Het grote motortopic deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 106 Laatste
Acties:
  • 352.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
ToolkiT schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Ik weet inmiddels niet beter (rijd sinds 2000 links), maar ik moet zeggen dat ik de switch vrij makkelijk vond (en ik switch net zo makkelijk terug als ik in europa rij).
Meestal volg je gewoon het verkeer. Waar je op moet letten is op lege achterafweggetjes, daar kan je nog wel eens op de autopilot de verkeerde kant op gaan.. en met rotondes moet je opletten dat je wel met de klok mee rijd.. zeker met mini rotondes is het soms wat opleten.. en bij kruispunten moet je opletten dat je de korte bocht naar links en lange naar rechts pakt zodat je niet op de verkeerde baan uitkomt (zoals mij overkwam in de US nadat ik jaren in Oz woonde... :X )

Al met al valt het wel mee IMHO..
misschien maar gewoon mezelf op laten halen, als beginnend motorrijder klinkt het allemaal maar lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reloader schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:
[...]

misschien maar gewoon mezelf op laten halen, als beginnend motorrijder klinkt het allemaal maar lastig
Dat is het makkelijkst (en leukst) want dan kan je gewoon achter je maat aanrijden.
Als het iets meer in de buurt zou zijn, zou ik aanbieden het zelf te doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Ik heb in Thailand links gereden... Het ging eigenlijk alleen "mis" als er geen ander verkeer was. Je kwam er dan snel genoeg achter zodra er verkeer kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Heb zelf in Zuid Afrika Links gereden, de mini rotondes nam ik afentoe wel rechts :+ Voor de rest ging het allemaal op auto pilot. Af en toe wel een vreemd gevoel als je rechts ingehaald wordt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ToolkiT schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Dat is het makkelijkst (en leukst) want dan kan je gewoon achter je maat aanrijden.
Als het iets meer in de buurt zou zijn, zou ik aanbieden het zelf te doen..
maatje van me rijd geen motor, en de medereiziger is gewoon een nederlander, dus ik verwacht het stukje gewoon zelf te gaan rijden :) ik ga er nog een keer goed over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:58
XBL schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:15:
Ik heb in Thailand links gereden... Het ging eigenlijk alleen "mis" als er geen ander verkeer was. Je kwam er dan snel genoeg achter zodra er verkeer kwam.
Het moeilijkste aan links rijden (zelf ook in thailand links gereden een goede 1500km lang), is de situaties die anders zijn.

Een treuzelende scooter die tegen de middenlijn aanrijd, moet je niet rechts in willen halen, want die wil oversteken.

Als je rechtsaf slaat, moet je een baan oversteken, en dus oppassen. Linksaf hoeft dat juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Reloader schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:57:
[...]

misschien heb jij nog tips voor me dan...
Ik rij sinds 2001 rechts, maar switch net zo makkelijk terug naar links. Zoals ToolkiT aangaf valt 't reuze mee. Vinnet zelfs prettiger op de motor dan in de auto omdat je op de motor een meer natuurlijker weg positie in kan nemen daar waar je in de auto geforceerd bent aan de verkeerde kant te zitten waardoor je niks kan zien.

Wel een tip voor je als je voor t eerst in UK gaat rijden; zorg voor een goede navigatie die duidelijke aanwijzingen geeft over rotondes. Hier juist voorsorteren is een pré en je zal je gelukkig prijzen als je helemaal rechts staat voor de 6e afslag. ;)

Voor de rest, gewoon op het overige verkeer letten en die volgen. Kan haast niet fout gaan. :)
Eerder weg gaan kan natuurlijk altijd geregeld worden. ;)
kHou je op de hoogte, moet sowieso de eerste week van maart mn "Itinerary" rond hebben.

En ja, pleuris end, ik heb het ook niet bedacht om in Cornwall te gaan wonen.
Snelste tijd tot nu toe vanuit kop van NH is 12:21 in een '13 Fiat Panda.
Langzaamste 17:13. Iets met bank holiday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:31
Streskip schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:38:
Vanmiddag laat een witte Aprilia RSV1000R Tuono (2006/2007?) gespot langs CS, volgens mij zag ik dat niet zo heel lang geleden hier iemand er 1 had gekocht :) Probeerde nog bij je te komen maar stoplichten zaten niet mee :F
Nope, het was niet mijn Tuono :) . Die staat momenteel lekker droog onder een afdak te wachten totdat het zout van de weg is en de vrieskou weer weg.

Mijn laatste ritje was vorig week zaterdag even op en neer naar Zeeland om kattenvoer te halen :+ . Je moet iets als je zin hebt om te rijden en een doel zoekt.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 09:13
Ook maar eens een motormover/rangeerhulp aangeschaft voor de K1100. Scheelt weer wat ruimte in de berging en nou hoef ik niet 47x te steken :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B7UCdmR.jpg

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Al mensen terug van de motorbeurs vandaag? Ik ga morgen voor het eerst, ben benieuwd naar de ervaringen. Ben verder niet op zoek naar iets speciaals, gewoon wat rond kijken :)

Tijdje terug helaas gezakt voor m'n rijbewijs, had het elektrisch rijden wel willen proberen. Maar helaas :9

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 16:28

charrel

Cortisol4life..

Vandaag even geweest, tja het is de motorbeurs. Weet gelijk waarom ik niet meer ging ;)
Veel van hetzelfde, veel spullen van onbekende merken en weinig echte koopjes.
Maar dat werkt volgens mij tegenwoordig gewoon zo met internet.
Wel weer even grappig om rond te lopen en alle nieuwe modellen te zien.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:30:
Wel weer even grappig om rond te lopen en alle nieuwe modellen te zien.
Wel heel veel nieuwe modellen. Sommige iets te mager en in iets te strakke pakjes, maar er zaten wel een paar leukerds tussen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• kazzzdafke
  • Laatst online: 00:37
Alexji schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:17:
Ook maar eens een motormover/rangeerhulp aangeschaft voor de K1100.
Welke is dit juist?

Never ever financial advice...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ook die ja, veel beugels en ander te jong spul.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

charrel schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:45:
Ook die ja, veel beugels en ander te jong spul.
Charrel? Ben jij dat?

@1:55

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Lol, nee. Dat met motor tussen je benen geboren klopt wel maar de rest niet.. oOo

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 16:41
Ik ben op zoek naar een toerbuffel om mijn woonwerkverkeer op te gaan doen. Elke dag over de snelweg jagen met m'n Fazertje begint me de keel uit te hangen, je hebt 0 wind en regenbescherming, om over het kettingonderhoud nog maar te zwijgen.

Dus nu kijk ik een beetje naar een K1200GT, R1150RT of een FJR1300. Het voordeel van de K vind ik dat er standaard veel op zit: handvatverwarming, zadelverwarming en cruise control. Ken verder niemand met zo'n apparaat, dus ik ben benieuwd of er hier iemand is met ervaringen :) Het budget is 4 a 5k, met een duidelijk voorkeur voor 4000 ;) ;)

• Alexji
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?bestelnummer=70003035 (wat een brakke site is dat zeg)

Prima ding, alleen wieltjes zijn niet echt "all terrain". Nou heb ik een vlakke berging dus gaat dat verder prima maar volgens mij wil je er niet mee over grindtegels ofzo.

• kazzzdafke
  • Laatst online: 00:37
Ik vind deze precies leuker:

YouTube: How to do... - Rothewald Rangierhilfe | Rothewald Bike Mover

EDIT: nu zie ik het al, jij hebt em op de middenbok :)

[ Voor 15% gewijzigd door kazzzdafke op 18-02-2016 21:02 ]

Never ever financial advice...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
BlackLabel01 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:39:
Ik ben op zoek naar een toerbuffel om mijn woonwerkverkeer op te gaan doen. Elke dag over de snelweg jagen met m'n Fazertje begint me de keel uit te hangen, je hebt 0 wind en regenbescherming, om over het kettingonderhoud nog maar te zwijgen.

Dus nu kijk ik een beetje naar een K1200GT, R1150RT of een FJR1300. Het voordeel van de K vind ik dat er standaard veel op zit: handvatverwarming, zadelverwarming en cruise control. Ken verder niemand met zo'n apparaat, dus ik ben benieuwd of er hier iemand is met ervaringen :) Het budget is 4 a 5k, met een duidelijk voorkeur voor 4000 ;) ;)
http://www.motor-forum.nl...50-RT-2001-ABS-alarm.html
Motor van mijn stiefvader wat? Net en compleet ding. En je houdt nog iets over.

• BlackLabel01
418O2 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:37:
[...]
http://www.motor-forum.nl...50-RT-2001-ABS-alarm.html
Motor van mijn stiefvader wat? Net en compleet ding. En je houdt nog iets over.
Mooi ding! Die houd ik zeker in mijn achterhoofd. Ga nu eerst bij een K1200GT kijken dit weekend. Die cruise control trekt me toch wel heel erg aan :)

• 418O2
BlackLabel01 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:07:
[...]

Mooi ding! Die houd ik zeker in mijn achterhoofd. Ga nu eerst bij een K1200GT kijken dit weekend. Die cruise control trekt me toch wel heel erg aan :)
Oké :) laat maar horen als je een keer wil kijken, dan breng ik je in contact met hem. Prijs zit nog iets speling in.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 01:48

Ardana

Mens

Ik zie dat er hier ook gepraat wordt over het zoeken naar motoren, maar mag ik subtiel opmerken dat onze motor weg moet? Het is echt een oud bakbeest, en het is een beetje TEAB (zie sig).

Is er eigenlijk nog een beetje belangstelling voor oude motoren die geen old-timers zijn? Bijv. een BMW K100 RT uit 1988? Toen wij 'm kochten zou hij met een jaar of 2 in de old-timer-regeling terecht komen, maar die hebben ze verruimd :(

Afvoeren naar de sloop vind ik ook zo zonde...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ardana schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:54:
Ik zie dat er hier ook gepraat wordt over het zoeken naar motoren, maar mag ik subtiel opmerken dat onze motor weg moet? Het is echt een oud bakbeest, en het is een beetje TEAB (zie sig).

Is er eigenlijk nog een beetje belangstelling voor oude motoren die geen old-timers zijn? Bijv. een BMW K100 RT uit 1988? Toen wij 'm kochten zou hij met een jaar of 2 in de old-timer-regeling terecht komen, maar die hebben ze verruimd :(

Die 750 moet je er zeker wel voor krijgen. Zou hem zo van je kopen als ik niet net een k75rt had gekocht.

Loopt hij wel goed? Handig om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Zoals gezegd, motorisch is hij in orde. Toen we 'm kochten zat er een hickup in (sloeg af en toe spontaan af), we hebben echt veel geld uitgegeven om die eruit te krijgen. Weet niet meer precies wat het was, m'n man heeft 'm voor woon-werk verkeer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ardana schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:06:
Zoals gezegd, motorisch is hij in orde. Toen we 'm kochten zat er een hickup in (sloeg af en toe spontaan af), we hebben echt veel geld uitgegeven om die eruit te krijgen. Weet niet meer precies wat het was, m'n man heeft 'm voor woon-werk verkeer gebruikt.
Ook na een jaar nog dus?

Ik zou hem ook even op het forum van www.bmwk.nl zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BlackLabel01 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:39:

Als je nog wat wil besparen kan je een ex-overheid FJR overwegen; die staan regelmatig op Domeinen. Er zitten dan wel wat beugels aan, aangepaste koffers + zadel en misschien wat plekken waar zwaailichten hebben gezeten. Ze worden gegund vanaf ongeveer € 1500 - 2000 als ik de veiling van vorige maand bekijk. Daar komen dan nog wel veilingkosten, BTW en kentekenkosten bij, maar ik denk dat je zoiets voor ongeveer € 2500 - 3000 thuis kan hebben staan.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
gwystyl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:37:
[...]

Als je nog wat wil besparen kan je een ex-overheid FJR overwegen; die staan regelmatig op Domeinen. Er zitten dan wel wat beugels aan, aangepaste koffers + zadel en misschien wat plekken waar zwaailichten hebben gezeten. Ze worden gegund vanaf ongeveer € 1500 - 2000 als ik de veiling van vorige maand bekijk. Daar komen dan nog wel veilingkosten, BTW en kentekenkosten bij, maar ik denk dat je zoiets voor ongeveer € 2500 - 3000 thuis kan hebben staan.
Thanks voor de tip. Heb bij Motorplaza in Heerenveen ook even naar de reeks ex-copper R1200RT's staan kijken die ze daar hebben. Maar ik wil heel af en toe ook een passagier meenemen en ze hebben allemaal een 'koffer' op de plek van de buddyseat. Daarnaast zijn de meeste wel heel gaar qua boorgaten enz :) Dan geef ik liever iets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aan een mooie R850RT uit 1997 bijvoorbeeld... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

418O2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:10:
[...]

Ook na een jaar nog dus?

Ik zou hem ook even op het forum van www.bmwk.nl zetten :)
als je mij wat fotos mailt zet ik hem wel even op bmwk.
Prijs is absoluut fair, als de motor loopt.
De koffer is minder waard.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:54:

Da's wel best een mooi ding hoor :) Die 750 moet je makkelijk redden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Teacher: ik heb je een mail gestuurd :)

En voor zover ik weet startte de motor de laatste keer zonder problemen, dus motorisch doet hij het prima :)

Ik hoop echt dat we 'm voor € 750 kunnen slijten, vooralsnog lijken we hem aan de straatstenen niet kwijt te raken... Maar goed, de lente en het mooie weer komt er weer aan, en dus ook het motor-rij seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Ardana schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:16:
Teacher: ik heb je een mail gestuurd :)
Maar goed, de lente en het mooie weer komt er weer aan, en dus ook het motor-rij seizoen.
De K100 is juist een motor die niet doet aan een "motor-rij seizoen" ;) Raak je echt wel kwijt voor dat geld, bmwk forum is een goede tip inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18

_Apache_

For life.

Motoren voor een motor-rij-seizoen. Zeker van die dingen die constant aan de lader moeten? :+

* _Apache_ rent rijdt weg.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
Mijn motor op het moment :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-eWGKjm5Xhbc/Vrj0LRkq7lI/AAAAAAAACIM/dGJi3UojmiU/s800-Ic42/IMG_0589.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:50

Rick-Jan

always connected

Vandaag de eerste kilometers gemaakt op de diversion na het behalen van a2. Wel wennen vergeleken met de lesmotor maar de rit was erg leuk :)

edit: vraagje, als ik af en toe wat wil meenemen is dan een tanktas of een motor geschikte rugtas het beste?

[ Voor 28% gewijzigd door Rick-Jan op 19-02-2016 16:26 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Rick-Jan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:16:
edit: vraagje, als ik af en toe wat wil meenemen is dan een tanktas of een motor geschikte rugtas het beste?
Ben tevreden over m'n Kriega US20, erg praktisch wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Volgens mij ben je een paar onderdeeltjes verloren ergens :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[..]

Ik heb een Kriega R25 Backpack, bevalt prima! Een paar schoenen meenemen en een regenjas plus gewone burgerjas, past er prima in :)

Ze hebben er een aantal:

Kriega R15 Backpack
Kriega R20 Backpack
Kriega R25 Backpack
Kriega R30 Backpack
Kriega R35 Backpack

Het getal staat voor de literinhoud. De sluiting voor je borst langs maakt het dragen van zwaardere ladingen meer comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Nog even doorsparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Vandaag de eerste kilometers gemaakt op de diversion na het behalen van a2. Wel wennen vergeleken met de lesmotor maar de rit was erg leuk :)

Allemaal Kriega fanboys hier :p, maar ik heb ook hele goede ervaringen met de R20 van Kriega. Heb 2 jaar lang met een 'normale' Dakine rugtas gereden maar de Kriega is een stuk fijner wat betreft zwaardere lasten dragen en er past meer in en is zeer kwalitatief geproduceerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
En terug van de motorbeurs. Was lekker druk en leuk. Veel allerhande spul om je ogen uit te kijken. Na enkele uren was ik het zat, maar nu ik weer thuis ben, heb ik zoiets van: had eigenlijk wel bij de stands dingen uitvoeriger willen/moeten bekijken en wat meer gesprekken moeten houden.

Volgend jaar maar weer :+

* Rody heeft wel een petje van BMW gekocht bij een petjes kraampje ergens in een uithoek van de beurs. B)

Als BMW rijder naar de BMW stand, weinig show. Vooral veel mensen die op een motor willen zitten. Suzuki en Kawasaki hadden tenminste nog babes met een paraplu'tje. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:18

Vrijdag

De Zwarte

Da's nog eens naked :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

ik gebruik een Ortlieb Packman Pro. Waterdicht, niet teveel friemels eraan en degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes heeft geen tank waar een tanktas op past.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rVFJHFg4TUQ/U0rJpDQ8OjI/AAAAAAAAByo/4uuieYS_9js/s576-Ic42/069.JPG
Dus gebruik ik een rugzak maar dan niet op mijn rug ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
Ben de motor aan het opnieuw opbouwen.
Wacht nog op een hoop spul van de coater. Heb nu het frame en de achterbrug terug.
Ondertussen alle boutjes en al het kleine spul netjes maken.
Vering weg gebracht naar HK suspension voor een onderhoudsbeurtje.
En hopelijk binnenkort beginnen met de opbouw :)

oud vs nieuw
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IrzH-2tmketWrqZmGZSDXgf_hp-uFbsI16mF6Ylpw8gXJphJHXbad1FJbD5YYfqO6Fml-PAlIJxAqBEzKyUYPSnbBFlgW23FtIjPc_WVtMtsNKaFzhI1MJkiQw4uIgvHhDLhiOnux1zTesRQW-6bEmZPthSz5X7wTLdoR-bJKYOoCeah9DNFdPdKgoXBpHfZcqbvi5yj9gDUCzl1XilYNer_LoTLVI7_TIoXLQ_Rf9kNNqtaZBcNT5AqPSOjRF26UX5BGcO3LVKCJatiork_BJleZkTKLOsS4GhwiPE_ZweK0Yuh_s7mZ_eWb9lbGtjkqVHj8i5yMUuKbq8dUNvFlw7B-V_Mb5H3vhVW22DbWqGcvraqYUQ2zvZAU7cz9A0_4vKK7BhjV0grK_sBZHd0o8g-2Hg0BQAk0n0dfA-beowedkuvUi8U6YuGsp2jtqejHTaULtg0r2T0kB0wOz8VjT4g_2XcHlYoqamQw6XVJp75nCtZx7aobGH9sjiUvV7V7vvuUzew_5_TvSxzPBnWS9KDUarYZT1x7Z5nYeR-Y1c8-w54MvKmekXuMh0Zm56Nlsq-=w1234-h925-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rody schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:12:
Als BMW rijder naar de BMW stand, weinig show. Vooral veel mensen die op een motor willen zitten. Suzuki en Kawasaki hadden tenminste nog bases met een paraplu'tje. O+
Ach...veel volk krijg je er wel mee op de stand, maar je verkoopt er geen een motor meer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
Gisteren ben ik ook op de beurs geweest. Ik vond het wat tegenvallen, weinig echt nieuwe dingen te zien. Wel heb ik een nieuw pak gekocht, gelukkig heeft IXS lengtematen :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28720p1.jpg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online

Over het algemeen wordt een rugzak afgeraden, omdat deze in het geval dat je onderuit gaat vaker voor meer/zwaardere verwondingen zorgt dan wanneer je zonder rugzak ten val komt. Natuurlijk niemand wil onderuitgaan, maar helaas wordt je al motorrijder nog wel eens "geholpen" door een ander.

Een tanktas of een koffer(set) is de verstandigere keuze, hoewel het vaak wel duurder is. Persoonlijk vind ik het zelf ook vervelend als ik met een rugzak op zou moeten rijden, omdat het vaak toch extra begint te zweten. Misschien dan niet de juiste rugzak gehad, ik blijf blij met de koffers op mijn transalp, ik gooi daar mijn spullen (al dan niet in een rugzak) wel in, of pak de tanktas.

Waarschijnlijk kun je best wat goede deals op marktplaats vinden voor een tanktas of een koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18

_Apache_

For life.

teigetjuh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Over het algemeen wordt een rugzak afgeraden, omdat deze in het geval dat je onderuit gaat vaker voor meer/zwaardere verwondingen zorgt dan wanneer je zonder rugzak ten val komt. Natuurlijk niemand wil onderuitgaan, maar helaas wordt je al motorrijder nog wel eens "geholpen" door een ander.

Een tanktas of een koffer(set) is de verstandigere keuze, hoewel het vaak wel duurder is. Persoonlijk vind ik het zelf ook vervelend als ik met een rugzak op zou moeten rijden, omdat het vaak toch extra begint te zweten. Misschien dan niet de juiste rugzak gehad, ik blijf blij met de koffers op mijn transalp, ik gooi daar mijn spullen (al dan niet in een rugzak) wel in, of pak de tanktas.

Waarschijnlijk kun je best wat goede deals op marktplaats vinden voor een tanktas of een koffer.
Voordeel van een tasktas en topkoffer tov een rugzak is het gewicht wat je op je rug draagt. Wellicht voor forensen niet zo van toepassing. Maar als je uren achter elkaar gaat rijden, of lekker sportief doorrijden ga je het gewicht van de rugtas wel merken van al het optrekken/remmen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ephymerous schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:28:
Gisteren ben ik ook op de beurs geweest. Ik vond het wat tegenvallen, weinig echt nieuwe dingen te zien.
Je gaat op geen enkele beurs iets nieuws zien. Alles is al lang en breed bekend via internet. Net als met die zorgvuldig 'gelekte' foto's en specs van nieuwe telefoons, spionagefoto's van nieuwe motoren en auto's. Er is geen nieuws meer om naar te gaan kijken. Hooguit zien hoe ie er in het echt uitziet, maar het nieuwtje is er vanaf. En met de aanbiedingen weten we allemaal hoe het gesteld is. Als je precies weet wat je wilt en de prijzen kent, kun je er misschien een leuke deal maken, maar het is gewoon één grote koopzondag. Leuk voor een dagje brommers kieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Afbeeldingslocatie: http://freakrunner.nl/Motorbeurs2016/img359.jpg

Arrivé at le motorbeurs
Vrijdag rond 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
mphilipp schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Je gaat op geen enkele beurs iets nieuws zien. Alles is al lang en breed bekend via internet. Net als met die zorgvuldig 'gelekte' foto's en specs van nieuwe telefoons, spionagefoto's van nieuwe motoren en auto's. Er is geen nieuws meer om naar te gaan kijken. Hooguit zien hoe ie er in het echt uitziet, maar het nieuwtje is er vanaf. En met de aanbiedingen weten we allemaal hoe het gesteld is. Als je precies weet wat je wilt en de prijzen kent, kun je er misschien een leuke deal maken, maar het is gewoon één grote koopzondag. Leuk voor een dagje brommers kieken...
I know, maar ik bedoel in levende lijve zien. Paar aardige nieuwe modellen gezien (zowel vrouwen als motoren ;) ) En inderdaad, een grote koophal.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 07:17
Heeft er iemand een suggestie voor een lichte motor, denk aan 150-170kg 300cc met Goede windbescherming ?

Vriendin heeft op een z300 proef gezeten. Zat prima maar geen windscherm helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:09:
Heeft er iemand een suggestie voor een lichte motor, denk aan 150-170kg 300cc met Goede windbescherming ?

Een windscherm zorgt heel vaak voor extra turbulentie waardoor je vaak zelfs beter een naked kan hebben. Zonder windscherm heb je schone lucht wat fijner is dan een matig windscherm. Tenzij je voor een 1300cc toerbuffel gaat waar een heel flink stuk aan de voorkant voor windbescherming is. Hier is dan ook goed over gedacht en getest. Dit zal je alleen bij een 300cc niet snel gaan vinden. Voor zover ik weet zijn er geen 300cc's waarbij de complete voorkant ontworpen is voor extra windbescherming.

Ik zou dan kiezen voor geen of vrijwel geen windbescherming. Gaan prutsen met een extra scherm wat er niet voor bedoelt is geeft meestal een slechter resultaat dan origineel.

Bij mijn SV had ik een verhoogd ruitje gekocht voor extra windbescherming. Dit zorgde er helaas alleen voor dat ik precies met mijn helm in de turbulentie kwam te zitten en het een achteruitgang was. Vandaar dat ik bij mijn huidige motor een donker ruitje gekocht heb maar zonder verhoging. In de schone lucht zitten zonder turbulentie is het fijnste.

Wind is ook iets wat even wennen is. Een hoop mensen denken van de motor af te vliegen als ze voor het eerst op de snelweg rijden met lessen. Een paar 1000km later zit je met 1 hand aan het stuur bij 140km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een 300cc gaat met windscherm al helemaal niet meer vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er zijn 600CC machines met een kuipruitje welke écht wel vooruit gaan, de 300CC varianten zijn vaak alleen maar op de markt gezet om te kunnen voorzien in de behoefte van mensen met een A2 rijbewijs (dát wat vroeger, tot een jaar geleden, een 25KW rijbewijs genoemd werd)

Hoezo is dat gewicht van die motorfiets zo belangrijk? qua MRB scheelt het "niets" :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gisteren ben ik ook op de beurs geweest. Ik vond het wat tegenvallen, weinig echt nieuwe dingen te zien. Wel heb ik een nieuw pak gekocht, gelukkig heeft IXS lengtematen :)

[afbeelding]
Wat was je kwijt voor dit pak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Geen knalprijs, heb € 599 betaald. Ben blij een leder pak in mijn maat te vinden :)

Vandaag overigens bij ten Kate ook nog de HJC RPHA-10 plus gekocht voor € 200 en daarmee de outfit compleet gemaakt :9

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 20-02-2016 17:52 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:24
418O2 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:33:
Een 300cc gaat met windscherm al helemaal niet meer vooruit :P
Rustig he. Ik neem het nog steeds op voor mijn Ninja 250, met windschermpje. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 20-02-2016 18:03 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nero22 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:03:
[...]

Rustig he. Ik neem het nog steeds op voor mijn Ninja 250, met windschermpje. :P
En met de ervaring van nu, zou je die nog snel noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een ZZR-250 zit alsnog zo op de 160 km/h, dus ik zou ook zeggen: ja, snel genoeg :P

Sure, die CBF600-SA die ik nu berijd zit binnen no-time van 110 km/h op de 180, maar dan "schrik" ik altijd weer en doe ik 't weer wat rustiger aan, zo tussen de 150 en 160 km/h :) Ergens vrij nutteloos, "al die" power :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:24
Osiris schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:25:
Een ZZR-250 zit alsnog zo op de 160 km/h, dus ik zou ook zeggen: ja, snel genoeg :P

Sure, die CBF600-SA die ik nu berijd zit binnen no-time van 110 km/h op de 180, maar dan "schrik" ik altijd weer en doe ik 't weer wat rustiger aan, zo tussen de 150 en 160 km/h :) Ergens vrij nutteloos, "al die" power :)
Nou ja, precies dat dus. Van Ninja 250R naar CB600F, hahaha :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:44

Fuelke

Forza Ferrari

Honda CBR300R ?

Ik heb zelf de 250R voorganger. Heb ook al weekje gereden met de Z300 en inderdaad dat gebrek aan windbescherming stuurde me, zeker omdat ik anders gewoon ben.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 16-10 14:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Typisch, op de motorbeurs een broek gepast, Rev It GTR. Vroeg de betreffende standhouder inclusief korting 300 voor. Toen ik aangaf dat die broek op internet 279 kost gaf hij aan daar niet in mee te gaan....

Wat nou beursprijzen....uiteindelijk bij Rev It outlet ofzo de broek op de beurs gekocht voor 270,- inclusief kneesliders....alsnog niet supergoedkoop of beurswaardig goedkoop imho.

Al met al veel van hetzelfde, duur eten matig parkeren...opbouw was volgens mij zo goed als gelijk. Gelukkig was de donderdag lekker rustig maar veel grijze mussen.

Maar waarom sommige stands nou 3 lagen hoog kleding moeten uitstallen? Word er niet echt overzichtelijker door. Net als de oude voorraden uit ~1980, die kunnen ze ook beter wegdonderen ;w

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 20-02-2016 23:14 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Das retro. Voor de nieuwe hipster of de nostalgische BMWrijder :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Da's te verwachten op een beurs waar het nog altijd erg druk is. Zodra de bezoekersaantallen terug gaan lopen, gaan de prijzen pas omlaag.
Al met al veel van hetzelfde, duur eten matig parkeren...opbouw was volgens mij zo goed als gelijk.
Een typische beurs dus... :+
Gelukkig was de donderdag lekker rustig maar veel grijze mussen.
Zeg jongmens...je hebt toch niets tegen grijs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10 08:55

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:38:
[...]

Hoezo is dat gewicht van die motorfiets zo belangrijk? qua MRB scheelt het "niets" :P
Wendbaarheid, makkelijker te hanteren, etc :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ghostrider, das precies de reden dat ik niet meer ga. Vooral overjarige meuk voor normale prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wendbaarheid zegt niet direct iets over het gewicht. Ik ken bmws die makkelijker langzame bochten pakken dan een 125cc motorfiets. En 30kg ga je in hanteerbaarheid nou ook niet echt merken of je moet hem willen optillen? Mijn kawa 750 doet beiden prima maar zit toch echt rond de 200kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:25
Gisteren naar de beurs geweest. Vond het leuk om eens mee te maken!

Heb mij zelf kunnen gedragen, heb een nieuw ART slot gekocht. Wou ook nog graag nieuwe handschoenen maar vond het bij alle "kleding winkels" veel te druk om op het gemakje te kijken. Ik rij wel eens naar de motor kleding outlet in Breda of Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kennis van mij was ook wezen kijken voor handschoenen en hij vond het aanbod wat tegenvallen, hij is ook niet geslaagd. :) Ik ben er dit jaar niet bij geweest iig, wel jammer maar hoorde idd al meer dat het tegenviel. :)

[afbeelding]
Dat is een heel mooi pak idd, stukken mooier model dan het Fireball pak wat ik hiervoor had. :) Welk type is dit als ik vragen mag?
Lengtematen is ook super, bij Rev'it moet je dan de jas en de broek los kopen en ben je in verhouding nog vrij duur uit. Kwaliteit is ook dikke prima, alleen mijn pak was gekrompen... Kuch en ahum :+
Precies hetzelfde met mijn F'je, met een verhoogde ruit op een gelijke motor zat ik vol in de turbulentie. :X Met een standaard zadel zat ik met de onderkant van de helm precies in de wind en met een verhoogd 1250 zadel ging het langs mijn nek af, ook niet ideaal maar beter als vol aan het bulderen op je helm. :X

[ Voor 77% gewijzigd door Joopieboy op 21-02-2016 12:26 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

*Knip, dubbel!

[ Voor 97% gewijzigd door Joopieboy op 21-02-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor de BMW/politiemotorkenners onder ons: Ik zag laatst zo'n politie BMW (een GS versie, geen idee welke) rijden en wat me opviel was dat hij maar één schijfrem voor had. Is het niet veiliger/praktischer als zo'n motor twee schijfremmen heeft? Aangezien die motoren (zeg ik, ongehinderd door kennis van zaken :P ) veel méér op hun donder krijgen dan de doorsnee motor.

Het was trouwens midden in de stad, Den Haag. Zit er nog verschil in "stadspolitie" en buitenwegen qua motor? Vroegâh hadden we Rijkspolitie natuurlijk en ik dacht dat snelwegpolitie op andere motoren reed maar ik kan het mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja hier in de omgeving van Budel om maar iets te noemen rijden ze veel met die zware off roaders, in Ehv zelf hebben ze meer de tour motoren, wisselt dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Vrijdag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:08:
Voor de BMW/politiemotorkenners onder ons: Ik zag laatst zo'n politie BMW (een GS versie, geen idee welke) rijden en wat me opviel was dat hij maar één schijfrem voor had. Is het niet veiliger/praktischer als zo'n motor twee schijfremmen heeft? Aangezien die motoren (zeg ik, ongehinderd door kennis van zaken :P ) veel méér op hun donder krijgen dan de doorsnee motor.

Het was trouwens midden in de stad, Den Haag. Zit er nog verschil in "stadspolitie" en buitenwegen qua motor? Vroegâh hadden we Rijkspolitie natuurlijk en ik dacht dat snelwegpolitie op andere motoren reed maar ik kan het mishebben.
Dat is de F650GS, het is een budget fiets. Die 2e schijf zit wel op de F800GS. Allebei hebben ze het eigenlijk niet nodig, kost eigenlijk alleen maar meer aan onderhoud. Als de F800GS voor echt offroaden wordt opgebouwd verliest hij bij de meeste mensen ook de 2e schijf.

Iemand hier ervaring met Moto Guzzi? Na het rijden van alle adventure twins met cardan lijkt mij de Stelvio Ntx toch de leukste van de groep. Blok is echt geweldig, hupje naar links bij gasgeven is leuk en onderhoud is ook simpel en goed zelf te doen. Standaard komt hij echt behoorlijk compleet en heet maar een paar kleine andachtspuntjes die je moet fixen.

[ Voor 15% gewijzigd door GBTW op 21-02-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 16:23

empy

Rijdt rondjes

Vrijdag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:08:

Die fietsen zijn zo licht dat er geen 2e schijf nodig is hoor! Mijn F650CS weegt ook maar 185kg. Gigantisch wendbaar en met mijn fiets dolle pret in de stad. Door het herkenbare geluid, nolan systeemhelm en fluo gele jas gaan mensen altijd netjes aan de kant voor mij en rijden scooterrijders altijd netjes de toegestane snelheid :+ (ik woon ook in Den Haag, motoragenten groeten mij ook altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Over politiemotoren gesproken: het is eigenlijk raar dat BMW nog steeds vasthoudt aan de R1200RT als politiemotor. Dat is de enige die zij standaard uitleveren als poltiemotor af fabriek, dus met de hele kabelboom, zenders, zwaailichten en extra accu, knoppenwinkel e.d. Er is ooit geëxperimenteerd met een GS, maar daar is niet uit gekomen. Volgens Bert Duursma zijn er een aantal R1200GS in dienst, maar die zijn niet als politiemotor door BMW geleverd maar later omgebouwd door een gespecialiseerd bedrijf.

Eigenlijk is dat raar, want de GS (zowel de F als de R serie) zijn veel beter geschikt voor poltiewerk. De motor is veel flexibeler en robuuster dan dat bankstel. Wie weet komt BMW nog tot inkeer, want ze zijn al jaren terrein aan het verliezen aan Yamaha in dit segment. Ooit was BMW de enige verstandige keuze omdat ie al kant en klaar uit de fabriek kwam als overheidsmotor. De andere motoren moesten achteraf omgebouwd worden en dat maakt het erg duur. Maar sinds Yamaha het licht heeft gezien en ook een overheidsmotor uitlevert, zijn zij weer lekker goedkoper.

De marketingmachine van BMW is niet altijd slim genoeg blijkbaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ha bedankt voor de info allen! Weet ik dat ook weer :)

@mphilipp: Die R1200RT is inderdaad best wel groot. Lijkt me op zich prima voor op snelwegen maar in de stad is een GS versie misschien wel beter. Wenbaarder, lichter(?) en ook goed uit te bouwen met koffers enzo.. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die 1200GS ook best groot vind, maar ik ben dan ook maar een klein ventje met net aan 1m70 :P Daarom heb ik ook een GPZ500, kan ik tenminste met beide voetjes bij de grond zonder om te vallen ;)

Ik kwam deze trouwens net tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.marechausseesporen.nl/adv-vantoen/pagina8.jpg

Blijkbaar is motorghymkana van alle tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:13:
@mphilipp: Die R1200RT is inderdaad best wel groot. Lijkt me op zich prima voor op snelwegen maar in de stad is een GS versie misschien wel beter. Wenbaarder, lichter(?) en ook goed uit te bouwen met koffers enzo.. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die 1200GS ook best groot vind, maar ik ben dan ook maar een klein ventje met net aan 1m70 :P Daarom heb ik ook een GPZ500, kan ik tenminste met beide voetjes bij de grond zonder om te vallen ;)
De GS, en zeker de GSA is inderdaad best een grote/hoge motor. Ik kan ook nog maar net met mijn pootjes plat op de grond staan, en ik ben 1.83.
Maar de GS is juist door zijn hoogte beter geschikt. Je kunt er makkelijker mee over hindernissen zoals drempels en stoepranden. Ik heb een oude R850RT politiemotor en die heeft zelfs een bashplate zodat ie niet meteen de blok op de stoeprand stukramt. Voordat je dat met een GS voor elkaar krijgt moet je echt wel wat bijzonders doen.

Maar misschien is die hoogte ook het struikelblok. Niet alle motoragenten zijn lange mensen en om nou meteen verlagingssetjes en lage zadels te gaan monteren is ook weer een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 16-10 14:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MikeyMan schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:59:
@ghostrider, das precies de reden dat ik niet meer ga. Vooral overjarige meuk voor normale prijzen.
Veel motorzaken hadden dusdanig veel kleding per rek dat het niet meer overzichtelijk was. Tsja neem dan enkel aanbiedingen mee of laat de oude meuk thuis.

Ook een winkel probeerde nog de broek die ik had aangeschaft te verkopen voor 350...tsja dan ben je gewoon duur en houdt je veel over ja

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
mphilipp schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:28:
[...]

De GS, en zeker de GSA is inderdaad best een grote/hoge motor. Ik kan ook nog maar net met mijn pootjes plat op de grond staan, en ik ben 1.83.
Maar de GS is juist door zijn hoogte beter geschikt. Je kunt er makkelijker mee over hindernissen zoals drempels en stoepranden. Ik heb een oude R850RT politiemotor en die heeft zelfs een bashplate zodat ie niet meteen de blok op de stoeprand stukramt. Voordat je dat met een GS voor elkaar krijgt moet je echt wel wat bijzonders doen.

Maar misschien is die hoogte ook het struikelblok. Niet alle motoragenten zijn lange mensen en om nou meteen verlagingssetjes en lage zadels te gaan monteren is ook weer een beetje overdreven.
Zou ook niet meespelen dat een RT veel prettiger is op snelwegen? Ik weet niet hoe breed inzetbaar dezelfde politiemotor moet zijn, maar als je veel begeleidende ritten hebt of simpelweg voornamelijk snelweg KMs maakt dan zou ik liever op een RT zitten dan op een GS. Ik vergelijk dan even mijn eigen ervaring op een K100RT (met elektrische ruit) met een R1200GS die ik op vakantie heb geleend. Even de ±25 jaar aan ouderdom negerend vond ik mn K100RT ontspannender rijden op de snelweg omdat je veel minder wind vangt en dus bij regen ook beter beschut bent.

Overigens kon ik makkelijker bij de grond op de 1200GS (was een huurmotor, misschien verlaagd?) dan op mijn K100RT :P Maar volgens mij heeft dat te maken met mijn Corbin zadel op de K100 die ervoor zorgt dat je je benen veel wijder moet strekken.

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 21-02-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Was daarnet ook even bij de beurs geweest, niet veel bijzonders maar wel weer leuk om op alle nieuwe modellen te zitten en te bekijken. Wat de shops betreft begrijp ik echt niet dat men nog waagt daar iets te kopen in die puinhoop. Ik had nog even gekeken voor Rukka spul maar alles wat ze hadden liggen komt allemaal uit de oude instap collectie in rare maten voor nog steeds een stevige prijs.

Op de terug weg was het wel even doorbijten richting Zuid-Holland door code oranje 8)7, ik waaide bijna van mn fiets af joh het was echt levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
vandaag toch wel lekker gereden al was het maar een kleine 100 kilometer maar toch erg lekker. klein beetje last van de wind gehad dat wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag mijn nieuwe bike maar eens uitgelaten
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1z16we1.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:30:
[...]
Zou ook niet meespelen dat een RT veel prettiger is op snelwegen? Ik weet niet hoe breed inzetbaar dezelfde politiemotor moet zijn, maar als je veel begeleidende ritten hebt of simpelweg voornamelijk snelweg KMs maakt dan zou ik liever op een RT zitten dan op een GS. Ik vergelijk dan even mijn eigen ervaring op een K100RT (met elektrische ruit) met een R1200GS die ik op vakantie heb geleend. Even de ±25 jaar aan ouderdom negerend vond ik mn K100RT ontspannender rijden op de snelweg omdat je veel minder wind vangt en dus bij regen ook beter beschut bent.
Mijn ervaring vanaf de R850RT en de R1200GSA is een beetje anders. Ik vind dat je op de GSA bijna net zoveel windbescherming hebt als op de RT. Nou is het een vergelijk tussen een RT ui '97 en een 2012 GSA, maar ik kan er net zulke lange ritten op maken als met de RT. Misschien is de Adventure iets beter dan de gewone GS wat windbescherming betreft, maar het is naar mijn idee maar een klein verschilletje met de RT. Ook is er een poosje terug in een test (weet niet meer welk blad) geconcludeerd dat de GS de betere toermotor is tussen de RT en GS.
Overigens kon ik makkelijker bij de grond op de 1200GS (was een huurmotor, misschien verlaagd?) dan op mijn K100RT :P Maar volgens mij heeft dat te maken met mijn Corbin zadel op de K100 die ervoor zorgt dat je je benen veel wijder moet strekken.
De GSA is hoger. En je kunt beide modellen krijgen met een lager zadel, wat je ook nog eens in 3 standen kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:28:
[...]

Een vriend van me heeft ook een GSA en dat ding is echt reusachtig :o Wat je zegt klopt wel, want ze staan ook hoog op de poten waardoor een stoepje hier en daar geen probleem zal zijn. Maar inderdaad, ook bij de politie zijn ze in alle soorten en maten en dan zou je individueel aan de gang moeten met allerlei kitjes. Kan wel maar gezien de bezuinigingen zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BMW discussie hierboven: voor de snelweg hebben ze bij de politie nog de 1600 rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

empy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:37:
motoragenten groeten mij ook altijd
Ik rij een witte CBF600NA met blauwe L, zwartblauw Dainese pak met HJC helm, geel hesje en motoragenten groeten mij ook ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
tdw schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Ik rij een witte CBF600NA met blauwe L, zwartblauw Dainese pak met HJC helm, geel hesje en motoragenten groeten mij ook ;)
dat verschilt echt per agent, hier rijden een paar van die rakkers rond die echt niet zwaaien hoor. die voelen zich denk ik te goed :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben ze nog niet zoveel tegengekomen, maar meeste zijn best toffe rijders. :Y Keer op de A2 eens langs mij gehad, die wuifde dat ik rustiger moest doen en ging er toen met een beste vaart vandoor, goeie kerel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Motormuizen mógen niet teruggroeten heb ik ooit 'es gehoord.. Die paar keer toen ik nog maar net m'n rijbewijs had en ze groette, groetten ze ook helemaal niet terug.. Dus nu groet ik ze gewoon maar niet meer :+

Denk overigens dat ik morgen maar weer met de trein ga.. Volgens de pluim van Buienradar, waait 't morgenochtend wellicht ook nog wel aardig:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NhAUlSXk6QieSA5eQIf4yJU2/full.png

Ik vertrek ongeveer rond 07:00, maar die enorm stijle lijn naar beneden vind ik niet geheel betrouwbaar.. Als je 't zo zou aflezen, zou 't nog maar 5 m/s waaien, wat ongeveer windkracht 3 zou zijn. Da's natuurlijk prima.. Maarja, wellicht is 't nog steeds 9 m/s met flinke windstoten morgenochtend vroeg.. Zag er niet echt prettig uit vandaag, al die wind :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee met de auto was het al feest. :P En motoragenten zijn ook maar mensen, ik heb er geen last van dus respecteer ze ook en groet ze gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:39:
Motormuizen mógen niet teruggroeten heb ik ooit 'es gehoord..
Ik groet ze meestal wel, waarbij de meeste ook terug groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dan zal 't wel aan mij liggen ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Even een klein vraagje:

De motor staat al een jaar stil, en de accu is dus helemaal leeg. We zijn bezig om te kijken of iemand langs kan komen met een druppellader, maar ik vraag me af of er nog meer moet gebeuren voordat hij weer kan gaan rijden.

De banden zijn erg zacht, is het mogelijk om er, heel voorzichtig, toch mee naar een pompstation te rijden zodra de motor weer loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:50:
Even een klein vraagje:

De motor staat al een jaar stil, en de accu is dus helemaal leeg. We zijn bezig om te kijken of iemand langs kan komen met een druppellader, maar ik vraag me af of er nog meer moet gebeuren voordat hij weer kan gaan rijden.

De banden zijn erg zacht, is het mogelijk om er, heel voorzichtig, toch mee naar een pompstation te rijden zodra de motor weer loopt?
Heb je een auto? Dan gewoon over starten en een ritje maken. Als je rustig rijdt en de pomp niet te ver weg is, lukt dat vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:50:
Even een klein vraagje:

Als motorrijder hoor je eigenlijk een drupperlader en voetpomp te hebben :P

De voetpomp vind ik sowieso een erg handig iets. Daarmee is het makkelijk om de banden te controleren en er wat extra lucht in te pompen als je met een motor aan het rijden bent. 50 cent betalen bij een pomp om een meter te krijgen die meestal onnauwkeurig is schiet ook niet op. De voetpomp die ik heb was maar iets van 30 euro en deze is ook nog heel precies. Het is fijn om te weten dat je precies de juiste hoeveelheid druk in de banden hebt wanneer je gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Nou, om een voetpomp te kopen om de motor te kunnen verkopen vind ik een beetje onzin ;)

Kun je de motor starten via de accu van de auto? Net zoals je een auto start mbv startkabels? Want dan is het een kwestie van motor starten mbv startkabels, motor heeeeel voorzichtig naar de pomp rijden, banden oppompen en een aantal kilometers maken zodat de accu weer bij laadt :)

Da's een heel stuk gemakkelijker dan een druppellader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie fietspomp met meter gaat ook, je bent alleen wat langer bezig. :P

En starten via de accu van een auto kan, maar je kan ook gelijk de accu slopen. Anders even uitbouwen en aan een goeie lader met revive functie koppelen, nachtje laten staan en dan heb je een grote kans dat ie weer tot leven komt. :)

O en zeker niet starten met een dieselauto, te hoge stroom. ;)

Pagina: 1 ... 28 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.