Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.174 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 01:48

Ardana

Mens

Goed om te weten, want we hebben alleen een diesel-auto ;) Ik had hem er zo aan gehangen ;)

En een lader (druppel of revive) hebben we niet, dus dat maakt het al weer lastiger. Niemand in de buurt van Woerden of Leiden met een lader die we even kunnen lenen? O-)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:25

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:19:

O en zeker niet starten met een dieselauto, te hoge stroom. ;)
:? Kun je dat toelichten?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dynamo van een diesel levert een hele hoge stroom, ook de accu heeft een dermate grote capaciteit dat als je die op een zwakkere accu/schakeling aansluit die 'leeg' is, een zo een hoge stroom krijgt/kan opnemen dat je heel de boel frituurt...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat meer dat je een dieselmotor niet met een benzinemotor moet proberen te starten, aangezien de diesel meer stroom vraagt dan de benzinemotor en zn accu kan leveren. Andersom zou wél goed moeten gaan lijkt me, want "stroom" wordt niet geleverd, maar hangt af van de vraag.. De dieselmotor en accu kan meer leveren dan een benzinemotor zal vragen, maar dat boeit niet, want de benzinemotor vraagt sowieso niet meer dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:31:
Dynamo van een diesel levert een hele hoge stroom, ook de accu heeft een dermate grote capaciteit dat als je die op een zwakkere accu/schakeling aansluit die 'leeg' is, een zo een hoge stroom krijgt/kan opnemen dat je heel de boel frituurt...
Iets levert een spanning en a.d.v. die spanning en de weerstand van het aangesloten apparaat gaat er een bepaalde stroom lopen.. Wet van Ohm.. Maar iets kan niet meer stroom leveren dan wat er a.d.v. de spanning en weerstand gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Mmm... begrijp ik hier nou goed uit dat we probleemloos de accu van de motor via startkabels kunnen aansluiten op de accu van de diesel-auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:35:
[...]

Iets levert een spanning en a.d.v. die spanning en de weerstand van het aangesloten apparaat gaat er een bepaalde stroom lopen.. Wet van Ohm.. Maar iets kan niet meer stroom leveren dan wat er a.d.v. de spanning en weerstand gevraagd wordt.
^^Zoiet staat mij ook bij inderdaad.

Kan natuurlijk zijn dat de lege motorfietsaccu een heel (hoge) weerstand heeft, en dan dus veel ampere trekt en heet wordt.

Maar goed, of dat in die paar seconden van het starten gebeurt?

Zelf iig met succes m'n motorfiets gestart onlangs met m'n P206-benzineboekblik.
Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:36:
Mmm... begrijp ik hier nou goed uit dat we probleemloos de accu van de motor via startkabels kunnen aansluiten op de accu van de diesel-auto?
Laat ik het zo zeggen: Zelf zou ik het gewoon doen. Niet minutenlang de boel aangesloten houden natuurlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 21-02-2016 21:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
steveman schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:36:
[...]

^^Zoiet staat mij ook bij inderdaad.

Kan natuurlijk zijn dat de lege motorfietsaccu een heel (hoge) weerstand heeft, en dan dus veel ampere trekt en heet wordt.

Maar goed, of dat in die paar seconden van het starten gebeurt?

Zelf iig met succes m'n motorfiets gestart onlangs met m'n P206-benzineboekblik.
Een hoge weerstand resulteert in lage stromen ;)

De ANWB zegt overigens niets over diesel vs benzine, maar mn zwagers auto (diesel) kregen we ooit toch echt niet aan met een benzinemotortje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:39:
[...]

Een hoge weerstand resulteert in lage stromen ;)

De ANWB zegt overigens niets over diesel vs benzine, maar mn zwagers auto (diesel) kregen we ooit toch echt niet aan met een benzinemotortje :P
De zin teruglezende zie ik dat ik duidelijk even gestoord werd door een nieuwe reactie... dafuq die zin loopt niet "heel weerstand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:28
Politie redt 'dode' Franse motorrijder bij tankstation
http://s.ad.nl/4249055

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Als de diesel niet loopt dan kan je toch gewoon van zijn accu starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

R0y. schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:45:

8)7
Aaaw, arme donder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Er wordt voor gewaarschuwd iig en dit was de achterliggende gedachte. :) Daarom kun je een dieselauto ook niet starten met een kleinere benzineauto. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:22:
Er wordt voor gewaarschuwd iig en dit was de achterliggende gedachte. :) Daarom kun je een dieselauto ook niet starten met een kleinere benzineauto. :)
Juist, das precies de omgekeerde redenatie.

De diesel heeft meer nodig dan de benzine kan leveren.
Das wat anders dan een motor starten met een diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:53:
Als de diesel niet loopt dan kan je toch gewoon van zijn accu starten?
Dat kun je proberen, maar de prul die in de winkels als "startkabel" wordt verkocht heeft volgens mijn berekeningen een dusdanig grote weerstand dat je niet direct van kabels alleen kunt starten. Vandaar ook dat wordt aangeraden een paar minuten "op te laden" met verhoogd toerental. Ik zeg niet dat het niet kan (en schadelijk is het sowieso niet), maar veel kans van slagen geef ik het ook niet.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je met een diesel iets gaat doen met startkabels, moet je sowieso de dikkere kabels hebben. Het staat er ook op aangegeven als je ze koopt. Ik weet niet precies hoe of wat, maar de hogere capaciteit staat erop in ieder geval. Als je te dunne kabels hebt, worden ze te heet en smelt de rubberen isolatie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mphilipp schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:38:
Als je met een diesel iets gaat doen met startkabels, moet je sowieso de dikkere kabels hebben. Het staat er ook op aangegeven als je ze koopt. Ik weet niet precies hoe of wat, maar de hogere capaciteit staat erop in ieder geval. Als je te dunne kabels hebt, worden ze te heet en smelt de rubberen isolatie.
Geld vooral voor het starten van (zware) diesels, dat vraagt meer vermogen waardoor dit kan gaan spelen.

Oplossing is de accu eerst te laten laden (met verhoogd toerental) en/of dikkere kabels.

Andersom (klein benzine motortje vanaf een diesel oid) levert minder problemen op (tenzij je kabels echt slecht zijn, dan moet je alsnog eerst laten laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Aanduwen kan overigens ook gewoon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 17-10 12:45

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo gister de laatste rit op de SV gemaakt van de tuner terug naar huis. De volgende rit is aan de nieuwe eigenaar!

Wel verrassend om na een tijd niet meer op de SV gereden te hebben de fiets te rijden met 35kw vermogen! Ze hebben de SV terug gezet door een reductie op de gashendel te plaatsen. Het lijkt nu wel snelgas, alleen gaat ze d'r niet sneller door :-P. T valt mijn inziens wel mee, tot de 8k rpm merk je niet zoveel verschil in mijn ogen maar na de 8k rpm valt ie zeker in de hogere versnellingen helemaal dood, zeker de 5 en 6 zijn dan niet meer zo plezierig. Tot de 130 nog een prima fiets met veel pit maar 130-160/170 (top op 35kw) daar merk je dat t blok wel stevig is geknepen!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

418O2 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:48:
Dan moet je motor geen zachte banden hebben en ontiegelijk zwaar zijn ;) Volgens mij is aanduwen bij deze motor nog nooit gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GoldenSample schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:44:
[...]
Geld vooral voor het starten van (zware) diesels, dat vraagt meer vermogen waardoor dit kan gaan spelen.

Oplossing is de accu eerst te laten laden (met verhoogd toerental) en/of dikkere kabels.

Andersom (klein benzine motortje vanaf een diesel oid) levert minder problemen op (tenzij je kabels echt slecht zijn, dan moet je alsnog eerst laten laden).
Mijn insteek is om gewoon altijd de dikke kabels te kopen, dan kun je alle kanten uit. Je kunt dan altijd iedereen helpen en door iedereen geholpen worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mphilipp schreef op maandag 22 februari 2016 @ 01:13:
[...]

Mijn insteek is om gewoon altijd de dikke kabels te kopen, dan kun je alle kanten uit. Je kunt dan altijd iedereen helpen en door iedereen geholpen worden.
Dat is natuurlijk sowieso waar. Ik zelf heb echter die dingen niet, als er iemand in de buurt is met een auto oid. Dan is aanduwen ook een prima optie voor een bescheiden benzine autotje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zeg dat niet te hard. Ik heb ooit een Fiat Uno proberen aan te duwen, maar dat kostte heel wat moeite. Met injectie valt dat niet mee omdat er dus eerst door de dynamo genoeg prik moet worden opgewekt om die injectie (en de hele boordcomputer enzo) op te starten.

Ik nodig je van harte uit om mijn GSA een keer aan te douwen. Ik denk dat het je nog gaat tegenvallen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De CBF600 hebben we ook wel eens aangeduwd.. Althans, m'n vader dan.. Ik zat er op :+

Al kan ik mij herinneren dat aanduwen dan weer potentiëel slecht is voor je kathalysator.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een motor aanduwen is niet moeilijk. Zelfs de Honda SP1 duwde ik aan in mijn eentje

Paar jaar geleden wilde de monster echt niet meer starten toen hebben we hem aangesleept achter de auto. 😀

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mphilipp schreef op maandag 22 februari 2016 @ 01:29:
Zeg dat niet te hard. Ik heb ooit een Fiat Uno proberen aan te duwen, maar dat kostte heel wat moeite. Met injectie valt dat niet mee omdat er dus eerst door de dynamo genoeg prik moet worden opgewekt om die injectie (en de hele boordcomputer enzo) op te starten.

Ik nodig je van harte uit om mijn GSA een keer aan te douwen. Ik denk dat het je nog gaat tegenvallen... :)
Ik heb ook een Uno gehad maar die kon ik in mijn eentje aanduwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb afgelopen jaar mijn Hornet ook aan moeten duwen. Eigen stomme schuld. 2x achter elkaar een klein stukje rijden, en vervolgens moeten wachten. Daar op contact laten staan en dan veel te lang met de tomtom gaan spelen. :P

Wat natuurlijk wel hielp was dat de accu nog wel wat prik had. Het was dus gewoon een kwestie van een stukje rennen en in de 2 de koppeling op laten komen. Eerst probeerde ik het nog in de 1e versnelling maar dát ging niet. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand bij het aanduwen er op sprong, maar dat krijg ik toch niet voor elkaar. Ik blijf er wel naast lopen. :P
R0y. schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:45:

8)7
Stel je eens voor dat je je in je slaap omdraait of zo, en zo met motor en al omkukelt. Dat is pas nasty wakker worden. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:48:
Als een accu echt helemaal plat is niet meer. Het helpt als er nog een beetje in zit, maar niet genoeg om de startmotor te draaien. Als hij echt 0 volt is, dan kan je duwen wat je wilt, maar dat doet echt helemaal niks :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:17:
[...]
Ik heb ook een Uno gehad maar die kon ik in mijn eentje aanduwen...
We kunnen niet terug in de tijd, maar ik heb met een paar agenten pogingen gedaan (jaja...de pliesie heeft me geholpen!) en het duurde even. Hij sprong niet zomaar aan. De accu was echt helemaal plat. Hij had de hele middag/avond op zijn alarmlichten gestaan (don't ask). Dat zal de reden zijn.

Als een accu helemaal plat is, kan het nog moeilijk zijn om 'm aan de praat te krijgen. Ik heb een keer door een verkeerd aangesloten carkit een platte accu gehad in een Astra Diesel. Met de starthulp van een buurman ging het niet (tot zijn grote verbazing) en de ANWB heeft ook even de stroom opgevoerd, want het was echt even moeilijk voor 'm. Misschien heeft dat te maken met dat gedoe dat een diesel veel meer stroom/vermogen vraagt om te starten.

[ Voor 45% gewijzigd door mphilipp op 22-02-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een diesel heeft veel power nodig ja. Mijn accu was steeds zwak omdat hij gaar was. Paar weken mee rondgereden volgens mij. Fix van niks, maarja, lui he. Inmiddels ook al 12 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Gister lag ik op een oor. Niet heel diep-slapend omdat de buurvrouw nog harde muziek aan had om half 3 snachts. |:( . Ik probeerde weer te slapen en hoor de motorhoes af en toe flink in de wind klapperen.
Opeens hield het klapperen van de motorhoes op, maar de wind hield nog wel aan. Dit vond ik wat vreemd. Licht versuft van de slaap trek ik toch mijn jas aan en stap in de lift naar beneden, want ik vertrouwde het niet.

Doe de deur open en kijk rechtsom naar mijn motor, die daar keurig stond te wachten,, zonder hoes.
Hmm, de hoes lag er niet achter, naast of voor, de hoes was echt weg. Ik loop de parkeerplaats op, niets , loop de andere kant op bij het grasveld en de bomen.. Geen hoes, damn, het zal toch niet zijn dat ik dat ding kwijt ben :X .

Ik steek de weg over naar de voetbal-velden en zie aan de overkant van het hek (5m hoog) een zilvergrijze hoes liggen waarop ik de letters OXFORD lees. Verdomd, dat is hem, aan de andere kant van de flat (30 bij 30m), de weg overgetrokken en over een hek van 5m geblazen.

De hoes zat 'vast' met een spanband (zonder spanner), een lus onder de neus van de motor, schuin over het zadel en vastgeknoopt bij de topkoffer. De knoop in de spanband was losgetrokken waardoor hij er afviel, en het nog maar seconde-werk was voordat de hoes de lucht in ging. Vanaf het moment dat ik de hoes niet meer hoorde klapperen, en ik buiten stond, was naar mijn gevoel niet meer dan een minuut of 5, had ik doorgeslapen had ik een nieuwe hoes kunnen kopen denk ik zo. :X

De hoes pak ik op en loop weer naar binnen, de rest van de nacht heeft hij zonder hoes gestaan, en ik ben erg dankbaar dat de hoes teruggevonden is, en hij niet ergens in een van de hogere bomen (15m) is blijven hangen.

-O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 07:17
Heeft er iemand profijt van een nieuwe motorhoes ? Gewone maat ooit gekocht lidl oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 09:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TheNameless schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:50:
Vandaag mijn nieuwe bike maar eens uitgelaten
[afbeelding]
Mooi, de eerste klagers al gehad ivm geluid/offroad rijden :>

Zodra mijn 690enduroR weer heel is, ga ik ook een exc halen.
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:50:
Ik heb afgelopen jaar mijn Hornet ook aan moeten duwen. Eigen stomme schuld. 2x achter elkaar een klein stukje rijden, en vervolgens moeten wachten. Daar op contact laten staan en dan veel te lang met de tomtom gaan spelen. :P
Het kan verstandig zijn je accu eens te laten na meten, waarschijnlijk is de capaciteit gedaald door ouderdom.

[ Voor 39% gewijzigd door Ghostrider op 22-02-2016 10:54 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn optimate heeft er geen problemen mee. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:49
Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:21:
Goed om te weten, want we hebben alleen een diesel-auto ;) Ik had hem er zo aan gehangen ;)

En een lader (druppel of revive) hebben we niet, dus dat maakt het al weer lastiger. Niemand in de buurt van Woerden of Leiden met een lader die we even kunnen lenen? O-)
Je mag de mijne best even lenen, maar ik kom voorlopig niet verder westelijk dan De Meern/Utrecht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

Even een suffe vraag misschien, maar heb je geen ANWB-abonnement voor een auto met woonplaatsservice? Gewoon zeggen dat je een motor hebt met een lege accu, krijg je een garage aan huis die het voor je kan fixen ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Nope, geen ANWB aan huis. Ons dorp is behoorlijk klein, de kans dat er binnen de dorpsgrenzen iets gebeurt is gewoon erg klein, omdat we in het dorp alleen rijden om naar buiten het dorp te gaan. Tevens is de auto keurig onderhouden, dus voor ons was het een redelijk risico om het niet te doen. Auto heeft wel een keer pech gehad in De Meern, en daar helpt de ANWB wel.

Vandaag gaan we kijken of we hem via startkabels kunnen starten, zo niet, dan hou ik je aanbod in gedachten, Tankiej. De Meern is bij ons om de hoek en de auto rijdt prima.

Da's trouwens ook nog een optie, ff de motor 400 meter buiten de dorpsgrens lopen en ANWB bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 15:07

Wootlock

Evilution

Afgelopen vrijdag ook bij de motorbeurs geweest, het was gelukkig gezellig druk (alleen bij de BMW stand ontzettend druk, wel allemaal 50+'ers.....)
Even gekeken of er een upgrade bij zit voor mijn street triple :) proef gezeten op de nieuwe speed triple (machtig mooie machine) en dat zat eigenlijk perfect dus wellicht binnenkort eens een proefrit aanvragen.
Ook voor het eerst op een superduke 1290 gezeten, wow dat ding zit comfortabel ! maar helaas wel iets buiten mijn budget :P
Ook de motor gezien die ik ga kopen "voor erbij" en als ik een dikke geldprijs gewonenn heb: de Ducati Panigale, man wat een porno machine is dat :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 15:16
Ik zoek eigenlijk een vervanging voor mijn k1100lt. Aangezien ik in de stad woon en de motor voor mijn deur staat is deze veelvuldig omgegooid (hij was geel+groot dus waarschijnlijk vonden ze het een leuke grap oid) Nu wil ik eigenlijk een motorscootertje van 300cc ongeveer, omdat ik een auto heb en met de motor toch alleen maar naar het werk ga. Heeft er iemand een idee wat te kopen? Budget eigenlijk zo goedkoop mogelijk, 1500 euro? of is dat te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ghostrider schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:52:
[...]

Mooi, de eerste klagers al gehad ivm geluid/offroad rijden :>

Zodra mijn 690enduroR weer heel is, ga ik ook een exc halen.

[...]

Het kan verstandig zijn je accu eens te laten na meten, waarschijnlijk is de capaciteit gedaald door ouderdom.
Geluid valt reuze mee gelukkig ;)
Ga er zondag mee naar Eext voor een OTR rit.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb er eentje die je lenen kan, maar woon bij Den Haag. Je kan natuurlijk ook even naar de Action, daar kost ie een tientje. (die heb ik ook). Is wel zonder Revive functie, dus mocht de accu echt geen zin meer hebben heb je daar wellicht niets aan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:16:
Gister lag ik op een oor. Niet heel diep-slapend omdat de buurvrouw nog harde muziek aan had om half 3 snachts. |:( . Ik probeerde weer te slapen en hoor de motorhoes af en toe flink in de wind klapperen.
Opeens hield het klapperen van de motorhoes op, maar de wind hield nog wel aan. Dit vond ik wat vreemd. Licht versuft van de slaap trek ik toch mijn jas aan en stap in de lift naar beneden, want ik vertrouwde het niet.

Doe de deur open en kijk rechtsom naar mijn motor, die daar keurig stond te wachten,, zonder hoes.
Hmm, de hoes lag er niet achter, naast of voor, de hoes was echt weg. Ik loop de parkeerplaats op, niets , loop de andere kant op bij het grasveld en de bomen.. Geen hoes, damn, het zal toch niet zijn dat ik dat ding kwijt ben :X .

Ik steek de weg over naar de voetbal-velden en zie aan de overkant van het hek (5m hoog) een zilvergrijze hoes liggen waarop ik de letters OXFORD lees. Verdomd, dat is hem, aan de andere kant van de flat (30 bij 30m), de weg overgetrokken en over een hek van 5m geblazen.

De hoes zat 'vast' met een spanband (zonder spanner), een lus onder de neus van de motor, schuin over het zadel en vastgeknoopt bij de topkoffer. De knoop in de spanband was losgetrokken waardoor hij er afviel, en het nog maar seconde-werk was voordat de hoes de lucht in ging. Vanaf het moment dat ik de hoes niet meer hoorde klapperen, en ik buiten stond, was naar mijn gevoel niet meer dan een minuut of 5, had ik doorgeslapen had ik een nieuwe hoes kunnen kopen denk ik zo. :X

De hoes pak ik op en loop weer naar binnen, de rest van de nacht heeft hij zonder hoes gestaan, en ik ben erg dankbaar dat de hoes teruggevonden is, en hij niet ergens in een van de hogere bomen (15m) is blijven hangen.

-O-
En dat je motor zelf niet is omgewaaid!

Echt een tip: Als je weet dat het hard gaat waaien: die motorhoes eraf! Zo'n hoes werkt als een prima zeil om je motor om te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jelte schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Echt een tip: Als je weet dat het hard gaat waaien: die motorhoes eraf! Zo'n hoes werkt als een prima zeil om je motor om te trekken.
klopt, is mij ook een keer overkomen..

En de hoes van mijn mini was er ook een keer zelf vandoor gegaan ook halverwege de straat terug gevonden..
* ToolkiT is nu blij met zijn garage :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TheNameless schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Geluid valt reuze mee gelukkig ;)
Ga er zondag mee naar Eext voor een OTR rit.
Leuk veel plezier, er zijn best veel OTR ritten tegenwoordig :9

Nu nog een trekhaak, kar en KTM EXC halen :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jelte schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:18:
[...]

De motor weegt tegen de 300kg, en stond op zijn zijstandaard. Die zal niet snel in beweging komen.
Overigens staat hij er zo bij, (oude foto van de FZS600), maar situatie is hetzelfde.

https://drive.google.com/...fNk9oc2c/view?usp=sharing

Maar nu heb ik de hoes onder de motor vastgeklikt, want daar heb ik zo een klikgespje voor. Het is wel even een gedoe, want je moet echt op de knieen om onder de motor door dat gespje te kunnen grijpen. En na een lange rit is de catalysator best warm. :+
Doe dat doe ik niet elke keer, maarja, gister dus wel even moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 22-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44

Bommes

Capo del formaggio

Beavbusi schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:55:
Ik zoek eigenlijk een vervanging voor mijn k1100lt. Aangezien ik in de stad woon en de motor voor mijn deur staat is deze veelvuldig omgegooid (hij was geel+groot dus waarschijnlijk vonden ze het een leuke grap oid) Nu wil ik eigenlijk een motorscootertje van 300cc ongeveer, omdat ik een auto heb en met de motor toch alleen maar naar het werk ga. Heeft er iemand een idee wat te kopen? Budget eigenlijk zo goedkoop mogelijk, 1500 euro? of is dat te weinig?
En Vespa gelijk aan wat ik heb lukt je niet voor dit budget maar een 300 of 500cc piaggio beverly moet misschien wel lukken.
Dat rijd super (grote wielen) is betrouwbaar en het onderhoud is niet heel duur.
Een burgman lukt misschien ook nog voor dat budget, ik vind het niks maar goed dat is en persoonlijke mening.

Oh die zijn ook nog wat duurder dan ik dacht
Er staat er 1tje op mp voor jou budget echter wel met Italiaanse papieren.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 22-02-2016 14:15 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Bommes schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:12:
[...]

En Vespa gelijk aan wat ik heb lukt je niet voor dit budget maar een 300 of 500cc piaggio beverly moet misschien wel lukken.
Dat rijd super (grote wielen) is betrouwbaar en het onderhoud is niet heel duur.
Een burgman lukt misschien ook nog voor dat budget, ik vind het niks maar goed dat is en persoonlijke mening.

Oh die zijn ook nog wat duurder dan ik dacht
Er staat er 1tje op mp voor jou budget echter wel met Italiaanse papieren.
Misschien is 125 cc voor die wegen die ik rijd (10 km door stad en stukje 80weg) ook wel genoeg, of zijn die te licht om ook eens lekker mee te kunnen touren in de zomer? Wat voor vespa heb jij precies? Ik denk niet dat het handig is om zo'n vespa los in de stad te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:34:
[...]

De motor weegt tegen de 300kg, en stond op zijn zijstandaard. Die zal niet snel in beweging komen.
Overigens staat hij er zo bij, (oude foto van de FZS600), maar situatie is hetzelfde.

https://drive.google.com/...fNk9oc2c/view?usp=sharing

Maar nu heb ik de hoes onder de motor vastgeklikt, want daar heb ik zo een klikgespje voor. Het is wel even een gedoe, want je moet echt op de knieen om onder de motor door dat gespje te kunnen grijpen. En na een lange rit is de catalysator best warm. :+
Doe dat doe ik niet elke keer, maarja, gister dus wel even moeten doen.
De 300kg hoeft alleen maar om te waaien, niet opgetild te worden. En dan is zo'n motorhoes als deze strak gespannen staat prima.

Zelf gebruik ik de hoes bij wind echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:50:
Even een klein vraagje:

De motor staat al een jaar stil, en de accu is dus helemaal leeg. We zijn bezig om te kijken of iemand langs kan komen met een druppellader, maar ik vraag me af of er nog meer moet gebeuren voordat hij weer kan gaan rijden.

De banden zijn erg zacht, is het mogelijk om er, heel voorzichtig, toch mee naar een pompstation te rijden zodra de motor weer loopt?
Er is al op gereageerd, maar toch:

Op een acculader zetten kan, starten met startkabels (diesel, benzine, losse accu) kan.
Let er wel op dat er voldoende spanning geleverd kan worden; te weinig en je startrelais last zichzelf vast, waardoor de motor door blijft starten.

Rijden met zachte banden? Ligt er aan hoe zacht en hoe ver. Onder de 1 bar is laten staan. (Dan zijn ze voelbaar zacht) Tussen de 1.5 en 2 bar zou ik er wel een paar honderd meter mee durven rijden, maar door de bocht is een drama, en de banden bouwen veel meer warmte op dan gebruikelijk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:50:
Even een klein vraagje:

De motor staat al een jaar stil, en de accu is dus helemaal leeg. We zijn bezig om te kijken of iemand langs kan komen met een druppellader, maar ik vraag me af of er nog meer moet gebeuren voordat hij weer kan gaan rijden.

De banden zijn erg zacht, is het mogelijk om er, heel voorzichtig, toch mee naar een pompstation te rijden zodra de motor weer loopt?
met een simpele fietspomp met juiste ventiel aansluiting kan je een auto/motor-band prima even oppompen. Bij de Hema verkopen ze zo'n fietspomp.
http://www.hema.nl/winkel.../fietspomp-%2841133052%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Beavbusi schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Misschien is 125 cc voor die wegen die ik rijd (10 km door stad en stukje 80weg) ook wel genoeg, of zijn die te licht om ook eens lekker mee te kunnen touren in de zomer? Wat voor vespa heb jij precies? Ik denk niet dat het handig is om zo'n vespa los in de stad te zetten.
Ik heb een Vespa gts uit 2006 een 250cc uitvoering.
Snelweg kan, ding loopt max 125 en met wat wind mee 130.
Snelweg is dus niet echt het ideale inzet gebied van een scooter met 250cc of minder.
125cc loopt krap over de 100 denk ik.

Ondanks dat die 250cc maar net aan is op de snelweg loopt het vlot genoeg door om er leuk mee te kunnen toeren op de binnendoor weggetjes.
Ik zou niet heel snel voor minder dan dat kiezen. Inzet gebied wordt dan wel heel klein.
Loopt zo een ding makkelijk 120 kun je ook gewoon echt wel een stukje snelweg mee pakken, wat de gebruikersmogelijkgeden veel groter maakt.
Ik gas hier vanuit Eindhoven gerust naar Maastricht over de snelweg om daar een dag te gaan toeren in de heuvels, in de avond weer over die snelweg terug.
Dat zie ik me zelf met een 125cc niet heel vlug doen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Bommes schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:44:
[...]
...
Dat zie ik me zelf met een 125cc niet heel vlug doen.
Klopt. Dat valt inderdaad tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:39
Jelte schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:45:
[...]
met een simpele fietspomp met juiste ventiel aansluiting kan je een auto/motor-band prima even oppompen. Bij de Hema verkopen ze zo'n fietspomp.
http://www.hema.nl/winkel.../fietspomp-%2841133052%29
Of zelfs een verloopje van autoventiel naar Dunlop-ventiel van nog geen euro is al voldoende. Alleen met een "gewone" fietspomp ben je dan wel even bezig om er fatsoenlijk wat lucht in te krijgen :+

Maar de banden van de ZX6R pomp ik zelf inderdaad ook altijd gewoon op met mijn eigen fietspomp, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik pomp de motorbanden gewoon met een fietspomp. Als je het bijhoudt, hoef je nooit veel te pompen. Hooguit enkele tienden van bar.

Auto doe ik wel met een automatische met het tankstation. Duurt anders veels te lang, ook 2 keer zoveel banden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Osiris schreef op maandag 22 februari 2016 @ 06:15:
De CBF600 hebben we ook wel eens aangeduwd.. Althans, m'n vader dan.. Ik zat er op :+

Al kan ik mij herinneren dat aanduwen dan weer potentiëel slecht is voor je kathalysator.. :X
Tsja, onverbrande benzine door je katalysator jagen is inderdaad slecht. Die paar druppels van één mislukte aanduwpoging gaat dan weer geen zoden aan de dijk zetten :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zie dat de motor die ik zo'n beetje op het oog heb leuke nieuwe kleurtjes heeft gekregen voor 2016.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/h0eiw1gu7pkEAPBU4KARJYiD/full.jpg

Vooral dat Millennium Red spreekt me aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoplanete.com/honda/zoom-700px/Honda-CBR-500-R-2016-700px-2.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Nog even over dat diesel vs. benzine en startkabels verhaal. Wat ik me kan herinneren: Groot (Diesel of zware benzine motor) kan klein makkelijk helpen, andersom is moeilijk. Echter, diesel vrachtwagens (ook kleintjes) hebben vaak 24V, en daarmee kun je maar beter geen 12V accu proberen te helpen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EgMaf schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:20:
Nog even over dat diesel vs. benzine en startkabels verhaal. Wat ik me kan herinneren: Groot (Diesel of zware benzine motor) kan klein makkelijk helpen, andersom is moeilijk. Echter, diesel vrachtwagens (ook kleintjes) hebben vaak 24V, en daarmee kun je maar beter geen 12V accu proberen te helpen...!
En vaak zit daar dan weer een dubbele accu of een 12v aftappunt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Aflevering 304 (S29E06)

Hier pakt een motorrijder een stuk vluchtstrook aan de rechterzijde en is daarvoor ook beboet wat ik ook begrijp maar tijdens de file filter ik vrij vaak links naast de autos op de invoegstrook waar meestal ook gewoon ruimte voor is, zou de politie je daarvoor ook een boete kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Het is niet verboden om met meer dan 1 voertuig op een rijstrook te rijden. Dus dat zou geen boete op leveren. Alleen is er ook nog artikel 5, en die kan zo'n beetje overal voor ingezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Jee. Accu aan auto gehangen, start. Half uur gereden (met 0,7 bar in de banden 8)7, nee, ik was er niet bij), motor staat bij pomp om banden op te pompen, afgezet, wil niet meer aan.

Voordeel was dat de pomp nét buiten de dorpsgrens ligt, en dus de ANWB gebeld kon worden. Conclusie: accu zo dood als een pier.

Nog even gestart op de motor van de ANWB, en samen naar huis gereden.

Nieuwe accu nodig dus... en met een man die echt 2 linkerhanden heeft (en ik die niet thuis ben), vraag ik me af of dat gaat lukken...

Nog even en ik zet 'm voor "gratis af te halen" op marktplaats... argh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De accu zit onder het zadel, die heb je er zo uit, ook als je niet handig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Weet iemand de goedkoopst mogelijke accu voor deze K100? Mag wat mij betreft 2e hands zijn, als het maar snel is, en goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Deze accu bestellen:
https://www.louis.de/arti...r_article_number=10036454 (ongevuld, dus bestel er ook zuur bij)

Er in zetten is 20 minuten werk:
Zadel eraf, injectiecomputer uit bakje wurmen, massa los, plus los, accu naar boven en tegen het spatbord loshalen. Inbouwen, omgekeerd.

Andere optie: ries groenewoud
http://www.milweb.net/go/groenewoud/
Die heeft loodsen vol met overheids bmw's, en misschien zit daar wel een accu tussen. Een spiegelkapje heeft hij zeker wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 22-02-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Die is, incl. verzendkosten en pand (?) net zo duur als deze: http://www.motozoom.nl/we...2&SToken=0459D6FA8CA4E470

Toch?

Misschien morgen eens bellen met een paar sloperijen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 22-02-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ardana schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:30:
Die is, incl. verzendkosten en pand (?) net zo duur als deze: http://www.motozoom.nl/we...2&SToken=0459D6FA8CA4E470

Toch?
Kan goed kloppen. Zij zijn resellers.

Pfand heeft Louis denk ik, statiegeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

http://www.awaccu.nl/prod...n30l-a-53030-12-volt-28ah

Dit lijkt de goedkoopste, deze is incl. accuzuur.

Morgen eens bellen met wat sloperijen :)

Wat 'n gedoe zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ik ben ff wat aan het fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2016 Tuono Factory word helaas pas in april geleverd
(krijg je met relatief kleine fabriek en dan ook nog eens de speciale editie kopen ;) )

Maar dan komt hij ook met verstelbare koppeling en remhendels, gel zadel, tailtidy en een ingebouwd schijfremslot op de remklauw... nu is mijn vraag. Heeft iemand van jullie dat ooit eerder gezien? ik namelijk niet
Maken ze in deze tent http://roadlok.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ziet eruit als een mooi systeem :) verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lijkt me inderdaad ook wel een goed systeem. Of kunnen ze nog steeds simpelweg de schijf los draaien en alsnog wegrijden? Zou eigenlijk een soort slotbout op je remschijf moeten zitten net als bij sportvelgen.

Slim! Alleen moet je wel precies voor een gaatje zitten met je remschijf. Dat laten ze in het filmpje niet heel duidelijk zien, maar je moet het wiel wel zo draaien dat die pin erin kan. Dat kan dan wel weer wat gekloot opleveren als ie op de zijstandaard staat. Dan draai je niet zomaar even het wiel. Misschien valt dat mee in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Er moet alleen nog wel iets van een vergeet-mij-niet aan het stuur oid denk ik. Want dit zit wel heel verdekt opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lekker allemaal besparen op je accu, sta je straks ergens met defecte accu, spanningsregelaar of dynamo. Succes he ;)

Net de accu van me suzuki vervangen voor een nieuwe yuasa, kort daarna die van me vriendin haar CBR ook.
Ik herriner me nog goed een duitsland ritje met een Honda CBR van een maatje welke afsloeg doordat de brandstof op was, nadat die op reserve werd gezet wou die niet meer starten doordat de spanningsregelaar de accu had gesloopt. Die stond dus op de snelweg in duitsland op een punt waar geen vluchtstrook was :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 14:27

Chakotay

Lick here to continue

Handig voor burnouts dat schijfremslot :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ardana schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:18:

Als je dat hier doet ben je hem zo kwijt denk ik :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 14:56

Bergie

Lekker belangrijk...

Gaaf systeem dat schijfremslot!

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel een beetje jammer van het toegevoegde onafgeveerde gewicht, maar een charmante oplossing is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 08:58
Ardana schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:18:
Jee. Accu aan auto gehangen, start. Half uur gereden (met 0,7 bar in de banden 8)7, nee, ik was er niet bij), motor staat bij pomp om banden op te pompen, afgezet, wil niet meer aan.

Voordeel was dat de pomp nét buiten de dorpsgrens ligt, en dus de ANWB gebeld kon worden. Conclusie: accu zo dood als een pier.

Nog even gestart op de motor van de ANWB, en samen naar huis gereden.

Nieuwe accu nodig dus... en met een man die echt 2 linkerhanden heeft (en ik die niet thuis ben), vraag ik me af of dat gaat lukken...

Ik heb destijds de accu van mijn Hornet vervangen, met 1 linkerhand. Dus met 2 linkerhanden moet het sowieso geen probleem zijn ;) Is echt supereasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Ook voor iemand die 4 uur doet over het controleren van de vloeistoffen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ardana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:45:
Hij is misschien een perfectionist ;)

Zadel open, twee draadjes losmaken, accu eruit, nieuwe accu erin, twee draadjes terug vastmaken. (of zo gaat 't toch bij de mijne)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 23-02-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ardana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:45:
Er is een youtube uitleg voor alles:

Heel lastig kan het niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Dat was oa de reden dat hij er 4 uur over gedaan heeft ;) Eerst alles opgezocht. Nee, het is geen Tweaker, hij leest écht de handleidingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ardana schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:58:
Dat was oa de reden dat hij er 4 uur over gedaan heeft ;) Eerst alles opgezocht. Nee, het is geen Tweaker, hij leest écht de handleidingen ;)
Handleidingen zijn voor achteraf, als je omringd wordt door losse onderdelen en er echt niet meer uitkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:57:
Er moet alleen nog wel iets van een vergeet-mij-niet aan het stuur oid denk ik. Want dit zit wel heel verdekt opgesteld.
The ROADLOK is the ONLY motorcycle lock in the world that cannot damage your bike or hurt you if forgotten in the locked position. Just imagine trying to ride off with your front brake lever pulled tightly...your bike will just stall ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00:
[...]

The ROADLOK is the ONLY motorcycle lock in the world that cannot damage your bike or hurt you if forgotten in the locked position. Just imagine trying to ride off with your front brake lever pulled tightly...your bike will just stall ;)
Mmm.. ik heb wel eens direct mijn stuur omgegooid vanaf de plek dat ik mijn motor had geparkeerd. Had je toch mooi op je zij gevallen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Misschien toch maar geen motorscooter kopen, wat leuks valt er op dit moment te halen voor 1500? Ik kom dus vanaf een k1100LT maar wil iets speelser, en ik hoef er geen lange afstanden meer mee te rijden. 10km woon-werk en dan in de zomer nog wat leuke ritjes. Ik kwam net een CB1 tegen, iemand daar ervaringen mee of nog een leuke tip om naar te kijken (qua moterfiets dan :p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 22:31

Exigence

dnkroz

Wat voor soort zoek je? Allroad, naked, racer?

Eerste gedachte die bij mij opkomt is een Bandit 600, maar da's ingegeven door persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik zoek een naked of een allroad. Ik ga gewoon wat ritjes proefrijden om te kijken, iig geen tour buffel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een CB1 vind ik echt wel leuke fietsen maar erg klein en ondertussen best wel op leeftijd.
Ntv misschien ook wel iets, zelfde idee alleen 2 pitter en kardan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

*O* *O*

Tweakers zijn echt gaaf! Zoveel hulp gekregen hier, echt dank jullie wel, Teacher, Beerkeeper, Cyntax en iedereen hier!

Met een beetje geluk, kan de motor idd deze week nog verkocht worden! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beavbusi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
Ik zoek een naked of een allroad. Ik ga gewoon wat ritjes proefrijden om te kijken, iig geen tour buffel meer.
F650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Het zonnetje scheen, amper wind. Lekker weer om een stukje motor te gaan rijden!

30 minuten later kon ik mijzelf inclusief motor onder een bushokje parkeren omdat de hagelbui toch best wel zeer deed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
R0y. schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:13:
Het zonnetje scheen, amper wind. Lekker weer om een stukje motor te gaan rijden!

30 minuten later kon ik mijzelf inclusief motor onder een bushokje parkeren omdat de hagelbui toch best wel zeer deed 8)7
Was je je helm vergeten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee dat komt in je nek...en soms ook best hard aan op je armen trouwens.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Beavbusi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
Kawa Z750 / Triumph street triple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wootlock schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Budget: 1500€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ghostrider schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:28:
Nee dat komt in je nek...en soms ook best hard aan op je armen trouwens.
Jas en kol vergeten dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Wootlock schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Die zien er inderdaad goed uit, alleen iets buiten budget. Wil gewoon iets leuks voor erbij. Ik ben 1.86 dus die CB1 zal wel ietsjes te klein zijn inderdaad. Even goed zoeken. Een f650 is wellicht ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Had leren pak aan maar dat deed toch best wel zeer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Beavbusi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Die zien er inderdaad goed uit, alleen iets buiten budget. Wil gewoon iets leuks voor erbij. Ik ben 1.86 dus die CB1 zal wel ietsjes te klein zijn inderdaad. Even goed zoeken. Een f650 is wellicht ook interessant.
Een Suzuki Bandit is misschien nog een optie?
Pagina: 1 ... 29 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.