Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.814 views

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:44:
[...]
Geen een, maar zonder eerst de boel in te vullen kon ik uberhaupt niet zien wat het aanbod was. Vervelende volgorde naar mijn mening :)
Je was toch hoop ik niet in de veronderstelling dat BMW jou een dienst wilde bewijzen met deze actie? Ze willen je spammen met reclame. Totdat je gehersenspoeld bent en alleen nog maar aan BMW kan denken :)

Als je een alpenreisje leuk vindt, kun je ook naar het jaarlijkse BMW feest in Garmis Partenkirchen. Daar kun je ook alle modellen proefrijden. Door de Alpen, in een stoet met begeleider natuurlijk, maar toch... Ook is er een oefenhelling met offroadparcours waar een stand is van Enduropark Hechlingen. Daar kun je dan met een nieuwe GS even kijken hoe goed je bent in het terrein.
Kost alles bij elkaar geloof ik €15 voor een 'BMW Rijbewijs'. Zeg maar administratiekosten oid. Daarvoor kun je op de proefritmotoren rijden en het oefenhellingkie beklimmen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

Proefritten zijn bijna altijd in het voordeel van de verkoper, wat je eenmaal in je handen hebt koop je een stuk sneller :)

Jammer voor hun alleen is dat ik absoluut geen budget heb voor een nieuwe BMW op het moment. Ik ga dan ook geen proefritjes maken waarschijnlijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:06:
[...]

Na de overweldigende stilte naar aanleiding van mijn bovenstaande post, bij deze nog eens:
22 mei, vertrekpunt Waalre (net onder Eindhoven), 200km lang plezier en gezelligheid. Was vorig jaar zeer geslaagd, zoals Bommes bijvoorbeeld ook kan beamen. Er waren wel meer tweakers bij trouwens. Optioneel met afsluitende BBQ, maar dan moet je je wel op tijd aanmelden.

Daarnaast kreeg ik ook nog een andere toertocht door, georganiseerd vanuit Leende, door MTC d'n Blaospijp. Op 1 mei houden zijn hun BBQ rit. De BBQ is ook hier optioneel. Ik ken ze daar nog niet, dus ik heb er geen ervaring mee. Bij goed weer ga ik wel mee. Meer info: http://www.blaospijp.nl/index.php?page=bbq-rit

[...]

Misschien kunnen we een Tweakermeet/tocht op deze manier combineren? :)
Weinig centraal imho ;)

XXXVI

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:06:
[...]

Na de overweldigende stilte naar aanleiding van mijn bovenstaande post, bij deze nog eens:
22 mei, vertrekpunt Waalre (net onder Eindhoven), 200km lang plezier en gezelligheid. Was vorig jaar zeer geslaagd, zoals Bommes bijvoorbeeld ook kan beamen. Er waren wel meer tweakers bij trouwens. Optioneel met afsluitende BBQ, maar dan moet je je wel op tijd aanmelden.

Daarnaast kreeg ik ook nog een andere toertocht door, georganiseerd vanuit Leende, door MTC d'n Blaospijp. Op 1 mei houden zijn hun BBQ rit. De BBQ is ook hier optioneel. Ik ken ze daar nog niet, dus ik heb er geen ervaring mee. Bij goed weer ga ik wel mee. Meer info: http://www.blaospijp.nl/index.php?page=bbq-rit

[...]

Misschien kunnen we een Tweakermeet/tocht op deze manier combineren? :)
Ik vind het vorig jaar ook een erg leuke tocht, dit jaar kan ik niet helaas anders had ik zeker meer gereden.
Hee ouwe zuurpruim :( , had jij de lunch liever gratis gehad??
Vorig jaar was het 7,5 euro dacht ik. Met lunch, de rit zelf, koffie vooraf.
Niet echt een bedrag waarvan je failliet gaat lijkt mij ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Lichte afkeer van rijschool ritjes, sorry :> had niet gezien dat er lunch bij zat

Waalre is even ver als Friesland voor me :+

[ Voor 22% gewijzigd door Maegrim op 08-04-2016 07:01 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

matthewk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:47:
Ik twijfel. Moet ik geen clublid ofzo zijn? Ga jij?
Dit is hun enige open rit, dus iedereen is welkom. Bij goed weer ga ik mee, dus dat bepaal ik een paar dagen van tevoren.
Ik zeg ook niet dat _alle_ tweakers mee moeten. Deze toer is inderdaad wat meer geschikt voor de zuidelijke tweakende motorrijders, die normaal niet mee gaan omdat het startpunt al 2-3 uur rijden is.
Ik zal het zo zeggen: ik wil best met medetweakers rijden, en hiermee hoeven we niets meer te organiseren dan een bepaalde tijd in Waalre aanwezig te zijn. Lekker makkelijk toch?
Maegrim schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 06:59:
Lichte afkeer van rijschool ritjes, sorry :> had niet gezien dat er lunch bij zat

Waalre is even ver als Friesland voor me :+
Je krijgt de route van de rijschool op papier of GPS. Het is niet zo dat er een instructeur met intercom achter je gaat rijden om je te vertellen wanneer je links- of rechtsaf moet. :D :+ Dit is gewoon een rijschool met motorliefhebbers, meer niet. Vorig jaar reden er zelfs (oud-)leerlingen op een geleende motor mee, om zo direct wat ervaring op te doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/20743/7150594

Jammer dat BVA niet zelf verzendt en die koerierdienst van hun pokkeduur was. Anders kocht ik die tent leeg.

Consultant - Autogek

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

matthewk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:16:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/20743/7150594

Jammer dat BVA niet zelf verzendt en die koerierdienst van hun pokkeduur was. Anders kocht ik die tent leeg.
Het is wel een leenhelm... Ik zou zelf heel huiverig zijn om zoiets te kopen, geen idee wat daar allemaal mee gebeurd is.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Chakotay schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:17:
[...]

Het is wel een leenhelm... Ik zou zelf heel huiverig zijn om zoiets te kopen, geen idee wat daar allemaal mee gebeurd is.
Was meer om de veiling in zijn totaliteit te bekijken. Zelf wil ik de nolan n86 hebben en een n-com setje ^_^

Consultant - Autogek

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30

_Apache_

For life.

Bommes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:59:
* Bommes is een happy camper

Cheapass Bluetooth com setje van eBay was de vorige vakantie opgehouden met functioneren.
Enorme wolkbreuk en de wat mindere China kwaliteit gingen niet samen zeg maar.
Ik hoorde mijn vrouw alleen maar aan 1 kant (geen stereo meer) en zij hoorde mij helemaal niet meer.
Klikt als een perfecte huwelijksredder dus eigenlijk >:)

Maar wij willen elkaar wel kunnen horen en als ik solo rijd wil ik wel op beide oren muziek.
Dus setjes er af, soldeerbout opwarmen en eens kijken.
Bleek in mijn setje een kabeltje los geraakt en het microfoon kabeltje maakte kortsluiting (erg slechte halve krimpkous oplossing van uit China).
In het setje op mijn vrouw haar helm was eigenlijk niets mis.

Lang verhaal kort :
Het werkt weer. .. *O*
[afbeelding]

Weer een klusje van het lijstje. ..laat de vakantie maar komen. 8)

PS: Ja daar ligt een mitutoyo 7X loep, bommes zijn ogen worden slechter.. ;(
Heerlijk om je eigen probleempjes zo op te lossen. Zo waren mijn interphones er ook eens mee opgehouden, maar schoonwrijven met een droge doek en een pufje contactspray deed een wonder. Heerlijk simpel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Bizar ongeval :X

http://brabantn.ws/QXw

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

Verwijderd

GeeMoney schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:54:
[...]

Beide remmen werkten niet meer :S
Inderdaad een heel bijzonder verhaal :S

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Dat staat er niet.. ;)

Streetview: https://goo.gl/maps/28v6t6XWfBu

Geen fijn bochtje als je met 100 aankomt en remmen lukt niet.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:31:
[...]

Dat staat er niet.. ;)

Ik citeer:

Tegen de politie verklaarde hij dat hij met ongeveer honderd kilometer per uur over de Burgemeester Bechtweg reed, toen opeens zijn remmen niet meer werkten.

Ik lees meervoud en niet meer werkten :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

GeeMoney schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:38:
[...]

Ik citeer:

Tegen de politie verklaarde hij dat hij met ongeveer honderd kilometer per uur over de Burgemeester Bechtweg reed, toen opeens zijn remmen niet meer werkten.

Of zou hij gewoon niet de bocht in zijn gestuurd (fixation), gepanikeerd en gevlogen?

Kan natuurlijk ook

Consultant - Autogek

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Goed nieuws iig als je met een ambulance wordt afgevoerd, ipv de traumaheli.

iRacing Profiel

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

GeeMoney schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:38:
[...]

Ik citeer:

Dat kun je ook lezen als "beide voorremmen" (zie, ook meervoud :+ )
frankivo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:57:
Traumaheli's worden sowieso heel weinig gebruikt voor transport. Ze kunnen het wel maar er kleefden vziw meer nadelen dan voordelen aan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
frankivo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:57:
Er gaat bijna nooit een patient mee terug met de heli. Meestal doet de chirurg die met de heli komt zijn trucje en gaat dan mee met de patient in de ambu, of met de heli mee terug.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik dacht dat je als patient alleen in de heli meegaat als je dermate instabiel bent dat vervoer per ambulance niet verantwoord is. maw: bad news.

iRacing Profiel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MuddyMagical schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:24:
[...]

Ik zit in de week van 19 april op 8 minuten lopen van die Stanfords winkel in een hotel. Moet ik even langslopen?
Thanks for the offer! Erg aardig! :)

Zie dat de online Via Michelin ook de groene wegen bevat, dus dat gaat goed komen! d:)b

• tdw

tdw

Amai seg!

frankivo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:10:
Ik dacht dat je als patient alleen in de heli meegaat als je dermate instabiel bent dat vervoer per ambulance niet verantwoord is. maw: bad news.
https://www.umcg.nl/NL/UM...eren/Paginas/default.aspx
Het slachtoffer wordt meestal met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Een ambulance heeft meer ruimte dan de helikopter. Ook moet de helikopter zo snel mogelijk weer beschikbaar zijn voor het geval er ergens anders een ernstig ongeluk gebeurt. Als de patiënt niet snel genoeg met de ambulance in het ziekenhuis kan zijn, gaat de patiënt wel met de helikopter mee. Die vliegt heel snel naar het ziekenhuis. Bij alle vijftien ziekenhuizen kan de helikopter landen. De piloot weet waar dat kan: op een helidek of op een grasveld naast het ziekenhuis. In het ziekenhuis aangekomen nemen de mensen van het ziekenhuis het werk over. Het MMT gaat dan weer terug naar de thuisbasis, naar het Universitair Medisch Centrum Groningen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Morgenvroeg is het zover. Dan ga ik deze badboy

Afbeeldingslocatie: http://globalblender.com/website/bilder/temp/road-glide-special-2015-hd.jpg

Eens testen. Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Zoals ik al eerder aangaf ben ik altijd al een harley fan geweest, maar nu ik de cb500 x heb merk ik dat het betere bochtenwerk toch echt wel fijn vind. Een street 750 zou nog een leuke optie kunnen zijn, maar ik verwacht er niet HEEL veel van. Ik kijk er wel ontzettend naar uit!

Consultant - Autogek

Verwijderd

matthewk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:32:
Morgenvroeg is het zover. Dan ga ik deze badboy

[afbeelding]

Eens testen. Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Zoals ik al eerder aangaf ben ik altijd al een harley fan geweest, maar nu ik de cb500 x heb merk ik dat het betere bochtenwerk toch echt wel fijn vind. Een street 750 zou nog een leuke optie kunnen zijn, maar ik verwacht er niet HEEL veel van. Ik kijk er wel ontzettend naar uit!
Ach je kunt met een cruiser echt wel leuk bochtjes pakken maar dat hangt een beetje van het type cruiser af. Met bijv. een Harley SportSter 1200 kun je heel leuk bochtjes pakken.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:31:
[...]

Dat staat er niet.. ;)

blij zijn dat je gevonden bent, die weg is niet druk bezocht zeg maar (oisterwijkse baan)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Ik vermoed dat het hier toch om de beide voor remmen gaat. Dat zowel achter als voor er opeens mee stoppen terwijl dit 2 losse systemen zijn is nogal een extreem kleine kans.

Aangezien achter bij de meeste motoren iets van 20% van de totale remkracht is zal het wel voor geweest zijn. Als ik opeens alleen een achterrem zou hebben zou ik er bij een scherpe bocht waarvoor ik hard zou moeten remmen ook hard uitvliegen. De achterrem doet bij mij gewoon vrjiwel niets. Wel eens getest op een 80 weg met flink achter remmen om te zien wat het doet, zo weinig dat ik de achterrem nooit gebruik behalve op een helling bij een stoplicht.

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:21:
[...]

Ik vermoed dat het hier toch om de beide voor remmen gaat. Dat zowel achter als voor er opeens mee stoppen terwijl dit 2 losse systemen zijn is nogal een extreem kleine kans.

Aangezien achter bij de meeste motoren iets van 20% van de totale remkracht is zal het wel voor geweest zijn. Als ik opeens alleen een achterrem zou hebben zou ik er bij een scherpe bocht waarvoor ik hard zou moeten remmen ook hard uitvliegen. De achterrem doet bij mij gewoon vrjiwel niets. Wel eens getest op een 80 weg met flink achter remmen om te zien wat het doet, zo weinig dat ik de achterrem nooit gebruik behalve op een helling bij een stoplicht.
Ik gebruik de achterrem toch echt altijd als ik rem. Al is het alleen maar om de achterkant zoveel mogelijk op de grond te houden bij een mogelijke noodstop.

• PilatuS
  • Niet online
E2TK schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:54:
[...]

Ik gebruik de achterrem toch echt altijd als ik rem. Al is het alleen maar om de achterkant zoveel mogelijk op de grond te houden bij een mogelijke noodstop.
Als ik noodstop zou maken gaat er zoveel gewicht naar de voorkant dat de achterrem gebruiken alleen maar een groot risico is dat ie gaat blokkeren. Voor mij is de achterrem een handrem voor hellingen en verder niets.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik blijf het altijd lastig vinden om in te schatten hoe hard ik de achterrem kan gebruiken en voel ook pas laat aan dat het achterwiel al blokkeert. :/
Ik probeer me wel aan te leren om hem meer te gebruiken en er dus ook meer gevoel mee te krijgen, maar dat schiet nog niet echt op :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik probeer hem ook gewoon altijd te gebruiken. Waarom zou je dat niet doen?

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:03:
Ik probeer hem ook gewoon altijd te gebruiken. Waarom zou je dat niet doen?
Omdat de achterrem op mijn motor bijna niets doet waardoor ie vrijwel nutteloos is. En als je echt hard moet remmen is de achterrem gebruiken een groot risico op een blokkerend achterwiel. Dan consentreer ik mij liever op de voorrem die wel wat doet, dan op een achterrem die bij echt hard remmen bijna niets doet en een risico vormt.

Bij normaal remmen heb ik de achterrem al helemaal niet nodig. Voor is meer dan krachtig genoeg waardoor het voor mij geen nut heeft iets met achter te doen.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 09:33

Bergie

Lekker belangrijk...

ah, de periodieke wel-of-geen-achterrem-discussie :P

Yamaha MT-09

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:05:
[...]

Omdat de achterrem op mijn motor bijna niets doet waardoor ie vrijwel nutteloos is. En als je echt hard moet remmen is de achterrem gebruiken een groot risico op een blokkerend achterwiel. Dan consentreer ik mij liever op de voorrem die wel wat doet, dan op een achterrem die bij echt hard remmen bijna niets doet en een risico vormt.

Bij normaal remmen heb ik de achterrem al helemaal niet nodig. Voor is meer dan krachtig genoeg waardoor het voor mij geen nut heeft iets met achter te doen.
Dan zal je een sport-achtige motor hebben en heb je helemaal gelijk.

Bij die Harley een paar posts naar boven doet die achterrem juist wel weer heel veel.

Kortom het ligt aan de motor of het nut heeft :) Klaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit even te kijken naar het vergelijk tussen de Tomtom en Garmin modellen voor op de motor.
Vanwege de connectiviteit neigde ik heel erg naar de Garmin 595.
Maar als ik dit zo zie, werkt die bochtige route-functie niet echt lekker:

http://www.mrgps.nl/route...00-versus-garmin-zumo590/

Iemand ervaring met de definitieve versie van de software? Doet deze het beter dan de beta?

• tdw

tdw

Amai seg!

Jelte schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:40:
[...]

Bij die Harley een paar posts naar boven doet die achterrem juist wel weer heel veel.

Ik heb het op de lesmotor eens geprobeerd, maar die trok je voor prima de vering in als je op de achterrem stond. :+ Then again, die heeft ook combined ABS, zijn voor en achter dan niet gelinkt?

~ James May

• Maegrim
MikeyMan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:53:
Zit even te kijken naar het vergelijk tussen de Tomtom en Garmin modellen voor op de motor.

Iemand ervaring met de definitieve versie van de software? Doet deze het beter dan de beta?
Geen ervaring met de Rider400 of de Zumo 595, maar met de Zumo 390 en 590 vind ik de bochtige wegen-optie niets toevoegen. Met de Onroute kaart is het wat beter, maar ik gebruik zelf nog altijd kortste route :X

edit: omdat ie je constant over N-wegen stuurt inderdaad

[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 08-04-2016 17:30 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat ik weinig keuze heb. Kom er net achter dat de Tomtom geen hard-wired audio uitgang heeft. Das voor mij wel essentieel.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

B-Real schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:02:
Ik blijf het altijd lastig vinden om in te schatten hoe hard ik de achterrem kan gebruiken en voel ook pas laat aan dat het achterwiel al blokkeert. :/
Ik probeer me wel aan te leren om hem meer te gebruiken en er dus ook meer gevoel mee te krijgen, maar dat schiet nog niet echt op :P
Blokkerend achterwiel :p ABS jongens?
MikeyMan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:53:

Ik heb al een tijdje de rider 40. Prachtig ding. Werkt iets fijner als de zumo vind ik, maar inderdaad geen audio jack. Alles werkt via bluetooth.

Consultant - Autogek

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
matthewk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:46:
[...]

[...]

Ik heb al een tijdje de rider 40. Prachtig ding. Werkt iets fijner als de zumo vind ik, maar inderdaad geen audio jack. Alles werkt via bluetooth.
Puur uit interesse: is het dan mogelijk om die audio weer via je telefoon, en dus via in-ear oordopjes, af te spelen?

It's funny. But not ha-ha funny.

• Maegrim
Met aan zekerheid grenzende twijfel zeg ik nee :o

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:33:
Proefritten zijn bijna altijd in het voordeel van de verkoper, wat je eenmaal in je handen hebt koop je een stuk sneller :)

Jammer voor hun alleen is dat ik absoluut geen budget heb voor een nieuwe BMW op het moment. Ik ga dan ook geen proefritjes maken waarschijnlijk.
Het is inderdaad ook helemaal niet verstandig. Vorig jaar had ik het wilde plan opgevat om een GS te kopen en toen ben ik naar een dealer gegaan. Helemaal fout...voordat je het weet zie je een motor waar je verliefd op wordt en dan ben je verkocht...ehhh...is die motor verkocht. Die proefrit was niet eens nodig, maar ik had nog nooit op zo'n GS gereden eigenlijk. Die RT van me was een boxer van 2 of 3 generaties daarvoor. Dat blok van die GS (de laatste olie/luchtgekoelde) is zo'n wereld van verschil met dat gebakkie dat ik had.
En de nieuwste GS rijdt wéér heel anders (drive by wire enzo). Voorlopig nog steeds erg blij met mijn trekker!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jelte schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:40:
[...]

En ook aan je remtechniek, of misschien hoe hard je rijdt en of je op het allerlaatste moment remt. Soms rem ik alleen een beetje met de achterrem, maar meestel met de voorrem in combinatie met de achterrem. Maar ik heb ook zo'n combisysteem, dus dat is weer anders. Maar over het algemeen hoef je niet zo bang te zijn voor je achterrem. Hij zit erop, dus kun je 'm gebruiken. Een beetje leren doseren hoort ook bij de kunst van het motorrijden toch?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:12:
Wat is jullie ervaring met bandenspanningsmeters?

Ik kreeg laatst van Bas van Hyperpro op mijn donder dat de bandenspanning te laag was. Dat terwijl ik voor vertrek nog netjes 2.5 voor en 2.9 achter had gepompt.

Heb een hogedruk fietspomp met meter, maar die blijkt dus af te wijken.
Op basis van dit verhaal een carpoint digitale bandenspanningsmeter aangeschaft en de banden daarmee op spanning gezet. De analoge meter die ik had past namelijk niet tussen m'n motorwielen.

Gisteren aan de slag geweest met het oppompen van de autobanden, en de proef op de som genomen.

Wat blijkt; de fietspomp geeft tussen de 10 en 20% lager aan dan de carpoint meter, en de analoge meter zit daar weer tussenin. Waar moet ik nu vanuit gaan?

Toch maar weer een andere meter kopen met -misschien- weer andere resultaten?

Het maakt me voor mijn auto niet zo gek uit, maar voor de motor is het natuurlijk allemaal wel van belang.
Om mezelf even te quoten, vandaag de zomerbanden onder de auto laten zetten. Banden zijn door de kwikfit op 2.6 bar gezet, en mijn goedkope carpoint metertje komt daar met 2.55 goed bij in de buurt. Rest wat minder :P

Case closed wmb!

• B-Real
[...]

Ja goeie!
Heeft een GSX-R 600 uit 2007 dat eigenlijk :X

• Tylen
  • Laatst online: 22:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nee maar wel een slipperclutch ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tdw

tdw

Amai seg!

B-Real schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:06:
[...]

Ja goeie!
Heeft een GSX-R 600 uit 2007 dat eigenlijk :X
Brandt er een ABS lampje als je de motor op contact zet of vlak na het starten? Daar is je antwoord :P

~ James May

• matthewk

matthewk

Ubernoob

tdw schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:23:
[...]

Brandt er een ABS lampje als je de motor op contact zet of vlak na het starten? Daar is je antwoord :P
Volgens mij hebben ze dit zelfs pas vanaf 2010 8)7

Consultant - Autogek

• B-Real
Nooit op gelet eigenlijk en ook nooit gelezen dat mijn fiets het niet zou hebben, verbaasd me dan ook niet dat het er niet op zit wat dat betreft.
Vind het wel raar dat ABS in 2007 blijkbaar nog geen gemeengoed was in motorland.

@ Tylen, slipperclutch is zeker een voordeel maar helpt niets als ik te lomp op de achterrem stamp natuurlijk :p

• matthewk

matthewk

Ubernoob

B-Real schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:29:
Nooit op gelet eigenlijk en ook nooit gelezen dat mijn fiets het niet zou hebben, verbaasd me dan ook niet dat het er niet op zit wat dat betreft.
Vind het wel raar dat ABS in 2007 blijkbaar nog geen gemeengoed was in motorland.

@ Tylen, slipperclutch is zeker een voordeel maar helpt niets als ik te lomp op de achterrem stamp natuurlijk :p
Gixxer rijders zeiden toen altijd dat ze dat niet nodig hadden. Dat "echte motorrijders" wisten hoe ze moesten remmen zonder ABS. Ik zou niet zonder willen rijden. Veel veiliger gevoel en mijn motor remt ZEER goed met ABS. Lekker korte afstand

Consultant - Autogek

• tdw

tdw

Amai seg!

matthewk schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:32:
[...]

Gixxer rijders zeiden toen altijd dat ze dat niet nodig hadden. Dat "echte motorrijders" wisten hoe ze moesten remmen zonder ABS. Ik zou niet zonder willen rijden. Veel veiliger gevoel en mijn motor remt ZEER goed met ABS. Lekker korte afstand
Ik vond het nog vies tegenvallen. Als je de motor niet laat inveren maar 'm direct vol in de ABS hengst doe je er een stuk langer over dan wanneer je 'm wel rustig opbouwt en daarna de ABS laat ingrijpen. Spreekt natuurlijk voor zich, maar ABS is echt een lapmiddel. Als je het nodig hebt ben je eigenlijk al te laat :+

~ James May

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag nog m'n ABS nodig gehad.. :X

Vochtige rotonde en een auto voor me die ging remmen voor een fietser die nog lánger niet bij de oversteek was (fietser had voorrang) waar ik ff geen rekening mee gehouden had (dubbel-baans rotonde, zat me ook nog te concentreren op 't overige verkeer, of dat me niet van m'n sokken zou rijden enzo.. :+).

Wegens die remmende auto zelf ook redelijk acuut moeten remmen, niet eens heel erg hard.. Maar schuin + vochtig wegdek = ingrijpende ABS.

Stiekem toch best wel fijn dat je dan probleemloos tot stilstand komt i.p.v. dat je op je snuffert ligt :)

• Osiris
  • Niet online
[...]

Kwestie van te enthousiast voor een rotonde terugschakelen en remmen op de motor.. Had juist ervoor wat gas bijgegeven om wat auto's voorbij te gaan en moest daarna vrij fors afremmen.. En als je achterwiel "blokkeert" vanwege 't terugschakelen, dan doet je ABS daar niet zo veel tegen :P Al was het wel combi van terugschakelen + remmen met de remmetjes, dus wellicht probeerde de ABS wel íets, maarja..

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 08-04-2016 23:10 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Osiris schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:10:
[...]

Kwestie van te enthousiast voor een rotonde terugschakelen en remmen op de motor.. Had juist ervoor wat gas bijgegeven om wat auto's voorbij te gaan en moest daarna vrij fors afremmen.. En als je achterwiel "blokkeert" vanwege 't terugschakelen, dan doet je ABS daar niet zo veel tegen :P Al was het wel combi van terugschakelen + remmen met de remmetjes, dus wellicht probeerde de ABS wel íets, maarja..
Daar is een slipper clutch dan weer goed voor :D

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:39
Snelste sta je nog altijd stil door net hard genoeg te remmen tot het punt dat de ABS net niet moet ingrijpen.

Never ever financial advice...

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Donkoking schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:24:
Iemand die naar Ten Kate Pitstopdag 2016 gaat van het weekend?
Jap morgen is even een kijkje nemen :Y

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kazzzdafke schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:28:
Snelste sta je nog altijd stil door net hard genoeg te remmen tot het punt dat de ABS net niet moet ingrijpen.
Succes op straat na een schrik reactie op lijnen, onder een hellingshoek, putdeksels etc. En dan moet je op een droge weg je achterwiel los laten komen.

Imho net zo een geval als de broer van de bakker zijn oude buurman die geen gordel droeg en daardoor uit de auto werd geslingerd en een enorm zwaar ongeval daardoor overleefde.

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 09-04-2016 03:18 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Osiris schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:07:
Vandaag nog m'n ABS nodig gehad.. :X

Vochtige rotonde en een auto voor me die ging remmen voor een fietser die nog lánger niet bij de oversteek was (fietser had voorrang) waar ik ff geen rekening mee gehouden had (dubbel-baans rotonde, zat me ook nog te concentreren op 't overige verkeer, of dat me niet van m'n sokken zou rijden enzo.. :+).

Wegens die remmende auto zelf ook redelijk acuut moeten remmen, niet eens heel erg hard.. Maar schuin + vochtig wegdek = ingrijpende ABS.

Stiekem toch best wel fijn dat je dan probleemloos tot stilstand komt i.p.v. dat je op je snuffert ligt :)
Pas wel op met vertrouwen op abs als je afgeschuind bent... Niet alle motorabs gaat daar lekker mee om.

Sowieso gaan de verschillende merken er heel anders mee om. Met de laatste vro moesten we in de regen met abs remmen. Ik kwam met mijn VFR steeds samen met een BMW uit. Hoewel het gewicht redelijk gelijk op ging, stond ik constant meters eerder stil.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GoldenSample schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 03:16:
[...]

Succes op straat na een schrik reactie op lijnen, onder een hellingshoek, putdeksels etc. En dan moet je op een droge weg je achterwiel los laten komen.

Imho net zo een geval als de broer van de bakker zijn oude buurman die geen gordel droeg en daardoor uit de auto werd geslingerd en een enorm zwaar ongeval daardoor overleefde.
Nou ja, hij heeft wel gelijk. ABS is dan ook niet bedoeld om de remweg te verkorten, maar om te voorkomen dat je onderuit gaat. En dat wordt weer sterk beïnvloed door de factoren die jij noemt.

Ik heb de abs ook wel eens nodig gehad op een stuk nieuw asfalt. Ik remde af voor een kruising, maar die was zo glad dat ik er gewoon overheen gleed. Daar viel niet op te remmen. Ik was echt blij met de abs, anders had ik me net zo makkelijk onderuit geremd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Osiris
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:07:
[...]

Pas wel op met vertrouwen op abs als je afgeschuind bent... Niet alle motorabs gaat daar lekker mee om.

Sowieso gaan de verschillende merken er heel anders mee om. Met de laatste vro moesten we in de regen met abs remmen. Ik kwam met mijn VFR steeds samen met een BMW uit. Hoewel het gewicht redelijk gelijk op ging, stond ik constant meters eerder stil.
Erop vertrouwen? Nooit! Blij dat 'ie d'r op zit? Heel erg ;)

Blijkbaar monteert Honda goeie ABSen op hun CBF's en VFR's :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Inderdaad: ABS is geen superrem, maar bedoeld om controle te houden over het voertuig bij hard remmen. Je kunt dus nog steeds blijven sturen (met de motor iets lastiger onder zwaar remmen) terwijl je volop remt. Het is dus geen gegeven dat je met ABS eerder stil staat.

Echter, ABS wordt de laatste jaren steeds beter, waardoor het steeds moeilijker wordt voor een mens om dat te evenaren met het voetje/handje. MIjn eerste BMW had ook ABS, maar daar had je niet veel aan. De wielen blokkeerden nog steeds, maar dan hakkelend. Maar zoals het op de nieuwste GS zit waarop in in Hechlingen reed, kon ik gewoon een steile helling (grindachtige ondergrond) af rijden in de regen en remmen. Geen centje pijn, hij greep heel af en toe in, maar zonder dat je daar last van hebt of de motor instabiel wordt.
Op die motor is het geheel van traction control, (bochten) ABS, drive by wire en de overkoepelende drive modes een factor. Dit maakt het rijden op welke ondergrond dan ook (behalve los zand en diepe modder, waar je de ABS en traction control uit moet zetten) zeer veilig en voorspelbaar. Dat laatste is wel het belangrijkste voor de rijder.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Donkoking schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:24:
Iemand die naar Ten Kate Pitstopdag 2016 gaat van het weekend?
Yes, straks die kant ff op :)

[Signature]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:39
GoldenSample schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 03:16:
[...]

Net even langer nadenken voor je een antwoord geeft :)

Never ever financial advice...

• tdw

tdw

Amai seg!

kazzzdafke schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:15:
[...]

Net even langer nadenken voor je een antwoord geeft :)
Heeft GoldenSample ongelijk dan?

~ James May

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Nou ook ik kan mij na een half jaar een motor te hebben melden als iemand wiens motor ze hebben geprobeerd te stelen..

Mijn motor staat voor ons appartementgebouw met 2 ketting en schijfremsloten vast aan een gezamenlijke brievenbus van het gehele gebouw. Deze kast is enorm groot en zwaar, en hangt aan twee stalen pijpen van 40cm doorsnee aan een muur vast. Om beide zat een ketting. Ze hebben dus de hele kast losgehaald en op de grond gezet, 1 langere ketting hebben ze om de pijp los kunnen schuiven, de kortere gelukkig niet waardoor ik mijn motor nog heb, maar dat ze zoveel moeite hebben gedaan hiervoor kan ik echt niet inkomen...

Ik heb de brievenbuskast met 2 buren op moeten tillen om de motor, die er nog half onder stond, onder vandaan te krijgen. Gelukkig rustte de kast op een betonnen pijler van het gebouw, anders was het hele gevaarte namelijk ook nog eens op mijn motor terecht gekomen :(

Ben echt enorm pissig dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven en blijkbaar zelfs zoveel moeite ondernemen om een motor te stelen :(

• PilatuS
  • Niet online
bolleh schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:33:
Nou ook ik kan mij na een half jaar een motor te hebben melden als iemand wiens motor ze hebben geprobeerd te stelen..
Gelukkig is ie er nog zeg. Met maar 1 slot was ie dus weg geweest.

Helaas is het niet anders als je een motor hebt die wat waard is. Om die reden heb ik een oude gare scooter waarmee ik naar de stad ga en die ik overal neer kan zetten zonder dat er iets mee gebeurt. Ding rijd perfect maar de kappen hangen aan elkaar met tape en het ding ziet er niet uit. Niemand wil dit ding jatten omdat ie nog geen 200 euro gaat opbrengen. Mijn motor op dezelfde plekken neerzetten op dezelfde tijden is gewoon een garantie dat er iets mee gebeurt.

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:53:
[...]

Gelukkig is ie er nog zeg. Met maar 1 slot was ie dus weg geweest.

Helaas is het niet anders als je een motor hebt die wat waard is. Om die reden heb ik een oude gare scooter waarmee ik naar de stad ga en die ik overal neer kan zetten zonder dat er iets mee gebeurt. Ding rijd perfect maar de kappen hangen aan elkaar met tape en het ding ziet er niet uit. Niemand wil dit ding jatten omdat ie nog geen 200 euro gaat opbrengen. Mijn motor op dezelfde plekken neerzetten op dezelfde tijden is gewoon een garantie dat er iets mee gebeurt.
Waar heb jij je motor dan staan? :?

~ James May

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Nou, na mijn rijbewijs 3 maanden te hebben dacht ik ook eens: Laat ik mijn SZR660 ff neerleggen. Kombocht A1 op bij Baarn. Pak hem netjes met 80-90, olievlekje recht in mijn lijn, te laat door. Voorwiel weg en daar gleed ik. Blij dat er nog een stuk gras zat.

Schade valt gelukkig mee. Kap rechts iets verder gebarsten en wat meer krassen. Ruitje stukje afgebroken en uitlaat wat erger bekrast (gelukkig zelfde kant waar al valschade van vorige eigenaar was). Enkel een nieuw knipperlicht nodig rechtsvoor. Glaasje in 40.000 stukjes en lampje defect. Pak geen ernstige schade opgelopen. Geen scheurtjes oid te zien, Leer enkel wat lichte schuurplekjes.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:53:
[...]
Helaas is het niet anders als je een motor hebt die wat waard is. Om die reden heb ik een oude gare scooter waarmee ik naar de stad ga en die ik overal neer kan zetten zonder dat er iets mee gebeurt.
En een Yamaha Tenere 600 uit 1987 is wél wat waard dan? Die hebben ze van mij toen ook gejat uit een pakhuis. Ze hebben er zelfs een electrische fiets (die veel meer waard was) ervoor opzij gezet.
Dat was gewoon een gevalletje joyriding denk ik. Later hebben we 'm weer teruggevonden. Ding is niet echt veel waard, zeker niet op de helersmarkt. En voor onderdelen hebben ze het ook niet gedaan, anders had ik 'm niet teruggehad. En zo bijzonder zijn die dingen niet dat er een lucratieve markt is voor gestolen Tenere onderdelen.

Niets is veilig voor een dief. Je kent hun motivatie niet.

• Maegrim
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:06:
Nou, na mijn rijbewijs 3 maanden te hebben dacht ik ook eens: Laat ik mijn SZR660 ff neerleggen. Kombocht A1 op bij Baarn.
Ik zal aan je denken tijdens m'n volgende rit naar het werk :>

[ Voor 66% gewijzigd door Maegrim op 09-04-2016 14:14 ]

• Osiris
  • Niet online
Balen joh :( Gelukkig valt de schade mee en heb je zelf niets :)

Begin deze week lag de vluchtstrook van de kombocht A27 -> A28 ook vól met olie.. :X Ook nog eens vochtig weer, dus ideale combinatie.. :X Heb 't maar rustig aangedaan en maar hopen dat er verder niets op de rijbaan lag..

Verwijderd

Osiris schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:22:
[...]

Erop vertrouwen? Nooit! Blij dat 'ie d'r op zit? Heel erg ;)

Blijkbaar monteert Honda goeie ABSen op hun CBF's en VFR's :)
Helemaal eens!
En rij zelf een Kawa Z750 uit 2007 met abs.
Nog maar 1x de grens van ABS echt opgezocht. Verder hoef ik praktisch nooit echt hard te remmen want als je maar goed genoeg vooruit kijkt en goede inschatting maakt heb ik mijn remmen alleen in de laatste 10 meter nodig. Puur op de motor zelf remmen doet bij mij voor 90% het meeste (wel met de achterrem licht ingedrukt zodat het remlicht brand anders heb je zo een blinde kip achterop zitten).

Als brommer rijder 1x aangereden destijds en daarvan leer je 1 ding verwacht altijd het onverwachte van automobilisten en kijk zover als mogelijk voor je uit. Zorg dat je bij stoplicht altijd vlot weg ben om zo een gat te slaan ten opzichte van het overige verkeer en rij gewoon lekker door.

• DragonSlayer666
Maegrim schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:13:
[...]

Ik zal aan je denken tijdens m'n volgende rit naar het werk :>
Jij doet die bocht ook regelmatig begrijp ik?

• DragonSlayer666
Osiris schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:13:

Begin deze week lag de vluchtstrook van de kombocht A27 -> A28 ook vól met olie.. :X Ook nog eens vochtig weer, dus ideale combinatie.. :X Heb 't maar rustig aangedaan en maar hopen dat er verder niets op de rijbaan lag..
Nee gelukkig niet inderdaad. Wel zonde van de motor. Maar die kant had toch al schade, die ik nu wat erger heb gemaakt. Enkel beetje zo'n brandende "pijn" in mijn rechterknie.

• Maegrim
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:44:
[...]

Jij doet die bocht ook regelmatig begrijp ik?
Meestal met de auto ;) ook al pak ik af en toe de motor, ligt aan het weer.

Fotootje van de motor?

• DragonSlayer666
Maegrim schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:32:
[...]

Meestal met de auto ;) ook al pak ik af en toe de motor, ligt aan het weer.

Fotootje van de motor?
Fotootje van de goede kant en voor de crash :P
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/10zrfae.jpg

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:32:
[...]

Waar heb jij je motor dan staan? :?
In een afgesloten garage met de motor vast aan een muuranker.

Tuurlijk kan ie ook daar gejat worden, maar in de stad durf ik de motor echt niet neer te zetten als ik hem niet kan zien. Niet alleen voor diefstal maar ook tegen de gemiddelde dronken idioot die er even op wil zitten of voor de lol even er even tegenaan schopt.
mphilipp schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:13:
[...]

En een Yamaha Tenere 600 uit 1987 is wél wat waard dan? Die hebben ze van mij toen ook gejat uit een pakhuis. Ze hebben er zelfs een electrische fiets (die veel meer waard was) ervoor opzij gezet.
Dat was gewoon een gevalletje joyriding denk ik. Later hebben we 'm weer teruggevonden. Ding is niet echt veel waard, zeker niet op de helersmarkt. En voor onderdelen hebben ze het ook niet gedaan, anders had ik 'm niet teruggehad. En zo bijzonder zijn die dingen niet dat er een lucratieve markt is voor gestolen Tenere onderdelen.

Niets is veilig voor een dief. Je kent hun motivatie niet.
Ik denk dat de meeste motoren gejat worden voor het geld wat de motor opbrengt. Ik denk dat joyriding zoals bij jou niet de grootste reden is. Daarom loop je met een dure motor ook meer risico.

[ Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2016 16:01 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:13:

Dat zijn de ergste :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
Vandaag heb ik uitgevonden dat ik tot ongeveer 150 km/u een Porsche 911 Carrera S bij kan houden. :+

Ik reed op een rood licht af, vlak voor de start van de snelweg bij Haarlem. Normaal kruip ik altijd naar voren, maar nu stond er alleen een busje en een Porsche. Ik dacht: we gaan het meemaken... Zie ik het spoilertje omhoog komen. :9 Alright, alright... Licht gaat op groen, en er komt me een gebrul uit die wagen! Brrroop, weg - launch control gaf hem een goed voordeel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 09-04-2016 16:55 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• PilatuS
  • Niet online
Nero22 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:54:
Vandaag heb ik uitgevonden dat ik tot ongeveer 150 km/u een Porsche 911 Carrera S bij kan houden. :+

Ik reed op een rood licht af, vlak voor de start van de snelweg bij Haarlem. Normaal kruip ik altijd naar voren, maar nu stond er alleen een busje en een Porsche. Ik dacht: we gaan het meemaken... Zie ik het spoilertje omhoog komen. :9 Alright, alright... Licht gaat op groen, en er komt me een gebrul uit die wagen! Brrroop, weg - launch control gaf hem een goed voordeel. :P
Leuk is dat :)

Kwam van de week nog 2 Duitsers in een 3 serie BMW cabrio tegen die bij het stoplicht wel zin hadden. Beetje toeren en geluid maken bij het stoplicht, dus ik denk ik speel wel mee. Helaas mag je er maar 50, maar tot de 50 natuurlijk makkelijk gewonnen. Bij de 50 hield ik in en kwamen ze met een rotgang voorbij zetten. Geen idee wat voor een blok in de auto zat.

Helaas net op de Posbank nog een idioot tegen gekomen die het een goed idee vond om in een blinde bocht een paar wielrenners in te gaan halen en daarbij grotendeels op mijn weghelft komt. Ik snap niet hoe je het in je hoofd kan halen om in een bocht te gokken of er wel of niets iets van de andere kant aankomt. Wat mij betreft rijbewijs inleveren en nooit meer terug krijgen. Het is gewoon gokken of het goed gaat of niet. Met de motor kon ik er nog wel langs, een auto was er vol op geknalt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:58:
[...]
Ik denk dat de meeste motoren gejat worden voor het geld wat de motor opbrengt. Ik denk dat joyriding zoals bij jou niet de grootste reden is. Daarom loop je met een dure motor ook meer risico.
Dat denk ik ook. Het rare is dat al mijn motoren hier gewoon voor de deur staan en die Tenere achter slot en grendel...

Ik woon in het centrum en nog eens aan een doorgaande weg. Misschien is dat wel de reden dat er nog nooit wat gebeurd is. Je loopt best wel kans dat iemand je ziet klooien aan die motor. Aan de andere kant: midden in de nacht is het in het pittoreske Gorinchem doodstil op straat...
Ik weet het ook niet. Van een vriend van me hebben ze nu al 2x zijn motor gejat (hij is nota bene rechter!). Ze stonden wel binnen in een stalling maar dat is ook niet veilig.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

steveman

Comfortabel ten onder

Met een topless koekblikje op vakantie in Sardinië nu, maar toch gisteren bijna op een motor gezeten :S

Behoorlijke groep GS-ers zagen we eerder al rijden, maar dit maal kwamen we ze tegen toen wij berg af reden en zij de berg op kwamen racen. Vooraf: Ik reed met gepaste snelheid met verlichting aan op, heel saai, mijn weghelft.

De eerste twee komen spookrijdend de bocht door en reageren naar mijn beleving wat laat op mijn aanwezigheid. Hiertoe verlaag ik mijn snelheid nog meer, en ga gewaarschuwd verder (terecht denkende dat de groep beduidend groter was dan twee stuks).

En even later volgt daar de achterhoede, opeenvolgend steeds verder spookrijdend totdat ik gewoon volledig tot stilstand moet komen. De ultieme motorrijdnerd van de groep heb ik met m'n claxon weer op z'n eigen weghelft moeten krijgen. Hij keek serieus naar beneden naar z'n stuur toen ie de bocht om kwam!

Hoe de NEUK heeft hij het zo ver de berg op gered?!

Geen wonder dat er overal bloemstukjes in de berm staan hier :+ (maar waarom de kogelgaten in bijna alle verkeersborden?)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:32:
[...]

Dat denk ik ook. Het rare is dat al mijn motoren hier gewoon voor de deur staan en die Tenere achter slot en grendel...

Ik woon in het centrum en nog eens aan een doorgaande weg. Misschien is dat wel de reden dat er nog nooit wat gebeurd is. Je loopt best wel kans dat iemand je ziet klooien aan die motor. Aan de andere kant: midden in de nacht is het in het pittoreske Gorinchem doodstil op straat...
Ik weet het ook niet. Van een vriend van me hebben ze nu al 2x zijn motor gejat (hij is nota bene rechter!). Ze stonden wel binnen in een stalling maar dat is ook niet veilig.
Een stalling is ook neit alles. Ik heb de mijne nu , samen met nog iemand, In een soort 24-uurs toezicht box staan. 60e per maand pp. maar we ldroog, verwarmd, licht, stroom etc. En brand en inbraak beveiliging incl een mannetje aanwezig.

And it goes BRAAAAAPP!

• bakvis
  • Laatst online: 30-11 16:42

bakvis

Tweakers.Nerd

Dubbel verwennen vandaag na het jaarlijkse onderhoud!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12986935_1037098793023116_9196664213996296724_n.jpg?oh=be53d0cff601894f3b8d0057ccd2705c&oe=57864568

Mijn Specs

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou nou nou gaat weer prima hier

-GSXR een nieuwe achterband, ook even olie en filters gewisseld. Achter schokbreker ook wat vettig -> Lek :( Mag ook wel na 54.000km en wat hopjes van drempels af
-GSXR stuurslot halfgaar, werkt nu weer aardig na wat graphied, maar wou soms daardoor niet aan
-KTM koper beld een uur van te voren af
-Maatje belde me dinsdag dat hij een bon binnen had van ons ritje samen onlangs van 70 te hard inclusief correctie. Ik heb tot heden gelukkig niets ontvangen maar ik zat op zijn foto verderop in beeld naast een andere motor. Zijn kenteken was nauwelijks leesbaar, de mijne is smerig dus hopelijk bespaard dit een hoop ellende :(

Positief nieuws, lekker gereden een gebruike schokbreker a 80,- besteld.

En eventueel ook met een lekker deuntje:

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 09-04-2016 18:57 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tering, 70 te hard is een beste. :X Schokbreker gelijk vervangen voor een hyperpro of een wp of noem maar iets?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Als jij er voor reed kan het zijn dat jij een dagvaarding krijgt. Volgens mij doen ze het t/m 70 per uur af met een transactie en daar boven ben je 'de lul'. Het valt dan tevens onder strafrecht.

Als het meer dan 100% te hard is ten opzichte van de snelheid die je mag rijden op die weg, dan mogen ze ook nog je motor in beslag nemen. Dus bij 160 op een 80-weg. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of dit alleen bij heterdaad is of ook als je geflitst wordt.

Boodschap: Te hard rijden doen we allemaal wel eens, zeker op de motor. Maar let héél goed op hoeveel je te hard rijdt. :+

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja hij heeft een brief thuis om in te vullen wie de bestuurder was. Dit is hoe dan ook strafrecht.

Asus Zenbook i7 256gb

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee er komt weer een orginele onder. Volgend jaar de gehele motor maar vervangen :+

Asus Zenbook i7 256gb

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Harley road glide heel snel na testrit teruggebracht. Niet mijn ding. Log, niet leuk in de bochten. Wel ontzettend luxe, met zelfs een knop voor de uitlaat luider te laten klinken haha. Maar neen, voor mij is het nog geen cruiser tijd

Consultant - Autogek

• Olaf van der Spek
  • Niet online
200 waar je 130 mocht of 100 waar je 30 mocht? ;)

Sowieso ouch

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel leuk om eens te proberen mathewk! :)

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:49:
200 waar je 130 mocht of 100 waar je 30 mocht? ;)

Sowieso ouch
Reken maar op een 60 of 80km/u weg. Dat zijn toch de wegen waar de gemiddelde motorrijder lol aan heeft. Helaas zijn alle dijken bij mij in de omgeving nu allemaal 60 geworden. Ook steeds meer 80 wegen zijn 60 aan het worden. Dan is 50 te hard niet zo moeilijk om te halen. Genoeg stukken waar 120km/u niet eens gevaarlijk is waar ik rij, maar helaas mag je er toch maar 60.

De laatste tijd hou ik mij op die stukken maar wat in. Gewoon met een leuke snelheid door de bochten om op de recht stukken iets van 70 of 80 te rijden. Heb al een keer een boete gehad van 48 te hard en een paar maanden daarvoor 32 te hard. Dan nog een keer 30+ is ook rijbewijs weg. Ook de bankrekening vond het niet zo leuk :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rurhsee het zelfde, allemaal 50 en 70 geworden en daar worden heel wat jongens gepakt. Ik zie het rondom Eindhoven ook meer en meer, en richtig Nijmegen dat er veel verboden zijn voor motorrijders. Erg jammer. :(

• Osiris
  • Niet online
Tja, als d'r malloten zijn die met 140 km/h langs de nietsvermoedende fietsende bejaarden knallen.. Dan verpest je 't wel enigszins voor de rijders die ook van bochtjes houden, maar 't wél fatsoenlijk doen.

Racen doe je maar op 't circuit.

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 09-04-2016 20:07 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Rechte weg 80 kmh, smiddags koud. Even vlot naar huis

Asus Zenbook i7 256gb

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

matthewk schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:47:
Harley road glide heel snel na testrit teruggebracht. Niet mijn ding. Log, niet leuk in de bochten.
Ik heb ook een HD proefrit geboekt. Maar niet met de intentie om er ooit een te kopen. Ik zag die actie op FB dat je dan meedingt naar een reis naar keuze met een vriend op een HD. Leek me wel geinig. Ik heb de grootste mofo gekozen. Een of andere glide nogwat. In 2000 heb ik er een stukje de Route66 (ja, ik weet het...) op gereden. Road Glide Classic oid. Rijdt op zich wel leuk, maar je moet geen haast hebben. Mijn BMW rijdt lekkerder... :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Hey dat is leuk, ik heb ook maar mijzelf ingeschreven voor die HD proefrit, altijd al eens op een Electra Glide willen rijden maar helaas... Dan maar een street glide :P.

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist maar weer een circuit dagje op Lelystad geboekt. Zondag 8 mei op het Politie Circuit. Hopen dat het weer een beetje meezit.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ah dan ben ik er ook, via motorcircuittraining?

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Ja.

Vorig jaar 2x met Vado gegaan, maar die doen dit jaar niets. Verder blijft er niet echt wat over. Leuk dat iemand anders van hier er ook naar toe gaat. Ik heb mij ingeschreven in groep 2, beperkte circuit ervaring, zit jij toevallig ook in die groep, of toch in groep 3 ?
Pagina: 1 ... 50 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.