Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.046 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:33:
Zojuist maar weer een circuit dagje op Lelystad geboekt. Zondag 8 mei op het Politie Circuit. Hopen dat het weer een beetje meezit.
Even nieuwsgierig, wat kost zo'n grapje? En is het ook aan te raden voor iemand die net sinds 4 weken actief rijd? En hoeveel feedback krijg je? (wil het liefste zoveel mogelijk leren)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:29:
[...]

Even nieuwsgierig, wat kost zo'n grapje? En is het ook aan te raden voor iemand die net sinds 4 weken actief rijd? En hoeveel feedback krijg je? (wil het liefste zoveel mogelijk leren)
89 euro voor 4x 15 minuten rijden.

Ook voor beginners is het prima te doen. Ze hebben 3 groepen van langzaam naar middel en snel. Als je in langzaam gaat zitten is het zelfs voor net je rijbewijs hebben geen probleem. Zolang je maar niet boven je kunnen gaat rijden.

Vorige keer met Vado niet echt heel veel info gekregen. Nu met Motorcircuittraining is dat mogelijk anders. Weet niet wat hun doen aangezien ik voor het eerst met deze organisatie ga.

Als je dit gaat doen zou ik je wel sterk aanraden om niet naar Midland te gaan maar naar het Politie Circuit. Midland is meer een kartbaan met hele krappe langzame bochten. Het Politie Circuit heeft meer langere bochten wat fijner rijd. Ook is het asfalt daar erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:56:
[...]
De laatste tijd hou ik mij op die stukken maar wat in. Gewoon met een leuke snelheid door de bochten om op de recht stukken iets van 70 of 80 te rijden. Heb al een keer een boete gehad van 48 te hard en een paar maanden daarvoor 32 te hard. Dan nog een keer 30+ is ook rijbewijs weg. Ook de bankrekening vond het niet zo leuk :P
Advies: koop gewoon een 300 of 400 cc supersport motortje in plaats van zo'n pk monster ;)

ZXR400 is wel een leuke klassieker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:39:
[...]

Advies: koop gewoon een 300 of 400 cc supersport motortje in plaats van zo'n pk monster ;)

ZXR400 is wel een leuke klassieker :)

[video]
Ik heb de motor niet voor het vermogen :) Daarom heb ik ook een RC8 en geen RC8R. Die extra 30 pk's boeien mij ook niet.

Waarom heb ik de motor dan wel ? Vind het een enorm mooi ding om te zien. Zit voor mijn 1.98 enorm lekker. Ik denk niet dat er een andere supersport is die beter zit. Ligt in de bochten als een trein op de rails.

Die ZXR400 is wel leuk om lekker te gassen inderdaad. Helaas met mijn lengte zal ik er geen 100km mee kunnen rijden zonder pijn te hebben aan de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja ik heb de snelste groep aangevinkt met veel circuit ervaring. We gaan binnendoor er naar toe. De jongen die meerijdt is ook te zien in dat filmpje dat hij bij Groningen tijdens het rijden op de openbare weg constant kneedowns maakt :+

Vroeger ging ik altijd met motoport lwd en als voorrijder bertus folkertsma dat was echt top.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:38:
Ja ik heb de snelste groep aangevinkt met veel circuit ervaring. We gaan binnendoor er naar toe. De jongen die meerijdt is ook te zien in dat filmpje dat hij bij Groningen tijdens het rijden op de openbare weg constant kneedowns maakt :+

Vroeger ging ik altijd met motoport lwd en als voorrijder bertus folkertsma dat was echt top.
Misschien kan ik nog een groep hoger rijden en in de snelste groep komen. Weet niet wat het tempo van de 2e groep is.

Bij Vado was er alleen langzaam en snel. Toen in langzaam was wat te langzaam, maar snel was weer te snel voor mij op dat moment. Wel een aantal kneedowns gemaakt maar niet constant bij iedere bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:32:
Ik woon in het centrum en nog eens aan een doorgaande weg. Misschien is dat wel de reden dat er nog nooit wat gebeurd is. Je loopt best wel kans dat iemand je ziet klooien aan die motor. Aan de andere kant: midden in de nacht is het in het pittoreske Gorinchem doodstil op straat...
Ik denk dat dat nog vies tegenvalt. Ik heb regelmatig mijn eigen fiets gestolen van een drukke boulevard met volle terassen zonder dat er een haan naar kraaide. Als het eruit ziet alsof je weet wat je doet laten ze je vaak wel met rust.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
tdw schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:06:
[...] mijn eigen fiets gestolen [...]
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Achterin de auto laden zonder sleutels te gebruiken omdat ik die kwijt was / de ketting eraf gelazerd was / noem maar op

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zodra de monster in elkaar zit ga ik ook eens een dagje politie boeken. Geinig lekker het monstertje aftrappen voor weinig geld :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:36:
[...]
89 euro voor 4x 15 minuten rijden.
Dan is €160 voor de hele dag op Assen niet zo slecht dus. Dat kost nl die cursusdag die ik bij Duursma geboekt heb. Hij doet dat samen met Hennie Lentink van CRT Holland.

Dit is het programma:
In de ochtend krijg je intensieve training op het oefencircuit, dat naast de MotoGP track ligt. Door de veel kleinere afmetingen van dit circuit kan je instructeur je verrichtingen goed volgen en ook meteen feedback geven. Terwijl de ene groep zijn rondjes draait, staat de andere groep naast de baan zodat je instructeur aan de hand van de verrichtingen van de andere groep op de baan zijn uitleg kan geven.
De groepen wisselen elkaar steeds af, zodat er voldoende rustmomenten zijn. Je zult merken dat die rustmomenten echt nodig zijn, circuit rijden is topsport!
Na de lunch mag je je opgedane kennis en vaardigheden in de praktijk brengen op de MotoGP track! Uiteraard wordt je ook hier door je instructeur begeleid.

Tijden
Je wordt om 7.45 uur verwacht bij de ingang van de Juniortrack, het programma eindigt om plm. 17.00 uur.
Routebeschrijving volgt na inschrijving.

Je rijd 8 sessies van 12 minuten op de TT Junior Track plus 2 sessies van 20 minuten op de MotoGP Track.
Ik hoop dat er op die dag ook weer zo'n circuitfotograaf aanwezig is om een mooie actiefoto van me te maken als ik het ronderecord van Rossi verbrijzel... :+
[edit]
Ik lees net op de site van CRT dat er op elke circuittraining van hen een fotograaf en een filmer aanwezig is. Leuk!

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 10-04-2016 10:33 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat dat nog vies tegenvalt. Ik heb regelmatig mijn eigen fiets gestolen van een drukke boulevard met volle terassen zonder dat er een haan naar kraaide. Als het eruit ziet alsof je weet wat je doet laten ze je vaak wel met rust.
Ja, maar dat is een drukke boulevard die niet weten van wie welke motor is. Hier in de straat weet iedereen wel dat dat mijn motor is. Maar ik weet wat je bedoelt. Ik heb het ook nog nooit uitgeprobeerd natuurlijk. Feit blijft wel dat hier al 16 jaar een motor voor de deur staat en toen ik er een in dat pakhuis neer ging zeten, werd ie prompt gejat. You tell me...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag arriveert mijn nieuwe aanwinst.

Dus Maandag een afspraak maken waneer ik kan op komen halen (werk in ploegen, probeer woendag vrij te krijgen zodat mijn weekend eerder begint)

kan echt niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Gister ouwe opoe die ik was aan het inhalen, wou opeens naar links afslaan zonder pinker of iets. Kijken niks. Wat zou ik toch graag NU al zelfrijdende wagens willen hebben. Ouderen zijn niet meer gemaakt om auto te rijden, vooral in de drukte van tegenwoordig... Ben er met de schrik vanaf gekomen door uit te wijken naar het veldje met mijn all-road 8) 8) 8)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
matthewk schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:10:
Gister ouwe opoe die ik was aan het inhalen, wou opeens naar links afslaan zonder pinker of iets. Kijken niks. Wat zou ik toch graag NU al zelfrijdende wagens willen hebben. Ouderen zijn niet meer gemaakt om auto te rijden, vooral in de drukte van tegenwoordig... Ben er met de schrik vanaf gekomen door uit te wijken naar het veldje met mijn all-road 8) 8) 8)
Vraag blijft natuurlijk ook hoe handig het is om in te gaan halen waar men blijkbaar linksaf kan slaan... De discussie over ouderen in het verkeer daar gelaten, er zijn dus blijkbaar meer mensen met een beperkter inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

fredkroket schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:13:
[...]

Vraag blijft natuurlijk ook hoe handig het is om in te gaan halen waar men blijkbaar linksaf kan slaan... De discussie over ouderen in het verkeer daar gelaten, er zijn dus blijkbaar meer mensen met een beperkter inzicht.
Als je geen richtingsaanwijzer aan doet moet je niet gaan afslaan. Punt. Maar ze wilden dus afslaan / oversteken om de auto daar in de berm te zetten denk ik. Want er was geen weg ;) Ergo, gevalletje hoort niet thuis in het verkeer. Overigens is het overgrote deel van de motorongelukken die ik ken te wijten aan niet-oplettende ouderen; Door het rood rijden, uitrijden zonder goed te kijken... Helaas had ik er ook bijna mee te maken gehad. De zelfrijdende auto zal een zegen zijn, zowel voor de ouderen als voor ons.

En er zijn zeker meer mensen met een beperkt inzicht. Ook daarvoor zou de zelfrijdende auto een zegen zijn, maar ouderen veroorzaken denk ik toch het meeste ongevallen (ook autoongevallen) door dit soort slechte grapjes van onoplettendheid / don't care-moment. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door matthewk op 10-04-2016 14:28 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:12:
[...]

Dan is €160 voor de hele dag op Assen niet zo slecht dus. Dat kost nl die cursusdag die ik bij Duursma geboekt heb. Hij doet dat samen met Hennie Lentink van CRT Holland.
Is zeker geen slechte deal. Alleen jammer dat het maar 2x 20 minuten op de echte baan is. Dat TT Junior Track is toch meer een kartbaan zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een van de speakers in mijn headset is kapot. Mooi moment om ze allebei te vervangen door exemplaren die iets meer geluid produceren, iemand nog tips? Ik zoek dus gewoon losse units die ik aan de bestaande headset kan solderen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb die exercitie ook weleens gedaan. Bracht weinig helaas
Was volgens mij toen een baehr speaker op mijn imc setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier vandaag de brommer ook maar eens voor het eerst sinds een (ruim) half jaar weer aan de buitenlucht laten snuffelen. Begon uiteraard vol goede moed met goed weer én een goed humeur + een volle tank en de rest van de motor technisch op orde.......

Mezelf helemaal in't pak gehesen + helm en handschoenen aan..... "KLIKKERRDEKLIKKLIK" deed 't start relais en daar bleef 't bij :o

Een uurtje aan de lader gehangen en toen nogmaals een poging ondernomen (met nog steeds een goed humeur) en we konden weer verder. Na 20 meter, bij het uitrijden van de straat, was het achterwiel al van plan om me buitenom voorbij te komen in de eerste bocht..... Toch maar weer even rustig wennen aan het vermogen, dus :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Je rijdt een half jaar niet, hebt je motor niet aan de druppel lader en bent verbaasd dat hij niet start?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of het het wel waard is om op je 18e een motorrijbewijs te halen omdat je beperkt bent tot 125 cc en 15 pK. (A1 rijbewijs)
Na wat zoekwerk was ik er al achter gekomen dat veel van deze motoren niet eens de 130 kilometer per uur halen. Beetje zonde als je met motor nog niet mee kan met het verkeer.
Natuurlijk kan je zodra je 20 bent wel voor A2 gaan, maar dat kost natuurlijk weer wat extra's. Zelfde geld voor het A-rijbewijs zodra je 22 bent.

Er zijn wel leuke motors voor A1, maar daar hangt dan ook weer meteen een prijskaartje aan.
http://www.ktm.com/tr/supersport/rc-125/

Wat vinden jullie hiervan? Is het nuttig om op je achtiende op motorrijles te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

130Km/h is vaak al véél te snel, ook voor de berijder, op de leukere stuurweggetjes .... Op de snelweg heb je met zo'n apparaat wel wat moeite met snel inhalen maar je kunt er wel gewoon normaal mee meekomen met het overige verkeer.

Ervaring opdoen is juist met zo'n apparaat het leukste wat er is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheAncientDovah schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:49:
Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of het het wel waard is om op je 18e een motorrijbewijs te halen omdat je beperkt bent tot 125 cc en 15 pK. (A1 rijbewijs)
Na wat zoekwerk was ik er al achter gekomen dat veel van deze motoren niet eens de 130 kilometer per uur halen. Beetje zonde als je met motor nog niet mee kan met het verkeer.
Natuurlijk kan je zodra je 20 bent wel voor A2 gaan, maar dat kost natuurlijk weer wat extra's. Zelfde geld voor het A-rijbewijs zodra je 22 bent.

Er zijn wel leuke motors voor A1, maar daar hangt dan ook weer meteen een prijskaartje aan.

Wat vinden jullie hiervan? Is het nuttig om op je achtiende op motorrijles te gaan?
Ik heb dat wel gedaan maar ik had dan ook nog het 25kw stelsel waarbij je na 2 jaar gewoon vol vermogen kreeg.

Helaas is de afbreuk aan het motorijbewijs in volle gang en dit zal waarschijnlijk nooit stoppen.

je mag geloof ik alleen geen rijles hebben met je 20jaar voor A2, als je geen A1 rijbewijs hebt.
Anders moet je geloof ik ouder zijn voordat je uberhaupt mag gaan lessen of zoiets sulligs.

-edit-
Moest het even googlen:
Soort motor Miminumleeftijd rijles Nodig voor rijles Soort rijbewijs
Middelzware motor 20 jaar (tot 24 jaar) Minimaal 2 jaar rijbewijs A1 (lichte motor) Rijbewijs A2
Middelzware motor 24 jaar G een eisen Rijbewijs A2

nevermind, verkeerd gelezen.
Tja ze zou moeten wachten tot je 20ste... maar tja,.. 125cc zijn niet zo duur en het is nog altijd beter dan helemaal niets

Plus Yamaha maakt echt een gave beginner tegenwoordig
http://www.yamaha-motor.e.../supersport/yzf-r125.aspx
(plus yamaha is het meest betrouwbare merk dat er is)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Voor de meeste motorrijders is het leuke van rijden om bochten te pakken. Dat kan prima op een leuke dijk met zo'n fiets. Of je dan 15PK hebt of 115PK boeit niet eens zo heel veel. Iedere dag woon/werk op de snelweg schiet niet echt op met zo'n fiets, maar lekker door de bochten gaan kan er prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Moet je eigenlijk nog wel rijles volgen voor A2 en A als je A1 al hebt gehaald?

Het lijkt mij een ervaringskwestie waarbij het motorrijden opzich en de techniek niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
TheAncientDovah schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:58:
Moet je eigenlijk nog wel rijles volgen voor A2 en A als je A1 al hebt gehaald?

Het lijkt mij een ervaringskwestie waarbij het motorrijden opzich en de techniek niet veranderd.
Dacht dat je alleen het AVD dan moest herhalen met bijbehorende 'zwaardere' motor, met extra lessen aanbevolen. Alleen AVD al vind ik een dure grap :/

[ Voor 4% gewijzigd door Martin op 10-04-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

Ik zou wachten en dan voor A2 gaan, zo'n A1 brommer lijkt me persoonlijk niks. Ik heb zelf nog 25kW gereden toen dat de regel was en dat hield al niet echt over, 15kW lijkt me te weinig om nog lekker te kunnen rijden. Bovendien zijn die A1 dingen volgens mij ook erg klein allemaal een zit je daar niet erg comfortabel op als je wat langer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

Ik heb 2 jaar op een A1 motor gereden, en heb nu een A2 motor. Voor de binnenwegen is het erg leuk tot max 80KM per uur daarna mis je gewoon vermogen. Eigenlijk moet je het zien als een snelle brommer. Licht en erg wendbaar, maar totaal niet te vergelijken met een A2 of A motor, dat zijn echt motoren ipv snelle brommers.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12
matthewk schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:16:
[...]

Als je geen richtingsaanwijzer aan doet moet je niet gaan afslaan. Punt. Maar ze wilden dus afslaan / oversteken om de auto daar in de berm te zetten denk ik. Want er was geen weg ;) Ergo, gevalletje hoort niet thuis in het verkeer. Overigens is het overgrote deel van de motorongelukken die ik ken te wijten aan niet-oplettende ouderen; Door het rood rijden, uitrijden zonder goed te kijken... Helaas had ik er ook bijna mee te maken gehad. De zelfrijdende auto zal een zegen zijn, zowel voor de ouderen als voor ons.

En er zijn zeker meer mensen met een beperkt inzicht. Ook daarvoor zou de zelfrijdende auto een zegen zijn, maar ouderen veroorzaken denk ik toch het meeste ongevallen (ook autoongevallen) door dit soort slechte grapjes van onoplettendheid / don't care-moment. 8)7
Dat is wel naar als er geen afslagmogelijkheid is, daarom hang ik vaak even in de spiegel... Maar voorkomen doe je alleen door niet in te halen ;) Inhalen bij afslagmogelijkheden doe ik sowieso nooit.

Vandaag een paar oudere bestuurders die langzamer gingen rijden met knipperlicht naar rechts zodat ik makkelijker kon inhalen :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik merk dat ik op de snelweg regelmatig gebruik maak van m'n acceleratievermogen om uit onhandige of gevaarlijke posities te bewegen. Met een (geknepen) A2 motor is dat nog redelijk te doen maar ik moet er echt niet aan denken om met een A1 de snelweg op te gaan. Ik denk dat je dat inderdaad meer moet zien als een snelle brommer.
Tijdens het lessen ook een keer op een fabrieks-af A2 motor gezeten maar daar was echt geen fuck aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:21
Martin schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:04:
[...]

Dacht dat je alleen het AVD dan moest herhalen met bijbehorende 'zwaardere' motor, met extra lessen aanbevolen. Alleen AVD al vind ik een dure grap :/
Klopt, "alleen" AVD examen. Maar dan komen daar op het examen nog even halve draai, langzaam rijden, en een stop-opdracht bij. Dan zijn die paar extra lesjes wel handig. Al met al toch zo'n €300-€400.

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 10-04-2016 18:36 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nero22 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:35:
[...]

Klopt, "alleen" AVD examen. Maar dan komen daar op het examen nog even halve draai, langzaam rijden, en een stop-opdracht bij. Dan zijn die paar extra lesjes wel handig. Al met al toch zo'n €300-€400.
En natuurlijk ook om je CBR-techniek weer wat op te frissen (kijken enzo) :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

matthewk schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:10:
Gister ouwe opoe die ik was aan het inhalen, wou opeens naar links afslaan zonder pinker of iets.
Ehhh...haalde jij dan in vlak voor/op een kruising?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

mphilipp schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:14:
[...]

Ehhh...haalde jij dan in vlak voor/op een kruising?
Nee, oude opoe wilde 'm gewoon links in de berm parkeren

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zag het idd even verderop staan.

Niet handig, dan verwacht je het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joolee schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:34:
Ik merk dat ik op de snelweg regelmatig gebruik maak van m'n acceleratievermogen om uit onhandige of gevaarlijke posities te bewegen. Met een (geknepen) A2 motor is dat nog redelijk te doen maar ik moet er echt niet aan denken om met een A1 de snelweg op te gaan. Ik denk dat je dat inderdaad meer moet zien als een snelle brommer.
Tijdens het lessen ook een keer op een fabrieks-af A2 motor gezeten maar daar was echt geen fuck aan.
Dat is inderdaad wel 1 van de prettige zaken, even snel een situatie kunnen vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:32:
[...]

Dat is inderdaad wel 1 van de prettige zaken, even snel een situatie kunnen vermijden
Als je er aan gewend bent geraakt om jezelf met (te) véél vermogen te moeten "redden" uit bepaalde situaties dan zit je (IMHO) écht op een verkeerde fiets.

Met een fiets welke "genoeg" vermogen heeft om mee te kunnen met het verkeer zou je jezelf dus in lastige situaties gaan brengen doordat je verwacht dat een ander minder "snel" is (en JIJ dus niet goed op gelet hebt óf hoeft op te letten in bepaalde situaties)?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-04-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wimmel_1 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:39:
[...]

Als je er aan gewend bent geraakt om jezelf met (te) véél vermogen te moeten "redden" uit bepaalde situaties dan zit je (IMHO) écht op een verkeerde fiets.

Met een fiets welke "genoeg" vermogen heeft om mee te kunnen met het verkeer zou je jezelf dus in lastige situaties gaan brengen doordat je verwacht dat een ander minder "snel" is?
Ik bedoel dat als je op de snelweg met 140 even snel iemand wil inhalen omdat je twijfelt aan hun competentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:41:
[...]

Ik bedoel dat als je op de snelweg met 140 even snel iemand wil inhalen omdat je twijfelt aan hun competentie
Precies. Moet zeggen dat ik dit zelf ook wel prettig vind. Of bijvoorbeeld op de invoerstrook even snel voor een vrachtwagen kunnen komen. Dan is het wel fijn om een bak vermogen te hebben zonder moeilijk te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klopt (voor beide :Y ), maar als je wéét dat je motor dát vermogen ontbeerd dan ga je vanzelf heel anders rijden en laat je die "streken" ook automagisch achterwege :P

M'n auto heeft 210PK/420Nm .... En toch rijd ik er in de regel érg rustig mee op de rechter baan (met een verbruik van 4,5L/100Km) en word ik door Renault Twingo's / Suzuki Alto's voorbij gestoven alsof ik een 0.9L 3 Cilinder onder de kap heb liggen :+

De gedachte alléén dat ik wat gas bij kán geven (en vaak automatisch een bumperklever op m'n voorbumper ga treffen) is voldoende ...

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-04-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben hoe dan ook vrij gas-happy op de Suzuki. Die kriebels als hij los komt zijn erg fijn O+

Op de BMW heb ik dat niet zo. Maar die gaat ook niet zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Vandaag bij een open dag van mijn oude rijschool een proefritje kunnen doen op een KTM 1290 Super Adventure.

Belachelijk krachtige fiets met iets van 160pk, maar heel licht en makkelijk hanteerbaar. Ook de elektronica doet enorm zijn best om alles onder controle te houden.

Gaaf ding! Maar mijn Varadero is ook nog leuk ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:10:
Vandaag bij een open dag van mijn oude rijschool een proefritje kunnen doen op een KTM 1290 Super Adventure.

Belachelijk krachtige fiets met iets van 160pk, maar heel licht en makkelijk hanteerbaar. Ook de elektronica doet enorm zijn best om alles onder controle te houden.

Gaaf ding! Maar mijn Varadero is ook nog leuk ;)
varadero is anders wel effe een slag andere motor.

zeker kwa gewicht en vermogen ;)

ga je mogelijk de overstap maken naar de koning van de allroads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:34:
[...]

varadero is anders wel effe een slag andere motor.

zeker kwa gewicht en vermogen ;)

ga je mogelijk de overstap maken naar de koning van de allroads?
Nee, ik heb de Varadero net. En eigenlijk, toen ik daarna weer op mijn eigen motor stapte, ik vond het het prijsverschil niet waard. Als deze op is ga ik zeker eens kijken, maar met mijn rijstijl gebruik ik dat vermogen simpelweg zelden.

Maar als ik een midlifecrisis had en teveel geld op de bank... Dan zou ik het wel weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag met een paar mannen en vrouwen van het LRT (Limburg RacingTeam, niet dat er veel geracet wordt maar het moest een naam hebben) de eifel onveilig gemaakt. Heerlijk gestuurd, nieuwe mensen leren kennen, veel gelachen en veel gezelligheid. Wat is motorrijden toch mooi. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:50:
Klopt (voor beide :Y ), maar als je wéét dat je motor dát vermogen ontbeerd dan ga je vanzelf heel anders rijden en laat je die "streken" ook automagisch achterwege :P
Nou ja dat dus als ik met de Vespa de snelweg op draai is het bij 120 echte gps kilometers ook wel een heel eind op. Dan moet de wind niet op de kop staan trouwens anders houd het nog eerder op.. ;(

Evengoed je gaat dan wel anders rijden, misschien helpt het dat ik al jaren in camper rond rijd die de stroomlijn hebben van een gemiddelde blokhut en het vermogen van een opgefokte grasmaaier 8)
Je anticipeert wat meer, blijft wat meer rechts hangen echter als het me te langzaam gaat prak ik het ding er ook gewoon op de linkerbaan tussen en kan er nog net ingehaald worden.
Met de camper ben ik wel eens meer dan eens terug er achter gemoeten omdat ik de inhaal actie niet kon afmaken (ineens een heuvel, windvlaag of wat dan ook). Dat is me met de Vespa nog niet gebeurd.
Wel wordt ik altijd erg vaag aan gekeken op de snelweg door de meeste automobilisten.

1 keer mee gemaakt dat ik ingehaald werd, en voor me ging meneer op de rem staan en als een dolle naar de parallel weg wijzend.. Denk dat hij me voor een brommer aanzag.. :P :9 :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:16

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:38:
[...]

1 keer mee gemaakt dat ik ingehaald werd, en voor me ging meneer op de rem staan en als een dolle naar de parallel weg wijzend.. Denk dat hij me voor een brommer aanzag.. :P :9 :F
Was het geen Tweaker die je aan het pesten was? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, Vespa's op de snelweg, één keer gezien, maar zag d'r echt níet uit _O- Nou ja, zag er vooral levensgevaarlijk uit, kan me niet voorstellen dat die dingen er echt helemaal qua techniek geschikt voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12
[...]
Dat was denk ik goed bedoeld advies :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vandaag weer wat km's erop gezet (1e ritje na de schuiver). Versnellingen gingen extreem stroef en neutraal bijna onmogelijk te bereiken. Een aantal vriendelijke motorrijders hebben even me even geholpen, bleek mijn clutchcable veel te los te zitten, oeps. Ben toch wel extreem blij dat motorrijders zo meedenkend en aardig zijn, echt een andere wereld tov de gemiddelde auto bestuurder die het geen hol boeit |:( (niemand die ook maar op of om keek toen ik mijn schuiver maakte, reden zeker 20 auto's langs me heen...

On another note, weet er iemand een site oid waar je leuke motorroutes kan vinden? Of weet iemand leuke motorroutes in omgeving Baarn(Utrecht)? Weg over Anna's Hoeve is leuk, maar na die vandaag 10x gepakt te hebben om zelfvertrouwen weer op te bouwen wordt hij ook wat saai :P.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Beetje dom wijzen terwijl je het verschil tussen een brommer en motorkenteken niet eens weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

Osiris schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:50:
Ja, Vespa's op de snelweg, één keer gezien, maar zag d'r echt níet uit _O- Nou ja, zag er vooral levensgevaarlijk uit, kan me niet voorstellen dat die dingen er echt helemaal qua techniek geschikt voor zijn...
Tja levensgevaarlijk..?? Echt stabiel is het niet voornamelijk door de 12inch wieltjes.
Zelfde blok 250cc in de Piaggio Beverly loopt een heel struk harder.
120 is nog wel te doen, kan ik uit de wind aanpikken en gaat het richting de 130 dan wordt het al flink wat spannender.. :P
ephymerous schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:52:
[...]

Dat was denk ik goed bedoeld advies :>
Ik blijf ook meestal uit de buurt van de snelweg echter werkte ik toen een half jaartje in Schijndel en ik woon in Eindhoven. Dat was nog niet eens 10 minuten snelweg. Dat was goed te doen, zeker in de spits als het toch te druk is om hard te rijden.
PilatuS schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:00:
[...]

Beetje dom wijzen terwijl je het verschil tussen een brommer en motorkenteken niet eens weet 8)7
Je zult ze de kost moeten geven die ineens heel raar beginnen te doen als ze bijvoorbeeld ingehaald worden door mij.
Meestal resulteert dat in bumperkleven of terug inhalen. Ook als ik bij het verkeerslicht naar voren kruip dan wordt het 9 op 10 ineens een stoplicht sprintje omdat ze niet willen dat "die brommer" sneller weg is.
Binnen de bebouwde kom lukt ze dat meestal niet, 0 naar 70 a 80 is met de variomaat goed te doen zeg maar >:) geen schakel verlies, kleine wieltjes en lichte rolletjes in de variomaat is een succes voor rap sprinten.
En nee zeker niet zo snel als een normale motor naar ik heb dan ook maar 23pk. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:00:
[...]

Ach, dat heb je met een ekte brommert natuurlijk ook.
Afbeeldingslocatie: https://www.verkeersborden.com/image/verkeersbordenproducts/g12a.jpg
Hier moet je op het fietspad

Afbeeldingslocatie: https://vvn.nl/sites/default/files/G11_0.gif
Hier moet je op de rijbaan.

Zo vaak dat ze lopen te duwen op 60 km wegen... (Terecht ook, ik word er ook helemaal schijtleip van, niet dat ik er wat aan kan doen verder) :(

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:16:
[...]

Ach, dat heb je met een ekte brommert natuurlijk ook.
[afbeelding]
Hier moet je op het fietspad

[afbeelding]
Hier moet je op de rijbaan.

Zo vaak dat ze lopen te duwen op 60 km wegen... (Terecht ook, ik word er ook helemaal schijtleip van, niet dat ik er wat aan kan doen verder) :(
Met een brommer moet je op een 60 weg toch altijd op het fietspad ? Op de rijbaan is toch tot max 50km/u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:55:
On another note, weet er iemand een site oid waar je leuke motorroutes kan vinden? Of weet iemand leuke motorroutes in omgeving Baarn(Utrecht)? Weg over Anna's Hoeve is leuk, maar na die vandaag 10x gepakt te hebben om zelfvertrouwen weer op te bouwen wordt hij ook wat saai :P.
http://www.motoplus.nl/toeren/rondje-hilversum/

http://www.motoplus.nl/toeren/toerroute-van-februari/

http://www.motoplus.nl/toeren/toeren-in-flevoland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:20:
[...]

Met een brommer moet je op een 60 weg toch altijd op het fietspad ? Op de rijbaan is toch tot max 50km/u ?
https://www.rijksoverheid...ilig-rijden-op-de-brommer

Je mag niet op een fietspad, dus waar moet je dan heen?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Topicstarter
Daarstraks reed er een geweldige GS voor me.

De klassieke zijkoffers en topkoffers voor zo'n fiets, maar ...
Hij had z'n topkoffer geel geverfd en een grote sticker van Jupiler erop (die op de bierbakken plakken).

Zo dus

Afbeeldingslocatie: http://www.vanvugtverhuur.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/2/4/24jupiler.jpg

:D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:43:
[...]

Zodra de snelheid op de rijbaan hoger ligt dan 50 zou je op het fietspad moeten en zou er ook een bord moeten staan dat het fietspad voor zowel brommers als fieters is.

Ik ken geen 60 of hoger wegen waar er geen bord staat dat je op het fietspad moet, vandaar mijn vraag.

Ik ben zelfs een keer staande gehouden toen ik op een 60 weg reed met de brommer. Was bult af en er zat niets achter mij.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 10-04-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:10:
[...]

Zodra de snelheid op de rijbaan hoger ligt dan 50 zou je op het fietspad moeten en zou er ook een bord moeten staan dat het fietspad voor zowel brommers als fieters is.

Ik ken geen 60 of hoger wegen waar er geen bord staat dat je op het fietspad moet, vandaar mijn vraag.

Ik ben zelfs een keer staande gehouden toen ik op een 60 weg reed met de brommer. Was bult af en er zat niets achter mij.
Bij mij is er dus wel een. Die zal daar ongetwijfeld per ongeluk staan maarja.. Hij staat er wel :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 03:29

Arrogant

S.F.W.

tdw schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:43:
[...]

Verkeersregels brommer
Alle verkeersregels voor brommers staan in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
-->
Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

Kom ik hier als atheïstische republikein (of republikeinse atheïst) weer mooi mee weg. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DragonSlayer666 schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:55:
Ik ben een groot fan van de Tanktastochten. Ooit zaten die in dat ANWB motorblaadje, uit het pre-gps tijdperk. Die heeft een held, Leon Stolk, allemaal zitten digitaliseren. Dus nu kun je die routes rijden met je GPSje, dus niet meer met een beschrijving op je tank geplakt zoals vroegâh...

De 'oude' TankTasTochten kun je hier vinden: http://www.leonstolk.nl/ttt.zip
De ANWB maakt nog steeds nieuwe TTT, maar dna voor GPS. Hier zijn die te vinden.

btw: Ibood heeft twee motor-aanbiedingen vandaag: een WD-40 pakket en een actioncam met een hoop accesoires. Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen!

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die WD-40 spullen zijn volgens mij bij "Kranenbroek" hier in de regio ook al altijd tegen die prijs te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nog mensen die een kijkje hebben genomen bij de landelijke motordagen op het TT circuit afgelopen weekend?

Ik vond het er verbazend rustig en ondanks dat ik me niet ingeschreven had kon ik gewoon nog een sessie mee doen in de tourklasse.
Eerst wel even getwijfeld, maar het tempo zag er vanaf de zijkant goed uit en ik had er al een paar circuittrainingen met de auto op zitten (niet op Assen) waardoor ik wist wat ik kon verwachten.

Binnen een rondje was ik het groepje achter de instructeur echter al kwijt (alle deelnemers hadden er al drie sessies op zitten die dag), dus ik heb maar een rondje lang de lijnen af kunnen kijken en de eerst twee rondjes gingen dan ook niet zo vlot. Daarna lekker in eigen tempo m'n ding gedaan en heerlijk genoten. Ik gok dat ik aan het eind het tempo best had kunnen bij, maar dat is dan voor een volgende keer. Het was lekker in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 14:57
Volgende week wil ik mijn K75 brat laten spuiten, echter ben ik er nog niet helemaal uit welke kleur het gaat worden. Iemand suggesties? Ik ben op dit moment aan het twijfelen over het standaard zwart of mat wit.
Zelf lijkt mij mat wit erg mooi, maar dan is nog steeds de vraag: welk mat wit?

De motor waar het om gaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13130229/BMW%20K75/Topic/IMG_0579.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Grrr, zou er zaterdag iemand komen voor de zx-7r, komt die kerel gewoon niet opdagen. Zo irritant; dat marktplaats volk :( Ook niet een tijd willen afspreken maar alleen 's middags roepen. Dus zit je daar de hele middag een beetje rekening mee te houden.

Leuke was wel dat ik er voor het eerst in een jaar weer eens een stukje op heb gereden (wilde even zeker weten dat de remmen etc nog goed waren); is toch heel wat anders dan de MT-09 die ik nu heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Bergie op 11-04-2016 09:55 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thoit

Ik zou kiezen voor

Ralnummer: RAL 7021
Kleurnaam: Zwartgrijs

Past wel bij zo'n duitse motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Thoit schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:43:
Volgende week wil ik mijn K75 brat laten spuiten, echter ben ik er nog niet helemaal uit welke kleur het gaat worden. Iemand suggesties? Ik ben op dit moment aan het twijfelen over het standaard zwart of mat wit.

[afbeelding]
Valt me op dat je kentekenplaat wel erg schuin hangt. Mag dat?

Hier prachtig weer vandaag, dus weer op de motor naar het werk. Vandaag zeker vroeger weg van het werk en een extra rondje touren. Laat die zomer maar komen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tipje voor degenen die naar Duitsland rijden: In Duitsland MOET je koplamp aan zijn. Ook als je startproblemen hebt en daarom de koplamp maar even uit zet (en om de dynamo te ontlasten een stukje zonder rijdt), kun je een boete krijgen. Afgelopen weekend weliswaar alleen een waarschuwingsboete van 10 euro, die dan ook veel opluchting en hilariteit oplevert, maar doe er je voordeel mee. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:59:
[...]

Valt me op dat je kentekenplaat wel erg schuin hangt. Mag dat?
Nee, bij iets als een TT-bezoek, of andere grote controle ben je nat met zoiets :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Catch 50
of
Chase 50

Naar de hellingshoek op een streetbike. Dat lijken mij wel leuke namen om op een homemade bike te zetten. Chase vind ik lekker bekken. Beetje filosofie erachter is om tot op 't randje te gaan.

Icon 1000 heeft ook 1000 in de naam, dus waarom nite :p

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:12:
Tipje voor degenen die naar Duitsland rijden: In Duitsland MOET je koplamp aan zijn. Ook als je startproblemen hebt en daarom de koplamp maar even uit zet (en om de dynamo te ontlasten een stukje zonder rijdt), kun je een boete krijgen. Afgelopen weekend weliswaar alleen een waarschuwingsboete van 10 euro, die dan ook veel opluchting en hilariteit oplevert, maar doe er je voordeel mee. :P
Als motorrijder neem ik aan?
Auto's zie ik regelmatig zonder lichten rijden hier in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In welk topic zitten wij? :P

Ja, als motorrijder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:49

[afbeelding]
Mooie K75 heb je Thoit! Ik zou eerlijk gezegd niet voor mat wit gaan om twee redenen, ten eerste is het lastig te spuiten, onderhouden en ten tweede denk ik dat het snel op zo een oude Politiefiets kleur gaat lijken na een aantal keer poetsen (door de microkrassen veranderd het van mat naar plat half glimmend unikleur). Metallic zwart zou de fiets dan beter staan maar dat is mijn mening.

Ik heb laatst ook al het kuipwerk van mijn K75S laten spuiten in Ferarri Nero :).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1HVxUOK.jpg

Wat je kan doen is gewoon autos googlen waarbij je de kleur mooi vind en dan de kleur daarvan opzoeken. 2K Autolakken zijn makkelijk verkrijgbaar, relatief goedkoop en enorm robuust.

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 11-04-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:02

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:12:
Opzich geen slechte zaak, vergroot de zichtbaarheid aanzienlijk. Ik kan zelfs mijn verlichting niet meer aanzetten, motor aan = dimlicht aan. Alleen contact = stadslicht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij is het zelfs contact = dimlicht. Bij een zwakkere accu misschien niet zo'n handige designkeuze, maar het is dus ook geen optie om zonder licht te rijden. Er zijn overigens meer landen waar die verplichting geldt, maar gisteren werd er dus eentje uit de groep gehaald, terwijl we eerst dachten dat we allemaal aan de kant zouden moeten om het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:53:
Bij mij is het zelfs contact = dimlicht. Bij een zwakkere accu misschien niet zo'n handige designkeuze, maar het is dus ook geen optie om zonder licht te rijden. Er zijn overigens meer landen waar die verplichting geldt, maar gisteren werd er dus eentje uit de groep gehaald, terwijl we eerst dachten dat we allemaal aan de kant zouden moeten om het een of ander.
Van mij mag er een europese regel komen dat niet-oldtimer auto's gewoon altijd met hun licht op moeten rijden. Doen mensen dat niet, dan meteen een boete. Zou een logische veiligheidsregel zijn i.v.m. zichtbaarheid. Maar logica verwachten ipv snelheidsboetes is tegenwoordig erg optimistisch gedacht _O-

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:24:
In welk topic zitten wij? :P

Ja, als motorrijder. ;)
Hèhè, ik vraag maar. :)

Ik kan mijn dimlicht niet eens uitzetten (VTR Firestorm). Bij het starten een korte onderbreking, maar anders altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Same here :)

Als ik de lamp uit wil zetten moet ik de stekker loshalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:55:
[...]

Van mij mag er een europese regel komen dat niet-oldtimer auto's gewoon altijd met hun licht op moeten rijden. Doen mensen dat niet, dan meteen een boete. Zou een logische veiligheidsregel zijn i.v.m. zichtbaarheid. Maar logica verwachten ipv snelheidsboetes is tegenwoordig erg optimistisch gedacht _O-
Als algemene verkeersdeelnemer ben ik het met je eens, inclusief het handhaven op defecte verlichting! Moderne auto's hebben sowieso al heel veel dagrijverlichting, dus die voldoen al automatisch daaraan.

Als motorrijder echter, vind ik het wel fijn er iets meer uit te springen tussen al die andere koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 14:57
cyntax schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:30:
[...]

Mooie K75 heb je Thoit! Ik zou eerlijk gezegd niet voor mat wit gaan om twee redenen, ten eerste is het lastig te spuiten, onderhouden en ten tweede denk ik dat het snel op zo een oude Politiefiets kleur gaat lijken na een aantal keer poetsen (door de microkrassen veranderd het van mat naar plat half glimmend unikleur). Metallic zwart zou de fiets dan beter staan maar dat is mijn mening.

Ik heb laatst ook al het kuipwerk van mijn K75S laten spuiten in Ferarri Nero :).
[afbeelding]

Wat je kan doen is gewoon autos googlen waarbij je de kleur mooi vind en dan de kleur daarvan opzoeken. 2K Autolakken zijn makkelijk verkrijgbaar, relatief goedkoop en enorm robuust.
Dankje. Dat lastig spuiten maakt niet uit, want ik laat het doen door een spuiter. Zwart zat ik ook aan te denken, dat is die origineel ook. Weet alleen niet of ik dat te saai vind voor zo'n motor.

De kleur van een S1000RR of wat Ducati heeft vind ik wel erg mooi. Denk niet dat die daarmee veel op een Politie motor gaat lijken.

Ik ga nog eens wat autolakken bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:58:
[...]

Als algemene verkeersdeelnemer ben ik het met je eens, inclusief het handhaven op defecte verlichting! Moderne auto's hebben sowieso al heel veel dagrijverlichting, dus die voldoen al automatisch daaraan.

Als motorrijder echter, vind ik het wel fijn er iets meer uit te springen tussen al die andere koplampen.
In de auto wordt het allemaal automatisch geregeld inderdaad.
Op de motor vind ik het wel fijn dat ik altijd goed zichtbaar ben.
Lampen staan zelfs een fractie te hoog want 1 op de 300 automobilisten seint wel eens. Ik laat ze mooi staan, want dat betekend dat ik in elk geval opval en aangezien ik alleen bij daglicht rijd hindert het de tegenliggers amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:58:
[...]

Dat doe je toch al: je hebt 1 koplamp minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Jolke schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
[...]

En 10% van de auto's die ik tegenkom heeft dat ook. 's Nachts vraag je je dan af wat er nou jouw kant op komt...

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Frans92 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:06:
[...]

En 10% van de auto's die ik tegenkom heeft dat ook. 's Nachts vraag je je dan af wat er nou jouw kant op komt...
Ik weet nog de eerste keer dat je twee koplampen in het donker ziet en ineens uit elkaar gaan en dan weer dichter bij elkaar komen. Bleken 2 motoren naast elkaar te zijn, maar ik schrok me rot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:01:
[...]

Jij misschien :+

Wel een voordeel van een dubbele koplamp. Ik neem geen reservelamp mee, want als er 1 kapot is, ben je altijd nog wel zichtbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hooglander1 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:25:
[...]

Jij misschien :+

Wel een voordeel van een dubbele koplamp. Ik neem geen reservelamp mee, want als er 1 kapot is, ben je altijd nog wel zichtbaar :P
Ik ook niet: kan de H7 uit grootlicht inzetten voor dimlicht ;) Grootlicht heb ik toch zelden nodig, gebruik het alleen om de linkerbaan vrij te krijgen voor me :P

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat dat betreft een designfout bij mijn motor imho. Als de H4 koplamp stuk gaat heb ik ook direct geen reserve mee. Niet handig.

Los daarvan, ik vraag me af of ik met het boordgereedschap de koplampunit los krijg, dus dat wordt in het donker dan sowieso de wegenwacht bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
wat is een brat ?

Lijkt mij een bobber? (alle onzin er af halen en puur het mechanische laten zitten)
Ziet er netjes uit trouwens, zelf gedaan?

kwa kleur. ik zou niet mat nemen (welke kleur dan ook).
ikzelf zou waarschijnlijk iets pakken dat bij de tijdperiode van de machine hoort, koper kleur met een candy flake er in of zo, schitterd mooi in de zon. maar kleur is zo ontzettend persoonlijke smaak.

Gewoon gaan voor een kleur die je mooi vind.
Hoewel ik persoonlijk lichtere kleuren mooier vind op motoren omdat je dan de lijnen beter kan zijn (schaduw op zwart valt niet echt op en krijg je beetje een "een groot vlak" gevoel ipv subtiele verschillen dankzij de rondingen)

P.s: probeer een mooi doosje te lassen om je accu te beschermen.
met een beetje pech gooit je achterband nu vochtige rommel op je polen van je accu en sta je met pech stil

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:40:
Wat dat betreft een designfout bij mijn motor imho. Als de H4 koplamp stuk gaat heb ik ook direct geen reserve mee. Niet handig.

Los daarvan, ik vraag me af of ik met het boordgereedschap de koplampunit los krijg, dus dat wordt in het donker dan sowieso de wegenwacht bellen.
Ja, het kan ook anders. Ik heb 4 H7's en twee stadslichtjes.

Serieuze bak licht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

[afbeelding]
Ik zou hem blauw-wit maken, maar dat ben ik :)

Heb je er een andere voorvork op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MikeyMan schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:00:
Ik heb die exercitie ook weleens gedaan. Bracht weinig helaas
Was volgens mij toen een baehr speaker op mijn imc setje.
Oei die zijn nog aardig aan de prijs a €20 per kant. Ik zag dat ze bij Louis een Cardo vervanging speakersetje hebben voor €15, die ga ik eerst maar eens proberen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Heeft er iemand trouwens ervaring met het geluid van 500cc motoren met een aftermarket uitlaat, waar de baffle is uitgehaald? Klinken deze dan "te luid" - wettelijk gezien?

Ik haat het geluid van mijn cb 500x. Ook veel te stil en dat vind ik bvb ook niet veilig. - neen, ik ga hier niet de discussie aan over het nut van geluid bij het creëren van betere opmerking in het verkeer. Maar ik merk op youtube dat het geluid met baffle bij zowat elke uitlaat sterk lijkt op het stock geluid.

Nu zou ik de baffle eruit kunnen nemen, maar ik vrees dan dat ie te luid word. Al is het natuurlijk ook mogelijk dat hij zonder baffle alsnog onder de limiet blijft.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:19:
Heeft er iemand trouwens ervaring met het geluid van 500cc motoren met een aftermarket uitlaat, waar de baffle is uitgehaald? Klinken deze dan "te luid" - wettelijk gezien?

Ik haat het geluid van mijn cb 500x. Ook veel te stil en dat vind ik bvb ook niet veilig. - neen, ik ga hier niet de discussie aan over het nut van geluid bij het creëren van betere opmerking in het verkeer. Maar ik merk op youtube dat het geluid met baffle bij zowat elke uitlaat sterk lijkt op het stock geluid.

Nu zou ik de baffle eruit kunnen nemen, maar ik vrees dan dat ie te luid word. Al is het natuurlijk ook mogelijk dat hij zonder baffle alsnog onder de limiet blijft.
Zonder de demper ga ja altijd problemen krijgen bij een controle. Het keurmerk is dan simpelweg niet meer geldig. Ook al voldoet hij dan aan de eisen, kan je alsnog gekloot krijgen. En die discussie op straat verlies je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Nu online
Zonder DB killer rijden, maar voor de zekerheid gewoon bij je hebben;)

Ik denk dat het meeste gewoon met je rijgedrag te maken heeft, ik rij al heel wat km's met open uitlaten op verschillende motoren en zowel in binnenland als buitenland nooit last gehad.

Behalve thumbs up van de politie;) ach onder een Duc hoort ook een goede uitlaat :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:24
matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:19:

Bij mijn GS500 altijd gereden zonder DB-killer en aftermarket uitlaat. Hij maakt dan echt teveel herrie.. Niet zoveel als een 1000, maar wel meer dan aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Bioflap schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:27:
[...]

Bij mijn GS500 altijd gereden zonder DB-killer en aftermarket uitlaat. Hij maakt dan echt teveel herrie.. Niet zoveel als een 1000, maar wel meer dan aanbevolen :)
GS500 is alweer wat ouder. Mijn cb 500 x is bran-spanking new and de catalysator zorgt blijkbaar al voor ontzettend veel decibels minder. Daarom lijkt het mij dat het zelfs zonder db killer nog goed te doen is.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:24
matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:32:
[...]

GS500 is alweer wat ouder. Mijn cb 500 x is bran-spanking new and de catalysator zorgt blijkbaar al voor ontzettend veel decibels minder. Daarom lijkt het mij dat het zelfs zonder db killer nog goed te doen is.
Voor mijn V-strom heb ik een R1 gehad met katalysator. Kan je vertellen dat het ook met zo'n ding nog verdomd veel geluid maakt. Ook op de V-Strom zit een katalysator, maar kan niet zonder DB-killers rijden..

Koop gewoon een sportdemper, en kijk dan of je hem erin laat zitten of eruit haalt. Een ander geluid krijg je sowieso. En daarbij, Youtube video's kan je nooit als voorbeeld gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:32:
[...]

Heb een Arrow-demper op m'n gsf1250s, nooit met standaard demper gereden. Na het loshalen van de db-killer krijg ik nog regelmatig complimenten van de buren dat die van mij niet zo'n herriemaker is. Vind het zelf ook best meevallen, maar heb dan ook nog de katalysator en originele uitlaatbochten er op zitten, maken samen het grootste verschil imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:02

_Apache_

For life.

Bij mijn oude motor (FZS600) heeft dit mij extra slijtage op de accu's opgeleverd. Daar ging het licht al aan omdat de schakelaar al om stond, en toen de startmotor ook nog eens.
Later aangeleerd licht uit, sleutel om, licht aan te doen. De accu ging toch mooi een stuk langer mee. :)
Heb de motor 7 jaar/ 110k km gehad, 3 accu's versleten. De eerste twee waren er al in de eerste 3 jaar doorheen, de laatste heeft het goed 4 jaar volgehouden. Heel het jaar doorgereden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 51 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.