Mag ik is een dirty pic zien van het rangeerpaneel tussen het patchpanel en de switch?
(Zie reden bij uitleg hieronder)
Ik heb gisteren zelf weer wat geklust nadat de nieuwe onderdelen waren binnen gekomen.
Hieronder volgt de teardown (grote lege ruimtes weggelaten):
----|--------------------------------------------------
37|
----| (server naam plaat) 2U Blind panel
36|
35|
----| NIC Coax + Telenet modem
34|
33| 1U Blind panel
----|---
32| Ubiquiti EdgeRouter Pro - 8 port router + 2 SFP
----|---
31| 1U Blind panel
----|---
30| Good Connections 24-Port Patchpanel Cat6A
----|---
29| Blind panel
----|--
26| Ubiquiti EdgeSwitch ES-48-500W (500 Watt)
----|---
25|
----|---
24| Brushpaneel 1U with cable organiser
----|---
16|
----| PC Screen Space (fixed tray 1U - 550mm)
15|
----|---
14|
----| Keyboard + Mouse (Sliding Shelve)
----|---
01| Nas systems (Fixed tray (550mm))
----|----------------------------------------------------------
Tussen het patchpanel (30) en de switch (26) heb ik 3U ruimte moeten laten omdat de kabels anders te bol staan en daardoor tegen de glazen deur aankomen waardoor deze niet dicht gaat.
Op zich geen ramp, maar als ik het korter op elkaar zou zetten heb ik meer ruimte voor rackservers in de toekomst.
Dus dmv een rangeerpaneel denk ik dat wel op te lossen. (vandaar de dirty pic vraag @
HYM1100S
Verder heb ik van 16 tot 14 voorzien dat ik ipv een kvm console een oud pc scherm kan plaatsen met een tobo en muis.
Als ik ooit op een kvm overschakel heb ik meer ruimte natuurlijk, maar voor nu stoort het niet.
Ideaal op zithoogte om ergonomisch te kunnen werken.
Leuk detail, de Telenet model zit op de plaat zelf vastgeschroefd waardoor deze "zweeft".
De coax NIC ernaast ga ik nog vastzetten zodat deze ook gefixeerd staat maar ik weet nog niet juist hoe.
Ik zou voor boven de nas die op 01 staat nog een 2e fixed shelve kunnen kopen en vastzetten als ik zou uitbreiden zonder rackmodel. Dat zou nét passen.
Verbeterpunten, (en feedback hierover zou ik zéér appreciëren):
- Op het bovenste 2U blindpaneel ga ik nog de naam zetten als ik die gevonden heb.
(uitboren, plexi erachter met wat led licht voor het mooie effect)
- Ik mis dus nog wat 1U blind panels voor tussenin.
- Ik zou is moeten zien hoe ik alle kabels tussen het patchpaneel en de switch krijg dmv een rangeerpaneel
- Ooit is kijken voor een 2e hands KVM console voor in de rack.
- Kabels moeten nog samengebonden worden en weggewerkt als ze zijn aangelegd in de kast
- Iets voor achter de NIC en modem te plaatsen zodat de kabels niet zichtbaar zijn die omhoog lopen vanuit het patchpanel
- En ik heb nog niet één softwarematige aanpassing kunnen doen dus dat is voor morgen
- Ik heb nog een sliding shelve over, die is nog eventueel ergens voor te gebruiken.
Maar hoe vinden jullie de indeling op zich, of zou je het anders schikken?
[
Voor 4% gewijzigd door
masauri op 15-10-2017 13:56
. Reden: Kleine toevoegingen ]