Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
mn plex DVR werkt ansigh nog steeds leuk met de EPG data uit mn Enigma2 decoder..

alleen moet ik de decoder nog even zo gek krijgen dat die ook in standby even de EPG updates uit de Ziggo kabel trekt :+

[Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2020 17:20]

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:16

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm, ik zit even wat te lezen over Upgrade Library Matching. Ik zie dat niet. Dit komt zeker doordat ik op mijn nieuwe NAS al gelijk versie 1.20 geinstalleerd heb. Enfin, ik zie, dat binnenkort bij de Agents Opensubtitles.org eruit gesloopt wordt (Plex Movie Legacy?) Ik merk gewoon dat Plex de metadata wel goed binnenharkt (op een paar dingetjes na), maar de subtitles niet. Hoe stel ik het zo in dat Plex automatisch de subtitles download nu, maar ook in de toekomst?

Of moet ik nu iedere keer handmatig de subtitles op gaan zoeken?

[Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 02-09-2020 19:52]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:50:
Hmm, ik zit even wat te lezen over Upgrade Library Matching. Ik zie dat niet. Dit komt zeker doordat ik op mijn nieuwe NAS al gelijk versie 1.20 geinstalleerd heb. Enfin, ik zie, dat binnenkort bij de Agents Opensubtitles.org eruit gesloopt wordt (Plex Movie Legacy?) Ik merk gewoon dat Plex de metadata wel goed binnenharkt (op een paar dingetjes na), maar de subtitles niet. Hoe stel ik het zo in dat Plex automatisch de subtitles download nu, maar ook in de toekomst?

Of moet ik nu iedere keer handmatig de subtitles op gaan zoeken?
Kijk eens naar Bazarr.

• SMSfreakie
  • Niet online
en nog ging mn EPG update niet lekker... omdat de decoder het verzaakt om de EPG op te halen.. maar goed hopelijk doet de plugin nu wel zn werk...

gelukkig werkt de cronjob om de EPG data van de decoder te plukken en in een 9mb grote xml file te dumpen wel :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Getting EPG for service 1. NPO 1 HD (19401) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BC9:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 2. NPO 2 HD (19402) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BCA:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 3. NPO 3 HD (19405) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BCD:832:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 4. RTL 4 HD (19461) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4C05:835:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 5. RTL 5 HD (19462) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4C06:835:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 6. SBS6 HD (19130) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4ABA:80B:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 7. RTL 7 HD (19181) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4AED:840:600:FFFF0000:0:0:0:
Getting EPG for service 8. Veronica HD / Disney XD (19442) from http://192.168.10.7:80/api/epgservice?sRef=1:0:19:4BF2:834:600:FFFF0000:0:0:0:

<knip> heeft niet heel veel nut om alle 209 entrys te dumpen </knip>
Setting TZ Offset from UTC to +0200
Generating XMLTV payload.
Saving XMLTV payload to file /xmltv.xml
Boom!

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-04 13:12

TRaSH

Koffie ?

Ingrid1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:56:
Heeft iemand van jullie een tip voor waar ik een heldere duidelijke instructie kan vinden hoe ik Trakt kan linken aan mijn plex media server? Ik ben echt geen dummie, maar ik snap er echt helemaal niks van. De instructie die ik vind heeft het over “slot’s dashboard”, maar ik heb geen idee waar die het over heeft.

Oh, ik dacht dat het gratis was, maar ik zie nu dat je er plex pass voor nodig hebt :| ... oh well... dan niet.
https://github.com/trakt/Plex-Trakt-Scrobbler
gratis en werkt ook op multi user.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:26

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje tussendoor.

Waarom zit er een afspeellimiet op de ios versie (iphone) en op bijvoorbeeld de apple tv niet en op de Nvidia Shield(Pro) en consorten niet.

Ik krijg nl als ik een filmpje op mijn iphone wil spelen de melding dat ik maar een minuut kan kijken.
Heb altijd gewoon zonder te betalen de client op mijn telefoon kunnen gebruiken en vind het tevens raar dat er bepaalde apparaten vrijstelling krijgen..

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:46

RobbyTown

Grootmeester

Audione0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:43:
Vraagje tussendoor.

Waarom zit er een afspeellimiet op de ios versie (iphone) en op bijvoorbeeld de apple tv niet en op de Nvidia Shield(Pro) en consorten niet.

Ik krijg nl als ik een filmpje op mijn iphone wil spelen de melding dat ik maar een minuut kan kijken.
Heb altijd gewoon zonder te betalen de client op mijn telefoon kunnen gebruiken en vind het tevens raar dat er bepaalde apparaten vrijstelling krijgen..
Dan heb je geluk gehad? Op mijn tel of bij iemand anders max 1 minuut, wil je langer dan moet je de app kopen om op je tel te kijken. Als je cast naar de client (doen de meesten) dan is het gratis en mogelijk om gewoon te kijken zonder limiet van 1 minuut.

• Niet online
Audione0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:43:
Vraagje tussendoor.

Dat geld ook voor android. Ergens moet voor de ontwikkeling van die apps betaald worden natuurlijk.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:26

Audione0

Strijdt der titanen

ciris schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:58:
[...]

Dat geld ook voor android. Ergens moet voor de ontwikkeling van die apps betaald worden natuurlijk.
Ja snap ik, alleen de cliënt op mijn iPhone doet het maar 1 minuut terwijl op de Apple tv 4K de plex cliënt gewoon zonder limiet blijft draaien :? :?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Niet online
Audione0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:02:
[...]

Ja snap ik, alleen de cliënt op mijn iPhone doet het maar 1 minuut terwijl op de Apple tv 4K de plex cliënt gewoon zonder limiet blijft draaien :? :?
Klopt. Dat geld voor Windows cliënt ook.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:16

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm, op de Shield is de layout een beetje veranderd? Als ik een film wil kijken zie ik de cast onder de film staan (en eronder weer de reviews), maar is dat niet te verwijderen? Cast valt voor de helft weg onderin het scherm.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Eergisteren de Shield tv Pro ingesteld met de software die we op de andere ook gebruikten.
Plex stond er blijkbaar al op tijdens mijn zoektocht in de store.
Echter, installeert deze dan als Plex Media Server. Nu zie ik dus in mijn account de Shield ook als server (terwijl die opties allemaal uitgeschakeld zijn). Zucht.
Denk dat ik die er gewoon weer af knikker en helemaal opnieuw in ga vullen. Heb maar 2 servers in mijn account. Dat is de bedoeling zeg maar en verder moet er geen zooi bij. :P

Net de instellingen ingedoken en het lijkt er op dat daar de server optie ook stond. Die is nu uit.

[Voor 9% gewijzigd door Arunia op 06-10-2020 10:50]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• demokert
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:56
Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht: Samsung QE65Q95T, en hierop uiteraard ook weer plex op geinstalleerd die verbinding maakt met mijn Synology Nas, so far so good.

Alleen krijg ik geen HD of 4K film meer gestreamed, ik zie alleen buffering en na een lange tijd speelt hij een paar seconde en wederom buffering.

Deze zelfde films hebben (en doen het nog steeds) het prima gedaan op zijn voorganger die nu naar de slaapkamer is gegaan; Samsung QE55Q8F

Plex Versie op de QE65Q95T :
Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 5.5

Plex Versie op de qe55q8f:
Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 4

De nieuwe tv is krachtiger en gewoon beter dan diegene die ik al had...

Heeft iemand suggesties wat ik hiermee kan doen? Volgens Samsung support; tv resetten en opnieuw installeren. Nou is dit onzin wat mij betreft want dit fenomeen had ik out of the box al :-).
Zou mijn tv te nieuw kunnen zijn i.c.m. Plex App ?

De DS Station app op de tv kan de films wel afspelen overigens...

Uiteraard heb ik dit gegoogled maar kom niet echt een steek verder, veel topics op het plex forum wat onbeantwoord blijft of totaal niet lijkt te passen bij mijn verhaal.

[Voor 6% gewijzigd door demokert op 06-10-2020 12:54]

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:23
demokert schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:52:
Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht: Samsung QE65Q95T, en hierop uiteraard ook weer plex op geinstalleerd die verbinding maakt met mijn Synology Nas, so far so good.

Alleen krijg ik geen HD of 4K film meer gestreamed, ik zie alleen buffering en na een lange tijd speelt hij een paar seconde en wederom buffering.

Deze zelfde films hebben (en doen het nog steeds) het prima gedaan op zijn voorganger die nu naar de slaapkamer is gegaan; Samsung QE55Q8F

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 5.5

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 4

Heeft iemand suggesties wat ik hiermee kan doen? Volgens Samsung support; tv resetten en opnieuw installeren. Nou is dit onzin wat mij betreft want dit fenomeen had ik out of the box al :-).

Uiteraard heb ik dit gegoogled maar kom niet echt een steek verder, veel topics op het plex forum wat onbeantwoord blijft of totaal niet lijkt te passen bij mijn verhaal.
Misschien staat er in de Plex app van je nieuwe televisie een bandbreedte limiet geconfigureerd, waardoor transcoden geforceerd wordt en is je NAS daar dan niet krachtig genoeg voor?

Heb je het probleem met en zonder ondertitels?

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:45

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 5.5

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 4

Je hebt de app op je nieuwe tv wel opnieuw ingesteld, dus video kwaliteit origineel en direct play enabled etc?

Andere mogelijkheid, je nieuwe tv zit wel ophetzelfde netwerk als je plex server? Ik had laatst ineens in huis een nieuw apparaat dat door de server als extern werd gezien waardoor kwaliteit werd gereduceerd en server moest gaan transcoden met buffering als gevolg

• demokert
Bedankt voor de suggesties. Ga het morgen nakijken voor de zekerheid!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:20
Hmm beide tv's hebben Ethernet 100Mbps dus dat kan het normaal ook niet zijn. Ik had ook buffering issues maar dat kwam door die 100Mbps, mijn 4K films van 60 - 80GB waren te groot.

• demokert
MacPoedel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Misschien staat er in de Plex app van je nieuwe televisie een bandbreedte limiet geconfigureerd, waardoor transcoden geforceerd wordt en is je NAS daar dan niet krachtig genoeg voor?

Heb je het probleem met en zonder ondertitels?
Ja dat maakt niet uit. Meeste films doen het niet, een aflevering van een bepaalde HBO serie met robots uit een themepark deed het weer wel.
Cujo74 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Je hebt de app op je nieuwe tv wel opnieuw ingesteld, dus video kwaliteit origineel en direct play enabled etc?

Andere mogelijkheid, je nieuwe tv zit wel ophetzelfde netwerk als je plex server? Ik had laatst ineens in huis een nieuw apparaat dat door de server als extern werd gezien waardoor kwaliteit werd gereduceerd en server moest gaan transcoden met buffering als gevolg
Alles staat default inderdaad en settings nagekeken die je noemde.

Het lijkt wel alsof de app te oud is voor mijn tv (of andersom? ).

• Niet online

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 5.5

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 4

Kijk op de server wat er getranscodeerd word.

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:36
SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:46:
mn plex DVR werkt ansigh nog steeds leuk met de EPG data uit mn Enigma2 decoder..

alleen moet ik de decoder nog even zo gek krijgen dat die ook in standby even de EPG updates uit de Ziggo kabel trekt :+

[Afbeelding]
Is dit een plugin?
Ik heb zelf een Vu+ Uno 4K SE en wil de EPG data ook in Plex gebruiken.

It's All In The "Mix"

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 10:44

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 5.5

Client Vrsion 5.2.1
Platform Version 4

Ik merk voornamelijk dat de app het probleem is op tv's.
4K geeft ook op mijn Philips tv problemen terwijl alles goed staat en ik een goede krachtige server heb.
Geef mij maar X265, kwaliteit is top en neemt minder ruimte in en werkt perfect op de TV app.

Via de Xbox of de server (pc met plex windows) loopt 4K trouwens perfect.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• BCC
  • Laatst online: 21:14
Voor de kids op vakantie heb ik het volgende geklust : een raspberry pi met Plex en een WiFi gateway, zodat (als we weer op vakantie kunnen) we overal de Plex library bij ons hebben. Dit werkt als een trein (7 streams tegelijk getest). Waar ik tegen aan liep is dat de Plex app op een oude iPad echt totaal niet werkt - haperen en stotteren. Als ik VLC gebruik dan werkt alles super - ligt dat aan de app en heb ik pech, of moet ik ergens een magische setting aanpassen in plex?

• Arunia
@BCC zo'n setup hebben wij ook op een raspberry 3b draaien. Mocht je dit op een 4 hebben, let me know hoe je dat gedaan hebt. :p dat is mijn volgende stap namelijk.

De oude ipad 2 die we voor onze dochter hebben gebruikt, had die problemen ook. Ze hoeft toen een ipad 2019 gehad waar de problemen niet mee waren. De air2 deed het ook zonder problemen.
Lijkt me dat het inderdaad aan de oudere ipad ligt.

De raspberry zit met een Anker auto adapter in de achterbak. De wifi ap draait ook vanaf de wifi van de rpi. Heb zelf toen de western digital 1tb pidrive gekocht. Jammer dat ze die niet meer verkopen met de behuizingen.
Heb nog een ups hat, maar eigenlijk nooit gebruikt. Zelfs een batterij gekocht en klaar gemaakt. Iets met te weinig tijd enzo.

Wel fijn om de pi ook in een vakantiehuisje te gebruiken. :D

Maar, lang verhaal kort. Ja, het ligt aan de ipad. Draaide zelf via chrome plex, en dat ging wel iets beter.
Overigens was de gehele software traag. Afspelen lukt uiteindelijk wel.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• BCC
@Arunia bedankt voor de info - ik heb er een 512GB SD kaart in de Raspberry 3B ingestoken en daar boot hij van en daar staat ook de data op. Hij hangt via UTP aan een TP-Link TL-WR802N (https://www.coolblue.nl/p...52/tp-link-tl-wr802n.html) - zodat je maar 1x de camping/vakantie wifi hoeft in te stellen en dan werken alle devices :). Ik moet nog een behuizing fabriceren zodat het geheel wat minder een "losse draden bende" is.

Ik heb zelf het idee dat VLC wel hardware acceleratie gebruikt en Plex niet.

De offline modus goed aan de praat krijgen was nog best tricky, maar al met al werkt het nu prima in de auto. Een powerbank is ook een slim plan 🤔

Waarom werkt het niet op een 4?

[Voor 9% gewijzigd door BCC op 08-10-2020 09:04]

• Arunia
@BCC Ik wilde zelf alles in één. Verder zou het voor de ipad van mijn dochter niet echt interessant zijn om camping/vakantie wifi in te stellen buiten de Pi om.

De BUPS was meer zodat wanneer de auto uit ging, de Pi zelf af sloot, maar we hebben een draad achterin laten leggen (zit al standaard een plek voor) met constante voeding. Niet perse voor de Pi, maar ook voor de koelbox.

• BCC
@Arunia ik heb 3 kids, dus dan is het wel handig, want er is vaak een limiet van max 3 devices op de camping wifi en ik wil zelf ook wel eens wat :). Er zijn wel van dit soort all-in-one oplossingen voor bijvoorbeeld campers, maar die zijn zo > 250 euro. En omdat ik ook niet oneindig tijd heb om te prutsen, ga ik denk ik maar de pi en de TP-Link in een plastic bakje schroeven om een "all-in-one" Plex/Wifi oplossing te creëren :)

De wifi op de PI staat geheel uit bij mij.

[Voor 6% gewijzigd door BCC op 08-10-2020 09:14]

• Arunia
@BCC Ik heb nog niets kunnen vinden qua uitleg om te volgen voor de Pi4. Wil dat eerst hebben voordat ik de 4 uberhaupt aan ga schaffen. Vandaar een beetje.

Ah ok, dan begrijp ik dat ook inderdaad. Met 3 kids (hier 1) die internet willen gebruiken is zo'n ding wel handig inderdaad.
Ben zelf nog aan het kijken om mijn telefoon te gebruiken voor internet via de Pi. Maar ook nog niet aan toe gekomen om dat te testen.
Zijn veelal dingen welke ik pas vlak van te voren bedenk. :D

Qua offline modus is inderdaad een crime. De eerste keer dat ik hem mee had naar Frankrijk, moest ik via een laptopje inloggen op de Pi en dan in een bestand wat dingen aanpassen zodat Plex wel alle verbindingen accepteerde zonder connectie naar het internet. Voordat ik daar achter was!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mixpower schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:15:
[...]

Is dit een plugin?
Ik heb zelf een Vu+ Uno 4K SE en wil de EPG data ook in Plex gebruiken.
Script wat op m'n nas draait welke de EPG data uit de webif van de enigma2 doos harkt... Een keer per 24u..

En de enigma2 doos heeft wel een plugin om ook in standby de EPG bij te blijven werken....

Edit: https://pypi.org/project/OWi2Plex/

[Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 08-10-2020 09:52]

• Mixpower
SMSfreakie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Script wat op m'n nas draait welke de EPG data uit de webif van de enigma2 doos harkt... Een keer per 24u..

En de enigma2 doos heeft wel een plugin om ook in standby de EPG bij te blijven werken....

Edit: https://pypi.org/project/OWi2Plex/
Nice thanks, zal er eens induiken! :)

It's All In The "Mix"

• SMSfreakie
  • Niet online
Mixpower schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Nice thanks, zal er eens induiken! :)
koste mij wel wat moeite om t "goed" aan de gang te krijgen..
(tevens is mijn enigma2 doos de tuner voor Plex :P )

• Mixpower
SMSfreakie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

koste mij wel wat moeite om t "goed" aan de gang te krijgen..
(tevens is mijn enigma2 doos de tuner voor Plex :P )
Snap ik, ben ook benieuwd wat ik er van kan maken. :P
Klopt bij mij dus ook, heb 8 tuners dus dat loopt wel lekker met Plex. :)

It's All In The "Mix"

• SMSfreakie
  • Niet online
Mixpower schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Snap ik, ben ook benieuwd wat ik er van kan maken. :P
Klopt bij mij dus ook, heb 8 tuners dus dat loopt wel lekker met Plex. :)
tis gewoon jammer dat Plex niet de feature heeft om direct met een E2 doos te praten (evt 1 plugin op de E2)

tis nu wat omslachtig

• BCC
Arunia schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:30:
@BCC Ik heb nog niets kunnen vinden qua uitleg om te volgen voor de Pi4. Wil dat eerst hebben voordat ik de 4 uberhaupt aan ga schaffen. Vandaar een beetje.

Ah ok, dan begrijp ik dat ook inderdaad. Met 3 kids (hier 1) die internet willen gebruiken is zo'n ding wel handig inderdaad.
Ben zelf nog aan het kijken om mijn telefoon te gebruiken voor internet via de Pi. Maar ook nog niet aan toe gekomen om dat te testen.
Zijn veelal dingen welke ik pas vlak van te voren bedenk. :D

Testing 1 2 :)

• demokert
ErwinJ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Ik merk voornamelijk dat de app het probleem is op tv's.
4K geeft ook op mijn Philips tv problemen terwijl alles goed staat en ik een goede krachtige server heb.
Geef mij maar X265, kwaliteit is top en neemt minder ruimte in en werkt perfect op de TV app.

Via de Xbox of de server (pc met plex windows) loopt 4K trouwens perfect.
Nou een film in kwestie is in x265, en die vertoond hetzelfde probleem...

• demokert
ciris schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:08:
[...]

Kijk op de server wat er getranscodeerd word.

Dit zijn de Transcoder settings, heb jij suggesties?

• Niet online
demokert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

[Afbeelding]

Dit zijn de Transcoder settings, heb jij suggesties?
Op het moment dat je iets afspeelt op de client dan kan je in het Dashboard van de server zien wat die client aan het doen is. Je kan dan zien wat er omgezet word op de server. Audio, video, subs of allemaal misschien wel. Je ziet dan ook de load op de server.

Wat ik zo zie aan het screenshot is dat je geen plexpass hebt en de server dus ook geen hardware-accelerated video encoding optie heeft.
Alle encoding word dan dus gedaan door de cpu tenzij de client het allemaal aan kan.

• demokert
ciris schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Op het moment dat je iets afspeelt op de client dan kan je in het Dashboard van de server zien wat die client aan het doen is. Je kan dan zien wat er omgezet word op de server. Audio, video, subs of allemaal misschien wel. Je ziet dan ook de load op de server.

Wat ik zo zie aan het screenshot is dat je geen plexpass hebt en de server dus ook geen hardware-accelerated video encoding optie heeft.
Alle encoding word dan dus gedaan door de cpu tenzij de client het allemaal aan kan.
Klopt dat heb ik niet, mijn content staat op een DS418 nas overigens, is het daar de moeite waard voor ?

• Niet online
demokert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Klopt dat heb ik niet, mijn content staat op een DS418 nas overigens, is het daar de moeite waard voor ?
Kijk eerst een in het dashboard wat de server doet als je wat afspeelt op de client.

• demokert
Ik heb je een PM gestuurd :)

• Niet online
Dat zag ik maar daar is een forum niet voor. ;) Nu heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.

• demokert
Ohjawel, post het mochten we een oplossing vinden :D

• MacPoedel
@demokert Ik begrijp niet waarom je geen screenshot van je dashboard kunt delen op het forum. Als er gevoelige zaken op te zien zijn, kun je die toch blurren. Dan denken we maar niet mee?

Je DS418 is overigens helemaal niet geschikt voor transcoden.

• demokert
Oh een screenshot plaatsen is geen probleem hoor, maar wilde voorkomen dat het een slowchat werd.

Maar wat is dan wel geschikt om te transcoden, of aan te raden als setup? Ik merkte gister zoals je in de screenshot kon zien dat het via een browser ook ineens niet vlekkeloos verliep..

• 103720
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Ik heb weer eens iets....

Ik wil zojuist een film gaan bekijken via Plex....vindt hij mijn WD MyCloud schijf niet meer.
Ik kan die MyCloud schijf wel via mijn pc benaderen, maar als ik het via Plex wil doen geeft hij aan dat alle films en series die ik er op had staan "Niet Beschikbaar" zijn. Terwijl ik gisteren nog gewoon een films en series heb gekeken en sindsdien niets meer heb gewijzigd.

Heb de MyCloud schijf al een keer opnieuw opgestart maar ook geen resultaat.

Ik kan de films e.d. wel benaderen via mijn pc en ook via mijn telefoon. In beide gevallen gebruik ik dan de MyClould software/app. Dus de schijf werkt en alles staat er nog op.

Als ik via de PLEX-app op mijn telefoon de films wil afspelen krijg ik ook de melding dat de film niet beschikbaar is. Gebruik ik echter mijn MyCloud-app en ga ik dan naar die film en druk ik op AFSPELEN, dan krijg ik de keus of ik de film met VLC of met PLEX wil afspelen. Kies ik dan voor PLEX dan speelt hij de film wel af (via PLEX).

Iemand een tip?

{edit: Ik schreef dat ik niets heb gewijzigd, dat klopt ook, maar vandaag is wel de stroom er af geweest hier in huis. Kan dat er iets mee te maken hebben?}

[Voor 52% gewijzigd door 103720 op 09-10-2020 19:03]

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

103720 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:43:

{edit: Ik schreef dat ik niets heb gewijzigd, dat klopt ook, maar vandaag is wel de stroom er af geweest hier in huis. Kan dat er iets mee te maken hebben?}
Heeft je WD nog hetzelfde ip als daarvoor? Dat is vaak een oorzaak van exact dit probleem...
Indien niet: overweeg je WD een vast ip te geven :)

• 103720
Hoe kom ik er achter of hij nog hetzelfde IP adres heeft?

Ik denk het eerlijk gezegd niet, want ik had in mijn Explorer een 'link' gemaakt en die had IP-adres:
192.168.178.207 (en volgens mij was dat een link naar de WD-schijf). En als ik nu bij MyCloud Home kijk dan geeft hij aan dat de schijf 192.168.178.215 als IP adres heeft.

Kan ik dat IPadres weer terug zetten naar 207?

[Voor 74% gewijzigd door 103720 op 09-10-2020 19:15]

• 103720
Ik heb nu ingelogd op mijn Ziggo Connect Box en daar het IPadres van de Mycloud aangepast naar 192.168.178.207 maar dit heeft geen oplossing gebracht.

Wel zie ik daar dat mijn PC connected is to ETHERNET 1 en dat de MyCloud connected is to ETHERNET 2. Maar dat zal er wel niets mee te maken hebben? Want mijn Denon AV Receiver is ook connected to ETHERNET 2 en die staat, net als de MyCloud, in de huiskamer. Terwijl mijn PC in de serre staat.

[Voor 27% gewijzigd door 103720 op 09-10-2020 19:36]

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

103720 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:33:
Ik heb nu ingelogd op mijn Ziggo Connect Box en daar het IPadres van de Mycloud aangepast naar 192.168.178.207 maar dit heeft geen oplossing gebracht.

Wel zie ik daar dat mijn PC connected is to ETHERNET 1 en dat de MyCloud connected is to ETHERNET 2. Maar dat zal er wel niets mee te maken hebben? Want mijn Denon AV Receiver is ook connected to ETHERNET 2 en die staat, net als de MyCloud, in de huiskamer. Terwijl mijn PC in de serre staat.
- Best nog de WD herstarten, want anders kan het zijn dat ie nog op het oude ip blijft hangen, daarna zou het nieuwe/oude (de .207 dus) moeten werken.
- ook even kijken in de library van plex hoe dat de wd juist gekoppeld is/was, is dat op ip of toch nog op iets anders? Moest het niet werken na de wd herstart, overweeg dan om de plex-machine ook te herstarten

Ethernet 1/2 is niet relevanti hier, dat is op welke poort van de ziggo-box de boel is aangesloten.

[Voor 5% gewijzigd door roeleboel op 09-10-2020 19:43]

• 103720
Dag Roel (toch niet Roel B.?)

Ik heb de PLEX en de WD al herstart maar nog geen resultaat.

De link in de PLEX naar bijvoorbeeld een film die op de MyCloud staat is als volgt:
/storage/WDMYCLOUD/Public/Films/1917/1917.mkv

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

103720 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:44:
Dag Roel (toch niet Roel B.?)

Ik heb de PLEX en de WD al herstart maar nog geen resultaat.

De link in de PLEX naar bijvoorbeeld een film die op de MyCloud staat is als volgt:
/storage/WDMYCLOUD/Public/Films/1917/1917.mkv
ik ben Roel met een P :P

Gegeven de file-link die je geeft vermoed ik dan dat de mycloud al door het onderliggende OS gemount wordt, op wat draai je plex juist?
Kan je eventueel de share/plex library opnieuw aanmaken of refreshen?
Let er op met opnieuw aanmaken dat je je watched-status kan verliezen, wat ik in zo een geval meestal doe is een 2e folder toevoegen aan dezelfde library waarin de files dan wel staan, achteraf kan je dan de 'lege' dir terug verwijderen uit je library zonder problemen - afhankelijk van over hoeveel opslag/files het gaat kan een library scan wel even duren

Ook: die herstarts van de WD en plex waren toch van na de ip-aanpassing?

[Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 09-10-2020 20:04]

• 103720
Dag Roel met een P,

Op wat draai ik Plex? Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld? Ik heb op mijn Windows 10 pc de Plex Media Server staan. Bedoel je dat?

Verder heb ik een Nvidia Shield waar ik Plex op heb staan om films te kijken.

Ik ben bang dat het te complex voor mij wordt. Share/Plex Library opnieuw aanmaken? Ik zou echt niet weten hoe dat moet. Ik heb SCAN BIBLIOTHEEKBESTANDEN gedaan vanuit PLEX en BEHEER BIBLIOTHEEK -> ALLE METAGEGEVENS VERNIEUWEN en ANALYSEER. Maar geen resultaat.

Als ik de PLEX Media Server van mijn pc verwijder en daarna opnieuw installeer. Zou het dan wel weer werken?

Het vreemde (denk ik) is ook als ik een nieuwe bibliotheek wil aanmaken dat ik dan de WD MyCloud niet kan benaderen. Bij MAPPEN TOEVOEGEN -> BLADER NAAR DE MEDIAMAP zou ik toch de WD MyCloud moeten zien staan?

[Voor 14% gewijzigd door 103720 op 09-10-2020 20:31]

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Aha, die opmerking van de shield geeft ineens een opening: het filepath dat je gaf is namelijk niet standaard voor een windows-pc, maar toevallig exact hoe dat een shield het zou opmaken.

Als je op je shield de WD terug toevoegt als storage, werkt het dan wel? (het kan zijn dat je even je library opnieuw moet scannen, maar probeer zeker eerst eens zonder scan)

• 103720
Jongens, jongens, jongens, met alle respect, maar wat een gedoe is dit zeg. Alleen maar omdat de stroom er even is af geweest. Was heel blij met Plex toen het werkte, maar ik heb nu toch het gevoel dat het een enorm gecompliceerd programma is op het moment dat er iets is mis gegaan.

Maar goed, hopelijk gaat het me toch lukken.

Ik heb vanalles verwijderd, account verwijderd en weer geactiveerd en momenteel is de stand van zaken zo dat ik Plex heb werken op mijn NVidia Shield. Ik kan zelfs een bibliotheek aanmaken met de films die op de MyCloud staan.

Het enige wat me niet lukt, terwijl me dat de eerste keer probleemloos lukte, alleen weet ik echt niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen...... is om er voor te zorgen dat ik op mijn televisie, in combinatie met de Shield, de films die op de MyCloud staan kan kijken zonder dat mijn pc aan staat.

Ik heb de Plex Media Server nu dus op mijn Windows 10 PC geinstalleerd (had ik de vorige keer ook) en vanuit daar kan ik dus bibliotheken aanmaken. Maar als ik nu dus een film wil kijken vanaf de MyCloud dan moet ik mijn pc aan hebben staan. Terwijl dat de vorige keer niet nodig was.

Hoe kan ik dit weer voor elkaar krijgen?

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Het gedoe is veroorzaakt omdat je je servers geen vast ip gegeven hebt, dat is een 'best practice' die inderdaad net dit soort problemen vermijdt, maar je moet het maar weten. Ook het werken met 2 plex servers is meestal niet nodig tenzij je een specifieke reden hebt om dat wel te doen.
Servers moet je hier 'breed' beschouwen: apparaten die netwerkopslag aanbieden zoals je WD vallen hier onder, maar ook apparaten die services zoals plex aanbieden vallen hieronder.

Wat te doen:

- kies waarop je je plex server wil draaien: je windows 10 pc, of je shield: 2 plex servers is niet handig en zorgt hier voor verwarring - de shield heeft als grote voordeel dat die weinig stroom verbruikt en perfect 24/7 kan draaien, in tegenstelling tot je pc die een pak meer stroom verbruikt. Bijkomend handelt de shield heel veel in hardware af, waar je pc mogelijk te weinig cpu heeft - het moge duidelijk zijn waar mijn voorkeur alvast ligt :) , en verwijder of deactiveer de andere plex server.

- geef zowel het apparaat met je plex server als de WD een vast ip (via je ziggo box is ok, denk er alleen aan dat als je van internetprovider veranderd of een nieuwe modem krijgt je dit alles opnieuw moet instellen), dit zorgt er ook voor dat - als je dat wil - je je plex-bibliotheek extern bereikbaar kan maken. (herstart je apparaat hierna zodat het nieuwe ip ook wordt opgepikt)

- zorg dat je zowel op je plex server als op je tv ingelogd bent met hetzelfde plex-account

- op je tv: misschien is het handig om je instellingen te resetten, zodat je met een nieuwe zijbalk kan beginnen. Deze gaat dan vragen vanaf welke server er gewerkt moet, en daar kies je dan de juiste. Via de interface kan je daar alleszins van plex-server wisselen als je wil - hier is dat via het 'more' menu. Kies daar welke libraries je wil pinnen in je startscherm

- klaar (denk ik toch) :)

Succes!

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-04 21:01
roeleboel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:30:
Het gedoe is veroorzaakt omdat je je servers geen vast ip gegeven hebt, dat is een 'best practice' die inderdaad net dit soort problemen vermijdt, maar je moet het maar weten.
Dat is niet per sé nodig; wanneer je werkt met een hostname (bijvoorbeeld "plex.lan") dan zorgt je router voor de dns lookup, die de client vervolgens voorziet in het juiste IP. Mocht je server van een ander IP uitgedeeld krijgen van je router, dan lijdt dit niet tot het probleem wat je omschrijft.

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kaspers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:27:
[...]
Dat is niet per sé nodig; wanneer je werkt met een hostname (bijvoorbeeld "plex.lan") dan zorgt je router voor de dns lookup, die de client vervolgens voorziet in het juiste IP. Mocht je server van een ander IP uitgedeeld krijgen van je router, dan lijdt dit niet tot het probleem wat je omschrijft.
Alleen werkt dat enkel als je dan inderdaad ook apparaten hebt die de hostname en niet het ip gebruiken om te verbinden. De shield valt daar duidelijk niet onder want anders was dit probleem niet voorgevallen en had @103720 zelfs nooit iets er van gemerkt dat apparaten een ander ip gekregen hadden... Verder heb ik ook niet gesteld dat dit de enige manier van werken was :)

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-04 21:01
roeleboel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:52:
Alleen werkt dat enkel als je dan inderdaad ook apparaten hebt die de hostname en niet het ip gebruiken om te verbinden. De shield valt daar duidelijk niet onder want anders was dit probleem niet voorgevallen en had @103720 zelfs nooit iets er van gemerkt dat apparaten een ander ip gekregen hadden... Verder heb ik ook niet gesteld dat dit de enige manier van werken was :)
Ik moet bekennen dat ik anno 2020 weinig devices tegenkom die louter over IP verbiding leggen, en geen mogelijkheid geven een hostname op te voeren. En voor wat betreft de Nvidia Shield: de Plex client op de shield werkt middels het plex account. Daar voer je geen IP of hostname op, je voert louter je Plex credentials in.

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kaspers schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Ik moet bekennen dat ik anno 2020 weinig devices tegenkom die louter over IP verbiding leggen, en geen mogelijkheid geven een hostname op te voeren. En voor wat betreft de Nvidia Shield: de Plex client op de shield werkt middels het plex account. Daar voer je geen IP of hostname op, je voert louter je Plex credentials in.
Das heel leuk voor de plex client, maar daarmee benader je je storage niet...

• TRaSH
  • Laatst online: 21-04 13:12

TRaSH

Koffie ?

demokert schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:37:
Oh een screenshot plaatsen is geen probleem hoor, maar wilde voorkomen dat het een slowchat werd. [Afbeelding]

Maar wat is dan wel geschikt om te transcoden, of aan te raden als setup? Ik merkte gister zoals je in de screenshot kon zien dat het via een browser ook ineens niet vlekkeloos verliep..
4K sowieso niet,
info vanuit discord
x265 is good for 4k remuxes.
If the media isn't source quality/remux, then there will be a loss of quality every time.
Also, once you go x265, typically that file is done.
It can't be changed to something else without a huge loss of quality.

Something like 95% of video files are x264 and have much better direct play support.
If you have more than a couple users,
you will notice much more transcoding.
Just depends on your priorities.

So basically if you are storage poor and just need to save space, use x265.
The catch is if you want best quality x265, you need source quality files, so you still have huge file sizes.
If you want maximum compatibility and the option to change your files to something else later,
then x264.
It's all really dependent on specific situations for different people
en

https://forums.plex.tv/t/...-rules-of-4k-a-faq/378203

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• demokert
Bedankt voor de feedback! Inmiddels heb ik vrijdag avond een nvidia shield pro gekocht, alles werkt nu soepel en vlekkeloos :)

• 103720
Heb het inmiddels weer werkend gekregen maar loop toch nog tegen 1 ding aan. Ik heb de media server op mijn Windows 10 pc geinstalleerd maar heb ook op een NVidia Shield een media server staan.

Mijn films staan op een WD MyCloud en aan die MyCloud hangt ook nog een WD Elements externe schijf.

Als ik nu Plex open en ik ga naar de Shield MediaServer dan lukt het me wel om een nieuwe bibliotheek toe te voegen vanaf de MyCloud. Echter ik kan daar de Elements schijf niet benaderen.

Ga ik naar de Windows Media Server, dan kan ik wel die Elements schijf benaderen.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik ook vanaf de Shield die Elements kan benaderen?

Dus de Shield Android TV is de Media Server op de Shield, en de VZ20 is de Media Server op mijn pc.

• rvk
  • Laatst online: 00:20
103720 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:42:
Als ik nu Plex open en ik ga naar de Shield MediaServer dan lukt het me wel om een nieuwe bibliotheek toe te voegen vanaf de MyCloud. Echter ik kan daar de Elements schijf niet benaderen.
Heb je die externe schijf ook toegevoegd op de Shield als network location zodat die ook gemount wordt?

https://support.plex.tv/a...ptions-for-nvidia-shield/

(Onder Windows worden netwerklocaties automatisch zichtbaar. Onder Linux moet je ze eerst mounten.)

• 103720
@rvk Ik heb je link gevolgd en gekeken bij "Connecting to a Network Location (SMB)". Maar "Storage & Reset" staat bij mij niet bij de instellingen. Wel staat ergens anders "Storage" en daar staat onderin "1 Mounted" en dat is de MyCloud. Maar hoe ik dus die Element (die via een usb verbonden is aan de MyCloud) dus kan toevoegen weet ik niet.

• rvk
  • Laatst online: 00:20
103720 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:46:
@rvk Ik heb je link gevolgd en gekeken bij "Connecting to a Network Location (SMB)". Maar "Storage & Reset" staat bij mij niet bij de instellingen. Wel staat ergens anders "Storage" en daar staat onderin "1 Mounted" en dat is de MyCloud. Maar hoe ik dus die Element (die via een usb verbonden is aan de MyCloud) dus kan toevoegen weet ik niet.
Ja, ergens zou je dus ook die Element moeten kunnen mounten.
Ik neem aan dat die NVidia Shield Linux gebaseerd is dus dan moet er eerst gemount worden.
Dat zou ooit met de MyCloud zelf ook gedaan moeten zijn.

Je moet dus die plaats vinden waar je het direct pad op kunt geven.
Bijvoorbeeld bij mijn MyCloud en een DataTraveler 2.0 in de USB is dat \\MyCloud\DataTraveler_2_0
(MyCloud kan ook het directe ip adres zijn)

Heb je een "Storage & Reset" onder "Settings > Device Preferences" staan?

• 103720
Nee, ik zie geen Storage & Reset (buiten het feit dat ik een Nederlandstalige versie heb).

En als ik op mijn PC inlog bij PLEX en ik wil via mijn "Shield Android TV" een bibliotheek toevoegen staat daar dus de MyCloud wel tussen (en aangegeven als MYCLOUD).

Wil ik een bibliotheek toevoegen via mijn PC (VZ20) dan staat daar de MyCloud ook tussen maar dan als driveletter: Z . En daar staat dus de Elements WEL tussen (als driveletter "X").

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:58
@103720 Je kan op de 'Mount network storage' in het 3e plaatje klikken om een mount naar je netwerk schijf toe te voegen.

• Whiskey48
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:18
icecreamfarmer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:34:
Is er nog een specifieke externe HDD aan te raden om plex op te draaien of maakt dat niet uit?
Zou dit voldoen?

pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart

Ook lees ik dat je er verstandig aan doet om er ook nog alsnog een SD kaartje in te doen. Is dat zo?
En hebben mensen hier de Shield ingesteld staan als Sonarr destination?

Of is het beter om de HDD aan te sluiten op de usb3 port van mijn router?

Ander punt is dat ik nu plugins gebruik bij mijn plex server om betere subs te krijgen dan via de standaard functie. Is er een manier omdat anno 2020 nog steeds werkend te krijgen? Ik lees daar verschillende verhalen over.
Hoi ik vraag me ook af wat de beste manier is om de subs in plex te krijgen. Heb jij al een goede optie gevonden?

Deze vraag past beter in het Plex-topic, ik verplaats je reactie daarom even daarheen :).

[Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 20-10-2020 14:50]

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:44
Whiskey48 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Hoi ik vraag me ook af wat de beste manier is om de subs in plex te krijgen. Heb jij al een goede optie gevonden?
Radarr via de PC. Maar bene r achter gekomen dat de submogelijkheden van Plex zelf sterk verbeterd zijn.
Dus nog geen plugins nodig gehad.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Whiskey48 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

In principe werkt de sub mogelijkheid van Plex voor mij behoorlijk. Alleen de bijzondere filenames vindt hij niet. Die doe ik 1x per week handmatig.

• mr_MKZ
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 22:03
Hallo Allen,

ik kijk vaak naar plex via de playstation 4 nu moet die soms bufferen omdat mijn nuc waar plex op draait ook andere dingen aan het doen is. Weet iemand wel bestand formaat het beste is voor de playstation zodat die niet hoeft te transcoderen?

Alvast bedankt

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-04 02:51
*knip, laten we hier geen korting-op-hardware topic van maken*

[Voor 81% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2020 18:39]

mr_MKZ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:34:
Hallo Allen,

ik kijk vaak naar plex via de playstation 4 nu moet die soms bufferen omdat mijn nuc waar plex op draait ook andere dingen aan het doen is. Weet iemand wel bestand formaat het beste is voor de playstation zodat die niet hoeft te transcoderen?

Alvast bedankt
https://lmddgtfy.net/?q=playstation%204%20video%20codex O+

• MacPoedel
@mr_MKZ
PS4 speelt in elk geval H.264, wat bij mij toch de codec is van het grootste deel van mijn video's. H.265/HEVC moet je vermijden zolang je op PS4 wilt afspelen, of je NUC moet dit hardwarematig kunnen transcoderen (en je dan ook een Plex Pass hebben).

Er is niet echt een "beste" bestandsformaat, mkv en mp4 zijn slechts containers, een mkv kan H.264, H.265 of zelfs VP9 zijn. Bestandsformaat maakt voor je PS4 niet echt een verschil, als de PS4 een container niet ondersteunt, kan Plex die wijzigen met Direct Stream zonder heel de video te moeten transcoderen. Als de PS4 een videocodec niet ondersteunt, moet er wel getranscodeerd worden.

Is het eventueel mogelijk dat je Plex client op de PS4 een bandbreedte limiet heeft en dat Plex daardoor aan het transcoderen gaat?

@Whiskey48 Ik gebruik Bazarr, maar dat draait dan wel op mijn server (Windows of Linux, in mijn geval Windows), niet echt iets voor een Shield TV. Het kan ook in een Docker container werken, en ik zie dat er al wel pogingen zijn om Docker op Android te krijgen, maar dat is voor mij onbekend gebied.

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:13

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb een Nvidia Shield (2015 model) met Plex Server. Deze gebruik ik regelmatig om 1080p content te spelen, wat prima werkt. Nu heb ik sinds kort een 4K TV met soundbar die Atmos ondersteund en nu probeer ik een 4K HEVC HDR film met Dolby Atmos af te spelen. Het duurt eerst tientallen seconden voor de film start en het beeld en geluid lijken nergens naar. Speel ik dezelfde film af via Kodi dan werkt alles vlekkeloos! Ter informatie, ik speel de film dus op de Shield zelf af. De Shield is dus zowel Server als Client.

Nu las ik ergens dat je voor 4K content eigenlijk niet ontkomt aan een Plex Pass omdat anders sommige functies niet worden ondersteund en Plex dan altijd zal gaan transcoden. Bovendien gebeurt dat transcoden softwarematig als je geen Plex Pass hebt. Klopt dit allemaal? Als ik Plex Pass aan zou schaffen kan ik dan 4K zonder transcoding afspelen?

• Niet online
3raser schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:01:
Ik heb een Nvidia Shield (2015 model) met Plex Server. Deze gebruik ik regelmatig om 1080p content te spelen, wat prima werkt. Nu heb ik sinds kort een 4K TV met soundbar die Atmos ondersteund en nu probeer ik een 4K HEVC HDR film met Dolby Atmos af te spelen. Het duurt eerst tientallen seconden voor de film start en het beeld en geluid lijken nergens naar. Speel ik dezelfde film af via Kodi dan werkt alles vlekkeloos! Ter informatie, ik speel de film dus op de Shield zelf af. De Shield is dus zowel Server als Client.

Nu las ik ergens dat je voor 4K content eigenlijk niet ontkomt aan een Plex Pass omdat anders sommige functies niet worden ondersteund en Plex dan altijd zal gaan transcoden. Bovendien gebeurt dat transcoden softwarematig als je geen Plex Pass hebt. Klopt dit allemaal? Als ik Plex Pass aan zou schaffen kan ik dan 4K zonder transcoding afspelen?
Er komen regelmatig aanbiedingen voorbij om de plexpass gratis te proberen voor een x aantal dagen of je kan voor een paar euro een abbo voor een maand aanschaffen.
Wat jij omschrijft lijkt mij inderdaad te liggen aan het transcoderen.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

ciris schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:03:
[...]

Er komen regelmatig aanbiedingen voorbij om de plexpass gratis te proberen voor een x aantal dagen of je kan voor een paar euro een abbo voor een maand aanschaffen.
Wat jij omschrijft lijkt mij inderdaad te liggen aan het transcoderen.
Maar wat veranderd er dan met een Plex Pass? Krijg ik daarmee ondersteuning voor bepaalde formaten zodat transcoden niet meer nodig is, of blijft transcoden nodig maar krijg ik met de Pass hardware ondersteuning?

• Niet online
3raser schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:06:
[...]

Maar wat veranderd er dan met een Plex Pass? Krijg ik daarmee ondersteuning voor bepaalde formaten zodat transcoden niet meer nodig is, of blijft transcoden nodig maar krijg ik met de Pass hardware ondersteuning?
Het laatste.

Maar ik heb trouwens laats meegekregen dat je met een Shield geen pass nodig hebt om te transcoderen. Die ondersteuning zou er vanuit Plex standaard al inzitten.

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

Als ik zelf problemen heb met een stream dan kijk ik met Plex Dash op mijn telefoon even wat er nu niet direct afgespeeld word. Dat kan de audio, video of subs zijn die de problemen geeft.

Meestal is het een instelling in de Plex app. Een audioformaat wat niet word ondersteund of iets dergelijks. Of een subtitle in het verkeerde formaat.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

ciris schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:19:
[...]

Het laatste.

Maar ik heb trouwens laats meegekregen dat je met een Shield geen pass nodig hebt om te transcoderen. Die ondersteuning zou er vanuit Plex standaard al inzitten.

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

Als ik zelf problemen heb met een stream dan kijk ik met Plex Dash op mijn telefoon even wat er nu niet direct afgespeeld word. Dat kan de audio, video of subs zijn die de problemen geeft.

Meestal is het een instelling in de Plex app. Een audioformaat wat niet word ondersteund of iets dergelijks. Of een subtitle in het verkeerde formaat.
Mijn Plex Server heeft de optie voor Hardware Acceleration reeds aan staan. Dit zou dus al moeten werken. Ik zal eens in het Dashboard kijken als ik de film op mijn TV afspeel om te zien wat er aan transcoding plaats vind.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Zojuist gekeken wat er gebeurt in het Dashboard van Plex en het lijkt me duidelijk. De film wordt getranscodeerd. Vandaar de trage start en het slechte beeld.

Het betreft een MKV bestand van net geen 22GB die, zoals je ziet, bestaat uit 4K HEVC Main 10 HDR beeldmateriaal met Dolby Atmos geluid. Nogmaals, ik heb geen Plex Pass. Dus vind het transcoderen nu plaats omdat Plex het format niet ondersteund of kun je zonder Plex Pass helemaal geen 4K in originele kwaliteit (en geluid) afspelen? Ik weet zeker dat de Shield het bestand aan kan omdat Kodi hem zonder moeite afspeelt.

[update] Ik heb het voor elkaar. In de instellingen van de Plex speler op de Shield zelf moet ik onder het kopje "Geavanceerd" de "Audio passthrough" op HDMI zetten. Deze stond standaard uit. Na die instelling te hebben veranderd start de film vlot, heb ik HDR beeld en Atmos geluid en zie ik in het Dashboard van Plex dat er geen transcoding meer plaats vind.

[Voor 18% gewijzigd door 3raser op 05-11-2020 20:43]

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Nog een vraag. Ik heb de betreffende film in zowel 4K kwaliteit als in 1080p kwaliteit. Mijn TV is 4K maar Plex speelt standaard altijd de 1080p versie. Ik krijg alleen de 4K versie als ik deze handmatig selecteer. Zou Plex niet automatisch de best mogelijke versie voor mijn resolutie moeten kiezen?

• Asskicker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 04-04 12:13
Heeft hier iemand ervaring met Plex en de nieuwe Chromecast With Google TV?

Ik heb een Synology DS215J waar Plex op draait. Ik heb de Plex app op de Chromecast geïnstalleerd, maar deze kan helaas geen verbinding maken met de NAS. Ik zie mijn NAS er wel tussen staan, maar als ik verbinding probeer te maken zegt deze gewoon 'Currently Unavailable.'.

Vanuit de Android App op mijn telefoon kan ik dan wel verbinding maken met de NAS, en van daar uit rechtstreeks streamen naar de Chromecast.

Maar graag had ik gewoon de Plex app op mijn TV gebruikt.

Iemand enig idee?

• Niet online
3raser schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
Nog een vraag. Ik heb de betreffende film in zowel 4K kwaliteit als in 1080p kwaliteit. Mijn TV is 4K maar Plex speelt standaard altijd de 1080p versie. Ik krijg alleen de 4K versie als ik deze handmatig selecteer. Zou Plex niet automatisch de best mogelijke versie voor mijn resolutie moeten kiezen?
Dat zou je in plex, niet de server, moeten instellen. Ergens in de instellingen voor video. Original stream/quality selecteren.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik kwam gisteravond erachter dat ik van een serie en heel slechte transcode krijg met Plex.

De mediainfo van de file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Algemeen
Formaat                                  : MPEG-4
Formaatprofiel                           : Base Media
Codec-ID                                 : isom (isom/iso2/avc1/mp41)
Bestandsgrootte                          : 1,21 GiB
Duur                                     : 44 min 50s
Totale bitratemodus                      : Variabel
Totale bitrate                           : 3 862 kb/s
Gebruikt programma                       : Lavf58.18.101

Video
ID                                       : 1
Formaat                                  : AVC
Formaat/Info                             : Advanced Video Codec
Formaatprofiel                           : High@L4
Formaatinstellingen                      : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC               : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames           : 3 frames
Codec-ID                                 : avc1
Codec-ID/Info                            : Advanced Video Coding
Duur                                     : 44 min 49s
Bitrate                                  : 3 732 kb/s
Breedte                                  : 1 920 pixels
Hoogte                                   : 1 080 pixels
Beeldverhouding                          : 16:9
Frameratemodus                           : Variabel
Framerate                                : 23,976 (24000/1001) FPS
Minimale framrate                        : 23,968 FPS
Maximale framrate                        : 23,981 FPS
ColorSpace                               : YUV
ChromaSubsampling/String                 : 4:2:0
BitDepth/String                          : 8 bits
Scansoort                                : Progressief
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.075
Stroomgrootte                            : 1,17 GiB (97%)
Codec configuration box                  : avcC

Audio
ID                                       : 2
Formaat                                  : AAC LC SBR
Formaat/Info                             : Advanced Audio Codec Low Complexity with Spectral Band Replication
Format_Commercial_IfAny                  : HE-AAC
Formaatinstellingen                      : Explicit
Codec-ID                                 : mp4a-40-2
Duur                                     : 44 min 50s
Bitrate-modus                            : Constant
Bitrate                                  : 128 kb/s
Kanaal(en)                               : 2 kanalen
ChannelLayout                            : L R
Samplerate                               : 48,0 kHz
Framerate                                : 23,438 FPS (2048 SPF)
Stroomgrootte                            : 41,1 MiB (3%)
Titel                                    : Spaans [Origineel]
Taal                                     : Spaans
Default                                  : Ja
AlternateGroup/String                    : 1

Tekst
ID                                       : 3
Formaat                                  : Timed Text
Muxingmodus                              : sbtl
Codec-ID                                 : tx3g
Duur                                     : 44 min 35s
Bitrate-modus                            : Variabel
Bitrate                                  : 55 b/s
Stroomgrootte                            : 18,0 KiB (0%)
Titel                                    : Nederlands
Taal                                     : Nederlands
Forced                                   : Nee
AlternateGroup/String                    : 3

Wanneer ik de file op de laptop afspeel met VLC dan heb ik goed beeld. Toen ik hem ging afspelen met mijn Zidoo X9S mediaspeler kwam ik erachter dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Dus er moet iets zijn met de gebruikte videocodec.

Ik download wel eens een Netflix aflevering die ik dan op mijn Plexserver zet voor mijn dochter, zusje of broertje. Wanneer ik Plex laat transcoden dan werkt het wel maar zie ik toch wel blokjes en soms artifacs en lijkt het beeld wel SD kwaliteit terwijl hij 1080P trancode.

Wat zou het kunnen zijn?

Nog een voorbeeld van een bestand (kinderfilm):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Algemeen
Formaat                                  : MPEG-4
Formaatprofiel                           : Base Media
Codec-ID                                 : isom (isom/iso2/avc1/mp41)
Bestandsgrootte                          : 3,45 GiB
Duur                                     : 1 h 21 min
Totale bitrate                           : 6 067 kb/s
Gebruikt programma                       : Lavf58.18.101

Video
ID                                       : 1
Formaat                                  : AVC
Formaat/Info                             : Advanced Video Codec
Formaatprofiel                           : High@L4
Formaatinstellingen                      : CABAC / 3 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC               : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames           : 3 frames
Codec-ID                                 : avc1
Codec-ID/Info                            : Advanced Video Coding
Bitrate                                  : 5 423 kb/s
Breedte                                  : 1 920 pixels
Hoogte                                   : 1 080 pixels
Beeldverhouding                          : 16:9
Frameratemodus                           : Variabel
Framerate                                : 24,000 FPS
Minimale framrate                        : 23,930 FPS
Maximale framrate                        : 24,096 FPS
Originele framerate                      : 23,976 (24000/1001) FPS
ColorSpace                               : YUV
ChromaSubsampling/String                 : 4:2:0
BitDepth/String                          : 8 bits
Scansoort                                : Progressief
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.109
Stroomgrootte                            : 3,08 GiB (89%)
Codec configuration box                  : avcC

Audio
ID                                       : 2
Formaat                                  : E-AC-3
Formaat/Info                             : Enhanced AC-3
Format_Commercial_IfAny                  : Dolby Digital Plus
Codec-ID                                 : ec-3
Bitrate-modus                            : Constant
Bitrate                                  : 640 kb/s
Kanaal(en)                               : 6 kanalen
ChannelLayout                            : L R C LFE Ls Rs
Samplerate                               : 48,0 kHz
Framerate                                : 31,250 FPS (1536 SPF)
Stroomgrootte                            : 373 MiB (11%)
Taal                                     : Nederlands
ServiceKind/String                       : Complete Main
AlternateGroup/String                    : 1

Ik heb een Plex Pass en hardware transcoding aan staan. Bij andere soorten video gaat het wel goed.

• 103720
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen maar het lukt me niet. Her en der wel wat Engelstalige topics doorgelezen maar mijn Engels is schijnbaar niet goed genoeg.

Ik heb zo'n 500 MP3/Flac fles in 1 directory staan. In PLEX heb ik een bibliotheek aangemaakt in de optie "MUZIEK" en die bibliotheek heb ik verwezen naar de directory waar de muziekfiles in staan. Alle muziekfiles heb ik als volgt opgemaakt: ARTIEST- TITEL.mp3

Na wat tijd heeft de bibliotheek alle nummers herkent en kan ik de nummers ook afspelen. Maar....wat ik nu graag zou willen is dat tijdens het afspelen de cover van het muzieknummer wordt getoond. Nu staat er bij elk nummer de afbeelding die ik aan de bibliotheek heb gekoppeld. Maar het lijkt me leuk om bij elk nummer dus de cover van dat nummer te zien.

Vragen:

A ) Is zoiets uberhaubt (mijn Duits is beter dan mijn Engels al weet ik de Umlaut niet zo snel te vinden) mogelijk binnen PLEX?

B ) Als het mogelijk is, kan PLEX dit automatisch voor elkaar krijgen? En zo ja, wat moet ik daar dan voor doen?

C ) Als PLEX dit niet automatisch kan, hoe kan ik dan handmatig aan elk nummer een cover koppelen. Liefst natuurlijk automatisch want anders betekent dit dat ik aan 500+ nummers een cover moet gaan koppelen.

• Niet online
103720 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen maar het lukt me niet. Her en der wel wat Engelstalige topics doorgelezen maar mijn Engels is schijnbaar niet goed genoeg.

Ik heb zo'n 500 MP3/Flac fles in 1 directory staan. In PLEX heb ik een bibliotheek aangemaakt in de optie "MUZIEK" en die bibliotheek heb ik verwezen naar de directory waar de muziekfiles in staan. Alle muziekfiles heb ik als volgt opgemaakt: ARTIEST- TITEL.mp3

Na wat tijd heeft de bibliotheek alle nummers herkent en kan ik de nummers ook afspelen. Maar....wat ik nu graag zou willen is dat tijdens het afspelen de cover van het muzieknummer wordt getoond. Nu staat er bij elk nummer de afbeelding die ik aan de bibliotheek heb gekoppeld. Maar het lijkt me leuk om bij elk nummer dus de cover van dat nummer te zien.

Vragen:

A ) Is zoiets uberhaubt (mijn Duits is beter dan mijn Engels al weet ik de Umlaut niet zo snel te vinden) mogelijk binnen PLEX?

B ) Als het mogelijk is, kan PLEX dit automatisch voor elkaar krijgen? En zo ja, wat moet ik daar dan voor doen?

C ) Als PLEX dit niet automatisch kan, hoe kan ik dan handmatig aan elk nummer een cover koppelen. Liefst natuurlijk automatisch want anders betekent dit dat ik aan 500+ nummers een cover moet gaan koppelen.
Ik ken albumcovers van hele albums. Maar van covers van nummers? Ik vermoed dat die gewoon niet gescraped worden.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:47
De laatste tijd heb ik dat het downloaden van ondertitels bij series niet lekker gaat. Dus ik zet ze er best wel vaak handmatig bij. Dat is niet echt een probleem, maar plex gaat evengoed dan nog de foutieve subs er bij zetten.

Is er een manier om enkel voor de categorie series het automatisch downloaden van subs uit te zetten ?

MENTAL REBOOT

• Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:35:
De laatste tijd heb ik dat het downloaden van ondertitels bij series niet lekker gaat. Dus ik zet ze er best wel vaak handmatig bij. Dat is niet echt een probleem, maar plex gaat evengoed dan nog de foutieve subs er bij zetten.

Is er een manier om enkel voor de categorie series het automatisch downloaden van subs uit te zetten ?
Er is een reden als er foutieve subs bij worden gezet. Ik zou eens uitzoeken hoe dat dan komt?

• Dennis0162
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:57
ppeterr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:35:

Waarschijnlijk staan je agents niet goed ingesteld.
https://support.plex.tv/a...iguring-subtitle-support/

Ik heb mijn agents zo ingesteld omdat ik met Bazarr ondertitles download. Deze worden lokaal opgeslagen.
Maar als jij gebruik wilt maken van Opensubtitles moet deze bovenaan staan in ingesteld met de juiste taal.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:47
@ciris @Dennis0162

Ik zie inderdaad dat opensubtitels onderop staat bij mij. Terwijl als als ik ze handmatig toevoeg ik ze daar weg haal :) Heb hem boven in gezet.

thx

MENTAL REBOOT

• Dennis0162
Hallo,

ik heb zojuist Plex geupdate naar versie: Version 1.20.4.3517 op mijn Synology NAS

Nu is mijn server niet meer extern beschikbaar, al de server herstart. Remote acces enabled en disabled. Waar zou dit verder nog aan kunnen liggen of wat zou ik kunnen nalopen?

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:15

DeTeraarist

#Boots2Asses

Die optie is bij mij ook instabiel. Even een vinkje voor Manually specify public port zetten en poort 32400 forwarden in je router werkt bij mij een stuk beter.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Dennis0162
DeTeraarist schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:44:
Die optie is bij mij ook instabiel. Even een vinkje voor Manually specify public port zetten en poort 32400 forwarden in je router werkt bij mij een stuk beter.
Thanks voor je reactie nu werkt het weer inderdaad d:)b
Fijne toevoeging in de laatste server update. Hdr kan nu getranscode worden naar sdr. Dit was wel al mogelijk maar de kleuren zagen er dan erg flets uit.

TS ook bijgewerkt met de info uit de reacties op dat nieuwsartikel. Bijvoorbeeld welke codex beschikbaar zijn in welke generatie Intel cpu's. Dank @Carn82.

[Voor 30% gewijzigd door Jelv op 24-11-2020 10:48]

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:21
ik wil toch mijn vraag hier maar even stellen.
Ik heb 2 situaties waar ik niet uit kom waar misschien iemand een idee voor heeft. Misschien heb ik iets gemist of heb ik instellingen verkeerd staan..

Ik heb de volgende 2 systemen:
Asustor 5304T,
celeron j4105 met de HD 630 gpu (ondersteund quicksync : https://ark.intel.com/con...cache-up-to-2-50-ghz.html)
16gb geheugen
2x 10TB WD white (shucked)
1x ssd waar de temp folder op staat van plex

Omdat ik via de NAS niet goed kan zien of quicksync gebruikt wordt maar wel duidelijk zie dat hardware transcoding aan staat als ik iets af speel zou ik er van uit moeten gaan dat dit gebruikt wordt toch?
Desondanks kan ik geen enkele 4k film of serie afspelen op 1080p of 720p (naar chromecast of via web).
Als ik dan de logging aan zet zie ik ook duidelijk bij speed 0.5, 04 soms 0.7 of 0.8.
ondertiteling aan of uit maakt hier dan ook geen verschil in.

omdat ik dus twijfelde of de nas misschien niet sterk genoeg was qua specs (jammer had ik hem voor uitgezocht omdat reviews hier juist de nas voor hadden aanbevolen) heb ik mijn intel nuc8i3 eens erbij gepakt.

nuc8i3
I3 8109u met de Iris plus 655 gpu
16gb geheugen
1 nvme ssd 1 sata ssd

Op de nuc met de nieuwste intel drivers had ik verwacht dat dit juist veel beter zou gaan. Niks is minder waar. ik zie de CPU naar 100% schieten (audio? ging in dit geval om English (EAC3 5.1)). Maar bij GPU gebeurd bijna niks? Toen ik van de nuc de logging ging bekijken verbaasde ik me dan ook dat ik exact dezelfde speed meldingen zag.. 0.5 0.4 0.7 maar nooit hoger.
zie ook deze screenshots die ik gemaakt heb vanaf de nuc..

en de logging: https://drive.google.com/...JYHpMM4l/view?usp=sharing

en de media die ik als test wil afspelen:

hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Lifetime Plex pass nu voor 90euro met code: SURVIVETHESEASON

• vwrob
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-04 16:22
Homeland schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:03:
Lifetime Plex pass nu voor 90euro met code: SURVIVETHESEASON
En wanneer je betaald in Braziliaanse real (BRL), kom je omgerekend net onder de €60 euro uit.
Volgens de NAS lijst zou hij 1080p output aan moeten kunnen van hvec main 10 codex met hardware accelerated streaming. Waar het misgaat weet ik niet precies. Wellicht kan andere Tweakers je nog op gang helpen. Anders even het officiele forum proberen. @furian88

• nMad
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Dag medetweakers,

Ik heb sinds kort een LG OLED televisie met ingebouwde Plex app. Bij afspelen van compatible video (4K HEVC) + incompatible audio (TrueHD) + compatible subs (SRT) gaat de Plex server zowel de audio als de video transcoden. Hij zou alleen de audio moeten transcoden en de video ongemoeid moeten laten.

Dit probleem zorgt ervoor dat ik zulke video's niet af kan spelen. Ik baal hier enorm van. Heb hier een topic voor aangemaakt op Plex forum: https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd? Of is het echt een probleem van Plex zoals ik denk?

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 10:44
nMad schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:08:
Dag medetweakers,

Ik heb sinds kort een LG OLED televisie met ingebouwde Plex app. Bij afspelen van compatible video (4K HEVC) + incompatible audio (TrueHD) + compatible subs (SRT) gaat de Plex server zowel de audio als de video transcoden. Hij zou alleen de audio moeten transcoden en de video ongemoeid moeten laten.

Dit probleem zorgt ervoor dat ik zulke video's niet af kan spelen. Ik baal hier enorm van. Heb hier een topic voor aangemaakt op Plex forum: https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd? Of is het echt een probleem van Plex zoals ik denk?
Mijn eerste vraag zou zijn ondersteund jouw TV ( SOC ) HEVC, aangezien ik niet weet welke LG je hebt
Daarbij wil ik aangeven dat de plex app via android tv ( als je deze gebruikt ) sowieso niet altijd lekker loopt en wel eens problemen geeft. ( voornamelijk 4K en Hevc )

Heb al gezien welke tv deze ondersteund het :)
Via de Xbox app loopt alles perfect.

[Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 27-11-2020 16:26]

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:34

bokkow

appleflap

Ik overweeg mn huidige i5 8400 server te verkopen en er een M1 Mac Mini voor te gaan gebruiken. Lees hier interessante ervaringen:

https://forums.plex.tv/t/...ini-macbook-etc/652252/87

:)

Mn huidige server zit nu idle op 30W en op load 60W en 4K HDR10 transcoden krijgt m aardig op de knieen. Ik hoop dat de Plex ontwikkelaars een native applicatie voor de M1 willen gaan maken dan is dat echt een ideaal systeem :)

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True