Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.178 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
Sv3n schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:30:
Mijn motor heeft laatste tijd een klein issue. Als de motor koud is en ik schakel terug of ontkoppel bij een kruispunt dan slaat de motor soms af. Vooral irritant als je afremt van 80 naar 50 oid. en bij het terugschakelen de motor ineens afslaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Mijn ZX6R had het helemaal in het begin ook. Daar bleken de carbs niet goed te zijn en verzoop ie dus. Maar het gebeurt alleen als ie koud is? Dan zou ik het inderdaad zoeken bij de choke of idle-RPM zoals Hooglander ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:32

_Apache_

For life.

Mijn motor heeft laatste tijd een klein issue. Als de motor koud is en ik schakel terug of ontkoppel bij een kruispunt dan slaat de motor soms af. Vooral irritant als je afremt van 80 naar 50 oid. en bij het terugschakelen de motor ineens afslaat. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Wil m'n motor gaan verkopen in april, dus als het iets simpels is wil het voor die tijd nog wel even laten fixen.
Hoe komt ie tot stilstand, begint ie te stotteren, of is het als iemand direct de sleutel omdraait?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 09:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TheNameless schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:54:
Zo, eerste OTR was een success. Wel dingetjes stuk gegaan, maar dat mocht de pret niet drukken :)

[afbeelding]
Ziet er goed uit, ik had al ook wat foto's gezien. De rit was zelf niet erg zwaar?

Ik begrijp dat je enkel een dagverzekering nodig hebt en een inschrijving voor de rit zelf?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
_Apache_ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:50:
[...]

Hoe komt ie tot stilstand, begint ie te stotteren, of is het als iemand direct de sleutel omdraait?
Jep dat laaste, gewoon ineens uit op het moment dat je de koppeling helemaal in hebt, lampjes blijven wel branden verder. Start daarna ook gewoon direct weer. Ik kan me overigens 1 keer herinneren dat ie afsloeg bij het terugschakelen nadat ik al wat langer reed, maar dat kan een fout van mijn kant zijn geweest ;) Ik heb dus wel sterk het idee dat het alleen gebeurt als het blok koud is, eerst 10/15 minuten van een rit.

Het is overigens een GSR600 uit 2006, dus injectie.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ghostrider schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Ziet er goed uit, ik had al ook wat foto's gezien. De rit was zelf niet erg zwaar?

Ik begrijp dat je enkel een dagverzekering nodig hebt en een inschrijving voor de rit zelf?
Ik vond het zwaar genoeg, maar is ook al weer een tijdje geleden dat ik echt geoffroad heb :)

Inderdaad alleen een dagverzekering + inschrijfgeld. Was totaal 35 euro kwijt.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:26
Sv3n schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Jep dat laaste, gewoon ineens uit op het moment dat je de koppeling helemaal in hebt, lampjes blijven wel branden verder. Start daarna ook gewoon direct weer. Ik kan me overigens 1 keer herinneren dat ie afsloeg bij het terugschakelen nadat ik al wat langer reed, maar dat kan een fout van mijn kant zijn geweest ;) Ik heb dus wel sterk het idee dat het alleen gebeurt als het blok koud is, eerst 10/15 minuten van een rit.

Het is overigens een GSR600 uit 2006, dus injectie.
Maat van me heeft dit met zijn RSV Mille, was bij hem een choke probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17

Wil m'n motor gaan verkopen in april, dus als het iets simpels is wil het voor die tijd nog wel even laten fixen.
ik zeg slechte stationair loop, dus even nakijken of hij niet te laag staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Reloader schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:09:
[...]

ik zeg slechte stationair loop, dus even nakijken of hij niet te laag staat!
"of hij niet te laag staat" - het gaat natuurlijk niet om mij, maar wat bedoel je precies? 'k ben nog aan het leren hoe het allemaal werkt... Is er normaal gesproken een manier om de benzinetoevoer te regelen? Ik dacht dat dat allemaal computergestuurd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
is natuurlijk afhankelijk van je motor, de mijne heeft gewoon een stationairschroef
ik bedoelde dan ook de stationairloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Gisteren tankpad geplakt. Niet helemaal tevreden over, omdat hij scheef zit. :| Ik dacht het wel even uit het handje te kunnen doen. |:(

De meeste mensen zeggen dat ik het moet laten zitten, omdat je het bijna niet ziet, maar ik twijfel nog....
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2j5f0h2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rody schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:35:
Gisteren tankpad geplakt. Niet helemaal tevreden over, omdat hij scheef zit. :| Ik dacht het wel even uit het handje te kunnen doen. |:(

De meeste mensen zeggen dat ik het moet laten zitten, omdat je het bijna niet ziet, maar ik twijfel nog....
[afbeelding]
Blijft een lastig iets. Met mijn SV en tankgrips makkelijk een uur bezig geweest om het netjes te krijgen. Allemaal lijnen maken met afplaktape enzo om het goed te krijgen. Met de RC8 precies hetzelfde. Hier was het alleen wat makkelijker omdat alles recht is en de SV was meer rond. Met de RC8 is het nu vrijwel op de millimeter gelukt na heel lang bezig te zijn geweest. Het ging dan ook om 5 pads die er op moesten.

Voor sommige tankpads is het zo dat ze meerdere keren te plaatsen zijn zonder problemen. Ik vermoed alleen dat dit bij deze niet zo is. Dat ie weer goed plakt nadat je het verwijderd hebt is helaas een kleine kans. Echt heel mooi zit het nu niet, maar heel erg is het ook niet. Mocht het niet lukken om te herplaatsen kost je het weer 20 euro voor een nieuwe.

Mocht het niet lukken om te herplaatsen kan ik je de spullen van TechSpec aanraden. Vind het persoonlijk fijner rijden als je goed grip kan krijgen met je benen. Heb je gelijk een excuus om deze te herplaatsen :P

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 29-02-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Vandaag de passagier stepjes vervangen voor wat mooiers.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1591/25286868691_98e85ae525.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1634/25261624052_75a6c12d4d.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet nat geplakt zeker? Dan kun je nog schuiven tot ie goed zit...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:23

[afbeelding]
Dat moet ieder voor zich uitmaken.
IK zou er niet mee kunnen leven :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vandaag bij de winkel langsgeweest voor een broek onder mijn Revit Replica jas:

Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0117/3042/revit_replica_leather_jacket_zoom.jpg

En het is deze geworden met wit zwarte sliders:

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/101410/files/043769470/262x276x2/revit-masaru-motorbroek-zwart-wit.jpg

Maar ook meteen is gaan horen naar een vervanger voor mijn huidige helm, de Shark S900 en.. uiteindelijk met deze buitengewandeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tranam.co.uk/images/products/420698.jpg

Mooie combo en nog eens een UITSTEKENDE helm..

Ik ben weer blij, laat het lekker weer maar komen (vanaf 7 mei) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
kazzzdafke schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:23:
Vandaag bij de winkel langsgeweest voor een broek onder mijn Revit Replica jas:

[afbeelding]

En het is deze geworden met wit zwarte sliders:

[afbeelding]

Maar ook meteen is gaan horen naar een vervanger voor mijn huidige helm, de Shark S900 en.. uiteindelijk met deze buitengewandeld:

[afbeelding]

Mooie combo en nog eens een UITSTEKENDE helm..

Ik ben weer blij, laat het lekker weer maar komen (vanaf 7 mei) :)
Mooie combinatie d:)b

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Tylen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Zeker nog nooit op een m600 gereden ;) Heeeeeel klein rag monstertje ;)
Tylen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:30:
Een m600 agressief? Dat ding heeft 48pk.

Wind in de rug, berg af met stront aan de banden haal je krap aan 190Km/h
Dat was ook mijn 2cents..
kan me voorstellen dat het een heerlijke fiets is voor de dijkjes en binnendoor maar voor af en toe op de snelweg denk ik dat het snel gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
mphilipp schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:23:
[...]

Niet nat geplakt zeker? Dan kun je nog schuiven tot ie goed zit...
Inderdaad niet nat geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
wd200 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:06:
[...]

[...]

Dat was ook mijn 2cents..
kan me voorstellen dat het een heerlijke fiets is voor de dijkjes en binnendoor maar voor af en toe op de snelweg denk ik dat het snel gaat vervelen.
Mijn excuses, waar zat ik met mijn gedachten :/
Hij heeft een s4r, totaal iets anders dus met 130pk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazzzdafke schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:23:
Zal wel een hele verbetering zijn tov die Shark denk ik. Schuberth maakt hele fijne helmen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
mphilipp schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:57:
[...]

Zal wel een hele verbetering zijn tov die Shark denk ik. Schuberth maakt hele fijne helmen.
Jah.. Ik had met schuberth altijd het beeld van de saaie GS rijder :)
Maar ze zijn aan het veranderen, of beter al aangepast.
Pasvorm zat ook zeer goed, veel beter dan Shark.
Ik was eigenlijk voor de shoei GT Air aan het zien maar het is deze geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Rev it altijd goed, ik heb bijna alles van hun omdat ze ook lange uitvoeringen hebben. Had je niet liever een revit gt-r broek?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ghostrider schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:10:
Rev it altijd goed, ik heb bijna alles van hun omdat ze ook lange uitvoeringen hebben. Had je niet liever een revit gt-r broek?
Gepast maar moet daar langere bovenbeen lengte hebben maar die frommelde dan weer teveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazzzdafke schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:10:
[...]
Jah.. Ik had met schuberth altijd het beeld van de saaie GS rijder :)
Je moet je hoofd niet vol laten pompen met al die onzin die je op internet keest... ;)
Maar ze zijn aan het veranderen, of beter al aangepast.
Wat was er dan niet goed aan Schuberth? Ik heb het altijd tophelmen gevonden. Beetje duâh, maar sinds ik een schijt Nolan heb gehad weet ik beter. De slechtste helm die ik ooit heb gehad.
Maar goed, nu heb ik een Nexx en die is ook goedkoper dan Schuberth, maar 10x zo goed als een Nolan. Nog steeds heel erg blij met de XD.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wat was er niet goed?
Dat het saaie helmen waren meer gericht op tourers.
Nu zijn ze veel sportiever, en de kleurstellingen niet meer zo spartaans.

Nooit enige klacht over veiligheid etc trouwens. Enkel het uitzicht.

Nu dus overstag gegaan en hopelijk tevreden met deze tov de shoei GT air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-10 15:13

DinX

Motormuis

Topicstarter
Bij helmen gaat het comfort bij mij voor op het design.
Je ziet het ding toch niet. Dus geef mij maar een top matzwarte C3 Pro voor eender welke andere helm met blitse kleurtjes of uitzicht :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Dat is wel het belangrijkste ja.

Bij mijn swal beslaat het zonnevizier erg gauw. Enige wat helpt is door mijn neus uitademen. Is er een oude indianentruc om het beslaan te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:26:
Dat is wel het belangrijkste ja.

Bij mijn swal beslaat het zonnevizier erg gauw. Enige wat helpt is door mijn neus uitademen. Is er een oude indianentruc om het beslaan te voorkomen?
Het zonnevizier er tegen beschermen is moeilijk. Eventueel Fog-X, maar dat heeft dan weer het nadeel dat het na een tijd een beetje wazig wordt.

Eventueel een Foggy Mask als je een integraalhelm hebt.

http://respro.com/store/product/foggy-mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DinX schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Het zonnevizier er tegen beschermen is moeilijk. Eventueel Fog-X, maar dat heeft dan weer het nadeel dat het na een tijd een beetje wazig wordt.

Eventueel een Foggy Mask als je een integraalhelm hebt.

http://respro.com/store/product/foggy-mask
Mijn helm heeft al zo'n neus stuk, dus als ik door mijn neus adem gaat het prima. Die mask zit ook voor je mond toch? Lijkt me niet prettig, want die dampt dan helemaal vochtig.

Maargoed; door je neus ademen is prima te doen. Zonnevizier is toch wel erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:50:
[...]
Mijn helm heeft al zo'n neus stuk, dus als ik door mijn neus adem gaat het prima. Die mask zit ook voor je mond toch? Lijkt me niet prettig, want die dampt dan helemaal vochtig.

Maargoed; door je neus ademen is prima te doen. Zonnevizier is toch wel erg prettig
Een Foggy Mask gaat ook over je neus. Klem je er een beetje op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Piept en kraakt, is luidruchtig in de wind en het vizier springt makkelijk los als je de kinbeugel omhoog klapt. Had ik bij de Schuberth nooit last van. Geen fijne helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:06:
Je ziet het ding toch niet. Dus geef mij maar een top matzwarte C3 Pro voor eender welke andere helm met blitse kleurtjes of uitzicht :P
Ik ben ook erg blij met Schuberths, had eerst een C2 en nu een C3 pro (in hip with met blauw-rode accenten ;) )
Enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is dat het vizier bij megabuien (zoals vanochtend) een klein beetje lekt.. Bij mijn C2 had ik daar nooit last van..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
DinX schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:06:
Maar wil juist lukken dat dus de S2 Sport Elite de integraalhelm van de C3 Pro is, maar dan sportiever maar met even goede veiligheid, technologie en lichter en ... catchy kleuren voor mij wat ik leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben over mijn Schuberth C3.
Ding lekt als de ziekte, zelfs na herhaaldelijk bij Schubert gelegen te hebben.
Daarnaast is ie ook heel zo stil niet (kan ook aan mijn onhandige lengte liggen).

Er zijn qua pasvorm voor mij alleen weinig alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt ook mensen die een Schubert hoofd hebben, of niet. Een paar jaar terug was ik aan het kijken naar een nieuwe helm waarbij het mij vooral om stilte ging. Van wat ik toen las deed Schubert het toen heel erg goed. Heb een aantal helmen geprobeerd maar allemaal zaten ze gewoon niet lekker. Toen maar voor een Shoei XR-1100 gegaan die ook erg stil is maar vooral goed zit. Geen enkele helm van Schubert zat mij lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Smeren jullie de ketting altijd na een wasbeurt? Ik heb de motor in oktober vorig jaar gekocht en sindsdien twee maal gewassen, maar eigenlijk nooit aan de ketting gedacht. Moet ik nu een trap onder m'n kont krijgen?

Het gaat overigens over een Suzuki GSF650A uit 2011.

[ Voor 15% gewijzigd door Ktenolix op 01-03-2016 13:23 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 23:32

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:04:
Je hebt ook mensen die een Schubert hoofd hebben, of niet. Een paar jaar terug was ik aan het kijken naar een nieuwe helm waarbij het mij vooral om stilte ging. Van wat ik toen las deed Schubert het toen heel erg goed. Heb een aantal helmen geprobeerd maar allemaal zaten ze gewoon niet lekker. Toen maar voor een Shoei XR-1100 gegaan die ook erg stil is maar vooral goed zit. Geen enkele helm van Schubert zat mij lekker.
Dat had ik met HJC geen enkele helm van dat merk zat me lekker. Met toen een maximum budget van 200 euro voor de helm was de keuze wel wat beperkt.
Uit eindelijk een of andere shark systeem helm gekocht.
Zit erg fijn voor mij maar is wel een enorme herrie bak.
Goede oordopjes zorgen dat ik er niet zo een last van heb gelukkig.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vond die HJC's ook gewoon niet mooi gebouwd. Dat zonneviziersysteem was schraal, dat kan nooit lang goed gaan. En de Shark Skwal was in alles beter en als je de meegeleverde pinlock meerekent bijna net zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zat met de HJC helmen die ik gepast heb steevast met mijn neus tegen het kinstuk/voorkant aan.
En nee ik heb geen enorme neus. . :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:48:
Moet zeggen dat ik helemaal niet tevreden ben over mijn Schuberth C3.
Ding lekt als de ziekte, zelfs na herhaaldelijk bij Schubert gelegen te hebben.
Daarnaast is ie ook heel zo stil niet (kan ook aan mijn onhandige lengte liggen).
Heb je dan last van turbulentie van een ruitje ofzo? Schuberths zijn doorgaans een van de stilste helmen, maar ik kan me voorstellen dat als je midden in een vortex zit, je er veel last van kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ktenolix schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:22:
Smeren jullie de ketting altijd na een wasbeurt? Ik heb de motor in oktober vorig jaar gekocht en sindsdien twee maal gewassen, maar eigenlijk nooit aan de ketting gedacht. Moet ik nu een trap onder m'n kont krijgen?
Hangt er vanaf of je er 10 km of 10 Mm mee gereden hebt. ;)
In ieder geval smeren om de 1000 km dacht ik maar met regen enzo vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 23:09

Ktenolix

Pijlsnel

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Hangt er vanaf of je er 10 km of 10 Mm mee gereden hebt. ;)
In ieder geval smeren om de 1000 km dacht ik maar met regen enzo vaker.
Ah oke. Ik rijd nooit als het regent (mooi-weer rijder) en heb er 1200km mee gereden tot nu toe volgens mij. Wat gebruiken jullie om te smeren? Gewoon een of andere spuitgoedje wat je erop spuit?

Note: ik ben een ontzettende leek :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de ketting goed vet is maakt het beetje water van wassen niet echt uit. Na 1200km zal het echter wel nodig zijn om de ketting opnieuw in te vetten. Ik doe het zelf eigenlijk iedere 500km wel, vaak zelfs iedere 300. Gewoon met zo'n spuitbus even 3 seconden spuiten aan de binnenkant van de ketting vlak voor het achtertandwiel. Motor op de paddockstand zetten. Achterwiel met de hand draaien en tegelijk 3 seconden spuiten. Dan nog een paar keer het wiel draaien en klaar.

Ik doe het persoonlijk liever iedere paar 100km met een klein beetje dan na 1000km met een hoop. Op deze manier gaat de ketting bij mij behoorlijk lang mee.

Sowieso bij het schoonmaken van de ketting of het invetten ervan, nooit de motor laten draaien als je graag als je vingers wil houden :P

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2016 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pRjL1fVV5w4]

Oeewhh kan zo niet wachten tot het zomer wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:25:
[video]

Erg mooi ding :)

Hier begint het ook al een tijdje te kriebelen. Zoals met de blauwe lucht en zon van gisteren. Helaas moet er nog minimaal 10 graden bijkomen wil het een beetje te doen zijn met een pak van leer waar niets onder kan qua andere kleding. Onder de 15 graden is het dan gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

[video]

Nice!

Een keer op zo'n exemplaar gereden (2007 model, ook factory, geen Akra's). Man o man wat een kanon is dat, zeker in vergelijking met m'n MT-03 die ik toen nog had, maar ook zeker nog vergeleken met m'n Honda.

Ondanks dat het donker was en regende heb ik nog niet weer zo hard gereden als toen. (De eigenaar heeft sindsdien wel het record op dat ding op z'n eigen naam gezet).

/me besloot toen toch maar naked te blijven rijden :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:57:
Achterwiel met de hand draaien en tegelijk 3 seconden spuiten. Dan nog een paar keer het wiel draaien en klaar.
Kun je niet gewoon de bovenkant van de hangende ketting inspuiten? Dan hoeft er niks gedraaid te worden en is een paddock stand ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:31

Winkiller

De Mopperpot

[video]

Ik zag de gaatjes in je mooie Akrapovic dempers, dus je rijd rond zonder de DB-Killers. Ik hoorde gisteren een woordvoerder van Akrapovic zeggen dat in 2017 de DB-Killers er niet meer uit gehaald kunnen worden i.v.m. de euro 4 normen. Ook werd er iets gezegd over een 2e katalysator, in het kort denk ik dat de regelgeving in de EU dan nog strenger worden. Als je nu gepakt wordt en ze kunnen een geluidsmeting doen en je hebt een overschrijding van de geluidsnormen (meer dan + 2DB) kan het al serieus veel geld gaan kosten, dat moet je toch niet willen.

Ik heb op mijn Suzuki Bandit 1250 ook een Leovince aftermarket sport demper, maar laat de DB-Killer fijn zitten, ik gebruik dat geld liever aan benzine dan aan een vette prent. :Y

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jk9fg8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:27
Ik zet dat ding op de standaard, spuit de ketting in, til het hele gebeuren op de standaard, draai het wiel, zet hem weer neer, en spuit dan weer een stukkie. Pokkewerk, en je houdt er vieze handen aan over. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Heb je dan last van turbulentie van een ruitje ofzo? Schuberths zijn doorgaans een van de stilste helmen, maar ik kan me voorstellen dat als je midden in een vortex zit, je er veel last van kan hebben.
Ja, daar lijkt het wel op, maar een stukje omhoog en omlaag maakt in deze niet uit.
Klein stukje mijn hoofd kantelen scheelt wel, maar dan heb ik nekpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Katalysatoren, Uitlaatkleppen...kan je allemaal vervangen hoor ;)

Katalysator van mijn KTM 690 zit in de standaard uitlaat, daar kon je een eitje op bakken. Levensgevaarlijk imho op een motor. DB killers zitten vaak met een popnagel en kan je dus alsnog verwijderen.

Bij mijn suzuki komt normaal het aanzuig geluid boven de uitlaat uit, op veel circuit motoren zie je daar dus ook extra geluids isolatie.

Voor bekeuringen zal het eerst wel meevallen, zolang je niet een fuik inrijdt tijdens bijvoorbeeld TT assen. Veel politie bureau's hebben ook geen apparatuur voor het meten van geluid.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nadeel is wel dat je gelijk 380 euro aan je kont hebt hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

418O2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:59:
Nadeel is wel dat je gelijk 380 euro aan je kont hebt hangen
Precies, en daar kun je heel veel fun kilometers voor maken als je het uitgeeft aan benzine. :)
Ghostrider schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:58:
Voor bekeuringen zal het eerst wel meevallen, zolang je niet een fuik inrijdt tijdens bijvoorbeeld TT assen. Veel politie bureau's hebben ook geen apparatuur voor het meten van geluid.
Dat risico wil ik niet lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Winkiller op 01-03-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Winkiller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Precies, en daar kun je heel veel kilometers voor maken als je het uitgeeft aan benzine. :)
Met de huidige prijzen helemaal. Denk dat er zelfs genoeg mensen in dit topic die 280 liter niet eens op krijgen in een jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Kun je niet gewoon de bovenkant van de hangende ketting inspuiten? Dan hoeft er niks gedraaid te worden en is een paddock stand ook niet nodig.
Als je de bovenkant inspuit vliegt alles er af als je gas geeft. Als je het aan de binnenkant spuit loopt het mooi naar binnen toe als je gas geeft. Aan de buitenkant spuiten heeft weinig nut. Verder is het handig om de hele ketting te doen, daarvoor zal je toch het achterwiel moeten draaien.

Een paddockstand zie ik persoonlijk als iets wat gewoon nodig is om een ketting goed intevetten. Verder is het voor het schoonmaken van de ketting al helemaal nodig. Voor het schoonmaken van de velgen is een paddock stand ook heel erg handig. Ik heb er sinds dit jaar ook 1tje voor de voorkant gekocht. Dit is voor het schoonmaken van de velg wel zo handig en in de winter kan de motor mooi met de banden van de grond staan.

Edit: Met bovenkant hangende ketting bedoel dus waarschijnlijk hetzelfde als ik. Dus de binnenkant van de ketting.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Erg mooi ding :)

Hier begint het ook al een tijdje te kriebelen. Zoals met de blauwe lucht en zon van gisteren. Helaas moet er nog minimaal 10 graden bijkomen wil het een beetje te doen zijn met een pak van leer waar niets onder kan qua andere kleding. Onder de 15 graden is het dan gewoon niet te doen.
Dank je, vind ik ook. Heb gisteren dan wel een rondje gereden maar is eigenlijk te koud voor het leuke inderdaad..
steveman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Nice!

Een keer op zo'n exemplaar gereden (2007 model, ook factory, geen Akra's). Man o man wat een kanon is dat, zeker in vergelijking met m'n MT-03 die ik toen nog had, maar ook zeker nog vergeleken met m'n Honda.

Ondanks dat het donker was en regende heb ik nog niet weer zo hard gereden als toen. (De eigenaar heeft sindsdien wel het record op dat ding op z'n eigen naam gezet).

/me besloot toen toch maar naked te blijven rijden :+
Haha ja het is echt genieten! Die rauwe kracht onderin is zo lekker. Ben benieuwd wat ik er mee kan op Assen als ik een beetje heb leren rijden :9
Winkiller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Ik zag de gaatjes in je mooie Akrapovic dempers, dus je rijd rond zonder de DB-Killers. Ik hoorde gisteren een woordvoerder van Akrapovic zeggen dat in 2017 de DB-Killers er niet meer uit gehaald kunnen worden i.v.m. de euro 4 normen. Ook werd er iets gezegd over een 2e katalysator, in het kort denk ik dat de regelgeving in de EU dan nog strenger worden. Als je nu gepakt wordt en ze kunnen een geluidsmeting doen en je hebt een overschrijding van de geluidsnormen (meer dan + 2DB) kan het al serieus veel geld gaan kosten, dat moet je toch niet willen.

Ik heb op mijn Suzuki Bandit 1250 ook een Leovince aftermarket sport demper, maar laat de DB-Killer fijn zitten, ik gebruik dat geld liever aan benzine dan aan een vette prent. :Y

[afbeelding]

[video]
Hihi :X Ben soms wel bang hoor, ik ken zelfs verhalen over in beslag genomen dempers, of zelfs herkeuring nodig bij RDW. Ik neem nu nog even het risico maar eigenlijk heb je wel gelijk. De db killers zitten er ook zo 1,2,3 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Haha ja het is echt genieten! Die rauwe kracht onderin is zo lekker. Ben benieuwd wat ik er mee kan op Assen als ik een beetje heb leren rijden :9
Als opstap naar Assen of Zandvoort is Lelystad wel een aanrader vind ik. Ben er vorig jaar 2x geweest en wil dit jaar sowieso weer gaan. Het gaat daar allemaal een stuk minder hard, maar je kan wel met de lange bochten goed werken aan je houding en kneedowns maken. Ook de juiste lijn pakken en goed kijken kan je daar prima leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Hihi :X Ben soms wel bang hoor, ik ken zelfs verhalen over in beslag genomen dempers, of zelfs herkeuring nodig bij RDW. Ik neem nu nog even het risico maar eigenlijk heb je wel gelijk. De db killers zitten er ook zo 1,2,3 in.
Misschien moet je het risico niet nemen, de wet die hierover gaat is trouwens dit jaar opnieuw aangepast.
In elk geval zou ik zorgen dat als je zonder de DB-Killers rijd je dat doet waar niemand last van je heeft.
Sinds de opkomst van de petjes en hun rioolpijpen onder een 1000cc Corsa is er veel weerstand. >:)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/a9qw49.jpg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik heb een Yoshimura uitlaat, alleen weet ik niet of het een einddemper is of een volledig systeem. Origineel zaten er twee uitlaten onder maar dat is nu naar één gegaan en ik heb eerlijk waar geen flauw idee of ik er een DB killer in heb of niet. Dat zou ik eens moeten navragen bij de vorige eigenaar. Het ding maakt wel een geluid als een vorkheftruck dus misschien moet er wel een demper in. Heb geen zin in een boete of asociaal gedrag :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Ik heb eerlijk waar geen flauw idee of ik er een DB killer in heb of niet.
Is heel makkelijk te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.kawiforums.com/attachments/2007-2008-zx-6r/26799d1254810384-yoshi-db-killer-anyone-baffle_partially_out_sized.jpg

Of het is een groot gat, of er zit wat in het grote gat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Vrijdag schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]
...Het ding maakt wel een geluid als een vorkheftruck ...
hmm... vorkheftrucks bij mijn klanten zoemen zacht (tenzij ze met piepende banden de bocht omgaan) dus ik ben benieuwd in welke wildernis jij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:40:
[...]

hmm... vorkheftrucks bij mijn klanten zoemen zacht (tenzij ze met piepende banden de bocht omgaan) dus ik ben benieuwd in welke wildernis jij werkt :)
Heftrucks op bv. gas maken geluid als een vrachtwagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Winkiller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Misschien moet je het risico niet nemen, de wet die hierover gaat is trouwens dit jaar opnieuw aangepast.
In elk geval zou ik zorgen dat als je zonder de DB-Killers rijd je dat doet waar niemand last van je heeft.
Sinds de opkomst van de petjes en hun rioolpijpen onder een 1000cc Corsa is er veel weerstand. >:)

[afbeelding] >:)
zo'n bord moeten ze op t voetbalveld gaan zetten: wilt u hier voetballen doe dat niet in een groep en pas uw geluid aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Reloader schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
[...]

zo'n bord moeten ze op t voetbalveld gaan zetten: wilt u hier voetballen doe dat niet in een groep en pas uw geluid aan |:(
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Is heel makkelijk te zien.

[afbeelding]

Of het is een groot gat, of er zit wat in het grote gat :P
Ha dankjewel, ik zal er eens een blik in werpen. Figuurlijk dan ;)
Dryhte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Hehehe, nou het maakt wel een behoorlijk kabaal voor een 500cc'tje :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:34:
[...]

Als opstap naar Assen of Zandvoort is Lelystad wel een aanrader vind ik. Ben er vorig jaar 2x geweest en wil dit jaar sowieso weer gaan. Het gaat daar allemaal een stuk minder hard, maar je kan wel met de lange bochten goed werken aan je houding en kneedowns maken. Ook de juiste lijn pakken en goed kijken kan je daar prima leren.
Heb even op Youtube gezocht naar: circuit lelystad aprilia. Had nog resultaat ook :) Ziet er leuk uit, zeker interessant om daar een beetje te beginnen met houding.
Winkiller schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:36:
[...]

[afbeelding] >:)
Misschien zouden mijn buren het ook wel fijn vinden als ik vroege dienst heb (6 uur weg)... :X Ik ga er eens een nachtje over slapen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Heb even op Youtube gezocht naar: circuit lelystad aprilia. Had nog resultaat ook :) Ziet er leuk uit, zeker interessant om daar een beetje te beginnen met houding.
De eerste hit op die zoekterm is het politiecircuit. Op dat circuit heb ik ook gereden. Je hebt er vlak naast ook het midland circuit, maar deze is erg klein en krap. Op beide worden trainingen gegeven, maar naar midland zou ik dus niet zo snel gaan.

Op het politiecircuit ben ik met Vado gegaan. Als je voor het eerst gaat kom je in de toergroep terecht, wat ook wel prima is voor de eerste keer. Bij de sportgroep gaat het al best behoorlijk hard.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje in de sportgroep: YouTube: Circuit Lelystad 12-07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:57:
[...]
Misschien zouden mijn buren het ook wel fijn vinden als ik vroege dienst heb (6 uur weg).
Haha, ik zou het zeker waarderen, vooral als ik late avonddienst zou hebben gehad. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:28
Nu het zo over helmen ging: Hoe lang doen jullie met een helm?
Tot je hem een paar keer hebt laten vallen, x jaar? Las lang terug dat het aangeraden werd om de helm om de ca 4-7 jaar te vervangen, omdat het schuim anders minder goed gaat werken met de jaren. Zal ook wel merk/budget afhankelijk zijn en wellicht hoeveel je hem gebruikt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn Shoei heb ik al een jaar of 5. Vorig jaar nog al het schuimrubber aan de binnenkant vervangen omdat ie wat ruim begon te zitten. Ik denk dat ik deze nog wel een jaar of 3 zal blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Oei moest je de spiegels er niet uitdraaien of afplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn HJC begint merkbaar 'minder' te worden en net iet wat minder strak te zitten na een jaar of 3, als ik eind dit jaar weer een eigen motor heb dan zal ik het niet laten om volgend jaar een andere te kopen. :)

Over de DB Killer discussie, bij mijn GSX650F maakte het niet heel veel uit met of zonder killer, vermoed dat de lompe katalysator nog best wel wat dempt. :)
[...]

[afbeelding]

[video]
Hoe rijdt zo een 1250 nu eigenlijk, is dat ook zo een speels en wat hoogtoerig blok als een 650 of meer een rustige cruiser?

[ Voor 60% gewijzigd door Joopieboy op 01-03-2016 16:52 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

VincentG schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:32:
Tot je hem een paar keer hebt laten vallen, x jaar? Las lang terug dat het aangeraden werd om de helm om de ca 4-7 jaar te vervangen, omdat het schuim anders minder goed gaat werken met de jaren. Zal ook wel merk/budget afhankelijk zijn en wellicht hoeveel je hem gebruikt.
In de handleiding van mijn helm stond dat ie het best elke 5 jaar vervangen wordt. Ik denk dat ik dat maar aan ga houden :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Oei moest je de spiegels er niet uitdraaien of afplakken?
Dat ben ik niet op het filmpje. Was even als voorbeeld.

De spiegels mogen daar gewoon blijven zitten. Je motor moet ook staatlegaal zijn als je daar wil rijden. Spiegels mag je er af halen als je wilt, maar hoeft dus niet. Verder moet de motor dus voldoen aan de eisen die op de openbareweg gestelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:42
VincentG schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:32:
Na een paar keer laten vallen? Ik weet niet of ik de helm na één val nog zou vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Joopieboy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:51:
[...]
Hoe rijdt zo een 1250 nu eigenlijk, is dat ook zo een speels en wat hoogtoerig blok als een 650 of meer een rustige cruiser?
Wat mij betreft het laatste, overal (ook onderin) voldoende kracht, ook met duo passagier.
Ik zelf noem hem een brave maar stiekem sportieve toermotor, hij komt prima van zijn plek.
Van mij mag hij blijven, dit is mijn 2e, ik had voor deze een (2006) GSF1200 Bandit S (Topkuip model).

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2j0hvv4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 01-03-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
1250 S hier, AMA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm misschien toch eens ermee rijden. Een 650 vond ik onderin wat tam, weinig koppel, maar op toeren heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AMA ???
Joopieboy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:15:
Mm misschien toch eens ermee rijden. Een 650 vond ik onderin wat tam, weinig koppel, maar op toeren heerlijk. :)
Lees dit even: http://www.motorlife.be/Artikels/Testverslagen/Suzukibandit1250.html

[ Voor 58% gewijzigd door Winkiller op 01-03-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:51:
[...]

In de handleiding van mijn helm stond dat ie het best elke 5 jaar vervangen wordt. Ik denk dat ik dat maar aan ga houden :)
En 7 jaar geloof ik voor de lichtere modellen (ander materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alleen wel jammer dat de schrijver niet goed het belang van vermogen t.o.v. koppel doorheeft.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Joopieboy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:15:
Als je koppel wil zeker de 1250 eens proberen, 108 newtons vlak boven de 3k rpm :7
AMA ???
Ask me anything

[ Voor 8% gewijzigd door Martin op 01-03-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Dat ben ik niet op het filmpje. Was even als voorbeeld.

De spiegels mogen daar gewoon blijven zitten.
Straf en ik zou daar dan niet echt graag "op de limiet" willen rijden als der ene gevallen is.
Glas overal op het circuit.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:01:
[...]

Straf en ik zou daar dan niet echt graag "op de limiet" willen rijden als der ene gevallen is.
Hoeveel spiegels zijn er tegenwoordig eigenlijk nog van glas, niet zo heel veel toch ?

Vallen gebeurt daar trouwens niet zo heel vaak gelukkig. Als het gebeurt word er wel goed gekeken of er geen olie of andere zooi ligt. Verder gebruikt de politie dat circuit dus ook en word het netjes onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:54:
[...]

En 7 jaar geloof ik voor de lichtere modellen (ander materiaal).
Ik heb een fiberglass composiet helm

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Berrt Duursma doet dit jaar voor het eerst ook circuittrainingen voor GS rijders. Heb altijd al een keer zo'n circuitdag willen doen, maar met een GS tussen die racemonsters leek me nooit zo leuk. Hoewel Berrt liet zien dat het best kan...de snelle mannen lachten in eerste instantie om hem en vroegen of ie wel opzij wilde gaan als zij eraan kwamen. Tuurlijk, zei Berrt, als jullie ook opzij gaan als ik eraan kom. Hahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:57:
Heb altijd al een keer zo'n circuitdag willen doen, maar met een GS tussen die racemonsters leek me nooit zo leuk.
Dan zou je ook naar Lelystad kunnen gaan. In de toergroep zitten meestal maar een paar racers en verder van alles en nog wat. De voorrijder reed bij mij ook op een toermotor en er zaten er nog een stuk of 4 in de groep die dag. Zat zelfs nog iemand bij op een FJ1100.

Het is wel zo dat je op zo'n middag meer aan het rijden bent en niet zo heel veel info krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
[...]

Daarnaast lijkt het 'circuit' meer op de openbaren weg dan op Zandvoort of Assen, de stroken en bochten zijn vrij smal en er liggen geen curbstones. Als er iemand 'crashed' op Lelystad dan gaat het meestal om iemand die de bocht niet haalt en zo eruit rijdt maar dan ligt er dus ook geen glas op het asfalt zelf.

Ik ben er 20 maart weer te vinden voor een VRO expert cursus *O*

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 01-03-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Martin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Als je koppel wil zeker de 1250 eens proberen, 108 newtons vlak boven de 3k rpm :7
Inderdaad de Suzuki Bandit 1250 met 98 pk doet 108 Nm bij 3700 rpm en dat is best veel.

Ter vergelijking een Kawasaki ZZR 1100 met 155pk doet, 110 Nm bij 8500 rpm.
Deze vergelijking koos ik omdat de ZZR mijn grootste vriend ooit was.

Een andere dikke toerbuffel, Yamaha XJR 1300 met 106 pk doet 100 Nm bij 6000 rpm.

Ik heb niet veel met cijfertjes maar het is duidelijk dat de Bandit 1250 in lage toeren best sterk is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 15:12
Dat geeft voor straatgebruik een aardige punch. Je rijdt meestal tussen 3000 en 5000 rpm en de kracht is dan zonder terugschakelen en zonder wachten beschikbaar.

Volgens mij doen die Triumphs het ook erg goed met een vlakke koppelkromme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja en aangezien het vooral woon/werk is, is dat niet zo heel gek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:01:
Dat geeft voor straatgebruik een aardige punch. Je rijdt meestal tussen 3000 en 5000 rpm en de kracht is dan zonder terugschakelen en zonder wachten beschikbaar.
Mijn RC8 doet 100Nm bij 4000 toeren en max 125Nm bij 6800 toeren. Precies het toerengebied waar je normaal rijd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18-10 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mphilipp schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:57:
Berrt Duursma doet dit jaar voor het eerst ook circuittrainingen voor GS rijders. Heb altijd al een keer zo'n circuitdag willen doen, maar met een GS tussen die racemonsters leek me nooit zo leuk. Hoewel Berrt liet zien dat het best kan...de snelle mannen lachten in eerste instantie om hem en vroegen of ie wel opzij wilde gaan als zij eraan kwamen. Tuurlijk, zei Berrt, als jullie ook opzij gaan als ik eraan kom. Hahaha...

[video]
De snelle mannen zitten niet in het groepje waar Bert ook in rijd ;)
[...]

Na een crash wordt er altijd schoongemaakt/geveegd. Niet zo van dat benauwde.

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 01-03-2016 22:19 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:17:
[...]
De snelle mannen zitten niet in het groepje waar Bert ook in rijd ;)
Nee, snap ik. Iemand met een beetje rappe motor en de juiste skills rijdt een GS er zo uit natuurlijk. Het is niet echt een circuitmotor. Maar de mannen die zo schamper deden, namen voetstoots aan dat zij wel sneller waren dan een 60plusser op een tractor. Ze vergaten dat Bert best een aardig endje kan sturen, ook al rijdt ie op zo'n varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:04:
[...]
Het is wel zo dat je op zo'n middag meer aan het rijden bent en niet zo heel veel info krijgt.
Daarom. Dit lijkt me wat leuker omdat je meteen feedback krijgt over wat je fout doet enzo. Dat was ook altijd mijn doel met circuitrijden; niet zozeer knallen op zo'n baan, maar leren hoe je het goed doet. Je kunt ronde na ronde wat uitproberen en zo leren hoe je lekker door zo'n bocht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Ben al even aan het 'meelezen', leer zo al veel over allerlei dingen die bij het motorrijden komen kijken.. afgelopen maandag bijzondere verrichtingen examen gehaald, volgende week theorie en hopelijk kort daarna afrijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GMacD schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:14:
Ben al even aan het 'meelezen', leer zo al veel over allerlei dingen die bij het motorrijden komen kijken.. afgelopen maandag bijzondere verrichtingen examen gehaald, volgende week theorie en hopelijk kort daarna afrijden O-)
Gaaf, perfecte timing ook..
Tegen de tijd dat je heel het spel gehaald hebt is het motor shop tijd, en laat het voorjaar er nou net aankomen.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Bommes schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Gaaf, perfecte timing ook..
Tegen de tijd dat je heel het spel gehaald hebt is het motor shop tijd, en laat het voorjaar er nou net aankomen.. *O*
ja timing kan haast niet beter idd! Denk dat het voor mij even een jaartje rondkijken word, beetje verschillende motoren proberen/huren.. kijken wat mij een beetje ligt qua type..dan wat betaalbaars zoeken om wat kilometers te maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-2.jpg

Lazareth LM 847

Lazareth LM 847, la fiche technique :

MOTORISATION

Moteur : V8 4,7L Maserati 32 soupapes
Cylindre : 4691 cc de cylindrée
Collecteur : 2 Collecteurs Inox 4 en 1

TRANSMISSION

Coupleur hydraulique – 1 vitesse