Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-04 10:52
quote:
Acemath schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:39:
vraag is misschien al gesteld geweest, maar geen tijd om me door 70 pagina's heen te worstelen. Hoe komt het dat Plex ( bij mij dan toch) nog steeds dingen laat zien, die ik al lang verwijderd heb van pc? Als ik nu plex opstart op de pc gaat hij films / series laden, die ik al lang van HDD verwijderd heb?
https://support.plex.tv/a...n-my-drive-still-show-up/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:55
Niet te lang over nadenken, maar gewoon zeggen:

Om te gebruiken bij m'n nieuwe (4k) Samsung-televisie, in combinatie met Denon AVR.

Of een RPi3 met de nieuwste Plex Media Player
Of een Odroid C2 met Rasplex (die toch al lang niet meer is geupdate)

(Ik kan me ergens herinneren dat de RPi3 geen 4k doet, maar de vraag is natuurlijk of dat nu een probleem is, als is nog geen 4k content heb.)

Niks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 22:17
AppleTV 3 icm PlexConnect.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-04 21:07

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
minitrue schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:09:
Niet te lang over nadenken, maar gewoon zeggen:

Om te gebruiken bij m'n nieuwe (4k) Samsung-televisie, in combinatie met Denon AVR.

Of een RPi3 met de nieuwste Plex Media Player
Of een Odroid C2 met Rasplex (die toch al lang niet meer is geupdate)

(Ik kan me ergens herinneren dat de RPi3 geen 4k doet, maar de vraag is natuurlijk of dat nu een probleem is, als is nog geen 4k content heb.)
Of die wetek doosjes. Heb je nog netflix 24p ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-04 18:16
Ik kwam dit topic hier toevallig tegen, wist hiervoor niet van het bestaan.
Maar ik ben een fervent Plex gebruiker.

Ik heb inmiddels een behoorlijke bibliotheek opgebouwd. Super gaaf en het is super stabiel en snel.

Na een korte zoekopdracht viel mij op dat hier nooit gesproken wordt over de manier hoe ik mijn Plex opgezet heb. Ik heb namelijk onbeperkt storage op google drive. Het heeft wel wat voet in aarde gehad om het stabiel te krijgen, maar inmiddels draait het bij mij al meer als een jaar heel stabiel met een geweldige kijk ervaring.

Alles heb ik gecombineerd met automatisering software. Zoals Sonarr, Radarr en Sub-Zero.

Verder werkt alles via rclone icm UnionFS. Met wat zoekwerk kun je hier veel info over vinden. Via ebay kun je gemakkelijk een google drive accountje kopen voor een paar tientjes met onbeperkte opslag. Hoe ze dit verkopen geen idee. Misschien leuk voor sommige met een beetje IT kennis om hier is in te duiken. Ook zonder IT kennis kun je vast een heel eind komen met een beetje hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
quote:
g00gle schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:31:
Ik kwam dit topic hier toevallig tegen, wist hiervoor niet van het bestaan.
Maar ik ben een fervent Plex gebruiker.

Ik heb inmiddels een behoorlijke bibliotheek opgebouwd. Super gaaf en het is super stabiel en snel.

Na een korte zoekopdracht viel mij op dat hier nooit gesproken wordt over de manier hoe ik mijn Plex opgezet heb. Ik heb namelijk onbeperkt storage op google drive. Het heeft wel wat voet in aarde gehad om het stabiel te krijgen, maar inmiddels draait het bij mij al meer als een jaar heel stabiel met een geweldige kijk ervaring.

Alles heb ik gecombineerd met automatisering software. Zoals Sonarr, Radarr en Sub-Zero.

Verder werkt alles via rclone icm UnionFS. Met wat zoekwerk kun je hier veel info over vinden. Via ebay kun je gemakkelijk een google drive accountje kopen voor een paar tientjes met onbeperkte opslag. Hoe ze dit verkopen geen idee. Misschien leuk voor sommige met een beetje IT kennis om hier is in te duiken. Ook zonder IT kennis kun je vast een heel eind komen met een beetje hulp.
Blokkeert Google geen filmtitels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

quote:
Incolumis schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Blokkeert Google geen filmtitels?
Zal wel een rclone encrypted volume zijn. Dan ziet google niet wat het is.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:48
Ik wil Plex Media Server gebruiken op mijn iMac. Dus nieuwste versie geDL'ed en geïnstalleerd. Echter als ik hem start dan komt er een foutmelding dat hij geen Plex Server kan vinden en dat ik PMS moet installeren (maar die is al geïnstalleerd).

Installeer ik diezelfde PMS op mijn MacBook dan is her wel een server beschikbaar.

Hoe krijg ik PMS werkend op mijn iMac?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 15:58

LocoRoco

Hallo. Ga maar liggen kom zo.

Iemand enig idee hoe ik de Tweakers Podcast in plex kan luisteren :)?

Je kan in de podcast beta van plex refereren naar een stream, maar ik kan deze zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04 15:47

Krizzii

Kris W.

quote:
LocoRoco schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:13:
Iemand enig idee hoe ik de Tweakers Podcast in plex kan luisteren :)?

Je kan in de podcast beta van plex refereren naar een stream, maar ik kan deze zo gauw niet vinden.
Cool, zie net de functie. Je kan je met deze RSS-link abonneren.

Inventaris: LG OLED 55B6V || Nokia 8 || Synology DS218play || PS4 Pro (OompaLoompia) || Pioneer HTP-072 || Lenovo Tab 4+ || NVIDIA SHIELD TV (Plex)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:00
quote:
TonVH schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:39:
Ik wil Plex Media Server gebruiken op mijn iMac. Dus nieuwste versie geDL'ed en geïnstalleerd. Echter als ik hem start dan komt er een foutmelding dat hij geen Plex Server kan vinden en dat ik PMS moet installeren (maar die is al geïnstalleerd).

Installeer ik diezelfde PMS op mijn MacBook dan is her wel een server beschikbaar.

Hoe krijg ik PMS werkend op mijn iMac?
Probeer eens of je hem met 127.0.0.1:32400 wel kan bereiken op de imac zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 19:57
De laatste tijd gaat ook 4K 256. wel redelijk. Infuse doet het beter maar Plex is catching up!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino
  • Nu online

Domino

Plex met infuse als client is #winning.

Alles direct stream op zowel ios als tvos.

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:46
quote:
Domino schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:29:
Plex met infuse als client is #winning.

Alles direct stream op zowel ios als tvos.
Misschien een overbodige vraag, maar wat mis ik als ik Infuse niet heb ?
De plex clients werken overal goed op waarvoor dan nog Infuse ?

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• Domino
  • Nu online

Domino

In mijn geval alles direct stream ipv transcoding.

Ios en tvOS zijn nogal kieskeurig over wat ze zelf kunnen spelen, infuse speelt gewoonweg alles. Een soort vlc, maar dan met plex integratie:

Heb je al een plex client die alles speelt is het niet noodzakelijk.

• ErwinJ
Ok
Plex speelt bij mij alles zonder problemen op ihones en ipads, vandaar dat ik er niet direct het nut van inzag.

Apple tv heb ik nog niet maar die word nog aangeschaft.

• Domino
  • Nu online

Domino

Een screenshot van tautulli, je kunt precies zien wanneer infuse aangeschaft is ☺:

De transcoded streams zijn nog van een oude aTV3 met plexconnect. Die snapt helemaal niks en daardoor moet de plex server alles omzetten naar aTV native formaat (mp4 met ac3).

Omdat het grootste gedeelte van mijn bibliotheken uit x265/hevc bestaan krijgt plex het nogal druk met meerdere streams.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-04 08:56
quote:
Domino schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:17:
In mijn geval alles direct stream ipv transcoding.

Ios en tvOS zijn nogal kieskeurig over wat ze zelf kunnen spelen, infuse speelt gewoonweg alles. Een soort vlc, maar dan met plex integratie:

[afbeelding]

Heb je al een plex client die alles speelt is het niet noodzakelijk.
Begrijp ik goed, Infuse kan je dan overall mee naar toe nemen, bv op je iPhone/iPad en zo je Plex media bekijken op je iDevice? Het kost je dan wel 4G of Wifi maar dat werkt goed? Zie alleen net wel dat Infuse pro €17 kost........

Andere vraag, iemand ervaring met Plex draaien op een PS4? Heb een PS4 Slim nu en zat te denken om daar Plex op te draaien zodat ik mijn media die op mijn Nas staat via de PS4 kan kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino
  • Nu online

Domino

quote:
Frid0 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Begrijp ik goed, Infuse kan je dan overall mee naar toe nemen, bv op je iPhone/iPad en zo je Plex media bekijken op je iDevice? Het kost je dan wel 4G of Wifi maar dat werkt goed? Zie alleen net wel dat Infuse pro €17 kost........
Ja dat kan (daarvoor moet je dan wel remote access aanzetten in plex), sterker nog: je kan media syncen in infuse:

Dan heb je niet eens 4g en/of wifi nodig. Weet alleen niet of dat ook afhankelijk is van een eventuele plex pass.

• Tom.Gerritse
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Sinds een paar dagen heeft mijn Plex Media Server kuren, de Toegang Op Afstand is telkens niet beschikbaar. Ik heb al van alles geprobeerd, poort specificeren (en toevoegen in mijn router+antivirus Bitdefender), automatisch verbinding laten maken etc. Elke keer werkt het maximaal een halfuurtje en daarna knalt hij er weer uit, maar de laatste 2 dagen doet hij ook dat niet meer.

Foutmelding:
Niet beschikbaar vanaf buitenaf.
Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk.

Dit topic heb ik al geprobeerd na te lopen, maar ook daar vandaan geen oplossing kunnen bewerkstelligen.
https://forums.plex.tv/t/...-vanaf-buitenaf/100913/19

Iemand die me verder kan helpen??

• Domino
  • Nu online

Domino

Je zult wat meer info moeten geven.

Ik neem aan windows (gezien bitdefender), welke versie? Welke versie van pms?

Ook al geprobeerd zonder firewall/bitdefender?

• Tom.Gerritse
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
quote:
Domino schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:19:
Je zult wat meer info moeten geven.
Ik neem aan windows (gezien bitdefender), welke versie? Welke versie van pms?
Ook al geprobeerd zonder firewall/bitdefender?
Klopt, gebruikte software:
Windows 10 1803 17134.165
Bitdefender Total Security totaal up to date
Plex Media Server Version 1.13.2.51544

Zojuist even de Bitdefender Firewall uitgezet en opnieuw geprobeerd.
Héél even is hij dan aan (1-2 sec) en dan springt hij weer op: niet beschikbaar van buitenaf.

Firewall van mijn Ziggo box heb ik ook even uitgezet, zelfde verhaal: Héél even is hij dan aan (1-2 sec) en dan springt hij weer op: niet beschikbaar van buitenaf.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik ben even in de war ...

Via Radarr download ik mijn films, waarna Plex ze vanzelf oppikt. Als ik een film heb gezien, dan verwijder ik deze uit Radarr (om te voorkomen dat deze hem weer gaat downloaden) en dat ging eigenlijk altijd wel goed. Maar nu ontdek ik net dat de bestanden die ik met Radarr heb verwijderd, de afgelopen 4 maanden niet op zijn gepikt door Plex. Iedere 6 uur doe ik een scan van de folders, en daarnaast heb ik her-en-der wat vinkjes gezet dat de wijzigingen van folders ook door Plex verwerkt mogen worden.

Iemand een idee welke optie ik heb gemist?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:49
@pven
Ik laat plex hier gewoon kijken naar de folders en heb nergens last vast. Je hebt niet toevallig in sonarr/radarr aanstaan dat bij het deleten hij ook een map mag wijzigen? De film zelf staat nog wel op je storage maar plex ziet hem simpelweg niet bedoel je?

-------------

Zelf ook wat vraagjes over hw encoding.

De plex website is er uiteindelijk niet heel duidelijk in (als in, definitive) https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Is Quick Sync Video een vereiste voor je CPU om hw acceleratie te gebruiken als je dit vanaf een videokaart wilt doen?
Als vervolgvraag daarin, ik wil hem in een VM draaien, ik las ergens anders dat plex de hardware kiest waar het main display vanaf aangestuurd wordt, iemand enig idee hoe plex hier tegenaankijkt als je headless draait (op windows binnen esx (pci passthrough)).

En... welke videokaart heb je hier voor nodig (zijn er best practices). Zie nergens echt een grote voorkeur voor nvidia of amd (ik wou een amd radeon pro xw3100 gebruiken), maar gaat dit uberhaupt sterk genoeg zijn voor meerdere streams, of zou ik iets krachtigers moeten hebben?

Kortom... wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-04 20:39
quote:
Wannial schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:45:
@pven
Ik laat plex hier gewoon kijken naar de folders en heb nergens last vast. Je hebt niet toevallig in sonarr/radarr aanstaan dat bij het deleten hij ook een map mag wijzigen? De film zelf staat nog wel op je storage maar plex ziet hem simpelweg niet bedoel je?

-------------

Zelf ook wat vraagjes over hw encoding.

De plex website is er uiteindelijk niet heel duidelijk in (als in, definitive) https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Is Quick Sync Video een vereiste voor je CPU om hw acceleratie te gebruiken als je dit vanaf een videokaart wilt doen?
Als vervolgvraag daarin, ik wil hem in een VM draaien, ik las ergens anders dat plex de hardware kiest waar het main display vanaf aangestuurd wordt, iemand enig idee hoe plex hier tegenaankijkt als je headless draait (op windows binnen esx (pci passthrough)).

En... welke videokaart heb je hier voor nodig (zijn er best practices). Zie nergens echt een grote voorkeur voor nvidia of amd (ik wou een amd radeon pro xw3100 gebruiken), maar gaat dit uberhaupt sterk genoeg zijn voor meerdere streams, of zou ik iets krachtigers moeten hebben?

Kortom... wie heeft hier ervaring mee?
Op Linux werkt alleen (nog) hardware encoding icm een Nvidia videokaart.
Op Windows werkt zowel hardware decoding als encoding icm Nvidia.
Met een moderne Intel CPU werkt zowel hardware decoding als hardware encoding via QuickSync.
AMD wordt helemaal niet ondersteund helaas. Blijkbaar wel, zie reactie onder

En zelfs met een Nvidia videokaart op Windows beperkt Nvidia het tot maximaal 2 gelijktijdige transcodes op consumentenkaarten: https://developer.nvidia....decode-gpu-support-matrix
Ik ben uiteindelijk geswitcht naar Emby met een Quadro P2000..

Pistolebob wijzigde deze reactie 18-07-2018 00:23 (8%)

• Wannial
oh, balen dat ze geen amd gebruiken (waarom hebben ze het dan wel over amd drivers op die pagina....)

Weet je toevallig ook iets te melden over het hebben van (of beter gezegd het ontbreken van) intel quick sync? Heb je dit perse nodig als je een dedicated videokaart hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pistolebob
quote:
Wannial schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:01:
oh, balen dat ze geen amd gebruiken (waarom hebben ze het dan wel over amd drivers op die pagina....)

Weet je toevallig ook iets te melden over het hebben van (of beter gezegd het ontbreken van) intel quick sync? Heb je dit perse nodig als je een dedicated videokaart hebt?
Nee, als je een dedicated videokaart hebt die ondersteund wordt heb je geen Intel processor nodig.
Ik heb zelf een AMD Ryzen 1500X en een Nvidia Quadro P2000.

• Wannial
Thx

zie overigens dat amd wel zou moeten werken, bijv hier en hier
Wellicht niet officieel, maar werkt het wel gewoon?

Wannial wijzigde deze reactie 18-07-2018 00:06 (23%)

• Pistolebob
quote:
Wannial schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:05:
Thx

zie overigens dat amd wel zou moeten werken, bijv hier en hier
Wellicht niet officieel, maar werkt het wel gewoon?
Ah dat is mooi.
Dan zou je alleen nog ergens moeten kunnen vinden welke codecs je AMD kaart kan transcoden.

• Wannial
De WX3100 is gebaseerd op polaris en zou dus HEVC/H.265 en HPV9 moeten lusten, aldus: pagina 18

Dan rest alleen de test dus nog.. Werkt het echt... En werkt het ook headless (in esxi)

Wannial wijzigde deze reactie 18-07-2018 08:39 (14%)

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:39
Ik maak voor mijn moeder wel eens een afspeellijst met films, zodat ze niet doorheen "al die stomme actiefilms hoeft te scrollen". In de browser op de server (pc) krijg je de plot, plaatjes en andere info te zien als je een film uit de lijst kiest, maar op de Plex-client (Sony Android-tv) begint de film meteen af te spelen. Dat is niet zo handig als je de films niet kent en puur op de titel moet afgaan.

Weet iemand toevallig een oplossing voor dit luxeprobleem?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Wannial schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:45:
@pven
Nee, als ik hem in Radarr verwijder dan verwijder ik ook de file zelf en de bijbehorende folder. Het lijkt alsof Plex wel de nieuwe dingen oppikt met de scanner, maar niet ziet dat een andere app files/mappen verwijdert.

Interessant: als ik nu in 'Plex Media Scanner.log' kijk, dan zie ik wel dat ie ze verwijdert. Misschien dat het een bugje was.

pven wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:55 (9%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• nDirect090
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 12:20
Ik heb atm ook een probleempje met Plex.. Hij wilt de films niet zien in m'n folder. Echter werken mn tv series wel, heb de volgende setup:

1. Nvidia Shield TV (v2) - plex server
2. Synology DS218+ - opslag van de films

--

TV Series worden wel gevonden en getoond, films echter niet! Ik heb al meerdere soorten files geprobeerd (mkv, mp4 etc). Opnieuw (en ook handmatig) laten indexeren, zonder succes. Blijft aangeven: geen items in deze bibliotheek.

Als ik nu een nieuwe library aanmaak, maar dan niet met type "film" maar met type: "other video's", dan worden de films wel getoond (alleen niet met mooie film covers etc).

Iemand weet wat er mis gaat ? Ben ten einde raad tbh!

En ik gebruik ook al juiste benaming: title (jaartal).extensie

nDirect090 wijzigde deze reactie 31-07-2018 18:00 (4%)

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:32
quote:
nDirect090 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:52:
Ik heb atm ook een probleempje met Plex.. Hij wilt de films niet zien in m'n folder. Echter werken mn tv series wel, heb de volgende setup:

--

TV Series worden wel gevonden en getoond, films echter niet! Ik heb al meerdere soorten files geprobeerd (mkv, mp4 etc). Opnieuw (en ook handmatig) laten indexeren, zonder succes. Blijft aangeven: geen items in deze bibliotheek.

Als ik nu een nieuwe library aanmaak, maar dan niet met type "film" maar met type: "other video's", dan worden de films wel getoond (alleen niet met mooie film covers etc).

Ik zelf zet de films in mappen, nergens last van.

De film in de map zetten, dus zo.

Map naam: NaamFilm (2018)
En de filmmetextensie.mp4 in de map NaamFilm (2018) zetten dan moet het toch werken.

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• nDirect090
quote:
RobbyTown schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Ik zelf zet de films in mappen, nergens last van.

De film in de map zetten, dus zo.

Map naam: NaamFilm (2018)
En de filmmetextensie.mp4 in de map NaamFilm (2018) zetten dan moet het toch werken.
Nogmaals geprobeerd, werkt ook niet :( Ik heb nu ze zowel los als in mappen, om te proberen of er maar iets werkt. Maar helaas.

• gerrit313
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-04 13:48
Dit klinkt alsof plex geen toegang heeft tot de map waar je films in staan, dus even de rechten van die map checken.
quote:
nDirect090 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:40:
[...]

Nogmaals geprobeerd, werkt ook niet :( Ik heb nu ze zowel los als in mappen, om te proberen of er maar iets werkt. Maar helaas.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:52

TRaSH

Koffie ?

Staat er ook niks in je log files ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:26
quote:
nDirect090 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:52:

--

Ok, even kijken...

Als je een Library aanmaakt met "Personal Videos" dan werken de films wel (maar wordt er uiteraard geen Metadata gedownload), maar als je dezelfde map toevoegt als Library "Movies" dan wordt er niks gevonden.

Maprechten staan goed, anders zou een "Personal Video's" library ook niet werken.

Wat je zou kunnen controleren:
- Heb je de juiste Scanner en Agent geselecteerd in je "Movies" library? (Scanner: Plex Movie Scanner, Agent: The Movie Database)
- Heb je je files op de juiste manier genoemd? (best practice: Movies homefolder\Movie Name (releaseyear)\Movie Name (releaseyear).ext)

Let er op dat als de naam van het bestand niet overeenkomt met hoe de film op imdb.com heet, de film wellicht niet gevonden kan worden. Maar dan zou er geen metadata gedownload worden en de film op zich wel in de library te zien moeten zijn.

Het zou kunnen dat de Scanner corrupt is. Herstart Plex Server, doe een Library update, en check de logs (zit een knop bij de settings om de logs te downloaden).

• Noxa
  • Laatst online: 19:57
Ik heb van de week min of meer onwetend een 4K film afgespeeld in Plex (QNAP nas en Apple TV 4K). Voorheen deed ik dat met Infuze maar Plex speelde het prima af! Zag pas later dat het een 4K versie was.

Blijkbaar lopen ze schade in bij Plex met de laatste updates.

• nDirect090
@gerrit313 @TRaSH @TagForce Gedaan wat jullie zeiden, zie:

# Rechten nagelopen > staan hetzelfde als op de andere mappen (tv shows & other videos)
# Scanner gechecked > "plex movie scanner"
# Agent gechecked > "Plex Movie"
# Agent veranderd naar "The Movie Database" > geen verschil
# Titles van de film gechecked > staat volgens juiste manier (homefolder/moviemap/movie - Movies/Annabelle Creation (2017)/Annabelle Creation (2017).mp4

# Server herstart + plex library update > geen verschil
# Logs gedownload > geen idee welke ik moet hebben ?

• TagForce
  • Laatst online: 17-04 16:26
Plex Media Scanner.log en com.plexapp.agents.imdb.log en com.plexapp.agents.themoviedb.log.

Media Scanner is de scanner die kijkt welke video bestanden er beschikbaar zouden moeten worden in Plex. De com.plexapp.agents logs zijn de metadata agents. Ik denk dat je in de Media Scanner iets zou moeten kunnen zien.

(kan zijn dat je even een dummie film moet laten scannen (een nieuw bestand) want als de bestaande al in de database staat als scanned doet ie hem niet opnieuw scannen.

• nDirect090
//

Hier lijken wel wat errors in te zitten, dit is de media scanner.log @TagForce

//

EDIT:
Shield TV een factory reset gegeven, PLEX alles ontkoppeld. Opnieuw PLEX Server ingericht.

Nu lijkt hij tot dusver alle films gewoon te indexeren + te tonen. Probleem lijkt opgelost..

Niet de meest chille oplossing, maar wel blij dat het nu lijkt te werken.

nDirect090 wijzigde deze reactie 02-08-2018 15:47 (97%)

• NickH
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-04 15:01
quote:
pven schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Nee, als ik hem in Radarr verwijder dan verwijder ik ook de file zelf en de bijbehorende folder. Het lijkt alsof Plex wel de nieuwe dingen oppikt met de scanner, maar niet ziet dat een andere app files/mappen verwijdert.

Interessant: als ik nu in 'Plex Media Scanner.log' kijk, dan zie ik wel dat ie ze verwijdert. Misschien dat het een bugje was.
Laat je plex de prullenbak leeggooien bij elke scan? Is een parameter die hier mee te maken kan hebben.

https://support.plex.tv/a...6-emptying-library-trash/

• Frid0
Goedemorgen,

Ik heb, en vermoedelijk wel meerdere een email ontvangen van Plex voor een lifetime pas met 50% korting. Uit mijn hoofd kost het mij nu, €75. Is toch geld vind ik en wat is nou echt de toegevoegde waarde van zo lifetime pass? Wie heeft het en wat vinden jullie ervan?

• Pistolebob
quote:
Frid0 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:46:
Goedemorgen,

Ik heb, en vermoedelijk wel meerdere een email ontvangen van Plex voor een lifetime pas met 50% korting. Uit mijn hoofd kost het mij nu, €75. Is toch geld vind ik en wat is nou echt de toegevoegde waarde van zo lifetime pass? Wie heeft het en wat vinden jullie ervan?
Een van de leuke toevoegingen is dat je (maximaal 15) home users kan toevoegen aan je server.
Die gebruikers hoeven de apps niet te kopen en krijgen alle Plex pass features.

Verder is Plex pass niet heel erg nodig m.i., het is vooral om de ontwikkeling te steunen.

Pistolebob wijzigde deze reactie 16-08-2018 09:17 (7%)

• Wannial
quote:
Goedemorgen,

Als jij, of iemand anders, er niets mee doet dan houd ik me sterk aanbevolen voor de kortingcodes! Ik heb 'm helaas niet gekregen

• Domino
  • Nu online

Domino

quote:
Wannial schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Als jij, of iemand anders, er niets mee doet dan houd ik me sterk aanbevolen voor de kortingcodes! Ik heb 'm helaas niet gekregen
Volgens mij zijn de codes gekoppeld aan een e-mail adres. Dan zijn ze waardeloos behalve voor de ontvanger.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:06
quote:
Goedemorgen,

Niets gekregen en als het nu een euro of 35 minder was had ik het wel overwogen.

Meeste mensen die ik ken hebben een console en hebben de plex app dus ook gratis.

Meneer iCy wijzigde deze reactie 16-08-2018 11:04 (8%)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Frid0
quote:
icy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

Niets gekregen en als het nu een euro of 35 minder was had ik het wel overwogen.

Meeste mensen die ik ken hebben een console en hebben de plex app dus ook gratis.
quote:
Domino schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Volgens mij zijn de codes gekoppeld aan een e-mail adres. Dan zijn ze waardeloos behalve voor de ontvanger.
quote:
Wannial schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

quote:
Pistolebob schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

Een van de leuke toevoegingen is dat je (maximaal 15) home users kan toevoegen aan je server.
Die gebruikers hoeven de apps niet te kopen en krijgen alle Plex pass features.

Verder is Plex pass niet heel erg nodig m.i., het is vooral om de ontwikkeling te steunen.
Het is nu zeg maar, €75 ipv €120, 37% korting kan ik krijgen met de meegestuurde kortingscode in de e-mail.

• Apache
  • Laatst online: 20:24

Apache

amateur software devver

Zijn er hier nog al mensen die plex draaiende hebben op kubernetes?

Momenteel is mijn instantie dockerized, maar ik ga sowieso over naar kubernetes en deze helm chart ziet er al compleet uit, met added features zoals de scalable transcoding: https://github.com/munnerz/kube-plex

If it ain't broken it doesn't have enough features

• ErwinJ
quote:
Goedemorgen,

Simpel, als ik deze aanbieding zou krijgen doe ik het gelijk al is het maar voor de support, nu koop ik al 3 jaar gewoon een jaar pas. ( betaal iets van 25,- )
De extra's zijn leuk als je ze eens gebruikt, ik vind vooral de Movie & Tv extra's erg leuk als film fan.
En Mobile/Cloud sync heb ik wel eens nodig en dan is het handig dat het kan.

Het enige wat ik nog graag werkend wil krijgen in NL is Broadcast TV met Ziggo, ik heb me nog niet er in verdiept maar volgens mij werkt het nog niet echt.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

quote:
Goedemorgen,

Ik heb Plex jaren geleden voor $75 aangeschaft, toen de keus nog was geen Plexpass of eenmalige betaling voor een lifetime Plexpass. Nooit spijt van gehad. En als ik naar de huidige prijzen kijk, dan zou ik het nu, voor dat geld, gelijk doen.

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-03 10:36
Goedemiddag, ik heb wat advies nodig. Ik heb een synology ds214play en een samsung UE40F6510 tv met daarop de samsung plex software. Het gebeurt heel vaak dat ik met Handbrake films moet ombouwen omdat Plex op de tv niks met de uit Spotnet gedownloade content kan. HEVC kan ie niks mee, maar het gebeurt ook geregeld dat een X264 niet wil werken . En dat is met Directplay maar ik heb ook andere 3 opties geprobeerd. Wat is volgens jullie een goedkope optie om wel de NAS te houden maar qua afspeelmogelijkheid over te stappen naar iets anders? Ik zie mensen praten over AppleTV4, over de Nvidia Shield maar dat is allemaal best prijzig.
Chromecast misschien of is die ook zo moeilijk? Wat gebruiken jullie?

• azz_kikr

azz_kikr

Rpi als het enkel x264 is met openpht erop.
Odroid c2 of wetek als er ook hevc content bij zit.

• r_buren956
Ja dat is dus verschillend. Ik download films, documentaires en bijvoorbeeld aflevering van America got Talent en ik kijk er nooit na wat het formaat is. Daar wil ik niet over nadenken. Plex is voor ontspanning en daar moet ik niet een heleboel voor moeten doen, dat is irritant :) Ik ga me eens verdiepen in RPi, uit nieuwsgierigheid
quote:
azz_kikr schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:48:
Rpi als het enkel x264 is met openpht erop.
Odroid c2 of wetek als er ook hevc content bij zit.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:04
quote:
r_buren956 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:47:
Goedemiddag, ik heb wat advies nodig. Ik heb een synology ds214play en een samsung UE40F6510 tv met daarop de samsung plex software. Het gebeurt heel vaak dat ik met Handbrake films moet ombouwen omdat Plex op de tv niks met de uit Spotnet gedownloade content kan. HEVC kan ie niks mee, maar het gebeurt ook geregeld dat een X264 niet wil werken . En dat is met Directplay maar ik heb ook andere 3 opties geprobeerd. Wat is volgens jullie een goedkope optie om wel de NAS te houden maar qua afspeelmogelijkheid over te stappen naar iets anders? Ik zie mensen praten over AppleTV4, over de Nvidia Shield maar dat is allemaal best prijzig.
Chromecast misschien of is die ook zo moeilijk? Wat gebruiken jullie?
Wil je de transcoding chip gebruiken van de synology dan moet je de DS video gebruiken. Dat is je reden dat je veel om moet zetten. De Samsung tv heeft als het goed is die app.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
Daniel. schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Wil je de transcoding chip gebruiken van de synology dan moet je de DS video gebruiken. Dat is je reden dat je veel om moet zetten. De Samsung tv heeft als het goed is die app.
De DS214play kan geen H.265 (HVEC) aan. Zie https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=105698

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
r_buren956 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:00:
Ja dat is dus verschillend. Ik download films, documentaires en bijvoorbeeld aflevering van America got Talent en ik kijk er nooit na wat het formaat is. Daar wil ik niet over nadenken. Plex is voor ontspanning en daar moet ik niet een heleboel voor moeten doen, dat is irritant :) Ik ga me eens verdiepen in RPi, uit nieuwsgierigheid
[...]
Wetek is alles in een boxje die ook hevc afspeelt. Dat kan de pi slechts moeizaam op.720p...

• r_buren956
Oh dan moet ik misschien die DS video app maar eens proberen. Ik zal eens kijken wat het is. THanx
quote:
Daniel. schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:04
quote:
r_buren956 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:15:
Oh dan moet ik misschien die DS video app maar eens proberen. Ik zal eens kijken wat het is. THanx
[...]
Zienpost van @Jb!. Ik had de DS216Play die kon hevc wel doen met de DS video app maar dan alleen 8bit ipv 10bit. Daar baalde ik van dus die had ik toen verkocht en nu maar een eigen servetje gebouwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
Daniel. schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:29:
[...]

Zienpost van @Jb!. Ik had de DS216Play die kon hevc wel doen met de DS video app maar dan alleen 8bit ipv 10bit. Daar baalde ik van dus die had ik toen verkocht en nu maar een eigen servetje gebouwd.
Bedoel je 10Bit HDR? De TV's die dat aankunnen hebben meestal wel een ingebouwde app daarvoor denk ik (een Plex app). Dan kun je direct stream doen waardoor de server niet belast wordt (die heeft waarschijnlijk niet de juiste chip om dat hardwarematig te doen, zo'n TV heeft die wel).

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Ook op de camping (via 4G) werkt m'n plex feilloos.. Pendoo t95z android box met plex als client... Ideaal :}

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Spuitelf
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-04 12:20

Spuitelf

Papa¹

Ik heb al geruime tijd plex en draai het op een i5 6500k. Ik merk echter dat ik soms zowel intern als extern vertragingen krijg in diverse films / series.

Plex: up to date op Server 2016.
8GB geheugen
256GB SSD Cache
Films op 16TB in RAID5.

Word afgespeeld op een laatste chromecast (up to date) met ios plex app als stream over chromecast.

Andere mensen ook ondervonden? Soms heb ik zelfs dat als ik in de sportschool cardio doe en dan een film kijk dat hij na XX (willekeurig) de speler afsluit.. Plex is gewoon betaald bij zowel plex als via de appstore voor de app.

LoL: DND en YoungKappa

• Frid0
Morgen,

Sinds gister de eigenaar van een SHIELD. Daar gelijk Plex opgezet en kijken of dat beetje werkt. Helaas had ik maar weinig tijd maar zo op het eerste gezicht werkt het. Nu zat ik te denken, ik down meestal films/serie in 720p. Kan ik dat nu in de combi nu ik nu heb:

Shield
Syno DS412+

Van 720p naar 1080p gaan? dat trekt de shield en nas zeg maar, dat het zonder happeringen goed loopt? En ondertiteling, hoe doen jullie dat, kan Plex dat auto zoeken of moet je daar zelf iets op vinden?

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:47
@Frid0 De shield moet 1080p makkelijk trekken ja. Ja nas zou je dan alleen als opslag gebruiken (al kan hij wel transcoden als ik snel Google, maar met een shield zou dat niet nodig zijn). Voor ondertiteling zijn diverse agents in Plex beschikbaar die dat automatisch regelen.

• Frid0
sig69 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:57:
@Frid0 De shield moet 1080p makkelijk trekken ja. Ja nas zou je dan alleen als opslag gebruiken (al kan hij wel transcoden als ik snel Google, maar met een shield zou dat niet nodig zijn). Voor ondertiteling zijn diverse agents in Plex beschikbaar die dat automatisch regelen.
Top! gelijk alles aangepast naar 1080p .
Diverse agents in Plex beschikbaar......vertel!!

Trouwens, iemand nog tips om op een snelle manier om in 1 keer heel veel films/serie te verwijderen? Wil namelijk alles overzetten naar 1080p nu 8)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Die agents heb ik 2 jaar geleden ingesteld, weet ik echt niet meer. Moet makkelijk te vinden zijn via Google. Veel films verwijderen: gewoon direct op je nas doen? Dat pikt Plex wel weer op dat ze weg zijn.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Idd.. In de subs agents moet ik ook nog eens duiken... Maar het al met subs scoren werkt voorlopig prima

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:08
Wellicht bekend, maar was voor mij nieuw. Ik heb 2 samsung tv's met het tizen OS er op. De plex agent die er standaard op staat is niet al te best. Bij het minste of geringste gaat hij transcoden en daar is mijn NAS niet zo goed in. Dit terwijl de TV keurig alle bestandsformaten ondersteund.

Nu is er dus een beta versie beschikbaar die je via een USB stick moet installeren. Gaat direct een stuk beter!

https://forums.plex.tv/t/...g-2016-uhd-devices/299895

• Frid0
sig69 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:57:
Die agents heb ik 2 jaar geleden ingesteld, weet ik echt niet meer. Moet makkelijk te vinden zijn via Google. Veel films verwijderen: gewoon direct op je nas doen? Dat pikt Plex wel weer op dat ze weg zijn.
Wat ik 123 zo snel vond via Google over de agents:

Plex kan automatisch ondertitel halen van open subtitles. Hiervoor moet je wel de agent (plex naam voor plugins) aanzetten en een accoutn aan maken op opensubtitles.

Voor films;
Instellingen-->server-->agents-->films --> freebase--> opensutbtitles (klik op het wieltje rechts)

Voor series;
Instellingen-->server-->agents-->TV series--> Thetvdb--> opensubtitles

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
Frid0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:58:
[...]

Wat ik 123 zo snel vond via Google over de agents:

Plex kan automatisch ondertitel halen van open subtitles. Hiervoor moet je wel de agent (plex naam voor plugins) aanzetten en een accoutn aan maken op opensubtitles.

Voor films;
Instellingen-->server-->agents-->films --> freebase--> opensutbtitles (klik op het wieltje rechts)

Voor series;
Instellingen-->server-->agents-->TV series--> Thetvdb--> opensubtitles
En anders installeer je de Sub-Zero plugin, die werkt ook prima :)

• Frid0
Incolumis schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:49:
[...]

En anders installeer je de Sub-Zero plugin, die werkt ook prima :)
Bedankt voor de extra tip.
Die nu ook geinstalleerd aan de hand van deze link:
https://www.smarthomebegi...sub-zero-plugin-for-plex/

• Rourke
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-04 14:33
Mijn Plex Media Server start sinds vrijdag plots niet meer op. Ik heb debug logging aangezet, maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan te praat. Op het Plex forum krijg ik geen reactie, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik draai PMS in een docker container onder Ubuntu Server 16.04 (headless). PMS zit op v1.13.5.5332. Dit is de laatste versie die via een container beschikbaar is.

Dit zijn de logs: https://pastebin.com/8agR8pvr. Ik word er niet wijzer van. :S

• Apache

Apache

amateur software devver

Rourke schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:36:
Mijn Plex Media Server start sinds vrijdag plots niet meer op. Ik heb debug logging aangezet, maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan te praat. Op het Plex forum krijg ik geen reactie, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik draai PMS in een docker container onder Ubuntu Server 16.04 (headless). PMS zit op v1.13.5.5332. Dit is de laatste versie die via een container beschikbaar is.

Dit zijn de logs: https://pastebin.com/8agR8pvr. Ik word er niet wijzer van. :S
Toevallig recent je password op plex gewijzigd?

Deze stappen volgen dan: https://support.plex.tv/a...4835-725214340.1535451719

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Rourke
Apache schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:34:
[...]

Interessant. Niet recentelijk voor zover ik weet. Volgens mij een paar maanden geleden. Dus ik weet niet zeker of dit de oorzaak kan zijn. Daarnaast staat dit aangegeven op de pagina:
You’ll often see this exhibited as a “You do not have permission to access this server” message when viewing in the Plex Web App.
Ik zie echter onderstaande, alsof hij überhaupt niet online is.

Ik wil het wel een kans geven. Al wordt dit niet eerder dan vanavond laat. Bedankt voor de suggestie. :)

• Rourke
Apache schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:34:
[...]

Helaas geen oplossing. :'(

• Frid0
Hi,

Kort vraagje, hoe kan ik het best in Plex maken dat bv alle delen van James Bond, Hangover of noem maar op in 1 map komen in Plex. Zeg maar een map James Bond en daar vind je dan alle James Bond films in. Ze staan nu zeg maar beetje door elkaar omdat mijn films op alfabet gesorteerd staan

• nagasy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-04 22:44

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Frid0 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:05:
Hi,

Kort vraagje, hoe kan ik het best in Plex maken dat bv alle delen van James Bond, Hangover of noem maar op in 1 map komen in Plex. Zeg maar een map James Bond en daar vind je dan alle James Bond films in. Ze staan nu zeg maar beetje door elkaar omdat mijn films op alfabet gesorteerd staan
Je kan een colllection maken.
Dit is een apart veld onder je film metadata.
Als je voor elke james bond-fim dezelfde naam kiest voor je collection.
Maakt Plex automatisch een collectie aan

https://support.plex.tv/articles/201273953-collections/

Battle.net: NagaByrd#2844

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Als ik een videokaart in mijn server steek voor het hardwarematig encoden, is dan 2GB videogeheugen voldoende (voor twee streams*)?

Aangezien ik mijn Plex in een virtuele machine draai gebaseerd op Debian (waardoor AMD ook niet echt een optie is gezien de driver support), zit ik te kijken naar een nVidia Quadro P400.

De gewone nVidia videokaarten durf ik niet aan. Ik heb begrepen dat de drivers checken of er sprake is van een virtuele omgeving en dan dienst weigeren, waar de Quadro's dat niet hebben, dus vandaar dat ik liever dan een Quadro videokaart pak.

Als ik kijk in de Tweakers Pricewatch (zie link hier boven), is er geen Quadro P400 met meer dan 2GB videogeheugen. Nu is mijn vraag, of 2GB wel afdoende is voor (maximaal) 2 streams* tegelijkertijd (meer kan de P400 immers ook niet encoden tegelijkertijd)?

* Die twee streams is overigens los van de limitatie vanuit nVidia ook het hoogste aantal streams tegelijkertijd wat ik heb op mijn Plex server, waarbij er vaak wel 1 van de 2 een Direct Play stream is, de kans dat twee streams tegelijk encoded/transcoded worden is bij mij in elk geval redelijk klein.

CH4OS wijzigde deze reactie 19-09-2018 15:35 (27%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 22:17
Wordt het videogeheugen uberhaupt significant gebruikt bij video decoding/encoding? Ik begreep altijd dat dit hoofdzakelijk voor textures wordt gebruikt in games/etc, niet voor simpele videostreams in/uit.

specs

• CH4OS
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:40:
Wordt het videogeheugen uberhaupt significant gebruikt bij video decoding/encoding? Ik begreep altijd dat dit hoofdzakelijk voor textures wordt gebruikt in games/etc, niet voor simpele videostreams in/uit.
Dat weet ik dus niet, kan mij voorstellen dat eea eerst in het videogeheugen gezet wordt en van daar uit encoded wordt. Lijkt me sneller dan te moeten wachten op de storage.

• azz_kikr

azz_kikr

CH4OS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:15:
[...]
Dat weet ik dus niet, kan mij voorstellen dat eea eerst in het videogeheugen gezet wordt en van daar uit encoded wordt. Lijkt me sneller dan te moeten wachten op de storage.
Verwaarloosbaar het geheugen gebruik. Er wordt on the fly getranscodeerd en kijkt niet verder dan zijn neus lang is (vandaar de hmmm kwaliteit).

De video stream komt binnen tegen een snelheid van in beste geval 10MB per seconde welke peanuts is voor een videokaart. Mss zit er wel buffertje tussen maar dat zal slechts buffer zijn van enkele seconden.

Op gewone GTX kaarten heb je 2 streams capped, op quadro 4 dacht ik.

• CH4OS
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:38:
Verwaarloosbaar het geheugen gebruik. Er wordt on the fly getranscodeerd en kijkt niet verder dan zijn neus lang is (vandaar de hmmm kwaliteit).

De video stream komt binnen tegen een snelheid van in beste geval 10MB per seconde welke peanuts is voor een videokaart. Mss zit er wel buffertje tussen maar dat zal slechts buffer zijn van enkele seconden.
Mooi, dan kan ik er dus vanuit gaan dat 2GB ruim voldoende is. Bedankt.
Op gewone GTX kaarten heb je 2 streams capped, op quadro 4 dacht ik.
De gewone GeForce GTX heeft NVENC vanaf de GTX 1050 en zijn allemaal gelimiteerd op twee streams inderdaad. De Quadro P400 t/m P1000 hebben maximaal 2 NVENC streams, vanaf Quadro P2000 is het unrestricted, maar die kaart is dan ook gelijk een 450 euro aldus de Pricewatch. Bron: documentatie nVidia.

Maar goed, een P2000 heb ik niet nodig, ik heb überhaupt maximaal 2 streams tegelijkertijd op mijn server. Drie is echt een zeldzaamheid. ;) Dan is het voor mij dus interessant om een P400 in mijn server te steken. Dat is een GPU van zo rond de 100 euro.

CH4OS wijzigde deze reactie 20-09-2018 09:45 (22%)

• Rushhour77
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-04 13:03
Als ik een video hervat op de Ipad lukt dat nooit. Alleen als ik de video vanaf begin laat starten kan ik doorspoelen. Ik heb al laatste versie van zowel app als server.
Op mijn iphone heb ik hier geen last van. Iemand ervaring hiermee?

• Rushhour77
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-04 13:03
Sa1 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:20:
Wellicht bekend, maar was voor mij nieuw. Ik heb 2 samsung tv's met het tizen OS er op. De plex agent die er standaard op staat is niet al te best. Bij het minste of geringste gaat hij transcoden en daar is mijn NAS niet zo goed in. Dit terwijl de TV keurig alle bestandsformaten ondersteund.

Nu is er dus een beta versie beschikbaar die je via een USB stick moet installeren. Gaat direct een stuk beter!

https://forums.plex.tv/t/...g-2016-uhd-devices/299895
Thx voor deze tip. Gisterenavond geinstalleerd en werkt redelijk goed. Ben vooral blij dat skippen een stuk soepeler gaat.
Krijg je ook een melding als er een nieuwere versie voor uitkomt?

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:08
Rushhour77 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:53:
[...]

Thx voor deze tip. Gisterenavond geinstalleerd en werkt redelijk goed. Ben vooral blij dat skippen een stuk soepeler gaat.
Krijg je ook een melding als er een nieuwere versie voor uitkomt?
Geen idee, ik check die site geregeld, ze zitten nu op 3.66 meen ik. Ben nog geen écht gekke dingen tegen gekomen. één keer heb ik gehad dat hij na het terugkeren naar de plex app ontzettend begon te stotteren. Na afsluiten en weer verder gaan ging het weer goed.

Wat ik gewoon enorm vet vind is dat 4k content mét ondertiteling nu ook gewoon goed gaat.

• Danger.Mouse
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-04 13:38
Hee allen,

Ik zit het met volgende: ik wil met de Plex app op mijn tv video bestanden laten transcoden door mijn PC welke op de NAS staan. Echter heb ik een bijzonder oude NAS. Deze machine is veel te langzaam om video te transcoden. Daarom wil ik de videokaart in de PC hiervoor gebruiken.

Op dit moment geeft de Plex app op de TV aan dat er geen verbinding is met mijn media server die geinstalleerd is op mijn PC. Het is me nog niet gelukt om via de TV een klein videobestand af te spelen, laat staan het doel waarom ik deze constructie in gedachten heb, namelijk 4K video.

Ik heb geen Plex Pass en heb eigenlijk niet heel veel kaas gegeten van het beheren van netwerken en Plex in het algemeen.

Is er een manier om bovenstaande te realiseren of dien ik direct vanaf mijn PC d.m.v. bijvoorbeeld VLC de bestanden af te spelen op de TV die dan als 2e monitor dient? Er is een directe verbinding tussen mijn PC en de 4K TV middels een HDMI kabel. Ik wil echter het gemak van Plex kunnen gebruiken vanaf de bank zonder met een draadloos toetsenbord via Windows aan de slag te gaan.

...

NAS: Synology CS407
Dell Optiplex 780 met Q9550, 8GB DDR3 RAM en een Nvidia Geforce GT1030 met HDMI kabel naar:
Samsung UE55MU7070
Ziggo Connect box
...

Ik kan op de PC wel bestanden afspelen vanaf de NAS, zowel via de Plex Media Player op de PC als via de Plex Media Server App via een browser.
...

Hoor graag of jullie me kunnen helpen! :)

Mvg,

D.M.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
@Danger.Mouse Volgens mij moet je op je pc de Plex server installeren. Deze verwijs je dan naar je NAS waar de bestanden staan.
Dan pak je met je tv je pc als Plex server en is het gaan met die banaan.
Daarnaast zou je op je NAS ook nog een server kunnen installeren van Plex en die voor normaal gebruik gebruiken zodat niet altijd je pc aan hoeft te staan. Dan kun je voor 4k materiaal kiezen voor je pc en voor normaal materiaal kiezen voor je NAS.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Danger.Mouse
Arunia schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:24:
@Danger.Mouse Volgens mij moet je op je pc de Plex server installeren. Deze verwijs je dan naar je NAS waar de bestanden staan.
Dan pak je met je tv je pc als Plex server en is het gaan met die banaan.
Daarnaast zou je op je NAS ook nog een server kunnen installeren van Plex en die voor normaal gebruik gebruiken zodat niet altijd je pc aan hoeft te staan. Dan kun je voor 4k materiaal kiezen voor je pc en voor normaal materiaal kiezen voor je NAS.
Dank voor je reactie. Plex server staat op die manier al geconfigureerd. Via een gedeelde map in het netwerk pakt de plex server (op de pc) de bestanden die op de NAS staan. Dit geeft de app ook aan op TV.. :/

• Danger.Mouse
Ik ben nog wat gaan graven en ondanks dat ik de refreshrate van de mediamappen op 15 minuten had gezet werden de bestanden maar niet zichtbaar op de TV app.

Blijkbaar was de synchronisatie tussen de media server en de media player/app niet optimaal. Ik heb gisteren alle afspeellijsten/bibliotheken van Plex verwijderd en deze opnieuw ingelezen waarna het probleem verholpen leek te zijn. Een simpel 1080P filmpje van 4 GB trekt 'ie zonder problemen, vanavond maar eens het grote geweld loslaten, eens zien of het systeem dan ook de 4K joekels kan hebben. TBC...

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Modbreak:@Danger.Mouse crossposten wordt niet op prijs gesteld; je maakt er geen vrienden mee. Of een post hier, of een eigen tipic, maar niet allebei

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• sjors86
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07-02 12:17
Ik heb zojuist mijn eerste ervaring gehad met Plex, hiervoor gebruikte ik altijd Kodi.
Nu moet ik zeggen dat het me bevalt, behalve ondertitels, daar blijf ik mee stoeien.

Ik heb het nu voor elkaar dat Plex automatisch ondertitels download van opensubtitles.org, maar toen ik net testen liep de nl ondertitel niet synchroon of maar een klein deel ondertitelt.
Iemand nog tips en waar ik eventueel meer ondertitels kan vinden, want als er maar 1 NL wordt aangboden en die werkt niet goed, heb ik niets meer.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:30
sjors86 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:08:
Ik heb zojuist mijn eerste ervaring gehad met Plex, hiervoor gebruikte ik altijd Kodi.
Nu moet ik zeggen dat het me bevalt, behalve ondertitels, daar blijf ik mee stoeien.

Ik heb het nu voor elkaar dat Plex automatisch ondertitels download van opensubtitles.org, maar toen ik net testen liep de nl ondertitel niet synchroon of maar een klein deel ondertitelt.
Iemand nog tips en waar ik eventueel meer ondertitels kan vinden, want als er maar 1 NL wordt aangboden en die werkt niet goed, heb ik niets meer.
Subzero plugin

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:58
Plus eigenlijk proberen te voorkomen dat de originele bestandsnaam gewijzigd wordt. Dan heb je de grootste kans op een goed resultaat.

• sjors86
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07-02 12:17
Deze heb ik nu geïnstalleerd, maar hij lijkt geen ondertiteling op te halen. Ik heb net heel de film database weggegooid en hij heeft deze nu opnieuw opgehaald, maar is nu al ruime tijd bezig met metadata en ik zie eigenlijk alleen nog maar een frame, geen poster/samenvatting/ondertiteling etc. Ik wacht nog even af, maar hoop dat die dit wel gaat weergeven.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:30
sjors86 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:35:
[...]

Deze heb ik nu geïnstalleerd, maar hij lijkt geen ondertiteling op te halen. Ik heb net heel de film database weggegooid en hij heeft deze nu opnieuw opgehaald, maar is nu al ruime tijd bezig met metadata en ik zie eigenlijk alleen nog maar een frame, geen poster/samenvatting/ondertiteling etc. Ik wacht nog even af, maar hoop dat die dit wel gaat weergeven.
Als niet werkt de logs bekijken. Meestal rechten issue

• Exocet
  • Niet online
2 opvallende nieuwtjes:
https://www.plex.tv/blog/...ents-little-housekeeping/

- Er komt on-demand subtitle zoeken, handig als de automatisch gedownloade subtitle niet klopt
https://support.plex.tv/articles/subtitle-search/
- Ze schrappen plugins

• FreakNL
  • Laatst online: 19:27

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm plugins worden geschrapt..

Is NPO gemist en RTL gemist ook een plugin? Want dat gebruiken wij met enige regelmaat.... :(

• Earzz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-04 10:37
Ik heb net maar een donatie gedaan aan de sub-zero maker(s) in de hoop dat ze het toch blijven ondersteunen. Op een of andere manier heb ik toch graag de subtitle files bij mijn videobestanden staan.

XboxLive: Dave 130R

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:43
Plugins worden niet geschrapt, support voor plugins wel.

is everything cool?

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True