Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
BlueLed schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:36:
Je kunt, net als in Kodi als je dat kent, aparte mappen aanmaken. Die mappen kun je dat individueel toewijzen. Dus folder Horror, Comedy, etc...
Die suggestie was ik online ook al tegengekomen, maar er zit een redelijke overlap in genres binnen films waarbij iets bijvoorbeeld goed terecht kan onder zowel Horror als Thriller, om twee voorbeeld genres te noemen.
MacPoedel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:08:
@psychodude Aan Plex clients kun je weinig veranderen. Er zijn ook wat verschillen tussen de verschillende clients, de Android app heeft bv een Home scherm waar je zaken op vast kunt pinnen (en zo zou je wel "top in action" daarop kunnen pinnen, als je alle genres een keertje ziet in het recommended scherm, ben je er :+). Het home scherm van de webclient is dan weer helemaal niet aan te passen.
In de webclient heb ik opvallend genoeg dan ook weer enige aanpassingsmogelijkheid? Zo heb ik nu gepinned staan recently released movies, top unplayed movies en recently played movies naast de initiele recently added movies.

Voor wat betreft de 'top movies in ...' kan ik die ook binnen de webclient als de android app pinnen, het resultaat in beiden is echter hetzelfde:
'Content unavailable'.

Maarja, dit lijkt allemaal dus gewoon een beperking in Plex te zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met de nieuwe PlexAmp 3.1 doet Plex nu CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik ben nu een weekje bezig met Plex testen op m'n Nvidia Shield (zowel als server als player) ter vervanging van Kodi. Kodi zat best leuk in elkaar, zeker met een centrale database op NAS en de Shield als player heeft natuurlijk met vrijwel niks moeite. Data staat op een Synology NAS, welke via gigabit ethernet is aangesloten, net als de Shield. Kodi benaderende zelf (dus niet via het OS van de Shield) de data over NFS.

Ik wilde toch wat meer gemak en ook de gehele collectie op telefoons en tablets kunnen ontsluiten, zonder daar weer terug te vallen op handmatig films te transcoden naar lagere kwaliteit en te kopieren op een SD-card oid.

Nu dus alle libraries in Plex gezet, maak gebruik van de built-in Plex Server app op de Shield, data vanaf de NAS ontsloten via de gemounte SMB Share in het OS van de Shield.

Wat mij eigen direct opviel is dat het zo'n 30 seconden duurt voor dat een gekozen film/serie begint met afspelen (grijze scherm met draaiende cirkel), en die vertraging er ook (weer) is als ondertitels worden gedownload; na het kiezen van de ondertitel lijkt het afspelen gepauzeerd en duurt het zo'n 30 seconden voor dit hervat wordt. Beiden was bij Kodi instant, zelfs bij 2160p HDR films van soms 60GB+.

Ik heb even zitten neuzen in (server) logs en (player) settings, maar zie geen foutmeldingen en ook geen settings welke dit zouden verklaren. In mijn ervaring is NFS als netwerkprotocol vaak een stuk sneller dan SMB, maar de Nvidia Shield heeft hier geen ondersteuning voor en Plex ook niet native, begrijp ik.

Ik zie geen bottlenecks op netwerkgebied en als Plex eenmaal speelt is het ook soepel en zonder vertraging/haperingen.

Kortom, vraag is vooral; herkent men dit gedrag? Hoort dit bij Plex? Of zit er toch ergens iets niet helemaal lekker? Het is voor de WAF niet heel best als je nu continu aan het wachten bent waar bij Kodi dit soort acties instant waren :P

[ Voor 4% gewijzigd door The_Admin op 05-06-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
@The_Admin Ik heb zelf voor zover niet dat ik 30 seconden moet wachten voor het start.
Subs e.d. zie ik ook geen verschil mee. Je moet overigens wel eventjes wachten, maar zeker geen 30 seconden.
Of ik nu binnenshuis kijk of buiten mijn netwerk, maakt weinig echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
Thanks @Arunia ,zit nu even te troubleshooting met het dashboard ernaast. Paar dingen die opvallen

- network activity is zo'n 23mbps, kan dus nooit een issue zijn met 1gbps bedraad
- zowel audio als video worden als 'directplay' getoond, dus ik neem aan dat de server niet aan het transcoden is
- ook na kiezen van externe subs blijft dit 'directplay', las iets over video dat altijd getranscode moet worden als er externe subs gekozen worden

Meest opvallende is:

- de stream wordt getoond als 'remote', en het IP van de Shield als 192.168.49.x, waar het toch echter local is (de shield is zowel server als player, en m'n network range hier is 192.168.2.0/24).

In een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xEp7Ttw.jpg

EDIT: Even m'n entry voor local network er uit gegooid, dat hielp om de sessie nu als local te zien, echter geen verschil in hoe snel een film start met spelen. Bandwith blijft laag (<20mbps), audio en video zijn 'Direct Play', ook met externe subs (.srt via opensubtitles, wordt nu netjes vermeld in het dashboard).

[ Voor 17% gewijzigd door The_Admin op 05-06-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:08:
@psychodude Aan Plex clients kun je weinig veranderen. Er zijn ook wat verschillen tussen de verschillende clients, de Android app heeft bv een Home scherm waar je zaken op vast kunt pinnen (en zo zou je wel "top in action" daarop kunnen pinnen, als je alle genres een keertje ziet in het recommended scherm, ben je er :+). Het home scherm van de webclient is dan weer helemaal niet aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pwB6gdw/image.png

Je kan het homescherm in de webclient aanpassen, door de editknop rechtsbovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
FreshMaker schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:18:
[...]

[Afbeelding]

Je kan het homescherm in de webclient aanpassen, door de editknop rechtsbovenin
Top bedankt, helemaal over gekeken. Het is dat ik meestal de Android of Windows 10 UWP app gebruik. En meestal weet ik ook al wat ik wil kijken nog voor ik Plex open dus dan gebruik ik de zoekfunctie.
Dreamvoid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:41:
Met de nieuwe PlexAmp 3.1 doet Plex nu CarPlay.
Hopelijk volgt Android Auto snel, en maakt men ook eens werk van Google Cast functionaliteit. Ik gebruik nog meestal Google Play Music op mijn Google Homes maar aangezien die gaat verdwijnen en Youtube Music geen vervanger is, hoop ik dat PlexAmp dat kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
The_Admin schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:55:
Thanks @Arunia ,zit nu even te troubleshooting met het dashboard ernaast. Paar dingen die opvallen

- network activity is zo'n 23mbps, kan dus nooit een issue zijn met 1gbps bedraad
- zowel audio als video worden als 'directplay' getoond, dus ik neem aan dat de server niet aan het transcoden is
- ook na kiezen van externe subs blijft dit 'directplay', las iets over video dat altijd getranscode moet worden als er externe subs gekozen worden

Meest opvallende is:

- de stream wordt getoond als 'remote', en het IP van de Shield als 192.168.49.x, waar het toch echter local is (de shield is zowel server als player, en m'n network range hier is 192.168.2.0/24).

In een plaatje:
[Afbeelding]

EDIT: Even m'n entry voor local network er uit gegooid, dat hielp om de sessie nu als local te zien, echter geen verschil in hoe snel een film start met spelen. Bandwith blijft laag (<20mbps), audio en video zijn 'Direct Play', ook met externe subs (.srt via opensubtitles, wordt nu netjes vermeld in het dashboard).
Ennnn opgelost, zag wat errors in de log wanneer hij een file probeerde te openen bij afspelen, een korte Google-tocht leerde mij dat de PMS-versie voor de Shield problemen heeft met 'opportunistic locking' op SMB shares, nadat ik dat uit heb gezet op m'n Synology NAS werkt het zoals verwacht _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
MacPoedel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:44:Hopelijk volgt Android Auto snel, en maakt men ook eens werk van Google Cast functionaliteit. Ik gebruik nog meestal Google Play Music op mijn Google Homes maar aangezien die gaat verdwijnen en Youtube Music geen vervanger is, hoop ik dat PlexAmp dat kan overnemen.
De normale Plex app doet toch al Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wie heeft er ervaring met de samsung (Tizen) Plex app in combinatie met 4k films en True HD 7.1
Ik heb de Sonos arc besteld en deze gaat komende week binnen komen, maar als ik nu een 4k film naar Plex stream't dan gaat hij flink bufferen, en dan zie ik dat hij de stream gaat transcoden ipv directstream.
Ik neem aan dat zodra ik die soundbar aansluit op de eArc dat hij dus niet meer gaat transcoden.
Zodra ik een ac3 geluidsspoor selecteer dan transcode hij niet.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

merlin1201 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:06:
Wie heeft er ervaring met de samsung (Tizen) Plex app in combinatie met 4k films en True HD 7.1
Ik heb de Sonos arc besteld en deze gaat komende week binnen komen, maar als ik nu een 4k film naar Plex stream't dan gaat hij flink bufferen, en dan zie ik dat hij de stream gaat transcoden ipv directstream.
Ik neem aan dat zodra ik die soundbar aansluit op de eArc dat hij dus niet meer gaat transcoden.
Zodra ik een ac3 geluidsspoor selecteer dan transcode hij niet.
Dat is ook mijn ervaring, maar daar was je vast niet naar op zoek.. :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
The_Admin schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:35:
Ik ben nu een weekje bezig met Plex testen op m'n Nvidia Shield (zowel als server als player) ter vervanging van Kodi. Kodi zat best leuk in elkaar, zeker met een centrale database op NAS en de Shield als player heeft natuurlijk met vrijwel niks moeite. Data staat op een Synology NAS, welke via gigabit ethernet is aangesloten, net als de Shield. Kodi benaderende zelf (dus niet via het OS van de Shield) de data over NFS.

Ik wilde toch wat meer gemak en ook de gehele collectie op telefoons en tablets kunnen ontsluiten, zonder daar weer terug te vallen op handmatig films te transcoden naar lagere kwaliteit en te kopieren op een SD-card oid.

Nu dus alle libraries in Plex gezet, maak gebruik van de built-in Plex Server app op de Shield, data vanaf de NAS ontsloten via de gemounte SMB Share in het OS van de Shield.

Wat mij eigen direct opviel is dat het zo'n 30 seconden duurt voor dat een gekozen film/serie begint met afspelen (grijze scherm met draaiende cirkel), en die vertraging er ook (weer) is als ondertitels worden gedownload; na het kiezen van de ondertitel lijkt het afspelen gepauzeerd en duurt het zo'n 30 seconden voor dit hervat wordt. Beiden was bij Kodi instant, zelfs bij 2160p HDR films van soms 60GB+.

Ik heb even zitten neuzen in (server) logs en (player) settings, maar zie geen foutmeldingen en ook geen settings welke dit zouden verklaren. In mijn ervaring is NFS als netwerkprotocol vaak een stuk sneller dan SMB, maar de Nvidia Shield heeft hier geen ondersteuning voor en Plex ook niet native, begrijp ik.

Ik zie geen bottlenecks op netwerkgebied en als Plex eenmaal speelt is het ook soepel en zonder vertraging/haperingen.

Kortom, vraag is vooral; herkent men dit gedrag? Hoort dit bij Plex? Of zit er toch ergens iets niet helemaal lekker? Het is voor de WAF niet heel best als je nu continu aan het wachten bent waar bij Kodi dit soort acties instant waren :P
Dit ervaar ik al maanden, ik heb al eerder vermeld dat Plex de laatste tijd met zijn apps trager en trager worden met laden van films.
Mijn Server is meer dan krachtig genoeg ( I5, 8GB, RX5504GB videokaart voor HWT ) en tocht iedere keer weer bij Films met 4K of hoge 1080P bitrate weer bufferen en ook idd bij subs.
Dit gebeurt dus alleen bij het afspelen via de App ( tv android, IOS ).

Voorheen kreeg ik nooit te horen films spelen niet af, de laatste tijd dus steeds meer.
Ik ben nu aan het zoeken wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen, misschien heeft het iets met de container te maken ( MKV ) dat deze niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:50
Is het toevallig HEVC video? Als je daar ondertitels aanzet moet ie transcoden, maar dat gaat naar x264, wat soms een bitrate van honderden megabits tot gevolg heeft. Alleen (of in elk geval) met SRT ondertitels hoeft Plex niet te transcoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mythling schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:20:
Is het toevallig HEVC video? Als je daar ondertitels aanzet moet ie transcoden, maar dat gaat naar x264, wat soms een bitrate van honderden megabits tot gevolg heeft. Alleen (of in elk geval) met SRT ondertitels hoeft Plex niet te transcoden
Hangt van je player af, hier hoeft die hevc met ass subs niet terascoderen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Mythling schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:20:
Das het mooie, HEVC doet ie zonder problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik werk sinds kort met Plex AMP in de auto via bluetooth. ( Iphone na autoradio )

Het kan zijn dat ik hier overheen heb gekeken, maar als plexamp een album heeft afgespeeld gaat deze niet verder en stopt.
Dus deze begint niet opnieuw aan de album of gaat door na de volgende automatisch.

Dit ervaar ik als irritant omdat ik de navigatie heb aanstaan op mijn telefoon, ik moet dan vervolgens na de app om handmatig een nieuwe album op dezelfde te starten.
Met andere woorden ik "moet" handelingen uitvoeren tijdens het rijden om weer muziek te horen, dit lijkt mij toch niet de bedoeling.

ervaart iemand anders dit ook die deze app gebruikt of mis ik iets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Is al eerder geflagged, zit inderdaad nog niet in PlexAmp:

https://www.reddit.com/r/...mp_have_no_repeat_option/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een mail van Plex gehad dat Plex Pass Lifetime 75 USD kost, dat ben ik aan het overwegen. (Nav mijn eerdere bericht: via eBay een Plex Pass Lifetime kopen ga ik niet doen.)

Vraagje:
Cloud Sync:
Synchroniseer selectief je media naar Bitcasa, Box, Copy, Dropbox of Google Drive voor cloudopslag - en geniet ervan overal waar je een internetverbinding hebt.
Stel dat ik wat afleveringen van een serie op mijn Google Drive zet, gaat Google dan niet klagen dat ik copyrighted spul erop heb staan?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 01-07-2020 11:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08
pven schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:47:
Ik heb een mail van Plex gehad dat Plex Pass Lifetime 75 USD kost, dat ben ik aan het overwegen.

(Nav mijn eerderer bericht: via eBay een Plex Pass Lifetime kopen ga ik niet doen.)

Vraagje:

[...]

Stel dat ik wat afleveringen van een serie op mijn Google Drive zet, gaat Google dan niet klagen dat ik copyrighted spul erop heb staan?
De functionaliteit voor Plex Cloud is eind 2018 verwijderd voor nieuwe Plex gebruikers. Je kan een alternatief als https://rclone.org/ gebruiken en die mappings mounten als pad in je Plex library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Black! schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:53:
[...]

De functionaliteit voor Plex Cloud is eind 2018 verwijderd voor nieuwe Plex gebruikers. Je kan een alternatief als https://rclone.org/ gebruiken en die mappings mounten als pad in je Plex library.
Ah, ik ging er blind vanuit dat de TS nog up-to-date was. Dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Laatst online: 00:19
Black! schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van rclone met GDrive als media storage? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen:

Hoe lang gebruik je het al?
Hoe bevalt het qua snelheid / stabiliteit?

Zijn er specieke zaken waar je rekening mee moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
pven schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Ah, ik ging er blind vanuit dat de TS nog up-to-date was. Dank! :)
Zal van het weekend de TS eens bijwerken, hij is al weer paar jaartjes oud haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Ik zie door het bomen het bos niet meer...
ben opzoek naar een plex server voor thuisgebruik streamen van maximaal 1080p
nu gebruik ik de pc hiervoor maar vind het irritant om mijn pc aan te laten en soms als ik boven nog even wat wil kijken moet ik die aanzetten en aanlaten.

heb gekeken naar een nas maar dat zijn er zoveel en verschillend en reviews op basis van plex zijn moeilijk te vinden.
een nuc heb ik ook bekeken maar ook daar zit veel verschil in.

hebben jullie een tip voor een budget rond de 300 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:54:
nu gebruik ik de pc hiervoor maar vind het irritant om mijn pc aan te laten en soms als ik boven nog even wat wil kijken moet ik die aanzetten en aanlaten.

heb gekeken naar een nas maar dat zijn er zoveel en verschillend en reviews op basis van plex zijn moeilijk te vinden.

Is dat voor de NAS in- of exclusief schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:54:

V&A aangeboden: Complete HTPC in goede staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
psychodude schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Is dat voor de NAS in- of exclusief schijven?
ja exclusief opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
ik begrijp je antwoord maar zoek liefst wel iets energie zuinigs dus geen full pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:33
@bartburg Gewoon een shield met een schijfje eraan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:08:
[...]

ik begrijp je antwoord maar zoek liefst wel iets energie zuinigs dus geen full pc
Deze is zuinig en stil, als je de voeding veranderd.
Ik had er een 300w voeding inzitten en deze was erg zuinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Qua budget zou ik voor wat betreft een NAS de 218+ van synology overwegen, hardware matig in staat tot 1080p transcoding en daarnaast heeft synology als NAS een prettig besturingssysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartburg
ppeterr schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:10:
@bartburg Gewoon een shield met een schijfje eraan.....
Moet het een schield pro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
psychodude schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:15:
Qua budget zou ik voor wat betreft een NAS de 218+ van synology overwegen, hardware matig in staat tot 1080p transcoding en daarnaast heeft synology als NAS een prettig besturingssysteem.
heb ik ook naar zitten kijken zag ook dat synology met een 220 versie komt is dat het wachten waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
bartburg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Moet het een schield pro zijn?
Ik denk het niet, ik heb hier een shield 2017 waar ik je veel over kan vertellen hoe het functioneert.
Maar eigenlijk kan ik je denk ik overal een "ja" op geven. Het ding doet wat je denkt dat het moet doen.

Voeg je anders even in het shield topic. Daar is veel info!

[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
ppeterr schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk het niet, ik heb hier een shield 2017 waar ik je veel over kan vertellen hoe het functioneert.
Maar eigenlijk kan ik je denk ik overal een "ja" op geven. Het ding doet wat je denkt dat het moet doen.

Voeg je anders even in het shield topic. Daar is veel info!

[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie
Tnx ik dm je nog even een vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Robsta86 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn er hier mensen die actief gebruik maken van rclone met GDrive als media storage? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen:

Hoe lang gebruik je het al?
Hoe bevalt het qua snelheid / stabiliteit?

Zijn er specieke zaken waar je rekening mee moet houden?
Dagelijks, en vindt het heerlijk
Mijn media staat in een encrypted rclone-folder ( dus voor de buitenwereld staat er niets waaruit af te leiden is wat het is )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNlH04WDorXqOF0HB5LXKdZy2gI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e5K6WSuhrlE2loYFOKPsPGoy.png?f=user_large

Ik heb het op een seedbox en een aparte VPS als mounted drive staan, en plex speelt het daaruit af.
https://www.jamescoyle.ne...emd-startup-mount-script#

Op mijn windowsmachne gebruik ik rclone-browser : https://github.com/kapitainsky/RcloneBrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Laatst online: 00:19
Klinkt goed @FreshMaker. Denk dat je er verstandig aan doet om het te versleutelen inderdaad.
Ben nog wel benieuwd hoeveel data je kunt opslaan voordat men bij Google begint te sputteren dat het teveel wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Robsta86 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:38:
Klinkt goed @FreshMaker. Denk dat je er verstandig aan doet om het te versleutelen inderdaad.
Ben nog wel benieuwd hoeveel data je kunt opslaan voordat men bij Google begint te sputteren dat het teveel wordt...
De grens ben ik nog altijd aan het opzoeken ;)
Met het risico dat alles in één keer weer verdwenen is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQmZ_pqaEy-vxrJhz_fHYgZFmnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FEAUaH9AheWaUIVmOtCU1SYq.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mm4aOJkaKKYG39treJWcrFK8Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/popw3xjGOVTnSO5Uu7n6eA1F.png?f=user_large

9.5TB in die map staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik via Plex op mijn TV aan het kijken ben, dan valt na ongeveer een uur de ondertiteling uit. De enige oplossing die ik dan heb is om de film te stoppen en weer te starten, dan zijn de ondertitels weer even terug. Uiteraard draai ik met alles de nieuwste versie voor zover beschikbaar (ik draai op een Synology DS214+).

Iemand die dit herkent? Ik heb geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
wie weet hoe ik mijn film kan uittrekken naar 16.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
pven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:30:
Als ik via Plex op mijn TV aan het kijken ben, dan valt na ongeveer een uur de ondertiteling uit. De enige oplossing die ik dan heb is om de film te stoppen en weer te starten, dan zijn de ondertitels weer even terug. Uiteraard draai ik met alles de nieuwste versie voor zover beschikbaar (ik draai op een Synology DS214+).

Ik heb het de laatste 10 minuten van een film/serie, geen idee wat het probleem is. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik draai Plex overigens op een NUC.

Na al een jaar dit probleem te hebben deal ik er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:48
Ik heb het met de laatste 5minuten, maar kan het ‘oplossen’ door de burn in instelling anders te zetten. Maar dat geeft weer andere problemen

Alleen aanwezig op de TV trouwens

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 09-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
wim1928 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:17:
Dat kan naar mijn weten alleen bij Plex home theater

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

wim1928 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:17:
je houd van misvormde gezichten ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pven schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:30:

Nope hier geen last van (op een Mac Mini).

Instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiSzwCVANwWYYt1wRxashdaomfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYy4qAH7YKcvpNR59t4CpiPV.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@pven @BlazeMuis

Zijn het gewoon srt subs ?
of embedded subs ?
ik zelf heb 99% srt subs en zelf als er embedded subs zijn laat ik Bazarr srt subs downloaden en heb er eigenlijk ook nooit last van
heb je geprobeerd om Tautulli op de achtergrond te draaien of je daar wat info uit kan halen ?

@FreshMaker
10 TB is niet echt bijzonder veel in de cloud,lokaal trouwens ook niet.
Ken er een paar die dik over de 100 TB gaan voor wat ze in de cloud hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door TRaSH op 10-07-2020 10:09 . Reden: reactie op FreshMaker toegevoegd ipv nieuwe topic ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

TRaSH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:06:
@FreshMaker
Wat zijn dan betaalbare cloud storage oplossingen waar je x TB af kan nemen tegen een niet te hoog maandtarief? Heb momenteel 11TB lokaal, maar de nas en schijven zijn tegen het einde van hun levensduur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

de meeste gebruiken gsuite/gdrive hiervoor
onthoud dat er wel een soort van beperkingen op zitten iets van 750 GB per dag.
maar kijkend dat je maar 11 TB lokaal hebt zal dat niet echt een probleem zijn.

Ik heb zelf alles lokaal maar ken er een aantal die cloud gebruiken en plex delen met meerdere personen

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 10-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TRaSH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:06:

@FreshMaker
Nee, zal niet bijzonder zijn, maar als iedereen het gezien heeft, gaat het meeste er ook gewoon weer vanaf.
Maar beperkt aantal dingen die er écht op blijven staan.
90% van de media is nu ook weer niet zo fantastisch dat je het over x jaar nog eens wilt bekijken

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En om het netjes te houden, is er natuurlijk ook een goede manier om het te doen :
https://phandroid.com/202...-drive-unlimited-storage/

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 11-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

TRaSH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:27:
de meeste gebruiken gsuite/gdrive hiervoor
onthoud dat er wel een soort van beperkingen op zitten iets van 750 GB per dag.
maar kijkend dat je maar 11 TB lokaal hebt zal dat niet echt een probleem zijn.

Ik heb zelf alles lokaal maar ken er een aantal die cloud gebruiken en plex delen met meerdere personen
Ik heb momenteel ook alles lokaal staan, maar toch de opties aan het onderzoeken voor het geval dat mijn NAS het begeeft, een nieuwe NAS + 4x 4TB HDD dan zit je toch alweer snel aan de 700 euro, tel daarbij dat mijn server ook weer 6 of 7 jaar oud is, dan kom je toch weer aan een hoog bedrag om uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Er gaat iets mis met plex server op de shield hier. Ik draai al tijden de server op de shield met een berg content. Gisteren kon ik op de pc via de website opeens niet meer verbinden met de shield. Er bleek een update te zijn voor de app op de shield. Die heb ik uitgevoerd, maar dit mocht niet baten.

Uiteindelijk lijkt alles normaal te lopen op de shield. Plex draait en ik zie al mijn content. Tevens zie ik dat de plex server "active" is. Als ik dan vervolgens via de web aplicatie inlog zie ik dat er nog steeds geen verbinding mogelijk is.

Op de website heb ik vervolgens de shield aangemerkt om te vergeten.
Ben ik overal even uit gelogged. En opnieuw aangemeld.

Plex op de shield draait goed. Maar als ik vervolgens inlog door de shield opnieuw te linken via de browser. Dan krijg ik de standaard opties van een leeg ongebruikt account. Waar dan nog wel ergens staat "verkrijg plex media server". terwijl ik juist daarvoor de shield heb gelinked met mijn account.

Ergens doe ik of iets mafs, of ehhh... Ik heb geen idee...ik draai al tijden perfect.

[edit] Ow gut dat heb ik altijd, ben ik 2 dagen bezig met iets wat niet lukt, vervolgens zet ik het hier op GOT neer. En 5 minuten later heb ik de oplossing.

De update op de shield heeft iets gedaan waardoor ik eerst opnieuw lokaal de server moest activeren door echt lokaal in te loggen op het IP - http://ip.address.of.shield:32400/web

Vervolgens loop je de boel door en geeft je aan dat het benaderbaar kan zijn via het internet.

En het werkt weer......apart dit heb ik niet eerder hoeven doen na een update

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 20-07-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lachiu
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Hebben mensen hier Telenet werkend met de live tv feature van Plex? Indien ja, graag wat meer info over wat je gebruikt van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 07:56
lachiu schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:05:
Hebben mensen hier Telenet werkend met de live tv feature van Plex? Indien ja, graag wat meer info over wat je gebruikt van hardware.
Voorlopig kan je enkel gebruik maken van de Live TV/DVR functie als je een antenne gebruikt om tv te kijken.
Kabel kan ook met dan enkel ongecodeerde zenders.

Kabel zoals digitale tv of satelliet werken niet voor zover ik me er al in verdiept heb.
Tenzij via een omweg misschien?

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lachiu
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Asterion schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Voorlopig kan je enkel gebruik maken van de Live TV/DVR functie als je een antenne gebruikt om tv te kijken.
Kabel kan ook met dan enkel ongecodeerde zenders.

Kabel zoals digitale tv of satelliet werken niet voor zover ik me er al in verdiept heb.
Tenzij via een omweg misschien?

Correct me if i'm wrong.
ja als ik het zo lees hebben we in belgie 20 onbeveiligde zenders over dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 07:56
lachiu schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:08:
[...]

ja als ik het zo lees hebben we in belgie 20 onbeveiligde zenders over dvb-c
Dit zijn alle officieel ondersteunde DVR toestellen waarmee het out of the box zou moeten werken.
https://support.plex.tv/a...-dvr-tuners-and-antennas/

De Free-to-air kanalen kan je wellicht kijken maar hoe het zit met de gecodeerde waar je een smartcard of digibox/corder voor nodig hebt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ik had dit ergens anders gepost niet wetende dat er een apart plex thread was.

Ik heb sinds kort een 419play en zit te denken aan plexserver aan te zetten voor mn film serie muziek content.
gebruik nu kodi op een distro linux.

Paar vragen:
1-privacy van de metadata en library vd films/serie/video muziek en mijn foto's enz net zo veilig als kodi?
(uit hun privicy statement kan ik niet echt halen of hun verkregen data delen met derden.)
2-zag dat mn smart tv een plexapp heeft maar die wil een 4 character connectie typed in de host.
Als ik de nass plex heb draaien kan ik dan gewoon direct beschikken over de library?
ook als er een paar Tb aan content is?
3 ik zie het voordeel voor overige apparaten die met plex en wifi kunnen beschikken over een centrale media maar ik las ook dat plex de resolutie veranderd voor bandbreedte vermindering. Kan ik dat uitzetten?
4 is gratis plex voldoende om een kodi gevoel te hebben

Ben ondertussen iets verder in route bepaling en voor sommige content is plex beter dan een local kodi device.kodi is weer top in alles kunnen pompen op je tv.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

copykat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:39:
Ik had dit ergens anders gepost niet wetende dat er een apart plex thread was.

Ik heb sinds kort een 419play en zit te denken aan plexserver aan te zetten voor mn film serie muziek content.
gebruik nu kodi op een distro linux.

Paar vragen:
1-privacy van de metadata en library vd films/serie/video muziek en mijn foto's enz net zo veilig als kodi?
(uit hun privicy statement kan ik niet echt halen of hun verkregen data delen met derden.)
2-zag dat mn smart tv een plexapp heeft maar die wil een 4 character connectie typed in de host.
Als ik de nass plex heb draaien kan ik dan gewoon direct beschikken over de library?
ook als er een paar Tb aan content is?
3 ik zie het voordeel voor overige apparaten die met plex en wifi kunnen beschikken over een centrale media maar ik las ook dat plex de resolutie veranderd voor bandbreedte vermindering. Kan ik dat uitzetten?
4 is gratis plex voldoende om een kodi gevoel te hebben

Ben ondertussen iets verder in route bepaling en voor sommige content is plex beter dan een local kodi device.kodi is weer top in alles kunnen pompen op je tv.
1) been idee, nog niet druk in gemaakt.
2) ja datis normaal, moetje gewoon op plex.tv/pin invullen en dan is je device linked.
3) ja kan je uitzetten, wordt zelfs aangeraden. Houdt er wel rekening mee, 4k content over 56k lijntje gaat nooit lukken. Tip: de schijf waar Plex op staat, voorzie genoeg Plex, je library metadata wordt snel groot.

4) heel lang gewerkt met gratis account van Plex . Veel kan je oplossen met shared libraries voor extra gebruikers. Grootste nadeel is imho het feit dat niet alle apps gratis zijn. Tv en pc wel, op tablets en telefoon moet je de apps kopen. Gpu decode not nooit nodig gehad aangezien ik bijna alles direct play

5) als je de Plex app niet wil gebruiken, er bestaat een Plex plugin voor kodi. Werkt als een tierelier. (Gebruik ik zelf ook, vooral handig voor anime, Plex wil omw van ass subs vaak transcoden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ben verder aan het kijken wat ik wil met een mediaserver op mn nass voor alles wat níet op mn tv gekeken word.( Dat loopt voorlopig nog via mn cuboxi kodi wegens optical audio connectie naar mn antieke yamaha rxv440.)
Muziek anders dan via de woonkamerversterker, aanlevering content op alle andere digischermen die in en om t huis gebruikt worden.
Dus mn ds418playserver zal dit gaan hosten.
Opties:
Plex, in een gezin is een multi account bijna noodzakelijk en hun eh niet geheel duidelijke meekijkgedrag maakt het niet mijn nr1, wel vrij snel en simpel op te zetten op mn nass. Maand of lifetime abo voor multi account en andere opties maken het niet populairder om even te proberen of t wat is.
Emby, minder meekijk gedrag, locaal account, zelfde kosten als Plex in Premium modes. Multi account in freeware mogelijk (dacht ik)
En Jellyfin, geheel freeware. Geen lifetime account gelul J
Nadeel hoger tweakers inteligentie nodig. Docker... Geen synology app direct via omweg schijnbaar te installeren. Toch gaat hier een beetje mijn voorkeur naar uit
Zijn er hier die jellyfin hebben draaien op een nass?

Hoe lastig is dat om te installeren? Hoe ziet de UI er uit op de nass? Ik heb de pc versie gezien in een YT filmpje en dat is vrij mooi op gezet.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
@copykat hoezo is een maand (plex) trial niet handig om te zien of het wat is..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:51:
@copykat hoezo is een maand (plex) trial niet handig om te zien of het wat is..?
Dat is nog te doen, al is het dan meteen multi account opstellen en na een maand beslissen of je gaat betalen of terug valt op 1account.
Ben me nog aan't orienteren informatie verzamelen. Wat voor mij de beste installatie zal zijn.
Ondertussen mn nass ook aan het inrichten op de nieuwe situatie.
Mn cuboxi opnieuw fresh instal andere distro ivm SMBv2v3 compatibility
Dan een nieuw backup syncback protocall instellen.
Tijd zat dus.... 😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
TS is na 5 jaar weer eens bijgewerkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jelv schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:24:
TS is na 5 jaar weer eens bijgewerkt *O*
looking Good Top

Bij het stukje HW ondersteuning kan volgens mijn ook Amd Gpu nu bij, deze werkt ook gewoon.
Mijn Amd RX550 doet het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
ErwinJ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:10:
[...]

looking Good Top

Bij het stukje HW ondersteuning kan volgens mijn ook Amd Gpu nu bij, deze werkt ook gewoon.
Mijn Amd RX550 doet het goed :)
Thanks! Dat was volgens mij alleen voor Windows 10 toch? Heb het toegevoegd (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Onder Linux werkt hardware encoding niet, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dreamvoid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:51:
Onder Linux werkt hardware encoding niet, nee.
Encoding juist wel, decoding niet.

Als je Intel cpu met quick sync hebbt, werkt beiden op Linux. Bij als/NV enkel encoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
We hadden het t over AMD hier, geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dreamvoid schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:25:
We hadden het t over AMD hier, geloof ik?
Dan gaat encoding wel. Decoding moet door cpu gebeuren.

@copykat je kant met gratis Plex ook werken met aparte gebruikers. Deed ik vroeger ook.

Gewoon voor iedere gebruiker een Plex account maken ( met wegwerpmail of whatever) en dan de juiste libraries delen met de juiste accounts.

Ik heb een anime library, films, tv series en kids. Ik had toegang tot alles,ouders enkel tot series en filmen. Zus films/series/kids n mijn neefje enkel kids.

Jaren zo gedraaid, enige wat we moesten komen was de app op tablet of telefoon. Voor de rest smart-tv of rok erachter. Gewoon perfect zonder Plex pass

[ Voor 56% gewijzigd door SadisticPanda op 31-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

@SadisticPanda
Dat is een idee wat ik kan gaan uitvoeren.
Ik ben van plan om niet alles via plex te laten gaan in t begin.
De TV is gekoppeld aan de surround via een kodidevice dus dat blijft de hoofd kijkplek.

Waar ik met testen tegen aanliep was andriod app doet zonder aankoop plexpass of afkoop per device 1 min stream.
Dus testen of t werkt zoals ik wil is niet echt mogelijk.

En het is gekoppeld aan gmail dus dat is meteen de login?(het viel me op dat ik niks hoefde in te stellen op mn nass als gebruiker en wachtwoord.)
Betekend dat plex zelf geen login heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
de Ios/android app heeft idd een beperking van 1 minuut. je kunt de app kopen of volledig gebruiken als je inlogt met een plexpass account.
er is een Kodi plugin voor Plex, ik weet niet of deze ook beperkingen heeft...

die laatste vraag snap ik niet, niks wordt zonder jou keuze gekoppeld aan gmail, dit dien je dan te selecteren.
Mijn kennis met de eerste setup is mij inmiddels wel weggezakt (jaren geleden opgezet) maar volgens mij kun je bij de setup direct kiezen om een plex account aan te maken maar dit hoeft niet, zonder account werkt plex ook uiteraard heeft het kan wel een aantal beperkingen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

@geenwindows
1 log in op je nass,
2 installeer plex op je nass
3 open plex, vraagt of je wilt in loggen via. Onderandere google gmail.
4 geef me gmail account aan als keuze in de lijst.
5 plex start door en ik kan folders toevoegen die ik via gedeeldefolders settings kan machtigen.
Geen auterisatie of login info.

Mobiel,
Open playstore en zoek plex,
Installeer
Open plex en ik zit in mijn library gemaakt in mn nass.

Dus nergens nog een wachtwoord of extra inlog drempel. Ergo blijkbaar is mn gmail account de inlog.
Als ik uit gmail uitlog is dan plex ook uitgelogt?

Probeer te begrijpen hoe deze autherisatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
gmail gebruik ik enkel voor android, Plex gebruik ik een ander email, ik weet dan ook niet hoe dat werkt.
je kunt in de plex app ook zien of je ingelogd bent, linksboven, als daar een account staat aangegeven ben je inderdaad ingelogd.
Ik weet niet wat er gebeurt met de Plex app als je in android uitlogt, volgens mij blijft de app werken
(de app is geautoriseerd)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
SadisticPanda schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:20:
[...]
Dan gaat encoding wel. Decoding moet door cpu gebeuren.
Ik heb de laatste PMS draaien op een AMD APU met Linux, en hij kan de encoding engine (VCE 2.0) toch echt niet gebruiken, wel onder Windows.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
TS bijgewerkt met actuele informatie over de epg en dvr ondersteuning. Iemand hier die dit nog draaiend heeft en die wil delen hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
geenwindows schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:11:
de Ios/android app heeft idd een beperking van 1 minuut. je kunt de app kopen of volledig gebruiken als je inlogt met een plexpass account.
er is een Kodi plugin voor Plex, ik weet niet of deze ook beperkingen heeft...
Die 1 minuut beperking geldt alleen als je ook op de telefoon/tablet wil kijken. Als je de app op je telefoon of tablet wilt gebruiken om naar bijvoorbeeld een chromecast te streamen, dan is er geen beperking. Althans, tot die conclusie kwam ik gisteren. Geen idee of dat ook zo is als je niet meer op je eigen netwerk zit, want ik heb het buiten de deur nog niet getest.

Ik was het een en ander aan het testen, omdat ik ook de overstap van Kodi naar plex aan het maken ben. Ik vind de app op de tv wat dat betreft echt een uitkomst. Mijn Mac mini 2012 gaat een SSD en ram upgrade krijgen, en gaat dan de kast in bij het modem en de netwerk schijf en draaien als plex server.

Waar ik nog niet echt duidelijk in heb echter, is als ik meerdere accounts zou maken, en deze zou delen met familie buiten de deur. Kan ik die toegang dan limiteren als ik daar zelf hinder van heb (server kan het niet aan en alles begint te haperen?) , of kan dat alleen met Plex Pass?

[ Voor 29% gewijzigd door Ingrid1986 op 17-08-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ingrid1986 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Die 1 minuut beperking geldt alleen als je ook op de telefoon/tablet wil kijken. Als je de app op je telefoon of tablet wilt gebruiken om naar bijvoorbeeld een chromecast te streamen, dan is er geen beperking. Althans, tot die conclusie kwam ik gisteren. Geen idee of dat ook zo is als je niet meer op je eigen netwerk zit, want ik heb het buiten de deur nog niet getest.

Ik was het een en ander aan het testen, omdat ik ook de overstap van Kodi naar plex aan het maken ben. Ik vind de app op de tv wat dat betreft echt een uitkomst. Mijn Mac mini 2012 gaat een SSD en ram upgrade krijgen, en gaat dan de kast in bij het modem en de netwerk schijf en draaien als plex server.

Waar ik nog niet echt duidelijk in heb echter, is als ik meerdere accounts zou maken, en deze zou delen met familie buiten de deur. Kan ik die toegang dan limiteren als ik daar zelf hinder van heb (server kan het niet aan en alles begint te haperen?) , of kan dat alleen met Plex Pass?
Op je tel bekijken kan max 1 minuut of je moet de app kopen (vooral voor de mensen die geen server hebben maar wel via een fam lid kijken) of plex pass (wat duurder maar ideaal als je eigen server hebt + support de devers van plex). Mocht je hem niet willen kopen. Buiten de deur stel je bent bij iemand die chromecast heeft. Cast er heen dan is er ook geen beperking. Wel zorgen dat de server voor de buitenwereld bereikbaar is anders lukt het niet ;)

Haperen server en limiteren hangt op de eerste plaats van je hardware en lijn (upload) af en aanbod films (Full HD of DVD kwaliteit, 4K kan dacht ik alleen met plexpass). Als je lijn maar 5 Mbit is 2 man kijken Full HD dat word hem niet. Geen idee als dit een plex pass ding is ik dacht van wel. Stel je hebt een fam lid die het voor kleine kinderen wil gebruiken dan kun je leeftijd instellen voor dat account. Dus dat een 7 jarig kun geen horror aanbod krijgt ;).

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 17-08-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
Internet is 100/100, dus daar zal het niet direct aan liggen. Hardware zou wel een dingetje kunnen zijn in theorie. Ik ga dus mijn mac mini late 2012 daarvoor gebruiken. (i5 2,5 ghz). Op het moment is die extraam traag, maar die gaat een SSD en ram upgrade krijgen, wat hem hopelijk een stuk bruikbaarder maakt. Meeste van mijn content is ook 720/1080 en niet FullHD

Het gaat me er vooral om dat ALS de boel gaat haperen, dat ik hem dan gewoon voor alle anderen (tijdelijk) dicht kan zetten en dat ik dus gebruik/delen kan beperken als blijkt dat er teveel tegelijk zitten te kijken. Ik weet niet of dat mogelijk is zonder Plex Pass?

Als dat niet kan, wellicht dat ik dan via de app van mijn router met QoS ook nog wel het een en ander kan beperken. Die heb ik ook pas net, dus weet daar de mogelijkheden ook nog niet helemaal van. Ach, eerst maar gewoon uitproberen. Mocht het gaan haperen, kan ik altijd nog maatregelen nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ingrid1986 op 17-08-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@Ingrid1986 je hebt 100 upload dus dat zal het haperen niet veroorzaken. Dan is het zwakste punt de processor. Kijk even naar de passmark score en wat je daarmee zou moeten kunnen halen qua aantal streams. Je kan de server hierop limiteren met "Maximum number of simultaneous transcode sessions". Dan moeten mensen remote direct play of direct stream gebruiken anders werkt het niet.

Zonder Plex Pass kan je https://tautulli.com/ installeren. Dan kan je wat meer inzichten van welke user wat gebruikt bekijken. Je kan er ook voor kiezen om het van te voren te optimizen/transcoden zodat de juiste kwaliteit beschikbaar is voor de users.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelv op 17-08-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
Bedankt voor de tips! Mocht ik tegen problemen aanlopen ga ik dat zeker proberen. Passmark is niet extreem hoog zie ik. 2434. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ingrid1986 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
Bedankt voor de tips! Mocht ik tegen problemen aanlopen ga ik dat zeker proberen. Passmark is niet extreem hoog zie ik. 2434. We gaan het zien.
Je zit net op de grens om 1 full hd film te draaien
https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/

Mocht je optimize dan kun je er meerdere draaien let wel op dat optimize kost wel extra opslag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
Ik lees net dat je ook meerdere servers kunt toevoegen. Ik berg mijn iMac als ik die niet gebruik op in de kast en dan moet die ook uit (geen ventilatie), daarom wil ik die niet als primaire server hebben. In theorie kan ik die ook als server instellen, en mocht de boel gaan haperen, kan ik die altijd aanzetten om bij te springen (passmark 10000+).

Heb alleen geen idee of dat de interface vertroebeld (alles dubbel?). Of is Plex in staat te herkennen dat beide ingestelde servers naar dezelfde content wijzen? Content staat op een WD My cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ingrid1986 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:48:
Ik lees net dat je ook meerdere servers kunt toevoegen. Ik berg mijn iMac als ik die niet gebruik op in de kast en dan moet die ook uit (geen ventilatie), daarom wil ik die niet als primaire server hebben. In theorie kan ik die ook als server instellen, en mocht de boel gaan haperen, kan ik die altijd aanzetten om bij te springen (passmark 10000+).

Heb alleen geen idee of dat de interface vertroebeld (alles dubbel?). Of is Plex in staat te herkennen dat beide ingestelde servers naar dezelfde content wijzen? Content staat op een WD My cloud.
Volgens mij is het niet mogelijk om contect te synchroniseren, dus als je een film op A hebt gekeken zal deze op server B nog als ongekeken staat. Wat wel een mogelijkheid is om Trakt te gebruiken op beide servers, dan synchroniseert de gekeken status, en kun je dus rustig verder met een serie vanaf server A naar server B (niet midden in een aflevering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid1986
Heeft iemand van jullie een tip voor waar ik een heldere duidelijke instructie kan vinden hoe ik Trakt kan linken aan mijn plex media server? Ik ben echt geen dummie, maar ik snap er echt helemaal niks van. De instructie die ik vind heeft het over “slot’s dashboard”, maar ik heb geen idee waar die het over heeft.

Oh, ik dacht dat het gratis was, maar ik zie nu dat je er plex pass voor nodig hebt :| ... oh well... dan niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Ingrid1986 op 19-08-2020 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jelv schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:13:
TS bijgewerkt met actuele informatie over de epg en dvr ondersteuning. Iemand hier die dit nog draaiend heeft en die wil delen hoe dit werkt?
als je een "correcte" XML file weet te voeren aan Plex zou het toch moeten werken?

nu eens kijken of ik die data bij toeval door m'n enigma2 decoder kan laten uitspugen.. die doet zich toch ook al voor als HDhomerun zodat Plex er mee wil praten :+

Edit: inmiddels een XML file door mn server uit de Enigma2 weten te pulken.. dmv owi2plex..
en Plex lijkt het te slikken... voor nu

todo: Cronjob om de XML file te kunnen updaten.... en Plex dat ook laten snappen zover die dat niet al begrijpt

[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 19-08-2020 21:23 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ingrid1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:56:
Heeft iemand van jullie een tip voor waar ik een heldere duidelijke instructie kan vinden hoe ik Trakt kan linken aan mijn plex media server? Ik ben echt geen dummie, maar ik snap er echt helemaal niks van. De instructie die ik vind heeft het over “slot’s dashboard”, maar ik heb geen idee waar die het over heeft.

Oh, ik dacht dat het gratis was, maar ik zie nu dat je er plex pass voor nodig hebt :| ... oh well... dan niet.
Trakt plugin droppen in de plugins folder en server herstarten... gratis

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hebben ze met de laatste update nou de subtitle download functie gesloopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
sambalbaj schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:58:
Hebben ze met de laatste update nou de subtitle download functie gesloopt?
Welke versie (of vanaf welke versie)

Ik zie dat mijn plesk vannacht is geupdate naar 1.20.0.3181-0800642ec.
Zojuist geprobeerd een ondertitel te downloaden, maar idd.... krijg timeout.

[ Voor 25% gewijzigd door DarkAllMan op 20-08-2020 09:36 ]

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb twee problemen die ik niet krijg opgelost, maar jullie hopelijk wel:

1. Automatisch converteren werkt op geen enkel apparaat. Er blijft maar een laadt scherm in beeld staan. Wanneer je een kwaliteitssetting kiest, wordt er wel gelijk afgespeeld.

2. Ik heb een paar bestanden op de server staan die Plex niet wilt afspelen (althans, haperend de eerste minuut en dan geheel vastloopt). Als ik de bestanden op de PC rechtstreeks benader en afspeel met VLC is er geen enkel probleem. Media codec informatie:
- Xvid MPEG-4 Video (XVID) met een resolutie van 512x384
Dat wijkt af van de afleveringen van deze serie die wel afspelen:
- DivX MPEG-4 Video (DX50) met een resolutie van 480x352.

Originele kwaliteit speel niet af. Automatisch converteren werkt (zoals ik al eerder vermelde) ook niet. Enkel het selecteren van converteren naar 320p of 240p zorgt ervoor dat de video gelijk afspeelt. Enig idee waarom hij originele kwaliteit in dit geval niet afspeelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mogelijk een fout in de videofile? VLC kan je ongeveer alles voorschotelen immers..

heb het wel eens met een corrupte file gehad.. geen enkele "bekende" speler kon er wat mee... maar VLC speelde het ansigh "goed" met wat stotteren / blokjes / blackscreen op het echte corrupte stuk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
  • Laatst online: 16-12-2020
Even een noobvraag - ik ben enkel Kodi gewend.
Ik ben in de markt voor een 4K-tv, heb mijn oog op de Sony KD-75XG8596. Deze heeft Android TV, dus zou er Plex op kunnen draaien. Mijn HTPC gebruik ik momenteel voor full hd-content in Kodi, dat lukt prima, maar 4K kan het toestel niet aan. Kan ik de HTPC bekabeld gebruiken als Plex server voor 4K-content (voornamelijk MKV), met de televisie als client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
fakeplasticmax schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:08:
Ik ben in de markt voor een 4K-tv, heb mijn oog op de Sony KD-75XG8596. Deze heeft Android TV, dus zou er Plex op kunnen draaien. Mijn HTPC gebruik ik momenteel voor full hd-content in Kodi, dat lukt prima, maar 4K kan het toestel niet aan. Kan ik de HTPC bekabeld gebruiken als Plex server voor 4K-content (voornamelijk MKV), met de televisie als client?
Kodi heeft een Plex addon, evt. je htpc een upgrade geven?
vermoedelijk zal die tv prima 4k kunnen afspelen maar daar kan ik je geen garantie op geven!
(ik maak geen gebruik van die smartfuncties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:32:
mogelijk een fout in de videofile? VLC kan je ongeveer alles voorschotelen immers..

heb het wel eens met een corrupte file gehad.. geen enkele "bekende" speler kon er wat mee... maar VLC speelde het ansigh "goed" met wat stotteren / blokjes / blackscreen op het echte corrupte stuk
Dat verklaart 2 (misschien), maar probleem 1 doet zich voor met elk bestand. Zeker op mijn mobiel, automatisch converteren werkt daar 0 van de 100x. In de server settings zie ik dat automatisch converteren een "beta" feature is, maar waarom staat dit dan standaard aan op elke app? De android TV app bij familie had dit ook ineens als standaard optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jouw grafische chip fysiek geen 4K kan doorgeven aan je tv dan houd het op natuurlijk. Dus heeft je HTPC 4K uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:41:
[...]

Als jouw grafische chip fysiek geen 4K kan doorgeven aan je tv dan houd het op natuurlijk. Dus heeft je HTPC 4K uitvoer?
Ik denk van niet, maar wordt het grafische werk niet gedaan door de tv? De HTPC zou in dit geval toch puur het bestand doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fakeplasticmax schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Ik denk van niet, maar wordt het grafische werk niet gedaan door de tv? De HTPC zou in dit geval toch puur het bestand doorgeven?
Als je wat specs geeft van je HTPC dan weten wij ook waar we over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Als je wat specs geeft van je HTPC dan weten wij ook waar we over praten.
Tuurlijk, sorry!
AMD Athlon 5150 APU, met Radeon R3, 1.6GHz, 8 gig ram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DarkAllMan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Welke versie (of vanaf welke versie)

Ik zie dat mijn plesk vannacht is geupdate naar 1.20.0.3181-0800642ec.
Zojuist geprobeerd een ondertitel te downloaden, maar idd.... krijg timeout.
Het is ook alweer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fakeplasticmax schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Tuurlijk, sorry!
AMD Athlon 5150 APU, met Radeon R3, 1.6GHz, 8 gig ram.
Genoeg oudere gpu's die geen 4k resolutie kunnen doorgeven. Of DVI aansluitingen die dat niet kunnen.

Voor zover ik kan terughalen kan die 5150 dat wel.
https://www.techpowerup.c.../radeon-hd-8400-igp.c2206

Native 4k doorgeven met hdmi zal dus wel loslopen. Als je vanaf je HTPC Direct Play kan doen met je TV dan zal het wel loslopen. Maar zodra er iets van transcoding plaats moet vinden omdat je tv een bestandsformaat niet ondersteund zal dat een probleem worden schat ik.

https://forums.plex.tv/t/...ka-the-rules-of-4k/378203

https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Dat kan! Onafhankelijk van of het systeem 4K kan weergeven of niet. Je kan wel tegen wat issues aanlopen. 4k content heeft vaak ondertitels in een soort van bitmap formaat (pgs ofzo). Plex wil dat dan meteen transcoderen en aan de stream toevoegen. Dat gaat jouw pc niet trekken. Als je in plex een srt subtitle ophaald kun je de stream wel weer gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeplasticmax
HEY_DUDE schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Dat kan! Onafhankelijk van of het systeem 4K kan weergeven of niet. Je kan wel tegen wat issues aanlopen. 4k content heeft vaak ondertitels in een soort van bitmap formaat (pgs ofzo). Plex wil dat dan meteen transcoderen en aan de stream toevoegen. Dat gaat jouw pc niet trekken. Als je in plex een srt subtitle ophaald kun je de stream wel weer gewoon afspelen.
Top, bedankt. Zeker een poging waard, dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 13:25
Voor de liefhebbers: Tot 14.59 vanmiddag is er een promo (-27%) voor de Lifetime Pass met de code 8PLEXPASS8. :P
Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste