Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Verwijderd1 Zie mijn edit. ;) In concreto; niet illegaal, tenzij...

Maar goed, eer je een library hebt dat zo groot is zoals hierboven geschetst, ben je ten eerste wel even bezig en moet je wel degelijk flink downloaden. Vandaar dat ik eerder al aangaf dat eea eerder door downloadgedrag komt dan dat er tussenkomst is vanuit Plex.

[ Voor 110% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:20:
[...]

Ligt er maar net aan. Als, zoals in een andere post genoemd, iemand een grote content server opzet en vervolgens toegang tot die server gaat verkopen dan kan ik me voorstellen dat Brein daar tegen op treedt.
Dat klopt natuurlijk, maar als ik zie (weet dit ook pas n.a.v. de comment van @Farscape2) dat er Plex toegang wordt gegeven tot wel 1.6PB (!!!) aan beeld/geluidsmateriaal voor 100% duidelijke commerciële doeleinden, lijkt mij een privaat servertje voor vrienden en familie in geen enkele verhouding te staan...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

CH4OS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:20:
@Verwijderd1 Zie mijn edit. ;) In concreto; niet illegaal, tenzij...

Maar goed, eer je een library hebt dat zo groot is zoals hierboven geschetst, ben je ten eerste wel even bezig en moet je wel degelijk flink downloaden. Vandaar dat ik eerder al aangaf dat eea eerder door downloadgedrag komt dan dat er tussenkomst is vanuit Plex.
Members only:

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Kuusj schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:25:
[...]

Members only:
Precies dit. Hoe ze dan alsnog via een IP in een torrent swarm naar een adres komen wat op Paypal is gebruikt is voor mij een waar mysterie.

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:27:
Members only:
het enige dat ik me kan voorstellen is een met paypal betaalde private tracker, maar zelfs dan lijkt dat me zeer sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 23-04-2019 13:29 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:26:
Members only:
Dat is toch ook precies de tenzij die ik aangaf? :?
Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:27:
Precies dit. Hoe ze dan alsnog via een IP in een torrent swarm naar een adres komen wat op Paypal is gebruikt is voor mij een waar mysterie.
Gewoon bij PayPal er om vragen? :? "Hey PayPal, hebben jullie toevallig een klant wat transacties heeft met IP-adres X, wij zien wat potentieel illegale handelingen en willen graag meer weten van deze persoon."

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Dit zou wel iets voorpagina-waardigs kunnen zijn, denk namelijk dat er wel meer mensen met een dergelijke 'constructie' hun 'beeldmateriaal' delen met vrienden en familie. Wie weet hoe veel mensen binnenkort een brief van BREIN op de mat krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

CH4OS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:29:
[...]
Dat is toch ook precies de tenzij die ik aangaf? :?
Mooi, dan ben ik nog niet zo gek dus ;)
GreNade schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:29:
[...]
het enige dat ik me kan voorstellen is een met paypal betaalde private tracker, maar zelfs dan lijkt dat me zeer sterk.
Members only:

Maar klopt, zoiets zou het nog kunnen zijn.
CH4OS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:29:
Gewoon bij PayPal er om vragen? :? "Hey PayPal, hebben jullie toevallig een klant wat transacties heeft met IP-adres X, wij zien wat potentieel illegale handelingen en willen graag meer weten van deze persoon."
Dat zou idd zoals @Kuusj aangeeft voorpagina waardig nieuws zijn, als een private stichting als BREIN bij een buitenlandse payment provider zomaar NAW-gegevens kan vragen én ook nog eens krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door Farscape2 op 23-04-2019 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Kuusj schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:31:
Dit zou wel iets voorpagina-waardigs kunnen zijn, denk namelijk dat er wel meer mensen met een dergelijke 'constructie' hun 'beeldmateriaal' delen met vrienden en familie. Wie weet hoe veel mensen binnenkort een brief van BREIN op de mat krijgen :+
Zou kunnen, echter ik denk dat OP niet alle details heeft gegeven die er te geven waren.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Jivebunny schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:33:
[...]

Zou kunnen, echter ik denk dat OP niet alle details heeft gegeven die er te geven waren.
Ja dit klopt ook wel weer, met de details die we hebben is het een heel raar verhaal.

Overigens sta ik nog steeds versteld van hoe mensen 1.600TB aan materiaal bij elkaar krijgen.. Op mijn KPN koperlijntje zou het 6 jaar en 9 maanden aan constant 24/7 downloaden op 7MB/s betekenen 7(8)7 _O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Hi all,

Kheb een tipje binnengekregen hierover. Tim Kuik gaat me hierover terugbellen en dan kan ik hem vragen over hoe en wat, maar geen garantie op antwoord, natuurlijk. Ook nog geen indicatie van wanneer hij belt.

Maar als ik de replies hierzo lees, dan lijkt het er eerder op dat @BlazeMuis ergens zonder het zelf te beseffen een lekje in zijn administratie heeft.

Hoe dan ook, als Plex zo makkelijk meewerkt aan dit soort zaken, dan is dat zeker wel nieuws, ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Mark_88 op 23-04-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mark_88 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:41:
Hi all,

Kheb een tipje binnengekregen hierover. Tim Kuik gaat me hierover terugbellen en dan kan ik hem vragen over hoe en wat, maar geen garantie op antwoord, natuurlijk. Ook nog geen indicatie van wanneer hij belt.

Maar als ik de replies hierzo lees, dan lijkt het er eerder op dat @BlazeMuis ergens zonder het zelf te beseffen een lekje in zijn administratie heeft.

Hoe dan ook, als Plex zo makkelijk meewerkt aan dit soort zaken, dan is dat zeker wel nieuws, ja.
BlazeMuis gaf aan dat hij het adres naam van de aangetekende brief alleen bij PayPal gebruikt (zit ook typefout in). De isp (staat beschermd nu in het bericht zie ik) staat niet op zijn naam. Vandaar dat hij denkt dat Brein via PayPal of Plex de info gekregen heeft. Plex is onwaarschijnlijk geeft @tcviper aan [1, 2]. Dan blijft PayPal over. Wellicht dat Tim Kuik wat meer informatie kan geven over de hoe en wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelv op 23-04-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Ben erg benieuwd naar het antwoord. Mocht het geen nieuws artikel worden, mag het hier sowieso wel gemeld worden :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:30
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door BlazeMuis op 23-04-2019 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:55:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Members only:

Members only:

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Members only:
Members only:

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:15
Kan je niet gewoon zeggen dat je setup al niet meer bestaat? :p
Ze zijn nog niet echt met bewijs gekomen wat ik lees

[ Voor 30% gewijzigd door Aschtra op 23-04-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:11:
Members only:

Members only:
Domein geregistreerd? Reverse lookup op je IP adres, en dan een whois?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:03:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Misschien even een rare vraag tussendoor. Maar stel je voor dat ik enkele 4K HDR films had, en deze wilde overzetten naar iets van 10mbit/1080p. Ik heb namelijk de hardware niet (G4560/8GB RAM, Linux) om 4K HDR te transcoden en volgens mij bestaat die ook nog niet. Ik heb namelijk maar 1 4K HDR TV in huis en als ik dat materiaal op een 1080P SDR beeldscherm zou willen kijken gaat dat niet omdat de server maar 2 seconden beeld kan omzetten per 10 seconden tijd.

Je kunt natuurlijk dat Optimise doen (in mijn geval naar 10mbit/1080P), maar als je een aardige bibliotheek zou hebben zou dat aardig lang kunnen duren met de hardware in mijn server. Is er een manier om dat met externe hardware te doen of zou ik dan een PMS op mijn sterkste bak (6700K) moeten installeren en de bibliotheek moeten kopiëren?

4K HDR streamen naar mijn TV gaat bekabeld best prima, al heb ik laatst als test beeldmateriaal van bijna 80mbit/s richting TV gestuurd en daar had het servertje wel wat moeite mee. Ik denk dat als ik komende zomer naar Ryzen 3 ga, ik mijn 6700K in de server mep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Kuusj schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:17:
of zou ik dan een PMS op mijn sterkste bak (6700K) moeten installeren en de bibliotheek moeten kopiëren?
Dit. Als je niet de mogelijkheid hebt om Direct Play te gebruiken, zal er een transcode starten. Dus of de media optimaliseren of zorgen dat de hardware waar PMS op draait het aankan om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:20:
[...]

Dit. Als je niet de mogelijkheid hebt om Direct Play te gebruiken, zal er een transcode starten. Dus of de media optimaliseren of zorgen dat de hardware waar PMS op draait het aankan om dit te doen.
Hmm, best omslachtig dus. Ik denk dat ik de Pentium dan maar zo veel mogelijk laat omzetten. Dan duurt het maar wat langer.

Voordat er hardware met een Passmark score van 20.000 in mijn server zit zijn we wel enkele jaren verder ben ik bang. Dan zit je aan een nogal overclocked Ryzen 7 2700X of iets als een i9 9900K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wellicht een idee dit een eigen topic te geven? Zeker aangezien dit niet direct aan Plex ligt, maar wel zeer interessant aangaande hoe Brein aan de informatie is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Members only:
Ouch, zuur zeg... sterkte!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Laatst online: 09-09 22:55
Vraagje,

Ik probeer mijn foto's te streamen vanaf mijn PC naar mijn TV (ik gebruik mijn smartphone als afstandsbediening)

Ik merk echter dat de kwaliteit van de gestreamde foto's minder zijn dan de originelen (ten opzichte als ik een externe hardeschijf aan mijn TV aansluit). Is er een manier om PLEX in te stellen dat deze de foto's in volledige kwaliteit toont? Ik kon zelf niet echt wat in de opties vinden.

Bedankt!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Dan toch op de frontpage: nieuws: Tweakers-gebruiker haalt Plex-server offline na schikking met Stichti...
@BlazeMuis is er blijkbaar goed klaar mee en heeft zijn HDD's al op V&A gezet :+

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 23-04-2019 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kuusj schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:35:
Dan toch op de frontpage: nieuws: Tweakers-gebruiker haalt Plex-server offline na schikking met Stichti...
@BlazeMuis is er blijkbaar goed klaar mee en heeft zijn HDD's al op V&A gezet :+
Ik ben er inderdaad klaar mee, alles staat in de verkoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Mooi stukje @Mark_88, jammer dat BREIN niet thuisgeeft over de rol van Paypal maar deze regel zet alles wel in een ander daglicht:
Binnen die groep gebruikers had Brein volgens Kuik een informant die de stichting tipte over de Plex-Server.
Een private stichting die zonder tussenkomst van een rechterlijke macht NAW-gegevens opvraagt (anders zou de gebeten hond eerder op de hoogte zijn geweest lijkt mij) bij een financiële instelling en die ook ontvangt is iets bij mij vraagtekens oproept.

Als BREIN dit allemaal netjes via een rechter heeft laten lopen, lijkt mij de kans ook klein dat ze met een kleine schikking als deze op de proppen komen, of denk ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
Dank @Farscape2! En ook dank aan iedereen die hier bijdroeg aan uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Zou erg opmerkelijk zijn als PayPal de gegevens heeft overhandigd, ja. Kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:32:
Dat zou idd zoals @Kuusj aangeeft voorpagina waardig nieuws zijn, als een private stichting als BREIN bij een buitenlandse payment provider zomaar NAW-gegevens kan vragen én ook nog eens krijgt.
Tja, ze anders aanklagen omdat ze niet meewerken kan anders vervelendere gevolgen hebben voor PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
CH4OS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:51:
[...]
Tja, ze anders aanklagen omdat ze niet meewerken kan anders vervelendere gevolgen hebben voor PayPal.
Is een beetje een lose-lose situation. Gerechtelijke schermutselingen met Brein of direct al je shady klanten verliezen. Ik zou dan toch voor het eerste gaan. Of de stiekeme optie 3: overhandigen en het stil proberen te houden, I guess.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
Members only:

[ Voor 38% gewijzigd door BlazeMuis op 23-04-2019 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk echt niet dat je het zo maar uit kan sluiten.

Maar ik zou niet betalen voordat ik zeker zou weten of al jou info wel op wettelijke manier is verkregen.

Is dit niet iets voor de rechtsbijstand?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:56:
Ik denk echt niet dat je het zo maar uit kan sluiten.

Maar ik zou niet betalen voordat ik zeker zou weten of al jou info wel op wettelijke manier is verkregen.
Mwa, het is een schikking en @BlazeMuis heeft eigenlijk al schuld bekent.
Is dit niet iets voor de rechtsbijstand?
Zou je het voor laten komen dan? Dan is het risico op een hogere claim niet uit te sluiten. Daarnaast: wat verwacht je dan van je rechtsbijstand? Dat is een vezekering, het is geen instanatie voor principe-kwesties.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Members only:

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
pven schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:00:
[...]

Mwa, het is een schikking en @BlazeMuis heeft eigenlijk al schuld bekent.

[...]

Zou je het voor laten komen dan? Dan is het risico op een hogere claim niet uit te sluiten. Daarnaast: wat verwacht je dan van je rechtsbijstand? Dat is een vezekering, het is geen instanatie voor principe-kwesties.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 11:33

Insehh

Define good enough.

BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:02:
[...]

Members only:
Members only:

De enige ekte...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3raser
  • Laatst online: 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Bas170 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:01:
Members only:
Ik denk dat dit ook vooral bedoeld is om lurkers en zoekmachine bots niet mee te laten kijken. Dat Brein hier een account heeft lijkt mij niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Betalen is impliciet schuld bekennen, maar voor dat bedrag snap ik het wel.
Als ze jouw naam verkeerd hebben geschreven, denk ik "kom maar op". Dan kun je de situatie betwisten. Alleen de enige die er rijk en gelukkig van wordt is de advocaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
timovd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:20:
Als ze jouw naam verkeerd hebben geschreven, denk ik "kom maar op". Dan kun je de situatie betwisten. Alleen de enige die er rijk en gelukkig van wordt is de advocaat.
Het is een schikking, meer in de zin van ik heb geen zin in dit gezeik en koop het wel af.
Kan je ook zien als het gedrag van een Bully (betaal me 5 euro of ik ram je in elkaar)...

Maargoed, kan me heel goed voorstellen dat hij geen zin heeft in al dit gezeur en er gewoon vanaf wilt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

timovd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:20:
Niet als er valse namen opgegeven zijn om goederen aan te schaffen of andere stappen genomen zijn om de identiteit moedwillig te verdoezelen. Dat ga je niet winnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerDee
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 15:36
Zelfs? Die koppieren alles wat ze kunnen vinden en leuk genoeg vinden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:44:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:08
Jelv schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:24:
Welke contactgegevens heb je op Plex gezet dan? Zover ik kan zien in de Plex privacy hebben ze wel je ip, creditcard of Paypal account maar geen adres. Dan heeft Plex toch helemaal geen persoonsgegevens van jou om een brief heen te sturen?

Edit: via isp zou natuurlijk wel kunnen, of ik moet iets over het hoofd zien bij Plex.
Als jij betaald voor plex pass en je doet dit via iodeal, bank overschrijving of paypal dan hebben ze een bankrekening nummerof je paypal account info.. Lijkt me ook een hele goede naw gegevens bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:38:
Members only:
Members only:

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 10:52
Kuusj schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:27:
[...]

Hmm, best omslachtig dus. Ik denk dat ik de Pentium dan maar zo veel mogelijk laat omzetten. Dan duurt het maar wat langer.

Voordat er hardware met een Passmark score van 20.000 in mijn server zit zijn we wel enkele jaren verder ben ik bang. Dan zit je aan een nogal overclocked Ryzen 7 2700X of iets als een i9 9900K.
Je kan ook in de instellingen forceren dat de server direct playback moet doen. Als je tv toch bekabeld is aangesloten lijkt me dat geen probleem. Grappig genoeg merk ik dat je soms echt moet gaan forceren om het goed werkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:49:
[...]

Members only:
Wat je op je Plex zet en wat je ermee doet is illegaal ja. Kan best dat die post over je thuisservertje gaat. Echter begin ik het allemaal moeilijk te geloven. 57TB voor een paar vrienden en familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Aschtra schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:51:
[...]

Wat je op je Plex zet en wat je ermee doet is illegaal ja. Kan best dat die post over je thuisservertje gaat. Echter begin ik het allemaal moeilijk te geloven. 57TB voor een paar vrienden en familie?
Prima dat jij het niet geloofd, ik weet echter de waarheid gewoon. En laten we het op datahoarding houden, ik vondt het mooi om een bibliotheek zo groot te hebben, niet om er geld mee te verdienen. De server zelf heeft mij duizenden gekost, en dat deed ik puur voor de hobby.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
Members only:

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:40 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:57:
Members only:
Members only:

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Jongens wat een heen en weer gezeur, denk dat dat helemaal niet nodig is.

Ik ben eigelijk alleen geïnteresseerd in hoe BREIN aan de gegevens is gekomen.. (en had stiekem gehoopt dat BlazeMuis niet had geschikt zodat BREIN wat meer open kaart had moeten spelen.. maar ik snap deze keuze ook.

Edit, kom nu dit tegen

*knip* ajb geen doxing.

Was jij niet ook al eens van LET gegooid omdat je daar wat wanpraktijken had uitgevoerd of heb ik dat mis...?

dat veranderd de boel wel, blijkbaar ben je wel een zeer donkergrijze BlazeMuis..

[ Voor 40% gewijzigd door Hero of Time op 23-04-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Kek schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:58:
Jongens wat een heen en weer gezeur, denk dat dat helemaal niet nodig is.

Ik ben eigelijk alleen geïnteresseerd in hoe BREIN aan de gegevens is gekomen.. (en had stiekem gehoopt dat BlazeMuis niet had geschikt zodat BREIN wat meer open kaart had moeten spelen.. maar ik snap deze keuze ook.
Hij laat mensen betalen via paypal voor toegang.
1 van die mensen werkt bij BREIN. Voila.

Behalve dan dat hij het gratis aanbied overal... maar in zijn Discord misschien voor aanvragen laat betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 23-04-2019 17:02 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Members only:

[ Voor 48% gewijzigd door Ginz op 24-04-2019 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cronixx
  • Laatst online: 16:25

cronixx

krieuw

BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:02:
Members only:
Komop man... doe gewoon toegeven.

[ Voor 53% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Het belangrijke in dit verhaal is:

Plex geeft geen gegevens vrij, die ze ook helemaal niet van je hebben. Iemand is hier finaal de mist in gegaan en komt er nog goed vanaf ook met een schikking van €750.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Members only:
Members only:

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Members only:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:43
Denk dat Tim Kuik binnenkort een aantal Tweakers uitnodigt voor een sollicitatiegesprek als ik dit zo zie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

*knip* geen user bashing..

[ Voor 88% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Kek schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:08:
Deze is ook leuk: oudere thread op lowendtalk waar blazemuis/joodle hardware aanbied en dat vervolgens niet echt kan leveren: https://www.lowendtalk.co...some-hardware-for-sale/p1
maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen, hosting is ook een lastige tak om in te starten. Zeker als je je gaat richten op budget.

Ook het plex sharen vind ik niet erg, hij was alleen onzorgvuldig.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kek schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:08:
Deze is ook leuk: oudere thread op lowendtalk waar blazemuis/joodle hardware aanbied en dat vervolgens niet echt kan leveren: https://www.lowendtalk.co...some-hardware-for-sale/p1
Dan hoop ik dat je mijn beoordelingen op Tweakers kan lezen, dan weet je ook dat dit totaal niet waar is.

Daarbij ben ik inderdaad van LET verbannen, maar dat was omdat ik problemen met de mods had. Maar daar gaat het hier verder niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Kodess schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:10:
[...]

maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen, hosting is ook een lastige tak om in te starten. Zeker als je je gaat richten op budget.

Ook het plex sharen vind ik niet erg, hij was alleen onzorgvuldig.
Eens, en het is ook niet direct aan elkaar gelinkt, maar geeft wel een beetje de manier van handelen aan...
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:10:
[...]

Daarbij ben ik inderdaad van LET verbannen, maar dat was omdat ik problemen met de mods had. Maar daar gaat het hier verder niet om.
ah ok, ja de mods van LET kunnen grillig zijn..

[ Voor 26% gewijzigd door Kek op 23-04-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat mij hierin nou vooral interessant lijkt is of het idd. om een wraakactie of een 'snitch' gaat.
Vooral in het geval van het laatste: als brein al zo te werk gaat dan lijkt het me voor betrokkenen wel handig om te achterhalen wie dat dan is.
"Know your enemy", zeg maar.

Verder, zoals ik ook al op de FP aangaf: zuur voor de gebruiker dat dit zo gelopen is.
Wellicht is het ook beter om het halve verhaal maar niet verder te verdedigen want er rammelt nogal wat aan en dat kan natuurlijk nooit in een fijne discussie eindigen.

Wens hem iig. sterkte met de afronding hiervan.
En hoop dat hij nu niet 'op de radar' van die stichting staat, maar da's wellicht 'too little too late'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Pistolebob schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:07:
Members only:
Dat is van een mobiele verbinding, geen ramp dus.
SuBBaSS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:11:
Wat mij hierin nou vooral interessant lijkt is of het idd. om een wraakactie of een 'snitch' gaat.
Vooral in het geval van het laatste: als brein al zo te werk gaat dan lijkt het me voor betrokkenen wel handig om te achterhalen wie dat dan is.

Verder, zoals ik ook al op de FP aangaf: zuur voor de gebruiker dat dit zo gelopen is.
Wellicht is het ook beter om het halve verhaal maar niet verder te verdedigen want er rammelt nogal wat aan en dat kan natuurlijk nooit in een fijne discussie eindigen.

En hoop dat hij nu niet 'op de radar' van die stichting staat, maar da's wellicht 'too little too late'.
Mee eens.
Dit topic loopt uit de hand....
Het is jammer dat hij moet betalen, maar het is niet Plex die gegevens lekt.

[ Voor 13% gewijzigd door Kodess op 23-04-2019 17:13 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
SuBBaSS schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:11:

Idem. Als ik de bronnen hier boven moet geloven vrees ik dat hij iets teveel op de radar van Brein is verschenen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:25
Members only:
BlazeMuis schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 11:41:
Ik heb nu 500/500 glasvezel, dus dat gaat 'm niet worden. Wel jammer, ik had dan flink wat kunnen besparen.
:?

Ik geloofde je serieus tot voor 2 minuten geleden..
Dus dat je wist dat je fout zat, maar het niet massaal gedeeld hebt.
Anders had je vast niet zoveel details verteld.

Maar bovenstaande antwoord verbaasd me een beetje..

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 23-04-2019 17:30 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
Klopt, echter was dat niet in mijn eigen huis en had ik nog geen server voor plex. Ik woon sinds 2017 in mijn eigen huis, waar ik bij lange na geen 500/500 heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx
  • Laatst online: 16:25

cronixx

krieuw

Vind de zoektocht van Brein steeds minder spannend worden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:58
Pistolebob schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:07:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiGaN00B
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 00:36
VirinR schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:15:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 13:20
*knip*, ajb geen doxing.

[ Voor 95% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: Tweakers-gebruiker haalt Plex-server offline na schikking met Brein -...

Mooie update

En sorry @BlazeMuis , maar je verhaal rammelt iets te veel. Hoe dan ook: betaal die 750 euro (wat een schijntje is), en zorg dat je niet weer zo dom doet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En nu weer over Plex :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Welke hardware biedt de beste plex app ervaring? Ik twijfel over het aanschaffen van een apple tv (vind 200e best prijzig en slecht te vinden tweedehands).

Is er nog andere hardware die het overwegen waard is? Draai het nu op een raspberry pi 3 maar vind de app behoorlijk tegenvallen (mis bijvoorbeeld live tv).

Iets anders is dat metadata de laatste tijd vaak ontbreekt. Beschrijving van een film/aflevering bijvoorbeeld. Anderen die hier last van hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad ajb verder weer ontopic over het product Plex. De rest kan desgewenst verder praten over dit gebeuren onder het artikel of in een los topic (maar dan zonder praten over omzeilen of doxing, natuurlijk).

Edit: ik ben ook wat doxxing posts aan het gooien naar de prullenbak.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:08
Leuk artikel op nu.nl alleen staat daar PLEX. maar het heeft echt niks van doen met plex :(

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

back ontopic

[ Voor 91% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

tcviper schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:32:
Leuk artikel op nu.nl alleen staat daar PLEX. maar het heeft echt niks van doen met plex :(
Tja, beetje net zoals Kodi een slechte naam krijgt door al die prut 'Kodi kastjes op Marktplaats'.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Kasper1985 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:23:
Welke hardware biedt de beste plex app ervaring? Ik twijfel over het aanschaffen van een apple tv (vind 200e best prijzig en slecht te vinden tweedehands).

Is er nog andere hardware die het overwegen waard is? Draai het nu op een raspberry pi 3 maar vind de app behoorlijk tegenvallen (mis bijvoorbeeld live tv).

Iets anders is dat metadata de laatste tijd vaak ontbreekt. Beschrijving van een film/aflevering bijvoorbeeld. Anderen die hier last van hebben?
nVidia Shield?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sieb2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 10:52
I second this. Geweldig apparaat tot nu toe. En heeft gewoon prima hardware. Ik vind het alleen spijtig dat de 500gb versie er tegenwoordig niet meer is maar voor de rest machtig mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Draait daar niet gewoon uiteindelijk kodi op met dezelfde app?

Idealiter zou het hardware moeten zijn met een app die live tv (usb tuner ziggo) ondersteunt.
Dat doet de kodi app helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kasper1985 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:31:
Draait daar niet gewoon uiteindelijk kodi op met dezelfde app?

Idealiter zou het hardware moeten zijn met een app die live tv (usb tuner ziggo) ondersteunt.
Dat doet de kodi app helaas niet.
Plex en de nVidia Shield wel (mits extra module).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodi toch ook gewoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Er zijn niet zo heel veel keuzes mijn inziens:

- Apple TV
- Nvidia Shield

Misschien nog de Mi Box, die draait ook op Android TV, maar is toch wat minder qua hardware.

Ik heb veel plezier van mijn Shield, sinds ik dat ding heb is de Ziggo decoder terug in z'n doos gegaan. Netflix, Amazon Prime, Plex en meer. Het enige wat nog mist is de Ziggo Go app voor Android TV. Ook games streamen vanaf je desktop werkt vlekkeloos.

Missende metadata ligt aan de providers die je daarvoor gebruikt. TheTVDB laat de laatste tijd met enige regelmaat steekjes vallen, en TMDB is ook niet zaligmakend qua metadata, daar kan Plex weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
ManiakNL schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:26:
Vraagje,

Ik probeer mijn foto's te streamen vanaf mijn PC naar mijn TV (ik gebruik mijn smartphone als afstandsbediening)

Ik merk echter dat de kwaliteit van de gestreamde foto's minder zijn dan de originelen (ten opzichte als ik een externe hardeschijf aan mijn TV aansluit). Is er een manier om PLEX in te stellen dat deze de foto's in volledige kwaliteit toont? Ik kon zelf niet echt wat in de opties vinden.

Bedankt!
Mijn vraag werd ondergesneeuwd door een discussie, is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04

Ik kan de Xiaomi Mi Box S aanraden. draait volledige Android TV (zoals shield) en is lekker vlot. Zit ook een Chomecast 4K ingebouwd. Dus eigenlijk heb je een Chromecast Ultra voor minder geld inclusief volledige Android TV ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Farscape2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:16:
[...]

Er zijn niet zo heel veel keuzes mijn inziens:

- Apple TV
- Nvidia Shield

[...]
Klopt inderdaad als je 4K wilt. Naar mijn ervaring werkt de AppleTV 4K het beste en is de Shield een goede tweede.

Ben ik t toch een keer met je eens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 24-04-2019 09:21 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farscape2
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

ManiakNL schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:22:
[...]

Mijn vraag werd ondergesneeuwd door een discussie, is er iemand die mij hiermee kan helpen?
M.bt. tot foto kwaliteit. Plex doet photo's resizen/compressen op basis van de client die ze opent. Wat voor client gebruik je en welke versie? Ik weet dat dit een jaar of anderhalf geleden een issue was, maar ik heb er geen last meer van al heel lang. Een zoekactie op het Plex forum haalt dit op:
We are downsizing photos to meet the requirements (and max resolution) of the client player. Others could be letting the device handle downscaling. We’ve been doing the downscaling ourselves because legacy Android couldn’t handle it, but it is something we should be able to improve on. We’ve opened an internal ticket to explore improving downscaling. There’s a chance we can employ the same methods Google has.
Een topic uit December 2017: https://forums.plex.tv/t/photos-quality/217694
Tomba schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:21:
[...]

Klopt inderdaad als je 4K wilt. Naar mijn ervaring werkt de AppleTV 4K het beste en is de Shield een goede tweede.

Ben ik t toch een keer met je eens ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Farscape2 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:27:
[...]

M.bt. tot foto kwaliteit. Plex doet photo's resizen/compressen op basis van de client die ze opent. Wat voor client gebruik je en welke versie? Ik weet dat dit een jaar of anderhalf geleden een issue was, maar ik heb er geen last meer van al heel lang. Een zoekactie op het Plex forum haalt dit op:

[...]

Een topic uit December 2017: https://forums.plex.tv/t/photos-quality/217694

[...]

:+
Dat is een goede vraag,

Voor de smartphone gebruik ik de PLEX client uit de playstore en die update ik zodra er een update is (7.14 nu).
vervolgens stream ik foto's naar de ingebouwde chromecast van mijn smart TV, geen idee welke versie de chromecast hanteert.

De server versie is: 1.15.3.876

De TV heeft een resolutie van 4k (3840 x 2160)
De foto's hebben een resolutie van 6000x4000

Als ik het goed begrijp moet ik zelf een kopie trekken van het origineel, deze resizen (en dan een soort gelijk algoritme zoeken die de tv hanteert want die werkt goed kennelijk) en die door plex laten indexeren?

[ Voor 10% gewijzigd door ManiakNL op 24-04-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
@ManiakNL Kun je niet ergens in de client aangeven dat hij geen aanpassingen laat doen door de server? Staat me iets van bij. Maar kan het ook mis hebben.
Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste