Een paar jaar geleden een nieuwbouwwoning gekocht waar ik het voornemen had om het netwerk zo netjes mogelijk te installeren. Ik heb al meerdere iteraties van de meterkast indeling gehad, om nu uit te komen in de huidige situatie. Hij is nog niet perfect, maar we komen er! Mijn vriendin snapt de hobby niet echt, maar ik kan er uren in steken om uit te zoeken hoe het nog netter kan

.
Gebruikte materialen en apparatuur:
* Startech 2U vertical wall mount (
Link).
* Patch paneel met CAT7 Keystones (
Link) (
Link).
* Compleet Ubiquiti Unifi netwerk (USG Pro, USW-150W-16P, USW-60W-8P, NanoHD en IW-HD AP's) (
Link).
* Rubberen afdekdopjes van Ali om alle ongebruikte RJ45 en SFP poorten dicht te zetten (
Link) (
Link).
* Klittenband op rol voor bundelen kabels -
Haat aan tie-wraps! (
Link).
Upcoming:
* (Done!) Bevestiging patch panel aan houten plank verbeteren.
* (Done!) Wachtend op 2 coupler keystones voor de 2 kabeltjes die uit patch paneel steken.
* Ik moet nodig de stroomkabels in de MK netjes indelen, die bungelen nog beetje los onderin de kast.
* De bedoeling is straks met de coupler alle apparatuur zoals de NAS af te patchen op het paneel. Dus van de switch kabel naar paneel, en vanaf paneel achterlangs naar de NAS - Dit zodat ik een uniforme kabelboom naar het patch paneel heb.
* Kortere kabel voor uplink van USG naar de Switch.
* (Done!) Xaiomi Aqara temperatuursensor voor in de kast (Via Zigbee2MQTT aan Domoticz).
Wensen:
* Upgrade naar 3U vertical wall mount.
* 1U kabelgeleider (borstel), langere patch kabels (Zodat ze achterlangs naar boven lopen ipv langs de NAS).
* NTU van glasvezel eruit, en de USG Pro direct op de FTU patchen. Scheelt weer een actief apparaat.
* Misschien; Alle PoE poorten een andere kleur patchkabel ...
De meterkast:
Note; Leuk detail, rechts langs de witte waterleiding zie je ook speakerkabel lopen. Vanaf mijn TV hoek gaat speaker kabel de muur in, richting de meterkast. En in de meterkast weer 2 losse buizen in naar de achterkant van de woonkamer - Dit zodat ik wel bekabelde speakers heb, maar geen kabels door de woonkamer heb lopen

(2.5mm2 kabel gebruikt, 100% koper).
Ventilatie van de meterkast is geregeld dmv spleet van 2cm onder de deur, en vervolgens een ventilatiedop bovenin de muur.
Afwerking in de woning:
Verder zit er bijna 200 meter CAT6A kabel in de woning, uiteraard allemaal in de muren verwerkt. De muuroutlets zijn gescheiden dozen van de elektra, specifiek om gevraagd.
[
Voor 52% gewijzigd door
Yahiko750 op 03-02-2021 23:41
]