Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:01
Dat snap ik maar dit zal er wel voor zorgen voor de nodige aanpassingen van de maker.

XboxLive: Dave 130R

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 15:54
FREAKJAM schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:03:
Plugins worden niet geschrapt, support voor plugins wel.
Ze werken nu nog, maar op redelijk korte termijn gaan de plugins uit de client apps verdwijnen, dus erg lang heb je niet meer. Jammer, want ik gebruik de iTunes plugin (van Plex zelf) heel veel, benieuwd of ze die apart gaan toevoegen.

specs

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik snapte eerst eigenlijk niet wat er nou met plugins bedoeld werd, maar blijkbaar is dat tegenwoordig de naam van de channels. Dat systeem werkte inderdaad maar zeer matig en had niet de indruk dat daar veel mee gebeurde.

Subzero is eigenlijk de enige waar ik een goede oplossing voor hoop.
Tweakers heeft overigens ook nog een plugin voor de video's.

• Dreamvoid
Ja ze vonden de naam "channels" iets te verwarrend aangezien er tegenwoordig ook live tv in Plex zit.

specs

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:30
Earzz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:31:
Ik heb net maar een donatie gedaan aan de sub-zero maker(s) in de hoop dat ze het toch blijven ondersteunen. Op een of andere manier heb ik toch graag de subtitle files bij mijn videobestanden staan.
Subzero is trouwens een agent en geen plugin dus vrees niet :)

is everything cool?

Ze blijven de plugins nog wel een poosje ondersteunen geven ze aan. Zal dus vooral aan de frontend verdwijnen.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:50

FreakNL

Well do ya punk?

Nou, ik gebruikte de channels wel veel! We hebben een non-smart TV op de slaapkamer die voor de rest prima voldoet (LCDtje van 32") waar ik een ATV3 achter geplakt heb. ICM met Plexconnect kijken we daar Plex op en dus ook channels (mijn vriendin kijkt nog weleens iets terug)..

Beneden hebben we een "oude" 55" Panasonic Plasma met een ATV4.. Daar hebben we ook wel een Humax 5200c staan (Ziggo) waar wellicht on-demand op zit maar ook daar doen we alles via Plex....

Zou het jammer vinden als het niet meer zou werken...

• TagForce
  • Laatst online: 11-10 11:29
FREAKJAM schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:38:
[...]

Subzero is trouwens een agent en geen plugin dus vrees niet :)
Maar in de aankondiging staat dat de Plugins folder gaat verdwijnen... En waar staan de agents? Juist, in de plugins folder. Dus ik ben benieuwd door wat voor een hoepels we moeten gaan springen om de agents werkend te houden/krijgen.

En ja, ik heb inderdaad ook Sub-Zero, maar ook mijn eigen Sports Agent (en Scanner). En die gebruik ik best intensief, dus ben echt benieuwd.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Als je een TV van LG hebt en je gebruikt Xplay, voer dan de update NIET uit. Zie https://twitter.com/lgxplay voor details.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 18:31
ff een vraagje,

plex media player of plex android tv zit hier een belangrijk afspeel verschil in ? ( ondersteuning enz )
( bv geluid truehd/atmos , of wel geen 4k )

De reden van mijn vraag is dat ik altijd afspeel via PMP omdat mijn htpc aan de tv is gekoppeld, echter via mijn nieuwe tv kan ik gebruik maken van android tv dus de app dit is gebruiksvriendelijker en makkelijker te bedienen via de tv.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-10 16:12
pven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:25:
Als je een TV van LG hebt en je gebruikt Xplay, voer dan de update NIET uit. Zie https://twitter.com/lgxplay voor details.
Heb um wel geupdate... Maar nog geen problemen vooralsnog.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
thecompany schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:04:
[...]

Heb um wel geupdate... Maar nog geen problemen vooralsnog.
Ik ook, en het werkt gewoon nog. Maar het is blijkbaar best een oude versie. Helaas is de echte nieuwe update nog niet beschikbaar.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14-10 19:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds een nieuwe update is gekomen kan je ook geen ondertiteling meer door Plex zelf laten zoeken en downloaden. Hebben ze dat er nu opeens weer uitgesloopt? :(

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 20:34
Grudgie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:39:
Sinds een nieuwe update is gekomen kan je ook geen ondertiteling meer door Plex zelf laten zoeken en downloaden. Hebben ze dat er nu opeens weer uitgesloopt? :(
welke update? van de server of clients? hier werkt het nog prima (subzero)

• Grudgie

Grudgie

geenwindows schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

welke update? van de server of clients? hier werkt het nog prima (subzero)
Beide.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 20:34
vreemd, hier gaan de updates automatisch, de instellingen zijn onaangeraakt. en alles gaat hier op zijn automatische piloot. Qua clients loop ik achter, Rasplex/openpht heeft al even geen update meer gehad.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:15
Grudgie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:39:
Plugins gaan verdwijnen. Voorlopig blijven ze nog wel beschikbaar voor handmatige installatie, maar hoelang dat gaat duren weet niemand...

https://www.plex.tv/nl/bl...ents-little-housekeeping/

Ze hebben wel aan Plex apps toegevoegd dat je nu bij iedere aflevering via een GUI kan zoeken naar ondertiteling. Ben benieuwd of dat een beetje werkbaar is.

Joost1991 wijzigde deze reactie 16-10-2018 15:49 (13%)

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:55

TRaSH

Koffie ?

Om er achter te komen dat er nog geen subs zijn voor die aflevering.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• SMSfreakie
  • Niet online
lekker is dat.. :o nouja kleine moeite om zelf even te zoeken naar passende subs :P

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• Grudgie

Grudgie

Ik ga de sub-zero plugin wel verwijderen en opnieuw installeren. Kijken of dat helpt.

Edit: Snap er niks van, hij wil van sommige series gewoon geen subs downloaden. 8)7

Grudgie wijzigde deze reactie 16-10-2018 20:05 (34%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Je weet wel of ze er wel zijn voor jouw versie ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Grudgie

Grudgie

TRaSH schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:11:
Je weet wel of ze er wel zijn voor jouw versie ?
Hij pakt ze blijkbaar niet voor alle afleveringen. Van een heleboel pakt hij wel en van sommigen dan weer niet. Moet ik die maar zelf downloaden.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Je kan misschien in de log file kijken waarom,
Misschien ben je door je API calls heen.
Of is er voor die source nog geen subs.

• Grudgie

Grudgie

TRaSH schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:22:
Je kan misschien in de log file kijken waarom,
Misschien ben je door je API calls heen.
Of is er voor die source nog geen subs.
Nja de missende subs download ik wel zelf. Het zijn er niet zoveel gelukkig. :)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ik lees net dat er voor de Raspberry Pi een nieuwe HAT add-on uit is. Namelijk eentje voor TV!
Dit schept mogelijkheden denk ik want het maakt een HDHomeRun (als het klopt wat ik denk) voor een fractie van het geld overbodig en je kunt de DVR-functionaliteit van Plex gebruiken.

De details moet ik nog uitwerken, maar ik denk dat het een variant zou zijn op https://eye-vision.homeip...erun-met-ziggo-smartcard/. :)
Grudgie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:25:
Nja de missende subs download ik wel zelf. Het zijn er niet zoveel gelukkig. :)
Als je Sonarr en/of Radarr gebruikt, kun je Bazarr overwegen. Een ander alternatief (maar alleen voor series) is [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

CH4OS wijzigde deze reactie 19-10-2018 14:21 (32%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Dreamvoid
CH4OS schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:20:
Ik lees net dat er voor de Raspberry Pi een nieuwe HAT add-on uit is. Namelijk eentje voor TV!
Gefeliciteerd, ze hebben iets uitgevonden dat al tien jaar bestaat :+

die receivers zijn er primair voor sat (DVB-S2), maar werken ook met DVB-T2

Dreamvoid wijzigde deze reactie 19-10-2018 15:18 (12%)

specs

• CH4OS
  • Niet online
Point being? :) Ik ben er blij mee dat ze nu ook zelf een TV ontvanger gemaakt hebben. :)

• Dreamvoid
Ik bedoel meer dat je voor ~100 euro al jaren een kastje met een printplaat met een ARM chip erop plus een tv tuner kan kopen, en waar Linux + PVR + Plex op draait.

specs

• CH4OS
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:40:
Ik bedoel meer dat je voor ~100 euro al jaren een kastje met een printplaat met een ARM chip erop plus een tv tuner kan kopen, en waar Linux + PVR + Plex op draait.
Maar niet met het formaat en zuinigheid van de Pi. Nadeel is alleen dat de TV HAT een dvb-t2 ontvanger is en geen dvb-c, wat Ziggo heeft.

• SMSfreakie
  • Niet online
en de RPI eigenlijk niet genoeg juice heeft voor DVB-T2 HEVC.. ( iig niet met een usb ontvanger er aan lijkt me niet dat de HAT dat beter doen gaat ;) )

ontopic:

net toch maar even mn PMS geupdate.. de Plex plugin voor Kodi wou er niks meer mee doen :/ :? zelfs na een reboot van zowel de client met kodi als de PMS server... na het updaten werkte die weer feilloos..

en als de desktop app voor Plex nou eens beter te configureren zou zijn trapte ik kodi er uit :P

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-10 18:56
beste alle,

ik vroeg me af hoe ik mappen kan zien op me tv.

Ik heb enkele series, maar deze worden niet gezien. Alleen de inhoud wordt getoond op de TV. terwijl ik toch echt in mappen heb gezet. Dit moet denk ik wel kunnen toch ??

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:48
theduke1989 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:50:
beste alle,

ik vroeg me af hoe ik mappen kan zien op me tv.

Ik heb enkele series, maar deze worden niet gezien. Alleen de inhoud wordt getoond op de TV. terwijl ik toch echt in mappen heb gezet. Dit moet denk ik wel kunnen toch ??
Ik weet niet of dat met de browser gaat op jouw tv, maar bij mij hier op de pc gaat het als volgt:

Menu boven met "Alles", "TV Series", etc
klik op "TV Series" en dan op "Mappen"

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-10 18:56
@Incolumis jij benaderdt via de browser. Ik had de APP geinstalleerd.

Maar op de PC mappen serien / filmen aangemaakt. Maar in de serien zitten per staffel mappen. Maar die worden niet gezien op de TV maar alleen de inhoud ervan

• TempAccount123
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 30-09 15:36
Ik heb een Plex Pass en Plex draaien op een NAS (QNAP) als Media Server.
Ook heb ik een Digibox + Digicorder van Telenet.

Ik vroeg me af of ik deze Telenet kanalen op de Live TV van Plex kan zetten en hoe ik dat zou doen.
Volgens https://www.plex.tv/live-tv-dvr/ zijn vlaamse zenders wel mogelijk, maar ik ben niet zeker hoe.

Enige ervaringen mee?

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
TempAccount123 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:46:
Ik heb een Plex Pass en Plex draaien op een NAS (QNAP) als Media Server.
Ook heb ik een Digibox + Digicorder van Telenet.

Ik vroeg me af of ik deze Telenet kanalen op de Live TV van Plex kan zetten en hoe ik dat zou doen.
Volgens https://www.plex.tv/live-tv-dvr/ zijn vlaamse zenders wel mogelijk, maar ik ben niet zeker hoe.

Enige ervaringen mee?
Analoge tv tuner card en daarop kijken.

Aangezien telenet ci+ is wordt het heel moeilijk om digitaal te kijken (feel free om een usb ci module te kopen en het werken te kijken.

Analoog is geen enkel probleem.

• SMSfreakie
  • Niet online
analoge kaart is niet echt future proof natuurlijk.... nou hebben ze voor Vlaanderen nog geen idee per waar neer de analoge distributie gaat stoppen..
maar in Nederland is het niet te doen meer :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:58
Net ook de aanbieding gekregen voor plex pass. Twijfel of ik het moet doen. Heb al voor ios de app gekocht en voor mijn Android telefoon.
Enige voordeel voor ons op dit moment zou zijn dat ik dan accounts kan maken waardoor ons dochtertje (4,5) niet onze films te zien krijgt.
Omgerekend 66 euro valt wel mee, maar die aanbiedingen komen altijd op een rot moment eigenlijk en duren te kort. :p

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• SadisticPanda
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:36:
Net ook de aanbieding gekregen voor plex pass. Twijfel of ik het moet doen. Heb al voor ios de app gekocht en voor mijn Android telefoon.
Enige voordeel voor ons op dit moment zou zijn dat ik dan accounts kan maken waardoor ons dochtertje (4,5) niet onze films te zien krijgt.
Omgerekend 66 euro valt wel mee, maar die aanbiedingen komen altijd op een rot moment eigenlijk en duren te kort. :p
Grmbl, iedereen krijgt die aanbieding voor plex pass en ik nooit :/

Btw, je hoeft geen plex pass te hebben hoor. Je maakt gewoon een account op plex aan voor je dochter en je deelt je library met je dochter. Bij kiezen welke library, kies je de library met de kind vriendelijke inhoud. Zo doe ik het voorlopig nu ook, werkt perfect. (Met 10 tal mensen op deze manier)

• Arunia
@azz_kikr als ik het goed begrijp moet je dan bij plex zelf een extra account maken en dan met elkaar delen?
Ga wel even de komende twee dagen denken wat handiger is. Nadeel nu is dat we plex eigenlijk nog weinig gebruiken op dat gebied. Waardoor 66 euro net zo goed ergens anders uitgegeven kan worden.
Weet ook niet of later die aanbieding terug komt. Qua aanbieding heb ik het idee dat je iig een keer minimaal een pass genomen moet hebben. Heb afgelopen jaar en vorig jaar een keer zo'n pass gehad voor een paar maanden ivm vakantie en mijn mini servetje in de auto.

• SadisticPanda
  • Niet online
@Arunia yeah, gewoon accountje aanmaken op plex op haar eigen mail of op een disposable mail.

Dan kan je in jouw plex een uitnodiging versturen naar haar. Als jij dan voor haar inlogt, en die uitnodig aanvaard, ziet zij enkel de libraries die jij wenst de delen.

Je kan dan wel niet instellen van enkel films van die leeftijdscategorie zichtbaar is, maar alles voor kinder gaat bij mij zoiezo in aparte library.

Zo heb ik momenteel: kids movies, kids series, series, films, Natuurdocus :D, Disney.

Ik krijg alles te zien, vrienden alles behalve de docus :p, en kinderen enkel kids libraries en disney.

Ieder zijn eigen account zonder plex pass. Voorlopig werkt het perfect. Enige nadeel is dat ieder zijn mobiele app moet kopen indien ze dat wensen en offline sync werkt niet....boeie!

• Arunia
@azz_kikr ah ja, helder. Heb nu ook gesplitst. Mede ook omdat ik wil weten wat ze kan kijken. Als ik op leeftijd vrij ga geven, kan ze bepaalde films wellicht niet zien en andere die ik niet wil, kan ze wel zien wellicht. Normaal misbruiken we de gezamenlijke mail voor dat soort dingen, maar uiteraard is die nu voor plex in gebruik.

• SadisticPanda
  • Niet online
@Arunia ik maak voor mijn gebruikers gebruik van https://temp-mail.org/ . Gewoon accountje maken en later hebben ze die mail normaal niet meer nodig of kunnen ze vervangen door eigen email indien gewenst.

Tuurlijk hotmail/gmail accountje aanmaken voor de dochter is ook niet lang werk

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-10 12:27
Of je betaald gewoon 1x die 66 euro, dan heb je een licentie die voor altijd geldig is.

• SMSfreakie
  • Niet online
whiner schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:42:
Of je betaald gewoon 1x die 66 euro, dan heb je een licentie die voor altijd geldig is.
66 euro? Que?

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-10 22:21
Bij mij staat er dit:

Upgraden naar langdurig abonnement
Langdurig abonnement 119,99 €
Krediet voor resterend Jaarlijks abonnement 2,75 €
Totaal 117,24 €

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• SMSfreakie
  • Niet online
bij mij dus 119,99.. en nou is er voor blackfriday / CM ook wel 25% discount.. maar das nog altijd geen 66 euro :o

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 11:12
SMSfreakie schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:21:
bij mij dus 119,99.. en nou is er voor blackfriday / CM ook wel 25% discount.. maar das nog altijd geen 66 euro :o
inderdaad, voor 66 euro een lifetime abbo, zou ik misschien over nadenken ;-)

• yniezink
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Hoe komen jullie eigenlijk aan die 25% discount code? ik zou wel willen upgraden naar lifetime ipv jaarlijks.

• SMSfreakie
  • Niet online
yniezink schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:50:
Hoe komen jullie eigenlijk aan die 25% discount code? ik zou wel willen upgraden naar lifetime ipv jaarlijks.
Black Friday / Cyber Monday 2018

denk dat die pas werk op vrijdag oid :-P

• yniezink
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Blijkbaar alleen voor new subscribers..

• SMSfreakie
  • Niet online
geen idee. als in ingelogd sta krijg ik nog een invalid / expired en als ik niet ingelogd (andere browser, VPN of 4G ipv Ziggo) hem probeer als "nieuw lid" krijg ik exact het zelfde

• Sa1
Heb gisteren een nieuwe film toegevoegd, nu bezet m'n transcoder service op m'n nas al sindsdien 100% CPU en zie ik bij activiteit in Plex dat hij 'voorbeeld miniaturen genereren voor video' als actie aan het uitvoeren is. De film staat er keurig tussen, kan ik gewoon afspelen en de miniaturen zijn er gewoon.

Heeft iemand enig idee wat dit is? Want ik kan wel Plex als service uitzetten en weer aanzetten, maar dan gaat hij keurig verder waar hij gebleven is en weer lekker naar 100% CPU.

Sa1 wijzigde deze reactie 20-11-2018 15:30 (1%)
Reden: iets verduidelijkt

• Sa1
Sa1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:17:
Heb gisteren een nieuwe film toegevoegd, nu bezet m'n transcoder service op m'n nas al sindsdien 100% CPU en zie ik bij activiteit in Plex dat hij 'voorbeeld miniaturen genereren voor video' als actie aan het uitvoeren is. De film staat er keurig tussen, kan ik gewoon afspelen en de miniaturen zijn er gewoon.

Heeft iemand enig idee wat dit is? Want ik kan wel Plex als service uitzetten en weer aanzetten, maar dan gaat hij keurig verder waar hij gebleven is en weer lekker naar 100% CPU.
Okay, het is me nu duidelijk. Ik had aanstaan dat er miniaturen van de video gegenereerd moesten worden nadat een film toegevoegd werd. Dit gebeurt bij alle videos alleen was het me nog nooit opgevallen omdat normaal gesproken films / series automatisch worden toegevoegd. Heb het nu uitgezet, nu blijft de CPU van de nas en stuk rustiger.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:44
Hebben jullie dit nieuws al meegekregen? (iOS only)
https://www.reddit.com/r/...urce=reddit&utm_name=PleX
https://forums.plex.tv/t/...-available-in-beta/335439

.MKV support! Niet (of minder) transcoden!

• Arunia
@whiner Op dit moment werkt de code iig nog niet. Never mind. Ik heb de mail ook gezien t/m 16 november werkte die code. Dus nope, werkt dan niet meer.

Arunia wijzigde deze reactie 23-11-2018 09:18 (50%)

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:10
@Tomino

Alleen voor Apple TV / iOS?

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:44
Ja, check ook even de link .
From their forums:

We’re introducing a great upgrade in terms of video playback experience to our iOS and Apple TV apps! Up until now, we relied on Apple’s AVPlayer for video playback. That was a simple solution, but very limited in many aspects. However, now we’ve added support for mpv 3: the same higher-quality video player we have in Plex Media Player, that will result in sharper video output and improved subtitle support.

The new player is still experimental, and we do plan to make it available to everyone, but for now it’s available to Plex Pass holders as an early-access preview. You can turn it on and off at any time in Settings -> Advanced.

What’s changed?

With this new video player, the apps will be able to play many more video formats without transcoding. This also includes a new custom video player UI in the Apple TV app that adds support for seek thumbnails, proper audio & subtitle switching during playback, and some other things we’ll add in the near future. We also gained more control over our playback stack.

More: https://forums.plex.tv/t/...-available-in-beta/335439

Supported containers: mkv, mov, mp4, mpegts, mpeg, mpegvideo, avi, flv, ogg

Supported audio codecs: aac, aac_latm, ac3, alac, flac, dca, vorbis, opus, eac3, mp1, mp2, mp3

Supported video codecs: h264, hevc, vp8, vp9, h263, mpeg1video, mpeg2video, mpeg4

Supported subtitle codecs: ass, dvb_subtitle, vobsub, eia_608, pgs, microdvd, movtext, ssa, srt

• Aschtra
Dat deed en daarom vroeg ik er expliciet naar. Je meld het niet in je eigen post namelijk dus werd lichtelijk blij.

Maar zelf geen Apple TV dus useless voor mij.

• not2secure4u
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik heb net een NAS DS218+ en er plex op geïnstalleerd. Ik heb mijn movie folder gekoppeld aan Plex. Nu is die de library (met 1 film in) reeds een half uur aan het updaten. Dit komt niet goed.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

NUC I5 256GB SSD

• pineapple
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-10 14:40
Hoi mede tweakers!

Ik gebruik net als velen van jullie PLEX, met heel veel plezier.
Nu ben ik recentelijk overgestapt van een full HD tv naar een 4k tv.

En merk ik dat mijn 13 inch MacBook Pro (2015 model), full HD video's niet meer vloeiend afspeelt (af en toe hapert het beeld). Dit ging met mijn oude tv wel goed.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat hier eventueel aan te doen is?

Ik heb hardware acceleration al aanstaan.

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:12

DizzyWeb

Ondertiteld

Je geeft wel heel weinig informatie. Is die macbook de client? Waar draait de server op? Welke resolutie staat ingesteld, is de client niet aan het upscalen naar 4k?

• pineapple
DizzyWeb schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:27:
Je geeft wel heel weinig informatie. Is die macbook de client? Waar draait de server op? Welke resolutie staat ingesteld, is de client niet aan het upscalen naar 4k?
De MacBook draait zowel Plex Media Server als de media player client.
De Samsung TV staat ingesteld op z'n native resolutie 3840 x 2160.

Ik weet niet of er ge-upscaled wordt, bij mijn weten ondersteunt PLEX zoiets niet.

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:12

DizzyWeb

Ondertiteld

Sowieso eens kijken of hij aan het transcoden slaat wanneer je iets afspeelt.

• pineapple
DizzyWeb schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:48:
Sowieso eens kijken of hij aan het transcoden slaat wanneer je iets afspeelt.
Da's een goeie, dit heb ik nog niet gecheckt.
Waar kan ik dit zien?

• TagForce
pineapple schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:02:
[...]

Da's een goeie, dit heb ik nog niet gecheckt.
Waar kan ik dit zien?
Media Server web, activity, als je dan over de thumbnail hovered zie je daar wat ie met de video en audio stream doet.
Bijvoorbeeld:
Converting
Video: Direct Stream
Audio: Transcoding from AC3 to AAC

• pineapple
TagForce schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:10:
[...]

Media Server web, activity, als je dan over de thumbnail hovered zie je daar wat ie met de video en audio stream doet.
Bijvoorbeeld:
Converting
Video: Direct Stream
Audio: Transcoding from AC3 to AAC
Ik heb even gekeken en er staat Direct Play, dus er vind geen conversie of iets plaats.
Heb je verder nog ideeën, wat het probleem kan zijn?

Kan het bijvoorbeeld liggen aan wat voor HDMI kabel ik gebruik?

pineapple wijzigde deze reactie 30-11-2018 16:38 (6%)

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

pineapple schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:28:
[...]
Kan het bijvoorbeeld liggen aan wat voor HDMI kabel ik gebruik?
Dit gaat niet (meer) over plex. Maak even een apart topic aan, en zet dan je setup meteen goed in de startpost. Maar hier is de kwaliteit van je HDMI kabe of je Macbook offtopic

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:34
Meer mensen die toevallig de Tidal integratie aant proberen zijn in Plex? Ben zelf een Spotify gebruiker (icm veel Sonos speakers), maar blijkbaar werkt dat met Tidal ook en de combinatie van eigen muziek + aanvulling van Tidal is wel geinig, inclusief muziek videos. Thoughts? :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Dreamvoid
Om heel hard te zijn, het toevoegen van Tidal is nutteloze "feature creep" - Plex is primair voor je eigen media library, en er zijn nog genoeg features te implementeren om dat beter te maken.

Tidal, Spotify, Apple Music, Netflix, etc hebben hun eigen (prima) apps die ze zelf maken. Dit integreren in Plex betekent de komende jaren telkens als developers achter die streaming services aan rennen om al hun constante API changes en features te implementeren.

Die tijd kan je beter besteden aan bv Music beter maken, wat nog een lange weg te gaan heeft.

Wat ik wel snap is waarom Plex dit doet - ze krijgen cash van Tidal als gebruikers via Plex een Tidal abonnement nemen, en de schoorsteen moet ook roken.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 05-12-2018 12:44 (23%)

specs

Een feature creep is het zeker. Maar je moet ook wel erkennen dat muziek erg hard naar streaming en playlists aan het verplaatsen is. Bij Plex plugins zijn streaming diensten ook meest populair.

Liefst heb je een api dat zodat je alle streaming en radiodiensten kan aansluiten. Streamingdiensten Spotify, Deezer, Apple Music, YouTube Music Premium, Google Play Music en radiodiensten Pandora, Last.fm, Mixcloud, Soundcloud.

Als je een gespecialiseerde muziekdienst wil voor je eigen muziek kan je eens kijken naar Funkwhale. Selfhosted Grooveshark.

• Dreamvoid
Er is niks mis met 3rd party streaming diensten, maar daar ga je toch in het algemeen niet voor naar Plex.

Funkwhale ziet er leuk uit maar draait alleen op Linux, niet op macOS. Ik zit wel een beetje te kijken naar Emby, al lijkt de verbetering tov Plex qua muziek maar minimaal te zijn.

De iOS client app Prism (met Plex server support) is op zich wel een verbetering tov de standaard muziek interface van de iOS app van Plex, maar de beperkingen van de server architectuur (beperkte metadata support voornamelijk) blijven natuurlijk.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 05-12-2018 17:31 (101%)

specs

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-10 16:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik muzieklijsten afspeel ga ik vaak terug naar het beginscherm home dashboard) waar ik now playing zie. Het leuke eraan is, dat ik elke keer zie wat er speelt. Nu lijkt de rij niets te doen. Het schuift niet op als het ware..

Meer mensen dit meegemaakt?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 09-12-2018 09:34 (9%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Er viel me gisteren iets vreemds op: bij het wisselen van ondertitels ging PMP elke keer opnieuw bufferen. Wat blijkt nu: hij transcode tegenwoordig alles! PHT erbij gepakt en die doet gewoon direct play. Dit is sinds de laatste update volgens mij. Zowel server en client laatste versie op Windows. Heeft iemand anders dit ook?

• Sa1
sig69 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:48:
Er viel me gisteren iets vreemds op: bij het wisselen van ondertitels ging PMP elke keer opnieuw bufferen. Wat blijkt nu: hij transcode tegenwoordig alles! PHT erbij gepakt en die doet gewoon direct play. Dit is sinds de laatste update volgens mij. Zowel server en client laatste versie op Windows. Heeft iemand anders dit ook?
Ik had het laatst ook, toen heb ik uiteindelijk m'n client opnieuw geinstalleerd en werkte het weer alsvanouds.. Geen idee of dat bij jou kan hor, bij mij was het een eenvoudige app op de samsung tv.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:53

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

tcviper schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 09:20:
Meer mensen die toevallig de Tidal integratie aant proberen zijn in Plex? Ben zelf een Spotify gebruiker (icm veel Sonos speakers), maar blijkbaar werkt dat met Tidal ook en de combinatie van eigen muziek + aanvulling van Tidal is wel geinig, inclusief muziek videos. Thoughts? :)
Ik heb hem toegevoegd (gratis trial) en het is wel aardig. Ook bij het zoeken in je lokale muziek library vindt hij dus Tidal albums etc.
Dreamvoid schreef op Wednesday 5 December 2018 @ 11:45:
Om heel hard te zijn, het toevoegen van Tidal is nutteloze "feature creep" - Plex is primair voor je eigen media library, en er zijn nog genoeg features te implementeren om dat beter te maken.

Tidal, Spotify, Apple Music, Netflix, etc hebben hun eigen (prima) apps die ze zelf maken. Dit integreren in Plex betekent de komende jaren telkens als developers achter die streaming services aan rennen om al hun constante API changes en features te implementeren.

Die tijd kan je beter besteden aan bv Music beter maken, wat nog een lange weg te gaan heeft.

Wat ik wel snap is waarom Plex dit doet - ze krijgen cash van Tidal als gebruikers via Plex een Tidal abonnement nemen, en de schoorsteen moet ook roken.
Ben het niet helemaal met je eens. Tuurlijk kunnen Tidal, Spotify dat perfect zelf. Maar ik vindt het wel fijn om zo op mijn Apple TV (waar wel een Plex app voor is, maar geen Tidal/Spotify app) ook muziekdiensten te kunnen gebruiken. En feit dat ze integreren in mijn Plex setup maakt het allemaal wel weer een mooie geintegreerde oplossing.

Tuurliijk is het met een goede eigen muziek library niet nodig, maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad. Nu hopen op Spotify ;-)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:34
JackSparrow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:41:
[...]

Ik heb hem toegevoegd (gratis trial) en het is wel aardig. Ook bij het zoeken in je lokale muziek library vindt hij dus Tidal albums etc.

[...]

Ben het niet helemaal met je eens. Tuurlijk kunnen Tidal, Spotify dat perfect zelf. Maar ik vindt het wel fijn om zo op mijn Apple TV (waar wel een Plex app voor is, maar geen Tidal/Spotify app) ook muziekdiensten te kunnen gebruiken. En feit dat ze integreren in mijn Plex setup maakt het allemaal wel weer een mooie geintegreerde oplossing.

Tuurliijk is het met een goede eigen muziek library niet nodig, maar aan de andere kant kan het ook geen kwaad. Nu hopen op Spotify ;-)
Helaas kunnen we spotify/apple music vergeten bij Plex. Heb het er gisteren nog over gehad met het dev team (heb zelf ook bij Plex gewerkt) maar het blijft voorlopig alleen tidal.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Dreamvoid
Ik snap heel goed waarom er geen AppleTV apps zijn voor Spotify, Tidal, etc. Zo gebruik je de AppleTV in de praktijk niet met muziek - daarvoor staat de TV doorgaans uit.

Om mijn lokale iTunes muziek via de AppleTV/versterker af te spelen ga ik niet met veel moeite mijn TV aanzetten, met de onhandige fysieke afstandsbediening op de AppleTV in mijn iTunes lopen navigeren, ik pak m'n telefoon, open de Remote app, navigeer veel sneller door m'n library en stuur daarmee de muziek vanaf mijn Mac direct naar de Apple TV. Idem met Spotify, etc.

specs

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:53

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

tcviper schreef op Tuesday 18 December 2018 @ 14:53:
[...]

Helaas kunnen we spotify/apple music vergeten bij Plex. Heb het er gisteren nog over gehad met het dev team (heb zelf ook bij Plex gewerkt) maar het blijft voorlopig alleen tidal.
Zonde wel, maar aan de andere kant begrijpelijk. Spotify en Apple Music hebben een groot marktaandeel...die hebben geen enkele reden om aansluiting te zoeken bij Plex.
Dreamvoid schreef op Tuesday 18 December 2018 @ 14:53:
Ik snap heel goed waarom er geen AppleTV apps zijn voor Spotify, Tidal, etc. Zo gebruik je de AppleTV in de praktijk niet met muziek - daarvoor staat de TV doorgaans uit.

Om mijn lokale iTunes muziek via de AppleTV/versterker af te spelen ga ik niet met veel moeite mijn TV aanzetten, met de onhandige fysieke afstandsbediening op de AppleTV in mijn iTunes lopen navigeren, ik pak m'n telefoon, open de Remote app, navigeer veel sneller door m'n library en stuur daarmee de muziek vanaf mijn Mac direct naar de Apple TV. Idem met Spotify, etc.
Eh....zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken, maar daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Aan de andere kant....voor alle andere platformen (Xbox, PS4, Smart TV) is wel een Spotify app te vinden...dus in die zin snap ik het dan ook weer niet ;-)

JackSparrow wijzigde deze reactie 18-12-2018 14:56 (49%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Dreamvoid
Apple maakt idd ook een Music app voor de AppleTV, dus als het niet teveel moeite is, dan kan je de ATV/Xbox/etc er wel bij doen. Het is meer dat ik in de praktijk zelf die apps nooit gebruik, ook al dacht ik vooraf dat het super handig zou zijn.

specs

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-10 22:21
Meer mensen die het probleem hebben als ze via een ipad of iphone via de browser een film willen afspelen dat ze de melding: "Het streamen van dit mediabestand wordt niet ondersteund." krijgen? Een maand geleden werkte dit wel heb wel in de tussen tijd 2 updates gehad. Op andere devices werkt de film of serie wel.

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• TagForce
tumtum100 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:54:
Meer mensen die het probleem hebben als ze via een ipad of iphone via de browser een film willen afspelen dat ze de melding: "Het streamen van dit mediabestand wordt niet ondersteund." krijgen? Een maand geleden werkte dit wel heb wel in de tussen tijd 2 updates gehad. Op andere devices werkt de film of serie wel.
Nog niet tegengekomen.

Wat voor een film (codecs, bitrate, etcetc)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

tumtum100 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:54:
TagForce schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:13:
[...]

Nog niet tegengekomen.

Wat voor een film (codecs, bitrate, etcetc)
Staat ie toevallig op direct play? Want dan wordt er niet getranscodeerd, en dan zijn Apple devices snel met de melding dat het niet ondersteund is (beetje afwijkende codec).

Jivebunny wijzigde deze reactie 20-12-2018 15:34 (39%)

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik kreeg weer een 25% korting op lifetime plexpass aanbiedingen....

Dub nu nog ff of het me waard is... (volle prijs van 120 euro is me sowieso te gem)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:21
sig69 schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:48:
De laatste update van de server heeft het opgelost. Leuk nieuw dashboard zit er in overigens.

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo, toch maar de plexpass aangeschaft.. :-)
alleen werkt de DVR feature nog niet helemaal goed ism mn Enigma2 decoder (ism HRtunerproxy)

als ik handmatig de decoder op bv RTL4 zet, en in een Plex client dan ook voor RTL4 kies werkt t wel..
kies ik een andere zender in Plex dan vertikt die het :+

maar goed daar thuis nog maar eens naar kijken.. want remote valt t toch wat tegen :+

• SadisticPanda
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:07:
Ik kreeg weer een 25% korting op lifetime plexpass aanbiedingen....

Dub nu nog ff of het me waard is... (volle prijs van 120 euro is me sowieso te gem)
same here,

niks echt nodig van de full pass, voor 50% wil ik wel overstag gaan, 25% is me nog net iets te weinig.

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo... Plex Server maar eens geupdate.. nou lijkt de samenwerking met de enigma2 decoder (Ziggo) beter te werken... :) hij vond nou ineens uit zich zelf de tuner zonder dat ik hem naar het IP:port van de Enigma2 moest sturen..

en zappen lijkt ook fijner te werken :)

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:56
EDIT: Oplossing al gevonden via facebook plex groep: zorg dat je via plex.tv inlog en dan naar je server kijkt via launch knop. De nieuwe dashboard werkt niet als je via ip adres van je server naar plex gaat.

Ik heb vorige week een maand Plex Pass aangeschaft en na deze aanschaf had ik in Plex bij Now Playing veel meer inzage in wat ik afspeelde op dat moment. Allemaal statistiekjes e.d.
Gisteren heb ik mijn nas teruggezet naar fabrieksinstellingen en plex e.d. opnieuw geinstalleerd maar als ik nu Now Playing kijk zie ik alleen maar dat ie afspeelt op de Samsung tv (UE40F6510) en of het Direct Play of een andere afspeelmanier is en verder niks.
Ik heb al bij authorized devices alle apparaten verwijderd en uitgelogd. Als ik daarna weer in plex inlog op de server krijg ik een melding dat ik de server moet claimen. Werkt allemaal perfect. Zie ook in de server en in de client op de tv dat ik een plex pass abbo heb maar toch niet de Now Playing functionaliteiten als ik eergisteren had.
Heeft iemand dit eerder gehad en heeft iemand een idee hoe het op te lossen? Is het een instelling of zo?

r_buren956 wijzigde deze reactie 26-12-2018 11:37 (10%)

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-10 12:27
Heb je zeker weten de laatste versie van plexserver? Deze statistieken zijn net nieuw. Bij instellingen kun je controleren of er nog een update is.

• CH4OS
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:08:
Analoge tv tuner card en daarop kijken.

Aangezien telenet ci+ is wordt het heel moeilijk om digitaal te kijken (feel free om een usb ci module te kopen en het werken te kijken.

Analoog is geen enkel probleem.
Aangezien dat met Ziggo kan, waarom niet met Telenet? Zie https://eye-vision.homeip...erun-met-ziggo-smartcard/ alleen hoopte ik het wat te vergemakkelijken met de onlangs aangekondigde hat (voor de Raspberry Pi), maar die ondersteunt geen dvb-c.
SMSfreakie schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:13:
Zo... Plex Server maar eens geupdate.. nou lijkt de samenwerking met de enigma2 decoder (Ziggo) beter te werken... :) hij vond nou ineens uit zich zelf de tuner zonder dat ik hem naar het IP:port van de Enigma2 moest sturen..

en zappen lijkt ook fijner te werken :)
Heb je hier wat info over? Ik kon online zelf niet veel vinden hierover. Het klinkt interessant, als Ziggo met digitale zenders werkend te krijgen is, ben ik zeer geïnteresseerd!

CH4OS wijzigde deze reactie 01-01-2019 23:21 (34%)

• SMSfreakie
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:11:
[...]
Aangezien dat met Ziggo kan, waarom niet met Telenet? Zie https://eye-vision.homeip...erun-met-ziggo-smartcard/ alleen hoopte ik het wat te vergemakkelijken met de onlangs aangekondigde hat, maar die ondersteunt geen dvb-c.
[...]
Heb je hier wat info over? Ik kon online zelf niet veel vinden hierover. Het klinkt interessant, als Ziggo met digitale zenders werkend te krijgrn is, ben ik zeer geïnteresseerd!
Xtrend ET9500 met Ziggo smartcard (OpenPLI, + hrtunerproxy plugin heet geloof ik anders tegenwoordig
NAS met PlexMediaServer en die praat met de ET9500 als of het een HDHomeRun tunerthingie is :)

• rayplum
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Beetje offtopic maar hier zijn veel mede Plex Pass Tweakers aanwezig. Voor wie een Plex Pass heeft: kan iemand nog een Plex Perk coupon code met mij delen (DM)? (in verband met een actie voor WD Elements 10TB)

• SMSfreakie
  • Niet online
rayplum schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:46:
Beetje offtopic maar hier zijn veel mede Plex Pass Tweakers aanwezig. Voor wie een Plex Pass heeft: kan iemand nog een Plex Perk coupon code met mij delen (DM)? (in verband met een actie voor WD Elements 10TB)
check je DM.

en uh iemand enig idee waarom in een 10bit HDR file gewoon niet vloeiend wil spelen in de Plex Speler zelf... . terwijl die op de zelfde hardware binnen Kodi (met PlexConnect) het WEL vloeiend wil doen :?

waar Plex Media Player WEL stabiel is.. itt tot Kodi op dit moment :X

• Arunia
Ga bijna een nieuwe server aanschaffen. Nu kwam er iemand die aan gaf dat mijn i5-8400 keuze wel overpowered zou kunnen zijn voor een 4k transcoding (als optie) server. Buiten uiteraard Plex krijgt deze nog wel meer taken te verwerken, maar niet perse zwaar.
Begin nu te twijfelen. Zijn er hier mensen die een Plex server hebben gemaakt welke ook transcoding doet of moet doen op 4k?
Weet niet of een GPU er bij een optie kan zijn, maar dan zal de server ook niet meer zo zuinig zijn in idle. tikt allemaal aan.

Arunia wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:24 (14%)

• Aschtra
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
Ga bijna een nieuwe server aanschaffen. Nu kwam er iemand die aan gaf dat mijn i5-8400 keuze wel overpowered zou kunnen zijn voor een 4k transcoding (als optie) server. Buiten uiteraard Plex krijgt deze nog wel meer taken te verwerken, maar niet perse zwaar.
Begin nu te twijfelen. Zijn er hier mensen die een Plex server hebben gemaakt welke ook transcoding doet of moet doen op 4k?
Ik heb een i5 8400 in mijn ESXI server waar plex op zit. Ik heb Plex 4 cores gegeven maar mijn Samsung Tizen Plex App die heeft nog moeite met 4k content transcoden hoor.
Is wel beter met de nieuwe versie van de app maar nog niet goed. Ligt dus ook erg aan wat voor afspeel apparaat je hebt

• Arunia
@Aschtra Oef, nahja. Voor mij zou het niet gaan om mijn tv zeg maar (weet niet eens welke os er op draait, denk ook tizen (ju7000)), dat afspelen gebeurd op andere apparatuur.
Ben nooit zo van die SMART apps. Dat gaat eigenlijk vaak niet goed dan wel goed. Liever iets wat ik zelf kan beheren en andere opties voor kiezen.

Weet jij wat je server doet op het moment van dat soort bestanden? Hoe zit het met gebruik van geheugen en CPU? Gewoon maar even wat vragen hoor. Denk dat ik toch voor die i5 ga. al is het maar op de toekomst voorbereid.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04:50
CH4OS schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:11:
Heb je hier wat info over? Ik kon online zelf niet veel vinden hierover. Het klinkt interessant, als Ziggo met digitale zenders werkend te krijgen is, ben ik zeer geïnteresseerd!
Ben daar ook geintereseert in.

• CH4OS
  • Niet online
m3gA schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:37:
Ben daar ook geintereseert in.
Dat staat in de reactie eronder;
SMSfreakie in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

• Arunia
Denk dat dat alleen op het oud Ziggo netwerk kan ivm eigen settopboxen?

• SMSfreakie
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:04:
Denk dat dat alleen op het oud Ziggo netwerk kan ivm eigen settopboxen?
Afaik kunnen de Free To Cable zenders in het gehele verzorgings gebied..

en verder zou je als je een IRDETO smartkaart hebt / krijgt ( geen idee of je in het oude UPC gebied ook de Humax decoder kan krijgen...) zou het in theorie moeten kunnen...

zelfs met de nagravision kaart van UPC zou het zelfs moeten kunnen alleen dat is sowieso een grijs grijs grijs gebied

SMSfreakie wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:23 (13%)

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True