandaan kan komen? Misschien een wat dikkere nek kol kopen, ook voor ondersteuning?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Kan zijn dat je je gashendel te hard vastknijpt, het helpt als je dan tijdens het rijden af en toe je vingers even strekt :)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:44:
[...]

Ben er 1 keer geweest. Had net een track bike gekocht en wilde testen of alles goed werkte en dit was nog de enige mogelijkheid. Ik vond het helemaal niks, zowel de baan als organisatie vielen erg tegen. Met een dikke 2 cilinder is het daar helemaal niet leuk, ligt de snelheid te laag voor.

Dat gezegd hebbende, er waren genoeg mensen die wel een leuke dag hebben gehad. Als je een lichte motor hebt (iets als een gs500), net je rijbewijs hebt of gewoon lekker bochtjes wilt draaien met feedback kan je je er prima vermaken. Het heeft gewoon te maken met je verwachtingspatroon. Het is erg uitgesproken hate it or love it, maar als het past in je straatje heb je een leuke dag en het is goedkoop t.o.v. alternatieven.
Wanneer gaan we :P

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:54:
[...]
Met een dikke 2 cilinder is het daar helemaal niet leuk, ligt de snelheid te laag voor.
Nog een reden waarom het voor mij niet te doen is dus. Ik heb al moeite met rotondes omdat het blok minimaal 3000 toeren moeten draaien om niet te bokken. De minimale snelheid zonder koppeling is 30km/u. Er zijn genoeg krappe rotondes waarbij ik de koppeling moet gebruiken om er te rijden. Als je dan met 30km/u op het circuit een bocht door moet schiet dat totaal niet op.

De meeste mensen die wel positief zijn hebben niet op het Politiecircuit gereden. Als je op beide zou rijden denk ik dat iedereen voor het Politiecircuit zou gaan.

Ik zat vorig jaar te kijken naar wat ik zou doen qua eerste keer circuit, maar Google Maps was voor mij dus al genoeg om niet naar Midland te gaan. Als ik wat filmpjes op YouTube zie gaat het ook echt veel te langzaam om de motor goed stabiel te krijgen. Je hebt toch een bepaalde snelheid nodig om een grote hellingshoek te kunnen rijden zonder onderuit te gaan. Op dat circuit zoek je dan wel de grens op heb ik het idee.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gewoon een dagje Assen boeken als je goed snelle bochten wil rijden *O*

Is er trouwens animo om eens met wat lui van hier een keer gezamelijk voor een dag in te schrijven (bij een orga die sessies met genoeg variatie in niveau heeft, motorsportlifestyle oid) & de kosten voor een pitbox te delen e.d.?

• Tylen
  • Laatst online: 08:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay, dan bij race cracks boeken. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:01:
[...]
Mmm, die had ik nog niet eerder gezien, een echte Caféracer als je het mij vraagt. :+
Gelukkig is er meer keuze in de motorwereld, wij rijden dit seizoen ook nog naakt.
Ach....dat kan met een GS ook... :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/naked_bike.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 04-04-2016 19:26 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:21:
Chakotay, dan bij race cracks boeken. :)
Zelf heb ik nog geen ervaring bij hun, maar ziet op op de website ook nuttig uit :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

xos schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:54:
[...]
Met een dikke 2 cilinder is het daar helemaal niet leuk, ligt de snelheid te laag voor.
Wat voor motor hebben we het dan over? Ik denk dat het eerder aan de motor(karakteristiek) ligt. Jaren geleden kreeg ik als verrassing een nieuwe motor om op af te rijden van de instructeur (Honda NTV geloof ik) en dat wat een V-Twin die vreselijk bokte bij lage toerentallen. Maar dat was geen zware motor. En op die GS (ook een zware twin) kan ik makkelijk stapvoets rijden. Lijkt wel een diesel. Toch twee dikke 600cc emmertjes.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Chakotay schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:13:
Gewoon een dagje Assen boeken als je goed snelle bochten wil rijden *O*

Is er trouwens animo om eens met wat lui van hier een keer gezamelijk voor een dag in te schrijven (bij een orga die sessies met genoeg variatie in niveau heeft, motorsportlifestyle oid) & de kosten voor een pitbox te delen e.d.?
Ja, gas erop.

Asus Zenbook i7 256gb

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben momenteel bezig om een tripje van een dag of drie te plannen met een maat van me.
Zijn een beetje aan het twijfelen wat we gaan doen, maar de bedoeling is wel om zo weinig mogelijk snelweg te nemen. Hoewel eerst de randstad uit natuurlijk wel een pre is.

Eerste ingeving is om op dag 1 naar een Belgisch bierstadje te rijden (Maredsous, Rochefort oid) en daar te overnachten. Dan de tweede dag via de Ardennen (Spa) en de Eiffel ergens in Duitsland en de laatste dag naar huis.

Alternatief zouden we met iets meer snelweg vanaf de kust langs de somme richting Luxemburg te gaan.
Moet zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring heb in het buitenland of met meerdaagse mototrips (behalve een tripje naar Normandië twee jaar geleden), dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben qua dorpjes/gebieden om zeker aan te doen.

Maximaal een uur of zes sturen per dag lijkt me overigens prima. Moet natuurlijk genoeg tijd over blijven om af en toe even te stoppen en aan het einde van de dag een biertje te doen.

Heb nu het volgende bedacht:

https://www.google.nl/map...52.060669!2m2!1b1!3b1!3e0

[ Voor 79% gewijzigd door MikeyMan op 04-04-2016 21:15 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Martin schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:08:
Kan zijn dat je je gashendel te hard vastknijpt, het helpt als je dan tijdens het rijden af en toe je vingers even strekt :)
Dank u, volgende keer wat meer op gaan letten! Hoop dat dat het is :)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:36:
Ben momenteel bezig om een tripje van een dag of drie te plannen met een maat van me.
Zijn een beetje aan het twijfelen wat we gaan doen, maar de bedoeling is wel om zo weinig mogelijk snelweg te nemen. Hoewel eerst de randstad uit natuurlijk wel een pre is.

Eerste ingeving is om op dag 1 naar een Belgisch bierstadje te rijden (Maredsous, Rochefort oid) en daar te overnachten. Dan de tweede dag via de Ardennen (Spa) en de Eiffel ergens in Duitsland en de laatste dag naar huis.

Alternatief zouden we met iets meer snelweg vanaf de kust langs de somme richting Luxemburg te gaan.
Moet zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring heb in het buitenland of met meerdaagse mototrips (behalve een tripje naar Normandië twee jaar geleden), dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben qua dorpjes/gebieden om zeker aan te doen.

Maximaal een uur of zes sturen per dag lijkt me overigens prima. Moet natuurlijk genoeg tijd over blijven om af en toe even te stoppen en aan het einde van de dag een biertje te doen.

Ga volledig terug via duitse binnenwegen. En plan de route met tom tom myroute indien mogelijk. Je zal er geen spijt van hebben. Ik zou eigenlijk tot in saarbrucken gaan en dan terug. Erg leuk gebied om zorgeloos te motorrijden :)

zoiets

paar zéér leuke bochtenstukjes afgewisseld met iets snellere rechte stukken. Zeer mooi landschap ook.

[ Voor 21% gewijzigd door matthewk op 04-04-2016 23:08 ]

Consultant - Autogek

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Hooglander1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:20:
[...]

Hyperpro zelf zit in Werkendam, lijkt mij een goede plek voor je dan?

En qua banden, ik ben echt fan van de MPR4 die op mijn Varadero zit. Hij is vrij rond, waardoor hij goed hard moet zijn, maar dan stuurt hij ook lekker de bochten in, ondanks het gewicht.

En qua grip ook in zijn geheel geen klachten, als deze op zijn, gaat er weer MPR4 op.
Op de lesmotor (waar ik hopelijk snel vanaf ben :( ) zitten ook MPR4's, mij hoor je niet klagen :P
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
[...]

Jep :)

Vorig jaar naar circuit Lelystad geweest waar je maar 1 echt goede bocht naar links hebt. Naar rechts zitten er 3 goede in. De linker kant van de band heeft nog een klein randje van een paar mm over. Rechts heb ik de band volledig gebruikt. Mijn houding linksom was ook een stuk slechter dan rechtsom.
Gratis tip: rij het circuit de verkeerde kant op af :Y)
Martin schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:54:
[...]

Same, volgende week maar even een afspraak voor maken :/ Verbaasde me wel, modeljaar is 2007 oid, dacht dat dat soort dingen wel eerder boven water zouden zijn gekomen, oh well...
Overmatige slijtage komt niet "direct" uit de lucht zetten, en er moeten meerdere gevallen van zijn natuurlijk :)
Rickz schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:15:
Daar heb ik al heel snel last van, gezien mijn voeten scheef staan. Nouja, extra veiligheid denk ik dan maar :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
Ik moet mijn maat 47 in krappe bochten wel echt naar binnen/achter trekken omdat ik anders ga schrapen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:14:

Ohja, verlanglijstje gemaakt voor mijn FJR.
- Zoiezo binnen nu een aan maand een nieuwe voorband. De Brigdestone is compleet aan vellen in 9 maandne. :X
- HyperPro progresieve veren rondom, voorveren zijn op. Iemand een locatie in regio Zuid Holland?
- Keertje op de Dyno laten afstellen, krijg de indruk dat hij wat rijk loopt.
Hyperpro alphen? Doe bas de groeten :Y

Wise enough to play the fool

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthewk schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:03:
[...]

Ga volledig terug via duitse binnenwegen. En plan de route met tom tom myroute indien mogelijk. Je zal er geen spijt van hebben. Ik zou eigenlijk tot in saarbrucken gaan en dan terug. Erg leuk gebied om zorgeloos te motorrijden :)

zoiets

paar zéér leuke bochtenstukjes afgewisseld met iets snellere rechte stukken. Zeer mooi landschap ook.
Da's zeker een leuke optie! Denk dat je wel een uur kunt pakken door in de randstad of misschien zelfs Antwerpen snelweg te pakken, en dan lijkt het goed te doen!

Heb helaas nog geen navi, dus daar zullen we iets op moeten verzinnen :)

@hooglander: mpr4 op een varadero? :?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:16:
@hooglander: mpr4 op een varadero? :?
Yes, waarom niet? De trail variant heeft de goede maat.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, de trail variant had ik gemist. Weinig trail aan ook met dat profiel.

Puur op het oog zou een wat blokkiger model wel beter passen wellicht.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ligt eraan wat je ermee doet... Als je helemaal nooit ook maar een zandpaadje rijdt heb je geen voordeel aan allroad-banden, en kan je er beter een straatband als de MPR4 onder lepelen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarom zeg ik ook op het oog ;)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Zeg even een vraagje, Ik smeer nu om de 2 a 300 km mijn ketting met zo'n spray bus(weet niet precies het merk, gitzwarte bus), als het regent doe ik het zodra ik thuis kom. Echter vergeet ik dit soort dingetjes nog wel eens, maar wil uiteraard mijn ketting wel in top conditie houden. Is het dan beter om echt vet te halen oid? (Wil het liefste zo min mogelijk spenderen omdat de motor al bijna sloopklaar is, ik ben waarschijnljik de laatste eigenaar).

Zie hier ook af en toe verhalen langskomen van auto-oilers, zitten hier ook nog grote na- of voordelen aan? En wat is een beetje goede voor niet veel geld?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
280kg aan staal met het zwaartepunt ter hoogte van je oksels houd je liever op het asfalt. :P

Zeker aangezien ik 99,9% van de tijd op de A2 zit met het ding en gravel alleen tegenkom als ik proefondervindelijk er achter kom dat mijn GPS kaart niet meer up to date is. En dan houd MPR4 zich ook prima.

• MuddyMagical
mphilipp schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:31:
[...]

Wat voor motor hebben we het dan over? Ik denk dat het eerder aan de motor(karakteristiek) ligt. Jaren geleden kreeg ik als verrassing een nieuwe motor om op af te rijden van de instructeur (Honda NTV geloof ik) en dat wat een V-Twin die vreselijk bokte bij lage toerentallen. Maar dat was geen zware motor. En op die GS (ook een zware twin) kan ik makkelijk stapvoets rijden. Lijkt wel een diesel. Toch twee dikke 600cc emmertjes.
NTV wil je inderdaad niet al te laag in de toeren hebben. :)

Even over die TomTom Mobile app op iPhone. Daar had je mooi die 'bochtige wegen' optie in om eens een wat leukere route te krijgen. Nu wordt ik gedwongen om naar de TomTom Go Mobile app te gaan en kan ik heel die optie niet meer vinden.
Kijk ik scheel of is ie gewoon echt weg?

• 418O2
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:00:
Zeg even een vraagje, Ik smeer nu om de 2 a 300 km mijn ketting met zo'n spray bus(weet niet precies het merk, gitzwarte bus), als het regent doe ik het zodra ik thuis kom. Echter vergeet ik dit soort dingetjes nog wel eens, maar wil uiteraard mijn ketting wel in top conditie houden. Is het dan beter om echt vet te halen oid? (Wil het liefste zo min mogelijk spenderen omdat de motor al bijna sloopklaar is, ik ben waarschijnljik de laatste eigenaar).

Zie hier ook af en toe verhalen langskomen van auto-oilers, zitten hier ook nog grote na- of voordelen aan? En wat is een beetje goede voor niet veel geld?
Scottoiler kost iets van 80 euro toch?

Hoeveel KM plan je er nog mee te maken? 2-300km is al wel een strakke interval hoor. Als het een keer na 500 km is, is dat ook niet zo'n ramp hoor

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 09:33

Bergie

Lekker belangrijk...

Of anders zo'n pot met Forte kettingvet halen; dat gaat als het goed is wat langer mee dan het vet uit spuitbus.

Yamaha MT-09

• Xoxol
  • Laatst online: 27-11 20:57
Wat we meestal doen tijdens een tour is na iedere tankbeurt (ongeveer 200km) spuitbus eruit en de ketting insmeren.

V-Strom 650

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Bergie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:23:
Of anders zo'n pot met Forte kettingvet halen; dat gaat als het goed is wat langer mee dan het vet uit spuitbus.
Forte kettingvet! Voor mij geen kettingpray meer sinds ik dat spul gebruik. Blijft echt veel beter zitten en is een stuk goedkoper.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:16:
[...]

Scottoiler kost iets van 80 euro toch?

Hoeveel KM plan je er nog mee te maken? 2-300km is al wel een strakke interval hoor. Als het een keer na 500 km is, is dat ook niet zo'n ramp hoor
Toch nog wel een flink eind. Heb er nu in 3 weken tijd bijna 7 a 800 km opgezet volgens mij, is echt mijn primaire vervoersmiddel. Ben aan het kijken naar een ER6F, maar moet nog even sparen ;) .
pjvandesande schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:39:
[...]

Forte kettingvet! Voor mij geen kettingpray meer sinds ik dat spul gebruik. Blijft echt veel beter zitten en is een stuk goedkoper.
Dat Forte smeer je gewoon met een kwastje/vingers op de ketting en dan ben je voor 500km oid klaar?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zou het met een kwastje doen, ranzige meuk aan je vingers :P

Maar inderdaad, zo'n pot is relatief prijzig, maar gaat veel langer mee dan een spuitbusje. Daarnaast is het ook nuttig voor deurscharnieren e.d. van de auto :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

Bommes

Capo del formaggio

MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:36:

Ik ga ook met een groepje vrienden 3 dagen op pad met de motor (over 2 weken)
Heb al wat routes gemaakt, misschien zit er wat tussen voor je.
http://www.camperzone.nl/motorroutes/
Zijn gpx routes misschien heb je er wat aan.
Heen weg is voor ons op vrijdag avond na het werk, dus gewoon snelweg.
Zaterdag rondrit vanuit het (motor)hotel (Baton Rouge).
Zondag vanuit het hotel binnendoor weer terug naar terug naar huis.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Vanmorgen wilde ik mijn ketting smeren maar kreeg mijn motor onmogelijk op de middenbok, wat ik ook probeerde. Bleek mijn schijfremslot er nog op te zitten :F |:(

Motoren en oververmoeidheid zijn een slechte combinatie :(

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:48:
[...]
Gratis tip: rij het circuit de verkeerde kant op af :Y)
Dat zou ik graag doen, maar helaas mag ik het niet bepalen.
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
Ik moet mijn maat 47 in krappe bochten wel echt naar binnen/achter trekken omdat ik anders ga schrapen.
Hier ook maat 47. Met hak van de voet op de stepjes is geen optie.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:40:
[...]

Dat zou ik graag doen, maar helaas mag ik het niet bepalen.

[...]

Hier ook maat 47. Met hak bal van de voet op de stepjes is geen optie.
Maat 51, Herken de problemen, met een motor kan ik gelukkig makkelijk corrigeren. Met (kleinere) auto's sloop ik dashboarden of rem ik automatisch bij het koppelen.

• Rickz
Ah das een aardig stukje uit de richting :P
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
Heb zelf maat 46, als ik mijn voeten normaal op het stepje zet en iets naar buiten draai is het een goede indicatie imo. Moet alsnog ontzettend plat voor mijn voeten de grond raken :Y (GSX-R met aftermarket verhoogde rearsets, zit aardig opgevouwen op de motor :+ )

Destijds met de CBR zat ik ook steeds klem met de tenen tussen het kuipwerk/rearset en de weg :') verschilt behoorlijk per motor dus :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Rickz op 05-04-2016 12:12 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Echt vet is sowieso beter. Tandborsteltje nemen en goed alle hoekjes dekken is sowieso veel beter qua dekking.

Consultant - Autogek

• PilatuS
  • Niet online

Ik gebruik zelf ook een spuitbus, maar dat moet inderdaad iedere 200km wel. Andere mensen hier met een potje vet gebruiken dit iedere 1000km. Zo'n potje is ook goedkoper en het moet dus minder vaak. Dat is dan wel een betere oplossing dan een spray.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Kan iemand een link geven naar het juiste product (dat forte kettingvet)? Ik vind 't niet meteen (bij RAD hebben ze het alvast niet). (by the way die powerclean van een paar pagina's eerder voor het reinigen van RVS vond ik gewoon in de Brico).

Ik heb nu zo'n spuitbus en vind dat 't niet lang genoeg blijft hangen (zou elke week moeten sproeien)

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik gebruik ook al jaren Forté Red Chain Grease. Ik smeer mijn ketting in met een tandenborstel na zo'n 300 a 400 km rijden. Het liefst doe ik dit als de ketting nog warm is van een rit; hecht het beter naar mijn idee. Wel is het zo dat je velg en je achterbrug e.d. wat smeriger wordt. Althans wel bij mij. Vind dat zelf niet zo erg.

Schijnbaar is het product niet meer leverbaar. Motoport geeft bv een alternatief, zie onderstaande link:
https://www.motoport.nl/Forte-Red-Chain-Grease

Flickr

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:05:
Kan iemand een link geven naar het juiste product (dat forte kettingvet)? Ik vind 't niet meteen (bij RAD hebben ze het alvast niet). (by the way die powerclean van een paar pagina's eerder voor het reinigen van RVS vond ik gewoon in de Brico).

Ik heb nu zo'n spuitbus en vind dat 't niet lang genoeg blijft hangen (zou elke week moeten sproeien)
Bij www.motorzoom.nl verkopen ze motorex white grease kettingvet dat is ook prima spul voor het smeren van ketttingen. Is nu zelfs in de aanbieding.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

We zitten ondertussen al aan 33 gegadigden voor de tweakers motorrit. Leuwk, ook een mooie verdeling tussen de gebieden. Ik sluit de poll komende vrijdag en zal dan hier even een overzichtje geven.

http://goo.gl/forms/xcsOrNDEzZ

We hebben wel nog liefst wat limbo's nodig. Het ziet er ook naar uit dat we 4-5 groepen gaan hebben. Dat houdt het iig leuk.

Overigens ga ik zaterdag op deze lekkere bak rijden. Ik wil eens weten of hij nu echt zo log rijdt als iedereen zegt. Visueel vind ik 't een pareltje, maar ik denk echt dat het tegenover mijn cb 500x veel minder spelen is. Ironisch hoe ik verliefd ben geweest op harleys, maar na testrijden voor iets totaal anders ben gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.harley-davidson.com/content/dam/h-d/images/motorcycles/my14/carousel/na/revealVideo2.png

Edit; Ook ik heb motorex en ben supertevreden.

Consultant - Autogek

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:12:
[...]

Bij www.motorzoom.nl verkopen ze motorex white grease kettingvet dat is ook prima spul voor het smeren van ketttingen. Is nu zelfs in de aanbieding.
Ze verkopen daar wel meer. Zelfs het hele domein! :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Motozoom is zonder r :P

• PilatuS
  • Niet online
wilmundo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:09:
Het liefst doe ik dit als de ketting nog warm is van een rit; hecht het beter naar mijn idee.
Net na het rijden met een warme ketting is ook het beste. Als ik terug kom van rijden zet ik de motor vrijwel direct op de achterbok om de boel in te vetten. Als je het koud er op doet vliegt het er veel eerder af.
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
Ik wil eens weten of hij nu echt zo log rijdt als iedereen zegt.
Ik denk dat het best meevalt. Al rij je maar 20km/u waarbij de motor in balans is, maakt het weinig uit of een motor 100kg weegt of 300kg. Mischien dat het met bochten wat minder makkelijk is, maar rechtuit maakt niets uit.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik weet niet, met een ground clearance die ongeveer 1/2 lijkt te zijn van wat ik heb is 't niet aan te raden de motor in de bochten te gooien zoals ik dat doe haha

Consultant - Autogek

• PilatuS
  • Niet online
Grondspeling is een probleem op die dingen inderdaad. Heb er wel eens 1tje in een filmpje de bocht uit zien vliegen omdat ie platter ging dan 15 graden. Dat terwijl een fatsoenlijke sportmotor 55 graden kan. Stepje raakt de grond en hij ging het grind in en daar onderuit.

Als je bochten wil rijden heb je ook helemaal niets aan zo'n ding. Wil je 700km snelweg op een dag rijden is het perfect. Of gewoon rustig rijden en langzaam door de bochten.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Neen. Denk ook niet dat ik een harley neem. Ik ga wel eens langs bij de honda dealer om te kijken voor een upgrade naar een nc 750x. of... De CB 500X een andere uitlaat geven en de power commander erop misschien.

Consultant - Autogek

• Dryhte
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:52:
Neen. Denk ook niet dat ik een harley neem. Ik ga wel eens langs bij de honda dealer om te kijken voor een upgrade naar een nc 750x. of... De CB 500X een andere uitlaat geven en de power commander erop misschien.
Heb je ook 'n CB500X? mocht je de 'mod' tour op gaan, houd ons op de hoogte ;)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:53:
[...]

Heb je ook 'n CB500X? mocht je de 'mod' tour op gaan, houd ons op de hoogte ;)
Jij ook?

Moet eerst de 1975 CB125 Afmaken voordat ik de cb500 ga modden. Als ik dat doe, dan doe ik er niet heel veel aan. Andere uitlaat, power commander erop en barkbusters met misschien handvatverwarming. Ga sowieso wel een fusebox maken voor electronica op aan te sluiten.

Consultant - Autogek

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:29:
Grondspeling is een probleem op die dingen inderdaad. Heb er wel eens 1tje in een filmpje de bocht uit zien vliegen omdat ie platter ging dan 15 graden. Dat terwijl een fatsoenlijke sportmotor 55 graden kan. Stepje raakt de grond en hij ging het grind in en daar onderuit.

Als je bochten wil rijden heb je ook helemaal niets aan zo'n ding. Wil je 700km snelweg op een dag rijden is het perfect. Of gewoon rustig rijden en langzaam door de bochten.

Scooter: 40º
Streetbike: 50º
Supersport: 55º
Competition superbike (with slicks): 61º
MotoGP: 64º

Inderdaad 55 graden. Echt niet te geloven dat een MotoGP motor (of kunnen we beter zeggen: the rider himself) zelfs 64 graden haalt. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 05-04-2016 15:00 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Dryhte
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:56:
[...]

Jij ook?

Moet eerst de 1975 CB125 Afmaken voordat ik de cb500 ga modden. Als ik dat doe, dan doe ik er niet heel veel aan. Andere uitlaat, power commander erop en barkbusters met misschien handvatverwarming. Ga sowieso wel een fusebox maken voor electronica op aan te sluiten.
Yup ik ook - 2014 wit model. In januari nieuw gekocht met 2j garantie.

Ik heb geen geld over voor aanpassingen, maar zie ook de nood niet eigenlijk. Ok hij klinkt niet super maar rijden is toch 't belangrijkste, en met oordopjes hoor ik de uitlaat toch niet meer ;) Mocht je een power commander eropzetten, laat dan eens horen wat je ermee wint - ik ben benieuwd waar de winst precies zal zitten (verbruik/vermogen/koppel?)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 05-04-2016 15:00 ]

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:57:
[...]

[video]

Scooter: 40 graden
Streetbike: 50 graden
Supersport: 55 graden
Competition superbike (with slicks): 61 graden
MotoGP: 64 graden

Inderdaad 55 graden. Echt niet te geloven dat een MotoGP motor (of kunnen we beter zeggen: the rider himself) zelfs 64 graden haalt. :*)
:P

Afbeeldingslocatie: http://i69.servimg.com/u/f69/16/19/12/11/11235010.jpg

• Blue-eagle
  • Niet online
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:52:
Harley O+

Ik zou ze niet afraden, maar ook nooit aanraden. Er zijn altijd betere keuzes. Maar die dingen hebben gewoon karakter. Heb nog altijd spijt dat ik m'n Iron 883 heb verkocht.

• PilatuS
  • Niet online
Blue-eagle schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:00:
[...]

Harley O+

Ik zou ze niet afraden, maar ook nooit aanraden. Er zijn altijd betere keuzes. Maar die dingen hebben gewoon karakter. Heb nog altijd spijt dat ik m'n Iron 883 heb verkocht.
Als je iemand bent die met 2 man op zo'n ding gaat zitten en puur rijd voor relaxen en de omgeving is het wel ideaal. Je zit als een koning en het toert vast heerlijk. Ook de persoon die achterop zit kan heerlijk zit en relax rond kijken.

Voor mij persoonlijk is de lol van het motorijden voornamelijk bochten pakken dus heb ik er niets aan. Hou je van relax toeren zijn het prima machines. Verder is het uiterlijk natuurlijk love it or hate it.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 14:36

Freelance

(..)

matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:15:
We zitten ondertussen al aan 33 gegadigden voor de tweakers motorrit. Leuwk, ook een mooie verdeling tussen de gebieden. Ik sluit de poll komende vrijdag en zal dan hier even een overzichtje geven.

http://goo.gl/forms/xcsOrNDEzZ

We hebben wel nog liefst wat limbo's nodig. Het ziet er ook naar uit dat we 4-5 groepen gaan hebben. Dat houdt het iig leuk.
Heb me ook ingeschreven, altijd leuk om nieuwe motorrijders te leren kennen! Omgeving Utrecht hier.

Ik heb ook Motorex: http://www.motozoom.nl/we...cfm?bestelnummer=78000153
Idd met een tandenborstel en warme ketting smeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Freelance op 05-04-2016 15:07 ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:58:
[...]

Yup ik ook - 2014 wit model. In januari nieuw gekocht met 2j garantie.

Ik heb geen geld over voor aanpassingen, maar zie ook de nood niet eigenlijk. Ok hij klinkt niet super maar rijden is toch 't belangrijkste, en met oordopjes hoor ik de uitlaat toch niet meer ;) Mocht je een power commander eropzetten, laat dan eens horen wat je ermee wint - ik ben benieuwd waar de winst precies zal zitten (verbruik/vermogen/koppel?)
Ik vind het jammer dat mensen raar reageren als ik zeg dat ik met een 500 rondrijd. Ik vind het zo'n heerlijke motor. Ja ik kon ook voor de iron 883 gaan, of de mt-07... maar ik had zo n lol op de cb 500x. Ik geef er persoonlijk geen reet om dat 't een a2 motor is. Het geluid vind ik wel echt jammer. Zou graag een boss uitlaat erop willen hebben.

Power commander zou 10 pk meer moeten geven. Zijn dezelfde motoren als in de junior gp cup, en die geven iets meer dan 57pk (iirc). Hier zijn geen grote aanpassingen aan gedaan buiten de luchtfilter. Verwacht eigenlijk altijd minimaal 7pk winst bij >500 cc motoren.

2014 wit model hiero ook. Kom mee naar de tweakers motorrit :P

Consultant - Autogek

• Dryhte
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:16:
[...]

Ik vind het jammer dat mensen raar reageren als ik zeg dat ik met een 500 rondrijd. Ik vind het zo'n heerlijke motor. Ja ik kon ook voor de iron 883 gaan, of de mt-07... maar ik had zo n lol op de cb 500x. Ik geef er persoonlijk geen reet om dat 't een a2 motor is. Het geluid vind ik wel echt jammer. Zou graag een boss uitlaat erop willen hebben.

Power commander zou 10 pk meer moeten geven. Zijn dezelfde motoren als in de junior gp cup, en die geven iets meer dan 57pk (iirc). Hier zijn geen grote aanpassingen aan gedaan buiten de luchtfilter. Verwacht eigenlijk altijd minimaal 7pk winst bij >500 cc motoren.

2014 wit model hiero ook. Kom mee naar de tweakers motorrit :P
Ach ja :) ik heb me gebaseerd op de kwijlende reviews overal online, heb een proefrit gemaakt, vond 't ding leuker rijden dan de les-MT07 en heb 'm maar gekocht. Ik ken toch nauwelijks motorrijders (behalve eentje die destijds op een ouwe CB500 leren rijden heeft - al waren die toen krachtiger dan nu en één vastgeroeste ouwe ducati rijder) dus wat boeit het mij wat men ervan denkt, ik kan eindelijk lekker tussen de files door ;) en 't is veeeeel beter dan mijn Mash 75 125cc bike. (al had ik daar ook lol mee, alleen niet geschikt voor de snelweg)

Mijn stiekeme natte droom zijn motoren van het 'klassieke engelse' type zoals triumph bonneville (waarvan mijn Mash 75 een flauw afkooksel was), maar de CB500X leek me praktischer en ik heb er veel plezier van :) al zal ik misschien ooit wel een Bonnie kopen.

En die groepsmotorrit - zover ben ik nog niet ;) eerst eens met wat vrienden samen rijden, momenteel is het enkel pendelen voor mij.

btw - wat heb je gedaan aan je luchtfilter? En had het effect?

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-11 21:17
Ook even het toerformulier ingevuld. Was wel even twijfelwerk om te beslissen welk type motor ik nou heb ;) Uiteindelijk denk ik dat mijn Hypermotard toch het beste omschreven kan worden als een Naked.

Voor het eerst een motortoervakantie geboekt en ik hoop ook dit jaar eens circuit te rijden, moet een leuk motorseizoen worden :D

• dion_b
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen die zeuren om aantal cc's wat je rijdt? :')

Laat ze lekker kwekken, zegt stuk meer over hen dan over jou. Jij weet wat jij fijn vindt rijden (bochten blijkbaar :P ) en hebt een motor gekozen die daarbij past. Er is per slot van rekening maar een persoon die inspraak heeft in de keuze van een motor en dat ben je zelf.

En dan nog, aantal cc zegt weinig. Grote kans dat jouw 500cc meer vermogen heeft dan mijn 800cc. So what? Als cc's bepalend was voor rijplezier zouden we allemaal op Boss Hoss rondrijden 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• Dryhte
dion_b schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:38:

En dan nog, aantal cc zegt weinig. Grote kans dat jouw 500cc meer vermogen heeft dan mijn 800cc. So what? Als cc's bepalend was voor rijplezier zouden we allemaal op Boss Hoss rondrijden 8)7
nee joh, 35kw ;) maar wat boeit dat...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:39:
[...]

nee joh, 35kw ;) maar wat boeit dat...
OK, jij wint, de mijne doet wel 37kW :P

Oslik blyat! Oslik!

• Martin
[...]
Toen ik (inmiddels alweer 2 jaar geleden) mijn Bandit 1250S ophaalde reed ik naar de garage op mijn TZR, 50cc schakelbrommer, ingeruild. Sinds ik de Bandit heb ""mis"" ik de mogelijkheid om veel vol gas te rijden. Ja dat kan op m'n Bandit ook maar dan ben ik in 4 tellen mijn rijbewijs kwijt. Ik snap de motoren met "kleinere" cilinders zeker, het is soms (vaak?) leuker om op de grens van de motor te rijden dan de grens van je eigen kunnen, als ik er op een dag ruimte voor heb komt er ook zeker een 500cc, misschien dat ik zelfs wel weer een TZR koop en om laat keuren tot motor, lekker legaal rondscheuren op een opgevoerde brommer :>

Bovendien is de keuze in motor zó persoonlijk, ik vind zelf dat niemand het recht heeft om andermans keuze af te kraken, los van Chinese namaak-rotzooi is voor elke motor wel wat te zeggen imho :+

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Ik vind het jammer dat mensen raar reageren als ik zeg dat ik met een 500 rondrijd.
Alsof er iets mis is met een 500. Voor wat ik leuk vind aan motorrijden zou een 500 opzich genoeg zijn. Voor lekker over een dijk raggen heb je echt niet meer dan een 500 nodig. Alleen af en toe volgas is met mijn 1145 wel wat leuker, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.

Verder is verbruik ook nog wel een punt waarvoor ik graag een 500 zou hebben. Mijn motor stond heel erg arm en na het volledig afstellen staat ie wat rijk. Dit zie je nogal terug in het verbruikt zegmaar :P Gisteren getankt na een rit van 136km waarbij ik de melding kreeg dat ik moest gaan tanken. Heb er toen 13.7 liter in gegooit. Dan heb ik niet eens echt gas gegeven omdat het nog in het begin van het seizoen is waarbij ik altijd de eerste 500km behoorlijk rustig rij om weer het gevoel te krijgen. Nu loopt ie dus 1:10 bij redelijk normaal rijden, moet je zien wat er gebeurt als je volgas over een dijk gaat :P

• Dryhte
Martin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:40:
[...]

Toen ik (inmiddels alweer 2 jaar geleden) mijn Bandit 1250S ophaalde reed ik naar de garage op mijn TZR, 50cc schakelbrommer, ingeruild. Sinds ik de Bandit heb ""mis"" ik de mogelijkheid om veel vol gas te rijden. Ja dat kan op m'n Bandit ook maar dan ben ik in 4 tellen mijn rijbewijs kwijt. Ik snap de motoren met "kleinere" cilinders zeker, het is soms (vaak?) leuker om op de grens van de motor te rijden dan de grens van je eigen kunnen, als ik er op een dag ruimte voor heb komt er ook zeker een 500cc, misschien dat ik zelfs wel weer een TZR koop en om laat keuren tot motor, lekker legaal rondscheuren op een opgevoerde brommer :>

Bovendien is de keuze in motor zó persoonlijk, ik vind zelf dat niemand het recht heeft om andermans keuze af te kraken, los van Chinese namaak-rotzooi is voor elke motor wel wat te zeggen imho :+
vol gas in zesde brengt je trouwens nog steeds zeeeeer snel op asociale snelheden hoor ;)

Verwijderd

[...]

Ik vind het jammer dat mensen raar reageren als ik zeg dat ik met een 500 rondrijd. Ik vind het zo'n heerlijke motor.
In Nederland geldt nog altijd een "een zware de ware" mentaliteit (dom volk) onder een deel van de motorrijders. Niets van aantrekken, dat doet bijv. Schaaf ook niet met zijn CB500 :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:40:
[...]

Alsof er iets mis is met een 500. Voor wat ik leuk vind aan motorrijden zou een 500 opzich genoeg zijn. Voor lekker over een dijk raggen heb je echt niet meer dan een 500 nodig. Alleen af en toe volgas is met mijn 1145 wel wat leuker, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.

Verder is verbruik ook nog wel een punt waarvoor ik graag een 500 zou hebben. Mijn motor stond heel erg arm en na het volledig afstellen staat ie wat rijk. Dit zie je nogal terug in het verbruikt zegmaar :P Gisteren getankt na een rit van 136km waarbij ik de melding kreeg dat ik moest gaan tanken. Heb er toen 13.7 liter in gegooit. Dan heb ik niet eens echt gas gegeven omdat het nog in het begin van het seizoen is waarbij ik altijd de eerste 500km behoorlijk rustig rij om weer het gevoel te krijgen. Nu loopt ie dus 1:10 bij redelijk normaal rijden, moet je zien wat er gebeurt als je volgas over een dijk gaat :P
1:10? Wow, dat is wel heel extreem voor een straatmotor :P Ik vond de 1:14 van mijn RSV bij goed doorrijden al aardig onzuinig.

• Martin
Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:42:
[...]
vol gas in zesde brengt je trouwens nog steeds zeeeeer snel op asociale snelheden hoor ;)
Moet ik nog eens proberen vanuit stilstand, denk da'k nog best een eindje kom :>

• Dryhte
:o Natuurlijk bedoelde ik niet vanuit stilstand.
Martin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:47:
[...]

Moet ik nog eens proberen vanuit stilstand, denk da'k nog best een eindje kom :>

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:46:
[...]

1:10? Wow, dat is wel heel extreem voor een straatmotor :P Ik vond de 1:14 van mijn RSV bij goed doorrijden al aardig onzuinig.
Hij heeft de motor onderin bewust wat te rijk gezet zodat ie wat stroperig word en minder bokkerig is. Zo rijk zelfs dat na een paar runs op de dyno de motor soms afsloeg. Toen weer iets minder rijk zodat ie dat niet meer doet.

Met mijn SV deed ik meestal iets van 1:13 tot 1:15 afhankelijk van hoe ik ermee reed. 1:10 is wel vrij extreem, maar de motor rijd zo enorm veel beter dan toe ie arm stond. Kost wat extra geld aan bezine maar is het wel waard vind ik. Moet alleen opletten met tanken, 150km is zo'n beetje de max voordat ie leeg is :P

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 15:55 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:40:
[...]

Klopt. Ik heb eigenlijk ook niet echt meer nodig. Ik hoop dat ik de cb500 nog tijden kan houden. Daarom lijkt mij een Dyno/pc kit een betere optie dan een upgrade.

Het lijkt wel alsof je er niet bij hoort als je bewust voor een lichtere motor kiest. Maar ik lach er eens mee als ze dat zeggen. Mijn motto bij auto's en motoren is altijd
Het is leuker om met een traag ding snel te gaan, dan met een snel ding je traag te voelen.

Consultant - Autogek

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verbruik blijft heikel punt idd, er heerst niet alleen een "een zware de ware"-mentaliteit, maar ook dat je met iedere motor een sportauto eruit moet kunnen trekken en dus bijbehorende tuning nodig hebt. Gevolg is dat verbruik schandalig slecht is op de meeste motoren. Niks mis mee voor een vrijetijdskanon, maar voor langere woon-werkafstanden waar je sowieso saai rijdt en twee wielen puur practisch zijn is dat jammer.

Dat het anders kan bewijst af en toe een uitzondering. Kijk maar naar de Honda NC700x, of de BMW F650CS. Beide prima in staat 1:25 te halen, maar beide IMHO net niet ideaal - Honda heeft gelijk maar de tank gekrompen waardoor je alsnog geen kilometer verder rijdt, en helaas ketting dus onderhoudsgevoelig, en de BMW die volgens velen echt teveel trilt met z'n eencylindertje voor lange afstanden.

Als je beste van die twee motoren zou combineren (blok van de NC700x, riem en tank van de F650CS) zou je zowat de ideale zuinige forensenmotor hebben. Maar veel te saai voor marketeers die zich alleen op de macho richten...

Moet zeggen dat ik er toch naar neig om iig de F650CS een proefrit te gunnen als ik m'n huidige R80 - met z'n 1:15 - ooit moet vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 05-04-2016 16:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:58:
[...]

Klopt. Ik heb eigenlijk ook niet echt meer nodig. Ik hoop dat ik de cb500 nog tijden kan houden. Daarom lijkt mij een Dyno/pc kit een betere optie dan een upgrade.

Het lijkt wel alsof je er niet bij hoort als je bewust voor een lichtere motor kiest. Maar ik lach er eens mee als ze dat zeggen. Mijn motto bij auto's en motoren is altijd
Het is leuker om met een traag ding snel te gaan, dan met een snel ding je traag te voelen.
Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan meer vermogen. Ik heb veel geld uitgegeven aan het beter lopen van de motor. Dat er toen ook 10pk en 10nm bij kwam boeide mij niet zoveel. Misschien dat als een motor wat minder vermogen heeft dat het dan wat interessanter is snap ik wel. Aan de andere kant ik dat vermogen gewoon weinig boeit. Vandaar dat ik persoonlijk geen geld ga uitgeven om van 40pk naar 50pk te gaan of van 150pk naar 200pk. Ik zou het geld dan liever in iets anders steken.

Dat van er niet bijhoren met een laag vermogen word meestal verteld door mensen die een hoop dingen niet helemaal snappen. Ik neem die mening en de persoon die erbij hoort dan ook niet zo serieus.
dion_b schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:01:
Niks mis mee voor een vrijetijdskanon,
Dit dus. Als ik iedere dag 200km snelweg zou moeten doen zou ik een 2e motor kopen die 1:20 of beter doet. Moet er niet aan denken om dan 1:10 te rijden. Dat is iedere dag geen 15 euro aan benzine maar 30 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 16:04 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.