Dor
omstandigheden is mijn meterkast volledig vernieuwd inclusief alle aanvoerbuizen.
Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt en overal UTP laten trekken.
Er komen nu 13 netwerkkabels in de meterkast uit.
Oude situatie
Voorheen hing mijn
core-switch in mijn 19"
rack. Circa 12 kabels liepen in een bundel richting de meterkast, om daar verder te gaan.
Nieuwe situatie
Omdat er nu zoveel in de meterkast binnenkant, wil ik daar een PoE switch gaan ophangen. Deze switch zal de nieuwe core switch worden.
Vanuit de meterkast lopen er nu 4 netwerkkabels (in de muur) naar de plek waar mijn 19" rack komt te staan.
Connectie tussen rack en core switch heb ik als volgt bedacht:
kabel 1: op de WAN port van de glasvezel mediaconverter in de meterkast, naar de WCD in mijn kantoor. Van WCD naar de WAN port van mijn router
kabel2: LAN output van de router naar de WCD naar de meterkast om daar als uplink in de core switch uit te komen
kabel3: tagged vlan port in de switch in het rack, naar de WCD naar de core switch met zelfde tagged vlan. Dit vlan is voor het ipcam verkeer. Niet spannend en totaal verwaarloosbaar, maar dat vlan is toch al aanwezig
kabel4: untagged port in de switch in het rack, naar de WCD naar de core switch als uplink tussen beide switched
Ik zit alleen erg te dubben over de locatie van de switch, want door de vele buizen is er weinig ruimte.
Ik neig er nu naar om de switch over de buizen van de netwerkkabels te plaatsen (zie foto). De switch wil ik dan bevestigen door 3 van
deze te printen (2 onder, 1 boven).
Mocht iemand nog andere briljante ideeën hebben, houd ik mij aanbevolen