Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:16
how cute ...
wanna meet my buddy Cisco ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Owdm2KTVgrlc8OoCLTgS0Z-h35Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nktuDUZv8Gr4seVm1rEYI83A.jpg?f=fotoalbum_large

( tbh ben ik echt benieuwd of die niet achterl1jk boven de norm aan het stralen is... dat ding is echt retarted qua bereik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:06
ijske schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:35:
[...]

how cute ...
wanna meet my buddy Cisco ? [Afbeelding]

( tbh ben ik echt benieuwd of die niet achter boven de norm aan het stralen is... dat ding is echt retarted qua bereik )
Dat ziet er strak uit. Spijt hier dat ik in mijn nieuwbouwhuis geen loze leiding in de achtergevel heb laten leggen.. Buiten ene outdoor AP ophangen en dan is de hele tuin ook voorzien van internet. Ah nu anders opgelost maar toch..

Luxe problemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Eraser127

Nijkerk

Andrehj schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Mooi weggewerkt, maar op deze manier valt alle stof en andere zooi precies in de RJ45-aansluitingen van je switch en patchpaneel. Kun je de opstelling niet 90° draaien?
Helaas niet, het probleem is dat standaard nieuwbouw meterkasten niet diep zijn. Daardoor kon de Unifi switch niet plat liggen met een standaard rack. Dan maar verticaal met idd stofdopjes op de poorten. Valt trouwens wel mee hoe stoffig het is.

My Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:23

Toppe

Oké ✅

En waarom zit hier geen in-wall HD? Kom niet met ‘hij is niet waterdicht’ want ik heb voor alles een oplossing. Heb je meteen weer een aantal poorten buiten, in-wall HD mooi in het zicht!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:15:
En waarom zit hier geen in-wall HD? Kom niet met ‘hij is niet waterdicht’ want ik heb voor alles een oplossing. Heb je meteen weer een aantal poorten buiten, in-wall HD mooi in het zicht!
:o :D _O-

Maar dan heb ik geen excuus om de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) te kopen! >:) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jawel. Die kan je namelijk aan de in-wall HD hangen, die heeft PoE passthrough.

en die heb je al, hoef je dus niet meer te kopen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 18-01-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:09:
Jawel. Die kan je namelijk aan de in-wall HD hangen, die heeft PoE passthrough.

en die heb je al, hoef je dus niet meer te kopen :+
Ik koop wel gelijk een hele voorraad RGB LED's erbij en dan kan ik een kerstboom bouwen met al dat doorlussen van apparaten! _O- :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Ik koop wel gelijk een hele voorraad RGB LED's erbij en dan kan ik een kerstboom bouwen met al dat doorlussen van apparaten! _O- :P :+
Hoeveel in-wall’s zou je achter elkaar kunnen doorlussen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:41:
Hoeveel in-wall’s zou je achter elkaar kunnen doorlussen? :+
Zoveel als de PoE+ Switch toelaat en als je de belasting van elke accesspoint zo laag mogelijk houdt dan zou je best wel een heel eind kunnen komen! >:) _O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 12:10

casemodder

--->

nero355 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Zoveel als de PoE+ Switch toelaat en als je de belasting van elke accesspoint zo laag mogelijk houdt dan zou je best wel een heel eind kunnen komen! >:) _O- :+
Mijn In-wall HD gebruikt net geen 5 watt volgens mijn switch, en gezien de powerlimit van poe+ is 30watt dus dat maakt 6 stuks :+ 8)

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
In heel veel meterkasten die hier gepost worden zijn mooie (hager) grijze kabelgoten gebruikt. Nu heb ik deze zelf ook in mijn meterkast hangen, weet niet of het Hager is maar het zijn van zo'n grijze goten.

Nu worden er linkjes gedeeld waar je deze kunt kopen, alleen heb ik maar 1 goot nodig en geen doos. Weet iemand waar je deze kunt bestellen? Iemand toevallig een goede link voor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Jordyz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:00:
In heel veel meterkasten die hier gepost worden zijn mooie (hager) grijze kabelgoten gebruikt. Nu heb ik deze zelf ook in mijn meterkast hangen, weet niet of het Hager is maar het zijn van zo'n grijze goten.

Nu worden er linkjes gedeeld waar je deze kunt kopen, alleen heb ik maar 1 goot nodig en geen doos. Weet iemand waar je deze kunt bestellen? Iemand toevallig een goede link voor
Deze gaan per 2 meter.
Voor een smallere koker ben je voor <10€ klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 18-01-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16
Source90 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Deze gaan per 2 meter.
Dat gaat je niet lukken, want de prijzen zijn per meter, en er komen ook nog verzendkosten bij.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Jordyz Bouwmaat verkoopt ze ook. Weet niet of je iemand kent in de omgeving die een pas heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
Toppe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:06:
@Jordyz Bouwmaat verkoopt ze ook. Weet niet of je iemand kent in de omgeving die een pas heeft?
Nope geen pas maar wel een vestiging in de buurt, ik geloof dat je ook als particulier kunt bestellen en dan afhalen. Je mag dan niet winkelen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 20:46
Jordyz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Dat ziet er strak uit. Spijt hier dat ik in mijn nieuwbouwhuis geen loze leiding in de achtergevel heb laten leggen.. Buiten ene outdoor AP ophangen en dan is de hele tuin ook voorzien van internet. Ah nu anders opgelost maar toch..

Luxe problemen :+
Je kan natuurlijk zelf ook een kabeltje door de achtergevel maken, ik weet niet of je daar dichtbij utp beschikbaar hebt ? ik heb het zelf in de garage en kan vanaf hier alle kanten op, al gebruik ik mijn uap-ac-pro welke in de bijkeuken hangt voor de tuin en kan het ruim doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
LightStar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Je kan natuurlijk zelf ook een kabeltje door de achtergevel maken, ik weet niet of je daar dichtbij utp beschikbaar hebt ? ik heb het zelf in de garage en kan vanaf hier alle kanten op, al gebruik ik mijn uap-ac-pro welke in de bijkeuken hangt voor de tuin en kan het ruim doen.
Nope in ieder geval niet netjes weg te werken. Maar hier inderdaad ook zo opgelost, binnen accespoint opgehangen zodat er in de tuin ook wifi is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Andrehj schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Dat gaat je niet lukken, want de prijzen zijn per meter, en er komen ook nog verzendkosten bij.
Ik geef ook aan voor de kleine maten kokers. Die zijn onder de vijf per stuk..
Verzendkosten betaal je voor dergelijke goten overal en horen mijns inziens niet bij de product prijs.

€5: 25x30 a 2m
https://www.elektroproduc...dingskoker-bxh-25x30.html

€6: 25x40 a 2m
https://www.elektroproduc...dingskoker-bxh-15x40.html

[ Voor 22% gewijzigd door Source90 op 19-01-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16
Source90 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:36:
Ik geef ook aan voor de kleine maten kokers. Die zijn onder de vijf per stuk..
Verzendkosten betaal je voor dergelijke goten overal en horen mijns inziens niet bij de product prijs.
Jij schrijft letterlijk:
Je bent pas klaar met de totaalprijs waarvoor je de spullen thuis hebt. Daar horen ook de verzendkosten bij.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:34
Hoe doen jullie kooimoeren?
Ik heb een moeilijk bereikbaar kastje en onder een plank een 2 tal beugels gehangen om hier 1 of 2 19" apparaten in op te hangen.
Maar het plaatsen van de kooimoeren is bijna niet te doen.
Heeft iemand een handige tip of gereedschap hiervoor?

Normaal gesproken pruts ik wat met mijn nagels en/of schroevendraaier, maar dat is in deze krappe ruimte bijna niet te doen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Eraser127

Nijkerk

@GarBaGe Kun je de plank verwijderen? Omdat ze normaal gesproken via de achterkant het rack in gemonteerd worden zal het lastig zijn om ze met een tool te monteren. Als je er al met een hand bij kan, zou het niet al te moeilijk moeten zijn om de kooimoeren vanachter te plaatsen. Je zou deze dan schuin in het gat moeten plaatsen en dan met wat kracht (evt schroevendraaier erbij) doorduwen zodat het andere lipje ook door het gat gaat.

My Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Andrehj schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Jij schrijft letterlijk:

[...]

Je bent pas klaar met de totaalprijs waarvoor je de spullen thuis hebt. Daar horen ook de verzendkosten bij.
oké, met mierenneuken erbij: voor 13€ ben je klaar. 🤦‍♂️

Je kan ze ook afhalen.. Voor 5€ klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 19-01-2022 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
@GarBaGe Ik had altijd zo'n beugeltje bij de hand.

Alternatief is inderdaad een zo dun mogelijke schroevendraaier. Met een te dikke schroevendraaier is het bijna niet te doen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:48
Al luid vloekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 13:10
Hoi allen,

Ik wil graag onze LAN zaken netter weg werken door kabels op maat te maken. Aangezien wij geen wandcontactdozen hebben, hebben wij op de bovenverdieping naar elke kamer een gat in de muur waar een utp kabel met connector door past. Deze kabels zijn achter plinten uit het zicht, maar door vaste lengtes ligt op één kamer een bundel opgerolde kabels. Op elke kamer ligt een switch om apparaten op aan te sluiten.

Kan ik gewoon de Belden Cat 6 7965E gebruiken om naar deze punten goede kabels te trekken? Zo ja, welke connectors raden jullie aan om hier op te krimpen aangezien dit een solid kabel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Connectors op solid kabels is echt een heel slecht idee, moet je in de situatie die je noemt gewoon niet doen. neem daar gewoon een wandcontactdoos voor. Als het lipje van de kabel afbreekt moet je een nieuwe connector erop knijpen, in deze situatie wordt dan de kabel die de muur in gaat ook weer korter en loop je dus tegen problemen aan.

De enige plek waar een connector zou kunnen is bijvoorbeeld voor camera's of bij een toegangscontrolesysteem omdat je daar vaak simpelweg niet de ruimte hebt om een keystone te plaatsen, maar ook daar doen we het alleen als het echt niet anders kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kingsanity schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:42:
Hoi allen,

Ik wil graag onze LAN zaken netter weg werken door kabels op maat te maken. Aangezien wij geen wandcontactdozen hebben, hebben wij op de bovenverdieping naar elke kamer een gat in de muur waar een utp kabel met connector door past. Deze kabels zijn achter plinten uit het zicht, maar door vaste lengtes ligt op één kamer een bundel opgerolde kabels. Op elke kamer ligt een switch om apparaten op aan te sluiten.

Kan ik gewoon de Belden Cat 6 7965E gebruiken om naar deze punten goede kabels te trekken? Zo ja, welke connectors raden jullie aan om hier op te krimpen aangezien dit een solid kabel is?
Op zich is die Belden prima. En deze connectors zijn geschikt voor zowel solid+stranded:
Kabelexpert RJ45 stekker Cat. 6 (ook geschikt voor Cat. 5E). Geschikt voor soepele en massieve UTP kabel.
Maar misschien kun je beter gewoon de bestaande (stranded/soepele) kabels afknippen en op maat maken + een connector eraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
moppentappers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:50:
Connectors op solid kabels is echt een heel slecht idee, moet je in de situatie die je noemt gewoon niet doen. neem daar gewoon een wandcontactdoos voor. Als het lipje van de kabel afbreekt moet je een nieuwe connector erop knijpen, in deze situatie wordt dan de kabel die de muur in gaat ook weer korter en loop je dus tegen problemen aan.

De enige plek waar een connector zou kunnen is bijvoorbeeld voor camera's of bij een toegangscontrolesysteem omdat je daar vaak simpelweg niet de ruimte hebt om een keystone te plaatsen, maar ook daar doen we het alleen als het echt niet anders kan.
Aanvullend, als je een goede kabel hebt (stugge) die is niet bedoeld om telkens maar te bewegen. Dus daar krijg je na verloop van tijd ook kabelbreuken in.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
verjager schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:53:
Maar misschien kun je beter gewoon de bestaande (stranded/soepele) kabels afknippen en op maat maken + een connector eraan?
De bestaande kabels zijn nog Cat 5E, deze wil ik graag upgraden naar Cat 6 als ik dan toch bezig ben.
moppentappers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:50:

Duidelijk! Dus ik kan beter kijken naar een rol stranded kabel en goede connectors daarvoor. Welke raden jullie hiervan dan aan? Ik zag dat die Belden hier namelijk veel aangeraden werd om zijn goede kwaliteit en prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
Kingsanity schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:22:
[...]

De bestaande kabels zijn nog Cat 5E, deze wil ik graag upgraden naar Cat 6 als ik dan toch bezig ben.

[...]

Duidelijk! Dus ik kan beter kijken naar een rol stranded kabel en goede connectors daarvoor. Welke raden jullie hiervan dan aan? Ik zag dat die Belden hier namelijk veel aangeraden werd om zijn goede kwaliteit en prijs.
Dat heb je verkeerd begrepen, je kunt beter een solid/stugge kabel nemen en deze op de muur afmonteren en aan de andere kant met een keystone of patchpanel afmonteren. Vanuit de muur plug je een stranded/soepele kabel erin.

Even een voorbeeld foto erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OODt6Bo2R37Va_7n0N-O83-UJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lo8XRIApjN5RGE8yyD3VDQEO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 19-01-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:10
Kingsanity schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:22:
[...]

[...]

Ik heb in mijn bericht het hele verhaal mbt solid versus stranded nog niet eens meegenomen, maar je moet in deze situatie dus gewoon geen connectoren gebruiken. Kabel die je gaat trekken en dus verder niet wordt bewogen moet solid zijn.
YouTube: Netwerkproducten.com: verschil tussen soepele- en stugge netwerkkabel is goed om even te bekijken, al worden niet alle verschillen benoemd.
Lees anders als aanvulling het volgende nog even door
https://www.truecable.com...s-stranded-ethernet-cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
DutchKel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Dat heb je verkeerd begrepen, je kunt beter een solid/stugge kabel nemen en deze op de muur afmonteren en aan de andere kant met een keystone of patchpanel afmonteren. Vanuit de muur plug je een stranded/soepele kabel erin.
moppentappers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Ik heb in mijn bericht het hele verhaal mbt solid versus stranded nog niet eens meegenomen, maar je moet in deze situatie dus gewoon geen connectoren gebruiken. Kabel die je gaat trekken en dus verder niet wordt bewogen moet solid zijn.
YouTube: Netwerkproducten.com: verschil tussen soepele- en stugge netwerkkabel is goed om even te bekijken, al worden niet alle verschillen benoemd.
Lees anders als aanvulling het volgende nog even door
https://www.truecable.com...s-stranded-ethernet-cable
Hier heb ik inderdaad op gezocht gehad en daarom wilde ik dus ook solid kabel leggen van de router naar de kamers. Dan zou ik dus per kamer een opbouw WCD moeten monteren om vanuit daar met patchkabels de apparaten aan te sluiten. Ik baalde er al van dat er nergens leidingen liggen zodat ik WCD's in de muur kan weg werken ipv opbouw. Vandaar dat ik even wilde kijken wat jullie hiervan dachten en of dit op een andere manier mooier kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Kingsanity schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:58:
Hier heb ik inderdaad op gezocht gehad en daarom wilde ik dus ook solid kabel leggen van de router naar de kamers. Dan zou ik dus per kamer een opbouw WCD moeten monteren om vanuit daar met patchkabels de apparaten aan te sluiten. Ik baalde er al van dat er nergens leidingen liggen zodat ik WCD's in de muur kan weg werken ipv opbouw. Vandaar dat ik even wilde kijken wat jullie hiervan dachten en of dit op een andere manier mooier kan.
Je kunt het zo mooi maken als je wilt, je kunt nog een leiding in de muur maken hiervoor als je die moeite wilt nemen en erna de muur weer afwerken. Maar je kunt ook de oplossing die ik gaf op de foto overnemen en de netwerkkabel in een kabelgoot doen en die laten uitkomen op een opbouwdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingsanity
DutchKel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Je kunt het zo mooi maken als je wilt, je kunt nog een leiding in de muur maken hiervoor als je die moeite wilt nemen en erna de muur weer afwerken. Maar je kunt ook de oplossing die ik gaf op de foto overnemen en de netwerkkabel in een kabelgoot doen en die laten uitkomen op een opbouwdoos.
Ja precies, dan wordt dat de oplossing inderdaad, ziet er overigens netjes uit zo! Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

verjager schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:53:
En deze connectors zijn geschikt voor zowel solid+stranded
Zoals ik al eerder heb aangegeven : Vermijd die connectoren!

Kies iets dat wat makkelijker te monteren is! :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 19-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Zoals ik al eerder heb aangegeven : Vermijd die connectoren!

Kies iets dat wat makkelijker te monteren is! :)
Waar mogelijk natuurlijk een patch panel en LSA aansluiting op een Rutenbeck element in een doosje. Maar m'n camera en accesspoint zitten wel gewoon met deze stekkertjes aangesloten hoor. Als er maar geen beweging inzit.

Als het low budget kan/moet, en je zelf zo nodig een nieuwe stekker er aan kan knijpen, ben ik heel pragmatisch. Zeker als de plinten dan kunnen blijven zitten tot de volgende verbouwing, zou ik echt geen nieuwe kabels gaan trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Volgens mij had je beter een druiplus in de kabel kunnen maken, nu loopt het regenwater de muur in :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 17:33
Bierkameel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Volgens mij had je beter een druiplus in de kabel kunnen maken, nu loopt het regenwater de muur in :P
Een natte muur is ook een muur :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

verjager schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:37:
Waar mogelijk natuurlijk een patch panel en LSA aansluiting op een Rutenbeck element in een doosje. Maar m'n camera en accesspoint zitten wel gewoon met deze stekkertjes aangesloten hoor. Als er maar geen beweging inzit.
Het gaat me meer om het product zelf dan hoe je het verder oplost ;)

Lees effe deze reactie door : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

En de reacties ervoor en erna over hetzelfde onderwerp :)
Was een work in progress foto en alweer meer dan 2 jaar lang helemaal lekvrij en zo! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Het gaat me meer om het product zelf dan hoe je het verder oplost ;)

Lees effe deze reactie door : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

En de reacties ervoor en erna over hetzelfde onderwerp :)
Ah, had de verkeerde gelinkt. Leuke discussie :-)) Die les heb ik ook geleerd, sindsdien doorvoerstekkertjes en die werken wmb idd veel prettiger!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Wat is er mis met een goeie dot pur?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:42
[...]

Denk dat het gat daarom precies boven de open stootvoeg zit, dan loopt het er daar weer uit. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 20-01-2022 20:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skynett
  • Nu online
JackBol schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Wat is er mis met een goeie dot pur?
Het is niet waterdicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:27
Dat inderdaad, maar zelfs al gebruikt iemand wel een "opvulmiddel" dan is het altijd een goed idee om ook een druiplus te maken, omdat het gewoon logischer is om ingres van water te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Skynett schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:58:
[YouTube: Cage Nut Insertion & Removal Tool]
Alternatief is inderdaad een zo dun mogelijke schroevendraaier. Met een te dikke schroevendraaier is het bijna niet te doen.
Ik heb nu zo'n ding besteld (6 euro). ff kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• banaan1234
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01-2024
In de kerstvakantie ben ik begonnen met een 10-inch rack project. Ik heb veel aan dit topic gehad, vandaar dat ik mijn verhaal uitgebreid doe, zodat anderen hier in de toekomst wellicht ook weer wat aan hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj6U-I5y8uPPEeSopb7Qnge2B90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvNCrgf00AIQ3AxPO0kguqE7.jpg?f=fotoalbum_large

Het voordeel van een 10-inch rack, is dat het een stuk minder ruimte in neemt, zo zou dit bijvoorbeeld makkelijk in een meterkast passen. Het nadeel ten opzichte van een 19-inch rack, is dat er een stuk minder 10-inch producten/accessoires op de markt zijn. Gelukkig heeft DIGITUS een redelijk goed aanbod van 10-inch producten. Er zijn nog wel een aantal merken routers en switches die in een 10-inch rack passen, maar het aanbod is echt zeer beperkt. High-end producten van grote namen zoals Ubiquiti, Cisco, etc. zijn gemaakt voor 19-inch racks of hebben mount kits/ears beschikbaar hiervoor. Wees je hier dus bewust van als je twijfelt! Als je de ruimte hebt en sowieso van plan was de portemonnee te trekken, dan is 19-inch een no-brainer.

De 9U patchkast van Azerty gaat UTP-contactdozen op mijn bovenverdieping voorzien van internet. Momenteel zijn dit maar zes aansluitingen, hier komen er in de toekomst nog vier bij. In mijn geval is een 12-inch patch panel dus voldoende. Mocht je nou een kleinere patchkast hebben en ruimte tekort komen, dan zijn de 12-poorts 0.5U patchpanels de moeite waard om naar te kijken. Dan kun je op 1U dus 24 S/FTP kabels kwijt.

Aan het begin van de coronapandemie heb ik een redelijke router van TP-link gekocht met uiteindelijk nog een onemesh extender erbij. Deze doen doorgaans prima hun werk en geven een stabiel wifi-6 signaal. Echter de instellingen bij TP-link consumentenelectronica zijn vrij beperkt. Ook komen er maar weinig firmware updates uit. Als ik dit over zou moeten doen, zou ik waarschijnlijk toch richting Ubiquiti bewegen. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.

Waar ik met name tegenaan liep is dat desktop switches natuurlijk niet standaard in een 10-inch rack passen (duh!). Toevallig zag ik een foto hier op het forum waarbij de Ubiquiti Edgeswitch 10XP netjes in een 10-inch tray past (bedankt @patatjemet), dat was een meevaller. Voor de TP-link switch en de raspberry pi's heb ik uiteindelijk rackmounts laten 3D printen. Ik heb de ontwerpen van iemand met een soortgelijk project, deze zijn gewoon te downloaden op thingiverse. En als je een beetje handig bent zou je ook zelf ontwerpen kunnen maken voor je patchkast. Een mooie uitkomst als je onderdelen nodig heb die niet verkrijgbaar zijn! Let wel op dat je voor het printen PETG gebruikt in plaats van PLA. Sommige routers en switches kunnen vrij warm worden 8)7 en PLA kan daar niet zo goed tegen.

Als je toch een nieuwe switch gaat kopen, dan zou ik een 16-poorts switch van DIGITUS aanraden, die zijn gemaakt voor in een 10-inch patchkast. Je hebt ze ook met 8-poorten en in de varianten met/zonder POE en managed/unmanaged, genoeg keuze dus! Ik had nog een TP-link switch liggen, dus dat vond ik een beetje zonde van het geld.

En last but not least, de raspberry pi's draaien in headless mode. De tijd dat ik een hdmi-kabel nodig had voor mijn raspberry pi is voorbij (opluchting). Ik zet een nieuwe image op de SD-kaart, wijs een static IP toe en vervolgens trap ik een Ansible playbook af om het geheel te bootstrappen en docker containers op te spinnen. Momenteel heb ik Pihole, Home Assistent en een Tailscale exitnode (VPN) draaien.

Router en extender (niet op de foto):
* TP-link Archer AX6000
* TP-link RE605X

Specs:
* RJ45 stof cover caps
* RJ45 shielded connectors
* 20cm cat 5e kabels (oude kabel in stukken geknipt)
* deleyCON 12-port patch panel (1U)
* DIGITUS kabelrangeerpaneel (1U)
* TP-link SG108 + 3D geprinte rackmount (1U)
* DIGITUS blinde afdekplaat (1U)
* Ubiquiti Edgeswitch 10XP + DIGITUS tray (1U)
* DIGITUS blinde afdekplaat (1U)
* Raspbery Pi model 3B (x2) + 3D geprinte rackmount (1U)
* DIGITUS kabeltoevoer (1U)
* Good Connections geaarde stekkerdoos (1U)

Toekomstige uitbreidingen:
* Nog wat extra kabels patchen
* Patchkast aan de muur bevestigen
* Extra 0.5U kabeldoorvoer ter opvulling (10-inch 0.5U afdekplaten bestaan niet, 19-inch dan weer wel..)
* Raspberry Pi's voorzien van poe-hat (scheelt weer 2 stopcontacten)
* Intel NUC (waarschijnlijk ook hier weer een custom rackmount nodig)
* pfSense box
* Led-lampje met motion sensor
* Koeling d.m.v. een fan bovenin de patchkast, indien nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Nu online
Leuk rack en leuk dat je het hier plaatst.
Wel een suggestie: Als alle kabels zo kort zijn dan kunnen alledrie de blinde platen vervallen. En de stekkerdoos zou ik achteraan in de kast monteren als dat gaat, scheelt ook weer ruimte voorin. Dan wordt het een nog compacter geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan1234
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01-2024
Skynett schreef op maandag 24 januari 2022 @ 03:33:
Leuk rack en leuk dat je het hier plaatst.
Wel een suggestie: Als alle kabels zo kort zijn dan kunnen alledrie de blinde platen vervallen. En de stekkerdoos zou ik achteraan in de kast monteren als dat gaat, scheelt ook weer ruimte voorin. Dan wordt het een nog compacter geheel.
Goeie van de stekkerdoos! Ik heb de ruimte nu nog niet nodig, in de toekomst waarschijnlijk wel. Ik ben dan weer zo iemand die netjes alle lege gaten opvult |:( met een afdekplaat (zijn gelukkig ook maar 7 a 8 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

banaan1234 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 01:43:
In de kerstvakantie ben ik begonnen met een 10-inch rack project. Ik heb veel aan dit topic gehad, vandaar dat ik mijn verhaal uitgebreid doe, zodat anderen hier in de toekomst wellicht ook weer wat aan hebben :)
Grappig rekje zo, creatief met de 3D-printed rackmounts.

Mijn tip zou zijn om de twee losse switches te vervangen door één compacte PoE switch met 16 poorten (zeldzaam, maar ze bestaan: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 16 PoE).
banaan1234 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 01:43:
* Raspberry Pi's voorzien van poe-hat (scheelt weer 2 stopcontacten)
Hou er dan wel rekening mee dat de EdgeSwitch 10XP alleen 24V passive PoE doet, de standaard PoE hat voor de RPi verwacht 802.3af PoE. Ik weet niet of er PoE hats bestaan die 24V passive ondersteunen, anders heb je grote kans dat de magische rook uit de RPi ontsnapt wanneer je PoE inschakelt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

donny007 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:18:
De standaard PoE hat voor de RPi verwacht 802.3af PoE.
Ik weet niet of er PoE hats bestaan die 24V passive ondersteunen, anders heb je grote kans dat de magische rook uit de RPi ontsnapt wanneer je PoE inschakelt.
Zo'n PoE HAT is gewoon troep wat mij betreft vergeleken met zoiets : rally in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Word je IMHO veel blijer van! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
Skynett schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:58:
[YouTube: Cage Nut Insertion & Removal Tool]
Super bedankt.
Ik heb er een gekocht en met 10 seconden friemelen zaten ze erin.
Enige rare, is dat dat ding niet echt een naam heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:09:
[...]

Zo'n PoE HAT is gewoon troep wat mij betreft vergeleken met zoiets : rally in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Word je IMHO veel blijer van! :)
Jij bent alleen in je element als het wit is, er UniFi op staat en je het tegen de muur kan schroeven ;)

Maar z’n kabel werkt perfect. Alleen geen gigabit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GarBaGe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Super bedankt.
Ik heb er een gekocht en met 10 seconden friemelen zaten ze erin.
Enige rare, is dat dat ding niet echt een naam heeft :)
Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:25:
Jij bent alleen in je element als het wit is, er UniFi op staat en je het tegen de muur kan schroeven ;)
Daarom een witte Raspberry Pi behuizing die je tegen de muur/meterkast aan kan monteren! >:) :P :+
Maar z’n kabel werkt perfect. Alleen geen gigabit…
Heb je meestal toch niet nodig en i.c.m. 802.3af zou dat in theorie wel moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Daarom een witte Raspberry Pi behuizing die je tegen de muur/meterkast aan kan monteren! >:) :P :+

[...]

Heb je meestal toch niet nodig en i.c.m. 802.3af zou dat in theorie wel moeten kunnen :)
Eens. Maar die goedkope Ali verloopjes ondersteunen dat (vaak) niet.

Ondanks dat het niet erg is betekend het wel een oranje icoon in de UniFi controller :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hoeveel U is jullie kast en wat voor apparatuur zit er in?

In m’n opslag staat een patch/server kast klaar, ik denk z’n 70/80cm hoog en twijfel of het genoeg is:

Ik heb straks:
- UDM Pro
- 2 Patch panelen
- 24 Poort switch
- Server (AS300, mini formaat)
- NVR
- PDU
- 6/8 hubs/gateways

Ik heb geen diepe apparaten. Diepste is de UDM/Switch. Ik neig er om een patch kast te kopen van 22u. Overdreven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:19:
In m’n opslag staat een patch/server kast klaar, ik denk z’n 70/80cm hoog en twijfel of het genoeg is
1U = 1,75 inch = 4,45 cm.

Dus :

70 cm. = 15,73
80 cm. = 17,97
Ik heb straks:
- UDM Pro
- 2 Patch panelen
- 24 Poort switch
- Server (AS300, mini formaat)
- NVR
- PDU
- 6/8 hubs/gateways

Ik heb geen diepe apparaten. Diepste is de UDM/Switch. Ik neig er om een patch kast te kopen van 22u. Overdreven?
Moet makkelijk passen toch :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
Hier een 9U
- UDM Pro
- Unifi Poe switch
- patch paneel
- 2x 1u borstel
- 1u stekkerdoos

Onderin:
- Synology DS718+
- HUE bridge
- KPN modem

Afbeelding van work in progress stond paar pagina's terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 25-01-2022 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:42:
[...]

1U = 1,75 inch = 4,45 cm.

Dus :

70 cm. = 15,73
80 cm. = 17,97

[...]

Moet makkelijk passen toch :?
70 hoog is buiten kant gemeten hè. Haal daar eens 15cm af, is ‘nog maar’ 12u. Ik hou dus in het meest gunstige scenario 6u hoogte over voor alle ‘rand apparatuur’.

Ook maar eens uitzoeken hoe ik al die ‘rand apparatuur’ maar eens netjes kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:08:
70 hoog is buiten kant gemeten hè. Haal daar eens 15cm af, is ‘nog maar’ 12u. Ik hou dus in het meest gunstige scenario 6u hoogte over voor alle ‘rand apparatuur’.
Gezien de getallen die eruit kwamen dacht ik al zoiets, maar dan heb je in ieder geval een indicatie van hoe en wat en zo :)
Ook maar eens uitzoeken hoe ik al die ‘rand apparatuur’ maar eens netjes kan monteren.
Wat moet je allemaal kwijt dan ??

In principe kan je voor al die Hue meuk en zo gewoon een legplaat gebruiken en alles daarop zetten...

Wel effe op de ontvangst letten natuurlijk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Ontvangst van de Hue bridge is toch niet relevant (lees; waar hij ligt).
Volgens mij kan je hem bij wijze van in een afgesloten aluminium doos leggen.

Hue Bridge is aangesloten met een UTP kabel, en zo verbonden met je WIFI.
Apparaten communiceren toch via WIFI naar de Bridge op datzelfde WIFI..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Hue is Zigbee maar de 230v apparaten werken ook als repeater. Met meer dan 60 Hue lampen straks maar ik me daar maar weinig zorgen om :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als jij het zegt dan geloof ik dat meteen, want ik doe niks met dergelijke producten! ;)

Er was eerder iemand in dit topic die een of ander apparaat had die wel een zender/ontvanger was en hem daarom buiten op zijn rack had gemonteerd dus vandaar dat ik dat effe noem, want ik weet niet wat @Toppe allemaal heeft staan aan dergelijke meuk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

De bridge communiceert ook draadloos met Zigbee met de Hue lampen. Die ontvangst moet nog steeds in orde zijn voor de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Gezien de getallen die eruit kwamen dacht ik al zoiets, maar dan heb je in ieder geval een indicatie van hoe en wat en zo :)

[...]

Wat moet je allemaal kwijt dan ??

In principe kan je voor al die Hue meuk en zo gewoon een legplaat gebruiken en alles daarop zetten...

Sowieso:
2x Hue, dikke kans zelfs 3
1x Gardena
1x SureFlap
1x Raspberry

En dan skip ik nog even een scherm, toetsenbord en muis.

Dat alles op 1 plank wordt spannend. Zoek nog een plank die je uit kan trekken maar nog niet gevonden voor de prijs die ik er voor wil geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

masaman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:49:
[...]

De bridge communiceert ook draadloos met Zigbee met de Hue lampen. Die ontvangst moet nog steeds in orde zijn voor de bridge.
In theorie werkt elke Hue lamp als versterker binnen het Hue platform. Daarbij hebben wij houtskelletbouw en ben ik dus niet heel bang voor het bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:53:
[...]
In theorie werkt elke Hue lamp als versterker binnen het Hue platform. Daarbij hebben wij houtskelletbouw en ben ik dus niet heel bang voor het bereik.
Dat klopt. Maar als je de Hue bridge tussen 2 legborden in een afgesloten metalen kast werkt dan maak je het wel onnodig moeilijk voor dat draadloze Zigbee netwerk.
Wat @Source90 voorstelt: "in een afgesloten aluminium doos leggen" gaat niet werken. Maar probeer het gerust :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:51:
Sowieso:
2x Hue, dikke kans zelfs 3
Die prop je dan maar naast elkaar of zo... :+
1x Gardena
1x SureFlap
Geen idee wat die twee zijn... :$

Gardena wil ik wel een gokje doen : Planten water geven op basis van een schema of zo :?
1x Raspberry
Daar zijn Rack Mount oplossingen voor verkrijgbaar! :*)

Inclusief aparte USB poorten en Knoppen die je ernaast kan monteren, zoals je dat zou doen met keystones en zo ;)
En dan skip ik nog even een scherm, toetsenbord en muis.
Daar kan je zo'n Monitor+Toetsenbord+Touchpad KVM oplossing voor kopen, maar die zijn echt vreselijk duur! :X
Dat alles op 1 plank wordt spannend. Zoek nog een plank die je uit kan trekken maar nog niet gevonden voor de prijs die ik er voor wil geven.
Veel succes alvast! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Die prop je dan maar naast elkaar of zo... :+

[...]

Geen idee wat die twee zijn... :$

Gardena wil ik wel een gokje doen : Planten water geven op basis van een schema of zo :?

[...]

Daar zijn Rack Mount oplossingen voor verkrijgbaar! :*)

Inclusief aparte USB poorten en Knoppen die je ernaast kan monteren, zoals je dat zou doen met keystones en zo ;)

[...]

Daar kan je zo'n Monitor+Toetsenbord+Touchpad KVM oplossing voor kopen, maar die zijn echt vreselijk duur! :X

[...]

Veel succes alvast! ;)
Gardena is voor de grasmaaier (en later voor watergeven) en SureFlap is een kattenluik die je op de app kan bedienen :+

Pi rackmount moet ik inderdaad even achter aan.

Scherm zet ik er maar op met draadloos toetsenbord/muis setje in de kast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:01:
Gardena is voor de grasmaaier (en later voor watergeven) en SureFlap is een kattenluik die je op de app kan bedienen :+
Vooral dat laatste is inderdaad echt van levensbelang en moet zeker weten in een rack staan! _O- :P :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Ja wie steekt nu een kattenluik en een grasmaaier in zijn rack :+)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Het was een slagveld, en na veel gedoetjes heb ik dit er van weten te maken.
Zal wel commentaar krijgen erop, maar dacht deel toch even het resultaat van
mijn kleine kern-centrale. Er is nog wel wat te doen, maar voor nu geef ik het op.
Ik haat kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shWLvHsx8KTQF4kuThSEdk4ImnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1yahbxWO0Bsz9vMqwu6RoOb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Vooral dat laatste is inderdaad echt van levensbelang en moet zeker weten in een rack staan! _O- :P :+
Haha, het is de hub hè ;) het Luik schroef ik naast een in-wall HD :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Overigens deze gevonden: https://www.etsy.com/list...anic_search_click=1&sts=1

Hue rackmount… €100 voor stukje plastic…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
masaman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Dat klopt. Maar als je de Hue bridge tussen 2 legborden in een afgesloten metalen kast werkt dan maak je het wel onnodig moeilijk voor dat draadloze Zigbee netwerk.
Wat @Source90 voorstelt: "in een afgesloten aluminium doos leggen" gaat niet werken. Maar probeer het gerust :Y
Hier ligt de bridge in een aluminium behuizing (oude desktop kast, omgebouwd) met nog wat ander klein spul en werkt perfect door het hele huis 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:05:
Haha, het is de hub hè ;) het Luik schroef ik naast een in-wall HD :o
Nee, die moet EROP hé! >:) :P :+
Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:06:
Overigens deze gevonden: https://www.etsy.com/list...ue-smart-hub-19in-1u-rack
Hue rackmount… €100 voor stukje plastic…
Die hele
?click_key=3cf8dea38eee5478a313b8571a636fe507de5b09%3A1007556304&click_sum=a6ce61b4&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=philips+hue+rackmount&ref=sr_gallery-1-5&organic_search_click=1&sts=1
meuk had niet erachter gehoeven hoor... :+

Maar ehh...

Kijk eens rond op https://www.yeggi.com/q/philips+hue/ of https://www.thingiverse.com/search?q=philips+hue of er wat handigs tussen zit! ;)

/EDIT :
ppeterr schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:04:
Het was een slagveld, en na veel gedoetjes heb ik dit er van weten te maken.
Zal wel commentaar krijgen erop, maar dacht deel toch even het resultaat van
mijn kleine kern-centrale. Er is nog wel wat te doen, maar voor nu geef ik het op.
Ik haat kabels.

[Afbeelding]
Opzich best wel netjes, maar wel twee dingen die me opvallen :
- Die stekkerblokken had je ook met eigen "oortjes" voor muurmontage kunnen kopen! ;)
- Let effe op die pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+) als ik het goed zie bovenaan ?!
Die wordt heel erg warm en staat erom bekend dat die weleens kapot wil gaan door teveel warmte, want 150 Watt PoE+/PoE en passief gekoeld en zo... :X

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 25-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Nee, die moet EROP hé! >:) :P :+

[...]

Die hele
?click_key=3cf8dea38eee5478a313b8571a636fe507de5b09%3A1007556304&click_sum=a6ce61b4&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=philips+hue+rackmount&ref=sr_gallery-1-5&organic_search_click=1&sts=1
meuk had niet erachter gehoeven hoor... :+

Maar ehh...

Kijk eens rond op https://www.yeggi.com/q/philips+hue/ of https://www.thingiverse.com/search?q=philips+hue of er wat handigs tussen zit! ;)
Al zitten zoeken, die hebben zoiets niet. Nog een bedrijf in Duitsland gevonden die ze wel voor 10” heeft. Daar nu gevraagd of ze 19” kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:15:
[...]
- Let effe op die pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+) als ik het goed zie bovenaan ?!
Die wordt heel erg warm en staat erom bekend dat die weleens kapot wil gaan door teveel warmte, want 150 Watt PoE+/PoE en passief gekoeld en zo... :X
Ja kacheltje mag niet ontbreken in de meterkast vind ik, anyway heb toch al een beetje spijt
van dat ding...althans. Hij is bijna vol. Kan hij mooi plaats maken voor een andere ooit :)

De electricien die hier was heeft een warmte beeld gemaakt, zal hem eens opvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Al zitten zoeken, die hebben zoiets niet. Nog een bedrijf in Duitsland gevonden die ze wel voor 10” heeft. Daar nu gevraagd of ze 19” kunnen leveren.
Vraag eens of Threedee hem kan maken voor je:
https://threedee.nl/produ...&min_price=4&max_price=13

Wel al een DIN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wel al een DIN versie.
Thanks. Gelijk even gemaild. Hebben ervaring met de gateway én 19” dus heb er vertrouwen in.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
@nero355 Hier zie je ook nog even de oude chaos :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO1iI5_kXV85ZISGUo5azoc_KBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTvohrrjYwaDSUWrFPLBfPS9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 25-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nwdsk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-03 10:57
Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:01:
[...]

nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:02:

Goed punt van Toppe en nero355! Zo'n app gestuurd SureFlap kattenluik in je rack kan helpen om alleen katten met minimaal CCNA op zak toe te laten. Hmm, eens even over na denken. B)

Afbeeldingslocatie: https://veder.org/LackRackCat_20.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wel al een DIN versie.
Heb een antwoord, €49 voor drie bridges!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nwdsk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:56:
[...]

[...]

Goed punt van Toppe en nero355! Zo'n app gestuurd SureFlap kattenluik in je rack kan helpen om alleen katten met minimaal CCNA op zak toe te laten. Hmm, eens even over na denken. B)

[Afbeelding]
Alsof hij even lekker zit te poepen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

[Afbeelding]
I fits ?! I SITS!!! :D _O_ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

pricewatch: Startech.com 25U open-frame server rack kast
Hier komt mijn inventaris: Cisco Home Lab in.

Ik heb kooimoeren nodig. Wat is wezenlijke verschil tussen M5 en M6? Voor mijn rack worden ze beide als optionele accessoires aangeboden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
PcDealer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Ik heb kooimoeren nodig. Wat is wezenlijke verschil tussen M5 en M6? Voor mijn rack worden ze beide als optionele accessoires aangeboden.
Wellicht deze voor een tientje/50st

Of 11€ voor zwart.
Heb ze zelf en bevallen prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 25-01-2022 22:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb kooimoeren nodig. Wat is wezenlijke verschil tussen M5 en M6?
De diameter.

:+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Een millimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:58
[...]

Dat een M5 bout niet in een M6 moer past en vice versa :+

Volgens mij is M6 de meest gangbare maat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:23
[...]

Gewoon voor M6 gaan. Dat geeft net iets minder speling en dan gaan die routers maar vooral je switches iets minder snel doorhangen.
Source90 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Wellicht deze voor een tientje/50st?

Heb ze zelf en bevallen prima.
Deze passen kleuren natuurlijk wel beter bij je rack 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Dronium op 25-01-2022 21:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:33

Pixelmagic

Ubergeek

[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik ben nieuwsgierig, is dat cat5 of cat6 ? :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Joris748 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Dat een M5 bout niet in een M6 moer past en vice versa :+

Volgens mij is M6 de meest gangbare maat.
M5 past wel in M6 hoor, of het stevig zit was de vraag niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toppe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:39:
[...]

M5 past wel in M6 hoor, of het stevig zit was de vraag niet :+
Ik gebruik die gewoon door elkaar heen. Alles ligt gemengd in een bakje.
Stap 1: vind een setje (moer + bout) die past
Stap 2: klik vast en schroef vast

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Na een verhuizing/verbouwing was er niet veel tijd om het netwerk te fatsoeneren. Tijdens de verbouwing wel netjes het huis voorzien van CAT6 bekabeling tbv vaste punten alsook wifi-AP's, maar.... de basis hing nogal slordig aan de wand in het souterrain.

Mede geïnspireerd door dit topic heb ik nu de moeite genomen om de boel eens netjes en overzichtelijk te monteren.

Omdat het souterrain ook wordt gebruikt (en het verhuizen van de glasvezelkabel geen optie is), ging mijn voorkeur uit naar een zo ondiep mogelijke kast.

Uiteindelijk is het een in diepte verstelbaar 19" wandrek geworden met 4U. Precies genoeg om te patchen, een 24-poorts Ubiquiti PoE Gen2 switch en alle losse apparaten te kunnen huisvesten.
Voor de netheid heb ik de kleuren van de patchkabels ook aangepast. De oranje kabels gaan naar de 4 Ubiquiti AP's, rood is voor de apparaten, geel de internetfeed en wit de rest. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QzW0MkA7hnA8zTBtm5_JMbivs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pcc473PLOu2OZHBsulTz0Ul4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3YoU-EIno9Gn-dg_0f4mIcRuog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pE7QfbLAO1FjGZ9LROqXK8SB.jpg?f=fotoalbum_tile

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zie :
- Een Genexis die als het goed is in Bridge Mode staat.
- Een DrayTek die blijkbaar de Router is en via SFP is verbonden.
- Maar ik zie ook een USG die via UTP is aangesloten :?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 17:33
Geen high tech oplossingen hier, maar wel n.a.v. thuiswerken en zonnepanelen wat extra datapunten in het huis gewenst. Het aantal UTP poorten dat uit de KPN box 12 komt is uitgebreid middels een antieke Sitecom switch via marktplaats op een koprol afstand. In de opstelling is wel rekening gehouden met voldoende ruimte voor een grotere switch in de toekomst.
Een aantal netwerkkabels komen via de kruipruimte binnen. De rest komt vanuit het plafond. De kabels die vanuit het plafond komen worden met een Attema flex koker naar de Attema patchkast geleid. De rest van de bedrading is in normale bedradingskokers weggewerkt.

Hier is gebruik gemaakt van een Attema patchkast (kruising tussen patchpaneel en groepenkast, niet een patchkast zoals die meestal in dit topic voorkomt). De onderste 4 poorten zijn voor de BG, de middelste 4 voor de eerste verdieping en de bovenste 4 voor zolder. Er hangen ook nog twee poorten niet afgemonteerd los in de Attema kast. Aangezien er nog zo weinig poorten doorgepatcht zijn zie ik geen urgentie om er nu al een tweede kast naast te plaatsen. Er moet wat voor de toekomst overblijven natuurlijk. Wanneer de noodzaak zich aandient kan er verder geknutseld worden.

Tevreden met een functioneel, net en opgeruimd resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97wLQlCNo2p3I2-FQi1Xtc3XtW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wuoZ8RyfTMHnbrmjCcLtBPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0s_mtEIv3Fvqlb1PfJSBKjY-tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLPtNMRkgdl7lUAygaL6Lg2k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clhGxlbs0XWbua1BhSyvjti-Ja8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpSV7qghATOPDB1CFhZl6r3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOi23PaRyYOEpUvIGWLcrTsKG0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfDraxKuYqzFqC8BtHYInqXS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door rbaidjoe op 27-01-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

nero355 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Ik zie :
- Een Genexis die als het goed is in Bridge Mode staat.
- Een DrayTek die blijkbaar de Router is en via SFP is verbonden.
- Maar ik zie ook een USG die via UTP is aangesloten :?
Scherp opgemerkt.

Ik heb een T-Mobile gigabit glasvezel abonnement en zit vast aan het Draytek modem voor internet en vaste telefonie.
De USG had ik al op mijn oude adres (met een provider die std in bridged mode leverde).
Op dit moment staat de USG nog niet aan. Volgende stap is uitvogelen hoe ik de USG het beste kan aansluiten en configureren. Ik ben echter niet zo thuis in hogere netwerkkunde en vlans, maar het gaat niet zomaar bij T-Mobile.
Tips zijn welkom, want ik mis de functionaliteit van de USG nu wel in de Ubiquiti software suite. :?

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Pagina: 1 ... 91 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2