Ik heb achteraf natuurlijk makkelijk praten, maar ik zou met bovenstaande vetgedrukte nooit akkoord gaan. Heb mijn eerste motorfiets 2dehands gekocht en we zijn samen naar het postkantoor gegaan om over te schrijven. Dit alles nadat hij het geld op zijn rekening had gezien.Xoxol schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:28:
[...]
Als het goed is ontvang je die persoon bij jou thuis. Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Het is mij namelijk een keer overkomen dat de motor verdwenen is nadat "vertrouwd persoon" mijn motor had gekocht. In de eerste instantie nam de verkoper altijd netjes de telefoon op en hij zou de motor op zijn naam zetten (was op een zaterdag) en ik zou een vrijwaringsbewijs per e-mail krijgen. Ook een screenshot ontvangen van de betaling op mijn rekening.
Na twee dagen geen geld op mijn rekening en ook geen vrijwaringsbewijs. Na digitale speurtocht kwam ik mijn motor tegen op een website voor de importmotors. De eigenaar heeft aangegeven dat hij een bulk motors had ingekocht. Geld en motor weg.
Wat heb ik geleerd: ik had op zijn minst een kopie van zijn identiteitsbewijs had moeten maken.
Achteraf had ik zaken anders aangepakt, maar ik had op dat moment persoon vertrouwd.
Heb ik met mijn eerste motor ook gedaan. Was een diversion 600 voor evenzoveel euro's. Heb hem een kopie van mijn rijbewijs gegeven, en heb de volgende dag het vrijwaringsbewijs gemaild. De man woonde nogal een eind weg (van alles)
Huh? Ik heb mijn motor tweedehands gekocht op een zaterdag en ben met verkoper naar het postkantoortje, in de Bruna, gegaan en daar hebben we het overgeschreven. Kostte nog geen tien minuten geloof ik. Geld had ik contant bij me. Was €900 dus dat was nog "te doen".
Waarom zou dat overschrijven niet kunnen op zarerdag dan? Of lees ik verkeerd?
Waarom zou dat overschrijven niet kunnen op zarerdag dan? Of lees ik verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 26-02-2016 10:27 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die snap ik inderdaad niet. Vandaar mijn post. In deze gevallen lever je je als verkoper vrijwillig over aan de goodwill van de koper.
Ga je wel akkoord met een screenshot van een overboeking?Peekster schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:38:
[...]
Ik heb achteraf natuurlijk makkelijk praten, maar ik zou met bovenstaande vetgedrukte nooit akkoord gaan.
Ik heb de overboeking ter plaatse gedaan, en daarna een half uur met ABN aan de telefoon gehangen omdat de overboeking niet direct werd uitgevoerd.. iets met fraudecontrole enzo.
Het geld stond dus nog niet op de rekening van de koper en we hebben even getwijfeld om overschrijving dan maar een dag later te doen. Uiteindelijk toch samen naar een postagentschap gegaan en het in orde gemaakt, net voordat we gingen belde de ABN nog dat het OK was.
[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2016 10:46 ]
Ook niet. Nogmaals:
Ik heb als koper het geld overgemaakt en toen ik de motor ging ophalen checkte de koper of hij het geld binnen had.
Ik snap dus niet waarom je je als koper zo zou laten bedotten. Maargoed.Ook nogmaals: Ik heb, achteraf, makkelijk praten. Ik heb nog nooit mijn motor verkocht aan een particulier.
Ik heb als koper het geld overgemaakt en toen ik de motor ging ophalen checkte de koper of hij het geld binnen had.
Ik snap dus niet waarom je je als koper zo zou laten bedotten. Maargoed.Ook nogmaals: Ik heb, achteraf, makkelijk praten. Ik heb nog nooit mijn motor verkocht aan een particulier.
Dan heb je dus een boel geld overgemaakt zonder enige vorm van koopcontract?Peekster schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:44:
Toen ik mijn motor kocht hebben we een testrit gemaakt, prima bevallen dus deal. Hierop heb ik het kentekenbewijs meegenomen en de motor bij de eigenaar laten staan (uiteraard inclusief sleutel). Nadat overschrijving klaar was en het geld op de rekening gestort was (Rabo -> Rabo) de motor gelijk meegenomen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Nee.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Dan heb je dus een boel geld overgemaakt zonder enige vorm van koopcontract?
Bij het overboeken gewoon de notitie erbij: volledig bedrag tbv koop BMW S1000RR met kenteken MA-AA-00 zoals overeengekomen. Lijkt me duidelijk genoeg, is impliciet koopcontract. Als je hierbij ook mailcontact hebt gehad waarin je het eea even 'op papier' hebt gezet (bedrag, afspraak ophalen etc) is je documentatie wettelijk sluitend als hij/zij daar akkoord op heeft beantwoord.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Dan heb je dus een boel geld overgemaakt zonder enige vorm van koopcontract?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

oops, ik kwam 2 mijl te kort... en de vluchtstrook hield 500 meter voor de afslag op, dus ik kon hem ook niet duwen van de afslag..
Toen ik eerst een stuk geduwd had en dit bord tegen kwam baalde ik wel..
https://www.google.co.uk/...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Gelukkig hadden de verkeers cameras het gezien en in notime stond er een highways agency auto naast me. Ik kreeg een lift naar de afslag, Collega gebeld die een jerycan brengen kwam brengen en de halve mijl weer terug gelopen naar motor..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Geen reserve stand of zat je daar al op?
Zelf nog nooit in de reserve moeten gaan eigenlijk
Tank leeg rijden is zo slecht. Grote kans dat er vuil in je injectiesysteem komt.
Ook 1 maal gedaan. Bij thuiskomst alle carbs kunnen laten schoonmaken.
[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 26-02-2016 12:46 ]
Balen man, maar dan heb je al best een lange tijd een lampje genegeerd?!
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
46 mijl in de reserve... normaal heb ik dan nog wel een litertje ofzo in the tank als ik zover ben.. maar het mooie weer en via achteraf weggetjes en iets te hard rijden heeft mijn verbruik meer omhoog gedrukt dan ik verwachtte...MuddyMagical schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:36:
Geen reserve stand of zat je daar al op?
Ik haalde net de afslag van de snelweg niet...
Als dagelijks rijder van 2x40 mijl per dag probeer ik altijd de 160mijl te halen op een tank zodat ik dan bij dezelfde (goedkope) tankstation kan tanken.. vandaag was de marge te klein..
Goed punt, ik zal een busje injectorcleaner kopen..maartend schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:45:
Tank leeg rijden is zo slecht. Grote kans dat er vuil in je injectiesysteem komt.
Ik denk dat dat juist wel meevalt als er zovéél brandstof doorheen gaat..maartend schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:45:
Ja, ik vermoed dat er niet echt roest in mijn tank zit oid... motor is vrij nieuw en word praktish dagelijks gebruikt.._Apache_ schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:52:
[...]
Ik denk dat dat juist wel meevalt als er zovéél brandstof doorheen gaat..
Hoeft geen roest te zijn. Samenklonterende stofjes of meer van die troep als je tankdop open is.ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:54:
[...]
Ja, ik vermoed dat er niet echt roest in mijn tank zit oid... motor is vrij nieuw en word praktish dagelijks gebruikt..
Ik heb er iig een slechte ervaring mee. En ik haalde het tankstation wel. was trouwens ook in de UK.
Oei, zelf 1x soort van gehad, precies de afslag uit kunnen rollen. Onderaan na wat heen en weer schudden weer leven in het apparaat gekregen gelukkig en op eigen kracht een tankstation gehaald.
Lijkt me echt zuur om zo langs de snelweg te stranden
Lijkt me echt zuur om zo langs de snelweg te stranden

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee, dat is geen garantie. Er blijft altijd residu hangen op het einde. Daarom dat het aanzuigpunt in de tank altijd wat hoger staat. Als je bijvoorbeeld de tank van een diesel auto opent dan schrik je van de rotzooi wat er in de tank hangt. Ook als je die altijd leeg rijdt._Apache_ schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:52:
Ik denk dat dat juist wel meevalt als er zovéél brandstof doorheen gaat..
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Volgens mij moet het brandstoffilter dit toch wel opvangen? Deze zit naar mijn weten tussen de tank en de carbarateur/injectiesysteem. Dit filter zou fijn genoeg moeten zijn om enkel de vloeistof door te laten en geen vaste deeltjes. Eventueel loop je inderdaad het risico op een brandstoffilter wat vol zit.Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:05:
[...]
Nee, dat is geen garantie. Er blijft altijd residu hangen op het einde. Daarom dat het aanzuigpunt in de tank altijd wat hoger staat. Als je bijvoorbeeld de tank van een diesel auto opent dan schrik je van de rotzooi wat er in de tank hangt. Ook als je die altijd leeg rijdt.
Ik maak er juist wel een sport van, dat ik bij het tanken de tankspuit maximaal inknijp (harde straal) en recht naar beneden mik, om eventueel residu onder in de tank goed los te krijgen.Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:05:
[...]
Nee, dat is geen garantie. Er blijft altijd residu hangen op het einde. Daarom dat het aanzuigpunt in de tank altijd wat hoger staat. Als je bijvoorbeeld de tank van een diesel auto opent dan schrik je van de rotzooi wat er in de tank hangt. Ook als je die altijd leeg rijdt.
In al die 7 jaar / 120k km die ik heb gereden nog nooit problemen gehad met filters ed. Altijd wel keurig vervangen wanneer de monteur dat nodig vond (meestal iets van 30k km).
Nog een stukje van de ANWB, gaat wel over auto's, maar maakt niet veel uit. Hebben er ook een proefritformulier bij: http://www.anwb.nl/bestan...zake-proefrit-1404458.pdf
Heb zelf alleen maar ervaring met wat brommertjes van een paar honderd euro. Die gingen allemaal volgens teachers methode, dus heb er verder niet echt iets aan toe te voegen
Edit:
Nieuwe MotoMe is er.
YouTube: MotoMe Motor TV: Aflevering 27 - S3/02
[ Voor 14% gewijzigd door Melkunie op 26-02-2016 13:44 ]
Het hangt maar net vanaf of het vuil groot genoeg is om een partnummer te herkennen onder de microscoop.bakvis schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:16:
Volgens mij moet het brandstoffilter dit toch wel opvangen? Deze zit naar mijn weten tussen de tank en de carbarateur/injectiesysteem. Dit filter zou fijn genoeg moeten zijn om enkel de vloeistof door te laten en geen vaste deeltjes. Eventueel loop je inderdaad het risico op een brandstoffilter wat vol zit.
De wel bekende mazen van het net.
Daarnaast hoeft vuilvorming niet voor het filter te gebeuren. Kan ook gewoon doorheen de tijd na het filter.
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2016 13:47 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Een diesel leegrijden is problematischer dan een benzine leegrijden. Maar je ontkomt nooit aan vervuiling in je tank, benzine of diesel.Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:05:
[...]
Carbs en injectie?maartend schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:45:
Hoeveel L / % overhouden is het advies?
Als het aanzuigpunt hoger staat dan is rotzooi onderin toch alsnog geen probleem?Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:05:
[...]
[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2016 14:48 ]
Bij motorfietsen is het nog niet dermate dramatisch. Bij moderne benzines heb je al meer druk.teigetjuh schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:18:
Een diesel leegrijden is problematischer dan een benzine leegrijden. Maar je ontkomt nooit aan vervuiling in je tank, benzine of diesel.
Zolang het vuil onderin blijft niet nee. Zodra het gaat zweven heb je wel een "probleem" totdat het weer bezinkt is. Zeker als je er met volle straal op gaat mikkenOlaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:46:
Als het aanzuigpunt hoger staat dan is rotzooi onderin toch alsnog geen probleem?
Maar doordat het aanzuigpunt hoger zit en je nooit het vuil weg kan krijgen verzamel je doorheen de tijd een hoop vuil onderin. Daarom dat het leegrijden met een oude wagen niet echt goed is.
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2016 15:26 ]
Volgens mij heb ik iets heel ingewikkelds gezegd...je bent de tweede al die het niet snapt.Xoxol schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:28:
[...]
Als het goed is ontvang je die persoon bij jou thuis.
Ik reageer op de 'tip' dat je de aspirant koper moet vragen om al het geld te geven voor de proefrit. Dan zeg ik: wat nu als de verkoper niet te vertrouwen is en weg is met jouw geld? Dan staat ie natuurlijk niet voor zijn eigen huis als jij langs komt en is het ook niet zijn eigen motor waar je voor betaalt. Ik heb 2 man voor mijn RT gehad en 1 is ook helemaal niet binnen geweest. Als je toevallig buiten staat als ie eraan komt, hebben ze niets in de gaten natuurlijk.
Ik wilde alleen maar aangeven hoe flauw dat soort tips zijn en dat het alleen maar zekerheid één kant op biedt. De aspirant koper is bij voorbaat onbetrouwbaar en heeft 0,0 zekerheid, terwijl de verkoper alle kaarten in handen heeft. Als ik bij een dealer een motor koop, hoef ik ook niet alles te betalen, maar is een rbw en een handtekening voldoende. Als je nu gewoon vraagt om 2 id's te tonen (id kaart + rbw) en desnoods een poot laat zetten onder een proefritverklaring voor het geval hij schade maakt is het voldoende. Meer doen vind ik overdreven.
Begrijp ik het nou goed dat je je motor hebt meegegeven zonder 'm zelf over te schrijven en geen geld te vangen? Zo geef ik 'm niet eens aan mijn broer mee...Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Het is mij namelijk een keer overkomen dat de motor verdwenen is nadat "vertrouwd persoon" mijn motor had gekocht. In de eerste instantie nam de verkoper altijd netjes de telefoon op en hij zou de motor op zijn naam zetten (was op een zaterdag) en ik zou een vrijwaringsbewijs per e-mail krijgen. Ook een screenshot ontvangen van de betaling op mijn rekening.
Na twee dagen geen geld op mijn rekening en ook geen vrijwaringsbewijs.
De man waar ik indertijd mijn RT van kocht wilde de motor de dag ervoor ook al meegeven. Ik zou de volgende dag betalen. Maar ik wilde dat niet. De motor moest nog overgeschreven worden en ik neem dan pas die motor mee. Ik zag er betrouwbaar uit zei ie.... Ik zei toen dat oplichters er altijd betrouwbaar uitzien...

Maar goed, je weet het inmiddels ook denk ik. Boter bij de vis. En nog een pro-tip: cash in hand, geen overschrijving en dan een screenshot laten zien, want ook dat kan nog anders uitpakken. Zo is iemand ook een keer een motor kwijtgeraakt. De betaling kwam vanaf een gekraakte bank account. En dan kan de betaling ineens wél teruggedraaid worden. Wat je nl in eerste instantie ziet is alleen een voorlopige overboeking. Pas na 1 of 2 dagen is het definitief. Ik geloof dat de banken dat inmiddels ook duidelijk gemaakt hebben.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ah, doordat het zwevende vuil dan toch aangezogen wordt? Nu begrijp ik hem, denk ik.Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:15:
Maar doordat het aanzuigpunt hoger zit en je nooit het vuil weg kan krijgen verzamel je doorheen de tijd een hoop vuil onderin. Daarom dat het leegrijden met een oude wagen niet echt goed is.
Daar heb ik nog nooit echt iets over gehoord. Linkje?mphilipp schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:31:
Wat je nl in eerste instantie ziet is alleen een voorlopige overboeking. Pas na 1 of 2 dagen is het definitief. Ik geloof dat de banken dat inmiddels ook duidelijk gemaakt hebben.
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2016 15:45 ]
Yup.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:42:
Ah, doordat het zwevende vuil dan toch aangezogen wordt? Nu begrijp ik hem, denk ik.
Als ze bij de mensen thuis stookolie komen leveren vragen ze (of horen ze te vragen) of er nog veel in de tank zit of niet. Indien niet zeggen ze de mensen om de verwarming voor 6 uurtjes uit te zetten zodat het vuil kan bezinken. Maar dan hebben we het ook over enkele duizenden liters.
De kunst is dan ook om bij een lege tank eerst maar een beetje erin te gieten. Dan bezinkt het sneller en daarna de rest erin mikken. Zelfde als een glas water met wat zand erin. Giet je alles 1 keer erin dan zweeft het overal en duur het langer als wanneer je een bodempje legt.
Heb ik niet. Een verhaal op motorforum dat iemand zo zijn motor is kwijtgeraakt. De koper had een account van iemand gekraakt en kon zo geld overmaken. Dat gebeurde op een zaterdag en de verkoper zag (beide ING) dat het geld er stond. Maandag was het geld weg want toen had de rechtmatige eigenaar de diefstal door en is de overboeking teruggedraaid.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:42:
Daar heb ik nog nooit echt iets over gehoord. Linkje?
Kort daarop heeft ING (en ik denk ook andere banken) de zaak verduidelijkt: wat je ziet is een voorlopige overboeking. Pas als de hele transactie voltooid is, wordt ie definitief gemaakt. Je kunt dat zien aan de transactiestatus. Je zou denken dat alles real-time gebeurt, maar dat is dus niet zo. Er is blijkbaar nog steeds een soort batchverwerking waarbij alles definitief gemaakt wordt. En dan krijgt je betaling ook een andere status.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dan is niet zo probleem meer hoor. Been there doen that. ANWB man vertelde dat bij moderne diesels je gewoon moet doorstarten. Na zo'n 5 à 10 seconden liep de auto weer 😀teigetjuh schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:18:
[...]
Een diesel leegrijden is problematischer dan een benzine leegrijden. Maar je ontkomt nooit aan vervuiling in je tank, benzine of diesel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ook mij 2,5 tdi uit 97 heb ik al een paar keer zo leeg gereden dat het ding afsloeg.Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:30:
[...]
Dan is niet zo probleem meer hoor. Been there doen that. ANWB man vertelde dat bij moderne diesels je gewoon moet doorstarten. Na zo'n 5 à 10 seconden liep de auto weer 😀
Starten starten tot hij weer aansloeg om 100 meter verder weer echt af te slaan.
Kannetje diesel er bij, starten en weer lopen. Niets aan het handje.
Auto 1,2 16v injectie ook geen enkel probleem. Benzine er weer bij, starten en lopen.
Met de motor nog niet mee gemaakt gelukkig, met het brommertje vroeger helaas wel vaak genoeg kunnen lopen omdat het kreng weer leeg was of stuque...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Met het bedrag dat het CBR voor de examens vraagt verwacht je dat je nog wel binnen redelijke termijn aan de beurt bent. Ik heb zojuist mijn examendatum ingepland gekregen nadat ik gisteren voor AVB ben geslaagd. 12 april. Eerste les dus pas weer op 8 april. dan de vrijdag en zaterdag lessen, en de maandag eventueel indien nodig. dinsdag afrijden. Meer dan een maand wachten zonder een minuut rijuren maken. dat wordt afkicken!
VRAAG! 
Gister de brommert schoongespoten na een ritje in de pekel, en nu zit er (vlieg)roest op mijn kettinkje.
Het gaat hier alleen om de "achterkant" van de ketting, de kant die tegen het wiel aan zit. De voorkant en boven/onder/binnenkant/buitenkant zien er prima uit.
Moet ik die ketting nu helemaal schoon gaan maken met lampenolie enzo, of gewoon weer lekker invetten en gaan met die banaan? Het zat ook op de remschijf, en dat heb ik gewoon weggeremd, dus ik neem aan dat het niks ernstigs is.
Gister de brommert schoongespoten na een ritje in de pekel, en nu zit er (vlieg)roest op mijn kettinkje.
Moet ik die ketting nu helemaal schoon gaan maken met lampenolie enzo, of gewoon weer lekker invetten en gaan met die banaan? Het zat ook op de remschijf, en dat heb ik gewoon weggeremd, dus ik neem aan dat het niks ernstigs is.
It's funny. But not ha-ha funny.
Stom geweest, en vandaag pas ingespoten ja.418O2 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:45:
Je hebt je ketting schoon gespoten en niet ingevet? Ik zou kettingreiniger halen en daarna invetten
Van een snor naar een brommer en nu een echte motor?Nero22 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:19:
[...]
Ja, was ik al bang voor. Ik heb toch ook veel liever 1000cc man.
Wise enough to play the fool
Grapjas.
Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag trouwens.
Zo, VRO op maat gepland voor in mei. Zin in! Nu nog even zorgen dat mijn fiets weer rijdt
. Nog steeds geen bezinekraantje vervangen... slecht, ik weet.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Denk het niet, ik heb het ook op mijn fiets maar dat komt omdat de motor nieuw met een crappy ketting komt. Het belangrijkste is dat de ringen intact en gesmeerd zijn.Nero22 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:57:
[...]
Grapjas.
Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag trouwens.Beetje roest op de zijkant van de ketting: kan het kwaad? Ja, ik maak me misschien meer zorgen dan nodig, maar het is zo lullig anders.
Dan is het goed. Ik spuit morgen gewoon een extra rondje aan de zij-/binnenkant van de ketting in dat geval. Net wat ik zeg: de ringen zelf zien er prima uit, maar was gewoon wat ongerust over mijn nieuwe brommert.cyntax schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:34:
[...]
Denk het niet, ik heb het ook op mijn fiets maar dat komt omdat de motor nieuw met een crappy ketting komt. Het belangrijkste is dat de ringen intact en gesmeerd zijn.
Een beetje roest kan geen kwaad, maar je moet het natuurlijk niet door laten etteren.
De reden dat ik mijn ketting eens per zoveel duizend kilometer even schoon maak en de zijkanten invet met forte red grease kettingvet. De binnenkant mag de scottoiler doen.
De reden dat ik mijn ketting eens per zoveel duizend kilometer even schoon maak en de zijkanten invet met forte red grease kettingvet. De binnenkant mag de scottoiler doen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Even een tip, momenteel heeft https://www.tenkateshop.com 20% korting op bijna alle artikelen. Sla je slag zou ik zeggen.
In navolging: ik kreeg deze bij mijn bestelling afgelopen week:Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:21:
Even een tip, momenteel heeft https://www.tenkateshop.com 20% korting op bijna alle artikelen. Sla je slag zou ik zeggen.

Twee weken extra 20% korting.
Ik ben fan van mijn nieuwe leren jas - de Dainese Racing D1.

[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 27-02-2016 13:33 ]
Ah, maar eens langsgaan
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vorige week nog wat leuke dingen gescoord op de motorbeurs

MQP FX motorjas (leer), voor op de 125cc bami-Dax/FS1 (opgevoerde brommert)/korte ritjes. Ziet er iets meer retro uit dan m'n motorjas van mijn overall

Evolution zomerhandschoenen. Ook weer om dezelfde reden gekocht (m'n normale Alpinestars zijn iets te modern/race haha).
Verder nog een setje oordoppen van Alpine laten aanmeten. Geslaagd dus!

MQP FX motorjas (leer), voor op de 125cc bami-Dax/FS1 (opgevoerde brommert)/korte ritjes. Ziet er iets meer retro uit dan m'n motorjas van mijn overall

Evolution zomerhandschoenen. Ook weer om dezelfde reden gekocht (m'n normale Alpinestars zijn iets te modern/race haha).
Verder nog een setje oordoppen van Alpine laten aanmeten. Geslaagd dus!
Vaak bu'j te bang!

Ze is weer klaar voor de lente
Gelijk maar passagier steps verwijder
[ Voor 4% gewijzigd door Wootlock op 27-02-2016 21:21 ]
"Don't let your dreams be memes"
Nou, helaas, de enige potentiële koper is afgehaakt.
Het begint wel frustrerend te worden, is de prijs te hoog? Wat doen we verkeerd?
Het begint wel frustrerend te worden, is de prijs te hoog? Wat doen we verkeerd?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Niet flauw bedoeld maar je verwachtingen zijn "verkeerd". Motoren, auto's en vele andere spullen staan vaak langer te koop. Zeker nu buiten het motor seizoenArdana schreef op zondag 28 februari 2016 @ 04:12:
XXXVI
Dit dus.ephymerous schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:24:
[...]
Niet flauw bedoeld maar je verwachtingen zijn "verkeerd". Motoren, auto's en vele andere spullen staan vaak langer te koop. Zeker nu buiten het motor seizoen
Ik snap je positie, maar het kan een paar weken duren. Je zit inderdaad buiten het seizoen en het is niet de meest populaire fiets die er is.
Heeft er toevallig iemand ervaring met de Richa RB2 Helmrucksack? En dan met name in combinatie met het vervoeren van een systeemhelm. Vermoedelijk is hij ook niet echt waterdicht?
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Ik ga zo even een rondje doen denk ik. Prima weertjeReloader schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:01:
Wie gaat er vanmiddag toeren?
Wacht tot de lente goed aanbreektArdana schreef op zondag 28 februari 2016 @ 04:12:
Om een voorbeeld te geven: waar ik werk (bedrijf van ~100 man) staan in de lente/zomer soms 10 tot 12 motoren voor 't pand. Afgelopen week was ik de enige.
De mooiweerrijders worden zometeen weer wakker en zoeken een leuke en goede retro bike voor niet teveel geld.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
haha bommes, was je dat vergeten?
@catch, Groningen is wat uit de richting
[ Voor 42% gewijzigd door Reloader op 28-02-2016 11:43 ]
Ligt nog een hoop zout en zooi op de weg, lag er hier gister ook al een fink op zijn pens. Is nog stiekem best behoorlijk koud.Reloader schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:01:

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mij nog te koud en te veel zout. Ik zou eens winterhandschoenen moeten kopenReloader schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:01:
XXXVI
Het zout was ik er af na elke rit de kou alt wel mee hoor goed aankleden
ephymerous schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:24:
[...]
Niet flauw bedoeld maar je verwachtingen zijn "verkeerd". Motoren, auto's en vele andere spullen staan vaak langer te koop. Zeker nu buiten het motor seizoen
Ok, thnx418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:39:
[...]
Dit dus.
Ik snap je positie, maar het kan een paar weken duren. Je zit inderdaad buiten het seizoen en het is niet de meest populaire fiets die er is.
Dan moet ik gewoon wat meer geduld hebben, hoewel dat niet mijn sterkste kan is.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik ga er straks ook nog even op uit. Een vriend van me stuurde een berichtje of ik zin had. Het ziet er wel lekker uit, dus dat wordt weer smullen!
HahaReloader schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:43:
haha bommes, was je dat vergeten?
Ben ik de enige die hier een groot grijs verbodsbord te zien krijg?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
??Ultraman schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:07:
[...]
Ben ik de enige die hier een groot grijs verbodsbord te zien krijg?
De foto staat op mijn picassa ding, waar ik zelf op ingelogd ben dus ik snap dat als ik de foto zelf zie dat nog geen garantie is dat andere de foto ook zien.
Het was een repost plaatje van begin deze week, die zag denk ik ook iedereen??
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 28-02-2016 13:12 ]
Die foto zie ik wel jaBommes schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:10:
[...]
??
De foto staat op mijn picassa ding, waar ik zelf op ingelogd ben dus ik snap dat als ik de foto zelf zie dat nog geen garantie is dat andere de foto ook zien.
Maarre, heb je niemand die die Vespa ff kan liften? Hoe zwaar kan dat ding zijn?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
150 kg, is niet heel veel dus, en zonder de vork en het voorwiel weer wat minder.
Echter nog geen tijd voor gehad tot nu toe..
Zat in een beetje vervelende situatie op het werk, dat is nu achter de rug gelukkig dus hoofd kan weer leeg en de juiste kant op
Misschien dat ik er vandaag nog even naar kijk, kantelen lijkt me het makkelijkste. Even samen met mijn vrouw naar kijken.
Maar het kan zomaar dat ik lekker mijn sloffen aan houd en nog eens een biertje open trek en verder niets meer doe vandaag..
Echter nog geen tijd voor gehad tot nu toe..
Zat in een beetje vervelende situatie op het werk, dat is nu achter de rug gelukkig dus hoofd kan weer leeg en de juiste kant op
Misschien dat ik er vandaag nog even naar kijk, kantelen lijkt me het makkelijkste. Even samen met mijn vrouw naar kijken.
Maar het kan zomaar dat ik lekker mijn sloffen aan houd en nog eens een biertje open trek en verder niets meer doe vandaag..
De foto's in die post doen het prima. Vaag.Bommes schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:10:
[...]
??
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ben nu halverwege mijn ritje: Amsterdam - Enkhuizen - Amsterdam over/langs de dijk van het Markermeer. 
Ik had ook wollen sokken aan, maar geen enkel probleem eigenlijk. Maar goed, dit zijn dan ook wollen sokken zoals oma ze zou maken.418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:57:
[...]
Hahaben nu in Emmen. Was prima te doen. Wel frisse voeten ondanks wollen sokken en een kuip.
[ Voor 62% gewijzigd door Nero22 op 28-02-2016 17:25 ]
Ik heb van de week een steen tegen mijn helm aan gekregen. Op zich geen ramp, maar het heeft wel een stuk van de verf uiteen laten spatten in schilfertjes. Hoe voorkom ik dat dat verder losraakt? Beetje lijm? Nagellak?
Iemand hier een idee of ervaring?
Iemand hier een idee of ervaring?
Ooit een keer zoiets gehad op een oude Schuberth. Ik noemde het een schampschot. Verf is verder nooit erger log geraakt ofzo. Anders doe je er een plakkertje op ofzo.
Omdat ik een 'nieuwe' motor heb die er nog erg netjes uit zie wil ik dit graag zo houden. Daarom ben ik erg benieuwd naar wat jullie allemaal doen om je motor in een goede staat te houden. Ik heb te horen gekregen dat Dasty en daarna lampenolie goed werken voor het netjes houden van je velgen.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Lampenolie werkt inderdaad prima als schoonmaakmiddel. Dasty is dan niet eens echt nodighomemix25 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:11:
Omdat ik een 'nieuwe' motor heb die er nog erg netjes uit zie wil ik dit graag zo houden. Daarom ben ik erg benieuwd naar wat jullie allemaal doen om je motor in een goede staat te houden. Ik heb te horen gekregen dat Dasty en daarna lampenolie goed werken voor het netjes houden van je velgen.
Heb het lijstje korter gemaakt en besloten actief te gaan zoeken naar monster en dan minimaal een 900.wd200 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:09:
Ik ben nog steeds zoeken naar een motor ik wil graag meer toeren ipv "racen" zoals op mijn vorige zx6r
- tuono (weer "veel" vermogen maar ook geschikt om nog een keer dagje circuit te doen)
- ducati monster (600 te licht, 900 of 1000 zou kunnen wel een 2 klepper ivm eenvoudiger onderhoud
- bmw 1100 rt( Bakbeest toerfiets!)
- kawasaki er-6n (emotieloos ?)
- street fighter op basis van bv een r6
- triumph speed triple, budget laat enkel eerste gen. toe ben ik niet heel van gecharmeerd.
- yamaha bt1100 buldog, apart maar wel gaaf.
Ik wil kijken of ik op kort termijn kan proefrijden op een ducati 900 of 1000 en een tuono en misschien toch ook even de bulldog.
als speel ik ook met de gedachten om een monster 600 te kopen voor de leuke dijkritjes en een toerbuffel voor de lange afstanden. lastig lastig.
Iedere motorrijder moet ooit een duc gehad hebben toch ?
Ik heb vandaag op de r1100r van mijn oom gereden, maar dat vond ik niet echt wat. Doe mij maar een vier cilinder
Ik gebruik ook lampenolie voor de velgen, verder alleen gewoon een sopje voor de rest. De 2 emmer methode is wel een aanrader.418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:21:
[...]
Lampenolie werkt inderdaad prima als schoonmaakmiddel. Dasty is dan niet eens echt nodig
Dat verandert wel als je op 2 hoog woont...PilatuS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:48:
[...]
Ik gebruik ook lampenolie voor de velgen, verder alleen gewoon een sopje voor de rest. De 2 emmer methode is wel een aanrader.
Ik woon op 10 hoog en flikker dat ding dan ook gewoon in de wasbox.mphilipp schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:44:
[...]
Dat verandert wel als je op 2 hoog woont...
Zeker een mooie keus:) zou er een nemen met sportuitlaten er al op, vind dat het mooie geluid wel afmaken en scheelt knaken.wd200 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:37:
[...]
Heb het lijstje korter gemaakt en besloten actief te gaan zoeken naar monster en dan minimaal een 900.
Iedere motorrijder moet ooit een duc gehad hebben toch ?
Ik ben niks anders gewend dan duc's

Lichtpuntje...
De enige 2cyl duc dat ik zou willen hebben is een hyper of supermotard. En echt specifiek om te raggen en te spelen.
Al de rest, en al zeker de monsters, zijn veel te zenuwachtig om gewoon te rijden en te lomp (tov hyper) om te raggen.
Al de rest, en al zeker de monsters, zijn veel te zenuwachtig om gewoon te rijden en te lomp (tov hyper) om te raggen.
Never ever financial advice...
Ik gebruik dasty voor de velgen. Beetje op het doekje sprayen en wegvegen.homemix25 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:11:
Verder rij ik niet als er zout ligt, en poets ik wel eens.
Als tanktas heb ik een klein tasje dat op de tankring wordt geklikt. Zo kunnen er geen krassen op de tank komen, maar het is vooral een makkelijk en betrouwbaar systeem.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gisteren lekker getoerd uiteindelijk verdwaald en toch weer in eindhoven uitgekomen en toen maar weer terug naar huis, zat er toch weer een goede 120km op418O2 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:57:
[...]
Hahaben nu in Emmen. Was prima te doen. Wel frisse voeten ondanks wollen sokken en een kuip.
Zeker nog nooit op een m600 geredenkazzzdafke schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:51:
De enige 2cyl duc dat ik zou willen hebben is een hyper of supermotard. En echt specifiek om te raggen en te spelen.
Zeker, kameraad heeft er eentje. Maar ik bedoel dat de monster meer gebruikt wordt voor gewone aangename ritjes en niet zozeer: "hup, erop, raggen in de buurt, bochten eten, rubber in de bomen, en weer thuis <100km. "
Ik vind hem voor de gewone ritjes veel te agressief en oncomfortabel.
En heb er al een heel deel gereden, inclusief de nieuwe monster 1200.
Blij dat ik binnenkort op mijn S1000R kan stappen, die wel heel rustig kan cruisen
Ps. 2cyl cq 4cyl is heel persoonlijk en dus is bovenstaande op mij van toepassing. Ieder heeft een andere beleving.
Mijn maat heeft de hypermotard en doet er WW mee. Ragt door de stad en files
terwijl ik het beschaafd hou.
Ik vind hem voor de gewone ritjes veel te agressief en oncomfortabel.
En heb er al een heel deel gereden, inclusief de nieuwe monster 1200.
Blij dat ik binnenkort op mijn S1000R kan stappen, die wel heel rustig kan cruisen
Ps. 2cyl cq 4cyl is heel persoonlijk en dus is bovenstaande op mij van toepassing. Ieder heeft een andere beleving.
Mijn maat heeft de hypermotard en doet er WW mee. Ragt door de stad en files
[ Voor 20% gewijzigd door kazzzdafke op 29-02-2016 10:28 ]
Never ever financial advice...
Uhu, als je een emmer leeggooit vanaf zo een hoogte komt er zoveel op de straat terecht, en de onderkant blijft zo vies.mphilipp schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:44:
[...]
Dat verandert wel als je op 2 hoog woont...
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 29-02-2016 10:34 ]
Een m600 agressief? Dat ding heeft 48pk.
Wind in de rug, berg af met stront aan de banden haal je krap aan 190Km/h
Wind in de rug, berg af met stront aan de banden haal je krap aan 190Km/h
Zo, eerste OTR was een success. Wel dingetjes stuk gegaan, maar dat mocht de pret niet drukken 

Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Ik heb ook een goede rit gehad. Volgens mij iets van 250km ofzo. Tankje leeggereden. Maar het hielp niet dat ik van Groningen naar Emmen reed met de choke er nog op. Merk je weinig van een N-wegReloader schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:38:
[...]
Gisteren lekker getoerd uiteindelijk verdwaald en toch weer in eindhoven uitgekomen en toen maar weer terug naar huis, zat er toch weer een goede 120km op

Mijn motor heeft laatste tijd een klein issue. Als de motor koud is en ik schakel terug of ontkoppel bij een kruispunt dan slaat de motor soms af. Vooral irritant als je afremt van 80 naar 50 oid. en bij het terugschakelen de motor ineens afslaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Wil m'n motor gaan verkopen in april, dus als het iets simpels is wil het voor die tijd nog wel even laten fixen.
Wil m'n motor gaan verkopen in april, dus als het iets simpels is wil het voor die tijd nog wel even laten fixen.
Te laag idle-rpm moet ik meteen aan denken, of een slecht functionerende choke.Sv3n schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:30:
Mijn motor heeft laatste tijd een klein issue. Als de motor koud is en ik schakel terug of ontkoppel bij een kruispunt dan slaat de motor soms af. Vooral irritant als je afremt van 80 naar 50 oid. en bij het terugschakelen de motor ineens afslaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 29-02-2016 11:31 ]
Ik zou beginnen met het controleren van startonderbrekers (of hoe je ze ook hoort te noemen), zoals de schakelaar in je stander. Mocht het schakelen je stander laten wiebelen best kans dat de motor zichzelf dan uit schakeltSv3n schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:30:
Dit topic is gesloten.