Ik heb hier trouwens nog niet gepost over mijn 1975 CB 125, dat ga ik nu toch wel eens aanhalen.
Long story short: Ik heb een passie voor sleutelen, een passie voor aanpassen en ik houd van design. Ik speelde al HEUL erg lang met het idee om een auto op te knappen. Een lancia fulvia rallye. Maar na het maken van het kostentotaal, kwam ik erachter dat ik hier a) geen geld aan ging verdienen maar het echt een moneysink ging worden en b) het ontiechelijk veel tijd zou innemen voor het klaar zou geraken.
Plannetje opgeborgen, toen kocht ik de CB500x en is het even stil geweest met betrekking tot oude dingetjes. Tot ik toen een oude motor zag staan. Verroeste uitlaat, verroeste veren, roest op het frame, verroeste handlebars, verroeste fenders en een motor die niet liep. Hij had ook geen kentekenbewijs meer of niets (moet naar RDW keurstation als hij klaar is).
IMAG0489 by
Mathias, on Flickr
Ideaal. Ik wou echt eens iets helemaal uit elkaar trekken (en mijn vriendin was toen weg Ha-Ha), opnieuw opbouwen en er mijn eigen smaakje aangeven. Zowel qua paintjob, als motor, als uitlaat,....
Ondertussen zijn we een paar maanden verder. Ik heb er niet zoveel tijd aan KUNNEN besteden, omdat ik volgend jaar studieplannen heb en na het werk ook nog een hoop moet bijstuderen. Dat in combinatie met een vriendin en een druk sociaal leven is geen echte goede combinatie geweest (ik heb zo bijvoorbeeld al gewoon 3-4 dagen per week volgepland met leren).
IMAG0502 by
Mathias , on Flickr
Echter is er vooruitgang gekomen. Leuke vooruitgang. Mooie vooruitgang ook ^_^
https://www.flickr.com/ph.../album-72157658880871612/
IMAG0814 by
Mathias , on Flickr
head by
Mathias , on Flickr
IMG_20160102_152630 by
Mathias , on Flickr
Er steekt nu voor max €600 in deze motor (inclusief aanschaf). Ik heb alle resterende vervangingsonderdelen al (kabelboom bvb, zuigertje, zuigerringen,..)
Mijn ideaalbeeld is om zsm deze af te maken en daarna nog wat oudjes te kopen en een handeltje te beginnen met ook reparatie op locatie-service. Gewoon vanuit de eigen garage, met eigen tools. Geen moeilijk gedoe en financieel risico. Dit allemaal op een rustig tempo, gezien ik binnen een maand klaar ben met die voorbereidende studie, wil ik de cb 125 tegen mei / juni klaar hebben.
Ik heb een avondopleiding carrosier gevolgd, techniek komt van mini coopers uit elkaar te draaien. Dus heb wel wat achtergrond. Anders zou ik dit ECHT niet aanraden aan iemand. Als je iets hebt staan en wat hulp nodig hebt kom ik graag eens langs
[
Voor 5% gewijzigd door
matthewk op 06-04-2016 09:22
]