Heb de demo van RIDE op Steam geprobeerd en inmiddels MotoGP '14 (omdat die goedkoop te krijgen is) gekocht incl. DLC.
MotoGP '14
Als je eenmaal de volledige versie voor maar een kleine meerprijs koopt is het het zeker waard. Je kunt in de verschillende niveau's van de Moto meespelen. De Moto3, Moto2 en MotoGP. Zo begin je als beginneling met een lichte motor (waar je niet echt mee naar voren wordt afgeschoten

) en haal je, als je het goed doet, contracten binnen bij de grotere fabrikanten aka sponsors. Zo kun je uiteindelijk bij Red Bull en KTM komen. Daarna kan je ook tussentijds de vraag krijgen om over te stappen naar de Moto2 of MotoGP (afhankelijk of je dan in de Moto3 of Moto2 zit natuurlijk). Doe je dit voor het einde van het seizoen dan kun je dus niet meer meedoen in op je vorige niveau en zul je op je nieuwe niveau echt je best moeten doen omdat de tegenstanders al een (forse) voorsprong hebben.
Dit 'campaign' achtige gecombineerd met het realisme levert een erg leuke game op die voor vele uren speelplezier kan zorgen. Online is er niks te doen behalve als je met een (stel) vriend(en) afspreekt. Dat werkt nog wel!
RIDE
Ik ben van plan om RIDE in de komende dagen te kopen (nu te veel te doen voor school) maar kan je vertellen dat de demo best vermakelijk was. Het voelt minder realistisch aan als MotoGP '14 maar de grote varieteit aan motoren maakt dat helemaal goed. Je hebt echt van alles. Van naked tot supersport, van licht tot zwaar. Ook kun je redelijk in detail de motoren aanpassen naar eigen wens. Betere versnellingsbak, andere spiegels, andere kleuren etc. Wel jammer dat ik bij het racen op een vooraf bepaalde weg het gevoel van vrijheid mis en dat ze niet de nieuwste motoren blijven toevoegen. Zo mis ik bijvoorbeeld de Kawasaki H2(R). Het doet me denken aan Forza al zou een RIDE 2 best een open wereld mogen bevatten!
PS: Van 2011 naar 2016 nu
UPDATE: Heb RIDE inmiddels al een paar dagen en ben hem goed aan het testen