Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.037 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

pagani schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:52:
Een fz6n te twitchy voor beginners? Altijd gedacht dat dat juist een van dé beginnersmotoren was.
Als je dat vergelijkt met de "nieuwe" beginnersmotoren, dan zijn ze veel minder geschikt. Het gashendel is veel te gevoelig en hij voelde erg glibberig aan voor mij. Raar woord om 't te omschrijven, en ik kom wel van een CB 500 x en een suzuki bandit. Beide plakken als een kart op de weg. De 500x heeft trouwens ook wel een redelijk gevoelig gashendel, maar met het mindere vermogen maakt zich dat goed voor beginners.

Dit weekend weer eens testrijden op een NC750x hehe ^_^ Zo blijf ik wel bezig.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 22:00

Bommes

Capo del formaggio

sylvesterrr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 05:49:
[...]

Ik heb de betaalde versie van tomtom op mijn Android phone. Kronkelroutes: Ja, GPX routes: nee.
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/19669

Of je dit alles dus ook via de mydrive site van tomtom kunt overzetten naar je android app weet ik niet.
Ik heb zelf de rider 400 aangeschaft een paar weken terug, nog niet mee kunnen rijden (aankomend weekend eerste weekend trip met routes).
Op mijn tablet heb ik een niet zo heel erg legale tomtom android app staan.
Die werkt ok en heeft ook die kronkel route functie, ik heb die niet gekoppeld aan de mydrive site (omdat illegaal) dus ik kan niet testen of ik zaken kan overzetten naar die app (zoals poi's en gpxen).

Wat ik dan nu pas weer achter kwam:
Tomtom laat niet meer toe dat je nuttige plaatsen op de kaart weer kunt geven.
Of te wel: vroeger kon je in het menu aanvinken welke nuttige plaatsen je altijd wilde zien op de kaart, tankstations, pinautomaten enz enz.
Nu heeft tomtom er voor gekozen om een schone en lege kaart weer te geven en de optie tot zelf beslissen voor weergave uit het menu te halen.
Erg spijtig dat je daar pas achter komt na aanschaf natuurlijk. Zeker omdat garmin dit wel kan en zelfs se sygic app laat heet toe om zelf pois toe te voegen en deze naar keuze weer te geven in beeld.
Zit ik dan met mijn 400 euro apparaat en mijn camping poi bestanden voor onze camper trip..
Toch maar de gsm op het dashboard met sysgic in dat geval dus. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:33:
[...]

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/19669

Of je dit alles dus ook via de mydrive site van tomtom kunt overzetten naar je android app weet ik niet.
Helaas geldt dat niet voor de TomTom Go Mobile app. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:23:
[...]

Dit weekend weer eens testrijden op een NC750x hehe ^_^ Zo blijf ik wel bezig.
Ik vermoed dat ik ergens na de zomer een andere motor ga kopen en ik vind dat ik ook op die NC700x moet rijden. Ben benieuwd wat je van de nieuwe versie vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Bommes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:33:
[...]

Wat ik dan nu pas weer achter kwam:
Tomtom laat niet meer toe dat je nuttige plaatsen op de kaart weer kunt geven.
Of te wel: vroeger kon je in het menu aanvinken welke nuttige plaatsen je altijd wilde zien op de kaart, tankstations, pinautomaten enz enz.
Nu heeft tomtom er voor gekozen om een schone en lege kaart weer te geven en de optie tot zelf beslissen voor weergave uit het menu te halen.
Erg spijtig dat je daar pas achter komt na aanschaf natuurlijk. Zeker omdat garmin dit wel kan en zelfs se sygic app laat heet toe om zelf pois toe te voegen en deze naar keuze weer te geven in beeld.
Zit ik dan met mijn 400 euro apparaat en mijn camping poi bestanden voor onze camper trip..
Toch maar de gsm op het dashboard met sysgic in dat geval dus. |:(
Jezus, dat is wel erg triest |:( Ik heb ook altijd ten minste benzinestations aanstaan, dat is namelijk *altijd* handig.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja dat vind ik dan ook, of campings als je op rond reis bent..
Vind het vooral vreemd dat de optie er gewoon uit is.
Dat ze een Clean Look willen kan ik begrijpen maar laat dan de gebruiker zelf beslissen wat hij vervolgens met zijn navigatie wil doen.
Al wil ik een groene met roze landkaart met alle poi's zichtbaar dat is toch mijn keuze.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik vond dat altijd al een irritante functie. Als je dan 1 keer een POI opgezocht had stonden ze allemaal weer op de kaart, wat het laden weer langer liet duren.

Irritant gedoe. Als ik een POI wil wil ik wel de POI kunnen zoeken en dan de kaart zien. Maar tijdens het navigeren zelf vind ik dat echt onzin.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo veel smaken.. Echter geen keuze meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Bommes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:08:
Zo veel smaken.. Echter geen keuze meer..
Je kan nog wel een kaart zien met de POI's trouwens.

Zoeken op POI's, daar je type selecteren en dan onderaan op het kaart icoontje drukken. Dan heb je een kaart van bovenaf met ze allemaal zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Sowieso, dat dat laden altijd zo lang moet duren, alsof ze met hardware van 10 jaar geleden werken en er totaal geen drang is om eens wat snellere systemen op de markt de brengen. Super irritant als je tijden het rijden even iets wilt wijzigen en het ding slaat bijna vast omdat je het scherm aanraakte... en ja dat is op de nieuwste Rider 400 nog steeds zo. Is Garmin beter wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gapert86 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:58:
Sowieso, dat dat laden altijd zo lang moet duren, alsof ze met hardware van 10 jaar geleden werken en er totaal geen drang is om eens wat snellere systemen op de markt de brengen. Super irritant als je tijden het rijden even iets wilt wijzigen en het ding slaat bijna vast omdat je het scherm aanraakte... en ja dat is op de nieuwste Rider 400 nog steeds zo. Is Garmin beter wat dat betreft?
Heb voor mijn vader´s verjaardag een Garmin 390LM gekocht.

daar toen beetje mee zitten spelen en die werkt een stuk vlotter dan mijn eigen zumo 660 (en die is naar mijn mening meer dan snel genoeg)

grootste verbetering vind ik wel de gevoeligheid van de touch screen.
Los daarvan, kwa presentatie snelheid / Hoe snel de render plaats vind prima acceptabel.
Ik weet alleen niet of het veel veranderd als er ook een route is ingeladen (dan zou die theoretisch minder processor kracht ter beschikking moeten hebben voor de weergave van het scherm)

maar goed, ik weet niet wat een TomTom 400 moet kosten, maar ze zijn traditie getrouw wel altijd een klap goedkoper geweest als de gemiddelde Garmin
(ik heb net onder de 400€ neer geteld voor die 390, europa en levenslange updates op de kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Met flink wat korting (esso punten) was ik voor de tomtom premuim pack ongeveer 350 euro.
Deze pack bevat de tomtom 400, rammount compleet voor montage op buizen stuur, slotjes voor de rammount en om de tomtom zelf te vergrendelen aan de rammount en een tasje voor de tomtom.

Zonder korting is de basis tomtom 400 iets van 350 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 13-04-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

LuisjeNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:34:
Overigens super veel plezier met dat ding gehad, alleen op de snelweg wel wat vervelende momenten gehad die gevaarlijk voor mijzelf waren door het missen van net een beetje extra vermogen. (Hoeft uiteraard niet op alle zo te zijn)
Je moet natuurlijk wel je rijstijl aanpassen aan de mogelijkheden van het voertuig. Met die Mii ga ik ook niet effe snel 4 vrachtwaggels inhalen als ik zie dat er een snelle auto aan komt. Tenzij hij nog ver weg is en de max snelheid 100 is...
Maar goed, dat heb je nu ook wel geleerd als het goed is. Ik vond het sinds ik die Up had al best bevrijdend. Je hoeft immers niets meer wat snelheid betreft en niemand verwacht het van je. Het is wat anders als je in een Ferrari 100 gaat kachelen waar je 130 mag. En bij het stoplicht hoeft ik ook niet te doen alsof is snel ben (al ben ik dat vaak wel omdat ik gewoon alert reageer itt 95% van de automobilisten).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

mphilipp schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:36:
[...]

"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je 'm het meest voor gebruikt. Moet je dagelijk van Limburg naar Friesland is een licht motor misschien niet handig, maar in het stadsverkeer en op tourtochtjes mis je niet veel aan het vermogen denk ik.
Naast mijn GSA heb ik een mini-autootje (Seat Mii, de Up van Seat) en die heeft nauwelijks vermogen. Daar moet je mee leren leven. Dus geen stoplichtsprintjes en als je invoegt, niet nog even de vrachtwaggel proberen in te halen op de invoegstrook, maar er achter invoegen. Allemaal dingen die je leert zodra je het pedaal in trapt en er gebeurt niets... :+
Er is maar één overeenkomst met de GS, en dat is de tankinhoud. Met beiden kan ik 35 liter tanken 8)
Ja, klopt. Ga m'n eerste motor vooral gebruiken om naar school te gaan. Bijna 1 rechte lijn van 10 km met een klein stukje 80 km weg en verder nog een gedeelte 'stad'. De geschikte omgeving voor een 125cc dus. :*)
LuisjeNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:34:
Mijn lulligste moment om een geknepen motor vond ik nog wel op de snelweg;

Ambulance met loeiende sirenes achter mij, pas (te) laat gehoord/gezien. Het waaide nogal tegen en er reed een auto naast mij...

Met heel veel pijn en moeite ingehaald want ik kon gewoon echt niet sneller :+

Kon toen wel even janken op mijn stoere Ducati monster:p

Overigens super veel plezier met dat ding gehad, alleen op de snelweg wel wat vervelende momenten gehad die gevaarlijk voor mijzelf waren door het missen van net een beetje extra vermogen. (Hoeft uiteraard niet op alle zo te zijn)
Ben zelf ook niet van plan om de snelweg te gebruiken. Misschien als het echt even nodig is. Heb je echt zoveel last van de wind op de motor bij hogere snelheden?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
caesar1000 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:05:
[...]

Ja, klopt. Ga m'n eerste motor vooral gebruiken om naar school te gaan. Bijna 1 rechte lijn van 10 km met een klein stukje 80 km weg en verder nog een gedeelte 'stad'. De geschikte omgeving voor een 125cc dus. :*)

[...]

Ben zelf ook niet van plan om de snelweg te gebruiken. Misschien als het echt even nodig is. Heb je echt zoveel last van de wind op de motor bij hogere snelheden?
Vooral stukken van 10 km rijden? Dan is dat ding nog niet eens warm joh. Zou het zelf zonde vinden daar m'n motor hoofdzakelijk voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:05:
[...]

Als de motor op zijn max snelheid loopt gaan dingen als wind en bult op of af ineens een hoop uitmaken. Wanneer je op topsnelheid rijd heeft de motor al het vermogen nodig om die snelheid te behouden, als je dan ineens flink wat tegenwind hebt gaat er maar zo 10km/u of meer van je snelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
Wekko306 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:16:
[...]

Vooral stukken van 10 km rijden? Dan is dat ding nog niet eens warm joh. Zou het zelf zonde vinden daar m'n motor hoofdzakelijk voor te gebruiken.
Waarom?

Onze motor wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werk verkeer. De meest gebruikte route is:
14km: rechts, rechts, links, rechts, rechts, autoweg, rotonde, rechts, rotonde, rechts, links, rechts, rechts
en terug: links, links, rechts, links, rotonde, rechts, autoweg, rechts, links, rechts, links, links

Motor is op temperatuur nog voor de autoweg wordt bereikt. Van de 14km is 2km buiten bebouwde kom en 9km autoweg.

Nadeel is dat banden regelmatig voortijdig vervangen worden i.v.m. vierkante banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:45:
[...]

Waarom?

Onze motor wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werk verkeer. De meest gebruikte route is:
14km: rechts, rechts, links, rechts, rechts, autoweg, rotonde, rechts, rotonde, rechts, links, rechts, rechts
en terug: links, links, rechts, links, rotonde, rechts, autoweg, rechts, links, rechts, links, links

Motor is op temperatuur nog voor de autoweg wordt bereikt. Van de 14km is 2km buiten bebouwde kom en 9km autoweg.

Nadeel is dat banden regelmatig voortijdig vervangen worden i.v.m. vierkante banden.
Dat de olie echt op temperatuur is duurt wel wat langer dan 10km. Ik kon met mijn SV1000S duidelijk het verschil merken na iets van 50km. De motor liep dan duidelijk een stuk fijner wanneer ie echt warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Uiteindelijk maakt het ook geen reet uit. Het is een populaire stelling dat korte ritjes niet goed zijn voor een motor. Maar mijn moeder rijdt nu al 16 jaar in een Toyota Yaris die alleen gebruikt wordt om naar de winkel te rijden en een heel enkel keertje naar Dordrecht of Den Bosch. Heel veel verder durft ze niet. Een paar keer hebben mijn broer en ik 'm geleend en dat is denk ik het meest dat dat ding ooit in 1x gereden heeft.
Die auto heeft 0,0 problemen. En zo zijn er talloze voorbeelden van brommers, motoren en auto's waar hoofdzakelijk kort mee gereden wordt. Ja, de olie is nog lang niet op temperatuur, maar het blijkt niets uit te maken bij de moderne motoren. Misschien dat het vroeger een probleem was of bij zo'n fragiele HD of Ducati, maar uit de praktijk blijkt het niet veel uit te maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
PilatuS schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:51:
[...]

Dat de olie echt op temperatuur is duurt wel wat langer dan 10km. Ik kon met mijn SV1000S duidelijk het verschil merken na iets van 50km. De motor liep dan duidelijk een stuk fijner wanneer ie echt warm was.
Dat zal vast, maar de lat ligt niet hoog voor woon-werk verkeer. Sowieso liep de motor k*t. Heb net afgelopen januari een meer dan 5 jaar oud probleem op weten te lossen door de throttle position sensor te laten vervangen. Nu wordt het pas weer een beetje leuk :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 13-04-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:55:
[...]

Dat zal vast, maar de lat ligt niet hoog voor woon-werk verkeer. Sowieso liep de motor k*t. Heb net afgelopen januari een meer dan 5 jaar oud probleem op weten te lossen door de throttle position sensor te laten vervangen. Nu wordt het pas weer een beetje leuk :)
Ik rij ook relatief korte ritjes van meestal zo'n 70km. Vind het altijd jammer dat de motor pas aan het eind van zo'n rit echt lekker gaat lopen. Het blok loopt dan een stuk vloeiender en het rijd veel fijner dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is d'r dan gewoon wat mis met je motor, als 'ie pas na 70 km beetje lekker begint te lopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Wekko306 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:16:
[...]

Natuurlijk in de zomer denk ik wel continue ritjes op de posbank en omgeving, maar inderdaad voornamelijk 10 heen, 10 terug. Anders zou ik hem alleen voor wat ritjes in de middag/weekend gebruiken en nu kan ik hem ook mooi gebruiken als vervoer naar school.
PilatuS schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:23:
[...]

Als de motor op zijn max snelheid loopt gaan dingen als wind en bult op of af ineens een hoop uitmaken. Wanneer je op topsnelheid rijd heeft de motor al het vermogen nodig om die snelheid te behouden, als je dan ineens flink wat tegenwind hebt gaat er maar zo 10km/u of meer van je snelheid af.
Ik weet dat ik als ik fiets naar school altijd echt recht de wind tegen heb of helemaal mee, maar denk dat het met max 80 wel mee zal vallen toch? (Zal het over een paar weken mee gaan maken :) )

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 13-04-2016 23:08 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:25:
Misschien is d'r dan gewoon wat mis met je motor, als 'ie pas na 70 km beetje lekker begint te lopen :X
Dat zeg ik niet en dat bedoel ik niet.
caesar1000 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:04:
[...]

Ik weet dat ik als ik fiets naar school altijd echt recht de wind tegen heb of helemaal mee, maar denk dat het met max 80 wel mee zal vallen toch? (Zal het over een paar weken mee gaan maken :) )
Als je met 80 flinke tegenwind hebt geef je gewoon meer gas. Gebeurt het met 130 en kan de motor niet harder dan word het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wow dit gaat snel. Na nog geen 24u is de motor al zo goed als verkocht voor de vraagprijs.
Wat een belangstelling, stiekem gehoopt natuurlijk maar je verwacht het niet.
Koper moet van Gent komen en moest nog een motoremorque huren :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Gisteren voor de tweede keer gaan kart/monobiken. Daarmee ook de eerste keer een kneedown gedaan, nu nog met de BMW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:26:
[...]

Dat zeg ik niet en dat bedoel ik niet.
Nouja, ding is wel dat banden, blok en olie na een km of 15 op zich echt wel hun normale operating temperature bereiken. Wat er daarna nog zou moeten veranderen in rijgedrag vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

kazzzdafke schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:09:
Wow dit gaat snel. Na nog geen 24u is de motor al zo goed als verkocht voor de vraagprijs.
Wat een belangstelling, stiekem gehoopt natuurlijk maar je verwacht het niet.
Koper moet van Gent komen en moest nog een motoremorque huren :)
Jammer haha wou hem voor mijn vriendin >:)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:20
MikeyMan schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:56:
[...]

Nouja, ding is wel dat banden, blok en olie na een km of 15 op zich echt wel hun normale operating temperature bereiken. Wat er daarna nog zou moeten veranderen in rijgedrag vraag ik mij dan af.
Mwah, 15 kilometer is wel heel vlot. Maar ik denk dat ik wel begrijp wat Pilatus bedoelt.

Mijn motor schakelt, als hij echt goed warm is, boterzacht en schakelen zonder de koppeling te gebruiken is dan prima mogelijk. Dat duurt vaak toch echt wel een half uurtje en dan rijdt het allemaal net even fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:45:
[...]

Waarom?

Ik heb met dat soort stukken altijd dat het omkleden mij zoveel meer tijd kost dan het rijden zelf dat ik liever de auto pak voor zo'n afstand eigenlijk.

Pas bij meer dan 50 kilometer (en filegevoelige stukken) merk ik pas echt het voordeel van de motor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hooglander1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:39:
[...]

Ik heb met dat soort stukken altijd dat het omkleden mij zoveel meer tijd kost dan het rijden zelf dat ik liever de auto pak voor zo'n afstand eigenlijk.

Pas bij meer dan 50 kilometer (en filegevoelige stukken) merk ik pas echt het voordeel van de motor eigenlijk.
Auto is voor mij bepaald geen voordeel. Via de autoweg 's ochtends langzaamrijdend / file of gepriegel door de stad in combinatie met parkeergepriegel op het werk. Plus dat we maar 1 auto hebben :+

Fiets kan ook (10km door de stad), maar kost meer tijd.

Of dus op de motor tussen de file door en hem redelijk dichtbij kantoor in de motorstalling mikken. Omkleden is in een minuutje gebeurt en klaar nog voor ik in kan loggen op m'n PC. Wat wel scheelt is dat de motor tegenwoordig in een garage staat op een minuutje lopen waardoor pakken en wegzetten een kwestie van secondes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Net voor korte stukken neem ik dan weer veel liever de motor (reden dat mijn nagelnieuwe, 10 maand oude cb500x ook pas 2700 km heeft afgelegd :P maar dat moeten er dit jaar VEEL meer worden.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Verschil is waarschijnlijk dat ik altijd op andere locaties werk. Ik kan dus niet ergens een paar schoenen laten staan. Ik sleep die dus elke keer mee en dan is het een heel gedoe.

En voor korte ritten doe je ook al snel iets minder moeilijk qua kleding. Ik rijd normaal 100km op de snelweg, dan doe je oordoppen in, helmmuts op, een fleecevest voor de warmte in de winter etc etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:13:
Gisteren voor de tweede keer gaan kart/monobiken. Daarmee ook de eerste keer een kneedown gedaan, nu nog met de BMW :P
Waar doet men zoiets? Ik wil dat eigenlijk ook nog wel eens doen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hooglander1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:58:
Verschil is waarschijnlijk dat ik altijd op andere locaties werk. Ik kan dus niet ergens een paar schoenen laten staan. Ik sleep die dus elke keer mee en dan is het een heel gedoe.
Die passen in m'n laptoptas erbij. En die past weer in de topkoffer :P
En voor korte ritten doe je ook al snel iets minder moeilijk qua kleding. Ik rijd normaal 100km op de snelweg, dan doe je oordoppen in, helmmuts op, een fleecevest voor de warmte in de winter etc etc :P
Ik rij muv pure stadsritjes (<70km/u) altijd met oordoppen. Colletje voor de nek is ook altijd mee.

Op een gegeven moment heb je gewoon een geoptimaliseerde flow zodat je zo min mogelijk tijd verliest.

Naar een andere locatie is juist wat trickier. Het is comfortabler omkleden op je kantoor dan naast je motor buiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lang leve motorjeans voor juist korte bezoekjes her en der :) Ik heb van die Dainese motorjeans die wind doorlaten (lekker in de zomer) en Rokker jeans die wind- en waterdicht zijn. Motorlaarzen kan ik op kantoor ook wel aan laten vaak. Maar als dat te warm wordt heb ik gewone lage sneakers bij me (Vans) die ik even snel aan kan schieten.

Deze zomer wil ik eigenlijk daarom ook van die motorschoenen kopen die lijken op sneakers. Met enkelbescherming in ieder geval. Met als doel gewoon een casual look in volle gear. De motorjas doe je toch snel aan en uit :7

Maar ik laat op mijn werk altijd 1 paar schoenen achter zodat ik ze nooit mee moet slepen. Die staan gewoon onder m'n bureau. Lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:36

_Apache_

For life.

Rukapul schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:24:
[...]
Op een gegeven moment heb je gewoon een geoptimaliseerde flow zodat je zo min mogelijk tijd verliest.
Als je echt vaak rijdt, heb - ik bijvoorbeeld - mijn oordopjes op een bepaalde plek, portemonnee/rbw in de binnenzak, handschoen in de koffer, en ow weee als je wat op een andere plek hebt..

Stiekem zijn we allemaal beetje gewoontedieren. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:04
Blue-eagle schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:43:
Lang leve motorjeans voor juist korte bezoekjes her en der :) Ik heb van die Dainese motorjeans die wind doorlaten (lekker in de zomer) en Rokker jeans die wind- en waterdicht zijn. Motorlaarzen kan ik op kantoor ook wel aan laten vaak. Maar als dat te warm wordt heb ik gewone lage sneakers bij me (Vans) die ik even snel aan kan schieten.

Deze zomer wil ik eigenlijk daarom ook van die motorschoenen kopen die lijken op sneakers. Met enkelbescherming in ieder geval. Met als doel gewoon een casual look in volle gear. De motorjas doe je toch snel aan en uit :7

Maar ik laat op mijn werk altijd 1 paar schoenen achter zodat ik ze nooit mee moet slepen. Die staan gewoon onder m'n bureau. Lekker simpel.
Dit inderdaad. Deze zomer komt er idd hier ook een goede jeans en die sneaker schoenen voor de snelle rit én de terrasbezoekjes. Zag ook een zomerjas met protection bij MotoPort vorig weekend die er ook wel bij past voor de rustige ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
mphilipp schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:54:
Uiteindelijk maakt het ook geen reet uit. Het is een populaire stelling dat korte ritjes niet goed zijn voor een motor. Maar mijn moeder rijdt nu al 16 jaar in een Toyota Yaris die alleen gebruikt wordt om naar de winkel te rijden en een heel enkel keertje naar Dordrecht of Den Bosch. Heel veel verder durft ze niet. Een paar keer hebben mijn broer en ik 'm geleend en dat is denk ik het meest dat dat ding ooit in 1x gereden heeft.
Die auto heeft 0,0 problemen. En zo zijn er talloze voorbeelden van brommers, motoren en auto's waar hoofdzakelijk kort mee gereden wordt. Ja, de olie is nog lang niet op temperatuur, maar het blijkt niets uit te maken bij de moderne motoren. Misschien dat het vroeger een probleem was of bij zo'n fragiele HD of Ducati, maar uit de praktijk blijkt het niet veel uit te maken.
Het is ook een correcte populaire stelling (toch gedeeltelijk). De fout is vaak dat mensen zeggen dat het slecht is voor het motorblok.
Je moeder haar yaris zal bv geen diesel auto zijn, anders had het wel een probleem geweest. Roetfilter die je finaal omzeep rijdt.
Ook zal haar batterij wel wat meer slijt hebben.

Om het even naar de motor terug te halen.
Het is beter als je olie goed opwarmt om de tijd zodat alles eens smeert. Mijn garagist raad mij aan om pas een paar duizend km later op onderhoud te komen omdat ik 100 km per dag ermee doe en dit voornamelijk autostrade is. Het is volgens hem daardoor minder nodig. Een garagist die zichzelf minder werk geeft? Het zal wel waar zijn dan :).

Daarbuiten heb ik met mijn eerste motor problemen gehad net doordat de vorige eigenaar korte afstanden deed.
Wat is er gebeurt:
Doordat die altijd korte afstanden deed werd de uitlaat niet goed warm.
Als je begint met rijden wordt er altijd wat vocht door de uitlaat geblazen.
Je hebt bij het verlaten van je motorblok onderaan een knik in je uitlaat waar dit vocht blijft instaan.
Als je hem warm rijdt verdampt dit gewoon.
Door de korte ritjes van die man was dit niet het geval en is dit gewoon doorgeroest en afgebroken bij mij.
Dit was btw geen oude moto.
Toen ik ermee naar de garage ging en hij het bekeek zij die dat dit daardoor komt en je het nog merkt met korte afstand moto's.

Just my 2 cents.

Ik zou het zeker niet laten om korte afstanden te doen, maar zeggen dat het niets uitmaakt is gewoon incorrect.
Sommige voertuigen kunnen er al wat beter tegen dan andere maar dan nog. Je hebt altijd wel ergens een onderdeel dat niet gelukkig wordt van deze rijstijl.
Ontploft je auto/moto? nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Blue-eagle schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:43:

Welke jeans is dit dan van dainese? Ik vind ze niet onmiddelijk.

Mss wat stom, maar hoe vind je daarvan nog de bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
DaemonAngel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:12:
[...]

Motorjeans zijn geheel of gedeeltelijk gevoerd met kevlar en hebben eventueel ook nog extra protectors op de knieën en heupen.

Misschien interessant: http://www.revzilla.com/2...rcycle-jeans-buyers-guide

[ Voor 10% gewijzigd door MuddyMagical op 14-04-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Specifiek deze P. Kansas 1C motorjeans voor € 149,00.

Of op Revzilla: http://www.revzilla.com/motorcycle/dainese-kansas-1c-pants
Die jeans van Dainese zijn dun maar hebben wel bescherming in de heup en knie. Wel dunne stukken, maar iets is beter dan niets natuurlijk. Het materiaal waarvan ze gemaakt zijn overleeft een schuifpartij over het asfalt ook stukken langer dan gewone jeans ;)

Mijn Rokker jeans voelen wel bomb-proof. Erg sterke beschermstukken er in en de broek zelf voelt erg solide aan.

Mijn dikke 4-seizoenen Gore-tex textile motorbroek wint het natuurlijk op alle vlakken.
Maar gemak dient de mens :7

[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 14-04-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Als je valt zijn ze aan stront. Maar ze beschermen wel goed (wel even Protectors plaatsen), ook de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Qua comfort ga je best voor jeans met 3DO protectors (bij normale bewegingen veel soepeler dan de oudere soorten protectors).

Er zijn ook jeans met Cordura ipv Kevlar, die zouden even goed zijn (meerdere discussies hierover te vinden online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Pff. af en toe voelt de motor als een blok aan mijn been haha,

ik ben namelijk opzoek naar een (koop)huis en heb nu een ideale woning gevonden op het randje van mijn budget echter is deze zonder garage. ik heb nu zware twijfels om een bod uit te brengen omdat ik al weet dat de motor dan telkens door de poort achter in de tuin gewrongen moet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
steveman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:09:
[...]

Waar doet men zoiets? Ik wil dat eigenlijk ook nog wel eens doen :)
In Hasselt (Belgie). Volgens mij kan het tegenwoordig ook in Roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:48:

[..] een ideale woning gevonden [..]
Misschien niet de definitie van "ideaal" als je d'r nu al door twijfelt ;)

Maar wel een herkenbaar probleem. Ik wil ook een huis kopen, maar ik wil geen huis zonder garage of goed bereikbare schuur waar mijn motor in kan. Mijn motor buiten stallen is geen optie. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/828999/07047cad61f2ea5926a1f2d45e2dc3f5

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Zojuist mijn nieuwe helm binnen gekregen, maar heb een vraagje. Worden helmen normaal niet geleverd met een gebruiksaanwijzing? Deze helm zat in de doos van een ander model, en zonder iets er bij, afgezien van de helmtas. Lijkt me toch logisch dat er een boekje bij zit met instructies hoe je de voeringen het beste kunt verwijderen en wassen bijvoorbeeld. Of vizieren wisselen :?

Edit:
Importeur gebeld :+
Moet er inderdaad bij zitten, zal de webshop maar eens contacteren...

[ Voor 11% gewijzigd door Melkunie op 14-04-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Melkunie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:16:
Zojuist mijn nieuwe helm binnen gekregen, maar heb een vraagje. Worden helmen normaal niet geleverd met een gebruiksaanwijzing? Deze helm zat in de doos van een ander model, en zonder iets er bij, afgezien van de helmtas. Lijkt me toch logisch dat er een boekje bij zit met instructies hoe je de voeringen het beste kunt verwijderen en wassen bijvoorbeeld. Of vizieren wisselen :?
Zat bij de mijne niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Webshop gebeld, hadden em nog liggen. Waarschijnlijk morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
MuddyMagical schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:26:
[...]

Motorjeans zijn geheel of gedeeltelijk gevoerd met kevlar en hebben eventueel ook nog extra protectors op de knieën en heupen.

Misschien interessant: http://www.revzilla.com/2...rcycle-jeans-buyers-guide
Ja ik heb de test op motorradonline ook al gelezen waar er veel broeken in vermeld staan maar degene da ik heb van draggin jeans is al redelijk warm en heeft maar stukken kevlar.
Blue-eagle schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:27:
[...]

Specifiek deze P. Kansas 1C motorjeans voor € 149,00.

Of op Revzilla: http://www.revzilla.com/motorcycle/dainese-kansas-1c-pants

[...]

Die jeans van Dainese zijn dun maar hebben wel bescherming in de heup en knie. Wel dunne stukken, maar iets is beter dan niets natuurlijk. Het materiaal waarvan ze gemaakt zijn overleeft een schuifpartij over het asfalt ook stukken langer dan gewone jeans ;)

Mijn Rokker jeans voelen wel bomb-proof. Erg sterke beschermstukken er in en de broek zelf voelt erg solide aan.

Mijn dikke 4-seizoenen Gore-tex textile motorbroek wint het natuurlijk op alle vlakken.
Maar gemak dient de mens :7
ah thanks, eens bekijken.

Eén van de redacteuren van motor & toerisme rijdt met een spidi jeans die beter heel gebleven is bij een slide tegen 130 km/u dan zijn textielen broek.
In de review van motorradonline doelen ze hier ook op.

http://www.motorradonline...-im-vergleichstest/646182

Vermelden ze het nadeel van smelttemp van cordura versus kevlar en katoen dat gewoon verbrand ipv in je been smelt (al vaak gehoord).

Dit zou elk merk mogen hebben eigenlijk zoals spidi het doet:
http://www.spidi.com/eu/eu_en/spidi_denim_jeans
Die journalist had niet eens de stevigste aan van hun. namelijk de furious

Zijn mail antwoord van toen even opgezocht:
Vijf jaar geleden heb ik in een labo de bescherming tegen doorschuren van kevlarjeans getest en de resultaten waren verbluffend: die dingen beschermen je beter dan textiele motorkleding. En ik kan er zelf van meespreken want met een Spidi motorjeans ben ik al eens aan 120 kilometer per uur afgestapt en die broek kan ik nog steeds dragen. In die Spidi motorjeans zitten protectoren op de knieën en de heupen en die zijn zowel goed beschermend als heel comfortabel om dragen.

Edit: spidi jeans, niet sidi

[ Voor 15% gewijzigd door DaemonAngel op 14-04-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik kreeg een CD bij de helm met vermoedelijk de gebruiksaanwijzing |:(.

Geen idee wat er op staat, maar vast die instructies die ik gisteren nodig had toen ik mijn vizier wilde wissen en het helemaal niet zo simpel bleek te zijn als de filmpjes op youtube deden vermoeden. Heb al een aantal jaar geen cd speler meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Blue-eagle schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:01:
[...]

Misschien niet de definitie van "ideaal" als je d'r nu al door twijfelt ;)

Maar wel een herkenbaar probleem. Ik wil ook een huis kopen, maar ik wil geen huis zonder garage of goed bereikbare schuur waar mijn motor in kan. Mijn motor buiten stallen is geen optie. Lastig...
tja, een garage in de buurt is V.P 20k. dat is een belachelijk dure motorstalling :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Melkunie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:16:

Edit:
Importeur gebeld :+
Moet er inderdaad bij zitten, zal de webshop maar eens contacteren...
Eum.. raar wel. Moet er natuurlijk bij zitten. En al ZEKER verwacht ik bij een webshop een ONgeopende verpakking! Waarom moet die open geweest zijn? Garantie gevalletje van iemand anders naar jou verlapt?
Ik zou het NIET willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:04:
[...]

Als je echt vaak rijdt, heb - ik bijvoorbeeld - mijn oordopjes op een bepaalde plek, portemonnee/rbw in de binnenzak, handschoen in de koffer, en ow weee als je wat op een andere plek hebt..

Dat heb ik ook, maar dan nog is het voor mij vele malen sneller om de tas op de achterbank te gooien en in te stappen en rijden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:50:
[...]

In Hasselt (Belgie). Volgens mij kan het tegenwoordig ook in Roosendaal.
Ai, da's beide een eindje karren voor me :/
Maar hoe werkt zoiets, bring your own minibike :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
_Apache_ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:04:
[...]

Da's juist wat mij parten speelt. Ik wissel namelijk tussen auto en moto én tussen twee motorjassen, en vergeet dus heel regelmatig mijn portefeuille in de juiste jas te steken - gevolg: badge niet mee, geld niet mee,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Rukapul schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:50:
[...]

Auto is voor mij bepaald geen voordeel. Via de autoweg 's ochtends langzaamrijdend / file of gepriegel door de stad in combinatie met parkeergepriegel op het werk. Plus dat we maar 1 auto hebben :+

Fiets kan ook (10km door de stad), maar kost meer tijd.

Of dus op de motor tussen de file door en hem redelijk dichtbij kantoor in de motorstalling mikken. Omkleden is in een minuutje gebeurt en klaar nog voor ik in kan loggen op m'n PC. Wat wel scheelt is dat de motor tegenwoordig in een garage staat op een minuutje lopen waardoor pakken en wegzetten een kwestie van secondes is.
Precies dat. Het is voor mij dus ook 10 km fietsen, maar dat kost toch 2x-3x zo lang. Auto is qua maandkosten (heb ook geen stufi vanwege het feit dat ik 1e jaars ben en de nieuwe regeling) wel te doen, maar dan hou ik niks meer over. Met de motor kan ik dan toch snel naar school, ben ik per maand redelijk goedkoop uit en kan ik lekker touren naast school met vrienden. d:)b
DaemonAngel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:09:
[...]

Het is ook een correcte populaire stelling (toch gedeeltelijk). De fout is vaak dat mensen zeggen dat het slecht is voor het motorblok.
Je moeder haar yaris zal bv geen diesel auto zijn, anders had het wel een probleem geweest. Roetfilter die je finaal omzeep rijdt.
Ook zal haar batterij wel wat meer slijt hebben.

Om het even naar de motor terug te halen.
Het is beter als je olie goed opwarmt om de tijd zodat alles eens smeert. Mijn garagist raad mij aan om pas een paar duizend km later op onderhoud te komen omdat ik 100 km per dag ermee doe en dit voornamelijk autostrade is. Het is volgens hem daardoor minder nodig. Een garagist die zichzelf minder werk geeft? Het zal wel waar zijn dan :).

Daarbuiten heb ik met mijn eerste motor problemen gehad net doordat de vorige eigenaar korte afstanden deed.
Wat is er gebeurt:
Doordat die altijd korte afstanden deed werd de uitlaat niet goed warm.
Als je begint met rijden wordt er altijd wat vocht door de uitlaat geblazen.
Je hebt bij het verlaten van je motorblok onderaan een knik in je uitlaat waar dit vocht blijft instaan.
Als je hem warm rijdt verdampt dit gewoon.
Door de korte ritjes van die man was dit niet het geval en is dit gewoon doorgeroest en afgebroken bij mij.
Dit was btw geen oude moto.
Toen ik ermee naar de garage ging en hij het bekeek zij die dat dit daardoor komt en je het nog merkt met korte afstand moto's.

Just my 2 cents.

Ik zou het zeker niet laten om korte afstanden te doen, maar zeggen dat het niets uitmaakt is gewoon incorrect.
Sommige voertuigen kunnen er al wat beter tegen dan andere maar dan nog. Je hebt altijd wel ergens een onderdeel dat niet gelukkig wordt van deze rijstijl.
Tja, het zij zo. Is er ook geen mogelijkheid dat ik de motor dan eventjes 5 minuutjes stationair warm laat draaien voordat ik vertrek?
[...]

Naast wat verschillende mensen hier al te gezegd hebben hier nog een leuk illustratief filmpje:

[ Voor 39% gewijzigd door caesar1000 op 14-04-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274576056

Dit is overigens de bike waar het om gaat, hebben jullie nog tips/tricks/opmerkingen voor ik hier bij ga kijken (ik vind em zelf enigszins goedkoop). Ik heb uiteraard al op mf gekeken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

[b]caesar1000 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:48:
[...]

Naast wat verschillende mensen hier al te gezegd hebben hier nog een leuk illustratief filmpje:

[video]
Ik ben onder de indruk! Mooie geslaagde test naar mijn mening, zeker gezien de constante schuring op één plek.

Ik heb zelf de vanucci passatempo. Ben erg onder de indruk van Vanucci als merk qua kwaliteit en vind het nu een klein beetje jammer dat ik zelf een IXS pak heb, maar goed: binnen jaartje of 5?

De passatempo gekocht op basis van reviews: Iets duurder (net als de dainese 190 €) maar betere bescherming is mij wel €100 meer waard :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

SavageBrother schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:01:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274576056

Dit is overigens de bike waar het om gaat, hebben jullie nog tips/tricks/opmerkingen voor ik hier bij ga kijken (ik vind em zelf enigszins goedkoop). Ik heb uiteraard al op mf gekeken.
Mijn eerste idee is: Beetje te duur. Ik zou er 2000 max voor bieden. Neem 20 flappen van 100 mee en houd het voor zijn neus :)

let op
- motor laten draaien: kijken naar lekken
- Blote hand achter uitlaat houden na rijden om te kijken of ie geen olie meespuit (zwarte puntjes op je hand die je kunt uitwrijven. Als hij dit doet: weglopen).
- Rottende aansluitingen van de uitlaat, ook bij de katalysator (al is dit niet dodelijk, maar kost wel wat centjes)
- Te fel verende vorken
- Vraag naar de onderhoudshistorie en kijk of de kleppen onlangs nog zijn bijgesteld, of de tandwielen zijn vervangen,...

Bandits zijn heerlijke motoren.... als ze goed zijn onderhouden. Dan kunnen ze HEEL veel km's maken. Ik vind ze ook heerlijk om zelf aan te sleutelen :9~ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door matthewk op 14-04-2016 14:26 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
steveman schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:35:
[...]

Ai, da's beide een eindje karren voor me :/
Maar hoe werkt zoiets, bring your own minibike :?
Je kunt het ook bijna nergens doen helaas. Ze vertelden mij dat er vaak mensen van ver komen om te mogen rijden. Het werkt exact hetzelfde als karten, er staan daar een aantal kartbikes waar je ongeveer een kwartier op kunt rijden :)

Voordeel van het kartbiken is dat bijna niemand het doet, dus ik heb alle 4 de keren de baan voor mij en een vriend van me alleen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
matthewk schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:01:
[...]

Ik ben onder de indruk! Mooie geslaagde test naar mijn mening, zeker gezien de constante schuring op één plek.

Ik heb zelf de vanucci passatempo. Ben erg onder de indruk van Vanucci als merk qua kwaliteit en vind het nu een klein beetje jammer dat ik zelf een IXS pak heb, maar goed: binnen jaartje of 5?

De passatempo gekocht op basis van reviews: Iets duurder (net als de dainese 190 €) maar betere bescherming is mij wel €100 meer waard :P
Volgens de eerder vermelde motorradonline test is de louis.de broek van 60 euro ook zeer goed en moet je dus niet over de 100 euro gaan voor een goede motorjeans.

Ik heb nog eens zitten neuzen op de spidi site en ermee gemailed. Die furious broek heeft dus niet eens een kevlar lining, maar de jeans zelf bleef gewoon heel volgens die M&T man :o

Even gehoord hoe dat nu net zit.

En wat een lekker hollands filmpje jongens :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Dryhte schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:41:
[...]
gevolg: badge niet mee, geld niet mee,...
Aaahhhh.... de hoeveelheid keren dat ik bij de poort van 't werk sta en even m'n bad..DAMNIT! :(
Geniaal ook hoe álle motorrijdende collega's minstens één keer per jaar exact hetzelfde probleem hadden...

....TOT we erachter kwamen dat ons deurensysteem Mifare gebruikt en dat de inlog op die server best basic is. Nu hebben we allemaal zo'n anoniem OV kaart in de linker mouw bij de elleboog bescherming en hebben we dat probleem in ieder geval nooit meer.

Wél heb ik af en toe nog issues met huissleutels. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

GenjiBlade schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:04:
[...]

Aaahhhh.... de hoeveelheid keren dat ik bij de poort van 't werk sta en even m'n bad..DAMNIT! :(
Geniaal ook hoe álle motorrijdende collega's minstens één keer per jaar exact hetzelfde probleem hadden...

....TOT we erachter kwamen dat ons deurensysteem Mifare gebruikt en dat de inlog op die server best basic is. Nu hebben we allemaal zo'n anoniem OV kaart in de linker mouw bij de elleboog bescherming en hebben we dat probleem in ieder geval nooit meer.

Wél heb ik af en toe nog issues met huissleutels. :X
Mooie oplossing :D

De slagboom bij de parkeerplaats hier heeft een open stuk van een meter er langs voor fietsen, daar kan je met de motor ook prima langs. Ik kom er dus meestal pas achter dat ik mijn pasje nog in een andere jas heb als ik het pand in wil :+

Huissleutels vergeten gaat niet lukken hier, die zitten namelijk aan dezelfde bos als de schuursleutel... Zonder die kan ik de motor niet pakken :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ktenolix schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:01:
[...]

Ik rijd ook de bandit als eerste motor. Ben er erg content mee. Erg vergevingsgezind en rijdt erg fijn. Gewoon een proefritje maken zou ik zeggen. :)
Was ook mijn eerste wegmotor, fijne en makkelijke motor te rijden. Niks spannends, niks geks, gewoon goed.
Alleen als je wat meer ervaring hebt dan rijdt je al snel door de vering heen, banden aan bonken, remmen die tekort schieten. Continue hoog in de toeren houden om beetje snelheid te krijgen, etc. :P

Trouwens, over kleding, ik heb nu een Difi pak waar het dan AeroTex heet, maar dat is goed te doen, ook in de zomer. Nog niet gewassen maar houd zijn eigen best prima. Alleen voor de echte hete zomer zou ik graag een leren geperforeerd jack willen. En eventueel voor casual een cordura spijkerbroek.

Spul wat ik nu heb is dan voor stadsverkeer enzo toch niet optimaal.

O, en nog even een aanvulling op mijn zoektocht laatst. Onbekend maakt onbemind maar zeker niet minder leuk:
https://lemarmotoren.new....823/aprilia-sl-1000-falco

Dit tikt wel alle boxen aan wat ik zocht. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 14-04-2016 18:03 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag de KLS Quickshifter geinstalleerd. Kwam deze tegen op Ebay voor een prijs waarvoor ik het niet kon laten liggen.

Inbouwen was voor mij nogal een aardig klusje aangezien ik niet iemand ben die heel veel doet aan de motor. Ben zo goed als de hele middag bezig geweest, maar hij zit er op :)

Nu alleen nog afstellen en mee gaan rijden. Ben benieuwd :P

Zo zit ie er nu op.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uDjNC1bAXG0BE9ORN0OBNmxT/medium.jpg

En het pakket electronica met aan/uitknop. Geen ruimte meer over zo, maar het past.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0ad2NbuZliHfVY31jNebQf01/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Doet dat geval ook ontkoppelen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:40:
Doet dat geval ook ontkoppelen enzo?
Alleen het ontbreken van de ontsteking terwijl je schakelt. De sensor is gekoppeld aan het pookje en stuurt een signaal naar de controlbox wanneer je schakelt. Deze zorgt ervoor dat de bougies even iets van 70ms niets doen. Er lopen kabels van de controlbox naar de bougies toe. Is een vrij simpel systeem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ah, IC :) Dan heb je geen koppeling nodig idd.. Al werkt dat niet voor downshiften lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:45:
Ah, IC :) Dan heb je geen koppeling nodig idd.. Al werkt dat niet voor downshiften lijkt me.
Is alleen voor opschakelen inderdaad, maar dit is met 9 van de 10 quickshifters zo. Voor terugschakelen is een hoop meer nodig dan het simpel ontbreken van de ontsteking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaemonAngel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:09:
[...]
Precies, dat bedoel ik. En een diesel...ja, die koop je (in NL in ieder geval) niet om 10km per dag mee te rijden. Ik denk dat het in theorie inderdaad erg slecht is. Maar de praktijk wijst gewoon uit dat de motoren er prima tegen kunnen. Volgens mij zijn de olieën ook een stuk beter en smeren ze ook op lage temperaturen al goed. Kijk maar eens hoe brommertjes en lichte motorfietsen in de ons omringende landen vrijwel exclusief voor korte stadsritjes worden gebruikt.

Ik weet precies wat er gebeurt met een motor, maar zoals ik al zeg: in de praktijk merk je er niet veel van. Misschien dat je het zou kunnen zien als je de motor van die Yaris open maakt en gaat meten aan de zuigers en versnellingsbak (automaat trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:00:
[...]
Maar de praktijk wijst gewoon uit dat de motoren er prima tegen kunnen.
Ik denk dat je dit alleen kan weten als je op de lange termijn gaat kijken. Dat een auto na 1 ton nog prima rijd zegt niet echt wat. De vraag is wat er gebeurt op 3 ton of meer met korte ritjes of juist lange ritten. Dat ie niet kapot is betekend niet dat ie dat op de lange termijn niet sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar bij die korte ritjes duurt het ook langer voor die kilometerstand wordt bereikt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaemonAngel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:31:
[...]
Dit zou elk merk mogen hebben eigenlijk zoals spidi het doet:
http://www.spidi.com/eu/eu_en/spidi_denim_jeans
Die journalist had niet eens de stevigste aan van hun. namelijk de furious
Volgens hun eigen tabelletje is de Crew de veiligste (dus de stevigste denk ik dan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:04:
[...]
Ik denk dat je dit alleen kan weten als je op de lange termijn gaat kijken. Dat een auto na 1 ton nog prima rijd zegt niet echt wat.
Nou...als je er vrijwel alleen maar korte ritjes mee doet, ben je zo 20 jaar verder. Ik geloof dat die Yaris van Moe nog maar aan de 75k zit. En dan hebben mijn broer en ik nog wel een paar keer gecompenseerd, anders was het nog minder. Maar 75k in 16 jaar is niet heel erg veel. Als het al zoveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:09:
Maar bij die korte ritjes duurt het ook langer voor die kilometerstand wordt bereikt. ;)
Tuurlijk is dat zo. Ik denk alleen niet dat je kan stellen dat iets niet slecht is puur omdat het niet kapot is op de korte termijn. Laat een auto maar 5 ton rijden of zelfs tot ie kapot gaat met ritjes van 15km of 300km tot dat die 5 ton bereikt is. Dat zou teminste iets zeggen. Dat een auto het met 1 ton op de teller nog doet met alleen korte ritjes zegt niets.
mphilipp schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:16:
[...]

Nou...als je er vrijwel alleen maar korte ritjes mee doet, ben je zo 20 jaar verder. Ik geloof dat die Yaris van Moe nog maar aan de 75k zit. En dan hebben mijn broer en ik nog wel een paar keer gecompenseerd, anders was het nog minder. Maar 75k in 16 jaar is niet heel erg veel. Als het al zoveel is.
Het is niet simpel om te weten of het wel of geen kwaad kan. En inderdaad het gaat nogal lang duren om het te testen. Ik denk alleen niet dat je kan zeggen dat het geen kwaad kan omdat je dat op de lange termijn niet weet. Je weet alleen dat ie 75k gelopen heeft zonder problemen. Het kan zomaar dat het blok voor de 2 ton kapot is terwijl ie met lange ritjes 4 ton had kunnen lopen. Je weet het gewoon niet, het enige wat je weet is dat het op de korte termijn geen kwaad kan.

[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

We weten wel dat ie het met 16 jaar nog steeds prima doet. Dus als jij 16 jaar lang een motor voor 10 km per dag wil rijden dan kan dat blijkbaar prima :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:18:
[...]
Je weet alleen dat ie 75k gelopen heeft zonder problemen. Het kan zomaar dat het blok voor de 2 ton kapot is terwijl ie met lange ritjes 4 ton had kunnen lopen. Je weet het gewoon niet, het enige wat je weet is dat het op de korte termijn geen kwaad kan.
You're missing the point. Als ie er 16 jaar over heeft gedaan om de 75k te halen, ben je 20 jaar verder voor ie op de 2ton zit. Dan is ie al lang uit elkaar gevallen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
kazzzdafke schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:41:
Daar ik vandaag een mailtje heb gekregen dat mijn nieuwe volgende week er gaat zijn, gaat mijn lieve schat in verkoop!!

Indien interesse, laat maar horen!

http://www.2dehands.be/mo...z6n-s2-abs-286025895.html
En het moet een record zijn. Ik had zowat 5 geïnteresseerden binnen de 24u voor de vraagprijs, waarvan 3 ik zeker was dat ze ook zouden kopen voor dit bedrag.
Vanavond is de eerste komen kijken en netjes geld in de automaat gestoken, papieren getekend en hij is er gelukkig mee weg.
Ik wou dat alles zo vlot en snel zou gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:48:

ik ben namelijk opzoek naar een (koop)huis en heb nu een ideale woning gevonden op het randje van mijn budget echter is deze zonder garage. ik heb nu zware twijfels om een bod uit te brengen omdat ik al weet dat de motor dan telkens door de poort achter in de tuin gewrongen moet worden :(
Bij mijn huis in Nederland was dat ook een probleem, In de voortuin heb ik toen een flink blok beton gestort waar een oog aangemonteerd was. Hiermee kon ik mijn motor makkelijk voor een nacht of een paar dagen buiten laten staan. Voor langere periodes ging de motor naar achter, in de winter zelfs de schuur in. Afhankelijk van hoe makkelijk je bij die achtertuin kan komen, is het misschien het overwegen waard om een bredere poort, of een poort uit twee delen te gebruiken, dan kun je met de motor ook wat makkelijker in en uit.

Ik moet wel bekennen dat een garage erg fijn is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hier ook alleen maar een smalle brandgang tussen de huizen in aan 1 kant eindigend op een binnen plaats dus genoeg draai ruimte om de gang in te komen met de motor.
Echter mijn tuin kwam ik niet in gedraaid.
Wel met de Vespa door de standaard poort, de FJ lukte echt niet.
Dus middagje klussen, en wat scharnieren:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-tTD485_kk74/VDp7JstzxzI/AAAAAAAADCk/bsv5No48ugUKmUO90FAj-MycsyVWyfYvACCo/s512-Ic42/20141012_145701.jpg

Meteen ook een dakje er bij gemaakt zodat het netjes droog staat allemaal.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Hk2PCW4U8kM/VDp40JzmddI/AAAAAAAADCQ/eEVHVsX4GvM9fsikzBHCLxnT0_r4K027wCCo/s512-Ic42/20141012_144712.jpg

De FJ is al weer bijna een jaar weg, dus heeft de Vespa alle ruimte nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik stond voor hetzelfde dilemma bij het kopen van een huis. Echter vond ik een woning belangrijker dan het stallen van mijn motor, een garage was dus een pre maar geen must.

Uiteindelijk een huis gevonden met verlengde stenen schuur met een normale deur erin. Uiteindelijk past de motor er wel in, maar het is wel een paar keer steken. Voor mij, als mooiweerrijder, niet zo'n punt als je de motor dagelijks gebruikt is het vervelender.

Een garage is makkelijker, maar ook veel inbraakgevoeliger. Mijn motor hebben ze niet zomaar uit de schuur. Bij een vriend van mij (woont vier huizen verderop) hoeven ze alleen de garagedeur omhoog te doen (wat een makkie is natuurlijk) en de motor eruit te rollen.

Ik overweeg nog een motorbrug o.i.d. om het manouvreren iets makkelijker te maken, maar opzich baart oefening ook wel kunst en lukt het zo ook allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

teigetjuh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:10:
[...]

Bij mijn huis in Nederland was dat ook een probleem, In de voortuin heb ik toen een flink blok beton gestort waar een oog aangemonteerd was. Hiermee kon ik mijn motor makkelijk voor een nacht of een paar dagen buiten laten staan. Voor langere periodes ging de motor naar achter, in de winter zelfs de schuur in. Afhankelijk van hoe makkelijk je bij die achtertuin kan komen, is het misschien het overwegen waard om een bredere poort, of een poort uit twee delen te gebruiken, dan kun je met de motor ook wat makkelijker in en uit.

Ik moet wel bekennen dat een garage erg fijn is. 8)
Hoe is het om te motorrijden in zwitserland ? :D

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:27:
Hier ook alleen maar een smalle brandgang tussen de huizen in aan 1 kant eindigend op een binnen plaats dus genoeg draai ruimte om de gang in te komen met de motor.
[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie oplossing zo! Is die deur nog een beetje solide? Ik ben ook nog op zoek naar een vergelijkbare oplossing, op dit moment denk ik aan een schuifdeur van zo'n 1 a 1.5 meter breed in de schuttig. De motor moet ook door een brandgang tussen de tuinen door mijn tuin in, die daar parralel aan ligt. Op dit moment heb ik over een stuk van 1.5 meter simpelweg helemaal geen schutting zodat de motor de schuur in kan, maar dat is ook niet echt een permanente oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb dat schuttingdeel wel wat verstevigd, schuine balk er bij om door hangen te voorkomen.
Om binnen kijken te voorkomen heb ik wat oude golfplaatjes die ik nog over had in de schuttingpanelen geschoven.
De oude poort zit er ook nog langs voor normale toegang tot de tuin.
De Vespa gaat overigens met 2 keer steken gewoon door die poort heen, de grote klap schutting gebruik ik nu dus ff niet.

Ik moet trouwens wel keren in de mijn tuin, houd daar rekening mee..
Ik rijd vooruit het brandgangetje in, en moet er ook weer vooruit uit, keren zal dus in de tuin moeten.
In mijn geval op het gras wat met 230kg Yamaha FJ niet echt van harte ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

@Bommes wel mooie oplossing.
Kon je je FJ niet achteruit door de deur steken ?
(Ff voorbij de poort rijden en dan de draai achteruit maken ipv vooruit ?)

Ben ook aan het zoeken naar een nieuw huis.
Dus loop ook nog tegen dit soort issues aan met hoe en wat met mijn motor.
Garage is budgetair niet haalbaar, maar zo'n soort oplossing zeker wel.
Bedankt voor het voorbeeld !

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het gangetje loopt langs mijn tuin door, dus ik kan beide kanten op er in en uit. Bij aankomst rij ik altijd langs het huis vooruit de tuin in, en bij vertrek steek ik achteruit de tuin weer uit om de andere kant op weg te rijden. In de tuin steken / over de standaard de motor omdraaien kan ook, maar dit is makkelijker en sneller :)

Plaatje ter illustratie, rode pijl is aankomst, blauwe pijl is vertrek:

Tuin

De motoren gaan overigens de (tuinbrede) schuur in. De deur daarvan zit in het midden, de motor die dagelijks gebruikt word gaat door de deur linksaf en staat schuin in de schuur zodat hij er zonder steken in en uit kan. De 2e motor staat door de deur rechtsaf, waarna ik de achterkant een stukje heb opgetilt om heb parralel aan de zij-muur te zetten zodat er nog wat ruimte overblijft.

Schuur

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 15-04-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:11:
[...]

Was ook mijn eerste wegmotor, fijne en makkelijke motor te rijden. Niks spannends, niks geks, gewoon goed.
Alleen als je wat meer ervaring hebt dan rijdt je al snel door de vering heen, banden aan bonken, remmen die tekort schieten. Continue hoog in de toeren houden om beetje snelheid te krijgen, etc. :P

Trouwens, over kleding, ik heb nu een Difi pak waar het dan AeroTex heet, maar dat is goed te doen, ook in de zomer. Nog niet gewassen maar houd zijn eigen best prima. Alleen voor de echte hete zomer zou ik graag een leren geperforeerd jack willen. En eventueel voor casual een cordura spijkerbroek.

Spul wat ik nu heb is dan voor stadsverkeer enzo toch niet optimaal.

O, en nog even een aanvulling op mijn zoektocht laatst. Onbekend maakt onbemind maar zeker niet minder leuk:
https://lemarmotoren.new....823/aprilia-sl-1000-falco

Dit tikt wel alle boxen aan wat ik zocht. :)
Zou je niet beter voor een Tuono kunnen gaan? net wat bruter IMO :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik heb een vergelijkbaar systeeem als dit:

:+

But seriously, meestal hoort mrsT me aankomen en zet de garage open, ideaal :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend met mijn motorclubje (MC Spoorloos uit Raamsdonk) lekker wezen toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

-tom-562 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:38:
[...]

Zou je niet beter voor een Tuono kunnen gaan? net wat bruter IMO :P
Aprilia fietsen zijn prachtig, helaas ook erg onbetrouwbaar. Ik ben geen fan van sportmotoren, maar die sl1000 is ECHT vet.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Bommes schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:27:
[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie oplossing!

Ik ga vanmiddag het hout halen om komende weken mijn hele schutting te vervangen en de zijwand van een schuur van mijn buurman. Hier wordt gelijk een afdak aan gemaakt waar er ruimte is voor 2 motor achter elkaar (die van mij en toekomstige motor voor vriendinnetje). Om uit te rijden maken we een normale schutting deur en daarnaast nog een extra deur zonder verticale staander. Hierdoor kan je makkelijk naar buiten rijden.

Wat vage uitleg. :+ Tekening volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:06:
Afgelopen weekend met mijn motorclubje (MC Spoorloos uit Raamsdonk) lekker wezen toeren :)

[video]
Shell op Schouwen Duiveland? Herken het al van thumbnail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45

-tom-562

Oliesjeik

matthewk schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:06:
[...]

Aprilia fietsen zijn prachtig, helaas ook erg onbetrouwbaar. Ik ben geen fan van sportmotoren, maar die sl1000 is ECHT vet.
Volgens mij is er met zo'n Rotax motorblok an sich niks mis, als ik alle verhalen zo lees en hoor erover.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:08:
[...]

Shell op Schouwen Duiveland? Herken het al van thumbnail...
Wij zijn vanuit Raamsdonk (onze thuisbasis) gereden via de bovengrens van Noord-Brabant naar Ouddorp gereden en toen weer terug (rit van 280 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:12:
[...]

Volgens mij is er met zo'n Rotax motorblok an sich niks mis, als ik alle verhalen zo lees en hoor erover.
+1, hetzelfde blok in mijn RSV doet het al 90k prima. De electra op de Aprilia's met dat blok is vaak wat minimaal uitgevoerd, maar valt prima preventief op te lossen met een zwaardere accu en ander startrelais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

-tom-562 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:12:
[...]

- Starter
- Remmen
- Koppeling
- Dashboard electrics

Het blok zelf is oerdegelijk, is van bmw he ;)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
matthewk schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:06:
[...]

Voordat ik mijn Shiver kocht heb ik uitgebreid gezocht naar ervaringen, mede door vergelijkbare uitspraken over de betrouwbaarheid. Niets bleek minder waar (voor wat betreft de Shiver), los van een enkele terugroepactie m.b.t. de startmotor na de introductie zijn het hele betrouwbare motoren. :)

XXXVI

Pagina: 1 ... 53 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.