Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-06 14:04

bokkow

appleflap

ErwinJ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:29:
[...]

Ik vind eerlijk gezegd deze setup het geld niet waard om een server van te maken.
Een AMD ryzen setup was goedkoper geweest met meer dan genoeg power om 3-4 streams te doen.
Ook qua stroom verbruik zou deze zuiniger zijn geweest.
Maar iedereen zijn fun uiteraard 😉
Neu misschien niet, kan een hoop goedkoper en die kan dan ook 3-4 streams, veel zuiniger is een beetje relatief, 2200G bijvoorbeeld is ook 65W en is wel beduidend minder krachtig

Vond dit de tofste hardware en fluisterstil :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:00
tcviper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:48:
Daarom Infuse gebruiken als client, daar werkt alles op :) Werkt mooi samen met je Plex server ;)
Ik heb Infuse geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn Plex server maar ook daar kom ik helaas niet verder dan een laadscherm. :/

Gamertag: I Darks I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:55
Darks schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Ik heb Infuse geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn Plex server maar ook daar kom ik helaas niet verder dan een laadscherm. :/
Wat bedoel je met een laad scherm? want ik heb hier 2 libraries van Plex erin met ca 5000 titels zonder problemen.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Darks schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:02:
Ik heb Plex eens geïnstalleerd op mijn Apple Tv 4k, maar ik krijg steeds een melding "connection speed too slow" en er wil niets afspelen.

Wanneer ik mijn Xbox one gebruik, die er letterlijk naast staat en dus hetzelfde Wi-Fi netwerk gebruikt loopt alles probleemloos. 4k Films uit iTunes of Netflix streamen doet de Apple Tv ook foutloos.

Met het netwerk is dus niets mis, waarom dan deze foutmelding?
Dat het netwerk het aankan zegt nog maar een deel van het verhaal, eigenlijk. Leuk dat het met Netflix en iTunes wel werkt, maar dat streamed vanaf internet. Waarschijnlijk hebben zij al de files voor de client in het juiste formaat, zodat jouw client de juiste file gewoon streamen kan.

Jouw server heeft dat wellicht niet, waardoor de server transcoden. 4K transcoden is voor het moment nog best een ding, ik verwacht dat dat nog wel even duurt eer het goed gaat.

Wellicht kun je, net zoals @tcviper aangeeft, Infuse proberen als client, waarschijnlijk werkt het dan stukken beter (en zal allicht goedkoper zijn dan hardware te kopen dat 4K wel correct kan transcoden). ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Darks schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:02:
Ik heb Plex eens geïnstalleerd op mijn Apple Tv 4k, maar ik krijg steeds een melding "connection speed too slow" en er wil niets afspelen.

Wanneer ik mijn Xbox one gebruik, die er letterlijk naast staat en dus hetzelfde Wi-Fi netwerk gebruikt loopt alles probleemloos. 4k Films uit iTunes of Netflix streamen doet de Apple Tv ook foutloos.

Met het netwerk is dus niets mis, waarom dan deze foutmelding?
Waarschijnlijk wordt dat bestand dan niet goed genoeg ondersteund. Ze zijn er wel mee bezig, zie hier https://forums.plex.tv/t/...v-ios-video-player/335439

Hier heel soms ook haperingen ondanks redelijke server (maar geen HW x265). Weet iemand of je vanuit de server nog kan forceren dat al hij moet transcoden dat multicore gaat? Of is er voor decoden sowieso geen multicorre support?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:56

Domino

30 Watts and overheating...

Voor zover ik weet is transcoden multi threaded, en dus worden alle cores benut.

Maar waarom kijk je niet naar de ‘experimental player’ binnen plex. Die is al best goed te gebruiken.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Domino schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:30:
Voor zover ik weet is transcoden multi threaded, en dus worden alle cores benut.

Maar waarom kijk je niet naar de ‘experimental player’ binnen plex. Die is al best goed te gebruiken.
experimental playere :?

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino

Domino

In de plex.app naar settings, onder ‘experience’ staat ‘use enhanced video player’.

Is wel een atv only optie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Domino schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:23:
In de plex.app naar settings, onder ‘experience’ staat ‘use enhanced video player’.

Moet je wel Plex Pass hebben. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:45
tcviper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Wat bedoel je met een laad scherm? want ik heb hier 2 libraries van Plex erin met ca 5000 titels zonder problemen.
Zeg het maar niet te hard 🤣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Domino schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:23:

De iOS app heeft het ook (met Plex Pass iig).

Dreamvoid wijzigde deze reactie 07-05-2019 09:34 (4%)

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:00
tcviper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Het draaiende wieltje bij het opstarten van een film dat normaal na 1-2 seconden zou moeten verdwijnen, blijft minutenlang aanwezig en dan springt infuse terug naar het hoofdscherm. Lijkt dus op hetzelfde scenario als met de Plex cliënt.

Tot dusver lijkt het dus inderdaad vooral een probleem met ondersteuning voor de Apple Tv, ik zal wanneer ik tijd heb eens verder zoeken en als het opgelost raakt laat ik wat weten.

De media op mijn Plex server (Ryzen 2600 CPU) is enkel 1080p, netwerk haalt 100 Mbps, met de Xbox One loopt het feilloos dus..

Gamertag: I Darks I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:33

JoeZuCK

_Fonz > all.

Heb de Plex app op de Shield TV en een tijd geleden was now playing (dashboard) buggy. Nu lijkt het er helemaal uit te zijn gehaald. Ik lees hier niemand over. Als ik een afspeellijst afspeelde, vond ik het altijd wel handig om te kijken wat er zich afspeelde.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:16
Gisteren even mijn bestand van Aquaman geprobeerd af te spelen op de PS4 pro met Plex app.
Dit is een volledige 4k rip zeg maar met alles er op en eraan. 4K (HEVC Main 10 HDR) 82 GB qua grootte.
Hij blijft om de paar seconden bufferen.
Logisch, de server (i5-8400, 8GB ram etc) staat dan op 100% cpu (geen plex pass, maar dat zou dan toch ook alleen de iGP van de cpu pakken) te pruttelen.
Nu heb ik het op zowel de PS4 pro als mijn pc (i7-3770K, 16GB ram) geprobeerd waarbij die laatste met de Plex app en via de browser. De browser gaat wel lekkerder, maar volgens mij mist de CPU van mijn pc gewoon wat instructies voor 4k materiaal waardoor de server aan het transcoden is.

Heb ondertussen wel besloten om een Shield aan te gaan schaffen voorlopig ter vervanging van de Dune media speler die nu toch ook stof staat te happen en de Steam Link. Scheelt weer aansluitingen e.d.
Maar die moet tzt vervangen gaan worden voor een media pc welke bovenstaande en de BD-speler gaat vervangen. Maar als het niet gaat werken op een media pc met bijvoorbeeld een i5-8400 oid), dan is het geen goede optie uiteindelijk en zonde van het geld.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Domino

Domino

Je kan in het plex dashboard tegenwoordig aardig zien waar de (plex)server mee bezig is.
Anders even Tautulli installeren, dan weet je echt wat er gebeurt.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Plex ervaring sinds ik de AppleTV 4k aangeschaft heb bijzonder vlekkeloos is. Zowel Infuse als de 'Enhanced Video Player' van Plex spelen alles native af. Een heel verschil met de oude aTV3 icm PlexConnect.

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:47:
Gisteren even mijn bestand van Aquaman geprobeerd af te spelen op de PS4 pro met Plex app.
Dit is een volledige 4k rip zeg maar met alles er op en eraan. 4K (HEVC Main 10 HDR) 82 GB qua grootte.
Logisch, de server (i5-8400, 8GB ram etc) staat dan op 100% cpu (geen plex pass, maar dat zou dan toch ook alleen de iGP van de cpu pakken) te pruttelen.
Nu heb ik het op zowel de PS4 pro als mijn pc (i7-3770K, 16GB ram) geprobeerd waarbij die laatste met de Plex app en via de browser. De browser gaat wel lekkerder, maar volgens mij mist de CPU van mijn pc gewoon wat instructies voor 4k materiaal waardoor de server aan het transcoden is.

Heb ondertussen wel besloten om een Shield aan te gaan schaffen voorlopig ter vervanging van de Dune media speler die nu toch ook stof staat te happen en de Steam Link. Scheelt weer aansluitingen e.d.
Maar die moet tzt vervangen gaan worden voor een media pc welke bovenstaande en de BD-speler gaat vervangen. Maar als het niet gaat werken op een media pc met bijvoorbeeld een i5-8400 oid), dan is het geen goede optie uiteindelijk en zonde van het geld.
Ik heb dezelfde setup, zowel de PC als de PS4, en hier gaat het moeiteloos. Ik heb wel Plex Pass >:)

• Arunia
@EValentino Wellicht dat dat het grote verschil is met mijn situatie. Heb jij zo'n groot 4k bestand? Ben namelijk benieuwd wat je server aan het doen is op dat moment qua CPU gebruik. Wellicht dat het gewoon een ontiegelijk zwaar bestand is waardoor het niet goed gaat.

Zie dat de Smurfen 2 op 4k met eigenlijk dezelfde dingen zoals 10 bit HEVC etc ook constant staat te transcoden en dat is als ik plex web open op de server zelf. Dus verwacht dat het 10 bit is waar hij over struikelt.

Plex pass gaat er tzt zeker wel komen. Ook vanwege de accounts die ik aan kan maken. Eens checken of ik ook tags aan kan geven aan films en series en dan alles in één map kan gooien en accounts geen rechten op bepaalde tags kan geven. Zal wel niet, maar wie weet.

Arunia wijzigde deze reactie 22-05-2019 11:33 (16%)

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:12:
@EValentino Wellicht dat dat het grote verschil is met mijn situatie. Heb jij zo'n groot 4k bestand? Ben namelijk benieuwd wat je server aan het doen is op dat moment qua CPU gebruik. Wellicht dat het gewoon een ontiegelijk zwaar bestand is waardoor het niet goed gaat.

Plex pass gaat er tzt zeker wel komen. Ook vanwege de accounts die ik aan kan maken. Eens checken of ik ook tags aan kan geven aan films en series en dan alles in één map kan gooien en accounts geen rechten op bepaalde tags kan geven. Zal wel niet, maar wie weet.
Ik heb de 68,3GB grote rip.

• Arunia
@EValentino Geeft plex daar ook hetzelfde aan als je bij de film kijkt als wat ik hier boven heb aangegeven? Dus 4K (HEVC Main 10 HDR). Zag dat De Smurfen 2 precies hetzelfde op gaf. Dan zou het haast wel moeten zijn dat ik geen hardware encoding aan kan zetten. Heb overal aan proberen te zetten dat hij streamed en niet transcode naar apparaten toe die het niet nodig hebben. Maar misschien zit ik ook op de verkeerde plekken te kijken.
Ga daar nog eens in duiken.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Er is me laatst iets vreemds opgevallen: als m'n Plex client (Plex Media Player op Windows 10) in standby is geweest en ik speel daarna iets af wordt er altijd getranscodeerd. Als ik dan PMP opnieuw start doet hij weer netjes direct play. Iemand die dit herkent? Of kan ik het beter even op het Plex forum zetten?

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:24
Arunia schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
@EValentino Geeft plex daar ook hetzelfde aan als je bij de film kijkt als wat ik hier boven heb aangegeven? Dus 4K (HEVC Main 10 HDR). Zag dat De Smurfen 2 precies hetzelfde op gaf. Dan zou het haast wel moeten zijn dat ik geen hardware encoding aan kan zetten. Heb overal aan proberen te zetten dat hij streamed en niet transcode naar apparaten toe die het niet nodig hebben. Maar misschien zit ik ook op de verkeerde plekken te kijken.
Ga daar nog eens in duiken.
Bij mij hapert alles boven 720p als ik het via mijn PS4 Pro afspeel op Plex. Op ieder ander device wat ik gebruik(Chromecast, PC, iPhone, iPad, Laptop) geen issues. Ik denk dat de PS4 Plex app niet helemaal goed is, ik heb dit probleem al maanden.

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Omisys schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Bij mij hapert alles boven 720p als ik het via mijn PS4 Pro afspeel op Plex. Op ieder ander device wat ik gebruik(Chromecast, PC, iPhone, iPad, Laptop) geen issues. Ik denk dat de PS4 Plex app niet helemaal goed is, ik heb dit probleem al maanden.
Ik heb zelf geen PS4 maar een maat van mij wel en die hoor ik alleen maar klagen over de PS4 app hoe slecht deze is. Traag, haperingen, spontaan afsluiten van de app etc.

• Arunia
Ik denk dat het dan ook voor een groot deel aan de PS4 app ligt. Twijfel alleen over de rest omdat elk ander apparaat met dat bestand hetzelfde probleem oplevert. De rest van de series e.d. werken gewoon goed. Maar dat had ik ook niet anders verwacht. Vrijdag maar eens een Shield bestellen. Kijken of dat beter gaat zijn.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:45
Shield doet waarschijnlijk gewoon direct Play dus dat zal wel werken. Je PC doet wss ook alles direct play als je de cliënt gebruikt, niet de webbrowser

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Brummetje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb zelf geen PS4 maar een maat van mij wel en die hoor ik alleen maar klagen over de PS4 app hoe slecht deze is. Traag, haperingen, spontaan afsluiten van de app etc.
Heb hier een PS4 Slim maar ik vermijd de PS App van Plex ook als het even kan, via Chromecast is véél stabieler (ook niet altijd vlekkeloos).

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:57
Inderdaad de ps4 app van plex is om te huilen... trager dan de built in smart gedeelte van de tv.. maar omdat Sony de plex app niet meer ondersteund...

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Arunia
@Aschtra Dat is een beetje het probleem. Mijn pc via de app ging ook bufferen. Dus dat schoot niet op, kan ook een instelling zijn. Maar voorlopig een shield is ook geen probleem. Kan altijd naar de slaapkamer toe als die vervangen wordt voor een Mediapc.

Als je het over de duvel hebt, een plex pass aanbieding in de mail a 75 dollar. Gaan we dan maar doen denk ik zo.

Net een Nvidia Shield besteld ter vervanging van de oude Media speler en de Steam link. Ben benieuwd hoe dat gaat met de UHD bestanden. :P

Hmm, de PMS klapt er uit als ik hardware transcoding inschakel. Zit dan wel alleen een i5-8400 in met iGP en geen dedicated GPU. Krijg daarna een CS1002 melding, maar als de server er uit ligt, dan is die melding niet zo vreemd.

De Shield heeft iig geen problemen met de film. Dus dat is wel fijn.

Arunia wijzigde deze reactie 26-05-2019 23:03 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:34

Apache

amateur software devver

Arunia schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:47:

Die CPU zijn igp heeft hardware decoding, ik weet niet hoe je plex zelf runned, maar zelfs in bvb een dockerized setup kan je HW support enablen: https://github.com/tom472/mediabox/pull/73

Ik heb toen ik er mee bezig was getest met een aantal 4K streams in parallel op verschillende devices en dat ging veel smoother dan verwacht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Codec HEVC
Bitrate 15587 kbps
Language English
Bit Depth 10
Chroma Subsampling 4:2:0
Color Primaries bt2020
Color Range tv
Color Space bt2020nc
Color Trc smpte2084
Frame Rate 23.976 fps
Height 1600
Level 5.1
Profile main 10
Ref Frames 1
Width 3840
Display Title 4K (HEVC Main 10 HDR)
Codec TRUEHD
Channels 8
Language English
Audio Channel Layout 7.1
Bit Depth 24
Sampling Rate 48000 Hz
Title TrueHD Atmos 7.1
Display Title English (TRUEHD 7.1)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:48

coelho

VanTheManFan

Arunia schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:44:
@Aschtra Dat is een beetje het probleem. Mijn pc via de app ging ook bufferen. Dus dat schoot niet op, kan ook een instelling zijn. Maar voorlopig een shield is ook geen probleem. Kan altijd naar de slaapkamer toe als die vervangen wordt voor een Mediapc.

Als je het over de duvel hebt, een plex pass aanbieding in de mail a 75 dollar. Gaan we dan maar doen denk ik zo.

Net een Nvidia Shield besteld ter vervanging van de oude Media speler en de Steam link. Ben benieuwd hoe dat gaat met de UHD bestanden. :P

Hmm, de PMS klapt er uit als ik hardware transcoding inschakel. Zit dan wel alleen een i5-8400 in met iGP en geen dedicated GPU. Krijg daarna een CS1002 melding, maar als de server er uit ligt, dan is die melding niet zo vreemd.

De Shield heeft iig geen problemen met de film. Dus dat is wel fijn.
Is zo'n shield ook de oplossing icm een Synology die te traag is om te transcoden? Ik had eerst een Popcorn Hour Vten die het allemaal wel kon als hij het tenminste deed. Ding crashte om de paar dagen en als je 'm dan een paar uur van de stroom afhaalde deed hij het meestal weer.

Nu via marktplaats een kastje van gratisstreamen gekocht, maar daar kan de familie niet mee overweg. Is geen plug en play. Zij willen gewoon iets wat ze aan zetten en waarbij ze vervolgens een visueel menu hebben, zeg maar de covers van de films of series. Zoals ik dus eerst met Plex via de Popcorn Hour had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@Apache heb pms gewoon geïnstalleerd onder Windows en ingesteld als service. Eens kijken hoe ik dat daar het beste kan regelen. Gaan we een keer rustig in duiken.

@coelho de Shield kan nagenoeg alles zelf afspelen. Dus lijkt me wel een oplossing. Je moet wel een Google account koppelen om spullen uit de store te downloaden. In den beginne is het hoofdscherm vrij vol, maar onder apps zijn ze te stoppen en uit te schakelen. Voor zover kun je volgens mij niet een app standaard op laten starten. Maar wie weet is het wel mogelijk. Plex geeft iig een mooie videowall. Dus verwacht dat de familie er wel happy van gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
De Shield werkt best lekker moet ik zeggen. Enige, maar dat ligt niet aan de Shield, is dat ik ondertitels ineens tegen kom die niet goed worden afgespeeld. Video's gaan schokken als ik ze aan zet. Schijnt een euvel te zijn die ze bij Plex moeten oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

coelho schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Is zo'n shield ook de oplossing icm een Synology die te traag is om te transcoden? Ik had eerst een Popcorn Hour Vten die het allemaal wel kon als hij het tenminste deed. Ding crashte om de paar dagen en als je 'm dan een paar uur van de stroom afhaalde deed hij het meestal weer.

Nu via marktplaats een kastje van gratisstreamen gekocht, maar daar kan de familie niet mee overweg. Is geen plug en play. Zij willen gewoon iets wat ze aan zetten en waarbij ze vervolgens een visueel menu hebben, zeg maar de covers van de films of series. Zoals ik dus eerst met Plex via de Popcorn Hour had.
Als je content voornamelijk 1080p is en x264 of je server is best krachtig...

Rpi met rasplex of openpht? Elke box die kodi draait kan de plex plugin draaien en heeft een optie om direct in plex te starten...

Anders gewoon de plex app op de smart tv?

• Arunia
Gisteren via de Shield vanaf mijn server Aquaman zitten kijken a 83GB bestand en dat ging zonder horten en stoten. Buiten alleen dat de ondertitels unknown aan gaven en niets deden en dan met de series dat een bepaald type ondertitels niet goed werken. Verder erg tevreden over zowel Plex als de Shield met Plex.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Domino

Domino

Arunia schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:03:
Gisteren via de Shield vanaf mijn server Aquaman zitten kijken a 83GB bestand en dat ging zonder horten en stoten. Buiten alleen dat de ondertitels unknown aan gaven en niets deden en dan met de series dat een bepaald type ondertitels niet goed werken. Verder erg tevreden over zowel Plex als de Shield met Plex.
Trek die mkv eens door mediainfo? Dikke kans dat er vergeten is een taalcode bij de subtrack te definieren.

Is makkelijk te correigeren met mkvtoolnix.

Ik heb een aTV als plex client en heb werkelijk waar nooit problemen met subs.

• Arunia
@Domino gaan we eens proberen zodra ik weer zo'n bestand tegen kom. Onder vlc deed hij het inderdaad wel gewoon.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Arunia schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:03:
Waarschijnlijk tracks niet gelabeld. Kan je makkelijk fixen met mkvpropedit.

Plex neemt bij mij alle,soorten subs aan, kan me niet voorstellen welk formaat die niet wil afspelen.

Wat zeker niet werkt (ligt aan de plex server) is als de subtitle file leeg is..
Als je 2 subs bij je fserie extern zet. Een engels en een Nederlandse. En de Nederlandse is 0kb omdat dat strontprogramma van bootstrap autosub zijn ding niet naar behoren doet. Dan crasht de transcoder op plex. Ook al is het direct play or whatever. Zet je subs af of neem je de niet lege engelse subs...dan werkt de serie wel.

Grappige is. De subs mogen zo fucked up,zijn als iets, plex speelt of doet er niet moeilijk op. Maar lege sub....wil voor geen meter,spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CryRaven
  • Laatst online: 23:46
Ik heb sinds kort Plex draaiend op mijn Synology Nas.

Prachtig stukje software, alleen loop ik tegen een irritant probleem aan.
Ik krijg namelijk de ondertiteling niet werkend.

Ik heb het ondertitel bestand in dezelfde map als de desbetreffende film of serie, en ook met dezelfde naam, maar Plex ziet ze simpelweg niet.

Zou iemand mij op weg willen helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

CryRaven schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:25:
Ik heb sinds kort Plex draaiend op mijn Synology Nas.

Prachtig stukje software, alleen loop ik tegen een irritant probleem aan.
Ik krijg namelijk de ondertiteling niet werkend.

Ik heb het ondertitel bestand in dezelfde map als de desbetreffende film of serie, en ook met dezelfde naam, maar Plex ziet ze simpelweg niet.

Zou iemand mij op weg willen helpen?
Hij speelt hem niet of hij ziet het niet? De naam is toch niet film.mkv en film.mkv.srt?

Anders moet je es manueel je library refreshen.. Speelt de sub automatisch af als je via vlc ofso de film bekijkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryRaven
SadisticPanda schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:02:
[...]

Hij speelt hem niet of hij ziet het niet? De naam is toch niet film.mkv en film.mkv.srt?

Anders moet je es manueel je library refreshen.. Speelt de sub automatisch af als je via vlc ofso de film bekijkt?
Plex ziet hem simpelweg niet.
De subs hebben netjes als naam film.srt, ook heb ik een paar keer de library gerefresht.

Via VLC wil ie de sub wel eens automatisch afspelen ja, maar daar krijg ik wel gewoon alles te zien, zowel de Nederlandse subs als de Engelse.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino

Domino

CryRaven schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Plex ziet hem simpelweg niet.
De subs hebben netjes als naam film.srt, ook heb ik een paar keer de library gerefresht.

Via VLC wil ie de sub wel eens automatisch afspelen ja, maar daar krijg ik wel gewoon alles te zien, zowel de Nederlandse subs als de Engelse.
Voeg eens een landcode toe, dus filmnaam.nl.srt. Dat is de manier: https://support.plex.tv/a...-subtitles-to-your-media/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TLDR

Ik ben sinds gisteren bezig om mijn films op mijn Synology over te hevelen naar Plex. Tot nu toe gaat het 99% goed, maar ik loop tegen een dingetje aan, nl: de film "2012" (url: IMDB: 2012 (2009)) blijft Plex maar over slaan. Het zal ongetwijfeld komen omdat de film qua naamgeving mogelijk niet voldoet aan wat Plex graag ziet, maar...het is nu eenmaal de naam van de film waaronder deze is uitgebracht.

Hoe kan ik dit fixen??

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Hoe ziet je naamgeving eruit?

Wat gebeurt er als je hem zelf vernoemd naar "2012 (2009)".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryRaven
Ik ben eens verder gegaan met mijn ondertiteling issue, en ik heb wat progressie.

Ik ben met de Agents bezig geweest om Plex automatisch ondertiteling te laten zoeken en ik heb de plug in sub zero geïnstalleerd.
Ik krijg nu netjes de ondertitels te zien.

Maar, hoewel hij op de pc en mijn android telefoon zonder problemen de ondertiteling last zien, weigert hij dit te doen op mijn iPad.

Ik kan gewoon de ondertiteling kiezen die ik wil gebruiken, maar tijdens het afspelen van de film of serie krijg ik niks te zien.
Is alleen op de iPad zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:33

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik dacht dat SubZero plugin obsolete was/werd na een van de recentere updates?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JoeZuCK schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:21:
Ik dacht dat SubZero plugin obsolete was/werd na een van de recentere updates?
Nah, doet hier zijn ding ook nog. Als je plex pass hebt kan je wel subs laten zoeken maar gratis versie niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Step
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:56

Step

step@tweakers.net#

Iemand hier PMS en PMP (of PHT) op zijn Mac Mini 2018+ draaien? Ik ben benieuwd hoe deze om gaat met 4K en het aantal streams. Ik gebruik al jaren PHT (fijne interface imo) en zal voor support een keer over moeten naar PMP.

~Step @ Mac Mini, 2,3 Ghz i5 - 8 GB DDR3 1333 RAM - 240 GB SSD & MacBook Pro, 2.3 GHz i7 - Retina - 8 GB DDR3 RAM - 256 GB SSD & PC (zie inventaris)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

ciris schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:17:
Hoe ziet je naamgeving eruit?

Wat gebeurt er als je hem zelf vernoemd naar "2012 (2009)".
Naamgeving is "2012". Met of zonder de (2009) toevoeging helpt niet. In de 2012 folder zit een Video_ts met daarin de film. Kan dat het zijn?

specs | 3360wP met SE3000

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
Step schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:27:
Iemand hier PMS en PMP (of PHT) op zijn Mac Mini 2018+ draaien? Ik ben benieuwd hoe deze om gaat met 4K en het aantal streams. Ik gebruik al jaren PHT (fijne interface imo) en zal voor support een keer over moeten naar PMP.
Hier gekeken? https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/
Passmark van de processor in je Mini even opzoeken en dan is de vraag of je moet transcoden of niet - dat scheelt nog al.

Single 4K transcode: Intel Core i7 3.2GHz
4K HDR (50Mbps, 10-bit HEVC) file: 17000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
4K SDR (40Mbps, 8-bit HEVC) file: 12000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:11
Tallguy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Naamgeving is "2012". Met of zonder de (2009) toevoeging helpt niet. In de 2012 folder zit een Video_ts met daarin de film. Kan dat het zijn?
Video_ts wordt niet ondersteund door Plex. Die zul je moeten omzetten naar een MKV bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Dat dus. @Tallguy

• Step
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:56

Step

step@tweakers.net#

ZiSE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:44:
[...]

Hier gekeken? https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/
Passmark van de processor in je Mini even opzoeken en dan is de vraag of je moet transcoden of niet - dat scheelt nog al.

Single 4K transcode: Intel Core i7 3.2GHz
4K HDR (50Mbps, 10-bit HEVC) file: 17000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
4K SDR (40Mbps, 8-bit HEVC) file: 12000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
De specs zeggen niet zoveel als er geen hardware acceleration wordt toegepast (denk aan PHT) of als de PMP variant brak is (zoals bij de linux editie). Daarom vraag ik naar de praktijk ervaring, de mini zal dan ook als client worden gebruikt. :)

~Step @ Mac Mini, 2,3 Ghz i5 - 8 GB DDR3 1333 RAM - 240 GB SSD & MacBook Pro, 2.3 GHz i7 - Retina - 8 GB DDR3 RAM - 256 GB SSD & PC (zie inventaris)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor de twijfelaars misschien een zetje om lifetime te nemen:
https://nl.pepper.com/aan...oor-maar-7499-euro-105444
ZiSE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Video_ts wordt niet ondersteund door Plex. Die zul je moeten omzetten naar een MKV bijvoorbeeld.
En dat kan heel rap mbv https://www.makemkv.com/

Tomba wijzigde deze reactie 05-06-2019 20:18 (49%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 15:09
Ff een misschien stom vraagje.
Heeft een plexserver baat bij meer intern geheugen ? ( betreft een HTPC deze nu 4gb intern heeft )

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:09
ErwinJ schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:50:
Ff een misschien stom vraagje.
Heeft een plexserver baat bij meer intern geheugen ? ( betreft een HTPC deze nu 4gb intern heeft )
Nope. Het is vooral de CPU die belast wordt.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:18
Tomba schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:15:
Voor de twijfelaars misschien een zetje om lifetime te nemen:
https://nl.pepper.com/aan...oor-maar-7499-euro-105444

[...]

En dat kan heel rap mbv https://www.makemkv.com/
Shit is die ergens anders nog.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Daniel. schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Shit is die ergens anders nog.
Helaas je bent 3 dagen te laat...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True