Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:24
@SMSfreakie Ik zit zelf inderdaad in het UPC gebied, dus een Smartcard krijgen is al wat meer een probleem. Denk dat ik het lekker met de app van ziggo ga doen op de andere tv's. :P
Zit ook wel eens te kijken naar die headend onderdelen. Maar denk dat dat te veel van het goede gaat zijn en het is te veel afhankelijk van wijzigingen die er misschien komen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
sowieso ga ik nou ook niet meer investeren ( de ET9500 heb ik ook al enige jaren maar die kan geen transcoding afhandelen, daar is zn CPU gewoon te zwak voor... en om nou een sterkere bak te halen die dat wel uit zich zelf kan, gezien het met PLEX op mn homeserver het gewoon wel mogelijk is )

grote kans dat Ziggo t.z.t. toch DVB-C gaat uitfaseren ten gunste van IP based streams..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
Ga bijna een nieuwe server aanschaffen. Nu kwam er iemand die aan gaf dat mijn i5-8400 keuze wel overpowered zou kunnen zijn voor een 4k transcoding (als optie) server. Buiten uiteraard Plex krijgt deze nog wel meer taken te verwerken, maar niet perse zwaar.
Begin nu te twijfelen. Zijn er hier mensen die een Plex server hebben gemaakt welke ook transcoding doet of moet doen op 4k?
Weet niet of een GPU er bij een optie kan zijn, maar dan zal de server ook niet meer zo zuinig zijn in idle. tikt allemaal aan.
Daar is een speciale topic voor: Het grote zuinige server topic - deel 2

De meesten daar gebruiken een i3 8100 hiervoor, geloof ik.

• Arunia
@Incolumis Daar was ik ook al aan het posten, maar een GPU is niet zozeer zuinig. Denk dat het gewoon uit komt op een i3 of i5 dan toch. Ga er even vanuit dat het niet al te vaak gebeurd.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:05:
@Incolumis Daar was ik ook al aan het posten, maar een GPU is niet zozeer zuinig. Denk dat het gewoon uit komt op een i3 of i5 dan toch. Ga er even vanuit dat het niet al te vaak gebeurd.
Ik was er net doorheen aan het scrollen, en zag jouw post al. :)
Je kunt ook een fanless GPU pakken, die zijn voldoende om beeld door te sturen, en vrij zuinig. Ik heb hier bij mijn oude bak een Geforce GT 520 fanless, verbruikt maar 10 watt idle.

• Arunia
@Incolumis Haha. Denk toch dat het best wel wat energie verbruikt. Zou ik ook nog in moeten duiken. Maar denk dat het toch bovenstaande gaat worden. Een i3 is dan wel een optie met een GPU.

Hmm. Nahja, we komen er wel een keer uit. Komt goed.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:30
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:19:
@Aschtra Oef, nahja. Voor mij zou het niet gaan om mijn tv zeg maar (weet niet eens welke os er op draait, denk ook tizen (ju7000)), dat afspelen gebeurd op andere apparatuur.
Ben nooit zo van die SMART apps. Dat gaat eigenlijk vaak niet goed dan wel goed. Liever iets wat ik zelf kan beheren en andere opties voor kiezen.

Weet jij wat je server doet op het moment van dat soort bestanden? Hoe zit het met gebruik van geheugen en CPU? Gewoon maar even wat vragen hoor. Denk dat ik toch voor die i5 ga. al is het maar op de toekomst voorbereid.
Wat bedoel je met 'dat soort bestanden' ?
Geheugen en CPU gebruik zijn nihil

• Arunia
@Aschtra Moet even denken haha. Volgens mij bedoelde ik wat je server inderdaad nodig heeft bij het transcoden van bepaalde bestanden. Ik ga het gewoon even aankijken als straks de server in elkaar zit. Heb alles al besteld ondertussen.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:30
Arunia schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:19:
@Aschtra Moet even denken haha. Volgens mij bedoelde ik wat je server inderdaad nodig heeft bij het transcoden van bepaalde bestanden. Ik ga het gewoon even aankijken als straks de server in elkaar zit. Heb alles al besteld ondertussen.
Nja dat verschilt dus heel erg waarmee je transcode. Ik kijk voor een groot deel via mijn Samsung Tizen TV met daarop de Plex app. Maar die is best slecht in transcoden (wel beter tegenwoordig en kan ook meer direct play vergeleken met een jaar geleden) Een collega van mij heeft een Nvidia Shield en die transcode 4K zelfs prima volgens hem.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-04 16:28
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:11:
@Incolumis Haha. Denk toch dat het best wel wat energie verbruikt. Zou ik ook nog in moeten duiken. Maar denk dat het toch bovenstaande gaat worden. Een i3 is dan wel een optie met een GPU.

Hmm. Nahja, we komen er wel een keer uit. Komt goed.
Je hoeft niet een GPU te hebben, het kan ook met de igpu. Wel een moederbord kopen welke dat ondersteunt (Ik heb zelf een servermoederbord zonder ondersteuning, waar ik achterkwam na 2 avonden vloeken en tieren waarom er niet hardwarematige getranscode werd - uiteindelijk een Apple TV gekocht).

• SMSfreakie
  • Niet online
mn HTPC heeft weinig moeite met 4K 10bit HDR.. alleen niet in de Plex app :/
gelukkig werkt het in Kodi wel goed :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Arunia
@Cyleo Heb een H170 moederbord volgens mij. Om legio redenen, maar verwacht dat het daar wel gewoon mee kan zonder problemen.

Nu eindelijk voor werk kunnen doen. Dus hoop ergens deze week de nieuwe server in elkaar te fietsen.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:52

TRaSH

Koffie ?

vriend van me heeft een Samsung TV UE58NU7100 (Tizen),
En hij streamt vanaf mijn plex server wat TV episodes.
Werkt op zich prima.
Alleen als hij bv een Amazon WEB-DL wilt kijken blijft hij draaien dat hij hem wilt inladen en dan komt hij met een fout melding dat weinig info geeft.
Is dat bekend van de Samsung Plex client ?
of is er een manier om dit toch werkend te krijgen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:01
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:07:
vriend van me heeft een Samsung TV UE58NU7100 (Tizen),
En hij streamt vanaf mijn plex server wat TV episodes.
Werkt op zich prima.
Alleen als hij bv een Amazon WEB-DL wilt kijken blijft hij draaien dat hij hem wilt inladen en dan komt hij met een fout melding dat weinig info geeft.
Is dat bekend van de Samsung Plex client ?
of is er een manier om dit toch werkend te krijgen ?
iets meer informatie?

Waarschijnlijk probeert de server te transcode maar heeft het daar de CPU power niet voor? (even een wilde gok).
Dit kan je vrij makkelijk controleren door in plex naar je server dashboard te gaan (in de browser, rechtsbovenin>activity>dashboard.) dan krijg je als je het probeert af te spelen een " Now Playing" menu zichtbaar(op het dashboard) daar de details uit klappen en dan kan je zien of die probeert te transcoden.

Als je Plex server probeert te transcoden, en even later crasht/stopt die met afspelen op TV kan je CPU het waarschijnlijk niet aan.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

We hebben zijn TV ingesteld op direct stream.
Ik zelf heb de server op 8 Mbps 1080p gezet.

toen hij hem afspeelde heb ik toevallig gekeken,
en je ziet hem bij mij bv 9 seconde lopen en weer terug schieten naar 0.
CPU usage is echt minimaal komt niet eens op de 10% meer rond de 3-6%.

maar bij hem blijft hij gewoon draaien en stopt dan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• demonic
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:43:
We hebben zijn TV ingesteld op direct stream.
Ik zelf heb de server op 8 Mbps 1080p gezet.

toen hij hem afspeelde heb ik toevallig gekeken,
en je ziet hem bij mij bv 9 seconde lopen en weer terug schieten naar 0.
CPU usage is echt minimaal komt niet eens op de 10% meer rond de 3-6%.

maar bij hem blijft hij gewoon draaien en stopt dan.

[Afbeelding]
Wat voor systeem heb je? als je er een videokaart in heb zitten en de goede drivers dan kan het transcoden gebeuren op de videokaart.

Overigens, als je hetzelfde bestand probeert af te spelen in je webbrowser, heb je dan hetzelfde probleem?
En als je het bestand dmv. VLC op je computer afspeelt?

En wat je kan proberen, als je de eerste 30 seconden voorbij skipt. Gaat het dan goed? :+
p.s. als je mij quote dan krijg ik een melding van je reactie ;)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

@demonic
Mijn Systeem heeft geen GPU.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1241 v3 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Supermicro X10SL7-F€ 247,35€ 247,35
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 105,95€ 105,95
5Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 20,80€ 104,-
2Crucial CT102472BD160B€ 99,90€ 199,80
1Seasonic Platinum Series 860 Watt€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,10

Hij speelt het af via WAN.
(Mijn Abo Ziggo 400/40)

via de webbrowser op zijn TV werkt het ook niet.
Stom had het even op zijn PC moeten testen. |:(
Dan had ik kunnen zien of het de TV is of toch wat anders.

Maar blijft apart dat mijn CPU niet omhoog gaat als hij moet transcoden.

• demonic
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:52:
@demonic
Mijn Systeem heeft geen GPU.

Hij speelt het af via WAN.
(Mijn Abo Ziggo 400/40)

via de webbrowser op zijn TV werkt het ook niet.
Stom had het even op zijn PC moeten testen. |:(
Dan had ik kunnen zien of het de TV is of toch wat anders.

Maar blijft apart dat mijn CPU niet omhoog gaat als hij moet transcoden.
Je kan het ook even op je eigen PC testen.
Je kan eventueel transcoden forceren door een andere kwaliteit te kiezen als de stream aan het afspelen is ;)

demonic wijzigde deze reactie 18-02-2019 22:05 (14%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

thnx @demonic ,
je had gelijk.
ik moet hem op max zetten wil hij zonder problemen willen afspelen.
Hmm zou ik toch misschien moeten kijken voor een GPU die de taak kan overnemen.
Kijken wat een betaalbare kaart is.
zeker omdat het niet voor me zelf echt is.
thnx in ieder geval

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:41

Kecin

Je keek.

Ik zit in het Caiway gebied en zit te twijfelen om een setupbox aan te schaffen. Volgens mij zijn om de standaard kabel alle zenders encrypted.

Al mensen IP streams toegevoegd d.m.v. Telly?
https://github.com/tellytv/telly

Heb het aan het werk dat die de zenders ziet, maar bekijken ho maar :'(. (Meerdere sources)

Edit: Inmiddels hier aan het werk. Moest FFMPEG aanzetten in de config, stond blijkbaar uitgecomment :).

Kecin wijzigde deze reactie 01-03-2019 05:46 (14%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-04 10:56

mickjuh

Wubalubadubdub!

Kecin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:29:
Ik zit in het Caiway gebied en zit te twijfelen om een setupbox aan te schaffen. Volgens mij zijn om de standaard kabel alle zenders encrypted.

Heb het aan het werk dat die de zenders ziet, maar bekijken ho maar :'(. (Meerdere sources)

Edit: Inmiddels hier aan het werk. Moest FFMPEG aanzetten in de config, stond blijkbaar uitgecomment :).
Ik vind het overzicht niet zo mooi binnen Plex. Via de webpagina heb je wel een mooie gids maar via de AppleTV app zie je alleen posters. Daarnaast is het navigeren erg traag.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-04 10:07
Dag allemaal,

Ik gebruik al ruime tijd Plex, eerst vanop mijn Windows PC, nu door een externe schijf (USB 3.0) te koppelen aan mijn MacBook Pro 2017 en ik speel mijn films af vanop mijn Xbox one X. Werkt erg mooi maar toch is er een hardnekkig probleempje waar ik al maanden last van heb;

Te pas en te onpas ontstaat er een kleine 'stutter/framedrop', net genoeg om merkbaar irritant te zijn, tijdens het afspelen van een film, elke 15 seconden of zo. Bizar is dat ik bij een film zowat 1 kans op 2 heb dat het helemaal niet gebeurt. Maar wanneer het zich voordoet, blijft dit de hele film zo.

Zelf al uitgesloten;

- Nodige updates
- Netwerk (zowel LAN als 5GHZ WiFi getest)
- Server (Windows desktop en Macbook verwisseld)
- Opslag (Zowel intern als extern verwisseld)

Dus hebben jullie nog ideeën waar ik kan gaan zoeken? De Xbox one X lijkt me toch sterk zat om de decodering te doen? Of zijn er bepaalde instellingen van Plex die ik eens moet nakijken?

Al mijn content is trouwens 1080p en Mkv formaat.

Dank bij voorbaat.

Gamertag: I Darks I

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Je hebt in je Plex instellingen van je Xbox alles op original staan ?
Video en audio ?
Had op discord vernomen dat de Xbox tegenvalt wat betreft de power voor het media afspelen of was het de ps4 ?

Wat ik niet uit je verhaal begrijp is of je draadloos of bedraad bezig bent.
En 1080p mkv zegt niks.
Aangezien je ook een remux van 40 GB met HD audio als mkv kan krijgen.
En als het een encode is of x264 of x265 is ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-04 21:07

azz_kikr

Heet patatje :o

Darks schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:53:
Dag allemaal,

Ik gebruik al ruime tijd Plex, eerst vanop mijn Windows PC, nu door een externe schijf (USB 3.0) te koppelen aan mijn MacBook Pro 2017 en ik speel mijn films af vanop mijn Xbox one X. Werkt erg mooi maar toch is er een hardnekkig probleempje waar ik al maanden last van heb;

Te pas en te onpas ontstaat er een kleine 'stutter/framedrop', net genoeg om merkbaar irritant te zijn, tijdens het afspelen van een film, elke 15 seconden of zo. Bizar is dat ik bij een film zowat 1 kans op 2 heb dat het helemaal niet gebeurt. Maar wanneer het zich voordoet, blijft dit de hele film zo.

Zelf al uitgesloten;

- Nodige updates
- Netwerk (zowel LAN als 5GHZ WiFi getest)
- Server (Windows desktop en Macbook verwisseld)
- Opslag (Zowel intern als extern verwisseld)

Dus hebben jullie nog ideeën waar ik kan gaan zoeken? De Xbox one X lijkt me toch sterk zat om de decodering te doen? Of zijn er bepaalde instellingen van Plex die ik eens moet nakijken?

Al mijn content is trouwens 1080p en Mkv formaat.

Dank bij voorbaat.
decodering gebeurd op de pc, niet op de xbox.
Kijkt eens of tijdens de film de film op direct play staat of transcoding (bij transcoding doet pc het werk, bij directplay de pc)

Ik vermoed dat het vooral een probleem is met 24p signaal die je tv niet aankan, of je xbox verkeerd doorstuurd. Dan kan je zo een vreemde stotter krijgen elke X seconden.

Ik weet niet welke tv je hebt maar als je in plex gaat kijken en de bron is een 24p signaal, dan moet je tv ook een 24p signaal binnenkrijgen (kan je meestal ergens zien in je tv instellingen); anders krijg je stotteringen.

• Darks
azz_kikr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:15:
[...]

decodering gebeurd op de pc, niet op de xbox.
Kijkt eens of tijdens de film de film op direct play staat of transcoding (bij transcoding doet pc het werk, bij directplay de pc)

Ik vermoed dat het vooral een probleem is met 24p signaal die je tv niet aankan, of je xbox verkeerd doorstuurd. Dan kan je zo een vreemde stotter krijgen elke X seconden.

Ik weet niet welke tv je hebt maar als je in plex gaat kijken en de bron is een 24p signaal, dan moet je tv ook een 24p signaal binnenkrijgen (kan je meestal ergens zien in je tv instellingen); anders krijg je stotteringen.
TRaSH schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:15:
Je hebt in je Plex instellingen van je Xbox alles op original staan ?
Video en audio ?
Had op discord vernomen dat de Xbox tegenvalt wat betreft de power voor het media afspelen of was het de ps4 ?

Wat ik niet uit je verhaal begrijp is of je draadloos of bedraad bezig bent.
En 1080p mkv zegt niks.
Aangezien je ook een remux van 40 GB met HD audio als mkv kan krijgen.
En als het een encode is of x264 of x265 is ?
Ok dit heb ik gevonden;

De video codec is h264 en 24p signaal (quasi al mijn films). Verder staat er direct streaming true. Mijn Tv heeft een instelling actief staan waardoor hij 24p signaal zou moeten detecteren.

Bizar is dat ik twee films getest heb, waarvan eentje wel hapert en de andere niet. Alle settings zijn identiek .

Momenteel gebruik ik een 5Ghz Wi-Fi netwerk met router in dezelfde kamer als de Macbook en Xbox one. Snelheid komt in de buurt van 200 mbps. Ik bedoelde eerder dat ik voorheen een bekabelde verbinding had maar daar was het probleem identiek.

• flip75
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:15
Hopelijk kunnen jullie helpen, veel proberen en google hebben helaas niet geholpen.
Ik ben iig al zo ver dat plex wel werkt, maar alleen de player versie en ik wil graag de server versie aan de praat krijgen.
Ik heb een plex account, server versie draait op een ubuntu laptop en wil ik ook graag hebben op de Pi.

Zie hieronder de melding dat pms; bad is. hoe krijg ik die ook enabled?

hardware+software: Raspberry pi 3b met Ubuntu Mate 16.04

● plexmediaserver.service - LSB: Plex Media Server
Loaded: loaded (/etc/init.d/plexmediaserver; bad; vendor preset: enabled)
Active: active (exited) since Son 2019-03-10 16:02:41 CET; 1h 16min ago
Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
Process: 494 ExecStart=/etc/init.d/plexmediaserver start (code=exited, status=

• SMSfreakie
  • Niet online
en de server is wel bereikbaar?
dit kan je checken via de webif van de server in elke random browser in het zelfde netwerk

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:43
flip75 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:34:
Hopelijk kunnen jullie helpen, veel proberen en google hebben helaas niet geholpen.
Ik ben iig al zo ver dat plex wel werkt, maar alleen de player versie en ik wil graag de server versie aan de praat krijgen.
Ik heb een plex account, server versie draait op een ubuntu laptop en wil ik ook graag hebben op de Pi.

Zie hieronder de melding dat pms; bad is. hoe krijg ik die ook enabled?

hardware+software: Raspberry pi 3b met Ubuntu Mate 16.04

● plexmediaserver.service - LSB: Plex Media Server
Loaded: loaded (/etc/init.d/plexmediaserver; bad; vendor preset: enabled)
Active: active (exited) since Son 2019-03-10 16:02:41 CET; 1h 16min ago
Docs: man:systemd-sysv-generator(8)
Process: 494 ExecStart=/etc/init.d/plexmediaserver start (code=exited, status=
Wat zeggen je logs?
Init.d is trouwens legacy, beter regel je het allemaal in via systemctl. Check deze config eens.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 10-03-2019 18:39 (8%)

is everything cool?

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik had een issue met het afspelen van bepaalde bestanden met ondertiteling op de Shield TV.
Ik vermoede sinds de laatste update van Plex Media Server. Ik heb de files die niet afspeelde gerefreshed omdat ik zag dat sommige formaten als niet herkend stonden (bijv audio of subtitles). Nu werkt alles weer... Vreemd!

I-King wijzigde deze reactie 30-03-2019 00:37 (95%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darks
Mijn probleem is trouwens deels opgelost, waarvoor dank.

Bij het uitschakelen van direct play is het probleem verholpen. Wel vreemd dat het enkel bij sommige films voorviel, ondanks dat al mijn films dus dezelfde codec hebben.

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:02

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik mis now playing in de Android app op de Shield TV. Hebben ze dat eruit gesloopt?

InF.Inc wijzigde deze reactie 09-04-2019 13:39 (10%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:37
Kecin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:29:

welke iptv provider gebruik je. Zelf liep ik ertegen aan dat hij de M3u niet geladen kreeg.

• Kecin

Kecin

Je keek.

Sjalabert schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:06:
[...]

welke iptv provider gebruik je. Zelf liep ik ertegen aan dat hij de M3u niet geladen kreeg.
Meerdere, heb nu zelf een M3U gebouwd van een provider en mijn eigen settupbox (Dreambox).
Formatting moet precies kloppen, check vooral even de issue's op de pagina van Telly. Is een specifiek formaat dat die verwacht :).

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:37
Kecin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:59:
[...]

Meerdere, heb nu zelf een M3U gebouwd van een provider en mijn eigen settupbox (Dreambox).
Formatting moet precies kloppen, check vooral even de issue's op de pagina van Telly. Is een specifiek formaat dat die verwacht :).
Dus als ik het goed begrijp tv provider -> cccam/dreambox -> IPTV -> plex media server (met Telly plug-in) dus in praktijk intern verkeer?

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Wat is het voordeel van het gebruik van Telly tov xTeVe ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kecin

Kecin

Je keek.

Sjalabert schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp tv provider -> cccam/dreambox -> IPTV -> plex media server (met Telly plug-in) dus in praktijk intern verkeer?
Yep, maar er zijn ook andere alternatieven die soms beter werken voor je situatie.
Bij mij ligt het nu even stil na een herinstall van Plex.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ziggo -> Dreambox (met HRtunerproxy of opvolger hier van dat weet ik even niet exact meer) -> Plex DVR klaar :-) geen m3u etc nodig :)

Plex ziet de dreambox gewoon als door plex ondersteunde netwerk tuner... :)

SMSfreakie wijzigde deze reactie 09-04-2019 20:57 (22%)

• Kecin

Kecin

Je keek.

SMSfreakie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:57:
Ziggo -> Dreambox (met HRtunerproxy of opvolger hier van dat weet ik even niet exact meer) -> Plex DVR klaar :-) geen m3u etc nodig :)

Plex ziet de dreambox gewoon als door plex ondersteunde netwerk tuner... :)
Dat bij mij niet. Welk type dreambox heb je? Wellicht in de nieuwe Plex update. Zal het in de gaten houden! (of heb je een bepaalde plugin draaien op je box?)

• SMSfreakie
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:55:
[...]

Dat bij mij niet. Welk type dreambox heb je? Wellicht in de nieuwe Plex update. Zal het in de gaten houden! (of heb je een bepaalde plugin draaien op je box?)
et9500 (maar draait gewoon op OpenPLI / Enigma2 based ) en afaik zou het dus in weze op elke bak die Openpli / Enigma2 based draait kunnen werken :P

SMSfreakie wijzigde deze reactie 10-04-2019 19:04 (10%)

• Kecin

Kecin

Je keek.

SMSfreakie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:58:
[...]

et9500 (maar draait gewoon op OpenPLI / Enigma2 based ) en afaik zou het dus in weze op elke bak die Openpli / Enigma2 based draait kunnen werken :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank! Ik ga even klooien hiermee!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:06:
[...]

Dank! Ik ga even klooien hiermee!
hier werkte t ook niet in 1x vlekkeloos.. maar als het 1x werkt :)

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-04 19:19
Als Plex nieuweling vraag ik me af of het makkelijk is om van het abonnement af te komen? Ik wil er een nemen, maar weet niet of opzeggen makkelijk is?

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:47
Neem een abbo voor een maand?

https://support.plex.tv/a...-subscription-management/

ciris wijzigde deze reactie 13-04-2019 13:38 (58%)

• SMSfreakie
  • Niet online
I heb gewoon lifetime gedaan... Zou in theorie nooit meer extra wat kosten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:32
djdg schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:35:
Als Plex nieuweling vraag ik me af of het makkelijk is om van het abonnement af te komen? Ik wil er een nemen, maar weet niet of opzeggen makkelijk is?
Via https://plex.tv/subscription kun je je abbo beheren. Als je lifetime hebt kun je niets opzeggen aangezien het dan onbeperkt / voor altijd is.

Ben zo begonnen. Eerst 2 maand gratis. Daarna 1x maand gedaan om te kijken het verschil. Daarna lifetime (was toen nog 150 euro in 2015) daarna nooit meer wat betaald ;). Ze blijven ontwikkelen dus vind het geld meer dan waard.

RobbyTown wijzigde deze reactie 14-04-2019 02:08 (22%)

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• SMSfreakie
  • Niet online
RobbyTown schreef op zondag 14 april 2019 @ 02:04:
[...]

Via https://plex.tv/subscription kun je je abbo beheren. Als je lifetime hebt kun je niets opzeggen aangezien het dan onbeperkt / voor altijd is.

Ben zo begonnen. Eerst 2 maand gratis. Daarna 1x maand gedaan om te kijken het verschil. Daarna lifetime (was toen nog 150 euro in 2015) daarna nooit meer wat betaald ;). Ze blijven ontwikkelen dus vind het geld meer dan waard.
nouja ik heb hem met een discount een paar maand terug.. en het is wel een platform wat best goed werkt..

tuurlijk het is even wennen als je van gewoon een shared folder komt.. alleen bied het (zeker als je op diverse devices kijkt) zoveel voordelen... :)

• djdg
Opgelost!

djdg wijzigde deze reactie 14-04-2019 20:46 (111%)
Reden: Excuus, probleem reeds opgelost!

• belly89
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:27
Sinds een aantal weken heb ik last van een raar probleem. Ik deel mijn bibliotheken met wat vrienden.

1 van die vrienden heeft sinds kort problemen om met de android app én de kodi plugin bij de TV series bibliotheek te komen. Hier krijgt hij telkens de melding dat deze niet beschikbaar is. De films bibliotheek is wel beschikbaar vanaf deze apparaten. De TV series bibliotheek kan hij wel benaderen vanaf de plex.tv/web, dus het lijkt niet iets met rechten te maken te hebben.

We hebben onderstaande al geprobeerd, echter zonder succes:
- De android app opnieuw te installeren;
- Met zijn account in te loggen op mijn mobiel.

Vind het heel vreemd en snap niet waarom het niet meer werkt. Iemand hier een idee?

• gfhoihoi72
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:54
belly89 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:19:
Sinds een aantal weken heb ik last van een raar probleem. Ik deel mijn bibliotheken met wat vrienden.

1 van die vrienden heeft sinds kort problemen om met de android app én de kodi plugin bij de TV series bibliotheek te komen. Hier krijgt hij telkens de melding dat deze niet beschikbaar is. De films bibliotheek is wel beschikbaar vanaf deze apparaten. De TV series bibliotheek kan hij wel benaderen vanaf de plex.tv/web, dus het lijkt niet iets met rechten te maken te hebben.

We hebben onderstaande al geprobeerd, echter zonder succes:
- De android app opnieuw te installeren;
- Met zijn account in te loggen op mijn mobiel.

Vind het heel vreemd en snap niet waarom het niet meer werkt. Iemand hier een idee?
Misschien die bibliotheek even opnieuw toevoegen in je server? Lijkt me eerder iets aan de serverkant te zijn. Heb je het ook al op verschillende netwerken geprobeerd?

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:05

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

RobbyTown schreef op Sunday 14 April 2019 @ 02:04:
[...]

Hier hetzelfde gedaan. Eerst gratis, toen 1 mnd...en daarna gelijk lifetime (was nog 75 euro toen ik het afsloot). Totop de dag van vandaag elke dag plezier van Plex en de nieuwe features.
SMSfreakie schreef op Sunday 14 April 2019 @ 16:03:
[...]

nouja ik heb hem met een discount een paar maand terug.. en het is wel een platform wat best goed werkt..

tuurlijk het is even wennen als je van gewoon een shared folder komt.. alleen bied het (zeker als je op diverse devices kijkt) zoveel voordelen... :)
Inderdaad. Zelfs als je vanaf Kodi komt is Plex zoveel fijner (je hebt tenminste overal een goede 'watch history'....je moet alleen wel even de database backuppen ;-)

JackSparrow wijzigde deze reactie 16-04-2019 12:45 (28%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

JackSparrow schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:44:
[...]

Hier hetzelfde gedaan. Eerst gratis, toen 1 mnd...en daarna gelijk lifetime (was nog 75 euro toen ik het afsloot). Totop de dag van vandaag elke dag plezier van Plex en de nieuwe features.

[...]

Inderdaad. Zelfs als je vanaf Kodi komt is Plex zoveel fijner (je hebt tenminste overal een goede 'watch history'....je moet alleen wel even de database backuppen ;-)
Ik ben ook zeer blij met Plex (heb Lifetime gekocht) maar toch over bepaalde zaken niet tevreden zoals;
- op Windows als service draaien zonder 3th party tools
- het niet kunnen tegenhouden van automatisch starten via de registry (Plex start voor elke user waar je mee inlogt apart en dit wordt elke update ook vrolijk weer aangezet, ook als je de key hebt weggegooid)
- geen sync tussen verschillende installs (heb 2 Plex servers en beiden houden los van elkaar de ‘gekeken’ data bij)
- de redelijk slechte Players, vooral op Smart TV’s is de ontwikkeling prut (de app op mijn panasonic ondersteunt geen versleutelde verbindingen) maar ook de Windows 10 app is niet bijzonder goed, met name sync werkt echt niet betrouwbaar. Op mijn iOS devices moet er veel te vaak gerecode worden etc. Eigenlijk lijkt er maar 1 goed device te zijn wat zowat alles goed afspeelt en dat is de Nvidia SHIELD, vooral als je 4K/h.265 wilt gebruiken...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

Tomba schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:30:
[...]
Op mijn iOS devices moet er veel te vaak gerecode worden etc. Eigenlijk lijkt er maar 1 goed device te zijn wat zowat alles goed afspeelt en dat is de Nvidia SHIELD, vooral als je 4K/h.265 wilt gebruiken...
~kuch~ infuse ~kuch~ op een aTV 4/4k.

Of zelfs de nieuwe experimentele plex video player, die is ook al veel beter als de standaard aTV player.

Ennuh, plex draai je natuurlijk gewoon op linux. Desnoods in een VM op je windows machine.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Domino schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:00:
[...]

~kuch~ infuse ~kuch~ op een aTV 4/4k.

Of zelfs de nieuwe experimentele plex video player, die is ook al veel beter als de standaard aTV player.
[...]
Heb geen AppleTV ;) (wel iPhone en iPad)
Ennuh, plex draai je natuurlijk gewoon op linux. Desnoods in een VM op je windows machine.
Denk dat er meer Windows Plex gebruikers dan Linux Plex gebruikers zijn dus zo natuurlijk is dat niet ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:05

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Tomba schreef op Tuesday 16 April 2019 @ 14:30:
[...]

Ik ben ook zeer blij met Plex (heb Lifetime gekocht) maar toch over bepaalde zaken niet tevreden zoals;
- op Windows als service draaien zonder 3th party tools
- het niet kunnen tegenhouden van automatisch starten via de registry (Plex start voor elke user waar je mee inlogt apart en dit wordt elke update ook vrolijk weer aangezet, ook als je de key hebt weggegooid)
- geen sync tussen verschillende installs (heb 2 Plex servers en beiden houden los van elkaar de ‘gekeken’ data bij)
- de redelijk slechte Players, vooral op Smart TV’s is de ontwikkeling prut (de app op mijn panasonic ondersteunt geen versleutelde verbindingen) maar ook de Windows 10 app is niet bijzonder goed, met name sync werkt echt niet betrouwbaar. Op mijn iOS devices moet er veel te vaak gerecode worden etc. Eigenlijk lijkt er maar 1 goed device te zijn wat zowat alles goed afspeelt en dat is de Nvidia SHIELD, vooral als je 4K/h.265 wilt gebruiken...
Dat eerste punt is lastig, maar met de 3rd party service werkt het redelijk betrouwbaar. Al moet ik zeggen dat hij heel soms wel eens crasht, veel beter zou native ondersteuning zijn. Daarnaast ben ik het niet helemaal eens m.b.t. Players. Die in Smart TV's zijn natuurlijk waardeloos, maar tja....wat wil je ook met al die vage platformen. De Windows 10 app heb ik weinig issues mee....al moet je qua syncen wel even checken of het syncen gelukt is. Op iOS is dat eigenlijk nooit een issue (vooral met de nieuwe player niet).

4k werkt overigens gewoon goed op de Apple TV 4K (met de nieuwe player)!

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• SMSfreakie
  • Niet online
hier draait de PMS op mn FreeBSD servertje.. (Atom C2750 8 cores op 2.4ghz (turbo naar 2.6) )
als client gebruik ik op mn laptop en android foon gewoon de officiele Plex clients

op mn HTPC draait Kodi met de KPC plugin om met Plex te praten...
omdat de plex client voor W10 er op audio gebied nog wat steekjes laat vallen (like bijna alle gangbare formaten snapt mn Onkyo wel.. alleen Plex vind t leuker om het zelf te decoderen en als PCM aan de receiver te voeren :/

• belly89
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:27
gfhoihoi72 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:15:
[...]

Misschien die bibliotheek even opnieuw toevoegen in je server? Lijkt me eerder iets aan de serverkant te zijn. Heb je het ook al op verschillende netwerken geprobeerd?
Ik heb al gekeken om meerdere netwerken en meerdere devices. Het probleem doet zich voor op de android app (meerdere toestellen) en de kodi addon. Andere devices werken wel gewoon, andere gebruikers op dezelfde devices werken ook. Het lijkt dus inderdaad wel ergens op de server fout te gaan maar niet qua instellingen o.i.d. lijkt me.

bibliotheek opnieuw toevoegen vind ik spannend, ben ik dan niet alle watch history kwijt van alle andere gebruikers?

• djdg
Hoe kan ik individuele mappen uit een bibliotheek verwijderen zonder de inhoud permanent van mijn bestandssysteem te verwijderen?

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 22:17
Dat lijkt me toch wel een extreem inefficiente manier van doen, er is gewoon een veel snellere native Windows PMS.

specs

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
djdg schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:43:
Hoe kan ik individuele mappen uit een bibliotheek verwijderen zonder de inhoud permanent van mijn bestandssysteem te verwijderen?
Door ze (via je O/S) buiten de mappen te plaatsen die jij in je library hebt toegewezen.

Dus bv:
In Plex, onder Films toegewezen:
map D:\Films\

In je filesystem:
map D:\Films\A Fish Called Wanda
verplaatsen naar:
map D:\Films niet voor Plex\A Fish Called Wanda

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:58
djdg schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:43:
.plexignore bestandje in deze map zetten: https://support.plex.tv/a...rd-file-folder-exclusion/
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True