Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Er staat mij bij dat mijn slimme meter een RJ12 connector heeft..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:05

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:14:
RJ11 en RJ12 hebben dezelfde grootte. Het verschil zit in het aantal aanwezige contacten.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 20:23
Tylen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:14:
Die is bijna hetzelfde als RJ11. RJ12 gebruikt 6 pinnen ipv 4 tov RJ11.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:15:
[...]

RJ11 en RJ12 hebben dezelfde grootte. Het verschil zit in het aantal aanwezige contacten.
I know ;)
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:16:
[...]

I know ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 04:13
@DutchKel

Graag een bron van je stelling dat "Je weet dat RJ45 zo is ontworpen dat je ook RJ11 stekkers erin kunt doen".

Wiki en google zoekresultaten geven aan dit niet te doen.

Wikipedia: Modular connector

Where building network and telephone wiring is pre-installed, the center (blue) pair is often used to carry telephony signals. While this allows an RJ11 plug to connect, it may damage the modular jack; an approved converter prevents damage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Sliderhome schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:44:
@DutchKel

Graag een bron van je stelling dat "Je weet dat RJ45 zo is ontworpen dat je ook RJ11 stekkers erin kunt doen".

Wiki en google zoekresultaten geven aan dit niet te doen.

Wikipedia: Modular connector

Where building network and telephone wiring is pre-installed, the center (blue) pair is often used to carry telephony signals. While this allows an RJ11 plug to connect, it may damage the modular jack; an approved converter prevents damage.
Ik heb dat op mijn opleiding als systeembeheerder vroeger gehad en ik heb vroeger (zoals ik al eerder had vermeld) een laptop gehad die een 56k modem en lan in een combinatiepoort zat die RJ45 was.

Tevens is dit vroeger ontzettend vaak in patchkasten gedaan omdat je daarbij niet telkens poorten gaat wisselen.

Overigens vertel ik hier niks nieuws en had ik dit allemaal al eerder gezegd. De bron die je aanhaalt zegt dat het kan, maar ook dat je daarbij de poort KUNT beschadigen. Je kunt alles met geweld wel beschadigen. Als je de stekkers er gewoon recht erin prikt zonder iets te forceren dan gaat het gewoon prima. Dat heb ik vroeger ontzettend vaak gedaan.

Aan de RJ45 poort zelf kun je zien dat deze is ook is gemaakt voor RJ11/RJ12 omdat de grootte van de RJ11/RJ12 stekker precies is uitgesneden zodat deze maar op 1 plek erin kan.

De conclusie is: Het past, maar het is wel op eigen risico om het op die manier te mis/gebruiken.

Overigens begint het nu wel een beetje lang offtopic te gaan inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 13-01-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
nero355 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:59:
[...]

En terecht! d:)b

Heel veel mensen beseffen niet hoeveel werk zoiets kan zijn! :|
Voor je het weet ben je een hele dag eraan kwijt! :/

Veel plezier ermee! :Y) :9B
Thanks! O+ Klopt, ben er uiteindelijk alles bij elkaar een goede 10 uur mee bezig geweest!
Sliderhome schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:39:
@maussert

Ziet er allemaal mooi uit.

Gebruik alleen nooit een RJ11 in een RJ45 outlet, deze kan hierdoor defect raken (pen 1,2 en 7,8 krom/plat)
[Afbeelding]
Scherp dat je dat gezien hebt! :9 Maar het antwoord wordt denk ik al gegeven door @DutchKel (dank voor je toevoeging!) in zijn reactie. Ik heb er bij deze keystone niet op gelet eerlijk gezegd, maar dat is dan natuurlijk ook wel het voordeel van keystones. Mocht het poortje defect raken, dan heb je er voor een paar euro een nieuwe keystone in. Dat is bij een volledig LSA patch paneel net even anders :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Behalve dan dat met een volledige RJ12 connector je ook voeding uit de slimme meter kan halen op de P1 poort (in ieder geval de DSMR 5 standaard) tot 250mA geloof ik. Dat kan niet als je een RJ11 kabel gebruikt. Met zaken die extern gevoed worden is een RJ11 kabel genoeg omdat daar de data + request to send pinnen op zitten + een GND.

Maar genoeg offtopic info, deze zaken zijn op andere plekken beter beschreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasv
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Ik heb net bij mijn slimme meter even gekeken (ik gebruik de P1 poort niet) en daar zit mij mij een RJ45 poort op. Dus ik kan daar ook gewoon een RJ11 of RJ45 stekker op zetten. Ik zie wel dat er geen 8 pinnen worden aangesloten maar maximaal 6 (al gok ik dat er maar op 2 pinnen een signaal staat).
Welk type is dat dan? De DSMR standaard beschrijft namelijk absoluut geen RJ45 connector (tenzij ik iets gemist heb!). Pagina 6 van dit document, RJ12: https://www.netbeheernede...e_meter_15_a727fce1f1.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door thomasv op 13-01-2022 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
thomasv schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Welk type is dat dan? De DSMR standaard beschrijft namelijk absoluut geen RJ45 connector (tenzij ik iets gemist heb!). Pagina 6 van dit document, RJ12: https://www.netbeheernede...e_meter_15_a727fce1f1.pdf
Het is een Landis Gyr+ E360

Hier is een foto van de P1 poort, je ziet duidelijk dat die net zo breed is als een RJ45 poort. De versmalling is de breedte van een RJ11/12 stekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sun_SiVY_CAQk0pSRGK4oE07g18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIX63rIgUFZ3typ4kuzEPup4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sliderhome schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:39:
Gebruik alleen nooit een RJ11 in een RJ45 outlet, deze kan hierdoor defect raken (pen 1,2 en 7,8 krom/plat)
[Afbeelding]
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:17:
Je weet dat RJ45 zo is ontworpen dat je ook RJ11 stekkers erin kunt doen? Dat is bewust gedaan omdat je vroeger ook telefonie met RJ11 via het patchpaneel makkelijk kunt omsteken. Ook in de muur heb je dan de keuze voor telefonie (RJ11) of netwerk (RJ45).

Ik snap dat je deze periode niet meer hebt meegemaakt omdat tegenwoordig alles via voip gaat waardoor het vrijwel alle apparatuur een RJ45 stekker heeft. Dat was vroeger dus niet, ik heb vaak patchkasten gezien waarbij 1 RJ45 stekker naast een RJ11 stekker zat. Dat zat in de muur ook naast elkaar, dan had de ene poort een netwerk verbinding en de andere een telefonie verbinding. Hier werden dus voor beide poorten RJ45 gebruikt zodat het makkelijk te wisselen was.

Ook waren er vroeger een korte periode laptops waarbij voor de 56k modem en 100mbit/s lan verbinding dezelfde aansluiting werden gebruikt (dit werd gedaan omdat het aantal aansluitingen op een laptop beperkt was, er zat namelijk vaak ook 2 seriële en 1 parallelle poort op). Voor de 56k modem was het de bedoeling dat je dan een RJ11 stekker erin steekt.

Als je goed kijkt bij een RJ45 aansluiting dan zie je dat er ook speciaal ruimte is gemaakt zodat een RJ11 stekker ook goed erin klikt (daar is aan de zijkant een verhoging gemaakt zodat je de RJ11 stekker niet schuin erin kunt steken).
Om al dat gezeik te voorkomen zou ik lekker "de ISDN kant op gaan" en die RJ11 meuk naar een RJ45 ombouwen! :*)

Bij ISDN gebruikt men tenslotte ook maar de middelste 4 contacten/draden voor telefonie! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasv
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Hier is een foto van de P1 poort, je ziet duidelijk dat die net zo breed is als een RJ45 poort. De versmalling is de breedte van een RJ11/12 stekker.
[Afbeelding]
Dat zal dan wellicht uit een kostenbesparende overweging gedaan zijn? Er zijn tenslotte meer RJ45 poorten in gebruik (in dit werelddeel uiteraard) dan RJ11/RJ12 poorten. Wel maar 6 contactpunten dus ook daar op bespaard. Dat is het enige wat ik me kan voorstellen.

Het is binnen spec qua functionaliteit, het is "buiten spec" qua form factor (althans, volgens de DSMR standaard) maar aangezien dit backwards compatible met RJ12 is zal dat geen probleem zijn vanuit het oogpunt van de leverancier of netwerkbeheerder. Enige nadeel wat ik voorzie is dat iemand dit dus per ongeluk verbind met een netwerkpoort van een router/switch. Dan zou er wel eens iets kapot kunnen gaan. Daar is het hebben van een niet-RJ45 P1 poort dan wel weer goed voor. Vraag me wel af, mocht je daarmee je slimme meter P1 poort om zeep helpen wie daar dan echt verantwoordelijk voor is. Maar dat is geen discussie voor dit topic.

Weet in ieder geval dat het op de meeste ouderere meters (bijv. Landis+Gyr E350) wel een RJ12 verbinding is.

[ Voor 20% gewijzigd door thomasv op 13-01-2022 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:35:
[...]

[Afbeelding]
Zou je daar voor de lol eens een RJ45 in willen drukken? De poort lijkt 'vierkanter' dan de netwerkpoorten hier.

specs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
Jeetje wat een discussie kan een foto van een meterkast opleveren :+

Bedankt allemaal voor het meedenken. Uiteindelijk moet ik zeggen dat deze reactie
Loekie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Het past, het werkt, maar houd rekening met issues na verloop van tijd en voor gemiddelde tweakers is een RJ45 op een telefoniekabel monteren een eitje.
In combinatie met deze reactie
DutchKel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:55:
[...]

De conclusie is: Het past, maar het is wel op eigen risico om het op die manier te mis/gebruiken.

Overigens begint het nu wel een beetje lang offtopic te gaan inmiddels.
Ervoor gezorgd hebben dat ik toch maar een RJ45 stekker op de kabel heb afgemonteerd. Ik vind mezelf toch eigenlijk wel een gemiddelde tweaker :9 Ik heb nog RJ45 connectoren liggen, dus het is ook de moeite niet en natuurlijk.. Better safe than sorry!

Tadaa O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGvuqL3aqE-itZYCo_7vtQWz9Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq08TKgdPUJJ6J1SSisRtmR8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

maussert schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:10:
Jeetje wat een discussie kan een foto van een meterkast opleveren :+

Bedankt allemaal voor het meedenken. Uiteindelijk moet ik zeggen dat deze reactie

[...]

In combinatie met deze reactie

[...]

Ervoor gezorgd hebben dat ik toch maar een RJ45 stekker op de kabel heb afgemonteerd. Ik vind mezelf toch eigenlijk wel een gemiddelde tweaker :9 Ik heb nog RJ45 connectoren liggen, dus het is ook de moeite niet en natuurlijk.. Better safe than sorry!

Tadaa O-)

[Afbeelding]
Dit is toch wel een stekker voor een flexibele kern kabel hè :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:52:
Volgens mij zelfs voor een STP kabel als @maussert een beetje pech heeft! >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Geen idee, waarschijnlijk niet :7
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Volgens mij zelfs voor een STP kabel als @maussert een beetje pech heeft! >:) :+
Klopt, shielded connector (weliswaar in een unshielded keystone). Dus heb er geen voordeel van, maar denk ook geen nadeel.

Het is voor een vaste telefoon aansluiting, niet zo interessant. En het belangrijkste; het werkt en m’n keystone blijft ongehavend oOo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Toppe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:10:
Ik wil even een sloot kabels bij FS.com gaan bestellen maar ik begin nu even te twijfelen tussen 15 of 30 centimeter.

De bedoeling is dat switch en het patch panel boven elkaar komen te hangen eventueel met een blind paneel er tussen. Dan is 15cm toch lang zat?

En is er ergens een standaard die de kleur coderingen bepaald of is het vooral wat je leuk vind?
Kleur bepaal jezelf zover ik weet. Ik ben voor blauw als data gegaan wat het goedkoopste en meeste nodig :p

Wit voor wifi
Rood voor camera
Geel uplink naar switch
Groen omada
Zwart servers

Kunt zo gek maken als je zelf wilt

Roze was ook nog mooi geweest (4G backup met t mobile sim) maar hebben ze niet in die ultra slim uitvoering.

Lengte kun je testen maak een kabel van 30 (incl connectors is dat) en kijk als je goed uitkomt.

Weet zo niet wat de aller kortste maat is, die heb ik voor switch naar patchpaneel. Het ziet er dan zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUmEPyckQEoa_wSALsNLHthDvOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCpjq3PDkMRs5jgdIQSJoDBc.jpg?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
Loekie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Zou je daar voor de lol eens een RJ45 in willen drukken? De poort lijkt 'vierkanter' dan de netwerkpoorten hier.
Je hebt gelijk, hij past net niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:43
RobbyTown schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Weet zo niet wat de aller kortste maat is, die heb ik voor switch naar patchpaneel. Het ziet er dan zo uit.
Ik heb hier 10cm kabeltjes :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C0Gb-th6vZYqC3Nw1Lh5CsW2ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20C1MBACmGRf3kHooI9RGNmM.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw is 10cm Ubiquiti kabel, zwart is 30cm.

Al lijkt de blauwe even groot als de kabels die jij 30cm noemt. Wellicht ook door de grotere connector van Ubiquiti.. Kabel zelf is 10, in geheel is hij 22.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdvHP1s08a5FYujnr2WfS3hcLfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mknNlX6ohQj3oi5X5zj9gxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 14-01-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Ik heb hier 10cm kabeltjes :9
[Afbeelding]

Blauw is 10cm Ubiquiti kabel, zwart is 30cm.

Al lijkt de blauwe even groot als de kabels for kom 30cm noemt. Wellicht ook door de grotere connector van Ubiquiti.. Kabel zelf is 10, in geheel is hij 22.[Afbeelding]
Vanaf het UDM display, tot welke poort in de switch ga je komen met 30cm denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:43
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Vanaf het UDM display, tot welke poort in de switch ga je komen met 30cm denk je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIOcGX9QKUL7Iw-u7av1z4o9oYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkvn1H7RfnCnHb3aGr4HvLNK.jpg?f=fotoalbum_largeWeer met kanttekening dat dit Ubiquiti kabels met grotere connector zijn, kan ik van poort 1 op de patch naar poort 24 op de switch, met 1U borstel ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]Weer met kanttekening dat dit Ubiquiti kabels met grotere connector zijn, kan ik van poort 1 op de patch naar poort 24 op de switch, met 1U borstel ertussen
Ah thanks voor ‘t meten! Heb zelf een 24 poort patchpaneel maar dan moet ik wel tot de helft komt :+

Dingen kosten geen drol…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Source90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]Weer met kanttekening dat dit Ubiquiti kabels met grotere connector zijn, kan ik van poort 1 op de patch naar poort 24 op de switch, met 1U borstel ertussen
Ik vind deze er wel uit zien alsof die 30cm de daadwerkelijke kabel is, zonder stekkers. Die wat ik zelf heb van 25cm en 50cm heb ik eerder het idee dat dat inclusief stekker is. Daarnaast lijken mij deze kabels van Ubiquiti ook een stuk soepeler dan die wat ik van ik meen Digitus heb. Dat scheelt natuurlijk ook flink in de overbrugbare lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik vind deze er wel uit zien alsof die 30cm de daadwerkelijke kabel is, zonder stekkers. Die wat ik zelf heb van 25cm en 50cm heb ik eerder het idee dat dat inclusief stekker is. Daarnaast lijken mij deze kabels van Ubiquiti ook een stuk soepeler dan die wat ik van ik meen Digitus heb. Dat scheelt natuurlijk ook flink in de overbrugbare lengte.
Zie zijn post er boven: Source90 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Daar ligt een kabel naast een liniaal :+

Alleen jammer dat ze zo weinig kleuren beschikbaar hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 14-01-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Zie zijn post er boven: Source90 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Daar ligt een kabel naast een liniaal :+

Alleen jammer dat ze zo weinig kleuren beschikbaar hebben.
Dan is dat plaatje later er in geëdit, want die had ik niet gezien :)

En dat bevestigt inderdaad mijn vermoeden. 10cm kabel is 22cm lang en tussen de stekkers is van 6cm tot 16cm oftewel de 10cm. Daar waar mijn Digitus kabels vermoedelijk de aangegeven lengtes inclusief connector zijn, en de kabel veel stijver is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb ook de ubiquiti kabels van 10 cm gekocht een poosje terug. En natuurlijk pas achteraf gezocht naar een review. Deze kwam ik tegen: YouTube: Unifi Ethernet Patch Cables En die monoprice kabels had ik misschien wel liever gehad.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik zoek me suf maar kan ze niet vinden. Zoek een keystone met daar aan een kabel van 100 of 150cm.

Waarom? Ik heb een aantal apparaten die in de kast komen maar die wil ik wel kunnen ‘patchen’

Andere optie is nog een extra patch panel te kopen, op de juiste plek monteren en dan stuk kabel met 2 keystones er aan maar dit vind ik niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

OMX2000 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:18:
Ik heb ook de ubiquiti kabels van 10 cm gekocht een poosje terug. En natuurlijk pas achteraf gezocht naar een review. Deze kwam ik tegen: YouTube: Unifi Ethernet Patch Cables En die monoprice kabels had ik misschien wel liever gehad.
Volgens mij zijn die alleen via import hier te verkrijgen, dure hobby en je moet wel exact weten wat je dan nodig hebt.

Die Unifi’s zijn inderdaad ook niet ‘perfect’ omdat ze best wel uitsteken. Komen ze straks allemaal tegen de deur aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:23
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:01:
Ik zoek me suf maar kan ze niet vinden. Zoek een keystone met daar aan een kabel van 100 of 150cm.

Waarom? Ik heb een aantal apparaten die in de kast komen maar die wil ik wel kunnen ‘patchen’

Andere optie is nog een extra patch panel te kopen, op de juiste plek monteren en dan stuk kabel met 2 keystones er aan maar dit vind ik niet ideaal.
Je kunt ook een keystone RJ-45 koppelstuk(met aan beide kanten een RJ-45 female) nemen, dan prik je een patchkabel achter in het patchpanel en naar je apparaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 14-01-2022 13:08 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mitssz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Je kunt ook een keystone RJ-45 koppelstuk(met aan beide kanten een RJ-45 female) nemen, dan prik je een patchkabel achter in het patchpanel en naar je apparaat ;)
Dat is ook nog een idee. Kwam deze net tegen bij FS.com: https://www.fs.com/de-en/...?attribute=2243&id=274888

3m, Jack to plug mogelijk. En 6 stuks komen wel op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

Volgens mij kun je die hier krijgen : https://www.monoprice.eu/...os=2&_sid=a22cf773b&_ss=r

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zie het nu. Dacht dat het de Microslim versie was: https://www.monoprice.com/product?p_id=34211

Ik twijfel nog even goed verder tussen Unifi of FS.com :9

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 14-01-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:35
Een aantal maanden geleden ben ik aan de gang gegaan met mijn meterkastje, en het
aansluiten van al het unifi gebeuren hier in huis. Heb er een en ander over getikt hier in het
topic. Alles functioneerd perfect. Enkel is ondertussen mijn meterkast een chaos....

Dus de boel gaat weer op de schop. Er komt binnenkort hier een electricien een en ander
aanleggen en verplaatsen, en die gaat ook in de meterkast aan de gang.

Nou heb ik een aantal losse stekkerdozen. Die wil ik vervangen naar 2 met 8 stroompunten,
dus 16 in totaal.

Kan iemand mij adviseren welke stekkerdoos goed is met overspanning beveiliging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:54:
Een aantal maanden geleden ben ik aan de gang gegaan met mijn meterkastje, en het
aansluiten van al het unifi gebeuren hier in huis. Heb er een en ander over getikt hier in het
topic. Alles functioneerd perfect. Enkel is ondertussen mijn meterkast een chaos....

Dus de boel gaat weer op de schop. Er komt binnenkort hier een electricien een en ander
aanleggen en verplaatsen, en die gaat ook in de meterkast aan de gang.

Nou heb ik een aantal losse stekkerdozen. Die wil ik vervangen naar 2 met 8 stroompunten,
dus 16 in totaal.

Kan iemand mij adviseren welke stekkerdoos goed is met overspanning beveiliging.
16 stekkers?!! Heb je een kwekerij ofzo?

Maar goed. Een van de beste merken is Brennenstuhl. En waarom wil je een overspanningsbeveiliging?

Tip: laat die beste man meteen je twee stekker dozen op een eigen groep zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 14-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:08:
[...]

16 stekkers?!! Heb je een kwekerij ofzo?

Maar goed. Een van de beste merken is Brennenstuhl. En waarom wil je een overspanningsbeveiliging?

Tip: laat die beste man meteen je twee stekker dozen op een eigen groep zetten.
Een kwekerij van nerd spul ja. Zit nu aan de 10 apparaten met een stekker in de meterkast.
Dus dan is het niet zo heel gek, om voor 16 te gaan toch 8)

Hij gaf aan dat op het moment van een spanningspiek, je het beter kan laten op vangen
door een overspanningsbeveiliging dan door de apparatuur zelf. Klonk best logisch.

Thanks verder, ik ga even kijken naar Brennenstuhl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Een kwekerij van nerd spul ja. Zit nu aan de 10 apparaten met een stekker in de meterkast.
Dus dan is het niet zo heel gek, om voor 16 te gaan toch 8)

Hij gaf aan dat op het moment van een spanningspiek, je het beter kan laten op vangen
door een overspanningsbeveiliging dan door de apparatuur zelf. Klonk best logisch.

Thanks verder, ik ga even kijken naar Brennenstuhl.
Hoge spanningspieken worden door de netbeheerder er uit gehaald en bij bliksem houdt z’n beveiliging niets tegen hoor :+

ABB heeft mooi spul: https://new.abb.com/low-v...verspanningsbeveiligingen

Maar kost al snel z’n €100 voor 1P+N.

Edit: zou toch eerder voorstellen om z’n beveiliging direct achter je hoofdschakelaar te zetten. Kost serieus centjes, maar dan heb je alle groepen beveiligd die hierop aangesloten zitten. Hoef je dus ook niet met ingewikkelde contact dozen aan de slag :)

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 14-01-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 19:56
ik zit mee in @Toppe zn kamp.. blikseminslag gaat los door zo'n simpele dingen ...

Ik heb bij een kennis een paar lekker cheape logilinks gehangen ..
Thuis heb ik Legrand omdat ik ze cheap op marktplaats vond.

pricewatch: LogiLink 19" PDU with 7 german sockets with switch and surge prot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ijske schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:35:
ik zit mee in @Toppe zn kamp.. blikseminslag gaat los door zo'n simpele dingen ...

Ik heb bij een kennis een paar lekker cheape logilinks gehangen ..
Thuis heb ik Legrand omdat ik ze cheap op marktplaats vond.

pricewatch: LogiLink 19" PDU with 7 german sockets with switch and surge prot...
Heb zelf deze; https://www.kabelshop.nl/...90007009-i5750-t7547.html

Voelt eigelijk best premium aan. Geen beveiliging en geen schakelaar, maar daar snap ik ‘t nut toch niet van in een kast…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, wellicht niet te lastig over denken :)

Dit is het geworden.

Super Solid hoor :P

https://www.bol.com/nl/nl...ka/9200000024182399/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

3M patchkabel door midden knippen en op een keystone monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

jadjong schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:44:
[...]

3M patchkabel door midden knippen en op een keystone monteren?
Ik wacht nog even de prijs van de trunk cable af en anders wordt dit de oplossing inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Ik wacht nog even de prijs van de trunk cable af en anders wordt dit de oplossing inderdaad
Dan kan je ze ook strak op maat knippen. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ok, als totale leek hier e.e.a. aan advies gekregen Aankoopadvies netwerkapparatuur

Met als voorlopig resultaat dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynSmtXsSnATSuQTTldMLWDkOdbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDw3qZtBHFZDCI1PqwWmob6L.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9ltippGTyvtZD5d8_jfEFQG2AU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNvhBOxlRTefBRb9uRsIri6L.jpg?f=fotoalbum_large

Zit nu nog paars schilderstape om de kabels, die ga ik nog netjes labelen. De meterkast moet nog flink uitgebreid worden, daarom op deze manier zo weinig mogelijk ruimte gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 04:13
@Scuderia110

Door een haakse 230v stekker te gebruiken kan de switch iets meer naar achteren. Je hebt dan meer ruimte voor je netwerk kabels, die zitten op de foto te zien best beklemd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9MFLrjAdcDIdM3-tjeiK8fwogo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pL4qoKx1RZ0fg033j54vavwo.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Sliderhome op 15-01-2022 18:11 . Reden: extra afbeelding ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

tMb

@Scuderia110 dat is een serieuze hoeveelheid kabels naar dat patchpaneel. Woon je in een kasteel met 22 kamers?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

tMb schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:05:
@Scuderia110 dat is een serieuze hoeveelheid kabels naar dat patchpaneel. Woon je in een kasteel met 22 kamers?
Je kan nooit teveel netwerkkabels hebben :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Dat valt toch wel mee? Ik ben hier al aan mijn tweede 24-poorts patchpaneel bezig, de eerste zit al vol. >:)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@Sliderhome Die had idd geholpen, het past echt net nu, zowel de patchkabels als de voeding aan de achterkant.

@tMb Ik heb geprobeerd alle aansluitingen bedraad te krijgen. Kids hebben er beide 4 in hun kamer, 4 bij de tv, 3 voor AP's dan gaat het al hard.

Ik heb nog nooit zoiets gedaan, dus misschien wat doorgeslagen, vond het wel leuk om te doen in elk geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scuderia110 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:01:
@Sliderhome Die had idd geholpen, het past echt net nu, zowel de patchkabels als de voeding aan de achterkant.

@tMb Ik heb geprobeerd alle aansluitingen bedraad te krijgen. Kids hebben er beide 4 in hun kamer, 4 bij de tv, 3 voor AP's dan gaat het al hard.

Ik heb nog nooit zoiets gedaan, dus misschien wat doorgeslagen, vond het wel leuk om te doen in elk geval.
UniFi Flex mini, met één kabel krijg je er 4 poorten voor terug. Worden gevoed via PoE. Ideaal!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
Ik heb alleen al beneden 12 patchpunten zitten. Alles dubbel uitgevoerd en wat links zit zit ook rechts van de kamer zodat ik af en toe nog eens de indeling kan aanpassen :).

Schuur 2 aansluitingen. Tuin voor 2 patchpunt (want waarom niet xD).

3 slaapkamers x 2 waarvan 1 4x = 8 aansluitingen

Zolder tv + 2 werkplekken (X2 aansluitingen) 2 printers, omvormer, ap = 9 aansluitingen.

33 aansluitingen en dat voor ~130m2 🥸. #netwerkpuntenhebjenooitteveel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:11:
[...]

UniFi Flex mini, met één kabel krijg je er 4 poorten voor terug. Worden gevoed via PoE. Ideaal!
En die ene kabel beperkt de snelheid van alle aangesloten apparaten tezamen meteen op 1Gbit/s, en daarnaast als die ene kabel om wat voor reden dan ook kapot gaat heb je ook een probleem. Als je toch voor een WCD gaat dan zou ik sowieso al dubbel trekken. En om @nero355 alvast onder de duiven te schieten. Ga dan meteen voor een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD i.p.v. een WCD met een Flex Mini er achter. Ook met de UAP IW HD heb je 4 netwerkaansluitingen, maar ook nog eens wifi erbij. Als je dan nog geen goede dekking hebt moet het wel een heel raar huis zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobertMe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:21:
En om @nero355 alvast onder de duiven te schieten. Ga dan meteen voor een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD i.p.v. een WCD met een Flex Mini er achter. Ook met de UAP IW HD heb je 4 netwerkaansluitingen, maar ook nog eens wifi erbij. Als je dan nog geen goede dekking hebt moet het wel een heel raar huis zijn :+
Tja, sinds die dingen bestaan (en ik ervan weet :+ ) zie ik gewoon geen reden meer om in de meeste thuis situaties nog met iets anders te gaan zitten prutsen! :D

Uiteraard op voorwaarde dat je met een dergelijke WiFi oplossing om kan gaan :
- Centrale Controller.
- PoE
- VLAN's
- enz...

/Disclamer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

En die ene kabel beperkt de snelheid van alle aangesloten apparaten tezamen meteen op 1Gbit/s, en daarnaast als die ene kabel om wat voor reden dan ook kapot gaat heb je ook een probleem. Als je toch voor een WCD gaat dan zou ik sowieso al dubbel trekken. En om @nero355 alvast onder de duiven te schieten. Ga dan meteen voor een pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD i.p.v. een WCD met een Flex Mini er achter. Ook met de UAP IW HD heb je 4 netwerkaansluitingen, maar ook nog eens wifi erbij. Als je dan nog geen goede dekking hebt moet het wel een heel raar huis zijn :+
Klopt, maar was meer even om aan te geven dat er meerdere opties zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Sliderhome schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:09:
@Scuderia110

Door een haakse 230v stekker te gebruiken kan de switch iets meer naar achteren. Je hebt dan meer ruimte voor je netwerk kabels, die zitten op de foto te zien best beklemd

[Afbeelding]
Nog beter zijn deze:

Aofan IEC C13 Female Socket Plug Heavy Duty Rewireable AC 250V/10A 90 Degree(2pcs) https://www.amazon.nl/dp/...3NTV?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]

Scheelt alleen een euro of 140 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kepler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Scheelt alleen een euro of 140 ;)
Wil je dan wel appels met appels vergelijken i.p.v. appels met peren? ;)

Als je nog een Ubiquiti UniFi access point erbij moet / wilt plaatsen ben je ook nog eens minimaal €80 kwijt. Dan is het verschil nog maar €60. En als je een AP wilt plaatsen moet je dus of alsnog twee kabels trekken of een andere oplossing verzinnen met bv een switch met PoE passtrough.

En met pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall is het verschil nog geen €70 euro, dus een Flex Mini + bv AC Lite is al duurder dan een een IW AC. Met de IW heb je dan wel maar weer twee poorten, maar wel een met passthrough PoE dus eventueel kun je nog altijd voor €25 een Flex Mini er achter hangen en ben je effectief een tientje of zo duurder uit dan de AC Lite + Flex Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Wil je dan wel appels met appels vergelijken i.p.v. appels met peren? ;)

Als je nog een Ubiquiti UniFi access point erbij moet / wilt plaatsen ben je ook nog eens minimaal €80 kwijt. Dan is het verschil nog maar €60. En als je een AP wilt plaatsen moet je dus of alsnog twee kabels trekken of een andere oplossing verzinnen met bv een switch met PoE passtrough.

En met pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall is het verschil nog geen €70 euro, dus een Flex Mini + bv AC Lite is al duurder dan een een IW AC. Met de IW heb je dan wel maar weer twee poorten, maar wel een met passthrough PoE dus eventueel kun je nog altijd voor €25 een Flex Mini er achter hangen en ben je effectief een tientje of zo duurder uit dan de AC Lite + Flex Mini.
Nee mee eens, als je nog wifi moet regelen is het een goede optie (alhoewel ze nog geen wifi6 inwall hebben en ik heb ook begrepen dat het bereik wel minder is dan een echte AP?). Als je al access points hebt hangen, en veel mensen nemen in nieuwbouw daarvoor plafond punten, dan is het een beetje overkill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

kepler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:37:
Nee mee eens, als je nog wifi moet regelen is het een goede optie (alhoewel ze nog geen wifi6 inwall hebben)
Die is onderweg en heeft wat "Bumps on the road" gehad zeg maar dus gewoon nog effe geduld hebben! :)

En anders kijk je effe rond bij de TP-Link Omada modellen : Whatever works! ;)
(en ik heb ook begrepen dat het bereik wel minder is dan een echte AP?).
Dat zou niet echt veel uit mogen maken, want het straalpatroon is niet echt extreem anders of zo, vooral als je de schotel varianten ook op de muur hangt! :)
Als je al access points hebt hangen, en veel mensen nemen in nieuwbouw daarvoor plafond punten, dan is het een beetje overkill ;)
Wat ik al eerder zei : Ik zie echt geen reden meer om geen (In) Wall accesspoints te kopen!

Bovendien werk je ze makkelijk weg op een manier die je zoals ik dat noem "Stealth WiFi" oplevert : Overal WiFi waarvan de accesspoint nergens zichtbaar zijn! :D 8) :Y) :*)

En wat ze misschien wel het leukst maakt in huizen die geen nieuwbouw zijn : Je kan makkelijk de telefoonaansluitingen hergebruiken als WiFi punten, want vaak is er ook voor de telefonie gewoon CAT5e van fatsoenlijke kwaliteit gebruikt dus die heb je zo omgebouwd! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Die is onderweg en heeft wat "Bumps on the road" gehad zeg maar dus gewoon nog effe geduld hebben! :)

[...]

Dat zou niet echt veel uit mogen maken, want het straalpatroon is niet echt extreem anders of zo, vooral als je de schotel varianten ook op de muur hangt! :)

[...]

Wat ik al eerder zei : Ik zie echt geen reden meer om geen (In) Wall accesspoints te kopen!

Bovendien werk je ze makkelijk weg op een manier die je zoals ik dat noem "Stealth WiFi" oplevert : Overal WiFi waarvan de accesspoint nergens zichtbaar zijn! :D 8) :Y) :*)

En wat ze misschien wel het leukst maakt in huizen die geen nieuwbouw zijn : Je kan makkelijk de telefoonaansluitingen hergebruiken als WiFi punten, want vaak is er ook voor de telefonie gewoon CAT5e van fatsoenlijke kwaliteit gebruikt dus die heb je zo omgebouwd! ;)
In-wall is echt verschrikkelijk! Net voor paar K ander schakelmateriaal gekocht, ga ik er z’n lelijk nutteloos ding naast hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:53:
In-wall is echt verschrikkelijk! Net voor paar K ander schakelmateriaal gekocht, ga ik er z’n lelijk nutteloos ding naast hangen :+
Liever een In Wall dan zo'n RJ45 WCD die zo'n lelijke schroef in het midden heeft! >:) :P :+

Daarom heb ik destijds één van deze gekocht :
- https://www.allekabels.nl...ndcontactdoos-inbouw.html
- https://www.netwerkkabel....003-verticale-invoer.html

Dan maar afwijkend t.o.v. de rest! })

Zoek anders wat foto's op van zowel de Omada als de UniFi modellen op : Prachtig spul! <3 _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:38:
[...]

[...]

[...]

Nou ja, het was nog niet beschikbaar toen ik alles moet inrichten en in mijn geval kan ik de schotels ook gewoon onzichtbaar ophangen.

Als ik al gewoon goed bereik heb overal in huis, ga ik natuurlijk gewoon voor de goedkopere flex mini als ik meer aansluitingen ergens nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-10 13:22
Wat denken jullie wat “netter” is de bekabeld van ipcameras rechtstreeks in de nvr of afmonteren op een klein patchpanel en vanuit daar een kabel naar de nvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Zowel NVR als camera afmonteren op een patchpanel en daar een patchtouwtje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Len020 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:50:
Wat denken jullie wat “netter” is de bekabeld van ipcameras rechtstreeks in de nvr of afmonteren op een klein patchpanel en vanuit daar een kabel naar de nvr.
Hoeveel camera’s heb je? En moet je die aansluiten op de NVR, of werkt het ook via een switch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Liever een In Wall dan zo'n RJ45 WCD die zo'n lelijke schroef in het midden heeft! >:) :P :+

Daarom heb ik destijds één van deze gekocht :
- https://www.allekabels.nl...ndcontactdoos-inbouw.html
- https://www.netwerkkabel....003-verticale-invoer.html

Dan maar afwijkend t.o.v. de rest! })

Zoek anders wat foto's op van zowel de Omada als de UniFi modellen op : Prachtig spul! <3 _O_
Nee. Sorry. Op 30cm hoogte op een muur moet schakelmateriaal zitten, niet z’n lelijke opbouwdoos die je er af kan stoten.

Ik schroef wel een schotel op ‘t plafond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:12:
Nee. Sorry. Op 30cm hoogte op een muur moet schakelmateriaal zitten, niet z’n lelijke opbouwdoos die je er af kan stoten.

Ik schroef wel een schotel op ‘t plafond :+
Hier staan ze alle drie achter een houten kastje in hun eentje : Stealth WiFi >:) 8) :*) :Y) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-10 13:22
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Hoeveel camera’s heb je? En moet je die aansluiten op de NVR, of werkt het ook via een switch?
3 camera en die “moeten” op de nvr ivm Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Len020 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:15:
[...]

3 camera en die “moeten” op de nvr ivm Poe
Ken de situatie verder niet, maar zou zelf de camera’s op een patchpaneel/keystone aansluiten en dan met een patchpaneel aan de voorkant naar je NVR gaan. Al je NVR poorten aansluiten op je patchpaneel kan, maar afhankelijk van het aantal kabelen zit straks je halve patchpaneel al vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Hier staan ze alle drie achter een houten kastje in hun eentje : Stealth WiFi >:) 8) :*) :Y) :P :+
Dan kan je dus net zo goed z’n schotel nemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 17:33
ChUcKiE schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:44:
Ik krijg het niet zo snel gevonden, dus vraag ik het even hier bij de kenners.
Zijn er 16-poorts patchpanelen beschikbaar voor in de meterkast, maar dan niet in 19" (te breed) formaat?
Dus zoiets als de 8-poorts en 12-poorts van Digitus? In een ander topic kwam ik een plaatje tegen zoals ik het graag zou willen, alleen dan in een 16-poorts uitvoering ipv 12. Lukt dat niet dan vrees ik dat ik er twee van 8 naast elkaar moet zetten (ongeveer 35cm breed).

[Afbeelding]
Is het erg om poorten over te houden?
Anders kun je de attema patchkast overwegen. Ze noemen het patchkast volgens mij, maar het heeft iets weg van een kruising tussen een groepenkast en een patchpaneel
https://www.goedkopermets...nnectoruitgangen-wit.html

Wel adapters bij bestellen (type c)

edit:
hier een plaatje van zo'n kastje in het wild
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBzGlMT882fkjF2i2F4U1XSvPEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2xL5MCpgYxkJMeJ11Ktjwci.jpg?f=fotoalbum_large

edit2: dit is wel een 12 poorts, maar je kunt er makkelijk 2 naast elkaar kwijt. ze zijn niet zo breed: 13cm o.i.d. Ze zijn wel buitengewoon diep, ook iets van 13cm. Wel veel werkruimte in het kastje. Op bovenstaand plaatje is rekening gehouden met uitbreiding. Er past nog zo'n kastje naast de bestaande. 1 van de twee dubbele stopcontacten (de meest rechter) moet dan wel verplaatst worden vanwege de diepte van het attema kastje.

[ Voor 26% gewijzigd door rbaidjoe op 16-01-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
Jan-man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:06:
[...]

33 aansluitingen en dat voor ~130m2 🥸. #netwerkpuntenhebjenooitteveel
ik strandde op 81 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
Hoe kom je zelfs aan zoveel? :o 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
Robinho96 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Hoe kom je zelfs aan zoveel? :o 8)7
alles in absurde nummers uitvoeren...
bureau heeft er 4 in elke hoek , woonkamer 4, hifi meubel 8, zolder 10 , tuinhuis 4.. ga zo maar door :)
zelfs mn brievenbus heeft een ethernetpoort .. voor redenen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Pics or it didn't happen!!

Volgende keer moet je @nero355 inschakelen voor advies. Krijg je overal 2 kabeltjes met een in-wall HD er achter :+

Mooi camo covertje er op, helemaal top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfEBU9ThTveCTuPOsgWXJ04bZoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hDjp1GrCQeWmED1q8mSibdJu.webp?f=user_large

Of dit er op laten printen! Hoe tot is dat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFozJKP5fhnoac_iZA2neaCuhZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/imhpQot1tIiVMzCju0S8jXMe.jpg?f=user_large
@nero355 moet morgen even wat zout kopen zodat je me met een korreltje kan nemen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 22:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijske
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Pics or it didn't happen!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3C6OaADVx2Eb5eDfXY7xu3fJyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBAfPWP4agQnBErlY9Gj9lvA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87X2gvLLpx4G0QlSvOO3Kz_h13s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5YV5C8gO0gdPOSR243S82vh.jpg?f=fotoalbum_large

dit was de vorige update.. toen zat ik nog maar aan euhm... 76 ofzoiets weet ik veel... ze liggen iig klaar om te patchen als ik ze nodig zou hebben :) :+

[ Voor 21% gewijzigd door ijske op 16-01-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ijske schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:22:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

dit was de vorige update.. toen zat ik nog maar aan euhm... 76 ofzoiets weet ik veel... ze liggen iig klaar om te patchen als ik ze nodig zou hebben :) :+
En hoeveel heb je er in gebruik? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
@rbaidjoe waar heb jij die kabelgoten gekocht? Ziet er netjes uit zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:32:
[...]

En hoeveel heb je er in gebruik? :9
26 poorten in gebruik op de switches tel ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
RobertMe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:36:
[...]

26 poorten in gebruik op de switches tel ik ;)
waarvan de helft dan nog trunks zijn ... cause fun...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:47
ijske schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:57:
[...]

zelfs mn brievenbus heeft een ethernetpoort .. voor redenen...
Dit vraagt om uitleg! :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
RPi met sensor die detecteert of er post insteekt oid? Of pakketbrievenbus met een Ethernetpoort? Niet dat ik die al veel ben tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 16:20
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Precies dit! Hier overal Bush Jaeger materiaal en aan heeft een fortuin gekost al die kapjes, schakelaars, raampjes, dimmers, lan afwerkingen ect en dan moet er zo'n ding wat totaal niet past langs komen te hangen..

8)7

Dan is een normaal accespoint verticaal tegen de muur aan nog mooier >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Jordyz op 17-01-2022 00:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik vind de inwalls juist super strak/mooi/handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Robinho96 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:31:
[...]

RPi met sensor die detecteert of er post insteekt oid? Of pakketbrievenbus met een Ethernetpoort? Niet dat ik die al veel ben tegengekomen.
Kan je ook een zigbee magneet contact voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Tylen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:51:
Dat is erg persoonlijk.

Ik zie de volgende nadelen:
-Hier in huis is elke loze leiding bij 2 stopcontacten getrokken. Dus die krijg ik nooit mooi weggewerkt.
-Je deelt de verbinding met 5 (of meer apparaten), ik heb nu bij elk aansluiting 2 kabels getrokken. Dan kan ik dus 2 apparaten aansluiten die de volle gbit/s verbinding gebruiken. Heb ik er meer dan zet ik er een kleine switch tussen en moet ik kiezen welke apparaten de verbinding delen.
-Ik heb de schotels in huis op de meest strategische plaatsen neergezet, waardoor ik 100% dekking in huis heb. Dat is bij mij niet 30cm van de grond af in een hoek van het huis.
-Ze zijn ook niet goedkoop voor wat je ervoor terug krijgt.

Ik zie als enige voordeel: je hebt een 2 in 1 apparaat, een beetje een noodoplossing voor als je de access points niet goed kwijt kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies. Daarom zeg ik ook "ik vind"
-Hier in huis is elke loze leiding bij 2 stopcontacten getrokken. Dus die krijg ik nooit mooi weggewerkt.
-Je deelt de verbinding met 5 (of meer apparaten), ik heb nu bij elk aansluiting 2 kabels getrokken. Dan kan ik dus 2 apparaten aansluiten die de volle gbit/s verbinding gebruiken. Heb ik er meer dan zet ik er een kleine switch tussen en moet ik kiezen welke apparaten de verbinding delen.
-Ik heb de schotels in huis op de meest strategische plaatsen neergezet, waardoor ik 100% dekking in huis heb. Dat is bij mij niet 30cm van de grond af in een hoek van het huis.

Ik zie als enige voordeel: je hebt een 2 in 1 apparaat, een beetje een noodoplossing voor als je de access points niet goed kwijt kunt.
Je weet dat de inwalls aan de onderkant nog 2 ethernet aansluitingen hebben he ;) Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Tylen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:28:
[...]

Precies. Daarom zeg ik ook "ik vind"

[...]

Je weet dat de inwalls aan de onderkant nog 2 ethernet aansluitingen hebben he ;) Echt ideaal.
Er zaten toch 4 of 5 aansluitingen onder? Zie nadeel 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
DutchKel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:29:
[...]

Die zijn een stuk duurder.

Er zijn zeker weten voordelen, ik heb het even overwogen bij onze woonkamer. Door een dragende muur was de bank net een plek met weinig bereik naar het AP in de trapkast. Ik moest toch een switch hebben bij de tv, maar een beetje schuiven met de locatie van het AP heeft het probleem ook opgelost. Toch weer geld bespaart :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:29:
[...]

De InWall HD (en de "6 InWall" die al twee keer als early access product te koop is geweest) heeft inderdaad 4 additionele aansluitingen, dus één aan de achterzijde voor "upstream" en 4 aan de onderzeide. De oudere AC InWall en AC InWall Pro hebben maar 2 additionele aansluitingen.
kepler schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Die zijn een stuk duurder.
Appels en peren ;) De AC InWall met 2 aansluitingen is gelijk aan de AC Lite (en dan betaal je 80 vs 90 euro of iets dergelijks). De InWall HD is een stuk duurder, maar de wifi hardware is gelijk aan die van de NanoHD die op zichzelf ook een stuk duurder is. De eerste is ook een AC "wave 1" apparaat, de tweede een AC wave 2 apparaat (vandaar ook HD van High Density).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

DutchKel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:19:
[...]

Dat is erg persoonlijk.

Ik installeer ze regelmatig en je kunt het afdekraam prima "op maat" maken zodat deze strak tegen het AP valt. Ziet er helemaal niet slecht uit.
Bovendien zet ik wifi in waar ik het beste bereik kan realiseren. Bij vrijwel geen enkele woning is dat mogelijk vanuit het plafond (waar het optimaal is qua dekking), dus dan is dit een perfect alternatief.
Andere voordeel is dat er dus 2/4 aansluitingen onderin zitten en dat is vaak ideaal voor een TV, setupbox, spelcomputer etc. Eigenlijk zijn het nooit apparaten waar een maximale doorvoersnelheid cruciaal is.
En tot slot zit er een PoE passthrough poort op, en ook dat is soms heel handig (om bijv. een volgend AP op aan te sluiten of een camera).

Maar zo als Tylen zegt is het ook persoonlijke smaak. Echter is het vaak bij mijn klanten de enigste nette en haalbare oplossing met een maximale flexibiliteit.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
Deef_K schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:34:
weet ik niet meer, maar als je googlet op de term 'bedradingskoker' ipv kabelgoot kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12
Deef_K schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:34:
Wij kochten ze bij m'n vorige werkgever altijd bij de TU:
https://www.technischeunie.nl/product/prd1999926898
https://www.technischeunie.nl/product/prd1999927029

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 23:35
[...]

Dat is erg persoonlijk.

Als de loze leiding onderdeel uitmaakt van een serie gekoppelde inbouwdozen dan is het geen praktische en esthetische oplossing, vind ik. De inbouwdozen waar in onze woning de voormalige COAX- en telefoonkabels naartoe liepen zijn allemaal apart. Dan is het wat mij betreft een betere optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv-nORZWGUc60f_zP1t-yAcbriU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/904V8IHqrVhMzoEcSh0VnJtG.jpg?f=fotoalbum_large

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27

Eraser127

Nijkerk

My Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rbaidjoe
@Deef_K met die tarieven ben ik mijn bestelling toch even gaan opsnorren, en ik raad je dan ook aan om eens een bezoek te brengen aan elektroproducten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Mooi weggewerkt, maar op deze manier valt alle stof en andere zooi precies in de RJ45-aansluitingen van je switch en patchpaneel. Kun je de opstelling niet 90° draaien?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijske
er was hier een jaarlijkse buurtrommelmarkt ... als ik dan daar een dag moet overleven op zo'n stoeltje op de straatkant, kan ik tenminste mn flaptop ergens inprikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Andrehj schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Mooi weggewerkt, maar op deze manier valt alle stof en andere zooi precies in de RJ45-aansluitingen van je switch en patchpaneel. Kun je de opstelling niet 90° draaien?
Iets minder werk dan 90 graden omdraaien. Dit bestellen :). Lijkt haast zelfs wel dat meest rechtse enkele dit zal hebben? @Eraser127

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 17-01-2022 17:56 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:06:
Dan kan je dus net zo goed z’n schotel nemen…
Waar je een adapter voor moet laten 3D-printen als je die net als een (In) Wall wilt monteren...
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:00:
Volgende keer moet je @nero355 inschakelen voor advies. Krijg je overal 2 kabeltjes met een in-wall HD er achter :+
HA! Je kan mij helemaal niet inhuren! >:) :P :+
Mooi camo covertje er op, helemaal top!
[Afbeelding]
Welk covertje :?

:+
Of dit er op laten printen! Hoe tot is dat!
[Afbeelding]
@nero355 moet morgen even wat zout kopen zodat je me met een korreltje kan nemen ;)
Ik neem liever Jessica Biel @ leeftijd en looks toen ze die film opnam! :P :+
Jordyz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:09:
Precies dit! Hier overal Bush Jaeger materiaal en aan heeft een fortuin gekost al die kapjes, schakelaars, raampjes, dimmers, lan afwerkingen ect en dan moet er zo'n ding wat totaal niet past langs komen te hangen..

8)7

Dan is een normaal accespoint verticaal tegen de muur aan nog mooier >:)
Ja, leuk zo'n kabel die beter bij de rest past of zo... 8)7 _O- :+
Tylen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:51:
_O_ MY PEOPLE!!! _O_
Er zijn al foto's in dit topic langsgekomen die duidelijk laten zien dat het wel kan! ;)
Dat is wel een goeie, maar daar hou je dan uiteraard rekening mee : Niemand die je dwingt om nog eens een Switch in dezelfde ruimte te zetten met een eigen Uplink :)
Daar zijn ze voor gemaakt en kunnen dus ook bijvoorbeeld twee kamers onder elkaar van WiFi voorzien! ;)
Eigenlijk wel zoals al uitgelegd door @RobertMe :)
Ik vind het vooral een mooie oplossing als je de kabels door het huis heen niet goed getrokken krijgt : Je kan namelijk met PoE+ en PoE de boel aan elkaar doorlussen en dus nog eens een Switch via PoE vanuit de (In) Wall van stroom voorzien! :*)
Peutpeut schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:26:
Als de loze leiding onderdeel uitmaakt van een serie gekoppelde inbouwdozen dan is het geen praktische en esthetische oplossing, vind ik.
Dat kan dus wel! :)
De inbouwdozen waar in onze woning de voormalige COAX- en telefoonkabels naartoe liepen zijn allemaal apart. Dan is het wat mij betreft een betere optie.

[Afbeelding]
NICE!!! d:)b
ijske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:33:
er was hier een jaarlijkse buurtrommelmarkt ... als ik dan daar een dag moet overleven op zo'n stoeltje op de straatkant, kan ik tenminste mn flaptop ergens inprikken :)
Daar heb ik een andere favoriet voor :

Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!

O+ _O_ :+

Pagina: 1 ... 90 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2