Voor €50 - €100? Die wil ik ook dan...
Heb thuis een MiBox S op de slaapkamer liggen, werkt prima en valt wel binnen die prijsklasse.
Heb thuis een MiBox S op de slaapkamer liggen, werkt prima en valt wel binnen die prijsklasse.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
404 Signature not found
Google Chromecast Ultrafreakshock88 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:58:
Heeft iemand een tip voor goedkope plex client hardware ( €50 - €100) die vrijwel alle videoformaten in direct play (dus zonder transcode) kan afspelen?
Maar doen ze ook directplay van bijvoorbeeld x265?Dreamvoid schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:33:
[...]
Google Chromecast Ultra
Amazon Fire TV Stick 4K
Roku Streaming Stick+
Drie goedkope clients, met officiele Plex apps, en up to date qua videoformaten (doen allemaal 4K HDR).
[ Voor 32% gewijzigd door TRaSH op 06-01-2020 21:37 . Reden: bedraad ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
De plex app op de Xbox One doet dit niet, zolang je maar zorgt dat je instellingen goed staan.SadisticPanda schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:07:
Plex in kodi installeren en nog 0.0 trancoding.
Ter vergelijking, in originele plex app gaat die bij sommige hevc anime transcoden en via kodi nooit...
[ Voor 11% gewijzigd door freakshock88 op 07-01-2020 20:47 ]
Subs inbranden dan heb je dit probleem niet met transcoden, maar ik heb er ook niet altijd last van bij een srt.freakshock88 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:46:
Dank voor de reacties.
Chromecast (Ultra geen ervaring mee) zal in mijn ervaring vrijwel altijd transcoden.
Ik weet inderdaad dat subs een grote rol kunnen spelen hierin. Ik gebruik altijd subs, dus het liefst moet die combinatie het ook doen zonder transcoding.
Ik wil inderdaad (betaalbare) client hardware + software die nooit transcode, zodat de load op mijn server lager is.
Zal eens een Pi proberen met de plex addon. Nog meer tips?
Plex transcode toch ook nog bij Apple tv 4K voor het geluid dacht ik ? ( truehd, en Atmos )Domino schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:38:
De enige twee welke ik zeker aan kan raden zijn de shield en de apple TV 4(k) (icm met infuse/mrmc/plex enhanced). Maar dat gaat in het gestelde budget niet gloednieuw, dan zul je op zoek moeten naar een tweedehandse.
Geluid transcoden is minder belastend dan beeld dus maakt op zich weinig uit.ErwinJ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:57:
[...]
Plex transcode toch ook nog bij Apple tv 4K voor het geluid dacht ik ? ( truehd, en Atmos )
Dat weet ik, echter het gaat ten koste van je geluid als je hier op bent ingericht.SadisticPanda schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:32:
[...]
Geluid transcoden is minder belastend dan beeld dus maakt op zich weinig uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Grudgie op 21-01-2020 21:14 ]
Wat mijn instellingen zijn, hoeven natuurlijk niet de jouwe te zijnFrid0 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:52:
Hi,
Vraagje, wat zijn nou instellingen die jullie gelijk uit/aan zetten in Plex zodra jullie Plex gingen gebruiken? Wat zijn echt "must" instellingen om te doen?
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
[ Voor 6% gewijzigd door user_tweakers op 27-01-2020 21:30 ]
Oke dus als ik het goed begrijp:Freakster86 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:11:
@user_tweakers Volgens mij een eis van paypal wanneer het om een "subscription" gaat. Als je geen creditcard hebt, dan kun je denk ik het beste een N26 rekening openen. Beetje omslachtig, maar die rekening is geheel gratis en komt inclusief een Mastercard met gunstige wisselkoers (geen koersopslag). Die heb ik zelf ook gekoppeld aan PayPal en op die manier een Plex Pass betaalt in Australische dollars. Scheelde bijna 10 euro met de prijs hier. Mocht je een referral willen, dan stuur maar een DM.
Je kunt PayPal vergeten. Je kunt rechtstreeks betalen met je CC bij Plex. Onder "country" even het land wijzigen naar welke valuta je wilt gebruiken. Meestal is Australië het goedkoopst.user_tweakers schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:49:
[...]
Oke dus als ik het goed begrijp:
1. Een bankaccount + creditcard (debetcard) aanvragen op https://get.n26.com/
2. Paypal account maken en de creditcard koppelen met paypal account
3. Geld op de paypal zetten d.m.v. iDEAL naar N26 rekening overmaken (bij 100+ euro kun je gelijk ook een pinpas aanvragen
4. Lifetime pass kopen in valuta naar keuze met Paypal (al dacht ik de paypal valuta wisselkoersen nooit zo goed waren?) en afrekenen met de CC van N26
[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 27-01-2020 23:03 ]
Heb je server versie 1.18.5.2309 draaien? Hierin zitten wat Docker fixes.kdbruin schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:20:
Zijn er hier meer mensen die last hebben dat de Plex server (draaiend via Docker) blijft hangen in combinatie met de laatste iOS versie van de Plex app en afspelen via Chromecast? Na het afspelen van een aantal (meestal 2 of 3) afleveringen (verschillende series geprobeerd, geen verschil) hangt de server zichzelf op en kan ik niet meer switchen naar een volgende aflevering of een andere serie of film. Dit is pas begonnen nadat ik de laatste versie van de Plex app heb geinstalleerd.
Ik heb al geprobeerd om de versie van de Plex docker image een versie terug te zetten maar dat heeft niet geholpen. Zal vanavond eens kijken of het via Android niet gebeurd en ook eens kijken of ik de Plex app een versie terug kan zetten.
Ja, maar ook met de versie daarvoor gaat het mis. Maar het is pas op gaan treden nadat ik volgens mij vrijdag de laatste versie van de Plex app heb geinstalleerd.mickjuh schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:40:
Heb je server versie 1.18.5.2309 draaien? Hierin zitten wat Docker fixes.
Note: There still exists an issue with non-standard / specialized containers. These will be resolved in the upcoming release(s).
[ Voor 19% gewijzigd door kdbruin op 04-02-2020 11:09 ]
Uiteindelijk heeft de outage 1,5 uur geduurd, in die periode kon ik op geen enkele manier Plex gebruiken zelfs niet lokaal via een browser...slooffmaster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:34:
Anderen ook problemen met remote/app logins? Ik zie op de status pagina dat ze een serieus probleem hebben:
https://status.plex.tv/
plex.tv - Authentication issue
Investigating - We are experiencing slow response time on our authentication service after the deployment of a new version.
We are currently rolling back to the last stable version.
Ik heb hetzelfde met vobsub ondertitels (van oude animé).Binnetie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:37:
Ah hier hadden 2 familieleden van mij ook last van gisteren.
@kdbruin bij was gisteren ook ineens Plex vastgelopen op mijn Synology nas (ik draai hem niet in een docker maar de Synology versie. Opniew gestart en het werkte weer.
Heb wel een ander probleem waar ik alleen last van leek te hebben:
- Synology DS718+
- Plex op synology gedownload als SPK van de de site van Plex (ik krijg een melding als ik in Plex ben ingelogd, kan ik dan zonder problemen Plex updaten?)
[Afbeelding]
Het gebeurd op mijn Xiaomi Mi 9T Pro vrijwel altijd dat ik dit scherm krijg. Maar gisteren zei een familielid tegen mij dat hij had ook had op zijn telefoon en op de Chromecast. Terwijl streamen via Chromecast bij mij zonder problemen gaat.
Soms helpt het als je even de ondertiteling uitzet en weer aanzet (de ondertiteling is een los srt bestand die bij de film of serie staat).
Battle.net: NagaByrd#2844
Ah daarom wilde het gisteren niet werken op m'n PS4. Op m'n Android telefoon trouwens nog wel ...slooffmaster schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:48:
[...]
Uiteindelijk heeft de outage 1,5 uur geduurd, in die periode kon ik op geen enkele manier Plex gebruiken zelfs niet lokaal via een browser...
This too shall pass
Je moet kiezen voor het opslaan van de Plex config op External Storage als ik me niet vergis. Dit kan in de configuratie van de Plex Media Server. Vervolgens zal je Library te vinden zijn op je sd kaart onder Android/com.plex oid.DeFeCt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:16:
Omdat ik mijn desktop pc niet meer 24/7 aan wil laten staan om als Plex Server te fungeren heb ik (o.a.) een NVidia Shield gekocht. Nu werkt dat prima, maar waar ik niet helemaal uit kom is hoe ik plugin's installeer op de Plex Server die nu op mijn Shield draait, en dan specifiek de Sub-Zero Subtitle plugin.... Ik vind geen Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/ folder. Iemand die mij iets wijzer zou kunnen maken?
Onder andere de reden dat ik ben overgestapt naar Emby, en nu een maand geleden op de opensource variant Jellyfin. Alles blijft lokaal, alleen als mijn Raspberry Pi er mee ophoudt zal ik maatregelen moeten treffenslooffmaster schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:48:
[...]
Uiteindelijk heeft de outage 1,5 uur geduurd, in die periode kon ik op geen enkele manier Plex gebruiken zelfs niet lokaal via een browser...
[ Voor 23% gewijzigd door thecompany op 12-02-2020 20:18 ]
Plugin support is toch al een tijdje terug uit Plex verwijderd, draaide je nog een oude versie?DeFeCt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:16:
Omdat ik mijn desktop pc niet meer 24/7 aan wil laten staan om als Plex Server te fungeren heb ik (o.a.) een NVidia Shield gekocht. Nu werkt dat prima, maar waar ik niet helemaal uit kom is hoe ik plugin's installeer op de Plex Server die nu op mijn Shield draait, en dan specifiek de Sub-Zero Subtitle plugin.... Ik vind geen Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/ folder. Iemand die mij iets wijzer zou kunnen maken?
Ik update altijd braaf en dit werkt bij mij "gewoon"?Dreamvoid schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:45:
[...]
Plugin support is toch al een tijdje terug uit Plex verwijderd, draaide je nog een oude versie?
[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 16-02-2020 21:12 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
Ik ken het ziggo pakket niet maar je weet wat er word bedoelt met OTA?Sp33dFr34k schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:16:
Iemand ervaring met Plex DVR?
Hoe zit het met live TV, is dit een geschikte vervanger voor het standaard Ziggo abbo bijv.?
Als ik op https://www.plex.tv/tv/ kijk zie ik niet eens Nederland in de dropdown staan, betekent dat dat ik geen Nederlandse zenders kan kijken?
Daar had ik ff overheen gekeken, OTA is inderdaad niet zo interessant. Ik zie bijvoorbeeld wel een tutorial hier staan waarbij je alle zenders in Plex kan binnentrekken, ziet er alleen vrij gecompliceerd uit...Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:24:
[...]
Ik ken het ziggo pakket niet maar je weet wat er word bedoelt met OTA?
Die kan je met de juiste hardware nu ook gewoon ontvangen. Verschil is dan alleen dat je de zenders dan in Plex zelf kan bekijken.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb plex dvr gekoppeld aan mijn enigma2 ontvanger hierop is een plugin geinstalleerd die ongeveer hdhomerun simuleert.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:16:
Iemand ervaring met Plex DVR?
Hoe zit het met live TV, is dit een geschikte vervanger voor het standaard Ziggo abbo bijv.?
Als ik op https://www.plex.tv/tv/ kijk zie ik niet eens Nederland in de dropdown staan, betekent dat dat ik geen Nederlandse zenders kan kijken?
[ Voor 93% gewijzigd door Spacewide op 25-04-2020 00:14 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Spacewide op 25-04-2020 01:00 ]
Verwijderd
Hardware encoding aangezet?Spacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:00:
Na twee jaar mijn Plex bakje nog eens opgestart. Hij was goed gevuld met H264 rips en omwille van plaatsgebrek nu aangevuld met H265 rips. Maar h265 geeft heel wat haperingen in het beeld (direct play).
LG van 2013 zwart beeld en goede audio.
Xbox one S veel haperingen, goede audio zelfs h264 is niet al te best.
Intel G3220 dual core, 8GB ram.
Welke hardware vraagt nodig en upgrade of zie ik een setting over het hoofd.Ik gok dat mijne oude tv en de Xbox het gewoonweg niet ondersteunen, maar mijn dual core nog prima voort kan.
Edit: ik rip wel gewoon in H264 voortaan.
Zonde dat deze mooie recente codering zo powerhungry is.
Heb je daar geen Plex Pass voor nodig? Ik heb er ooit over nagedacht en nu weer eigenlijk. Voorlopig uitkijken naar de 75USD aanbieding.
Verwijderd
Yup.Spacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:54:
[...]
Heb je daar geen Plex Pass voor nodig? Ik heb er ooit over nagedacht en nu weer eigenlijk. Voorlopig uitkijken naar de 75USD aanbieding.
[ Voor 98% gewijzigd door Chadi op 27-04-2020 10:44 ]
Is toch vrij logisch dat een televisie geen codec ondersteunt die datzelfde jaar nog maar gepubliceerd werd? Wikipedia: High Efficiency Video CodingSpacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:00:
Na twee jaar mijn Plex bakje nog eens opgestart. Hij was goed gevuld met H264 rips en omwille van plaatsgebrek nu aangevuld met H265 rips. Maar h265 geeft heel wat haperingen in het beeld (direct play).
LG van 2013 zwart beeld en goede audio.
Xbox one S veel haperingen, goede audio zelfs h264 is niet al te best.
Intel G3220 dual core, 8GB ram.
Welke hardware vraagt nodig en upgrade of zie ik een setting over het hoofd.Ik gok dat mijne oude tv en de Xbox het gewoonweg niet ondersteunen, maar mijn dual core nog prima voort kan.
Edit: ik rip wel gewoon in H264 voortaan.
Zonde dat deze mooie recente codering zo powerhungry is.
Niet veel keuze hierin. Ik kan de snelheid van transcoding selecteren, maar daar merk ik niks verschil in. Dat zal wel allemaal met die CPU te maken hebben.Nog even terzijde, op welke instelling heb je de transcodeerkwaliteit in Plex staan? Je zou ook kunnen proberen die te verlagen. Maar al bij al komt het er op neer dat je Xbox wel h265 kan maar dat je bestanden aan voorwaarden moeten voldoen.
[ Voor 18% gewijzigd door Spacewide op 28-04-2020 21:51 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 28-04-2020 14:22 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Ben je daar zeker van? Ik vind daar bij Plex niets van terug, zou geen verschil mogen maken of je een Celeron of Core i7 hebt. En je bent zeker dat je geen Sandy Bridge of Ivy Bridge model hebt (dus Pentium G2000 of Celeron G1000), want die 3770K waar je het verder over hebt, past niet op het 1150 socket van een G3220, en de Pentiums/Celerons van de Sandy Bridge/Ivy Bridge generaties hadden effectief geen Quicksync, de lagere modellen hebben het pas sinds Haswell. De kwaliteit van Quicksync was bij die generatie ook niet geweldig overigens. Weet ook niet hoe de ondersteuning is op Linux.Spacewide schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:07:
@MacPoedel
Ik heb wat tests gedaan met de G3220.
Deze CPU beschikt over Quick Sync, maar Plex zou geen gebruik maken van Quick Sync bij Celerons (rip).
Speel je vaak met Plex op die Xbox One S af? Ik heb er zelf geen, maar één van mijn gebruikers wel, en toen ik het daar opzette, mocht je ook nauwelijks pauzeren of skippen, met h264 video. Het werkte op Xbox One beter met Kodi en de PlexKodiConnect addon. Maar dat was dus buiten het netwerk. Met een PS4 heb ik bij een andere user buiten netwerk veel betere ervaring.Bestandinfo: H265
AAC 6kanaals
1080p
Naar de Xbox via directplay
cpu belasting 7-15%
Alles prima dus, maar zodra ik pauzeer of wat verder/terug ga dan begint die gekke hapering (stutter).
De pricewatch: AMD Ryzen 5 2400G Boxed in mijn HTPC speelt probleemloos h265 video af, zou het ook hardwarematig kunnen transcoderen. Een pricewatch: AMD Athlon 3000G Boxed zou ook volstaan als het alleen hardwarematig transcoderen is. Maar als je een nieuwe 4K TV koopt, zul je ook niet meer moeten transcoderen dus zou je server kunnen blijven zoals die is, of je moet nog ergens anders op willen afspelen. Beperk je je voor GPU tot AMD omdat je Linux draait? Met Windows zou een Nvidia GT 1030 wel een goede transcodeer GPU zijn. Maar heb je ook weinig aan zonder Plex Pass.Naar een andere computer via powerline adapters
Plex verkoos hier om hier te transcoden naar H264 komende van H265
cpu belasting 100%
Prima beeld, maar waarom dat gebeurde weet ik nog niet.
In ieder geval heeft jou berichtje wel stof doen opwaaien en ben ik het kullen beu.
Zonde dat ik mijn 3770K voor een eitje verkocht heb destijds.
Nu eens diggen in een AMD (aparte GPU) of Intel (iGPU) build met oog op een nieuwe 4K TV.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Als je een VIP-account hebt, kan je een CSV downloaden van je history maar in Plex zie ik geen mogelijkheid om dit te importeren.Freakster86 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:01:
Weet iemand hoe je alle Trakt.tv watch statussen kunt importeren naar Plex?
De plugin methode is dood en Plex Scrobbler werkt volgens mij alleen van Plex naar Trakt. Maar het moet dus eerst andersom... Kan geen duidelijke oplossing vinden voor dit probleem. Iemand een idee?
Dat is een hele opgave met zoveel mediaVirinR schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:08:
[...]
Als je een VIP-account hebt, kan je een CSV downloaden van je history maar in Plex zie ik geen mogelijkheid om dit te importeren.
Ook in Tautulli zie ik geen mogelijkheid om dit te importeren.
Het makkelijkste wat je kan doen, is in Plex zelf markeren wat je al hebt gezien. Dit kan ook voor hele series en seizoenen.
Ik heb geen ervaring met Kodi dus ik weet niet hoe dat zal werken. Je kan het proberen maar de setup zal ook aardig wat tijd kosten.Freakster86 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:22:
[...]
Dat is een hele opgave met zoveel media
Ik bedacht me net het volgende: Kodi draaien met plextokodi en daarnaast de trakt.tv addon. Trakt synct dan toch alles via Kodi naar Plex? Lijkt voor de hand te liggen, maar lees het nergens. Dus ik zie mogelijk iets over het hoofd?
Verwijderd
Je kan per serie aangeven of je iets al hebt gezien. Ongeacht hoeveel media je hebt kan ik mij niet voorstellen dat je langer las een uurtje bezig bent.Freakster86 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:22:
[...]
Dat is een hele opgave met zoveel media
Ik bedacht me net het volgende: Kodi draaien met plextokodi en daarnaast de trakt.tv addon. Trakt synct dan toch alles via Kodi naar Plex? Lijkt voor de hand te liggen, maar lees het nergens. Dus ik zie mogelijk iets over het hoofd?
Of je kunt een scriptje schrijven die dit voor je doet uiteraard:) Dit kan vrij makkelijk als je een csv of iets dergelijks hebt van series/films die je al hebt gezien.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:53:
[...]
Je kan per serie aangeven of je iets al hebt gezien. Ongeacht hoeveel media je hebt kan ik mij niet voorstellen dat je langer las een uurtje bezig bent.
door de films ren je ook zo heen.
Haha, daar komt het vaak wel op neer jaiklucas schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:30:
[...]
[...]
Waarom een uurtje bezig zijn om iets handmatig te doen als je ook een paar uur bezig kan zijn om iets automatisch te doen
Verwijderd
https://github.com/Taxel/PlexTraktSyncFreakster86 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:48:
[...]
Haha, daar komt het vaak wel op neer jaHet is jammer dat Plex geen Trakt.tv integratie heeft, maar goed. Ik ga e.e.a. eens proberen en laat het nog wel weten of het is gelukt
Speciaal voor een nieuwe Intel gaan kan natuurlijk maar ik zou aangezien je al een setje hebt zou ik voor een losse gpu gaan.Spacewide schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:11:
Nog even en de tiende generatie van Intel komt uit. Ik heb besloten om toch een voor Quick Sync te kiezen en dan kan ik later indien echt nodig nog een GPU bij plaatsen.
nieuws: Gerucht: Intel introduceert Comet Lake-desktopprocessors op 30 april
En wat is het moeilijk om een kleine case te vinden. Ik zoek iets waarin 3 tot 4 3.5" drives passen.
Ik ga vast voor de Seagate Firewolf 8tb.
Groeten
Code USETHEFOURTH en afrekenen in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euroSpacewide schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:54:
[...]
Lol thanks, heb dit net gedaan, klopt inderdaad. Je ziet van tevoren niet hoeveel euro's je afrekent, maar 133AUD is volgens de ongunstige PayPal koers wel €82 ipv €78. Evengoed een leuke discount dacht ik zo.Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Code USETHEFOURTH en afreken in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro
Tip voor de volgende keer; koppel een CC zonder opslagkoers aan PayPal en laat daar het bedrag door PayPal van afschrijven. Dan omzeil je die PayPal boeven taxSp33dFr34k schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:32:
[...]
Lol thanks, heb dit net gedaan, klopt inderdaad. Je ziet van tevoren niet hoeveel euro's je afrekent, maar 133AUD is volgens de ongunstige PayPal koers wel €82 ipv €78. Evengoed een leuke discount dacht ik zo.
Ah kak, goeie. Ik heb een CC, maar eens in verdiepen dan thanks.Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:47:
[...]
Tip voor de volgende keer; koppel een CC zonder opslagkoers aan PayPal en laat daar het bedrag door PayPal van afschrijven. Dan omzeil je die PayPal boeven tax
Indien je er nog geen hebt; gratis via N26 of Revolut. Check daarvoor het gratis banken topic anders![]()
Ik zag op Pepper wat passeren, maar de comments niet gelezen. Je bent bedanktFreakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Code USETHEFOURTH en afrekenen in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro
Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Code USETHEFOURTH en afrekenen in Australische Dollars, kom je uit op ~78 euro
Kunt op de telefoon kijken. Maar goed dat kan ook als je de app koopt. Verder kunt je met pass leeftijden instellen (ideaal bij gezinnen met jonge kinderen)ppeterr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:58:
Wat is dan de "must have" feature die ik mis bij plex zonder de pass? Ik mis geloof ik helemaal niks met de gratis versie. (buiten het steunen van de ontwikkeling)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Verwijderd
Dat is wel wat summier. Grootste voordeel is toch wel hardware transcoding.RobbyTown schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:18:
[...]
Kunt op de telefoon kijken. Maar goed dat kan ook als je de app koopt. Verder kunt je met pass leeftijden instellen (ideaal bij gezinnen met jonge kinderen)
[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 05-05-2020 18:42 ]
Goeie vraag ik mezelf ook al een tijdje stelde. Een aantal extra's die ikzelf handig vind:ppeterr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:58:
Wat is dan de "must have" feature die ik mis bij plex zonder de pass? Ik mis geloof ik helemaal niks met de gratis versie. (buiten het steunen van de ontwikkeling)
[ Voor 48% gewijzigd door Streamert op 06-05-2020 10:36 ]
Ja dat user accounts, daar had ik bijna een pass voor genomen. Maar was dus niet nodig want dat kan gewoon bij de gratis versieStreamert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Goeie vraag ik mezelf ook al een tijdje stelde. Een aantal extra's die ikzelf handig vind:
- User accounts aanmaken, handig als je bijv. (een deel van) jouw collectie wilt delen
- Ondertiteling live via OpenSubs downloaden
- Trailers bekijken tijdens het browsen door je collectie
...
Verwijderd
Luisterboeken in Plex? Dat gaat dus niet.GustavSan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
Ik gebruik inmiddels een tijdje Plesk. Bij films/series ben ik er achter dat de nummering/naamgeving essentieel is om ze juist door Plex te laten indexeren.
Nu kreeg ik recent een paar luisterboeken (mp3) en die bevatten 1 map met hierin tig 'afleveringen' van het luisterverhaal. Alles is als volgt genummerd: 101, 102 en vervolgens 201, 202 etc.
Ik heb de mappen via de categorie 'Music' geimporteerd (op HDD ook in mapje 'Music'). Nu toont de Library een wirwar van namen en bestanden, vaak zonder thumb en soms alleen een nummer als '01' oid (terwijl niet niet in het bestand voorkomt).
Heeft iemand tips hoe ik het geheel beter kan tonen/aanroepen binnen Plex? Bijvoorbeeld toch alles via Playlists sorteren? Wel omslachtig geheel, want nu zitten meerdere bestanden van 1 luisterverhaal verspreid over meerdere mappen etc.
Verwijderd
Totdat je een user hebt die de boel niet zelf kan transcoderen en je server op 1 stream staat te hameren.ppeterr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Ja dat user accounts, daar had ik bijna een pass voor genomen. Maar was dus niet nodig want dat kan gewoon bij de gratis versieOndertiteling dat gaat hier ook practisch vanzelf.
Maar goed, ik ben wel dusdanig tevreden met plex dat ik het gewoon eens een jaartje ga proberen, dan ondervind ik vanzelf of het buiten de support die je de ontwikkelaars geeft een plex pass meerwaarde heeft.
De eerste 2 kun je eigenlijk ook zonder een Plex Pass.Streamert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Goeie vraag ik mezelf ook al een tijdje stelde. Een aantal extra's die ikzelf handig vind:
- User accounts aanmaken, handig als je bijv. (een deel van) jouw collectie wilt delen
- Ondertiteling live via OpenSubs downloaden
- Trailers bekijken tijdens het browsen door je collectie
...
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Dat zou toch niet veel anders zijn dan met een plex pass? En dan nog de Shield hier verbaas ik mij over hoe goed dat nog gaat. Moet wel zeggen dat hij meestal maar 1 user tegelijk heeft.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:42:
[...]
Totdat je een user hebt die de boel niet zelf kan transcoderen en je server op 1 stream staat te hameren.
Verwijderd
Jawel, want met een Plex pass kan je serverside Hardware transcoding aanzetten waardoor je videokaart het zware werk op zich neemt of je cpu met Intel Quicksync.ppeterr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:35:
[...]
Dat zou toch niet veel anders zijn dan met een plex pass? En dan nog de Shield hier verbaas ik mij over hoe goed dat nog gaat. Moet wel zeggen dat hij meestal maar 1 user tegelijk heeft.
Aha, ik dacht eigenlijk dat het al het geval was op de shield.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:46:
[...]
Jawel, want met een Plex pass kan je serverside Hardware transcoding aanzetten waardoor je videokaart het zware werk op zich neemt of je cpu met Intel Quicksync.
Verwijderd
Ah ja. Voor de Shield had je daar geen pass voor nodig. Das waar ook. Ieder ander apparaat wat je inzet als server wel.ppeterr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:50:
[...]
Aha, ik dacht eigenlijk dat het al het geval was op de shield.
[Afbeelding]
Hier toch iemand die het gedaan heeft: https://forums.plex.tv/t/audiobook-guide/205963
[ Voor 7% gewijzigd door MacPoedel op 13-05-2020 17:41 ]
Mwah... ik heb mijn eigen films/series keurig gescheiden staan van die van Jester-JR. Ze staan in aparte mappen op mijn server en ik heb ze dus ook los laten indexeren door Plex. Het lijkt me geen (groot) probleem om ook voor audioboeken of padcasts Plex te gebruiken.
Twee voorwaarden:GustavSan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
(...)
Heeft iemand tips hoe ik het geheel beter kan tonen/aanroepen binnen Plex? Bijvoorbeeld toch alles via Playlists sorteren? Wel omslachtig geheel, want nu zitten meerdere bestanden van 1 luisterverhaal verspreid over meerdere mappen etc.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Dank voor de tips. Ga ik even goed na. Mijn kinderen gebruiken de Mi Box S en Plex om regelmatig even een luisterboek te luisteren.MacPoedel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:41:
[...]
Hier toch iemand die het gedaan heeft: https://forums.plex.tv/t/audiobook-guide/205963
Ik zou het zelf ook niet doen want wil muziek en audioboeken of podcasts liever niet door elkaar, in de zin van ik wil er echt een dedicated app voor. Gebruik Plex ook nauwelijks voor muziek, alleen video.
Dus @GustavSan zie link hierboven. En ja de bestandsnaam en tags zijn heel belangrijk ook voor audio. Je moet je bestanden gestructureerd opslaan en met een vast systeem waar Plex mee overweg kan benoemen, zeker als je het zoals met audioboeken wilt gebruiken voor iets waar het niet voor gemaakt is.
Ook goede input. Hartelijk dank!Jester-NL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:31:
[...]
Mwah... ik heb mijn eigen films/series keurig gescheiden staan van die van Jester-JR. Ze staan in aparte mappen op mijn server en ik heb ze dus ook los laten indexeren door Plex. Het lijkt me geen (groot) probleem om ook voor audioboeken of padcasts Plex te gebruiken.
[...]
Twee voorwaarden:Nou heb ik een grondige afkeer van audioboeken, maar dat is persoonlijk. Ik heb wel een redelijke muziekcollectie. Daarmee komt de nodige ervaring met taggen.
- Zorg dat de bestanden in een aparte folder staan, zodat ze apart geindexeert kunnen worden (dus niet in een sub-map van je muziek-directory)
- Plex gebruikt voor muziek de ID3-tags van je mp3-bestanden. Die zullen dus op orde moeten zijn.
Je zult ervoor moeten zorgen dat je per boek netjes een artiest opgeeft (bijvoorbeeld de auteur) en een albumtitel (de titel van het boek lijkt me passend). De hoofdstukken (tracks) zijn in principe optioneel, zolang je de tracknummers maar invult.
Welk pakket je hiervoor gebruikt is naar eigen inzicht. In principe kan dit via een rechtsklik op het bestand in je Windows Verkenner, maar een dedicated mp3-tagger is handiger
Houdt er rekening mee dat er voor muziek allerlei handige databases en plugins zijn. Gezien mijn gebrek aan ervaring met audioboueken durf ik niet te zeggen of zulke databases ook beschikbaar zijn voor audioboeken... maar hou bij voorbaat rekening met handwerk...
Een beter voorbeeld had je niet kunnen geven, dit is namelijk exact waar het (mijn kinderen) om gaatArunia schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:42:
Ikzelf ben bezig om de oude lekturama bandjes van mp3 in plex te zetten.
Heb alle boeken digitaal (alle bandjes en van internet de mp3 bestanden).
De boeken zelf hebben we ook.
Had gehoopt dat het in musicbrainz stond, maar moet het zelf fixen.
Die audioboek link is wel handig denk ik voor ons doel.
[ Voor 57% gewijzigd door GustavSan op 13-05-2020 22:05 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
When you order you will instantly be sent the email and password of an account with a Plex Pass Premium subscription. This is not a code and cannot be applied to existing accounts.pven schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:43:
Ik zie toevallig dat er op eBay Plex passes aan worden geboden voor weinig.Iemand toevallig een idee of dat betrouwbaar is? Uiteraard heb ik gezocht, maar op wat positieve reviews na (wat verder dus niets zegt) vind ik er verder niets over.
[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 23-05-2020 09:28 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq