Heb je m toevallig vandaag op kunnen halen? Reed straks op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort en rond Amersfoort reed een nieuwe (tenaamstelling: 8-4-2016 rdw) Tuono, ik zal t kenteken niet plaatsen maar t eindigt met NNVerwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:38:
Maandag arriveert mijn nieuwe aanwinst.
Dus Maandag een afspraak maken waneer ik kan op komen halen (werk in ploegen, probeer woendag vrij te krijgen zodat mijn weekend eerder begint)
kan echt niet wachten
Voor de wet gaat het er niet om hoeveel geluid je motor maakt in absolute zin maar om hoeveel geluid er uit komt tov het type goedkeur plaatje. Ik vrees dat je zonder killer alsnog in de problemen komt ondanks dat de hoeveelheid geluid minder is dan van sommige andere motoren met standaard uitlaten. Een moderne RSV mag bijvoorbeeld 105db produceren terwijl een bmw gs is goedgekeurd op 88db.matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:32:
[...]
GS500 is alweer wat ouder. Mijn cb 500 x is bran-spanking new and de catalysator zorgt blijkbaar al voor ontzettend veel decibels minder. Daarom lijkt het mij dat het zelfs zonder db killer nog goed te doen is.
Overigens weet ik niet hoe die e-keurmerken werken. Ik heb een slipon met keurmerk maar die kwam niet met een katalysator terwijl die wel in de originele demper zat. En volgens mij is dat wel een voorwaarde voor e-keur.
Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat als ik naar België en Duitsland ga met hemelvaart.
Uitlaat is in principe OEM, maar er missen een paar stukjes sinds er per ongeluk een gatenzaag in viel
Uitlaat is in principe OEM, maar er missen een paar stukjes sinds er per ongeluk een gatenzaag in viel
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-04-2016 15:34 ]
Da's voor Aardschok een beetje omrijden, hij woont in omgeving Barcelona als ik me niet vergisbakvis schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:30:
[...]
Heb je m toevallig vandaag op kunnen halen? Reed straks op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort en rond Amersfoort reed een nieuwe (tenaamstelling: 8-4-2016 rdw) Tuono, ik zal t kenteken niet plaatsen maar t eindigt met NN
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Als ze je dan echt willen pakken gaan ze het er op gooien dat je een milieu delict begaat (en die zijn geloof ik nog een stukje duurder), want dat heb je de killer er bewust uitgelaten. In dat geval kun je je beter van de domme houden (al werkt dat tegenwoordig ook niet meer).LuisjeNL schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:25:
Zonder DB killer rijden, maar voor de zekerheid gewoon bij je hebben;)
Ik denk dat het meeste gewoon met je rijgedrag te maken heeft, ik rij al heel wat km's met open uitlaten op verschillende motoren en zowel in binnenland als buitenland nooit last gehad.
Behalve thumbs up van de politie;) ach onder een Duc hoort ook een goede uitlaat
Mocht je echt wat meer geluid willen dan zaag je toch gewoon een stukje van de killer af. De agent gaat echt niet controleren hoe lang de killer is (is ook onmogelijk door het aantal vormen en maten wat er is). Enige risico dat je dan nog loopt is dat de uitlaat inderdaad te luid is, waar je wel een bekeuring voor kunt krijgen, maar daar moeten ze uiteraard een meting voor doen.
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Dus gaatje boren door het centrum van de uitlaatRickz schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:36:
[...]
Als ze je dan echt willen pakken gaan ze het er op gooien dat je een milieu delict begaat (en die zijn geloof ik nog een stukje duurder), want dat heb je de killer er bewust uitgelaten. In dat geval kun je je beter van de domme houden (al werkt dat tegenwoordig ook niet meer).
Mocht je echt wat meer geluid willen dan zaag je toch gewoon een stukje van de killer af. De agent gaat echt niet controleren hoe lang de killer is (is ook onmogelijk door het aantal vormen en maten wat er is). Enige risico dat je dan nog loopt is dat de uitlaat inderdaad te luid is, waar je wel een bekeuring voor kunt krijgen, maar daar moeten ze uiteraard een meting voor doen.
Consultant - Autogek
Halverwege ergens in Frankrijk al de 1000km inspectiebeurt laten doen, nog voordat hij thuis is geweest.JanPedaal schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:35:
[...]
Da's voor Aardschok een beetje omrijden, hij woont in omgeving Barcelona als ik me niet vergis
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
vanochtend kom ik bij stoplicht (https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1), sla rechts af... hele weg onder de olie/diesel!
Tot aan hier: https://www.google.co.uk/...x50b007c5953c9c7d!6m1!1e1
Da's toch bijna een halve kilometer... gelukkig lag het op de ander weghelft dus toen ik de straat over was had ik geen last van, maar was wel ff een WTF momentje..
Da's toch bijna een halve kilometer... gelukkig lag het op de ander weghelft dus toen ik de straat over was had ik geen last van, maar was wel ff een WTF momentje..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Daar kom ik gelukkig niet zo vaakToolkiT schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:17:
vanochtend kom ik bij stoplicht (https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1), sla rechts af... hele weg onder de olie/diesel!
Wel schrikken idd, wel even de gemeente gebeld?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
niet?
Als je de 'the social network' film gezien hebt, dan heb je de brug wel eens gezien:
YouTube: The Social Network Henley Royal Regatta Boat Race
wel online gereport...noes schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:32:
[...]
Wel schrikken idd, wel even de gemeente gebeld?
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 11-04-2016 16:49 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Blijft een mooie scène met puik camerawerk!ToolkiT schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:48:
[...]
niet?![]()
Als je de 'the social network' film gezien hebt, dan heb je de brug wel eens gezien:
YouTube: The Social Network Henley Royal Regatta Boat Race
[...]
wel online gereport...
Dan kun je je in dit geval beter richten op de wegbeheerder die ambiguïteit heeft laten bestaan. Recht doorgaans verkeer op dezelfde weg heeft immers voorrang.418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:06:
Ik haat mensen die voorrang verlenen als het niet hoeft
Allen,
Ik wil binnenkort starten met de praktijklessen op de motor, maar hiervoor wil ik eerst mijn theorie binnenslepen.
Kan iemand adviseren over lesmatriaal, het liefst online.
Ik kwam wel wat sites tegen na zoekwerk, maar weet niet welke betrouwbaar is.
Alvast bedankt
Ik wil binnenkort starten met de praktijklessen op de motor, maar hiervoor wil ik eerst mijn theorie binnenslepen.
Alvast bedankt
Ik zou op MP voor 15 euro zo'n boek kopen. Bijvoorbeeld van Vekabest. Die goed doornemen en wat proefexamens maken. Als de theorie binnen is voor hetzelfde bedrag weer op MP verkopen.Novartis schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
Allen,
Alvast bedankt
Vekabest of ANWB idd. Beide hebben goede boeken en cd's. Als je in dit topic zoekt op theorie dan ga je voorstanders voor beide vinden. Gewoon even kijken wat je kan vinden.Novartis schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
Allen,
Alvast bedankt
Dit weekend trouwens maar eens even mijn pak gewassen. Motor krijgt nieuwe sloffen dus had ff tijd.

Het was nodig...
[ Voor 67% gewijzigd door MuddyMagical op 11-04-2016 18:55 ]
Ik hoop niet dat dat een leren pak isMuddyMagical schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:54:
[...]
Vekabest of ANWB idd. Beide hebben goede boeken en cd's. Als je in dit topic zoekt op theorie dan ga je voorstanders voor beide vinden. Gewoon even kijken wat je kan vinden.
Dit weekend trouwens maar eens even mijn pak gewassen. Motor krijgt nieuwe sloffen dus had ff tijd.
[afbeelding]
Het was nodig...
Consultant - Autogek
Nope. Textiel.
Dat is één, en als tweede is een fietser in Duitsland volgens mij nog meer beschermd dan een fietser in Nederland en heeft daarmee de status "Voorrangsvoertuig". Duitsers remmen voor fietsers. Altijd. Overal. Dat wordt weer anticiperen dusRukapul schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:13:
[...]
Dan kun je je in dit geval beter richten op de wegbeheerder die ambiguïteit heeft laten bestaan. Recht doorgaans verkeer op dezelfde weg heeft immers voorrang.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik ook! Maar dan in de wasmachine.MuddyMagical schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:54:
[...]
Vekabest of ANWB idd. Beide hebben goede boeken en cd's. Als je in dit topic zoekt op theorie dan ga je voorstanders voor beide vinden. Gewoon even kijken wat je kan vinden.
[afbeelding]
Het was nodig...
Blijkt dat je Goretex juist in de droger moet doen om waterdicht te houden. Wist ik helemaal niet
@Erasmo; snap dat het ff schrikken was, maar in alle eerlijkheid had je hier wel iets meer op kunnen anticiperen. Ga er maar vanuit dat iedereen je expres probeert dwars te zitten, dan kan het alleen maar meevallen.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 11-04-2016 19:37 ]
Heb twee weken geleden ook mijn theorie gehaald, week er voor mijn AVB examen. Ik heb het boek van Vekabest gekochten met 5 uur online vragen/testen maken. Koste me ongeveer 42 euro.Novartis schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
Allen,
Alvast bedankt
Je kunt daar ook alleen online uren kopen. Vond het prima werken.
Vorige week eerste les op de weg gehad, komende 2 weken nog 4 lessen en de week erna op voor het AVD examen.
Ondertussen aan het oriënterend aan het kijken naar alle fietsen die te koop zijn. Niet al te groot/breed anders past ie niet naast de Kreidler ei-tank uit '63.
Vriendin zoekt trouwens een leuk leren pak, helaas is 90% van alle stock in motorwinkels echt gewoon mannelijk. We zijn al bij FC moto geweest, gaan naar Louis, gemaild naar motorcornor voor voorraad van 1 pak... maar heeft iemand nog (limburgse) adresjes voor een pak voor vrouwen?
Consultant - Autogek
Een leren pak mag ook in de was hoor. Ik heb mijn leren combi elk jaar in de wasmachine gedaan. Speciaal BMW wasmiddel voor gekocht. Zal ongetwijfeld ook met iets anders kunnen, maar dan moet je precies uitzoeken wat wel en wat niet goed is voor dat leer. Maar het kan dus gewoon. Standaard onderhoud van je pak wat mij betreft.
@MikeyMan: ik heb als wasadvies voor Goretex zelf 2x in de droger gekregen. De warmte in de droger activeert de waterafstotende werking oid.
[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2016 19:59 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij Termaat in Nijmegen hebben ze qua kleding heel erg veel keus. Voor mijn 1.98 had ik daar keuze uit een aantal verschillende pakken terwijl de gemiddelde motorzaak niets heeft. Ze hebben daar erg veel kleding en dus ook voor vrouwen.matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:49:
Vriendin zoekt trouwens een leuk leren pak, helaas is 90% van alle stock in motorwinkels echt gewoon mannelijk. We zijn al bij FC moto geweest, gaan naar Louis, gemaild naar motorcornor voor voorraad van 1 pak... maar heeft iemand nog (limburgse) adresjes voor een pak voor vrouwen?
Bij fc moto vertelden ze mij het niet te doen, maar na wat internetten zie ik inderdaad dat heel wat mensen het toch doen. Welk middeltje is dat?mphilipp schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:58:
[...]
Een leren pak mag ook in de was hoor. Ik heb mijn leren combi elk jaar in de wasmachine gedaan. Speciaal BMW wasmiddel voor gekocht. Zal ongetwijfeld ook met iets anders kunnen, maar dan moet je precies uitzoeken wat wel en wat niet goed is voor dat leer. Maar het kan dus gewoon. Standaard onderhoud van je pak wat mij betreft.
@MikeyMan: ik heb als wasadvies voor Goretex zelf 2x in de droger gekregen. De warmte in de droger activeert de waterafstotende werking oid.
Consultant - Autogek
Een pak volledig van leer zou ik niet zo snel in de was stoppen.
Ik maak mijn pak na iedere rit even snel schoon als er vliegjes opzitten. Gewoon even met een vochtig sponsje en daarna met een handdoek. Is toch maar 1 minuut werk en dan blijft ie gewon netjes. Verder ieder jaar aan het eind van het seizoen helemaal goed schoonmaken en invetten met ledervet. Dan hangt ie netjes een paar maanden goed ingevet in de kast. Dit pak heb ik al een jaar of 5 en ziet er nog erg goed uit.
Ik maak mijn pak na iedere rit even snel schoon als er vliegjes opzitten. Gewoon even met een vochtig sponsje en daarna met een handdoek. Is toch maar 1 minuut werk en dan blijft ie gewon netjes. Verder ieder jaar aan het eind van het seizoen helemaal goed schoonmaken en invetten met ledervet. Dan hangt ie netjes een paar maanden goed ingevet in de kast. Dit pak heb ik al een jaar of 5 en ziet er nog erg goed uit.
Verwijderd
Hij is deze middag uit de krat gekomen,bakvis schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:30:
[...]
Heb je m toevallig vandaag op kunnen halen? Reed straks op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort en rond Amersfoort reed een nieuwe (tenaamstelling: 8-4-2016 rdw) Tuono, ik zal t kenteken niet plaatsen maar t eindigt met NN
laatste deel van de aanbetaling dadelijk overmaken en dan gaat de kenteken aanvraag er pas door...
hopelijk heb ik hem vrijdag, en inderdaad. ik ga hem in hartje Barcelona ophalen, dus moet eventjes 20 minuten in de metro zitten in motorpak
Heb ik iets gemist? Motor ophalen in barcelona?!Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:46:
[...]
Hij is deze middag uit de krat gekomen,
laatste deel van de aanbetaling dadelijk overmaken en dan gaat de kenteken aanvraag er pas door...
hopelijk heb ik hem vrijdag, en inderdaad. ik ga hem in hartje Barcelona ophalen, dus moet eventjes 20 minuten in de metro zitten in motorpak
Consultant - Autogek
Hij woont op 20 minuten afstand blijkbaarmatthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:23:
[...]
Heb ik iets gemist? Motor ophalen in barcelona?!
Ik heb een Yoshimura einddemper op mijn GPZ500s en die maakt best een flinke roffel. Er zit wel een DBkiller in zo te zien maar het klinkt alsnog best. Tenminste, dat denk ik want ik heb geen ervaring met andere uitlaten/dempersmatthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:19:
Heeft er iemand trouwens ervaring met het geluid van 500cc motoren met een aftermarket uitlaat, waar de baffle is uitgehaald? Klinken deze dan "te luid" - wettelijk gezien?
Ik haat het geluid van mijn cb 500x. Ook veel te stil en dat vind ik bvb ook niet veilig. - neen, ik ga hier niet de discussie aan over het nut van geluid bij het creëren van betere opmerking in het verkeer. Maar ik merk op youtube dat het geluid met baffle bij zowat elke uitlaat sterk lijkt op het stock geluid.
Nu zou ik de baffle eruit kunnen nemen, maar ik vrees dan dat ie te luid word. Al is het natuurlijk ook mogelijk dat hij zonder baffle alsnog onder de limiet blijft.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja maar dat is het dus net: Dat zijn oudere fietsjes waarbij de catalysator (if present) nog redelijk weinig geluid tegenhoudt. De fietsjes van tegenwoordig houden al veel geluid tegen van in de catalysator. Dus daarom zijn aftermarket uitlaten iets stiller (blijkbaar). Ik zou natuurlijk ook een EIGEN baffle kunnen fabriceren (lukt me wel, heb de skills en het materiaal). Oom agent merkt het verschil niet, en ik klink luider.Vrijdag schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:26:
[...]
Ik heb een Yoshimura einddemper op mijn GPZ500s en die maakt best een flinke roffel. Er zit wel een DBkiller in zo te zien maar het klinkt alsnog best. Tenminste, dat denk ik want ik heb geen ervaring met andere uitlaten/dempersEn het hoeft van mij ook niet zo asohard
Ik ga het aanpakken zoals deze jongens haha:
YouTube: 2013 Honda CB500x Exhaust mod
[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 11-04-2016 21:58 ]
Consultant - Autogek
Misschien is dat de reden dat ze je bij rijles vertellen afstand te houden en goed te anticiperen. Ook een goede reden om niet overal als een idioot weg te rijden (niet dat de rijder in het filmpje dat doet). Zolang er mensen achter het stuur zitten, kunnen de meest kolderieke beslissingen worden genomen. Wie fout is, is irrelevant, je moet dus (zo blijkt) overal rekening mee houden.418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:06:
Ik haat mensen die voorrang verlenen als het niet hoeft
Die fietser stond er overigens al een poos te draaikonten. Hij had al lang kunnen oversteken naar mijn idee.
En dat die Duitser stopt...ja...er zijn ook mensen die helemaal stil gaan staan bij een perfect overzichtelijke rotonde, waar ze 50m eerder al hadden kunnen zien dat er echt niets aan kwam. Niet iedereen kijkt en denkt vooruit of aan het overige verkeer.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Want? Het kán gewoon. Het grappige is dat 'iedereen' roept dat het niet kan met leren motorkleding, maar talloze mensen op huishoudwebsites zeggen dat je leren kleding gewoon in de wasmachine kan stoppen op het wolprogramma (spoelstop) met een zacht wasmiddel. Dus waarom het dan ineens niet zou kunnen als het een leren motorpak is ontgaat me. Het is eerder een kwestie dat men niet weet dat het kan en het zo raar klinkt misschien. Maar ik heb het jaren gedaan en het pak is niet uit elkaar gevallen. Maar ja...het was natuurlijk BMW kwaliteitPilatuS schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:35:
Een pak volledig van leer zou ik niet zo snel in de was stoppen.
De BMW dealer wees me op het spul dat BMW verkoopt. Die hebben 2 varianten: voor glad leer en nubuck leer. Ik had een BMW Atlantis pak (nubuck) en die heb ik zo'n beetje elk jaar gewassen. Uiteraard niet in de droger. Leer moet je niet geforceerd drogen. Het speciale BMW wasmiddel zal ook wel spul bevatten dat het leer onderhoudt ofzo. Er zat ook een spray bij om het leer weer waterafstotend te maken.
Ik ken een rij instructeur die ook zijn motorspullen elk jaar de machine in doet.
Ik heb de lessen gevolgd op www.wegrijden.nl en in 1 keer geslaagdNovartis schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
Allen,
Alvast bedankt
Dus ik haal net mijn motorspullen uit de droger, laten er stukken van de reflectie op m'n schouder los... Heb die jas nu vier jaar, best vlot toch?
stond dat op het waslabel dat het kon ? Ik spoel mijn zeil en motorklding af met lauw water, de binnenkant die er los uit te halen is soms op 30 graden.MikeyMan schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:56:
Dus ik haal net mijn motorspullen uit de droger, laten er stukken van de reflectie op m'n schouder los... Heb die jas nu vier jaar, best vlot toch?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is een setje van BMW, bij de dealer te krijgen.matthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:09:
[...]
Bij fc moto vertelden ze mij het niet te doen, maar na wat internetten zie ik inderdaad dat heel wat mensen het toch doen. Welk middeltje is dat?
Ik vind het wel grappig als je de meest kolderieke methoden ziet aangeprezen op internet om een leren pak te reinigen: onder de douche gaan staan met je pak, naar de car wash en je met een hogedrukspuit (op een lage stand uiteraard) af laten spuiten. Ik vraag me dan af wat het verschil is met een wolprogramma op 30graden in de machine. Die gaat heel voorzichtig, beperkt toerental en als je de spoelstop gebruikt, centrifugeert ie het niet (vraag maar aan moeder hoe dat werkt
Wat het precies voor naam heeft, geen idee. Op MF heb ik een project topic voor die geïnteresseerd is. Aan de topic titel kunnen jullie zien dat het naampje mij ook niet echt boeit: http://www.motor-forum.nl...afe-Racer-Whatever-1.htmlVerwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:37:
[...]
wat is een brat ?
Lijkt mij een bobber? (alle onzin er af halen en puur het mechanische laten zitten)
Ziet er netjes uit trouwens, zelf gedaan?
kwa kleur. ik zou niet mat nemen (welke kleur dan ook).
ikzelf zou waarschijnlijk iets pakken dat bij de tijdperiode van de machine hoort, koper kleur met een candy flake er in of zo, schitterd mooi in de zon. maar kleur is zo ontzettend persoonlijke smaak.
Gewoon gaan voor een kleur die je mooi vind.
Hoewel ik persoonlijk lichtere kleuren mooier vind op motoren omdat je dan de lijnen beter kan zijn (schaduw op zwart valt niet echt op en krijg je beetje een "een groot vlak" gevoel ipv subtiele verschillen dankzij de rondingen)
P.s: probeer een mooi doosje te lassen om je accu te beschermen.
met een beetje pech gooit je achterband nu vochtige rommel op je polen van je accu en sta je met pech stil
Een doosje moet ik inderdaad nog een keer maken, in de toekomst wil ik sowieso een keer een kleinere accu. Had echter pas geleden de accu kapot, en moest een nieuwe kopen. Had op dit moment geen zin om alweer alles te gaan aanpassen, dus maar de standaard mega accu gepakt.
Verwijderd
Bobbers zijn blijkbaar hardtails waar onnodige zooi van is verwijderd, een brat een softail (weet ik dat ook weer dankzij Google)Thoit schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:47:
[...]
Wat het precies voor naam heeft, geen idee. Op MF heb ik een project topic voor die geïnteresseerd is. Aan de topic titel kunnen jullie zien dat het naampje mij ook niet echt boeit: http://www.motor-forum.nl...afe-Racer-Whatever-1.html
Een doosje moet ik inderdaad nog een keer maken, in de toekomst wil ik sowieso een keer een kleinere accu. Had echter pas geleden de accu kapot, en moest een nieuwe kopen. Had op dit moment geen zin om alweer alles te gaan aanpassen, dus maar de standaard mega accu gepakt.
Een vriend van mij is al 3 jaar bezig om een dominator om te bouwen, die heeft een li-ion accu (zo´n licht gewicht) ter groote van een pakje sigaretten ingebouwd onder zijn zadel.
Als je je kabelboom netjes kan weg werken voor jouw mischien ook een oplossing? ik weet alleen niet hoe heet die accu kan worden en of het iets van lucht koeling nodig gaat hebben
Ja, staat dat op lage temperatuur en zo weinig mogelijk inhoud het in de droger mag.franssie schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:38:
[...]
stond dat op het waslabel dat het kon ? Ik spoel mijn zeil en motorklding af met lauw water, de binnenkant die er los uit te halen is soms op 30 graden.
Sterker nog; Motoport heeft me aangeraden om minimaal twee keer per jaar te wassen om de Goretex laag in goede conditie te houden. Baal er flink van, want ik vind het een mooie jas.
Maar eens een mailtje eraan wagen.
Je bent me kwijt, Ik doelde op de db killer zelfmatthewk schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:38:
[...]
Dus gaatje boren door het centrum van de uitlaat?
De db killer is niet meer dan een buisje van een bepaalde lengte welke je achterin de uitlaat schroeft. Als je deze perforeerd/stukje inkort dempt deze minder -> luider geluid uit de uitlaat.
Bij mijn uitlaat zaten 2 db killers, 1 lange en 1 korte. De korte vond ik eigenlijk goed, maar ben ik kwijt geraakt omdat mijn buddy niet afgesloten is (daarom ook nooit belangrijk spul achterin

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Ik heb een vol lederen Rev'it pak (broek en jas wel lost te ritsen), maar volgens mij krijg ik de delen afzonderlijk van elkaar echt niet door het gat van de wasmachine gepropt.mphilipp schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:42:
[...]
Het is een setje van BMW, bij de dealer te krijgen.
Ik vind het wel grappig als je de meest kolderieke methoden ziet aangeprezen op internet om een leren pak te reinigen: onder de douche gaan staan met je pak, naar de car wash en je met een hogedrukspuit (op een lage stand uiteraard) af laten spuiten. Ik vraag me dan af wat het verschil is met een wolprogramma op 30graden in de machine. Die gaat heel voorzichtig, beperkt toerental en als je de spoelstop gebruikt, centrifugeert ie het niet (vraag maar aan moeder hoe dat werkt). Komt ie wel druipend uit de machine, maar goed... Goed laten drogen (niet in de zon en niet bij de verwarming) en dan behandelen met een of ander goedje om dat leer weer lekker soepel te krijgen en te beschermen. Dat moet je wel goed doen, anders kan ie uitdrogen; vooral de naden zijn daar gevoelig voor.
Ik ga toch eens in de boekjes kijken of het ook met mijn pak, ben wel nieuwsgierig.
Ik blijf hem lekker toch met een natte/vochtige doek afnemen na het rijden en vet hem na de zomer wel in
Ik heb ook een Revitjas en broek (textiel). Gewoon alle protectie eruit halen en dan passen ze netjes samen in de machine. 1 a 2 x per jaar wassen (bij dagelijks gebruik) vind ik persoonlijk voldoende. Rustig laten drogen en als het echt goed droog is, eerst insprayen met waterafstotend middel (liefst 2x) voordat je weer gaat rijden.B-Real schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:01:
[...]
Ik heb een vol lederen Rev'it pak (broek en jas wel lost te ritsen), maar volgens mij krijg ik de delen afzonderlijk van elkaar echt niet door het gat van de wasmachine gepropt.
Ik ga toch eens in de boekjes kijken of het ook met mijn pak, ben wel nieuwsgierig.
Ik blijf hem lekker toch met een natte/vochtige doek afnemen na het rijden en vet hem na de zomer wel in
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ja maar je kan de db killer in de stock uitlaat natuurlijk ook slopen (niet eruit halen, want is in één stuk). Ik denk dat ik een aftermarket uitlaat ga nemen en dan zelf een dempertje maak. Oom agent weet het niet.Rickz schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:50:
[...]
Je bent me kwijt, Ik doelde op de db killer zelf
De db killer is niet meer dan een buisje van een bepaalde lengte welke je achterin de uitlaat schroeft. Als je deze perforeerd/stukje inkort dempt deze minder -> luider geluid uit de uitlaat.
Bij mijn uitlaat zaten 2 db killers, 1 lange en 1 korte. De korte vond ik eigenlijk goed, maar ben ik kwijt geraakt omdat mijn buddy niet afgesloten is (daarom ook nooit belangrijk spul achterin) De lange dempt net iets te veel imo, dus een stukje vanaf zagen
Consultant - Autogek
GoreTex spuit je toch juist niet in met waterafstotend middel?JanPedaal schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:43:
[...]
Ik heb ook een Revitjas en broek (textiel). Gewoon alle protectie eruit halen en dan passen ze netjes samen in de machine. 1 a 2 x per jaar wassen (bij dagelijks gebruik) vind ik persoonlijk voldoende. Rustig laten drogen en als het echt goed droog is, eerst insprayen met waterafstotend middel (liefst 2x) voordat je weer gaat rijden.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
In principe niet. Niet iedere textieljas heeft GoreTex. Mijn jas is inmiddels 11 jaar oud en lekt al een tijdje. Als het er al in zit, werkt het dus niet meertdw schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:29:
[...]
GoreTex spuit je toch juist niet in met waterafstotend middel?
Klopt, ik ken de accu's. Echter is het BMW blok ongeveer hetzelfde als van een autoVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:37:
[...]
Bobbers zijn blijkbaar hardtails waar onnodige zooi van is verwijderd, een brat een softail (weet ik dat ook weer dankzij Google)
Een vriend van mij is al 3 jaar bezig om een dominator om te bouwen, die heeft een li-ion accu (zo´n licht gewicht) ter groote van een pakje sigaretten ingebouwd onder zijn zadel.
Als je je kabelboom netjes kan weg werken voor jouw mischien ook een oplossing? ik weet alleen niet hoe heet die accu kan worden en of het iets van lucht koeling nodig gaat hebben
Sowieso zijn er nog wat dingetjes die ik moet aanpassen in de kabelboom, en moet nog een keer de versnellingsbak eraf halen. Maar ik wil met dit weer voornamelijk rijden, heb al genoeg gesleuteld aan dat ding. Tevens staan er nog een paar oude Vespa's in de garage waar ook nog aan gesleuteld moet worden
Goretex zegt zelf:tdw schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:29:
[...]
GoreTex spuit je toch juist niet in met waterafstotend middel?
Waterafstotendheid herstellen
GORE-TEX® kleding:
Was het kledingstuk zoals beschreven in de wasinstructies. Droog het kledingstuk aan de waslijn, of in een wasdroger op een warme, gematigde temperatuur.
Als het droog is, (nogmaals) gedurende 20 minuten in de wasdroger om de duurzame waterafstotende (DWR) werking van de buitenstof te reactiveren.
Als u geen droger hebt, strijk de gedroogde kleding dan op een lage stand (warm, geen stoom) met een (hand)doek op het kledingstuk. Dit helpt de duurzame waterafstotende werking van de buitenstof van de kleding te reactiveren.
Als de tijdens de productie aangebrachte waterafstotende behandeling niet meer kan worden gereactiveerd, breng dan een nieuwe waterafstotende impregnatie (verkrijgbaar bij uw plaatselijke outdoor kledingzaak) aan. Deze kan als pompspray of in de wasmachine op de buitenstof worden aangebracht.
GORE-TEX® schoenen:
Met de meeste speciale sprays voor schoenen verbetert u de waterafstotendheid van GORE-TEX® schoenen als de oorspronkelijk afwerking is afgesleten of weg is door intensief gebruik. Lees altijd eerst de onderhoudsinstructies van de fabrikant op het label bij uw schoenen.
[ Voor 72% gewijzigd door MikeyMan op 12-04-2016 10:53 ]
Was het eens hiermee, werkt als een speer. Jas is weer netjes schoon en de regendruppels rollen er als witte bolletjes vanaf.JanPedaal schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:36:
[...]
In principe niet. Niet iedere textieljas heeft GoreTex. Mijn jas is inmiddels 11 jaar oud en lekt al een tijdje. Als het er al in zit, werkt het dus niet meer
https://www.motorkledingc...textiel-motorkleding.html
Ik heb zelf geen droger, maar jas hangt uit in de douche zolang het nog druppelt, daarna hangt ie op het droogrek tot ik hem weer draag. Maarja, waar vind je de tijd om een jas te drogen die je 5/6 dagen per week draagt. Zodra de voorspellingen goed zijn mijn oude - niet waterdichte - jas maar eens uit de kast trekken.
[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 12-04-2016 11:19 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Bedankt voor de tip. Ik (of eigenlijk, de vrouw_Apache_ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:17:
[...]
Was het eens hiermee, werkt als een speer. Jas is weer netjes schoon en de regendruppels rollen er als witte bolletjes vanaf.
https://www.motorkledingc...textiel-motorkleding.html
Ik heb zelf geen droger, maar jas hangt uit in de douche zolang het nog druppelt, daarna hangt ie op het droogrek tot ik hem weer draag. Maarja, waar vind je de tijd om een jas te drogen die je 5/6 dagen per week draagt. Zodra de voorspellingen goed zijn mijn oude - niet waterdichte - jas maar eens uit de kast trekken.
Verwijderd
li-ion levert juist een hoge cold-crank,.. heb geen idee meer hoe dat heet in het nederlands (geloof niet dat het koude start waarde is) dus eigenlijk zijn ze dan zelfs ideaal voor jeThoit schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:45:
[...]
Klopt, ik ken de accu's. Echter is het BMW blok ongeveer hetzelfde als van een autoHierdoor heb ik een enorme accu, en zou ik eerst moeten uitzoeken of zo'n kleine accu voldoende spanning levert.
Sowieso zijn er nog wat dingetjes die ik moet aanpassen in de kabelboom, en moet nog een keer de versnellingsbak eraf halen. Maar ik wil met dit weer voornamelijk rijden, heb al genoeg gesleuteld aan dat ding. Tevens staan er nog een paar oude Vespa's in de garage waar ook nog aan gesleuteld moet worden
En overgens voor diegene die het niet begrepen.
Ja ik woon in Barcelona (zeer strikt genomen is het l´Hospitalet de Llobregat).
blijkbaar gaat spanje echt zeer sloom, kenteken aanvraag kan tussen de 3 tot 4 dagen duren... d.w.z dat ik mischien Vrijdag en in ergste geval Maandag pas mijn motor heb "bienvenido a España"
Kan iemand trouwens een navigatie programma op telefoon aanraden in staat om dit rondje te navigeren zonder actieve data verbinding? (dus kaart preladen en navigeren puur met GPS)
https://goo.gl/maps/WekSwe7tBvn
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 18:55 ]
Daar ik vandaag een mailtje heb gekregen dat mijn nieuwe volgende week er gaat zijn, gaat mijn lieve schat in verkoop!!
Indien interesse, laat maar horen!
http://www.2dehands.be/mo...z6n-s2-abs-286025895.html
Never ever financial advice...
Dat lukt toch met maps ook tegenwoordig?Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:43:
[...]
Kan iemand trouwens een navigatie programma op telefoon aanraden in staat om dit rondje te navigeren zonder actieve data verbinding? (dus kaart preladen en navigeren puur met GPS)
https://goo.gl/maps/WekSwe7tBvn
Ik gebruik overigens sygic, maar dat kost wel wat.
30 euro voor de hele planeet en een lifetime licentie met updates is nogal goedkoop vind ik.MikeyMan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:56:
[...]
Ik gebruik overigens sygic, maar dat kost wel wat.
Ja, dat valt mee ja... Ik heb minimaal het dubbele betaald

Toen ik het kocht was het 40 euro dacht ik. Alles onder de 75 vind ik goedkoop voor wat je krijgt.MikeyMan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:07:
Ja, dat valt mee ja... Ik heb minimaal het dubbele betaald
Sygic heeft zo een twee tot drie maal per jaar een aanbieding dat je inderdaaad een world-wide-wilde licentie kan kopen voor drie tientjes. Het zijn de tomtom kaarten en de software is denk ik gelijkwaardig of beter dan Tom^2.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geen aanbieding nodigfranssie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:26:
Sygic heeft zo een twee tot drie maal per jaar een aanbieding dat je inderdaaad een world-wide-wilde licentie kan kopen voor drie tientjes. Het zijn de tomtom kaarten en de software is denk ik gelijkwaardig of beter dan Tom^2.
https://eshop.sygic.com/en/
Grappig, dit staat haaks op de instructies die ik 20 jaar geleden kreeg van de aanschaf van de eerste goretex zeilpakken. Het kan dus wel ondertussen = goed om te weten!
Heeft Sygic ook functionaliteit specifiek voor de motor? Of is 't gewoon goeie navigatie 'en meer niet'? Ik vind er niks over terug op de website... al was er ooit nieuws dat ze een motornavigatie aan het ontwikkelen waren.
Ja, als je niet heel erg gehecht bent aan je reflecterende laag is het prima advies 
@Drythe: sygic heeft geen specifieke motor functies
Edit: zit trouwens ook telkens te klooien met de protectors in m'n pak... Knie en elleboog lijken uitwisselbaar te zijn qua functie, maar beiden passen bij het terugzetten niet echt lekker in de knie-zakjes...
@Drythe: sygic heeft geen specifieke motor functies
Edit: zit trouwens ook telkens te klooien met de protectors in m'n pak... Knie en elleboog lijken uitwisselbaar te zijn qua functie, maar beiden passen bij het terugzetten niet echt lekker in de knie-zakjes...
[ Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 12-04-2016 21:43 ]
De tomtom app kent ook de kronkel route functie.
En nog misschien wel interessanter: de mogelijkheid om gpx routes te laden.
Wat mij betreft nu de meest interessante oplossing voor wat betreft apps voor navigatie.
Wat mij betreft nu de meest interessante oplossing voor wat betreft apps voor navigatie.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Niet in de TomTom Go app voor iOS toch, of kijk ik er overheen?Bommes schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:51:
Kan het niet via iTunes?Gapert86 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:16:
[...]
Niet in de TomTom Go app voor iOS toch, of kijk ik er overheen?
Dus aansluiten op de computer -> iPhone selecteren -> Apps en dan in het onderste veld routes er naar toe slepen?
~ James May
Mijn fout, ik bedoelde de kronkelroutes. Ik heb er nu een TomTom Rider 400 voor en zou die graag inruilen voor een iOS app, maar dan mis ik dus de kronkelroutes.tdw schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:18:
[...]
Kan het niet via iTunes?
Dus aansluiten op de computer -> iPhone selecteren -> Apps en dan in het onderste veld routes er naar toe slepen?
Heerlijke fiets vind ik dat. Voor de absolute beginner een beetje te twitchy, maar dat maakt hem net zo speels ^^ Heb het geluk gehad er al enkele keren op te mogen zitten.kazzzdafke schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:41:
Daar ik vandaag een mailtje heb gekregen dat mijn nieuwe volgende week er gaat zijn, gaat mijn lieve schat in verkoop!!
Consultant - Autogek
Ehhh...ook zonder protectoren? Is het misschien een houten pak?B-Real schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:01:
[...]
Ik heb een vol lederen Rev'it pak (broek en jas wel lost te ritsen), maar volgens mij krijg ik de delen afzonderlijk van elkaar echt niet door het gat van de wasmachine gepropt.
Ik kreeg dat Atlantis pak makkelijk in het apparaat eigenlijk. Is dat Revit pak zo stijf dan?
TheAncientDovah schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:49:
Ik zit me nu eigenlijk af te vragen of het het wel waard is om op je 18e een motorrijbewijs te halen omdat je beperkt bent tot 125 cc en 15 pK. (A1 rijbewijs)
Na wat zoekwerk was ik er al achter gekomen dat veel van deze motoren niet eens de 130 kilometer per uur halen. Beetje zonde als je met motor nog niet mee kan met het verkeer.
Natuurlijk kan je zodra je 20 bent wel voor A2 gaan, maar dat kost natuurlijk weer wat extra's. Zelfde geld voor het A-rijbewijs zodra je 22 bent.
Er zijn wel leuke motors voor A1, maar daar hangt dan ook weer meteen een prijskaartje aan.
http://www.ktm.com/tr/supersport/rc-125/
Wat vinden jullie hiervan? Is het nuttig om op je achtiende op motorrijles te gaan?
Ik zat zelf ook sinds een half jaar geleden met de vraag of ik nu A1 wou gaan doen of toch maar, net zoals veel andere, zou wachten tot mijn 20e voor A2. Oh en de, voor een achttien jarige, forse investering natuurlijk ook niet vergeten (rijbewijs, kleding, motor, extra kosten per maand).Wekko306 schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:24:
[...]
Ik zou wachten en dan voor A2 gaan, zo'n A1 brommer lijkt me persoonlijk niks. Ik heb zelf nog 25kW gereden toen dat de regel was en dat hield al niet echt over, 15kW lijkt me te weinig om nog lekker te kunnen rijden. Bovendien zijn die A1 dingen volgens mij ook erg klein allemaal een zit je daar niet erg comfortabel op als je wat langer bent.
Uiteindelijk wou ik het zo graag en kon ik eigenlijk echt niet wachten tot mijn 20e dus heb ik ervoor gekozen om zelfs voor mijn auto rijbewijs mijn motor rijbewijs te gaan halen. Natuurlijk kost het aardig wat geld, zijn er mensen die 125cc's maar niks vinden en zal je de motor na 2 jaar waarschijnlijk weer verkopen, maar daartegen staan wel een paar punten die mij wel echt de stap hebben doen nemen.
Zoals laatst nog in de topic voorbij kwam hoeft een klein vermogen motor niet perse het einde van de wereld te zijn. Het bochtenwerk en de 'bewegelijkheid' die je hebt met een A1 motor is geweldig. Veel motorrijders vinden het door de bochten gaan vaak ook nog mooier dan het snel wegtrekken. Ook is dit de perfecte manier om echt te leren motorrijden omdat je met een beperkt vermogen moet 'werken' om je door het verkeer te bewegen en je kunt niet lui even het gas erop en voorbijschieten maar.
Ook zal vanwege de max snelheid en de kosten van de motor de eerste val misschien meevallen (snap je 'm?
Wat betreft motoren voor het A1 rijbewijs hier een greep uit het aanbod:
Sport: Yamaha YZF-R125, Honda CBR 125R, Aprilia RS 125
Naked: KTM Duke 125, Honda CBF125, Honda CB125F, Kymco K-Pipe 125, Honda MSX 125 (GROM)
Offroad: Yamaha WR125R
Van het online lesmateriaal hoor ik dat I-Theorie wel goed is. Een vriend van mij geeft zijn account aan mij dus zodra ik het getest heb laat ik het weten. Wat betreft literatuur is Vekabest inderdaad volgens mij wel goed.Novartis schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:29:
Allen,
Alvast bedankt
Volgende week woensdag een proefles op een KTM Duke 125 en dan hopelijk na 9 mei (theorie) gewoon lekker veel lessen. Ik hoorde van de rijschool (Van den Bergh, Arnhem) dat de avonduren en het weekend veel vol zit dus wel handig dat ik op dinsdag en donderdag de hele dag geen school heb.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Verwijderd
Even voor de zekerheid: dit heb je getest? Een maand of twee geleden heb ik gezocht naar een app die gpx routes ondersteunt, maar niks kunnen vinden. Ook TomTom was voorbij gekomen.Bommes schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:51:
caesar1000 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:18:
[...]
Zoals laatst nog in de topic voorbij kwam hoeft een klein vermogen motor niet perse het einde van de wereld te zijn. Het bochtenwerk en de 'bewegelijkheid' die je hebt met een A1 motor is geweldig. Veel motorrijders vinden het door de bochten gaan vaak ook nog mooier dan het snel wegtrekken. Ook is dit de perfecte manier om echt te leren motorrijden omdat je met een beperkt vermogen moet 'werken' om je door het verkeer te bewegen en je kunt niet lui even het gas erop en voorbijschieten maar.
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je 'm het meest voor gebruikt. Moet je dagelijk van Limburg naar Friesland is een licht motor misschien niet handig, maar in het stadsverkeer en op tourtochtjes mis je niet veel aan het vermogen denk ik.
Naast mijn GSA heb ik een mini-autootje (Seat Mii, de Up van Seat) en die heeft nauwelijks vermogen. Daar moet je mee leren leven. Dus geen stoplichtsprintjes en als je invoegt, niet nog even de vrachtwaggel proberen in te halen op de invoegstrook, maar er achter invoegen. Allemaal dingen die je leert zodra je het pedaal in trapt en er gebeurt niets...
Er is maar één overeenkomst met de GS, en dat is de tankinhoud. Met beiden kan ik 35 liter tanken
Ik heb de betaalde versie van tomtom op mijn Android phone. Kronkelroutes: Ja, GPX routes: nee.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:13:
[...]
Even voor de zekerheid: dit heb je getest? Een maand of twee geleden heb ik gezocht naar een app die gpx routes ondersteunt, maar niks kunnen vinden. Ook TomTom was voorbij gekomen.
Met Sygic kun je wel e.e.a. rommelen met itn routes.
Mijn lulligste moment om een geknepen motor vond ik nog wel op de snelweg;
Ambulance met loeiende sirenes achter mij, pas (te) laat gehoord/gezien. Het waaide nogal tegen en er reed een auto naast mij...
Met heel veel pijn en moeite ingehaald want ik kon gewoon echt niet sneller
Kon toen wel even janken op mijn stoere Ducati monster:p
Overigens super veel plezier met dat ding gehad, alleen op de snelweg wel wat vervelende momenten gehad die gevaarlijk voor mijzelf waren door het missen van net een beetje extra vermogen. (Hoeft uiteraard niet op alle zo te zijn)
Ambulance met loeiende sirenes achter mij, pas (te) laat gehoord/gezien. Het waaide nogal tegen en er reed een auto naast mij...
Met heel veel pijn en moeite ingehaald want ik kon gewoon echt niet sneller
Kon toen wel even janken op mijn stoere Ducati monster:p
Overigens super veel plezier met dat ding gehad, alleen op de snelweg wel wat vervelende momenten gehad die gevaarlijk voor mijzelf waren door het missen van net een beetje extra vermogen. (Hoeft uiteraard niet op alle zo te zijn)
Lichtpuntje...
TomTom op iPhone:sylvesterrr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 05:49:
[...]
Ik heb de betaalde versie van tomtom op mijn Android phone. Kronkelroutes: Ja, GPX routes: nee.
- Verplichte update naar een TomTom Go Mobile app en daardoor geen kronkel route meer.
Hmm, TomTom Go Mobile op Android heeft wel kronkelroutes.MuddyMagical schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:34:
[...]
TomTom op iPhone:
- Verplichte update naar een TomTom Go Mobile app en daardoor geen kronkel route meer.
Ja, dat is het klote ervan. Het zat ook in de oude iPhone versie, maar in de nieuwe weer niet.sylvesterrr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:38:
[...]
Hmm, TomTom Go Mobile op Android heeft wel kronkelroutes.
(Review waarin het ook wordt genoemd: http://macworld.nl/iphone/app-review-tomtom-go-mobile-69028)
Hmm, stom.MuddyMagical schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:42:
[...]
Ja, dat is het klote ervan. Het zat ook in de oude iPhone versie, maar in de nieuwe weer niet.
(Review waarin het ook wordt genoemd: http://macworld.nl/iphone/app-review-tomtom-go-mobile-69028)
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
Ik heb een aantal jaar m'n motorrijbewijs, maar eigenlijk heb ik sinds de terugrit na m'n examen niet meer gereden. Ik heb nu een toffe motor op t oog (650 bandit, 25kw begrensd met setje er bij om weer op normale kw te komen). Volgens mij wel een mooie beginnersbike toch?
Nu ben ik me ook al aan het oriënteren op een pak/helm/etc. Wat raden jullie mij aan? Er zal regelmatig op gereden worden naar werk (7,5km) maar het is toch vooral om zo nu en dan eens met pa/vrienden een stuk te touren. Ik dacht zelf aan een tweedelig lederen pak waar ik dan naar werk de broek niet draag omdat dat wel heel ongemakkelijk wordt op werk. Wat denken/adviseren jullie?
Ik heb een aantal jaar m'n motorrijbewijs, maar eigenlijk heb ik sinds de terugrit na m'n examen niet meer gereden. Ik heb nu een toffe motor op t oog (650 bandit, 25kw begrensd met setje er bij om weer op normale kw te komen). Volgens mij wel een mooie beginnersbike toch?
Nu ben ik me ook al aan het oriënteren op een pak/helm/etc. Wat raden jullie mij aan? Er zal regelmatig op gereden worden naar werk (7,5km) maar het is toch vooral om zo nu en dan eens met pa/vrienden een stuk te touren. Ik dacht zelf aan een tweedelig lederen pak waar ik dan naar werk de broek niet draag omdat dat wel heel ongemakkelijk wordt op werk. Wat denken/adviseren jullie?
It's dogged that does it
Als je lijf je lief is zou ik wel gewoon een broek aan doen naar je werk.SavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:37:
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
Het is dan idd misschien makkelijker om een textiel pak te halen omdat je die over je normale kleding kan doen, maar anders is een normale broek meenemen ook misschien een optie.
Andere optie is een motor jeans. Die bied je wel de bescherming, maar is wat minder oncomfortabel op je werk.
Serieus, draag je kleding. Ook juist op die 7,5 km naar je werk.
Qua kleding: Ik ben begonnen met een Difi textiel pak. Voor ongeveer €500 euro een broek + jas gehaald. Dan nog je laarzen / schoenen waar je ook 150,- á 250,- aan kwijt bent en nog iets vinden voor op je hoofd.
Uiteraard kan je ook voor de top of the line gaan maar dan ben je wat meer kwijt...
Passen en kopen wat fijn is:)
Overigens een tas met daarin een normale broek een idee voor op werk? In spijkerbroek is ook niet alles als het regent;)
Overigens een tas met daarin een normale broek een idee voor op werk? In spijkerbroek is ook niet alles als het regent;)
Lichtpuntje...
Houd rekening met regen, in een leren pak is dat behoorlijk arelaxed.
En ook zijn zulke korte ritjes niet echt fijn voor een motor. Althans, dat hoor ik vaak, je legt dat feitelijk alle kms af met een koude motor, daardoor werkt de olie nog niet optimaal.
En ook zijn zulke korte ritjes niet echt fijn voor een motor. Althans, dat hoor ik vaak, je legt dat feitelijk alle kms af met een koude motor, daardoor werkt de olie nog niet optimaal.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zit juist naar een FZ6 te kijken als eerste motorpagani schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:52:
Een fz6n te twitchy voor beginners? Altijd gedacht dat dat juist een van dé beginnersmotoren was.

~ James May
Dank voor de input allen.
Goed punt betreffende toch alle kledij dragen, staat genoteerd. Betreffende textiel/leer, ik moet zeggen dat ik textiel nu niet echt prettig vond toen ik dat tijdens mijn rijlessen droeg, al kan dat natuurlijk ook komen doordat 't wat mindere kwaliteit/mindere pasvorm was. Ik heb ook nog een auto momenteel en de busverbinding maar werk is ook prima, dus als het echt beestenweer is kom ik er ook wel. Korte stukjes op de motor; so be it dan maar, m'n pa rijdt al sinds 2007 ieder seizoen dagelijks 2x een enkele reis van 11km en hij ondervindt er volgens mij geen last van.
Goed punt betreffende toch alle kledij dragen, staat genoteerd. Betreffende textiel/leer, ik moet zeggen dat ik textiel nu niet echt prettig vond toen ik dat tijdens mijn rijlessen droeg, al kan dat natuurlijk ook komen doordat 't wat mindere kwaliteit/mindere pasvorm was. Ik heb ook nog een auto momenteel en de busverbinding maar werk is ook prima, dus als het echt beestenweer is kom ik er ook wel. Korte stukjes op de motor; so be it dan maar, m'n pa rijdt al sinds 2007 ieder seizoen dagelijks 2x een enkele reis van 11km en hij ondervindt er volgens mij geen last van.
It's dogged that does it
Verwijderd
Zijn ze ook uitermate geschikt voortdw schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:48:
[...]
Ik zit juist naar een FZ6 te kijken als eerste motor
Ikzelf ben in 2003 begonnen met een Honda Hornet, die is kwa specs zeg maar identiek aan de Yamaha Fazer (die is alter omgedoopt tot FZ6)
Nooit een seconde spijt van gehad, en ik had met die Hornet veel meer een "band" dan ik nu heb/had met de Triumph Speed triple.
Dat komt gewoon omdat het leskleding was, compleet uitgedragen en had waarschijnlijk jaren geleden al vervangen moeten worden. Ga eens naar een zaak waar ze weten waar ze het over hebben, en laat je een goed pak 'aanmeten'. Dan is het een heel andere zaak.SavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:50:
Dank voor de input allen.
Mijn advies, neem iets van een textielpak (handig voor woonwerk verkeer en/of regen), wat goed kan doorwaaien (handig voor warme toerritjes in de zomer).
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Top, ga ik doen. Betreffende de 650 Bandit, goede beginnersmotor? Komt uit 2007, 52k Km (hoge kant, i know, maar hoeft ook niet per se een probleem te zijn).
It's dogged that does it
Ik rijd ook de bandit als eerste motor. Ben er erg content mee. Erg vergevingsgezind en rijdt erg fijn. Gewoon een proefritje maken zou ik zeggen.SavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:59:
Top, ga ik doen. Betreffende de 650 Bandit, goede beginnersmotor? Komt uit 2007, 52k Km (hoge kant, i know, maar hoeft ook niet per se een probleem te zijn).
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Alright, al lijkt het me niet onverstandig dat ik eerst weer eens een paar keer ga rijden op de GSX-F 750 van m'n pa, ik ben het toch wel een beetje verleerd denk ik.
It's dogged that does it
Is wel verstandig ja. Je verleert het nooit echt, maar je moet het echte gevoel wel weer even oppakken denk ik.
Textiel is niet altijd chill. Ik heb nu alweer mijn jeans altijd aan met een textiel jas. Textiel broek gebruik ik alleen als het echt fris is (onder de 10c).
Textiel is niet altijd chill. Ik heb nu alweer mijn jeans altijd aan met een textiel jas. Textiel broek gebruik ik alleen als het echt fris is (onder de 10c).
52k aan de hoge kant? Ik rij op een NTV650 met meer dan 100k uit 1996! 52k vind ik niet veel om eerlijk te zijn (is 5800 km per jaar).SavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:59:
Jeans als in motorjeans of spijkerbroek?
It's dogged that does it
Zou je een screenshot willen maken van de functie? Ik zie het niet staan bij mij op Android.sylvesterrr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:38:
[...]
Hmm, TomTom Go Mobile op Android heeft wel kronkelroutes.
Ik heb ook een FZ6s (2004) als eerste motor. Bevalt me erg goed! Kan er goed rustig mee rijden, en wanneer je het wilt kan je de motor flink in de toeren jagen.tdw schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:48:
[...]
Ik zit juist naar een FZ6 te kijken als eerste motor
Afgelopen maandag was het in de ochtend trouwens flink fris op de motor met motorjeans (REV'IT! Austin Jeans). Met zo'n 5 graden was alles tussen mijn knieën en middel zo goed als bevroren na een half uur snelweg.

[ Voor 27% gewijzigd door SOEFuture op 13-04-2016 09:24 ]
Precies, mocht ik 2 motoren op de zaak hebben, zou ik hem houden! Het is een hele fijne motor, en 100pk hoor je vaak geroepen worden als ideaal op een motor.SOEFuture schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:21:
[...]
Ik heb ook een FZ6s (2004) als eerste motor. Bevalt me erg goed! Kan er goed rustig mee rijden, en wanneer je het wilt kan je de motor flink in de toeren jagen.Erg fijne probleemloze motor.
Ik ben er nog steeds heel tevreden van, je kan zonder enig bokken op lage toeren rijden, maar ook lekker in toeren jagen. En dat gaat ook vlot, heel vlot. Als beginner kan het soms wel wat hard lijken vanaf 8000 toeren
Maar ja, BMW en hun renting is voor de firma en later privé zo een voordeel, dat ik dat niet kon laten liggen.
Never ever financial advice...
Broek uiteraardSavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:18:
Jeans als in motorjeans of spijkerbroek?
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Vorig jaar mijn Bering textiel pak voor € 250 in de Ten Kate outlet gekocht, toch dit jaar maar eens leren pak gekocht want die zit fijner en met warm weer is dat ook koeler (ben een mooi weer rijderSavageBrother schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:37:
Ook onder het textielen pak deed ik nooit een broek, persoonlijk vind ik dat niet fijn. Als ik met de motor naar het werk ga kleed ik me achter mijn bureau even om, als collega's me op het strand tegenkomen zien ze mijn blote beentjes ook
Zonder beschermende kleding rijden? Nah... voor mij is dat geen vraag
XXXVI
Barrybobslee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:19:
[...]
Zou je een screenshot willen maken van de functie? Ik zie het niet staan bij mij op Android.

Dit topic is gesloten.