Na goede ideeën uit dit topic hierbij ook mijn meterkast.
Omdat de loze leidingen vanuit onder en beneden komen, in combinatie met lange patchkabels werd het al snel een bende.
Nu opgelost met:
- 10 inch patchkast (28cm breed - netwerkproducten.com)
- EdgeRouter PoE 5-port
- Simple 8-poort Netgear GS108
- Vingergoten op een 4*6 balk
- Simpele barebone
Barebone wordt gebruikt voor het hosten van domotica en andere dockers (inmiddels vervangen door een i5).
Heeft op USB Conbee Zigbee-stick, aeotec Gen 5 Z-wave stick, bluetooth USB, P1 kabel die naar diverse VM's doorgelust worden.
De EdgeRouter verzorgd de Wireguard VPN en PoE voor de Ubiquiti AP's (LR en Pro) met de gele patchkabels.
De patchkast is goedkoop, maar met de plankjes, doorvoeren etc. maken het toch nog wel een dure hobby voor een meterkast.
Ik heb ook gekocht voor de toekomst, bij een verhuizing neem ik het mee, en los van de apparatuur verouderd dit niet.
De vingergoten kan ik iedereen aanraden, ook als je niet helemaal los gaat. Voor een paar tientjes werk je alle kabels weg.
Alle overlengtes prop je erin en zijn uit het zicht.
Linksonderin een lange patchkabel en een toetsenbord voor als ik wil hobbiën aan de keukentafel / RPi configureren.
De speakerkabels van de rear 5.1 speakers lopen ook via de meterkast naar de woonkamer HiFi.
Misschien ooit nog een project op dmv hyperion vanuit de meterkast en LED-strip achterop de speaker te plakken.
Voor (oude foto's):
Tijdens (patchkast):
Na installeren vingergoten en verplaatsen stopcontact.
Todo:
Kortere patchkabels
Meterkast op een eigen groep en UPS
Stopcontact aanpassen / spanningsslof in de patchkast (€€)
Edge-router op een legplank
Nieuwe switch met VLAN-support
Losse YMvK-kabel aansluiten op een nieuwe groep
Bel automatiseren met een ESP32
Plankje maken op de warmtepomp voor de barebone
[
Voor 45% gewijzigd door
JDunnio op 02-07-2020 15:58
]