Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.814 views

Onderwerpen

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
ToolkiT schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:20:
[...]

Smooth en marge zijn de sleutelwoorden in de regen..
Maar de kans op plots grip verlies door olie,vuil, strepen is wel groter. Het verschil tussen rijden en op je bek is gewoon kleiner. :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar krijg je dit soort dingen van:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/04/IMG-20130427-WA0000-800x600.jpg
Daar heb ik mijn eerste eigen motor mee afgeschreven...
Die heb ik al eens bekeken, ik krijg alleen de voeten ondanks het verstellen van de pedaaltjes maar moeizaam onder de schakelpook om op te schakelen. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2016 13:52 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:56:
Ik rij al jarenlang motor en ik heb al een hoop weertypen meegemaakt. Je kunt best flink doorrijden in de regen maar het vergt echt een andere rijstijl.

Zoals de onderstaande rijder in de regen rijdt vind ik echt heel knap:

[video]
op 1:24 lijkt hij wel te powersliden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 14:54
Vorige week m'n motortheorie gehaald.. Begin rond 20 april met m'n lessen.. Heeft iemand hier nog enige tips voor me? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

k1NG schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:53:
Vorige week m'n motortheorie gehaald.. Begin rond 20 april met m'n lessen.. Heeft iemand hier nog enige tips voor me? :)
Het gas zit rechts.

Zonder dollen: leuk, gefeliciteerd en succes! :)

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 06-04-2016 13:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dacuuu schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:50:
[...]

Maar de kans op plots grip verlies door olie,vuil, strepen is wel groter. Het verschil tussen rijden en op je bek is gewoon kleiner. :+
Zolang je op de zelfde snelheid rechtdoor gaat maakt dat in principe weinig uit (newtons wetten enzo), maar het risico is idd wel groter en de marge's kleiner dus oppassen maar ontspannen blijven rijden.. gespannen op de motor zitten bij nat weer is erger dan de rests..

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Nou misschien dat ik dan wel een blog ervan ga bijhouden. Ik wil sowieso een site, want dit ding gaat na fabricatie de verkoop in en hopelijk na deze, nog veel meer.

Misschien zou het daarom ook niet slecht zijn om een summiere pagina te maken van elke motor die ik opknap. Zodoende weet de koper ook dat dit ding gewoon in topstaat is omdat ie helemaal uit elkaar getrokken wordt.

Consultant - Autogek

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:55:
Nou misschien dat ik dan wel een blog ervan ga bijhouden. Ik wil sowieso een site, want dit ding gaat na fabricatie de verkoop in en hopelijk na deze, nog veel meer.

Misschien zou het daarom ook niet slecht zijn om een summiere pagina te maken van elke motor die ik opknap. Zodoende weet de koper ook dat dit ding gewoon in topstaat is omdat ie helemaal uit elkaar getrokken wordt.
Doen!

Het motorblok van mijn XL wordt op het moment gereviseerd en degene die dit doet houdt ook een complete verslag met foto's bij. Super handig en interessant om te lezen. :Y

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:03:
[...]

Huh? Wat voor exotische truken laten ze jullie daarboven in .nl uithalen tijdens de oefeningen op privéterrein?

Toch niks waar je de stepjes - laat staan je enorme voeten - mee aan de grond rijdt?
Gewoon een verkeerde houding qua voeten. Als je een flinke bocht maakt moet je met de tenen op de stepjes zitten. Doe je dit met de bal van de voet dan wil het wel ja.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik kom wel een keer naar Assen als jij er bent, mag je me het uitleggen :)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 18:11
Kijken naar waar je naartoe wilt gaan.
Tijdens het oefenen zo snel mogelijk proberen goed gevoel te krijgen in het sturen/hellen van de motor. Beter dat je een lesmotor met valbeugels op een parkeerterrein op zijn zij legt, dan dat je bang bent je eigen motor op zijn zij te leggen. Zelf had ik erg veel moeite met halve draai en 8tje en daar heb ik (ondertussen motorloos) nog steeds moeite mee (misschien angst om hem neer te leggen). Ook al keek ik goed, kreeg m'n motor tijdens het lessen niet krap gedraaid (misschien krampachtige houding).
En voor op de weg: jij kan de andere wel gezien hebben, maar hebben zij jou wel gezien?
Beter overdreven (veel) rondkijken, dan dat de examinator het idee heeft dat je te weinig kijkt, omdat je je hoofd te weinig beweegt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:03:
[...]

Huh? Wat voor exotische truken laten ze jullie daarboven in .nl uithalen tijdens de oefeningen op privéterrein?

Toch niks waar je de stepjes - laat staan je enorme voeten - mee aan de grond rijdt?
Met achtjes, halve draaien en de uitwijkproef raak ik met m'n maat 42 (en scheve voeten) de grond :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
Ik rijd met het oprijden van een rotonde soms al met mijn maatje 41 het asfalt aan. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Verwijderd

Kijken waar je heen wilt.
Niet krampachtig je stuur vasthouden.
Bochtjes van buiten naar binnen aansnijden.

• Nero22
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:42:
[...]

Kijken waar je heen wilt.
Niet krampachtig je stuur vasthouden.
Bochtjes van buiten naar binnen aansnijden.
Behalve als het een onoverzichtelijke linkerbocht betreft, want dan kun je heel slecht uitkomen... Met je kop tegen een bus aan bijvoorbeeld. En ja, dat is ook als je gewoon in je eigen laan blijft.

• Rickz
  • Laatst online: 11-11 15:16
Joopieboy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:50:
Daar krijg je dit soort dingen van:
[afbeelding]
Daar heb ik mijn eerste eigen motor mee afgeschreven...

[...]

Die heb ik al eens bekeken, ik krijg alleen de voeten ondanks het verstellen van de pedaaltjes maar moeizaam onder de schakelpook om op te schakelen. :X
Vaak kun je het pookje zelf ook nog aanpassen, stepje omhoog -> pookje ook iets omhoog, zo creeer je wat meer ruimte om je voeten tussen te plaatsen.

Gaan er hier nog mensen naar de landelijke motordagen op assen?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja er was te weinig aan te stellen helaas. :) Dat beetje dat kon was onvoldoende helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2016 16:27 ]

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-11 21:17
Rickz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:24:
[...]

Vaak kun je het pookje zelf ook nog aanpassen, stepje omhoog -> pookje ook iets omhoog, zo creeer je wat meer ruimte om je voeten tussen te plaatsen.

Gaan er hier nog mensen naar de landelijke motordagen op assen?
WBSK en MotoGP sowieso. Ducati Club Race waarschijnlijk ook nog als bezoeker.

Edit: Oeps, die bedoelde je dus niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door raymens op 06-04-2016 16:28 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:06:
Oe, mailtje teruggekregen van Schuberth over mijn vraag van de S2.

Het verschil tussen de S2 en de S2 sport is alleen de sluiting. Verder zijn ze identiek. (goed, de Sport heeft meer fancy designs) De S2 heeft Dubbel-D omdat die vaak wordt geëist op circuits. Echter, verder staan ze wel gewoon achter de ratelsluiting; het is gewoon de eis op papier.

Interessanter is het volgende: de productie van de S2 is geëindigd in 2014. De helm die je NU in de winkel zou kopen, is dan al minimaal 1-1,5 jaar oud. Als ze zich daar geen enkele zorgen over maken, durf ik gerust nu een afgeprijsde helm te halen, en nog een jaartje in de kast te leggen. Ver weg van verf, oplosmiddelen, in het donker, enzovoort. ;) Uitgaande van een normale prijs van 500-600 euro (design-afhankelijk), en nu voor 350 euro voor de duurste kleuren scheelt dat een slok op een borrel. Ik waag er nog een mailtje tegenaan om te horen wat ze daar over zeggen. Waarschijnlijk iets nietszeggends, maar ik probeer het toch.

De ongevalsverzekering bij Schuberth bestaat overigens nog steeds, mits je je helm maar registreert.
Net telefoon gehad van Schuberth. Niet de heer Schuberth zelf uiteraard. ;)

In feite is het heel simpel: De veroudering van een helm zit hem niet zo zeer in de buitenschaal, maar in de EPS binnenkant. Dat EPS hardt uit en wordt bros. Daar heb je niet per sé UV of oplosmiddelen voor nodig. Uiteraard is het wel altijd aan te raden om een helm weg te houden van oplosmiddelen en vocht.

Schuberth biedt 5 jaar garantie, en raadt een max. levensduur van 5-7 jaar aan.
Vandaar: als je de levensduur van 5 jaar aanhoudt, kun je ook nog een helm kopen die al wat ouder is; deze mag dan al 2 jaar op de plank liggen. Vooral in de hogere prijsklassen, zoals bij Schuberth, is dat realistisch.
Een helm kopen om deze weg te leggen, raden zij NIET aan. Net datgene wat ik net gedaan heb, dus ik ga deze helm gewoon gebruiken gedurende de komende 5 jaar. :P

Het enige waar ik geen duidelijk antwoord op kreeg, is hoe het zit als ik als consument een "nieuw" product koop (inclusief ook het prijskaartje voor een nieuwe helm!), maar niet weet dat dit nieuwe product stiekem al een aanzienlijk deel van de levensduur erop heeft zitten. Dat is de verantwoordelijkheid van de helmenverkoper. Ik denk ook dat dit de belangrijkste reden was waarom we van mail op telefoon overschakelden. ;)

Zijn off-the-record tip: De enige manier om echt 100% zeker te weten dat je een nieuwe helm hebt, is zorgen dat 'ie moet worden besteld bij Schuberth. Zo zou je een S2 Sport kunnen bestellen met ratelsluiting zoals de S2. In feite heb je dan een S2 met Sport-print, en die wordt dan direct van de band voor jou gemaakt. Mja... De bijbehorende wachttijd is niet echt mijn ding. Ivm de levensduur van een helm van 5-7 jaar is dat eigenlijk niet nodig, mits je maar een type kiest dat momenteel wordt geproduceerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:55:

Heeft iemand trouwens nog ideeën voor een leuke naam trouwens voor op de bikes te zetten als "tag".

Consultant - Autogek

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 10:28
matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:43:
[...]

Heeft iemand trouwens nog ideeën voor een leuke naam trouwens voor op de bikes te zetten als "tag".
Heb je er een speciale designfilosofie achter zitten misschien? Van daar uit zou ik aan een naam gaan denken. En 'afkijken' ter inspiratie is natuurlijk ook geen gek idee. Ik kwam laatst toevallig de customs van Icon1000 tegen: http://www.icon1000.com/bikes/, hoewel die niet echt zo'n bijster briljante namen... Bikeexif ken je waarschijnlijk wel, ook een aardige inspiratiebron: http://www.bikeexif.com/category/classic-motorcycles

Als je echt een bedrijfje wil beginnen kun je dat misschien ook als uitgangspunt gebruiken. Diverse stijlen onder een eigen noemer zetten. Even heel banaal: al je racemonsters namen geven als Tiger, Lion en Jaguar. Al je easy tourers namen als Moose, Wildebeest en Buffalo. Ik noem maar wat :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

Lekkere drukte op de weg vandaag... Ik heb net van Amersfoort naar Alphen ad Rijn gereden, ongeveer de helft daarvan was file. Vooral rond Utrecht stond het muurvast, gelukkig weinig idioten met moordneigingen ertussen deze keer :P Nog iemand die daar doorheen is gewurmd vandaag toevallig? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• mphilipp
  • Laatst online: 00:37

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:43:
[...]
Gewoon hyperpro's eronder die een cm hoger zijn. Heb je iets meer grondspeling, onderkant rempedaal is het eerste wat ik rechts raak en links het stepje. Zeker met 2 personen rij ik links regelmatig aan de grond, koffer komt ook vervaarlijk dicht boven de grond met een duo
Dude...ik heb een GSA, weet je hoe hoog dat ding al is? Nóg hoger en ik moet elke keer opstappen als Gaston Rahier...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Streskip schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:49:
[...]
Zit te twijfelen om m'n GoPro op de tank te plakken, ik lees dat je met een föhn die plakkers wel weer los kan krijgen, maar hoor graag hier nog wat meningen. Gaat me er meer om dat als ie er ooit af moet, dat ik het inderdaad met een föhn kan doen en de lak eronder netjes blijft. Op youtube staan genoeg voorbeelden maar toch een beetje scary. :X
Heb zo'n mount op mijn tank geplakt, achteraf spijt van omdat het camerastandpunt véél te laag bleek te zijn, kon alleen een enigszins interessant beeld krijgen met die verlengstukken maar daardoor trilde het beeld als een malle, ook met zo'n lange ("massieve") verlenger :/ Mount zit er nog steeds op, komende weken als het eens mooi weer wordt ga ik proberen of ik 'em er af krijg met een föhn... ik hou je op de hoogte :P

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:49:
[...]

Zit te twijfelen om m'n GoPro op de tank te plakken,
Waarom niet gewoon een ring kopen die je plaatst op de tankdop ? Kan er op en er af. Zit super stevig. Een verlengstuk plaatsen is ook geen probleem. Lijkt mij beter dan met iets er op plakken.

http://www.benelliforum.c...commendation-dsc_0180.jpg

Dit is maar 1 voorbeeld hoor, er zijn enorm veel verschillende opties voor.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 06-04-2016 21:39 ]

Verwijderd

[...]

dreamcatcher motorcycles :)

Wikipedia: Dreamcatcher

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 21:38 ]

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
:( CB laten vallen... jiffy niet goed uit op een krap en oneffen stukje stoep => CRASH... schrammen op de (gelukkig aanwezige) crashbars, stuurgewicht, topkoffer en een (licht) verbogen koppelingshendel. Gelukkig niets ergers dan dat, maar aw dat was even 'schaamtelijk' ;)

Lesson learned: parkeren doe je bedachtzaam en niet gehaast. Haast u langzaam. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 06-04-2016 21:56 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat vergeet je nooit meer. :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

raymens schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:27:
[...]

DCR ben ik ook bij. Doe mee met de SuberBike Revival net als vorig jaar op de Honda RC30.
418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:15:
[...]

Ik kom wel een keer naar Assen als jij er bent, mag je me het uitleggen :)
Haha. Gezellig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Nero22
Dryhte schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:53:
:( CB laten vallen... jiffy niet goed uit op een krap en oneffen stukje stoep => CRASH... schrammen op de (gelukkig aanwezige) crashbars, stuurgewicht, topkoffer en een (licht) verbogen koppelingshendel. Gelukkig niets ergers dan dat, maar aw dat was even 'schaamtelijk' ;)

Lesson learned: parkeren doe je bedachtzaam en niet gehaast. Haast u langzaam. |:(
Welcome to the club. :')

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 15:27

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:26:
[...]

Dude...ik heb een GSA, weet je hoe hoog dat ding al is? Nóg hoger en ik moet elke keer opstappen als Gaston Rahier...
Neem nog een corbin zadel, die zijn nog wat breder van voren. Kom je helemaal niet meer bij de grond. Mijn GS is verhoogd, is net zo hoog als een gsa.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 06-04-2016 22:31 ]

• 418O2
Je rijdt nog regelmatig op Assen toch? Is om de hoek hier :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dryhte schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:15:
Op een ouderwetse michelinkaart staan de mooie wegen aangeduid door een groene streep langs de weg. Misschien een tip? Veel van die wegen zijn echt heerlijk rijden - althans met de auto, kan me niet inbeelden dat het minder zou zijn met de moto ;)
Weet je ook toevallig waar die nog verkocht worden? Twee tankstations bezocht, maar nergens meer kaarten.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:30:
[...]
Neem nog een corbin zadel, die zijn nog wat breder van voren. Kom je helemaal niet meer bij de grond. Mijn GS is verhoogd, is net zo hoog als een gsa.
Nou, ik kon eerst ook niet helemaal 100% met beide pootjes plat op de grond. Niet gevaarlijk of lastig, maar toch. Toen kocht ik endurolaarzen (Sidi Adventure) en die zijn wat hoger en nu kan ik goed staan. Maar nog eens verhogen is niet verstandig... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:21

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:41:
[...]

Weet je ook toevallig waar die nog verkocht worden? Twee tankstations bezocht, maar nergens meer kaarten.
Via Michelin.nl en dan even doorklikken op reizen etc http://www.michelin.nl/diensten/kaarten-gidsen - hun regio kaarten (dus niet de landelijke) zijn echt waanzinnig goed, hun groene gidsen overigens ook (groen is leuk om te zien, rood is om te eten en te overnachten). En voor het plannen van een tocht is papier zo gek niet, lekker met een paar vrienden over een kaart gebogen routes zoeken en aantekeningen maken op papier, later check je in maps of het haalbaar is maar beginnen op papier is echt leuk, zeker met de kaarten en gidsen van Michelin.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 06-04-2016 22:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Zit net voor de lol te kijken wat een R1200GS kost om te huren. Valt me nog prima mee met 99 euro per dag, eigen risico uit categorie C.
9c. Verzekeringen, eigen risico:
Het eigen risico is afhankelijk van het type motorfiets en is nimmer af te kopen tot 0,00 Euro. Het eigen risico geldt per schade gebeurtenis. U kunt dit eigen risico verlagen vanaf 12,50 Euro per dag of vanaf 62,50 Euro per week.
Categorie A: eigen risico 1.200,00 Euro verlagen tot 600,00 Euro. Kost 12,50 Euro per dag
Categorie B: eigen risico 1.600,00 Euro verlagen tot 800,00 Euro. Kost 12,50 Euro per dag
Categorie C: eigen risico 2.000,00 Euro verlagen tot 1.000,00 Euro. Kost 20,00 Euro per dag
Categorie D: eigen risico 2.400,00 Euro verlagen tot 1.200,00 Euro. Kost 25,00 Euro per dag
Categorie E: eigen risico 2.750,00 Euro verlagen tot 1.350,00 Euro. Kost 30,00 Euro per dag
Bij schade ontstaan op een dijk of door een wheelie geldt een dubbel eigen risico!!
Bij een ongeval waar meerdere motoren van MVM zijn betrokken, geldt een dubbel eigen risico, voor alle betrokken huurders (motoren).
In geval van diefstal van de motorfiets is het eigen risico voor de huurder en bedraagt in categorie A + B 1.200,00 Euro, bij categorie C, D + E 1.600,00 Euro, vermeerderd met bedrijfsschade van 14 dagen huurkosten.. Deze risico’s bij diefstal zijn niet afkoopbaar c.q. te verminderen.
Dubbel eigen risico op een dijk :') :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• matthewk

matthewk

Ubernoob

MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:41:
[...]

Als je in Londen bent sowieso even bij stanfords binnen springen bij Covent garden. Beste adventure lectuurwinkel ooit. Geen enkele kaart die zie niet hebben (Fiji heeft zelfs zijn eigen bak). Daarnaast ook een hele sectie (per land!!!!) met speciale routes voor 4x4 en motor (inclusief reisverslagen!). Ze hebben ook een site maar ik vind die ram slecht.

Consultant - Autogek

• Tylen

Tylen

418O2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:35:
[...]

Je rijdt nog regelmatig op Assen toch? Is om de hoek hier :)
Ja zo'n 12 keer per jaar denk ik. Www.tyl.nl voor agenda ;)

• Nero22
tdw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:08:
Zit net voor de lol te kijken wat een R1200GS kost om te huren. Valt me nog prima mee met 99 euro per dag, eigen risico uit categorie C.

[...]

Bij http://frismotorverhuur.nl/motoren geloof ik niet dat ze van die vage regelingen hebben, maar dan kost 'ie wel €120 per dag (/150 km). Zit in Amsterdam, en het zijn leuke mensen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nero22 op 06-04-2016 23:27 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
tdw schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:08:

[...]

De speeddates georganiseerd door BMW motorrad zijn ook weer van start gegaan. Daar kan je ook een uurtje op een gloedje nieuwe BMW rijden helemaal gratieeeeeees!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:53
PilatuS schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:26:
[...]

Waarom niet gewoon een ring kopen die je plaatst op de tankdop ? Kan er op en er af. Zit super stevig. Een verlengstuk plaatsen is ook geen probleem. Lijkt mij beter dan met iets er op plakken.

http://www.benelliforum.c...commendation-dsc_0180.jpg

Dit is maar 1 voorbeeld hoor, er zijn enorm veel verschillende opties voor.
Nice, thanks! Dat is ideaal :) Even zitten zoeken en 1 besteld met kantelbare arm. Dan alleen nog een adaptertje om de Gopro erop te kunnen doen. Of m'n Panasonic erop schroeven maar weet niet hoe die met al die trillingen omgaat..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

cyntax schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:26:
[...]

De speeddates georganiseerd door BMW motorrad zijn ook weer van start gegaan. Daar kan je ook een uurtje op een gloedje nieuwe BMW rijden helemaal gratieeeeeees!
Wel jammer dat je de beschikbare modellen pas kunt zien nadat je je gegevens ingevuld hebt... Ik heb even wat bullshit ingevuld en een screenshot gemaakt, zo kunnen jullie het ook zien :)

Klikkie:
bmw testmodellen

• Rickz
  • Laatst online: 11-11 15:16
raymens schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:27:
[...]

Haha nee, bedoel de Landelijke motordagen Mogelijkheid voor jan en alleman het circuit op te mogen. En juist dat houdt me ook weer een beetje tegen :X
Chakotay schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:41:
[...]

Wel jammer dat je de beschikbare modellen pas kunt zien nadat je je gegevens ingevuld hebt... Ik heb even wat bullshit ingevuld en een screenshot gemaakt, zo kunnen jullie het ook zien :)

Klikkie:
[afbeelding]
Je bent me net voor, wou precies het zelfde doen :D

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Weer een goeie morgen :)! Mooi weer vandaag. Als het morgen ook zo is kom ik met de motor werken. Heerlijk dan!

Consultant - Autogek

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 13:35
Iemand die naar Ten Kate Pitstopdag 2016 gaat van het weekend?

• matthewk

matthewk

Ubernoob

http://goo.gl/forms/1AspwschGr

Een dag voor het sluiten van de survey voor de tweakers motorrit zitten we op het volgende:

Vraag 1: Exact 50% stemde voor de eerste ja, Exact 50% stemde voor de tweede ja. Lekker de balans erin gehouden

Vraag 2:
Noord holland - zuid holland - utrecht(geo 1): 14 deelnemers
Gelderland - overrijsel - flevoland (geo2): 14 deelnemers
Groningen - friesland - drenthe (geo3): 3 deelnemers
Brabant - Zeeland - overigVlaanderen (geo 4): 7 deelnemers
Limburg - Belgisch Limburg (geo 5): 4 deelnemers (KOMOP limburgers :(!)

Vraag 3:
Onduidelijke overwinning voor zondag, met 8% meer stemmen dan zaterdag.

Vraag 4:
Ook hier duidelijk eenvoorkeur om het pas vanaf juni te doen. De eerste helft van juni heeft hierbij een zeer sterke voorkeur. Tweede winnende optie so far is tweede helft juni of tweede helft juli.

Vraag 5:
We hebben een redelijke mooie verdeling tussen het aantal motoren. Meesten hebben een naked (33%), gevolgd door racers en tourmotoren (elk 23,8%). Adventure bikes en één chopper maken de overige 17,7%.

Vraag 6:
Duidelijk. Tweakers willen ogneveer 2 tot 2,5 uur samen rijden.

Vraag 7:
Was meer een vraag om te kijken of iedereen van wat bochtenwerk hield. Antwoord is dus ja.

Vraag 8:
74,4% van de stemmen gaat uit naar samen iets eten of drinken na de rit.

Maar dit kan nog lichtjes veranderen tegen morgen. Ik hoop ECHT dat er nog wat limburgers meekomen...

De bedoeling is, zoals eerder aangehaald dat we vanuit 4 of 5 locaties naar één punt rijden om daar te verzamelen. Met 40 motoren (want niet alle 44 reageurders gaan kunnen komen denk ik) lijkt me dat toch wel de beste optie.

Consultant - Autogek

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Balen!...
En idd welcome to the club.. dat vergeet je niet meer..

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

Klikkie:
[afbeelding]
dat zijn toch gewoon alle modellen die nog verkocht worden? de k1300r is eruit bijvoorbeeld... begin juni heb ik zo'n speeddate met een r1200r ;)

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
heb toevallig van de week met een R1200r gereden toen ik een nieuwe voorband op mijn eigen motor kreeg; vond het beestje verassend licht aanvoelen en zeer wendbaar door de korte(re) wielbasis (in vergelijking met mijn K1300r)

Moest wel even wennen aan de cylinders tegen mijn schenen :)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]

Bikey McBikeFace.. :/

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Nero22
Die entries! _O-

RRS It's Bloody Cold Here
RRS Usain Boat
RRS Boatimus Prime

:D :')

• Maegrim
Imperial_Master schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:21:
heb toevallig van de week met een R1200r gereden toen ik een nieuwe voorband op mijn eigen motor kreeg; vond het beestje verassend licht aanvoelen en zeer wendbaar door de korte(re) wielbasis (in vergelijking met mijn K1300r)

Moest wel even wennen aan de cylinders tegen mijn schenen :)
m'n cb1300 is niet handig voor woonwerk, stiekem een beetje rond aan het kijken O-)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Je zou kunnen denken aan namen van medetweakers. :*)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Martin
Maegrim schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:05:
[...]
m'n cb1300 is niet handig voor woonwerk, stiekem een beetje rond aan het kijken O-)
Te weinig windbescherming? Wel jammer, mooi ding :Y

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38

Bommes

Capo del formaggio

Martin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:13:
[...]

Dan bied een r1200r ook niet echt een verbetering voor wat betreft die windbescherming... ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:07:
[...]

Je zou kunnen denken aan namen van medetweakers. :*)
Simpele namen zoals icon doen me wel wat. Het is overigens nog niet om het te registreren, maar meer om voor de toekomst zeker te zijn dat er een naam op staat (moest het nodig zijn).

Afkortingen doen me niet meteen wat.

Consultant - Autogek

• Martin
Bommes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:44:
[...]
Dan bied een r1200r ook niet echt een verbetering voor wat betreft die windbescherming... ;)
Ohja, was in de war met de r1200rt :>

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

matthewk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:54:
[...]

Simpele namen zoals icon doen me wel wat. Het is overigens nog niet om het te registreren, maar meer om voor de toekomst zeker te zijn dat er een naam op staat (moest het nodig zijn).

In dat geval, ik zag net de nickname nero22 voorbij komen. Nero zou dus prima passen?

• matthewk

matthewk

Ubernoob

DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:03:
[...]

In dat geval, ik zag net de nickname nero22 voorbij komen. Nero zou dus prima passen?
Nu snap ik wat je bedoelt te zeggen! Dat is geen slechte gedachtengang!

Consultant - Autogek

• Dryhte
matthewk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:54:
[...]

Hangt er misschien een beetje vanaf welke richting je uit wil met je projectjes? Eerder klassiek, eerder modern/futuristisch, vanalles wat?

Ik zou proberen denken aan iets wat blijft hangen (zoals Duke = KTM naked) - en liefst nog een bijkomende betekenis heeft ;)

'Graaf' (in sommige vlaamse dialecten betekent dat ook 'geweldig')
'Duce' (italiaanse knipoog naar bovenstaande)
'Count' (1 2 3)
'Sir' (als je de engelse tour op gaat ;) )
Knight, 'night, 'nite, NAAIT

of 'Sapetoku' (zie Guust Flater)

etc
ToolkiT schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:45:
[...]

Balen!...
En idd welcome to the club.. dat vergeet je niet meer..
Iemand tips voor een leverancier van 'folding levers' - liefst adjustable maar niet noodzakelijk - in benelux? (of EU) Ik vond deze maar daar komt nog douane bij en wordt dus een bijzonder dure grap. http://adjustable-levers....nda-cb500x-2013-2014.html

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 07-04-2016 14:22 ]

• 418O2
Bommes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:44:
[...]

Ik heb een keer een r1100r gereden, maar daar werd ik niet echt blij van tbh. Vrij saai apparaat.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04

Ah, das balen! :/

Is mij afgelopen zondag ook bijna overkomen. Samen met een kameraad een stukje aan het toeren en onderweg tanken. Het was een beetje druk bij de pomp, dus tankte ik eerst zelf (jiffy al uitgeklapt, terwijl ik er nog op zat. Waarom eigenlijk?). Na het volgooien rol ik, terwijl ik nog op de motor zit, de motor een paar meter naar voren zodat mijn kameraad ook gelijk kan tanken.

Terwijl ik op sta en mijn been over de motor heen wil zwaaien voel ik de motor toch wel erg ver naar links "vallen". Jiffy was dus blijkbaar al weer iets ingeklapt, kon hem gelukkig net houden 8)

• Maegrim
Martin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:13:
[...]

Dat, hoog verbruik, ketting

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:38:
[...]

Iemand tips voor een leverancier van 'folding levers' - liefst adjustable maar niet noodzakelijk - in benelux? (of EU) Ik vond deze maar daar komt nog douane bij en wordt dus een bijzonder dure grap. http://adjustable-levers....nda-cb500x-2013-2014.html
Waarom inklapbare ben ik wel benieuwd naar. Ik zie er persoonlijk niet echt het nut van in omdat ik niet denk dat ik het echt zou gebruiken, vraag mij af waarom je dit wil ?

• Dryhte
PilatuS schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:30:
[...]

Waarom inklapbare ben ik wel benieuwd naar. Ik zie er persoonlijk niet echt het nut van in omdat ik niet denk dat ik het echt zou gebruiken, vraag mij af waarom je dit wil ?
Dan verbuigen/breken ze niet bij het vallen? Niet dat ik verwacht dat 't nog eens zou gebeuren ;) maar dat verwachtte ik eerst ook al niet...

Maar goed, laten we het opentrekken naar een benelux/EU leverancier van levers ;)

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:34:
[...]

Dan verbuigen/breken ze niet bij het vallen?
Als je mazzel hebt misschien niet, maar het geen garantie. Afhankelijk van hoe je valt klappen ze zeker niet altijd netjes in. Ze klappen in naar boven, als er krachten van voren op komen, wat bij schuiven gebeurt is de kans groot dat ze niet inklappen. Schade heb je sowieso aan de hendels als ze de grond raken. Alleen als de krachten direct van beneden komen klappen ze netjes in. Als het niet direct van onderderen is maar iets in een hoek klappen ze niet in.

Edit: Ik heb zelf 2 jaar met zoiets gereden.

http://www.ebay.com/itm/C...:URUAAOxyBjBTWGhL&vxp=mtr

Nu zullen er vast weer mensen langskomen die gaan roepen dat het gevaarlijk is. Ik heb deze hendels na 2 jaar vervangen door dure ASV hendels waarbij er vrijwel geen verschil in zat. Op beide zat wel iets speling omhoog en omlaag en nooit last gehad van een rem die aanliep of andere gekke dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 07-04-2016 16:10 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik haal mijn hendels altijd bij The2Wheels. Zit in HongKong ipv de .eu, maar ik heb tot nu toe (4 bestellingen) nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. De prijzen zijn ook dermate laag dat zelfs als ze er wel iets uitvissen je niet heel veel extra kwijt bent aan belasting.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

En wat als je gewoon barkbusters haalt van sw motech?

Consultant - Autogek

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:09:
[...]

Als je in Londen bent sowieso even bij stanfords binnen springen bij Covent garden. Beste adventure lectuurwinkel ooit. Geen enkele kaart die zie niet hebben (Fiji heeft zelfs zijn eigen bak). Daarnaast ook een hele sectie (per land!!!!) met speciale routes voor 4x4 en motor (inclusief reisverslagen!). Ze hebben ook een site maar ik vind die ram slecht.
Dan moet ik eerst eens een ticket naar Londen boeken. Kan ik net zo goed gelijk een garmin aanschaffen ;)

Iemand nog goede argumenten om een Zumo 575 er thuis doorheen te krijgen? :)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

MikeyMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:22:
[...]

Dan moet ik eerst eens een ticket naar Londen boeken. Kan ik net zo goed gelijk een garmin aanschaffen ;)

Ik heb nog 50 euro korting bij louis, misschien een tomtom rider nemen dan mag je mijn louis kaartnummer gebruiken ;D (mijn korting gaat vervallen :'( en is alleen boven 249€)

[ Voor 6% gewijzigd door matthewk op 07-04-2016 15:25 ]

Consultant - Autogek

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:48:
[...]

Als je mazzel hebt misschien niet, maar het geen garantie. Afhankelijk van hoe je valt klappen ze zeker niet altijd netjes in. Ze klappen in naar boven, als er krachten van voren op komen, wat bij schuiven gebeurt is de kans groot dat ze niet inklappen. Schade heb je sowieso aan de hendels als ze de grond raken. Alleen als de krachten direct van beneden komen klappen ze netjes in. Als het niet direct van onderderen is maar iets in een hoek klappen ze niet in.

Edit: Ik heb zelf 2 jaar met zoiets gereden.

http://www.ebay.com/itm/C...:URUAAOxyBjBTWGhL&vxp=mtr

Nu zullen er vast weer mensen langskomen die gaan roepen dat het gevaarlijk is. Ik heb deze hendels na 2 jaar vervangen door dure ASV hendels waarbij er vrijwel geen verschil in zat. Op beide zat wel iets speling omhoog en omlaag en nooit last gehad van een rem die aanliep of andere gekken dingen.
Ik race al 3 jaar met die korte levers van ebay. geen enkel probleem.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]

Klikkie:
[afbeelding]
Hartelijk bedankt Chakotay en Cyntax! M'n 'Speeddate' met de K1600GT is bevestigd per mail. Overigens staat er in de mail dat er zo'n 30-45 gereserveerd is voor de rit.

@all: iemand enig idee of de motorproefritten via ANWB nog doorgaan (Lelystad)? Voor zo'n 50 euro kon je dan een motor meenemen van 9 tot 16 uur. Eerder heb ik nog het aanbod op de site zien staan, maar nu kom ik de site niet op. Dit is overigens de site: http://proefrit.anwbmotor.nl/

Ik heb niet heel veel verschillende motoren gereden (CB500, 2007 Z750, diverse R6'en o.a. 2008 en 2008 R1). Op dit moment ben ik wel erg benieuwd hoe een Harley rijdt of een tourmotor pur sang. Of een heerlijke woon-werk motor met allerlei comfortverhogende opties. Vandaar dat ik wel interesse heb in zo'n motorproefrit.

Flickr

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthewk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:25:
[...]

Ik heb nog 50 euro korting bij louis, misschien een tomtom rider nemen dan mag je mijn louis kaartnummer gebruiken ;D (mijn korting gaat vervallen :'( en is alleen boven 249€)
Das een mooi aanbod, zie dat ze ook Garmin leveren. Nu de ballogtagecommissie nog mee krijgen :)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

MikeyMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:13:
[...]

Das een mooi aanbod, zie dat ze ook Garmin leveren. Nu de ballogtagecommissie nog mee krijgen :)
Moet je ZÉÉR snel zijn. Bon is nog maar geldig tot 20e april.

Consultant - Autogek

• Dryhte
Tylen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:38:
[...]

thanks, waarom precies korte? Is dat handiger?

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:38:
[...]

Precies. Volgens sommige mensen hier zouden we beide nu dood moeten zijn met deze dingen :P
Dryhte schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:25:
[...]

thanks, waarom precies korte? Is dat handiger?
Als je met 2 vingers schakelt en remt heb je geen lange nodig en werken korte fijner. Als je jezelf aanleert om alles met 2 vingers te doen werkt dat erg fijn. Er zijn ook mensen die het met maar 1 vinger doen maar persoonlijk vind ik 2 fijner.

Ik heb nu zelf de onderstaande van CNC Racing. Niet goedkoop maar wel erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TyxWrqj6DKmJ0gBpM4EWOVJS/full.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door PilatuS op 07-04-2016 16:32 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

matthewk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:09:
[...]

Goeie tip, ga ik eens langs als ik in de buurt ben :)
MikeyMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:22:
[...]

Welke kaar zoek je? en hoe snel heb je hem nodig?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vooral België, Luxemburg en Duitsland. Zou best op een kaart kunnen staan. Wil met pinksteren weg.

Ben vandaag maar weer een tankstation binnen gelopen. Die verkopen echt alleen nog maar eten en drinken zeg :D

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31
MikeyMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:17:
Vooral België, Luxemburg en Duitsland. Zou best op een kaart kunnen staan. Wil met pinksteren weg.

Ben vandaag maar weer een tankstation binnen gelopen. Die verkopen echt alleen nog maar eten en drinken zeg :D
Ik zit in de week van 19 april op 8 minuten lopen van die Stanfords winkel in een hotel. Moet ik even langslopen?

• 418O2

ANWB winkel heeft dat misschien wel

• matthewk

matthewk

Ubernoob

http://www.stanfords.co.uk/AdvancedSearch?q=michelin

Hun site is verbeterd :D let wel: Online is duurder!

Afbeeldingslocatie: http://www.abramsandchronicle.co.uk/blog/wp-content/uploads/2015/03/XP753942_942long.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door matthewk op 07-04-2016 19:53 ]

Consultant - Autogek

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit? :P

http://www.motor-forum.nl...X-400/Suzuki-impulse.html

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In before "impulsaankoop".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MuddyMagical
Erasmo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:34:
Mening gevraagd! M'n Zero is voor garantie weg en het gaat helaas waarschijnlijk nog wel even duren, tot die tijd maar een vervangende fiets. Wat dachten jullie van dit? :P

Wel een unieke machine idd. Is niet helemaal mijn smaak, maar is wel lekker sturen als ik de reacties mag geloven.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Welk model mis je dan? Volgens mij staan ze er allemaal.

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb een keer een r1100r gereden, maar daar werd ik niet echt blij van tbh. Vrij saai apparaat.
zijn alle boxers eigenlijk wel want ze zijn allen gebouwd om te toeren dus gaan niet bepaald vlot door de toeren heen. Dus boxers komen pas tot hun recht als de omgeving er een beetje toe doet en je op je gemakje kan rondkijken.

Mijn pa had er ook 1, een rooie. heb daar ook wel een paar keer mee gereden. zadel was wel heel relaxt breed.

(das mijn mening voordat er wellicht een paar beledigd zijn, prima machines voor toeren maar mijn hart doen ze niet sneller kloppen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 19:57 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is zo'n uitvinding die Google heet. Kun je van alles aan vragen. Ik zou een reiswinkel proberen. Of Bol.com, die hebben ook van alles. Ik heb ook ooit een hele fijne kaart voor Marokko online gekocht (zo'n watervaste, onscheurbare kaart). Dat kan tegenwoordig gewoon....reuze handig :+

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Wat 'n lelek ding zeg :D

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik zou meteen de zaag in zijn reet zetten. Dat kan ECHT een mooi ding worden.

Consultant - Autogek

Verwijderd

Super gaaf ding, echt een klassieker :)

Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX400X-brochures/1986_Japan/1986_GSX-400X-04_1600.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 20:25 ]

• MuddyMagical

Zie ook de foto hierboven. (En ja, het gaat over die motor. Niet die knakker erachter)

Poll: Lelijk?
Euh, Ja!
Nee, klassieker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396781&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 07-04-2016 20:27 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes is een happy camper

Cheapass Bluetooth com setje van eBay was de vorige vakantie opgehouden met functioneren.
Enorme wolkbreuk en de wat mindere China kwaliteit gingen niet samen zeg maar.
Ik hoorde mijn vrouw alleen maar aan 1 kant (geen stereo meer) en zij hoorde mij helemaal niet meer.
Klikt als een perfecte huwelijksredder dus eigenlijk >:)

Maar wij willen elkaar wel kunnen horen en als ik solo rijd wil ik wel op beide oren muziek.
Dus setjes er af, soldeerbout opwarmen en eens kijken.
Bleek in mijn setje een kabeltje los geraakt en het microfoon kabeltje maakte kortsluiting (erg slechte halve krimpkous oplossing van uit China).
In het setje op mijn vrouw haar helm was eigenlijk niets mis.

Lang verhaal kort :
Het werkt weer. .. *O*
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2016/04/1460055086-800-x-450px-2016-04-07%2020.50.36.jpg

Weer een klusje van het lijstje. ..laat de vakantie maar komen. 8)

PS: Ja daar ligt een mitutoyo 7X loep, bommes zijn ogen worden slechter.. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 07-04-2016 21:02 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 10:28
Nerons is failliet, een boel spullen worden sinds vandaag geveild:

https://www.bva-auctions.com/auction/index/20743

Ophale in Almere, misschien dat er iets bij zit voor iemand hier :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

mphilipp schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:54:
[...]

Welk model mis je dan? Volgens mij staan ze er allemaal.
Geen een, maar zonder eerst de boel in te vullen kon ik uberhaupt niet zien wat het aanbod was. Vervelende volgorde naar mijn mening :)

Wat is er met je Zero aan de hand dat hij zo lang weg is dat het de moeite waard is om vervangend vervoer te kopen?

• 418O2
MuddyMagical schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:26:
[...]

Zie ook de foto hierboven. (En ja, het gaat over die motor. Niet die knakker erachter)

Poll: Lelijk?
Euh, Ja!
Nee, klassieker
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hij is beide.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:14:
We hadden het toch net over toertochten en meetings. Alstublieft: http://rijschoolheezen.nl/motortoertocht/
Was vorig jaar zeer geslaagd! alleen die (pannen)koekenbakker bij de lunch-stop maakte er wel een erg lange stop van.
Na de overweldigende stilte naar aanleiding van mijn bovenstaande post, bij deze nog eens:
22 mei, vertrekpunt Waalre (net onder Eindhoven), 200km lang plezier en gezelligheid. Was vorig jaar zeer geslaagd, zoals Bommes bijvoorbeeld ook kan beamen. Er waren wel meer tweakers bij trouwens. Optioneel met afsluitende BBQ, maar dan moet je je wel op tijd aanmelden.

Daarnaast kreeg ik ook nog een andere toertocht door, georganiseerd vanuit Leende, door MTC d'n Blaospijp. Op 1 mei houden zijn hun BBQ rit. De BBQ is ook hier optioneel. Ik ken ze daar nog niet, dus ik heb er geen ervaring mee. Bij goed weer ga ik wel mee. Meer info: http://www.blaospijp.nl/index.php?page=bbq-rit
Inschrijving BBQ-rit van motortoerclub d’n Blaospijp geopend

Deelname zondag 1 mei enkel mogelijk na voorinschrijving

De eerste zondag van mei wordt traditiegetrouw de BBQ-rit van motortoerclub d’n Blaospijp verreden. Na een gratis kopje koffie start u met de speciaal voor deze dag uitgezette rit van ongeveer 200 kilometer. Deze prachtige rit vertrekt zoals elk jaar bij café Roothans, Dorpstraat 132 te Leende. Dit jaar rijdt u door de provincies Noord-Brabant en Limburg, waarvan een flink stuk langs de Maas. Hierdoor ontstaat een mooie combinatie van het rijden over rustige wegen en uitzicht op prachtige watergebieden & de langste rivierduinengordel van Nederland. Wij hopen u als motorrijdliefhebber te ontvangen op zondag 1 mei 2016 en zien uw inschrijving graag tegemoet.

Een natje en een droogje

De motorrit rijdt u in uw eigen tempo en met zoveel tussenstops als u wilt. Ongeveer halverwege – in de omgeving van Groesbeek – richt MTC d’n Blaospijp een ‘ouderwetse’ broodjesstop in. Bij deze speciaal voor de deelnemers ingerichte stop in de natuur worden gratis lunchpakketjes en wat te drinken uitgereikt. Bij terugkomst in Leende staat, tegen betaling, een goedverzorgde barbecue klaar. Hier kan onder het genot van een heerlijke maaltijd teruggekeken worden op een mooie rit, een gezellige en hopelijk zonnige motordag.

Inschrijven

Deelname is uitsluitend mogelijk via voorinschrijving tot en met woensdag 27 april 2016. Kies voor het gemak van online inschrijven. Of schrijf in bij café Roothans (woensdag gesloten) of Joppen Motoren / 4 Bikers & Bikes, respectievelijk Dorpstraat 132 of Strijperdijk 3D te Leende.

De kosten van de toerrit inclusief koffie bij ontvangst en de lunch, bedragen slechts zes euro per persoon. Mocht u ook willen aansluiten bij de barbecue, dan komt daar twaalf euro per persoon bij.
Misschien kunnen we een Tweakermeet/tocht op deze manier combineren? :)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:44:
[...]

Geen een, maar zonder eerst de boel in te vullen kon ik uberhaupt niet zien wat het aanbod was. Vervelende volgorde naar mijn mening :)

[...]

Wat is er met je Zero aan de hand dat hij zo lang weg is dat het de moeite waard is om vervangend vervoer te kopen?
De contactors van de batterijen willen niet sluiten, het hoe en wat is nog onduidelijk.
Ik ga denk ik gewoon voor de Suus, verzekering is slechts €4 per maand, daarvoor wil ik er best wel een funmachine bij hebben.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Maegrim
DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:06:
[...]

Na de overweldigende stilte naar aanleiding van mijn bovenstaande post, bij deze nog eens:
22 mei, vertrekpunt Waalre (net onder Eindhoven), 200km lang plezier en gezelligheid. Was vorig jaar zeer geslaagd, zoals Bommes bijvoorbeeld ook kan beamen. Er waren wel meer tweakers bij trouwens. Optioneel met afsluitende BBQ, maar dan moet je je wel op tijd aanmelden.

Daarnaast kreeg ik ook nog een andere toertocht door, georganiseerd vanuit Leende, door MTC d'n Blaospijp. Op 1 mei houden zijn hun BBQ rit. De BBQ is ook hier optioneel. Ik ken ze daar nog niet, dus ik heb er geen ervaring mee. Bij goed weer ga ik wel mee. Meer info: http://www.blaospijp.nl/index.php?page=bbq-rit

[...]

Misschien kunnen we een Tweakermeet/tocht op deze manier combineren? :)
betalen voor een ritje? :S

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een onkostenvergoeding voor het uitzetten van de route, en er wordt een lunch geregeld. Niet meer dan normaal imho?

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik twijfel. Moet ik geen clublid ofzo zijn? Ga jij?

Consultant - Autogek

Pagina: 1 ... 49 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.