Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 19:58

TRaSH

koffie ?

rename je je files wel goed zodat het werkt met de nieuwe agent ?

in samenwerking met Sonarr/Radarr en iemand die voor plex werkt
heb ik het volgende samen gesteld dat werkt met de nieuwe agent

https://trash-guides.info...ecommended-naming-scheme/

uiteraard moet je voor beide op v3 draaien

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:33:
rename je je files wel goed zodat het werkt met de nieuwe agent ?

in samenwerking met Sonarr/Radarr en iemand die voor plex werkt
heb ik het volgende samen gesteld dat werkt met de nieuwe agent

uiteraard moet je voor beide op v3 draaien
Members only:

[ Voor 191% gewijzigd door RobbyTown op 03-12-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 15:20
Goedemorgen Plexers, na jaren gebruik te maken van Plex (films en series). Wil ik mij gaan verdiepen in het TV onderdeel. Nu ken ik de DVB-C oplossing wel maar wil kijken met IPTV. Heb namelijk geen DVB-C mogelijkheid. Dus vandaar de vraag, heeft iemand ervaring met Plex i.c.m. IPTV? Ik hoor het graag. Ik weet het internet staat er vol mee, maar dacht, kan het beter aan de kenners overlaten.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Plex Media Server 1.21.0.3711 is now available to everyone
Fixes:
(EPG) Reintroduce support for the following countries once the Gracenote provider is enabled - Australia, Hungary, India, Netherlands, New Zealand, Poland, Russia, South Africa, Switzerland, Uruguay. (#12135)
Kijk dat is fijn! De EPG-data is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Sjalabert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:20:
Goedemorgen Plexers, na jaren gebruik te maken van Plex (films en series). Wil ik mij gaan verdiepen in het TV onderdeel. Nu ken ik de DVB-C oplossing wel maar wil kijken met IPTV. Heb namelijk geen DVB-C mogelijkheid. Dus vandaar de vraag, heeft iemand ervaring met Plex i.c.m. IPTV? Ik hoor het graag. Ik weet het internet staat er vol mee, maar dacht, kan het beter aan de kenners overlaten.
Ken alleen mensen die het met DVB-C voor elkaar hebben gekregen. Hier staan alle tuners die ondersteund worden voor live tv & dvr: https://support.plex.tv/a...-dvr-tuners-and-antennas/ En er zijn nog paar plugins (gaan ze mee stoppen geloof ik) die iptv stream beschikaar kunnen maken op Kodi en Plex maar daar weet ik te weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

103720 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
Vragen:

A ) Is zoiets uberhaubt (mijn Duits is beter dan mijn Engels al weet ik de Umlaut niet zo snel te vinden) mogelijk binnen PLEX?

B ) Als het mogelijk is, kan PLEX dit automatisch voor elkaar krijgen? En zo ja, wat moet ik daar dan voor doen?

C ) Als PLEX dit niet automatisch kan, hoe kan ik dan handmatig aan elk nummer een cover koppelen. Liefst natuurlijk automatisch want anders betekent dit dat ik aan 500+ nummers een cover moet gaan koppelen.
A
Ja, met de juiste agent (Plex music of lastfm) moet dit mogelijk zijn. Er vanuit gaande dat er een match gevonden wordt en dat deze juist gekoppeld wordt. Ik ben er zelf achtergekomen dat dit eigenlijk niet lekker werkt. Ik mijn eigen situatie heb ik voornamelijk vrij alternatieve (lees onbekende) elektronische muziek in een bibliotheek staan.

B
Zie antwoord op vraag A

C
Met de hand. In mijn situatie heb ik per album (En ja dat kost tijd) handmatig een match gedaan d.m.v. mp3tag. Mp3tag kan met discogs/musicbrains praten om vervolgens info op te halen. Indien je Plex alleen naar lokale gegevens laat kijken werkt dit prima. Posters worden btw per album geïmporteerd, elk nummer heeft dus dezelfde cover. Je zou dit uiteraard ook weer handmatig kunnen aanpassen..

Ik hoop dat het iets duidelijker is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
Omdat ik nu een nieuwe TV heb dacht ik laat ik Plex weer eens proberen, dus ik log in met mijn account van een aantal jaren geleden en ik heb ook nog steeds dezelfde synology ds214 maar via de app op mijn LG zie ik films en series die ik ooit wel op mijn nas had staan maar de huidige content zie ik niet, het lukt niet om te synchroniseren. Ik heb nog niet geprobeerd om een nieuw account aan te maken maar dat zou toch niet nodig moeten zijn? Ik ben het hele menu met instellingen al door gelopen maar ik kan het niet vinden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@HendrikT heb je de mappen toevallig aangepast? Dat account waar je nu mee inlogt heeft die toegang tot de huidige shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ik heb een video opgezocht met uitleg op youtube en daar vond ik nog wat tips. Zoals bijvoorbeeld inloggen op de NAS en daar moet je ook de user "Plex" lees en schrijfrechten geven. Toen heb ik handmatig ook nog alles oude mappen met films en series verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

HendrikT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:57:
ik heb een video opgezocht met uitleg op youtube en daar vond ik nog wat tips. Zoals bijvoorbeeld inloggen op de NAS en daar moet je ook de user "Plex" lees en schrijfrechten geven. Toen heb ik handmatig ook nog alles oude mappen met films en series verwijderd.
Nortmaal als je vanuit een browser een refresh library doet, zou het op elk aparaat hetzelfde zijn.

KWeet niet of je NAs autofreshed bij wijzigigen. Zou met sterk lijken maar bij sommige apparaten moet je manueel scannen...of toch scan schedulen alvorens die gewijzigde content ziet....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ik weet die optie "refresh library" niet te vinden. Kan je aangeven waar ik het precies moet vinden? Als ik op mijn pc op de link klik van Plex mediaserver dan ben ik ongelogd met mn account, zou ik het daar ergens moeten vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

HendrikT schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:31:
ik weet die optie "refresh library" niet te vinden. Kan je aangeven waar ik het precies moet vinden? Als ik op mijn pc op de link klik van Plex mediaserver dan ben ik ongelogd met mn account, zou ik het daar ergens moeten vinden?
Op de 3 puntjes klikken die te voorschijn komen als je de muis op een bepaalde library houdt. Kan zijn dat het ook scan library is. Is al tijdje geleden p

Anders moet je effe op dit linkje klikken

https://www.howtogeek.com...nually-and-automatically/

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Geen idee als het een apart topic moet zijn aangezien het ook een ervaring is.

Ik had Plex draaien op Ubuntu hieronder de specs:
ProDesk 600 G3 SFF
Moederbord: HP 82B4
Chipset: Intel Q270 (Kaby Lake)
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz
GPU (onboard): Intel HD Graphics 630 (Kaby Lake-S GT2) [Hewlett-Packard]
RAM: Samsung 8GB 1200.0 MHz (DDR4-2400 / PC4-19200)

Deze pc speelde zonder problemen 4K af (4K (HEVC Main 10 HDR).
Aangezien ik geen linux wonder ben en nogal een gedoe was met drive mapping en pc overnemen zonder scherm eraan en ga zo maar door terug naar windows gegaan. Ik heb nog een game computer waar ik weinig mee game en voor mijn gevoel betere specs heeft vooral voor de transcode (GPU). Dus laat ik die maar is voor Plex inzetten!
CPU is bijna gelijk: https://www.cpubenchmark....Intel-i5-6600K/2910vs2570
en hebben alle 2 Quick Sync

Hier de specs van de game pc zelfbouw
Moederbord: MSI Z170A GAMING PRO CARBON (MS-7A12)
Chipset: Intel Z170 (Skylake PCH-H)
CPU: Intel Core i5-6600K
GPU: MSI GTX 1060 GAMING X / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
RAM: 2x Kingston 8GB 1066.7 MHz (DDR4-2133 / PC4-17000)

Het gekke is die kan het niet aan (constant buffering). Alleen als ik de ondertitel uitzet kan die het aan.
Waaraan kan dit liggen, heeft windows zoveel meer nodig dan ubuntu?
Heeft de game pc te oude hardware tav de prodesk?

Het kan toch niet zo zijn dat onboard gpu van Intel de 630 krachtiger is dan de MSI gpu? Hier zegt iemand dat de 630 behoorlijk wat kan
Zuinige plex media server met eventuele 4k transcoding
Hier zelfs 6 streams
https://forums.plex.tv/t/...-transcode-limit/325726/2

1080p niets aan de hand.

En ja ik heb Plex pass.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 14-12-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-07 09:11
Een vraag voor gebruikers van Plex in combinatie met een Samsung (4K) TV, waarbij de media is opgeslagen op een Synology Nas DS412+) en ik op dit moment enkel via de Wifi kan afspelen.

Wanneer ik verschillende content afspeel op Plex blijft het oneindig bufferen.
1 daarvan zijn films/ series met DTS geluid. Als ik deze files omzet naar AC3 speelt het prima af. Dat is dan opgelost.
Nu alleen 4K met Atmos. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt Atmos 5.1 beter dan 7.1? Is het verstandig om geen .SRT toe te voegen? Helpt een plex pass mij van dit probleem af? (meer bufferruimte).
Heb niks aan de instellingen gedaan van de plex app op de samsung TV.

Op de samsung TV heb ik ook DSvideo geinstalleerd en deze speelt 4K atmos met ondertiteling moeiteloos af.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:39
Zijn er nog meer mensen die last hebben dat na de laatste update remote acces niet meer werkt ?

Onder windows, daar lijken de problemen meet te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door ErwinJ op 17-12-2020 11:40 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobbyTown schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:03:
Geen idee als het een apart topic moet zijn aangezien het ook een ervaring is.

Ik had Plex draaien op Ubuntu hieronder de specs:
ProDesk 600 G3 SFF
Moederbord: HP 82B4
Chipset: Intel Q270 (Kaby Lake)
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz
GPU (onboard): Intel HD Graphics 630 (Kaby Lake-S GT2) [Hewlett-Packard]
RAM: Samsung 8GB 1200.0 MHz (DDR4-2400 / PC4-19200)

Deze pc speelde zonder problemen 4K af (4K (HEVC Main 10 HDR).
Aangezien ik geen linux wonder ben en nogal een gedoe was met drive mapping en pc overnemen zonder scherm eraan en ga zo maar door terug naar windows gegaan. Ik heb nog een game computer waar ik weinig mee game en voor mijn gevoel betere specs heeft vooral voor de transcode (GPU). Dus laat ik die maar is voor Plex inzetten!
CPU is bijna gelijk: https://www.cpubenchmark....Intel-i5-6600K/2910vs2570
en hebben alle 2 Quick Sync

Hier de specs van de game pc zelfbouw
Moederbord: MSI Z170A GAMING PRO CARBON (MS-7A12)
Chipset: Intel Z170 (Skylake PCH-H)
CPU: Intel Core i5-6600K
GPU: MSI GTX 1060 GAMING X / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
RAM: 2x Kingston 8GB 1066.7 MHz (DDR4-2133 / PC4-17000)

Het gekke is die kan het niet aan (constant buffering). Alleen als ik de ondertitel uitzet kan die het aan.
Waaraan kan dit liggen, heeft windows zoveel meer nodig dan ubuntu?
Heeft de game pc te oude hardware tav de prodesk?

Het kan toch niet zo zijn dat onboard gpu van Intel de 630 krachtiger is dan de MSI gpu? Hier zegt iemand dat de 630 behoorlijk wat kan
Zuinige plex media server met eventuele 4k transcoding
Hier zelfs 6 streams
https://forums.plex.tv/t/...-transcode-limit/325726/2

1080p niets aan de hand.

En ja ik heb Plex pass.
Waarom zo'n overkill bak neerzetten voor alleen Plex? Wat doet Windows op je ProDesk, zelfde issue? PC overnemen zonder scherm is inderdaad lame in Linux, maar daarvoor is een hele simpele oplossing; HDMI dongle voor zo'n €5. Is een soort van scherm emulator, hierdoor denkt Linux dat er wel een scherm aanhangt en kun je hem wel overnemen zonder echt een scherm eraan te hangen. Ik vind zo'n ProDesk voor dit doeleinde wel ideaal. Ik denk niet dat een 630 zo goed kan decoden, maar wellicht dat ie dan veel van de CPU power pakt ipv de GPU. Je zou denken dat een GTX1060 wel veel beter is daarmee, maar volgens mij moet je dat wel configureren dat ie dan ook daadwerkelijk de GPU gebruikt. Volgens mij decode je nu puur op een 7500, ipv die 6600.

Kijk hier maar eens voor meer info: https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Sp33dFr34k Aangezien ik toch niets met die game pc doe en daar zit wel een dikke gpu in en ik graag meer streams wil doen. Maar helaas in praktijk blijkt die met plex slechter te werken dan verwacht. Ben net weer terug naar de prodesk even kijken van het weekend hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobbyTown schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:10:
@Sp33dFr34k Aangezien ik toch niets met die game pc doe en daar zit wel een dikke gpu in en ik graag meer streams wil doen. Maar helaas in praktijk blijkt die met plex slechter te werken dan verwacht. Ben net weer terug naar de prodesk even kijken van het weekend hoe dat gaat.
Heb je wel gekeken of je de GPU goed geconfigureerd hebt? Ik snap overigens wel dat je die PC hebt staan, maar die verstookt natuurlijk wel een bak meer energie dan zo'n simpele USFF PC. In meer dan 1 opzicht overkill imo, maar het is natuurlijk jouw keuze. Als er echt actief meerdere streams tegelijkertijd worden en dat gebeurt regelmatig dan ok, maar dan moet je ook wel files kunnen serveren met een aanzienlijke snelheid, moet je een dikke RAID pool hebben, flinke verbinding, etc. Anyways, ben benieuwd hoe het met de ProDesk gaat dalijk.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Hoe is die GPU dan te configureren?
https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
Ik heb plex pass en heb HW versnelling aangevinkt (meer kan ik toch niet doen?). Had de nieuwste drivers van nvidia erop gezet (standaard pakt windows oude drivers). GPU doet helaas weinig.

Over stroom dat is nog geen probleem. 22 panelen zolang ik geen slimme meter heb draait die op jaarbasis harder terug dan ik verbruik in een jaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobbyTown schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:18:
Hoe is die GPU dan te configureren?
https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/
Ik heb plex pass en heb HW versnelling aangevinkt (meer kan ik toch niet doen?). Had de nieuwste drivers van nvidia erop gezet (standaard pakt windows oude drivers). GPU doet helaas weinig.

Over stroom dat is nog geen probleem. 22 panelen zolang ik geen slimme meter heb draait die op jaarbasis harder terug dan ik verbruik in een jaar :P.
Achzo, je hebt hem vanilla geïnstalleerd, dan nevermind my comment. Ik ben containers gewend en dan heb je een passthrough nodig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:34
Toml83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:46:
Een vraag voor gebruikers van Plex in combinatie met een Samsung (4K) TV, waarbij de media is opgeslagen op een Synology Nas DS412+) en ik op dit moment enkel via de Wifi kan afspelen.

Wanneer ik verschillende content afspeel op Plex blijft het oneindig bufferen.
1 daarvan zijn films/ series met DTS geluid. Als ik deze files omzet naar AC3 speelt het prima af. Dat is dan opgelost.
Nu alleen 4K met Atmos. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt Atmos 5.1 beter dan 7.1? Is het verstandig om geen .SRT toe te voegen? Helpt een plex pass mij van dit probleem af? (meer bufferruimte).
Heb niks aan de instellingen gedaan van de plex app op de samsung TV.

Op de samsung TV heb ik ook DSvideo geinstalleerd en deze speelt 4K atmos met ondertiteling moeiteloos af.
Je kan sowieso een plex pass trial nemen en zien of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38

jdh009

FP ProMod
Zojuist Plex geïnstalleerd en geprobeerd vanaf een andere PC binnen het netwerk op de server te komen om de beveiliging te checken. Je krijgt dan meteen het scherm wat je hier ziet:
Afbeeldingslocatie: https://www.plex.tv/wp-content/uploads/2018/05/image-block-lifestyle-photos-videos-12-1800x1181.jpg
Gelukkig zie ik mijn eigen mappen niet (daar moet je voor inloggen), maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten. Is dit ergens te blokkeren en zo in te stellen dat je alleen een inlogpagina ziet? Ik heb alle serveropties één voor één afgelopen maar zie het zo niet 1, 2, 3 bij staan.

[ Voor 17% gewijzigd door jdh009 op 18-12-2020 21:49 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@jdh009 ik snap het niet helemaal. Log je met hetzelfde account in op die pc? Of een ander account? Als je namelijk 1 account gebruikt als ik nu via de tel of andere pc inlog ik zie dan mijn mappen want die deel ik met dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
RobbyTown schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:55:
@jdh009 ik snap het niet helemaal. Log je met hetzelfde account in op die pc? Of een ander account? Als je namelijk 1 account gebruikt als ik nu via de tel of andere pc inlog ik zie dan mijn mappen want die deel ik met dat account.
Ik ben met het testen nog niet ingelogd maar zie dus al die gratis streaming dingen wel en kan ze ook afspelen. Wanneer ik inlog kan ik mijn eigen zooi ook zien, maar zou het mooi vinden als er naast een inlogknop verder niets te doen is op mijn ip:poort indexpagina.

Edit:
Als ik naar mijn ip:poort ga van plex zie je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoneO7EiB_UCIZzeLSWFNXa20iU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/uTv5onQjKaXWzgQnZ0OJ0nmU.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door jdh009 op 18-12-2020 22:11 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:56:
[...]

Ik ben met het testen nog niet ingelogd maar zie dus al die gratis streaming dingen wel en kan ze ook afspelen. Wanneer ik inlog kan ik mijn eigen zooi ook zien maar zou het mooi vinden als er naast een inlogknop verder niets te doen is op mijn ip:poort indexpagina.

Edit:
[Afbeelding]
Aha duidelijk!

Net getest via mobiel.
Ik was al ingelogd op plex.tv/web

Ga ik naar http://lokaalip:Plexpoort

Dan krijg ik de melding
Plex Web
wil graag inloggen op je Plex account
This application is at 192.168.1.20 and is not hosted by Plex. Continue only if you recognize this server and wish to grant access.

Ga ik naar incognito dan krijg je ik je screenshot. Ik ben bang dat dit niet uit is te zetten, want ik vraag mij af wanneer zie ik die demo zooi? Eigenlijk nooit.

Ben ik buiten de deur dan zie ik het al niet ik moet dan inloggen.... Via Plex app moet ik inloggen.

Eerste keer inloggen op de server dan kan ik de server claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:53

rvk

jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:
... maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten.
Heb je (als je inlogt als beheerder) al de streamingdiensten uitgeschakeld? Onder account. Dus niet alleen voor beheerde accounts maar op uitgeschakeld zetten.

Ik kan het hier niet testen want ik moet direct inloggen. Krijg dus gelijk een plex authenticatie scherm te zien (zelfs als ik incognito gebruik).

https://app.plex.tv/desktop#!/settings/online-media-sources

[ Voor 7% gewijzigd door rvk op 19-12-2020 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
rvk schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:37:
[...]

Heb je (als je inlogt als beheerder) al de streamingdiensten uitgeschakeld? Onder account. Dus niet alleen voor beheerde accounts maar op uitgeschakeld zetten.

Ik kan het hier niet testen want ik moet direct inloggen. Krijg dus gelijk een plex authenticatie scherm te zien (zelfs als ik incognito gebruik).

https://app.plex.tv/desktop#!/settings/online-media-sources
Die staan bij mij allemaal op disabled. Als in nu ingelogd ben heb ik er persoonlijk geen last meer van iig. Dit in combinatie met het vastpinnen van mijn fotoalbums e.d. zorgt er voor dat ik de media die ik wil zien op mijn account ook echt zie links in de balk.

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08-2024
Even bij jullie checken of ik nog wat mis. Doel: 4K HDR Atmos/DTS-MA content afspelen. Klopt het dat dat niet mogelijk is via de Plex app op de LG C8 en ook niet via de Plex app op PS5? (beide gekoppeld aan receiver)

Anoniem: 93986

jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:56:
[...]

Ik ben met het testen nog niet ingelogd maar zie dus al die gratis streaming dingen wel en kan ze ook afspelen. Wanneer ik inlog kan ik mijn eigen zooi ook zien, maar zou het mooi vinden als er naast een inlogknop verder niets te doen is op mijn ip:poort indexpagina.

Edit:
[Afbeelding]
Dan "unpin" je dat. Je kan gewoon zelf een rits snelkoppelingen maken.

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:35:
[...]

Dan "unpin" je dat. Je kan gewoon zelf een rits snelkoppelingen maken.
Dat kan niet als je NIET bent ingelogd.

RobbyTown schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:25:
[...]

Dat kan niet als je NIET bent ingelogd.
Het ontgaat mij waarom je niet ingelogd wilt zijn eigenlijk? JE gaat toch niet iedere keer in en uitloggen? Wat heeft dat voor nut?

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:12:
[...]

Het ontgaat mij waarom je niet ingelogd wilt zijn eigenlijk? JE gaat toch niet iedere keer in en uitloggen? Wat heeft dat voor nut?
Ik zou het niet weten. Daar kan @jdh009 beter antwoord op gegeven.

Het enige wat ik kan bedenken is intern in huis zonder inloggen/extra accounts films kunt kijken. Maar daar ligt nou net niet de kracht van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:12:
[...]

Het gaat ook niet om mijzelf maar om andere mensen die mijn server tegenkomen. Wanneer je nu naar lokaalip:poort gaat kun je dus ongegeneerd videos afspelen (zie screenshot). Het nut om dit dus aan te passen is dus je niet zomaar iets kan doen/afspelen als je niet bent ingelogd.

Plexie (mijn server) gaat nogal eens op reis en sluit zich dan nog wel eens aan op netwerken die niet van hem zijn. Thuis heeft ie een eigen netwerkje en voor de gasten een ander. Vandaar dat ik alles uit wil en alleen een inlogknop voor mensen die ik eventueel wel toegang wil geven.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 25-12-2020 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
jdh009 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:22:
[...]

Het gaat ook niet om mijzelf maar om andere mensen die mijn server tegenkomen. Wanneer je nu naar lokaalip:poort gaat kun je dus ongegeneerd videos afspelen (zie screenshot). Het nut om dit dus aan te passen is dus je niet zomaar iets kan doen/afspelen als je niet bent ingelogd.

Plexie (mijn server) gaat nogal eens op reis en sluit zich dan nog wel eens aan op netwerken die niet van hem zijn. Thuis heeft ie een eigen netwerkje en voor de gasten een ander. Vandaar dat ik alles uit wil en alleen een inlogknop voor mensen die ik eventueel wel toegang wil geven.
Maar alle gratis zooi die op dat startscherm staat wordt toch vanaf Plex’ servers gestreamd? Daar heeft jouw “Plexie” dan toch helemaal geen last van? Wat maakt het dan uit dat niet-ingelogde mensen dat iets kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
IndecentStapler schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:31:
[...]

Maar alle gratis zooi die op dat startscherm staat wordt toch vanaf Plex’ servers gestreamd? Daar heeft jouw “Plexie” dan toch helemaal geen last van? Wat maakt het dan uit dat niet-ingelogde mensen dat iets kunnen afspelen?
I know, maar de pagina zelf laden en dergelijke kost ook resources. En, waarom iets (lees: gratis zooi, als ik jouw woorden mag gebruiken) op een pagina zetten wat je niet gebruikt of wilt dat mensen/de kids gaan gebruiken? Je hebt er dan niets te zoeken en je dus hoeft dus ook niet te blijven.

Is het zo een gekke gedachte om alles gewoon gesloten te houden behalve voor mensen met een account? Bij mijn domoticasysteem is er ook een landingspagina om aan te melden en daar kun je ook geen potje pong spelen. MIjn werkwijze bij nieuwe servers is eerst alles dichtgooien en dan openen/toelaten wat nodig is.

[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 25-12-2020 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plex werkt nou eenmaal al jaren zo dat clients net zo veel macht hebben als servers: servers kunnen clients niet dwingen om bepaalde instellingen te kiezen. Je kan ze niet dwingen om een bepaalde bitrate te kiezen, je kan gratis Plex content niet uitzetten bij de clients, je kan ze niet forceren om naar je prerolls te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 11:24
hallo allen,

ik vroeg me af of PLEX .h265 ondersteunt?
https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/ op deze pagina staat .h265 als enige niet grayed out. wat houdt dat in ? want op de server wordt het niet gezien, misschien een setting ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 23:05
jdh009 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:46:
Zojuist Plex geïnstalleerd en geprobeerd vanaf een andere PC binnen het netwerk op de server te komen om de beveiliging te checken. Je krijgt dan meteen het scherm wat je hier ziet:
[Afbeelding]
Gelukkig zie ik mijn eigen mappen niet (daar moet je voor inloggen), maar ik zie echter wel de standaard gratis streaming zooi die er nog op staat. Die kan je ook afspelen en zit daar eigenlijk niet op te wachten. Is dit ergens te blokkeren en zo in te stellen dat je alleen een inlogpagina ziet? Ik heb alle serveropties één voor één afgelopen maar zie het zo niet 1, 2, 3 bij staan.
Dat is helaas normaal zo. Ik had het liever ook anders gezien, maarja, plex pusht graag die gratis zooi door. De content staat wel op hun server, dus het kost jou niks, maar het ziet er wel lelijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Anoniem: 93986 dat unpinnen heeft geen nut als je niet bent ingelogd. Unpin maar, daarna nieuwe sessie zijn ze weer terug die settings zitten op je account gekoppeld.

@IndecentStapler & @Dreamvoid & @Dacuuu Klopt helemaal. Maar als je je server ook nog aan de buitenwereld open zet kun je mooi gratis films kijken via het ip van een ander. Servers genoeg zie screenshot :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng0pOEfxzlGwtyRhro3umNObuRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AjuaaqP4kAJNCXD7LCFhvlMD.png?f=fotoalbum_large

Tijdje terug had iemand op Plex ook al z'n topic geopend. Mooi dat ze gratis content aanbieden. Maar zo af en toe glipt er een film door niet jonge kijken zie topic: https://forums.plex.tv/t/...ine-prior-to-login/650199

@jdh009 Dat idee is inderdaad zo gek niet. Standaard geen content. Wil je voor gasten gratis plex content bij geen inlog dan inschakelen. Dit probleem is er eigenlijk pas gekomen sinds Plex eigen content aanbied.

@theduke1989 jawel dat werkt ;) H.265 = HEVC https://nl.hardware.info/...ideocodec-van-de-toekomst
StefZ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:31:
Even bij jullie checken of ik nog wat mis. Doel: 4K HDR Atmos/DTS-MA content afspelen. Klopt het dat dat niet mogelijk is via de Plex app op de LG C8 en ook niet via de Plex app op PS5? (beide gekoppeld aan receiver)
De vraag is eigenlijk vanaf waar komt die content? Als je 4K op een celeron nucje draait dan vergeet het maar. Ik heb afgelopen tijd ook wat getest met 4K (paar posts terug sta ik voor een 'raadsel'). Je setup is gelijk aan wat ik ook heb alleen ik stream naar mijn 4K chromecast die op de receiver zit (input) en beamer en tv zitten op de output. Wat helemaal gek was was dit. 4K film op mijn game pc (krachtiger dan op hp prodesk pc). Film speelt niet af op TV wel op mijn 4K beamer (dat doet prodesk ook, prodesk nooit eerder op tv getest dus geen idee wat prodesk op tv had gedaan). Das gek alleen de output is anders... Ga ik wat google dan zit er bij mijn samsung tv een setting Color UHD die stond uit, dus aangezet dan speelt die de 4K film wel af op de tv zonder de hele tijd te bufferen |:( .

[ Voor 44% gewijzigd door RobbyTown op 25-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:43:
hallo allen,

ik vroeg me af of PLEX .h265 ondersteunt?
https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/ op deze pagina staat .h265 als enige niet grayed out. wat houdt dat in ? want op de server wordt het niet gezien, misschien een setting ?
Dat staat niet grayed out maar het staat tussen haakjes achter hevc. Dus ja, dat word gewoon ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoe kan ik dat afspelen. Staat in de juiste folder. Alle andere worden gezien alleen die .h265 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:20:
Hoe kan ik dat afspelen. Staat in de juiste folder. Alle andere worden gezien alleen die .h265 niet.
Hoe is de filename? Wat is de extensie? .mkv bijvoorbeeld?

Hier een voorbeeld van mijn HEVC (.h265) filmpje
NaamFilm (2020) 2160p UHD BluRay REMUX HDR HEVC DTSX 7.1 NL RETAIL.mkv
NaamFilm (2020).mkv werkt trouwens ook alleen dan zie ik de 'specs' van de film niet meer

Ik weet hoe je opbouw is maar ik heb 4K in een aparte map staan. Dus
Films
Films 4K

Het kan allemaal in 1 folder dus stel je hebt de film dubbel (full hd en 4K) dan ga je een 2tje zien bij die film, bij afspelen kun je kiezen welke je wil zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Plex inc. is hiervan op de hoogte, de community heeft zijn reactie hier al po gegeven, ze zijn er mee bezig:
https://forums.plex.tv/t/...-prior-to-login/650199/93

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RobbyTown schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:59:
@Anoniem: 93986 dat unpinnen heeft geen nut als je niet bent ingelogd. Unpin maar, daarna nieuwe sessie zijn ze weer terug die settings zitten op je account gekoppeld.

@IndecentStapler & @Dreamvoid & @Dacuuu Klopt helemaal. Maar als je je server ook nog aan de buitenwereld open zet kun je mooi gratis films kijken via het ip van een ander. Servers genoeg zie screenshot :)
[Afbeelding]

Tijdje terug had iemand op Plex ook al z'n topic geopend. Mooi dat ze gratis content aanbieden. Maar zo af en toe glipt er een film door niet jonge kijken zie topic: https://forums.plex.tv/t/...ine-prior-to-login/650199

[..]
Heel bijzonder dit ja, zie dat dat ook voor mijn server geldt, al kun je de content sowieso al via plex.tv zelf streamen ben ik - zeker als PlexPass User met alle gratis online onzin disabled - niet heel gecharmeerd van deze onzin zeker omdat er geen redirect plaats vindt maar mijn eigen IP in de adres balk blijft staan...

[update]
Lees trouwens ook hier dat Plex het gaat aanpassen;
bundled web app won’t show the content. should be in an upcoming server release.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 25-12-2020 11:12 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:49

thof

FP ProMod
jdh009 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:22:
[...]

Als je op Windows draait kun je gebruik maken van de standaard public/private firewall opties. Op private netwerken Plex Server poort toestaan en op publieke netwerken niet. Misschien kun je daar nog wat mee 🙂

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Waar komen die Rotten Tomatoes reviews toch vandan? Nemen zoveel ruimte in op je scherm en ik wil niet iemands mening midden op beeld hebben als ik een film selecteer... Heb al verschillende agents geprobeerd en de Info.xml gewijzigd maar het blijft terugkomen, jammer dat je dit niet gewoon kan disablen. |:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
TweakJerommeke schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:39:
Waar komen die Rotten Tomatoes reviews toch vandan? Nemen zoveel ruimte in op je scherm en ik wil niet iemands mening midden op beeld hebben als ik een film selecteer... Heb al verschillende agents geprobeerd en de Info.xml gewijzigd maar het blijft terugkomen, jammer dat je dit niet gewoon kan disablen. |:( |:( |:(
Dit ook al geprobeerd?
https://forums.plex.tv/t/...-tomato-reviews/461718/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 22:43
Hi!

Kan iemand mij uitleggen waarom Plex alsnog probeert te transcode? In principe zou dit toch gewoon direct play moeten zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztMkmhK10tyT4Dww2Rr10jZpIt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wp7Qolv5sgT3JshJHGnPxJ0y.jpg?f=user_large

Kun je dat op een of andere manier forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dennis0162 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:04:
Hi!

Kan iemand mij uitleggen waarom Plex alsnog probeert te transcode? In principe zou dit toch gewoon direct play moeten zijn?
[Afbeelding]

Ik heb zelf geen tautulli meer maar met Plex zelf kan ik nog wat uitlezen. Toevallig heb ik 2 type chromecasts. Zie screenshot. Nu kan ik niet zien welke chromecast je hebt maar lijkt de normale te zijn aangezien jij ook transcode hebt.

Chromecast (2018) (links) doet transcoden en Chromecast Ultra (rechts) doet direct
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jynU6Uknml4fHjbabPrNxsD2RE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xDUd0jZO5rphCy0b1KPSAIuJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 22:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cyCsIWlT_hqpgk0dBLvUM_9hOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8iRMD2iN8kbup0TeUcJzFIVT.jpg?f=user_large
Ik heb toevallig sinds kort ook de ultra het leek beter te gaan maar hij stopt nu toch weer regelmatig om te bufferen. Je zou verwachten dat hij inderdaad dan ook direct play kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 19:58

TRaSH

koffie ?

er zijn bepaalde profiles(voor plex) voor een chromecast die je evt kan testen of het dan beter gaat

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 12:23
Ik zit met een irritant Plex probleem. Mijn setup:
- Latest plex docker image (update ook tijdens een reboot edg)
- Transcode lokaal in de container
- Data gemapped naar een gemounte map op de host (mapped naar NFS op NAS)
- Config gemapped naar een gemounte map op de host (mapped naar NFS op NAS)

Dit draait allemaal, en werkt maar enorm instabiel. Regelmatig stopt de film opeens om na een minuut of 2 weer verder te gaan. Soms speelt het uren goed. De web interface stopt ook compleet met reageren dan. Het heeft niets te maken met transcode want ook met direct play stopt het gewoon. Console logging toont niets geks en deze stopt ook uiteraard. top op de container tijdens een stop toont dat alles draait en niets druk bezig is, alles is idle...... Ook snel spoelen lijkt het te kunnen triggeren

Wat kan dit zijn? Ik heb dit op 3 verschillende docker hosts getest (verschillende machines / software), zelfde resultaat. Het enige wat gelijk is is de database, maar deze heb ik al eens volledig verwijderd. Het probleem komt gewoon weer terug............... Zou het de latency naar de NAS kunnen zijn voor de /config? NAS werkt prima zonder problemen, verbinding is snel en stabiel. Ik gebruik veel meer dan Plex en alleen Plex heeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

*dubbelpost*

[ Voor 98% gewijzigd door digidokter.net op 30-12-2020 14:29 . Reden: *dubbelpost* ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tadango schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:30:
Ik zit met een irritant Plex probleem. Mijn setup:
- Latest plex docker image (update ook tijdens een reboot edg)
- Transcode lokaal in de container
- Data gemapped naar een gemounte map op de host (mapped naar NFS op NAS)
- Config gemapped naar een gemounte map op de host (mapped naar NFS op NAS)

Dit draait allemaal, en werkt maar enorm instabiel. Regelmatig stopt de film opeens om na een minuut of 2 weer verder te gaan. Soms speelt het uren goed. De web interface stopt ook compleet met reageren dan. Het heeft niets te maken met transcode want ook met direct play stopt het gewoon. Console logging toont niets geks en deze stopt ook uiteraard. top op de container tijdens een stop toont dat alles draait en niets druk bezig is, alles is idle...... Ook snel spoelen lijkt het te kunnen triggeren

Wat kan dit zijn? Ik heb dit op 3 verschillende docker hosts getest (verschillende machines / software), zelfde resultaat. Het enige wat gelijk is is de database, maar deze heb ik al eens volledig verwijderd. Het probleem komt gewoon weer terug............... Zou het de latency naar de NAS kunnen zijn voor de /config? NAS werkt prima zonder problemen, verbinding is snel en stabiel. Ik gebruik veel meer dan Plex en alleen Plex heeft problemen.
Zoals je zelf al zegt, ik zou eens proberen de config folder lokaal te houden ipv remote mappen. Ik merk zelf dat de performance van voornamelijk databases daar niet echt van profiteert. De config map zou sowieso niet al teveel ruimte moeten innemen, het zijn voornamelijk véél folders & files, niet zozeer groot (mijne is 6.58GB met een behoorlijke library).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 12:23
Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:23:
[...]

Zoals je zelf al zegt, ik zou eens proberen de config folder lokaal te houden ipv remote mappen. Ik merk zelf dat de performance van voornamelijk databases daar niet echt van profiteert. De config map zou sowieso niet al teveel ruimte moeten innemen, het zijn voornamelijk véél folders & files, niet zozeer groot (mijne is 6.58GB met een behoorlijke library).
Dat ga ik ook proberen nu, maar het gaat mij om de veiligheid van de bestanden op de nas. Deze heeft 5 schijven met redundancy en wordt elke nacht gebackuped. Ik wil mijn docker server stateless hebben zodat ik bij problemen deze in een paar min opnieuw kan inrichten (maak nieuwe VM met ignition file, start containers en gaan). Elke nacht een backup van de db bestanden naar de nas is een alternatief, maar dan zou ik bij een recovery alle lokale media bestanden (thumbnail edg) moeten kunnen genereren, en dat is het volgende uitzoek punt (ook nodig voor de migratie naar lokale config ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
wordt een beetje moe.

Ik heb een serie voor mijn vrouw op de pc gezez: the originals. Echter vindt plex ze zoals gewoonlijk weer niet.
Ik heb de benaming nu zo: the originals s01e01 wat is daar niet goed aan. Ik begrijp het allemaal niet meer.

ook de laatste update geinstalleerd, andere films bijvoorbeel doen het wel weer, en die heb ik een vage naam gegeven. Het zijn .mkv's dus die moeten supported zijn toch?

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 01-01-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb eigenlijk nooit problemen daarmee. Een enkele film of serie wordt verkeerd “gematched” maar dat is met 1 klik op te lossen. (Fix match)

https://support.plex.tv/articles/201018497-fix-match-match/

Je naamgeving is prima, waarschijnlijk staan je agents niet goed.

https://support.plex.tv/articles/200241558-agents/

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:10
theduke1989 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:25:
wordt een beetje moe.

Ik heb een serie voor mijn vrouw op de pc gezez: the originals. Echter vindt plex ze zoals gewoonlijk weer niet.
Ik heb de benaming nu zo: the originals s01e01 wat is daar niet goed aan. Ik begrijp het allemaal niet meer.

ook de laatste update geinstalleerd, andere films bijvoorbeel doen het wel weer, en die heb ik een vage naam gegeven. Het zijn .mkv's dus die moeten supported zijn toch?
Bedoel je https://thetvdb.com/series/the-originals ?
Benoem de folder: The Originals (2003)

Waarschijnlijk los je het daar mee op.
Mogelijk de bestandsnamen ook afsluiten met the.originals.2003.s01e01 etc.

Middels die constructie heb ik eigenlijk nooit een probleem met de vindbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

FreakNL

Well do ya punk?

Dat kan ook. Maar als hij verkeerd “matched” heb je ook het knopje “fix match” nog, dat hoef je maar eenmalig te doen en daarna “onthoudt” plex het, zelfs als je later nieuwe seizoenen toe gaat voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik loop toevallig tegen ongeveer eenzelfde probleem aan met muziek, hoe fix je zoiets? Heb meerdere verzamelalbums zoals Hitzone van vroeger en klassieke albums die echt ruk worden weergegeven omdat die ze importeert op album. Het nummer/titel wordt juist herkent en dus ook het album. Echter, ondanks dat de metadata in de bestanden kloppen gooit ie de artiest naar Various Artist. Hoe krijg je die informatie goed over zonder je hele bibliotheek op metadata uit de files te zetten? De rest pakt ie wel goed en vult ie mooi aan, echter dus deze verzamelalbums niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

theduke1989 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:25:
wordt een beetje moe.

Sowieso niet zelf gaan renamen als je spul van usenet af komt. Gewoon laten zoals het is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Sowieso niet zelf gaan renamen als je spul van usenet af komt. Gewoon laten zoals het is,
Ik gebruik Sonarr hiervoor. Je kunt er automatisch mee downloaden maar dat hoeft niet. Je kunt het ook perfect gebruiken om je series naar de Plex standaarden te renamen. Het jaartal is belangrijk als er remakes zijn van een serie of gewoon dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jericho heb je in een 1966, 2006 en 2016 versie. Sonarr laat dat mooi zien. Alles wat je op een of andere manier verkregen hebt staat in een map en Sonarr renamed en verplaatst het naar de juiste plek.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

winwiz schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Ik gebruik Sonarr hiervoor. Je kunt er automatisch mee downloaden maar dat hoeft niet. Je kunt het ook perfect gebruiken om je series naar de Plex standaarden te renamen. Het jaartal is belangrijk als er remakes zijn van een serie of gewoon dezelfde naam. Bijvoorbeeld Jericho heb je in een 1966, 2006 en 2016 versie. Sonarr laat dat mooi zien. Alles wat je op een of andere manier verkregen hebt staat in een map en Sonarr renamed en verplaatst het naar de juiste plek.
Ik ken Sonarr. Dat draait hier al een paar jaar. Maar renamen is niet nodig. Ook voor het zoeken van subs is het huist handiger om de originele releasenaam te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Ik ken Sonarr. Dat draait hier al een paar jaar. Maar renamen is niet nodig. Ook voor het zoeken van subs is het huist handiger om de originele releasenaam te gebruiken.
Voor zoeken naar subs is het inderdaad niet handig ivm de juiste versie en synchronisatie. Die laat ook even staan totdat ik subs heb. Dit is geen probleem. Vroeger keek ik alles wanneer het binnen kwam maar tegenwoordig wacht ik tot het seizoen compleet is. Volgens mijn iTV show app heb ik nog een achterstand van 9 maanden 9 dagen en 18 uren onafgebroken kijken achterstand.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Spul komt niet van usenet af, dat is het punt. Maar heb het werkend gekregen.

Mijn huidige settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2-4AuD4Z5uthaFli3EhzAIz3HA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33KtaMUIJF4pupeGIxtSJbpf.png?f=user_large

Stond eerst anders, maar heb alles uitgezet en nu werkt het wel gewoon.
Eerst wat het ''Plex Movie scanner'' en heb alles eronder dus unthicked.
En de tweede was ook op Plex Movie, nu op personal..

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 02-01-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winwiz schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Voor zoeken naar subs is het inderdaad niet handig ivm de juiste versie en synchronisatie. Die laat ook even staan totdat ik subs heb. Dit is geen probleem. Vroeger keek ik alles wanneer het binnen kwam maar tegenwoordig wacht ik tot het seizoen compleet is. Volgens mijn iTV show app heb ik nog een achterstand van 9 maanden 9 dagen en 18 uren onafgebroken kijken achterstand.
Mja, er is geen enkele reden om de boel überhaupt te hernoemen behalve als je cdo tevreden wilt stellen. :P

Maar het is maar net hoelang je je collectie bewaard en hoe denk ik dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29
@theduke1989 Ikzelf heb me aangeleerd om voor films en series (xxxx) jaartal er achter gezet. Voor zover nog geen problemen ondervonden. Scheelde ook weer Frozen (echte film en niet de Disney variant die verkeerd gevonden wordt) Ging dus om Frozen de Disney film, maar gaf alles van de echte film weer. Niet geschikt voor kinderen. :P

@jdh009 Ik heb dit ook. Weet nog niet hoe dit op te lossen. Heb het voorheen handmatig gedaan, maar als er ergens iets mis gaat...
Daarbij staan sommige liedjes weer onder artiesten e.d. en dat wil je met de verzamel ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:30

XallaX

Meow

jdh009 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:13:
Ik loop toevallig tegen ongeveer eenzelfde probleem aan met muziek, hoe fix je zoiets? Heb meerdere verzamelalbums zoals Hitzone van vroeger en klassieke albums die echt ruk worden weergegeven omdat die ze importeert op album. Het nummer/titel wordt juist herkent en dus ook het album. Echter, ondanks dat de metadata in de bestanden kloppen gooit ie de artiest naar Various Artist. Hoe krijg je die informatie goed over zonder je hele bibliotheek op metadata uit de files te zetten? De rest pakt ie wel goed en vult ie mooi aan, echter dus deze verzamelalbums niet.
Albumartiest moet in de tag staan als various artists.
Dat is de belangrijkste parameter om plex de verzamel cd's te laten zien.
Dan worden ze in een map various artists geplaatst in plex en kun je er ook op zoeken.

https://support.plex.tv/a...music-media-from-folders/

Hoofdstuk: Handling “Various Artists” or Similar Compilations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

DeTeraarist

#Boots2Asses

Om even te benadrukken hoe belangrijk het is: altijd een albumartiest invullen. Ook bij gewone albums. Scheelt weer geneuzel met iets als 'Artiest A ft. Artiest B'. Als je dan geen albumartiest invult krijg je twee albums, eentje van Artiest A met x aantal nummers en eentje van Artiest A ft. Artiest B met één nummer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 13:47

aspellinside

Out Of Control

Dennis0162 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:04:
Hi!

[Afbeelding]

Volgens mij gebeurt dat altijd als er ondertiteling moet worden ingebrand. Probeer het eens met een externe .srt?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aspellinside schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij gebeurt dat altijd als er ondertiteling moet worden ingebrand. Probeer het eens met een externe .srt?
Yup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik wil een vraag stellen betreft het toevoegen van een device voor Plex.

Ik heb in de keuken een Mi Tv gekocht met Android tv erop. Nu heb ik plex geïnstalleerd en wil deze aanmelden.

Echter krijg ik telkens een melding met ga naar een browser op een andere device en ga naar http://Plex.tv/link en voer de code in. Maar op dit link moet ik me aanmelden.
Ik meld me aan met mijn Plex account maar dan kom ik op mijn account maar niks te zien om de tv toe te voegen in de keuken.

En op Android tv heb je geen webbrowser die ik zo snel kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 10-01-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:44:
Beste alle,

Ik wil een vraag stellen betreft het toevoegen van een device voor Plex.

Ik heb in de keuken een Mi Tv gekocht met Android tv erop. Nu heb ik plex geïnstalleerd en wil deze aanmelden.

Echter krijg ik telkens een melding met ga naar een browser op een andere device en ga naar http://Plex.tv/link en voer de code in. Maar op dit link moet ik me aanmelden.
Ik meld me aan met mijn Plex account maar dan kom ik op mijn account maar niks te zien om de tv toe te voegen in de keuken.

En op Android tv heb je geen webbrowser die ik zo snel kan vinden.
Het zou eenvoudig moeten zijn. Ga op je telefoon bijvoorbeeld naar de link en voer de code in en klaar. Ook nu als ik die link volg krijg ik gewoon de optie om de code in te vullen. En that's it. Code invullen en klaar. Je hoeft zelf niks toe te voegen aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb op 3 verschillende devices binnen mijn netwerk geprobeerd. op alle 3 moest ik inloggen, er was geen veld om de code in te voeren alleen je gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

DeTeraarist

#Boots2Asses

Eerst inloggen, dan die link volgen. Als je niet ingelogd bent kan het apparaat ook niet gekoppeld worden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:50:
Ik heb op 3 verschillende devices binnen mijn netwerk geprobeerd. op alle 3 moest ik inloggen, er was geen veld om de code in te voeren alleen je gebruikersnaam en wachtwoord.
Wat @DeTeraarist zegt dus. Mij viel het niet op omdat ik standaard was ingelogd. Staat ook netjes onderaan de pagina of je bent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:50
Hardware acceleration en Docker zijn tot nu toe niet echt vrienden van elkaar. Heeft een van jullie ervaring hiermee?

Ik heb een intel 9100. Quick Sync ondersteuning dus, vziw. Op het systeem draait Debian buster. De container heeft '/dev/dri' als device toegewezen gekregen.

In plex verschijnt de optie voor hardware acceleration niet in het Transcoder menu. Dit heb ik al geprobeerd, maar maakt tot nu toe geen verschil:
  • chmod 666 /dev/dri/* (liever niet, want Docker heeft root rechten, dus waarom moet ik die rechten apart toewijzen)
  • intel drivers geinstalleerd op Debian (lijkt mij ook onnodig? Een container boeit het toch niet of op het host OS drivers geinstalleerd zijn?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Morphix schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:16:
Hardware acceleration en Docker zijn tot nu toe niet echt vrienden van elkaar. Heeft een van jullie ervaring hiermee?

Ik heb een intel 9100. Quick Sync ondersteuning dus, vziw. Op het systeem draait Debian buster. De container heeft '/dev/dri' als device toegewezen gekregen.

In plex verschijnt de optie voor hardware acceleration niet in het Transcoder menu. Dit heb ik al geprobeerd, maar maakt tot nu toe geen verschil:
  • chmod 666 /dev/dri/* (liever niet, want Docker heeft root rechten, dus waarom moet ik die rechten apart toewijzen)
  • intel drivers geinstalleerd op Debian (lijkt mij ook onnodig? Een container boeit het toch niet of op het host OS drivers geinstalleerd zijn?)
Heb je een plex pass? want zonder werkt hw-transcoding niet.
Welk docker image gebruik je?

Deze werkt voor mij alvast (met plex pass dus):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/bash
docker run -d \
  --name=plex \
  --net=host \
  -e PUID=1000 \
  -e PGID=1000 \
  -e VERSION=docker \
  -v /home/roeleboel/docker/PlexMediaServer:/config \
  -v /mnt:/data/disks \
  --restart unless-stopped \
  --device=/dev/dri:/dev/dri \
  linuxserver/plex

(en nee, ik heb geen chmod gedaan of drivers geinstalleerd op de host)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphix
Ah, thanks! Dat is het, ik heb geen plex pass. Heb ik overheen gekeken, of wellicht staat het helemaal niet vermeld bij de docker images. Jammer dat ze die feature achter de paywall zetten. Ik begrijp oprecht niet wat 'gratis' Plex dan voor meerwaarde biedt. Bibliotheekmanagement?

Dan kijk ik toch eerst maar eens of Jellyfin voor mij werkt.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Morphix schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Ah, thanks! Dat is het, ik heb geen plex pass. Heb ik overheen gekeken, of wellicht staat het helemaal niet vermeld bij de docker images. Jammer dat ze die feature achter de paywall zetten. Ik begrijp oprecht niet wat 'gratis' Plex dan voor meerwaarde biedt. Bibliotheekmanagement?

Dank!
Met plexpass kun je meer. Zo is op je tel/tablet kijken ook unlocked en als je meer mensen in gezin eigen toegang geeft hebben hun die optie ook unlocked.

Verder bieb beheer en nog wat meer dingen maar die gebruik ik niet.

Daarnaast support je min of meer Plex.

Maak er jaren gebruik van mij dat geld zeker wel waard geweest.

In het begin was lifetime 75 euro toen 150 maar aangezien emby ook wat groter is geworden is het nu 120 zie ik en er zijn af en toe discount momenten.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 13-01-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 14:29
@Morphix Wat boven mij ook aangegeven wordt. Plus, wacht op de aanbiedingsmomenten. Je krijgt ook vanzelf vaak een mail dat je korting krijgen en dan zit je richting de 75 a 90 euro te kijken.
Denk dat je minimaal een keer een maandje een abo hebt moeten hebben gehad, maar geen idee.
Kun je het wel mooi eens proberen of het wat voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Morphix schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Dank!
Kijk ook eens in de ts om te zien welke functies de pass heeft. Dan weet je snel genoeg of het wat voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Oh ik geloof zeker dat Pass voordelen biedt. Ik begrijp de gratis versie niet zo goed, al is het wel een gebruiksvriendelijke manier om je mediabibliotheek op orde te krijgen.

Het enige dat ik wil bereiken is het kunnen bekijken van films / series op mijn iPad. Luxeprobleem dus, en zeker niet iets waar ik geld aan wil uitgeven. Met Jellyfin lijk ik te kunnen doen wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@Morphix als je meer info hebt graag. Zelf hebben we nog alles over de netwerk (bedraad) waarop we kijken. maar wil toch ook op andere devices als mogelijk.

Plex doet het prima daar niet van. Enige wat ik ook dus mis is via pc of laptop. Want daar is de structurele permissies niet echt optimaal in combinatie met pc en Plex als player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Morphix schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:16:

Welk moederbord heb je? Je moet namelijk wel de igpu kunnen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Morphix schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:25:
Oh ik geloof zeker dat Pass voordelen biedt. Ik begrijp de gratis versie niet zo goed, al is het wel een gebruiksvriendelijke manier om je mediabibliotheek op orde te krijgen.

Het enige dat ik wil bereiken is het kunnen bekijken van films / series op mijn iPad. Luxeprobleem dus, en zeker niet iets waar ik geld aan wil uitgeven. Met Jellyfin lijk ik te kunnen doen wat ik wil.
Dat kun je niet zonder hardware acceleration? Hier werkt alles prima zonder op Android devices.

Jellyfin is leuk, maar nog redelijk in ontwikkelstatus, wil je een stabiel product dan is Plex toch een stuk beter. Ik heb jarenlang de gratis versie van Plex gebruikt die prima voor mij werkte, ik heb de plex pass gekocht uiteindelijk primair om ze te supporten. HW acceleration was ik wel nieuwsgierig naar, maar het is voor mij geen must. Voor de rest gebruik ik weinig van de lifetime pass, maar dat maakt me verder niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Even 2 vragen inzake Plex.
Heb Plex op mijn Nas staan DS 412+

- Als ik mijn bibliotheek wil delen met familie en zij spelen films en series af, is een Plex Pass dan noodzakelijk? Of is een goede internetverbinding afdoende?

- Zijn er hier mensen die Plex gebruiken op een nieuwe Samsung TV? (in mijn geval de 95t). Wat mij al bekend was, is dat Samsung geen DTS/ True HD afspeelt. Eigenlijk alleen (e)AC3/AAC codec.
Maar qua ondertiteling en ook spraak bepaalde talen niet afspeelt. Ik dacht dit te maken heeft met speciale tekens (zoals chinees, japans, arabisch). Voor de talen, wilde ik laatst de serie "valley of tears" bekijken. Dat heeft een hebreeuwse audio. Op de Samsung TV bleef dit maar bufferen, op een oudere LG TV werd dit wel afgespeeld.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Toml83 als ik goed begreep kon je alleen via Plex pass remote access gebruiken om zo dus ook je vrienden en familie toegang te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

theduke1989 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:33:
@Toml83 als ik goed begreep kon je alleen via Plex pass remote access gebruiken om zo dus ook je vrienden en familie toegang te geven.
Dat kon ik ook al voordat ik een pass had, tenzij het ineens veranderd is is dit dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Thnx voor reacties.
Ik ga het gewoon een keer proberen. Dan kom ik er zelf achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:33:
nee hoor, je hebt geen Plex Pass nodig om je server te delen met anderen.
Maat van mij heeft geen Plex Pass en ik heb gewoon toegang tot zijn gedeelde bibliotheken.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Toml83 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:25:
Even 2 vragen inzake Plex.
Heb Plex op mijn Nas staan DS 412+

- Als ik mijn bibliotheek wil delen met familie en zij spelen films en series af, is een Plex Pass dan noodzakelijk? Of is een goede internetverbinding afdoende?

- Zijn er hier mensen die Plex gebruiken op een nieuwe Samsung TV? (in mijn geval de 95t). Wat mij al bekend was, is dat Samsung geen DTS/ True HD afspeelt. Eigenlijk alleen (e)AC3/AAC codec.
Maar qua ondertiteling en ook spraak bepaalde talen niet afspeelt. Ik dacht dit te maken heeft met speciale tekens (zoals chinees, japans, arabisch). Voor de talen, wilde ik laatst de serie "valley of tears" bekijken. Dat heeft een hebreeuwse audio. Op de Samsung TV bleef dit maar bufferen, op een oudere LG TV werd dit wel afgespeeld.

Iemand dezelfde ervaring?
Delen met vrienden kan zonder Plex Pass. Echter wil je restricties werken dan is het wel met Plex Pass
https://support.plex.tv/a...3-restricting-the-shares/

Voorbeeld
Denk aan iemand die kleine kinderen heeft, ouders geven niets om films maar de kinderen moeten geen 16+ films zien.

Verder wat versta je onder een goede internet verbinding? Mocht je 1000 Mbit hebben (ruim genoeg) en 4K laten afspelen, dat trekt je nas niet.

Je tv. True HD niet kan daar had die witte chromecast ook last van. Die oude chromecast kan het wel dacht ik / nvidia shield.

Dit heb ik ook met engelse films, blijft voor mij ook een beetje een raadsel.

Misschien iets met transcode nodig? Daar heb je dan Plex Pass voor nodig. Ik heb keer gezien dat ene gebruiker wel Transcode doet (chromecast) en de andere niet (LG TV) (dezelfde film). Lijkt op hetzelfde wat jij hebt.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toml83
@RobbyTown

Bedankt voor je reactie.
Jij hebt dus ook dat bepaalde audio/ ondertiteling niet wordt afgespeeld.
Met subs heb ik dat verholpen om via MKVtoolnix alle subs (waren er een stuk of 32) te verwijderen en alleen NL te laten staab. Resultaat = video wordt afgespeeld.

Tot nu toe speel ik op Plex alles draadloos af. Ook 4K bestanden van 25-30 gb. In plex dashboard zie ik dat het zonder transcoderen gaat. Misschien wel krachtige TV, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Toml83 ik zelf heb nergens last van het is vooral bij extern gebruik af en toe een probleempje.

Nog even over 4K. Ik speel altijd af op 4K Chromecast (via versterker) in huis 4K keer getest speelt op TV niet af (constant buffer, een van de eerste 4K tv's toen) en op beamer (recent model) wel. Zet ik TV een instelling UHD speelt 4K wel op TV.

De beeld hardware waar je afspeelt lijkt inderdaad deels invloed te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Verder wat versta je onder een goede internet verbinding? Mocht je 1000 Mbit hebben (ruim genoeg) en 4K laten afspelen, dat trekt je nas niet.

[...]

Misschien iets met transcode nodig? Daar heb je dan Plex Pass voor nodig. Ik heb keer gezien dat ene gebruiker wel Transcode doet (chromecast) en de andere niet (LG TV) (dezelfde film). Lijkt op hetzelfde wat jij hebt.
4K kan je prima met een rpi4 als server afspelen, zolang het maar direct-play is, dit is niks anders dan een bestand uploaden...

Je hebt geen Plex Pass nodig voor (software) Transcoderen, enkel voor Hardware Transcode heb je Plex Pass nodig, toegegeven, er zijn niet veel NAS'en die 4k goed kunnen transcoderen, basis regel is eigenlijk ook: transcodeer geen 4k media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
theduke1989 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:34:
@Morphix als je meer info hebt graag. Zelf hebben we nog alles over de netwerk (bedraad) waarop we kijken. maar wil toch ook op andere devices als mogelijk. [/i]

Plex doet het prima daar niet van. Enige wat ik ook dus mis is via pc of laptop. Want daar is de structurele permissies niet echt optimaal in combinatie met pc en Plex als player.
Als je al Plex (Pass) gebruikt, zou ik dat aanraden, want dat is verreweg het meest gebruiksvriendelijk. Of als je echt enkel iets wil afspelen vanaf pc/laptop, dan zou ik gewoon Kodi gebruiken met deze setup. Mijn thuismedia setup is gebaseerd op een enkel Kodi systeem + NAS die mijn films en series afspeelt vanaf een enkele gebruiker. Ik heb zelf dus geen baat bij een multi-user, multi-system gecentraliseerde mediabibliotheek. Ik wilde alleen media op m'n ipad afspelen (zonder dat ik daarvoor een ander systeem moet aanzetten voor bijv. streamen). Maargoed, dat wat betreft mijn situatie.

Inmiddels ben ik een heel eind met Jellyfin en ben ik eigenlijk erg tevreden met hoe dat werkt.

Zoals gezegd heb ik een (ultra low power) intel 9100 setup. Daarop draai ik debian in combinatie met Docker. Voor Jellyfin gebruik ik dan ook de officiele docker image. Als je al bekend bent met Docker en het instellen van de juiste permissies heb je in notime Jellyfin draaiend. Ik liep tegen drie dingen aan:
  • De 'stable' release is een half jaar achter. Daardoor werkte streamen op mijn ipad / ios devices niet. Gebruik dus de release candidates.
  • Ondanks het feit dat Jellyfin Intel Quick Sync ondersteund, lijkt de Docker image alleen (indirect?) support te bieden, middels VAAPI. Kies bij playback dus voor VAAPI als je hardware acceleration wilt. Zorg daarnaast dat je de juiste HW acceleration opties aanvinkt. Ik heb daarvoor deze handige tabel gebruikt
  • Plugins kunnen ervoor zorgen dat het hele systeem crasht bij opstarten.. (hoezo containers/sandbox?). Een aantal plugins zijn simpelweg broken op de release die ik gebruik. Of er issues zijn kom je achter zodra je Jellyfin met die plugins opstart, en het is ook zo simpel opgelost als het verwijderen van de plugin.
Het is allemaal niet zo gelikt als Plex, en ik zou het op dit moment absoluut niet aanraden voor de huis, tuin en keuken gebruiker, maar ik ben erg tevreden over wat Jellyfin kan. Het is alsof ik mijn eigen persoonlijke Netflix-dienst heb en daar wordt ik erg happy van.

Grootste nadeel is dat er geen WebOS app is (niet zonder megaveel gedoe in ieder geval).

4K HEVC HDR materiaal krijg ik overigens niet vloeiend afgespeeld met transcoding. Schijnt ook best veelgevraagd te zijn, maar om toch films te kunnen streamen kijk ik nu naar https://github.com/mdhiggins/sickbeard_mp4_automator als tussenoplossing.

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Dat kun je niet zonder hardware acceleration? Hier werkt alles prima zonder op Android devices.
Goeie suggestie, heb ik niet eens echt over nagedacht. Kan waarschijnlijk wel, maar ik heb nog meer op m'n server draaien en sowieso heb ik alles liever zo efficient mogelijk. Bovendien heb ik 30 euros betaald voor die iGPU, dus dan wil ik 'm gebruiken ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Morphix op 18-01-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 30-06 09:49
Gebruik voornamelijk mijn Synology voor wat opslag en voor media bestanden. Heb nu een Surface Pro die ik heb ingericht als Plex Server. Ik wil dus een nieuwe Synology aanschaffen die direct mijn mediabestanden kan opslaan en als plex server kan fuctioneren. Ik heb voldoende aan een 2-bay system (ik bewaar niet veel). Heb beneden een 4K TV en Orbi Wifi 6 netwerk.

Welke Synology zouden jullie aanraden? Ik dacht zelf aan de 720+, maar is dit niet beetje overkill? Gelijktijdig kijken er maximaal 2 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Vecodo ik had gehoord dat de + modellen zodanig ingesteld zijn dat ze beter in hardware encoden zijn.

dus voor grotere bestanden kan het goed uitpakken,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 30-06 09:49
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1551242;1551244/

Toch twijfel ik... Toch een prijsverschil van 100 euro.
Pagina: 1 ... 28 ... 41 Laatste