Of z'n Italiaanse broertje, de Aprilia Pegaso, of z'n Japanse broertje, de Suzuki FreewindBeavbusi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:01:
[...]
Die zien er inderdaad goed uit, alleen iets buiten budget. Wil gewoon iets leuks voor erbij. Ik ben 1.86 dus die CB1 zal wel ietsjes te klein zijn inderdaad. Even goed zoeken. Een f650 is wellicht ook interessant.
Thanks allemaal voor de ideeën, ik ga eerst eens het internet doorspeuren.
Inderdaad. Leuke marketing kreet, maar als ie op de middenbok staat en je hebt er geen erg in, flikker je ook gewoon om. Heb ik zelf 1x gedaan. Toen heb ik maar een touwtje aan het slot gemaakt..._Apache_ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Mmm.. ik heb wel eens direct mijn stuur omgegooid vanaf de plek dat ik mijn motor had geparkeerd. Had je toch mooi op je zij gevallen..
Het zou gewoon zodanig geïntegreerd moeten zijn dat er een rood lampje gaat branden of zoiets als de jiffy-switch dat de motor niet aan wil. Maar ja...het is dan weer iets dat stuk kan en dan doet de motor weer niets terwijl ie in orde is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ardana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:06:
![]()
![]()
Tweakers zijn echt gaaf! Zoveel hulp gekregen hier, echt dank jullie wel, Teacher, Beerkeeper, Cyntax en iedereen hier!
Met een beetje geluk, kan de motor idd deze week nog verkocht worden!![]()
Overigens, je kan een dode accu weer tot leven wekken, je hebt daarvoor wel een lader nodig, en magnesiumsulfaat. En je accu moet open kunnen
Beavbusi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
Ik zoek een naked of een allroad. Ik ga gewoon wat ritjes proefrijden om te kijken, iig geen tour buffel meer.
f650

Superleuke fiets, licht, wendbaar, lekker breed stuur, stoepjes op en af geen probleem, zandpad ook niet, en de snelweg kan ook. Betrouwbaar rotax blokje, onderdelen gewoon nog verkrijgbaar. De cs versie heeft een riemaandrijving, en is niet zo geliefd, en dat zie je in de prijs.
De strada/funduro versie vind je echt wel binnen budget.
Wise enough to play the fool
https://www.facebook.com/...789304151/?type=3&theater
minder...
(voor als de FB link niet werkt: Charley Boorman heeft een motorongeluk gehad)
Maar gelukkig niet mega ernstig
"Woke up this morning feeling shit. Broke my tip and Fabe on my left leg plates and screws. Right ankle with a few screws. Finger to"
"Once I get to London I have a few more bits and pieces to get done and then getting a little better each day."
Zijn dyslectie hebben ze iig niet kunnen genezen
minder...
(voor als de FB link niet werkt: Charley Boorman heeft een motorongeluk gehad)
Maar gelukkig niet mega ernstig
"Woke up this morning feeling shit. Broke my tip and Fabe on my left leg plates and screws. Right ankle with a few screws. Finger to"
"Once I get to London I have a few more bits and pieces to get done and then getting a little better each day."
Zijn dyslectie hebben ze iig niet kunnen genezen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heeft ie weer iets om over te klagen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
mphilipp schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:04:
[...]
Inderdaad. Leuke marketing kreet, maar als ie op de middenbok staat en je hebt er geen erg in, flikker je ook gewoon om. Heb ik zelf 1x gedaan. Toen heb ik maar een touwtje aan het slot gemaakt...
Het zou gewoon zodanig geïntegreerd moeten zijn dat er een rood lampje gaat branden of zoiets als de jiffy-switch dat de motor niet aan wil. Maar ja...het is dan weer iets dat stuk kan en dan doet de motor weer niets terwijl ie in orde is.
met een sleutel kun je een pen bedienen in dat roadlok ding. die pen schiet in het eerste ventilatie gaatje en dan staat je schijf dus vast aan de klauw.
nu heeft mijn tuono geen midden bok, dus daar ga ik me niet mee vergissen:)
ik laat ergens in April wel horen hoe dat systeem bevalt
Ik snap wel hoe het werkt, alleen zul je de schijf zover moeten draaien dat ie precies met een gaatje voor de pen zit. Ik weet niet hoe makkelijk dat is als je op je motor zit...Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:52:
[...]
met een sleutel kun je een pen bedienen in dat roadlok ding. die pen schiet in het eerste ventilatie gaatje en dan staat je schijf dus vast aan de klauw.
Het is mij ook maar 1x gebeurd, want het is nooit leuk om zo om te vallennu heeft mijn tuono geen midden bok, dus daar ga ik me niet mee vergissen:)
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Verwijderd
er zit een veer in die pen, dus je hoeft alleen maar je motor een stukje naar voor of achter te duwen tot hij er in schiet.mphilipp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 03:18:
[...]
Ik snap wel hoe het werkt, alleen zul je de schijf zover moeten draaien dat ie precies met een gaatje voor de pen zit. Ik weet niet hoe makkelijk dat is als je op je motor zit...
[...]
Het is mij ook maar 1x gebeurd, want het is nooit leuk om zo om te vallen
Ben benieuwd naar de ervaringen.
en zoals het er uitziet is het wel eenvoudig te omzeilen met een slijptol... maar goed, dat is alles wel.
is meer het gemak van dit type slot dat ik het wel eens wil proberen
Lijkt me een heel fijn systeem: doordat er een alarm in mn buddy zit heb ik geen plek meer voor een schijfremslot en zou ik zo altijd een slot mee kunnen nemen zonder tas.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 06:54:
Mijn 2016 Tuono Factory word helaas pas in april geleverd
(krijg je met relatief kleine fabriek en dan ook nog eens de speciale editie kopen)
Maar dan komt hij ook met verstelbare koppeling en remhendels, gel zadel, tailtidy en een ingebouwd schijfremslot op de remklauw... nu is mijn vraag. Heeft iemand van jullie dat ooit eerder gezien? ik namelijk niet
Maken ze in deze tent http://roadlok.com/
In december heb ik reeds een mail gestuurd met de vraag of ze ART keuring kunnen/willen/gaan aanvragen. Zonder ART 4 keurmerk heb ik er weinig aan: de verzekering keert niet dan uit. Helaas is de verzekeraar de reden dat je de motor op slot zet: boeven nemen m wel mee als ze echt willen, linksom of rechtsom. Nog geen antwoord..
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Aangezien het achterband profiel (CBR1000RR) een beetje begint te slijten wil ik deze binnenkort gaan vervangen. Nu had ik van de werkplaats een bedrag doorgekregen van ergens in de 4 a 500 Euro (werd geen merk/type genoemd). Best een stevig bedrag en ik rij niet zo vaak, daarnaast zit ik met het dilemma om de motor te verkopen maar ja, ik hou 'm denk ik toch maar een jaartje aan.
Heeft iemand advies over welke band ik minimaal zou moeten nemen?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Bedrag slaat nergens op, kijk hier eens:
http://www.motorbanden.nl/c/99081983/&abc=8.1982.1983
260,- voor voor- en achter inclusief montage moet wel lukken.
Ik ga voor mijn R1100S nooit voor een superzachte band, gewoon een sportievere toerband.
Een goede motorzaak kan daar in gewoon adviseren. Al vraag ik me af of jij een goede te pakken hebt met die bedragen.
http://www.motorbanden.nl/c/99081983/&abc=8.1982.1983
260,- voor voor- en achter inclusief montage moet wel lukken.
Ik ga voor mijn R1100S nooit voor een superzachte band, gewoon een sportievere toerband.
Een goede motorzaak kan daar in gewoon adviseren. Al vraag ik me af of jij een goede te pakken hebt met die bedragen.
[ Voor 39% gewijzigd door BertV op 24-02-2016 10:48 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Daarom, ik had ook zulke prijzen in gedachten dus ik ga ze even een mailtje sturen wat ze precies voor superband in gedachten hadden
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Voor alleen een achterband? Dat is wel heel overdreven...cbr600f4i schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
Aangezien het achterband profiel (CBR1000RR) een beetje begint te slijten wil ik deze binnenkort gaan vervangen. Nu had ik van de werkplaats een bedrag doorgekregen van ergens in de 4 a 500 Euro (werd geen merk/type genoemd). Best een stevig bedrag en ik rij niet zo vaak, daarnaast zit ik met het dilemma om de motor te verkopen maar ja, ik hou 'm denk ik toch maar een jaartje aan.

Watvoor rijstijl heb je, en hoe gebruik je de motor? Ik ben zelf wel fan van de Dunlop Sportsmart² & Michelin Pilot Power 3, beide goed voor sportief straatgebruik en een incidentele circuitdag. Voor wat rustiger rijgedrag voldoet een Dunlop Roadsmart² of Michelin Pilot Road 4, die gaan wat langer mee.
Qua montage/levertoko ben ik fan van AFS motorparts in Purmerend of Sabra in Geldermalsen. Bij beide ben je rond de €200 wel klaar voor een recent achterbandje incl montage. Bij de merkdealer banden halen zou ik persoonlijk nooit doen, dan betaal je zowel voor de band als montage de hoofdprijs.
De €260 die hierboven genoemd word red je ook wel, maar dan heb je wel banden van een paar generaties oud. De techniek daarin is redelijk had vooruit gegaan de laatste jaren qua grip & duurzaamheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 24-02-2016 10:51 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat issue heb ik ook op mijn VFR. Hele kleine buddy door de uitlaten, en er zit al een intercom setje in de ruimte die wel beschikbaar is.noes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:18:
[...]
Lijkt me een heel fijn systeem: doordat er een alarm in mn buddy zit heb ik geen plek meer voor een schijfremslot en zou ik zo altijd een slot mee kunnen nemen zonder tas.
In december heb ik reeds een mail gestuurd met de vraag of ze ART keuring kunnen/willen/gaan aanvragen. Zonder ART 4 keurmerk heb ik er weinig aan: de verzekering keert niet dan uit. Helaas is de verzekeraar de reden dat je de motor op slot zet: boeven nemen m wel mee als ze echt willen, linksom of rechtsom. Nog geen antwoord..
Zie hem alleen zo gauw niet voor een VFR.
edit: sowieso alleen voor radiaal klauwen zo te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2016 11:00 ]
Ik gebruik 'm voornamelijk voor sportief toeren, ga zelden plat door de bochten zeg maar. Ik ga eens kijken naar die Dunlop Roadsmart² of Michelin Pilot Road 4.Chakotay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:50:
[...]
Voor alleen een achterband? Dat is wel heel overdreven...
Watvoor rijstijl heb je, en hoe gebruik je de motor? Ik ben zelf wel fan van de Dunlop Sportsmart² & Michelin Pilot Power 3, beide goed voor sportief straatgebruik en een incidentele circuitdag. Voor wat rustiger rijgedrag voldoet een Dunlop Roadsmart² of Michelin Pilot Road 4, die gaan wat langer mee.
Qua montage/levertoko ben ik fan van AFS motorparts in Purmerend of Sabra in Geldermalsen. Bij beide ben je rond de €200 wel klaar voor een recent achterbandje incl montage. Bij de merkdealer banden halen zou ik persoonlijk nooit doen, dan betaal je zowel voor de band als montage de hoofdprijs.
De €260 die hierboven genoemd word red je ook wel, maar dan heb je wel banden van een paar generaties oud. De techniek daarin is redelijk had vooruit gegaan de laatste jaren qua grip & duurzaamheid.
Dan heb je niet echt voordeel aan de sport-banden inderdaadcbr600f4i schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:58:
[...]
Ik gebruik 'm voornamelijk voor sportief toeren, ga zelden plat door de bochten zeg maar. Ik ga eens kijken naar die Dunlop Roadsmart² of Michelin Pilot Road 4.
Misschien is het prijsverschil met de Pilot Road 3 dan ook nog interessant om te bekijken. Mijn vorige setje PR3 is 18.000 km mee gegaan. Het waren nog geen slicks, dus sommige mensen hadden er nog wel 4-6 duizend kilometer mee doorgereden.
Ik heb er nu PR4 onder laten leggen (zowel voor als achter), maar over de slijtage kan ik nog niets zeggen. Moet je even een jaar of 2-3 wachten.
Ik heb er nu PR4 onder laten leggen (zowel voor als achter), maar over de slijtage kan ik nog niets zeggen. Moet je even een jaar of 2-3 wachten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als ik zie hoe degelijk mijn ART4 slot nu is uitgevoerd met gehard staal en RVS, heb ik niet de indruk dat de Roadlok even stevig is. Daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je de bevestigingsbouten op de remklauw los maakt? (al dan niet met uitboren of zo) Valt het slot er dan gewoon van af?noes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:18:
[...]
Lijkt me een heel fijn systeem: doordat er een alarm in mn buddy zit heb ik geen plek meer voor een schijfremslot en zou ik zo altijd een slot mee kunnen nemen zonder tas.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
We zijn er al over uit dat sloten enkel tegen gelegenheidsdieven zijn? En dat als ze hem echt mee willen nemen, hij toch wel weg is?DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Als ik zie hoe degelijk mijn ART4 slot nu is uitgevoerd met gehard staal en RVS, heb ik niet de indruk dat de Roadlok even stevig is. Daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je de bevestigingsbouten op de remklauw los maakt? (al dan niet met uitboren of zo) Valt het slot er dan gewoon van af?
Dit systeem lijkt mij persoonlijk ideaal. Altijd snel en overal je motor op slot kunnen zetten, zonder een slot mee te hoeven nemen. En dan met name voor wanneer je ergens heen gaat. Als je bang bent dat daar toevallig iemand rondloopt met een boormachine, en voldoende kennis om je motor zonder sleutel te starten, dan kun je beter thuis blijven
Dan zou ik zeker de MPR4 aanraden.cbr600f4i schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:58:
[...]
Ik gebruik 'm voornamelijk voor sportief toeren, ga zelden plat door de bochten zeg maar. Ik ga eens kijken naar die Dunlop Roadsmart² of Michelin Pilot Road 4.
De 2 waren heel goed, de 3 iets minder, maar de 4 zijn beter dan de 2, en slijten niet zo snel, maar wel voldoende grip en zeker ook in de regen. Is een band die je vertrouwen geeft en waar je niet naar om moet kijken tot hij weer op gereden is.
Never ever financial advice...
dan zal dat slot wel los gaan van de remklauw bevestiging maar het blijft dan toch nog steeds in een gat van de remschijf zittenDrivinUCrazy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Als ik zie hoe degelijk mijn ART4 slot nu is uitgevoerd met gehard staal en RVS, heb ik niet de indruk dat de Roadlok even stevig is. Daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je de bevestigingsbouten op de remklauw los maakt? (al dan niet met uitboren of zo) Valt het slot er dan gewoon van af?
Dan is het dus gelijk aan een los schijfremslot zeg maar.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Da's niet helemaal waar. Gelegenheidsdieven schrik je al gauw af met een goed slot uiteraard. Maar gasten die bepaalde motoren zoeken, proberen natuurlijk ook eerst de makkelijkste. Als ik mijn motor met die dikke Abus ketting aan de muur keten, waarbij de ketting aan het frame zit, tussen de motor en de muur (best krap om daar een knipperd tussen te krijgen) en ook nog eens een schijfremslot, alarm én een hoes over de motor heen (verwijder die hoes maar eens zonder het alarm te trippen) ben ik er wel van overtuigd dat ze een straat verder lopen om een makkelijker toegankelijke motor te zoeken.Marc Rademaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:59:
[...]
We zijn er al over uit dat sloten enkel tegen gelegenheidsdieven zijn? En dat als ze hem echt mee willen nemen, hij toch wel weg is?
Het is een strategie: je moet zorgen dat ze meer dan 2 minuten met jouw motor bezig zijn, dan lopen ze liever door. Mijn ouder Abus Granite schijfremslot kon bijvoorbeeld open gemaakt worden met een speciaal tooltje. Maar het kostte je wel 4 minuten. Ok, je kunt ook de remschijf los draaien, maar dan moet je 'm wel meteen een busje in duwen denk ik. Het zal niet echt fijn rijden.
Het gaat er bij het stelen van iets om dat je zsm weer weg kunt zijn met een minimum aan aandacht. En als ie zoals de mijne lekker buiten staat, is dat een voordeel. Binnen kun je lekker ongezien met een tol aan de gang en ziet niemand je als je de knipperd in een slot zet. Bij mij staat ie aan een redelijk drukke doorgaande weg door het centrum. Allemaal factoren die in het nadeel zijn van een dief. Geen garantie natuurlijk, maar het zijn wel dingen die meespelen. Barrières opwerpen is het sleutelwoord.
Ik ga straks echt de liefde bedrijven met m'n garage!
Maar voor die tijd moet ik eerst nog een zomer de brommert onder een afdakje in de achtertuin stallen... En er waren laatst al wat diefstallen geweest op 't vakantiepark...
Slotje extra dan maar (all risk is ie al
)
Maar voor die tijd moet ik eerst nog een zomer de brommert onder een afdakje in de achtertuin stallen... En er waren laatst al wat diefstallen geweest op 't vakantiepark...
Slotje extra dan maar (all risk is ie al
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is je garage zo klein of ben je zo groot geschapen?steveman schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
Ik ga straks echt de liefde bedrijven met m'n garage!
Slotje extra dan maar (all risk is ie al)
Als je een vaste plek in een garage hebt, zou ik daar zo'n muuranker plaatsen. Liefst aan het frame vastmaken, want anders draaien ze gewoon je wiel eruit. Denk eraan dat ze in een garage ongestoord kunnen werken. En je geeft ze nog stroom ook...
Ik bedoelde eerder hoe groot de kans is dat dit systeem ART 4 haalt. Qua gebruiksgemak lijkt het me ook ideaal.Marc Rademaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:59:
[...]
We zijn er al over uit dat sloten enkel tegen gelegenheidsdieven zijn? En dat als ze hem echt mee willen nemen, hij toch wel weg is?
Dit systeem lijkt mij persoonlijk ideaal. Altijd snel en overal je motor op slot kunnen zetten, zonder een slot mee te hoeven nemen. En dan met name voor wanneer je ergens heen gaat. Als je bang bent dat daar toevallig iemand rondloopt met een boormachine, en voldoende kennis om je motor zonder sleutel te starten, dan kun je beter thuis blijven
Dat hangt er vanaf hoe snel het te kraken is met brute force. Dat is geloof ik het criterium.
Halve vepsa uit elkaar liggen om de balhoofdlagers te vervangen krijg ik de voorvork er niet uit.
Alles is los en de voorvork moet dus naar beneden er uit (duh) maar de "vespa" zelf is niet hoog genoeg om de draai te kunnen maken en die vork uit het balhoofd te draaien.
Dus moet de Vespa omhoog.. maar hoe..
Denk dat het tijd wordt voor een touw/katrol constructie aan het plafon.
Plaatjes ter verduidelijking:

Die moet dus wat verder naar beneden, maar zonder wat tegels te lichten en een gat te graven lukt dat dus niet. CM of 10 of 15 kom ik te kort denk ik.
Alles is los en de voorvork moet dus naar beneden er uit (duh) maar de "vespa" zelf is niet hoog genoeg om de draai te kunnen maken en die vork uit het balhoofd te draaien.
Dus moet de Vespa omhoog.. maar hoe..
Denk dat het tijd wordt voor een touw/katrol constructie aan het plafon.
Plaatjes ter verduidelijking:
Die moet dus wat verder naar beneden, maar zonder wat tegels te lichten en een gat te graven lukt dat dus niet. CM of 10 of 15 kom ik te kort denk ik.
[ Voor 65% gewijzigd door Bommes op 24-02-2016 21:46 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
2e setje handen die hem op zijn achterwiel houd zodat jij je gang kan gaan?, en anders idd een spanband.
Lichtpuntje...
Wheelie jongen
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik gebruik dit ding om de voor en achterzijde eraf te halen:
https://www.datona.nl/minilift-motor-zwart.html
Echt geniaal apparaat, als je het rustig aan doet heb je ook niks anders meer nodig.
Echt geniaal apparaat, als je het rustig aan doet heb je ook niks anders meer nodig.
Achterwiel/band raakt de grond al, nog verder ophoog aan de voorzijde wil zeggen dat de middenbok van de grond gaat, en dan blijft het geheel niet recht op.LuisjeNL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:49:
2e setje handen die hem op zijn achterwiel houd zodat jij je gang kan gaan?, en anders idd een spanband.
Achterwiel er uit is een optie, maar dan moet de uitlaat er weer van af en dat kost meestal de uitlaatpakking bij dit model motor/uitlaat/combinatie.
je weet tog, blijft een scootuh !!11Einz
Ter laat.. nu ligt alles al los..cyntax schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:11:
Ik gebruik dit ding om de voor en achterzijde eraf te halen:
[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 24-02-2016 22:15 ]
Wat je ook kan doen is de Vespa op een zachte ondergrond op zijn zij leggen.. Zo heb ik mijn carterplaat geïnstalleerd.Bommes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Achterwiel/band raakt de grond al, nog verder ophoog aan de voorzijde wil zeggen dat de middenbok van de grond gaat, en dan blijft het geheel niet recht op.
Achterwiel er uit is een optie, maar dan moet de uitlaat er weer van af en dat kost meestal de uitlaatpakking bij dit model motor/uitlaat/combinatie.
[...]
je weet tog, blijft een scootuh !!11Einz
[...]
Ter laat.. nu ligt alles al los..
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 24-02-2016 22:24 ]
hee dat is nog een goed idee ook.. ding op zijn kant trekken. Of althans toch richting het kantel punt dat kan net de ruimte geven om de vork er uit te trekken.
Goede tip..
Goede tip..
Verwijderd
Het zwakke punt is denk ik dat je met een boormachine de pen uit kan boren.Bommes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:13:
[...]
dan zal dat slot wel los gaan van de remklauw bevestiging maar het blijft dan toch nog steeds in een gat van de remschijf zitten![]()
Dan is het dus gelijk aan een los schijfremslot zeg maar.
Neem wel aan dat die pen van iets als "keihardium" word gemaakt zodat het uitboren niet makkelijk zal lukken
Tja, maar dat geldt ook voor die vrij kleine schijfremsloten, zoals deze:Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:25:
[...]
Het zwakke punt is denk ik dat je met een boormachine de pen uit kan boren.
Neem wel aan dat die pen van iets als "keihardium" word gemaakt zodat het uitboren niet makkelijk zal lukken

En die hebben ook gewoon ART4.
Verwijderd
Dat klopt ook wel weer =)noes schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 01:21:
[...]
Tja, maar dat geldt ook voor die vrij kleine schijfremsloten, zoals deze: [afbeelding]
Ik kan in ieder geval niet wachten tot dat ik de motor in ontvangst mag nemen.
Kan ik me voorstellen, veel plezier vast gewenstVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 02:02:
[...]
Dat klopt ook wel weer =)
Iemand hier ervaring met Forma laarzen ?
Ben al een tijdje naar het kijken naar hun Adventure Boots. Het zou Italiaans van hoge kwaliteit moeten zijn ?

Ze zijn volledig waterdicht en zien er op het eerste zicht toch stevig uit
Ben al een tijdje naar het kijken naar hun Adventure Boots. Het zou Italiaans van hoge kwaliteit moeten zijn ?

Ze zijn volledig waterdicht en zien er op het eerste zicht toch stevig uit
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 25-02-2016 07:27 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Is die ART zo belangrijk? Je kan er toch thuis een goedkoop ART goedgekeurd schijfremslot neerleggen. Word je motor gejat dat overhandig je die sleuteltjes. Lijkt mij niet zo moeilijk tochVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 02:02:
[...]
Dat klopt ook wel weer =)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ook. De Roadsmart 2 zat erop toen ik m'n CB kocht, waardeloze banden waren dat zeg. Grip verliezen als ze warm zijn en het 25 graden is, en ineens m'n achterwiel weg in de regen.kazzzdafke schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:06:
[...]
Dan zou ik zeker de MPR4 aanraden.
De 2 waren heel goed, de 3 iets minder, maar de 4 zijn beter dan de 2, en slijten niet zo snel, maar wel voldoende grip en zeker ook in de regen. Is een band die je vertrouwen geeft en waar je niet naar om moet kijken tot hij weer op gereden is.
Nu de Pilot Road 4 GT, die zijn fijn
@dinx:
Had je het stuk op adv al gelezen? Daar zijn ze inderdaad redelijk positief erover. De waterdichtheid zou ik me wel wat zorgen over maken op de wat langere termijn. Bescherming ziet er goed uit maar voor offroad lijkt het me wel weer aan de magere kant.
@maegrim:
Op mijn r1200gs beviel de roadsmart2 juist heel goed, nooit glijden of heel voorspelbaar als het wat bewoog. Ook bij hogere temperaturen, enige was dat de zijkanten wel erg snel sleten in de Alpen. Enige band die ooit eerder versleten was aan de rand dan in het midden bij me.
Had je het stuk op adv al gelezen? Daar zijn ze inderdaad redelijk positief erover. De waterdichtheid zou ik me wel wat zorgen over maken op de wat langere termijn. Bescherming ziet er goed uit maar voor offroad lijkt het me wel weer aan de magere kant.
@maegrim:
Op mijn r1200gs beviel de roadsmart2 juist heel goed, nooit glijden of heel voorspelbaar als het wat bewoog. Ook bij hogere temperaturen, enige was dat de zijkanten wel erg snel sleten in de Alpen. Enige band die ooit eerder versleten was aan de rand dan in het midden bij me.
[ Voor 57% gewijzigd door charrel op 25-02-2016 08:27 ]
Oxford moet je nooit kopen. Ooit in een test een - nota bene Art4 gekeurd - schijfremslot van Oxford die ging binnen de minuut open. Abus hield ze 4 minuten bezig. En dat is lang als je op je knietjes bij een motor zit die je wilt stelen...noes schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 01:21:
[...]
Tja, maar dat geldt ook voor die vrij kleine schijfremsloten, zoals deze: [afbeelding]
En het boeit me niet zo dat de verzekering het prima vindt; ik wil gewoon niet dat mijn brommertje gejat wordt. Want je gaat er nooit op vooruit natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 25-02-2016 09:23 ]
Heb ik ook naar gekeken. For what it's worth: hun Comp Pro laarzen zijn door BMW overgenomen en rebadged in BMW laarzen voor €80 meerDinX schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:26:
Iemand hier ervaring met Forma laarzen ?
Ik heb zelf uiteindelijk besloten de Sidi Adventure te kopen. Ook goretex maar ik vond ze er iets robuuster uitzien dan de Forma. Maar dat heb ik alleen van het plaatje. Forma ligt niet overal in de winkel helaas.
Verwijderd
o nee helemaal niet,Tylen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:19:
[...]
Is die ART zo belangrijk? Je kan er toch thuis een goedkoop ART goedgekeurd schijfremslot neerleggen. Word je motor gejat dat overhandig je die sleuteltjes. Lijkt mij niet zo moeilijk toch
en de enige plek waar ik het slot ga gebruiken is voor tijdens de ritjes wanneer we iets gaan eten.
in de parkeer garage komt hij aan 2 meter ketting te liggen (moet om een betonnen paal van een meter omtrek)
Kan, maar is fraude. En als je dan je motor parkeert op n locatie met camerabewaking en ze zien dat, ben je dubbel de sjaak.Tylen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:19:
[...]
Is die ART zo belangrijk? Je kan er toch thuis een goedkoop ART goedgekeurd schijfremslot neerleggen. Word je motor gejat dat overhandig je die sleuteltjes. Lijkt mij niet zo moeilijk toch
Plus, het geeft een beetje houvast mbt de beveiliging die je verwachten kan.
Schijfremsloten zou ik persoonlijk niet al te veel van verwachten, dieven zagen eerder je schijfrem door en demonteren de schijf.
Ik ga thuis een grondanker monteren zodat ik met de ketting mijn moteren goed kan vastzetten. Daarbij heb ik nog twee additionele schijfremsloten.
Nu heb ik een ketting tussen beide motoren liggen, maar doordat de KTM zeer regelmatig bij de dealer staat is dit niet zo handig
Ik ga thuis een grondanker monteren zodat ik met de ketting mijn moteren goed kan vastzetten. Daarbij heb ik nog twee additionele schijfremsloten.
Nu heb ik een ketting tussen beide motoren liggen, maar doordat de KTM zeer regelmatig bij de dealer staat is dit niet zo handig
[ Voor 52% gewijzigd door Ghostrider op 25-02-2016 14:52 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Heb je die nog steeds trouwens?
Ach, is beetje hetzelfde idee als bij je normale fiets: zolang je maar dermate veel tijd-vertragende zooi eraan hangt, pakt de dief wel een beter slachtoffer.Ghostrider schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
Schijfremsloten zou ik persoonlijk niet al te veel van verwachten, dieven zagen eerder je schijfrem door en demonteren de schijf.
Althans, dat hoop ik altijd maar

Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat hij nog in de werkplaats staat
Asus Zenbook i7 256gb
Dat is al iets
Nog steeds in lichtere uitvoering, als in een wat gereduceerd gewicht in het blok?
Laatste wat ik begreep is dat de zuiger en cilinder nog goed was. Ik verwacht iets met de kleppen dit keer. Ik wil hem eigenlijk wel verkopen zodat ik een EXC kan halen en een trailer voor OTR ritten.
Asus Zenbook i7 256gb
Aanstaande zaterdag komt iemand voor een proefrit.
Zonder als ontzettend paranoia te boek te staan, hoe zorg je ervoor dat hij niet wegrijdt en nooit meer terug komt?
Zonder als ontzettend paranoia te boek te staan, hoe zorg je ervoor dat hij niet wegrijdt en nooit meer terug komt?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Papieren bij je houden, afgesproken bedrag als borg, en rijbewijs en/of id bij je houden.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:
Is dat niet wat overdreven?
Hadden we deze discussie niet een tijdje terug ook al?Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:
Als die persoon met een voertuig komt laat hem dan de sleutels daarvan achterlaten bij jou. Wel even op RDW site checken of het voertuig niet gestolen isArdana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:
Als hij hem plat legt is het netjes betaald en is ie voor hem, als ie wegrijd en jij had valse papieren, dan is het jammer dan. Jij hebt de motorpapieren nog.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:33:
Is dat niet wat overdreven?
Niet met mij iigMuddyMagical schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:37:
[...]
Hadden we deze discussie niet een tijdje terug ook al?
Velgen terug van de coater (en nog meer spul)
En de vering opgehaald bij HK

Zondag beginnen met het in elkaar zetten
@Ardana: uit ervaring zou ik zeggen noteer zijn naam (uit id kaart of paspoort) en laat inderdaad volledig bedrag bij jou achter. Zo heb je wat zekerheid dat de persoon terugkomt.
V-Strom 650
Voor een motor onder de 1000 euro zou ik niet zo bang zijn dat ie word gejat. Het is voor een dief de moeite gewoon niet waard, die gaat wel opzoek naar een GSX-R van 6000 euro of meer. Ik geloof er weinig van dat iemand de moeite gaat nemen om deze motor te jatten.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:
Goed punt, goed punt
Ik ben nog steeds zoeken naar een motor ik wil graag meer toeren ipv "racen" zoals op mijn vorige zx6r
- tuono (weer "veel" vermogen maar ook geschikt om nog een keer dagje circuit te doen)
- ducati monster (600 te licht, 900 of 1000 zou kunnen wel een 2 klepper ivm eenvoudiger onderhoud
- bmw 1100 rt( Bakbeest toerfiets!)
- kawasaki er-6n (emotieloos ?)
- street fighter op basis van bv een r6
- triumph speed triple, budget laat enkel eerste gen. toe ben ik niet heel van gecharmeerd.
- yamaha bt1100 buldog, apart maar wel gaaf.
Ik wil kijken of ik op kort termijn kan proefrijden op een ducati 900 of 1000 en een tuono en misschien toch ook even de bulldog.
als speel ik ook met de gedachten om een monster 600 te kopen voor de leuke dijkritjes en een toerbuffel voor de lange afstanden. lastig lastig.
- tuono (weer "veel" vermogen maar ook geschikt om nog een keer dagje circuit te doen)
- ducati monster (600 te licht, 900 of 1000 zou kunnen wel een 2 klepper ivm eenvoudiger onderhoud
- triumph speed triple, budget laat enkel eerste gen. toe ben ik niet heel van gecharmeerd.
Ik wil kijken of ik op kort termijn kan proefrijden op een ducati 900 of 1000 en een tuono en misschien toch ook even de bulldog.
als speel ik ook met de gedachten om een monster 600 te kopen voor de leuke dijkritjes en een toerbuffel voor de lange afstanden. lastig lastig.
[ Voor 13% gewijzigd door wd200 op 25-02-2016 21:10 ]
Stoeprand gebruiken:Bommes schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:43:
[..]
[..]

Ik heb nog een BMW K100 RT in de aanbiedingwd200 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:09:
Ik ben nog steeds zoeken naar een motor ik wil graag meer toeren ipv "racen" zoals op mijn vorige zx6r
z750?wd200 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:09:
Dat is wel duidelijk iets wat totaal niet aan ook maar iets van de wensen voldoet.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:15:
[...]
Ik heb nog een BMW K100 RT in de aanbieding
Dat kriebelt bij mij ook. Denk alleen dat dat wel heel duur gaat worden. Ander kontje, andere voorpoten, frame en tank spuiten, volgens mij gaat het vrij hard.Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:18:
[...]
Dat is wel duidelijk iets wat totaal niet aan ook maar iets van de wensen voldoet.Wel leuk als basis voor een cafe racer project trouwens!
Heb met een schuin oog naar een Suzuki Bandit zitten kijken, daar een GSXR voorvork op en velgen en remmerij onder. Maar het ontbreekt aan een frees/draaibank en een hoop handigheid.
Jij bent handig zat Joopie..
Maar iets anders ik denk best wel dat een bandit 1200 of een xjr 1200 wel iets voor jou is.
Maar iets anders ik denk best wel dat een bandit 1200 of een xjr 1200 wel iets voor jou is.
Mm ja maar iets zelf maken en helemaal doen is een stap verder. Met een eigen draai en freesbank of de mogelijkheid daartoe verleg je wel veel en worden de mogelijkheden ook groter. 
Bandit 1200 dan iets minder, wat logger en zwaarder, een 650N zou een optie kunnen zijn. Bar end mirrors, zaag in het spatbord, uitlaat die ik nog heb liggen eronder, led achterlicht erin, xenon, etc etc. Tankpad heb ik ook nog van Suzuki. Kan er wel aardig wat van maken dan.
Bandit 1200 dan iets minder, wat logger en zwaarder, een 650N zou een optie kunnen zijn. Bar end mirrors, zaag in het spatbord, uitlaat die ik nog heb liggen eronder, led achterlicht erin, xenon, etc etc. Tankpad heb ik ook nog van Suzuki. Kan er wel aardig wat van maken dan.
En hoe weet die persoon dat jij er nog staat als ie terugkeert?Xoxol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:47:
@Ardana: uit ervaring zou ik zeggen noteer zijn naam (uit id kaart of paspoort) en laat inderdaad volledig bedrag bij jou achter. Zo heb je wat zekerheid dat de persoon terugkomt.
We hebben dit al eerder bediscussiëerd. Ik vind dat er af en toe veel te zwaar aangezet wordt. Als je zó bang bent, verkoop 'm dan aan een dealer en be done with it.
Als ik geld, id en rbw moet inleveren voor een proefrit, kun je mijn rug op. Zekerheid en vertrouwen mag ook 2 kanten op gaan; een dergelijke benadering biedt 100% garantie voor de verkoper en 100% onzekerheid voor de aspirant koper. Probeer een redelijk midden te vinden. Kijk welke indruk iemand maakt, fotografeer id/rbw (beiden even zien) en schud er de hand op. Anders: dealer.
Vertrouwen en zekerheid is een, maar iemand kan nog zo goed lullen als brugman, blijft iemand die ik verder niet ken en je kan belazeren waar je bijstaat. Gewoon jezelf indekken. Als je dat niet accepteert heb je wat te verbergen en krijg je mijn motor niet mee, simpel.
Hij vroeg om een bakbeest tourfiets, dat is de K100 zekerJoopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:18:
[...]
Dat is wel duidelijk iets wat totaal niet aan ook maar iets van de wensen voldoet.Wel leuk als basis voor een cafe racer project trouwens!
Point taken
Beetje auto weegt bijna minder
Omdat hij aan huis komt? Hij weet iig waar ik woon, dat is al meer dan ik van hem weet.mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:42:
En hoe weet die persoon dat jij er nog staat als ie terugkeert?
Als koper, stel je betaald het volle bedrag in cash als 'borg', wat weerhoud de verkoper om te zeggen dat hij dat geld nooit heeft gekregen zodra je terug bent van de proefrit? Ga dat maar bewijzen bij de rechter. Het blijft zijn motor en je hebt ook nog eens vrijwillig hem gratis geld gegeven. Ik zou nooit mijn ID/rijbewijs of cash achterlaten, ze mogen wel de sleutel van mijn motor als borg houden, dat is gewoon eerlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 25-02-2016 21:50 ]
Gewoon, een briefje meegeven met handtekening dat hij het geld al afgegeven heeft lijkt me? Simpel genoeg.cyntax schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:49:
Als koper, stel je betaald het volle bedrag in cash als 'borg', wat weerhoud de verkoper om te zeggen dat hij dat geld nooit heeft gekregen zodra je terug bent van de proefrit? Ga dat maar bewijzen bij de rechter.
Als je ergens borg betaalt, krijg je daar ook een bewijsje van, hoeft echt niet ingewikkeld te zijn hoor.
ID/rijbewijs vind ik dan zelf weer lastig, maar heel veel mensen doen daar niet moeilijk over.Ik zou nooit mijn ID/rijbewijs of cash achterlaten, ze mogen wel de sleutel van mijn motor als borg houden, dat is gewoon eerlijk.
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 25-02-2016 21:55 ]
Draai het om, als hij het platlegt kan hij toch ook zeggen dat dat er al op zat?
Zie nu wel in dat je rbw of id achter laten misschien wat heel erg streng is.
Tja, dan zouden we nooit zaken kunnen doen: Paspoort en autosleutels laat ik zo achter (bij beide motoren ook uit mezelf gedaan), maar cash niet. Garantie voor gezeur, plus dat ik geen 10k contant meeneem als ik n motor ga bekijken, dat doen we gewoon met overboeking of bij t postkantoor waar je toch moet zijn.Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:45:
Vertrouwen en zekerheid is een, maar iemand kan nog zo goed lullen als brugman, blijft iemand die ik verder niet ken en je kan belazeren waar je bijstaat. Gewoon jezelf indekken. Als je dat niet accepteert heb je wat te verbergen en krijg je mijn motor niet mee, simpel.
Paspoort kan vals zijn, auto kan gestolen zijn, en 10k cash is misschien wel wat veel en in zo een geval zou ik nu ook even niet weten hoe en wat. Toch zie en lees je zat dat het misgaat.
Het moet uiteindelijk toch op basis van vertrouwen gaan... Ik heb vorige keer mijn vriendin achter gelaten.
Hoewel ik ook wel eens heb gelezen dat iemand een prostitué achter liet en er vandoor ging.
Hoewel ik ook wel eens heb gelezen dat iemand een prostitué achter liet en er vandoor ging.
Lol dat is wel slecht 
Maar goed, idd een stuk vertrouwen maar ik ben er erg vertrouwen in, geld is wel een eis die ik stel, een vast iets. Als je dat niet wilt dan klopt er iets niet.
Dan de volgende maar.
Maar goed, idd een stuk vertrouwen maar ik ben er erg vertrouwen in, geld is wel een eis die ik stel, een vast iets. Als je dat niet wilt dan klopt er iets niet.
Als hij hem crashed dan heeft hij het gedaan tijdens de proefrit aangezien je de motor met foto's online hebt staan met een beschrijving van de staat waarin de motor verkeerd, daarnaast is het niet maar 1 krasje ofzo als je valt met de motor maar is een hele zijkant of beide kanten aanzienlijk beschadigd. Dan moet hij ook gewoon dokken of hij krijgt zijn motor/autosleutel niet terug. Niet mee eens? Dan de politie bellen en alles uitleggen.Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:57:
Draai het om, als hij het platlegt kan hij toch ook zeggen dat dat er al op zat?
Wat betreft de schade: gewoon de kosten laten bepalen door de dealer waar die in onderhoud is geweest. Er was onlangs op het MF nog een topic hierover, dat ging ook over een mondeling afspraak voor een 'proefrit' vervolgens heeft de geinteresseerde de motor total loss gereden door een wheelie te maken. De verkoper heeft uiteindelijk toch gelijk gekregen en de koper moest de volledige prijs inclusief rente en advocaatkosten betalen aan de verkoper.
Ook wel grappig om het verhaal eens door te nemen voor de liefhebber
http://uitspraken.rechtsp...id=ECLI:NL:GHDHA:2016:159
[ Voor 38% gewijzigd door cyntax op 25-02-2016 22:17 ]
Ga die discussie maar aan, dan is vaak nog een hoop gezeur om de prijs. Zelf een keer meegemaakt bij een buurjongen bij ons in het blok, nooit meer.
En politie komt niet zo snel, zeker niet voor zoiets. 
Jij houdt stellig vast aan de sleutel maar vaak zat hebben ze of een reserve bij of is het een gestolen auto, dat wil je ook niet. Of 'wacht' er iemand in de auto.
Jij houdt stellig vast aan de sleutel maar vaak zat hebben ze of een reserve bij of is het een gestolen auto, dat wil je ook niet. Of 'wacht' er iemand in de auto.
[ Voor 43% gewijzigd door Joopieboy op 25-02-2016 22:13 ]
Daarom moet je even 2 id bewijzen vragen. Als je 100% zekerheid wil, moet je aan de dealer verkopen. Simpel. Je helemaal willen indekken is zo kansloos.Joopieboy schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:00:
Paspoort kan vals zijn, auto kan gestolen zijn, en 10k cash is misschien wel wat veel en in zo een geval zou ik nu ook even niet weten hoe en wat. Toch zie en lees je zat dat het misgaat.
Nou dat hoeft niet. Als ik weet dat ie om 2 uur komt, kan ik omstreeks die tijd naast een schuurtje gaan staan en een beetje om die motor heen draaien. Aan alles is een mouw te passen als je wilt.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Omdat hij aan huis komt? Hij weet iig waar ik woon, dat is al meer dan ik van hem weet.
Maar nogmaals: er zijn maar 2 zekerheden in het leven: dood en belasting.
Maar wel nodig helaas.mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Daarom moet je even 2 id bewijzen vragen. Als je 100% zekerheid wil, moet je aan de dealer verkopen. Simpel. Je helemaal willen indekken is zo kansloos.
Dat hoeft niet, maar ik ben toch wel gewend om een koop ín mijn huis af te sluiten. Dus als een koper aan de deur staat, komt hij binnen, ik bied hem een kopje koffie of iets anders aan, ik vraag hoe we de zekerheden van een proefrit gaan inbouwen, etc. etc. Dan is het niet zomaar een willekeurige woning.mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Nou dat hoeft niet. Als ik weet dat ie om 2 uur komt, kan ik omstreeks die tijd naast een schuurtje gaan staan en een beetje om die motor heen draaien. Aan alles is een mouw te passen als je wilt.
Maar nogmaals: er zijn maar 2 zekerheden in het leven: dood en belasting.
Als iemand em total loss rijdt en hij wil echt niet betalen, heb je geen poot om op te staan
Vraag even naar zijn rijbewijs (want je wil weten of hij op je motor mág rijden) geef hem de sleutel, roep "tot zo, boetes en schades zijn voor jou!"
In het ergste geval is er een motor weg die je een paar dagen geleden nog weg wilde geven
In het ergste geval is er een motor weg die je een paar dagen geleden nog weg wilde geven
Wise enough to play the fool
Yup, zat ik me ook al te realiseren
Maar wel op je naam staatteacher schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:20:
Vraag even naar zijn rijbewijs (want je wil weten of hij op je motor mág rijden) geef hem de sleutel, roep "tot zo, boetes en schades zijn voor jou!"
Aangifte van diefstal, schorsen en van de verzekering afgooien. Hoef je ook geen afvoerkosten te betalen.
Ik heb het ook niet over jou. Ik heb het over iemand die plannen heeft om er met de borg vandoor te gaan. Er zijn ook oplichters die andersom werken.Ardana schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:23:
[...]
Dat hoeft niet, maar ik ben toch wel gewend om een koop ín mijn huis af te sluiten. Dus als een koper aan de deur staat, komt hij binnen, ik bied hem een kopje koffie of iets anders aan, ik vraag hoe we de zekerheden van een proefrit gaan inbouwen, etc. etc. Dan is het niet zomaar een willekeurige woning.
Snapte ik, en in zo'n geval zou ik die persoon ook geen geld of andere zekerheden geven. Het ging echter wel over mij, dat als de koper bij mij komt, hij wel of niet geld zou geven voordat de koop afgerond was, als borg.
En de koper kan in dat geval prima weten dat ik de bewoner ben (dan wel goed genoeg bekend ben met het huis om er binnen te mogen komen), en hij dus in ieder geval het echte adres heeft.
En de koper kan in dat geval prima weten dat ik de bewoner ben (dan wel goed genoeg bekend ben met het huis om er binnen te mogen komen), en hij dus in ieder geval het echte adres heeft.
Als het goed is ontvang je die persoon bij jou thuis. Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Het is mij namelijk een keer overkomen dat de motor verdwenen is nadat "vertrouwd persoon" mijn motor had gekocht. In de eerste instantie nam de verkoper altijd netjes de telefoon op en hij zou de motor op zijn naam zetten (was op een zaterdag) en ik zou een vrijwaringsbewijs per e-mail krijgen. Ook een screenshot ontvangen van de betaling op mijn rekening.mphilipp schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:42:
[...]
En hoe weet die persoon dat jij er nog staat als ie terugkeert?
Na twee dagen geen geld op mijn rekening en ook geen vrijwaringsbewijs. Na digitale speurtocht kwam ik mijn motor tegen op een website voor de importmotors. De eigenaar heeft aangegeven dat hij een bulk motors had ingekocht. Geld en motor weg.
Wat heb ik geleerd: ik had op zijn minst een kopie van zijn identiteitsbewijs had moeten maken.
Achteraf had ik zaken anders aangepakt, maar ik had op dat moment persoon vertrouwd.
V-Strom 650
Dit topic is gesloten.