Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:22
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:53:
De Ubiquiti access points. Op dit moment zijn de Unifi-6-Lite in Early Access in de VS, al flink wat maanden trouwens. Dus die zullen vast spoedig uitkomen. Momenteel 99$ dus niet al te duur.

Die zou ik gebruiken. (Of de Unifi-6-Long Range indien nodig uiteraard) ;)
Bedoel je nu om deze nu te kopen vanuit de VS of te kopen van zodra ze in EU beschikbaar komen? Ik sta ook op het punt om enkele AP's te kopen en wil wel voorbereid zijn op de toekomst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:20
Hipska schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Bedoel je nu om deze nu te kopen vanuit de VS of te kopen van zodra ze in EU beschikbaar komen? Ik sta ook op het punt om enkele AP's te kopen en wil wel voorbereid zijn op de toekomst..
Beiden kan, VS moet je wel laten dropshippen. Ik zou juist wachten tot ze hier zijn. Ze staan al flink wat maanden in EA. Kan echt niet lang meer duren. (Zeker weet ik het natuurlijk niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:59
Hipska schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Wachten tot ze beschikbaar zijn. Het zijn nu nog beta producten, dus afwachten is dan sowieso beter. Anders zit je wellicht met een product met een manko dat in de final versie wel is opgelost. Daarnaast verkoopt de US store niet naar Europa, dus dan moet je al een omweg verzinnen om het hier te krijgen.

Dus ik zou even de GA versie afwachten. Die zal het eerste verschijnen in de US store en met een beetje geluk één á twee weken later in hun eigen EU store (en paar weken daarna pas bij de bekende webshops). Dat zijn in ieder geval de recentere ervaringen met bv de USW Flex Mini, USW 16 Lite etc. US => 1 á 2 weken later EU => weer wat later algemeen beschikbaar (meestal ook nog wat duurder dan de Ubiquiti store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52
Tuurlijk kun je altijd het nieuwste en duurste kopen, maar ook hier is de wet van de afnemende meeropbrengst van toepassing.
3x3 en mu mimo zijn technieken die voornamelijk voor professionele omgevingen met veel en high-end clients.

Voor een thuissituatie waar over het algemeen de wifi voor de telefoon gebruikt wordt is het gewoon veel geld en marketing voor weinig toegevoegde waarde.

Maar als je geld over hebt gewoon doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

Beiden kan, VS moet je wel laten dropshippen. Ik zou juist wachten tot ze hier zijn. Ze staan al flink wat maanden in EA. Kan echt niet lang meer duren. (Zeker weet ik het natuurlijk niet)
nieuws: Wifi 6-access point van Ubiquiti verschijnt in webshop voor 99 dollar
2,5 maand dus zoiets. Maar daar valt niet veel over te zeggen. De USW Flex Mini en USW 16 Lite hebben ook een flinke tijd in EA doorgebracht (Flex Mini zelfs nog met een nieuwe hardware revisie met PoE in support).

Daarnaast is het de vraag hoe het met de software zit. De hardware is wellicht wel klaar, maar de software moet dat ook zijn. Dus ook daar kan vertraging door optreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ben(V) schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:59:
Tuurlijk kun je altijd het nieuwste en duurste kopen, maar ook hier is de wet van de afnemende meeropbrengst van toepassing.
3x3 en mu mimo zijn technieken die voornamelijk voor professionele omgevingen met veel en high-end clients.

Voor een thuissituatie waar over het algemeen de wifi voor de telefoon gebruikt wordt is het gewoon veel geld en marketing voor weinig toegevoegde waarde.

Maar als je geld over hebt gewoon doen.
Daarom dat ik ook aangaf "mogelijk kleine prijsverschil". €80 zoiets voor de AC Lite en de U6 Lite gaat wellicht/hopelijk rond de €100 kosten. Prijsverschil is dan dus niet heel groot, en dan heb je wel iets waar je zeker 5 tot 10 jaar mee vooruit moet kunnen. Voor de AC modellen is dat maar de vraag (vooral voor "tweakers").

Maar uiteraard moet ieder het voor zich weten. En als je nu een AP moet kopen is bv ook de AC Lite niet slecht en kun je alsnog jaren plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Cloud_VII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:40:
Meterkast op orde gebracht. Achteraf misschien beter en makkelijker geweest een patchpaneel te gebruiken. Maar het ziet er nu netjes uit en verwacht op korte termijn geen veranderingen.

[Afbeelding]
Netjes zo hoor. Wat zijn dat voor clipjes?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:19
breinonline schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Netjes zo hoor. Wat zijn dat voor clipjes?
Heb ze hier besteld
Bekijk Kabel Houder transparante | Kabelmanagement | 20 x Kabel Clips | Zelfklevend | Kabelbinder | Kabel Klemmen | Kabel Organizer Transparant op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Maar de verpakking was 100% Chinees. Dus Ali is goedkoper denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 06:36
Meterkast op orde gebracht. Achteraf misschien beter en makkelijker geweest een patchpaneel te gebruiken. Maar het ziet er nu netjes uit en verwacht op korte termijn geen veranderingen.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Is dit de nieuwe USW-16-Lite? Hie bevalt deze je?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
Peutpeut schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Ziet er goed uit! Is dit de nieuwe USW-16-Lite? Hie bevalt deze je?
Jep. Prima switch. Werkt goed. Doet wat hij moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 18:59
Waarschijnlijk wel. Of konijnen die zitten ook in deze kruipruimte.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:11
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:53:
[...]

Ik zou 1 ding veranderen aan je nieuwe setup.

De Ubiquiti access points. Op dit moment zijn de Unifi-6-Lite in Early Access in de VS, al flink wat maanden trouwens. Dus die zullen vast spoedig uitkomen. Momenteel 99$ dus niet al te duur.

Die zou ik gebruiken. (Of de Unifi-6-Long Range indien nodig uiteraard) ;)
Ik zag ze voorbij komen inderdaad! Ja, als deze beschikbaar zijn eind dit jaar gaan ze zeker op mijn lijstje.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 22:20

tMb

Wat zijn de twee zwarte kastjes op de synology? En zie ik dat je de slimme meter uitleest via P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Cloud_VII schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Jep. Prima switch. Werkt goed. Doet wat hij moet doen!
Dank! Denk er nog steeds over om deze aan te schaffen na de verhuizing, heb ze nog niet (veel) in het wild gezien dus vandaar de vraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
tMb schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Wat zijn de twee zwarte kastjes op de synology? En zie ik dat je de slimme meter uitleest via P1?
Dat zijn externe HDDs. Heb een toon inderdaad. Heeft Eneco ooit aangesloten. Ik zelf niks aan gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[Afbeelding]
Nog een tip voor het geval je het nog niet doet:

- zorg dat je niet alle data in één locatie hebt staan. Dus naast je NAS je externe schijven. Bij mij in de buurt is ingebroken en daar hebben ze de NAS, externe disks en laptops mee genomen. Meterkast kijken ze dus tegenwoordig ook... (stiekem een tweaker als dief ;)?)

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud_VII
Workaholic schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:36:
[...]

Nog een tip voor het geval je het nog niet doet:

- zorg dat je niet alle data in één locatie hebt staan. Dus naast je NAS je externe schijven. Bij mij in de buurt is ingebroken en daar hebben ze de NAS, externe disks en laptops mee genomen. Meterkast kijken ze dus tegenwoordig ook... (stiekem een tweaker als dief ;)?)
Ben een backup maniak. Alle data die ik echt niet kwijt wilt staat ook nog op een andere HDD en in de cloud :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

BCC

Mijn mooie platte kabels van Aliexpress blijken na een paar maanden sporadisch terug te vallen naar 100 mbit 😩 dus net een doos koperen bij alle kabels besteld. Plaatje ter opfrissing: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz8CnEleeoWg59CaYrAfRLT3WrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8mzzT8ax4wibmjZFcr3kqtl.jpg?f=fotoalbum_large

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Peutpeut schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:42:
..
Verder is dit het plan:

[Afbeelding]

Met de volgende spullen:
CAT6 Twin kabel
CAT6 inbouwdoos

...
Hoe ver ben je hier mee? Wij gaan binnenkort ook verhuizen, en gaan van glasvezel naar ziggo ( :( ). Huis is compleet voorbedraad met coax, dus dit wil ik gaan vervangen door coax+utp, maar ik wil wel even weten of die kabel wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Cyleo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Hoe ver ben je hier mee? Wij gaan binnenkort ook verhuizen, en gaan van glasvezel naar ziggo ( :( ). Huis is compleet voorbedraad met coax, dus dit wil ik gaan vervangen door coax+utp, maar ik wil wel even weten of die kabel wat is.
Nog niets gekocht qua kabel en ook nog niet aangelegd daar we de sleutel pas in december krijgen ;)

Over de kabel kan ik je dus niets vertellen op dit moment. Wel dat deze ook in onze huidige woning is gebruikt en na 12 jaar nog steeds overal netjes 1 Gbit/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die kabel is niets mis mee, voldoet gewoon aan de Cat6 specs en Belden is een prima merk.

Maar coax met een enkel Cat6 kabel is al een uitdaging om die samen door een standaard buis te krijgen.
Coax + die Twinkabel door dezelfde buis gaat je vermoedelijk niet lukken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik ben niet heel erg thuis in netwerkland, dus graag wat advies. In feb 2021 krijg ik mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Elke kamer heeft loze leidingen waar ik netwerk kabels door heen ga trekken. De kabels komen uit in de meterkast. Mijn provider is ziggo. De coax komt binnen in de linkerkant van de woonkamer en de connectbox komt daar ook terecht. Aan de overkant van de woonkamer komt de tv/game kant. Nu is mijn idee als volgt om het huis te voorzien van bedraad internet:
- de connectbox aan te sluiten op een cat6 wandcontactdoos die in verbinding staat met een kabel in de meterkast. Die kabel in de meterkast aansluiten op een switch. Vanaf de switch kabels aansluiten op cat6 wandcontactdozen naar de kamers boven en naar de rechterkant van de woonkamer.
- De cat6 wandcontactdoos aan de rechterkant van de woonkamer aansluiten op een switch en vanaf daar de tv, receiver, shield, console etc bedraad op aansluiten.
- in feite sluit ik dus de router aan op een switch 1 en switch 1 op switch 2

Gaat dit problemen opleveren, moet ik specifiek letten op het soort switch wat ik er tussen hang? of kan dit veel handiger door bijv voor een mesh systeem te kiezen?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:56:
In feb 2021 krijg ik mijn nieuwbouwhuis opgeleverd.

[...]

Mijn provider is ziggo. De coax komt binnen in de linkerkant van de woonkamer en de connectbox komt daar ook terecht.
:?

Lijkt me héél erg stug dat de coax kabel niet in de meterkast binnen komt in een nieuwbouwwoning. Vanuit de meterkast zal er vervolgens ongetwijfeld een coax-kabel naar de woonkamer liggen.

Zet de connectbox mooi in de meterkast, gebruik die kabel naar de woonkamer alleen om de TV aan te sluiten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xander schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

:?

Lijkt me héél erg stug dat de coax kabel niet in de meterkast binnen komt in een nieuwbouwwoning. Vanuit de meterkast zal er vervolgens ongetwijfeld een coax-kabel naar de woonkamer liggen.

Zet de connectbox mooi in de meterkast, gebruik die kabel naar de woonkamer alleen om de TV aan te sluiten...
Ah, ik was altijd in de veronderstelling dat de coax direct in de woonkamer binnenkomt. Zo staat het iig op de tekening. Stel dat het wel zo is, is mijn idee dan handig om de tent van internet te voorzien?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Hulleman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Ah, ik was altijd in de veronderstelling dat de coax direct in de woonkamer binnenkomt. Zo staat het iig op de tekening. Stel dat het wel zo is, is mijn idee dan handig om de tent van internet te voorzien?
Durf je met 100% zekerheid te zeggen dat bij nieuwbouw de coax in de meterkast binnenkomt.

In mijn huis uit 1996 is dat al zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
WeirdEye schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Durf je met 100% zekerheid te zeggen dat bij nieuwbouw de coax in de meterkast binnenkomt.

In mijn huis uit 1996 is dat al zo :p
Ik begrijp dat de coax inderdaad in de meterkast binnenkomt :) Heb nu een huis uit 1998 en daar is geen coax in de meterkast te bekennen. Of ik kijk gewoon niet goed :p

Anyway, als ik switches aan de router hang, moet ik dan nog rekening houden met specs van dat ding. Of voldoet elke gigabit switch met voor mij voldoende poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 21:26
Precies. Coax komt in je meterkast binnen, maakt daar verbinding met een modem oid, en wordt vanaf daar doorgestuurd naar de relevante plekken in je huis. In veel gevallen naar maar 1 punt in je woonkamer.

Dit onder andere in verband met signaalsterkte. Wilde een keer het modem in de woonkamer van mijn appartement, en de monteur deed dat uiteindelijk wel maar gaf wel aan dat signaalsterkte daardoor beinvloed kon worden en bij problemen ik het zelf moest uitzoeken. Dit ondanks een soort signaalversterker kastje in de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door lizard87 op 06-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
[...]

Ah, ik was altijd in de veronderstelling dat de coax direct in de woonkamer binnenkomt. Zo staat het iig op de tekening.
Wat daar getekend staat is waarschijnlijk een leiding met coax-kabel die de bouwer vanuit de meterkast voor je aanlegt.

Op diezelfde tekening staan waarschijnlijk ook een hoop wandcontactdozen? Die worden ook niet door de netleverancier in jouw woonkamer aangebracht he. ;)
Hulleman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:16:
Anyway, als ik switches aan de router hang, moet ik dan nog rekening houden met specs van dat ding. Of voldoet elke gigabit switch met voor mij voldoende poorten?
In principe voldoet iedere gigabit switch ja.

Houd je er rekening mee dat je waarschijnlijk nog steeds een coax kabel naar de TV('s) moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Je gaat geen keuze hebben.... de connectbox moet in principe net na de splitter op coax, dus niet op UTP.

Die komt dus in de meterkast of je moet creatief gaan worden met je kabels of geen andere UTP aansluitingen in de rest van je huis meer nodig hebben :-).

Trek gewoon een dubbele Cat5e/Cat6 kabel naar je TV hoek met een fatsoenlijke wanddoos. Dan kan je al veel aansluiten en anders is een simpel 5poorts switchje daar ook niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Thnx voor de antwoorden!
@Xander, ik bedenk me inderdaad dat er zowel een coax in de connectbox als in de mediabox Next moet. Waarom niet alles via utp.... :p maar gaan we voor zorgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Ah, ik was altijd in de veronderstelling dat de coax direct in de woonkamer binnenkomt.
Nee, dat is bijna alleen bij woningen uit het verleden waarbij nadat het huis gezet is deze leidingen zijn "getrokken". In de jaren 80 heeft een tijdje KPN de neiging gehad om ook bij nieuwbouw het ISRA punt in de woonkamer te leggen, maar dat is heel kort geweest.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Cyberpope schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Nee, dat is bijna alleen bij woningen uit het verleden waarbij nadat het huis gezet is deze leidingen zijn "getrokken". In de jaren 80 heeft een tijdje KPN de neiging gehad om ook bij nieuwbouw het ISRA punt in de woonkamer te leggen, maar dat is heel kort geweest.
Klopt, en dan altijd in die hoek die het dichts aan de straatkant lag... of dat handig was op dat moment was ondergeschikt.. |:(

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ben(V) schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:16:
Die kabel is niets mis mee, voldoet gewoon aan de Cat6 specs en Belden is een prima merk.

Maar coax met een enkel Cat6 kabel is al een uitdaging om die samen door een standaard buis te krijgen.
Coax + die Twinkabel door dezelfde buis gaat je vermoedelijk niet lukken.
Dat is goed punt. Iemand enig idee of zo’n combinatiekabel wat is? https://www.kabelshop.nl/...12509-i16063-t240990.html

AWG24 dus zou voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Dan kun je beter een losse netwerk en coax kabel gebruiken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hipska schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:28:
Dan kun je beter een losse netwerk en coax kabel gebruiken lijkt me.
Die gaan wat moeilijker samen door één buis, precies waarvoor deze kabel ontwikkeld is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De Cat6 specs schrijven voor dat de aders awg23 of awg24 moeten zijn.

Zo'n combi kabel lijkt me prima, omdat hij cat6 is moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Cyleo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Dat is goed punt. Iemand enig idee of zo’n combinatiekabel wat is? https://www.kabelshop.nl/...12509-i16063-t240990.html
Wel een hele dunne COAX-kabel, 4,6mm. De KOKA9 kabel die ik zelf meestal gebruik is 6,9mm. Maar doorsnede zegt lang niet alles natuurlijk. Het zou prima kabel kunnen zijn.

Houd er wel rekening mee dat je lang niet alle connectoren zult kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de Push-On connectors van Hirschmann zullen simpelweg niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Koka9 plus cat6 in een buis moet je niet te veel bochten hebben anders wordt dat zeer problematische.
En dunne coax levert enkel demping wat eenvoudig met een versterker op te lossen is als dat al nodig zou zijn.

Zo'n kabel monteer je natuurlijk af op ofwel een coax/utp combi doos of op een doos met keystones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Xander schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Wel een hele dunne COAX-kabel, 4,6mm. De KOKA9 kabel die ik zelf meestal gebruik is 6,9mm. Maar doorsnede zegt lang niet alles natuurlijk. Het zou prima kabel kunnen zijn.

Houd er wel rekening mee dat je lang niet alle connectoren zult kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de Push-On connectors van Hirschmann zullen simpelweg niet passen.
Ik gebruik de coax enkel voor de F1 te kijken, heb ook geen ziggo abbo dus heeft niet de hoogste prio. Denk dat ik deze kabel eens ga proberen dan. Kom over een paar weken bij jullie terug met het resultaat hopelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ben(V) schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:56:

Zo'n kabel monteer je natuurlijk af op ofwel een coax/utp combi doos of op een doos met keystones.
Dan de andere kant nog (in de meterkast). Ik ken weinig mensen die hun coax-bekabeling afmonteren op een patchpaneel. ;) Daar komt toch vaak een stekker aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Freee!! schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:35:
[...]

Die gaan wat moeilijker samen door één buis, precies waarvoor deze kabel ontwikkeld is.
Inderdaad, het gaat om nieuwbouw. Die zullen los wel perfect in 1 buis kunnen. Deze kabel kwam hij mee als alternatief voor coax kabel + dual cat6 kabel in 1 buis. Ten opzichte van die combo neem je beter 2 aparte kabels en dus enkele cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Xander schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:50:
[...]

Dan de andere kant nog (in de meterkast). Ik ken weinig mensen die hun coax-bekabeling afmonteren op een patchpaneel. ;) Daar komt toch vaak een stekker aan...
Ik neem aan dat je zo'n kabel wel kunt opsplitsen zodat je het utp deel netjes op het patchpanel kunt afmonteren, maar er is ook niks op tegen om dezelfde combidozen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:41:
Heeft even geduurd heb ook niet een super setup maar voldoet hier
aangezien er gewoon 0 ruimte is in mijn Meterkast en zelf ook geen ruimte heb voor een rack heb ik het ingebouwd in een Ikea Kallax kast oftewel een Kallax Rack.
Hiervoor moest ik wel even een plankje even aanpassen.

Van zoiets
[Afbeelding]

Naar zoiets
[Afbeelding]

Kleur codes kabels
Oranje => Glasvezel in/out (Internet)
Rood => 2x Raspberry Pi (HA Pi-Hole + CloudKey
Groen => IPTV
Wit => AP
Blauw => Bedrade Apparaten (PC, HTPC, Shield, etc)
Geel => Server (2x Bonded Lan(DLA) + IPMI)

Voor de ene raspberry pi is een kabel in nabestelling.
en ze krijgen ook beide een andere behuizing.
Misschien dat ik achter de plank waar de USG3 op ligt nog een blind plaat plaats dat je de muur/kabels niet ziet.

Gebruikte materialen inclusief links:
Ikea Kallax Kast
7U rails met dank aan een mede tweaker
Digitus Professional Dn-19 Tray-1-Sw - Plank
Ampcom 24-Port Keystone Patch Panel,19 Inch Rack Wall Mount Met Achter Kabelmanagement Panel
Ampcom CAT7 RJ45 Straight-Through Keystone
Ampcom CAT6 RJ45 Straight-Through Keystone
Rack Mount Netwerk Borstel Panel
fs.com Ultra Thin Ethernet Cables
Slim CAT6A patchkabel STP PIMF SlimLine oranje
Door jouw post ben ik ook geïnteresseerd in het Ampcom patch panel en de CAT6 keystones. is het goed materiaal en zou je het aanbevelen? Prijstechnisch is het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

om heel eerlijk te zij was ik best onder de indruk,
ook wegens de kwaliteit van het metaal niet van dat blik zeg maar.
en ik vond die klemmen voor de utp kabel ook erg mooi.
en ik zou het zeker aanbevelen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 16:01

GtaDomii

---

GtaDomii schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:
Zo, de afgelopen dagen bezig geweest om alles Unifi te maken. Een paar jaar terug begonnen met een stand-alone AP-PRO.
Het draait allemaal. Alleen ben ik nog aan het experimenteren met IPv4/IPv6.

[Afbeelding]

Wat is er allemaal te zien:
  • Ziggo Compal modem (IPv6)
  • Ziggo TechnicolorTC7200 (IPv4)
  • Ubiquiti USG
  • Ubiquiti cloudkey gen 2 plus
  • Ubiquiti switch 24P PoE (wat maakt dat ding een herrie zeg. Binnenkort ga ik kijken naar andere fans)
  • Synology DS213
  • Philips Hue bridge
  • Simpel cat5e patch panel
Wat is er niet te zien:
  • -woonkamer- Sitecom 8p giga switch (binnenkort vervangen voor een Unifi switch)
  • -woonkamer- Ubiquiti UAP-AC-PRO
  • -buiten- Ubiquiti G3 DOME
Over het algemeen dik tevreden. Binnenkort wil ik zoals gezegd kijken voor andere fans voor de switch. Deze hoor ik af en toe zelfs in de woonkamer brullen. Daarnaast staat me de temperatuur in de meterkast ook niet aan. Het is best warm. Ook kun je de Cloudkey gewoon niet vasthouden omdat hij heet is.
Toch begon het weer te kriebelen. Dagelijks zie ik voor mijn werk veel netwerken. Dan wil je het thuis voor jezelf wel een beetje leuk voor elkaar hebben :)
Ik de praktijk bleek toch dat de USG te traag was. En de POE 250w te veel herrie maakte. Daarom heb ik gekozen voor de UDM pro met 4tb RED drive en de gen2 switch. Wat een verademing die stilte _/-\o_
Na deze upgrade draaien mijn buren ook mee op mijn verbinding (een kapsalon). Hier de nodige vlans en restricties op ingesteld. Ik moet zeggen, dit werkt perfect.

De apparatuur
- Ubiquiti UDM Pro
- Ubiquiti 24 POE gen2
- Ubiquiti Nano-HD woonkamer
- Ubiquiti Nano-HD zolder
- Ubiquiti AC-lite
- Ubiquiti Switch 8 POE woonkamer
- Ubiquiti Switch 8 150w
- Ubiquiti flex mini
- Ubiquiti 10g SFP+ UC-DAC
- Ubiquiti G3 Dome
- 3x Ubiquiti G3 Flex
- 2x Ubiquiti G3 AF

Ook heb ik er voor gekozen om keystones te gebruiken en een 19” wall rack te plaatsen. Ziet er toch iets strakker uit. De patchkabels moet ik nog eens wat mooier doen. De deur van de meterkast kan amper dicht |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWJ63KwmmkSI6ktIr65dyOus_JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mymgBU8GvZkKtHPCGU8lneEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HCEUNADFgjHXlFmnTe8RIKZl4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPMIit6ZqWbVE2Sa7EW83fyB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDeQ4DWwm9taGxmTOMWiQnSRiNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JmDn1M5sFqn1W5Jm5XFfuzkX.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door GtaDomii op 07-08-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:05

[Afbeelding]
Weet je nog waar je die transparante kabelbeugels onder je plankjes vandaan hebt? Ben naar zoiets op zoek, maar nog zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 19:01
ApoC schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Weet je nog waar je die transparante kabelbeugels onder je plankjes vandaan hebt? Ben naar zoiets op zoek, maar nog zonder resultaat.
Cloud_VII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Heb ze hier besteld
Bekijk Kabel Houder transparante | Kabelmanagement | 20 x Kabel Clips | Zelfklevend | Kabelbinder | Kabel Klemmen | Kabel Organizer Transparant op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Maar de verpakking was 100% Chinees. Dus Ali is goedkoper denk ik :)
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 21:37
Netwerk 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXkHFxYjt_W7iZEdXeYTUOqch7w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n13ZAZ7CPfTwbRyHQcjbTEa9.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxuQKAYSv6bKztO8ta8i3hYSZyc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq9Bg94OekyjA6w8XWu196Nk.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1cDL4v5YGNVg9uK7ECDXmhnIuI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzrMCiOHxbCDk2QT6q2YS8tD.jpg?f=fotoalbum_small

400 meter cat6a verder liggen de kabels beneden er allemaal in :) nu nog boven alles afwerken als het wat kouder wordt O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-06 13:56
Kabels door loze leidingen getrokken samen met mijn vrouw. Eergisteren kwam ik het achter dat 60m twin uitvoering (belden) niet voldoende was. 5 van de 8 aansluitingen gedaan. Zo gisteren weer 50m besteld voor 3 overige aansluitingen (2 begaande grond en 1 eerste verdieping). Zodra alle aansluitingen zijn gedaan, pak ik pas de patch panel kant.
Tijdens de bouw hebben niet we aan gedacht om loze leidingen aan te laten leggen voor buiten camera’s. We willen geen gaten boren die naar buiten gaan. Binnenkort maar via nanostation m5 bestellen. M5 heef 2 lan porten, en als ik twee camera’s wil gebruik maken moet ik via switch met poe hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmSQyjKpLCPd5JTAuYnHHqQSVdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nr6fPDBLDXmU3jlVcuBUFYJh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFrl_TxBQC77c-r_fWVQI_koaO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuD3p3tVKa3YnZPAkIaASArD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpiMDusEotphTmfnwbFoVIpzFYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9Edgq5X3X9H9aOia9se2Dgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX1pPacGs5-99YLfPPq3GmR1Az8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ds7JLvEwR2mtbdIwL4POMm3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordOfBones
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 13:35
Tijdje terug een begin gemaakt aan het netter afwerken van mijn netwerk met beperkte ruimte in de meterkast, zie ook Fatsoenlijk netwerk aanleggen, https://i.imgur.com/NkaUKzq.jpg en https://i.imgur.com/VMIOLHE.jpg . De begane grond is nu voorzien van twee punten met 2x UTP aansluitingen.

Volgende plan is om ook eerste verdieping en zolder te voorzien van enkele punten (vooral voor APs). Dit zal voornamelijk via deze https://i.imgur.com/feMhQUo.jpg schacht verlopen om de zolder en eerste verdieping te bereiken. Op zolder zal ik waarschijnlijk nog een patch paneel plaatsen maar zit te twijfelen of dit in een patch kast komt van 10" of 19", met eventuele Unifi apparatuur (UDM of USG4). Vanuit de zolder gaan er dan weer 2 kabels via dezelfde schacht naar de eerste verdieping en nog eens 2 kabels naar de andere kant van de zolder.

Heeft iemand verder nog tips om dit aan te pakken?

Mobile Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar bedoel je nu dat je vanuit de meterkast naar de zolder gaat en dan weer met twee kabel terug naar de eerste verdieping?
Wat is het nut daarvan?

Buiten dat, het is nooit verstandig zo maar patchpanels met elkaar in serie te zetten, zo krijg je wel erg veel connector overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
Ben(V) schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:47:
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar bedoel je nu dat je vanuit de meterkast naar de zolder gaat en dan weer met twee kabel terug naar de eerste verdieping?
Wat is het nut daarvan?

Buiten dat, het is nooit verstandig zo maar patchpanels met elkaar in serie te zetten, zo krijg je wel erg veel connector overgangen.
Ja, helaas lopen er geen loze buizen richting de zolder en kan ik wel bij de zolder komen via de trapkast en die trapschacht.

Die overgangen was ik al bang voor ja. Zou toch moeten uitvogelen of het op een andere manier kan.

Mobile Developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

LordOfBones schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Ja, helaas lopen er geen loze buizen richting de zolder en kan ik wel bij de zolder komen via de trapkast en die trapschacht.

Die overgangen was ik al bang voor ja. Zou toch moeten uitvogelen of het op een andere manier kan.
Als je 1 kabel kunt trekken via de schacht, dan kunnen het toch ook 3 kabels zijn? Of mis ik iets?
Doe het dan meteen netjes en plaats een PVC buis met de kabels erin....Heb je ook geen last van dat straks per ongeluk kabels blijven hangen aan alle schroeven die in die schacht zitten (spreek uit ervaring. Had in vorige huis precies zo'n zelfde schacht in de hoek van de trap helemaal naar zolder.).

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar tips of suggesties voor het monteren van een 19" wall rack in de meterkast.
Voor onze nieuw op te leveren nieuwbouwwoning wil ik de meterkast meteen goed aanpakken (specs meterkast: Diep: 46 cm, breed 77 cm). Daarin dacht ik o.a. een 24p Unifi switch, patchpaneel en UDMP (diepte 28,56 cm) te monteren in een Startech 8U rack (RK812WALLOA, verstelbaar in diepte deze is al binnen).

Ik dacht het rack onder de groepenkast te monteren (daarboven is best vol met pvc/ribbenbuis etc.), rechts van het midden/de kabelgoot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6K9jfod-0Yzq1X1fjBRunxr8cU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSfaJk4N5nbIfYyxOgas7ffO.jpg?f=user_large
De grijze buis die daar loopt is 15mm, en om dat te overbruggen dacht ik aan:
- het rack modden zodat de achterste, horizontale liggers verticaal worden (lever ik in op stabiliteit?);
- 15mm afstandbusjes (zoiets als dit) te gebruiken (meest subtiele oplossing, maar stevig is dat wel stevig genoeg?); of,
- 15mm houten latten tegen de achterwand en daarop rack schroeven (esthetisch minst mooie).
Of moet ik toch het zekere voor het onzekere nemen en het rack ook over de kabelgoot monteren, waardoor ik niet ontkom aan houten latten?
Benieuwd naar jullie mening en adviezen. Pics van het resultaat volgen uiteraard tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
Sircuri schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Als je 1 kabel kunt trekken via de schacht, dan kunnen het toch ook 3 kabels zijn? Of mis ik iets?
Doe het dan meteen netjes en plaats een PVC buis met de kabels erin....Heb je ook geen last van dat straks per ongeluk kabels blijven hangen aan alle schroeven die in die schacht zitten (spreek uit ervaring. Had in vorige huis precies zo'n zelfde schacht in de hoek van de trap helemaal naar zolder.).
Goed om te weten. Is niet heel duidelijk te zien wat er allemaal schuil gaat in die schacht. Door de schacht kunnen wel 3 kabels maar niet richting de meterkast. Via een dun gaatje richting de kruipruimte komt ie in de meterkast uit.

Mobile Developer

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 13:48
Hallo allemaal,

Na best lange tijd dit topic gevolgd te hebben (i.v.m. wachten met het opleveren van mijn nieuwbouw woning).
Even een post van hoe het momenteel geworden is.

Wat je ziet:
- 15 Cat6a kabels getrokken door loze leidingen
- 24 port patchpaneel
- 24 port ubiquiti switch gen2
- Experia box
- Hue bridge

Wat je niet ziet:
- Raspberry Pi 3+ (running blackhole)
- Raspberry Pi 4 - 4gb (running home-assistant)
- Kpn superwifi
- Meerdere Zwave sensors en switches

Wat moet nog geplaats worden of komen:
- Ubiquiti dreammachine of Ubiquiti USG
- Drobo + Droboshare
- Synology 4bay
- De kabels langs de muur moeten nog netjes weggewerkt worden.

Bedankt allemaal voor de goede tips en foto's van afgelopen tijd. Ik blijf uiteraard het topic volgen, maar dit heeft mij zeer goed geholpen! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGZx1uCfsup-831VURJlhUHfuqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnJYEHVHgUKpTV9E2YdFs6BU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
(jarig!)
@swordsman720 Als je het bedoeld zoals hier vermeld wordt bij de Dual ethernet connection, dan ja dat is mogelijk. Een PoE switch zet spanning op de netwerk kabel waarvan de PoE camera weer gebruik kan maken. Voorwaarde is wel dat je een netwerk kabel naar de nano station m5 hebt liggen om hiervan gebruik te maken.

Voor je aansluitingen, behoud de twist zolang mogelijk. Dit voorkomt overspraak en geeft uiteindelijk een stabielere verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
swordsman720 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:07:
Kabels door loze leidingen getrokken samen met mijn vrouw. Eergisteren kwam ik het achter dat 60m twin uitvoering (belden) niet voldoende was. 5 van de 8 aansluitingen gedaan. Zo gisteren weer 50m besteld voor 3 overige aansluitingen (2 begaande grond en 1 eerste verdieping). Zodra alle aansluitingen zijn gedaan, pak ik pas de patch panel kant.
Tijdens de bouw hebben niet we aan gedacht om loze leidingen aan te laten leggen voor buiten camera’s. We willen geen gaten boren die naar buiten gaan. Binnenkort maar via nanostation m5 bestellen. M5 heef 2 lan porten, en als ik twee camera’s wil gebruik maken moet ik via switch met poe hebben?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mocht je problemen krijgen met je netwerk dan weet ik nu het issue al! De twist zoveel mogelijk laten zitten! Nu heb je de laatste 4 cm helemaal geen twist. Dat ga je serieus merken ben ik bang.

Waarom geen gaten boren ? Vanachter het raam heb je niks aan aan de camera's vooral avonds met IR niet. Nu je toh bezig bent kun je nog snel even 2 gaten boren en de gaten netjes wegwerken voordat de schilder/spuiter langskomt. Voor mij zou dat een nobrainer zijn. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swordsman720
@MdBruin
&
Jan-man
Bedankt van jullie reacties.
Ik heb youtube films gekeken, van de twist werd er niet veel overgesproken. De overige drie aansluitingen ga ik wel het goed doen. Dan ga ik wel de gaten boren voor camera’s.

Raden jullie mij om de verbindingen opnieuw te maken? Door de oude verbindingen los te maken en opnieuw te strippen, aangezien dat ik nog voldoende lengte heb?

[ Voor 26% gewijzigd door swordsman720 op 10-08-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
swordsman720 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:38:
@MdBruin
&
Jan-man
Bedankt van jullie reacties.
Ik heb youtube films gekeken, van de twist werd er niet veel overgesproken. De overige drie aansluitingen ga ik wel het goed doen. Dan ga ik wel de gaten boren voor camera’s.

Raden jullie mij om de verbindingen opnieuw te maken? Door de oude verbindingen los te maken en opnieuw te strippen, aangezien dat ik nog voldoende lengte heb?
Als je lengte hebt en lijkt er zo wel op gewoon loshalen twist erin zetten en weer vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordsman720
Jan-man schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Als je lengte hebt en lijkt er zo wel op gewoon loshalen twist erin zetten en weer vast zetten.
Bedankt voor jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Eigenlijk zijn Lsa connecties niet geschikt voor hergebruik, je loopt de kans dat de v vormige vorkjes beschadigen als je de ader eruit trekt.
Zo'n Lsa werkt doordat de ader tussen het vorkje geperst wordt met de punchdowntool en dan de ader iets insnijd en zo een koude las maakt wat een bijzonder goede en sterke verbinding garandeert.
Bij het lostrekken worden meestal die vorkjes beschadigt.

Dus als je om kwaliteit geeft vervang je de Lsa doos of je neemt het risico van oppikken van storingen door te veel untwisted aderparen.
Een slechte connectie op de Lsa is erger dan te veel lengte untwisted.

Ik kan niet zien hoeveel lengte je untwisted heb maar de norm zegt maximaal een half inch.
Overigens is die twist nodig om storingen van buiten tegen te gaan en een metalen doos helpt dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

r0el schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:34:
Ik ben op zoek naar tips of suggesties voor het monteren van een 19" wall rack in de meterkast.
Voor onze nieuw op te leveren nieuwbouwwoning wil ik de meterkast meteen goed aanpakken (specs meterkast: Diep: 46 cm, breed 77 cm). Daarin dacht ik o.a. een 24p Unifi switch, patchpaneel en UDMP (diepte 28,56 cm) te monteren in een Startech 8U rack (RK812WALLOA, verstelbaar in diepte deze is al binnen).
Wat zit er links van je meterkast? Ik had hier een holle ruimte zitten, met een gipsblokken muurtje. Ruimte werd alleen gebruikt voor een standleiding met veel ruimte over. Daar heb ik een gat in laten maken en uiteindelijk een patchkastje in kunnen maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
Ben(V) schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:23:
Eigenlijk zijn Lsa connecties niet geschikt voor hergebruik, je loopt de kans dat de v vormige vorkjes beschadigen als je de ader eruit trekt.
Zo'n Lsa werkt doordat de ader tussen het vorkje geperst wordt met de punchdowntool en dan de ader iets insnijd en zo een koude las maakt wat een bijzonder goede en sterke verbinding garandeert.
Bij het lostrekken worden meestal die vorkjes beschadigt.

Dus als je om kwaliteit geeft vervang je de Lsa doos of je neemt het risico van oppikken van storingen door te veel untwisted aderparen.
Een slechte connectie op de Lsa is erger dan te veel lengte untwisted.

Ik kan niet zien hoeveel lengte je untwisted heb maar de norm zegt maximaal een half inch.
Overigens is die twist nodig om storingen van buiten tegen te gaan en een metalen doos helpt dus wel.
Hoe denk je dat ze dat bij KPN doen ? Denk je dat ze daar voor elke nieuw klant een nieuwe LSA strook plaatsen ? Ze hebben letterlijk miljoenen LSA stroken hangen in hun centrales. Sommige LSA stroken worden 10 + keer per jaar opnieuw gedocht zonder ook maar 1 probleem.

Als je gewoon netjes een lsa tool gebruikt kun je gewoon opnieuw doggen zonder ook maar 1 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja ik denk dat LSA met analoge telefoon verbindingen net even wat anders is dan een netwerk.

Maar iedereen moet zelf weten wat hij doet, ik geef alleen kennis door.
Trek maar een aantal van die Lsa verbindingen los een kijk eens met een loep wat de gevolgen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ben(V) schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:23:
Dus als je om kwaliteit geeft vervang je de Lsa doos
Een doos / outlet vervangen is nog tot daar aan toe...

Maar wat dan als je een foutje maakt met patchen van het laatste poortje op een 24-poorts patchpaneel? Paneel weggooien en overnieuw beginnen?

Ik zou het mooi loshalen en hergebruiken. :P Krone heeft vast niet voor niets zo'n mooi haakje aan mijn patchtool gemaakt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 11-08-2020 09:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan-man
Ben(V) schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:43:
Tja ik denk dat LSA met analoge telefoon verbindingen net even wat anders is dan een netwerk.

Maar iedereen moet zelf weten wat hij doet, ik geef alleen kennis door.
Trek maar een aantal van die Lsa verbindingen los een kijk eens met een loep wat de gevolgen zijn.
Heb in de 10+ jaar dat ik het werk doe nog nooit een kapotte lsa aansluiting gezien zonder dat daar externe krachten voor gebruikt zijn. Zoals schroevendraaier / pinpassen / messen gebruiken om de aders vast te krijgen.

Heb compete gebouwen gedaan met 300+ patch punten waarbij alle oude keystone's werden weggegooid omdat het goedkoper (tijd) was om gewoon nieuwe te gebruiken ipv de oude. Niet omdat we ze niet opnieuw konden gebruiken.

Weggooien van keystone's/patchpanels is gewoon kapitaal vernietiging. Zou leuk zijn als je net 10 keystone's hebt geplaatst en alle 10 zijn verkeerd want je hebt bijv 2 aders verkeerd om erin zitten. Dan gooi jij dus even 60 euro weg ? 8)7

Gewoon hergebruiken dus die dingen.
Xander schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Een doos / outlet vervangen is nog tot daar aan toe...

Maar wat dan als je een foutje maakt met patchen van het laatste poortje op een 24-poorts patchpaneel? Paneel weggooien en overnieuw beginnen?

Ik zou het mooi loshalen en hergebruiken. :P Krone heeft vast niet voor niets zo'n mooi haakje aan mijn patchtool gemaakt. :+
Dat bedoel ik :) heb voor het werk patchpanels van 100+ de stuk gebruikt. Bij het testen was 1 verbinding niet goed. Weet nu al wat de baas had gezegd als ik een nieuwe had gepakt :z

[ Voor 22% gewijzigd door Jan-man op 11-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
Andere voordelen
Het draad-opzet-gereedschap knipt de overbodige draad lengte af. Het contact is slijtvast en kan dus honderden malen
herbruikt worden.

Het LSA-PLUS contact verzekert gasdichte verbindingen waardoor geen enkel gevaar bestaat voor
corrosie, oxidatie, enz...
Al deze voordelen wijzen erop dat niets onverlet werd gelaten om van het LSA-PLUS contact een reële
technische perfectie te maken.
Ben bij krone de datasheets nog even ingedoken en dit is wat ze zelf er over zeggen. Zal dus voor andere leverancier niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja ze spreken zichzelf tegen.

Als je een gasdichte verbinding tussen de ader en de Lsa maakt wil dat zeggen dat ze via een koude las onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Als je dat lostrekt kan het niet anders dat er wat beschadigt wordt.
Ofwel er blijkt materiaal van de ader achter wat een nieuwe las in de weg kan zitten.
Ofwel de Lsa wordt beschadigt.

Ik zeg enkel dat je de kans loopt dat de kwaliteit achteruit gaat en verder moet iedereen doen wat hij zelf wil. Maar je moet gewoon eens een lsa verbinding lostrekken en dan die Lsa met een loep bekijken.

PS.
En het belang van Krone is tools verkopen en niet Lsa's verkopen dus die zullen echt niet roepen dat je Lsa's niet moet hergebruiken want dan verkopen ze niet meer van die waardeloze punchdown tools van ze.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 11-08-2020 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sliderhome
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 18:54
@Ben(V)

Veel netwerk materiaal mag/kan je gewoon opnieuw doggen (re termination)

Onderstaande voorbeeld van het merk Panduit: 'Shielded jack modules may be re-terminated a minimum of 20 times"

Voorbeeld http://www1.panduit.com/h.../N-COPN366--RevP--ENG.pdf

Koop goed material en het is totaal geen probleem.

[ Voor 60% gewijzigd door Sliderhome op 11-08-2020 20:56 . Reden: Extra aanvulling ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• swordsman720
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZofV9KUyQaLN3Tw0zwfDqp_8CRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDJNhDfprDVWV5yjbcq8uby7.jpg?f=fotoalbum_large
Zo vandaag drie van de vijf aansluitingen opnieuw gedaan, en hopelijk zijn ze goed gekeurd door jullie experts 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 19:39
swordsman720 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:29:
[Afbeelding]
Zo vandaag drie van de vijf aansluitingen opnieuw gedaan, en hopelijk zijn ze goed gekeurd door jullie experts 😂.
Volgens mij heb je links boven de bruin en bruinwit verwisseld :+
edit: nvm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12
MMatthijsV schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Volgens mij heb je links boven de bruin en bruinwit verwisseld :+
Waarom denk je dat? Als je vergelijkt met onderaan zitten blauw-wit en bruin-wit ook vlak naast elkaar. Ik veronderstel dat boven dezelfde volgorde moet zijn, dus dan lijkt hij het correct gedaan te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 19:39
Mschamp schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:52:
[...]

Waarom denk je dat? Als je vergelijkt met onderaan zitten blauw-wit en bruin-wit ook vlak naast elkaar. Ik veronderstel dat boven dezelfde volgorde moet zijn, dus dan lijkt hij het correct gedaan te hebben.
My bad, de warmte denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[Afbeelding]
Ze zijn zeker goed. Dat je ze gedraaid hebt tot het einde / begin net hoe je bekijkt is perfect beter dan dit kan niet. *O* oOo

Al zie ik op de foto wel 1 kleine beschadiging? Op je bruin/wit draait rechts B)

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 12-08-2020 19:17 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
Faldarod schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:04:
Hallo allemaal,

Na best lange tijd dit topic gevolgd te hebben (i.v.m. wachten met het opleveren van mijn nieuwbouw woning).
Even een post van hoe het momenteel geworden is.

Wat je ziet:
- 15 Cat6a kabels getrokken door loze leidingen
- 24 port patchpaneel
- 24 port ubiquiti switch gen2
- Experia box
- Hue bridge

Wat je niet ziet:
- Raspberry Pi 3+ (running blackhole)
- Raspberry Pi 4 - 4gb (running home-assistant)
- Kpn superwifi
- Meerdere Zwave sensors en switches

Wat moet nog geplaats worden of komen:
- Ubiquiti dreammachine of Ubiquiti USG
- Drobo + Droboshare
- Synology 4bay
- De kabels langs de muur moeten nog netjes weggewerkt worden.

Bedankt allemaal voor de goede tips en foto's van afgelopen tijd. Ik blijf uiteraard het topic volgen, maar dit heeft mij zeer goed geholpen! :*)

[Afbeelding]
Wat voor 19” systeem heb je gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKsTxfRTp8BYSObFTrRd2pJSvPo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TIdLwhFzXvYmVEnleONtXMsl.png?f=fotoalbum_medium

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cyleo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:32:
Ik gebruik de coax enkel voor de F1 te kijken, heb ook geen ziggo abbo dus heeft niet de hoogste prio. Denk dat ik deze kabel eens ga proberen dan. Kom over een paar weken bij jullie terug met het resultaat hopelijk :9
Je kan ook eens kijken naar wat hardware die het signaal van de Coax omzet in Multicast IP verkeer via UTP op je netwerk, zodat je vervolgens lekker makkelijk ernaar kan kijken op welk apparaat dan ook! ;)

IMHO is Coax trekken anno 2020 zonde van het geld! :/
ApoC schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Je kan ook zoiets laten 3D printen als je zo'n switch bijvoorbeeld op een tafel hebt staan :)

Moet je effe zoeken op de welbekende 3D print websites!

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 12-08-2020 23:39 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:18

...
Ik heb in ons recent opgeleverde nieuwbouwwoning gekozen voor houten latten omdat ik een grotere afstand moest overbruggen (ca 5 cm). Betreft overigens ook een 8U rack. Ik vind zelf de latten niet storend.

NB. De houten aftimmering (achter- en zijwanden) is aangebracht door de projectontwikkelaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWQavo5IjhxlreEzaAOUqD2B3jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9f8dBNZuiwlkgZLI8v0Ehaw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jQ46YfnnWiOUDAPJLorkbYealA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8NZr7lvtrbRP91sEhUYYbep.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
nero355 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:39:
[...]

Je kan ook eens kijken naar wat hardware die het signaal van de Coax omzet in Multicast IP verkeer via UTP op je netwerk, zodat je vervolgens lekker makkelijk ernaar kan kijken op welk apparaat dan ook! ;)

IMHO is Coax trekken anno 2020 zonde van het geld
Dat is wel een goed idee zeg, ik doe namelijk bijna niets met het coax signaal (Alleen F1 kijken) Nu ben ik helemaal enthousiast over het idee om mijn Plex server daarvoor in te gaan zetten met een tv kaartje.

• Gophlin
  • Laatst online: 09:43
Weet je zeker dat dit ook de maten zijn als eea afgewerkt en opgeleverd wordt? Bij ons viel het toch nog wat kleiner uit allemaal toen alles afgetimmerd was en het deurkozijn erin stond.
Verkijk je ook niet uitsluitend op de maten van de switch en/of UDMP want je zult ook enkele cm moeten rekenen voor de stroomkabel aan de achterkant en netwerkbekabeling voorin om te voorkomen dat je deze 90graden doorknakt...

majime-it.nl

• r0el
  • Niet online
Gophlin schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Weet je zeker dat dit ook de maten zijn als eea afgewerkt en opgeleverd wordt? Bij ons viel het toch nog wat kleiner uit allemaal toen alles afgetimmerd was en het deurkozijn erin stond.
Verkijk je ook niet uitsluitend op de maten van de switch en/of UDMP want je zult ook enkele cm moeten rekenen voor de stroomkabel aan de achterkant en netwerkbekabeling voorin om te voorkomen dat je deze 90graden doorknakt...
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet tot oplevering (of ik moet komende weken nog eens gaan meten). Aftimmering van de meterkast hoeft niet (meer), wat je ziet op foto zal het zijn. Het rack is overigens verstelbaar in diepte en de haakse stekker is al binnen dus ik hou al een slag op de arm O-)

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 22:08
Ik heb wat klein netwerk apparatuur zoals een TL-SG108E in de meterkast liggen. Het viel me op dat verschillende kastjes precies 16cm breed zijn. Ik heb even gezocht naar een standaard oplossing om dit soort kastjes in op te hangen, maar ik kan niets vinden. Zijn er standaard oplossingen voor 16cm apparatuur?
Zelf bouwen is natuurlijk ook een optie.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 23:29
AJediIAm schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:14:
Ik heb wat klein netwerk apparatuur zoals een TL-SG108E in de meterkast liggen. Het viel me op dat verschillende kastjes precies 16cm breed zijn. Ik heb even gezocht naar een standaard oplossing om dit soort kastjes in op te hangen, maar ik kan niets vinden. Zijn er standaard oplossingen voor 16cm apparatuur?
Zelf bouwen is natuurlijk ook een optie.
16 CM is gelijk aan 10 Inch
( bijvoorbeeld hier )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ehh? 10 inchi is 25,4 cm toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de posts die gingen over de groepenkast verhuisd naar Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 23:29
MikeyMan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Ehh? 10 inchi is 25,4 cm toch? :)
Euh 8)7 8)7 8)7
Veel te warm om te rekenen hier vermoed ik, tijd voor een thermal shutdown ;w

• swordsman720
Dank jullie allemaal. Ik ben echt benieuwd, en morgen komt de monteur van KPN voor glasvezel activatie. Zodra we internet hebben, kan ik de patch panel aanpakken en de connectie van de kabels uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:04
[Afbeelding]
Ziet er goed uit nu :)

Wat ik zelf meestal doe met deze doosjes is als volgt:
• Kabel ruim aanstrippen (10 a 15 cm)
• Kabel/aders netjes invoeren in het doosje, bruin en blauw aan de ene kant, groen en oranje aan de andere kant (dus in een Y vorm), dan heb je ietje meer praktische ruimte, je moet wel opletten dat je de aders van de juiste kabel aansluit aan de boven of de onderkant als je 2 kabels invoert ;)
• Met je nagel of een klein stiftje of platte schroevendraaier een kleine opening in de twist maken t.h.v. waar deze in de LSA-strook moet
• Draadjes op de juiste kleur goed in de LSA strook "trekken" zodat ze niet verschuiven, en dan met een dogging-tool afdoggen.

Zo houd je altijd de maximale twist in de aders en werk je mijns inziens het makkelijkst (ervaring leert naar enkele honderden van die doosjes gemonteerd te hebben).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-05 13:48
Silver7 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Wat voor 19” systeem heb je gekocht?
Ik heb de volgende onderdelen gekocht:
- 6u wallmount bracket - DS-WMB6-M
- 19'' patchpaneel - DS-Patch6a-24STP
- 19'' stekkerdoos met surge protection - DS-8PDU-SPD
- 19'' kabelgoot - DS-1902
- Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• BCC

BCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRnsbAV7oQNg4UiXZ_NS4LdVjUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWNoC6qkw0bVF2UE7hALiNGq.jpg?f=fotoalbum_large een canvas print is 4cm dik en een unify 3,5cm. Toeval? Dat dacht ik niet :) WAF++

Bonus punten als je de identify om iemands hoofd weet te krijgen 😂

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 14-08-2020 19:43 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Komt er dan niet nog steeds random een kabel vanuit een schilderij over de muur te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Kabelgootje naar de utp aansluiting, of ik ga via de spouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swordsman720
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DgVNqSVGeWZu_F2MAnXaM7SMfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sxfq7LnzrlNZglMk3TBNSiU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSrCqJGWMXndzEOnOShzQ4l_a8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/os985WvsccQWpeP4WU4TvZ8h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44sjomq3aR-2AP19Fhy0ZTkrNLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yocZknpKAKgBZSfMpITDC91m.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ik heb mijn super best gedaan, en ik was een paar uren bezig geweest in de hitte. Vervolgens wachtte smart op de monteur van KPN die zou tussen 15:00-17:00 langs komen. Ik heb tot 17:30 gewacht maar te vergeefs. Daarna 15 min aan de telefoon gehangen voor kpn klant service. Volgens hen is de monteur onderweg, en aangezien dat ik niet bij mijn nieuw huis ben. De monteur zou mij bellen zodra hij daar is. Niks dus tot nu toe. Ik ben best wel teleurgesteld in KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Waar heb je die dubbele kabels besteld?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BCC schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:40:
[Afbeelding] een canvas print is 4cm dik en een unify 3,5cm. Toeval? Dat dacht ik niet :) WAF++

Bonus punten als je de identify om iemands hoofd weet te krijgen :+
Grappige oplossing, maar waarom heb je niet gewoon een In Wall model gekocht :?
PcDealer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:23:
Dat is toch deze kabel : https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swordsman720
PcDealer schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Ik heb via hier besteld.
https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html

Gewoon aantal =meter.
Gisteren had ik snel 2 van 16 van de verbindingen getest met de test kast en het ging goed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• je_weet
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 09:13
Op zolder eindelijk ook tevreden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGCcwJ-2hH80USJZvkcBCnEfeJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77mvuG6x29nXwe1IrNiUP8Cd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71JTu0JxrpQzmM3lT8VQyxvsvpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjCj1YFRNPBzfqvtBAK8Q3OD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BCC

BCC

nero355 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Grappige oplossing, maar waarom heb je niet gewoon een In Wall model gekocht
Deze had ik tijdelijk daar neer gehangen vanuit de meterkast ivm storing (die achteraf aan de kpn bleek te liggen). Maar de snelheid is een stuk hoger dan wanneer hij in de meterkast hing (van 30 mbit, nu 180mbit) dus ik wou hem laten hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5eRpLbbmwBxDoFVyY-ilNMcoOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUrnzdqwEBsWKOclgqQlWqMX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 17-08-2020 12:24 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 11:17
Mede door dit topic ben ik gemotiveerd geraakt om mijn netwerk grondig te herzien om het thuiswerken prettiger en toekomst bestendiger te maken. Ik had tot voor kort een mesh oplossing met repeaters dat steeds slechter en slechter begon te presteren. Dus ik heb er voor gekozen om op iedere verdieping CAT6 kabels te trekken i.c.m. extra UTP punten en een accespoint op iedere verdieping.
Het resultaat mag er wezen, het netwerk is stabiel en voorziet ons allemaal in de dagen dat we thuis zijn en achter een beeldscherm voor school of werk bezig zijn.

Meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSlwOzpx0HbHAs-Z29NZvS1mJxw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XksCl9jn00YPhUdqr1O9qCk1.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:
  • Belden 7965E CAT6 kabels
  • Digitus 8prt patch panel geaard aan de hoofdaarding
  • TP-Link SG108PE switch
  • Philips hue home bridge 2
  • Fritzbox 5490
  • Hama stekkerdoos met haakse contacten
  • Een Deskmini HT310 met daarop Proxmox met o.a. unifi controller, pi-hole, Has.io, OMV
  • 3x AC in-wall waarvan 2 AC's KPN iptv doorgeven
Wellicht niet zo fancy als de meeste setup's hier met allerlei serverkasten en 16-poort switches maar het voldoet prima.
Pagina: 1 ... 61 ... 123 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2