Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/512agx.jpg
OMG de Nieuwe Batbike :)

[ Voor 62% gewijzigd door Winkiller op 02-03-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 17:37
Streskip schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:24:
Hihi :X Ben soms wel bang hoor, ik ken zelfs verhalen over in beslag genomen dempers, of zelfs herkeuring nodig bij RDW. Ik neem nu nog even het risico maar eigenlijk heb je wel gelijk. De db killers zitten er ook zo 1,2,3 in.
Ach, ik heb echt jarenlang met allerlei supersport-fietsen gereden met open uitlaatsystemen. Niet alleen de demper(s), maar het hele systeem. Dus geen katalysator of andere onzin. Klinkt heerlijk. Ik gebruikte de DB-killers alleen als ik naar een groot evenement ging (TT / WSBK) of wanneer ik Duitsland in ging. Nooit gezeur mee gehad.

Ik ben er niet nerveus over.

Maar het kan makkelijker/beter: Mijn Harley heeft een electronisch uitlaatsysteem met een paar kleppen erin. Dan kun je tijdens het rijden met een druk op de knop van luid naar LUID!!!! schakelen. Ideaal! Ik reed ermee een verkeerscontrole in.. BRAAAAAAAAP, *klik*, braap!. Ik mocht doorrijden. 50 meter later: *klik* BRAAAAAAP!! :D Overigens een nederlands product!

Ik hoorde gisteren een woordvoerder van Akrapovic zeggen dat in 2017 de DB-Killers er niet meer uit gehaald kunnen worden i.v.m. de euro 4 normen.
Wat ie misschien bedoelt is dat de DB killer niet meer vast zit met een boutje, maar met een popnagel. Dan kan de DB-killer er niet meer uit. Tenzij je de popnagel even uitboort en er zelf een boutje in zet. Dat doen andere merken ook al (Ik heb laatst zo'n popnagel uit een ZARD uitlaat geboord omdat we een dikke Duc nog wat dikker wilden laten klinken).

[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 02-03-2016 13:56 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
De DB-killer in mijn Arrow-demper werd op z'n plek gehouden door een klein vastgelast (oid) stukje metaal, platte schroevendraaier & hamer en het plaatje was weg :) Plaatje houdt een ring op z'n plaats die je er met een tang uit kan wippen waarna de killer er in of uit kan. Telt dat als verwijderbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Een motor met 4 wielen,... Noem je dat geen auto:p

En qua DB killers, de vuistregel is toch als je je vuist in de uitlaat kan laten verdwijnen is het toch goed? :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32

Bommes

Capo del formaggio

Martin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:56:
De DB-killer in mijn Arrow-demper werd op z'n plek gehouden door een klein vastgelast (oid) stukje metaal, platte schroevendraaier & hamer en het plaatje was weg :) Plaatje houdt een ring op z'n plaats die je er met een tang uit kan wippen waarna de killer er in of uit kan. Telt dat als verwijderbaar? :+
Dat is net als vroegah met de ring in de brommer uitlaatjes.
Hamertje, schroevendraaier en een paar tikken en de Vespa ciao reed weer wat harder :P

Bij mijn leovinci sbk zit de db-killer trouwens tussen de demper en de uitlaat pijp gemonteerd. Wil ik die er uit halen moet ik dus heel de demper demonteren.
Overigens zit die db-killer er dan wel gewoon ingeschoven, geen popnagels of schroeven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:59:
http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-2.jpg

Lazareth LM 847

Lazareth LM 847, la fiche technique :

MOTORISATION

Moteur : V8 4,7L Maserati 32 soupapes
Cylindre : 4691 cc de cylindrée
Collecteur : 2 Collecteurs Inox 4 en 1

TRANSMISSION

Coupleur hydraulique – 1 vitesse
Transmission finale par chaines

PERFORMANCES

470 ch à 7000 rpm
Couple 620 Nm à 4750 rpm

FREINAGE

Avant : Double disques périmétrique 420mm, Etriers Nissin 8 pistons
Arriere : Double disque 255mm Brembo 4 pistons
Rétroviseurs et leviers Rizoma
Pneumatiques : Michelin Power Cup Evo

DIMENSIONS

Longueur : 2650mm
Largueur : 900mm
Hauteur : 1000mm
Empattement : 1850mm
Masse : 400kg

PARTIE CYCLE

Moteur porteur – Carrosserie polyester et carbone
Amortisseurs : TFX Suspension technology

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-1.jpg

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-3.jpg

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-4.jpg

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-7.jpg

http://www.motorevue.com/.../03/Lazareth-LM-847-9.jpg

http://www.motorevue.com/...03/Lazareth-LM-847-11.jpg

http://www.motorevue.com/...03/Lazareth-LM-847-12.jpg
Ze zijn vergeten dat sommige wegen bochten hebben :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is gewoon een slap aftreksel van de Dodge Tomahawk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Ach, ik heb echt jarenlang met allerlei supersport-fietsen gereden met open uitlaatsystemen. Niet alleen de demper(s), maar het hele systeem. Dus geen katalysator of andere onzin. Klinkt heerlijk. Ik gebruikte de DB-killers alleen als ik naar een groot evenement ging (TT / WSBK) of wanneer ik Duitsland in ging. Nooit gezeur mee gehad.
Als ik dit zo lees veranderd het misschien nog wel eens als je een vette prent hebt gekregen.
Anders had je ook wel met je open systeem naar Duitsland of een groot evenement gegaan. ;)

Dat Harley verhaal is gewoon ronduit asociaal, 130DB is al 10DB meer dan de pijngrens voor je oren.
Regelmatige blootstelling aan geluid boven de pijngrens zal gehoorschade of tinnitus veroorzaken, dat moet je niet willen voor jezelf maar ook niet voor anderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:46:
[...]
Dat Harley verhaal is gewoon ronduit asociaal, 130DB is al 10DB meer dan de pijngrens voor je oren.
Regelmatige blootstelling aan geluid boven de pijngrens zal gehoorschade of tinnitus veroorzaken, dat moet je niet willen voor jezelf maar ook niet voor anderen. :P
Als iedereen gehoorschade heeft dan heeft er toch niemand meer last van? Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Ik zal mij ook maar eens mengen en voorstellen hier.

Ik kom uit regio Rotterdam en rijd op dit moment op een Ducati SuperSport 900 1999. Deze staat te koop want ik ga komend weekend overstappen naar een Hypermotard 1100. Hiervoor nog een SS 750 uit 2001 gehad, maar ik vond het wel eens tijd om overstappen van de supersports naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:46:
Als ik dit zo lees veranderd het misschien nog wel eens als je een vette prent hebt gekregen.
Anders had je ook wel met je open systeem naar Duitsland of een groot evenement gegaan. ;)
Nee hoor, dan betaal ik gewoon en ga ik weer door met mijn (in jou ogen asociale) leven.
Ik heb zelf altijd oordoppen in op de motor. Bij langere stukken snelweg zet ik de uitlaat op standje 'minder luid' (stil is ie nooit) omdat ik zelfs met oordoppen gek wordt van het sonore gedreun. Maar in de dorpjes en langs terrasjes gaat ie vol open natuurlijk :P Men moet natuurlijk wel weten hoe laat ik het dorp in reed, hoe laat ik weer weg ging en hoeveel keer ik heb geschakeld in de tussentijd 8)

Het leuke is dat je met zo'n Harley een hoop (positieve) bekijks trekt. Ik heb al meegemaakt dat mensen hun telefoon trokken om foto's te maken als ik langs kwam rijden. Ik wordt bij stops en tankstations regelmatig aangesproken. Laatst een keer door een oud mannetje met een looprek die vertelde "mooie motor jonguh, zo'n ding heb ik vroeger ook nog gehad!". Dat is toch stoer!?

Met mijn supersport-motoren werd ik vrijwel nooit aangesproken en kwamen er vooral negatieve reactie.

Het scheelt echt dat er Harley-Davidson op de tank staat. Overigens betaal je daar flink voor. Niet voor kwaliteit. Dan kun je beter gewoon een Honda kopen. Bij Harley hebben ze bijvoorbeeld nog niet door dat je het frame moet ontvetten en primeren voor je het spuit. Dat doen ze gewoon even met een spuitbusje van de Action en een blinde spuiter. :X

Maar weer even terug ontopic: Ik ben juist een heel stuk minder asociaal geworden met de Harley! Ik heb afscheid van de supersport motoren genomen omdat ik veel te gek was op (staande) wheelies met belachelijke snelheden en bochtjes nemen met titanium-gevoerde kneesliders. Met de Harley kan dat niet meer. Geen wheelies meer en geen belachelijke snelheden meer. En kneesliders zijn zinloos want je schraapt het frame wel tegen de grond. Alleen nog maar een "beetje" herrie.

En die dikke klappen vinden mensen kennelijk leuker dan het gegil van een 1000cc supersport die 13.000 toeren draait en op 1 wiel voorbij komt op de snelweg.
raymens schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:02:
want ik ga komend weekend overstappen naar een Hypermotard 1100.
Goede keuze! Wheeliemonster en ultieme speelfiets! _/-\o_ Heb ik ook nog eens serieus naar gekeken, maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk :/

Meneer Xaus doet het even voor:
[YouTube: https://youtu.be/yL9pV0TMa2Q]

[ Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 02-03-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:24
FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Nee hoor, dan betaal ik gewoon en ga ik weer door met mijn (in jou ogen asociale) leven.
Ik denk het niet Job.

In duitsland is het geen kwestie van alleen een boete IIRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:12:
Wat dan wel? :+

Overigens ben ik zelf geen fan van andere (luidere) uitlaten monteren. Ik ben erg gehecht aan mijn nachtrust en kan me voorstellen dat anderen dat ook zijn. Gezien ik regelmatig na twaalven ('s nachts ja) thuis kom houd ik het maar op een standaard uitlaat :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
418O2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Ik denk het niet Job.

In Duitsland schroeven ze soms de pijp er af als ie niet is goedgekeurd. In Nederland nemen ze soms het kenteken in beslag als je echt veel te veel herrie maakt. Och, dan kan ik weer eens afspreken met die vriend met het busje of die met de aanhanger. Zo zie je elkaar ook weer eens.

Maar de kans dat dat gebeurt is in verhouding zo klein, dat is niet spannend. Als je niet van risico's houdt moet je niet gaan motorrijden. Kun je beter een Volvo kopen.

Echt hoor. Ik heb al vele 10.000en kilometers gemaakt met race-motoren met vreselijke herriepijpen eronder. Ook meerdere keren staande gehouden door agenten. Ze kijken echt niet naar je uitlaat (of naar het ontbreken van knipperlichten, spiegels, freaking claxon, kentekenplaat verlichting, snelheidsmeter of werkende verlichting) :X

Hoe weet ik dat?
Nou, ik heb ook dit gebakje al een paar jaar in gebruik. Ouwe dragracer. Rij ik regelmatig op, vooral als ik zin heb om mijn kneesliders nog even te gebruiken of haast heb (want hij is veel sneller dan hij eruit ziet en hij heeft een modern rijwielgedeelte).
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-hreuRKHuWLY/UuwUYKYfO7I/AAAAAAAADwA/Ub6Ch9SXoDs/s800-Ic42/20140118_153205.jpg
Maar er zit niets op. Alleen het hoognodige (een toerenteller en een paar controle lampjes voor oliedruk en neutraal). Echt nog nooit aandacht aan besteed door een politie-agent. Al zit zijn dochter naakt achterop, ze kijken er niet naar om. Kennelijk totaal niet interessant. Zolang je er maar niet mee op 1 wiel gaat rijden, want dan hang je wel echt.

Het gaat pas mis als je in een fuik rijdt waar ze gericht op geluid controleren zoals langs de A28 tussen Hoogeveen en Assen tijdens de WSBK of TT. Nou rij ik altijd binnendoor langs de Hoogeveense vaart en daar is ook nooit wat aan de hand.

Moraal van het verhaal: Als je het leuk vindt om met een herriepijp rond te rijden, gewoon doen. De kans dat je gepakt wordt is nihil.

[ Voor 60% gewijzigd door FragDaddy op 02-03-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
tdw schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Wat dan wel? :+

Overigens ben ik zelf geen fan van andere (luidere) uitlaten monteren. Ik ben erg gehecht aan mijn nachtrust en kan me voorstellen dat anderen dat ook zijn. Gezien ik regelmatig na twaalven ('s nachts ja) thuis kom houd ik het maar op een standaard uitlaat :+
Volgens mij is het een boete en nemen ze hem in, hoe het precies zit weet ik niet, alleen dat je er niet zo makkelijk vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:16:
[...]

Mijn RC8 doet 100Nm bij 4000 toeren en max 125Nm bij 6800 toeren. Precies het toerengebied waar je normaal rijd inderdaad.
Van de zomer eens gaan rijden met zo een RC8, blijft een gaaf ding met super goeie specs. :) Enige is dat ik de komende tijd (zeker dit jaar) niet het geld ervoor zal hebben. :P

Heb nog zat spul liggen van mijn GSX-F, dus een bandit is misschien even een verstandigere keuze. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Met mijn supersport-motoren werd ik vrijwel nooit aangesproken en kwamen er vooral negatieve reactie.
En dat is belangrijk want...?

Ik snap die fascinatie niet met dat keiharde uitlaatgeluid. De discussie is hier al vaker gevoerd en dit zal niet de laatste keer zijn, maar ik vind het behoorlijk asociaal tov je medemotorrijders. Niet iedereen kan die tyfusherrie waarderen, en dat zijn vaak de mensen die gaan klagen waardoor lokale wetgeving wordt aangepast. Nou kan ik wel zeggen dat jij niet moet miepen als er weer een weggetje wordt afgesloten, maar IK (en anderen) hebben daar ook last van.

Zet gvd een mp3tje op met dat motorgeluid in je helm en dwing anderen niet om ervan mee te genieten. Ik snap dat niet. Waarom moet in godvredesnaam een motor keihard geluid maken? Dat is niet normaal en het hoort er zeker niet bij. Asociaal is het enige woord dat daarbij hoort. Motorrijders hebben een gezamelijke verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat we straks helemaal nergens anders meer kunnen rijden dan op de snelwegen en provinciale wegen. Dat een aantal mensen op een terrasje het leuk vinden is niet zo spannend. Doe even een rondje langs een dijkje of ergens waar vaker motorrrijders langs komen, dan krijg je wel wat anders te horen. Van bewonders wel te verstaan, niet van mensen die daar maar even zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
mphilipp schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:41:
[...]

En dat is belangrijk want...?
Het is belangrijk omdat ik het leuk vindt om motor te rijden. En daar hoort wat belevenis bij. En dus wat geluid. anders had ik net zo goed een elektrische scooter kunnen rijden.

Dat andere mensen zich daar soms aan ergeren is vervelend, maar dat heeft meer met die mensen te maken dan met mij. Want ik ben namelijk binnen 10 seconde weer weg en als iemand zich ergert omdat ie 10 seconde mijn uitlaat heeft gehoord.. tja wat zegt dat nou over die persoon? Dat zijn mensen die zich overal aan ergeren. Daar doe je toch niets aan.
Doe even een rondje langs een dijkje of ergens waar vaker motorrrijders langs komen, dan krijg je wel wat anders te horen. Van bewonders wel te verstaan, niet van mensen die daar maar even zijn.
Toevallig ken ik wat mensen die langs dijken en andere veel gebruikte motorroutes wonen. De meeste horen dat al lang niet meer, want het gaat al 20 jaar elke zaterdag en zondag zo. De mensen die klagen zijn steevast de mensen die net langs de dijk zijn gaan wonen met het idee "lekker rustig in het weiland en aan het water". En die mensen moeten dus even wennen. En weet je wat nou het mooie is.. De mensen die al jaren langs de dijk wonen, worden ziek van de klagers.. Want er wordt opeens door politie gecontroleerd op snelheid.. En wie worden er dan veel aangehouden? Ja hoor, de mensen die elke dag 4x over die dijk moeten rijden om van/naar hun huis te komen. En daarnaast klagen de klagers ook over stankoverlast bij het uitrijden van mest. En van herrie van tractoren 's ochtens om 7 uur.. Ja jongens, dat kan allemaal niet hoor!

Met andere woorden: Klagers zijn nooit tevreden. Zullen altijd wat vinden om over te klagen.

Relax, gewoon lekker doorrijden..

Oh en die verbodsborden op dijkjes, trekt iemand zich daar wat van aan? Ik kijk altijd per ongeluk net even de andere kant uit als ik zo'n verboden-voor-motoren bord zie staan. Ik ben toch niet de enige? Kom op. We betalen ook wegenbelasting!! En niet meer half-tarief zoals vroeger! Dus we gebruiken het asfalt toch wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even hier in mengen, ik vind wel dat je niet als een wannabee Rossi over de dijken moet lopen knallen met ales en iedereen in gevaar te brengen of met volledig open uitlaten te gaan gassen. Maar een beetje uitlaatgeluid moet kunnen en is ook net de hobby, maar er is idd de grens.

Vooral die paar gasten met dat extreme gedrag verpesten het, zie Ruhrsee, zie rond Nijmegen veel dijken die gesloten zijn, etc. Gewoon jammer.

Om dan maar helemaal niks meer te doen (keer doortrekken of wat pittiger te rijden of een beetje herrie te maken), so what? Je moet ook kunnen leven. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

GAAAAAAAAAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Van de zomer eens gaan rijden met zo een RC8, blijft een gaaf ding met super goeie specs. :) Enige is dat ik de komende tijd (zeker dit jaar) niet het geld ervoor zal hebben. :P

Heb nog zat spul liggen van mijn GSX-F, dus een bandit is misschien even een verstandigere keuze. :)
Niet doen ! Zeker met onze lengte zit je straks zo lekker dat je een lening gaat afsluiten om toch dit jaar nog te kunnen rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:18:
[...]
Moraal van het verhaal: Als je het leuk vindt om met een herriepijp rond te rijden, gewoon doen. De kans dat je gepakt wordt is nihil.
en dat vind ik dan jammer, er mag zeker meer gecontroleerd worden op herrie pijpen. Verschrikkelijk asociaal, net als wheelies. Als je vind dat dat allemaal moet kunnen en mensen niet moeten zeuren, ben je per definitie asociaal.

Acties zoals vorig jaar in Rotterdam en rond de TT juich ik dus toe en moet veel vaker gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 02-03-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:54:
[...]

Niet doen ! Zeker met onze lengte zit je straks zo lekker dat je een lening gaat afsluiten om toch dit jaar nog te kunnen rijden :P
Ik ga in het najaar als ik terug ben van vakantie en de opleidingen en ales afgerond heb kijken voor een motor, en tegen die tijd ook eens een RC8 zien mee te krijgen. :P Ben heel benieuwd, misschien heb je zo erg gelijk dat het gelijk bingo is. :+

Hoe heb jij trouwens het zadel en de voetsteuntjes afgesteld, nog het schakelpedaal zelf verdraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Ik ga in het najaar als ik terug ben van vakantie en de opleidingen en ales afgerond heb kijken voor een motor, en tegen die tijd ook eens een RC8 zien mee te krijgen. :P Ben heel benieuwd, misschien heb je zo erg gelijk dat het gelijk bingo is. :+

Hoe heb jij trouwens het zadel en de voetsteuntjes afgesteld, nog het schakelpedaal zelf verdraaid?
Subframe stond al maximaal omhoog. Clipons in de hoogste stand. Stepjes in de laagste stand, alleen voor op het circuit gaan ze even tijdelijk omhoog. Schakel en rem busje in de voorste stand gezet en de pedalen zelf ook iets aangepast. Alleen de achterveer staat in de lage stand omdat dit de beste wegligging geeft. Dit is allemaal erg makkelijk zelf aan te passen.

Als je gaat rijden even kijken of subframe omhoog staat en stepjes laag staan. Op deze manier heb je de meeste beenruimte.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:49:
Toevallig ken ik wat mensen die langs dijken en andere veel gebruikte motorroutes wonen. De meeste horen dat al lang niet meer, want het gaat al 20 jaar elke zaterdag en zondag zo.
Dat ze zich erbij neerleggen en doen alsof het er niet is beteken niet dat het ze niet stoort 8)7 Als een squash-vereniging elke zaterdag en zondag jouw huiskamerraam gebruikt als muur, is dat dan wel goed?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:58:
[...]

Subframe stond al maximaal omhoog. Clipons in de hoogste stand. Stepjes in de laagste stand, alleen voor op het circuit gaan ze even tijdelijk omhoog. Schakel en rem busje in de voorste stand gezet en de pedalen zelf ook iets aangepast. Alleen de achterveer staat in de lage stand omdat dit de beste wegligging geeft. Dit is allemaal erg makkelijk zelf aan t;e passen.
Klinkt als goed te doen, dankje. :) Iets meer als mogelijk was met de F.
En merk je dat zo goed met rijden met de veer? Niet een idee voor een upgrade zoals Hyperpro?
De pedalen dan, vervangen of iets gedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:02:
[...]

Klinkt als goed te doen, dankje. :) Iets meer als mogelijk was met de F.
En merk je dat zo goed met rijden met de veer? Niet een idee voor een upgrade zoals Hyperpro?
De pedalen dan, vervangen of iets gedraaid?
Die veer staat vanuit de fabriek op de lage stand. Heb er verder nooit aangezeten omdat dit door iedereen ook aangeraden word. Heb de vering wel zelf nog helemaal ingestelt. De achterkant was iets zacht waardoor de SAG daar wat te groot was. Verder alles wat aan te passen was ingestelt. Kost je even een uurtje, maar dan gaat het van goed naar heel erg goed. De vering van de RC8 is vanuit de fabriek zo goed dat het weinig nut heeft om voor andere spullen te gaan.

Qua pedalen alleen de boel ingestelt, verder niets vervangen. Heb er nu zo'n 4000km mee gereden waarvan 160km op het circuit. Geen behoefte om dingen te gaan vervangen. Ding ligt enorm lekker in de bochten. Het afstellen van de vering is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is denk ik bij de meeste fietsen wel, ook afhankelijk van je gewicht edg. :) Maar top, dankjewel weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik had de boel eerst op race instellingen gezet, maar dit was veel te hard aan de voorkant. Er was toen zo goed als geen SAG aan de voorkant wanneer ik op de motor ging zitten. Heb online instellingen gevonden van een site waar ze de motor uitgebreid hebben getest. Na deze instellingen er in gezet te hebben daarna nog wat kleine dingen gedaan om de SAG voor mij goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Jelte schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:54:
[...] Verschrikkelijk asociaal, net als wheelies.
Waarom zijn wheelies nou weer asociaal? Op 1 wiel rijden.. Kom op, daar heeft toch niemand last van?

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 02-03-2016 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Laatst een keer door een oud mannetje met een looprek die vertelde "mooie motor jonguh, zo'n ding heb ik vroeger ook nog gehad!". Dat is toch stoer!?

Dat andere mensen zich daar soms aan ergeren is vervelend, maar dat heeft meer met die mensen te maken dan met mij. Want ik ben namelijk binnen 10 seconde weer weg en als iemand zich ergert omdat ie 10 seconde mijn uitlaat heeft gehoord.. tja wat zegt dat nou over die persoon? Dat zijn mensen die zich overal aan ergeren. Daar doe je toch niets aan.
Even iets recht zetten, ik vind 130 decibel uitlaat geluid asociaal, over jou persoonlijk heb ik dit niet gezegd.
Ik ben toevallig een iets ouder iemand en ik vind het NIET stoer maar ontzettend dom als je zo op wil vallen.
Over die 10 seconden en weg, jij bent niet alleen op de wegen, na jou volgen er vaak nog een paar. }:|
FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Waarom zijn wheelies nou weer asociaal? Op 1 wiel rijden.. Kom op, daar heeft toch niemand last van?
Wheelies op de openbare weg zijn asociaal omdat je anderen in gevaar brengt, wheelies maken doe je op een afgesloten terrein en niet op de openbare wegen. Waarschijnlijk zit je lekker te dollen (dit kan niet serieus bedoeld zijn) dus ik besteed er verder maar geen aandacht meer aan. :w

[ Voor 76% gewijzigd door Winkiller op 02-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau, eind maart gaan we weer lekker offroaden in Spanje :)

/me zin an!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:15:

/me zin an!
Dat is iets wat ik nog nooit heb gedaan met een motor, alleen vroeger met een crossbrommertje.
Ik kijk in januari altijd de Dakar en blijf me verbazen dat die gasten offroad zo weinig vallen.
Heb je toevallig video's online staan waar je laat zien hoe het jullie vergaat offroad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Dat is iets wat ik nog nooit heb gedaan met een motor, alleen vroeger met een crossbrommertje.
Ik kijk in januari altijd de Dakar en blijf me verbazen dat die gasten offroad zo weinig vallen.
Heb je toevallig video's online staan waar je laat zien hoe het jullie vergaat offroad ?
Kijk ook hier voor een impressie van een YouTube held. :D
YouTube: Morocco Enduro Tour Trailer

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:30:
[...]

't Zijn niet de eindeloze duinen zoals je bij Daker Zuid-Amerika(?) ziet.

Hoewel ik zei "offroad" is het eigenlijk "onroad" maar dan volgens de Spaanse definitie van een weg: is een pad breed genoeg voor een auto? Mooi, dan is het openbare weg.

Hier waren we dus even begeleid stout aan het doen.

Ik had toen nog geen action cam, dus heb ik alleen toen (ik was de eerste die boven kwam, had dus de tijd :7 ) staan filmen.

De organisatie waar ik mee ga heet Redtread, op youtube hebben meer mensen wat online gegooid, die wel een action cam mee hadden:

Toen ik er in 2012 was waren een hele boel zandwegen opeens keienwegen geworden wegens een zeer zware storm, dat maakte bijna alles wel een uitdaging :)

Hoop tekst alweer, maar zoals ik al zei: /me zin an!
Nero22 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Nou lijkt Marokko me wat minder relaxt om in het ziekenhuis te liggen, maar het landschap maakt het wel verleidelijk :9 (Met eigen ogen is het nog indrukwekkender).

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 02-03-2016 20:42 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:41:
[...]
Als het niet geasfalteerd is mag je het offroad noemen. ;)
Het lijkt me prachtig om te doen maar zoals gezegd heb ik totaal geen ervaring.
Misschien nog eens op de Veluwe of in Drenthe ergens stiekem proberen met een rental. ;)
Nero22 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Dat zijn professionals als het mij vraagt, ze rijden erg beheerst, ook langs dieren die ze tegen komen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:54:
[...]

Als het niet geasfalteerd is mag je het offroad noemen. ;)
Het lijkt me prachtig om te doen maar zoals gezegd heb ik totaal geen ervaring.
Misschien nog eens op de Veluwe of in Drenthe ergens stiekem proberen met een rental. ;)
Ik denk dat de meeste mensen die meedoen beginners zijn qua offroaden. Was ook mijn eerste keer toen, wel leuk om de voortgang gedurende de week te merken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

GMacD schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:58:
[...]

ja timing kan haast niet beter idd! Denk dat het voor mij even een jaartje rondkijken word, beetje verschillende motoren proberen/huren.. kijken wat mij een beetje ligt qua type..dan wat betaalbaars zoeken om wat kilometers te maken d:)b
Ardana heeft nog een BMW te koop staan :P

krijg ik nu commissie? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen die meedoen beginners zijn qua offroaden. Was ook mijn eerste keer toen, wel leuk om de voortgang gedurende de week te merken overigens.
En er rijden ook iets oudere rijders mee zag ik, tot wat voor leeftijd doet er gemiddeld mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:13:
[...]

En er rijden ook iets oudere rijders mee zag ik, tot wat voor leeftijd doet er gemiddeld mee ?
De oudste in mijn groepje was in de 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
Winkiller schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:53:
[...]

Even iets recht zetten, ik vind 130 decibel uitlaat geluid asociaal, over jou persoonlijk heb ik dit niet gezegd.
Ik ben toevallig een iets ouder iemand en ik vind het NIET stoer maar ontzettend dom als je zo op wil vallen.
Over die 10 seconden en weg, jij bent niet alleen op de wegen, na jou volgen er vaak nog een paar. }:|
Oh, ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen hoor. Ik vind het ook niet stoer. Het klinkt gewoon lekker. Oh en mijn vader (67) rijdt ook motor en die heeft ook een herriepijp.. Ook omdat 'ie het lekker vindt klinken. Niet zo zeer omdat hij stoer wil zijn, teminste dat denk ik dan.
Wheelies op de openbare weg zijn asociaal omdat je anderen in gevaar brengt, wheelies maken doe je op een afgesloten terrein en niet op de openbare wegen. Waarschijnlijk zit je lekker te dollen (dit kan niet serieus bedoeld zijn) dus ik besteed er verder maar geen aandacht meer aan. :w
Ja hoor, is gewoon serieus bedoeld. Nog even voor de duidelijkheid.. Ik wheelie tegenwoordig niet meer, heb mijn supersport motorfietsen verkocht. Dit omdat ik mijn rijbewijs nodig heb. Niet omdat ik wheelies gevaarlijk vind, of te oud ben ofzo.

Wheelies doen op een afgesloten terrein is in de praktijk onmogelijk. Op het circuit zijn ze niet zo heel blij als je het hele rechte stuk aflegt op het achterwiel terwijl je staat op je stepjes. Valentino Rossi mag dat na het winnen van een race. Ik mag dat helaas niet tijdens een circuitdag. Je krijgt een zwarte vlag en je mag de volgende ronde de pitts in. Verder had ik helaas geen toegang tot afgesloten stukken asfalt van een paar kilometer lang.

En waarom zou ik anderen in gevaar brengen? Ik heb ruim 10 jaar op snelle motoren vaak op 1 wiel rondgereden en ik ben nooit in de situatie gekomen dat iemand anders in gevaar is geweest. Natuurlijk kan het voor mezelf fout aflopen. Maargoed, dat is het risico. Dat is overigens ook het inherente risico van motorrijden. Geen airbag, geen kreukelzone, inherent instabiel en een relatief lange remweg. Nogmaals: voor de veiligheid kun je beter een Volvo kopen.

Het ziet er misschien eng en intimiderend uit, maar het is echt niet zo gevaarlijk als het lijkt.

En van allerlei youtube filmpjes ben ik niet zo onder de indruk. Je kunt op youtube letterlijk alles mis zien gaan. ALLES! Je ziet na de juiste zoekopdracht op youtube hele hordes mensen van de trap af lazeren, maar toch durf ik vanavond zonder problemen naar de slaapkamer boven te lopen.

Laten we blij zijn dat we niet allemaal in een geel hesje op een BMW GS rijden (al willen die ook prima op 1 wiel heb ik begrepen ;)), maar dat we als motorrijders allemaal anders zijn, maar wel allemaal plezier hebben in het motorrijden. Allemaal dezelfde hobby. Dat is toch geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ligt er ook allemaal maar net aan waar je het doet he (en dat is waar het bij de meeste mensen fout gaat). Hier op de provinciale weg (kaarsrecht, geen zijwegen of omliggende (fiets)paden) kan ik op bepaalde tijden 15 kilometer lang geen ander verkeer tegenkomen. Wat is er dan gevaarlijk?

Aan de andere kant zie ik dit:

Met suboptimaal zicht door de bebouwde kom... er hoeft er maar 1 over te steken en die neem je mee. Dát is aso.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Hoewel ik zei "offroad" is het eigenlijk "onroad" maar dan volgens de Spaanse definitie van een weg: is een pad breed genoeg voor een auto? Mooi, dan is het openbare weg.

Hier waren we dus even begeleid stout aan het doen.

[video]

Ik had toen nog geen action cam, dus heb ik alleen toen (ik was de eerste die boven kwam, had dus de tijd :7 ) staan filmen.

De organisatie waar ik mee ga heet Redtread, op youtube hebben meer mensen wat online gegooid, die wel een action cam mee hadden:

[video]

Toen ik er in 2012 was waren een hele boel zandwegen opeens keienwegen geworden wegens een zeer zware storm, dat maakte bijna alles wel een uitdaging :)

Hoop tekst alweer, maar zoals ik al zei: /me zin an!

[...]

Nou lijkt Marokko me wat minder relaxt om in het ziekenhuis te liggen, maar het landschap maakt het wel verleidelijk :9 (Met eigen ogen is het nog indrukwekkender).
Nice ik zou dit ook nog zo graag een keer willen doen met mijn motor! Dan wordt dit ding eindelijk een keer gebruikt waarvoor die bedoeld is :P. Ik ben ook bijvoorbeeld super jaloers op wat Dinx en mphilipp hadden gedaan in Marokko, dat zou ook nog wel een keer willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte copy van de Dodge Tomahawk (tevens, geen motor maar Quad ivm 2 wielen te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:15:

/me zin an!
Nice,

dan ook nog goed te doen in Andalucia, (zomer is het er te heet om iets te doen buiten)

Ik heb nu regelmatig in het achterland van Cataluña offroad gereden.

Echt geniaal, maar zo fucking vermoeiend, in 2 dagen van Grofweg barcelona naar de Pyreneen gereden en terug... heb volgens mij een volle week spierpijn gehad daarna :) (was het ruimschoots waard)

Wat kost het je als ik vragen mag? want ik ben best benieuwd om iets vergelijkbaars te regelen met vrienden hier in omgeving Barcelona (georganiseerde toer incl motoren voor een lang weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:49:
[...]
Want ik ben namelijk binnen 10 seconde weer weg en als iemand zich ergert omdat ie 10 seconde mijn uitlaat heeft gehoord.. tja wat zegt dat nou over die persoon? Dat zijn mensen die zich overal aan ergeren. Daar doe je toch niets aan.
Ikke,ikke,ikke,ikke en de rest kan stikken.

NEWSFLASH: jij bent niet alleen. Er zijn meer van die plurken die schijt hebben aan iedereen en denken dat de mensen die zich aan het geluid ergeren zich altijd wel aan iets ergeren. Misschien is het je in nog niet opgevallen dat er meer motorrijders zijn. Als die allemaal denken dat ze in 10 seconden weg zijn...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
mphilipp schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:14:
[...]

NEWSFLASH: jij bent niet alleen. Er zijn meer van die plurken die schijt hebben aan iedereen en denken dat de mensen die zich aan het geluid ergeren zich altijd wel aan iets ergeren. Misschien is het je in nog niet opgevallen dat er meer motorrijders zijn. Als die allemaal denken dat ze in 10 seconden weg zijn...
Laat het toch los joh, deze discussie is al zo onzinnig vaak gevoerd, je komt er toch niet uit :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja idd, laat FragDaddy en z'n pappa lekker de foute Mocro uithangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 02:49:
[...]

Nice,

dan ook nog goed te doen in Andalucia, (zomer is het er te heet om iets te doen buiten)

Ik heb nu regelmatig in het achterland van Cataluña offroad gereden.

Echt geniaal, maar zo fucking vermoeiend, in 2 dagen van Grofweg barcelona naar de Pyreneen gereden en terug... heb volgens mij een volle week spierpijn gehad daarna :) (was het ruimschoots waard)

Wat kost het je als ik vragen mag? want ik ben best benieuwd om iets vergelijkbaars te regelen met vrienden hier in omgeving Barcelona (georganiseerde toer incl motoren voor een lang weekend)
Dat mag. Een volle week met 5 rijdagen (1 welkome dag rust) doet tegenwoordig 1344 uuro! Vorige keer was het nog 965... Maar toen was het nog "bend it, mend it" aka "Slopen? Dokken!" nu is eventuele schade inbegrepen.

/me gaat schakelen zonder koppeling nog wat oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:48
[...]

Wat is je bezwaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 09:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mphilipp schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:34:
[...]

Daarom. Dit lijkt me wat leuker omdat je meteen feedback krijgt over wat je fout doet enzo. Dat was ook altijd mijn doel met circuitrijden; niet zozeer knallen op zo'n baan, maar leren hoe je het goed doet. Je kunt ronde na ronde wat uitproberen en zo leren hoe je lekker door zo'n bocht kunt.
Naar mijn mening kunnen veel rijders goede feedback gebruiken. Vaak met een groepje rijders valt mij op dat er veel dezelfde fouten gemaakt worden:
-Positie op de weg bij onoverzichtelijke bocht
-Gekruisde houding waardoor de motor platter gaat dan noodzakelijk. (Rijder leunt de verkeerde kant op)
-Afstand
-Gewoon gaan, ipv kruising overkijken
-De bocht scannen voor hem te nemen. (komt er een vrachtwagen aan etc...)
-Hard gaan waar het niet kan. (Maatje van mij knalt dan in de stad nog even met minimaal vmax+70, doe dat dan lekker op een landwegetje.)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Wheelies doen op een afgesloten terrein is in de praktijk onmogelijk. Op het circuit zijn ze niet zo heel blij als je het hele rechte stuk aflegt op het achterwiel terwijl je staat op je stepjes. Valentino Rossi mag dat na het winnen van een race. Ik mag dat helaas niet tijdens een circuitdag. Je krijgt een zwarte vlag en je mag de volgende ronde de pitts in. Verder had ik helaas geen toegang tot afgesloten stukken asfalt van een paar kilometer lang.
Waarom denk je dat ze je de zwarte vlag geven? Omdat het risico groter is om onderuit te gaan en ze dan de baan moeten sluiten om alle zooi op te ruimen.
En datzelfde geld natuurlijk op de openbare weg, waarbij je ook nog eens het risico loopt om onschuldige omstanders mee te nemen.
En waarom zou ik anderen in gevaar brengen? Ik heb ruim 10 jaar op snelle motoren vaak op 1 wiel rondgereden en ik ben nooit in de situatie gekomen dat iemand anders in gevaar is geweest. Natuurlijk kan het voor mezelf fout aflopen. Maargoed, dat is het risico. Dat is overigens ook het inherente risico van motorrijden. Geen airbag, geen kreukelzone, inherent instabiel en een relatief lange remweg. Nogmaals: voor de veiligheid kun je beter een Volvo kopen.

[...]
Je hebt misschien lang kunnen oefenen, waardoor je nu misschien geen gevaar meer bent. Maar je hebt ergens moeten oefenen, en dat was (zoals eerder al samen ontdekt) niet een afgesloten baan. Dus die eerste keren kan het haast niet anders dan dat je wél anderen in gevaar bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Want? Oefenen kan alleen met mensen erbij?

Ergens een afgelegen weggetje zonder iemand in de buurt bestaat niet? Ik rijd 2 minuten en heb legio van dat soort weggetjes.

Helaas kan ik niet wheelien en heb ik het oefenen een x aantal jaar geleden gestaakt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:28:
Want? Oefenen kan alleen met mensen erbij?

Ergens een afgelegen weggetje zonder iemand in de buurt bestaat niet? Ik rijd 2 minuten en heb legio van dat soort weggetjes.

Helaas kan ik niet wheelien en heb ik het oefenen een x aantal jaar geleden gestaakt ;)
Hier in Groningen is een bedrijventerrein aangelegd, maar er zijn geen bedrijven. Allemaal rechte stroken perfect asfalt van 200 meter met lege grasvelden er tussen. Als je wil oefenen is dat ongeveer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Hier in Groningen is een bedrijventerrein aangelegd, maar er zijn geen bedrijven. Allemaal rechte stroken perfect asfalt van 200 meter met lege grasvelden er tussen. Als je wil oefenen is dat ongeveer perfect.
Westpoort zeker? Toch maar eens kijken daar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Waarom überhaupt een wheely willen doen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk. Het is ook asociaal, maar het is zo leuk! Zoals mijn vader altijd over me zegt: "Het is een hele lieve jongen, maar als 'ie dat leren pak aantrekt verandert 'ie in een monster." Iedereen heeft een uitlaatklep nodig. Sommige mensen gaan parachute springen of bungy-jumpen.. Ik deed dit. Inmiddels heb ik een andere uitlaatklep gevonden en rij ik alleen nog op een saaie Harley en een ouwe motor rond. Er werd al van verschillende kanten gezegd dat ik een midlife-crisis had.
Jelte schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:48:
Waarom überhaupt een wheely willen doen trouwens?
Ik reed "vroeger" geen motor voor het uitzicht of voor het gevoel van 'vrijheid' of weet ik wat voor onzin. Ik reed voor de adrenaline-kick.

Een hele snelle supersport fiets op de limiet rijden, of dat nu op het circuit of op straat is.. Het gevoel dat de motor lekker aan het glijden en aan het bewegen is onder je terwijl je nog steeds de volledige controle hebt.. MACHTIG! Enorme kick. En als je mij niet gelooft, vraag het Tylen hierboven. Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik denk niet dat hij rondjes rijdt op het circuit voor het uitzicht.

In het verlengde daarvan: waarom zou je willen wheelien? Och, als je het voorwiel neerzet na een kilometer op het achterwiel te hebben gereden met hele hoge snelheid terwijl je staat op de steppies en het voorwiel slaat dan nog een beetje heen en weer bij de landing.. en je hebt het weer "overleefd".. Dan gaat je hart wel een paar slagen sneller kloppen hoor. En als dan je motormaatje later zegt dat het er zo stoer uitzag en dat er weer een mooi pufje rook van het voorwiel af kwam toen hij weer de grond raakte en op snelheid moest komen.. Dat streelt dan ook nog een beetje je ego. 8)

Sterker nog, nu ik het intyp gaat mijn hart weer sneller kloppen, alleen door alle herinneringen.
418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Voor oefenen is dat inderdaad prima. Kun je wheelien zonder dat je anderen in gevaar brengt. Zolang het maar overzichtelijk is en er weinig verkeer is kun je echt alleen jezelf bezeren tijdens het oefenen. En zolang je enthousiastme je vaardigheid maar niet inhaalt valt zelf dat heel erg mee. Overigens ziet de gemiddelde agent het niet zo en ben je ook dan je rijbewijs kwijt als ze je op zo'n verlaten stuk weg zien wheelien. Ze vinden het echt niet grappig.

Het punt is een beetje dat 200 meter leuk is voor hupsjes als je het moet leren of met een supermotard. Met een 1000cc fiets heb je veel meer snelheid tijdens het wheelien in de 2e en 3e versnelling. Met >150km/h ben je heel snel die 200mtr over. Dan is het rechte stuk van het circuit Assen, of (durf ik het te zeggen?) een heel rustig stuk snelweg (ja, buiten de randstad bestaat dat nog!) een betere plaats.

[ Voor 67% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Ik reed "vroeger" geen motor voor het uitzicht of voor het gevoel van 'vrijheid' of weet ik wat voor onzin. Ik reed voor de adrenaline-kick.

Een hele snelle supersport fiets op de limiet rijden, of dat nu op het circuit of op straat is.. Het gevoel dat de motor lekker aan het glijden en aan het bewegen is onder je terwijl je nog steeds de volledige controle hebt.. MACHTIG! Enorme kick.

In het verlengde daarvan: waarom zou je willen wheelien? Och, als je het voorwiel neerzet na een kilometer op het achterwiel te hebben gereden met hele hoge snelheid terwijl je staat op de steppies en het voorwiel slaat dan nog een beetje heen en weer bij de landing.. en je hebt het weer "overleefd".. Dan gaat je hart wel een paar slagen sneller kloppen hoor. En als dan je motormaatje later zegt dat het er zo stoer uitzag en dat er weer een mooi pufje rook van het voorwiel af kwam toen hij weer de grond raakte en op snelheid moest komen.. Dat streelt dan ook nog een beetje je ego. 8)

Sterker nog, nu ik het intyp gaat mijn hart weer sneller kloppen, alleen door alle herinneringen.

[...]
Niet dat het uitzicht of lekker tussen de file door nu zulke goede redenen zijn, maar voor de kick lijkt me ook niet echt verstandig. Ik was blij toen een motor-maatje de brui aan motorrijden gaf, omdat met 180 de zevenheuveleweg heen en weer hem geen kick meer gaf. Hij doet nu aan waterskieën. Een stuk minder gevaarlijk, voor hem én voor anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

steveman schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:43:
[...]

De oudste in mijn groepje was in de 50.
Het lijkt me prachtig om te doen, wie weet probeer ik het een keer, het zal ongetwijfeld pittig zijn.
tdw schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:01:
Ligt er ook allemaal maar net aan waar je het doet he (en dat is waar het bij de meeste mensen fout gaat). Hier op de provinciale weg (kaarsrecht, geen zijwegen of omliggende (fiets)paden) kan ik op bepaalde tijden 15 kilometer lang geen ander verkeer tegenkomen. Wat is er dan gevaarlijk?
Wat betreft Wheelies op wegen waar geen zijwegen zijn, er steken ook dieren over. Als je die raakt (bv. een zwaan) op je achterwiel lig je ook op je plaat en veroorzaak je gevaar voor elke andere weggebruiker. Ik heb geen begrip voor mensen die willens en wetens dingen doen die andere mensen in gevaar brengen of hinderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Winkiller op 03-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 15:07

Wootlock

Evilution

Geen idee of ik het allemaal serieus moet nemen wat Winkiller typt (riekt naar trollen)
Anyway; aanstaande zaterdag (mits het weer is) proefrit op een Z1000 en de nieuwe Speedtriple.
Ben erg benieuwd naar beide :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Wootlock schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:43:
Geen idee of ik het allemaal serieus moet nemen wat Winkiller typt (riekt naar trollen)
Anyway; aanstaande zaterdag (mits het weer is) proefrit op een Z1000 en de nieuwe Speedtriple.
Fragdaddy bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Die geloof ik wel (lurk hier al een tijdje mee, heb zijn verhaal gezien over de R1 die ingeruild werd op een Harley ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Winkiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:45:
Wat betreft Wheelies op wegen waar geen zijwegen zijn, er steken ook dieren over. Als je die raakt (bv. een zwaan) op je achterwiel lig je ook op je plaat en veroorzaak je gevaar voor elke andere weggebruiker. Ik heb geen begrip voor mensen die willens en wetens dingen doen die andere mensen in gevaar brengen of hinderen.
Op twee wielen ga je dan ook op je plaat. Als je zo denkt kun je beter niet gaan motorrijden.
Wootlock schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:59:
Die geloof ik wel (lurk hier al een tijdje mee, heb zijn verhaal gezien over de R1 die ingeruild werd op een Harley ;) )
Dank! Klopt. Soms loop ik weer eens dit topic in. Vooral als ik weer zin krijg in motorrijden.. En het begint weer een beetje die tijd van het jaar te worden.
Ik heb op beide gereden.. De Speed triple klinkt het mooiste, maar ik vond hem niet geweldig fijn sturen. Kon de motor in het bochtenwerk niet plaatsen waar ik hem wilde hebben. De Z1000 stuurde iets beter. Kwaliteit/afwerking van de Z1000 is ook beter.

Maar de Speed is mooier om te zien. En het oog wil ook wat :P

Veel plezier. Je kunt eigenlijk niet een verkeerde keus maken. Zijn allebei gewoon lekkere fietsen. Ik ben wel heel benieuwd wat jou conclusie is na proefrijden! Krijgen we zondag een update?

[ Voor 58% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Op twee wielen ga je dan ook op je plaat. Als je zo denkt kun je beter niet gaan motorrijden.
Ik was er al bang voor dat dit gezegd zou worden, je wordt voorspelbaar. :w
Met beide wielen op de grond heb je meer kans om uit te wijken, tenminste als je niet te snel rijd. :Y
Ik heb die Zwaan waar ik over praat ook niet geraakt en ik reed toch 80/90 op een rechte weg.
Waarom zou ik trollen ?
Ik ben een tegenstander van herriemakers en gevaarlijk rijgedrag op de openbare weg.
Herriemakers en gevaarlijk rijgedrag geven motorrijders die er anders over denken een slecht imago.

[ Voor 28% gewijzigd door Winkiller op 03-03-2016 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die zwaan ze je wel aankomen en zo'n beest stijgt ook niet snel op.Niet van dat benauwde. Moraalridders hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:02:

[...]

Ik heb op beide gereden.. De Speed triple klinkt het mooiste, maar ik vond hem niet geweldig fijn sturen. Kon de motor in het bochtenwerk niet plaatsen waar ik hem wilde hebben. De Z1000 stuurde iets beter. Kwaliteit/afwerking van de Z1000 is ook beter.

Maar de Speed is mooier om te zien. En het oog wil ook wat :P

Veel plezier. Je kunt eigenlijk niet een verkeerde keus maken. Zijn allebei gewoon lekkere fietsen. Ik ben wel heel benieuwd wat jou conclusie is na proefrijden! Krijgen we zondag een update?
Zal waarschijnlijk in de loop van de volgende week worden ;)
Ik heb nu een street, en ondanks dit een fijne motor is ben ik nog altijd gecharmeerd van de z1000 (en hoop er dan ook nog een te kunnen kopen t.z.t)
Maar nieuwe Speed ziet er ook erg tof uit en laat ik nu net een dealer in de buurt hebben zitten die zowel Triump dealer als Kawa dealer is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Tylen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:13:
Die zwaan ze je wel aankomen en zo'n beest stijgt ook niet snel op. Niet van dat benauwde. Moraalridders hier ook.
Bij een spontane schrikreflex loopt dat als je op je achterwiel rijd waarschijnlijk af met een valpartij.
Het is wel grappig dat "Wegmisbruikers" het altijd beter weten en hun gedrag goed proberen te praten en een andersdenkende een moraalridder noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Winkiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:45:
[...]
vergeet de gieters niet...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin
Winkiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Bij een spontane schrikreflex loopt dat als je op je achterwiel rijd waarschijnlijk af met een valpartij.
Het is wel grappig dat "Wegmisbruikers" het altijd beter weten en hun gedrag goed proberen te praten en een andersdenkende een moraalridder noemen.
Bij een spontane schrikreflex ben je sowieso het bokje, of je nou op 1, 2, 3, 4 of 5 wielen rijdt. Ik ben geen wegmisbruiker, nog nooit een wheelie gedaan en hou me (nagenoeg) altijd aan de voorgeschreven maximum snelheid maar je bent imho wel aan het moraalridderen.

Kunnen we nou deze hele discussie eindelijk afkappen en deze keer eens wat stof laten verzamelen voordat het wéér ter sprake komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Of ook een ander woord voor mensen, waarvan de desbetreffende persoon het vervelend vind dat ze het niet met hem eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
Heeft Motor-forum een huiskamer? :+

User not allowed to access this forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Melkunie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Heeft Motor-forum een huiskamer? :+

User not allowed to access this forum
Off Topic forum op motor-forum heeft restricties dacht ik, maar het komt hier op neer;

Naar een leuke avond te hebben gereden gebeurde me dit.

Ik reed in een 50 zone en ik trok hem even open naar de 80-90(jaja ik weet het, niet zo netjes). Zie ik ineens een malloot van een jaar of 40 naar de weg rennen en gooit hij een gieter voor men voorwiel, hij keek aardig boos. ik kon gellukig nog remmen en ontwijken. Waarschijnlijk om dat ik een beetje herrie maakte ofzo . Maar dit is toch niet gezond ? Stel ik was wel gevallen met 90km dat had hij wel mooi een probleem. Ben maar gewoon door gereden had geen zin in gezeik.
Als ik de beste man weer een keer zie vraag ik hem maar waarom hij gieters naar motorrijders gooit.
Martin schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Bij een spontane schrikreflex ben je sowieso het bokje, of je nou op 1, 2, 3, 4 of 5 wielen rijdt. Ik ben geen wegmisbruiker, nog nooit een wheelie gedaan en hou me (nagenoeg) altijd aan de voorgeschreven maximum snelheid maar je bent imho wel aan het moraalridderen.

Kunnen we nou deze hele discussie eindelijk afkappen en deze keer eens wat stof laten verzamelen voordat het wéér ter sprake komt?
Ik ben het niet met je eens, ook niet dat ik een moraalridder zou zijn, ik houd het op andersdenkend.

[ Voor 25% gewijzigd door Winkiller op 03-03-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Een spontane schrikreflex loopt op twee wielen net zo goed af met een valpartij.
Wanneer je op 1 wiel rijdt wil de motor net zo rechtdoor als op twee wielen. Gyroscopisch effect is bijna hetzelfde. (Ok, ok, het voorwiel draait niet meer mee, maar de massa daarvan is niet zo groot, dus het scheelt niet zo gek veel).
Ik noem niemand een moraalridder toch? Wanneer ik mensen in hokjes zou duwen zou ik de discussie zwaar ondermijnen en ik vind het ook een enorm zwaktebod. Als je uitgeluld bent ga je dat soort dingen roepen.

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje flauw dat ik wegmisbruiker wordt genoemd. Hoezo? Ik kan niet in de toekomst kijken, maar wel in het verleden en ik heb in de afgelopen 15 jaar dat ik motorrij helemaal niemand in gevaar gebracht. Behalve mezelf misschien en zelfs DAT is discutabel.

Dat sommige mensen zich ergeren aan het geluid, de wheelies, de snelheid of de vonkende kneesliders.. Dat zal best zo zijn en dat kun je asociaal noemen.. Maar er is nooit iemand in gevaar geweest.
Ik was er al bang voor dat dit gezegd zou worden, je wordt voorspelbaar. :w
Met beide wielen op de grond heb je meer kans om uit te wijken, tenminste als je niet te snel rijd. :Y
Ik heb die Zwaan waar ik over praat ook niet geraakt en ik reed toch 80/90 op een rechte weg.
Misschien had je die zwaan ook wel niet geraakt als je op 1 wiel had gereden met 180km/h. Dan was je er al lang voorbij voordat die zwaan overstak O-)

[ Voor 34% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:04:
[...]
Ik noem niemand een moraalridder toch? Wanneer ik mensen in hokjes zou duwen zou ik de discussie zwaar ondermijnen en ik vind het ook een enorm zwaktebod. Als je uitgeluld bent ga je dat soort dingen roepen.

Een spontane schrikreflex loopt op twee wielen net zo goed af met een valpartij.
Nee jij niet maar anderen wel, geeft ook niet, het is wat mij betreft ook een gebrek aan woorden. ;)
Nee als je op 2 wielen of meer rijd houd je altijd meer controle dan op 1 wiel, althans zo denk ik erover.
Voorbeelden noemen worden toch weer tegengesproken dus daar zal ik me niet meer aan wagen.

Het wordt tijd voor 15+ dan kan deze moraalridder weer te paard. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 03-03-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Winkiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:10:
Het wordt tijd voor 15+ dan kan deze moraalridder weer te paard. >:)
Ik heb ook zin om een stuk te gaan rijden. Het hoeft niet eens 15 graden te zijn. Als die pekel maar weg is en het een beetje droog is. Mijn Harley roest zo al.. daar heb je geen pekel of vocht voor nodig zeg maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Mijn Bandit staat bij de garage voor de 12k-beurt... en een doorgebrande startmotor :/ Garantiegeval, maar toch word ik er niet blij van, hoop niet dat het een voorbode is :X Heb het ding 2 keer aan moeten lopen maar dat wens je echt niemand toe :(

Heb nu een leenmotor, een Kawa Z750s, best een leuk ding maar wat rijdt dat anders zeg, zowel op lage als hogere (100+) snelheden voelt het stuur wel een beetje nerveus. Zal blij zijn als ik over anderhalve week mijn eigen brommer terug heb :+

[ Voor 7% gewijzigd door Martin op 03-03-2016 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Ben ik een wegmisbruiker? Ben er jaren geleden mee gestopt. (Wijsheid komt met de jaren.) MAar kom kom kom je bent een beetje aan het moraalridderen. We hadden het over een leeg afgelegen weggetje. "Als er dan een beest oversteek." Als...als...als mijn tante kloten had, was het mijn oom geweest.

En wat dan nog als er een beest oversteekt, eigen schuld dikke bult. Dan zal fragdaddy hier heust niet geen huilen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Martin schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:18:
Heb nu een leenmotor, een Kawa Z750s, best een leuk ding maar wat rijdt dat anders zeg, zowel op lage als hogere (100+) snelheden voelt het stuur wel een beetje nerveus. Zal blij zijn als ik over anderhalve week mijn eigen brommer terug heb :+
Minder strak vasthouden. Je zit te geforceerd op dat ding :)

Houd hem eens met 1 hand vast en het zal een stuk stabieler worden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Tylen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:19:
[...]

Ben ik een wegmisbruiker? Ben er jaren geleden mee gestopt. (Wijsheid komt met de jaren.) MAar kom kom kom je bent een beetje aan het moraalridderen. We hadden het over een leeg afgelegen weggetje. "Als er dan een beest oversteek."
Gaan we weer, heb ik je aangesproken als wegmisbruiker ? ik gebruikte wegmisbruikers in algemene zin.
Om je de waarheid te zeggen ben ik er wel een, in 2003 is mijn rijbewijs ingevorderd voor te snel rijden.

Ik heb graag 15+ omdat ik het anders koud krijg, zelfs met een iso jas in mijn motorjas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Mijn Bandit staat bij de garage voor de 12k-beurt... en een doorgebrande startmotor :/ Garantiegeval, maar toch word ik er niet blij van, hoop niet dat het een voorbode is :X Heb het ding 2 keer aan moeten lopen maar dat wens je echt niemand toe :(
Zal vast goedkomen, die bandit blokken zijn kneiter-betrouwbaar.
Klopt, motor staat wat meer 'op zijn neus' als die Bandit. Stuurt lekker agressief, maar kan wat zenuwachtig overkomen. Niets om je zorgen over te maken, wen je zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hooglander1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Minder strak vasthouden. Je zit te geforceerd op dat ding :)

Houd hem eens met 1 hand vast en het zal een stuk stabieler worden.
Dat geloof ik direct, toen ik volledig doorgeregend terugkwam vanuit Assen had ik spierpijn van het vastklampen ;) Zonder ABS rijden is voor mij al wat langer geleden, plus in de stromende regen trillend van de kou op een totaal andere zithouding dan ik gewend ben... dan klamp ik vast :P Eens op letten, heb anderhalve week de tijd om het te leren op deze :+
FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:31:
[...]
Zal vast goedkomen, die bandit blokken zijn kneiter-betrouwbaar.
[...]
Klopt, motor staat wat meer 'op zijn neus' als die Bandit. Stuurt lekker agressief, maar kan wat zenuwachtig overkomen. Niets om je zorgen over te maken, wen je zo aan.
Het blok van de bandit maak ik me inderdaad niet zo druk om, maar in mijn hoofd heb ik nu de angst dat ik elke 12k een nieuwe startmotor mag gaan kopen :X 't Zal vast meevallen, maar je verwacht dat soort problemen eigenlijk niet met een nieuwe motor.
Als het dit weekend nog mooi weer wordt eens kijken hoe agressief die Z750s echt kan sturen >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Martin op 03-03-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Z750 gehad maar mijn huidige Bandit vind ik ook een veel beter weggedrag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 18-10 18:23
Er is een verschil tussen cruisen en vertrouwen of bochten scherp aansnijden.
Ik spreek me niet uit over de bandit, nog niet op gereden, maar de Z750 snijdt de bochtjes wel scherp aan. Kan overkomen als nerveuzer, maar wel sportiever effectief.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 22:56
Winkiller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Off Topic forum op motor-forum heeft restricties dacht ik, maar het komt hier op neer;

Naar een leuke avond te hebben gereden gebeurde me dit.

Ik reed in een 50 zone en ik trok hem even open naar de 80-90(jaja ik weet het, niet zo netjes). Zie ik ineens een malloot van een jaar of 40 naar de weg rennen en gooit hij een gieter voor men voorwiel, hij keek aardig boos. ik kon gellukig nog remmen en ontwijken. Waarschijnlijk om dat ik een beetje herrie maakte ofzo . Maar dit is toch niet gezond ? Stel ik was wel gevallen met 90km dat had hij wel mooi een probleem. Ben maar gewoon door gereden had geen zin in gezeik.
Als ik de beste man weer een keer zie vraag ik hem maar waarom hij gieters naar motorrijders gooit.
Holy shit...
Ben ik raar als het eerste wat ik denk aangifte doen is? Gevalletje poging tot doodslag 8)7

Heb m'n account daar nog even gecheckt trouwens, als de restrictie 'minimaal 1 post' is, kom ik al niet in aanmerking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Melkunie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:24:
[...]

Holy shit...
Ben ik raar als het eerste wat ik denk aangifte doen is? Gevalletje poging tot doodslag 8)7
Nee maar het is ook niet raar als dit een verhaaltje is, soms is motor-forum ook niet zo serieus.
Heb m'n account daar nog even gecheckt trouwens, als de restrictie 'minimaal 1 post' is, kom ik al niet in aanmerking :+
Overgenomen uit Motor-Forum Off Topic Forum: Iedereen die minimaal 30 dagen is geregistreerd én minimaal 30 motorgerelateerde posts heeft geplaatst heeft toegang tot dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 21:17
De eerste malloot was die mafkees die hem in een 50km zone waar blijkbaar huizen stonden zijn motor even optrekt tot 80-90.
Dat je dat in de polder doet, oke, rij je enkel je zelf naar de kloten. Niet in woonwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:32:
De eerste malloot was die mafkees die hem in een 50km zone waar blijkbaar huizen stonden zijn motor even optrekt tot 80-90.
Dat je dat in de polder doet, oke, rij je enkel je zelf naar de kloten. Niet in woonwijken.
80 in een 50 zone moet je niet doen nee, maar om dan een gieter voor iemand zijn wielen te gooien is zo goed als poging tot doodslag. Dat zou je van die snelheid ook kunnen zeggen, maar de persoon die met de gieter gooit is op dat moment net zo fout bezig als de persoon die te hard rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 21:17
PilatuS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:39:
[...]

80 in een 50 zone moet je niet doen nee, maar om dan een gieter voor iemand zijn wielen te gooien is zo goed als poging tot doodslag. Dat zou je van die snelheid ook kunnen zeggen, maar de persoon die met de gieter gooit is op dat moment net zo fout bezig als de persoon die te hard rijd.
Daarom zei ik ook de eerste mafkees. De 2de is de gieterman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Daarom zei ik ook de eerste mafkees. De 2de is de gieterman.
I know :) Ik vind de persoon met de gieter alleen gevaarlijker bezig zijn dan de persoon die te hard rijd. De kans op een ongeluk is bij de gieter wel even een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:43:
[...]

I know :) Ik vind de persoon met de gieter alleen gevaarlijker bezig zijn dan de persoon die te hard rijd. De kans op een ongeluk is bij de gieter wel even een stuk groter.
Als er keer op keer motorrijders langs komen jakkeren met veel te hoge snelheden, dan kan je wel snappen dat je er wat aan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
418O2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:46:
[...]

Als er keer op keer motorrijders langs komen jakkeren met veel te hoge snelheden, dan kan je wel snappen dat je er wat aan doet
Snappen dat je een motorrijder onderuit probeert te halen? Sorry hoor, ik snap jou niet.

Ik snap de ergernis, en je moet jezelf als motorrijder gewoon gedragen en dat houdt naar mijn mening ook in geen wheelies enzo. Maar je probeert niet bewust iemand te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gapert86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Snappen dat je een motorrijder onderuit probeert te halen? Sorry hoor, ik snap jou niet.

Ik snap de ergernis, en je moet jezelf als motorrijder gewoon gedragen en dat houdt naar mijn mening ook in geen wheelies enzo. Maar je probeert niet bewust iemand te laten vallen.
Ik snap dat je er wat aan wil doen. Dat je snapt dat iemand iets doet wil niet zeggen dat je het ook zou doen, of het er mee eens bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

FragDaddy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Wanneer je op 1 wiel rijdt wil de motor net zo rechtdoor als op twee wielen. Gyroscopisch effect is bijna hetzelfde. (Ok, ok, het voorwiel draait niet meer mee, maar de massa daarvan is niet zo groot, dus het scheelt niet zo gek veel).
Met het grote verschil dat je op twee wielen direct kan uitwijken terwijl je tijdens het maken van een wheelie eerst nog kostbare meters verspilt met "landen".
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar wel in het verleden en ik heb in de afgelopen 15 jaar dat ik motorrij helemaal niemand in gevaar gebracht. Behalve mezelf misschien en zelfs DAT is discutabel.
Dat is ook lastig te beoordelen natuurlijk. Wij waren er niet bij toen je wheelies trok. Het kan altijd zijn dat je wat hebt gemist natuurlijk ;)
Gapert86 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Als mensen boos zijn reageren ze vaak met vechten of vluchten. Als een gieter binnen handbereik is en je wil vechten... ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Dat mag. Een volle week met 5 rijdagen (1 welkome dag rust) doet tegenwoordig 1344 uuro! Vorige keer was het nog 965... Maar toen was het nog "bend it, mend it" aka "Slopen? Dokken!" nu is eventuele schade inbegrepen.

/me gaat schakelen zonder koppeling nog wat oefenen
Dat is incl logies? (overnachten + eten)

overigens vind ik "bend it mend it" wel beter, dan rijden je klanten gok ik iets voorzichtiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu al welke je fijner gaat vinden
spoiler:
de speed

Kwa hierboven ivm moraal ridders.

Neem aan dat het allemaal wel meevalt en niemand zich aangevallen hoeft te voelen. Zo lang je niemand anders in gevaar brengt. gewoon lekker op je achterwiel knallen, wat kan het de rest van de wereld schelen? (ik doe mijn wheelies meestal per ongeluk)
Vouw jezelf niet om een boom of zo en geniet gewoon van de beste hobby die er is, op een manier zoals die goed voelt voor jouw als persoon.

en voor iedereen die zich stoort aan een moraal ridder, be like the dude
Afbeeldingslocatie: http://images1.tickld.com/live/postimages/863c79059325b765e7d656e0b591aa69.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn ouders wonen aan de ringweg door een wijk waar je 50 mag. Achter hun huis kom je langs een vluchtheuvel en dan een lang recht stuk. In de zomer heb je dus van die malloten die keer op keer die ring afrijden en vol gas langs knallen.

Langs die weg is een groot grasveld waar veel kinderen spelen/voetballen. Dat is dus gewoon heel gevaarlijk. En daarbij heel irritant, want als je in de tuin zit hoor je constant bleerpijpen langsraggen. Daar wordt je na een paar keer wel zat van hoor.

Iemand van zijn motor kegelen is niet netjes, maar als een malloot in een woonwijk rijden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Niet elke 50km weg is een woonwijk heren!

En laten we poging tot doodslag niet gelijkstellen aan een simpele snelheidsovertreding.

Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.