Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.814 views

Onderwerpen

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:03:
[...]

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan meer vermogen. Ik heb veel geld uitgegeven aan het beter lopen van de motor. Dat er toen ook 10pk en 10nm bij kwam boeide mij niet zoveel. Misschien dat als een motor wat minder vermogen heeft dat het dan wat interessanter is snap ik wel. Aan de andere kant ik dat vermogen gewoon weinig boeit. Vandaar dat ik persoonlijk geen geld ga uitgeven om van 40pk naar 50pk te gaan of van 150pk naar 200pk. Ik zou het geld dan liever in iets anders steken.

Dat van er niet bijhoren met een laag vermogen word meestal verteld door mensen die een hoop dingen niet helemaal snappen. Ik neem die mening en de persoon die erbij hoort dan ook niet zo serieus.

[...]

Dit dus. Als ik iedere dag 200km snelweg zou moeten doen zou ik een 2e motor kopen die 1:20 of beter doet. Moet er niet aan denken om dan 1:10 te rijden. Dat is iedere dag geen 15 euro aan benzine maar 30 euro.
Die PK's zouden mij nét dat beetje meer geven wat ik nu soms wel lijk te missen. Om nét de duitse snelwegen leuk te maken. Koppel low tot mid heb ik genoeg. Daar ben ik erg over te spreken. Maar die 10 pk extra zou een leuk verschil zijn op de snelwegen.

Consultant - Autogek

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik moet wel zeggen dat ik op de BMW (230kg, 72pk (allegedly)) wel iets mis wat ik op de suzuki (190kg, 110pk) wel heb.

Natuurlijk is de BMW niet supertraag ofzo, maar als ik even een uurtje wil banjeren en lomp wil stampen is dat op de Suzuki wél leuk. Waar ik met de BMW gewoon een beetje rondrij voor de lol, kan ik op de Suzuki lekker knallen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Och vermogen. Ik heb een goede 120pk in mijn GSX-R 600 zitten, maar ik denk niet dat ik over het algemeen meer pk's gebruik dan de collega motorrijder die het met 50pk doen.

Begrijp me niet verkeerd, even invoegen/inhalen met of zonder terug te schakelen blijft leuk maar gaat zo snel zo idioot veel te hard. Verder rijd ik ook bij het toeren vaak gewoon de max snelheid +10 á 20%, veelal ook nog in de hoogste versnelling.

In de auto vind ik het belangrijker wat dat betreft. 100pk is voldoende, maar 150pk maakt het inhalen en invoegen net even wat makkelijker. Ik ben een aantal jaren terug overgestapt van 180pk naar 90pk en nu recent weer naar 125pk. In de Clio met 90pk moest ik altijd trappen om vooruit te komen en onbewust (of misschien wel bewust) hield ik dat ding altijd boven de 3000rpm om maar een beetje gang te houden.

• 418O2
Ik rij dus bijna nooit afstanden met de suzuki. Dat is puur door de weilanden bochtjes pakken en daar hard uittrekken. Dan is het vermogen wel leuk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:07:
[...]

Die PK's zouden mij nét dat beetje meer geven wat ik nu soms wel lijk te missen. Om nét de duitse snelwegen leuk te maken. Koppel low tot mid heb ik genoeg. Daar ben ik erg over te spreken. Maar die 10 pk extra zou een leuk verschil zijn op de snelwegen.
Met wat minder vermogen is 40 of 50pk wel een verschil inderdaad. Ik moet ook toegeven dat ik nooit een motor gehad hebt met minder dan 100pk. Het is alleen meestal wel een hoop geld voor een powercommander en een goede map. Op de snelweg kan ik mij voorstellen dat het wel prettig is om er 10pk bij te hebben. Ik rij zelf eigenlijk nooit snelweg behalve 1x per jaar naar Duitsland om eens voluit te gaan en als ik ergens naartoe moet. Voor alle plezier ritjes die ik maak, dus 95% rij ik geen snelweg.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 16:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:09:
Ik moet wel zeggen dat ik op de BMW (230kg, 72pk (allegedly)) wel iets mis wat ik op de suzuki (190kg, 110pk) wel heb.

Natuurlijk is de BMW niet supertraag ofzo, maar als ik even een uurtje wil banjeren en lomp wil stampen is dat op de Suzuki wél leuk. Waar ik met de BMW gewoon een beetje rondrij voor de lol, kan ik op de Suzuki lekker knallen.
Lijkt me dat dat aan veel meer dan die 38pk ligt, ook aan groter gewicht van de BMW en ontwerpkeuzes die meer op stabiliteit en ergonomie gericht zijn. Ik gok dat je op een fiets van 190kg die meer op gooi+smijt ontworpen is met 72pk een stuk meer zou kunnen knallen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:11
Daarom heb ik dus nu ook mijn R1 verkocht. Heb eerst 2 jaar gereden op een GS500, vol gas knallen en zo hard mogelijk door de bochten. Vervolgens koop je een R1, en veel verder dan vol gas in de 2de kom je niet in Nederland. Bij normaal rijgedrag had ik ook 1:10.
Sinds 2/3 weken een Suzuki V-Strom (DL-1000) en het bevalt me wel. Natuurlijk is het een stuk minder stoer dan een sportmotor en veel minder snel, maar nu kan je wel iets meer genieten van de bochten. Ook kan ik nu eindelijk weer vol gas geven en schakelen zonder dat ik snel te hard rij :D

Overigens nog iets van de laatste dagen.. Ik zie dat veel mensen bekeuringen krijgen voor het rijden zonder DB-killer of gewoon teveel lawaai. Wat doen jullie? Mijn DL1000 maakt zonder DB-killers schandalig veel lawaai, maar hierdoor merk ik wel dat automobilisten mij horen aankomen.

Wat doen jullie?

• matthewk

matthewk

Ubernoob

8)
PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:12:
[...]

Met wat minder vermogen is 40 of 50pk wel een verschil inderdaad. Ik moet ook toegeven dat ik nooit een motor gehad hebt met minder dan 100pk. Het is alleen meestal wel een hoop geld voor een powercommander en een goede map. Op de snelweg kan ik mij voorstellen dat het wel prettig is om er 10pk bij te hebben. Ik rij zelf eigenlijk nooit snelweg behalve 1x per jaar naar Duitsland om eens voluit te gaan en als ik ergens naartoe moet. Voor alle plezier ritjes die ik maak, dus 95% rij ik geen snelweg.
Ja dat is toch wel een 20% increase bijna hehe. Ach ik kijk het wel aan. Binnenkort moet de motor sowieso op onderhoud, ik zie dat er een nc700x en nc750x te koop staan bij de dealer met ongeveer hetzelfde aantal kilometers. Als de prijs leuk is wil ik 't wel eens bekijken, maar de cb500 x upgraden en heel erg lang houden geniet mijn voorkeur. Als de pc kit echter duurder uitkomt, dan denk ik niet dat ik dat doe.

Consultant - Autogek

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
Ik heb 2 jaar lang op een Ninja 250R gereden met 37 pk. Op zich leuk genoeg voor binnendoor en in de stad, maar de snelweg is gewoon niet prettig. Het invoegen wordt al lastig, want auto's en vrachtwagens denken dat je er wel even snel voorbij gaat, terwijl je gewoon niks over houdt. Dan liever de 105 pk die ik nu heb. :9

It's funny. But not ha-ha funny.

• 418O2
dion_b schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:13:
[...]

Lijkt me dat dat aan veel meer dan die 38pk ligt, ook aan groter gewicht van de BMW en ontwerpkeuzes die meer op stabiliteit en ergonomie gericht zijn. Ik gok dat je op een fiets van 190kg die meer op gooi+smijt ontworpen is met 72pk een stuk meer zou kunnen knallen ;)
Uiteraard, maar gewoon rechtdoor merk ik wel dat ik een hoop mis. Ik bedoelde te zeggen dat power afhankelijk van hetgeen je met je motor doet wel degelijk een hoop kan uitmaken.

Verwijderd

Bioflap schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:15:
maar hierdoor merk ik wel dat automobilisten mij horen aankomen.
Dat doen ze niet!

• Bioflap
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:16:
[...]

Uiteraard, maar gewoon rechtdoor merk ik wel dat ik een hoop mis. Ik bedoelde te zeggen dat power afhankelijk van hetgeen je met je motor doet wel degelijk een hoop kan uitmaken.
Dat klopt zeker. Sinds mijn R1 op een aantal motoren gereden, waaronder een Nuda 900R. Vol gas op dat ding valt dan toch een beetje tegen..
Nou, het lijkt er wel op! Maar dan kan natuurlijk ook zijn dat je er meer op let :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bioflap op 05-04-2016 16:18 ]

• 418O2
Bioflap schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:18:
[...]

Dat klopt zeker. Sinds mijn R1 op een aantal motoren gereden, waaronder een Nuda 900R. Vol gas op dat ding valt dan toch een beetje tegen..

[...]

Nou, het lijkt er wel op! Maar dan kan natuurlijk ook zijn dat je er meer op let :)
dat geluid richt heel erg naar achteren he...

• PilatuS
  • Niet online
Ik rij met de originele uitlaat. Omdat de cilinderinhoud hoog is mag ie 100dB produceren en dat doet ie dan ook. Met dat geluid vond ik een andere uitlaat niet nodig. Met de SV (vrijwel hetzelfde blok als jouw motor) had ik er Yoshi's onderliggen. Dat maakte ook wel teveel herrie maar nooit problemen mee gehad. Van wat ik zie en lees is het niet zo'n probleem behalve als het extreem is zoals je aangeeft.

9 van de 10 agenten doen niets met wat extra herrie, maar als het extreem word mogelijk wel. Een beetje meer herrie maakt echt niets uit zolang je maar niet naar de TT gaat waar ze altijd controleren op geluid of in een andere politieval komt waar ze controleren. Met normaal rijden is wat extra herrie echt geen probleem. Heb ook wel eens een alcohol controle gehad waar ik met wat herrie aankwam, word niets van gezegt. Ook een keer staande gehouden voor snelheid, ook dan niets over het geluid.

• Bioflap
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:21:
[...]

Dat klopt, maar ik heb het dan alleen bij filteren. Een keer een beetje gas geven en ze schuiven op.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16
Vrijetijdskanon meld zich :w Ben van een GSX-R 750 naar een CBR600'93 gegaan omdat ik de eerste motor na 3 weken al in de poeier gereden had. Redelijk zwaar ongeluk gehad, maar wou zo snel mogelijk weer motor rijden. Eerst maar een redelijk goedkope motor weer gekocht om te kijken of ik het rijden uberhaupt nog wel leuk zou vinden.

Die CBR was geniaal, lekker aan het gas hangen in de bochten en niet direct bang zijn om je rbw kwijt te raken. Hier heb ik 2 jaar op rond gereden om later een GSX-R 1000 uit '05 te kopen, wou namelijk meer vermogen onderin. Had ook voor een 2cilinder kunnen gaan, maar wil wel een sportfiets blijven rijden, zijn gewoon weinig 2 cilinders in dat segment, en dat eindschot is ook wel lekker O-)

Toch moet ik zeggen dat ik de CBR af en toe wel mis. Als ik nu de kraan open draai en ze staan ergens te controleren ben ik geheid het rbw kwijt. Opzich zou ik best wel weer terug willen naar 500/600cc :Y Ben zelf alleen redelijk lui aangelegd en schakel niet snel terug, en kan nu ook op B wegen in de 6e versnelling nog fatsoenlijk mensen paseren. Misschien is een qs wel wat als volgende upgrade :9

Heb voor dit seizoen overigens de db killer er weer ingeschoven, zag ook op FB dat er tegenwoordig strenger op gecontroleerd wordt. Daarnaast gebruik ik de motor af en toe voor woon werk, en schaam me dan gewoon als ik om 07.30 met een brullende motor sta :F

[ Voor 10% gewijzigd door Rickz op 05-04-2016 16:29 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Een nieuwe gixxer of was dat een ouwere?

Consultant - Autogek

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Ben zelf alleen redelijk lui aangelegd en schakel niet snel terug, en kan nu ook op B wegen in de 6e versnelling nog fatsoenlijk mensen paseren. Misschien is een qs wel wat als volgende upgrade :9
Uhh, ook met een QS zul je zelf moeten terugschakelen hoor :P

Ik heb overigens ook lange een QS overwogen voor het OPschakelen, maar na een lang topic op het motor-forum er vanaf gezien. Afgelopen zondag, toen de motor weer eens goed op bedrijfstemperatuur kwam ook weer gemerkt dat een QS eigenlijk niet nodig is. Alles is dan zo lekker op temperatuur dat schakelen zonder te koppelen dan ook prima wil als je het gas een fractie van een seconde terug draait. Vind ik wel net zo leuk, net als rev-matchen bij het terugschakelen op de motor en in de auto :*)

• PilatuS
  • Niet online
Mijn KLS quickshifter komt morgen binnen. Zat er al een tijdje naar te kijken en kwam er 1tje op Ebay tegen voor een bedrag waarvoor ik het niet kon laten liggen. Is wel gebruik maar kost ook minder dan de helft van een nieuwe. Straks lekker volgas door raggen zonder koppeling :D
Vind ik wel net zo leuk, net als rev-matchen bij het terugschakelen op de motor en in de auto
Vind ik ook erg leuk om te doen. En bij een dikke twin eigenlijk ook nodig om het achterwiel niet te laten blokkeren als banden niet warm zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 16:48 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:47:
Mijn KLS quickshifter komt morgen binnen. Zat er al een tijdje naar te kijken en kwam er 1tje op Ebay tegen voor een bedrag waarvoor ik het niet kon laten liggen. Is wel gebruik maar kost ook minder dan de helft van een nieuwe. Straks lekker volgas door raggen zonder koppeling :D
En dat is héél leuk :D koppeling gebruik ik zelden meer bij het opschakelen :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

2 dingetjes: QS & RoyalJordanian (Youtube vlogger) en kilometervrij een motor huren.

Het is weer de hoogste tijd. Ik heb er weer zin in en ik wil motor rijden. Het liefst nu! Maar ik heb geen motor en ik moet er 1 huren. Ik wil er ooit een keer 1 kopen, maar nu moet ik 't nog doen met huurmotoren. Ik baal alleen dat je gebonden bent aan die beperking op de kilomters die je vrij mag maken zonder te betalen. Je zit namelijk al gauw boven die 100 of 150 km per dag als je voor je plezier rijdt. Dus wie weet waar je motoren zonder die KM beperking kan huren?

Tweede: wellicht kent 1 van jullie royaljordanian van youtube. Hij heeft 5 motoren ofzo en als je goed luistert, hoor je hem vreselijk snel schakelen, maar dat hoeft niet altijd met een quickshifter te zijn. Dat kan ook zonder toch? Hoe doe je dat dan?

...en waarom?

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:21:
[...]

Yep, en daarbij zijn auto's, zeker de laatste jaren van heel goede isolatie voorzien. Dat automobilisten je met open uitlaten beter horen is een mythe.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
Younes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:00:
2 dingetjes: QS & RoyalJordanian (Youtube vlogger) en kilometervrij een motor huren.

[...]

Tweede: wellicht kent 1 van jullie royaljordanian van youtube. Hij heeft 5 motoren ofzo en als je goed luistert, hoor je hem vreselijk snel schakelen, maar dat hoeft niet altijd met een quickshifter te zijn. Dat kan ook zonder toch? Hoe doe je dat dan?
Hier, een filmpje van RJ die het zelf even uitlegt. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Nero22 op 05-04-2016 17:07 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

Younes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:00:
Hij heeft 5 motoren ofzo en als je goed luistert, hoor je hem vreselijk snel schakelen, maar dat hoeft niet altijd met een quickshifter te zijn. Dat kan ook zonder toch? Hoe doe je dat dan?
Oefenen, net als dit ook makelijk aan te leren is:

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:06:
[...]

Hier, een filmpje van RJ die het zelf even uitlegt. :P
[video]
Hij doet het gas dan nog helemaal dicht wat niet nodig is. Met het preloaden van het schakelpookje net voordat je schakeld kan je ook dan schakelen door het gas ietjes dicht te doen. Dit heb ik op mijn SV ook wel eens gedaan.

2 sec voordat je gaat schakelen ietjes druk op het pookje (preloaden). Gas ietjes dicht, dus van volgas naar 85% gas. Dan doordrukken en gas weer open.

• virtueel debiel
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mooi dat dit topic er is. Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een antwoord. En aangezien geen vraag te gek is hier. Gooi ik het in de groep.

Kan de stuuruitslag vergroot worden door b.v. een superbike stuur te monteren i.p.v. clipons?

De meeste race modellen zitten zo rond de 25 graden. En voor dagelijks gebruik zou een paar graden extra wel prettig lijken in mijn ogen. Je zou iets kunnen winnen door de marge die je nodig heb tussen clippon en tank te elimineren met een ander stuur. Tot de voorpoot het frame raakt. Of is dit verschil minimaal?
Aangezien de Tuono een net zo'n beroerde halve draai maakt als een Mille.

Kijk mij nou!

• PilatuS
  • Niet online
virtueel debiel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:47:
Mooi dat dit topic er is. Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een antwoord. En aangezien geen vraag te gek is hier. Gooi ik het in de groep.

Kan de stuuruitslag vergroot worden door b.v. een superbike stuur te monteren i.p.v. clipons?

De meeste race modellen zitten zo rond de 25 graden. En voor dagelijks gebruik zou een paar graden extra wel prettig lijken in mijn ogen. Je zou iets kunnen winnen door de marge die je nodig heb tussen clippon en tank te elimineren met een ander stuur. Tot de voorpoot het frame raakt. Of is dit verschil minimaal?
Aangezien de Tuono een net zo'n beroerde halve draai maakt als een Mille.
Hangt af waar ie tegenaan komt op de max. Een ander stuur heeft geen nut als de voorvork de max is. Ik heb persoonlijk het idee dat het meestal in de voorvork zit en niet in het stuur.

Edit: Ik weet niet precies waar de boel tegenaan komt. Maar het is wel zo dat de boel stopt voordat het stuur de tank raakt, met een goede reden natuurlijk. Maar een ander stuur veranderd hier natuurlijk niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 17:54 ]

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Er zitten meestal geen verstelbare aanslagnokken op, dus een ander stuur zal je waarschijnlijk niks helpen.

• PilatuS
  • Niet online
Vinniiee schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:15:
Er zitten meestal geen verstelbare aanslagnokken op, dus een ander stuur zal je waarschijnlijk niks helpen.
Je zou mogelijk nog als je een ander stuur plaatst de aanslagnokken kleiner kunnen maken. Stel ze zijn 2cm dik, als je er 1cm vanaf haalt gaat dat een aantal graden stuuruitslag schelen.

• Vinniiee
PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:18:
[...]

Je zou mogelijk nog als je een ander stuur plaatst de aanslagnokken kleiner kunnen maken. Stel ze zijn 2cm dik, als je er 1cm vanaf haalt gaat dat een aantal graden stuuruitslag schelen.
Bij mijn motor is het zo dat de aanslagnokken voorkomen dat de voorpoten in je tank slaan. Bij een motor met clipons zal de clipon misschien de beperkende factor zijn.

Ik zou zeggen, kroonplaat/clipons eraf en testen maar :P

Je hebt echter wel kans dat als je er een superbikestuur op zet, je kuip de beperkende factor is

[ Voor 8% gewijzigd door Vinniiee op 05-04-2016 18:29 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog nooit een clipon iets zien raken. Volgens mij zit waar het tegenaan komt niet op de clipon.

• Vinniiee
PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:29:
Ik heb nog nooit een clipon iets zien raken. Volgens mij zit waar het tegenaan komt niet op de clipon.
Nee klopt, dat zit op je frame/t-stuk. Maar ik bedoel dat als de stuur uitslag zo groot is dat je met je hand niet meer tussen je tank en de clipon komt.

Dat had ik bij mijn GS500 waar ik een andere vork in had gebouwd. Bij een standaard fiets zal dat waarschijnlijk niet zo zijn.

• virtueel debiel
  • Niet online
Er valt dus maar weinig tot geen winst te behalen zonder gek te doen. Ik was er al bang voor. :P

Kijk mij nou!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:01
Bioflap schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:15:

Overigens nog iets van de laatste dagen.. Ik zie dat veel mensen bekeuringen krijgen voor het rijden zonder DB-killer of gewoon teveel lawaai. Wat doen jullie? Mijn DL1000 maakt zonder DB-killers schandalig veel lawaai, maar hierdoor merk ik wel dat automobilisten mij horen aankomen.

Wat doen jullie?
Er is een topic op het MF waarbij de politie een KTM in beslag had genomen en de Akra eraf had gesloopt aangezien die teveel lawaai maakte. Bij mij zit de DB-killer daarom erin aangezien ik nu regelmatig in Utrecht kom, daarnaast heb ik ook al reacties van mijn buren gehad dat ze het niet zo fijn vinden dat ik de motor om 6:30 elke dag warm laat draaien zonder DB-killer erin :P. Nu klinkt dit ding als een tractor :'( , maar het moet maar tot dat mijn K75S weer in elkaar zit en gebruikt kan worden voor woon-werk.

Overigens doet een luide uitlaat vrijwel niks in de file, veel betere oplossing zijn verstralers op 100% :*) .
Edit: De beste manier om asociaal op te vallen heb ik het dan over O-).
virtueel debiel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:43:
Er valt dus maar weinig tot geen winst te behalen zonder gek te doen. Ik was er al bang voor. :P
Gewoon aan je techniek werken, ik kon ook met mijn CBR600RR achtjes draaien en de halve draai doen met ruime marge tijdens een VRO waar ik aan had deelgenomen vorig jaar.

[ Voor 60% gewijzigd door cyntax op 05-04-2016 19:19 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
cyntax schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:54:
[...]
Overigens doet een luide uitlaat vrijwel niks in de file, veel betere oplossing zijn verstralers op 100% :*) .
Genoeg mensen in dit topic die dat juist weer niet met je eens zullen zijn :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De stuuruitslag gaat toch niet zo heel veel meerwaarde bieden bij een halve draai? Dat is toch net juist wat je bij de avb leert: Afschuinen afschuinen afschuinen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 15:27

charrel

Cortisol4life..

Steek jij hem de schuur maar is in door afschuinen.. Daar heb ik stuur uitslag voor nodig. De ktm moet ik steken, de BMW kan er in 1x in.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Martin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:12:
[...]

Genoeg mensen in dit topic die dat juist weer niet met je eens zullen zijn :P
Wat helpt is je passing light de HELE tijd gebruiken, vier pinkers en asociaal gas geven. Oh en een fluo vestje. En niet tegen 50 door het verkeer

Consultant - Autogek

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:38:
[...]

Wat helpt is je passing light de HELE tijd gebruiken, vier pinkers en asociaal gas geven. Oh en een fluo vestje. En niet tegen 50 door het verkeer
Dat passing light gebruiken doen die gasten met die witte motoren en blauwe lampjes ook. Vind het dus niet zo gek dat de helft dan blijft staan :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Neen hoor, ik heb daar niet aan gedacht toen ik een witte motor kocht :+)

Consultant - Autogek

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:41:
Ligt eraan wat je ermee doet... Als je helemaal nooit ook maar een zandpaadje rijdt heb je geen voordeel aan allroad-banden, en kan je er beter een straatband als de MPR4 onder lepelen.
Geen voordeel maar ook geen echt nadeel. Tenminste...zolang je niet op een circuit de grenzen van de grip gaat opzoeken. Ik had onder de RT ook een allroad achterband en ik kon prima meekomen met de snelle jongens op de bochtige alpenpassen. Dat wordt met een TKC80 wat lastig, maar de doorsnee allroadband is meer asfalt georiënteerd dan voor het terrein. Het is meer het diepere profiel en het sterkere karkas dat het verschil maakt. Het is voornamelijk een optische kwestie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:58:
[...]
Het lijkt wel alsof je er niet bij hoort als je bewust voor een lichtere motor kiest. Maar ik lach er eens mee als ze dat zeggen. Mijn motto bij auto's en motoren is altijd
Het is leuker om met een traag ding snel te gaan, dan met een snel ding je traag te voelen.
Mensen vullen hun hoofden met vooringenomen ideeën over van alles en nog wat. De discussies over 'de echte motorrijder' (of de 'echte' whatever eigenlijk) zijn al helemaal zinloos. Iedereen rijdt lekker zoals ie zelf wil, op de motor die hij wil en hoe vaak ie het wil.
Op die oude RT had ik ook maar 70pk en 280kg, maar ik heb er nooit iets aan gemist. Als we in de Alpen toerden kon ik gewoon aanhaken bij vrienden op een 1200GS. Hoewel ik op een gegeven moment moest afhaken en nu ik zelf een GS heb, zie ik welk voordeel zij hadden. De RT is van een andere generatie en het probleem zat 'm niet ik het vermogen...ik moest gewoon tè hard werken om ze bij te houden. Het rijwielgedeelte van de GS is zóveel beter en die hele motor is gewooon veel makkelijker (hard) te rijden. Het lijkt wel een supersport... :)

Ik vraag me trouwens af hoeveel graden je met een GS door de bocht kunt voor de valbeugels aan de grond komen.

En wat kettingvet betreft: 'echte' motorrijders pakken natuurlijk Duckhams. Lekker retro :) Smeerde ik ook altijd op mijn ketting toen ik nog een motor met ketting heb. Maar nu ik een 'echte' motorrijder ben, heb ik natuurlijk een motor met kardan... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

mphilipp schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:30:
[...]

Mensen vullen hun hoofden met vooringenomen ideeën over van alles en nog wat. De discussies over 'de echte motorrijder' (of de 'echte' whatever eigenlijk) zijn al helemaal zinloos. Iedereen rijdt lekker zoals ie zelf wil, op de motor die hij wil en hoe vaak ie het wil.
Op die oude RT had ik ook maar 70pk en 280kg, maar ik heb er nooit iets aan gemist. Als we in de Alpen toerden kon ik gewoon aanhaken bij vrienden op een 1200GS. Hoewel ik op een gegeven moment moest afhaken en nu ik zelf een GS heb, zie ik welk voordeel zij hadden. De RT is van een andere generatie en het probleem zat 'm niet ik het vermogen...ik moest gewoon tè hard werken om ze bij te houden. Het rijwielgedeelte van de GS is zóveel beter en die hele motor is gewooon veel makkelijker (hard) te rijden. Het lijkt wel een supersport... :)

Ik vraag me trouwens af hoeveel graden je met een GS door de bocht kunt voor de valbeugels aan de grond komen.
Ik heb met een gs al de stepjes geraakt :+

Consultant - Autogek

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:30:
[...]
Niet zo heel veel met die 2 uitstekende cilinders.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xctJYEDa7gQ9UCX3Z9LwpZ20/medium.jpg

Met een GS zal het vast niet beter zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2016 20:38 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En nu nameten... :)

Ik ga het zien/merken op 13 mei als ik de aanval open op de rondetijd van Rossi. Ben benieuwd hoeveel minuten ik er boven zit ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bommes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:10:
[...]

Ik ga ook met een groepje vrienden 3 dagen op pad met de motor (over 2 weken)
Heb al wat routes gemaakt, misschien zit er wat tussen voor je.
http://www.camperzone.nl/motorroutes/
Zijn gpx routes misschien heb je er wat aan.
Heen weg is voor ons op vrijdag avond na het werk, dus gewoon snelweg.
Zaterdag rondrit vanuit het (motor)hotel (Baton Rouge).
Zondag vanuit het hotel binnendoor weer terug naar terug naar huis.
Thanks!

Ik wou de planning wat ruimer nemen. Hemelvaartsdag rond 08:00 onderweg, en dan zaterdag voor de bbq terug :)

Loop trouwens wel onwijs tegen de beperkingen van google maps aan zeg...
Je kunt nieteens fatsoenlijk zien hoever op de route welk punt is.
Zit er inmiddels aan te denken om in Bastogne te overnachten de eerste nacht. Dan nog iets voor nacht 2 verzinnen :)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 05-04-2016 21:04 ]

• 418O2
De ketting is ook weer klaar voor het seizoen. Dat s100 spul werkt als een trein. Van gitzwart en Goor naar Clean als een fluitje

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Theorie maar alvast gereserveerd. Raar geregeld bij het CBR. Arnhem is een van de weinige vestigingen in het oosten en biedt daarnaast ook maar heel weinig motortheorie examen data aan. Heb het maar gewoon op de eerst beschikbare dag, 9 mei, zo vroeg mogelijk gedaan. :P

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 15:27

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:44:
En nu nameten... :)

Ik ga het zien/merken op 13 mei als ik de aanval open op de rondetijd van Rossi. Ben benieuwd hoeveel minuten ik er boven zit ;)
Gewoon hyperpro's eronder die een cm hoger zijn. Heb je iets meer grondspeling, onderkant rempedaal is het eerste wat ik rechts raak en links het stepje. Zeker met 2 personen rij ik links regelmatig aan de grond, koffer komt ook vervaarlijk dicht boven de grond met een duo.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
_Apache_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:10:
[...]

Om de 1.000 km nakijken of na elke natte rit (let op, spray op weg en geen regen tel ik ook als nat ;) )
Als de kettign er ngo goed uit ziet zo laten, anders lichtjes invetten.

[...]

Yup, achter al een MPR4, en 3 complete setjes (MPR2, en MPR3) opgereden op mijn Fazer. Ik was alleen te krenterig om bij aankoop de gloednieuwe bridgestone er onderuit te halen. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat deze weggesleten waren.

Werkendam, of Alphen klinkt inderdaad prima te doen. Thanks!
Je gaat niemand vinden die het sneller of beter doet dan Bas in Alphen. Doet het echt snel. Mogelijk nog interessant om aftermarket SKF seals te laten plaatsen, is niet veel meer werk als alles toch open ligt.

• tdw

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:27:
Theorie maar alvast gereserveerd. Raar geregeld bij het CBR. Arnhem is een van de weinige vestigingen in het oosten en biedt daarnaast ook maar heel weinig motortheorie examen data aan. Heb het maar gewoon op de eerst beschikbare dag, 9 mei, zo vroeg mogelijk gedaan. :P
Zo, da's lekker vlot dan :| Voor mij maakte het destijds gelukkig weinig uit. Ik heb gewoon de eerstvolgende mogelijke datum gekozen die voor 15 juni/juli (?) lag, dan had ik nog studenten-ov. Waar ik dan precies heen moest boeide me niet zoveel. Uiteindelijk is het "slechts" Amsterdam geworden (1 u treinen ofzo).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• virtueel debiel
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:27:
De stuuruitslag gaat toch niet zo heel veel meerwaarde bieden bij een halve draai? Dat is toch net juist wat je bij de avb leert: Afschuinen afschuinen afschuinen?
Afschuinen is inderdaad belangrijk.
Het verschil tussen 25 en 35 graden met dezelfde wielbasis is al snel 1,5 meter.

Kijk mij nou!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

MikeyMan schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:44:
[...]

Thanks!

Ik wou de planning wat ruimer nemen. Hemelvaartsdag rond 08:00 onderweg, en dan zaterdag voor de bbq terug :)

Loop trouwens wel onwijs tegen de beperkingen van google maps aan zeg...
Je kunt nieteens fatsoenlijk zien hoever op de route welk punt is.
Zit er inmiddels aan te denken om in Bastogne te overnachten de eerste nacht. Dan nog iets voor nacht 2 verzinnen :)
Tyre is gratis, kun je ook routes mee maken op basis van google maps kaarten.
Maar dan met meer mogelijkheden voor route punten.
Anders kun je ook nog een account maken op:
https://www.myrouteapp.com/
Zelf heb ik die nog niet gebruikt maar dat schijnt wel goed te werken.

Maar ik begrijp dat je geen navigatie hebt?? Dan misschien toch gewoon lekker ouderwets met de kaart op tafel en een markerstift gaan zitten kleuren :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, ja, dat kan ook nog... Maar wil vooral ff plannen waar we gaan overnachten.

Heb overigens wel de beschikking over sygic via de intercom. Moet alleen wel m'n telefoon onder de buddy neer gaan leggen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Op een ouderwetse michelinkaart staan de mooie wegen aangeduid door een groene streep langs de weg. Misschien een tip? Veel van die wegen zijn echt heerlijk rijden - althans met de auto, kan me niet inbeelden dat het minder zou zijn met de moto ;)

• Rickz
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:40:
Een nieuwe gixxer of was dat een ouwere?
Degene die ik in de poeier gereden heb? Dat was er een uit 2004 ;w
B-Real schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:40:
[...]

Uhh, ook met een QS zul je zelf moeten terugschakelen hoor :P

Ik heb overigens ook lange een QS overwogen voor het OPschakelen, maar na een lang topic op het motor-forum er vanaf gezien. Afgelopen zondag, toen de motor weer eens goed op bedrijfstemperatuur kwam ook weer gemerkt dat een QS eigenlijk niet nodig is. Alles is dan zo lekker op temperatuur dat schakelen zonder te koppelen dan ook prima wil als je het gas een fractie van een seconde terug draait. Vind ik wel net zo leuk, net als rev-matchen bij het terugschakelen op de motor en in de auto :*)
I know, er zijn wel QS met autoblipper zodat je ook terug niet hoeft te koppelen, maar daar mag je volgens mij nog aardig diep voor in de buidel tasten en dat was ik dan ook weer niet van plan.

Heb een aantal kabels en connectoren besteld zodat ik zelf de ECU aan kan passen, als het goed is kan er dan ook een QS in geprogrameerd worden, heb ik alleen een sensor op de shift rod nodig 8) Uiteraard onderbreking op de ontsteking voor een lekkere knal uit de uitlaat _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:07:
[...]

Oefenen, net als dit ook makelijk aan te leren is:

[video]
Alleen erg jammer dat hij het verkeerd doet volgens mij, hij geeft pas gas wanneer hij al geschakeld heeft. Het hele idee achter revmatchen is dat alle delen in de versnellingsbak ongeveer het zelfde draaien zodat je hem soepel in de juiste versnelling kunt gooien. Een auto heeft een synchromesh waardoor dit al gebeurd, een motor heeft dit niet (vandaar de 'klunk' als je hem in de 1 trapt).

Je geeft juist een beetje gas voordat/tijdens je een versnelling terug trapt waardoor de internals van de vernsllingspak ongeveer gelijk draaien :Y

• caesar1000

caesar1000

U want some?

tdw schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:33:
[...]

Zo, da's lekker vlot dan :| Voor mij maakte het destijds gelukkig weinig uit. Ik heb gewoon de eerstvolgende mogelijke datum gekozen die voor 15 juni/juli (?) lag, dan had ik nog studenten-ov. Waar ik dan precies heen moest boeide me niet zoveel. Uiteindelijk is het "slechts" Amsterdam geworden (1 u treinen ofzo).
Bij veel mensen maakt het ook niet uit omdat ze al hun autorijbewijs (en dus theorie hebben). Dan kun je gewoon beginnen en ondertussen de theorie doen. Ik wou perse eerst mijn motorrijbewijs dus dan kan ik echt pas na de theorie beginnen met lessen. Zou ik het beste misschien nu al met een rijschool (in Arnhem) gaan bellen om te kijken hoeveel plek er is? Heb nog nooit motor gelest dus weet ook niet hoe snel dat volraakt als het eenmaal warmer wordt. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• matthewk

matthewk

Ubernoob

caesar1000 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:37:
[...]

Bij veel mensen maakt het ook niet uit omdat ze al hun autorijbewijs (en dus theorie hebben). Dan kun je gewoon beginnen en ondertussen de theorie doen. Ik wou perse eerst mijn motorrijbewijs dus dan kan ik echt pas na de theorie beginnen met lessen. Zou ik het beste misschien nu al met een rijschool (in Arnhem) gaan bellen om te kijken hoeveel plek er is? Heb nog nooit motor gelest dus weet ook niet hoe snel dat volraakt als het eenmaal warmer wordt. :>
HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL snel. En dan bedoel ik ook echt belachelijk snel.

Consultant - Autogek

• 418O2
matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:42:
[...]

HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL snel. En dan bedoel ik ook echt belachelijk snel.
Qua examens maakt t geen klap uit volgens mij. Wachttijd is altijd 6-8 weken

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Hoe warm wil je het hebben? Dit weer is (mits droog) ideaal voor rijlessen.
Als het nat is kan er overigens net zo veel met de motor, het is alleen iets minder leuk. Nou ja, mijn mening dan. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:54:
[...]

Ow examens, dacht dat 't om lesuren ging. Dat was bij mij een drama om die ietwat compact in te plannen.

Consultant - Autogek

• Rickz
DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:56:
[...]

Als het nat is kan er overigens net zo veel met de motor, het is alleen iets minder leuk. Nou ja, mijn mening dan. :P
True! Alleen ben ik wel blij geweest met een paar lessen tijdens de regen, leer je erg veel van!

• 418O2
matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:56:
[...]

Ow examens, dacht dat 't om lesuren ging. Dat was bij mij een drama om die ietwat compact in te plannen.
Dat zal aan je rijschool liggen.

Ik had 28 maart mijn intakeles, 15 juni reed ik af (vorig jaar).

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rickz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:02:
[...]

True! Alleen ben ik wel blij geweest met een paar lessen tijdens de regen, leer je erg veel van!
Oh absoluut. Maar het is niet alsof ik voor mijn lol in de regen ga rijden.

Ik zie het zo: als ik vertrek voor een dagtochtje is het droog. Kom ik onderweg een buitje tegen, geen punt, heb ik niet minder plezier om. Pas bij echt serieuze hoosbuien of echt langdurige regen breek ik de rit af, zoals toen die keer dat ik een hele boeggolf opwierp. Toen vond ik het wel welletjes.

• Rickz
DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:06:
[...]

Oh absoluut. Maar het is niet alsof ik voor mijn lol in de regen ga rijden.

Ik zie het zo: als ik vertrek voor een dagtochtje is het droog. Kom ik onderweg een buitje tegen, geen punt, heb ik niet minder plezier om. Pas bij echt serieuze hoosbuien of echt langdurige regen breek ik de rit af, zoals toen die keer dat ik een hele boeggolf opwierp. Toen vond ik het wel welletjes.
Haha nee voor de lol ook absoluut niet, ik rijd motor voor mijn plezier (mooi weer rijder pur sang :+ ) heb er dan ook echt een hekel aan als het regent. Als er alleen al kans is dat het gaat regenen laat ik 'm vaak al staan :$

Bedoelde alleen te zeggen dat het fijn is om tijdens het lessen wel een paar keer in de regen te rijden, daar leer je IMO echt veel van.

[ Voor 4% gewijzigd door Rickz op 06-04-2016 09:10 ]

• caesar1000

caesar1000

U want some?

418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:54:
[...]

DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:56:
[...]

Ja, ging om lessen. Heb deze periode met school maar 3 dagen per week les dus kan misschien aardig wat uur per week doen. Veel mensen raden aan om niet elke week 1 uurtje te doen maar gewoon 2 uur achter elkaar of zelfs 4 uur in de week als dat mogelijk is.
Rickz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:02:
[...]

Ik hoop dat het wel een keer of 1/2 gaat regenen tijdens het lessen. Kan je het tenminste voor de eerste keer meemaken met de motor van de rijschool en niet je eigen motor. Stel dat je onderuit gaat..
Ook wel handig ivm het feit dat een examen natuurlijk ook gewoon kan plaatsvinden als het regent. :+

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik heb hier trouwens nog niet gepost over mijn 1975 CB 125, dat ga ik nu toch wel eens aanhalen.

Long story short: Ik heb een passie voor sleutelen, een passie voor aanpassen en ik houd van design. Ik speelde al HEUL erg lang met het idee om een auto op te knappen. Een lancia fulvia rallye. Maar na het maken van het kostentotaal, kwam ik erachter dat ik hier a) geen geld aan ging verdienen maar het echt een moneysink ging worden en b) het ontiechelijk veel tijd zou innemen voor het klaar zou geraken.

Plannetje opgeborgen, toen kocht ik de CB500x en is het even stil geweest met betrekking tot oude dingetjes. Tot ik toen een oude motor zag staan. Verroeste uitlaat, verroeste veren, roest op het frame, verroeste handlebars, verroeste fenders en een motor die niet liep. Hij had ook geen kentekenbewijs meer of niets (moet naar RDW keurstation als hij klaar is).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/731/21404580900_bb6d9c4949_z.jpgIMAG0489 by Mathias, on Flickr

Ideaal. Ik wou echt eens iets helemaal uit elkaar trekken (en mijn vriendin was toen weg Ha-Ha), opnieuw opbouwen en er mijn eigen smaakje aangeven. Zowel qua paintjob, als motor, als uitlaat,....

Ondertussen zijn we een paar maanden verder. Ik heb er niet zoveel tijd aan KUNNEN besteden, omdat ik volgend jaar studieplannen heb en na het werk ook nog een hoop moet bijstuderen. Dat in combinatie met een vriendin en een druk sociaal leven is geen echte goede combinatie geweest (ik heb zo bijvoorbeeld al gewoon 3-4 dagen per week volgepland met leren).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/746/21404576740_21d3e6d6c3_z.jpgIMAG0502 by Mathias , on Flickr

Echter is er vooruitgang gekomen. Leuke vooruitgang. Mooie vooruitgang ook ^_^

https://www.flickr.com/ph.../album-72157658880871612/
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5644/23420887073_6ec47c1d1e_z.jpgIMAG0814 by Mathias , on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5737/23719573309_e9ae6a520e_z.jpghead by Mathias , on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5809/23518048653_c254593eaf_z.jpgIMG_20160102_152630 by Mathias , on Flickr

Er steekt nu voor max €600 in deze motor (inclusief aanschaf). Ik heb alle resterende vervangingsonderdelen al (kabelboom bvb, zuigertje, zuigerringen,..)

Mijn ideaalbeeld is om zsm deze af te maken en daarna nog wat oudjes te kopen en een handeltje te beginnen met ook reparatie op locatie-service. Gewoon vanuit de eigen garage, met eigen tools. Geen moeilijk gedoe en financieel risico. Dit allemaal op een rustig tempo, gezien ik binnen een maand klaar ben met die voorbereidende studie, wil ik de cb 125 tegen mei / juni klaar hebben.

Ik heb een avondopleiding carrosier gevolgd, techniek komt van mini coopers uit elkaar te draaien. Dus heb wel wat achtergrond. Anders zou ik dit ECHT niet aanraden aan iemand. Als je iets hebt staan en wat hulp nodig hebt kom ik graag eens langs :+

[ Voor 5% gewijzigd door matthewk op 06-04-2016 09:22 ]

Consultant - Autogek

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

caesar1000 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:16:
[...]

[...]

Ja, ging om lessen. Heb deze periode met school maar 3 dagen per week les dus kan misschien aardig wat uur per week doen. Veel mensen raden aan om niet elke week 1 uurtje te doen maar gewoon 2 uur achter elkaar of zelfs 4 uur in de week als dat mogelijk is.
Qua lessen zou ik zeggen: niet te lang en niet te kort. Na 90 minuten had ik het echt wel gehad, daarna nam ik niets meer op. Dit deed ik dan 2x per week.
Ik hoop dat het wel een keer of 1/2 gaat regenen tijdens het lessen. Kan je het tenminste voor de eerste keer meemaken met de motor van de rijschool en niet je eigen motor. Stel dat je onderuit gaat..
Ook wel handig ivm het feit dat een examen natuurlijk ook gewoon kan plaatsvinden als het regent. :+
Je gaat misschien wel een keertje de motor neerleggen. Bij een halve draai de motor te veel afknijpen, hij slaat af, en dan stap je onvrijwillig af. Prima, hoort er bij, leer je van.
Je gaat NIET onderuit onder invloed van regen. En dat moet je inderdaad ook leren.

• 418O2
Ik vond twee uur wel prettig. Dan kom je ook op meer verschillende plekken

• Rickz
caesar1000 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:16:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij ga je na anderhalf uur minder gegevens opslaan, zou zeggen lessen tot anderhalf a 2 uur dus. als je 'maar' een uurtje doet moet je eerst weer wennen aan de motor en lessen en heb je maar even om echt wat te leren. daarnaast beter 2x in de week 1,5/2 uur dan 1x 4 zodat je het wat vaker bij houdt en het wennen minder lang duurt bij een volgende les.

Mijn gedachte was ook altijd, beter met de lesmotor op m'n muil dan met m'n eigen :+ uiteindelijk de lesmotor rechtop gehouden en toch met m'n eigen gegaan ;(

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:30:
[...]
Je gaat NIET onderuit onder invloed van regen. En dat moet je inderdaad ook leren.
Klopt wel, maar je hebt toch iets minder grip ;) in 't droog heb ik nog nooit m'n achterwiel voelen 'zoeken' maar in de gietende regen wel hoor. Alleen beter dat je voor 't eerst in de gietende regen rijdt met een instructeur erbij en op een lesmoto, dan wanneer je er helemaal alleen voor staat en begint te panikeren.

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Direct doen. Ik heb zelf ook een maand of 2 moeten wachten. Als je nu alvast belt met "ik wil dan en dan beginnen" heb je tenminste al 'gereserveerd'

~ James May

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 18:11
Met goede banden heb je er niet veel last van bij 'normaal' rijden. Ik was in de bochten wel voorzichtiger (gewoon wat rustiger aan doen) en hield me stuk meer in qua filerijden / voordringen bij stoplichten, om witte strepen wat meer te vermijden.

Misschien niet altijd het leukste, maar wel leerzaam om onder verschillende weersomstandigheden te lessen.
Weet nog wel dat ik autorijles in het begin ook niet echt leuk vond in het donker (rookie zonder verkeersinzicht en dan nog eens donker met beperkt zicht). :+

Oh oh Mr. B, oh oh!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik ben in de zomer begonnen met lessen met de hoop voor de winter klaar te zijn, maar ik had mezelf een beetje overschat :+ Ik heb dus veel weertypes gehad: brandende zon, motregen, stortregen, flinke woei, temperaturen onder de 0... Ik vind het niet leuk rijden maar ben blij dat ik het tenminste heb geoefend met een lesmotor. Dat geeft toch een beetje zekerheid.

~ James May

• 418O2
Ik heb ook nog wel eens dat ik te vroeg terugschakel en mijn achterwiel enigszins blokkeert. Dat is op nat wat lastiger dan op droog.

Drukte het gas een keer dicht op een oprit in de regen, voelde gelijk mijn achterwiel gaan. Kon gelukkig snel genoeg het gas opentrekken om het tegen te gaan. Op droog heb je dat minder snel.

• Dryhte
418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:44:
Ik heb ook nog wel eens dat ik te vroeg terugschakel en mijn achterwiel enigszins blokkeert. Dat is op nat wat lastiger dan op droog.

Drukte het gas een keer dicht op een oprit in de regen, voelde gelijk mijn achterwiel gaan. Kon gelukkig snel genoeg het gas opentrekken om het tegen te gaan. Op droog heb je dat minder snel.
yup da's wat ik ook bedoelde. (heb het sinds die ene rijles in de regen nooit meer gehad hoor, maar was toch even slikken)

Verwijderd

Ik rij al jarenlang motor en ik heb al een hoop weertypen meegemaakt. Je kunt best flink doorrijden in de regen maar het vergt echt een andere rijstijl.

Zoals de onderstaande rijder in de regen rijdt vind ik echt heel knap:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

In de regen is het vooral belangrijk om alles vloeiend te doen, niet abrubt remmen/gasgeven/etc.

Een paar jaar geleden heb ik een keer een circuitdag op Assen gehad bij Motorsportlifestyle die flink verregend was. In de groep waar ik toen zat (niveau 2) wilde bijna niemand de baan meer op, waardoor ze uiteindelijk de sessies van niveau 1 & 2 gekoppeld hadden. Dat gaf mij een sessie van zo'n 40 minuten, waarvan ik ongeveer de helft de baan helemaal voor mijzelf had. Na een tijdje zo rondjes rijden krijg je best vertrouwen in wat er kan, ik heb sindsdien nooit meer met zo'n ruime marge (>10 sec) bovenaan de timingsheets gestaan :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• tdw

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:44:

Daarom geef je toch gas bij het terugschakelen..? Zodat je niet "ineens" afremt

~ James May

• Dryhte
tdw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, maar tijdens je rijlessen durf je zoiets al eens vergeten ;) en gaat alles soms nog niet voldoende vloeiend.

• 418O2
tdw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb wel eens dat ik uitrol en licht bijrem en tussendoor laks terugschakel.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:45

_Apache_

For life.

matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:19:
Ik heb hier trouwens nog niet gepost over mijn 1975 CB 125, dat ga ik nu toch wel eens aanhalen.

Long story short: Ik heb een passie voor sleutelen, een passie voor aanpassen en ik houd van design. Ik speelde al HEUL erg lang met het idee om een auto op te knappen. Een lancia fulvia rallye. Maar na het maken van het kostentotaal, kwam ik erachter dat ik hier a) geen geld aan ging verdienen maar het echt een moneysink ging worden en b) het ontiechelijk veel tijd zou innemen voor het klaar zou geraken.

Plannetje opgeborgen, toen kocht ik de CB500x en is het even stil geweest met betrekking tot oude dingetjes. Tot ik toen een oude motor zag staan. Verroeste uitlaat, verroeste veren, roest op het frame, verroeste handlebars, verroeste fenders en een motor die niet liep. Hij had ook geen kentekenbewijs meer of niets (moet naar RDW keurstation als hij klaar is).

[afbeelding]IMAG0489 by Mathias, on Flickr

Ideaal. Ik wou echt eens iets helemaal uit elkaar trekken (en mijn vriendin was toen weg Ha-Ha), opnieuw opbouwen en er mijn eigen smaakje aangeven. Zowel qua paintjob, als motor, als uitlaat,....

Ondertussen zijn we een paar maanden verder. Ik heb er niet zoveel tijd aan KUNNEN besteden, omdat ik volgend jaar studieplannen heb en na het werk ook nog een hoop moet bijstuderen. Dat in combinatie met een vriendin en een druk sociaal leven is geen echte goede combinatie geweest (ik heb zo bijvoorbeeld al gewoon 3-4 dagen per week volgepland met leren).

[afbeelding]IMAG0502 by Mathias , on Flickr

Echter is er vooruitgang gekomen. Leuke vooruitgang. Mooie vooruitgang ook ^_^

https://www.flickr.com/ph.../album-72157658880871612/
[afbeelding]IMAG0814 by Mathias , on Flickr
[afbeelding]head by Mathias , on Flickr
[afbeelding]IMG_20160102_152630 by Mathias , on Flickr

Er steekt nu voor max €600 in deze motor (inclusief aanschaf). Ik heb alle resterende vervangingsonderdelen al (kabelboom bvb, zuigertje, zuigerringen,..)

Mijn ideaalbeeld is om zsm deze af te maken en daarna nog wat oudjes te kopen en een handeltje te beginnen met ook reparatie op locatie-service. Gewoon vanuit de eigen garage, met eigen tools. Geen moeilijk gedoe en financieel risico. Dit allemaal op een rustig tempo, gezien ik binnen een maand klaar ben met die voorbereidende studie, wil ik de cb 125 tegen mei / juni klaar hebben.

Ik heb een avondopleiding carrosier gevolgd, techniek komt van mini coopers uit elkaar te draaien. Dus heb wel wat achtergrond. Anders zou ik dit ECHT niet aanraden aan iemand. Als je iets hebt staan en wat hulp nodig hebt kom ik graag eens langs :+
Gaaf project, idee om hier een Tweakblog (serie) van te maken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
Ik moet mijn maat 47 in krappe bochten wel echt naar binnen/achter trekken omdat ik anders ga schrapen.
Maat 46 hier en hetzelfde probleem.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/04/2016-04-06-12.54.19-Custom-338x600.jpg
:P
caesar1000 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:57:
[...]

[video]

Scooter: 40º
Streetbike: 50º
Supersport: 55º
Competition superbike (with slicks): 61º
MotoGP: 64º

Inderdaad 55 graden. Echt niet te geloven dat een MotoGP motor (of kunnen we beter zeggen: the rider himself) zelfs 64 graden haalt. :*)
Elbow down 8) Op YT staan zat high speed opnames, echt super vet om te zien. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2016 12:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

_Apache_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:22:
[...]

Gaaf project, idee om hier een Tweakblog (serie) van te maken?
Meh zou daar interesse in zijn? Zou jij daar zelf iets specifieks van willen weten? ;)

Consultant - Autogek

• 418O2
Joopieboy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:37:
[...]

[afbeelding]
Ik heb van die pads op mijn Alpinestarslaarzen en die zijn ook al aardig geschuurd. Met name tijdens AVB hadden die het te verduren. Hoewel ik nu vaak zonder rij omdat ze er telkens afdonderen in de schuur.
matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:55:
[...]

Meh zou daar interesse in zijn? Zou jij daar zelf iets specifieks van willen weten? ;)
ik vind dat altijd wel leuk om te lezen. Fotootjes met korte beschrijvingen is dan al genoeg.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:00:
[...]

Ik heb van die pads op mijn Alpinestarslaarzen en die zijn ook al aardig geschuurd. Met name tijdens AVB hadden die het te verduren. Hoewel ik nu vaak zonder rij omdat ze er telkens afdonderen in de schuur.
Bij mijn volgende laarzen wil ik dat dus ook wel, ondanks het gaan verzitten en voetpositie raken ze vaak toch nog de grond met snellere bochten. Alleen ze moeten er wel op blijven zitten. :P

Maar toch ben ik zo niet echt meer kapot van AS, laarzen raken toch wel erg snel versleten en de waterdichtheid gaat er ook vrij snel af. Ik ben in 3 jaar tijd al aan mijn 2e set handschoenen bezig. Stiknaden die spontaan kapot gaan, etc.

• Dryhte
418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:00:
[...]

[...]
Huh? Wat voor exotische truken laten ze jullie daarboven in .nl uithalen tijdens de oefeningen op privéterrein?

Toch niks waar je de stepjes - laat staan je enorme voeten - mee aan de grond rijdt?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:56:
Ik rij al jarenlang motor en ik heb al een hoop weertypen meegemaakt. Je kunt best flink doorrijden in de regen maar het vergt echt een andere rijstijl.

[video]
In droge omstandigheden vind ik dat nog steeds knap... :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:03:
[...]

Huh? Wat voor exotische truken laten ze jullie daarboven in .nl uithalen tijdens de oefeningen op privéterrein?

Toch niks waar je de stepjes - laat staan je enorme voeten - mee aan de grond rijdt?
Mja iets waar je wel waarschuwingen van krijgt. :+ Ik had zelf al wel wat ervaring en kennis met motorrijden (3 jaar gereden voor mijn rbw) en de snellere oefeningen die je normaal met 30-40 ofzo doet, die gingen bij mij soms 2x zo hard. :X :+

• Dryhte
Joopieboy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:05:
[...]

Mja iets waar je wel waarschuwingen van krijgt. :+ Ik had zelf al wel wat ervaring en kennis met motorrijden (3 jaar gereden voor mijn rbw) en de snellere oefeningen die je normaal met 30-40 ofzo doet, die gingen bij mij soms 2x zo hard. :X :+
Wow, ik was al blij als ik de oefening foutloos kon afronden aan de vereiste snelheid... _/-\o_

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uitwijken en zo met te hoge snelheid leerden wij inderdaad ook, onder het mom van "probeer het maar 's". Noodstop ook, maar dan vooral om de toename in remafstand te laten zien.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

[...]

Halve draai en achtje rijden binnen een draaicirckel van 6 (? not sure, AVB is alweer even geleden hier) meter. Daarbij schuin je de boel flink af, met maatje zeilboot en je tenen niet netjes naar binnen gevouwen rij je dan best snel de boel aan de grond :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ook, en vooral het achtje zo kort mogelijk maken. :)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:07:
Uitwijken en zo met te hoge snelheid leerden wij inderdaad ook, onder het mom van "probeer het maar 's". Noodstop ook, maar dan vooral om de toename in remafstand te laten zien.
Jup precies dat. :) Maar ik heb wel eens bewust een lesmotor mee gehad waarvan de koppeling rot was, of de bak, om ook daarmee te leren rijden. En die met de koppeling was zodat ik niet te snel kon gaan. :+

Met examen nog een keer of 2-3 de examinators weggereden... Invoegen op snelweg, met het moment dat ik de oprit pak en opzij kijk naar de snelweg koos ik ervoor om voor de vrachtauto en zooi daarachter uit te komen dus trek ik hem flink door en was ik ze alweer dik kwijt. :+

Mooie tijd. 8)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:45

_Apache_

For life.

matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:55:
[...]

Nou een blog leest wat rustiger weg. Plus je berichtje nu als we een pagina verder zijn in het topic langzaam wegglijdt in de geschiedenis. Terwijl ik dat juist zo zonde vind, het lijkt me juist een mooi project om eens rustig na te lezen. En je hebt meer plek voor plaatjes en updates en dergelijke.
Doe wat je natuurlijk zelf prefereert, maar ik vind verhaal interessant genoeg om dit op een aparte plek te zetten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:56:

[video]
Smooth en marge zijn de sleutelwoorden in de regen..
Als je dat in de gaten houd kan je als het regent best door rijden.. vanochtend reed ik nog minder legale snelheiden op de snelweg... maar aangezien ik om me heen alle ruimte had en dus geen abrupte maneufres hoefde te doen kon dat prima..

In bochten rijd ik altijd een stuk slomer in de regen, gewoon om iets rechterop de bocht door te gaan om de limiet van de grip zo min mogelijk te tarten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• 418O2
[...]

Ik kwam wel vrij gauw aan de grond, geen idee waarom. Misschien voeten wat ver naar buiten omdat ik de tank klemde ofzo.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08
Joopieboy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:37:
[...]

[afbeelding]

[...]
Maat 50 hier, maar nergens last van. Gewoon met je tenen/voorkant van je voet op het stepje staan ipv het midden van je voet :)

• 418O2
Tankiej schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:29:
[...]

Maat 50 hier, maar nergens last van. Gewoon met je tenen/voorkant van je voet op het stepje staan ipv het midden van je voet :)
Ik Ben nog steeds op zoek naar een goede positionering van mijn voeten. Helemaal op de Suzuki omdat die niet overdreven ruim is. Zal ze eens wat verder naar achteren proberen te zetten

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voetenwerk?? Maat 46 op klein R6je ;)

YouTube: Voetenwerk Jeroen Assen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:53
[...]

Mijn rijinstructeur doet veel circuit rijden, die liet mij lekker me gang gaan :P Had er op de lesmotor dus ook last van maar dat is gewoon door de relaxte zithouding.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1478/25665194724_3bf1a8388e_c.jpg

Op m'n eigen motor gebeurt dit nooit. Sowieso staan de steppies hoger en veel meer op de teentjes 'staan'.

Zit te twijfelen om m'n GoPro op de tank te plakken, ik lees dat je met een föhn die plakkers wel weer los kan krijgen, maar hoor graag hier nog wat meningen. Gaat me er meer om dat als ie er ooit af moet, dat ik het inderdaad met een föhn kan doen en de lak eronder netjes blijft. Op youtube staan genoeg voorbeelden maar toch een beetje scary. :X
Pagina: 1 ... 48 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.