Thanks hier zat ik lang op te wachten. Wilde echt al een jaar lang plex, maar omdat ik wist dat er korting wikde ik het nooit kopen voor die prijs. Nu eindelijk wel een met de i3 en gpu transcoding is het echt geweldig.Incolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
[...]
Bij mij werkte het. Ik was nu 75 euro kwijt i.p.v. 120 euro
Geen idee hoe goed je wifi is.... Als het krap aan is met bereik kan behoorlijk invloed hebbenGustavSan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:49:
[...]
Via Wi-Fi zonder mogelijkheid tot bekabeld. Slaapstand is niet een echte slaapstand, gewoon dat w10 naar dat screensaverscherm gaat, waarbij ik de code moet invoeren om weer verder te kunnen. Nas komt wellicht in de toekomst, maar dit voldoet nu prima. Pc staat om andere redenen toch altijd aan. In elk geval rond de tijd dat ik van de Mi Box S gebruik maak.
Verder config scherm > Energie beheer dat wifi stukje "Maximale prestaties" zetten
Je pc zou het kwa hardware zeker moeten halen.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zojuist gebruik gemaakt van de code. ThanksIncolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
[...]
Code werkt. Bedankt voor het delenIncolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
[...]
PSN: djmurcielago
Beetje vreemd. Kreeg in het begin telkens die melding, maar nu ik het er eenmaal allemaal 'op' heb staan gaat het vrij vlotjes zonder meldingen oid. Ook liep ik tegen wat andere glitches aan, zoals een leeg scherm in Plex of een rij met uitroeptekens...maar ook dat ben ik inmiddels al een dag of wat niet meer tegen gekomen. Even in de gaten houden, maar lijkt nu dus prima te werken!RobbyTown schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:13:
[...]
Geen idee hoe goed je wifi is.... Als het krap aan is met bereik kan behoorlijk invloed hebben
Verder config scherm > Energie beheer dat wifi stukje "Maximale prestaties" zetten
Je pc zou het kwa hardware zeker moeten halen.
HelaasIncolumis schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:

Waarschijnlijk een simpele vraag. Ik krijg het niet voor elkaar dat series verder gaan waar ik gebleven was. Vanuit het hoofdscherm van de serie in het bijzonder. Er kijken meerdere mensen (bv mijn kids), waardoor we zelden direct verder kunnen kijken in een film of serie, maar wanneer ik bij de gekozen serie (waar we gebleven waren) op 'Play' druk....start gewoon weer de 1e aflevering. Is er een general setting die ik over het hoofd zie?
heb je meerdere accounts? met ieder zijn eigen 'kijk-geschiedenis'?GustavSan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:16:
Waarschijnlijk een simpele vraag. Ik krijg het niet voor elkaar dat series verder gaan waar ik gebleven was. Vanuit het hoofdscherm van de serie in het bijzonder. Er kijken meerdere mensen (bv mijn kids), waardoor we zelden direct verder kunnen kijken in een film of serie, maar wanneer ik bij de gekozen serie (waar we gebleven waren) op 'Play' druk....start gewoon weer de 1e aflevering. Is er een general setting die ik over het hoofd zie?
En als je in een seizoen/serie zit waarbij je alle afleveringen al gezien hebt, dan start die bij aflevering 1.
Er moeten dus 'ongekeken' afleveringen in dat seizoen/serie zitten om daar te kunnen beginnen.
(laatst een serie opnieuw gekeken. even heel de serie gemarkeerd als niet gekeken. en dan werkt het
Nee. 1 account en ik kijk 's avonds 1 aflevering. De volgende dag kijken de kinderen 1 aflevering van een kinderserie. 's Avonds kijken wij weer 1 aflevering, maar die gaat niet verder waar we gebleven waren (niet in de aflevering, maar ook niet met de volgende aflevering als we die ene de dag ervoor hebben afgekeken).demonic schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:21:
[...]
heb je meerdere accounts? met ieder zijn eigen 'kijk-geschiedenis'?
En als je in een seizoen/serie zit waarbij je alle afleveringen al gezien hebt, dan start die bij aflevering 1.
Er moeten dus 'ongekeken' afleveringen in dat seizoen/serie zitten om daar te kunnen beginnen.
(laatst een serie opnieuw gekeken. even heel de serie gemarkeerd als niet gekeken. en dan werkt het)
Kan er iemand met 2 iPhones bij de hand (en een Plex Pass) eens voor me testen:
- verbind met telefoon 1 naar de Personal Hotspot van telefoon 2
- open Plex app (6.0) op beide
- speel muziek af op telefoon 2
- vanaf telefoon 2, cast de audio naar telefoon 1 (oftewel, kies telefoon 1 als de output in het 'rechthoekje-met-wifi-signaal' icoontje)
Werkt dit? Ik krijg constant de foutmelding "Something went wrong playing your media. Please try again."
- verbind met telefoon 1 naar de Personal Hotspot van telefoon 2
- open Plex app (6.0) op beide
- speel muziek af op telefoon 2
- vanaf telefoon 2, cast de audio naar telefoon 1 (oftewel, kies telefoon 1 als de output in het 'rechthoekje-met-wifi-signaal' icoontje)
Werkt dit? Ik krijg constant de foutmelding "Something went wrong playing your media. Please try again."
Wat zijn nou echt de voordelen van een plex pass?
Ik gebruik het om vanaf een hp microserver gen8 met een xeon 1265L-v2 waarop esxi draait, met een xpenology installatie en daarop plex media server.. is de hardware transcoding dan van toepassing en merk je heel veel verschil?
Offline sync en alles is voor mij niet heel interresant
Ik gebruik het om vanaf een hp microserver gen8 met een xeon 1265L-v2 waarop esxi draait, met een xpenology installatie en daarop plex media server.. is de hardware transcoding dan van toepassing en merk je heel veel verschil?
Hardware transcoding moet op de videokaart. geen idee wat in je server zit.J.Thermaltaker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:45:
https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
Je hebt intel of nvidia nodig. Je draait esxi. Je moet dan pci passthrough doen voor je videokaart en die aan je vmware machine koppelen. Geen idee of het werkt met xpenology.
Voor de rest betere statistieken en je moet de clients niet meer kopen (ios en android).
[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 27-08-2019 14:56 ]
Heeft hier iemand inmiddels Kitana draaien voor de gui van Subzero?
Inmiddels Bazarr geïnstalleerd voor ondertitels, dank voor de vele jaren Pannal/Subzero.
Inmiddels Bazarr geïnstalleerd voor ondertitels, dank voor de vele jaren Pannal/Subzero.
[ Voor 42% gewijzigd door Earzz op 02-09-2019 00:29 ]
XboxLive: Dave 130R
Ik heb een Plex Pass voornamelijk omdat ik meerdere gebruikers heb, dan moet ik niet het wachtwoord met iedereen delen en er wordt per gebruiker bijgehouden wat er bekeken is. Ik kan er ook voor zorgen dat niet alle media gedeeld wordt, dat mijn vader bv geen anime te zien krijgt die hij toch nooit gaat bekijken (reversed parental controlsJ.Thermaltaker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:45:
Momenteel niet thuis dus ik kan niet testen maar moet elke serie / film toegevoegd worden (zoals radarr/sonarr als je niet met lists werks) of worden ze automatische toegevoegd als die nieuwe film/aflvering vind?Earzz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:29:
Heeft hier iemand inmiddels Kitana draaien voor de gui van Subzero?
Gaat ook met een plex account voor iedereen aan te maken en hun het wachtwoord te geven. Dan je Library(ies) delen met de gebruikers en hupla.MacPoedel schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:49:
[...]
Ik heb een Plex Pass voornamelijk omdat ik meerdere gebruikers heb, dan moet ik niet het wachtwoord met iedereen delen en er wordt per gebruiker bijgehouden wat er bekeken is. Ik kan er ook voor zorgen dat niet alle media gedeeld wordt, dat mijn vader bv geen anime te zien krijgt die hij toch nooit gaat bekijken (reversed parental controls).
Werkt perfect. IEdereen zijn eigen progress per gebruiker. Zelfs nog beter want in plex home zie je andere gebruikers als je wil inloggen (pincode scherm).
Zonder plexpass. Enige voordeel aan plexpass is de offline sync en de apps op alle apparaten en hardware transcoding;
[ Voor 22% gewijzigd door SadisticPanda op 02-09-2019 13:30 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Door de iLO die in je Gen8 zit wordt sowieso onboard iGP van je Xeon uitgeschakeld, zelfs als je bare-metaal draait dus hardware transcoding gaat sowieso niet werken.J.Thermaltaker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:45:
Ok. Mijn probleem met het verder gaan waar we gebleven waren (wisselend onder 1 account) is opgelost. We moeten eerst uit Plex, want in het hoofdscherm van de Mi Box staat 'Last Play' oid en hier kunnen we doorheen scrollen om de serie te pakken waar we verder willen. We kijken nl meerdere series door elkaar, en daarbij kijken de kinderen ook hun kinderseries nog.
Goed. Nu dat is opgelost valt na ongeveer een week gebruik het volgende op. Bij dagelijks kan Plex niet automatisch connectie maken. Bij alle media verschijnt een uitroepteken. Ik heb Plex server 24/7 draaien op mijn desktop met prima connectie. Als ik naar boven ga om de desktop te bekijken zit deze meestal in de slaapstand (waarbij ik mijn pincode moet invoeren). Het rare is dat alle andere programma's gewoon op de achtergrond blijven doorgaan. Het is wat dat betreft ook geen echte slaapstand, meer een veiligheidsmodus van windows 10.
Als ik Plex dubbelklik en vervolgens naar beneden ga, duurt het een lange tijd eer de uitroeptekens verdwijnen. Daarbij lijkt het soms alleen te werken als ik de Wi-Fi connectie op de Mi Box aan en uit zet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Plex Server altijd aan blijft?
Goed. Nu dat is opgelost valt na ongeveer een week gebruik het volgende op. Bij dagelijks kan Plex niet automatisch connectie maken. Bij alle media verschijnt een uitroepteken. Ik heb Plex server 24/7 draaien op mijn desktop met prima connectie. Als ik naar boven ga om de desktop te bekijken zit deze meestal in de slaapstand (waarbij ik mijn pincode moet invoeren). Het rare is dat alle andere programma's gewoon op de achtergrond blijven doorgaan. Het is wat dat betreft ook geen echte slaapstand, meer een veiligheidsmodus van windows 10.
Als ik Plex dubbelklik en vervolgens naar beneden ga, duurt het een lange tijd eer de uitroeptekens verdwijnen. Daarbij lijkt het soms alleen te werken als ik de Wi-Fi connectie op de Mi Box aan en uit zet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Plex Server altijd aan blijft?
PC niet in stdby laten gaan? Gewoon scherm laten uitgaan?GustavSan schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:27:
Ok. Mijn probleem met het verder gaan waar we gebleven waren (wisselend onder 1 account) is opgelost. We moeten eerst uit Plex, want in het hoofdscherm van de Mi Box staat 'Last Play' oid en hier kunnen we doorheen scrollen om de serie te pakken waar we verder willen. We kijken nl meerdere series door elkaar, en daarbij kijken de kinderen ook hun kinderseries nog.
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar Bazarr leest de lijsten uit van Sonarr en Radarr, aan de hand van die lijsten download hij subtitles.SadisticPanda schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:28:
[...]
Momenteel niet thuis dus ik kan niet testen maar moet elke serie / film toegevoegd worden (zoals radarr/sonarr als je niet met lists werks) of worden ze automatische toegevoegd als die nieuwe film/aflvering vind?
XboxLive: Dave 130R
Dat bedoel ik! Slecht gevraagd maar het antwoord dat ik zochtEarzz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:57:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar Bazarr leest de lijsten uit van Sonarr en Radarr, aan de hand van die lijsten download hij subtitles.
Hmm sinds wanneer zijn de plugins niet meer zichtbaar in het menu link? als ik in de instellingen kijkt, kom ik ergens wel een overzicht tegen met alle plugins, maar kan er niet op drukken. Meer mensen die hier last van hebben?
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
https://www.plex.tv/blog/...597-1051455229.1563346113Alexander82 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:19:
Hmm sinds wanneer zijn de plugins niet meer zichtbaar in het menu link? als ik in de instellingen kijkt, kom ik ergens wel een overzicht tegen met alle plugins, maar kan er niet op drukken. Meer mensen die hier last van hebben?
Is al jaar geleden aangekondigd dat plugins verdwijnen
Als je op zoek bent naar sub title downloader: https://github.com/morpheus65535/bazarr
[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 04-09-2019 09:04 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Klopt het dat het van de gekozen library type afhangt hoe files getoond worden? Ik heb bv een map met kinderseries met 'Other movies' library type. De inhoud bevat mapjes per kinderserie met hierin meerdere bestanden. Echter, in tegenstelling tot bv een map met een serie (library type 'Tv Shows') toont de explorer alle files in een grote rij....waardoor de volgende aflevering niet automatisch start. Moet ik de library type aanpassen of is er een andere instelling die ik over het hoofd zie? Iemand?
Als ik naar de betreffende library ga en ik klik op 'Edit'....dan kan ik de library type niet wijzigen. Kan dit komen omdat Plex 'aan staat' of kan je een bestaande library simpelweg niet zomaar meer vervanderen en moet ik een nieuwe aanmaken?Anoniem: 93986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:06:
Dat is inderdaad library type. Films en series door elkaar heen gaat niet.
Anoniem: 427499
J.Thermaltaker schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:45:
Incorrect, hardware encoding hoeft niet per se op een videokaart. Dit kan ook op een Intel CPU die quick sync ondersteund. Zie https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/m3gA schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:51:
[...]
Hardware transcoding moet op de videokaart. geen idee wat in je server zit.
https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
Je hebt intel of nvidia nodig. Je draait esxi. Je moet dan pci passthrough doen voor je videokaart en die aan je vmware machine koppelen. Geen idee of het werkt met xpenology.
Voor de rest betere statistieken en je moet de clients niet meer kopen (ios en android).
Intel quicksync is gebruik maken van de ingebouwde gpu van sommige/meeste intels.Anoniem: 427499 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:27:
[...]
[...]
Incorrect, hardware encoding hoeft niet per se op een videokaart. Dit kan ook op een Intel CPU die quick sync ondersteund. Zie https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
ik draai een 4th gen i5 samen met een hd7770 kaart. Nu probeerde ik een plex server erop te zetten en dat goed werkend te krijgen. alles werkt, behalve direct stream. Internet afgestruind en nog geen werkende oplossing gevonden. Omdat ik eigenlijk geen games of andere apps draai die een 7770 voor meer performance nodig heeft en zuiniger wil draaien heb ik die kaart eruit gehaald.
En WTF, plex draait ineens 100% hoe die moet draaien en geeft alle video signalen door zonder transcoding. Iemand een idee waar dit door kan komen? Of heb ik ineens het probleem voor veel mensen opgelost?
maar zonder gekheid, de nieuwste amd drivers waren geinstalleerd ten tijde en heb nu alleen de gpu eruit gehaald.
En WTF, plex draait ineens 100% hoe die moet draaien en geeft alle video signalen door zonder transcoding. Iemand een idee waar dit door kan komen? Of heb ik ineens het probleem voor veel mensen opgelost?
maar zonder gekheid, de nieuwste amd drivers waren geinstalleerd ten tijde en heb nu alleen de gpu eruit gehaald.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Meer mensen er last van dat je altijd HDR verliest als er transcoding moet plaatsvinden, zelfs als het alleen de audio is die wordt getranscode?
Dan moet je je audio aanpassen naar wat je set/tv aankan.Pyrone89 schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:24:
Meer mensen er last van dat je altijd HDR verliest als er transcoding moet plaatsvinden, zelfs als het alleen de audio is die wordt getranscode?
( tenminste ga er vanuit dat je via een app afspeelt )
Of via PmP spelen dan doet ie dat niet.
Speel af op een 2019 Samsung. Zowel bij afspelen via de Samsung als Xbox One S gebeurt het. Beide de officiele apps.
Komt omdat DTS niet wordt ondersteunt door Samsung. Maar vaak heb je geen keuze omdat er regelmatig geen AC3 meer in zit bij 4k HDR 10-bit files (alsof je ook meteen audiofiel bent en mega-audio budget hebt als je een simpele 4k TV kunt betalen
)
Komt omdat DTS niet wordt ondersteunt door Samsung. Maar vaak heb je geen keuze omdat er regelmatig geen AC3 meer in zit bij 4k HDR 10-bit files (alsof je ook meteen audiofiel bent en mega-audio budget hebt als je een simpele 4k TV kunt betalen

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrone89 op 18-09-2019 10:02 ]
Het ontbreken van een DTS licentie is vaak een probleem. Niet alleen bij Samsung.Pyrone89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:00:
Komt omdat DTS niet wordt ondersteunt door Samsung
Ik kom eigenlijk nauwelijks nog DTS tracks tegen, en zelfs AC-3 is zeldzaamheid aan het worden.Maar vaak heb je geen keuze omdat er regelmatig geen AC3 meer in zit bij 4k HDR 10-bit files (alsof je ook meteen audiofiel bent en mega-audio budget hebt als je een simpele 4k TV kunt betalen)
Het gros (>95%) is hier gewoon AAC.
Denk dat DTS en samsung niet meer samengaan sinds 2017-2018 ergens. Mijn oude samsung, (6-8 jaar oud geen idee) speelt het in iig wel nog af.Pyrone89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:00:
Speel af op een 2019 Samsung. Zowel bij afspelen via de Samsung als Xbox One S gebeurt het. Beide de officiele apps.
Komt omdat DTS niet wordt ondersteunt door Samsung. Maar vaak heb je geen keuze omdat er regelmatig geen AC3 meer in zit bij 4k HDR 10-bit files (alsof je ook meteen audiofiel bent en mega-audio budget hebt als je een simpele 4k TV kunt betalen)
Zowel van USB als via externe apparaten.
Na die jaren heb je grote kans op dikke pech
Ik ben vanwege een rap uitdijende Plex bibliotheek aan mijn server aan het sleutelen. Ik ga van 3 x 3TB RAID5 WD Red naar 2 x 8TB WD Red. Ben nog aan het twijfelen hoe ik het ga indelen. Zou natuurlijk heel vervelend zijn als ik met een RAID0 mijn hele 14TB formatted array kwijt te raken, maar van de andere kant.. Het zijn maar films/series.
Krijg je weer van die praktische overwegingen: mijn H110 bord heeft maar 4 Sata poorten. Moet ik óf een ander moederbord kopen óf mijn Z170 bord uit mijn eigen PC 'doneren', óf de 3x3TB array achterwege laten. Eventueel kan de 6700K dan ook mee natuurlijk.
Daarnaast draai ik nu Xpenology op een baremetal machine, waardoor (uiteraard) hardware transcoding niet werkt. 1 stream van 4K naar 1080P realtime transcoden lukt met veel pijn en moeite tot ongeveer 30/40mbit/s. Nu wil ik overstappen naar FreeNAS, met de hoop dat hardware transcoding dan wel werkt.. Als HW transcode werkt kan ik de G4560 die er nu in zit gewoon houden natuurlijk, en dan is de 6700K niet nodig.
Edit: godgloeiende.. Skylake kan nog niet hardware H.265 10 bit decoden, Kabylake (mijn Pentium) wel.. Aangezien inmiddels 50% van mijn bibliotheek 10 bit materiaal is heb ik nog niks aan de 6700K.
Edit 2: volgens Wikipedia kan Skylake het 'partial'. Ben bang dat ik de CPU gewoon erin kom aan het leggen om het uit te proberen.
Mijn home cinema (Sony DAV-X1) is toch maar 2.1 met Pro Logic 2 en DTS, dus meer dan AC-3 heeft voor mij geen nut momenteel.
Krijg je weer van die praktische overwegingen: mijn H110 bord heeft maar 4 Sata poorten. Moet ik óf een ander moederbord kopen óf mijn Z170 bord uit mijn eigen PC 'doneren', óf de 3x3TB array achterwege laten. Eventueel kan de 6700K dan ook mee natuurlijk.
Daarnaast draai ik nu Xpenology op een baremetal machine, waardoor (uiteraard) hardware transcoding niet werkt. 1 stream van 4K naar 1080P realtime transcoden lukt met veel pijn en moeite tot ongeveer 30/40mbit/s. Nu wil ik overstappen naar FreeNAS, met de hoop dat hardware transcoding dan wel werkt.. Als HW transcode werkt kan ik de G4560 die er nu in zit gewoon houden natuurlijk, en dan is de 6700K niet nodig.
Edit: godgloeiende.. Skylake kan nog niet hardware H.265 10 bit decoden, Kabylake (mijn Pentium) wel.. Aangezien inmiddels 50% van mijn bibliotheek 10 bit materiaal is heb ik nog niks aan de 6700K.
Edit 2: volgens Wikipedia kan Skylake het 'partial'. Ben bang dat ik de CPU gewoon erin kom aan het leggen om het uit te proberen.
AC-3 heb ik toch nog heel veel hoor. Ook nog wel regelmatig TrueHD en DCA. Samen al goed voor 9mbit/s aan bandbreedteDomino schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:24:
[...]
Het ontbreken van een DTS licentie is vaak een probleem. Niet alleen bij Samsung.
[...]
Ik kom eigenlijk nauwelijks nog DTS tracks tegen, en zelfs AC-3 is zeldzaamheid aan het worden.
[ Voor 30% gewijzigd door Kuusj op 18-09-2019 12:54 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
@Kuusj mijn storage server is ook een h110 bordje met een g4560 op debian. Ik heb er gewoon enkele el cheapo pciex sata adapters bij gestoken.
Ik gebruik wel een mergefs/snapraid combo dus snelheid is max de snelheid van 1 disk. Maar angezien. 1 disk al mij gigabit voltrekt,....geen fancy raid nodig. Voordeel is wel. Is allegaartje van disken van 6-8tb. High availibility is voor mij niet nodig. De data verzekeren erop wel.
Vandaar de keuze. Voordeel is dat enkel de disk gaat spinnen waarop de data staat.
Hardware decoding gaat perfect. Alle data is beschermd en ik heb geen weggesmeten disks.
Mss ideetje voor jouw build? Stomme raid/zfs (ha lijkt me niet nodig voor je lijkt me )buiten en snapraid binnen?
Ps de g4560 doet hevc met 2 vingers in de neus.
Ik gebruik wel een mergefs/snapraid combo dus snelheid is max de snelheid van 1 disk. Maar angezien. 1 disk al mij gigabit voltrekt,....geen fancy raid nodig. Voordeel is wel. Is allegaartje van disken van 6-8tb. High availibility is voor mij niet nodig. De data verzekeren erop wel.
Vandaar de keuze. Voordeel is dat enkel de disk gaat spinnen waarop de data staat.
Hardware decoding gaat perfect. Alle data is beschermd en ik heb geen weggesmeten disks.
Mss ideetje voor jouw build? Stomme raid/zfs (ha lijkt me niet nodig voor je lijkt me )buiten en snapraid binnen?
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 18-09-2019 12:57 ]
Je kan beter Direct Stream of Direct Play gebruiken, maar dat is dan weer afhankelijk van de client.Kuusj schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:41:
Een aTV icm infuse of een nVidia Shield spelen alles native af.
Veel x264 materiaal zeker?Kuusj schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:41:
AC-3 heb ik toch nog heel veel hoor. Ook nog wel regelmatig TrueHD en DCA. Samen al goed voor 9mbit/s aan bandbreedteMijn home cinema (Sony DAV-X1) is toch maar 2.1 met Pro Logic 2 en DTS, dus meer dan AC-3 heeft voor mij geen nut momenteel.
Ik ga er eens naar kijkenSadisticPanda schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:56:
@Kuusj mijn storage server is ook een h110 bordje met een g4560 op debian. Ik heb er gewoon enkele el cheapo pciex sata adapters bij gestoken.
Edit: @SadisticPanda, aangezien ik eerlijk gezegd geen ervaring heb met MergeFS en Snapraid: begrijp ik het goed dat ik al mijn disks (3x3TB en 2x8TB) in de server kan gooien en in 1 grote pool kan veranderen? Misschien dan één van de 8TB disks gebruiken als parity schijf. Wat mij tegen staat is dat het allemaal via CLI moet, en het is niet dat ik daar geen ervaring/affiniteit mee heb, maar ik had net Xpenology gekozen zodat ik gebruiksvriendelijk rond kon klikken en geen gezeur had met 30 dingen Google'n voordat ik 1 SMB share op heb staan... Toch klinkt de oplossing aantrekkelijk, 15.8TB formatted en 7.5TB parity.
Ik heb nog een derde 8TB disk gekocht, ik shuck ze uit WD MyBooks. Normaal 1000,- aan disks en 30.5TB formatted.. Dat had ik 3 jaar geleden echt nooit kunnen dromen
Mijn 4K TV en die van mijn zusje kunnen het native afspelen, alleen is de rest in ons huis nog 1080P.Domino schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:59:
[...]
Je kan beter Direct Stream of Direct Play gebruiken, maar dat is dan weer afhankelijk van de client.
Een aTV icm infuse of een nVidia Shield spelen alles native af.
[...]
Veel x264 materiaal zeker?
En nee, net heel veel in 4K H.265 10 bit HEVC. Nu ik zo kijk ook heel veel TrueHD ertussen.
[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 18-09-2019 14:39 ]
@Kuusj klopt alle disks,in grote pool. En jbod. Je kan gewoon schijf eruithalen en in andere pc,steken en daar de data lezen.
Crashen er meerdere schijven dan je paritteit disken hebt, ben je enkel data kwijt op die schijf. 1 of meerdere pariteiten disks die minsten even groot zijn als je grootste schijf in je pool. Voor de rest mag het mix zijn van schijven en filesystemen. Je kan ook gesoon poolen met lokale schijven en bv google drive.
Openmediavault heeft het in gui maar aangezien het 5 minuten werk is via cli, doe ik, het liever op blote debian. Nadeel is pas, je systeem is pas beschermt na commando te typen. Snapraid sync. Gaat ook met cron elk uur bv
Ik doe dit liever met de hand, anders als er file per ongeluk verwijderd word, dan na uur kan je niet meer recoveren. Ik voer daarom commando uit met de hand na grote copy.
Ik prefereer cli maar in openviavault gaat het denk ik via gui.
Ps ik heb iets van 60tb netto en 2x8 tb pariteit.
Crashen er meerdere schijven dan je paritteit disken hebt, ben je enkel data kwijt op die schijf. 1 of meerdere pariteiten disks die minsten even groot zijn als je grootste schijf in je pool. Voor de rest mag het mix zijn van schijven en filesystemen. Je kan ook gesoon poolen met lokale schijven en bv google drive.
Openmediavault heeft het in gui maar aangezien het 5 minuten werk is via cli, doe ik, het liever op blote debian. Nadeel is pas, je systeem is pas beschermt na commando te typen. Snapraid sync. Gaat ook met cron elk uur bv
Ik doe dit liever met de hand, anders als er file per ongeluk verwijderd word, dan na uur kan je niet meer recoveren. Ik voer daarom commando uit met de hand na grote copy.
Dan pak jij zeker brakke rips/encodes/re-encodes ?Domino schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:24:
[...]
Ik kom eigenlijk nauwelijks nog DTS tracks tegen, en zelfs AC-3 is zeldzaamheid aan het worden.
aangezien bij een TrueHD audio track altijd een AC3 als core stream zit en bij een DTS-HD audio track de DTS audio track als core stream.
[ Voor 12% gewijzigd door TRaSH op 18-09-2019 19:44 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Vertel mij dan eens wat er brak is aan AAC?TRaSH schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:40:
[...]
Dan pak jij zeker brakke rips/encodes/re-encodes ?
aangezien bij een TrueHD audio track altijd een AC3 als core stream zit en bij een DTS-HD audio track de DTS audio track als core stream.
Ik heb geen privé bioscoop met 36 speakers en hoor geen verschil tussen DTS-HD en AAC 7.1 streams.
Inprincipe niks, ik denk dat bedoeld word dat je er bij de rips moet opletten welke je pakt of maakt.Domino schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:04:
[...]
Vertel mij dan eens wat er brak is aan AAC?
Ik heb geen privé bioscoop met 36 speakers en hoor geen verschil tussen DTS-HD en AAC 7.1 streams.
Zorg dat je er altijd 2 streams heb inzitten aac of ac3 dat boeit niet zoveel.
truehd enz. zorgen meestal alleen maar voor transcoding als je (4K) via de plexapps afspeelt.
Nee, zo lees ik het niet, ik lees dat een AAC track gelijk staat aan een brakke rip, encode of re-code.
Enige wat ik kan verzinnen is dat DTS (HD/TrueHD) lossless is, maar met een genoeg hoge bitrate presteert AAC (en AC-3) net zo goed. DTS tracks zijn in mijn ogen gewoon verspilling van de beschikbare bandbreedte en opslag.
Met moderne apparatuur (lees na 2012) is de ondersteuning voor AAC ook prima, dus ik zie echt het voordeel van DTS niet, behalve een hoop marketing praat.
Enige wat ik kan verzinnen is dat DTS (HD/TrueHD) lossless is, maar met een genoeg hoge bitrate presteert AAC (en AC-3) net zo goed. DTS tracks zijn in mijn ogen gewoon verspilling van de beschikbare bandbreedte en opslag.
Met moderne apparatuur (lees na 2012) is de ondersteuning voor AAC ook prima, dus ik zie echt het voordeel van DTS niet, behalve een hoop marketing praat.
Voordeel is dat je met DTS met een standaard te maken hebt.Domino schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:41:
Nee, zo lees ik het niet, ik lees dat een AAC track gelijk staat aan een brakke rip, encode of re-code.
Je hebt geen idee hoeveel brakke AAC encoders erbestaan. Echt release groups gebruiken goeie maar sommige P2P releases zijn echt bleh
Domino schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:24:
[...]
Hierop,
Een Volledige 4K Disc of een 4K Remux hebben standaard TrueHD/AC3 of DTSHD-MA/DTS sound track er op.
Dus die audio formaten zitten er altijd bij.
op een paar oudjes na dan.
Dus het is niet iets wat je alleen tegen komt met x264 releases.
Dat de complete surround audio formaten er uit zijn gesloopt,Domino schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:04:
[...]
Vertel mij dan eens wat er brak is aan AAC?
Je ziet dit vaak met de wat mindere scene encodes.
De betere scene/p2p encodes hebben er standaard de DTS audio track er bij of zelf de originele audio tracks met de core audio die plex in principe gewoon moet kunnen afspelen zonder te transcoden.
Je hebt geen 36 speakers nodig met 5.1 verrijk je je beleving al een heel stukIk heb geen privé bioscoop met 36 speakers en hoor geen verschil tussen DTS-HD en AAC 7.1 streams.
Surround vind ik persoonlijke wel een pre voor een film.
Maar ik hoef niet met alle films HD audio te hebben.
BV met een comedy ga ik echt niet harder lachen als de audio track TrueHD is

Dus ik kies vooraf afhankelijk van de film of ik een Remux of een Encode zou willen hebben.
Dat brakke AAC zie je eigenlijk vaak bij de slechtere scene releases.SadisticPanda schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:54:
[...]
Voordeel is dat je met DTS met een standaard te maken hebt.
Je hebt geen idee hoeveel brakke AAC encoders erbestaan. Echt release groups gebruiken goeie maar sommige P2P releases zijn echt bleh
Buiten dat kan je een x265 4k film met AAC van amper 2-6 GB Serieus nemen.
En de betere releases komen eigenlijk van de P2P groups.
Aangezien het bij de scene releases altijd een wedstrijd is wie het eerste is.
Ik zeg hier dus niet dat alle scene releases slecht zijn er zitten echt een paar goeie tussen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ahh. Je hebt het gewoon over full blown rips en/of remuxes. Dat is inderdaad iets anders als x265 encodes van de betere p2p groepen.
Maar daar heb ik de storage niet voor helaas. Buiten dat, ik kijk nog op een hd-ready pioneer plasma 🤣.
Maar daar heb ik de storage niet voor helaas. Buiten dat, ik kijk nog op een hd-ready pioneer plasma 🤣.
Ik heb de afgelopen dagen zitten kloten met OpenMediaVault. Maar omdat dit net zoals FreeNAS ongelofelijk waardeloos werkt als 'aanzetten en gebruiken' oplossing ben ik toch weer terug naar Xpenology..SadisticPanda schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:34:
@Kuusj klopt alle disks,in grote pool. En jbod. Je kan gewoon schijf eruithalen en in andere pc,steken en daar de data lezen.
Na wederom een hele hoop gevloek is het uiteindelijk gelukt om de 1.04 bootloader met DSM 6.2.2 werkend te krijgen op een DS918+ image
Maar hetgeen wat ik zo graag wilde (en waardoor ik überhaupt naar iets anders keek) werkt! Hardware Transcoding in Plex

Helaas zijn wel 2 schijven overleden door alle intensieve I/O, dus die kunnen hopelijk RMA.
@Kuusj had me DM gestuurd. Had ik wel je handje vastgehouden. 
Normaal is Openmediavault wel relatief simpel. Snapraid/mergerrfs zit erin dacht ik
Normaal is Openmediavault wel relatief simpel. Snapraid/mergerrfs zit erin dacht ik
Haha ja weet je, ik hou ervan dingen zelf uit te zoeken. Maar als je al letterlijk 20/25 uur bezig bent omdat er constant dingen niet werken is hulp wel handig jaSadisticPanda schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:23:
@Kuusj had me DM gestuurd. Had ik wel je handje vastgehouden.
Het installeren was ook makkelijk, tot ik het op een USB wilde doen. Constant problemen in de installer, ik heb zelfs nog een CD gebrand en al (ergens op zolder van de stapel oude troep getrokken) maar dat mocht niet baten. Daarna gezeur met het niet kunnen formatteren van de schijven, begonnen die 2 3TB's ook nog te failen. Dan alleen kunnen indelen als EXT4 omdat dat er al op zou staan, terwijl met wipefs alles eraf gemieterd was.. en dan disks die niet willen mounten, disks die niet te zien zijn bij het RAID config menu..
Maar goed, ook Xpenology is geen pretje om te installeren. 4 USB sticks geprobeerd, een review van een 918+ opgezocht om een foto te vinden met een legitte serial
Sinds vorige week krijg ik niks meer afgespeeld zonder dat Plex steeds gaat bufferen op de xbox one.( remote streaming )
Ik heb niks veranderd en op mijn iPhone en via Chromecast loopt alles goed.
Iemand een idee ? Ik heb al vanalles geprobeerd te veranderen maar niks lijkt te werken
Ik heb niks veranderd en op mijn iPhone en via Chromecast loopt alles goed.
Iemand een idee ? Ik heb al vanalles geprobeerd te veranderen maar niks lijkt te werken
Weet iemand of er al een oplossing is voor dd5.1 die niet 'ondersteunt' wordt door het apparaat, maar ondertussen gewoon direct wordt afgespeeld, maar je kan dan geen sub aan hebben zonder dat die de video gaat transcoden. Ik heb gegoogled, maar geen recente posts erover gevonden. Ik gebruik een mi box 4 (die met android tv erop)
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Bij mij willen de subs niet werken op ipad zolang ik,in de app,de experimental player niet aanzet.
In de beta build werken de subs al geheel niet tenzij ik zeg altijd inbranden (dus transcoden)
Mss staat het in je instellingen zo....altijd transcoden...
Gebruik je kodi of de plex app?
In de beta build werken de subs al geheel niet tenzij ik zeg altijd inbranden (dus transcoden)
Hier gedoe met Plex op iPhone via Chromecast op de TV. Ondertiteling doet het maar er vallen regels weg. Vaak pas na een tijdje spelen. Er worden dan zo af en toe 1 of 2 regels ondertitel weggelaten, terwijl het srt bestand wel correct is.
Ik draai dus de android tv plex app, had de sub eerst op alleen plaatjes inbranden ofzo (de 2e optie iig), maar dan transcode die als ik een sub uit het bestand kies. Nu heb ik het op automatisch en transcode die nooit meer, tebzij ik dd5.1 geluid heb, want dat moet die eigenlijk trancoden, maar hij speelt gewoon direct stream af, zolang ik geen sub aan heb. Zodra ik dat aan heb transcode die het video signaal. Terwijl de reden voor transcode het geluidssignaal is... De mibox ondersteunt 5.1 gewoon, het lijkt erop alsof de app gewoon moeilijk wilt doenSadisticPanda schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:37:
Bij mij willen de subs niet werken op ipad zolang ik,in de app,de experimental player niet aanzet.
Dat heb ik gisteren ook ervaren met de interne plex op een samsung tv. Zowel interne als externe subcoelho schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:14:
Hier gedoe met Plex op iPhone via Chromecast op de TV. Ondertiteling doet het maar er vallen regels weg. Vaak pas na een tijdje spelen. Er worden dan zo af en toe 1 of 2 regels ondertitel weggelaten, terwijl het srt bestand wel correct is.
[ Voor 19% gewijzigd door Dxue op 25-09-2019 10:49 ]
Ik heb een gek probleem.
Plex kijk ik op mijn tv (Samsung) met de Plex-app van de tv.
Deze heb ik laatst geüpdatet (moest wel opnieuw inloggen) en sindsdien kan-ie opeens de server niet meer vinden?
Het bizarre is dat als ik bij preferences -> My servers een server toe wil voegen met het IP van de server hij zegt dat die server er al staat (en dat klopt).
Maar als ik de bestaande server dan weghaal en een nieuwe toevoeg met hetzelfde IP dat-ie dan opeens wel gewoon gezien wordt
Helaas als de Plex app afgesloten wordt en weer aan gaat, dan zijn we weer terug bij af.
Dus:
Niets is veranderd aan de server kant.
Alleen de Plex-app geüpdatet, niets veranderd verder
Kan opeens server (op het juist IP) niet meer bereiken
Server verwijderen en toevoegen (met zelfde IP) lost het probleem op.
Wat is er aan de hand?
Lokaal netwerk, geen firewall op mijn NAS verder.
IP van tv: 192.168.1.67
IP van Synology NAS: 192.168.1.68
Poort Plex: 32400
Let wel: Plex draait in een container, maar de poort is gewoon netjes doorgezet.
Op mijn laptop kan ik Plex prima bereiken.
Deze heb ik laatst geüpdatet (moest wel opnieuw inloggen) en sindsdien kan-ie opeens de server niet meer vinden?
Het bizarre is dat als ik bij preferences -> My servers een server toe wil voegen met het IP van de server hij zegt dat die server er al staat (en dat klopt).
Maar als ik de bestaande server dan weghaal en een nieuwe toevoeg met hetzelfde IP dat-ie dan opeens wel gewoon gezien wordt

Helaas als de Plex app afgesloten wordt en weer aan gaat, dan zijn we weer terug bij af.
Dus:
Wat is er aan de hand?
Let wel: Plex draait in een container, maar de poort is gewoon netjes doorgezet.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 427499
Benader je ook 192.168.1.68:32400 op je laptop?anandus schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
Ik heb een gek probleem.
Dus:
Wat is er aan de hand?
Probeer eens de applicatie op de TV opnieuw te installeren.
Ja, ook op mijn laptop.Anoniem: 427499 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:50:
[...]
Benader je ook 192.168.1.68:32400 op je laptop?
Probeer eens de applicatie op de TV opnieuw te installeren.
Ik heb uiteindelijk de docker uitgezet en Plex native op de Synology geïnstalleerd en dat werkt zonder problemen.
Om een of andere reden kan de tv-app niet omgaan met het feit dat de Plex Media Server in de container zelf een ander IP heeft dan waar het meer aangeroepen wordt.
Ik snap niet waarom en ook niet waarom het eerst wel werkte en later niet.
Maar heb het dus op een andere manier opgelost.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb hetzelfde gezeik op mijn LG met WebOS. Sinds ik een nieuwe Plex Server instantie heb draaien op mijn NAS moet ik steeds naar "meer" navigeren en dan handmatig de juiste server kiezen. Een oplossing heb ik nog niet gevonden, zeker omdat een app verwijderen en opnieuw installeren niet zo eenvoudig blijkt te zijn.anandus schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
Ik heb een gek probleem.
Dus:
Wat is er aan de hand?
Verder een rete-irritant probleem: alles werkt prima qua streamen, ook 4K transcodes worden netjes met HW transcoded en er is geen vuiltje aan de lucht, maar zodra ik ondertiteling aan zet gaat het mis. Hij leest gewoon nog geen MB/s van mijn server en moet zodoende iedere paar seconden bufferen, terwijl dat normaal bijvoorbeeld 8MB/s lezen is en er ook niet gebufferd hoeft te worden. Herkent iemand dit? Komt volgens mij niet voor als ik SRT ondertitels kies, alleen bij PGS. Hij gebruikt dan ook 30% CPU terwijl dit met SRT ondertitels maar 5% is..
LG Web OS ondersteund geen PGS-subtitles, wel srt. Vandaar dat je server transcodeert en buffert.Kuusj schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:14:
[...]
Ik heb hetzelfde gezeik op mijn LG met WebOS. Sinds ik een nieuwe Plex Server instantie heb draaien op mijn NAS moet ik steeds naar "meer" navigeren en dan handmatig de juiste server kiezen. Een oplossing heb ik nog niet gevonden, zeker omdat een app verwijderen en opnieuw installeren niet zo eenvoudig blijkt te zijn.
Verder een rete-irritant probleem: alles werkt prima qua streamen, ook 4K transcodes worden netjes met HW transcoded en er is geen vuiltje aan de lucht, maar zodra ik ondertiteling aan zet gaat het mis. Hij leest gewoon nog geen MB/s van mijn server en moet zodoende iedere paar seconden bufferen, terwijl dat normaal bijvoorbeeld 8MB/s lezen is en er ook niet gebufferd hoeft te worden. Herkent iemand dit? Komt volgens mij niet voor als ik SRT ondertitels kies, alleen bij PGS. Hij gebruikt dan ook 30% CPU terwijl dit met SRT ondertitels maar 5% is..
Aha, dat verklaart wat dat betreft een hoopbaba420 schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:52:
[...]
LG Web OS ondersteund geen PGS-subtitles, wel srt. Vandaar dat je server transcodeert en buffert.

Ik heb twee nieuwe 3TB RED's van WD gekregen in ruil voor de oude kapotte (nieuw nieuw, juli 2019) en mijn SHR-1 array is aan het uitbreiden. Nu 10TB, morgenvroeg 15TB, en dan met de laatste 8TB schijf erbij in totaal iets van 22TB

Mijn probleem is nog raarder. Met sommige ingebedde subs gaat die de regels omdraaien als er 2 regels op het scherm komen.coelho schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:14:
Dus de 2de regel komt boven de eerste te staan. 1 op de 10 heeft dit voor. Als ik op pc kijk is er niks mis en als ik de sub uit de mkv haal, ook niet.
Het is zo een bizar probleem dat ik,er mijn tijd niet insteek van hoe het komt
okee, binnen de Plex Apps zelf is de door plex gedownloade subtitle gewoon beschikbaar..
echter binnen Kodi (ism plex connect) is die subtitle ineens niet meer beschikbaar
en moet ik handmatig nog eens die subtitle downloaden..
mn PMS is nog niet geupdate.. Kodi (en plugins) dus wel recentelijk.. maar toen werkte het nog gewoon..
zou het bij toeval aan een "filename" oid kunnen liggen waar nu over gestruikeld word?
echter binnen Kodi (ism plex connect) is die subtitle ineens niet meer beschikbaar

mn PMS is nog niet geupdate.. Kodi (en plugins) dus wel recentelijk.. maar toen werkte het nog gewoon..
zou het bij toeval aan een "filename" oid kunnen liggen waar nu over gestruikeld word?
404 Signature not found
Bekende bug op iPad. Helaas niet gefixed in laatste versieSadisticPanda schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:37:
Oplossing gevonden: als je in ipad settings gaat (dus niet van plex); dan algemeen; toegankelijkheid; ondertiteling en bijschrijften. Als je daar de optie bijschriften en ODS aanzet werken de subs allemaalPyrone89 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 05:00:
[...]
Bekende bug op iPad. Helaas niet gefixed in laatste versie
Klopt, dat is de tijdelijke workaround tot ze het gegixed hebben. Je gebruikt dan de functie voor slechthorenden
Heb sinds kort een dell 7590 met 4k oled scherm en nu valt mij op dat de plex app heel traag reageert en stottert. En dan heb ik het niet eens over het afspelen van content, maar over het gebruik van de windows 10 app.
Mensen hier met een G4560 die mij kunnen zeggen wat in de praktijk mogelijk is qua aantal streams met hardware transcoding?
Gaat hier om maximaal:
4 streams (incl. transcoding)
1080p materiaal.
Moet lukken volgens mij als een celeron J4005 het ook kan.
Gaat hier om maximaal:
1080p materiaal.
Moet lukken volgens mij als een celeron J4005 het ook kan.
[ Voor 14% gewijzigd door Freakster86 op 15-10-2019 20:04 ]
4 streams zonder problemen. Wel 1080p x264. Geen enkel probleem. Heb er zelf ook 1.Freakster86 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:21:
Mensen hier met een G4560 die mij kunnen zeggen wat in de praktijk mogelijk is qua aantal streams met hardware transcoding?
Gaat hier om maximaal:
1080p materiaal.
Hevc 1 stream nog maar getest maar doet hij er ook bij.
Hangt enorm veel vanaf van bron materiaal ofc
Direct play geen beperking op
@SadisticPanda Bedankt! Heb nu alleen maar x264 materiaal en dat zal voorlopig nog wel even blijven.
Plex.tv is nu down. Uitgerekend wanneer ik iets wou kijken van mijn nieuwe server. 
Edit: weer online nu.
Edit: weer online nu.
[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 13-11-2019 16:28 ]
Welke specfieke versie?R.G schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:53:
hebben oudere plex versie voor nassen memory leaks zitten in plex?
Inmiddels gefixedPyrone89 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:18:
Klopt, dat is de tijdelijke workaround tot ze het gegixed hebben. Je gebruikt dan de functie voor slechthorenden
Ik ben serieus pas recent achter de functie gekomen dat ik hele seasons kan downloaden met als optie only unwatched. Heerlijk. nu heb ik altijd de 2 / 3 series die ik kijk alle files op mn iphone voor in de trein. Aangezien het netwerk in de trein vaak bagger is (ook 4g)
Man wat is de nieuwe Windows app van Plex toch schraal. Loop er nu tegenaan dat gedownloade films en series in 1 lange ongesorteerde rij staan die niet te doorzoeken (handig als je ruim 150GB gedownload hebt) is én of je een aflevering gekeken hebt synct niet terug naar je Plex. Dit werkte in de Windows Store app (die helaas verwijderd is...) toch een stuk beter...
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 15-11-2019 20:20 ]
Nog meer mensen onderstaande email ontvangen van Plex:
25% OFF SALE to celebrate our ten years
Happy birthday to us! Ten years ago, we hired our first Plex employee and officially incorporated as the little media company that could. To celebrate, we’re offering brand spanking new Lifetime Plex Passes* rolled back to 25% off! Available for a limited time.
Happy birthday to us! Ten years ago, we hired our first Plex employee and officially incorporated as the little media company that could. To celebrate, we’re offering brand spanking new Lifetime Plex Passes* rolled back to 25% off! Available for a limited time.
Niets van gekregen, enig idee hoe je die deal kan krijgen zonder mail?Frid0 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:39:
Nog meer mensen onderstaande email ontvangen van Plex:
Als t goed is PLEX4LIFE als kortingscode gebruiken.iLLuSion_xGen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:04:
[...]
Niets van gekregen, enig idee hoe je die deal kan krijgen zonder mail?
Is dat nou echt een aanrader om te doen?Tomba schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:09:
[...]
Als t goed is PLEX4LIFE als kortingscode gebruiken.
Ik heb het al een paar jaar. Alle apps inbegrepen (die zijn normaal betaald), meerdere users mogelijk maar ook het steunen van de makers waren een reden om Lifetime aan te schaffen.
Moet wel zeggen dat ik over de apps zelf uiteindelijk niet zo tevreden ben
Mmmmm, echt overtuigd ben ik nog niet.....want eigenlijk werkt het alleen perfect voor je primaire gebruik, centrale plek waar jij jou media opslaat. Maar wat is dan het verschil tussen Plex en bv Kodi?Tomba schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:05:
[...]
Ik heb het al een paar jaar. Alle apps inbegrepen (die zijn normaal betaald), meerdere users mogelijk maar ook het steunen van de makers waren een reden om Lifetime aan te schaffen.
Moet wel zeggen dat ik over de apps zelf uiteindelijk niet zo tevreden benVoor Windows is er na al een derde variant die opnieuw 1 stap vooruit en 3 stappen achteruit is, op mijn TV (Panasonic) is er na de initiële release nooit een update gekomen waardoor hij voor mij niet werkt (heb secure connections verplicht aan en dat ondersteunt de app niet...) Ook werkt de door henzelf aanbevolen Tuner (TVButler) gewoon helemaal niet (vindt geen kanalen) en op support hoef je dan niet te rekenen. Neemt niet weg dat ik voor het primaire gebruik (centrale plek voor mijn media) nog steeds perfect werkt dus spijt heb ik niet
Dat je database en media centraal staatFrid0 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:14:
[...]
Mmmmm, echt overtuigd ben ik nog niet.....want eigenlijk werkt het alleen perfect voor je primaire gebruik, centrale plek waar jij jou media opslaat. Maar wat is dan het verschil tussen Plex en bv Kodi?
En waar je geen internet hebt, kan je ook offline kijken als je hem download.Tomba schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:58:
[...]
Dat je database en media centraal staatJe begint te kijken op je iPhone, kijkt verder op je iPad en eindigt op je TV bijvoorbeeld. Overal waar ik internet heb kan ik die media ook bereiken.
Plex is meer je eigen netflix.
Aja, plex can ook transcoden. Als je apparaat het niet kan afspelen (vreemde codec, slechte verbinding of whatever), plex past aan.
Als kodi het niet kan afspelen (te hoge resolutiie of h26t of niet ondertstuende codec) dan speelt het niet of heb je framedrops...
[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 21-11-2019 19:43 ]
Plex is inderdaad puur een DNLA en lokale speler. Plex is je eigen Netflix. Heb het ook gekocht om de makers te steunen.
Mmmm, ik weet niet of ik dat neem. Als het alleen daarvoor is vind ik het best veel geld. Heb nu alles op mijn NAS staan thuis en kan op die manier via de Syno apps ook overal prima bij. Het enige wat ik wel nodig heb is een internet verbinding. Dat zal je dan met Plex kunnen oplossen doordat je ook offline kan kijken maar om daarvoor nou €90 te betalen...
Ligt heel erg aan je eigen situatie. Heb in het begin via oude xbox jarenlang gebruik gemaakt van Kodi en voorlopers. Inmiddels gezin met drie kinderen en hoeveelheid aan apparaten, mobiele telefoons, media streamers tablets, Xbox one etc.
Met betaald Plex account nu voor iedere gebruiker een eigen account aangemaakt zodat voortgang niet door elkaar loopt. Ook kan iedereen zelf offline synchroniseren van bijv series en muziek om mobiele datagebruik binnen de perken te houden. Kortom zoals al eerder opgemerkt eigenlijk je eigen Netflix en Spotify/Play music.
Echter met slechts 1 of 2 gebruikers is betaald account veel minder van toegevoegde waarde. Buiten het feit dat je de makers support.
Met betaald Plex account nu voor iedere gebruiker een eigen account aangemaakt zodat voortgang niet door elkaar loopt. Ook kan iedereen zelf offline synchroniseren van bijv series en muziek om mobiele datagebruik binnen de perken te houden. Kortom zoals al eerder opgemerkt eigenlijk je eigen Netflix en Spotify/Play music.
Echter met slechts 1 of 2 gebruikers is betaald account veel minder van toegevoegde waarde. Buiten het feit dat je de makers support.
De makers support heb ik geen problemen mee en wil ik best doen. Alleen wil het dan ook wel gaan gebruiken en niet alleen de makers supporten. Op het moment heb ik 1 zoon en 2e komt eraan, dus wat jij opbrengt is misschien wel een idee.Cujo74 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:32:
Ligt heel erg aan je eigen situatie. Heb in het begin via oude xbox jarenlang gebruik gemaakt van Kodi en voorlopers. Inmiddels gezin met drie kinderen en hoeveelheid aan apparaten, mobiele telefoons, media streamers tablets, Xbox one etc.
Maar hoe doe jij dat dan met die series en muziek? Is dat allemaal van jezelf dan? Wij gebruiken thuis inderdaad Spotify Fam en Netflix/Disney+ voor de muziek, series en films.
Voor die aparte accounts kan je ook zonder plex pass doen.Cujo74 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:32:
Gewoon plex zccount voor iedereen maken en je library sharen met de rest.
Offine sync, hardware transcoding en de apps gratis op meeste toestellen zijn de voornaamste plex perks.
Heeft de betaalde variant ook niet betere audio? Stond iets over in de aanbieding
Voor mensen met missende coverart, ligt aan de nieuwe API van TheTVDB.
Is gefixt in opkomende update, beta is hier te downloaden:
New BETA PMS Version Available - 1.18.2.2058-e67a4e892
News
Notes: This release requires an active Plex Pass subscription to download
Beta release note entries are appended between minor releases.
ITEMS ADDED:
(DVR) Ability to browse upcoming airings in a library style view (#10556)
(DVR) Added explanation for partial recording (#10167).
(DVR) Added smarter logic for detecting existing recordings (#9669).
(Dashboard) FreeBSD CPU and memory graphs (#10611)
ITEMS FIXED:
(Agents) Make the Framework use modern HTTP libs, fixes certain TheTVDB requests failing among others.
(Butler) Some butler tasks would not run.
(Camera Upload) Don't allow shared users to enable Camera Upload if they don't have access to any photo libraries. (#8787)
(DVR) Preserve EPG metadata when assimilating Sports and News recordings. (#10544)
(Library) Add album critic rating as a field.
(Library) Add track mood back as filter/field.
(Library) Allow sorting on user ratings of artists, there are no artist critic ratings.
(Library) Plex Music libraries have critic ratings, allow sorting on them.
(Music) Related TIDAL hubs could sometimes stop showing (#10738)
(Music) Shared users using artist shuffles could get unavailable items in the play queue (#9827)
(Playlists) Recently added playlists were not sorted correctly
(Startup) The server would hang when the application support directory was not writable. (#7492)
Improve movie and TV show matching in some cases (#10641)
DOWNLOAD LINK: https://www.plex.tv/media-server-downloads/
Is gefixt in opkomende update, beta is hier te downloaden:
New BETA PMS Version Available - 1.18.2.2058-e67a4e892
News
Notes: This release requires an active Plex Pass subscription to download
Beta release note entries are appended between minor releases.
ITEMS ADDED:
(DVR) Ability to browse upcoming airings in a library style view (#10556)
(DVR) Added explanation for partial recording (#10167).
(DVR) Added smarter logic for detecting existing recordings (#9669).
(Dashboard) FreeBSD CPU and memory graphs (#10611)
ITEMS FIXED:
(Agents) Make the Framework use modern HTTP libs, fixes certain TheTVDB requests failing among others.
(Butler) Some butler tasks would not run.
(Camera Upload) Don't allow shared users to enable Camera Upload if they don't have access to any photo libraries. (#8787)
(DVR) Preserve EPG metadata when assimilating Sports and News recordings. (#10544)
(Library) Add album critic rating as a field.
(Library) Add track mood back as filter/field.
(Library) Allow sorting on user ratings of artists, there are no artist critic ratings.
(Library) Plex Music libraries have critic ratings, allow sorting on them.
(Music) Related TIDAL hubs could sometimes stop showing (#10738)
(Music) Shared users using artist shuffles could get unavailable items in the play queue (#9827)
(Playlists) Recently added playlists were not sorted correctly
(Startup) The server would hang when the application support directory was not writable. (#7492)
Improve movie and TV show matching in some cases (#10641)
DOWNLOAD LINK: https://www.plex.tv/media-server-downloads/
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
https://www.plex.tv/blog/...ovie-collection-for-free/
Edit: Zojuist toegevoegd, zie trailer hieronder. Content beschikbaarheid is erg matig voor Nederland. Voorbeelden uit de trailer en blog zoals Ghost in the Shell, The Terminator en Werewolf zijn hier niet beschikbaar.
Met ad blocker werkt het gewoon. Nog geen ad gezien. Ik hou een connectie tegen van springserve.com. Content word uitgeserveerd door cdn fastly van brightcove via east-us server maar de kwaliteit is hd te noemen. Nog niet uitvoerig naar gekeken verder.
Today is the day we’ll start streaming thousands of free movies, TV shows, extreme sports films, music documentaries, Bollywood musicals, and more.
Hij staat bij mij nog niet bij "Online Media Sources", iemand al in de beta geweest? Erg benieuwd naar het aantal advertenties, kwaliteit en natuurlijk de beschikbare content in Nederland.Ad-supported Video On Demand
Edit: Zojuist toegevoegd, zie trailer hieronder. Content beschikbaarheid is erg matig voor Nederland. Voorbeelden uit de trailer en blog zoals Ghost in the Shell, The Terminator en Werewolf zijn hier niet beschikbaar.
Met ad blocker werkt het gewoon. Nog geen ad gezien. Ik hou een connectie tegen van springserve.com. Content word uitgeserveerd door cdn fastly van brightcove via east-us server maar de kwaliteit is hd te noemen. Nog niet uitvoerig naar gekeken verder.
[ Voor 75% gewijzigd door Jelv op 04-12-2019 16:30 ]
Ja, erg jammer dat het regio-gebonden content is, voor NL is het nagenoeg waardeloos zover ik heb gezocht, ik ben benieuwd of dat over tijd zal veranderen.Jelv schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:56:
https://www.plex.tv/blog/...ovie-collection-for-free/
[...]
[...]
Hij staat bij mij nog niet bij "Online Media Sources", iemand al in de beta geweest? Erg benieuwd naar het aantal advertenties, kwaliteit en natuurlijk de beschikbare content in Nederland.
[Vimeo: Plex - Stream it your way with 1000s of free movies & TV shows]
Vroeg me eigenlijk al af waar ze die content vandaan hadden?
Is natuurlijk wel de manier om te laten zien dat Plex ook voor legale video's gebruikt wordt.
Nou had ik podcast in Plex gezet, maar is er eigenlijk een 'minimize to tray'-functie? Vind het eigenlijk maar irritant dat dat een aparte tab in de browser is op m'n desktop. Wil de browser nog wel eens sluiten en dan stopt dus de podcast.
Verder vind ik Plex de laatste tijd wel heel stabiel geworden met afspelen. Alleen dat gekke menu, vooral in de android app, vind ik een onding. Veel te veel handelingen om dat enigszins handig te krijgen.
Is natuurlijk wel de manier om te laten zien dat Plex ook voor legale video's gebruikt wordt.
Nou had ik podcast in Plex gezet, maar is er eigenlijk een 'minimize to tray'-functie? Vind het eigenlijk maar irritant dat dat een aparte tab in de browser is op m'n desktop. Wil de browser nog wel eens sluiten en dan stopt dus de podcast.
Verder vind ik Plex de laatste tijd wel heel stabiel geworden met afspelen. Alleen dat gekke menu, vooral in de android app, vind ik een onding. Veel te veel handelingen om dat enigszins handig te krijgen.
Knip, laten we maar geen reclame gaan maken voor illegale diensten
[ Voor 103% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2019 18:55 ]
Geld verdienen met illegale stuf....dat daar niet mee mensen me afkomen....polopolo150 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:55:
Ik heb vermeden om hierover te praten omdat het waarschijnlijk niet legaal was om erover te praten. Maar gisteren kreeg ik het bericht binnen dat ze niet meer diensten gaan verlenen behalve voor de huidige gebruikers dus nu wil ik toch een poging wagen.
Waar ik gefascineerd over was zijn de *knip*
Run gewoon plex met zelf gedownloade content. Goedkoper en kost geen moeite. Ook geen brein direct op je dak als ze paar van die aanbieders oprollen :-)
[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 29-12-2019 18:55 ]
Heeft iemand een tip voor goedkope plex client hardware ( €50 - €100) die vrijwel alle videoformaten in direct play (dus zonder transcode) kan afspelen?
shield