Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben sinds m'n 400mbit internet ook weer bij Plex aanbeland. Dacht het even te gaan testen met Wonderwoman 4K op m'n Samsung UE49KS7000 maar helaas buffering .. buffering .. buffering.

Zet ik de subs uit dan speelt ie probleemloos en ik herinnerde me gelijk weer dat dit de vorige keer ook het probleem was. Schijnbaar werken Samsung tv's icm Plex niet heel erg lekker samen als het op subs aankomt die aan een MKV'tje vastzitten.

Heb werkelijk waar alle opties nagelopen ook en alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Subs aan = buffering, subs uit = probleemloos afspelen..

Nu dus maar weer verder zoeken naar een andere optie zodat ik wel probleemloos 4k films met subs kan afspelen.. Extern HDD'tje ofzo.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Planespotter schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:47:
Ben sinds m'n 400mbit internet ook weer bij Plex aanbeland. Dacht het even te gaan testen met Wonderwoman 4K op m'n Samsung UE49KS7000 maar helaas buffering .. buffering .. buffering.

Zet ik de subs uit dan speelt ie probleemloos en ik herinnerde me gelijk weer dat dit de vorige keer ook het probleem was. Schijnbaar werken Samsung tv's icm Plex niet heel erg lekker samen als het op subs aankomt die aan een MKV'tje vastzitten.

Heb werkelijk waar alle opties nagelopen ook en alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Subs aan = buffering, subs uit = probleemloos afspelen..

Nu dus maar weer verder zoeken naar een andere optie zodat ik wel probleemloos 4k films met subs kan afspelen.. Extern HDD'tje ofzo.
Gaat die met subs aan niet transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Als het goed is alleen bij image based subs, pgs heten die volgens mij. Vobsub of srt hoeven niet gerendered te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:32
@Planespotter gebruik je de Samsung plex app? Of een chromecast?

Ik had met (is al wel ervaring tot een jaar of 2 terug, op een Samsung 2011 model) ook problemen met de plex-app en subs... die moesten dan perse via transcoding gaan, omdat de Samsung tv een losse srt niet snapte... Dus bij een losse srt, moest de PMS de boel gaan transcoden. Bij een in de mkv ingebakken srt, was dat niet nodig, en kon hij gewoon direct streamen.

Wellicht is dat nu ook (nog steeds) het probleem. Probeer het eens door in wonderwoman de subs in de container te pakken.
Anders zou je wellicht ook even kunnen testen met een chromecast als afspeeldevice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
breew schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:29:
[...]

een eind.. naar 1.9.0.nog wat meen ik... werkte weer prima (als vanouds 8)7 )

Eergisteren ben ik weer overgeschakeld naar de laatste versie (plexpass/beta); 1.11.0.4633
De bug is nu (bij mij althans) nog niet opnieuw naar voren gekomen...
Heb plexpass maar durf het niet aan :).

Sommige zeggen ja andere weer nee dat het is gefixt
https://forums.plex.tv/di...ubtitle-while-playing/p11

Las daar Version 1.8.4.4249 ook subtitels weer werken. Eigenlijk ook wel nice die versie zit die cloud meuk nog niet in.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

@Aschtra Ja blijkbaar..
breew schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:24:
@Planespotter gebruik je de Samsung plex app? Of een chromecast?

Ik had met (is al wel ervaring tot een jaar of 2 terug, op een Samsung 2011 model) ook problemen met de plex-app en subs... die moesten dan perse via transcoding gaan, omdat de Samsung tv een losse srt niet snapte... Dus bij een losse srt, moest de PMS de boel gaan transcoden. Bij een in de mkv ingebakken srt, was dat niet nodig, en kon hij gewoon direct streamen.

Wellicht is dat nu ook (nog steeds) het probleem. Probeer het eens door in wonderwoman de subs in de container te pakken.
Anders zou je wellicht ook even kunnen testen met een chromecast als afspeeldevice...
Heb vooralsnog geen Chromecast. Gebruik de Plex app op m'n Samsung tv.

Wat ik heb geprobeerd is om de subs te extracten met MKVcleaver en ze vervolgens in te bakken met MKVToolnix maar ook dat mag niet baten.

Zal eens kijken naar een Chromecast. Zoek eigenlijk sowieso nog een goeie oplossing voor m'n media dus ik overweeg ook een Nvidia Shield maar geen idee of die wel zonder problemen 4k met subs kan verwerken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb dit ook met mijn Xbox plex app. Bij 1080p met subs kan die soms niet heel goed aan. Maar moet ook betere CPU voor de plex server halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nog even een update dan maar. Sinds vanmorgen een Nvidia Shield TV staan en alle content (4k etc.) wordt probleemloos met subs afgespeeld.

Helemaal blij dus :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Planespotter schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:03:
Nog even een update dan maar. Sinds vanmorgen een Nvidia Shield TV staan en alle content (4k etc.) wordt probleemloos met subs afgespeeld.

Helemaal blij dus :)
Maar toch ook weer niet :+ Iets te vroeg gejuicht.

Heb Dunkirk in 4K (film is iets van 60gb maar soit) en Plex geeft gelijk een waarschuwing dat de server niet krachtig genoeg is om het bestand te converteren als ik met subs afspeel.

Voeg ik de Plex media server echter toe aan Kodi op m'n Nvidia Shield dan kan die het opeens wel met subs 8)7

Dus direct vanuit Plex op de Nvidia shield = bufferen en vanuit Kodi via de Plex Media Server (m'n pc) = geen probleem.

Snap er niets meer van...

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Van de week ook naar geüpdate naar 1.11.0.4633 (toch maar de gok gewaagd), 1 filmpje via Chromecast en bleef subs houden. Lucky shot of het is gefixt ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier kwam ik net achter (kan sinds eind november): Plex kan tegenwoordig gewoon streamen naar Alexa!
Geen bluetooth geneuzel meer nodig.
dragon2 in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:25

Magic666

No one's neighbour!

hey, newbie Plex gebruiker hier :)

heb alles draaiende, geen probleem tot zover. Maar toch een vraagje over de subs...

De libraries staan gewoon op mijn pc, als ik via de server een ep kijk dan kan ik de grootte van de subs wel veranderen maar zodra ik via de laptop (en Plex media player) kijk (aangesloten op de tv) dan blijven de subs klein.

Is dat te veranderen? Ik kan het iig niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier ook na veel kloten eindelijk de Plex Media Server goed draaiende.. :-P ipv alleen de webgui die geen server kan vinden.. terwijl W10 hem wel zag 8)7

alleen nu nog kijken hoe ze het Live TV / DVR stuk nou precies bedoelen..

leuk dat t een "premium" feature is.. maar wat je exact nodig hebt.. en hoe het precies werkt staat er niet direct in duidelijke taal bij (of ik kijk scheel ;p)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
RobbyTown schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:18:
Van de week ook naar geüpdate naar 1.11.0.4633 (toch maar de gok gewaagd), 1 filmpje via Chromecast en bleef subs houden. Lucky shot of het is gefixt ik wacht af.
ik denk gefixt
Plex Media Server 1.11.0.4633 has just been released as beta release
It includes the fix for the dropping out of subtitles - seen mainly on chromecast
See Release Note http://forums.plex.tv/dis.../1577387/#Comment_1577387
(Transcoder) Sidecar subtitles could disappear when using direct stream (#7931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
I hope.
Alleen dit topic
https://forums.plex.tv/di...ubtitle-while-playing/p11 was het al een aantal keer bij een update gemeld dat het gefixt was maar toch weer niet.

Gelukkig bij deze versie tot nu toe wel. Hopelijk blijft het bij de volgende versies heel.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 06-01-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
60mbit hvec -> 20mbit 1080p transcoden vind mn Atom C2750 toch niet grappig meer :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wie o wie zou mij kunnen helpen. Ik heb vijf foto's genummerd in de bestandsnaam (testfoto's hier te downloaden). Finder op mijn Mac geeft ze correct weer, maar zodra ik ze in Plex laad, wordt foto 51 achteraan geplaatst.

De afwijkende verhouding heeft er niks mee te maken, ik heb al een test gedaan door alle foto's dezelfde verhouding te geven.

Nog meer mensen met dit probleem, en misschien zelfs een oplossing :)?

[ Voor 18% gewijzigd door TKroon op 07-01-2018 14:24 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14

rvk

Volgens de interne ("exif") data is die 051.jpg genomen op 31-12-2017 om 09:43. De andere zijn op 28-12 genomen.

Als je bijvoorbeeld in Windows de weergave op kolommen zet en "Date taken" zichtbaar maakt dan kun je dat zien. Ook zie je het bij de eigenschappen van de foto bij Details. Of Finder op de Mac dat weer kan geven weet ik niet. Anders moet je even een programma zoeken die de "exif" van de foto weer kan geven (daar staan de overige gegevens in zoals met welke camera de foto genomen is en op welk tijdstip).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en als je de "exif" data verwijderd?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@ddaffy en @SMSfreakie beide hartelijk dank!! Ik vind het nog steeds niet "sorteren op naam", maar het werkt, top :)!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om Plex geen thumbnail images voor album/artist aan te laten maken? Ik krijg nu bij het indexeren van mijn hele muziek library (150.000 items) zo'n 20 GB (!) aan thumbnails in de cache, en zo loopt mijn SSD behoorlijk rap vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm nu nog even kijken hoe ik de Plex Plugin op Kodi kan temmen..

gezien die nu alles maar laat zien.. en ik toch liever gewoon een lijst weergave wil met de mappen..
via de webversie van Plex en ook android kan dat gewoon..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
SMSfreakie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:55:
hm nu nog even kijken hoe ik de Plex Plugin op Kodi kan temmen..

gezien die nu alles maar laat zien.. en ik toch liever gewoon een lijst weergave wil met de mappen..
via de webversie van Plex en ook android kan dat gewoon..
PlexKodiConnect al bekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 09-01-2018 16:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij niet.. ( heb de plex plugin uit de kodi plugin sectie nu..)

even naar kijken :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
SMSfreakie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:19:
[...]

Volgens mij niet.. ( heb de plex plugin uit de kodi plugin sectie nu..)

even naar kijken :)
De officiele Plex plugin voor Kodi geeft je een soort van Plex-experience in Kodi. De plugin die ik heb gelinkt synced je Plex library naar Kodi, zodat je een behoud hebt van je Kodi experience (inclusief de skin die je gebruikt).

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:20:
[...]

De officiele Plex plugin voor Kodi geeft je een soort van Plex-experience in Kodi. De plugin die ik heb gelinkt synced je Plex library naar Kodi, zodat je een behoud hebt van je Kodi experience (inclusief de skin die je gebruikt).
Klinkt goed!! even induiken :)

Edit: * SMSfreakie likes :P

iig op Kodi / W10 / HTPC buildthingie :)

vd week eens goed testen en kijken of het ook op de Kodi / RPI3 thingie net zo smaakvol wil werken :)

[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 09-01-2018 21:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Laatst online: 11-09 15:14
Zijn er hier ook mensen waarbij de volgende situatie bekend voorkomt en hier al een oplossing voor gevonden hebben?

In BubbleUPnP duurt het soms enkele minuten voordat hij de plex media server heeft gevonden.
Dit zit 'em ergens in de DLNA instellingen denk ik maar heb zowel in plex als in bubbleupnp al verschillende settings getest maar niks lijkt de situatie te verbeteren.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo.. Vandaag ook eens een remote plex client gefixt.

Libreelec, kodi, PKC

Alleen nog even goed testen..

Client is een HP 7200 met core 2 duo op 3ghz met 4gv ram en een 16gb kaart als schijf :p

Ben benieuwd hoe 't gaat presteren

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Raar, vanaf mijn werk kan ik niet naar mijn Plex server toe, en ook niet naar andere Plex servers.

- je zou denken poorten geblokkeerd, maar ik kan wel naar andere websites met dezelfde TCP poort
- je zou denken het plex.tv domein geblokkeerd, maar ik kan wel inloggen op Plex.tv, ik zie de server lijst maar allemaal 'unavailable'. En met de directe URL https://<ip nr>:port/web lukt het ook niet
- op mijn telefoon met Plex iOS app lukt het ook niet met WiFi, niet via standaard Plex auth als directe server inklop. Zodra ik WiFi uitzet en 4G gebruik, kan ik er wel weer bij.

Hoe zouden ze dit blokkeren? Of dubbele NAT dat roet in t eten gooit?

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 26-01-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dubbele NAT zou kunnen. maar het zou ook Deep Packet Inspection kunnen zijn welke het afketst?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Deep Packet Inspection, dat lijkt me toch lastig? Er wordt niks gestreamed, het benaderen van een Plex Server is enkel een website met wat tekst en plaatjes over een encrypted (https) verbinding. Hoe ziet een firewall verschil met het laden van een willekeurige andere website?

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 26-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Dreamvoid schreef op Friday 26 January 2018 @ 10:05:
Raar, vanaf mijn werk kan ik niet naar mijn Plex server toe, en ook niet naar andere Plex servers.

- je zou denken poorten geblokkeerd, maar ik kan wel naar andere websites met dezelfde TCP poort
- je zou denken het plex.tv domein geblokkeerd, maar ik kan wel inloggen op Plex.tv, ik zie de server lijst maar allemaal 'unavailable'. En met de directe URL https://<ip nr>:port/web lukt het ook niet
- op mijn telefoon met Plex iOS app lukt het ook niet met WiFi, niet via standaard Plex auth als directe server inklop. Zodra ik WiFi uitzet en 4G gebruik, kan ik er wel weer bij.

Hoe zouden ze dit blokkeren? Of dubbele NAT dat roet in t eten gooit?
Eh...je connect (default) op port 32400, dat zou heel goed geblokkeerd kunnen zijn. Of zeg jij nu dat je meer websites op 32400 hebt draaien en dat die het wel doen? Je benaderd je Plex server niet over poort 443 namelijk, ook al ga je via Plex.tv. Heb zelf namelijk op 443 een set 'gewone' websites draaien en Plex kan niet eens (bij mij dan) connecten over poort 443.

Als ik vanaf een 'werk locatie' mijn Plex wil benaderen heb ik hetzelfde...zodra ik een VPN opzet of 4G gebruik werkt het wel. Tja..lijkt mij dan een blokkade dingetje. Veel bedrijven laten vaak alleen maar port 80/443 toe naar buiten toe (en soms andere standaard poorten), vaak worden alle andere poorten geblokkeerd...althans bij de klanten waar ik kom meestal wel.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 26-01-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nee ik heb een non-standaard port draaien, niet 32400. Het gekke is, ik kan wel *andere* websites op diezelfde non-standaard port bereiken, alleen mijn Plex servers niet. Portquiz.net is altijd een goeie om dit te testen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 26-01-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm nou nog even uitvogelen waarom PlexKodiConnect niet meer werkt als er transcoding aan te pas komt....
gezien het op mn laptop ( ook een remote side ) gewoon wel werkt via de Plex web-if dus lijkt me niet dat het aan de PMS ligt?

en transcoden moet wel met hvec...
gezien de HP USDT7200 het niet grappig vind om een 10mbit HVEC + 1.5mbit DTS stream op de CPU te decoden...

x264 gaat op zich prima.. mits de bitrate niet boven de 30mbit uit stijgt.. anders wordt t nog een diashow, maar dat komt door de beperkte bandbreedte..
PMS heeft 40mbit up.. de USDT7200 heeft 40mbit down ter beschikking... #firstworldproblems :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een Mibox 3 om mijn media af te spelen op een recente LG TV maar aangezien daar een vreselijke bug in zit (http://en.miui.com/thread-470282-1-1.html) ben ik aan het kijken naar Plex en dan alleen mijn TV te gebruiken.

Mijn NAS (syno 416, niet al te veel CPU power) is de server, TV is de client. De plex server is nu via 2 manieren bereikbaar. Via een app die ik installeer uit de LG store en via een submenu op de LG, namelijk foto's en video's.

De app heeft een nette interface en ik zie alle bestanden. Enige nadeel is dat het afspelen niet werkt omdat plex (denk ik) wil transcoderen.

Via het submenu werkt alles wel, Bestanden van 60GB met heel veel afkortingen in de bestandsnaam doen het prima. Enige nadeel, het vrijwel afwezig zijn van een GUI.

Is het mogelijk om toch gewoon de app te gebruiken met een relatief langzame server? Al het rekenen moet gewoon worden gedaan door de TV want dat werkt prima namelijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02
Mijn i5 NUC voldoet helaas niet meer, geen zin om een systeem te bouwen dus op zoek naar een leuke prebuilt. Oog gevallen op een HP Pavilion 580 met een i5 8400, ssd en hdd. Ssd is wat klein en hdd wat langzaam dus die hdd ga ik wel meteen vervangen door een Crucial mx500, 128 is m.2 dus zal wel lekker snel zijn.

Van twee naar zes cores moet wel wat lucht geven als ik meer dan drie dingen tegelijk transcoden, toch?

Verder doet de pc niets meer dan wat sabnzbd, uitpakken en repareren zal ook wel wat sneller zijn, opslag is op een flinke NAS, daar hoef ik gelukkig niets aan te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door dezeppo op 04-02-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
dezeppo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:27:
Mijn i5 NUC voldoet helaas niet meer, geen zin om een systeem te bouwen dus op zoek naar een leuke prebuilt. Oog gevallen op een HP Pavilion 580 met een i5 8400, ssd en hdd. Ssd is wat klein en hdd wat langzaam dus die hdd ga ik wel meteen vervangen door een Crucial mx500, 128 is m.2 dus zal wel lekker snel zijn.

Van twee naar zes cores moet wel wat lucht geven als ik meer dan drie dingen tegelijk transcoden, toch?

Verder doet de pc niets meer dan wat sabnzbd, uitpakken en repareren zal ook wel wat sneller zijn, opslag is op een flinke NAS, daar hoef ik gelukkig niets aan te doen.
Dat moet wel lukken.

Ik moet binnenkort ook maar upgraden. Mijn I3 7100. Vrij recent ding heeft problemen om HEVC 4K te transcoden naar een ander 4K signaal. Hier baal ik wel van maar het is helaas niet anders.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Daniel. schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:32:
[...]

Dat moet wel lukken.

Ik moet binnenkort ook maar upgraden. Mijn I3 7100. Vrij recent ding heeft problemen om HEVC 4K te transcoden naar een ander 4K signaal. Hier baal ik wel van maar het is helaas niet anders.
Waarom wil je 4K HEVC transcoderen? Dat lukt hier ook niet (oude i5 2500K), maar de client die het af moet spelen kan daar prima mee overweg (lg oled met Xplay app)
Moby schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:54:

Is het mogelijk om toch gewoon de app te gebruiken met een relatief langzame server? Al het rekenen moet gewoon worden gedaan door de TV want dat werkt prima namelijk.
Kan je niet de Xplay (niet officiële Plex app) gebruiken? Die kan met meer codecs overweg.

https://gathering.tweaker...Bfilter_keywords%5D=xplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Daniel. schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:32:
[...]

Dat moet wel lukken.

Dacht ik ook! ;)

Ik gebruik mrmc of infuse voor 2160, die pakken meestal een directe stroom. Op een ATV 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 01:18
dezeppo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:42:
[...]

Dacht ik ook! ;)

Ik gebruik mrmc of infuse voor 2160, die pakken meestal een directe stroom. Op een ATV 4K.
De Plex app op mijn 4k tv heeft er problemen mee. Het is een Philips dus er draait android op.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Daniel. schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:44:
[...]

De Plex app op mijn 4k tv heeft er problemen mee. Het is een Philips dus er draait android op.
Slimme teevees zijn niet zo bijster als ze ons doen willen geloven. Ik gebruik op de LG niets slims, kids gebruiken wel de Netflix app, werkt wel ok. Ik toevallig Altered Carbon gezien via die app, met HDR, erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Dreamvoid schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:24:
Deep Packet Inspection, dat lijkt me toch lastig? Er wordt niks gestreamed, het benaderen van een Plex Server is enkel een website met wat tekst en plaatjes over een encrypted (https) verbinding. Hoe ziet een firewall verschil met het laden van een willekeurige andere website?
Wordt gewoon geblokkeerd op applicatie niveau. Palo alto is hier sterk in bv en de andere vendors zullen tegenwoordig ook wel mee zijn.
Zie deze link hoe ze skype bv kunnen blokkeren
YouTube: 8. Palo Alto Networks Firewall - How to block Skype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar er is geen applicatie hier, enkel een browser. Ik vind t bijzonder knap dat de firewall van mijn bedrijf weet dat als ik vanuit mn browser naar https:/<ip nr>:12345/web ga, hij weet dat t een Plex server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:29:
Maar er is geen applicatie hier, enkel een browser. Ik vind t bijzonder knap dat de firewall van mijn bedrijf weet dat als ik vanuit mn browser naar https:/<ip nr>:12345/web ga, hij weet dat t een Plex server is.
Niet zo moeilijk toch als er maar een paar poorten openstaan (en de poort die jij wil gebruiken dus niet open is ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja duh :) Die poort staat uitgaand wel open, aangezien ik wel naar http://portquiz.net:12345 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Dreamvoid schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:18:
Ja duh :) Die poort staat uitgaand wel open, aangezien ik wel naar http://portquiz.net:12345 kan.
Misschien lezen ze de webpagina wel uit...
Daar staat namelijk vrij duidelijk "id="Plex" class="application" in de eerste div van de main page... Dus als je een beetje kan filteren in de router zou dat een mooie target zijn om te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
dat zou over een https verbinding toch niet moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Meeste NextGen FW's termineren om ook HTTPS verkeer te kunnen scannen (MITM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ah kijk dan begint het logischer te worden. Dus: ik verbind met https naar mijn server, de corporate firewall vangt mijn verzoek af, zet een http verbinding op naar mijn server, en een https met mij, en daardoor ziet hij dat ik naar een Plex server verbind, en blokt de boel. Righto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Bijna. Ook de FW bouwt een https verbinding op, tot zover is de data 'secure', de FW termineert en scant op malware en andere troep en stuurt het daarna via https door naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08 17:24
In het laatste jaar heb ik een Plex server gebouwd met 12 HDD's.
Vandaag heb ik mijn elektriciteit aanrekening gekregen en bij deze, wie wilt mijn server kopen?

Ik ben van 1500kWh per jaar naar 7000kWh gestegen in het jaar dat de server is gekomen.
Verder is er buiten 2 AP's en een nieuwe koelkast (A+++) niets veranderd in mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Veel transcoding nodig gehad zeker?

Daar zit hem juist de truc, en je energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
ChristopheS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:40:
Vandaag heb ik mijn elektriciteit aanrekening gekregen en bij deze, wie wilt mijn server kopen?

Ik ben van 1500kWh per jaar naar 7000kWh gestegen in het jaar dat de server is gekomen.
Verder is er buiten 2 AP's en een nieuwe koelkast (A+++) niets veranderd in mijn woning.
Ik heb een dedicated machine met xeon en 16GB ram en 3TB schijfruimte. Kost me 33 euro per maand en geen elek kosten.
2TB is voor plex, kleine 1TB voor persoonlijke backup. Server draait ook zabbix en gebruikt een deel vd cores om cpu only coins te minen.
Woon in Vlaanderen en elek kost hier veel dus was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Domino schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:43:
Veel transcoding nodig gehad zeker?

Daar zit hem juist de truc, en je energieverbruik.
Dat komt inderdaad niet van die 12 schijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew

Moet je ook maar niet alles in 4K met DTS-weetikveel opslaan, en dan vervolgens alles laten transcoden om over 4g naar je telefoon te streamen :+
Of heb je een server in de lucht voor de hele buurt en hun moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
FreakNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:58:
[...]

Dat komt inderdaad niet van die 12 schijven...
het zal zeker niet helpen, maar is lang niet je hoogste verbruiker. Het is ongeveer 1000 kWh voor de schijven.

En dat is alleen onder volle belasting 24/7, op *alle* schijven. Onrealistisch scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001

Wat voor hardware zit er verder in?
Ik heb mijn servertje gebouwd met een low-power dual core processor. Die verstoort 13W idle en 30-60W tijdens het afspelen.
Combineer dat met een timertje die hem uit zet terwijl je slaapt of werkt, en je komt een heel eind.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier stookt de cpu onder full load (max 1 transcoder van hevc naar x264... Anders gaat die op onderuit...) slechts 25 watt weg..
En nog wat voor de chipset en 4 wd greens die al heel wat draaiuurtjes op de klok hebben ;)

Binnenkort eens een hevc capabele client scoren voor de slaapkamer....
Raspi 3 kan ik dan wel weer ergens anders gebruiken :) waar nu nog een energie veter staat..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Nou, ik denk dat mijn "vreetbeest" (ryzen7, 13hdd, global c6 state in Bios uit ivm freezes) die +/-70 watt continue verbruikt (volgens de UPS, ben nog aan het kijken naar een goede meter), mij eind dit jaar ook een gruwelijke rekening gaat geven...

*Gaat even de meterstand calculator bij m'n energieleverancier doen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
70 watt continue is ruwweg 140 euro op jaarbasis, dus nog net iets meer dan een tientje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Simpele rekensom levert een verbruik van 627 watt gemiddeld verbruik op. Das.... vrij hoog voor een server :+
Zit je niet stiekem te minen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Waah schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Simpele rekensom levert een verbruik van 627 watt gemiddeld verbruik op. Das.... vrij hoog voor een server :+
Of er zit gewoon een zware oudere videokaart bij in de server, met een oudere zware processor.

Dan haal je idle ook gemakkelijk zo 500 watt per uur hoor.

De mijne haalt nu 60 watt met 4 disks en een core i5, kan iets lager maar hoeft niet perse van mij.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
I-King schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:55:
70 watt continue is ruwweg 140 euro op jaarbasis, dus nog net iets meer dan een tientje per maand.
weet ik ;) daarom maak ik me ook geen zorgen nu die energie bespaar functies allemaal uitstaan.

ik zal maar niet vertellen wat ie verbruikt wanneer ie aan het werk moet :+

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
icy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Of er zit gewoon een zware oudere videokaart bij in de server, met een oudere zware processor.

Dan haal je idle ook gemakkelijk zo 500 watt per uur hoor.

De mijne haalt nu 60 watt met 4 disks en een core i5, kan iets lager maar hoeft niet perse van mij.
Wat moet een server met een dikke videokaart? :p als je al genoeg cpu cores hebt

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Misschien een omgebouwde 'oudere' desktop?
Of iets voor HW transcoding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

100% zeker dat er heel wat meer veranderd is in je huis dan dat, want ik haal dat niet eens met een threadripper, een server met 40 schijven, en 2 andere losse servers die allen 24/7 aan staan. Zelfs dan hou ik nog heel wat ruimte over. Ik zou eerder denken aan buren die een wiet teelt heeft en je stroom aftappen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheS
Waah schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Hey,

Mijn persoonlijke gaming rig staat wel 24/7 te Ether minen...kan dat echt, ZOVEEL verbruiken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristopheS
breew schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:02:
[...]

Moet je ook maar niet alles in 4K met DTS-weetikveel opslaan, en dan vervolgens alles laten transcoden om over 4g naar je telefoon te streamen :+
Of heb je een server in de lucht voor de hele buurt en hun moeder?
Mijn configs zijn zo dat het enkel Direct Play en Direct Stream toelaat, de PS3 en Apple TV gebruikers ban ik als ik transcoding log's zie in PlexPy.
Het is een 16Core (2x 8Core) 128GB MacPro 2010 met een HD4750 2xSSD-RAID0 4x DS414J 4x8TB WD RED/HGST.

4G transcode niet want de gsm staat op Original over alle kanalen.
Ook in plex dashboard en PlexPy staat er niet dat ik transcode als ik op de GSM 3/4G en WiFi kijk.
Ik heb 2Mbit matteriaal, geen 25Mbit matteriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ChristopheS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Mijn configs zijn zo dat het enkel Direct Play en Direct Stream toelaat, de PS3 en Apple TV gebruikers ban ik als ik transcoding log's zie in PlexPy.
Het is een 16Core (2x 8Core) 128GB MacPro 2010 met een HD4750 2xSSD-RAID0 4x DS414J 4x8TB WD RED/HGST.

4G transcode niet want de gsm staat op Original over alle kanalen.
Ook in plex dashboard en PlexPy staat er niet dat ik transcode als ik op de GSM 3/4G en WiFi kijk.
Ik heb 2Mbit matteriaal, geen 25Mbit matteriaal.
Ik kan geen 16core 2010 MacPro vinden, alleen een 2x4core of 2x6 core MacPro 2010. Maar 2 Xeon E5620 quadcores die continu draaien onder load trekken al 220 Watt per stuk. Dat is al 3854 kWh op jaarbasis...

Ik zou toch in een wat meer geoptimaliseerd apparaat investeren. Zeker als die niet transcode momenteel.... waarom geen Nvidia Shield + Synology of zelfbouwserver? Kan je al je schijven kwijt, en de Shield kan ook prima transcoden.

5500 kWh kostje 1045 euro met €0,19/kWh. Daar kan je makkelijk iets beters van bouwen.

Maarre dat minen, ben je daar toevallig ook dit jaar mee begonnen? want dat verklaard natuurlijk een hoop. Dan is er EN de server, EN het minen.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 06-02-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheS
Waah schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Ik kan geen 16core 2010 MacPro vinden, alleen een 2x4core of 2x6 core MacPro 2010. Maar 2 Xeon E5620 quadcores die continu draaien onder load trekken al 220 Watt per stuk. Dat is al 3854 kWh op jaarbasis...

Ik zou toch in een wat meer geoptimaliseerd apparaat investeren. Zeker als die niet transcode momenteel.... waarom geen Nvidia Shield + Synology of zelfbouwserver? Kan je al je schijven kwijt, en de Shield kan ook prima transcoden.

5500 kWh kostje 1045 euro met €0,19/kWh. Daar kan je makkelijk iets beters van bouwen.

Maarre dat minen, ben je daar toevallig ook dit jaar mee begonnen? want dat verklaard natuurlijk een hoop. Dan is er EN de server, EN het minen.
Exact, het zijn 16 threads en niet 16 core's.

Ik was al aan het denken om een i3-7100 met 8GB als server te nemen, maar de MacPro server is gewoon extreem overzichtelijk.
Eens kijken naar een HTPC (Intel NUC 6CAYS) met dan Ubuntu in plaats van mijn enegrie zuipende Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

ChristopheS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Hey,

Mijn persoonlijke gaming rig staat wel 24/7 te Ether minen...kan dat echt, ZOVEEL verbruiken :X
Antwoord is ja, Bij mining worden je cores 100% benut dus ook veel meer power benodigd.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Voordeel is, waarschijnlijk is je gasrekening wel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb sinds kort een 4K-HDR tv en ben wat aan het stoeien met 4K HDR films. Vooralsnog geen werkende oplossing gevonden en ik dacht eens even rondvragen hoe anderen het doen.

De opstelling is als volgt:
- LG 4K tv
- Apple TV 4K
- Denon AVR-1400h
- QNAP TS509 Pro NAS

Dat setje draait 1080p films zonder problemen. 4K films streamen vanaf de NAS lukt omdat de NAS niet decoden en niet snel genoeg is om files over het netwerk te pompen. Ik heb geprobeerd Plex Media Server op mijn MacBook Pro (retina 2012) te draaien en vanaf daar het 4K materiaal te streamen. Dat gaat maar zo nu en dan loopt hij vast en voor of achteruit spoelen zit er niet in. Decoding wordt dan op de MacBook gedaan en gaat gepaard met loeiende ventilatoren. Het gaat overigens om 4K films in MKV formaat.

Ergo is Plex gewoon nog niet helemaal klaar voor 4K content (decoding en streaming) of moet ik aan een andere oplossing gaan denken om toch 4K af te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
@Noxa mkv is een container formaat, dus dat kan van alles omvatten. Inwendig zitten video en audio met hun eigen codec. Daar kun je weinig uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Arunia schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:32:
@Noxa mkv is een container formaat, dus dat kan van alles omvatten. Inwendig zitten video en audio met hun eigen codec. Daar kun je weinig uit halen.
True, maar het gemak dient de mens. Ik heb inmiddels wat nieuwe inspiratie opgedaan in het Apple TV topic. Ik ga daar eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
Noxa schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:27:
Ik heb sinds kort een 4K-HDR tv en ben wat aan het stoeien met 4K HDR films. Vooralsnog geen werkende oplossing gevonden en ik dacht eens even rondvragen hoe anderen het doen.

- LG 4K tv
- Apple TV 4K
- Denon AVR-1400h
- QNAP TS509 Pro NAS

Dat setje draait 1080p films zonder problemen. 4K films streamen vanaf de NAS lukt omdat de NAS niet decoden en niet snel genoeg is om files over het netwerk te pompen. Ik heb geprobeerd Plex Media Server op mijn MacBook Pro (retina 2012) te draaien en vanaf daar het 4K materiaal te streamen. Dat gaat maar zo nu en dan loopt hij vast en voor of achteruit spoelen zit er niet in. Decoding wordt dan op de MacBook gedaan en gaat gepaard met loeiende ventilatoren. Het gaat overigens om 4K films in MKV formaat.

Ergo is Plex gewoon nog niet helemaal klaar voor 4K content (decoding en streaming) of moet ik aan een andere oplossing gaan denken om toch 4K af te kunnen spelen?
Heb je ook Xplay geprobeerd op je LG TV? Die werkt beter en geen transcodering nodig voor HDR films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
baba420 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Heb je ook Xplay geprobeerd op je LG TV? Die werkt beter en geen transcodering nodig voor HDR films.
Nee nog niet, thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Na 4 jaar Plex Pass eind vorig jaar gestopt met betalen omdat ze te veel sleutelden aan de Privacy Settings. Nu kreeg ik de aanbieding in de bus voor Lifetime Plex Pass voor $75,= Ben maar weer Plex Pass houder geworden, het is tenslotte goede software. Hun blij en ik ook blij met deze, We're going old school with a throwback to the original lifetime Plex Pass pricing deal.

Hopelijk krijgen meer mensen deze leuke deal ook in de bus...

d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Dus als de prijs goed is maakt het jou allemaal niet meer uit en gaan alle principes overboord?

Roomba E5 te koop

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Winkiller

De Mopperpot

sig69 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 01:25:
Dus als de prijs goed is maakt het jou allemaal niet meer uit en gaan alle principes overboord?
Haha Ja en Nee ze hebben bij Plex toch dingen aangepast na alle ophef en dus word er geluisterd naar klanten. Maar je hebt zeker een punt, echter Plex past nog steeds goed in ons huishouden en daarom de nieuwe Plex Pass. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nadat ik mijn nieuwe DS218+ heb ontvangen, heb ik Infuse maar omgewisseld voor Plex. Maar ik vind het allemaal nog wat traagjes gaan. Infuse is supersnel: het bladeren en starten van een film. Plex moet plaatjes laden, browsen is wat traag en selecteer je een item dan duurt het een paar seconden.
Ik gebruik Plex player op een Apple TV 4, bekabeld.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
iAmRenzo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:16:
Nadat ik mijn nieuwe DS218+ heb ontvangen, heb ik Infuse maar omgewisseld voor Plex. Maar ik vind het allemaal nog wat traagjes gaan. Infuse is supersnel: het bladeren en starten van een film. Plex moet plaatjes laden, browsen is wat traag en selecteer je een item dan duurt het een paar seconden.
Ik gebruik Plex player op een Apple TV 4, bekabeld.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik gebruik een shield als server en herken dit probleem niet. Met mijn android app en kodi met de plex addon (op een andere shield) start alles vrij rap en ook het navigeren is vloeiend. Misschien eens met een mobiele app of de browser proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Noxa schreef op Monday 12 February 2018 @ 19:27:

- LG 4K tv
- Apple TV 4K
- Denon AVR-1400h
- QNAP TS509 Pro NAS

Werkt hier perfect hoor. Je moet voor 4k content alleen wel de juiste player gebruiken, zodat je Direct Play of Direct Stream kunt doen...anders moet je wel een heel stevige server hebben die het allemaal kan decoden. Kijk met regelmaat 4k films en dat gaat altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Zit met een vreemd probleem. Al een tijdje draai ik plex werkt allemaal prima alleen de laatste tijd een gek probleempje. Enkele fam leden maken gebruik van mijn database. Nu hebben sommige problemen met kijken van media. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen om het probleem aan te pakken / oplossen.

Ik zelf als fam kijken via chromecast. Ter test zelfs een Chromecast ultra gepakt ook daar stopt het spelen na 10 min (keer op keer). Ik zelf merk geen problemen thuis.

Ik maak gebruik van transcode via server.

Mijn pc heeft een CPU: i5-6500 @ 3.20 Ghz met 8 GB RAM. Passmark score is rond de 7000. Voor 1080 beeld is 2000 passmark nodig dus zit daar ruim binnen. Max kijkers is 2. Maar zelfs met 1 persoon kijken is dit probleem er ook.

Bij toegang op afstand heb ik bitrate limiet al op 8 Mbit gezet stond eerst op 20 (mijn maximale lijn). Maar maakt geen verschil.

Voor transcoder heb ik de volgende settings: https://i.imgur.com/A1qH62e.png

Geen idee als ik daar wat kan tweaken om probleem op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 03-05-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 12-09 13:50

nexhil

BAM!

RobbyTown schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:33:
Zit met een vreemd probleem. Al een tijdje draai ik plex werkt allemaal prima alleen de laatste tijd een gek probleempje. Enkele fam leden maken gebruik van mijn database. Nu hebben sommige problemen met kijken van media. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen om het probleem aan te pakken / oplossen.

Ik zelf als fam kijken via chromecast. Ter test zelfs een Chromecast ultra gepakt ook daar stopt het spelen na 10 min (keer op keer). Ik zelf merk geen problemen thuis.

Ik maak gebruik van transcode via server.

Mijn pc heeft een CPU: i5-6500 @ 3.20 Ghz met 8 GB RAM. Passmark score is rond de 7000. Voor 1080 beeld is 2000 passmark nodig dus zit daar ruim binnen. Max kijkers is 2. Maar zelfs met 1 persoon kijken is dit probleem er ook.

Bij toegang op afstand heb ik bitrate limiet al op 8 Mbit gezet stond eerst op 20 (mijn maximale lijn). Maar maakt geen verschil.

Voor transcoder heb ik de volgende settings: https://i.imgur.com/A1qH62e.png

Geen idee als ik daar wat kan tweaken om probleem op te lossen.
Misschien hardware acceleration uitzetten? Dan gebruikt ie je CPU zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb bij de agents ingesteld dat ik via OpenSubtitles de subs binnen wil halen. Maar ... hoe weet ik nu of dat goed gaat? Plex zelf geeft geen foutmeldingen, maar in logging kan ik verder ook niets terugvinden of er iets gedownload is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nexhil schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Misschien hardware acceleration uitzetten? Dan gebruikt ie je CPU zeker.
En dat klopt. afgelopen weekend getest. 2 kijkers. Spontane stops zijn minder (intern nergens last van). Echter CPU is 100% zowat de hele tijd. Alleen hoe kan dat dan weer? Aangezien mijn CPU een score heeft van 7000 passmark zou ik iets meer dan de helft kwijt zijn kwa belasting. 2x 1080p = 4000 passmark zou ik zeggen. Dan is het toch max 70% belasting ipv volle 100%. Of zie ik het fout?

CPU: i5-6500 @ 3.20 Ghz met 8 GB RAM die zou toch makkelijk 2 streams af moeten kunnen of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 07-05-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 12-09 13:50

nexhil

BAM!

RobbyTown schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:43:
[...]

En dat klopt. afgelopen weekend getest. 2 kijkers. Spontane stops zijn minder (intern nergens last van). Echter CPU is 100% zowat de hele tijd. Alleen hoe kan dat dan weer? Aangezien mijn CPU een score heeft van 7000 passmark zou ik iets meer dan de helft kwijt zijn kwa belasting. 2x 1080p = 4000 passmark zou ik zeggen. Dan is het toch max 70% belasting ipv volle 100%. Of zie ik het fout?

CPU: i5-6500 @ 3.20 Ghz met 8 GB RAM die zou toch makkelijk 2 streams af moeten kunnen of niet?
Zijn het h.265 bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
RobbyTown schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:43:
[...]

Hoeveel cores worden daadwerkelijk gebruikt? Allemaal?

Plex transcodeert ook vooruit voor een soort buffer. Dat kun je makkelijk zien met plexpy/tautulli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nexhil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:31:
[...]

Zijn het h.265 bestanden?
Nee het zijn DD5.1 DTS x264 bestanden
Domino schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:34:
[...]

Hoeveel cores worden daadwerkelijk gebruikt? Allemaal?

Plex transcodeert ook vooruit voor een soort buffer. Dat kun je makkelijk zien met plexpy/tautulli.
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xn5xWpXseW2ThNjkITt5MVw/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/00g5jZN0JEmvw7puLvxVW29X/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 08-05-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
pven schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:56:
Ik heb bij de agents ingesteld dat ik via OpenSubtitles de subs binnen wil halen. Maar ... hoe weet ik nu of dat goed gaat? Plex zelf geeft geen foutmeldingen, maar in logging kan ik verder ook niets terugvinden of er iets gedownload is.
Kijk je wel in de juiste logfiles?
Navigate to /PMS Plug-in Logs/com.plexapp.agents.opensubtitles.log

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
RobbyTown schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:16:
Hoeveel cores gebruikt niet gekeken |:( (zal volgende keer kijken). Met plexpy/tautulli zie ik inderdaad de buffer redelijk ver voorlopen op het afspelen dan zou je zeggen dat schokken niet mag voorkomen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wellicht juist wel. Je disk is nu simultaan aan het schrijven (namelijk de transcoded cache) en aan het lezen op diezelfde schijf. Ik weet niet precies wat je setup is maar je kan beter de cache wat beperken zodat ie maar een aantal seconden vooruit loopt.

Je kunt dit instellen onder Settings > Sever > Transcoder. Eventueel even advanced weergaven aanzetten.

[URL=https:///]Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2018/5/8/97e61a7c3f0c99758d8a4fcd9565e5df-full.png[/URL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Wellicht juist wel. Je disk is nu simultaan aan het schrijven (namelijk de transcoded cache) en aan het lezen op diezelfde schijf. Ik weet niet precies wat je setup is maar je kan beter de cache wat beperken zodat ie maar een aantal seconden vooruit loopt.

Je kunt dit instellen onder Settings > Sever > Transcoder. Eventueel even advanced weergaven aanzetten.

[URL=https:///][afbeelding][/URL]
Thanks voor de info. Moet ik tmp pad aanpassen zoals de screenshot? Setup is als volgt: De pc/server heeft 2 netwerk disk letters V en W die maken koppeling naar video map van mijn nas (DS415P en DS416). Daar is nog 80% vrij (ongeveer 2 TB). Plex server zelf draait op de C schijf. Ik had deze waardes. Heb nu de waardes van jou screenshot overgenomen

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 08-05-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Maak eens als test een extra dir aan op de C: schijf en voeg die toe aan een library.
Dan een video erin en die (na een refresh uiteraard) afspelen.

Dan haal je iig het netwerk stuk eruit om te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:16:
Maak eens als test een extra dir aan op de C: schijf en voeg die toe aan een library.
Dan een video erin en die (na een refresh uiteraard) afspelen.

Dan haal je iig het netwerk stuk eruit om te troubleshooten.
Dat ga ik bij de volgende stap doen. Wacht eerst de waarde verandering test af.

In elk geval oude transcodes worden nu naar C schijf gedaan en niet richting nas
C:\Users\Plex\AppData\Local\Plex Media Server\Cache\Transcode\Sessions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ok misschien kan iemand mij hier mee helpen..

ik heb een prima werkende PMS draaien..
normaal gebruik ik een:
W10 PC met Kodi (en plex plugin ) -> lokale LAN client
Openelec PC (kodi en Plex plugin ) -> remote WAN client
Pendoo T95Z (Android 7.x Plex Client) -> lokale LAN client
en af en toe eens via de web-if op mn laptop..

nou is het straks (ruim 2mnd!) vakantie tijd en normaal kopieer ik gewoon de hele map met media vanaf mn NAS naar een externe USB3.0 drive. en gebruikte ik op vakantie een Rpi3+ met Kodi
werkt als een tierelier.. echter dan weet m'n PMS niet meer wat er WEL gekeken is en wat niet..
en dat wil ik eigenlijk wel..

nu kan ik natuurlijk wel via 4G streamen (unlimited 4G) alleen de dekking laat in de achterhoek nog wel wat steekjes vallen her en der.... en het wifi van de camping is nog erger dan GPRS... naast het feit dat alle poorten ongeveer gefilterd worden

dus kan ik bv een kopie maken van media op een usb hdd.. deze aan de pendoo hangen... daar de media van afspelen..en dan de "sync" van wat ik gekeken heb / nog moet kijken /eventueel aan nieuwe content toegevoegd heb aan mn PMS op beperktere beschikbaarheid van de verbinding uitvoeren?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
vraag is misschien al gesteld geweest, maar geen tijd om me door 70 pagina's heen te worstelen. Hoe komt het dat Plex ( bij mij dan toch) nog steeds dingen laat zien, die ik al lang verwijderd heb van pc? Als ik nu plex opstart op de pc gaat hij films / series laden, die ik al lang van HDD verwijderd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
@Acemath laat je de Library opnieuw scannen? Dit kun je ook automatisch laten doen op bepaalde momenten. Dan gaat het om de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ja, bij instellingen-bibliotheek- staat er aangevinkt : update mijn bibliotheek automatisch. En dan nog eens aangevinkt: check veranderingen in bib. ieder uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Acemath schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:39:
vraag is misschien al gesteld geweest, maar geen tijd om me door 70 pagina's heen te worstelen. Hoe komt het dat Plex ( bij mij dan toch) nog steeds dingen laat zien, die ik al lang verwijderd heb van pc? Als ik nu plex opstart op de pc gaat hij films / series laden, die ik al lang van HDD verwijderd heb?
Ik had ook een keer zoiets:
dragon2 in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Dus, heb je nog ergens een oude plex server draaien, en/of staan die verwijderde films ook nog ergens op een backup/kopie waar je plex server ook bij kan..?
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste